[TU Delft] Laptopproject 2010 - 2011 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:18

DFS

Ik ben van plan om een upgrade bay te regelen zodat daar een ssd in kan. Dan mis je de dvd maar heb je wel een hdd voor opslag en een ssd voor snelheid (os), die dvd is weer los aan te sluiten. Iemand toevallig al een upgrade bay gevonden ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 15:38
Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Alleen zit ik in Delft en ligt dat ding in de Betuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

DFS schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:02:
Ik ben van plan om een upgrade bay te regelen zodat daar een ssd in kan. Dan mis je de dvd maar heb je wel een hdd voor opslag en een ssd voor snelheid (os), die dvd is weer los aan te sluiten. Iemand toevallig al een upgrade bay gevonden ergens?
neem gewoon een universele bay, 12.7mm? SATA bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DFS schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:02:
Hier heb ik er eentje aangeschaft en laten shippen naar Nederland. Het was een gedoe om de hdd goed in de caddy te krijgen maar zodra die erin zit werkt het gewoon goed. Deze is vrij prijzig, maar vergeleken met die van HP (~€200) toch nog te doen. Iemand zei dat hij ergens in Nederland er ook eentje kon vinden, maar toen ik deze bestelde kon ik de caddy niet in Nederland vinden.

Ik heb er trouwens een Crucial C300 SSD ingezet, welke een theoretische leessnelheid van 355MB/s op S-ata6 zou halen, echter met S-ata3 haal ik slechts 250 MB/s read. Overigens denk ik wel dat dit ondermeer is doordat dit ook de partitie is waar windows op staat en de chipset, en dus niet dat de ssd zelf zijn snelheid niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op ebay zijn ze voor €11 te krijgen.

ik raad je overigens sterk aan om je ssd in de caddy te stoppen, de drive bay is een stuk beter in het absorberen van trillingen dan de gemiddelde dvd bay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Maar echter heeft de harddisk aansluiting een Sata300 aansluiting en de aansluiting naar DVD/Caddy slechts een SATA150 aansluiting. Met de SSD in de plaats waar de harddisk zit is de Sata300 aansluiting al de bottleneck.
Als mijn SSD in de ruimte voor de DVD drive zet, had ik daar net zo goed een harddisk in kunnen zetten, tenzij je alleen je ssd wil voor de random of 4k reads ipv grotere bestanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gleighton schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:34:
Maar echter heeft de harddisk aansluiting een Sata300 aansluiting en de aansluiting naar DVD/Caddy slechts een SATA150 aansluiting. Met de SSD in de plaats waar de harddisk zit is de Sata300 aansluiting al de bottleneck.
ja? dat heb ik nog niet eerder gehoord.

het klinkt echter wel logisch, onder het mom van besparing...

Anoniem: 219222

Is het normaal dat de fan van de 8540w altijd draait? Ik denk niet dat hij op 100% draait, maar stil is het eigenlijk nooit... de laptop blijft wel altijd koel, dat wel.

• ToeR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Heeft er iemand al reactie gehad van de campusshop over de mogelijkheid van het inbouwen van een ssd?
Een paar maanden geleden heb ik deze vraag al eens opgeworpen aan de campusshop en als reactie kreeg ik,

Dat het niet mogelijk is om ongecertificeerde producten zelf in te bouwen, of in te laten bouwen. Mocht het systeem hierna niet werken zijn alle te maken kosten voor jezelf

Oftewel de garantie zou teniet gaan met het inbouwen van deze spullen. Toch wil ik nog steeds graag een ssd inbouwen, vandaar de vraag of iemand anders hier een reactie op heeft gekregen?

Anoniem: 362827

kenker wat een mongoilen zeg, daar bij campusshop.

Als ik nu op 'orderstatus' klik, rechtsboven krijg ik dit:
Geen orders aanwezig! Indien je wel een order hebt geplaatst, kijk dan onder het kopje 'Facturen'

Dus dan klik ik op facturen, en daar staat de bestelling wel bij, alleen daar kan je de orderstatus weer niet zien. Heeft iemand een idee wat dit betekent in het bestelproces? Ik ben de manier van afhandelen van de campusshop inmiddels ook behoorlijk beu.

Dat ze niet volgens het FIFO-systeem werken is al erg amateuristisch. Maar daar komt nog bovenop dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn, en via mail reageren ze ook niet. gister een klachtenformulier ingevuld, en tot nog toe ook niks gehoord. Goed, het is nog vroeg, maar ik verwacht vandaag eigenlijk uberhaupt geen reactie van die lui.

Laat dit een lesje zijn voor de TU Delft, en dit de laatste keer zijn dat ze met de campusshop in zee gaan. Wat een doffe ellende

• Stidge
Maak je geen zorgen, dat betekent dat hij geleverd wordt. Ik had dat ook en hij is nu binnen.

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:19
11 juli besteld. Still waiting
Campusshop is echt dramatisch

Ik heb nog nooit antwoord gehad op mijn emails en ik ben niet bereid een duur servicenummer te gaan bellen om te gaan vragen wanneer mijn laptop eindelijk geleverd wordt...

Ik hoopte stilltetjes op deze week maar dat zit er al niet meer in

• 3dward
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 08:41
demosselman schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:27:
11 juli besteld. Still waiting
Campusshop is echt dramatisch

Ik heb nog nooit antwoord gehad op mijn emails en ik ben niet bereid een duur servicenummer te gaan bellen om te gaan vragen wanneer mijn laptop eindelijk geleverd wordt...

Ik hoopte stilltetjes op deze week maar dat zit er al niet meer in
Dat is wel pijnlijk, meer dan 2 maanden gewacht en nog steeds niet binnen, terwijl sommige mensen hebben dat ding binnen 1 weekje..
Ik hoop ook dat mijn laptop deze week nog binnen komt -_-
EDIT: mijn laptop is net binnen samen met mijn nieuwe gaming muis :D
maar is het normaal dat de temperatuur van de laptop is vrijhoog (rond 60 graden met real temp) idle

[ Voor 12% gewijzigd door 3dward op 15-09-2010 17:17 ]

• Stidge
Met 60 is hij echt niet aan het idlen :O.

• 3dward
bij mij wel... volgens realtemp, ong. 5% load en dat noem ik idle..
hoeveel is het bij jou dan ?

• Gleighton
  • Niet online
Anoniem: 219222 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:52:
Is het normaal dat de fan van de 8540w altijd draait? Ik denk niet dat hij op 100% draait, maar stil is het eigenlijk nooit... de laptop blijft wel altijd koel, dat wel.
In de bios kun je instellen of de fan altijd of soms moet draaien als je notebook op netstroom hangt.

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 12:03
Anoniem: 362827 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:55:
kenker wat een mongoilen zeg, daar bij campusshop.

Als ik nu op 'orderstatus' klik, rechtsboven krijg ik dit:
Geen orders aanwezig! Indien je wel een order hebt geplaatst, kijk dan onder het kopje 'Facturen'

Dus dan klik ik op facturen, en daar staat de bestelling wel bij, alleen daar kan je de orderstatus weer niet zien. Heeft iemand een idee wat dit betekent in het bestelproces? Ik ben de manier van afhandelen van de campusshop inmiddels ook behoorlijk beu.

Dat ze niet volgens het FIFO-systeem werken is al erg amateuristisch. Maar daar komt nog bovenop dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn, en via mail reageren ze ook niet. gister een klachtenformulier ingevuld, en tot nog toe ook niks gehoord. Goed, het is nog vroeg, maar ik verwacht vandaag eigenlijk uberhaupt geen reactie van die lui.

Laat dit een lesje zijn voor de TU Delft, en dit de laatste keer zijn dat ze met de campusshop in zee gaan. Wat een doffe ellende
toen dat bij mij het geval was, was de laptop onderweg met UPS.

• DFS

DFS

Gleighton schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:41:
[...]

Hier heb ik er eentje aangeschaft en laten shippen naar Nederland. Het was een gedoe om de hdd goed in de caddy te krijgen maar zodra die erin zit werkt het gewoon goed. Deze is vrij prijzig, maar vergeleken met die van HP (~€200) toch nog te doen. Iemand zei dat hij ergens in Nederland er ook eentje kon vinden, maar toen ik deze bestelde kon ik de caddy niet in Nederland vinden.

Ik heb er trouwens een Crucial C300 SSD ingezet, welke een theoretische leessnelheid van 355MB/s op S-ata6 zou halen, echter met S-ata3 haal ik slechts 250 MB/s read. Overigens denk ik wel dat dit ondermeer is doordat dit ook de partitie is waar windows op staat en de chipset, en dus niet dat de ssd zelf zijn snelheid niet haalt.
Ik had die site inmiddels ook gevonden en ook een bay daar besteld. Moet nog even kijken wat handig is ivm snelheid en bescherming van de hdd waar ik de ssd doe. Maar is voor mij echt meer gewoon boot os schijf dus vooral voor de random 4k.

Waar had je de info gevonden over de verschillende sata aansluitingen en hoe bevalt de C300 ?

[ Voor 6% gewijzigd door DFS op 15-09-2010 21:05 ]

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:21
Mijn laptop is inmiddels ook binnen... na 1.5/2 maand wachten.
Zeer onredelijk hoe ze iedereen behandelden, ook met deze fout in 't systeem.. waar ze dan "weinig' aan zouden kunnen doen.
Revieuwen @ http://tweakers.net/shopreview/7886/campusshop-punt-nl.html, kieskeurig en whereever.. en natuurlijk een emailtje sturen naar de TU, met daarin je personelijke klacht. Gewoon écht niet netjes gegaan campusshop. Als ze volgend jaar nog dealer zijn voor de TU, moeten ze dr maar van leren en wat klachten over zich een krijgen! laptopproject@tudelft.nl :Y
Gewoon iedereen z'n klacht indienen en dan hoop ik dat ze beseffen bij campusshop dat dit gewoon NIET normaal is gegaan.

• Tiesk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 12:13
Ik probeer die videokaart een btje te vergelijken om te kijken of het nog wat is voor niet CAD applicaties. Zo vaak zit ik niet te 3D cadten, dus hij moet ook wel een spelletje kunnen draaien en HD videootje kunnen afspelen. Anders is zo'n dure kaart een beetje nutteloos.

Volgens sites als notebookcheck kan je er dus geeneens mafia2 mee spelen terwijl dat spel op mijn desktopkaart (van 2 jaar oud die 4 tientjes heeft gekost) nog prima draait. Ook metro is alleen op low te spelen. Dus spellen die vanaf nu uitkomen kan je dus niet op deze laptop draaien. Beetje jammer voor een laptop van 1000E. Ik weet dat gamen niet de bedoeling is van deze laptop, maar dat het nou helemaal niet kan, vind ik wel een beetje vreemd.

Zou hij HD video's een beetje energiezuinig kunnen afspelen (in de trein). Of zit er een ook een geïntegreerde GPU in?

http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html

uhm? hij presteert gelijk aan de 330m...

veel laptops met een betere kaart dan die onder de €1000 zijn er niet hoor, hoogstens wat MSI'tjes

• Tiesk
Niet helemaal. Waar echt een benchmark gedraaid is presteert hij vergelijkbaar, maar toch wordt bij een aantal spellen voorspeld dat hij minder/onvoldoende zal presteren.

Blijft toch een belachelijk verschil, desktop gpu's en laptop gpu's

dat klopt, omdat er maar weinig benches zijn gedaan met de quadro.

gemiddeld zal hij +-10% aan de 330m presteren.

het is immers een 330m met meer features
Due to a special BIOS and professional drivers, the FX 880M should perform noticeably better than a 330M in professional applications (like CAD, DCC, Rendering). Another advantage for professional users are the certified drivers that should ensure a bug free experience with the most common professional applications. Futhermore, the Quadro FX drivers contain profiles for these applications to ensure the best settings (similar to the game profiles in GeForce cards).

[...]

The gaming performance of the FX 880M should be beyond the GT 330M, because of the different drivers. Gamers should choose a GeForce card because of the better game support.
http://www.notebookcheck....adro-FX-880M.24735.0.html
Tiesk schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:39:
Blijft toch een belachelijk verschil, desktop gpu's en laptop gpu's
heb je enig idee hoeveel een desktopkaart verbruikt? 100+w is geen uitzondering.

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 16-09-2010 15:43 ]

• Stidge
Team Fortress 2 (HEEL CPU intensief) draait rond de 35-40 fps in zware combat, alles high.
StarCraft II draait alles, voor zover ik nog gespeeld heb, redelijk soepel op high, maar niet op ultra.
League of Legends draait ook goed op high, maar niet op very high. (Ziet er ook niet veel beter uit dan :p).

Dus de games die ik speel doen het prima. Verder speel ik toch alleen Alien Swarm, CSS of L4D/L4D2.

• beugeldop
Tiesk schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:57:

Volgens sites als notebookcheck kan je er dus geeneens mafia2 mee spelen terwijl dat spel op mijn desktopkaart (van 2 jaar oud die 4 tientjes heeft gekost) nog prima draait. Ook metro is alleen op low te spelen. Dus spellen die vanaf nu uitkomen kan je dus niet op deze laptop draaien. Beetje jammer voor een laptop van 1000E. Ik weet dat gamen niet de bedoeling is van deze laptop, maar dat het nou helemaal niet kan, vind ik wel een beetje vreemd.
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html
Ik heb deze laptop al een tijd in m'n bezit, en ik kan je vertellen; Mafia 2 draait prima, geen enkel probleem. Geen idee waarom notebookcheck andere berichten naar buiten brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Iemand enig idee hoe/wat met die Smartcard reader in de High end? :P
Lijkt me best leuk om daar mee in te kunnen loggen ofzo.. hoe kom je aan z'n kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Je bankpasjes en zo zijn Smartcards ;).

Wat je er mee kan... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesk
[quote

heb je enig idee hoeveel een desktopkaart verbruikt? 100+w is geen uitzondering.
[/quote]

haha, ik heb toevallig laatst een wattmetertje kunnen regelen. Voor de gein eens tussen mn pc en het net gehangen. Dat was even schrikken. Volgens mij zo'n 60 watt in slaapstand. Dat gaat een accu niet lang trekken :)

Maar @beugeldop en @darkstone : thanks voor de info. Goede hulp bij mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:57
tokko1 schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:49:
Iemand enig idee hoe/wat met die Smartcard reader in de High end? :P
Lijkt me best leuk om daar mee in te kunnen loggen ofzo.. hoe kom je aan z'n kaart?
Kan je niet gewoon je bankpas o.i.d. erin doen? Hij leest gewoon de gegevens op de kaart en slaat deze op zodat je kunt inloggen.

Ik heb het ook nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 20:07
Hmmm... vandaag heb ik mijn laptop opnieuw geinstalleerd omdat ik last had van lag. Alles schokte een beetje. Youtube filmpje, een vierkantje in maya slepen, een icoon op de desktop slepen, scrollen etc etc.... Het ging allemaal niet vloeiend. En ik kan dat echt niet aan aangezien ik een super dure laptop heb gekocht waar je van zou verwachten dat de laptop sneller is dan de apps aankunnen als het ware :9 maar in de taskmanager zag ik niets geks ofzo. Niets was aan het pieken.

Maar nu na die herinstallatie heb ik het nog steeds (echter checkte ik het pas nadat alle updates waren geinstalleerd). Rarara wat is het. Zou het een update zijn die faalt? Heeft iemand hier ook last van? Ik kon het goed merken in dit filmpje: YouTube: Suicide Ball.

Het filmpje is gewoon tering vloeiend, maar op mijn laptop gaat het echt bagger... en nee dit ligt niet aan youtube... er is iets anders aan de hand, want zoals ik al zei, zit het overal. Ook in Maya. Dussssss... wtf!

Heeft iemand hier iets op te zeggen of melden? :/

Oh en trouwens... wat irritant is toen ik windows 7 had geinstalleerd... mijn windows 7 had geen enkele driver die de laptop nodig had. Ik moest alles handmatig downloaden op de hp website via een andere pc en overzetten (want internet deed het dus ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
@Oli4: het klinkt een beetje als een videokaart driver probleem. Ik heb gewoon de laatste drivers van Nvidia gedownload voor de Quadro reeks van hun website, bij mij zit het er allemaal vloeiend uit. Geen problemen met schokkende filmpjes enzo (ook nog als ik 1080p videoafspeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
hmm.. ik had het zojuist van nvidia gedownload, die drivers, maar dat faalde echt waanzinnig. Mijn laptop kon niet meer opstarten na het inlog scherm.... Meestal gewoon zwart beeld, maar soms wel beeld met een muis die beweegt terwijl ik de desktop zag, maar ik kon helemaal niets doen verder...

Dus was naar safe mode gegaan en heb het teruggedraaid middels system restore... misschien moet ik ff weer opnieuw installeren maar dan eerst die drivers installeren en dan wat andere meuk. Je weet maar nooit..

Ik bedenk me nu ook dat ik een keer had gehad dat de video kaart/driver crashte, want ineens begon mijn scherm hevig te flikkeren. Het was weg na een herstart, maar t vast niet prettig... Misschien moet ik maar naar mijn laptop laten kijken...?

EDIT... verse installatie gedaan en meteen de nvidia driver geinstalleerd van de website. Na de herstart draaide hij prima. Echter toen ik Aero aanzette en ging herstarten om te kijken of dat iets zou triggeren, startte hij niet meer op na het inlogscherm. Heeft dus niets te maken met updates van windows of wat dan ook. Gewoon puur videokaart (driver?).... iemand anders die er last van heeft met nieuwste drivers van nvidia? Ben benieuwd.. anders moet ik hem maar terug sturen ofzo

[ Voor 24% gewijzigd door Oli4 Hokke op 21-09-2010 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAIHT
  • Laatst online: 21-10-2024
Bij mij werkten de drivers van de nVidia website niet. Ik kon ze niet installeren (nadat ik de drivers die Windows Update gevonden had heb verwijderd). Geeft een vage foutmelding dat er iets mist als ik die driver probeerde te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Is er iemand die de fingerprint reader al gebruikt? Ik heb nog niet gevonden waar ik deze kan aanzetten/instellen.

• tokko1
beugeldop schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:43:
Is er iemand die de fingerprint reader al gebruikt? Ik heb nog niet gevonden waar ik deze kan aanzetten/instellen.
Ja, ik gebuik ´m al .. werkt hier prima!
Ik zou even CDtje met drivers ophalen bij de IVL, deze allenmaal installeren, en dan ook nog wat software.
De software die je nodig hebt is de `HP Protecttools`. Met dit programma kan je de fingerprint reader instellen voor windows en andere programma´s d:)b

• Stidge
Ik vind die fingerprint scanner mega irritant. Alleen maar meer HP troep op je PC. No thanks.

Ik heb een ander probleem. Als ik een game speel of een andere applicatie heb, kan ik niet het geluid via mijn headset krijgen, tenzij ik dat kan instellen via de app zelf. Het volumecontrolpanel laat mij dus niet mijn headset als default device instellen. Echt reteirritant als ik bijvoorbeeld League of Legends wil spelen op met wat vrienden op skype. Dan is mijn geluid van skype via een headset (het gebeld worden gaat ook via de boxen?!) en LoL is via de speakers => de rest heeft er last van.

Iemand hier een oplossing voor?

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 11:09
Campusshop, bah.

Ik heb de nieuwe low-end besteld en hierover een simpele vraag gesteld per e-mail(namelijk waarom deze al 2 weken op "voorbereiden voor verzending" staat). Na meer dan een week en 2 herinneringen dus nog steeds geen reactie gekregen :S

• DFS

DFS

Stidge schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:05:
Ik vind die fingerprint scanner mega irritant. Alleen maar meer HP troep op je PC. No thanks.

Ik heb een ander probleem. Als ik een game speel of een andere applicatie heb, kan ik niet het geluid via mijn headset krijgen, tenzij ik dat kan instellen via de app zelf. Het volumecontrolpanel laat mij dus niet mijn headset als default device instellen. Echt reteirritant als ik bijvoorbeeld League of Legends wil spelen op met wat vrienden op skype. Dan is mijn geluid van skype via een headset (het gebeld worden gaat ook via de boxen?!) en LoL is via de speakers => de rest heeft er last van.

Gewoon in Windows 7 bij geluid instellingen je headset als default apparaat instellen.
Vandaag nog gedaan in dezelfde situatie, skype via headset, spel via boxen. Toen default app. de headset en toen al het geluid via de headset.

• beugeldop
Stidge schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:05:

Pakt ie dat niet automatisch? Als je je headset inplugt dan krijg je toch geen geluid meer uit je speakers?

• Stidge
beugeldop schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:18:
[...]

Pakt ie dat niet automatisch? Als je je headset inplugt dan krijg je toch geen geluid meer uit je speakers?
Wel dus, dat is het probleem. Instellen als default device doet het gewoon niet. Oneindig klikken is geen resultaat :p. Het probleem is dus dat, als ik niet in de app kan instellen dat ik geluid via headset wil, dat het gewoon niet kan of zo.

[ Voor 14% gewijzigd door Stidge op 22-09-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZJ220706
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-02-2021
Gammro schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:57:
Campusshop, bah.

Ik heb de nieuwe low-end besteld en hierover een simpele vraag gesteld per e-mail(namelijk waarom deze al 2 weken op "voorbereiden voor verzending" staat). Na meer dan een week en 2 herinneringen dus nog steeds geen reactie gekregen :S
Jij weet dat de nieuwe ProBook pas per oktober wordt geleverd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
FZJ220706 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:18:
[...]
Jij weet dat de nieuwe ProBook pas per oktober wordt geleverd????
Ja dat weet ik, maar als er een status staat die geinterpreteerd kan worden als dat ie klaarstaat voor verzending, dan ga ik vragen stellen over hoe vroeg ze hem werkelijk kunnen leveren of dat hun status wel klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376568

Ik heb interesse in de laptop (high-end).

Punt is, ik met musicus. Ik had ideeën om een Mac te halen. Als ik echter een overeenkomende specificatie check:

# 2.66GHz Intel Core i7
# 4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
# 500GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
# SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
# MacBook Pro 15-inch Glossy

Voor 2.149,00

Dan is de HP behoorlijk voordeliger, en zelfs krachtiger, niet?

Dan is het enige verschil de OS, en het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Anoniem: 376568 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:30:

Punt is, ik met musicus. Ik had ideeën om een Mac te halen. Als ik echter een overeenkomende specificatie check:

# 2.66GHz Intel Core i7

Voor 2.149,00

Je geeft van de Mac geen gegevens over de grafischekaart, maar ik denk dat je gelijk hebt.

Specificatie technisch krijg je met de HP hoe dan ook meer waar voor je geld. (2 elitebooks voor 1 macbook)

Hoeveel je het design van een MacBook waard vind is natuurlijk aan jezelf. (maar ik zou er geen 1000 euro voor neertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NVIDIA GeForce GT 330M met 512 MB, zover ik het zie bij de site (is verrassend onoverzichtelijk wat betreft de specificaties).

http://store.apple.com/nl...cbook_pro?mco=MTM3NDc0NDI

De batterijduur lijkt ook wel wat aangenamer, maar zover ik heb begrepen kun je ruim 3 uur met de HP onderweg. Meer zou wel fijn zijn, maar ik ben ruim een uur gewend, en dan is het opeens al een stuk aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
De high end heeft eigenlijk een veredelde GT330M aan boord, dus ja, ze zijn ongeveer even krachtig.

Hmm, Ik ben verkocht. Ik denk dat het zeker een geweldige deal is, als ik zo alles plaats.

Enig probleem is dat ik steeds meer de gedachte krijg te stoppen met de studie (ik ben net een maand bezig, en heb ook gepraat met mijn studieadviseuse, met het idee beter iets af te maken (conservatorium) dan met iets opnieuw te beginnen (IO)). Als ik dan nog even die laptop bestel, dat voelt profiterend aan (aangezien het dat ook is), maar vooral zou het kunnen zijn dat er voorwaarden aan verbonden zijn. Uitvoerig kijkend naar de campus en de TU, zie ik nergens iets hierover, echter.

• Celica_T20
Iemand al een tv aangesloten met een displayport -> HDMI kabel?

Ik heb het gedaan en krijg mooi beeld maar geen geluid :(
Heb een tijd op het internet zitten zoeken en zitten proberen, maar het lukt niet. Iemand die dit wel voor elkaar gekregen heeft?

• beugeldop
Anoniem: 376568 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:39:
Hmm, Ik ben verkocht. Ik denk dat het zeker een geweldige deal is, als ik zo alles plaats.

Enig probleem is dat ik steeds meer de gedachte krijg te stoppen met de studie (ik ben net een maand bezig, en heb ook gepraat met mijn studieadviseuse, met het idee beter iets af te maken (conservatorium) dan met iets opnieuw te beginnen (IO)). Als ik dan nog even die laptop bestel, dat voelt profiterend aan (aangezien het dat ook is), maar vooral zou het kunnen zijn dat er voorwaarden aan verbonden zijn. Uitvoerig kijkend naar de campus en de TU, zie ik nergens iets hierover, echter.
Als ik jou was zou ik dan juist nog ff die laptop bestellen, hou je toch nog iets positiefs over aan de "verkeerde" beslissing voor IO :P . Er zijn inderdaad geen verdere voorwaarden aan verbonden. Je mag 1x per 4 jaar deelnemen aan het laptop project. (als je nu mee doet, mag je de komende 3 jaar niet meedoen). Dat is volgens mij de enige restrictie.

En besteld. Met hoes. Misschien dat ik later een grotere batterij haal (€130,-), maar die heb ik toch nog niet nodig.

Wat betreft die Windows 7 64-bit. Volgens mij adviseren ze 32-bit, omdat ze alleen de 32-bit recovery DVD's kunnen leveren. Waarom niet al je kracht van de laptop gebruiken als je die hebt?

• Stidge
Celica_T20 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:41:
Iemand al een tv aangesloten met een displayport -> HDMI kabel?

Ik heb het gedaan en krijg mooi beeld maar geen geluid :(
Heb een tijd op het internet zitten zoeken en zitten proberen, maar het lukt niet. Iemand die dit wel voor elkaar gekregen heeft?
Dan moet je naar geluidsinstellingen gaan en je TV als Default Device instellen. Dan doet ie het ;)

• beugeldop
Anoniem: 376568 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:09:
En besteld. Met hoes. Misschien dat ik later een grotere batterij haal (€130,-), maar die heb ik toch nog niet nodig.

Wat betreft die Windows 7 64-bit. Volgens mij adviseren ze 32-bit, omdat ze alleen de 32-bit recovery DVD's kunnen leveren. Waarom niet al je kracht van de laptop gebruiken als je die hebt?
Ik draai ook gewoon lekker 64bit.

• Celica_T20
Stidge schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:42:
[...]
Dan moet je naar geluidsinstellingen gaan en je TV als Default Device instellen. Dan doet ie het ;)
Dat is het probleem, hij staat er niet bij. Zijn er niet nog extra drivers/software wat je nodig hebt?
Is het jou wel gelukt.

BTW. gefeliciteerd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Celica_T20 op 25-09-2010 19:54 ]

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Anoniem: 376568 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:30:

# 2.66GHz Intel Core i7

Voor 2.149,00

Daarnaast heb je ook een lange accuduur (rond de 7/8 uur). Vergelijkingen tussen Macs en Windows-laptops kan je eigenlijk niet maken puur op specificaties.. Wat verwacht je te gaan doen met je laptop?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Stidge
@Celica

Mij is het gelukt ja. Ik zit nu UP te kijken op HDtv thuis. Echt prachtig en super goed geluid. Ik heb geen extra drivers hoeven installeren. Hij herkende de TV gewoon.

En nog bedankt van de felicitatie :D. Eindelijk 18
!

[ Voor 13% gewijzigd door Stidge op 25-09-2010 21:10 ]

tobiasvs schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:07:
[...]

Daarnaast heb je ook een lange accuduur (rond de 7/8 uur). Vergelijkingen tussen Macs en Windows-laptops kan je eigenlijk niet maken puur op specificaties.. Wat verwacht je te gaan doen met je laptop?
hij vergeet wel de grafische kaart: zo'n quadro zit er niet voor jan lul in.

• 3dward
Je (jullie) verge(e)t(en) dat de tu delft laptops (inc. high-end) zijn voor tu delft studenten, daarmee is het dus veel voordeliger dan als je bij hp zelf koopt, voor de mac betaal je de volle (of misschien met een beetje korting) prijs. Maar goed als je apple producten koopt, betaal je echt veel voor de naam alleen...

• Celica_T20
Stidge schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:09:
@Celica

Mij is het gelukt ja. Ik zit nu UP te kijken op HDtv thuis. Echt prachtig en super goed geluid. Ik heb geen extra drivers hoeven installeren. Hij herkende de TV gewoon.

En nog bedankt van de felicitatie :D. Eindelijk 18
!
Misschien dat mijn dispayport -> hdmi kabel geen geluid doorgeeft. Of kan dat niet.
Waar heb jij je kabel gekocht?

tobiasvs schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:07:
[...]

Muziekprogramma's (DAW's). Sibelius 5 met EastWest.

De reden voor de interesse voor Apple komt door de exclusieve muziekprogramma's als Logic Pro, maar zover ik nu werk met muziekprogramma's, kon ik al voldoende werken met Sibelius 5 en Audacity. Ik zie dan wel dat er nu PreSonus Studio One is, en dat is volgens critici heel erg overeenkomend aan het gemak van Logic en zover ik dat zelf heb kunnen zien bij de YouTube tutorials.

Ik kan werken met Fruity Loops en Sonar, en momenteel kwam het gratis Reaper al een stuk in de buurt. Logic, zover ik ermee gewerkt heb, is echter zo overzichtelijk en handig, maar nu dus is er een goed alternatief voor de PC (Studio One).

Dit was ook niet de enige reden, hoor. De Mac Pro bij het conservatorium gebruikend hebbende, en hier en daar de MacBook Pro van mijn broer, voelt Leopard zoveel stabieler en efficiënter aan.

Maar na goed na te hebben gedacht, denk ik nog super bezig te kunnen zijn met een PC. Zeker met zo'n beest van een laptop.

@tobiasvs: Ja, ik heb ook aan de batterij gedacht, en het gewicht. Die is wel fijner bij de Mac, maar ja, je kan niet alles hebben voor zo'n deal.

Ook weet ik uiteraard dat het om een deal gaat van de TU en dat normaal gesproken de prijs veel hoger ligt, (1600,- was de 'goedkoopste' deal die ik heb kunnen vinden).

• Stidge
Nee, die fx880m kan sowieso geluid via displayport geven, check nvidia site maar. Waar die kabel vandaan komt: geen idee. Vandaag gekregen voor m'n verjaardag :p. Gewoon een displayport naar hdmi aansluiting zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Vervolgens heb ik die displayport-->hdmi kabel ook weer via een hdmi female-female verloopstukje naar een hdmi->dvi stekker aangesloten zodat mn andere computerbeeldscherm het ook doet. (VGA is kut.)

Gewoon voor de mensen die dit misschien willen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:43
Jammer dat je gestopt bent (Manuel van Studio 2?), maar toch mooi nog kunnen profiteren van de TU laptop dan ;)
Wat ga je nu doen als ik vragen mag?

Ik heb ervoor gekozen om niet de TU laptop te nemen, maar de Dell XPS 16. Ik vind het gemist van een Full HD scherm toch te groot, daarnaast heeft iedereen al een TU laptop :) Ook zijn er bij mij al 2 Nvidia kaarten gesneuveld binnen 2 jaar, dus ik heb het daar wel een beetje mee gehad. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie ben jij dan, Pendulum?

Tja, sowieso was het niet zo'n geweldige start hierzo, maar ja. Ik kom nog vrijdag bij de tekenles, laatste keer dan maar.

Manuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
In tegenstelling tot wat ik had verwacht van campusshop, hebben ze gewoon keurig aan de levertermijn gehouden :o
Vanaf begin oktober zouden de nieuwe low-ends geleverd kunnen worden, ik heb geen verzendbevestiging gehad, maar vandaag, 1 oktober, kreeg ik UPS aan de deur met mijn pakketje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153298

In dat geval verwacht ik snel een mailtje dat ik m'n laptop kan komen inwisselen. Dan kan ik er ook echt mee aan de slag, want op deze tijdelijke heb ik geen zin om een (fatsoenlijke) AV te installeren en alles perfect te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had hem vorige week vrijdag besteld en ik kreeg hem al dinsdag thuis.
Ik was zo slim om een verkeerde sleeve van de lijst te hebben besteld, maar voor de rest was alles meer dan prima. Ook heb ik Windows 7 Pro via MA3D binnengehaald.

Ik hoef me de komende jaren in ieder geen zorgen te maken over een trage computer. Al de muziekprogramma's draaien geweldig. Wat een mooi scherm ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joowq
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-01 23:05
Stidge schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:45:
Nee, die fx880m kan sowieso geluid via displayport geven, check nvidia site maar. Waar die kabel vandaan komt: geen idee. Vandaag gekregen voor m'n verjaardag :p. Gewoon een displayport naar hdmi aansluiting zoeken.
Ik heb ook een kabel van DisplayPort naar HDMI maar ik krijg er ook geen geluid doorheen... Kun je niet nachecken/vragen welk merk/type kabel je hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
joowq schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:14:
[...]
Ik heb ook een kabel van DisplayPort naar HDMI maar ik krijg er ook geen geluid doorheen... Kun je niet nachecken/vragen welk merk/type kabel je hebt??
Nope, gekregen als alleen kabel. Geen doosje oid. Check even goed of je TV als je default device staat voor het geluid. Ik heb hem gewoon aangesloten, vervolgens naar geluidsinstellingen gegaan en daar vond ie mijn TV, als 3e afspeelapparaat. Aanvinken en hij doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Stidge schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:47:
[...]

Nope, gekregen als alleen kabel. Geen doosje oid. Check even goed of je TV als je default device staat voor het geluid. Ik heb hem gewoon aangesloten, vervolgens naar geluidsinstellingen gegaan en daar vond ie mijn TV, als 3e afspeelapparaat. Aanvinken en hij doet het.
Misschien heeft jooqw hetzelfde probleem als ik, dat de tv helemaal niet in het lijstje staat en dus ook niet ingesteld kan worden als default device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Celica_T20 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:04:
[...]

Misschien heeft jooqw hetzelfde probleem als ik, dat de tv helemaal niet in het lijstje staat en dus ook niet ingesteld kan worden als default device.
Bij mij staat hij wel in 't lijstje maar grijs, "niet actief"... kan hem ook niet activeren ofzo.
Ik denk dat het aan de drivers ligt, want eerst kon 't wel gewoon.. heb wel gewoon beeld via HDMI, maar geen geluid .. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Sorry jongens, ik heb geen oplossing voor jullie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
tokko1 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:29:
[...]

Bij mij staat hij wel in 't lijstje maar grijs, "niet actief"... kan hem ook niet activeren ofzo.
Ik denk dat het aan de drivers ligt, want eerst kon 't wel gewoon.. heb wel gewoon beeld via HDMI, maar geen geluid .. :/
Staat hij in het lijstje als je de kabel aangesloten hebt of altijd?
Bij mij staat hij er nooit, dus dan zou er een driver niet geïnstalleerd moeten zijn.
Heb jij er iets van een driver voor geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Celica_T20 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:49:
[...]

Staat hij in het lijstje als je de kabel aangesloten hebt of altijd?
Bij mij staat hij er nooit, dus dan zou er een driver niet geïnstalleerd moeten zijn.
Heb jij er iets van een driver voor geïnstalleerd?
Ik heb gewoon de standaard driver voor de grafische kaart geinstalleerd, dan wordt er automatisch een audio driver van Nvidia mee geÏnstalleerd..

Ik heb ff een screenshotje gemaakt..:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/vil4s3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joowq
tokko1 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:52:
[...]

Ik heb gewoon de standaard driver voor de grafische kaart geinstalleerd, dan wordt er automatisch een audio driver van Nvidia mee geÏnstalleerd..

Ik heb ff een screenshotje gemaakt..:
[afbeelding]
Heb je die standaard driver van de nvidea website geplukt? of van de recovery cd gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
joowq schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:19:
[...]

Heb je die standaard driver van de nvidea website geplukt? of van de recovery cd gehaald?
Van de Nvidia site ofcourse, dat is de nieuwste... inmiddels heb ik een halve fix.
De door HP bijgeleverde software voor het 'onderhouden" van je pc laten draaien, updaten.. en dan doet hij het. Blijkbaar verandert die settings, of heeft die aangepaste Nvidia drivers die het wel weer mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
LET OP

Heb jij een laptop van dit jaar vóór begin september ontvangen?

Heb jij een laptop die constant hapert? Bestanden slepen op desktop gaat bijvoorbeeld niet vloeiend? Youtube filmpjes haperen als een malle? Het gaat gewoon allemaal niet zo lekker vloeiend?

HIER DE OPLOSSING:
BIOS upgrade van HP website.

Wat er voorafging
Ik had mijn laptop in totaal 2 keer naar IVL gebracht op TUDelft voor reparatie. Eerste keer kreeg ik te horen: software probleem. 2e keer hadden ze mijn video kaart vervangen maar was het probleem niet verholpen. Toen bedacht ik mij dat ik de laptop vrij vroeg had ontvangen (3 dagen voor "officiele release") en dat vrienden van mij die dit probleem niet hadden, de laptop een stuk later hadden ontvangen (september ofzo?). Zo kwam ik bij het idee dat het BIOS moest zijn (aangezien ik veel andere opties eerder al geprobeerd had. In totaal 3 windows versies geinstalleerd).

TADAAA!! Het werkt!!! En ik ben echt kapot blij >:)

EDIT: Het werkte op een gegeven moment niet meer. Haperingen waren terug als laptop niet aan de adapter hing (vroeger had ik het probleem gewoon altijd). Ik kwam er echter achter dat dit nu te maken had met de power plan settings. Ik ging deze eaanpassen en had 'NVIDIA Dispplay Power Saving technology' (te vinden onder 'display') uitgezet bij 'On battery'. Nu werkt het weer...

[ Voor 14% gewijzigd door Oli4 Hokke op 08-10-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289915

Zijn er al mensen die de nieuwe low end laptops al hebben ontvangen? Ik word gek van het wachten, ook al zijn er pas bijna 2 weken voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
Ik heb hem zoals ik enkele posts hierboven schreef, al meteen de 1e van oktober ontvangen :)

Hij werkt erg lekker, hoewel ik nog niet weet hoe lang 'ie t op de accu houdt. Hij hangt hier namelijk het grootste deel van de tijd in de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289915

Ik denk er gwn over die bestelling te annuleren en te kiezen voor die asus u30jc, iemand enig idee hoe lang het duurt voordat ik m'n geld terug bij de Campusshop? Op andere forums staan er nogal negatieve ervaringen gepost over Campusshop

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 289915 op 10-10-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joowq
tokko1 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:05:
[...]

Van de Nvidia site ofcourse, dat is de nieuwste... inmiddels heb ik een halve fix.
De door HP bijgeleverde software voor het 'onderhouden" van je pc laten draaien, updaten.. en dan doet hij het. Blijkbaar verandert die settings, of heeft die aangepaste Nvidia drivers die het wel weer mogelijk maken.
Ik heb de nieuwste drivers van Nvidia geïnstalleerd om audio door mn DisplayPort - HDMI kabel te krijgen , en m'n laptop herkent nog geen HD audio device. (ook na updaten van HP software etc.) Na ongeveer n half uur loopt m'n latop vast en kan k niks doen dan de stekker en batterij er uit te halen om m uit te krijgen. En krijg m niet aan de praat behalve via safe mode, waarin ik dus naar een systeemherstelpunt van 2 dagen geleden ben gegaan om m weer gewoon te kunnen draaien.

Vervolgens heb ik die drivers nog n keer gedownload en geïnstalleerd, en nu herkende die m'n tv wel als HD audio device, maar werkt t geluid nog niet. Ook nu loopt ie weer vast en doet ie t niet behalve in safe mode.

Ik ga nog een keer proberen om alleen de HD audio driver van de videokaart te downloaden, en anders gebruik ik wel gewoon de koptelefoon-uitgang voor t geluid. Maar de nieuwste drivers van de videokaart werken hierop niet in ieder geval.

EDIT: Door alleen het audio driver deel van de videokaart te installeren kom k nog niet verder: HD icoontje is grijs, en er staat bij: not pluged in, terwijl t beeld t wel doet... Wie kan me helpen?? B.V.D.

[ Voor 6% gewijzigd door joowq op 11-10-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:11
Misschien ook voor jullie interessant, ik heb de HP 8540p maar dan via de UTwente en heb zojuist mijn dvd-drive vervangen voor een caddy van 10 dollar van eBay en een OCZ Vertex 2 SSD'tje, bevalt prima, zie ook: http://gathering.tweakers...message/34828791#34828791

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral vanwege de prijs, ik zag of in dit topic, of in die van het notebookproject 2010-2011 van Universiteit Twente ook ergens een prijs voor een caddy voorbij komen in de orde van $150+, dus dan is $10 ineens niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Misschien ondersteunt je TV geen geluid via Displayport -> HDMI ... :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Kan niet meer inloggen :(

Als ik inlog krijg ik een error message:
"The user profile service failed the logon. User profile cannot be loaded"

En verder kan ik niks :(

EDIT: Op internet is er veel over te vinden, is kennelijk een veelvoorkomend probleem. Maar mijn laptop wil zelfs niet in safe mode starten.... morgen maar even langs de ict balie...
Baal ik wel van, laptop is nog maar een paar maanden oud en heb hem gewoon nodig...

[ Voor 43% gewijzigd door Celica_T20 op 14-10-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Was vanmorgen bij de IVL geweest, maar die doen niet aan trouble shooting. Je moet eerst bellen naar campusshop helpdesk. Dus gebeld, de meneer aan de telefoon zei dat het een steeds meer voorkomend probleem is dat er weinig aan te doen valt. Als je laptop (zoals bij mij) ook niet meer in safe mode op kan starten, dan zit er niks anders op dan een schone installatie....
Wel erg $%^&. (gelukkig) heb ik bijna geen niet-gebackupde bestanden maarja toch irritant. Maar ik geef het natuurlijk niet zomaar op. Had wat handleidingen op internet gevonden. Allemaal geprobeerd, niks werkte, halverwege de procedure start hij gewoon ineens opnieuw op en kan je weer opnieuw beginnen.

En toen kwam ik bij system restore, dus herstellen naar een eerder punt. Hij was 2 minuten bezig, start opnieuw op en hij werkt weer!!!!!

Ben nog op de TU en ben nu heel snel al de files die belangrijk zijn en (mogelijk) niet gebackupd aan het overzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu maar hopen dat dat dan ook zo blijft. Heb je enig idee waar het probleem door wordt veroorzaakt? Misschien iets te vinden in logfiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joowq
Celica T20 had jij ook nieuwste drivers van Nvidia gedownload toevallig? Dat was bij mij de reden dat m'n laptop niet opnieuw wilde opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
joowq schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:40:
Celica T20 had jij ook nieuwste drivers van Nvidia gedownload toevallig? Dat was bij mij de reden dat m'n laptop niet opnieuw wilde opstarten...
Volgends mij is dit ook de oorzaak, ik kon ook niet meer doorbooten en gedoe.. kon gelukkig nog wel safe-mode komen. Hier alle services uit... en dan opstaren voilá.. langzaam weer aanzetten.
Bij Nvidea services bleef hij weer hangen. Die staat nu uit en de rest gewoon aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Nee had niks nieuws geïnstalleerd de laatste keer dat ik hem daarvoor gebruikt had.

De man van de helpdesk van campusshop zei dat het de laatste tijd erg veel voorkomt en dat het waarschijnlijk een gevolg is van schadelijke software (een virus ofzo?). Schone installatie van windows 7 was de enige oplossing volgens hem.

Wat er bij mij precies gebeurde: Ik startte de computer op en logde in. Het inloggen duurde heel lang en toen ik op mijn bureaublad geladen was zag het er allemaal heel raar uit (basic startbalk etc.).
Ik heb dit 1x eerder meegemaakt op mijn laptop. Mijn vriendin, die ook Windows 7 heeft, had dit ook een keer. Even uitloggen en opnieuw inloggen verhielp dit, maar dit keer dus niet. Ik kon niet meer inloggen.

Op de windows site stond ook dat dit probleem iets te maken heeft met tijdelijke accounts. Misschien dat er iets fout is gegaan in windows? Wel raar dat je dan ook niet in safe mode kan opstarten, dan denk je toch weer aan een virus.
Maar dat het opgelost wordt met systeemherstel... dan lijkt het toch geen virus te zijn.

iig belangrijk voor de mensen die hetzelfde gaan meemaken. Direct een schone installatie hoeft niet altijd nodig te zijn. Systeemherstel kan ook nog werken.

Zit nu wel een beetje te twijfelen of ik me laptop gewoon weer kan gebruiken (na volledige virusscan), of dat ik toch nu ook maar even voor een schone installatie moet gaan (dus alle programma's etc. weer opnieuw installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 12:21
Bij een vriend van me doet sinds het begin Windows Live Messenger al niet, hij krijgt een foutcode.

Waren er meer mensen met dit probleem met deze laptop? Betreft de high-end laptop, foutcode weet ik niet exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het wel met de 8540p van Universiteit Twente, ik kan me alleen niet zo één twee drie nog herinneren hoe ik dat nou had opgelost. Maar ik had de oplossing volgens mij gevonden na wat Googlen op de foutcode. Niet alle resultaten waren even nuttig, maar uiteindelijk wel iets gevonden wat het probleem oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 12:21
kid jansen schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:35:
Ik had het wel met de 8540p van Universiteit Twente, ik kan me alleen niet zo één twee drie nog herinneren hoe ik dat nou had opgelost. Maar ik had de oplossing volgens mij gevonden na wat Googlen op de foutcode. Niet alle resultaten waren even nuttig, maar uiteindelijk wel iets gevonden wat het probleem oploste.
Hm, jammer dat je het niet meer weet, ik heb een tijd terug al wat gegoogled op die foutcode maar kreeg niks nuttigs er uit.

Zal er eens beter voor gaan zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Er is een nieuwe live messenger beschikbaar, deze is qua gebruik wat meer windows 7 geoptimaliseerd. Misschien is de software ook verbeterd en lost dit het probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou inderdaad ook wel eens kunnen helpen. Ik had alleen problemen met de vorige versie, die nieuwe versie werkte meteen zonder tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
kid jansen schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:07:
Dat zou inderdaad ook wel eens kunnen helpen. Ik had alleen problemen met de vorige versie, die nieuwe versie werkte meteen zonder tweaks.
Beetje jammer dat de nieuwe versie opzich dan weer "matig" is, om mezelf maar even zacht uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
beugeldop schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:11:
[...]

Beetje jammer dat de nieuwe versie opzich dan weer "matig" is, om mezelf maar even zacht uit te drukken.
Inderdaad.. bij mij heeft hij soms ook last van Lag :'( Klik ik op de cntactpersoon met wie ik een gesprek wil beginnen en voordat hij dan bij een ander gesprek "tabs" ingeladen heeft duurt 't 5 seconden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Bij mij ook... Echt heel irritant. Dan vraag je je toch af: hoe kunnen ze Windows 7 zo goed laten werken maar zoiets simpels als een chatprogramma faalt keihard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Wel apart dat iedereen andere problemen heeft met precies dezelfde laptop.

Bij mij loopt die nieuwe messenger erg goed, helemaal soepel, nooit haperingen.
Ik had alleen de eerste dagen last van dat hij af en toe uit viel (op offline), maar daarna nooit meer gehad.

Irritant is wel dat elk nieuw gesprek dat je opent je weer zo'n reclamebalk onderin krijgt. Is wel weg te klikken, maar moet bij elk gesprek opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Hebben jullie ook dat als je je vinger over het metaal op de laptop beweegt, dat je dat een trilling (stroompje) in je vinger voel?. Ik dacht dus dat het een trilling was, maar het is alleen als de voeding in de laptop zit. Dus dan zal het wel stroom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Heb je voor het advanced docking station ook een caddy nodig als je daar een HDD in wilt plaatsen?
En wat voor caddy heb je dan nodig voor welk type schijf?

(NZ223AA Advanced Docking station)

[ Voor 10% gewijzigd door tokko1 op 22-11-2010 16:06 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste