If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb ook altijd V-sync aan, maar meer om tearing te voorkomen. Daarom heb ik nooit last van dit probleem.Matis schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:25:
Ik heb gewoon vsync aanstaan. Ik zie geen noodzaak om een framerate hoger dan de maximale refreshrate van je monitor te hebben. Of je moet een veelvoud van de refreshrate hebben; In mijn geval 60Hz, dus 120, 180 etc.
En inderdaad: het heeft geen zin om meer dan 60 plaatjes per seconde te berekenen als er ook maar 60 plaatjes per seconde naar de monitor worden gestuurd.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Zoals ik al zei: vsync limiteert het niét naar 60. Ik heb ook gewoon vsync aan staan en toch berekent mijn kaart 300fps.Matis schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:25:
Ik heb gewoon vsync aanstaan. Ik zie geen noodzaak om een framerate hoger dan de maximale refreshrate van je monitor te hebben. Of je moet een veelvoud van de refreshrate hebben; In mijn geval 60Hz, dus 120, 180 etc.
Precies, daarom gaf ik ook aan; Een veelvoud van de refreshrate, om tearing te voorkomen.The Zep Man schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:30:
Ik heb ook altijd V-sync aan, maar meer om tearing te voorkomen. Daarom heb ik nooit last van dit probleem.
Dat is niet helemaal waar, maar 9 uit 10 dat je het verschil niet merkt tussen 60 of 120 beeldjes per seconde.En inderdaad: het heeft geen zin om meer dan 60 plaatjes per seconde te berekenen als er ook maar 60 plaatjes per seconde naar de monitor worden gestuurd.
@hierboven, ik heb liever betere AA dan een hogere (interne) framerate.
[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 24-04-2011 14:34 ]
Dat je videokaart 300 frames per seconde berekent betekent niet dat hij die ook laat zien.Niosus schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:31:
[...]
Zoals ik al zei: vsync limiteert het niét naar 60. Ik heb ook gewoon vsync aan staan en toch berekent mijn kaart 300fps.
Overigens heb ik het gevoel motion blur meer te merken als ik vsync aan heb staan.
Dat is ook mijn punt niet, het gaat er om dat hij ondanks de vsync nog steeds meer dan 60fps berekent in tegenstelling tot de meeste spellen, dus zelfs mensen met vsync aan kunnen hun grafische kaart onnodig veel aan het belasten zijn waardoor die berichten van extreem luide/warme kaarten naar boven komen. Vandaar mijn post een beetje naar boven het voor sommigen misschien een goed idee is om de framerate bovenop de vsync nog eens manueel vast te leggen om de load te verminderenBerthenk schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:36:
[...]
Dat je videokaart 300 frames per seconde berekent betekent niet dat hij die ook laat zien.
Overigens heb ik het gevoel motion blur meer te merken als ik vsync aan heb staan.
Ik heb mij niet uitgesproken over de zin/onzin van op een hogere refreshrate dan 60Hz te spelen
Was er in 2 korte avondjes doorheen
Dat was met Portal 1 wel anders.
Ook al was die kwa aantal levels kleiner, de puzzels waren wel lastiger.
Eerlijk gezegd leek het wel of in Portal 2 de puzzels steeds makkelijker werden, heb enkel in het een na laatste level even flink na moeten denken.
Nou ja, het blijft een originele game maar doe Portal 3 maar een fractie moeilijker en van mij mag die zich ook best buiten afspelen, beetje saai al dat grijs.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:19 ]
Ik ben ongeveer 8 uur bezig geweest met Portal 2, maar ook dat vond ik wat kort. Dat neemt overigens niet weg dat ik sowieso vind dat games steeds korter duren. Laatst ook Bulletstorm in 6 uur uitgespeeld.Stevanov schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:09:
Portal 1 heb ik vanochten weer ff gespeeld, in een zitting, ong 2 uur bezig geweest. Maar ik kon me ook alles nog herrinneren. Jammer te horen dat P2 ook kort is.
Zoals al aangegeven, misschien om het co-op te stimuleren, of om de community aan te zetten tot het ontwikkelen van eigen maps.
[ Voor 183% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:19 ]
Stevanov schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:12:
Dus, geen bonuslevels/speed trials etc?
Nee en nee. Enkel standaard SP en coop, en enkel online coop.Stevanov schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:12:
(kan pc coop trouwens met bijv 2 muizen op 1 pc?, ik ken een aantal games die dit doen)
misschien moeten we een beetje gaan zagen op de steam fora
Dat neemt overigens niet weg dat het misschien een paasei is, dat nooit gevonden gaat worden
NeeStevanov schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:12:

Nee, maar je kan wel splitscreen krijgen met een paar configuratiefiles en een xbox-360 controller.(kan pc coop trouwens met bijv 2 muizen op 1 pc?, ik ken een aantal games die dit doen)
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
zegt op zich niet veel, dat de Source Engine support heeft voor DLC wisten we al langer door L4D. Ik denk dat het normaal is dat je de mogelijkheid om DLC uit te brenger er gewoon in houdt just-in-case, je weet nooit of je binnen 2 jaar een geweldig idee hebt.Matis schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:23:
In de console zijn al hits gevonden naar mogelijke DLC: http://img718.imageshack.us/img718/3688/dlcportal2.png
Dat neemt overigens niet weg dat het misschien een paasei is, dat nooit gevonden gaat worden
Niet interessant imho, deze DLC manager zit ook in TF2. En is daar voor de hats enz bedoelt, ook in P2 is dit hiervoor gemaakt. Dat er eventueel DLC komt is niet moeilijk te zeggen, de duur en moeilijkheidsgraad van co-op is nou niet echt hoog.Matis schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:23:
In de console zijn al hits gevonden naar mogelijke DLC: http://img718.imageshack.us/img718/3688/dlcportal2.png
Zou dit ook lukken met een dual PS2 to USB converter ? Dat zou nog eens nice zijnD4NG3R schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:26:
Nee, maar je kan wel splitscreen krijgen met een paar configuratiefiles en een xbox-360 controller.
Android developer & dürüm-liefhebber
Lijkt mij dat het met elke "Gamepad" moet werken, voor de xbox-360 controller is er echter een standaard configuratiebestand aanwezigMavamaarten schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:12:
[...]
Zou dit ook lukken met een dual PS2 to USB converter ? Dat zou nog eens nice zijn
Nu nog de config een beetje bewerken (x- en y-axis zijn omgewisseld) en het werkt.
Dit wordt een avondje co-oppen met vriende !!
Dan moeten ze die map editor wel uitbrengen, anders heb je daar ook niks aan.Matis schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:09:
Volgens mij is Portal 2 ook korter om meer aandacht te leggen op de co-op en de community (mods, maps etc).
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Source SDK?... Is gewoon te downloaden op steam (als je in bezit bent van een gekocht source spel). Werkt op elk source spel, en ook op Portal 2 ja.Rakkerzero schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:40:
[...]
Dan moeten ze die map editor wel uitbrengen, anders heb je daar ook niks aan.
[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 24-04-2011 16:41 ]
Officiële bestanden (portal2.fgd (of hoe dat bestand ook het, i.i.g. een .fgd bestand) bijvoorbeeld) moeten nog uitgebracht worden door Valve. Iemand heeft er al eentje gemaakt. Ik gebruik echter liever de .fgd van Valve aangezien daar alles zonder problem mee gedaan kan worden.D4NG3R schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:41:
[...]
Source SDK?... Is gewoon te downloaden op steam (als je in bezit bent van een gekocht source spel). Werkt op elk source spel, en ook op Portal 2 ja.
De Steam counter is sowieso kapot dus dat zegt niet allesap3nr0ts schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:40:
Uitgespeeld. Ik heb er denk ik net onder de tien uur over gedaan (in die teller van Steam zit het online-gebeuren ook natuurlijk). Puzzels waren goed te doen, maar als ik ze soms niet meteen zag, zette ik de game doorgaans snel uit. Zodra je hem dan weer opstart, zie je het meestal meteen. Het duurde denk ik voornamelijk zo lang omdat ik alles wilde horen van Wheatley en zo.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Dat er DLC komt, is al uit te lezen uit verschillende bestanden van het spel:Matis schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:23:
Portal 2: Bot Roll Cage
Portal 2: Bot Antenna Topper
Die roll cage is een skin de je kreeg als je via gamespot preorderde, ik neem aan dat de rest gelijkaardig is.Feanathiel schreef op zondag 24 april 2011 @ 19:16:
[...]
Dat er DLC komt, is al uit te lezen uit verschillende bestanden van het spel:
spoiler: /portal2/resource/basemodui_english.txtPortal 2: Bot Paint Job
Ah kijk eens aan. Ik ben verder wel benieuwd of er veel content komt in de vorm van levels, in plaats van skins. Van het spel heb ik erg genoten, dus ik zou het prima vinden om nog eens wat extra levels te spelen. Nog wel erg vroeg daarvoor natuurlijk.Niosus schreef op zondag 24 april 2011 @ 19:18:
[...]
Die roll cage is een skin de je kreeg als je via gamespot preorderde, ik neem aan dat de rest gelijkaardig is.
Als je in Steam -> rechtermuisknop op Portal 2: zit een knopje View Downloadable Content tussen. Dat is ook niet bij elke game zo.Feanathiel schreef op zondag 24 april 2011 @ 19:16:
[...]
Dat er DLC komt, is al uit te lezen uit verschillende bestanden van het spel:
spoiler: /portal2/resource/basemodui_english.txtPortal 2: Bot Paint Job
Net met een vriend geco-opt en ik moet zeggen, het is veel simpeler als de persoon gewoon naast je zit en zo op je beeld kan kijken. Valve zou dit bij opties moeten zetten, is echt leuk !
ik heb can you run it gedraaid,
voldoe ik nou wel of niet?

ora et labora
Voor de meeste games is de videokaart toch wel het belangrijkste helaas ...
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
En zitten ook een paar puzzles in van een moeilijkheidsgraad die ik ook graag in de singleplayer had gezien. Maar met 4 portals is het natuurlijk eenvoudiger om iets complex te doen lijken, dan met 2.
Ik heb me 9 uur vermaakt met de singleplayer. En nu volgen er nog een aantal uur coöp.Stevanov schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:09:
Portal 1 heb ik vanochten weer ff gespeeld, in een zitting, ong 2 uur bezig geweest. Maar ik kon me ook alles nog herrinneren. Jammer te horen dat P2 ook kort is.
Dat kan ik van Portal1 echt niet zeggen, die heb je binnen 3uur in je broekzak.
Je kon in coöp het scherm van de ander altijd al zien met de [tab]-toets.Mavamaarten schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:46:
Wow, nog iemand al geprobeerd ? Split screen met PS2 controller werkt echt fantastisch.
Net met een vriend geco-opt en ik moet zeggen, het is veel simpeler als de persoon gewoon naast je zit en zo op je beeld kan kijken. Valve zou dit bij opties moeten zetten, is echt leuk !
[ Voor 37% gewijzigd door frickY op 24-04-2011 22:07 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verzoekje voor de co-oppers. Join de group-chat van de [Got] Portal 2 group (steam://friends/joinchat/103582791431846805) even als je een maatje zoek. Is makkelijker afstemmen welke course iemand graag doet, en weet je ook zeker dat iemand Portal2 heeft en wilt spelen, in tegenstelling tot mijn friendslist
[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 24-04-2011 23:06 ]
toeval?
Grappig... hopelijk een hint dat Episode 3 op korte termijn volgt. Want dat hele episodes-gedoe is een farce. Waar het bedoeld was om vaker en sneller games uit te brengen, zitten we ondertussen alleen maar te wachten, wachten en wachten...efari schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:41:
je gaat het niet geloven, maar weet je wat de betekenis is van de naam Caroline??
spoiler: HET IS..FREE MAN
toeval?
Jaah! Ik zat er ook hele tijd naar te kijken.MrVegeta schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:28:
Die turret factory is echt hilarisch!! "Hello, response" Haha, zit al 10 minuten naar die lui te kijken
"Template"
"Hello"
"Response"
"pow pow pow!"
*poing*
zie: YouTube: Portal 2: Turret Template/Response
[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 25-04-2011 00:18 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
punten voor wie weet welke chamber dat is.
[ Voor 24% gewijzigd door sjaakwortel op 25-04-2011 00:30 ]
sjaakwortel schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:30:
spoiler:"you're not supposed to test with the garbage xD"
Heb ik ook.. Geen idee wat de deal daar nou mee is. Zo miste ik ook al een paar andere levels uit de trailers. Erg jammer. Ik hoop dat die in DLC vorm terug te vinden zijn.omgwtfbbq schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:04:
spoiler:Heeft iemand zichzelf al verwondert over waarom er geen suctiontubes aanwezig waren in Portal 2? Die zijn in trailers wel te zien namelijk, maar in de SP zitten ze niet
sjaakwortel schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:30:
spoiler:"you're not supposed to test with the garbage xD"
Overigens heb ik erg veel lol gehad toen ik die mutanten-cubes voor het eerst zag.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
De Portal 2 Source SDK is toch nog niet uit? Toen ik 2/3 dagen geleden keek nog niet in ieder geval.D4NG3R schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:41:
[...]
Source SDK?... Is gewoon te downloaden op steam (als je in bezit bent van een gekocht source spel). Werkt op elk source spel, en ook op Portal 2 ja.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
fout, het was veel vroeger in het spel, met GlaDOS, want ze zegt dan dat de garbage een verwijzing was naar jouGamebuster schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:28:
[...]
spoiler:chapter 8 of 9, waarbij die wheatly het gebouw heeft overgenomen en jou laat testen. Zodra je een cube wilt laten vallen, valt er opeens allemaal troep uit. Volgens mij kon je verder niets ermee; het was geen subtiele hint om het juist wel te gebruiken.
Overigens heb ik erg veel lol gehad toen ik die mutanten-cubes voor het eerst zag.
Volgens mij is het die test met een hele hoop Aerial Faith Plates, dat ze dan eerst een hele hoop troep mee gooit en na een tijdje pas een Weighted Storage Cube rond de kamer vliegen.efari schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:39:
[...]
fout, het was veel vroeger in het spel, met GlaDOS, want ze zegt dan dat de garbage een verwijzing was naar jou
[ Voor 14% gewijzigd door RetroTycoon op 25-04-2011 13:03 ]
De Source SDK werkt gewoon op portal 2, echter zijn alle officiële textures en audiofiles nog niet beschikbaar zonder ze te rippen.Rakkerzero schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:36:
[...]
De Portal 2 Source SDK is toch nog niet uit? Toen ik 2/3 dagen geleden keek nog niet in ieder geval.
Chapter 10 is bij mij inderdaad de credits, deze zijn niet locked.Wildfire schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:26:
Zat net nog in het 'New Game' menu te kijken, staat nu een Chapter 10 in die locked is (dat is dus ondanks dat ik de game heb uitgespeeld). Google leert me dat dit de credits zouden zijn. Klopt dit? Indien zo, beetje flauw om die locked in het menu te zetten dan...
Da's vreemd, ik heb de game toch echt uitgespeeld maar bij mij zijn ze locked...Berthenk schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:32:
[...]
Chapter 10 is bij mij inderdaad de credits, deze zijn niet locked.
Het is zeker wel een subtiele hint!Gamebuster schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:28:
[...]
spoiler:chapter 8 of 9, waarbij die wheatly het gebouw heeft overgenomen en jou laat testen. Zodra je een cube wilt laten vallen, valt er opeens allemaal troep uit. Volgens mij kon je verder niets ermee; het was geen subtiele hint om het juist wel te gebruiken.
Verwijderd
Odysseus253 schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:14:
[...]
Het is zeker wel een subtiele hint!
spoiler:Even wat anders: Glados = Caroline?
Je hebt een Intel onboard videochip. Heel erg niet geschikt voor games.mrc4nl schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:10:
om even terug te komen op de vraag of ie op mn laptop kan draaien:
ik heb can you run it gedraaid,
voldoe ik nou wel of niet?
[afbeelding]
Half Life 3 en tegelijk Portal 3: Alyx en Gordon vinden onze heldin Chell, gaan naar binnen om een portal gun te stelen en gebruiken het om de Combine te verslaan
Wat nog niet eens zo'n heel raar idee is aangezien de Borealis waar Alyx en Gordon aan het eind van HL2:EP2 naar opzoek zouden gaan een schip van Aperture is wat zich in het gebouw bevind waar Chell alle tests heeft gedaan (zie wikipedia)
[ Voor 35% gewijzigd door dtech op 25-04-2011 19:10 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Zo las ik dat als je gaten in de muur schoot je donkere ruimtes met licht kon vullen (door de kogel gaten). Ook was de AI zo goed dat bijvoorbeeld een grote alien eerst jou aanvalt, maar een groep combine als groter gevaar ziet en dus die gaat aanvallen. Waardoor Freeman kon ontsnappen.
Helaas zat een robot of alien (weet het niet meer) achter freeman aan en freeman vluchte een gebouw in, schoof een koelkast oid tegen de deur waar de robot tegen aan beukte. De deur vervormde maar de robot kon niet binnen komen ...
Bij dit alles las ik ook iets over de portal gun, die gebruikt werd om te ontsnappen.
Maar ik heb dit nooit ergens terug kunnen vinden en nu weet ik echt niet meer of ik dit nu echt gehoord/gelezen heb of dat mijn fantasie me voor de gek houdt.
Wel weet ik dat ik erg teleurgesteld was in Half Life 2 vanwege dit verhaal dat ik gehoord/gedroomd had.
Anyways, gezien Portal in het half life universum afspeelt zie ik dat ding echt wel in Half Life (Ep.) 3 terugkomen.
Ook staat mij iets bij dat Portal 1 een test was om te kijken of het concept in Half Life toepasbaar was ...
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Nou HL2 is heeel lang in ontwikkeling geweest dus misschien komt het daar door. Combine zijn overigens ook aliens, maar je hebt ook die bruine wezentjes die niet bij de combine horen maar wel aliens zijn (en alle "beestachtige" aliens zoals headcrabs natuurlijk)Dreanor schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:19:
Ik heb ooit ... in een ver verleden ... iets gehoord/gelezen over half life 2. Hier ging het om briljante open levels waar drie factions tegen elkaar uit vochten (Freeman, Combine en aliens), veel (alles) kapot kon en de AI briljant was, ow en natuurlijk physics.
Volgens mij was het eerder begin jaren 80.RocketKoen schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:01:
[...]
spoiler:Caroline is in de jaren 60 geupload naar glados om eeuwig verder te kunnen leven.
EDIT: Blijkt dat om een of andere reden de Xbox360 keypad emulator er opeens voor zorgde dat alles super sloom werd. Gisteren werkte hij zonder lag.. Naja hij doet t

[ Voor 27% gewijzigd door Mavamaarten op 25-04-2011 21:08 ]
Wat er toen is gebeurt, is dat Glados werd uitontwikkeld. Omdat Caroline toen CEO van het bedrijf was, hebben ze haar in de AI gestopt. Omdat een AI voor zichzelf denkt, is Glados wel een 'eigen' persoon geworden, maar wel met kleine stukjes van Caroline. Die verwijdert ze aan het einde van Portal 2.
Overigens vraag ik me wel af, waarom ze het 'oude' Aperture Science zo diep hebben weggestopt?
Aperture Science has been found in 1947. And started making shower curtains in 1952.TheJVH schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:13:
spoiler:Volgens mij is Aperture ook begonnen in 1958, en het laatste level was ergens in 1980. Toen zei Cave Johnson ook: Waarom hebben we AI niet eerder uitgevonden? Dit is geweldig! Het is dat ik niet meer lang te leven heb, maar anders zou ik vereeuwigt moeten worden in de AI. Ik wil dat als ik dood ga, Caroline het bedrijf overneemt.
Wat er toen is gebeurt, is dat Glados werd uitontwikkeld. Omdat Caroline toen CEO van het bedrijf was, hebben ze haar in de AI gestopt. Omdat een AI voor zichzelf denkt, is Glados wel een 'eigen' persoon geworden, maar wel met kleine stukjes van Caroline. Die verwijdert ze aan het einde van Portal 2.
Overigens vraag ik me wel af, waarom ze het 'oude' Aperture Science zo diep hebben weggestopt?
Wel een keer je dood tegemoet springen dus voor de achievement
Echt een geweldig spel.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
In het laatste gevecht de maan zien, en dan weer heel lang met een lift omhoog moeten...
Planten kan ik mij wel voorstellen (altijd licht, en er zal vast wel wat vocht naar beneden gesijpeld zijn), maar hoe zouden de zaden er gekomen moeten zijn?
Is er al ergens een 3d weergave/wiremodel van het Aperture Science complex?
[ Voor 6% gewijzigd door Resistor op 25-04-2011 23:00 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
De cola kwam uit mijn neus omdat ik direct doorhad dat ze verwijst naar de eindbattle van deel 1 ..Dat het gas nog 6 minuten nodig heeft
Net even smash tv achievement gedaan:
Let ook goed op, dat er 1 chamber is met 2 tv's.
Winners never cheat, Cheaters never win
Klopt niet helemaal wat je zegt, ze zegt namelijk het volgende:Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:41:
Ergens in het begin zegt GLaDOS .. This next room is made by a Nobelpricewinner .. I have no idea for what he won it for ....BUT I KNOW for sure it wasnt for Neurotoxic
De cola kwam uit mijn neus omdat ik direct doorhad dat ze verwijst naar de eindbattle van deel 1 ..Dat het gas nog 6 minuten nodig heeft
"This next test was designed by one of Aperture's Nobel Prize winners. I don't remember what the prize was for, but I know it wasn't for being immune to neurotoxin." - GLaDOS
Oftewel hij heeft in ieder geval geen nobelprijs gewonnen voor het immuun zijn voor neurotoxin. Met andere woorden; hij is een van de wetenschappers welke is omgekomen toen GLaDOS de faciliteit liet volstromen met neurotoxin. Heeft dus niets te maken met de 6 minuten, is gewoon puur een goede punchline
Verwijderd
haha dan heb ik het verkeerd begrepen . ik dacht dat hij ook verantwoordelijk was voor het maken van de neurotoxin gas en aangezien het GlaDOS niet heeft geholpenin deel 1 dacht ik dat ze het sarcastisch bedoelde .Zo van ..voor het uitvinden van neurotoxin heeft ie het in ieder geval niet gewonnen. anyway idd een goeie punchlineSchrammy89 schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:54:
[...]
Klopt niet helemaal wat je zegt, ze zegt namelijk het volgende:
"This next test was designed by one of Aperture's Nobel Prize winners. I don't remember what the prize was for, but I know it wasn't for being immune to neurotoxin." - GLaDOS
Oftewel hij heeft in ieder geval geen nobelprijs gewonnen voor het immuun zijn voor neurotoxin. Met andere woorden; hij is een van de wetenschappers welke is omgekomen toen GLaDOS de faciliteit liet volstromen met neurotoxin. Heeft dus niets te maken met de 6 minuten, is gewoon puur een goede punchline
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 00:03 ]
Het complex is duidelijk niet in topvorm, er zullen dus waarschijnlijk voldoende openingen enzo zijn waardoor vogels naar beneden konden. Planten kunnen met vogels meekomen via de uitwerpselen dus daar heb je ook je andere antwoordResistor schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:59:
Heel lang naar beneden vallen, en dan een vogel...
Een hoop vragen nog in ieder geval. En ik denk dat Valve die nog wel gaat beantwoorden in een DLC of Portal 3. Tenminste dat zijn ze op zn minst wel verschuldigd aan ons.TheJVH schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:13:
spoiler:Overigens vraag ik me wel af, waarom ze het 'oude' Aperture Science zo diep hebben weggestopt?
[ Voor 9% gewijzigd door Fid3lity op 26-04-2011 09:54 ]
spoilertje??Blue-Tiger schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:18:
................................................

[ Voor 35% gewijzigd door Ewivis op 26-04-2011 09:50 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Dan moet je hem vooral quoten. Dan staat dat bericht er nog een keer als je hem zelf niet weghaald.

Verwijderd
En als we het uitgespeeld hebben, dan is de coop-replayability 0,0 of zie ik het verkeerd?
Verwacht DLC van/voor co-op. Het is momenteel IDD vrij kort, maar staat makkelijk uitbreidingen toeVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:24:
Hmm hoe lang kun je met die Coop doen? Ik ben nu met een maat bezig en we zijn binnen 3 uur bij zone 4 gekomen.
En als we het uitgespeeld hebben, dan is de coop-replayability 0,0 of zie ik het verkeerd?
Als het dan opeens lukt denk je ook van, hoe heb ik dit niet meteen gezien :=
Bij die puzzel heb ik ook ff op mijn hoofd moeten krabben hoe ik die het beste kon doen. Ik had pas later door dat die knop naast de ingang de richting van de beam omdraaide. Toen had ik hem ineens door.Napo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:28:
Heb maar 1x even vast gezeten en dat was met de turrets achter het glas aan de linker kant waarbij je gebruik kon maken van de blauwe gel en de "tractor beam".
Als het dan opeens lukt denk je ook van, hoe heb ik dit niet meteen gezien :=
Als ik zie hoe makkelijk meeste chambers zijn is best jammer. er had best meer open world chambers in mogen zitten en/of de extra lange (zoals de gene net voor de boss)
Denk grootse probleem voor dit genre is replay value altijd zeer laag is.
Ben nog steeds blij met mijn aankoop, maar jammer dat je vaak binnen 30 sec weer staat te wachten op de lift
Meest annoying op dit moment, niet de mogelijkheid om savegames te namen.
bijna onmogelijk om juiste savegame te vinden in de huidige autosave chaos
Nu nog co-op player vinden

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
die heb ik stiekem geyoutubedRakkerzero schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:32:
[...]
Bij die puzzel heb ik ook ff op mijn hoofd moeten krabben hoe ik die het beste kon doen. Ik had pas later door dat die knop naast de ingang de richting van de beam omdraaide. Toen had ik hem ineens door.

via hamachi?Teunis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:37:
Probeer nu meeste achiefments vrij te spelen.
Als ik zie hoe makkelijk meeste chambers zijn is best jammer. er had best meer open world chambers in mogen zitten en/of de extra lange (zoals de gene net voor de boss)
Denk grootse probleem voor dit genre is replay value altijd zeer laag is.
Ben nog steeds blij met mijn aankoop, maar jammer dat je vaak binnen 30 sec weer staat te wachten op de lift
Meest annoying op dit moment, niet de mogelijkheid om savegames te namen.
bijna onmogelijk om juiste savegame te vinden in de huidige autosave chaos
Nu nog co-op player vinden
[ Voor 50% gewijzigd door Ewivis op 26-04-2011 11:26 ]
Tssss.. Is er één moeilijke puzzel in het spel. Gaat ie hem youtube'en

Is ook zwak ja! maar de oplossing was daarentegen echt makkelijk snap ook niet waarom ik er zelf niet op kon komen. Heb serieus daar 30 min geprobeerd, maar achteraf echt mezelf afgevraagd waarom ik er niet achter kon komen...Rakkerzero schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:34:
[...]
Tssss.. Is er één moeilijke puzzel in het spel. Gaat ie hem youtube'en![]()
Ewivis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:37:
Is ook zwak ja! maar de oplossing was daarentegen echt makkelijk snap ook niet waarom ik er zelf niet op kon komen. Heb serieus daar 30 min geprobeerd, maar achteraf echt mezelf afgevraagd waarom ik er niet achter kon komen...
Ik snapte wat de bedoeling was, alleen had ik zelf niet door dat ik voor de blauwe repulsiongel de lichtstraal in moest, om optijd aan de overkant te zijn om de straal om te keren. Was idd vrij lastig.
Ik ook tbh
[...]
via hamachi?
Heb mijn editie via steam, zelf nog nooit geexperimenteert met hamachi.
probeer mijn game tijd beetje meer in de hand te houden ala 18:00 - 20:30 (weekends meer)
Zal wel weinig aan P2 toekomen, DevDays, 4.1 Wow, Darkshore, genoeg dus
Wat wel apart is, aangezien je datzelfde trucje al twee keer eerder hebt moeten gebruiken. Ik vond die chamber trouwens wel een van de leukste.Teunis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:47:
[...]
Ik ook tbh
spoiler:Voornamelijk om dat toen nog niet had begrepen dat de blauwe inkt ook de turrets kon vernietigen.
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 26-04-2011 11:59 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Juist omdat ze de locaties waar je portals kan plaatsen zo limiteren, is het eigenlijk een kwestie van "waar is een portal mogelijk?" en daar gewoon 1 plaatsen, of nog erger, ze zetten er zo´n "test dummy" target op de muur, of ander soort muur met andere tegel patronen.
beetje teveel de speler helpen.
de enige die enigsinds lastig zijn, is waar je met je co op speler moet timen en een juggle moet plaatsen.
map 8 van ik weet niet welke route bijvoorbeeld.
Ja ze hadden al die aanwijzigingen moeten weglaten, dat maakte het allemaal wel duidelijk in ieder geval...Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:13:
Ik vond het juist jammer dat alle co-op tests zo makkelijk waren.
Juist omdat ze de locaties waar je portals kan plaatsen zo limiteren, is het eigenlijk een kwestie van "waar is een portal mogelijk?" en daar gewoon 1 plaatsen, of nog erger, ze zetten er zo´n "test dummy" target op de muur, of ander soort muur met andere tegel patronen.
beetje teveel de speler helpen.
de enige die enigsinds lastig zijn, is waar je met je co op speler moet timen en een juggle moet plaatsen.
map 8 van ik weet niet welke route bijvoorbeeld.
Verwijderd
Mijn xbox vrienden spelen voornamelijk COD ..ik heb nog niemand PORTAL zien spelen namelijk
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 13:15 ]
Dat je niet overal portals neer kunt zetten, vind ik niet zo gek. Met vier portals kun je immers, zo'n beetje ongeacht de omgeving, constructies maken waarbij je jezelf met snelheid uit welk oppervlak dan ook kunt lanceren. Dan moeten de designers flink hun best doen om gebieden moeilijk toegankelijk te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:13:
Ik vond het juist jammer dat alle co-op tests zo makkelijk waren.
Wat ik wel jammer vond is hoe men kleine, onnodige elementen heeft toegevoegd om een en ander makkelijker te maken. Zo kom je al gauw bij puzzels waar een fizzler meteen duidelijk maakt wie van beide spelers de portals neer moet zetten. Zonder die fizzler zou blijken dat het nog steeds op dezelfde manier moet, maar zouden de spelers daar zelf over na moeten denken.
Ook heb je voortdurend uitdagingen die de vindingrijkheid van de spelers in het geheel niet op de proef stellen. Het zijn eigenlijk veredelde singleplayerpuzzels waarbij één van de deelnemers 'busy work' moet doen, zoals op een knop staan, niet omdat dat de puzzel interessanter maakt, maar opdat de spelers elkaar niet te veel kunnen helpen.
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
Het leukste vind ik dat de humor en stemmen er nog steeds inzitten ("Are you still there?")
of bij de 1e chamber met jumps:
"If the laws of physics dont apply in the future, god help you"
het zal wel nerdhumor zijn, maar ik lag dubbel
Topgame weer, ben heel benieuwd naar co-op....
[ Voor 10% gewijzigd door KingKoning op 26-04-2011 13:46 ]
of een extra moelijkheid hebben. heb iets gemist of wordt het dlc/portal 2.1
Alles met suction tubes is uit de game gehaald. Dus mappen met suction tubes zijn vervallen.Teunis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:00:
Heb net de opening post beken, en zie daar veel filmpjes die je in de huidige game helemaal niet voor komen,
of een extra moelijkheid hebben. heb iets gemist of wordt het dlc/portal 2.1
TDB, room herken ik maar die turrets niet
Propulsion Gel, helmaal niet gezien qua room
En tube jammer zag er wel cool uit
[ Voor 10% gewijzigd door Teunis op 26-04-2011 14:06 ]