Investig8or schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:24:
[...]
Nou, ik vind die 3 jaar garantie op de accu toch wel bijzonder. Onder de €1000 is heel erg netjes voor zo'n config en als ik me niet vergis is FHD 1920x1080. Het is voor mij jammer dat ik juist een draagbaarder model wil anders had ik mijn 8510w hier wel voor aan de kant gezet

Ja je hebt gelijk, het is zeker heel erg netjes nu ik toch eens beter erover ga nadenken. Ik vraag me wel af hoe soepel ze zijn met het vervangen van de accu. Zouden ze dit doen als hij echt kapot is of als hij gewoon ontzettend lui is geworden, want na drie jaar intensief gebruik van de accu is die echt wel lui geworden denk ik.
Die 8540w die ze vorig jaar aanboden was op zich ook wel netjes, maar daar waren een paar configuratiekeuzes gemaakt die mij hadden doen besluiten hem niet te nemen. Ik wilde bijvoorbeeld toch wel een hoger resolutie scherm en volgens mij was de processor ook al een ouder model en waren er zuinigere die even goed waren. Daarnaast zat er ook geen webcam op, het touchpad was erg klein en was er heel erg bewust op de opslagruimte (320GB) bezuinigd, wat nog steeds meer dan genoeg is. Natuurlijk was het ondanks dit nog steeds een meer dan prima laptop voor het geld, maar op dat moment had ik niet heel erg hard een laptop nodig dus daarom heb ik hem overgeslagen.
Bij het nieuwe high-endmodel zijn eigenlijk al deze "zwakke" punten verbeterd en hij is ook nog eens 100 euro goedkoper.

Het enige dat ik graag gezien had zou een SSD zijn, maar dat is natuurlijk heel erg duur omdat het een grote moet zijn, zodat alle programma's passen. Ook zou er nog wel wat extra geheugen in kunnen, maar ook dit is niet geheel noodzakelijk.
[
Voor 41% gewijzigd door
danielkraak op 07-06-2011 14:32
]