[TU Delft] Laptopproject 2010 - 2011 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc84
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2014
Celica_T20 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:47:
Hebben jullie ook dat als je je vinger over het metaal op de laptop beweegt, dat je dat een trilling (stroompje) in je vinger voel?. Ik dacht dus dat het een trilling was, maar het is alleen als de voeding in de laptop zit. Dus dan zal het wel stroom zijn.
Ja.. dat heb ik ook. Ik ken ook mensen met de Low-End die dat hebben.. heel vreemd fenomeen.
Overigens heb ik niet de probleem die hier zozeer worden beschreven, maar nadat ik de BIOS update heb gedaan van HP 2 maanden geleden heb ik wel het probleem dat ik tijdens het opstraten een volledige recovery van Windows moet doorlopen (ca 20 min). Heeel vervelend, maar ja.. Iemand een oplossing, ik heb gewoon de belangrijkste updates altijd geïnstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Luc84 schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:18:
[...]

Ja.. dat heb ik ook. Ik ken ook mensen met de Low-End die dat hebben.. heel vreemd fenomeen.
oplossing: stekker in een geaard stopcontact steken.

mits de adapter is geaard, uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219652

Weet iemand hoe je die balkjes op je scherm met bijvoorbeeld het volume weer terug kan toveren? Ik heb denk ik het verkeerde gedeïnstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327281

Hoi mensen,

Omdat mijn desktop pc gecrashed is, ben ik nu aan het kijken naar een laptop. Hierbij viel mijn oog op het laptop project van de tu. Op de website staat de HP Probook 4520s als beste deal. Als ik nu naar de website van campusshop ga zie ik dar ineens een asus staan. Is het laptopproject veranderd? Is er iets mis met de HP laptop en is er daarom voor Asus gekozen? De laptop van asus die het meeste op de probook lijkt is de Asus A52JB-NL, maar ik kan daar geen enkele review van vinden op het internet. Weet iemand hier toevallig meer van, want ik wil wel graag weten wat voor laptop ik bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 01:33
Anoniem: 327281 schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:22:
Hoi mensen,

Omdat mijn desktop pc gecrashed is, ben ik nu aan het kijken naar een laptop. Hierbij viel mijn oog op het laptop project van de tu. Op de website staat de HP Probook 4520s als beste deal. Als ik nu naar de website van campusshop ga zie ik dar ineens een asus staan. Is het laptopproject veranderd? Is er iets mis met de HP laptop en is er daarom voor Asus gekozen? De laptop van asus die het meeste op de probook lijkt is de Asus A52JB-NL, maar ik kan daar geen enkele review van vinden op het internet. Weet iemand hier toevallig meer van, want ik wil wel graag weten wat voor laptop ik bestel.
Huh.. ik zie gewoon dit staan hoor: http://img98.imageshack.us/img98/4654/tudelftlaptop.jpg

Je moet je niet naar de website van campusshop zelf gaan. Maar hier
Onderin staat klik hier om je laptop te bestellen.
Daarna moet je ook eerst met je netID van de TU inloggen.
Als je dan alles netjes volgt, kom je daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327281

hmm, dat is echt vaag. toen ik gisteren op precies dezelfde link klikte, kreeg ik in de plaats van de HP, de asus laptop te zien. Blijkbaar een foutje in de website. in ieder geval bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik zou graag mijn geheugen van deze laptop willen uitbreiden naar 8 GB (voor videobewerking), maar ik weet niet welke geheugensticks het beste voor deze laptop is. Kan ik beter 1x 4GB of 2x 2GB en zie ik nog iets over het hoofd?

Ik heb opgezocht dat deze laptop van de TU 4 slots heeft, waarvan 2 al bezet (2x 2GB). Specs huidige geheugen (CPU-Z): PC3-10700, 667 MHz (??) en CAS9.

Ik zou graag de prijs onder de 50 euro willen houden en in de Pricewatch blijven er genoeg mogelijkheden over: http://tweakers.net/price..._NX0r-HavaeJgAfQU_dRhyzhs . Welk kan ik het best kopen?

[ Voor 17% gewijzigd door H92! op 30-01-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 15:38
Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/2G ?
Die lijken me prima, maar ik heb er verder ook niet heel veel verstand van. Ik zou gewoon voor 2x2 gb gaan, ik zie je niet in de toekomst voor nóg een 4 gb gaan (12 gb ram?!) , voordat je weer een nieuwe laptop koopt.

Bovendien kan dual channel geheugen er iets mee te doen hebben (nogmaals, ik weet het niet zeker.)
Ik DENK dat je met die bovenstaande module (x2) goed zit, ik heb nl. gesorteerd op populariteit, en Kingston ValueRAM wordt vrijwel altijd in de Best Buy guides als RAM aangewezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou eerst even kijken of er wel 4 SODIMM slots op zitten, als dat zo is zitten er 2 onder het klepje aan de onderkant van de laptop en 2 onder het toetsenbord. De meeste 8540p en 8540w modellen hebben maar 2 SODIMM slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Volgens mij hebben de versies met een i5 processor maar twee slots. De 8540w met i7 heet er 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:21
Stidge schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:41:
Volgens mij hebben de versies met een i5 processor maar twee slots. De 8540w met i7 heet er 4.
Iemand al z'n laptop opengeschroeft? Anders meot ik dat vanmiddag even doen, want ik heb ook wel interesse in wat extra geheugen.. als ik met 30 tabs chrome + nog wat andere apps zit dan trekt hij al snel 3.5gb ram vol :/

Ik zoek ook nog naar een 'goedkoop' alternatief voor het Express netwerkkaartje wat in het nog lege netwerkslot kan van m'n 8540w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396216

Hallo forummers!

Ik ga in september een dubbele bachelor wiskunde en natuurkunde volgen:P zin in!
En ik had één specifieke vraag
moet je vaak op de batterij van je laptop werken, of is er altijd wel ergens een stopcontact?
Want anders word ik nogal beperkt in mijn keuze voor laptops.

Bedankt! :) _/-\o_

Alexandra ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:17

Topsecret

Got IT?

tokko1 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:07:
[...]

Iemand al z'n laptop opengeschroeft? Anders meot ik dat vanmiddag even doen, want ik heb ook wel interesse in wat extra geheugen.. als ik met 30 tabs chrome + nog wat andere apps zit dan trekt hij al snel 3.5gb ram vol :/

Ik zoek ook nog naar een 'goedkoop' alternatief voor het Express netwerkkaartje wat in het nog lege netwerkslot kan van m'n 8540w.
Ik werk bij de tu als werkplekbeheerder en ik heb al een paar keer een 8540w opengeschroeft. Alles is snel te bereiken. Als je je geheugen wilt uitbreiden dan moet je aan de onderkant, de klep openschroeven. Je ziet dan twee lege memory slots.
De twee andere memory slots zijn onder het toetsenbord, samen met de mxm nvidia quadro en de core i7.

Prima laptop voor een tweakers die alles later wilt upgraden. :)

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret

Topsecret

Got IT?

Anoniem: 396216 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:58:
Hallo forummers!

Ik ga in september een dubbele bachelor wiskunde en natuurkunde volgen:P zin in!
En ik had één specifieke vraag
moet je vaak op de batterij van je laptop werken, of is er altijd wel ergens een stopcontact?
Want anders word ik nogal beperkt in mijn keuze voor laptops.

Bedankt! :) _/-\o_

Alexandra ;)
Hi Alexandra,

Je hebt overal wel een stopcontact. Bij de faculteit EWI kan je bij de studentenzalen terecht of bij de bieb.

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doen jullie in Delft dan beter dan hier in Enschede. Bij Universiteit Twente zijn er eigenlijk altijd te weinig stopcontacten en zitten dan ook nog eens vaak op onhandige plaatsen, zoals midden in het gangpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Topsecret schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:44:
[...]

Hi Alexandra,

Je hebt overal wel een stopcontact. Bij de faculteit EWI kan je bij de studentenzalen terecht of bij de bieb.
Inderdaad, in de facculteiten zijn meestal wel genoeg stopcontacten te vinden.
Alleen in de aula is het een beetje droef gesteld met de stopcontacten, alleen aan de trappen in het midden, 2 per rij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret

Topsecret

Got IT?

tokko1 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:10:
[...]

Alleen in de aula is het een beetje droef gesteld met de stopcontacten, alleen aan de trappen in het midden, 2 per rij 8)7
Wellicht iets voor de ORAS? Pleiten voor meer stopcontacten op de TUD :+

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 08:57
tokko1 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:10:
[...]

Overal waar ik tot nu toe geweest ben (TU Delft) zat stopcontacten.

Mijn faculteit (3ME) heeft zelfs in de collegezalen bij elke zitplek een stopcontact + netwerkaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23
Celica_T20 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:24:
[...]

Overal waar ik tot nu toe geweest ben (TU Delft) zat stopcontacten.

Mijn faculteit (3ME) heeft zelfs in de collegezalen bij elke zitplek een stopcontact + netwerkaansluiting.
Ook pas sinds dit collegejaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Klopt, maar het is zeker wel chill. Zie ook zat mensen hun smartphone opladen nadat ze in de trein hebben zitten gamen of een serie zitten kijken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 11:26

scorpie

Supra Addict

Collegezalen A en B (Of Ampere en Boule sinds de vernieuwing) in EWI zijn ook volgestouwd met netwerkaansluitingen en stopcontacten voor iedere zitplaats.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Heeft er iemand toevallig al problemen gehad met het aansluiten van een extern beeldscherm via displayport naar dvi. Het heeft bij mij 1 keer goed gewerkt, en daarna nooit meer. Het scherm wordt in het control panel niet herkend (geeft aan dat er geen monitor is aangesloten). Alles geprobeerd, nieuwe drivers van grafische kaart en hp. Systeemherstel heeft ook niets uitgehaald. Iemand zelfde soort problemen ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de UTwente laptop, die is iets anders, maar daarmee heb ik al behoorlijk wat beeldschermen (ca. 15) aangesloten met de DisplayPort naar DVI adapter die bij m'n ATI FirePro v4800 zat die in m'n vaste PC zit. Dat werkte allemaal prima, maar daar zit wel een andere grafische kaart in, hoewel het verschil tussen de Quadro NVS 5100M en Quadro FX 880M heel klein is, grootste verschil zit in video-BIOS en drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeR
  • Laatst online: 01-05-2024
Okey, het moet dus wel gewoon werken, ondanks dat je een andere grafische kaart hebt. Ik kreeg van de helpdesk van HP te horen dat wanneer de drivers allemaal opnieuw geinstalleerd waren en het daarna nog steeds niet werkte dat het aan hardware kan liggen. Dit lijkt mij haast onmogelijk aangezien de rest allemaal prima werkt. Ook las ik op hp sites dat je perse een hp-kabel moest gebruiken. Wat voor kabel heb jij (@kid Jansen)? waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De DVI kabel die ik gebruikte is een dual link DVI-D kabel die bij m'n U2711 zat, m'n DisplayPort naar DVI adapter zat bij m'n ATI FirePro v4800 (zoals ik in m'n vorige post al zei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398418

Hallo,

Ik heb ook een elitebook 8540w van het laptopproject, maar ik heb sinds kort last van mijn grafische kaart (denk ik).Waneer ik solid works open (of een ander zwaar programma?) wordt mijn scherm even zwart en krijg ik een melding dat mijn display driver is gestopt met werken en zich daarna heeft hersteld. Hierbij loopt solid works wel vast. Ook heb ik soms met gamen dat mijn scherm zwart wordt, maar daarna gaat mijn laptop wel weer verder.
Volgens mij komt het door een nvidia update die ik een paar dagen geleden heb geïnstalleerd, maar ik weet het neit precies.Ik heb al geprobeerd een nieuwe driver te downloaden van de nvidia site, maar dit lukt ook niet.
Heeft iemand anders misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-06 07:50
Anoniem: 398418 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:46:
Ik heb al geprobeerd een nieuwe driver te downloaden van de nvidia site, maar dit lukt ook niet.
Lukt niet als in "De driver wil niet installeren" of "Dan loopt hij ook vast" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398418

ik kan de juiste driver niet vinden voor mijn grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Anoniem: 398418 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:46:
Hallo,

Ik heb ook een elitebook 8540w van het laptopproject, maar ik heb sinds kort last van mijn grafische kaart (denk ik).Waneer ik solid works open (of een ander zwaar programma?) wordt mijn scherm even zwart en krijg ik een melding dat mijn display driver is gestopt met werken en zich daarna heeft hersteld. Hierbij loopt solid works wel vast. Ook heb ik soms met gamen dat mijn scherm zwart wordt, maar daarna gaat mijn laptop wel weer verder.
Volgens mij komt het door een nvidia update die ik een paar dagen geleden heb geïnstalleerd, maar ik weet het neit precies.Ik heb al geprobeerd een nieuwe driver te downloaden van de nvidia site, maar dit lukt ook niet.
Heeft iemand anders misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?
Hier preciés hetzelfde probleem 8)7

Als ik dan met taskmannager sldworks.exe even afsluit is alles weer normaal, en kan ik weer solidworks opstarten.. tot hij weer crasht (soms langer, soms korter) :F
Denk dat het een bugje is die in de nieuwste Nvidia drivers geslopen is.. Het is in ieder geval gekomen ná een update van m'n grafische kaart drivers.
Oplossen is denk ik, driver rollback naar een oude versie, of wachten op een hopelijk gepatchte versie van deze driver |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Niet getest met solidworks, maar trackmania flipte hem laatst ook helemaal. Toen heb ik via het hardware menu de oude drivers terug gezet en alles deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Stidge schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 21:38:
Niet getest met solidworks, maar trackmania flipte hem laatst ook helemaal. Toen heb ik via het hardware menu de oude drivers terug gezet en alles deed het weer.
Jammergenoeg geen optie, omdat er sinds 'de slechte driver' al weer een driver update is geweest,, en niet twee rollback's kan uitvoeren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Hier ook dat probleem. Een paar uurtjes na de Nvidia update een flits zwart beeld, daarna een windows melding dat de videokaart hersteld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Oh ik zit nu nog op de tweede rollback driver en zie voorlopig dus geen reden om te updaten! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Nee idd, had het vandaag weer 2x :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Celica_T20 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:30:
Nee idd, had het vandaag weer 2x :(
Solidworksen gaat niet zonder vastlopers om de halve minuut..
Is het mogelijk om de driver er af te gooien en van iemand anders de goede drivers te krijgen en te installeren?

Waar moeten we eigenlijk naartoe als helpdesk, IVL of is dat alleen voor hardwarematige problemen?
En dan naar de HP helpdesk voor 'de rest' alleen telefonisch bereikbaar voor 60ct per min...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
tokko1 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:27:
[...]

Solidworksen gaat niet zonder vastlopers om de halve minuut..
Is het mogelijk om de driver er af te gooien en van iemand anders de goede drivers te krijgen en te installeren?

Waar moeten we eigenlijk naartoe als helpdesk, IVL of is dat alleen voor hardwarematige problemen?
En dan naar de HP helpdesk voor 'de rest' alleen telefonisch bereikbaar voor 60ct per min...
Je kan vast wel oudere firmware downloaden op internet. Google is je grote vriend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Stidge schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:36:
[...]

Je kan vast wel oudere firmware downloaden op internet. Google is je grote vriend ;).
Wat is de laatst werkende versie, dan ga ik dat maar doen :Y
Kan iemand die nog geen last heeft van die bug het drivernr. doorgeven? Alvast bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joowq
  • Laatst online: 31-01 23:05
tokko1 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:47:
[...]

Wat is de laatst werkende versie, dan ga ik dat maar doen :Y
Kan iemand die nog geen last heeft van die bug het drivernr. doorgeven? Alvast bedankt d:)b
Ik heb in het verleden ook problemen gehad met nieuwere Nvidia drivers. Via een system restore point ben ik weer teruggekomen op de oude. versie. Dit is het versienummer: 8.17.11.9805. Datum driver: 03-06-2010

Deze moet ook wel te vinden zijn op de recovery cd lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
ik heb die van 26 feb 2010 volgens mij. Maar die van 15 maart op de HP site doen het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb even Topicreeks: [TU Delft] laptopproject aangemaakt, zodat het niet meer allemaal losse topics zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 11:55
Sinds de driver update van een paar dagen terug heb ik nog geen problemen met de driver weer gehad :).

Ik heb wel een vraagje over het werkgeheugen, windows geeft het een 5.9, en ik vraag me wel af waarom dit is.
Ik las net een review, en dat geheugen krijgt wel een 6.9 en dat word nog als slecht beschouwd.
Zit er baggergeheugen onder het toetsenbord, of komt het omdat windows ziet dat er nog 2 slots leeg zijn?
Zou het helpen om er 4GB onderin bij in te zetten?

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 19:17
timleferink schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:50:
Sinds de driver update van een paar dagen terug heb ik nog geen problemen met de driver weer gehad :).

Ik heb wel een vraagje over het werkgeheugen, windows geeft het een 5.9, en ik vraag me wel af waarom dit is.
Ik las net een review, en dat geheugen krijgt wel een 6.9 en dat word nog als slecht beschouwd.
Zit er baggergeheugen onder het toetsenbord, of komt het omdat windows ziet dat er nog 2 slots leeg zijn?
Zou het helpen om er 4GB onderin bij in te zetten?

Tim
Beste Tim de score van het geheugen is, hoe raar het ook klinkt, afhankelijk van de snelheid van je hardeschijf. Ik krijg een 5,9 met 7200RPM HDD en ontvang voor mijn geheugen een 6,9 met een SSD. Dat verklaard wellicht het verschil. Overigens upgrade van 4 > 8 GB zou niets moeten uitmaken.
groet
HJW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
Haha bijzonder, ik weet zeker dat ik nadat de SSD erin geplaatst had het cijfer nog een 5.9 was. Juist daarom had ik het geheugen ook (daarna) bijbesteld. Huisgenoot met dezelfde laptop krijg ook een 5.9 met de 320GB 7200RPM schijf.

Ik heb inmiddels nog wel weer een vraagje, ik heb op de laptop heel vaak extra schermen aangesloten.
Het valt me op dat zodra de kabel langer dan een paar meter het signaal altijd wegvalt/hapert/storingen geeft.

Het lijkt dat de Displayport gewoon niet voldoende stroom geeft voor de langere kabels.
Is hier nog iets aan te doen? Studiegenoot met een asus laptop en HDMI aansluiting doet de kabel erin: en perfect beeld. Dat is met een 10meter kabel waarbij de HP's het uberhaubt niet voor elkaar krijgen beeld op mn tv/scherm te toveren (en ik heb ook al meerdere tv's getest).
Het ligt ook niet aan de DP>HDMI adapter die ik dan gebruik, want met mijn DP>HDMI kabel is het hetzelfde verhaal.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Misschien zijn je kabels gewoon niet goed? Ik gebruik een displayport naar HDMI kabel van 1.5m en dan een HDMI female female blokje en dan weer een HDMI -> DVI kabel van ook 1.5 meter. Doet het prima en geen lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
@ Stidge, dat is 3m totaal, dat werkt hier ook nog wel. Maar zodra de lengte boven de 5m uitkomt lijkt de laptop het gewoon niet aan te kunnen. Een andere pc werkt ook prima met dezelfde kabel en pc, dus ik vind het erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409571

Laptop project TU Delft 2011-2012 is nu ook bekend:

High-end: HP 8560w voor 963e
Low-end: HP Probook 4530s 588e

Specificaties

Wat vinden jullie ervan? Ik ga de 8560w meteen bestellen op de 20e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
Het is niet heel bijzonder ten opzichte van vorig jaar (heb alleen nog maar naar de high end gekeken). Op zich zitten er wel wat aangename verbeteringen in en hij is 100 euro goedkoper.

Edit: vind de specs totaal niet duidelijk. Resolutie van de schermen staat er niet bij enzovoort. Het lijkt 1920x1080 te zijn als ik bij de specs kijk op de website van HP.

Ik denk dat ik er een ga nemen. Hij is maar 100 euro duurder dan laptops in de pricewatch met een sandy bridge processor en hier zit een veel betere videokaart in enzovoort.

[ Voor 51% gewijzigd door danielkraak op 07-06-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15

Investig8or

What goes up, could come down

danielkraak schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:06:
Het is niet heel bijzonder ten opzichte van vorig jaar (heb alleen nog maar naar de high end gekeken). Op zich zitten er wel wat aangename verbeteringen in en hij is 100 euro goedkoper.

Edit: vind de specs totaal niet duidelijk. Resolutie van de schermen staat er niet bij enzovoort.
Nou, ik vind die 3 jaar garantie op de accu toch wel bijzonder. Onder de €1000 is heel erg netjes voor zo'n config en als ik me niet vergis is FHD 1920x1080. Het is voor mij jammer dat ik juist een draagbaarder model wil anders had ik mijn 8510w hier wel voor aan de kant gezet :)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is €100 duurder dan een vergelijkbare xps 15 met iets kleinere accu, daar krijg je een slechter scherm (?), betere bouwkwaliteit, en 3 jaar garantie voor terug.

Ik zeg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Investig8or schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:24:
[...]

Nou, ik vind die 3 jaar garantie op de accu toch wel bijzonder. Onder de €1000 is heel erg netjes voor zo'n config en als ik me niet vergis is FHD 1920x1080. Het is voor mij jammer dat ik juist een draagbaarder model wil anders had ik mijn 8510w hier wel voor aan de kant gezet :)
Ja je hebt gelijk, het is zeker heel erg netjes nu ik toch eens beter erover ga nadenken. Ik vraag me wel af hoe soepel ze zijn met het vervangen van de accu. Zouden ze dit doen als hij echt kapot is of als hij gewoon ontzettend lui is geworden, want na drie jaar intensief gebruik van de accu is die echt wel lui geworden denk ik.

Die 8540w die ze vorig jaar aanboden was op zich ook wel netjes, maar daar waren een paar configuratiekeuzes gemaakt die mij hadden doen besluiten hem niet te nemen. Ik wilde bijvoorbeeld toch wel een hoger resolutie scherm en volgens mij was de processor ook al een ouder model en waren er zuinigere die even goed waren. Daarnaast zat er ook geen webcam op, het touchpad was erg klein en was er heel erg bewust op de opslagruimte (320GB) bezuinigd, wat nog steeds meer dan genoeg is. Natuurlijk was het ondanks dit nog steeds een meer dan prima laptop voor het geld, maar op dat moment had ik niet heel erg hard een laptop nodig dus daarom heb ik hem overgeslagen.

Bij het nieuwe high-endmodel zijn eigenlijk al deze "zwakke" punten verbeterd en hij is ook nog eens 100 euro goedkoper. _/-\o_ Het enige dat ik graag gezien had zou een SSD zijn, maar dat is natuurlijk heel erg duur omdat het een grote moet zijn, zodat alle programma's passen. Ook zou er nog wel wat extra geheugen in kunnen, maar ook dit is niet geheel noodzakelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door danielkraak op 07-06-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50
Nog steeds geen Blu-ray, weer die touchpad op de verkeerde plek, maar dit keer wel Full HD zo lijkt (er staat FHD, vorig jaar was dat HD+), en een kleine 100 euro goedkoper.

Vraag is alleen of je een laptop nodig hebt, want dit is gewoon een goede deal (wanneer je geen/hele oude laptop hebt en je bent nog aan het begin van je studie is dit een no-brainer)

@Darkstone: je hebt het over de 4530?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee. Het high end model.
inquestos schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:00:
Nog steeds geen Blu-ray, weer die touchpad op de verkeerde plek, maar dit keer wel Full HD zo lijkt (er staat FHD, vorig jaar was dat HD+), en een kleine 100 euro goedkoper.
Wat heb je aan blu-ray op de campus? :?
Als je blu-ray wilt schaf je er zelf maar een aan. Kost 3 tientjes op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:39
inquestos schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 00:00:

Vraag is alleen of je een laptop nodig hebt, want dit is gewoon een goede deal (wanneer je geen/hele oude laptop hebt en je bent nog aan het begin van je studie is dit een no-brainer)
Touchpad links is ideaal voor de linkshandige studenten _/-\o_, persoonlijk vind ik het wel wat jammer dat afgestapt is van het toetsenbord zoals dat in de 8510w zat; een numpad biedt voor mij geen meerwaarde.

Gewoon weer prima deals zo, al hoopte ik stiekem ook op iets mobielers dan deze twee bakbeesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50
Ja, de TU laat de minderheden niet in de steek!

@Darkstone: het topmodel xps15 heeft een resolutie van 1366x768... Dus hoezo beter scherm? En op de campus heb je niets aan blu-ray, maar dat kan je ook zeggen over 500GB, webcam e.d.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet het optinonele 1080p scherm nemen:
http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/6

Het beste scherm wat je kan krijgen, met uitzondering van het RGBled IPS scherm wat je op de elitebook kan krijgen. Maar dat is iets te duur...

€859 met 1080p, i7, 6GB, en de normale versie van de quadro 1000M. Je moet wel even klooien om die prijs te bereiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-06-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Full HD op 15.6"?!

Als ik nu al op een kleine afstand zit kan ik amper de letters lezen van tweakers of Facebook. En dat is bij 1600x900... Ik heb liever een 16:10 verhouding en dan 1650x1080 op een 15.6".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neem een bril of verhoog de DPI ;) Ik heb er nooit last van dat het te klein is, tenzij ik mijn laptop zover weg zet dat je niet eens meer confortabel kan typen op het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:15:
Neem een bril of verhoog de DPI ;) Ik heb er nooit last van dat het te klein is, tenzij ik mijn laptop zover weg zet dat je niet eens meer confortabel kan typen op het toetsenbord.
Mijn laptop staat 90% van de tijd in een standaard, dus bij mij is dat wel het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Ik wil mijn 8540w even iets meer power geven door er 4 gb (2x2?) geheugen bij te plaatsen..
Maar nu heb ik gehoord dat het met HP laptops nogal lastig is omdat je specefiek geheugen nodig hebt.
Zou iemand mij hier raad over kunnen geven, dus welk geheugen ik het beste kan kopen (Pricewatch linkje evt)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joowq
  • Laatst online: 31-01 23:05
tokko1 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:17:
Ik wil mijn 8540w even iets meer power geven door er 4 gb (2x2?) geheugen bij te plaatsen..
Maar nu heb ik gehoord dat het met HP laptops nogal lastig is omdat je specefiek geheugen nodig hebt.
Zou iemand mij hier raad over kunnen geven, dus welk geheugen ik het beste kan kopen (Pricewatch linkje evt)

Alvast bedankt
Ik wil hetzelfde doen, ik ga deze: pricewatch: Corsair CMSO4GX3M2A1333C9 of deze: pricewatch: Mushkin DDR3 SODIMM PC3-10666 9-9-9-24 Essentials bestellen. Als ik m binnen heb, laat ik wel ff weten of ie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
joowq schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:19:
[...]

Ik wil hetzelfde doen, ik ga deze: pricewatch: Corsair CMSO4GX3M2A1333C9 of deze: pricewatch: Mushkin DDR3 SODIMM PC3-10666 9-9-9-24 Essentials bestellen. Als ik m binnen heb, laat ik wel ff weten of ie werkt.
Heb net eergisterne een setje besteld via ebay, 25 euro.. garantie, paypal claim als het niet werkt, of terugsturen op sellers cost indien het niet werkt ;)
Zal zodra deze binnen is testen+evt linken..

Ah :F Ze shipppen alleen maar naar de US ;w

Nu ben ik wel erg geïntereseerd :9 in jou oordeel :>

[ Voor 7% gewijzigd door tokko1 op 02-09-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 12:03
Ik heb een jaar geleden deze laptop gekocht, bevalt prima op 1 ding na:

Hij wordt ONWIJS heet, en als resultaat daarvan valt hij af en toe uit. Waarom hij zo heet wordt is me volstrekt onduidelijk. Hij is 2x uitgevallen tijdens een potje Bejeweld Blitz (flash game op facebook). Zijn er meer mensen die dergelijke problemen hebben?

Aard van het probleem:
CPU Temp idle: 55-65 graden

nadat hij is uitgevallen: 95+ graden

[ Voor 12% gewijzigd door beugeldop op 03-09-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
beugeldop schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:36:
Ik heb een jaar geleden deze laptop gekocht, bevalt prima op 1 ding na:

Hij wordt ONWIJS heet, en als resultaat daarvan valt hij af en toe uit. Waarom hij zo heet wordt is me volstrekt onduidelijk. Hij is 2x uitgevallen tijdens een potje Bejeweld Blitz (flash game op facebook). Zijn er meer mensen die dergelijke problemen hebben?

Aard van het probleem:
CPU Temp idle: 55-65 graden

nadat hij is uitgevallen: 95+ graden
Hij loopt bij veel gebruik nogal snel vol met stof. Gratis via de IVL (Nu laptop punt, ivm sluiting IVL) even schoon laten maken. ;) Daarna kon ik weer gewoon lekker alles doen zonder dat hij crashde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 12:03
tokko1 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:30:
Hij loopt bij veel gebruik nogal snel vol met stof. Gratis via de IVL (Nu laptop punt, ivm sluiting IVL) even schoon laten maken. ;) Daarna kon ik weer gewoon lekker alles doen zonder dat hij crashde 8)
Doen ze dat direct? Of moet je em dan een paar dagen later ophalen?
Zit het laptop punt daar in de laagbouw van EWI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
beugeldop schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:50:
[...]

Doen ze dat direct? Of moet je em dan een paar dagen later ophalen?
Zit het laptop punt daar in de laagbouw van EWI?
Drebbelweg (Gebouw 35) is dat nu geworden omdat IVL gesloten is als ik het goed heb, daar zullen ze er niet meteen wat aan kunnen doen (het is enkel een balie), op Bouwkunde zat nog wel een wat groter servicepunt meen ik gehoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Voor de geïnterreseerden,

Gister bij Mycom twee geheugenreepjes (setje) besteld.
De: http://tweakers.net/price...ir-cmso8gx3m2a1333c9.html (Corsair 8gb, 2x4gb kit)
En, werkt uitstekend! Makkelijke installatie, twee schroeven loshalen aan de onderkant van de 8540w, klepje losklikken. Twee geheugen modulen schuin insteken en naar beneden duwen tot *click* en klepje terugplaatsen.
Voilá, 12 gb in windows en in Everest, en já de computer is merkbaar sneller met laden en open hebben van 20+ tabs(Chrome).

Ik vermoed dat je met 4gb van hetzelfde model ook tevreden zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd219
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2019
Na aanleiding van het bericht van tokko1, heb ik zelf ook de sprong gewaagd.
Ik heb zelf 2 sticks van 2gb toegevoegd van corsair: pricewatch: Corsair CMSO4GX3M2A1333C9

Installatie is zeer eenvoudig. Twee schroefjes aan de onderkant los maken en de sticks er in duwen.
Ik heb ze er nu al ongeveer 2 weken in zitten en kan zeggen dat alles stabiel draait en dat er nog geen rare dingen zijn gebeurd. Een echte snelheids verbetering heb ik niet gemerkt, maar dat kan aan mij liggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 10:22
tokko1 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:30:
[...]

Mijn 8540w is ook schoongemaakt nadat ik temps haalde van +80C op 100% CPU load.

Echter haal ik nu op moment van schrijven nog steeds temperaturen van 70C (30% CPU load). Het is nog niet zover dat hij crashed onder load maar deze hoge temperaturen zijn naar mijn idee al schadelijk voor de levensduur. Mijn vraag: wordt jullie 8540w ook zo heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
MartHo schreef op woensdag 30 november 2011 @ 11:22:
[...]

Mijn 8540w is ook schoongemaakt nadat ik temps haalde van +80C op 100% CPU load.

Echter haal ik nu op moment van schrijven nog steeds temperaturen van 70C (30% CPU load). Het is nog niet zover dat hij crashed onder load maar deze hoge temperaturen zijn naar mijn idee al schadelijk voor de levensduur. Mijn vraag: wordt jullie 8540w ook zo heet?
Heb die van mij aan het einde van vorig jaar al schoon laten maken, maar merk dat het bijna wéér nodig is 8)7

(Én batterij gaat wel 30 minuten mee tot hij er mee stopt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Mijne is nu ook 2x uitgevallen, waarschijnlijk te heet. ( tijdens online strategie game, dus erg irritant).

Kennelijk zijn ze allemaal na een jaar toe aan een schoonmaakbeurt. Moet ik eerst ff bellen of kan ik er zo langs lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Laatst online: 14:10
Woensdag dit gehaald: pricewatch: Corsair CMSO4GX3M2A1333C9 voor een totaal van 16gb. Maar helaas niets dan doffe ellende met die dimms. Het begon met haperingen en vervolgens bluescreens. Vervolgens getest met memtest86+ v4.20, geven in de eerste paar minuten al heel veel errors. :( Ze gaan dus terug.

Heeft er iemand ervaringen met dimms die wel werken in de 8560w?

PS: Het toetsenbord had ik er zo af, zonder beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Celica_T20 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 20:48:
Mijne is nu ook 2x uitgevallen, waarschijnlijk te heet. ( tijdens online strategie game, dus erg irritant).

Kennelijk zijn ze allemaal na een jaar toe aan een schoonmaakbeurt. Moet ik eerst ff bellen of kan ik er zo langs lopen?
Je moet bellen naar Campusshop en dan krijg je een nummer dat je aan de helpdesk moet geven. De laptops worden volgens mij ook niet altijd op de TU gerepareerd. Sowieso worden ze gerepareerd door externe partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 12:40

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Heeft iemand een idee of delft ook met de laptopactie van volgend jaar komt (2011-2012)?
Waarschijnlijk ben ik dan eerstejaars en als ze dan weer laptops verkopen ga ik niet nu één in de winkel kopen. :P

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
Sloeber schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:13:
Heeft iemand een idee of delft ook met de laptopactie van volgend jaar komt (2011-2012)?
Waarschijnlijk ben ik dan eerstejaars en als ze dan weer laptops verkopen ga ik niet nu één in de winkel kopen. :P
Ze doen 't nu al in ieder geval sinds 2007 dus ja, ik ga er wel vanuit dat er komend jaar wel weer een actie komt ;). Meestal worden de prijzen e.d. ergens tussen mei en juli bekend dus als je zolang kunt wachten en een studie gaat volgen waarbij je de performance van de laptops nodig gaat hebben - dan is dat de verstandige keuze. Mocht je de performance niet nodig hebben en een flinke reistijd gaan krijgen hebben dan kun je een lichtere laptop ook overwegen natuurlijk.
offtopic:
Schrijf je vast in bij DUWO, dan bouw je tenminste alvast wat inschrijftijd op voor een kamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 12:40

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Leftblank schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:34:
[...]

Ze doen 't nu al in ieder geval sinds 2007 dus ja, ik ga er wel vanuit dat er komend jaar wel weer een actie komt ;). Meestal worden de prijzen e.d. ergens tussen mei en juli bekend dus als je zolang kunt wachten en een studie gaat volgen waarbij je de performance van de laptops nodig gaat hebben - dan is dat de verstandige keuze. Mocht je de performance niet nodig hebben en een flinke reistijd gaan krijgen hebben dan kun je een lichtere laptop ook overwegen natuurlijk.
offtopic:
Schrijf je vast in bij DUWO, dan bouw je tenminste alvast wat inschrijftijd op voor een kamer!
Ik twijfel nog tussen Delft en Rotterdam, daarom wacht ik ook nog even met het kopen van een laptop (omdat ik geen laptop van 1000 euro ga kopen als ik een 2 keer zo goede in delft voor het zelfde bedrag kan krijgen). Mijn studie in delft heeft geen numerus fixus, dus ik kan nog wel even wachten tot mei ;)
Bedankt voor de info ;)

Ik ga hopen op een Elitebook 8640p of een Lenovo T420s. Zo'n 8560w is toch wel heel erg zwaar en groot. Die hebben ze namelijk dit jaar in Enschede.

Fijn, ze hebben wel een 8560W (dat is wel prima), maar je kunt tot uiterlijk 1 februari bestellen :')
Oh, wacht, als ik daar eventueel studeer volgend jaar, komt in mei-juni 2012 natuurlijk ook alweer een nieuwe oplage.

[ Voor 8% gewijzigd door Sloeber op 13-12-2011 18:50 ]

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Voor iedereen waarbij de laptop oververhit en geen zin heeft om de laptop een week kwijt te zijn... gewoon ff zelf ontstoffen dat stoffilter!

Geen idee of je je garantie behoud, volgends mij wel.. onderhouds jongens dede het vorig jaar ook gewoon zonder sticker oid.

Goed deze onderhouds manual volgen en dan is het zo gedaan!
http://bizsupport2.austin...l/c02196457/c02196457.pdf

(PS, je hebt dus voor dit projectje een Philips en een Torx schroevendraaier nodig. En je kan de ventilator grotendeels vastlaten alleen het schroefje van de behuizing los maken dan kan je fan+koel elementen er zo uit halen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Wow, thx voor die onderhoudsmanual. Die is niet alleen maar handig voor schoonmaken :)

• Celica_T20
De SSD's zijn behoorlijk in prijs gedaald. Ik wil er binnenkort 1 in mijn 8540w gaan zetten. Kan ik die SSD dan beter in een caddy zetten (bijv. deze: http://hddcaddy.nl/winkel...e=product&product=7407869), of op de plaats van de huidige HDD?
In de caddy zou mij beter uitkomen, minder werk en het lijkt me beter in geval van trillingen. Is de aansluiting van de DVD drive geschikt?

• H92!
  • Niet online
Een paar dagen geleden heb ik zelf een SSD geplaats in het vak waar de HDD zat. Hoezo minder werk? Je moet sowieso je Windows op SSD installeren. En je redenering van trillingen snap ik niet, een SSD heeft geen bewegende onderdelen.

De aansluiting van de DVD drive is geschikt.

(Op ebay vind je goedkopere caddies).

• Celica_T20
Minder werk bedoel ik dat je de HDD dus niet hoeft te vervangen, je hoeft enkel de nieuwe de ODD te verwisselen voor de SSD. Ik heb de HDD er nog nooit uitgehaald, ik weet wel dat hij ook een apart klepje onder de laptop heeft. Is dat misschien ook 5 minuten werk?
Met trillingen bedoel ik dat de plaats waar de HDD nu zit, er op is ontworpen om trillingen voor de HDD te absorberen en ook te beschermen op het moment dat je laptop valt. En wat je idd zegt, een SSD heeft geen bewegende onderdelen, dus zou die niet beter in de caddy geplaatst kunnen worden?
Wat is jouw redenering eigenlijk dat je de HDD in de caddy hebt geplaatst?

Ik wil natuurlijk windows op de SSD installeren. Wanneer ik windows opnieuw intalleer, gebruik ik de software van HP (geen cd/dvd nodig). Kan dit ook gewoon als ik het op de SSD wil installeren? Vraagt hij aan het begin op welke schijf je het wilt installeren?
Maakt het dan uit of je HDD/SSD al omgewisseld hebt?

• H92!
  • Niet online
De HDD vervangen is in <5 minuten te doen ;) In totaal 9 schoefjes los/vastmaken (4 voor deksel, 1 voor HDD klepje, 4 voor los/vastmaken HDD). Ik heb mijn HDD er helemaal uit gehaald, niet geplaatst in caddy.

Software van HP? Niet gezien, of had ik allang verwijderd. Ik heb het gewoon met dvdtje geinstalleerd. Je kunt als je HP logo ziet bij opstarten op ESC drukken en dan (volgens mij) F9 de boot order kiezen (of instellen in BIOS).

• Celica_T20
Dat is ook erg handig om gewoon helemaal te vervangen. Ik wil graag mijn beide schijven houden. Het liefst doe ik dan de ssd in de caddy, maar ik las ergens dat de aansluiting niet geschikt zou zijn, iets met sata 150 ipv sata 300 (daar heb ik heel weinig verstand van).

Ik bedoel met sofware van hp ook idd wat je zegt, esc drukken bij opstarten. Windows 7 staat ergens in een verborgen stuk op de hdd. Ik vraag me af of je dan bij de installatie een schijf kan kiezen waar windows geinstalleerd moet worden (zal toch wel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bd219
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2019
Ik heb zelf ook mijn hdd vervangen door een samsung 830 ssd. Ik zou je sterk aanraden de ssd op de plek van de hdd te doen. De snelheid op de plek van de dvd-drive is aanzienlijk lager, maar voor een normale hdd prima voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Thx voor de info, wil ook een samsung 830 gaan kopen.
Hoe heb je dat gedaan met de windows installatie? De schijf gekopieerd naar de SSD via kabeltje? Of kan je de schijven gewoon wisselen en dan windows vanaf de HDD op de SSD installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Het beste is gewoon om een schone installatie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Yep ben ik ook van plan. Maar is dit dan mogelijk:
1. SSD in primary drive & HDD in caddy stoppen
2. Tijdens opstarten op ESC (o.i.d.) drukken
3. windows installeren op de SSD vanaf de HDD

Of toch installeren met een dvd'tje? (dan moet wel óf de HDD later in de caddy of met externe optical drive)

Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Ik weet niet of het mogelijk is om vanaf de HDD te installeren. Wat je misschien wel kunt doen is Windows vanaf een USBstick installeren.

Maar als je toch al dvd hebt, waarom niet van dvd en later in caddy stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Celica_T20 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:29:
Yep ben ik ook van plan. Maar is dit dan mogelijk:
1. SSD in primary drive & HDD in caddy stoppen
2. Tijdens opstarten op ESC (o.i.d.) drukken
3. windows installeren op de SSD vanaf de HDD

Of toch installeren met een dvd'tje? (dan moet wel óf de HDD later in de caddy of met externe optical drive)

Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ik zou je SSD juist in de caddy stoppen. Die caddy biedt minder bescherming voor schokken en dergelijke. Waarschijnlijk gaat het ook gewoon prima als je je HDD in de caddy stopt, maar in theorie is je SSD in de caddy doen de beste optie imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
danielkraak schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:51:
[...]

Ik zou je SSD juist in de caddy stoppen. Die caddy biedt minder bescherming voor schokken en dergelijke. Waarschijnlijk gaat het ook gewoon prima als je je HDD in de caddy stopt, maar in theorie is je SSD in de caddy doen de beste optie imo.
Ik zou dat ook graag doen, maar is de SSD dan wel mogelijk als boot-drive. Dit heb ik ook al een aantal keer gelezen:
bd219 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:08:
Ik heb zelf ook mijn hdd vervangen door een samsung 830 ssd. Ik zou je sterk aanraden de ssd op de plek van de hdd te doen. De snelheid op de plek van de dvd-drive is aanzienlijk lager, maar voor een normale hdd prima voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Celica_T20 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:20:
[...]

Ik zou dat ook graag doen, maar is de SSD dan wel mogelijk als boot-drive. Dit heb ik ook al een aantal keer gelezen:

[...]
Ja, dat is nog mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 19:18

wph

Zijn er mensen die de batterij onder garantie hebben laten vervangen? Mijn laptop is inmiddels bijna drie jaar oud en volgens verschillende berichten hier zit er ook drie jaar garantie op de batterij.

Echter, bij navraag bij HP vertelde men mij dat er op batterijen met het door mij genoemde serienummer maar 1 jaar garantie zit. Terwijl het de originele batterij is. Dus nu mijn vraag, zit HP fout of zit er geen drie maar slechts één jaar garantie op de batterij?

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zelfde vraag als hierboven + waaraan moet de batterij voldoen vooraleer ze vervangen wordt .

Ook nog een andere vraag :
Op mijn laptop staat bios F.02 . Ik zie dat ze ondertussen al bij bios F.42 zitten .
Mijn vraag is waar ik een history revision lijst kan vinden van alle veranderingen in de tussenliggende biosen .
Bij IBM heb je steeds een tekstbestand bij de bios waar een lijst van alle biosen met veranderingen in staat . Maar bij HP vind ik dit niet meteen terug .

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 19:18

wph

Uiteindelijk de papieren van m'n laptop terug kunnen vinden en er staat inderdaad in de garantiepapieren dat er maar 1 jaar garantie op de batterij zit. Maar dan nog, ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het als drie jaar garantie verkocht is, iets wat hier ook in het topic gemeld is toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurriens
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-02 21:24
Hebben mensen hier ervaring met het vervangen van de grafische kaart van het high-end model?
De officiële HP spareparts vond ik wat aan de prijzige kant (paar honderd euro) dus kwam ik via ebay uit bij tweedehands kaarten uit Amerika. Ik ben vooral beniewd of tweedehands kaarten een beetje goed zijn (= het een jaar, misschien twee, volhouden), of dat mensen alleen maar ouwe troep (proberen te) verkopen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste