Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb alvast een topic gemaakt voor het volgende Notebook Project van Universiteit Twente: [UTwente] Notebook Project 2011 - 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Jongens wat vinden jullie ervan als mijn 8540p oververhit raakt als ik hem gewoon op mijn vlakke bureau heb staan? Ik vind dat je voor €1500 toch wat meer mag verwachten, maar misschien heb ik het mis... Graag jullie mening, anders ga ik er mee naar het NSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Definieer "overhit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Uitvallen tijdens het spelen van een oud spel, Company of Heroes. Na reboot ~90 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:14
Ga naar het ICTS en laat de laptop uitstofzuigen ;)

Beetje designfoutje bij dit soort laptops(ik heb de versie van vorig jaar, 8530W) en die raakt ook regelmatig oververhit.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
peeter123 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:01:
Ga naar het ICTS en laat de laptop uitstofzuigen ;)

Beetje designfoutje bij dit soort laptops(ik heb de versie van vorig jaar, 8530W) en die raakt ook regelmatig oververhit.
Ik heb dat ding krap een halfjaar! Dus qua stof zal er weinig te beleven zijn. Maja, ik zal even naar het NSC gaan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe lang speel je dan achter elkaar? Ik had voor m'n review de 8540p ook behoorlijk gestresstest en daarbij veranderde er na 15 minuten vrij weinig meer. Na CPU, GPU en HDD ruim een uur non stop 100% belast te hebben had ik de volgende temperaturen:

CPU: 48°C
CPU kern 1: 78°C
CPU kern 2: 72°C
PCH: 59°C (Platform Controller Hub = chipset = QM57)
GMCH: 30°C (Graphics Memory Controller Hub)
GPU: 76°C
HDD: 38°C

Als jij op 90°C komt met wat voor onderdeel dan ook zou ik gewoon even langs het Notebook Service Centre in de Horst gaan, want dat hoort echt niet. Dat ding moet gewoon uren achter elkaar maximaal belast door kunnen blijven draaien zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51
tokko1 schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:24:
[...]

Okee, dus er zo gewoon een schijf zo inpassen zonder iets, want de aansluitingen lijken wel heel erg aan de zeikant te zitten (links) zoals in caddy's.. maar ik ga 't wel gewoon proberen met een schijf en geef 't wel door.
Een beetje laat, maar voor iedereen die zich nog afvraagt hoe en wat met de drivecaddy in het advanced docking station.

Ik heb gewoon een drive caddy gehaald van ebay (uit Honkong, koste me volgends mij rond de 15/20 euro).
Daarbij heb ik er een 1Tb, 2.5" hdd in gedaan. (Samsung Spinpoint MT2). Nadat ik deze in windows even had geformatteerd werkte het allemaal prima, bij het aansluiten den m'n laptop aan de docking station wordt deze als externe hdd herkend en is een uitstekende backup drive d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door tokko1 op 13-02-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Kid Jansen schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:39:
Hoe lang speel je dan achter elkaar? Ik had voor m'n review de 8540p ook behoorlijk gestresstest en daarbij veranderde er na 15 minuten vrij weinig meer. Na CPU, GPU en HDD ruim een uur non stop 100% belast te hebben had ik de volgende temperaturen:

CPU: 48°C
CPU kern 1: 78°C
CPU kern 2: 72°C
PCH: 59°C (Platform Controller Hub = chipset = QM57)
GMCH: 30°C (Graphics Memory Controller Hub)
GPU: 76°C
HDD: 38°C

Als jij op 90°C komt met wat voor onderdeel dan ook zou ik gewoon even langs het Notebook Service Centre in de Horst gaan, want dat hoort echt niet. Dat ding moet gewoon uren achter elkaar maximaal belast door kunnen blijven draaien zonder enige problemen.
Kijk daar ben ik het mee eens, een laptop zou op een normale ondergrond gewoon vol belast moeten kunnen worden. Zekere een laptop van dit kaliber. Ik was krap een uur aan het spelen, met een spel uit 2006 (het jaar waarin de eerste quad cores nog moesten komen... dus dat zegt genoeg denk ik over de specificaties van de game). Morgen maar even naar het NSC dan, heb ook nog 2 andere gebreken:

- Contactje van het lampje boven het beeldscherm is brak, lampje brandt continu, ook als het klepje dicht is
- Na een reboot (niet na een normale shutdown en dan een start up) krijg ik rare meldingen van Windows met "Failed to connect to a Windows service", wat gepaard gaat met een zeer trage startup

Iemand anders bekend met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik studeer op de TU/e, dus heb een net iets andere HP Elitebook 8540w. Met het lampje hebben veel medestudenten problemen, maar ik niet. Dit varieert tot niet meer open gaan / niet meer goed dicht / defecte lamp. Het lijkt er op dat het mechanisme er achter gewoon te zwak is.

Ik heb echter ook soms (nooit na een reboot!) dat mijn notebook ook zeer traag opstart met die zelfde melding over een Windows service. Wat dit is weet ik niet.

Specs:
HP Elitebook 8540w TU/e
Core i5 540m
Ati Firepro M5800
2x 2GB DDR3 1066MHz
Seagate 320GB HDD in Newmode.us Caddy (niet default)
Crucial C300 64GB SSD in HDD slot (niet default)
Windows 7 x64 Ultimate (niet default)

[ Voor 5% gewijzigd door Gleighton op 13-02-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lampje is inderdaad een bekend probleem, heb er zelf geen last, maar gebruik het dan ook vrijwel nooit. Maar bij veel mensen die ik ken die het wel veel gebruikten is het inderdaad stuk.

Die foutmelding met die trage startup ken ik niet. Zelf nooit last van gehad, mijn laptop start altijd gewoon vlot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 14:09
Ik heb een soortgelijke notebook(8540p met NVS 5100m), dus ik plaats het maar in dit topic. Ik heb alleen het probleem dat wanneer ik een oude driver gebruik, verschillende spellen niet werken(Portal 2, BlackOps, maar oudere Source en Crysis 2 hebben geen problemen). De driver crashed en wordt opnieuw gestart bij deze spellen.

Het punt is dat wanneer ik een nieuwe driver gebruik alle applicaties/games het wel doen, alleen wanneer ik dual display draai(of wel duplicate of extend), het laptop scherm af en toe groen flikkert(een distorted versie, voor een fractie van een seconde). Bij alleen een extern scherm of laptopscherm is dit niet het geval. Het is aanwezig bij zowel DVI als VGA. Ik heb geprobeerd zonder de HP software en alleen de nieuwe driver te draaien, ik heb TDR uitgeschakeld met de oude driver, alleen de oude driver van HP gedraaid en natuurlijk het nodige speurwerk gedaan maar kan niet tot een oplossing komen.

Iemand met eenzelfde systeem/videokaart en een soortgelijk probleem tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
CR35 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:25:
Iemand met eenzelfde systeem/videokaart en een soortgelijk probleem tegengekomen?
Heb hetzelfde probleem gehad, pas na 3 herinstallaties magisch verholpen met de nieuwste nvidia drivers van de nvidia site (niet van hp site). Kan zijn dat de 3e keer er toevallig een nieuwe versie was, daar heb ik verder niet op gelet. Was van 64 bit>32 bit gegaan, omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag, toen weer terug naar 64 bit omdat ik dat prefereer en het daar niet aan bleek te liggen, en toen fabrieksherstel met de bijgeleverde dvd. Dit verhielp het probleem zelfs niet, maar na herinstallatie van de drivers via de nvidia site deed hij het wonderwel. Nu dus alleen 32 bit :(

@Temperaturen: Mijn laptop blijf lauw onder eigenlijk praktische alle belastingen, dus dat is wel iets om even mee langs nsc te gaan.

@Opstarten: Laptop start sneller op dan mijn desktop, terwijl mijn desktop krachtiger is (komt vooral doordat bios van de laptop rap erdoor is). Wel kreeg ik laatst ook die foutmelding. Hoe het komt, geen idee. Ik meende dat sindsdien mijn mute knop ook niet meer verandere van kleur, maar een herstart fixde dit en de foutmelding ook, misschien dat ik hem nog terug kijk, zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Cyleo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:49:
[...]

... Was van 64 bit>32 bit gegaan,...
Hoe heb je dat gedaan? ISO gedownload en met je 32 bit key geïnstalleerd of van Surfspot gehaald?
@Temperaturen: Mijn laptop blijf lauw onder eigenlijk praktische alle belastingen, dus dat is wel iets om even mee langs nsc te gaan.
Reed gefixed, uit laten zuigen bij het NSC en hij loopt weer prima.
@Opstarten: Laptop start sneller op dan mijn desktop, terwijl mijn desktop krachtiger is (komt vooral doordat bios van de laptop rap erdoor is). Wel kreeg ik laatst ook die foutmelding. Hoe het komt, geen idee. Ik meende dat sindsdien mijn mute knop ook niet meer verandere van kleur, maar een herstart fixde dit en de foutmelding ook, misschien dat ik hem nog terug kijk, zal het in de gaten houden.
IDT Audio maakt superbrakke drivers, daar ligt het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Cyleo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:49:
[...]

Heb hetzelfde probleem gehad, pas na 3 herinstallaties magisch verholpen met de nieuwste nvidia drivers van de nvidia site (niet van hp site). Kan zijn dat de 3e keer er toevallig een nieuwe versie was, daar heb ik verder niet op gelet. Was van 64 bit>32 bit gegaan, omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag, toen weer terug naar 64 bit omdat ik dat prefereer en het daar niet aan bleek te liggen, en toen fabrieksherstel met de bijgeleverde dvd. Dit verhielp het probleem zelfs niet, maar na herinstallatie van de drivers via de nvidia site deed hij het wonderwel. Nu dus alleen 32 bit :(
Dank voor het antwoord. Het ligt dus mogelijk ligt het aan 64 bit.. 32 bit is helaas niet echt een optie(beetje zonde van de 8 GB aan geheugen die ik erin heb zitten..) Weet je welke driver versie je momenteel draait?

[ Voor 26% gewijzigd door CR35 op 03-05-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CR35 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:21:
[...]

Dank voor het antwoord. Het ligt dus mogelijk ligt het aan 64 bit.. 32 bit is helaas niet echt een optie(beetje zonde van de 8 GB aan geheugen die ik erin heb zitten..) Weet je welke driver versie je momenteel draait?
Met 8GB zou het voor mij ook geen optie zijn inderdaad. Op dit moment draai ik de 266.58 versie met de nieuwste windows updates. Nu ik het zo bedenk, ik kan me herinneren dat een windows update bij mij eerst voor dit probleem zorgde (een windows update voor de grafische kaart), of ik meende een dergelijke update langs te hebben zien komen. Bij de herinstallatie heb ik in ieder geval pas op het allerlaatste de drivers geinstalleerd. Misschien even iets om in de gaten te houden bij een herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-07 15:01
T.H. Lassche schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:04:
[...]

Ik heb dat ding krap een halfjaar! Dus qua stof zal er weinig te beleven zijn. Maja, ik zal even naar het NSC gaan in ieder geval.
Ik heb ook een 8540p, in december 2010 begon mijn laptop al uit te vallen. Hij kwam wel door de standaard tests van het NSC maar op het moment dat je Furmark liet draaien ging hij binnen 7 minuten uit. Bij de eerste keer wegbrengen bleek er geen stof in te zitten, uiteindelijk na een maand heen en weer lopen naar het NSC is mijn koeling vervangen. Wel bleek tijdens het vervangen dat er toch heel veel stof in de fan zat..

Ik moet wel zeggen dat die jongens van het NSC goed werk leveren, ik heb mijn laptop vier keer achter elkaar ingeleverd en telkens snel een leen-laptop gekregen. Frustrerend was het wel; op het moment dat je de laptop gebruikt valt hij uit en het NSC kon geen probleem vinden. Gelukkig realiseerde ze zich bij het NSC wel dat ik niet voor mijn lol langs kwam.

Wel blijft het vreemd dat een "Elitebook" al binnen 3 a 4 maanden uit begint te vallen door de warmte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Cyleo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:24:
[...]

Met 8GB zou het voor mij ook geen optie zijn inderdaad. Op dit moment draai ik de 266.58 versie met de nieuwste windows updates. Nu ik het zo bedenk, ik kan me herinneren dat een windows update bij mij eerst voor dit probleem zorgde (een windows update voor de grafische kaart), of ik meende een dergelijke update langs te hebben zien komen. Bij de herinstallatie heb ik in ieder geval pas op het allerlaatste de drivers geinstalleerd. Misschien even iets om in de gaten te houden bij een herinstallatie.
Bedankt dan ga ik die specifieke versie eens proberen, meende die al wel eens gedraaid te hebben zonder succes...
\
Moet eigenlijk nog testen of met externe monitor(dus twee externe monitoren ook problemen zichtbaar zijn(anders koop ik gewoon tweede monitor erbij ala 19 inch oid voor naast me LP2465, want dat is wel zo fijn met werk/schoolwerk) want elke keer weer oude drivers installeren en als ik naar me ouders ga en daar vrienden bezoek om te gamen en dan weer nieuwe drivers installeren wordt je ook gek van :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Ik heb nog een extra monitor erbij gezet en twee externe monitoren aansturen gaat perfect. Ik denk zelf dat het te maken heeft met specifike aansturing van het laptopscherm, wat mis loopt als er een tweede monitor aangesloten is(refreshrate/dimmen, oid?). Maar ik gebruik een dock dus het is geen moeite om op twee externe schermen te werken, maar toch jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Er zitten maar 2 DAC's in, wat inhoud dat je maar 2 schermen kan aansluiten.

displayport werkt zonder een DAC, maar ik weet niet of dat met een nvidia kaart ook kan: met AMD kan je zoveel schermen aansluiten als er DP aansluitingen zijn. Dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/hd-5870-eyefinity-6-edition.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Het uitvalprobleem komt nu ook op mijn laptop voor. Met de naderende vakantie er maar eens een spelletje op gezet (bad company 2). Na een uurtje viel hij plots uit. Toen heb ik de graphics wat lager gezet, maar een uur later weer hetzelfde problemen. Nu heb ik mijn temperaturen niet gemeten, dat ga ik morgen wel even doen. Hij voelde in beide gevallen niet heel warm aan.

Te ongeduldig om te wachten, gereproduceerd en dit zijn mijn temperaturen.
temps

Dit is natuurlijk na de restart die volgt op het warmteprobleem, dus waarschijnlijk kan er wel 4/5 graden bij op. Zal morgen wel langs NSC gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyleo op 05-07-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296748

(nevermind, een jaar te vroeg gepost :D)

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 296748 op 06-07-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Ik heb in mijn laptop nu een Seagate Momentus 750Gb geplaatst en direct maar 64-bit Windows erop gezet. Nu kan ook eindelijk die laatste Gb RAM gebruikt worden.

De oude schijf zit een externe behuizing nu (met USB 3.0, lekker rap dus).

Over een paar maanden een SSD als bootschijf i.p.v. de DVD Brander (die in een externe behuizing gaat). De schijven zijn toch echt wel de bottlenecks in dit soort laptops.

En volgend jaar maar eens kijken of ik hem voor een redelijke prijs kan verkopen (zodat ik hopelijk zonder veel bij te leggen weer mee kan doen aan het notebookproject). Weet iemand wat je nog voor zo'n laptop nog kan vragen na twee jaar gebruik (met in het achterhoofd de upgrade van de schijf en de extra SSD, originele onderdelen + behuizingen lever ik dan los mee natuurlijk, zodat de garantie intact blijft)?

[ Voor 77% gewijzigd door bindsa op 12-08-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Weet iemand of er andere keyboards (dus niet die DuraKey-crap) beschikbaar zijn? Ik wil meer een Apple achtig design. Ik heb een gigantische boel lose ruimte tussen mijn toetsen, wat nog groter wordt als ik een toets indruk omdat de randen van de toetsen veel lager liggen dan het midden. Zo af en toe vind ik stof, schilfers of zelfs ongekookte rijstkorrels ertussen, en ik kan ook goed zien wat zich onder de toetsen bevindt.
Ik kan je zeggen dat ik dingen heb gezien die er hygienischer uitzagen. En die lagere randen worden bij mij ook erg smerig. Het is een laffe bende, niet om aan te zien.
Ik ben hier niet blij mee, en ik wil best graage en compleet ander ontwerp erop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 19:44
Ik heb hier de laptop nog steeds in gebruik, met name als HTPC aan de TV. Van de week een update naar Windows 10 gedraaid en werkt in principe super, alleen ik krijg geen audio over de HDMI kabel en dat zou toch wel fijn zijn. Audio door speakers/headphones werkt prima.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Nvidia drivers opnieuw geinstalleerd en zelfs een clean install van windows 10
- Audio drivers geinstalleerd
- Chipset drivers geinstalleerd
- Bios update gedaan
- Officiele HP nvidia drivers geinstalleerd (dit is een oudere versie)

Maar dit mocht allemaal niet baten. Het probleem is dat ik in het Nvidia control panel wel kan inschakelen dat de audio over hdmi doorgeven moet worden maar vervolgens verschijnt de TV niet onder afspeelapparaten in de geluidsinstellingen. Daarom waarschijnlijk geen audio over de HDMI.

Iemand hier die dit toevallig voor elkaar heeft? Of iemand met Windows 10 en deze laptop die kan bevestigen/ontkennen dat dit een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51
Mister_Gaus schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:54:
Ik heb hier de laptop nog steeds in gebruik, met name als HTPC aan de TV. Van de week een update naar Windows 10 gedraaid en werkt in principe super, alleen ik krijg geen audio over de HDMI kabel en dat zou toch wel fijn zijn. Audio door speakers/headphones werkt prima.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Nvidia drivers opnieuw geinstalleerd en zelfs een clean install van windows 10
- Audio drivers geinstalleerd
- Chipset drivers geinstalleerd
- Bios update gedaan
- Officiele HP nvidia drivers geinstalleerd (dit is een oudere versie)

Maar dit mocht allemaal niet baten. Het probleem is dat ik in het Nvidia control panel wel kan inschakelen dat de audio over hdmi doorgeven moet worden maar vervolgens verschijnt de TV niet onder afspeelapparaten in de geluidsinstellingen. Daarom waarschijnlijk geen audio over de HDMI.

Iemand hier die dit toevallig voor elkaar heeft? Of iemand met Windows 10 en deze laptop die kan bevestigen/ontkennen dat dit een probleem is?
Bij mijn oude Elitebook had ik hetzelfde probleem, een oude driver gebruiken was de oplossing. Met de nieuwste (en nog heel wat versies ouder) kreeg ik het ook niet voor elkaar |:( . Dus driver van jaartje(s) geleden pakken kan nog wel is de oplossing zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 19:44
tokko1 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:42:
[...]

Bij mijn oude Elitebook had ik hetzelfde probleem, een oude driver gebruiken was de oplossing. Met de nieuwste (en nog heel wat versies ouder) kreeg ik het ook niet voor elkaar |:( . Dus driver van jaartje(s) geleden pakken kan nog wel is de oplossing zijn 8)7
Weet je toevallig welke driver jij geïnstalleerd hebt? Of betreft het een andere Elitebook?
Ik heb een oude versie van de driver van de HP website (307.83, maart 2013) gedownload en die werkt! Super bedankt! Nu nog uitvogelen hoe ik voorkom dat windows de driver update.

[ Voor 16% gewijzigd door Mister_Gaus op 10-08-2015 19:24 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste