Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

GENETX schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:20:
[...]

Een laptop is sowieso maar in staat om 50-70% van de prestaties van een desktop te behalen. Dus een bottleneck is het echt niet, zeker niet voor een laptop. Die HD5850 heeft ook maar 50% van de shaders van zijn desktopbroer en is daarmee te vergelijken met een HD5750.
Ik meen dat die HD5750 al in de buurt kwam in performance van mijn desktop HD4870, dus om het een maar te noemen.
Tja, ik moet eens even goed doorkijken wat mijn verzekering dekt. Ik heb een binnenshuis en een buitenshuis verzekering bij de interpolis voor samen een tientje de maand.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 10:31
Toch besteld? :)

Anyway, ik probeerde net op een legale manier aan de 64-bit te komen door mij te registreren bij www.ma3d.com zoals ergens in dit topic werd aangegeven, maar die site is erg aanhoudend dat ik wat moet bestellen, ik krijg telkens bij het registreren de volgende foutmelding:
Selecteer hieronder de producten die u wil bestellen.
Met vervolgens geen mogelijkheid om iets aan te vinken, zelfs als ik vanuit een bestelling op de registratie kom.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ben er achter gekomen dat die laptop nog een heel gedoe gaat worden. Ik heb der nu toch n iet meer zo'n zin in. Moet onder andere eerst een factuur laten zien, maar die krijg ik pas als ik heb betaald, wat ik zonder lening niet kan. Zat vanaf vandaag al wat te twijfelen wat betreft garantie, maar nu is het toch wel duidelijk dat zowel garantie als betaling bij de Acer de moeite niet waard zijn. Terug naar de high end HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn high-end model ongeveer een half uur geleden binnen gekregen. Nu beetje mee aan het klooien, wellicht dat ik binnenkort even een review schrijf.

inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3FjhhCQ9Y2KD1tQJO2qgXQyt/full.jpg

Het typenummer is WT038ES, Google vindt helemaal niks, lijkt inderdaad het meeste op de WD920ET, zoals eerder ook al werd gezegd.

Enige verschil is dat deze een 250GB 7200rpm schijf heeft, en de WD920ET een 320GB 7200rpm en deze laptop heeft de 73Wh accu en niet de 68Wh Long Life accu.

Overigens tel ik in totaal 5 USB poorten en niet 4, 2 rechts tussen LAN en DVD drive, 2 links op het uiteinde bij scharnier en 1 links tussen eSATA en 4pin FireWire.

EDIT: weet iemand of je de MSDN AA licentie voor Windows 7 van Inter Actief voor meerdere PC's kan gebruiken? Ik zet er namelijk liever Windows 7 Pro x64 op, maar die heb ik al op m'n nieuwe pc gezet.

[ Voor 124% gewijzigd door Kid Jansen op 29-01-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
Kun je niet inloggen bij MSDN AA ofzo (moet er zelf ook nog ff eens naar kijken). Want volgens mij kun je daar als student sowieso bij om gebruik te maken van MS Software voor studiedoeleinden. Maar ik weet het fijne ook niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan wel inloggen op MSDN AA, en ik heb ook al de Windows 7 Pro x64 image gedownload en gebrand, maar je krijgt maar één key. Aangezien ik die Windows 7 Pro x64 ook al op m'n nieuwe vaste PC heb geïnstalleerd vraag ik me af of ik die dan ook tegelijk op m'n laptop kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
kid jansen schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:40:
Ik kan wel inloggen op MSDN AA, en ik heb ook al de Windows 7 Pro x64 image gedownload en gebrand, maar je krijgt maar één key. Aangezien ik die Windows 7 Pro x64 ook al op m'n nieuwe vaste PC heb geïnstalleerd vraag ik me af of ik die dan ook tegelijk op m'n laptop kan gebruiken.
Je kan wel dezelfde key als voor de 32 bit gebruiken, heb je wel home premium. Of een upgrade kopen op surfspot, maar dan word het wel duurder.
Ik heb hem nu al wat langer en moet zeggen dat ik het echt een fijne laptop vind, het voelt zo stevig aan, je zou er wel een kogel mee kunnen tegenhouden :P Toetsenbord is ook fijn, ik vind alleen die knoppen boven het touchpad niet zo'n succes. De kleuren vind ik ook mooi, vraag me alleen af in hoeverre ze overeenkomen met de Adobe RGB, als ik het vergelijk met mijn monitor is er echt een groot verschil (maar dat is ook een TN-panel, dus ook niet geweldig). Zwart is wel echt prachtig ;) Accuduur fluctueerd wel heel erg, afhankelijk van wat je doet. Ik heb 5:15 uur gehaald, maar ook 1:45 uur.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyleo op 24-08-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er eigenlijk nog niks mee gedaan, alleen de installatie even doorlopen die je krijgt als je eerste keer op start, dat duurde overigens nog behoorlijk lang. Ik heb niet zoveel zin om al allemaal instellingen naar mijn voorkeur te wijzigen en programma's te gaan installeren als ik hem toch misschien formatteer en opnieuw installeer.

Dat had ik overigens met m'n vorige laptop (ASUS A6JC, september 2006) meteen gedaan. Die heeft nooit gedraaid op fabrieksinstallatie, meteen geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd met Windows XP Pro UK SP2 van MSDN AA. Ik wilde liever Engels en ook Pro in plaats van Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362827

Ik las ergens dat de i5 hoger is geklokt dan de i7, en dat daarom de i5 sneller zou zijn...

Is het dan niet mogelijk om de i7 net zo hoog te klokken zonder dat daar al te dikke risicos aan hangen? En wordt daarmee de i7 dan ook meteen sneller dan de i5?

Let wel, deze vraag stel ik met een ernstig gebrek aan kennis op dit gebied. Ik heb zelf de high end van de TUDelft besteld, en daar zit dus de i7 in. Uiteraard voel ik mij behoorlijk in de aap gelogeerd als een lager gerangeerde core sneller is dan mijn meuie i7 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel programma's schalen nog niet zo goed op meerdere cores dat de i7 720QM sneller is dan de i5 540M, je bent nu meestal dus beter af met de i5 540M. De beste mobiele processor is eigenlijk de i7 620M, die is wel dualcore en is het hoogst geklokt van de hele mobiele Core i reeks, namelijk op 2,66GHz. Maar in de praktijk ben je niet eens heel veel slechter af met een veel goedkopere i5 430M, die waarschijnlijk ook in veel gevallen nog wel sneller is dan de i7 720QM.

Wat je kan doen is turboboost en hyperthreading uitschakelen en twee van de vier cores uitschakelen en je i7 720QM overclocken, geen idee hoe ver je dan kan komen, wie weet is 3GHz dan wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362827

Begrijp ik het goed dat wanneer programmas wel opschalen naar meerdere cores, dat dan de i7 tov de i5 wel sneller wordt?

Dat de i7 dus wat beter/langer met zijn tijd mee kan gaan? En waarom zou je niet kunne overklokken met 4 cores ingeschakeld?

Afijn, zoals ik al zei is mijn kennis op dit gebied erg beperkt. Daarom zijn mijn vragen voor mij in iedergeval vooral hypthetisch. Ik upgrade van de NEC P550 (2005-2006) naar deze hp elitebook.

Dat is voor mij toch al een ferme stap vooruit, en of de i5 nou sneller is of niet, snel is snel. Zo is t dan ook wel weer :). Zeker rekening houdende met het feit dat ik vooral tig internetshcermpjes met youtube, soundcloud, en dat soort bullshit wil open hebben staan, en mn laptop eens in de zoveel maanden afsluit. Voor de rest moet ie gewoon server-stabiel draaien omdat ik te lui ben om em steeds op nieuw op te starten. heheh lekker nutteloos overpowered dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met 4 cores ingeschakeld kom je veel minder ver en aangezien veel programma's die extra cores toch niet of nauwelijks gebruiken kan je er beter 2 uitschakelen en de andere 2 veel verder overclocken.

En ja, de i7 720QM wordt natuurlijk sneller t.o.v. de i5 540M als een programma beter schaalt naar meerdere cores, maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. We hebben nu al jaren dualcore processors en ook al een behoorlijke tijd quadcore processors en als je dan kijkt welke programma's nou echt goed gebruik maken van meerdere cores dan valt dat toch heel erg tegen.

De zwaarste programma's die ik tot nu toe heb gebruikt zijn Solidworks en Matlab, beide schalen niet heel goed op meerdere cores en beide werken niet goed met Hyper Threading (wordt eerder langzamer dan sneller).
Als ik de harde schijf helemaal formatteer, inclusief verborgen partities, en dan vervolgens Windows 7 Pro x64 installeer van MSDN AA, kan ik dan, mocht het niet werken omdat ik die licentie al een keer gebruikt heb, wel de laptop weer in originele staat terug brengen?

Verder vroeg ik me nog iets af, sinds Vista hebben volgens mij alle edities van een bepaalde versie dezelfde DVD en de key bepaald welke er geïnstalleerd wordt, alleen voor 32bit en 64bit zijn aparte DVD's nodig. Geldt dit ook voor de DVD image van Windows 7 Pro van MSDN AA? Kan ik daar dan ook de Windows 7 Home Premium mee installeren met de licentie die bij de laptop zat?

• Cyleo
In orginele staat bedoel je als in met dezelfde partities e.d.? Dat kan voor zover ik weet niet automatisch, maar met de recovery disk en een partition manager moet je een heel eind komen. Waarom zou je dat willen eigenlijk?

Je DVD verhaal klopt, die zijn voor ale versie's hetzelfde, of dit voor MSDN ook zo is weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat deze qua DVD hetzelfde zijn als de retail en dan zou het kunnen.
Nee, partities maken mij niet uit, ik bedoel eigenlijk alleen Windows 7 Home Premium 32bit terug zetten, mocht de Pro installatie niet werken.

Wat ik bedoel is, heb je aan de recovery DVD genoeg of heb je ook nog die verborgen partitie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mijn ervaring met dit soort disks is dat je aan de DVD genoeg hebt (bij mijn Vaio tenminste). Anders maak je voor de zekerheid even een back-up, kan nooit kwaad. Maar bij mijn vorige laptop was het idee van de partitie dat deze een herstelmogelijkheid gaf als je de DVD kwijt was/niet tot je beschikking had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou haast denken dat je die verborgen partitie ook nodig hebt, al is het alleen al vanwege de grootte. Er zit een 250GB harde schijf in, en vanwege de 1024 in plaats van 1000 die Windows hanteert geeft dat 233 GB in Windows. Ik zie echter alleen een C partitie van 215GB en een HP tools van 2GB, dus dan ga ik er van uit dat die verborgen partitie de overige 15GB groot is, want ik neem niet aan dat er nog ongeformatteerde schijfruimte over is. Dat is toch wel een stuk groter dan wat er op een DVD'tje past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:55
DVD is waarschijnlijk zwaar compressed en de partitie niet zodat het vanaf de partitie een stuk sneller gaat? Mijn ervaring met recovery disks is ook dat je de verborgen partitie niet nodig hebt.
Ik kom er vanzelf wel achter, morgenavond ga ik er waarschijnlijk even mee spelen.

• Cyleo
Heb even wat dingen losgeschroeft, zit op zich best grappig in elkaar. Toetsenbord komt makkelijk los, en onder het klepje rechtsvoorin zit volgens mij de bluetooth antenne. Ik zat nog wel even raar te kijken naar de geheugenmodule, en ik vraag me ook af waar al die ruimte naast de harde schijf (overigens een WD Scorpio dus) voor is. Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/2957/imag0206t.th.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Cyleo op 02-09-2010 14:18 ]

• cpt.skydiver
MSDNAA werkt vanaf vandaag ook. Was een foutje bij de IA :p.

Kun je bij als je lid bent van de IA.

https://www.inter-actief.utwente.nl/msdnaa/

Ben erg tevreden met de laptop. Heeft het vandaag mooi uitgehouden (incl 3.5 uur practicum programmeren 1) met nog een half uur over op de batterij (af en toe tussendoor ook aan om wat dingen te checken tweakers, bb etc.).

@hierboven: in die lege ruimte kan waarschijnlijk de umts inbouw module die je als accessoire kon bestellen?

[ Voor 13% gewijzigd door cpt.skydiver op 02-09-2010 20:29 ]

De key van msdn aa is maar op één pc te gebruiken, balen dus, want nu kan ik de Windows op m'n laptop niet activeren.

Is kopen via Surfspot een optie, ik zie namelijk bij MS Windows 7 Professional Upgrade (64-bits) (SL) UK staan dat er voor dat product geen licentiecode nodig is, zit die dan al in de DVD image ingebakken? Als ik er gewoon een licentiecode bij krijg zou ik toch gewoon die code in kunnen vullen zonder opnieuw te installeren? Bij Computer>Properties zie ik namelijk de optie Change product key staan, of kan ik dan nog steeds niet activeren omdat het een upgrade is?

Zou nogal balen zijn als ik een retail licentie moet kopen, dan had ik beter de msdn aa licentie voor m'n laptop kunnen gebruiken en een OEM versie bij m'n PC moeten bestellen. Maar nu heb ik al alle computerzooi besteld, dus kan nu geen OEM meer bestellen.

Overigens heb ik nog een niet geïnstalleerd onderdeel in m'n devicemanager staan, PCI Simple Communications Controller, wat is dat precies? LAN, WLAN en Bluetooth zijn geïnstalleerd, mobile broadband heb ik niet en er zit volgens mij ook geen 56k modem in.

EDIT: met telefonische activatie lukte het wel, neem aan dat het nu dus wel goed blijft werken

EDIT2: ik zie trouwens bij Computer>Properties staan dat er 4GB geheugen in zit, maar dat er maar 3,86GB gebruikt kan worden, dit terwijl ik wel een 64bit versie van Windows heb geïnstalleerd, hoe kan dat? Pikt de videokaart nog een deel in?

[ Voor 13% gewijzigd door Kid Jansen op 02-09-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ja, minimaal 256MiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google is je vriend, ik moest blijkbaar nog Intel Management Engine Components Driver and Interface installeren, nu zijn alle onderdelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bluetooth loopt bij mij te bitchen, krijg een error bij het opstarten dat btballoon.dll ontbreekt. Verder doet de Bluetooth driver van de HP site helemaal niks, hij pakt de bestanden uit, maar de setup gaat vervolgens niet verder. Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

Bluetooth lijkt trouwens wel te werken, want ik kan verbinding maken met m'n HTC Desire.

[ Voor 14% gewijzigd door Kid Jansen op 03-09-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
kid jansen schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:02:
Bluetooth loopt bij mij te bitchen, krijg een error bij het opstarten dat btballoon.dll ontbreekt. Verder doet de Bluetooth driver van de HP site helemaal niks, hij pakt de bestanden uit, maar de setup gaat vervolgens niet verder. Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

Bluetooth lijkt trouwens wel te werken, want ik kan verbinding maken met m'n HTC Desire.
Gewoon alle bluetooth software eraf donderen. Bluetooth zit ingebakken in Windows 7, een extra laag software is pure onzin en geeft alleen maar extra overhead. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat kan wel zo zijn, maar zonder software (lees: drviers met een hoop troep eromheen) kreeg ik mijn dell-branded kaartje niet aan de gang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:16:
dat kan wel zo zijn, maar zonder software (lees: drviers met een hoop troep eromheen) kreeg ik mijn dell-branded kaartje niet aan de gang...
Hier zit een broadcomm chip in (antenne zit rechtsvoorin onder het klepje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die troep kwam ook niet in add/change/remove programs onderdeel van het Control Panel te staan, maar uiteindelijk heb ik de hele map C:\Program Files (x86)\WIDCOMM verwijderd en vervolgens even de registercleaner van CCleaner gebruikt en nou heb ik geen gezeik meer.
Ik zal trouwens kijken of ik binnenkort de tijd heb om een review van deze laptop te schrijven. Als ik daar de tijd voor heb zal het waarschijnlijk een review worden van hetzelfde kaliber als m'n review van de Dell U2711.

Ik zag trouwens dat ze geprobeerd hebben om gebruikers voor een deel buiten te houden, door niet alleen PH0 kruiskopschroeven (ook prima met goede PH1 of PH00 schroevendraaier los te krijgen) te gebruiken, maar ook een aantal T8 Torxschroeven. Gelukkig heb ik T4 t/m T10 als schroevendraaier en T7 t/m T40 als schroefbitjes, dus dat gaat mij niet buiten houden.

Ik heb er trouwens ook een WD Scorpio Black WD2500BEKT in zitten

• Cyleo
kid jansen schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:04:
Ik zal trouwens kijken of ik binnenkort de tijd heb om een review van deze laptop te schrijven. Als ik daar de tijd voor heb zal het waarschijnlijk een review worden van hetzelfde kaliber als m'n review van de Dell U2711.

Ik zag trouwens dat ze geprobeerd hebben om gebruikers voor een deel buiten te houden, door niet alleen PH0 kruiskopschroeven (ook prima met goede PH1 of PH00 schroevendraaier los te krijgen) te gebruiken, maar ook een aantal T8 Torxschroeven. Gelukkig heb ik T4 t/m T10 als schroevendraaier en T7 t/m T40 als schroefbitjes, dus dat gaat mij niet buiten houden.

Ik heb er trouwens ook een WD Scorpio Black WD2500BEKT in zitten
Ah, die had ik niet, maar je komt wel vrij makkelijk vrij ver. Wel jammer van die schroefjes, dat was zelfs bij mijn vaio niet zo, daar kon alles los (zat wel met wat ingewikkelder in elkaar).

Overigens even zo goed en zo kwaad als het kan begonnen met het calibreren van het display met die standaardtools in windows ;) Ik krijg de gamma nog niet helemaal zoals ik het wil, maar ja, het blijft ook een laptopscherm.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyleo op 09-09-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben al een eindje op weg met de review (staat nu nog in previewmodus), heb nu de HDD en GPU getest en ook de warmteproductie even uitgebreid getest. Verder staan een groot deel van de specs er nu behoorlijk uitgebreid in. Om een idee te geven van de uiteindelijke grootte: dat kleine beetje is samen al 900 woorden. Zoals ik al zei wordt dit weer net zo'n review als de U2711: alles wat ik redelijkerwijs zelf kan testen test ik ook.

Overigens zal ik dat ding weer open moeten schroeven om het geheugen te bekijken, want zowel Everest Ultimate 5.50 als CPU-Z 1.55 geeft niks weer bij SPD.

Verder wil ik ook even het toetsenbord er af halen om dat afvoersysteem te bekijken. Dat wil ik namelijk ook wel even testen, maar ik wil het eerst even zien voor ik een glas water over m'n laptop gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 12:31
kid jansen schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:05:
Verder wil ik ook even het toetsenbord er af halen om dat afvoersysteem te bekijken. Dat wil ik namelijk ook wel even testen, maar ik wil het eerst even zien voor ik een glas water over m'n laptop gooi.
Dat klinkt verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het nog niet bekeken, maar ik vraag me echt af of het werkt. De ruimte tussen de toetsen op toetsenbord is namelijk erg klein en aangezien water een vrij hoge oppervlaktespanning heeft denk ik dat het niet zo snel daar doorheen loopt en aan de onderkant van de laptop er uit komt.

Als je een vol glas water om gooit dan geeft dat toch een behoorlijk golf water en ik denk dat het dan eerder aan de zijkanten weer van de laptop af loopt. Verder vraag ik me af of die muisknoppen van de mousepad en de aan-/uitknop dan ook waterdicht zijn.
Weten jullie nog een goede CPU benchmark die op Windows 7 x64 draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Heeft iemand al geprobeerd Linux op het highend model te installeren? Want ik ben best nieuwsgierig naar de ondersteuning...
Is er trouwens een einddatum aan deze actie van de UT, waarna je hem niet meer kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kid jansen schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 14:05:
Weten jullie nog een goede CPU benchmark die op Windows 7 x64 draait?
passmark, cinebench

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248885

Zijn jullie ook van mening dat de basislaptop van 600 euro de beste koop is voor een laptop van rond de 600 euro? Volgens mij kun je nergens 3 jaar garantie, 6-cells accu icm een goede processor krijgen. Of heeft iemand toch een betere gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Het is zeer simpel, je betaald normaal snel al 100€ voor die 3-jaar garantie. Voor 500€ zul je niet/nooit een betere notebook kunnen vinden.

Daarnaast is de notebook van een dusdanige kwaliteit dat deze NIET te vergelijken is met de normale consumentenlaptops.

Advies: Koop de hi-end, voor die 300 euro kan je vaak een (renteloze) lening afsluiten. Het is zeker het geld waard

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 14:36
Anoniem: 248885 schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:23:
Zijn jullie ook van mening dat de basislaptop van 600 euro de beste koop is voor een laptop van rond de 600 euro? Volgens mij kun je nergens 3 jaar garantie, 6-cells accu icm een goede processor krijgen. Of heeft iemand toch een betere gevonden?
Eens, + dat een Probook is, dus niet bepaald een "plastic" consumenten model (niet dat dit altijd slecht is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Netjes! Daar heb je zeker tijd in gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Je schrijft in je review dat je Windows 7 64 bit van MSDN AA hebt gehaald, hoe heb je dat gedaan (ik zit ook op UTwente)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan alleen als je INF, BIT of TEL doet, of één van de bijbehorende masters, of werknemer bent bij EWI afdeling Informatica en je moet lid zijn bij de Informatica studievereniging Inter-Actief.

Nu doe ik zelf werktuigbouwkunde, maar ik was in september 2006 begonnen met Informatica. Per januari 2009 overgestapt naar WB, maar door een foutje bij CSA stond ik tot en met augustus 2010 ook nog ingeschreven bij Informatica en ik kon ik dus nog steeds gebruik maken van MSDN AA. Jammer genoeg is dat nu wel goed verwerkt, dus nu kan ik niet meer inloggen op MSDN AA. Je mag alle software die je al eerder had gedownload wel blijven gebruiken, maar ik nu geen nieuwe software meer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Heeft iemand al geprobeerd Ubuntu te installeren? En gekeken wat de support ervan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb wel nog een Ubuntu CD liggen die ik als live CD zou kunnen booten, maar heb het nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
kid jansen schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:45:
Kan alleen als je INF, BIT of TEL doet, of één van de bijbehorende masters, of werknemer bent bij EWI afdeling Informatica en je moet lid zijn bij de Informatica studievereniging Inter-Actief.

Nu doe ik zelf werktuigbouwkunde, maar ik was in september 2006 begonnen met Informatica. Per januari 2009 overgestapt naar WB, maar door een foutje bij CSA stond ik tot en met augustus 2010 ook nog ingeschreven bij Informatica en ik kon ik dus nog steeds gebruik maken van MSDN AA. Jammer genoeg is dat nu wel goed verwerkt, dus nu kan ik niet meer inloggen op MSDN AA. Je mag alle software die je al eerder had gedownload wel blijven gebruiken, maar ik nu geen nieuwe software meer downloaden.
Nog een vraagje: Kan ik met m'n 32 bit key 64 bit premium/professional installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Give it a try... Met de OEM key's maakt het niet uit en werkt het met zowel 64-bit als 32-bit. Zou me niets verbazen dat het uberhaupt een fabeltje is en er niet zoiets is als een 32-bit of 64-bit key, enkel media...
Nog even wat dingen toegevoegd aan m'n review:

PassMark PerformanceTest 7.0 64bit benchmark
Matlab R2010b 64bit benchmark
BIOS
geluidskwaliteit
inputlag scherm
backlight bleeding scherm
inkijkhoek scherm

[ Voor 17% gewijzigd door Kid Jansen op 23-09-2010 09:00 ]

Anoniem: 151407

alle windows 7 keys werken zowel voor 32 als 64bit. zit geen verschil meer in. zit alleen maar verschil in de versies.
als je een home premium 32 bit hebt kun je de key gebruiken voor de home premium 64 bit.
Je moet dan natuurlijk wel een 64bit installatie DVD hebben. Als het goed is maakt het niet uit welke editie, want alle DVD's zouden allemaal hetzelfde moeten zijn, de key bepaald welke editie geïnstalleerd wordt.

• GENETX
Dat was zo bij Vista. Van Windows 7 zie ik toch veel DVD's die echt maar 1 specifieke versie bevatten...
Bij Windows 7 zou het ook zo moeten zijn, maar misschien is het alleen maar zo bij de retail versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ja, dat denk ik wel, bij de recovery disks die erbij zitten sowieso niet. Dit weekend maar eens 64 bit erop gooien, hp zooi eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand nog naar HP SkyRoom gekeken? Tijdens een gesprek wat ik met NSC werd me verteld dat dat de enige voorgeïnstalleerde software is die je niet van de HP site kan downloaden en ook niet op één van de bijgeleverde CD's en DVD's staat. Als je formatteert en je geen image hebt gemaakt ben je dat dus kwijt. (ik ben het dus kwijt)

Is een soort Skype, maar dan met shared content. Je kan bijvoorbeeld een PowerPoint draaien en dan allemaal tegelijk naar dezelfde sheet kijken, maar je kan ook hele programma's in SkyRoom draaien, je kan dan allemaal tegelijk een 3D Solidworks assembly bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Dat is een demo toch? Ik kan er wel even naar kijken heb de laptop nog op stock staan. En waarom zou die niet op de recovery staan?

edit: ja tis een 90 dagen trial. Je moet m kopen als je m verder wil gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door cpt.skydiver op 24-09-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NSC zei dat er helemaal geen Recovery disk bij zit, het is gewoon een branded Windows 7 Home Premium 32bit DVD. Gewoon standaard Windows dus, alleen met HP logo op de labelkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
cpt.skydiver schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:28:
Dat is een demo toch? Ik kan er wel even naar kijken heb de laptop nog op stock staan. En waarom zou die niet op de recovery staan?

edit: ja tis een 90 dagen trial. Je moet m kopen als je m verder wil gebruiken.
Ja, bovendien is het niet heel bruikbaar, omdat iedereen dan dat programma moet hebben. Bovendien gewoon afspreken in een projectkamer werkt zoveel beter dan al die programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:44
Hier misschien mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een SSD op de plek van de DVD-drive? Dmv zo een tray: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=250615687388

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Vandaag 64 bit geinstalleerd en ik zie nu dat windows aangeeft dan 3.86 GB usable is van de 4 GB, weet iemand hoe dat kan en wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb precies hetzelfde, geen idee hoe het komt. Misschien de videokaart die ook wat werkgeheugen van de laptop reserveert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
kid jansen schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:08:
Ik heb precies hetzelfde, geen idee hoe het komt. Misschien de videokaart die ook wat werkgeheugen van de laptop reserveert?
Ja, misschien, maar ik dacht dat deze 1 GB dedicated geheugen had? Zal eens wat drivers installeren, en als't niet werkt langs NSC.
Edit: bekend probleem schijnbaar bij deze chipset: http://forum.notebookrevi...0w-owners-lounge-145.html

[ Voor 18% gewijzigd door Cyleo op 27-09-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De chipset reserveert dat geheugen waarschijnlijk dus voor de IGP, ook al kan de 8540p niet switchen tussen de IGP en de losse GPU. Van die 140 MB kan ik niet wakker liggen en misschien dat het ooit nog wordt gefixed met een BIOS-update.

• DRAFTER86
DRAFTER86 schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:34:
Hier misschien mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een SSD op de plek van de DVD-drive? Dmv zo een tray: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=250615687388
Goed, ik heb de genoemde tray (en de high-end laptop) besteld, ook nog een simpele case om de overbodig geworden dvd-speler in te doen (met USB aansluiting). Als het allemaal past ga ik een Vertex 2 SSD'tje bestellen. Ik zal jullie op de hoogte houden :)
Is die case wel SATA-300 dan? Ik had ergens (weet niet of dat nou in dit topic was of die van TU Delft) gelezen dat die cases namelijk vaak SATA-150 zijn. Dus dan kan je de SSD beter op de plaats van de HDD doen en de HDD in die bay van DVD drive.

• bindsa
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:13:
[...]

Goed, ik heb de genoemde tray (en de high-end laptop) besteld, ook nog een simpele case om de overbodig geworden dvd-speler in te doen (met USB aansluiting). Als het allemaal past ga ik een Vertex 2 SSD'tje bestellen. Ik zal jullie op de hoogte houden :)
Dit ga ik ook doen als het werkt. Die DVD gebruik ik nauwelijks.

• DRAFTER86
kid jansen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:29:
Is die case wel SATA-300 dan? Ik had ergens (weet niet of dat nou in dit topic was of die van TU Delft) gelezen dat die cases namelijk vaak SATA-150 zijn. Dus dan kan je de SSD beter op de plaats van de HDD doen en de HDD in die bay van DVD drive.
Heb ik ook gelezen, maar wat ik er van begreep was simpelweg de opticaldrive bay in de laptop SATA-150, en niet zozeer de vervangende case/caddy. Echter een aantal mensen op een engels forum melden dat beide aansluitingen gewoon SATA-300 zijn. Zo niet dan gaat inderdaad de SSD in de originele HDD-caddy en de oude HD in de optical bay :)
Laat je nog even weten wat het resultaat is?

• DRAFTER86
kid jansen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:50:
Laat je nog even weten wat het resultaat is?
Uiteraard, overigens: strakke service van Switch. Laptop maandagmiddag besteld, werd gister afgeleverd. Wel een mooi apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Laatst online: 11-04 12:50
Ik heb bij mijn laptop een docking station gekocht, waar ook een harde schijf in moet kunnen. Nu was ik naar de mediamarkt gegaan, om een harde schijf te halen, maar die paste dus niet. Ik het formaat opgeschreven van harde schijf. 12.7mm SATA stond in de handleiding van het docking station, maar alsnog zei diegene bij de mediamarkt dat ik gewoon de goede had. Nou volgens mij moet er dus een harde schijf in die veel dunner is en niet gewoon de standaard IDE schijf die hij mij meegaf.
Iemand enig idee wat ik bedoel en waar ik die zou kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Kyhfin schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:30:
Ik heb bij mijn laptop een docking station gekocht, waar ook een harde schijf in moet kunnen. Nu was ik naar de mediamarkt gegaan, om een harde schijf te halen, maar die paste dus niet. Ik het formaat opgeschreven van harde schijf. 12.7mm SATA stond in de handleiding van het docking station, maar alsnog zei diegene bij de mediamarkt dat ik gewoon de goede had. Nou volgens mij moet er dus een harde schijf in die veel dunner is en niet gewoon de standaard IDE schijf die hij mij meegaf.
Iemand enig idee wat ik bedoel en waar ik die zou kunnen kopen?
Hier de specs van HP advanced docking

Een IDE schijf gaat natuurlijk nooit passen op een SATA connector. Dus een IDE schijf wil gewoon niet.

Als je het artikel opzoekt die in bovenstaande linkje staat vind je de volgende harde schijf:
HP 500-GB 7200rpm Primary SATA Hard Drive - AU098AA

Dat is dus een SATA 2,5" notebook HDD als ik me niet vergis...

Waarschijnlijk ben je verkeerd ingelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Grote kans dat ze die wel bij IAPC in de zilverling hebben liggen, en bij elke webshop...

MediaMarkt heeft gewoon een dubbele fout gemaakt.. Je hebt gewoon een notebookhardeschijfje nodig met SATA interface die 12,7mm hoog is max, maar dat zijn ze wel. Vooral moet je dus 2,5" hebben, en niet 3,5" desktop. Sowieso denk ik dat de mensen achter de IAPC balie wel wat meer kennis hebben en ze zijn niet duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Inmiddels de SSD (OCZ Vertex 2 60GB) en dvd-slot-caddy binnen. Inbouwen ging enigszins soepel, het past wel maar met enig aandringen. Ik heb de originele HDD in de caddy en de SSD op de plek van de HDD. Het frontje van de dvd speler kan op de caddy geklikt worden dus je ziet er helemaal niks van.
Dan wat benchmarks van de originele en SSD schijf:

Originele disk:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/TLIvQxM3MPI/AAAAAAAAAoc/g5lnmwpnnRw/s800/CaptureD.PNG
SSD:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_660TTZpH5jY/TLIw6siTZWI/AAAAAAAAAoo/Miqc7OL1tSU/s800/Capture.PNG

Draai de SSD nu met de Microsoft driver, moet me er nog even in verdiepen of ik niet beter de Intel RST driver kan gebruiken. Ben er al met al erg blij mee, ook die caddy is voor die 10 dollar een prima product, ik zie geen reden om de duurdere newmodeus variant te halen. Verder ook erg tevreden over de laptop, voelt erg solide, fijn toetsenbord, stil, gewoon een chique apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een vraag over die caddy's, is het mogelijk om een standaard caddy te gebruiken in een slot-loading drive? of past het dan niet? in vermoed namelijk dat die iets korter zijn.

het spreekt voor zich dat je met een slot loading drive geen "frontje" hebt, je blijft wel de afgedekte gleuf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een behoorlijke snelheidswinst, iets minder dan 2,5x zo snel. Was die caddy nou inderdaad SATA-150, of was het ook een SATA-300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boeit dat eigenlijk? SATA1 en SATA2 gebruiken toch precies dezelfde fysieke interface?

kuch onduidelijke snelheden van LAN kabels, daar word je ook niets wijzer van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
kid jansen schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 00:06:
Dat is een behoorlijke snelheidswinst, iets minder dan 2,5x zo snel. Was die caddy nou inderdaad SATA-150, of was het ook een SATA-300?
Ik heb nog niet gekeken, zal vanavond eens even met Sisoft Sandra gaan pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het maakt alleen uit bij SSD's die boven de 300 MB/s uitkomen, op het moment zijn dat in 2,5" formaat alleen de drie Crucial RealSSD C300 SSD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Heb je ook foto's van hoe je laptop er nu uitziet? (zie je bijv. een gat op de plek van de DVD speler?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het frontje van de dvd speler kan op de caddy geklikt worden dus je ziet er helemaal niks van.
Dat dus. Zelf ook een caddy in mijn U30Jc en met faceplate is het gewoon hetzelfde als voorheen. Alleen gaat de "speler" niet open als je op het knopje probeert te drukken :P

@ Darkstone: Dan zou je naar de afmetingen moeten kijken. Ik denk dat het over je Dell gaat? :P Slot loading hoeft niet korter te zijn. Het hangt er van af of Dell een standaard ding gebruikt, of een eigen ontwerp heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad, als ik hier kijk:
http://forum.notebookrevi...xps-1647-pics-inside.html
lijkt het alsof de slot loading versies iets andere bevestigingspunten hebben

dit is de zijkant van de caddy:
http://img.photobucket.co...all/11_ODD_Interposer.jpg
die 2 schroefgaten zitten er niet met een standaard drive, voor zover ik de plaatjes op ebay kan zien..

edit:
hier: YouTube: Replace a laptop's CD/DVD optical drive with a Hard Drive @ 0.12 heb je er perfect zicht op, het past gewoon.
en als ik de thread nog eens bekijk lijkt de slot load drive zelfs langer...

zodra ik een goede deal kan vinden koop ik ook een ssd. :) volgend jaar waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik schrok eerst ook al dat de schroeven net wat anders zaten. Het bleek echter dat er een aparte bevestiging is voor in de laptop die dus wel anders is, maar die heb je dus al. Die bracket past dus op de caddy waardoor die weer in de laptop past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
GENETX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:36:
[...]

Dat dus. Zelf ook een caddy in mijn U30Jc en met faceplate is het gewoon hetzelfde als voorheen. Alleen gaat de "speler" niet open als je op het knopje probeert te drukken :P
Inderdaad, en dat Photoshop nu in krap twee seconden opstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:05:
inderdaad, als ik hier kijk:
http://forum.notebookrevi...xps-1647-pics-inside.html
lijkt het alsof de slot loading versies iets andere bevestigingspunten hebben

dit is de zijkant van de caddy:
http://img.photobucket.co...all/11_ODD_Interposer.jpg
die 2 schroefgaten zitten er niet met een standaard drive, voor zover ik de plaatjes op ebay kan zien..

edit:
hier: YouTube: Replace a laptop's CD/DVD optical drive with a Hard Drive @ 0.12 heb je er perfect zicht op, het past gewoon.
en als ik de thread nog eens bekijk lijkt de slot load drive zelfs langer...

zodra ik een goede deal kan vinden koop ik ook een ssd. :) volgend jaar waarschijnlijk.
Met een beetje geluk komt er een prijszakking in Q4/Q1 '11 vanwege de nieuwe chips van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daarom zeg ik dus "volgend jaar waarschijnlijk" :)

ik heb geen zin om €200 te besteden aan iets wat ik niet echt nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit er ook over te denken, maar dan doe ik het natuurlijk eerst bij m'n vaste PC. Die heeft nu 3x Samsung Spinpoint F3 HD103SJ. Beetje raar als straks m'n laptop met sommige dingen sneller is dan m'n vaste PC.

Denk dat dit laptopje nog best lang te rekken valt. Kan nog een SSD in, 8 GB i.p.v. 4 GB werkgeheugen en eventueel zou je ook nog een CPU upgrade kunnen uitvoeren (komt vast nog wel een 3 GHz dualcore i7 voor socket 988 voordat die uitgefaseerd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met de garantie van 3 jaar op die laptop van UTwente als je met de hardware gaat kloten? Als de garantie blijft dan ga ik er ook een SSD in kwakken. Maar ik vind het ook wel fijn dat in principe 1x per jaar mijn scherm kapot kan gaan en dat ie dan kosteloos vervangen wordt, dus dat wil ik ook niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van HP mag je officieel helemaal niks doen, zelfs niet geheugen vervangen, maar NSC doet er niet zo moeilijk over zolang je maar niks stuk maakt en weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248885

Heeft iemand de 4520s al opnieuw geinstalleerd met een nieuwe installatie van win7 home pro (zodat alle bloatware van HP weg is)? Wellicht een domme vraag maar kun je dan ook de nl versie installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Anoniem: 248885 schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:21:
Heeft iemand de 4520s al opnieuw geinstalleerd met een nieuwe installatie van win7 home pro (zodat alle bloatware van HP weg is)? Wellicht een domme vraag maar kun je dan ook de nl versie installeren?
Ja, dat heb ik gedaan. En ik weet niet of dat kan, daar ik graag alles in het engels wil hebben draaien.

Overigens nog meer mensen opgevallen dat er een sim kaart slot zit bij de accu? Bovendien viel mij laatst bij het studeren op de de harde schijf soms lijkt aan te lopen (als het ware krast), ik heb dit even nagezocht en dit schijnt dus normaal te zijn voor die WD schijven die erin zitten. Ook zou ik laatst zweren dat ik last had van CPU whining op de accu, maar ik hoor het nu niet meer.

Verder nog erg tevreden er mee trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Anoniem: 248885 schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:21:
NL zou ongetwijveld kunnen. Anders zou je nog eens even hierrrr kunnen kijken. Kun je het NL taalpakket downloaden, dat kan bij elke versie.
Cyleo schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:42:
[...]

Overigens nog meer mensen opgevallen dat er een sim kaart slot zit bij de accu? Verder nog erg tevreden er mee trouwens ;)
Ik gok erop dat dat de SIM-kaartslot een voorbereiding is voor de optionele HSDPA module die je had kunnen meebestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, je hebt dat slot ook in de 8540p, maar zonder die module heb je er alleen niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 21:11
Heb je voor het advanced docking station ook een caddy nodig als je daar een HDD in wilt plaatsen?
En welke moet je dan hebben voor welke schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
tokko1 schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:22:
Heb je voor het advanced docking station ook een caddy nodig als je daar een HDD in wilt plaatsen?
En welke moet je dan hebben voor welke schijven?
Staat er niet bijvermeld bij de opties... alleen de HDD zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Hoe bedoel je dit?
Volgends mij moet er wel een caddy in en wat voor harde schijf hier in past weet ik nog niet.. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
tokko1 schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:08:
[...]

Hoe bedoel je dit?
Volgends mij moet er wel een caddy in en wat voor harde schijf hier in past weet ik nog niet.. B)
Daar staan de mogelijke opties bijvermeld die bij een Advanced Docking zijn te bestellen.

Staat er geen caddy bij, zal deze ook wel niet nodig zijn. De harde schijf die past staat hier dus gewoon bij...

Er zullen waarschijnlijk wel meer schijven passen, echter heeft HP deze niet in zijn assortiment zitten.

Lees ook even mijn post en nog een paar andere vanaf hier:

JaMaaT in "[UTwente] Laptops 2010/2011"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
JaMaaT schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:44:
[...]

Daar staan de mogelijke opties bijvermeld die bij een Advanced Docking zijn te bestellen.

Staat er geen caddy bij, zal deze ook wel niet nodig zijn. De harde schijf die past staat hier dus gewoon bij...

Er zullen waarschijnlijk wel meer schijven passen, echter heeft HP deze niet in zijn assortiment zitten.

Lees ook even mijn post en nog een paar andere vanaf hier:

JaMaaT in "[UTwente] Laptops 2010/2011"
Okee, dus er zo gewoon een schijf zo inpassen zonder iets, want de aansluitingen lijken wel heel erg aan de zeikant te zitten (links) zoals in caddy's.. maar ik ga 't wel gewoon proberen met een schijf en geef 't wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
tokko1 schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:24:
[...]

Okee, dus er zo gewoon een schijf zo inpassen zonder iets, want de aansluitingen lijken wel heel erg aan de zeikant te zitten (links) zoals in caddy's.. maar ik ga 't wel gewoon proberen met een schijf en geef 't wel door.
Tjah, dat lijk mij dus wel. Je zou 1 van de kenners hier eens een PB kunnen sturen.

Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:07
Ik heb m'n laptop met carbon fiber vinyl voorzien, ziet er best leuk uit :9

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_kXIbojRpXU4/TULhNVW7umI/AAAAAAAAA7s/Z30YXObqVps/s912/IMAG0114.jpg

Homey — Critics are those without skills to create.

Pagina: 1 2 3 Laatste