Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:21

QinX

Shai-Hulud

Begonnen om 18:39 en nu net klaar.
Totally worth it! :D:D:D
Nu mogen ze Episode 3 even afmaken ;)

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Zonet even de co-op uitgespeeld met een vriend van World of Warcraft. Hilariteit alom :D.
Jammer dat het alweer voorbij is.... kom maar op met een DLC :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 13:05
Voor de mensen die moeilijkheden hebben: Ik heb mijn het volledige spel doorgespeeld en opgenomen (in HD):

YouTube: Broadcast Yourself.

Pas wel op, spoilers alom want het is echt het volledige spel van begin tot einde. Het is trouwens nog niet volledig, 432GB aan gefrapsed materiaal converteren en uploaden is niet niets! Tegen morgen zou alles er moeten op staan.

Prachtig spel, het is lang geleden dat ik zo een afgewerkt spel heb gespeeld. Ik ben ook al volledig door de coopmissies, en ik moet zeggen dat er een paar bij zijn waarbij je echt niet meteen ziet hoe het moet... I like it :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:36
Die co-op is ook geweldig, alleen jammer dat sommige mensen de microfoon open laten staan (is een optie bij Audio) en dat je dan alles dubbel hoort of juist alleen maar rare geluidjes is wat minder.
Die geluidjes en bewegingen van die bots in co-op maken het zeer vermakelijk, morgen maar weer verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Laatst online: 05-09 10:21
sp ongeveer 6 uur
coop is geweldig!
begint makkelijk, komt dan moeilijker en écht leuk, opt laatste wel even zitten zoeken
iets van een 5 uur zitten spelen met een wildvreemde, ging wel goed
de ping-messages zijn echt goed uitgewerkt om elkaar duidelijk te maken wat je bedoeld, zelfs zonder audio chat
en mensen die dit spel (nu al) spelen doen het ook wel om er door te graken, niet om te griefen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een uurtje gespeeld en zat weer met een grijns op mn gezicht.
Lekker droog weer en speelt goed.

Vooral dat stukje aan het begin
"ill just manually override this door, hold on!"
Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
efari schreef op woensdag 20 april 2011 @ 02:58:
sp ongeveer 6 uur
coop is geweldig!
begint makkelijk, komt dan moeilijker en écht leuk, opt laatste wel even zitten zoeken
iets van een 5 uur zitten spelen met een wildvreemde, ging wel goed
de ping-messages zijn echt goed uitgewerkt om elkaar duidelijk te maken wat je bedoeld, zelfs zonder audio chat
en mensen die dit spel (nu al) spelen doen het ook wel om er door te graken, niet om te griefen
Al kun je heeeeerlijk spelen als je elkaar probeert te vernietigen tijdens de tests, moeten de spelers wel tegen kunnen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren met Co Op gestart. Gaan nu aan deel nr 3 van de course beginnen. Beiden amper ervaring met portal :p Wat heb ik me al afgelachen met die co op.
Singleplayer ookal stukje gedaan. Echt lache.

vooral glados haar sarcasme is _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

even een vraagje voor mensen die over de helft zijn:
spoiler:
Wie is die gast van chapter 6 die tegen je praat.
is dat de oprichter van aperture ofzo?

en bij chapter 6 val je eerst een heel stuk naar beneden. is dat het oude portal test center zeg maar, of hoe moet ik me dat voorstellen ? kom er niet echt achter.

Blackbox FTW :)

ik keek even naar de youtube kanaal van niosus om te zien hoever ik was en blijkbaar ben ik er bijna ;)
portal 2 is echt veel beter dan portal 1. Groter, meer humor en het verhaal is leuk opgezet.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb gister een paar uurtjes gespeeld. Gladys vond ik weer als van oud "you monster"(is geen spoiler, zie je ook al in de trailer :P)...

Die Wheatly is echt bril-fucking-jant! Wat een heerlijk type hebben ze daar neer gezet, de eerste 5 minuten heb ik heerlijk gelachen. Eigenlijk moest ik gisteren wat voorbereiden maar dat moet ik nu vanavond doen, komend weekend hoop ik hem uit te spelen. Ik zat al wel vast bij een puzzel gister, weet niet welk chapter maar 1 van de eerste levels met die light-bridges. Ik heb nu gevonden hoe ik hem op kan lossen, moet alleen even kijken hoe ik de sequentie van oplossingen uitvoer.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Komen er nog moeilijkere puzzels aan, want ik ben nu ergens in Chapter 6 en heb nog niet echt een uitdagende puzzel gezien. Alle puzzels waren solved bij de eerste try gelijk al bij mij. Wel leuk dat repulsion gel trouwens. Kan je erg leuke dingen mee doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 20-04-2011 09:22 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Pykow schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:18:
spoiler:

en bij chapter 6 val je eerst een heel stuk naar beneden. is dat het oude portal test center zeg maar, of hoe moet ik me dat voorstellen ? kom er niet echt achter.

ik keek even naar de youtube kanaal van niosus om te zien hoever ik was en blijkbaar ben ik er bijna ;)
portal 2 is echt veel beter dan portal 1. Groter, meer humor en het verhaal is leuk opgezet.
spoiler:
Dat is inderdaad correct geloof ik. Voordat je begint met testen zou je even naar het bovenste glazen kantoor moeten lopen. Daar zijn lift deuren waarachter een leuke half-life 2 verassing zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik heb 'em gister ook maar ff via Steam gedownload en ik ben er helemaal happy mee. Beter dan Portal 1 in alle opzichten (meer verschillende aspecten in de puzzels, meer humor, meer characters, betere muziek). Ik zit alleen wel een beetje vast:

spoiler:
Je komt na een hele grote ondergrondse ronde deur bij een soort ondergronds meer, je hebt uitzicht op o.a. een toren met een wenteltrap eromheen. Ik kan gewoon niet verder :(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Hydra schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:28:
Ik heb 'em gister ook maar ff via Steam gedownload en ik ben er helemaal happy mee. Beter dan Portal 1 in alle opzichten (meer verschillende aspecten in de puzzels, meer humor, meer characters, betere muziek). Ik zit alleen wel een beetje vast:

spoiler:
Je komt na een hele grote ondergrondse ronde deur bij een soort ondergronds meer, je hebt uitzicht op o.a. een toren met een wenteltrap eromheen. Ik kan gewoon niet verder :(
Heb je toch echt niet goed rondgekeken.
spoiler:
Er zit ergens een deur die kapot is, maar een klein beetje open staat. Portal naar binnen schieten, portal op de muur erbuiten, doorheen lopen, voila.
spoiler:

spoiler:
Die gast introduceert zichzelf ook als oprichter van Aperture, dus ja. En je zit dus in het originele jaren testcentrum van tig jaar geleden.

Mwah, zit er nu nu negen uur in en de game bevalt me super, maar heb niet het gevoel dat het echt veel langer dan Portal 1 is. Komt wellicht omdat ik tot nu toe nog geen enkele hersenkraker ben tegen gekomen terwijl ik bij een paar maps in Portal 1 echt verdomd goed heb moeten nadenken en proberen.

[ Voor 42% gewijzigd door Wildfire op 20-04-2011 09:38 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
spoiler:

spoiler:
Dat is Cave Johnson, de oprichter van Aperture Science, elke nieuw gebouw is bovenop het andere gebouwd met nieuwe features, tot aan GlaDOS. Je valt dus inderdaad in het oudste portal device testcenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Wildfire schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:35:
Heb je toch echt niet goed rondgekeken.
spoiler:
Er zit ergens een deur die kapot is, maar een klein beetje open staat. Portal naar binnen schieten, portal op de muur erbuiten, doorheen lopen, voila.
Doh! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

:P

Tsja, je moet echt goed rondkijken. Ik kijk overal in elk hoekje en kiertje als ik zo 1-2-3 er niet uitkom. En een deur die op een kiertje open staat nodigt uit om te kijken of ik naar binnen kan portallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

De meeste maps heb ik vrijwel snel door, dus heb ik nog niet alle easter eggs gevonden.
en daarnaast herken ik sommige maps van trailers dus weet ik gelijk hoe ik die moet uitspelen.

ik heb denk ik 3 moeilijke maps gehad. vooral bij chapter 6. 15 minuten gedaan over 1 stukje :P
spoiler:
Toen pas zag ik een klein wit vlakje boven in zitten en was die snel te halen.

Bij portal 1 had ik niet het gevoel dat ik het spel 2x wou uitspelen.
hierbij heb ik dat wel.

spoiler:
Ah had ik het toch goed begrepen.

ik heb alleen maar 1 kritiek op dit spel.
Sommige chapters lijken gemaakt te zijn met het idee van. ow we hebben nu 2 uur gameplay. Kom we hangen er nog wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Wildfire schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:49:
:P

Tsja, je moet echt goed rondkijken. Ik kijk overal in elk hoekje en kiertje als ik zo 1-2-3 er niet uitkom. En een deur die op een kiertje open staat nodigt uit om te kijken of ik naar binnen kan portallen :)
Suffe is dat ik die deur wel gezien heb, maar daarboven heb je een groot grijs vlak waar je portals op kunt planten dus ik was me daar op aan 't focussen. Nouja, morgenavond kan ik weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Vraagje over de single player. Ik deed over Portal 1 ongeveer even lang als ik de mensen hier hoor roepen over Portal 2; 6 uur, give or take. Valve zei dat de game 2.5x groter is geworden, voelde dat ook zo?
Boeboe schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:39:
[...]
Van mijzelf een dikke middelvinger naar Valve hier. Ze hebben TF2 al volledig verkloot op deze manier, dat ze met hun poten van Portal 2 blijven :(
Wat doen die hats precies dan in Portal 2 en TF2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

apNia schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:33:
Vraagje over de single player. Ik deed over Portal 1 ongeveer even lang als ik de mensen hier hoor roepen over Portal 2; 6 uur, give or take. Valve zei dat de game 2.5x groter is geworden, voelde dat ook zo?

[...]

De hats doen niks en het spel voelt veel groter dan Portal 1. Die had ik in denk ik 3 uren uit :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

apNia schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:33:

[...]

Ik denk dat vooral de omgeving en het gevoel groter is geworden, de personages die erin zitten zijn beter uitgewerkt. Je moet niet persé de lengte van de game als groter zien, maar het geheel. Hoe is het verhaal uitgewerkt, hoe reageren de personages, en zijn de levels moeilijker geworden? Ik zelf kan nog niks zeggen over de speeltijd van de game, maar bij mij komt het wel grootser over

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 18:50
Sommige omgevingen lijken echt eindeloos, dat is supergaaf gedaan. Als je dan een testkamer in gaat kan het ineens vrij claustrofobisch voelen :) Dat is echt waanzinnig tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Zsub schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:15:
Sommige omgevingen lijken echt eindeloos, dat is supergaaf gedaan. Als je dan een testkamer in gaat kan het ineens vrij claustrofobisch voelen :) Dat is echt waanzinnig tof.
Met je eens, de massiviteit van sommige kamers is echt waanzinnig, dan sta je echt een eindje te turen voordat je alles gezien hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

Portal 2 is echt een spel dat je los verwacht te kopen in vergelijking met Portal 1 (die of goedkoper was, of onderdeel van het spellenpakket The Orange Box).

Zonder te spoileren: sommige puzzels zijn naar mijn mening niet veel moeilijker, maar worden minder goed aangegeven dan in Portal 1. Het is zoals Valve ooit zei in developer commentary: we moeten altijd iets verzinnen om de speler omhoog te laten kijken. In Portal 2 zijn ze daar grotendeels vanaf gestapt, waardoor je jezelf echt moet dwingen om dat te doen.

En het verhaal is best wel leuk gedaan. Alleen de vraag blijft:
spoiler:
Hoe lang was Chell nu werkelijk in stasis? En natuurlijk... wat is er met de rest van de mensheid gebeurd? ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Boeboe schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:39:
[...]
Van mijzelf een dikke middelvinger naar Valve hier. Ze hebben TF2 al volledig verkloot op deze manier, dat ze met hun poten van Portal 2 blijven :(
Ik stoor me er minder aan bij Portal2. Om de hele eenvoudige reden dat het er inzit vanaf de release.
TF2 is zo een spel waar je soms een break van enkele weken/maanden voor neemt.
Als je dan TF2 opstart is het even een: "WTF, dit is niet het spel van enkele maanden terug".

Daarbij had je bij TF2 (als ik het goed versta) ook nog andere wapens met andere spec's enz. Waardoor je echt een heel onoverzichtelijke game kreeg. Bij Portal2 is dat voorlopig niet. Je hebt wat skins die enkel een esthetisch doel die zelfs overpriced zijn en niet eens zoveel toevoegen aan de game.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Valt iemand anders deze inconsistentie op?

spoiler:
In de promo filmpjes heeft Cave Johnson het over relatief nieuwe technieken die er in zijn tijd nog niet waren (turrets, Atlas en P-body, long fall boots... hell, zelfs panels waren er nog niet in zijn tijd).

Nu weet ik ook wel dat je de boel niet 100% serieus moet nemen, maar het viel gewoon op. Zeker al heb je net Portal 2 uitgespeeld.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 20-04-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 18:50
spoiler:
Panels komen voor in de eerste chamber van het 'oude' Aperture gedeelte, IIRC, net zoals repulsion gel. Boots en dergelijke heb ik niet meegekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

The Zep Man schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:43:
Valt iemand anders deze inconsistentie op?

spoiler:
In de promo filmpjes heeft Cave Johnson het over relatief nieuwe technieken die er in zijn tijd nog niet waren (turrets, Atlas en P-body, long fall boots... hell, zelfs panels waren er nog niet in zijn tijd).

Nu weet ik ook wel dat je de boel niet 100% serieus moet nemen, maar het viel gewoon op. Zeker al heb je net Portal 2 uitgespeeld.
spoiler:
Aperture Science is opgericht in 1953 door Cave Johnson. Volgens mij waren toen inderdaad nog geen turrets enzo.

En Chell zou honderden jaren in coma geweest zijn. Meer info is zover ik kan vinden niet bekend.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Zsub schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:50:
spoiler:
Panels komen voor in de eerste chamber van het 'oude' Aperture gedeelte, IIRC, net zoals repulsion gel. Boots en dergelijke heb ik niet meegekregen :P
spoiler:
Dat zijn niet de panels zoals in het promo filmpje of in het 'nieuwe' Aperture: dynamisch en zelfvormend. Juist het 'oude' deel lijkt klassieker te zijn: vaste test chambers, geplaatst in grote ruimtes die ondergronds zijn uitgehakt.

De gels zijn oude technieken die voor een onbekende reden niet verder werden gebruikt. De acties van Chell in Portal 2 zorgen ervoor dat deze oude technieken ook in het nieuwe deel bruikbaar zijn.
Rakkerzero schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:54:
[...]

spoiler:
Aperture Science is opgericht in 1953 door Cave Johnson. Volgens mij waren toen inderdaad nog geen turrets enzo.

En Chell zou honderden jaren in coma geweest zijn. Meer info is zover ik kan vinden niet bekend.
spoiler:
En Cave Johnson werkte een zeer lange tijd mee (volgens de Combine Wiki 23 jaar), hoewel onbekend is wanneer hij exact dood is gegaan.

Voor een wilde wereld zien dat veld en dat huisje waar Chell uitschiet aan het einde er toch wel redelijk uit na 'honderden jaren'. Maar goed, Chell is sowieso niet alleen. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 20-04-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:09
Gisteren ook maar even portal 2 aangeschaft na een aantal filmpjes gezien te hebben/tweakers review gelezen te hebben.

Heb zelf portal 1 wel een aantal kerel gedaan maar niet echt heel erg intensief gespeeld ofzo. Maar ik ben aangenaam verrast door de gameplay/diversiteit van portal 2. Ook co-op is een ontzettend leuke toevoeging in mijn ogen, heb me er al meerdere uurtjes ontzettend mee vermaakt.
Ook al ben ik nog maar bij chapter 3 ^^, vind nu al dat er redlijk pittege levels tussen zitten, ik ga het spel dus ook niet in 8 uur uitspelen xD.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
Ik weet niet wat voor übermenschen Portal 2 in 3 uur uit kunnen spelen, ben gisteren om half 6 begonnen en rond half 11 de singleplayer uitgespeeld, dus zo ongeveer 5 uur. Denk dat ik op sommige stukjes zelfs nog langer over kon doen, als ik niet oplette! :O

Vanmiddag maar een begin maken aan Coop!
*Jerry, wel komen met raiden he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Dacht net eigenlijk de ps3 versie te gaan halen in fnac (brussel) met een cadobon van 40euro liggen dat ik nog had liggen, maar 69euro winkelprijs vond ik er toch wel over. Dan download ik liever zelf de steam versie.

/offtopic: Ok, heb dan maar 2 kookboeken gekocht :p lekker eten blijft nog belangrijker dan gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
spoiler: einde
uiteindelijk vond ik het echt wel eng dat ze op het einde (van sp én coop) GlaDOS genuine vriendelijk laten klinken, iets wat je echt niet gewend bent..
Eduardboon schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:28:
[...]
Al kun je heeeeerlijk spelen als je elkaar probeert te vernietigen tijdens de tests, moeten de spelers wel tegen kunnen natuurlijk
dat probeerden we ook niet, we vormden al snel een vertrouwensband (kan ook moelijk anders, je wil namelijk allebei zo snel mogelijk er doorheen)
ook als er per ongeluk een lichtbrug vernietigd word waar je opstaat, stuur je direct per steam message om sorry te zeggen
HANDIG d:)b

dat zal later een probleem worden als er meer spelers bijkomen die al alles gedaan hebben, en die willen griefen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:21

TheAnthonyNL

PC Gamer

Mensen ik denk dat ik binnenkort de speedruns al zal tegenkomen van Portal 2 , als ik al zie dat men in Portal 1 een speedrun had van onder de 10 minuten :D.

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb nu tot en met episode 4 singleplayer gedaan en tot en met niveau 2 in co-op.

Lekker voicechatten en problemen oplossen. We hebben elkaar niet zitten te killen ofzo. Ik vond co-op iig wel erg leuk om te doen tot nu toe.
De singleplayer is ook tot nu toe erg vet, maar ik kan niet wachten tot ik aan de liquids levels kom.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:21
Wat biedt coop? Moet ik eerst gewoon zelf de SP spelen en vervolgens coop? Klopt de timeline dan zo ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
vinom schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:32:
Wat biedt coop? Moet ik eerst gewoon zelf de SP spelen en vervolgens coop? Klopt de timeline dan zo ongeveer?
ja, eerst sp en dan coop
spoiler:
want je ziet enkele glimpsen van atlas en p-body in sp, en op het einde wordt je er aan voorgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
vinom schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:32:
Ja. Er is eigenlijk een verbinding tussen de SP en coop storyline. Maar de echte reden is eigenlijk om gewoon te raken aan alle mogelijkheden. Coop is een stuk moeilijker dan SP voor sommige puzzels, dus het is wel aan te raden om de SP eerst te doen. Toen een vriend en ik de coop deden waren er toch regelmatig kamers waarop we 5-15 minuten op moesten zoeken, en we hebben allebei Portal 1 en Portal 2 uitgespeeld (in ik ook Portal Prelude). Ik denk als je de achtergrond uit de SP niet hebt dat je gaat vastlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Spel is echt bril - f*cking - jant!

SP en Co-op gedaan, al een lange tijd niet zo hard gelachen om een game (en je co-op partner). Dit is echt zo'n spel waar je hoop dat er geen einde aan komt.

De humor is echt van de hoogste a-klasse, _/-\o_ aan de bedenkers daarvan, denk dat de lat erg hoog gelegd is voor een eventuele opvolger (maar u eerst p2 4/5 keer uitspelen)

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
spoiler:
Wat ik ook echt briljant vond, waren de sentries op het einde! *lift omhoog* *ziet sentries* Ooooh sh--- *muziek!* En dan ga je nog wat meer omhoog, zie je een animal king sentry! Die kwam in een van de eerste levels voor in een filmpje

[ Voor 12% gewijzigd door ItMeAedri op 20-04-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3GlCI.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door apNia op 20-04-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Voor een ieder die zich verveel op het werk en toch een beetje in de game wil blijven, even een repost:
http://portal.wecreatestuff.com/portal.php
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Die co-op is zoooo abnormaal goed he.

Gisteren had ik al 1 en 2 (deels) gedaan. Maarja, kon vandaag dus niemand vinden die 1 al had gedaan. En kwam opeens dus een amerikaan met voicechat aan dus daarmee even 1 tot en met 3 helemaal gedaan. En serieus vooral dat laatste level van 3 is grappig gedaan (rest ook, maarja dat blijft nu in me hoofd haken). dat einde is sowieso grappig van 3 ;)

Met de SP zit ik echter een beetje vast :(, moet nog maar proberen, geen zin om walkthrough te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Woei SP uitgespeeld, op naar de co-op!

Op de PS3 kan je alleen je steam vrienden zien, geen groepen. Beetje jammer.

[ Voor 51% gewijzigd door zoenvisje op 20-04-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Zou je ook advanced coop mappen kunnen doen? :o
* Zhalix heeft niet zo veel coop gespeeld

[ Voor 36% gewijzigd door ItMeAedri op 20-04-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Ik hoop dat Valve snel de SDK voor Portal 2 uitbrengt en dat custom maps ook in co-op gespeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Iemand al geprobeerd om de trailer van Super 8 na te spelen via de extra feature? Erg geinig gedaan :D En een originele manier van promotie...

[ Voor 1% gewijzigd door Ram0n op 20-04-2011 16:09 . Reden: Aanvulling van The Zep Man ]

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Nu ook alle achievements voor singleplayer gedaan :). Alleen nog de achievement voor co-op en dan is het wachten op custom maps :(.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Ram0n schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:47:
Iemand al geprobeerd om de trailer van Super 8 na te spelen via de hidden feature? Erg geinig gedaan :D En een originele manier van promotie...
Kon je die niet gewoon starten via het "extras" menu?

Kan om eerlijk te zijn niet zoveel met een interactieve teaser. Geef dan een film die het spel eer aan doet.

[edit]
Inderdaad, via extras. Wat nou, "hidden feature"?

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 20-04-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

My bad, verkeerd gezien. Maar dan nog vind ik het leuk gedaan, hoe je er ook komt :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Jup, wat een heerlijk spel moet ik zeggen :)
spoiler:
Goeie afwisseling tussen echte test chambers en 'achter de schermen' vooral

en die Wheatly is inderdaad geweldig. Hoe hij dingen hacked de hele tijd, moet je je eerst omdraaien en als je snel genoeg toch kijkt zie je em gewoon een deur inslaan ofzo _/-\o_ De dialoog is gewoon het hele spel door grappig, hebben ze toch goed aangepakt.

Het enige wat ik wel een beetje jammer vond, achteraf gezien, is het eind gevecht...
spoiler:
Het was vrijwel hetzelfde als het eindgevecht in P1... Op het begin zegt Wheatly meteen "No portal surfaces and bomb shields" en toen had ik meteen "Mooi, dan krijgen we dus niet hetzelfde gevecht als in P1!!", maar dat viel dus tegen... Nog voordat het gevecht begonnen was viel de enorme pijp met witte portal gel al op, een bom erop en ja hoor, portal surfaces everywhere... en vanaf dat moment is het wel precies hetzelfde. Hij gooit bom, jij plaatst portal zodat bom tegen hem aankomt. Het enige verschil is dat je nu even moet kijken waar hij geen schild heeft... Elke keer dat je hem raakt moet je zo'n core vinden en op hem plaatsen, in plaats van de core verbranden, ook niet echt anders dus...

Maar goed, tijdens het spelen was het toch gewoon top :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Idd, van die finale had ik toch ook iets meer verwacht. Tevens had ik een iets langere finale verwacht (in verschillende delen ofzo).

Heeft iemand de co-op al uit? Ik heb net course 3 voltooid en ben even gestopt. Maar ik zie enkel nog course 4 staan. Eindigt het daarbij? Want dan is die co-op wel héél kort :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren toch maar Portal 2 gehaald, via g2play (ietsje goedkoper dan Steam, ik blijf Nederlander :P). De sfeer en het design van de levels is echt geweldig, veel beter dan Portal 1. Verder vind ik Wheatley een goede toevoeging, hij is soms erg lollig. Bij sommige stukken kon je me wel oprapen.

Ik heb nu met propulsion/repulsion gel kunnen spelen, en kijk erg uit naar de rest! Zeker één van de beste games van het jaar, naar mijn mening.

Hopelijk komt er ook nog een vorm van multiplayer, aangezien je anders niets zou kunnen met die content uit de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:35:

Hopelijk komt er ook nog een vorm van multiplayer, aangezien je anders niets zou kunnen met die content uit de store.
Die is er... Dat is de co-op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Bv202 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:35:
Idd, van die finale had ik toch ook iets meer verwacht. Tevens had ik een iets langere finale verwacht (in verschillende delen ofzo).

Heeft iemand de co-op al uit? Ik heb net course 3 voltooid en ben even gestopt. Maar ik zie enkel nog course 4 staan. Eindigt het daarbij? Want dan is die co-op wel héél kort :s
ik heb het al uit, er zijn 5 courses
course 4 staat een beetje lager in de hub (moet je met een lichtbrug bereiken)

ik wil je wel nog eens begeleiden door de laatste 2, het is dan ook zo leuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
efari schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:42:
[...]

ik heb het al uit, er zijn 5 courses
course 4 staat een beetje lager in de hub (moet je met een lichtbrug bereiken)

ik wil je wel nog eens begeleiden door de laatste 2, het is dan ook zo leuk :p
Course 4 zie ik staan, course 5 niet. En ik zie ook geen achievements voor course 5 :s

Of telt Calibration ook als een course? Want dan zit ik al aan de laatste course (wat een teleurstelling dan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
Bv202 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:45:
[...]

Course 4 zie ik staan, course 5 niet. En ik zie ook geen achievements voor course 5 :s

Of telt Calibration ook als een course? Want dan zit ik al aan de laatste course (wat een teleurstelling dan!)
Na course 4 maakt glados een nieuwe opening voor course 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Zo, ik heb weekend, en tijd voor co-op, dus als iemand wil spelen vanavond, i'm your man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zonder echt te spoilen: wat ben ik een rund om toch naar GlaDOS advies te luisteren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
@Eduardboon co-op'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

YellowOnline schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:59:
Zonder echt te spoilen: wat ben ik een rund om toch naar GlaDOS advies te luisteren :')
Die zin over pijlen die aanwijzingen zouden moeten geven @ co op, :')

Lol, ik trap er ook nog in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09
Zo, ook klaar. Schitterend spel. Nog helemaal niks aan de co-op gedaan, die komt waarschijnlijk morgen aan de beurt :)

spoiler:
Bereik van zo'n portalgun is echt belachelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Er is wel iets dat ik niet snap over het einde...

spoiler:
Het ene moment schiet je Wheatley naar de maan en even later kom je buiten en is het klaarlicht. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Bv202 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:03:
Er is wel iets dat ik niet snap over het einde...

spoiler:
Het ene moment schiet je Wheatley naar de maan en even later kom je buiten en is het klaarlicht. Hoe kan dit?
spoiler:
hoe overleef je daar uberhaupt?

hoedanook, geniaal gevonden, net als de trophies
spoiler:
pit boss: show that pit who's boss _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
spoiler:
Kwam vast genoeg warmte en lucht door het het portal naar binnen om niet dood te gaan :P

Dat het licht was als je boven komt is wel raar ja. Maar aan de andere kant, je was al bijna buiten, zat nog een plaatje staal voor, daarom kon je de maan ook zien. Vervolgens heb je best een lange rit in het liftje. Helemaal naar de andere kant van de wereld gegaan misschien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
YellowOnline schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:59:
spoiler:
Ik was er al halverwege toen ik dacht "WTF, ik luister naar GlaDOS".
Echt nice gedaan Valve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb portal 1 nooit gespeeld, mijn enige ervaring tot nu toe met valve is team fortress 2 waar ik het erg mee naar mijn zin had. ik ben eens gaan lezen en ben best wel enthousiast om half life en portal alsnog te gaan spelen later. ga morgen in ieder geval portal 2 kopen en zal me aansluiten bij de steam groep :)

-jerry/dudeson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:19:
heb portal 1 nooit gespeeld, mijn enige ervaring tot nu toe met valve is team fortress 2 waar ik het erg mee naar mijn zin had. ik ben eens gaan lezen en ben best wel enthousiast om half life en portal alsnog te gaan spelen later. ga morgen in ieder geval portal 2 kopen en zal me aansluiten bij de steam groep :)

-jerry/dudeson
Neen, neen, neen.

Eerst Portal 1 spelen. Dan Portal 2. Echt niet beginnen met 2. Iedereen zal het wel met me akkoord zijn. Je kan het bijna gratis krijgen ook - en anders kost het echt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
YellowOnline schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:20:
[...]

Neen, neen, neen.

Eerst Portal 1 spelen. Dan Portal 2. Echt niet beginnen met 2. Iedereen zal het wel met me akkoord zijn. Je kan het bijna gratis krijgen ook - en anders kost het echt niet veel.
mocht iemand dan bij de voorverkoop gratis portal 1 hebben gekregen en je hebt hem al hou ik me aanbevolen :) (dan pm me maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Alleen openen als je Portal 2 al hebt uitgespeeld:

spoiler:
Ik vind dat er weinig over de nieuwe song gesproken wordt. Ik vind hem best goed :)
YouTube: Portal 2 Credits Song "Want You Gone" (HD)

Alleen jammer dat hij enkele maanden geleden al was uitgelekt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
Bv202 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:24:
Alleen openen als je Portal 2 al hebt uitgespeeld:

spoiler:
Ik vind dat er weinig over de nieuwe song gesproken wordt. Ik vind hem best goed :)
YouTube: Portal 2 Credits Song "Want You Gone" (HD)

Alleen jammer dat hij enkele maanden geleden al was uitgelekt :(
spoiler:
Ik vind het als een song wel mooi, maar het mist het effect dat ik na Portal 1 had. De humor is iets minder grappig, of de rest van het spel is grappiger waardoor het niet echt als een climax aanvoelt. Het is ook niet echt origineel, ze zouden ons weer verrast moeten hebben ipv hetzelfde principe als in Portal 1 te gebruiken. Maar ja, het is een zeeeeer klein minpuntje voor dit beest van een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bwah, spoiler is niet echt nodig maar toch
spoiler:
Ik was lekker aan het spelen toen glados zei dat die ene deur kapot was en je dingen mee kon nemen in de lift. "Don't take anything with you" dus ik denk natuurlijk meteen "die companion cube neem ik mee !!"... want toen ik met lege handen aankwam bij de lift kwam deze niet...
Superlang liggen zoeken hoe ik die cube mee kon krijgen, maar erachter gekomen dat dat toch niet kon... blijkt dat de lift er al stond :F

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
Mavamaarten schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:31:
Bwah, spoiler is niet echt nodig maar toch
spoiler:
Ik was lekker aan het spelen toen glados zei dat die ene deur kapot was en je dingen mee kon nemen in de lift. "Don't take anything with you" dus ik denk natuurlijk meteen "die companion cube neem ik mee !!"... want toen ik met lege handen aankwam bij de lift kwam deze niet...
Superlang liggen zoeken hoe ik die cube mee kon krijgen, maar erachter gekomen dat dat toch niet kon... blijkt dat de lift er al stond :F
spoiler:
Cube kan wel mee, maar glados maakt hem zelf kapot als je in de lift stapt, na de nodige sarcastische opmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
zoooper schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:22:
[...]

mocht iemand dan bij de voorverkoop gratis portal 1 hebben gekregen en je hebt hem al hou ik me aanbevolen :) (dan pm me maar)
Ik raad je ook ten zeerste aan om Portal 1 eerst te spelen. Je zult anders niets van het verhaal snappen, en het gedeelte dat je misschien wel snapt zal een stuk minder leuk zijn als je portal 1 niet kent.
Jammer dat je niet de pre-order gekocht heb, daar kreeg je gratis portal 1 bij... Ik denk dat er wel meer van die combo acties zijn te vinden met P1+P2. Zo niet, P1 kost op steam nog maar 10 euro, hij is vast voor minder dan 5 euro te vinden als je even goed zoekt :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

NickThissen schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:12:
[...]

Ik raad je ook ten zeerste aan om Portal 1 eerst te spelen. Je zult anders niets van het verhaal snappen, en het gedeelte dat je misschien wel snapt zal een stuk minder leuk zijn als je portal 1 niet kent.
Jammer dat je niet de pre-order gekocht heb, daar kreeg je gratis portal 1 bij... Ik denk dat er wel meer van die combo acties zijn te vinden met P1+P2. Zo niet, P1 kost op steam nog maar 10 euro, hij is vast voor minder dan 5 euro te vinden als je even goed zoekt :)
Ben net begonnen met P1 en even aan het inlezen over P2, vooruitkijken.

Orange box is nu 19 euro dacht ik, dus als je slim bent koop je meteen alles ;-)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mu.siQ schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:16:
[...]

Ben net begonnen met P1 en even aan het inlezen over P2, vooruitkijken.

Orange box is nu 19 euro dacht ik, dus als je slim bent koop je meteen alles ;-)
Ik kan de orange box ook goed aanraden ja, als je van Half-life houdt is dat een super bundel :) Maar als je 10 euro al veel vind kan ik me voorstellen dat je 20 ook teveel vind, ook al krijg je wat meer spellen erbij.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
NickThissen schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:18:
[...]

Ik kan de orange box ook goed aanraden ja, als je van Half-life houdt is dat een super bundel :) Maar als je 10 euro al veel vind kan ik me voorstellen dat je 20 ook teveel vind, ook al krijg je wat meer spellen erbij.
Vooral TF2 is iets prachtig... al 250 uur in verdaan en ik het gevoel dat ik het eigenlijk amper speel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ok ok definief !!.
Game of the year !!

nu Co-op nog uitspelen ;) als men zin heeft, roep je maar via de groep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het al gepost is maar heb een zeer simpele oplossing zodat je de PC code die bij de PS3 versie zit weg kan geven.
Hij komt dus met het bericht dat de betreffende steam account nog geen ps3 versie heeft gespeeld als je de code zo probeert in te voeren.

Heb toen op een oud PSN account de game gestart, mn maat zn steam gegevens eraan gekoppeld en voila code geaccepteerd. Je moet dus wel je steam gegevens aan de PS3er geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Verdorie zeg, net Portal 2 bestelt (op mediaoffer) en blijkt dat ze ineens een levertijd van 5-10 werkdagen hebben ... Wat vreemd is gezien er niks stond toen ik bestelde.

Nu moet ik de verleiding weerstaan om niet teveel dit topic te lezen, of alle lets play's op youtube te kijken of andere spoilers te zien. Life is hard atm. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:25

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Grootste miskoop ooit. Ja, het was erg leuk, en ja, het was komisch.. maar het was ook bijzonder kort, en heeft 0 'replay' value. Portal 1 heb ik me (na de single player) nog uren vermaakt met de challenges, en die heb ik nu nog niet gevonden. Totaal niet de 50 euro waard, daar had ik minimaal 50 uur speeltijd voor verwacht, niet 5 uur.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, dat vind ik dus ook :(. Vanavond uitgespeeld, daarnet dacht ik "kom, laat ik de challenges eens gaan doen". Zijn die er niet eens :/. En de singleplayer challenges hadden ook wel wat moeilijker gemogen.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 20-04-2011 23:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mwah, ik zit nu op 13 uur speeltijd singleplayer dus het geld waard is de game zeker wel. Zeker als je het vergelijkt met games als Homefront die ik in nog geen vijf uur had uitgespeeld en waar ik ook een hoop minder plezier aan heb beleefd.

Binnenkort maar eens kijken of ik met iemand de coöp kan doen. In m'n eigen omgeving heb ik helaas geen Portal-liefhebbers, wellicht hier wel iemand :)

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 20-04-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:06

edward2

Schieten op de beesten

Wat een game, geweldig gewoon _/-\o_ _/-\o_ Soms sta je echt even clueless, maar uiteindelijk vind je toch een oplossing, heerlijk dit soort puzzles en tenminste niet zo pittig als Myst en cornuiten.

Heb er nu misschien een uur of 2-3 ingestoken. Sommigen hier hebben hem dus in 5 uur uit. Hoeveel chapters zin er?

[ Voor 22% gewijzigd door edward2 op 21-04-2011 00:06 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Niosus schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:34:
[...]

spoiler:
Cube kan wel mee, maar glados maakt hem zelf kapot als je in de lift stapt, na de nodige sarcastische opmerkingen
het is zelfs een achievement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:36:
Mwah, ik zit nu op 13 uur speeltijd singleplayer dus het geld waard is de game zeker wel. Zeker als je het vergelijkt met games als Homefront die ik in nog geen vijf uur had uitgespeeld en waar ik ook een hoop minder plezier aan heb beleefd.
hmz, ben er zelf nog geen 4 uur mee bezig geweest. vond de sfeer en de achtergrond (verhaal) erg leuk, maar het was wel te makkelijk, en zelfs op momenten saai. zeker zijn geld niet waar geweest en in vergelijking met p1 'slechter'

vindt overigens de vergelijking die je trekt met homefront een typische; dat was namelijk eentje die ik ook vrij direct had. Homefront is nogal zwaar bekritiseerd op de grote mate van scripting en dat de SP te kort was. veel gehoorde kritiek is dat je continue bezig ben met volgen... nu is portal 2 ook best zwaar gescript en is de SP ook bar kort.. en beide spellen hebben vooral hun best gedaan met het neerzetten van een sfeer, wat bij beiden goed (homefront) tot uitstekend (portal2) lukt... Een van deze spellen wordt geroemd, de ander niet 8)7 . (ik weet, appels en bijna appels vergelijken, maar toch)

anywayz. ben blij dat ik het spel gespeeld heb ivm achtergrond verhaal, maar de puzzels vielen tegen, de duur en moeilijkheidsgraad van de SP viel me tegen en heb eigelijk geen idee waarom ik het spel ooit nog zal opstarten (afgezien van evt DLC) en dan is het netto een duur spel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
Zijn er nog mensen dit tegen gekomen?

spoiler:
Er zit een droogdok vlak naast met nog een paar van die Borealis dingen

Video:

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 21-04-2011 00:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Laatst online: 23-02-2024
Singelplayer uitgespeeld 8) , Nu de komende dagen op (the party (lan event) ) even de gehele coop uitspelen :)

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

spoiler:
9

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niosus
Hey ik zoek iemand om mij te helpen met een coop walkthrough. Mijn bedoeling is om het langs beide kanten tegelijk op te nemen en het dan te uploaden naar youtube, zodat ik ze samen tot 1 video kan bewerken. Het is wel een paar uurtjes werk buiten het spelen zelf.

Je krijgt natuurlijk een shoutout op mijn channel en op de video. Ik heb ook nog een kopie van Portal 1 liggen, die kan je ook krijgen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Niosus schreef op donderdag 21 april 2011 @ 02:23:
Hey ik zoek iemand om mij te helpen met een coop walkthrough. Mijn bedoeling is om het langs beide kanten tegelijk op te nemen en het dan te uploaden naar youtube, zodat ik ze samen tot 1 video kan bewerken. Het is wel een paar uurtjes werk buiten het spelen zelf.

Je krijgt natuurlijk een shoutout op mijn channel en op de video. Ik heb ook nog een kopie van Portal 1 liggen, die kan je ook krijgen als je wilt.
Voor een Portal 2 kopie zou ik het wel doen ;) Je project klinkt wel boeiend, als je filmpje af is post je het dan hier?

Damn, ik wil ook Portal 2, maar mijn videoplank ligt nog bij Club3D ter reparatie dus heb ik er nu vrij weinig aan (en mijn onboard intel graphics gaan het niet trekken vrees ik)... :( On the bright side, als ik even wacht wordt hij misschien nog wel iets goedkoper (echte Hollander he ;) ).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
efari schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:14:
[...]

het is zelfs een achievement
Dat dacht ik aanvankelijk ook ja.

spoiler:
Daar deed ik het allemaal voor. Dus ik allemaal moeite doen om dat ding er uit te krijgen. Werd wel gesloopt door GLaDOS, met bijbehorende praatjes. Maar geen achievement gekregen. Waarschijnlijk iets mis gegaan. Nog maar een keer proberen later dan maar hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Coole game, ik ben al een heel eind volgens mij. De Co-op is echt cool had ik eigenlijk niet verwacht. Waar ik trouwens op hoop (en niemand over hoor hier) dat de SDK tools gauw vrij gegeven worden.
Dan kan iedereen Co-op levels gaan maken :D ! En ik wil natuurlijk zelf ook levels maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Tripwire999 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:00:
Waar ik trouwens op hoop (en niemand over hoor hier) dat de SDK tools gauw vrij gegeven worden.
Berthenk schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:21:
Ik hoop dat Valve snel de SDK voor Portal 2 uitbrengt en dat custom maps ook in co-op gespeeld kunnen worden.
Het is al genoemd en het elke post noemen heeft weinig zin. De SDK wordt daardoor echt niet eerder vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

De SDK zou kort na release worden vrijgegeven had ik ergens gelezen. Laten we daar dan maar op hopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:48

eagle00789

Est. November 2005

Ik ben sinds gisteren avond in Chapter 7 beland. Aangezien ik me overal lekker de tijd voor neem, ben ik nu al zo'n 14 uur aan het spelen geweest.

coole game. zeer coole game. Vooral het commentaar van Wheatly en GLaDoS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Melkunie schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:00:
[...]

Dat dacht ik aanvankelijk ook ja.

spoiler:
Daar deed ik het allemaal voor. Dus ik allemaal moeite doen om dat ding er uit te krijgen. Werd wel gesloopt door GLaDOS, met bijbehorende praatjes. Maar geen achievement gekregen. Waarschijnlijk iets mis gegaan. Nog maar een keer proberen later dan maar hè.
Ik heb zelf al 21 achievements gehaald de eerste keer.

spoiler:
Dat stuk waarbij de compaigne cube 2x wordt weggehaald door glados en aangeeft dat ze er genoeg hebben in de store. Daar kan je die achievment halen waar jullie het over hebben. Als je de deur open krijgt en naar de lift loopt kan je gewoon een teleporter plaatsen. Vervolgens loop je terug ( GlaDos geeft dan aan dat je geen cube mee mag nemen) Vervolgens pak je hem op portal je erna toe en loop je naar de lift klaar.

Daarvoor of net daarna heb je ook nog een boobytrap room. Glados geeft aan dat je een room binnen moet gaan. wanneer je daarnaar toe gaat, wordt je vergast en krijg je de achievement Good listener.

Een van de laatste achievements ( Deze spoiler moet je alleen bekijken als je de game hebt uitgespeeld !!!!)
spoiler:
in chapter 9: Here i gonna kill you wordt je opeens op een platform gezet waarbij wheatley allemaal spijkermuren na je toestuurd. Als je daarvoorbij bent dan zegt die Come back.
Als je terug loopt vraag hij jou. Can you jump into the death pit ? hu can you. Als je er dan inspringt ga je dood en heb je achievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Pykow schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:34:

spoiler:
Dat stuk waarbij de compaigne cube 2x wordt weggehaald door glados en aangeeft dat ze er genoeg hebben in de store. Daar kan je die achievment halen waar jullie het over hebben. Als je de deur open krijgt en naar de lift loopt kan je gewoon een teleporter plaatsen. Vervolgens loop je terug ( GlaDos geeft dan aan dat je geen cube mee mag nemen) Vervolgens pak je hem op portal je erna toe en loop je naar de lift klaar.
Weet ik. Ik heb em ook meegenomen, maar niet de achievement gekregen dus. Zal een kleine glitch zijn geweest, probeer het later nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Episch verhaal! Ik heb ook de eerste grote easteregg gevonden.

spoiler:
Natuurlijk heb ik de companion cube gered. Maar ik vond in het controlecentrum van de jaren 80 een verborgen deur die me twee achievements opleverde. 1) het afspelen van alle test voiceberichten en 2) Het vinden van de docking port waar de Borealis van Half Life 2 Episode 2 stond!!!! :D

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste