[TU Delft] Laptopproject 2010 - 2011 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaster004
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 18:58
tokko1 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:39:
Okee, net eindelijk Campusshop te pakken gekregen via de telefoon, en de mensen die de laptop vandaag niet ontvangen mogen gewoon wachten tot de nieuwe bestelling binnen is.
Dus nog meer uitstel, ik heb 't echt wel gehad met Campusshop.nl :(
Ik heb het ook gehad met Campusflop... :F Ook al faalt hun systeem en kunnen ze er zelf blijkbaar niet veel aan doen, hadden ze op z'n minst een e-mail terug kunnen sturen en duidelijk laten weten wat die orderstatus inhouden. Ook hadden ze wel even mogen vertellen dat het langer dan de beloofde 12 dagen zou duren. Echt een schrale shop.. ik vraag me nog steeds af wanneer dat ding nou komt, een shop krijgt toch ook te horen wanneer een voorraad binnen is??? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb al bijna een maand de high-end en merk nu dat als ik op de 6 klik van mijn numpad, het numpad (sporadisch) uitgaat. Iemand idee waar dit door komt?

Verder heb ik ontdekt dat de high-end niet 2x 2.0 USB poorten heeft, maar 3x 2.0 USB poorten (twee onder elkaar en eentje naast eSATA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
Ik heb te horen gekregen dat hij eind augustus weer kwam (verwacht dus ook echt maar 31 augustus) en DAN nog verzonden moet worden.

Advies van diegene aan de telefoon was dat ik eind augustus maar weer ff terug moest bellen.

Nou, okeuy ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickonly
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-04 20:59
Omdat ik ook al een mailtje gestuurd had zonder er iets terug op te krijgen, en het bellen volgens vele hier niet zoveel nut heeft, heb ik eens opgezocht waar dat bedrijf zit waar het telefoonnummer naartoe leid. Het bleek erg dicht bij mij in de buurt te zitten, dus ik ben er even langs gegaan om te vragen hoe het daar precies zit met mijn bestelling. Ik heb namelijk ook 3 weken geleden het high end model besteld zonder er verder iets van te horen, op het ene mailtje van de TU na. Ze konden me daar het zelfde verhaal vertellen wat we al kennen; over dat het mis ging tussen de TU en HP. Kwam er op neer dat zolang er een discussie was tussen hen en de TU, HP geen notebooks zou leveren, maar dat dit ondertussen weer voorbij is en de levering weer op gang was. Ze verwachten eind deze week weer een nieuwe levering van HP, en dan kunnen we dus weer verwachten zendingen te ontvangen.

Blijf het raar vinden hoe het allemaal loopt. Volgende week beginnen de studies al, en dan heb je toch echt wel die laptop nodig. Bovendien verwacht ik er ook al wel iets van terug als ik €1100,- aan hun over maak.

Maar goed nog even wachten dus.... :(

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het maar raar dat er geen webcam in de high end zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky1234
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik had gister gebeld en gelijk na het gesprek was de status veranderd naar Verkooporder auto verwerkt, terwijl het al sinds 29-7 op Verkooporder aangemaakt stond. Ze zeiden dat ik hem deze week kon verwachten, maar vind dat alsnog veelste lang duren en naar aanleiding van alle reacties hier kan het volgens mij alsnog wel een paar weken duren.

Is de high-end niet op voorraad of is dat het basis model, anders kan ik dalijk nog veel langer wachten?
Kan je de webcam er niet los bij kopen? of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaster004
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 18:58
Ik vind het ook raar dat er geen webcam in zit, voor die extra wachttijd en afspraken die ze niet nakomen om wat voor reden dan ook, vind ik dat er wel een webcam in geplaatst mag worden!

Hoe kan zoiets simpels nu misgaan? Een laptop uitzoeken, 1000 stuks bestellen, dan leveren.. is toch niet zo'n wereld-opgave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
TheMaster004 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:58:
Ik vind het ook raar dat er geen webcam in zit, voor die extra wachttijd en afspraken die ze niet nakomen om wat voor reden dan ook, vind ik dat er wel een webcam in geplaatst mag worden!

Hoe kan zoiets simpels nu misgaan? Een laptop uitzoeken, 1000 stuks bestellen, dan leveren.. is toch niet zo'n wereld-opgave?
Tis eigenlijk net als studeren, beetje college, ff leren, tentamen inkoppen. Binnen 5 jaar ben je MSc, toch? Misschien ben je een beetje kortzichtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, soms zijn t net mensen... vet irritant.... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:04
Freaky1234 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:52:
Ik had gister gebeld en gelijk na het gesprek was de status veranderd naar Verkooporder auto verwerkt, terwijl het al sinds 29-7 op Verkooporder aangemaakt stond. Ze zeiden dat ik hem deze week kon verwachten, maar vind dat alsnog veelste lang duren en naar aanleiding van alle reacties hier kan het volgens mij alsnog wel een paar weken duren.

Is de high-end niet op voorraad of is dat het basis model, anders kan ik dalijk nog veel langer wachten?
Kan je de webcam er niet los bij kopen? of is dat niet mogelijk?
High end is sowiso niet op voorraad, deze komt 't eind van deze maand binnen.. en wordt dan verzonden.
't zou wel service zijn als ze nu de mogelijkheid bieden om dr een cammatje in te bouwen voor 't lange wachten, of voor een extra eigen bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 14:05
Na een mailtje naar Campusflop (die na 4 dagen ook een keer beantwoord werd...) bleek mijn iDeal betaling niet bij hun in het administratiesysteem te staan :-O. Ik moest de afschriftgegevens maar even sturen :S. Bij de betaling zelf ging ook niks mis en het was ook wel meteen afgeschreven op 2 augustus, en dan nog steeds niks gekregen EN dan hebben ze er ook nog niet genoeg gekregen, drama.
Laten ze er nu maar op z'n minst een muis bij doen :S. Begin ik volgende week mijn studie en dan heb ik nog niks voor elkaar.
Kamergenoot heeft de laptop vorige week besteld en heeft hem al wel binnen, dus het gaat wel heel lekker daar.

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Beste mensen,

Wanneer je de nieuwste nVidia drivers installeert en de stroomkabel uit de High-end laptop trekt, loopt deze vast. Dit is te voorkomen door bij energiebeheer, schema instellingen, geavanceerde instellingen, beeldscherm, Nvidia Display Power Saving Technology uit te zetten bij netstroom én accuvoeding.

Ik vertel het jullie hier maar, bespaart jullie hopelijk een paar uur zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
unglaublich schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:04:
Beste mensen,

Wanneer je de nieuwste nVidia drivers installeert en de stroomkabel uit de High-end laptop trekt, loopt deze vast. Dit is te voorkomen door bij energiebeheer, schema instellingen, geavanceerde instellingen, beeldscherm, Nvidia Display Power Saving Technology uit te zetten bij netstroom én accuvoeding.

Ik vertel het jullie hier maar, bespaart jullie hopelijk een paar uur zoeken.
Ik had het verband nog niet gelegd, maar wel een keer een vastloper gehad. Nu even jou tips opgevolgd en het probleem is verholpen. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Thx voor de tip unglaublich
tokko1 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:32:
[...]
't zou wel service zijn als ze nu de mogelijkheid bieden om dr een cammatje in te bouwen voor 't lange wachten,
+1 voor gratis webcam voor het lange wachten

• beugeldop
Studiegenoot heeft deze laptop besteld op de 18e, kwam vandaag (26e) binnen. Levertijden lijken dan toch wel mee te vallen?

• Stidge
Heb je onze berichten gelezen, beugeldop?

De mensen die hem al in juli besteld hebben krijgen nu het bericht dat ze op de voorraad moeten wachten, terwijl late kopers al voorzien zijn.

LIFO is nooit goed. (behalve administratief ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Mijn orderstatus stond een paar dagen lang op de bekende "verkooporder auto verwerkt", maar nu zijn mijn bestellingsgegevens verplaatst van orderstatus naar facturen, zonder enige details over aflevering.
Hebben jullie enig idee wat dit betekent? Ik vraag het hier maar, want Campusshop is helaas nogsteeds niet telefonisch bereikbaar (waar dat op slaat mag Joost weten).
Ik zit echter niet bij het project van TU Delft, maar bij het project van de UvA. Het enige verschil daarbij is volgens mij de laptops.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Bel nogmaals en wacht gewoon. Je hoort inderdaad niks maar er wordt wel -ooit- opgenomen.
EDIT: net een mail gekregen van campusshop (met weer een slordige fout...)
Beste student,

Bedankt voor je bestelling van de HP Elitebook 5840W bij CampusShop.nl.

Vanwege de enorme drukte is de bereikbaarheid per telefoon en e-mail momenteel beperkt. Daarom willen wij je met deze en toekomstige e-mails op de hoogte houden van de gemiddelde levertijd.

Model Verwachte levertijd vanaf nu*
HP Elitebook 5840W 12 - 15 werkdagen
*na ontvangst van de betaling

Onze excuses voor het ongemak. Wij werken er met man en macht aan om je order zo snel mogelijk te leveren en zoveel mogelijk mensen te woord te staan via telefoon of e-mail.

Wij zullen je regelmatig informeren over de levertijden van je laptop. Is je laptop inmiddels al geleverd, dan mag je deze mail als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,

Het CampusShop projectteam

[ Voor 83% gewijzigd door Stidge op 27-08-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat gaat dus weer lekker...
Vandaag via de post ook nog een folder gekregen van het laptopproject, waarin staat dat het basismodel een HD4330 zou hebben :? Een beetje raar dat er blijkbaar dus nog gewoon folders met verkeerde informatie verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
dcm360 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:31:
Dat gaat dus weer lekker...
Vandaag via de post ook nog een folder gekregen van het laptopproject, waarin staat dat het basismodel een HD4330 zou hebben :? Een beetje raar dat er blijkbaar dus nog gewoon folders met verkeerde informatie verzonden worden.
Dat vind ik inderdaad ook onwijs slordig. Heb je eindelijk te bestaande problemen opgelost, ga je nog ff nieuwe creëren dat doen ze niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand van Campusshop toelichting geven op de levervolgorde?
Mijn orderdatum is 6-7-2010 en ik kreeg eergisteren per mail te horen dat de levertijd nog 12 - 15 werkdagen is. Ik kwam terug van een week vakantie met volle vertrouwen dat mijn laptop ergens bij de buren of op het postkantoor voor mij klaar zou liggen, maar in plaats daarvan krijg ik een foldertje van campusshop.
Leuk.
Beetje krom als ik sommige andere verhalen hier lees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 19:20:
Kan iemand van Campusshop toelichting geven op de levervolgorde?
Mijn orderdatum is 6-7-2010 en ik kreeg eergisteren per mail te horen dat de levertijd nog 12 - 15 werkdagen is. Ik kwam terug van een week vakantie met volle vertrouwen dat mijn laptop ergens bij de buren of op het postkantoor voor mij klaar zou liggen, maar in plaats daarvan krijg ik een foldertje van campusshop.
Leuk.
Beetje krom als ik sommige andere verhalen hier lees..
Ik heb mijn laptop ook op 6-7-2010 besteld en ik heb hem 2 augustus ontvangen :) Zo te horen hebben ze er een rommeltje van gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Is het niet mogelijk om er zelf onder garantie (door hun misschien?) een webcam in te gaan bouwen?
Met een sameninkoop aktie een stel van die cammetjes te kopen en dan door hun officieel in te laten bouwen..

Of is dit niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
ik zou contact opnemen met de service van de TU Delft. Zeg er dan bij dat er meerdere geïnteresseerden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc84
  • Laatst online: 14-12-2014
Mooi ding die 8540w, werkt naar behoren en is gewoon erg mooi. De bestelling ging prima overigens, duurde 10 werkdagen en toen had ik hem al binnen (na betaling).

Maarrr, nu heb ik een serieus probleem ontdekt en vroeg mij af wie er nog meer met dit probleem kampt: AUTOMATISCHE OPSTART OM MIDDERNACHT! :?
Want afgelopen zaterdag om middernacht, toen mijn laptop uit stond (!) (dus geen slaapstand, oid), en mijn laptop ook was dichtgeklapt, begon hij zomaar Windows op te starten, helemaal uit zichzelf! Mijn externe monitor die aangesloten stond begon in fel-blauw inlogscherm te vragen om mijn inloggegeven. Heeel vaag dus allemaal.

Na wat Googlen blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Meerdere mensen met de 8540w hebben het probleem dat op zaterdagnacht 24h00 de laptop automatisch begint op te starten. Iets met het Bios... check: http://h30434.www3.hp.com...s-on-by-itself/m-p/312393 voor meer info (maar geen oplossing)..

Oh ja, en ik heb al meegemaakt dat tijdens de opstart mijn Windows gewoon blijft hangen.. Lijkt me ook niet echt normaal.. Rebooten, en alles werkt weer.. vreemd!

Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit automatische opstart-probleem hebben, en wie er al een oplossing heeft? Of moet HP met een upgrade komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
@Luc84

We zouden je heel graag helpen, als we allemaal die laptop zouden hebben... Als ik hem krijg (3 weken -.-) dan zal ik kijken of ik het probleem kan reproduceren als het inmiddels niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:43
Hoera woensdag tecdoc en mijn laptop wordt al over 3 jaar geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
tokko1 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:55:
Is het niet mogelijk om er zelf onder garantie (door hun misschien?) een webcam in te gaan bouwen?
Met een sameninkoop aktie een stel van die cammetjes te kopen en dan door hun officieel in te laten bouwen..

Of is dit niet te doen?
In theorie kan dat natuurlijk, maar ik denk niet dat ze het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Btw, die e-mail die zei dat het nog 12-15 werkdagen zou duren... Verstuurd op 27 augustus, vandaag 31e. Er is pas/al EEN werkdag voorbij :(

Ik begin het nu helemaal vervelend te vinden aangezien twee van mijn huisgenoten hem wel krijgen, maar er niks om geven, terwijl ik menig persoon van mijn studie heb gesproken die hem dolgraag willen en maar niet krijgen...
Karma?

[ Voor 45% gewijzigd door Stidge op 31-08-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07-2024
:/ Als die probook nou niet zo'n slechte resolutie had dan was ik al bijna overtuigd :/

Iemand ervaring met 1366 * 768?
Hoe erg is het op een 15" en als je tegenwoordig full HD gewend bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dward
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-05 08:41
Een paar medestudenten hebben de h-e laptops al, helaas merk ik, dat de 'vinger herkenning' niet echt responsief is XD, maar wel strakke laptops moet ik zeggen :p

EDIT : een foutje

[ Voor 17% gewijzigd door 3dward op 31-08-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
1366x768 is NIET chill vind ik op een 15". Vooral als het scherm slecht is. Anders is het wel te doen, maar niet zo fijn als een hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn orderstatus is "verwachte levertijd"verdwenen. Betekent dit dat mijn laptopje er eindelijk aankomt? Order status is nog altijd "verkooporder auto verwerkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:00:
Bij mijn orderstatus is "verwachte levertijd"verdwenen. Betekent dit dat mijn laptopje er eindelijk aankomt? Order status is nog altijd "verkooporder auto verwerkt".
Volgends mij hebben ze dit gewoon weggehaald zodat mensen minder bellen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Ik heb inmiddels ook mn docking station binnen, icm een samsung p2450h. Werkt ideaal. Ik kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dward
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:00:
Het staat nu onder statusdetails (staat bij de tabs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
Stidge schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:14:
1366x768 is NIET chill vind ik op een 15". Vooral als het scherm slecht is. Anders is het wel te doen, maar niet zo fijn als een hd scherm.
Spreek je hier uit ervaring met het goedkope model? Of een andere laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
een Asus 15". Maar daarvan is het scherm ook gewoon extreem ruk: slechte kleuren, laag contrast...
Dus wat ik zei: Het KAN, maar dan moet het scherm wel goed zijn.

Deze, of deze met andere specs, maar waarschijnlijk zelfde scherm:
pricewatch: Asus N61JV-JX074X

[ Voor 35% gewijzigd door Stidge op 01-09-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dward
Hij praat over de probook, dus de basis model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conjacq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 14:26
De Elitebook heb ik op 5 juli besteld en op 11 augustus is hij bezorgd bij de buren. Ik had geen track-en-trace code gekregen en UPS (de bezorgen) had geen briefje in de bus gedaan dat er een pakketje bij de buren lag. Eind augustus kwam ik er via het bellen naar Campusshop achter dat hij bezorgd was. Gelukkig lag hij nog bij de buren, maar handig vind ik het niet.

Vandaag geprobeerd om de recovery cd op te halen bij IVL onderin het EWI gebouw. De cd's hebben ze al, maar ze hebben geen lijst van mensen die die cd's mogen krijgen en ze willen die cd ook niet afgeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Conjacq schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:17:
De Elitebook heb ik op 5 juli besteld en op 11 augustus is hij bezorgd bij de buren. Ik had geen track-en-trace code gekregen en UPS (de bezorgen) had geen briefje in de bus gedaan dat er een pakketje bij de buren lag. Eind augustus kwam ik er via het bellen naar Campusshop achter dat hij bezorgd was. Gelukkig lag hij nog bij de buren, maar handig vind ik het niet.

Vandaag geprobeerd om de recovery cd op te halen bij IVL onderin het EWI gebouw. De cd's hebben ze al, maar ze hebben geen lijst van mensen die die cd's mogen krijgen en ze willen die cd ook niet afgeven :(
Bel even met HP, en vertel ze dat je geen discs hebt gekregen. Dan worden ze netjes thuis gestuurd.

Nummer: 0900 117 0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calavoow
Stidge schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:42:
een Asus 15". Maar daarvan is het scherm ook gewoon extreem ruk: slechte kleuren, laag contrast...
Dus wat ik zei: Het KAN, maar dan moet het scherm wel goed zijn.

Deze, of deze met andere specs, maar waarschijnlijk zelfde scherm:
pricewatch: Asus N61JV-JX074X
Oke, maar die laptop is dan wel weer 200 euro duurder dan het basismodel en heeft geen 3 jaar garantie (edit: toch wel van mycom). Is er een manier om in pricewatch slechte en goede beeldschermen te onderscheiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, dat soort info word niet (accuraat) opgegeven door de fabrikanten, bovendien zegt het contrast bar weinig.

de enige site die fatsoenlijk schermen reviewt is anandtech, hier bijvoorbeeld hun meest recente review:
http://www.anandtech.com/...660d-amd-phenom-ii-p920/8
color gamut is het belangrijkste, het contrast kan je redelijk negeren tenzij er meer dan 10 a 15% verschil in zit.

je kan wel de resolutie filteren, maar dan merk je al snel dat er eigenlijk bar weinig te kiezen valt...

edit: de asus heeft weldegelijk een review:
http://www.anandtech.com/...-gt325m-meets-arrandale/7
nog een vrij redelijk scherm ook. 60% color gamut.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
De HP 8540w heeft een color gamut van 83%... Dat is wel een enorm verschil. EDIT: blijkbaar 89%...
Display

Currently, HP offers the workstation, Elitebook 8540w, with 2 different displays. Both have an AR-coated surface, LED backlight and have the latest 16:9 format. The WVA HD+ display with 1600x900 pixels has a dot density of 118 dpi and the FullHD display with 1920x1080 pixels has 141 dpi. Both have an ambient light sensor that adjusts the brightness to the surrounding conditions accordingly.

Whilst the HD+ display offers a good compromise of resolution and screen surface, the FullHD display, which we also find in our test device (AU Optronics) provides a lot of room on the desktop. You will, however, also need quite good eyes because of the minute resolution. This drawback can partly be compensated by adjusting symbols and document size. The system's size representation was already set to 125% in our device.

Information
Maximum: 225 cd/m²
Average: 210.4 cd/m²
Illumination: 84 %
Black: 0.32 cd/m²
Contrast: 666:1
Brightness on battery: 213 cd/m²
Distribution of brightness

89% of the sRGB color space is covered
We assess the brightness at 9 measuring points, in a range from 188 cd/m2 up to 225 cd/m2, and calculated an average of 210 cd/m2. The illumination is 83.5%, haze development or brightness differences are only visible on monochrome backgrounds and very close inspection.

The good brightness rates and the matt display surface provide a good outdoor suitability. Reflections are omitted and the backlight can't cope with direct sunlight.

We measured a contrast rate of 666:1 and it provides for a saturated black. The even for notebook conditions above average, wide color space that covers 89% or the sRGB color gamut has a significant share in the rich colors, beside the good contrast ratio.

The viewing angles are basically more stable visibly than known from standard displays. Nevertheless, you have to count with color deviations on the vertical plane sooner than on the horizontal plane. Additionally, the content inverts and fades vertically at extreme viewing angles.
http://www.notebookcheck....40w-Notebook.32440.0.html

[ Voor 93% gewijzigd door Stidge op 04-09-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerlijk gezegd zou ik meer kijken naar de resolutie dan de color gamut

ik heb liever een brak scherm met 1600*900 dan een goed scherm met 1366*768...
aangezien beide in het voordeel van de HP zijn lijkt de de keuze evident, het scherm is ook nog eens mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Afgezien van praten hoe goed hij is, zou ik heb toch wel erg graag in eigen handen willen hebben... Heeft er al iemand gebeld deze week? Ik heb dat advies gehad maar het is er bij mij ingeschoten. Ik ga volgende even bellen en kijken hoe het er voor staat. Wellicht is 'ie er al... misschien duurt het nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Stidge schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:41:
Afgezien van praten hoe goed hij is, zou ik heb toch wel erg graag in eigen handen willen hebben... Heeft er al iemand gebeld deze week? Ik heb dat advies gehad maar het is er bij mij ingeschoten. Ik ga volgende even bellen en kijken hoe het er voor staat. Wellicht is 'ie er al... misschien duurt het nog langer.
Begin van de week gebeld zou begin volgende week geleverd gaan worden.. maar dat verhaal ken ik maar al te goed. Het is maar afwachten wanneer hij geleverd gaat worden. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:24

Coldcat

HODL

Ik heb na een maand last van een irritante piep uit het apparaat, meer mensen die dat hebben?

Wat is er aan te doen, schijnt vanaf de linkerkant te komen. Duidt wellicht op electronica die niet helemaal 100 is ?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crbos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-02-2023
Ik heb ook eindelijk de Elitebook binnen. Op 27-7 besteld en 31-8 binnen, heeft dus wel erg lang geduurd.

Ik ben nu wat naar de Bloatware aan het kijken. Heeft iemand een idee wat handig is om te houden en wat niet? Want ik kan uit bepaalde dingen niet wijs worden waarvoor het nuttig zou moeten zijn:
- HP Common Access Service Library
- HP ESU for Microsoft Windows 7
Misschien weet iemand wat dit precies is?
Coldcat schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:31:
Ik heb na een maand last van een irritante piep uit het apparaat, meer mensen die dat hebben?
Nu je het zegt, valt het mij ook op. Ik heb daar dus ook last van... even afwachten of het blijft.

[ Voor 27% gewijzigd door crbos op 04-09-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

HP ESU bevat enkele updates voor Windows die belangrijk genoeg zijn om bij de laptop te leveren. Dit wordt als het goed is eenmalig uitgevoerd en vervolgens is het denk ik meer nodig. Ik zou het echter niet verwijderen, maar als het automatisch start zou je dat zeker uit kunnen zetten. Wat die andere is: eigenlijk geen idee en google helpt me ook niet. Overigens heb ik op mijn HP laptop alle automatisch startende software van HP zelf uitgezet, op de wireless service na.

Op zich kan je het ook vrij veilig uitproberen, zolang je maar onthoud wat je hebt uitgezet voor het geval het mis gaat. Het lijkt me sterk dat Windows geheel niet meer start als deze dingen missen, hooguit kleine dingen als functietoetsen werken mogelijk niet meer en dat soort dingen.

Overigens hoor ik uit mijn laptop ook een (zacht) piepgeluid, maar dat is de harde schijf (en dat is niet ongebruikelijk dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een harde schijf maakt geen piepgeluid, de harde schijf maakt een soort van fangeluid.

bij mij'n dell tenminste. Ik moet zeggen dat ik het hdd gezoem erger vind dan het fangeluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc84
Iemand nog het fenomeen meegemaakt gisteravond om middernacht, dat de laptop uit zichzelf begint op te starten (zie vorig bericht van mij)??? Ik had dat dus vorige week en ik was niet de enige toen ik op internet begon te zoeken..

Ik heb een Bios update gedaan die HP voorstelde. Nu lijkt het probleem te zijn opgelost, want afgelopen nacht bleef hij gewoon uitstaan! Hopelijk blijft dat zo. Iig lijkt de update dus de oplossing voor degene die hetzelfde probleem hebben.

Tevens is dat piepgeluid denk ik toch ook je harde schijf, niet je fangeluid. Af en toe hoor je het, een soort tik geluid is het meer als je harde schijf aan de slag is. Dus een piepgeluid is mij niet bekend. Ik stoor me er iig niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Luc84 schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:31:
Iemand nog het fenomeen meegemaakt gisteravond om middernacht, dat de laptop uit zichzelf begint op te starten (zie vorig bericht van mij)??? Ik had dat dus vorige week en ik was niet de enige toen ik op internet begon te zoeken..

Ik heb een Bios update gedaan die HP voorstelde. Nu lijkt het probleem te zijn opgelost, want afgelopen nacht bleef hij gewoon uitstaan! Hopelijk blijft dat zo. Iig lijkt de update dus de oplossing voor degene die hetzelfde probleem hebben.

Tevens is dat piepgeluid denk ik toch ook je harde schijf, niet je fangeluid. Af en toe hoor je het, een soort tik geluid is het meer als je harde schijf aan de slag is. Dus een piepgeluid is mij niet bekend. Ik stoor me er iig niet aan..
Het probleem doet zich alleen op zaterdagnacht voor. Dus je weet pas volgende week of het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Na twee maal bellen kreeg ik tot twee maal toe na ongeveer vier minuten het bericht dat ze: "Op dit moment zijn we helaas niet bereikbaar."

Iemand anders meer geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
  • Laatst online: 07-06 10:41
Na een maandje ervaringen opdoen met mijn HP ben ik niet 100% tevreden.
Er gebeuren namelijk nogal wat rare dingen.

Toen ik de laptop uit de doos haalde en alles voor de eerste keer geinstalleerd werd leek het super te gaan. Maar bij de aller eerste boot van windows 64 had ik meteen al een BSOD te pakken. Reset, en daarna geen bsod.
Die BSOD is nog één keer voorgekomen zonder reden .

Het is twee keer gebeurd dat ik thuis kwam en ik mijn laptop uit mijn tas haalde; bloedheet! Echt heel erg heet dus. Ik weet zéker dat ik de laptop heb uitgezet (geen lampjes branden meer) voor ik em in mijn tas deed. Zeker de tweede keer, want nu let ik er extra op na de suggestie (per ongeluk in slaapstand bij dichtklappen tijdens afsluiten windows)

De standaard windows 64 installatie bleek toch crappy te zijn en omdat inventor (illegaal) er bijvoorbeeld op weigerde te draaien heb ik er toch maar een clean install windows 32 bit op gezet aangezien ik de recovery disk nog niet meekreeg. Drivers geinstalleerd vanaf hp en dan kom je er acter dat je niet 100% zeker weet welke drivers je wel of niet nodig hebt. Er staan namelijk drivers voor alle types hp8540w. Naar alle schijn ben ik toen een chipset vergeten te installeren want bij het insteken van koptelefoontjes gebeurde er helemaal niets. Aansluiten via vga aan tv gaf eerst rood beeld, bij uithalen en opnieuw insteken groen beeld.
Nu heb ik zon beetje alles geinstalleerd van de site en werkt het magischerwijze wel allebei.

Een belangrijker punt dat ik erg irritant vindt is dat windows nog steeds bij het opstarten niet verder komt dan het logo af en toe. (gebeurt wel steeds minder lijkt het). Blijven hangen kan overigens ook gebeuren nog vóór de bios post.

Als ik via usb mijn telefoon aangesloten heb blijft ie overigens sowieso hangen voor de post, totdat ik die usb er uit trek.

Een na laatste puntje: Als laptop uitstaat, met voeding er in hoor je zachtjes tik tik tik tik tik, net als een iets sneller lopende klok. Maar dit kan een normale batterij schakelaar zijn, geen idee.

[ Voor 99% gewijzigd door denpries op 07-09-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denpries schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 07:54:

Een belangrijker punt dat ik erg irritant vindt is dat windows nog steeds bij het opstarten niet verder komt dan het logo af en toe. (gebeurt wel steeds minder lijkt het). Blijven hangen kan overigens ook gebeuren nog vóór de bios post.
zeer waarschijnlijk een driver probleem, wat zegt event viewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc84
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:17:
[...]

zeer waarschijnlijk een driver probleem, wat zegt event viewer?
Jaah, ook dat probleem heb ik dat hij bij het opstarten soms niet verder komt dat het logo. Dat is nu een keer of 4 gebeurt afgelopen 3 weken maar lijkt bijna niet meer voor te komen. Hopelijk blijft dat zo. Misschien hebben de updates en drivers het probleem opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Dat tik geluid kan ook komen van de hardware die afkoelt. Een auto/brommer waar je net een stukje mee gereden hebt die tikt ook. Slechts een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
Stidge schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:20:
Dat tik geluid kan ook komen van de hardware die afkoelt. Een auto/brommer waar je net een stukje mee gereden hebt die tikt ook. Slechts een idee.
ja maar daar praten we toch wel over iets andere temperaturen.

de tikken van de auto die je hoort is het krimpen van het metaal, als je laptop zo heet zou worden is dat toch echt niet goed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat tikgeluid, komt dat uit de hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
ramonlambal schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:30:
[...]

ja maar daar praten we toch wel over iets andere temperaturen.

de tikken van de auto die je hoort is het krimpen van het metaal, als je laptop zo heet zou worden is dat toch echt niet goed ...
Het was slechts een ideetje ;). Het tikken van de hdd zou ik ook zeggen als optie, maar hij zegt dat de laptop uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de stroom aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
  • Laatst online: 07-06 10:41
Tikken houdt op als stekker er uit gaat (maar accu er nog wel in zit).
Laptop staat idd uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zijn er maar 3 dingen die geluid maken:

de hdd
de fan (betwijfel het)
een electronisch componement (wat tikt? die zoemen toch altijd)

ik gok op de hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 17:11
[..]
Naar alle schijn ben ik toen een chipset vergeten te installeren want bij het insteken van koptelefoontjes gebeurde er helemaal niets.
Audio driver er wel bij geïnstalleerd? Uit ervaring weet ik dat dit bij de 8530w ook nodig is voor de koptelefoon.
Geeft Windows Update iets aan bij extra updates? Dat deed 't 'm bij mij.
[..]
Als ik via usb mijn telefoon aangesloten heb blijft ie overigens sowieso hangen voor de post, totdat ik die usb er uit trek.
Toevallig niet iets met de boot volgorde in het BIOS?
[..]
Een na laatste puntje: Als laptop uitstaat, met voeding er in hoor je zachtjes tik tik tik tik tik, net als een iets sneller lopende klok. Maar dit kan een normale batterij schakelaar zijn, geen idee.
En wat als de voeding er wel inzet en de batterij er uit is?

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb de laptop ook besteld, nu vroeg ik me af of iemand nog had gekeken naar de optie om het scherm (wellicht in de toekomst) te vervangen dooe de full hd variant. ik zag al reserve onderdelen nummers voorbij komen, zou je dit zo om kunnen bouwen zonder veel gedoe?

Webcam inbouwen lijkt me ook niet te veel werk als je het onderdeel kan vinden. De aansluiting zal er wel voor aanwezig zijn.

ondertussen heb ik de onderdelen lijst gevonden, geen alleen of je onderdelen makkelijk kan vervangen door andere versies. Klikker de Klik voor onderdeelnummers

[ Voor 30% gewijzigd door Wabs op 08-09-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
2 Webcam module 583219-001
Iemand al gemaild hoeveel dit onderdeeltje kost, en kan je dit überhaupt los kopen..en dan inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky1234
tokko1 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:33:
[...]

Iemand al gemaild hoeveel dit onderdeeltje kost, en kan je dit überhaupt los kopen..en dan inbouwen.
Ik heb hem ergens gezien voor 71 euro, dus redelijk prijzig. Je moet even zoeken met google op die code en na alleen pagina's in het nederlands, dan komt er 1 leverancier.

Trouwens mijn laptop is nogsteeds niet geleverd, terwijl ik hem 29-07 heb besteld. Heb zelfs al meerdere malen gebeld, elke keer wordt er wat anders afgesproken en gezegd. De eerste persoon die ik aan de lijn had wilde zelfs zomaar de verbinding verbreken omdat ze me niet verder kon helpen. Wat is dat nou voor service?
Even later voor elkaar gekregen dat ik iemand anders kon spreken, die kon gelijk veel meer vertellen over hoe het ervoor stond met mijn laptop. Het lijkt wel of ze de personen trainen om zo snel mogelijk van hun klanten af te zijn, slechtere service dan dit heb ik nergens anders meegemaakt. Moest een half uur aan de telefoon hangen om er uberhaupt iets zinnigs uit te krijgen.
Maarja diegene die wat meer kon vertellen zei dat hij vandaag wel op de post zou zijn, nou mooi niet! Dit is al de derde keer dat iemand daar een belofte doet die niet nagekomen word! Ik heb het nu onderhand wel zat, ik ga morgen opbellen en als ze het dan niet oplossen schakel ik wel de rechtsbijstandsverzekering in!

Iemand anders met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Freaky1234 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:42:
[...]

Ik heb hem ergens gezien voor 71 euro, dus redelijk prijzig. Je moet even zoeken met google op die code en na alleen pagina's in het nederlands, dan komt er 1 leverancier.

Trouwens mijn laptop is nogsteeds niet geleverd, terwijl ik hem 29-07 heb besteld. Heb zelfs al meerdere malen gebeld, elke keer wordt er wat anders afgesproken en gezegd. De eerste persoon die ik aan de lijn had wilde zelfs zomaar de verbinding verbreken omdat ze me niet verder kon helpen. Wat is dat nou voor service?
Even later voor elkaar gekregen dat ik iemand anders kon spreken, die kon gelijk veel meer vertellen over hoe het ervoor stond met mijn laptop. Het lijkt wel of ze de personen trainen om zo snel mogelijk van hun klanten af te zijn, slechtere service dan dit heb ik nergens anders meegemaakt. Moest een half uur aan de telefoon hangen om er uberhaupt iets zinnigs uit te krijgen.
Maarja diegene die wat meer kon vertellen zei dat hij vandaag wel op de post zou zijn, nou mooi niet! Dit is al de derde keer dat iemand daar een belofte doet die niet nagekomen word! Ik heb het nu onderhand wel zat, ik ga morgen opbellen en als ze het dan niet oplossen schakel ik wel de rechtsbijstandsverzekering in!

Ik heb, nadat ik eerst dit topic had gevolgd, ook gebeld. Dat was ergens rond de 20 augustus of zo. Ik heb hem op 31-07 besteld. Toen kreeg ik te horen dat de voorraad op was. Tsja, daar kan je moeilijk wat tegen in brengen. Ik kreeg toen te horen: er wordt eind augustus een nieuwe voorraad verwacht, bel dan nog eens. 27 augustus kregen we een mailtje waarin stond dat het nog 12-15 werkdagen zou duren. Ik belde twee dagen geleden op. Ik kreeg na 4:10 te horen dat ze momenteel niet bereikbaar waren. Tweede keer bellen... na 4:12 "we zijn momenteel niet bereikbaar."

In het kort:
Heb je hem voor half juli besteld => begin augustus binnen
Heb je hem ergens tussen 20-07 en 5-09 besteld => wacht op voorraad
Heb je hem ergens half augustus besteld => Je hebt hem na 5 werkdagen binnen.

Inderdaad een zeer kwalijke zaak. Mijn status werd overigens ook pas aangepast nadat ik gebeld had (half augustus). Waarschijnlijk was ik niet eens zichtbaar in het leversysteem, en zo heb ik nog iemand gehoord wiens status pas gewijzigd was nadat hij gebeld had.

Ik word het ook zat, maar het is nog maar een weekje en als 'ie er DAN niet is...

• beugeldop
Freaky1234 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:42:
[...]

Ik snap jou frustratie helemaal, maar ik vraag me tegelijkertijd ook af wat je met een rechtsbijstand verzekering gaat bereiken. Als ze die laptops niet hebben liggen, kunnen ze ze ook niet opsturen.

• Celica_T20
beugeldop schreef op donderdag 09 september 2010 @ 07:59:
[...]

Ik snap jou frustratie helemaal, maar ik vraag me tegelijkertijd ook af wat je met een rechtsbijstand verzekering gaat bereiken. Als ze die laptops niet hebben liggen, kunnen ze ze ook niet opsturen.
Daar ben ik het niet mee eens. Hoe kunnen ze dan wel laptops leveren aan mensen die hem veel later besteld hebben.

Ik heb er ook meer dan anderhalve maand op moeten wachten (8 juli besteld) en dan lees je dat mensen hem in augustus besteld hebben en binnen een week binnen hebben (eerder dan ik en eerder dan vele andere mensen).
Dat is gewoon belachelijk.

Waarschijnlijk komt het dan doordat je niet zichtbaar was in het systeem. Mijn order was wel zichtbaar, maar ik had een verkeerd ordernummer wat ze later weer veranderd hebben.

• tokko1
Celica_T20 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:31:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Hoe kunnen ze dan wel laptops leveren aan mensen die hem veel later besteld hebben.

Ik heb er ook meer dan anderhalve maand op moeten wachten (8 juli besteld) en dan lees je dat mensen hem in augustus besteld hebben en binnen een week binnen hebben (eerder dan ik en eerder dan vele andere mensen).
Dat is gewoon belachelijk.

Waarschijnlijk komt het dan doordat je niet zichtbaar was in het systeem. Mijn order was wel zichtbaar, maar ik had een verkeerd ordernummer wat ze later weer veranderd hebben.
Ik denk er aan ook iets te gaan ondernemen, want ik vind de gang van zaken ook zeer onacceptabel. Eigenlijk vind ik dat ze de groep mensen die inderaad "vergeten" zijn in het systeem moeten compenseren met iets...
Mijn order is 27 juli gemaakt btw..

• Stidge
tokko1 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:23:
[...]
Ik denk er aan ook iets te gaan ondernemen, want ik vind de gang van zaken ook zeer onacceptabel. Eigenlijk vind ik dat ze de groep mensen die inderaad "vergeten" zijn in het systeem moeten compenseren met iets...
Mijn order is 27 juli gemaakt btw..
Blijf maar dromen... iets extra's ga je echt niet krijgen. Dan moet je geluk hebben (als je belt) en dan heeeeeeeeeeeeeeeeel lang blijven doordrammen om een manager aan de lijn te krijgen.

• Freaky1234
Stidge schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:01:
[...]

Blijf maar dromen... iets extra's ga je echt niet krijgen. Dan moet je geluk hebben (als je belt) en dan heeeeeeeeeeeeeeeeel lang blijven doordrammen om een manager aan de lijn te krijgen.
Ik heb al 2 maal de manager gesproken omdat ik die eerste persoon gewoon heb uitgepraat. Ik werk namelijk in een soort gelijk bedrijf op precies dezelfde afdeling en ken ondertussen de standaard praatjes wel.

Je moet goed na blijven denken over wat diegene zegt, aangezien ze altijd het probleem proberen te verleggen bij iemand anders en zeggen dat zij er niets aan kunnen doen. Je moet ze gewoon vertellen dat je niets te maken hebt met al die andere instanties en bedrijven en dat hun jou contactpersoon zijn en dat hun het probleem moeten oplossen en niet jij zelf en dat het dus wel degelijk hun probleem is.
Vraag ook aan het einde altijd met wie je gesproken hebt, dan kan je de volgende keer als ze een afspraak niet nakomen een naam noemen van diegene die die afspraak heeft gemaakt.
(Bij mij is het zelfs zo ver dat ik de gesprekken aan het opnemen ben!)

Maar ik ben het er mee eens dat de kans zeer klein is dat je iets extra's krijgt aangezien dit bedrijf toch al zo slecht is!
Ik zou wel graag willen dat de TU voortaan nooit meer met de Campusshop als tussendealer akkoord gaat. Ik zelf vind het dus ook een domme keus van HP of de TU Delft om de Campusshop, die zelf bij mij aan de telefoon aangaf dat ze zulke grote bestellingen niet aankunnen, als tussendealer te kiezen.

Heb denet trouwens weer geprobeert te bellen, hebben wel mijn tip om aan het begin van het gesprek te zeggen dat ze niet bereikbaar zijn ingevoerd, maar heb tot op heden nog niemand aan de lijn kunnen krijgen. Ga het straks nog een keer proberen, hopelijk krijg ik ooit nog iemand aan de lijn!

---EDIT---
Heb nu net iemand aan de lijn gehad, en vertelde mij ineens dat de bestelling pas volgende week versonden werd! Ik ga waarschijnlijk nu maar een aangetekende brief sturen aangezien je via de telefoon niets bereikt! Ik annuleer mijn bestelling waarschijnlijk en vraag daarbij het aankoopbedrag en de wettelijke rente vanaf het overschrijden van de levertijd terug!

1 tip KOOP NOOIT MEER IETS BIJ CAMPUSSHOP!!

[ Voor 10% gewijzigd door Freaky1234 op 09-09-2010 16:15 ]

• Celica_T20
Had net een mailtje dat de recovery cd's met windows 7 32-bit vanaf nu opgehaald kunnen worden.

• 3dward
Tjah, wat heb je aan die cd's als je de laptop zelf niet hebt :/, zo te horen duurt het nog een weekje of misschien wel 2 of 3, je weet maar nooit met die mensen daar.......... -_+

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:43
Heeft iemand nog recentelijk een laptop ontvangen?
Tegen mij zeiden ze 2 weken terug: 'Je krijgt hem over 2 weken'
Ik heb nog niks ... :|

• tokko1
demosselman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:04:
Heeft iemand nog recentelijk een laptop ontvangen?
Tegen mij zeiden ze 2 weken terug: 'Je krijgt hem over 2 weken'
Ik heb nog niks ... :|
hij zou "eind augustus" binnen komen en dan zouden ze metteen verstuurd worden :/

• Stidge
En "eind augustus" werd een e-mail verstuurd dat het nog 12-15 WERKdagen zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky1234
De mail beantwoorden ze niet en bij de telefooncentrale zijn ze getraint om zo snel mogelijk op te hangen en dan te zgegen meneer ik ga nu de verbinding verbreken!
Vandaag een aangetekende brief op de post gedaan, daar kunnen ze tenminste niet meer onderuit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Ik geloof dat ik nogal geluk heb, zondagavond de high-end laptop besteld, donderdag kwam UPS aan de deur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
wph schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:15:
Ik geloof dat ik nogal geluk heb, zondagavond de high-end laptop besteld, donderdag kwam UPS aan de deur :)
Dat meen je niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij hebben ze bij campusshop niet helemaal door in welke volgorde de orders moeten worden afgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een neef van me die hem eind juli besteld had kreeg vorige week een telefoontje dat zijn betaling en bestelling niet goed gekoppeld waren, hij heeft m vandaag binnen gekregen.
Mijn laptop (waar ik vanaf 6 juli op wacht) was volgens Campusshop nog niet geleverd omdat ik er een 20" monitor bij had besteld die niet meer op voorraad is (best rap uitverkocht gezien mijn orderdatum). Ze doen er nu een 22" Asus scherm bij in de plaats, wat ik best prima vind.
Ze hebben mij echter verteld dat de laptop eind deze week geleverd wordt, het is nu vrijdag en ik heb nog niet eens een traceercode ontvangen..

Zodra de tweaker van Campusshop weer de tijd heeft om hier te posten zou ik toch graag willen weten wat voor logica er zit achter deze manier van (leveren), nog even tussen aanhalingstekens aangezien ik na 9 weken nog niets heb ontvangen. Ik moet toch wel een geniaal klantvriendelijk argument over het hoofd zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Luc84 schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:31:

Ik merk nu dat ik ook het "midden in de nacht opstart"-probleem heb.
Afgelopen nacht is hij vanzelf opgestart (ik weet 100% zeker dat ik hem gister avond heb uitgezet).

Waar heb je deze update gedaan? Heeft het BIOS een update optie? Of moet je ergens software van de HP website halen?
Edit: Software van de HP website gehaan, BIOS update gedaan. Nu maar afwachten of hij uitblijft volgende week.

[ Voor 6% gewijzigd door beugeldop op 12-09-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dward
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:56:
Zodra de tweaker van Campusshop weer de tijd heeft om hier te posten
Die is al lang gevlucht...
Maar mijn status is : "Verzendklaar maken"
Het is tenminste veranderd of dat veel uitmaakt, geen idee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik heb de (nieuwe low-end) laptop vorige week zondag besteld en ook hier is de status naar "verzendklaar maken" verandert. Ik hoop dat ze dan ook daadwerkelijk snel tot levering overgaan. Zeker als je bedenkt dat ze hebben gemeld de nieuwe low-end pas vanaf begin oktober te kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Verwachte leverdatum De gemiddelde levertijd is 2 weken na bestelling en betaling van de order.
Orderstatus In behandeling
Uitleg orderstatus: De bestelling is in behandeling. Indien alle bestelde producten voorradig zijn wordt de bestelling afgehandeld.

Expediteur UPS
Traceringsnummer

Nou, dit is gewoon een andere verwoording voor: "Wacht op voorraad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde boodschap bij statusdetails staan... máár, ik heb de laptop ondertussen wel al in mijn bezit (na twee maanden wachten)! Laptop was vrijdag bij de buren geleverd, vrijdagochtend hadden ze me nog een track&trace nummer doorgegeven nadat ik geklaagd had bij de TU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je trouwens contact opnemen met HP om de Windows 7 dvd's aan te vragen? Ik kan maar geen contactpagina voor Elitebook klanten vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:35:
Waar kan je trouwens contact opnemen met HP om de Windows 7 dvd's aan te vragen? Ik kan maar geen contactpagina voor Elitebook klanten vinden...
Je kunt binnenkort gratis bij IVL (Mekelpark 6) op de TU Delft campus een recovery CD ophalen. Op deze recovery CD staat een 32 bits Windows versie. De TU Delft adviseert je deze te gebruiken. Ook zal er zo spoedig mogelijk een Windows 7 32 bit download beschikbaar worden gesteld via de downloadportal op Blackboard. Maak voordat je een recovery uitvoert altijd een back up van al je bestanden op de laptop (foto’s, filmpjes, e.d.).

Dat stond in emailtje van Campusshop ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
tokko1 schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:58:
[...]

Je kunt binnenkort gratis bij IVL (Mekelpark 6) op de TU Delft campus een recovery CD ophalen. Op deze recovery CD staat een 32 bits Windows versie. De TU Delft adviseert je deze te gebruiken. Ook zal er zo spoedig mogelijk een Windows 7 32 bit download beschikbaar worden gesteld via de downloadportal op Blackboard. Maak voordat je een recovery uitvoert altijd een back up van al je bestanden op de laptop (foto’s, filmpjes, e.d.).

Dat stond in emailtje van Campusshop ... :P
Deze schijfjes kunnen al worden opgehaald (ik heb ze al thuis liggen)
De windows 7 download is ook al beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky1234
wph schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:15:
Welke precieze datum heb jij de laptop besteld? Zondag 5 september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er eigenlijk aan om de 64-bit installatie gewoon te laten staan. Daarom wil bij HP 64-bit dvd's aanvragen.
Of zijn er echt veel problemen met TU software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Afhankelijk van hoeveel moeite je er in wilt stoppen zou je ook zelf de recovery dvd's voor de 64bit kunnen maken vanaf de laptop zelf. Bij mijn laptop (wat geen van het laptopproject was) waren dat 5 enkellaags dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc84
beugeldop schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:00:
[...]

Ik merk nu dat ik ook het "midden in de nacht opstart"-probleem heb.
Afgelopen nacht is hij vanzelf opgestart (ik weet 100% zeker dat ik hem gister avond heb uitgezet).

Waar heb je deze update gedaan? Heeft het BIOS een update optie? Of moet je ergens software van de HP website halen?
Edit: Software van de HP website gehaan, BIOS update gedaan. Nu maar afwachten of hij uitblijft volgende week.
Ahhh, ok ik was dus niet de enige met dit probleem. HP kwam zelf met een BIOS update aan. Oftewel ik kreeg een melding rechtsonderin mijn scherm. Maar wellicht lost jouw methode hetzelfde probleem op. Had jij na de update ook een probleem met het opstarten van Windows, want ik moest eerst een full recovery doen voordat alles weer netjes draaide :/

Ik raad iedereen wel aan om dit direct te doen, want mocht je laptop een keer opstarten terwijl hij in je laptop-tas zit dan weet ik niet wat de hitte voor schade aanbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
Luc84 schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:44:
[...]

Ahhh, ok ik was dus niet de enige met dit probleem. HP kwam zelf met een BIOS update aan. Oftewel ik kreeg een melding rechtsonderin mijn scherm. Maar wellicht lost jouw methode hetzelfde probleem op. Had jij na de update ook een probleem met het opstarten van Windows, want ik moest eerst een full recovery doen voordat alles weer netjes draaide :/

Ik raad iedereen wel aan om dit direct te doen, want mocht je laptop een keer opstarten terwijl hij in je laptop-tas zit dan weet ik niet wat de hitte voor schade aanbrengt.
Ik had het hele probleem eerst niet in de gaten. Dan kwam ik zondag morgen bij mn laptop en dacht ik: oohw, vergeten uit te zetten gisteravond. Maar nu wist ik het echt heel zeker.

Ik heb geen problemen ondervonden bij het updaten van BIOS (gelijk afkloppen dit soort opmerkingen). Je start de HP software, volgt de instructies op het scherm. Dan moet je rebooten, en zet hij de nieuwe BIOS versie neer, reboot. En ik kwam netjes terecht in windows.

De reden dat ik de bios update heb gedaan (ik ben niet echt een fan van bios updates, mij een beetje te "eng") is ook het risico op oververhitting. De laptop zal wel een beveiliging hebben en zichzelf uitschakelen, en anders is na 3 uur ofzo de batterij wel leeg. Maar als voor die tijd mn tas al in de fik staat schiet ik daar niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een paar keer geprobeerd te bellen, maar ik kreeg niemand aan de lijn. Ik heb 5 minuten lang geluisterd naar "Een ogenblik geduld astublieft, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen" terwijl het geld bij hun naar binnen rolt. Sowieso absurd dat een informatienummer extra geld kost.

Eind vorige week zou ik mijn laptop eindelijk binnen krijgen, het is nu maandag en ik heb nog geen traceercode ontvangen.
Inmiddels is de status van mijn order "Verzendklaar maken" en de verwachte leverdatum "2 weken na bestelling en betaling van de order", maar ik ga er maar weer een mailtje achteraan sturen met dreiging met aangifte en een geschil bij tros radar. Misschien komt er dan eindelijk beweging in..

Morgenochtend heb ik de laptop nodig, hoera voor campusflop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dward
Dit is echt zielig, een medestudent heeft zijn laptop al gekregen.
Hij had zondag 5 sept besteld en ontving de laptop afgelopen vrijdag...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Mijn order is nu weg. Er staat 'vervaldatum 10-9-2010' en nog een datum '10-9-2010'.

Er staat echter geen UPS track nummer en er is nog niks afgeleverd... Please, please laat het gewoon goed aflopen en normaal afgehandeld worden.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste