Ik ben ineens toch een beetje nieuwsgierig om te kijken of ik zelf een laptop kan krijgen die ongeveer even goed is als het high end systeem van de UT, zonder een te grote meerprijs te dokken.
Nu zeggen al die Nvidia termen me sinds lange tijd helemaal niks meer.
Wat is de ATi equivalent (liefst niet de FX of zo, maar de gewone normale) van de videokaart in die laptop?
Sommige mensen kunnen geen genoegen nemen met een kant-en-klaar voor hun afgemeten laptop als ze niet weten wat de andere opties zijn. Meestal zijn dat tweakers.
EDIT: volgens notebookcheck is de 330m (ik begreep uit een eerdere post dat de 330m vergelijkbaar is met de NVS 5100) ongeveer even goed als de mobility HD4650 in game benchmarks, hoewel dat per toepassing erg uiteenloopt. HD4650 lijkt meestal zelfs beter te zijn.
Als ik nu keihard loop te jokken moet je het me vooral zeggen voordat ik per ongeluk een gigantisch slechtere laptop koop.
Zelf ben ik wat meer voor ATi, maar dat heeft vooral te maken met de naamgeving. Of ik nou een GTX260 of een GT350 of weet ik wat moet nemen bij Nvidia zou ik niet weten. GTX260 klinkt mij niet als veel bijzonders, maar ik hoor vaak andere klanken. Volgens mij draaien ze 3 series tegelijk of zo. In de tijd van de GF8800 was het stukken duidelijker.
Volgens mij zijn deze laptops dan prima alternatieven:
pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA)
pricewatch: Toshiba Satellite L670-17K
pricewatch: Acer Aspire 7740G-624G50MN (FYI, dit is een i7 met 2 cores)
pricewatch: Asus N61JQ-JX017V
Vooral die laatste (kwijl-slurp), Core i7 die zich kan overclocken naar 2,8 GHz, een hyper-treading quad-core. Daarbij is mijn 3,5GHz Core 2 Duo in mijn thuis pc maar zielig. En een HD5650, die zou volgens mij theorie bter kunnen zijn dan die Geforce NVS, hoewel ik niet weet of dat alleen voor gamen geld of ook voor studeren en 3D-modeleren. Denken jullie (en met jullie bedoel ik de wat meer experts op dit gebied) dat die laatste een prima keuze is (met 3D-modeleren op het hoog, niet met gaming)?
Hij heeft wel een wat lagere resolutie, die laatste.
Of zou het voor mijn studie Werktuigbouw beter zijn om die high end model van de UT te nemen (mijn tijd die ik besteed aan gaming daarbuiten gelaten)?
Dus in kort, wat zijn jullie ideeen over deze laptops?
Op dit moment heb ik de laatste op het oog.
[
Voor 93% gewijzigd door
Amanoo op 17-08-2010 21:56
]