Na een maandje ervaringen opdoen met mijn HP ben ik niet 100% tevreden.
Er gebeuren namelijk nogal wat rare dingen.
Toen ik de laptop uit de doos haalde en alles voor de eerste keer geinstalleerd werd leek het super te gaan. Maar bij de aller eerste boot van windows 64 had ik meteen al een BSOD te pakken. Reset, en daarna geen bsod.
Die BSOD is nog één keer voorgekomen zonder reden .
Het is twee keer gebeurd dat ik thuis kwam en ik mijn laptop uit mijn tas haalde; bloedheet! Echt heel erg heet dus. Ik weet zéker dat ik de laptop heb uitgezet (geen lampjes branden meer) voor ik em in mijn tas deed. Zeker de tweede keer, want nu let ik er extra op na de suggestie (per ongeluk in slaapstand bij dichtklappen tijdens afsluiten windows)
De standaard windows 64 installatie bleek toch crappy te zijn en omdat inventor (illegaal) er bijvoorbeeld op weigerde te draaien heb ik er toch maar een clean install windows 32 bit op gezet aangezien ik de recovery disk nog niet meekreeg. Drivers geinstalleerd vanaf hp en dan kom je er acter dat je niet 100% zeker weet welke drivers je wel of niet nodig hebt. Er staan namelijk drivers voor alle types hp8540w. Naar alle schijn ben ik toen een chipset vergeten te installeren want bij het insteken van koptelefoontjes gebeurde er helemaal niets. Aansluiten via vga aan tv gaf eerst rood beeld, bij uithalen en opnieuw insteken groen beeld.
Nu heb ik zon beetje alles geinstalleerd van de site en werkt het magischerwijze wel allebei.
Een belangrijker punt dat ik erg irritant vindt is dat windows nog steeds bij het opstarten niet verder komt dan het logo af en toe. (gebeurt wel steeds minder lijkt het). Blijven hangen kan overigens ook gebeuren nog vóór de bios post.
Als ik via usb mijn telefoon aangesloten heb blijft ie overigens sowieso hangen voor de post, totdat ik die usb er uit trek.
Een na laatste puntje: Als laptop uitstaat, met voeding er in hoor je zachtjes tik tik tik tik tik, net als een iets sneller lopende klok. Maar dit kan een normale batterij schakelaar zijn, geen idee.
[
Voor 99% gewijzigd door
denpries op 07-09-2010 08:03
]