AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Binnenkort maar eens die co-op gaan proberen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Wat is de naam van de achievements dan ? Kan ik hem even opzoek op youtube. want ik heb die helemaal gemist. Heel veel heb ik zelf uitgezocht. maarde achievments waar jij hebt overhebt weet ik niet te vindenMelkunie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:50:
[...]
Weet ik. Ik heb em ook meegenomen, maar niet de achievement gekregen dus. Zal een kleine glitch zijn geweest, probeer het later nog een keer.
Vanavond eens kijken wie er zin heeft in co-op
[ Voor 5% gewijzigd door Pykow op 21-04-2011 10:34 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik heb de cube niet het level mee uitgenomen, maar gewoon mee naar de lift. Vlak voor je de lift instapt lost GLaDOS de cube toch op. Op dat moment had je dan de achievement moeten krijgen begrijp ik uit jouw bericht van 09:34u? Ik nam de cube speciaal mee omdat ik dacht dat je daar een achievement voor zou moeten krijgen dus ik was aan het opletten of ik een bericht kreeg zoals normaal "achievement behaald", of zoiets. Heb alleen niets gezien. Kan het ook gemist hebben, zal mijn behaalde achievements er eens op naslaan
Edit:
Ik heb em toch gekregen blijkbaar:
Break the rules in Test Chamber 07
[ Voor 6% gewijzigd door Melkunie op 21-04-2011 11:22 ]
Zo had Valve je weer terug de diepte in kunnen sturen om de corrupted cores te vinden tussen alle schroothopen die daar liggen. En dan kom je daar achter dat de twee robots (co-op bots) die Wheatley gevonden heeft (GLaDOS praat daar nog over) je daar tegen lopen te werken. Waardoor je puzzels krijgt met twee portals van jou, en vier portals van hun door elkaar. Één grote complete puinhoop aan portals dus wat puzzelen alleen maar nog lastiger maakt.
Als je dan de cores verzameld hebt. Je zou ze kunnen verzamelen in een transport-lift, die ze gebruikten om het bouwmateriaal van die oude testchambers omlaag te brengen. Deze lift zou dan centraal kunnen staan tussen die testchambers zou je daar steeds die cores naartoe kunt brengen.
Als je dan klaar bent met verzamelen, moet je nog ff de lift activeren en kom je daarna ergens bij de lair van Wheatley uit.
[ Voor 84% gewijzigd door Zeror op 21-04-2011 11:35 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
ik haalde een post door elkaar van audrium met zijn 2 achievements en die van jou
Stom!
Maar je hebt hem wel goed uitgevoerd die achievement. Glados zegt dat je de cube niet mag meenemen naar andere kamers en op dat moment neem je hem gewoon mee en krijg je de achievement.
Zitten geen spoilers in die niet in de officiele trailers zaten, en een paar dingen die ze in developement eruit gehaald hebben:Rakkerzero schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:17:
Nu ik erover nadenk, hadden ze de game eigenlijk veel langer moeten maken. Het volgende leek mij wel een goed idee.
spoiler:Vlak voor het eindgevecht ziet GLaDOS de corrupted cores. Daar wil ze dus iets mee doen in het gevecht tegen Wheatley. Valve had beter hierna nog een reeks van testchambers kunnen toevoegen en dat je om de zoveel testchambers een corrupted core kunt bemachtigen.
Zo had Valve je weer terug de diepte in kunnen sturen om de corrupted cores te vinden tussen alle schroothopen die daar liggen. En dan kom je daar achter dat de twee robots (co-op bots) die Wheatley gevonden heeft (GLaDOS praat daar nog over) je daar tegen lopen te werken. Waardoor je puzzels krijgt met twee portals van jou, en vier portals van hun door elkaar. Één grote complete puinhoop aan portals dus wat puzzelen alleen maar nog lastiger maakt.
Als je dan de cores verzameld hebt. Je zou ze kunnen verzamelen in een transport-lift, die ze gebruikten om het bouwmateriaal van die oude testchambers omlaag te brengen. Deze lift zou dan centraal kunnen staan tussen die testchambers zou je daar steeds die cores naartoe kunt brengen.
Als je dan klaar bent met verzamelen, moet je nog ff de lift activeren en kom je daarna ergens bij de lair van Wheatley uit.
Dan moet je de developer commentaries een keer beluisteren (ik denk dat dit in chapter 2 behandeld wordt). Ze hadden eerst verschillende cores zoals wheatly waarmee je in de loop van het spel kennis maakt. Elk backstage stuk in de game nu was toen veel uitgebreider en je moest er een core bemachtigen. Blijkt dat het beter voor het verhaal was om het bij 1 core te houden en de band met die core goed uit te bouwen dan een heleboel cores elk maar een beetje te leren kennen. Blijkbaar was het trouwens ook repetitief is en een dode zone in het verhaal waarbij er te weinig gebeurt op een lange tijd
Niosus schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:48:
[...]
Zitten geen spoilers in die niet in de officiele trailers zaten, en een paar dingen die ze in developement eruit gehaald hebben:
Dan moet je de developer commentaries een keer beluisteren (ik denk dat dit in chapter 2 behandeld wordt). Ze hadden eerst verschillende cores zoals wheatly waarmee je in de loop van het spel kennis maakt. Elk backstage stuk in de game nu was toen veel uitgebreider en je moest er een core bemachtigen. Blijkt dat het beter voor het verhaal was om het bij 1 core te houden en de band met die core goed uit te bouwen dan een heleboel cores elk maar een beetje te leren kennen. Blijkbaar was het trouwens ook repetitief is en een dode zone in het verhaal waarbij er te weinig gebeurt op een lange tijd
Rakkerzero schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:17:
spoiler:En dan kom je daar achter dat de twee robots (co-op bots) die Wheatley gevonden heeft (GLaDOS praat daar nog over) je daar tegen lopen te werken.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Oh grappig. Dat was mij nog niet eens opgevallen..oisyn schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:02:
[...]
spoiler:Als je goed kijkt dan kun je ze soms nog net weg zien lopen terwijl Wheatley de testchambers aan het verbouwen is
nog iets:
[ Voor 38% gewijzigd door Zeror op 21-04-2011 15:14 ]
Hennig an!
MaxForce800 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:19:
Lol, denk je een leuke post te lezen, staat het vol met spoiler balken (die ik obviosly niet ga lezen) xD
https://niels.nu
(Minor spoiler sinds het van de E3 van vorig jaar was)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tm9jnWl3wuA]
Edit: in de SP vind ik ze nergens, co-op misschien wel?
[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2011 16:51 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Goeie vraag! Misschien wel die missing experiment?D4NG3R schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:47:
Hey weet er iemand wat er met deze dingen gebeurt is?
[video]
Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.
Ze hebben dat er uit gehaald omdat die buis alles opzuigt buiten de speler, en dat is inconsistent.DrDDay schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:36:
[...]
Goeie vraag! Misschien wel die missing experiment?
Maar het idee is gewoon geweldig , van mij hadden ze het erin mogen laten.Niosus schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:50:
[...]
Ze hebben dat er uit gehaald omdat die buis alles opzuigt buiten de speler, en dat is inconsistent.
Portal 2 patch
http://store.steampowered.com/news/5341/
- Fixed unrecoverable black screen in elevator save
- Fixed infinite loop on Mac OSX server
- Fixed Mac OSX font rendering and glyph corruption
- Fixed GC memory leak
- Various localization content improvements
- Support for English subtitles in Turkish builds
- Minor string/interface glitches
- Fixes for multiple crashes
- Improved detection and handling for various errors and/or crashes
- Activated UI to enable joystick in-game
Het ziet er stoer uit, maar aan gameplay voegt het weinig toe. Ja, je kan turrets en andere rotzooi laten verdwijnen of verplaatsen via een giga stofzuiger. Kan dat nu niet ook al met het bestaande gereedschap?GAMEKINGZ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:56:
[...]
Maar het idee is gewoon geweldig , van mij hadden ze het erin mogen laten.
Voor de rest heeft het ook geen unieke eigenschappen. Geen wonder dat GLaDOS het niet de moeite waard vond om hiermee te testen.
[edit]
Aan Valve:
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 21-04-2011 18:11 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Verwijderd
The Zep Man schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:09:
[...]
[edit]
Aan Valve:spoiler:waar kan ik mijn 2*60 dollar ophalen!?![]()

Het is een (zeer grote!) referentie/easter egg naar HL2:EP2. Zie hieronder.Mattie112 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:57:
Ik heb nu "the missing experiment" (achievement) gevonden maar kan ik daar ook daadwerkelijk iets testen???
Edit: Ik vind het vrij jammer dat ze er een achievement van hebben gemaakt.. Easter Eggs moeten niet beloont worden als je ze vind, normaliter moet er vanzelf een smile op je gezicht komen als je ze vind
Nee, dat is dit:DrDDay schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:36:
[...]
Goeie vraag! Misschien wel die missing experiment?
http://half-life.wikia.com/wiki/BorealisD4NG3R schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:34:
Zijn er nog mensen dit tegen gekomen?
spoiler:Er zit een droogdok vlak naast met nog een paar van die Borealis dingen
Video:
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2011 19:07 ]
Verwijderd
het verhaal snap ik op zich ook wel, ookal heb ik deel 1 niet gespeeld. ik had me namelijk al een beetje ingelezen in de setting.
ik vind dit spel tot nu toe zo tof dat ik denk dat de orange box er ook nog wel komt (ookal heb ik tft2 al in mijn bezit).
als psn zo weer online is dan kunnen jullie mij in de steam groep verwachten
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 18:59 ]
HL2:EP2 en Portal (1) zijn echt een must-play wil je alles in Portal 2 begrijpen. (Zie mijn vorige post ook)Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:58:
hmmm, vandaag het spel gekocht voordat ik de reacties hier op mijn vorige post zag.... had achteraf toch prijstechnisch gezien beter eerst portal1 kunnen kopen en uitspelen. en misschien als ik de orange box had gehaald eerst nog half life ook en hopen dat dan portal2 iets goedkoper was.
het verhaal snap ik op zich ook wel, ookal heb ik deel 1 niet gespeeld. ik had me namelijk al een beetje ingelezen in de setting.
ik vind dit spel tot nu toe zo tof dat ik denk dat de orange box er ook nog wel komt (ookal heb ik tft2 al in mijn bezit).
als psn zo weer online is dan kunnen jullie mij in de steam groep verwachten
Zonder te spoileren: het aantal referenties in HL2:EP2 naar Portal (1 en 2) zijn zeer klein. Het aantal referenties naar Half-Life (alle spellen) zijn ook niet zo groot in Portal 1 en 2. Het is leuk om te weten, maar niet meer dan een knipoog. Het bewijst overigens wel dat beide spelseries zich in hetzelfde universum afspelen.D4NG3R schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:00:
[...]
HL2:EP2 en Portal (1) zijn echt een must-play wil je alles in Portal 2 begrijpen. (Zie mijn vorige post ook)
Doet er niets aan af dat beide spelseries erg tof zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 21-04-2011 19:11 ]
Er zijn door de gehele looplijn meerdere referenties naar elkaar, welke alleen opvallen als je een die-hard HL(2) fan bent (The Zep Man schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:09:
[...]
Zonder te spoileren: het aantal referenties in HL2:EP2 naar Portal (1 en 2) zijn zeer klein. Het aantal referenties naar Half-Life (alle spellen) zijn ook niet zo groot in Portal 1 en 2. Het is leuk om te weten, maar niet meer dan een knipoog.
Doet er niets aan af dat beide spelseries erg tof zijn.

Ach, een heel klein beetje zit het principe er nog wel in:D4NG3R schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:47:
Hey weet er iemand wat er met deze dingen gebeurt is?
[video]
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 21-04-2011 19:32 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Of er zijn mensen die echt super dom zijn online.
Gamebuster schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:28:
Ik vind portal 2 eigenlijk weinig aan. Ik vond portal 1 leuker. Portal 1 was lekker duidelijk, portal 2 vind ik rommelig en vaag. Van mij mag het verhaal eruit en mogen ze zich puur focussen op die puzzels.
Ik heb de coop met een vriend gedaan terwijl we praatten over Skype. Was echt een fantastische belevenis! De coop moet je doen met iemand die je kent, anders is er weinig aan en zal het eerder frustrerend zijnPykow schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:29:
Co-Op is echt zo SUPER SLECHT !!
[ Voor 20% gewijzigd door Niosus op 21-04-2011 19:36 ]
Waarom is de co-op slecht dan? Dat mensen dom zijn moet je Valve de schuld niet voor gevenPykow schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:29:
Co-Op is echt zo SUPER SLECHT !!

Co-op is met een beetje denkwerk IDD niet zo heel moeilijk, maar er zijn toch een aantal kleine punten geweest waar je even flink moet nadenken hoe je er met 4 portals doorheen komt.
Het verhaal (En met name GLaDOS) is wat Portal (1) zo populair maakte, de sarcastische humor samen met de puzzels maakte het zo'n vernieuwend concept.Gamebuster schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:28:
Ik vind portal 2 eigenlijk weinig aan. Ik vond portal 1 leuker. Portal 1 was lekker duidelijk, portal 2 vind ik rommelig en vaag. Van mij mag het verhaal eruit en mogen ze zich puur focussen op die puzzels en flauw commentaar.
[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2011 19:37 ]
Echter gebeurd dit niet! Het is me al snel duidelijk dat ik moet zorgen dat er een bom op die white gel tube komt om zo portals te kunnen schieten, maar er wordt geen enkele bom afgevuurd!
Ik heb al geprobeerd een aantal savegames eerder te laden, maar kom helaas niet verder. Ik kan 5 minuten midden in de ruimte staan zonder dat er een bom op me af is geschoten, vervolgens wordt het scherm wel zwart en begint het opnieuw.
Ook de patch van vandaag verhelpt dit niet.
Iemand een soortgelijk probleem gehad??
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Bij Portal 1 inderdaad iets wat het leuk maakt; Glados heeft daar leuke humor en heeft een toegevoegde waarde over de puzzels. In Portal 2 lijkt het meer om het verhaal te gaan en niet om de puzzels. Ook vind ik die donkere setting vaak onduidelijk; die witte kamers bevielen me een stuk beter.Niosus schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:34:
[...]
Het verhaal was hetgene wat Portal zo succesvol heeft gemaakt. Zonder Glados was Portal 1 een vernieuwende maar uiteindelijk middelmatige korte puzzelgame. Portal 2 kan meer op zichzelf staan qua puzzels, maar zonder de humor en het verhaal kan je niet een groot genoeg publiek aanspreken. Ik heb geen zin om 9 uur puzzels op te lossen zonder ook maar een greintje van beloning. De afwisseling tussen overwoekerde kamers, backstage en propere kamers zorgt ervoor dat het altijd vers aanvoelt
Vanaf het moment dat je ontsnapte in Portal 1 vond ik het spel ook minder worden.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
ben je wel zeker dat je van het platformpje gaat waarmee je naar boven komt?Roland_EM25 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:36:
vraagje:
spoiler:Ik ben nu bij (volgends mij) het laatste gevecht van het spel. Die Wheatley vult de ruimte met neurotoxin (waarvan ik dacht ik alles had gesloopt, maar dat terzijde) en hij zou bommen moeten gaan schieten.
Echter gebeurd dit niet! Het is me al snel duidelijk dat ik moet zorgen dat er een bom op die white gel tube komt om zo portals te kunnen schieten, maar er wordt geen enkele bom afgevuurd!
Ik heb al geprobeerd een aantal savegames eerder te laden, maar kom helaas niet verder. Ik kan 5 minuten midden in de ruimte staan zonder dat er een bom op me af is geschoten, vervolgens wordt het scherm wel zwart en begint het opnieuw.
anders zou ik eens proberen p2 te her-installeren of een Valve service te bereiken
[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2011 19:53 ]
Voor dat je iets extreem probeert: gewoon new game en vanaf het begin van het chapter opnieuw spelen. De bug kan mee in de savegames zitten, terwijl als je new game doet alles volledig wordt gereset.Roland_EM25 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:36:
vraagje:
spoiler:Ik ben nu bij (volgends mij) het laatste gevecht van het spel. Die Wheatley vult de ruimte met neurotoxin (waarvan ik dacht ik alles had gesloopt, maar dat terzijde) en hij zou bommen moeten gaan schieten.
Hij bedoelt dus New-Game en dan de laatste chapter selecterenNiosus schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:54:
[...]
Voor dat je iets extreem probeert: gewoon new game en vanaf het begin van het chapter opnieuw spelen. De bug kan mee in de savegames zitten, terwijl als je new game doet alles volledig wordt gereset.
Voor de zekerheid:
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Done. Moest wel ff dubbelchecken toen ik je Steam profiel zag, gamende vrouwen zie je niet zo vaakzoenvisje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:46:
Als iemand wil co-op'en, voeg me maar toe, PSN en/of Steam: zoenvisje
Alleen ff kijken als je met mij coöp zou willen spelen wanneer je dat wilt doen. Vanavond iig niet, ga vroeg m'n nest in omdat ik vannacht maar niet kon slapen
[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 21-04-2011 20:52 ]
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Ik heb lang weekend dus geef maar een gil als je tijd hebt!Wildfire schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:50:
[...]
Done. Moest wel ff dubbelchecken ... kon slapen
Zie je wel. Dat idee had ik al. Hij slaat soms speelsessies over volgens mij.IStealYourGun schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:09:
Leuk weetje: De timer van Portal 2 werkt blijkbaar niet en geven meestal een lagere tijd weer dan dat je echt hebt gespeeld: http://www.rockpapershotg...the-steam-timer-is-a-lie/
Ik zal morgen m'n headsetje er eens bijzoekenzoenvisje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:19:
[...]
Ik heb lang weekend dus geef maar een gil als je tijd hebt!
Ben wel benieuwd hoe het coöp-gebeuren verloopt. We'll see.

Het wordt traag geupdate denk ik. Eerst dacht ik 3 uur erover gedaan te hebben en later log ik in en staat er 6 uur.IStealYourGun schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:09:
Leuk weetje: De timer van Portal 2 werkt blijkbaar niet en geven meestal een lagere tijd weer dan dat je echt hebt gespeeld: http://www.rockpapershotg...the-steam-timer-is-a-lie/
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:16:
Net uitgespeeld, daarna nog missing experiment achievement opgezocht. Die betekend wat mij betreft toch het meest mbt de overlap in storylines met HL. Baalde er wel van dat ik hem achteraf moest opzoeken en niet zelf had ontdekt
spoiler:Toffe game, wat mij betreft had Portal 1 toch meer het hele mysterieuze 'conspiracy' sfeertje wat ik geweldig vond. Ik miste dit een beetje in portal 2, die was wat meer recht toe recht aan voor zover ik nu ontdekt heb. Overigens heb ik in Portal 1 en 2 mijn ogen constant open gehouden voor easter eggs ed, zo verwachtte ik steeds dat ik ooit eens een levende ziel achter de ramen in test chambers zou zien.. Soort G-man idee. Helaas nooit tegen gekomen!
Heb twee keer de youtube moeten gebruiken. Een keer omdat ik een klein wit (waar je dus op kun schieten) stukje elke keer over het hoofd zag, en zonder dat kon je gewoon niet verder... En 1 keer omdat ik er gewoonweg niet uit kwam (ook knalde het spel er bij mij regelmatig uit en daardoor was ik mijn geduld een beetje verloren denk ik).
Qua moeilijkheid in totaal vond ik het een beetje tegenvallen (deel 1 was ook veel te makkelijk). Bijna overal snel doorheen zonder problemen of lang denkwerk.
CoiLive schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 02:50:
spoiler:Had wel een beetje mazzel met het laatste level denk ik. Ik zag de maan, schoot er gewoon toevallig meteen op en had 'gewonnen'.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:16:
spoiler:Overigens heb ik in Portal 1 en 2 mijn ogen constant open gehouden voor easter eggs ed, zo verwachtte ik steeds dat ik ooit eens een levende ziel achter de ramen in test chambers zou zien.. Soort G-man idee. Helaas nooit tegen gekomen!
D4NG3R schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 02:54:
[...]
spoiler:Nou wat een mazzel, je kan je muis niet eens van de maan af bewegen

Verwijderd
net mn bed uit en hoop dat psn het weer doet.
psn id is "omejerry" btw
daarnaast ben je er binnen 2 uurtjes er doorheen en dat is wel erg kort.
voor 50 euro verwacht ik wel meer.
en daarom zeg ik dat de co-op super slecht is omdat je heel veel maps ook in je eentje kunt doen. alleen dan moet je 1 klein handeling door je team maat laten doen om verder te gaan. had voor mij wat pittiger gemogen.
alleen het ene laatste level was beetje na denken. maar na 5 minuutjes was het ook al duidelijk
En ik vind de coop echt super goedPykow schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:22:
weet je wat het gewoon is. De co-op is veel makkelijker dan singleplayer.
daarnaast ben je er binnen 2 uurtjes er doorheen en dat is wel erg kort.
voor 50 euro verwacht ik wel meer.
en daarom zeg ik dat de co-op super slecht is omdat je heel veel maps ook in je eentje kunt doen. alleen dan moet je 1 klein handeling door je team maat laten doen om verder te gaan. had voor mij wat pittiger gemogen.
alleen het ene laatste level was beetje na denken. maar na 5 minuutjes was het ook al duidelijk
Vind het echt goed bedacht dat je op (bijna) alle maps wel moet samenwerken op de een of andere manier!
Rakkerzero schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:12:
[...]
spoiler:En tevens zit de andere portal ineens recht onder Wheatley. Ik had mijn portal daar helemaal niet neergelegd.
Verwijderd
Wanneer je er dan voorbij komt, en hij vraagt om terug te keren.
Als je dan ook daadwerkelijk weer terug loopt is zijn opmerking erg grappig.
Komt volgens mij ook een of andere achievement mee naar boven mochten er nog geinteresseerde zijn.
Verwijderd
Verder vind ik het trouwens echt een super vet spel, de eind song is ook weer grappig.
Melkunie schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:53:
[...]
spoiler:Als het goed is had je em daar wel neergelegd. Alle witte gel is weggewassen door de sprinkler, behalve recht onder Wheatley, omdat hij er boven hangt komt het water daar niet. Je wil eigenlijk naar de knop gaan om GLaDOS over te zetten, dus je schiet een portal onder Wheatley en boven de knop. Zodra je er in springt knal je weer terug de kamer in door een val van Wheatley en ligt er dus nog een portal onder hem
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
CoiLive schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 02:50:
spoiler:Had wel een beetje mazzel met het laatste level denk ik. Ik zag de maan, schoot er gewoon toevallig meteen op en had 'gewonnen'.
Zojuist uitgespeeld, (SP), echt epic. Coop ga ik nog wel een keer proberen, nu eerst maar eens opnieuw gaan spelen en proberen om nog wat achievements te halen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Voor wie interesse heeft.
Geloof dat ik op steam als Aardschok te vinden ben,
Winners never cheat, Cheaters never win
in de developer commentary zeggen ze dat ze dat ook eens in de weg ernaartoe gedaan hebben, met de excursion funnel, omdat testspelers niet herinnerden wat de juiste portal moet zijn.oisyn schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:23:
spoiler:Bovendien gaat iedereen voor het gemak maar even voobij aan het feit dat het niet uitmaakt welke portal je schiet. Als je de verkeerde zou doen dan zou de andere portal niet onder Wheatley liggen maar bij de stalemate resolution button
ook nog zoiets: in p1 kwam in je crosshair welke portal je laatst geschoten hebt, in p2 niet
ook is in p1 de oranje rechtermuisknop, en de blauwe links, in p2 is dit net omgekeerd (op ps3)
dit zorgde voor mij voor veel mislukkingen (aangezien ik blauw links gewend ben schoot ik telkens de verkeerde)
[ Voor 12% gewijzigd door efari op 22-04-2011 13:48 . Reden: op ps3 ]
Ik speel met mijn xbox-controller op pc, als ik dan vervolgens over schakel op toetsenbord+muis wisselen de linker en rechter omefari schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:18:
[...]
ook nog zoiets: in p1 kwam in je crosshair welke portal je laatst geschoten hebt, in p2 niet
ook is in p1 de oranje rechtermuisknop, en de blauwe links, in p2 is dit net omgekeerd
dit zorgde voor mij voor veel mislukkingen (aangezien ik blauw links gewend ben schoot ik telkens de verkeerde)
Dat had je makkelijk kunnen oplossen met 2 nieuwe keybindsefari schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:18:
[...]
in de developer commentary zeggen ze dat ze dat ook eens in de weg ernaartoe gedaan hebben, met de excursion funnel, omdat testspelers niet herinnerden wat de juiste portal moet zijn
ook is in p1 de oranje rechtermuisknop, en de blauwe links, in p2 is dit net omgekeerd
ps3 heeft geen keybindsCapa schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:40:
[...]
Dat had je makkelijk kunnen oplossen met 2 nieuwe keybinds
Lekker droge humor van die eyebot oid die je in het begin vergezelt, vooral die "manual override" op die muur was een goeie
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Signature
Verwijderd
Is dat allemaal betaald? of zit er ook iets tussen dat je kan winnen/unlocken zonder te betalen?
D4NG3R schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 02:54:
[...]
spoiler:Nou wat een mazzel, je kan je muis niet eens van de maan af bewegen
Dat er al een portal onder hem zat vond ik wel logisch, want die had ik er al eerder neergelegd. Niet opgelet trouwens welke portal ik er had neer gegooid
[...]
en toch was het blauw daar.
Pykow schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:58:
[quote]Rakkerzero schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:18:
[...]
spoiler:En toch had ik die portal daar niet weggelegd. Er lag een oranje portal onder hem wn ik weet zeker dat er een blauwe had neergelegd. Het is dus echt scripted.
spoiler:Klopt, er zat bij mij ook een oranje portal onder hem en ik schoot die oranje portal naar de maan.
en toch was het blauw daar.
Rakkerzero schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:12:
[...]
spoiler:En tevens zit de andere portal ineens recht onder Wheatley. Ik had mijn portal daar helemaal niet neergelegd.
Jawel
Edit: Oeps, dubbel

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2011 17:39 ]
Ik en mijn vriend konden maar niet uit aan die gestures enzo die je moest doen. Eens je die weet is het allemaal makkelijk en de rest ging echt lekker snel vooruit.
Android developer & dürüm-liefhebber
D4NG3R schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:06:
Grofweg wel ja.
spoiler:Maar dan wel in het oude gedeelte van Aperture Science, en ook een stuk compacter
In dat geval zal ik het wel hebben gemistThe Zep Man schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:34:
[...]
spoiler:Niet alleen in het oude gedeelte...

Als je PS3 of XboX versie kan je in splitmode spelen.
Het is natuurlijk niet mogelijk om op 1 account co-op te spelen op de PC.
Simpel weg omdat dde geen splitmode heeft.
Op PC niet. Je moet met steam verbonden zijn om online te kunnen spelen, en je kan simpelweg niet op 2 locaties tegelijk inloggen.tweeny schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:22:
Is het dan wel mogelijk om op 1 account in co-op te spelen?
Het heeft pentium 2.8 GHz (minimum 3.0 GHz)
Zou het kunnen dat dit systeem geupgradeerd moet worden boven 3.0GHz qua dual core?
since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
500 Internal Server Error: System Requirements Lab is temporarily unavailable at this time. System Requirements Lab is affected by major Amazon EC2 cloud service disruption (http://status.aws.amazon.com/), they are working on the issue.Mattie112 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:42:
op www.canirunit.com kan je chekken of je pc het aan hoor te kunnen
en bij http://status.aws.amazon.com zie ik alleen maar groene cirkels bij Europa...
[ Voor 9% gewijzigd door huijaa op 22-04-2011 20:45 ]
since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
Discover the missing experiment
Iemand al gevonden?
YouTube: Portal 2 Borealis Easter Egg + Achievement "Ship Overboard" TutorialOdysseus253 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:55:
Achievement: Ship Overboard
Discover the missing experiment
Iemand al gevonden?
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Installatie lukt het prima en ook uitvoeren verder tot aan laatste menuklik:tweeny schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:38:
Wat werkt er dan niet, kan je het spel helemaal niet opstarten, of kan je geen spel laden ofzo?
"Speel Alleen"
"Nieuw Spel"
"De WekDienst"
"Spelen"-button drukken
dan zie ik een scherm met 15 grijze balletjes rechtsonder en het gaat lichtblauwe balletjes tellen tot de 14e
dan plotseling stopt Portal 2 en keert terug naar gewoon desktop.
Dus nu toe nog kan ik 15e lichtblauwe balletje nooit zien.
MS Windows 7 Ultimate 32-bitMurk schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:45:
Wat zijn de belangrijkste specs van je computer, huijaa?
Intel Pentium 4 CPU 2.80GHz
2 GB RAM
Radeon X300/X550/X1050 Series (Microsoft Corporation - WDDM)
SATA-harddisk van 160 GB.
Das niet echt een goede game pc.huijaa schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:47:
[...]
MS Windows 7 Ultimate 32-bit
Intel Pentium 4 CPU 2.80GHz
2 GB RAM
Radeon X300/X550/X1050 Series (Microsoft Corporation - WDDM)
SATA-harddisk van 160 GB.
je hebt een ATI Radeon X800 of beter nodig.
Check of je de nieuwste videokaart drivers hebt geinstalleerd.PC System Requirements:
Processor: 3.0 GHz P4, Dual Core 2.0 (or higher) or AMD64X2 (or higher)
Memory: 1GB XP / 2GB Vista
Hard Disk Space: At least 7.6 GB of Space
Video: Video card must be 128 MB or more and should be a DirectX 9-compatible with support for Pixel Shader 2.0b (ATI Radeon X800 or higher / NVIDIA GeForce 7600 or higher / Intel HD Graphics 2000 or higher).
Audio: DirectX 9.0c compatible
[ Voor 45% gewijzigd door Ike. op 22-04-2011 21:57 ]
Dit is op de pc te zien aan het lichtje bovenop je portalgun, op andere platforms ook neem ik aanefari schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:18:
[...]
En misschien staat hier wat nuttigs tussen. http://segmentnext.com/20...errors-performance-fixes/
Slightly offtopic: Net toen ik naar dit probleem zocht stuitte ik op een leuk verhaaltje trouwens. http://forums.steampowere...p=22008341&postcount=1170
[ Voor 28% gewijzigd door Murk op 22-04-2011 22:02 ]