Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laptops van het Notebook Project 2009 / 2010 zijn bekend.

Afbeeldingslocatie: http://www.utwente.nl/icts/nsc/promoNBKPRJ09-010.png

Het Budgetmodel:

Afbeeldingslocatie: http://www.utwente.nl/icts/nsc/notebooks0910/SpecificatiesBudgetNotebook.doc/SpecificatiesBudgetNotebook-1.jpg
http://www.utwente.nl/ict...catiesBudgetNotebook.doc/

Het High End model:

Afbeeldingslocatie: http://www.utwente.nl/icts/nsc/notebooks0910/SpecificatiesHighendNotebook.doc/SpecificatiesHighendNotebook-1.png
http://www.utwente.nl/ict...atiesHighendNotebook.doc/

En voor het eerst ook een netbook:

Afbeeldingslocatie: http://www.utwente.nl/icts/nsc/notebooks0910/SpecificatiesNetbook.doc/SpecificatiesNetbook-1.png
http://www.utwente.nl/ict...SpecificatiesNetbook.doc/

Alles staat ook op http://www.utwente.nl/icts/nsc/notebooks0910/

Goede keuze om te kopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
Ik vond dat High-End model best een leuke keuze, heb niet echt naar de andere gekeken eigenlijk :$ maar weet iemand of je deze ook voor iemand die niet op de UT zit mag halen? want ik ken iemand op de UT en ik ben een laptop nodig voor modelleren (sax werktuigbouwkunde) en deze leek mij daar uitermate geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Natuurlijk mogen alleen studenten (of misschien medewerkers) van de UT meedoen aan de UT laptop project.
Je mag je kennis die daarop zit altijd vragen of hij het voor je kunt kopen. Maar de aanschaf van de laptop staat dan wel op zijn naam en als daar een schuld mee wordt aangegaan zoals op TU Eindhoven, dan is die schuld ook voor zijn rekening.

[ Voor 31% gewijzigd door bladerash op 19-06-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMutorrah
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-04 20:14
ik ben ontzettend benieuwd naar die netbook eigenlijk, iemand enig idee wat daar de spec van zouden kunnen zijn?
Helaas kunnen we nu nog geen extra informatie verschaffen over het aankomende “Netbook” model. Het product zal op 24 juni officieel door HP worden gelanceerd.
hopelijk wordt t iets met ION, HP is daar blijkbaar ook mee bezig

[ Voor 20% gewijzigd door GMutorrah op 19-06-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
bladerash schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:06:
Natuurlijk mogen alleen studenten (of misschien medewerkers) van de UT meedoen aan de UT laptop project.
Je mag je kennis die daarop zit altijd vragen of hij het voor je kunt kopen. Maar de aanschaf van de laptop staat dan wel op zijn naam en als daar een schuld mee wordt aangegaan zoals op TU Eindhoven, dan is die schuld ook voor zijn rekening.
huh volgens mij kon je in eindhoven laptops ook halen als gift voor iemand dus dan is alles voor hem enz...is dat niet zo in enschede?
GMutorrah schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:45:
ik ben ontzettend benieuwd naar die netbook eigenlijk, iemand enig idee wat daar de spec van zouden kunnen zijn?

[...]

hopelijk wordt t iets met ION, HP is daar blijkbaar ook mee bezig
je quote je antwoord al...

[ Voor 26% gewijzigd door Lubbers92 op 19-06-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Dat lijkt me een beetje sterk.
Als de student bijvoorbeeld dan stopt met zijn studie, dan ben jij degene die voor die 1000 euro schuld opdraait.
Leuk manier om iemand mee te naaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMutorrah
bladerash schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:26:
Dat lijkt me een beetje sterk.
Als de student bijvoorbeeld dan stopt met zijn studie, dan ben jij degene die voor die 1000 euro schuld opdraait.
Leuk manier om iemand mee te naaien.
onzin!
als je zelf bezig bent het systeem te fucken door een laptop te kopen voor iemand die daar volgens de normale gang van zaken geen mogelijkheid/recht toe heeft moet je ook niet zeuren. Je gaat toch niet voor iemand anders een laptop kopen als je diegene niet kent/vertrouwd/enz... typisch gevalletje eigen verantwoordelijkheid. Volgens mij werkt het bij de UT sowieso anders dan bij TUE.

Maar zullen we weer ontopic gaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, wat een prijs zeg. Die high-end kost op ergens anders meer dan 3k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SawaFish
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-08 22:25
3k is wat overdreven maar honderden euros meer in ieder geval. Een qua hardware vergelijkbaar geconfigureerde Dell Precision M4400 kost al snel zo'n 1800 euro (!)

De 8530w komt standaard met een mat scherm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMutorrah
Ik moet zeggen dat ik de netbook nogal vindt tegenvallen, zeker voor die prijs. De extra's tov andere netbooks zijn er wel, maar ik had op beter gehoopt en gerekend.
standaard scherm (wel LED maar de laagste res), standaard batterij (4cell met een 7200 RPM hdd :?), kleinste hdd.
IMO hadden ze wel wat duurdere opties mogen nemen, zeker als je kijkt naar het prijsvoordeel dat de highend notebook heeft tov retailprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

Lubbers92 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:33:
Ik vond dat High-End model best een leuke keuze, heb niet echt naar de andere gekeken eigenlijk :$ maar weet iemand of je deze ook voor iemand die niet op de UT zit mag halen? want ik ken iemand op de UT en ik ben een laptop nodig voor modelleren (sax werktuigbouwkunde) en deze leek mij daar uitermate geschikt voor.
Ik zou eens bij de ICT balie op het saxion gaan vragen, want volgens mij kunnen mensen die studeren op saxion de zelfde laptops voor dezelfde prijs kopen als UT studenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu erg aan het twijfelen tussen de 8530w en een macbook. Bij de Mediamarkt is deze week de MB466 in de aanbieding voor 949 euro. Daarmee is hij dus praktisch even duur. Hoewel de specs niet zo bijzonder zijn t.o.v. de HP, maakt dit mijn keuze toch wel moeilijker. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:39:
Ik ben nu erg aan het twijfelen tussen de 8530w en een macbook. Bij de Mediamarkt is deze week de MB466 in de aanbieding voor 949 euro. Daarmee is hij dus praktisch even duur. Hoewel de specs niet zo bijzonder zijn t.o.v. de HP, maakt dit mijn keuze toch wel moeilijker. Iemand een tip?
Hoe dan ook, met ADC kun je als student ook de MBP 13" krijgen voor 1000 euro. Maar het zijn 2 verschillende notebooks. Als je geen hoge resolutie nodig hebt (als in, veel gaat tekenen autocadden etc) dan is de Macbook zeker een leuke laptop. Compact, stevig, vlot en kan lekker lang op de accu (overigens zou ik de MBP nemen met 7 uur accutijd :) ). En in die zin heel anders als een 15,4" DTR.

Na 3 jaar met een 15,4" DTR rond gezeuld te hebben, al houd ik hem nog een jaartje, wil ik hierna ook een compacte notebook. Zo'n MacBook heeft dan zeker mijn interesse omdat het een _echte_ notebook is. Maar het hangt af van de dingen waar je hem voor nodig hebt. Beide zijn goede laptops, het belangrijkste zijn daarbij toch je eigen eisen.

[ Voor 41% gewijzigd door GENETX op 29-06-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Nu is dat high-end model wel begerenswaardig (extreem hoge resolutie?), maar wel jammer dat het geen 17" met apart numeriek toetsenbord is geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door mvh op 29-06-2009 12:06 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:46:
[...]

Hoe dan ook, met ADC kun je als student ook de MBP 13" krijgen voor 1000 euro.
Dank voor je reactie. Wat is echter ADC? De nieuwe MBP voor 1000 euro is namelijk wellicht nog aantrekkelijker aangezien er toch weer wat dingen zijn verbeterd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het Grote ADC Student Membership Topic en Tutorial Die TS is niet helemaal up to date, membership kost nl 79 euro ipv 99. Bij die 1000 (eigenlijk 998 ofzo) euro zit dat membership al in :)

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 29-06-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah OK... Dat wist ik niet :P
Helaas ben ik nog geen 18 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
Na ff beetje rondgebeld/gemaild te hebben kwam ik erachter dat Saxion ook zoiets heeft.

Saxion heeft 2 High-end modellen:
Sony Vaio AW21M/H/P8600 2x2048MB 400GB Qw

SAMSUNG R522 15.6/T6400/4G/500G/VST HP

En nog een 17" model:
SAMSUNG R720 17.3/T3400/4G/320G/Vst HP

Is een van deze laptops vergelijkbaar met die van de UT?
Zelf dacht ik van niet. Kunnen jullie het antwoord geven 8)

Hier onder tabblad Notebooks meer info.

Weet alleen niet of dat ook al de notebooks zijn voor dit jaar. O-)

Zijn deze laptops niet beter/vergelijkbaar ga ik wel gewoon voor die van de UT

[ Voor 4% gewijzigd door Lubbers92 op 30-06-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bij lange na niet. Dit zijn gewone consumenten notebooks terwijl de duurste HP van de UT een dik professioneel workstation is. Daar zit echt een huge verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op de Saxion site gezien dat ze helemaal niet samenwerken met notebookprojecten.nl ...ze hebben gekozen voor HP en Switch.

http://www.notebook4students.nl/saxion

HP Probook 4510
HP Mid End 6730b
HP High End Elitebook 8530W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SawaFish
Wilde even melden dat ik afgelopen zondag de 8530w besteld had en meteen betaald en dat die gisteren opgestuurd is en vandaag al afgeleverd werd :D Dit in tegenstelling tot de verwachte leverdatum van ~21 augustus (1 augustus laptops in Twente, 3 weken levertijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjebart
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
Dan had je meer geluk dan ik. Mijn laptop heb ik vorige week vrijdag besteld en betaald met iDeal, maar heb nog niet eens een orderbevestiging gehad. Na een mailtje heen en weer weet ik in ieder geval dat de order is ontvangen gelukkig.

[ Voor 32% gewijzigd door Bartjebart op 06-08-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
Heeft iemand de netbook al ontvangen? Ik krijg het idee dat deze nog niet goed leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjebart
Het high-end model heb ik anderhalve week geleden besteld, maar nog niet ontvangen. Levertijd is volgens de website rond de 20 dagen, wat ook voor de netbook zou moeten gelden.

[ Voor 25% gewijzigd door Bartjebart op 10-08-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn broertje heeft de 8530w.
hij zit dan op het saxion waar die opeens een stuk duurder is.

heb dus via mijn ut account zijn laptop besteld als dank voor zijn oude barrel die ik heb gekregen.

design is erg strak en hij werkt ook als een tit.
alleen die vingerscan vind ik een beetje verrot.

en iemand merkte op dat het jammer was dat er geen numeriek pad op zit en een groter scherm maar dan heb je meteen weer zo'n log apparaat die je na 1 maand nooit meer gaat mee slepen.

levertijd was 2 weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjebart
Ik ben juist erg blij dat er gee numeriek keypad op zit. Ik denk dat deze laptop zo ongeveer de perfecte compromis is tussen performance en mobiliteit. De schermresolutie had op zich hoger gekund, maar ik denk dat dat bijna té kleine pixels oplevert. Ik hoop dat ik hem snel heb, want mijn oude laptop heeft denk ik niet al te lang meer te gaan; de ventilator ratelt, het scherm is gammel en panelen sluiten niet meer goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjebart schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:18:
Ik ben juist erg blij dat er gee numeriek keypad op zit. Ik denk dat deze laptop zo ongeveer de perfecte compromis is tussen performance en mobiliteit. De schermresolutie had op zich hoger gekund, maar ik denk dat dat bijna té kleine pixels oplevert. Ik hoop dat ik hem snel heb, want mijn oude laptop heeft denk ik niet al te lang meer te gaan; de ventilator ratelt, het scherm is gammel en panelen sluiten niet meer goed aan.
hahaha, ik heb hetzelfde hier op de ouwe laptop van mijn broertje.
de fan voor de cpu is kaduuk.
ding ratelt en de lagers zijn versleten.
na een paar uur is die oververhit en schakelt die zichzelf uit :')

maar als je een kennis of familielid op de UT hebt en direct betaald is er geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SawaFish
Ik heb m'n 8530w binnen een week van betalen ontvangen. Helaas was de video-kaart al stuk toen ie aankwam dus kon ik er nog niks mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
01-09-09 heb ik de HP 5101 netbook ontvangen na ee relatief lange wachtperiode van 18 werkdagen. Het wachten was de moeite waard want wat een pareltje, echt heerlijk om allerdaagse taken mee te verrichten (lees: mail, browsen) in een ubermobiel format. Het toetsenbord is trouwens het beste die ik tot nu toe gezien heb bij de netbooks, heerlijk! Films kijken gaat ook prima (behalve 1080p content), x264 720p content wordt prima getrokken met de juiste codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 16:15
mklaassen schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:04:
01-09-09 heb ik de HP 5101 netbook ontvangen na ee relatief lange wachtperiode van 18 werkdagen. Het wachten was de moeite waard want wat een pareltje, echt heerlijk om allerdaagse taken mee te verrichten (lees: mail, browsen) in een ubermobiel format. Het toetsenbord is trouwens het beste die ik tot nu toe gezien heb bij de netbooks, heerlijk! Films kijken gaat ook prima (behalve 1080p content), x264 720p content wordt prima getrokken met de juiste codecs.
Ik zit er aan te denken deze netbook ook te gaan halen. Mijn huidige laptop heeft het na 5 jaar zowat begeven.
Aangezien ik eigenlijk alleen nog maar internet en tekstverwerk en ik elk weekend op en neer reis tussen Eindhoven en Enschede lijkt me dit een ideale keuze. Ik haal er gewoon een 20" schermp bij en ik ben een stuk goedkoper uit dan het bugdget model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 16:43
deblaauwn schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:05:
Nu is dat high-end model wel begerenswaardig (extreem hoge resolutie?), maar wel jammer dat het geen 17" met apart numeriek toetsenbord is geworden.
Mja, ze bieden je een laptop aan zodat je overal je laptop mee naar toe kunt nemen, met zon 17' baksteen van 5kg wordt dit een heel ander verhaal he ;)

Volens mij hebben ze dit jaar bij de TU/e dezelfde Elitebook als bij de UT, alleen 600 euro duurder...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 17:11
Sadieka schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:25:
Volens mij hebben ze dit jaar bij de TU/e dezelfde Elitebook als bij de UT, alleen 600 euro duurder...?
Bijna overeenkomend, zie ook dit topic.
Ik heb de HP van de TU/e, en een vriend van me die van de UTwente.
Het verschil is dat de UT een HDD heeft van 320 GB en de TU/e 250GB.
Maar studenten van de TU/e betaalden € 700, en gaan een schuldbekentenis aan van nog eens € 700 als het goed is. Deze schuld wordt na 3 jaar studeren aan de TU/e kwijt gescholden.

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:31

TTROX

Christian N

Ik heb permanente "write-protection" op mijn sd cardreader zitten.
Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem!
Het gaat trouwens om een Hp 8530w

Ik heb de volgende kaarten getest en geven allemaal hetzelfde dat de kaart op "write-protection" staat:
  • 128mb SD card
  • 512mb SD card
  • 16gb micro SDHC met SD adapter
  • 2gb mini SD met SD adapter
Ze geven allemaal hetzelfde probleem en heb er nauwkeurig op gelet hoe ik hem in de drive deed.
Ook alle 4 geprobeerd op een Dell Inspirion 1545 en daar doen ze het zoals normaal.
Misschien dat het een bekend software probleem is?
Of de hardware is stuk en ik moet er mee terug?

Wie kan me hiermee helpen? :?

[ Voor 54% gewijzigd door TTROX op 17-01-2010 23:51 ]

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 18:06
TTROX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:00:
....
Wie kan me hiermee helpen? :?
probeer de icts servicedesk van de universiteit eens.
je kan deze vinden in de horst.
meer info op: http://www.utwente.nl/icts/servicedesk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:31

TTROX

Christian N

bartelsrobert schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:41:
[...]

probeer de icts servicedesk van de universiteit eens.
je kan deze vinden in de horst.
meer info op: http://www.utwente.nl/icts/servicedesk/
Bedankt maar het was me ondertussen zelf al gelukt

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Pagina: 1