Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:00:
jawel, maar er zit een minimum bedrag aan vast.

windows zou je ook nog kunnen weigeren a 12-15% van het aankoopbedrag, een licentie heb je toch gratis via school
Ik heb even wat gespeeld met de configuratie, EPP op 808 euro werkt wel, maar de 5% korting word dan niet meegerekend.. Was al van plan om windows te retourneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Haal meer uit je pc actie?

Was het niet haal meer uit je card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Na een hele middag gepruts kom ik uit op 631 euro ( Inclusief Belkin sleeve ) dus de standaard goedkoopste config :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
631? :?

ben ik nu blind, of is de goedkoopste config 599 :z

achter de schermen zit ook nog een ulta-budgetmodel, met een kleinere hdd en minder RAM. laat mij even puzzelen...

http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055801
2GB, i3 350, 250GB € 545,15
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nlepp1&l=nl&s=dhs
3GB, i3 350m, 320GB, €613,43
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nlepp1&l=nl&s=dhs
4GB, i5 450m :? , 500GB, €711,01
idem met i5 520M: €750

de duurdere i3 lijkt mij de beste keuze, alles inclusief verzendkosten.

valt me overigens op hoe moeilijk het is de kortingsbon toe te passen, toen de c2d er nog was had je die bon op alles behalve het goedkoopste model: daar zat al €350 korting op :+

overigens, ik heb alle talen behalve US international verwijderd, en nog verkloot ctr+shift mijn layout |:(

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:36:

ben ik nu blind, of is de goedkoopste config 599 :z

achter de schermen zit ook nog een ulta-budgetmodel, met een kleinere hdd en minder RAM. laat mij even puzzelen...
Nee dat ben je niet, maar ik heb een sleeve erbij + verzendkosten zitten er al bij :) ik laat jou even prutsen! Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
529 +18 sleeve + 29 verzendkosten - 10% - 3% EPP = 631?

Vet

[ Voor 9% gewijzigd door SAWYER op 02-07-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

SAWYER schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 19:02:
529 +18 sleeve + 29 verzendkosten - 10% - 3% EPP = 631?

Vet
Dat was op een andere reactie ;) ik ga even kijken wat het beste bij me past

Edit: Ga de goedkoopste config halen, voor 562 incl sleeve een mooie machine! Heel erg bedankt Darkstone ;) heb weleens gehoord dat betalen via Ideal bij Dell langer duurt dan bankoverschrijving, wat is hiervan waar?

[ Voor 39% gewijzigd door souljah1h op 02-07-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
souljah1h schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 19:14:
dit: Ga de goedkoopste config halen, voor 562 incl sleeve een mooie machine! Heel erg bedankt Darkstone ;) heb weleens gehoord dat betalen via Ideal bij Dell langer duurt dan bankoverschrijving, wat is hiervan waar?
niets, volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ok dan via Ideal :)

Edit: Optie staat er niet meer tussen.. wtf kan je niet met EPP via ideal bestellen ofzo?

Zonder EPP kan je wel via ideal bestellen.. Dan maar via bankoverschrijving

[ Voor 23% gewijzigd door souljah1h op 02-07-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:02:
[...]

Ik heb even wat gespeeld met de configuratie, EPP op 808 euro werkt wel, maar de 5% korting word dan niet meegerekend.. Was al van plan om windows te retourneren
Klopt, ik heb het ook even geprobeerd en krijg de volgende melding:
Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.

5% korting
Vervalt woensdag 7 juli 2010

Eerder kon je gewoon EPP combineren met een coupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is 899799 ex. btw, oftwel 951 voor de kortingen, de duurste i7 komt daar nog net niet aan 8)7

ten tijde van de gloriedagen van de c2d (lees: niet zo lang geleden) dat je daar met het basismodel al aan: de 'vaste kortingen" waren toen veel hoger.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:14:
het is 899799 ex. btw, oftwel 951 voor de kortingen, de duurste i7 komt daar nog net niet aan 8)7

ten tijde van de gloriedagen van de c2d (lees: niet zo lang geleden) dat je daar met het basismodel al aan: de 'vaste kortingen" waren toen veel hoger.
Heb de N0055806 met 9cell en de LAN 6200 en 8gb geheugen genomen en dan kom ik voor de kortingen op € 1.542,48 en na de kortingen op € 1.163,98 dan gaat er nog € 56,57 EPP vanaf.
Maar nog steeds geen korting met de coupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed punt, bij de XPS doet hij het ook niet.

vast een bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Ben ook aan het kijken voor een Dell, iemand ervaring hoe CSS (counter strike source) er op draait? Was van plan iets te nemen met i5 of i7 en 4 GB geheugen?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

T-Rhidon schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 21:05:
Ben ook aan het kijken voor een Dell, iemand ervaring hoe CSS (counter strike source) er op draait? Was van plan iets te nemen met i5 of i7 en 4 GB geheugen?
Met een oude config, dus met C2D processor en mindere videokaart ( 512 tegen 1024MB ) 172 fps volgens dit filmpje YouTube: Dell Studio 15 Gaming Review 2009

Genoeg dus om een potje te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41
Css gaat zeker lukken ja! Goed dat je het zegt, heb het spel ook nog op mijn steam account staan, ooit in een actie voor 3 euro gekocht, maar helemaal vergeten :p

Ik speel nu cod 2 met redelijke settings op een extern beeldscherm 1680x1050 en dat gaat super! Rond de 150 fps, scherm zelf zit ik op 250 constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Oke maar dan neem ik wel aan dat het online is? Want ik speel alleen maar online? In server met rond de 30 a 50 spelers.

Dankje zal zo het filmpje eens bekijken.

Is dan alles op high of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik speel TF2 met alles @ high @ 1080p met 25 fps minimaal, werkt prima.

maar als je wilt gamen, dan zou ik toch een andere kiezen: selling point van deze notebook is toch het scherm, het 1080p scherm welteverstaan.
als je dit scherm niet neems is een willekeurige asus met 2 jaar garantie, afhankelijk van je eisen, een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Aha nee wilde dan wel gelijk voor 1080p scherm gaan, aha speel af en toe ook tf2, kan ik dan in window spelen met ernaast msn open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Waarom zou dat niet kunnen? :P

In tegenstelling tot veel engines heeft Source vooral je processorkracht nodig ipv je grafische kaart. Dus Source games spelen wel vlot :)

Ik zal morgen TF2 eens testen met m'n i5 en 5470 :)

[ Voor 83% gewijzigd door Bv202 op 02-07-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Bv202 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:02:
Waarom zou dat niet kunnen? :P

In tegenstelling tot veel engines heeft Source vooral je processorkracht nodig ipv je grafische kaart. Dus Source games spelen wel vlot :)

Ik zal morgen TF2 eens testen met m'n i5 en 5470 :)
Heel erg graag, zou je dan in een server willen testen met veel mensen? Daar wat screens van posten?

En natuurlijk kijken wat je FPS zijn? " ~ cl_showfps 1 , zodat ik dat kan bekijken. Dan zal het ongeveer even zwaar zijn als CSS. Post er dan wel even je settings bij?

Alvast bedankt _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Geen probleem, zal ik morgen even doen :)

Ik heb vorige week EP2 gespeeld (zelfde engine als TF2) en dat ging vlot, hoewel de settings niet hoog stonden. Ik ben vrij zeker dat TF2 ook wel vlot zal draaien.

De grafische kaart is echt allesbehalve goed. Ik speel af en toe eens een game als TF2, L4D, etc. en deze kaart voldoet voor mij. Als je echt elke dag er op wilt gamen, kan je misschien beter naar een andere laptop kijken. Crysis hoef je hier niet op te spelen op high settings :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cl_showfps 2
dan neemt hij het gemiddelde van de laatste paar seconden, met cl_showfps 1 is het meer "frames this second"...

ik zal ook nog wel eens testen, al speel ik meestal met een overclock van 15% (4441 3dmarks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Bedankt heren, dan zie ik morgen graag de resultaten of maandag ;). Hoeft niet te haasten maar hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:36:

overigens, ik heb alle talen behalve US international verwijderd, en nog verkloot ctr+shift mijn layout |:(
Waarom zet je Ctrl + Shift dan niet uit?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan, maar ik vind het toch vreemt dat hij switcht naar een taal die ik heb verwijderd :z

edit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Zz1VO.png

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:04
Gewoon die toetsen uitzetten zijn er 2, invoertaal en taal wijzigen ene is voor de layout van je tb en de andere voor het gedrag van bijv " ; ~ enz werkt heel irritant als " "het niet doet :P terwijl de key wel wordt aangeslagen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 07:26:
het gedrag van bijv " ; ~ enz werkt heel irritant als " "het niet doet :P terwijl de key wel wordt aangeslagen.
hoe doe je dat eigenlijk? als programmeur is het mateloos irritant als je " drukt en het pas op je scherm verschijnt als je nog een toets indrukt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45
Je gaat dat schermpje van die talen instellen (verwijderen :P) en dan 3e tabblad (Geavanceerde..) en dan Toetscombinatie wijzigen onderaan. En dan gewoon beide op Niet toegewezen.
Nooit meer ergens last van! :)

edit: oow niet goed gelezen xd. Van die " wil ik ook wel weten!

[ Voor 13% gewijzigd door PieterAelse op 03-07-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij "de mac"... doet hij dat wel gewoon, werkt veel beter vind ik

de laatste keer dat ik een é nodig had is te lang geleden, daar heb je een spellchecker voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-10 13:09
Toetsenbord indeling op US en niet US International zetten.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_

edit: ook zo'n last van hoge cpu usage van rmclock (~5%...)?
gebruik dan "RefreshInterval"=dword:0000EA60" in rmclock_tweaks.red :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Heb net even TF2 geprobeerd hier :)

Alles is met deze settings: http://img97.imageshack.us/i/tf23.png/
Met een resolutie van 900p (1080p zorgt voor een iets lagere fps, maar blijft ook gewoon speelbaar).

Fps is ongeveer 40-45, op "drukke" plekken kan dit dalen tot 20 fps. De game was op elk moment speelbaar.

Screen: http://img138.imageshack.us/f/tf2x.png/

Windowed met dezelfde settings, maar 720p resolutie (900p nam iets te veel ruimte in beslag): http://img132.imageshack.us/f/tf22.png/

Negeer die achtergrond maar, moet ik nog steeds eens aanpassen :p

EDIT:
Als je de verhouding naar 4:3 zet, kan je resoluties als 1024x768 selecteren, welke leuker zijn voor windowed. Met die resolutie haal je 50-60 fps, met een minimum van 30 fps. Ik had zonet wel problemen met het verbinden naar de servers, geen idee hoe dit komt...

[ Voor 19% gewijzigd door Bv202 op 03-07-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou AA uitzetten, daar heb je echt geen reet een op 15"
bovendien zijn low-end kaarten echt heel slecht in AA op hoge resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:51:
gevoel van snelheid heeft veel meer te maken met de HDD en hoeveelheid geheugen dan met de CPU

een netbook met ULV en een SSD is waarschijnlijk net zo snel als mijn, op papier, veel snellere p8600+320/7200 schijf, zoniet sneller (hench het feit dat er zeer waarschijnlijk een SSD in mijn bak komt op het moment dat de prijs onder de €2/GB duikt, eind dit jaar dacht ik, dan komt er een nieuw productieprocess)

wat dat betreft loont het om een i3 te nemen met een SSD ipv een i7, maar dat hangt ook van de doelgroep af.

mijn notebookstand is er overigens nog steeds niet, hoe lang duurt het nu om een pakettje van vrijdag 10:00 te bezorgen over 100km? |:(
Ik heb hier even over na zitten te denken en ik twijfel nog een beetje. Ik ga binnenkort een Studio 15 bestellen voor mijn studie (Technische Natuurkunde for the interested). Nu zit ik te twijfelen, heb ik er meer aan dat ie snel opstart, en dat de paar programma's die ik nodig heb ook vlot opstarten, dus een Studio 15 met SSD. Of ga ik meer aan een snellere CPU hebben, en een grotere HDD?

Op zich zal ik als ik een SSD in mijn laptop zet mezelf wel enorm gaan ergeren aan een m'n desktop (Dat is een knap bakkie hoor, daar niet van) maar ik wil me niet constant gaan ergeren aan m'n desktop.

Als ik voor een SSD ga word het een custom Studio 15 met Full HD scherm, i3, 4GB ram en 250GB 5400RPM HDD die dus vervangen word voor een SSD. Zonder SSD wordt het waarschijnlijk een i5-520 ipv de i3 en een 500GB HDD.

De extra harde schijfruimte is wel lekker, maar geeft een SSD echt zoveel voordeel als men zegt?

Zijn er mensen die ervaringen hebben met SSD's in hun laptop?

EDIT: Darkstone, de SSDs zijn al onder de 2GB per GB by the way. Dat heb ik net uitgezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ik vind persoonlijk SSD's nog veel te duur voor hetgeen je krijgt...

Darkstone: Idd, zonder AA draait 't beter. Heb wel 't probleem dat de verbinding hier erg slecht is. De server list refreshed gewoon, maar het internet is heel sloom en verbinden naar de servers lukt niet. En als het wel lukt, heb ik de eerste 2 minuten spelen verschrikkelijke lag (onspeelbaar). Na een minuut of 2 herstelt het en wordt alles normaal met een goede ping.

Geen idee of dit aan de netwerkkaart of de router ligt... Ik denk dat het eerder aan de router ligt, die heeft al eerder lastig gedaan met Source games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omgwtfbbq schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:29:
Als ik voor een SSD ga word het een custom Studio 15 met Full HD scherm, i3, 4GB ram en 250GB 5400RPM HDD die dus vervangen word voor een SSD. Zonder SSD wordt het waarschijnlijk een i5-520 ipv de i3 en een 500GB HDD.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met SSD's in hun laptop?
ik verkies de ssd, en dan plaats ik hem op de plek van de dvd drive.
de SSD is natuurlijk wel duurder :/

overigens, een screenshotje maken van tf2 met zelfde camerastandpunt en verschillende instellingen is zo makkelijk nog niet: als ik alt-tab crasht ie, als ik een instelling veranders crasht ie soms :F
meteen de reden dat ik geen tf2 meer speel: de enige is zo brak als wat.
schiet toch op met die engy update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:16
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:51:
[...]

Dat is ook een idee, de DVD drive gebruik ik toch weinig, maar op zo'n manier kan ik voor mijn i5 config gaan en dan later nog besluiten een SSD erbij te doen. Heb ik een beetje beste van 2 werelden.

Hmm, food for thought.. Bedankt voor je reactie Darkstone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:51:
[...]

overigens, een screenshotje maken van tf2 met zelfde camerastandpunt en verschillende instellingen is zo makkelijk nog niet: als ik alt-tab crasht ie, als ik een instelling veranders crasht ie soms :F
meteen de reden dat ik geen tf2 meer speel: de enige is zo brak als wat.
schiet toch op met die engy update
Idd, ik moest de game ook dikwijls herstarten want bij 't wijzigen van een instelling werd en bleef het scherm soms zwart :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omgwtfbbq schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:55:
[...]

Dat is ook een idee, de DVD drive gebruik ik toch weinig, maar op zo'n manier kan ik voor mijn i5 config gaan en dan later nog besluiten een SSD erbij te doen. Heb ik een beetje beste van 2 werelden.
[...]
klopt, alleen heb ik een blu-ray drive erin zitten (was destijds goedkoper 8)7 ), en die eruit slopen vind ik zonde (laatste keer dat ik het ding gebruikte was overigens mijn windows installatie 7 maanden geleden)

voor de liefhebbers: vergelijkingspics, der verschillen zijn imo klein

alle settings 1 onder max, behalve shadows (zorgen alleen maar voor lag met vuur erbij....)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OFWBnx6ehEGM2heeqyWItEgD/thumb.jpg

max, geen AA
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j3hupeiLVgGchqv3jrKrSGsD/thumb.jpg

max, 4x AA (check de framedrop 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GcvqAyMRhT5hrYYtKfqyASIY/thumb.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:51
omgwtfbbq schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:55:
[...]

Hmm, food for thought.. Bedankt voor je reactie Darkstone :)
Zo ga ik het ook doen! heb nu al de studio 15 met de i7 en straks als ssd's goedkoper zijn plaats ik er ook 1 in mijn laptop in plaats van mijn dvdspeler :*)

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Nog zo'n slecht idee niet eigenlijk. Mochten SSD's een redelijke prijs hebben, deed ik 't meteen :)

Darkstone, op die screens sta jij natuurlijk alleen. Ga eens in een server met 32 spelers waar iedereen ligt te schieten, je fps zal niet zo hoog meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eind dit jaar komt er een vermoeddelijke prijsdaling van max. 25%, wanwege overstap naar een ander productieprocess.

o, en fijn dat ik nu " en ' fatsoenlijk kan gebruiken, maar nu doet de alt-gr toets het niet meer |:(
daar gaat mn euro teken...
Bv202 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:20:Darkstone, op die screens sta jij natuurlijk alleen. Ga eens in een server met 32 spelers waar iedereen ligt te schieten, je fps zal niet zo hoog meer zijn...
weet, maar met 32 man word het moeilijk 3x hetzelfde camerastandpunt te capturen :+
bovendien lijkt de framedrop mij evident.

ik speelde overigens zonder overclock.
edit: met overclock haal ik met hetzelfde camerastandpunt geen 40, maar 52 fps :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

o, en fijn dat ik nu " en ' fatsoenlijk kan gebruiken, maar nu doet de alt-gr toets het niet meer |:(
daar gaat mn euro teken...
Ctrl + Alt + E ;)

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Je dvd drive eruit en SSD in?

heb je dan niet een gat aan de rechterkant? of bij de studio, een sleuf die nergens toe leid?
Vertel meer plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope, doet niets.

als ik het windows-toetsenbord opstart gebeurt er niets als ik alt, danwel ctrl indruk, bij US-int is dat wel het geval.
inclusief het vervelende gedrag van " :F
SAWYER schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:03:
Je dvd drive eruit en SSD in?

heb je dan niet een gat aan de rechterkant? of bij de studio, een sleuf die nergens toe leid?
Vertel meer plz
komt er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/US4B988tlwDsr6UjptlAqmLQ/full.png
ofwel, geen uiterlijke verschillen, maar je zit idd wel met een sleuf die geen dvd'tjes slikt

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 09:15:
[...]

hoe doe je dat eigenlijk? als programmeur is het mateloos irritant als je " drukt en het pas op je scherm verschijnt als je nog een toets indrukt |:(
Je moet even kijken in taal instellingen en dan bij toetsen combinatie daar kun je 2 verschillende toets combos instellen voor 2 handelingen een van de 2 is invoertaal en de andere layout.
Ik moet overgens nogsteeds de " ' toets+shift en dan een spatie drukken voor een "
Maar ik had eerst dat de " het pas dee bij bepaalde letters of 20x op spatie drukken(rammen als dat je een paar keer overkomt 8)7 )

@ssd's dat moet ik ook nog eens doen de studio is enorm sloom vergeleken met mn e8400+intel 80gig ssd terwijl de i7 in mn studio qua rekenkracht beter is als de e8400, het ligt dus vooral aan het verschil van 500 gig 7200rpm hdd vs 80 gig ssd

[ Voor 15% gewijzigd door naaitsab op 03-07-2010 18:23 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Cheers Darkstone.

Dan zal ik wss 40GB SSD halen voor OS en paar progs en gebruik de grote HDD voor de rest. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:20:
[...]
@ssd's dat moet ik ook nog eens doen de studio is enorm sloom vergeleken met mn e8400+intel 80gig ssd terwijl de i7 in mn studio qua rekenkracht beter is als de e8400, het ligt dus vooral aan het verschil van 500 gig 7200rpm hdd vs 80 gig ssd
stop hem in je studio

ik zie niet, buiten de prijs :+ , welk voordeel een desktop je bied boven een notebook, enkel de grafische prestaties van de studio zijn minder.
maar voor gamen heb je toch geen SSD nodig :)
SAWYER schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:35:
Cheers Darkstone.

Dan zal ik wss 40GB SSD halen voor OS en paar progs en gebruik de grote HDD voor de rest. Super!
misschien moet ik dat ook maar gaan doen... ik ben binnenkort jarig :)

edit: als ik steam en SC2 naar de prullenbak verwijs heb ik 25GB in gebruik, dat klinkt toch wel aantrekkelijk, plus, ik heb geen idee wat te vragen voor mijn verjaardag 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:52:
[...]

stop hem in je studio

ik zie niet, buiten de prijs :+ , welk voordeel een desktop je bied boven een notebook, enkel de grafische prestaties van de studio zijn minder.
maar voor gamen heb je toch geen SSD nodig :)

[...]

misschien moet ik dat ook maar gaan doen... ik ben binnenkort jarig :)
No way ssd blijft mooi in mn laptop :+ koop mish nog wel 2 erbij als ze goedkoper worden, 1tje voor raid0(0.5gb/s read :D) in desktop en 1tje voor C-drive in studio
Laptop is waardeloos voor alles waar ik mn desktop voor gebruik ;)
1. Photoshop op 24"+20"monitoren of een 768p of 1080p 15,6" monitor.
2. Toetsenbord van een laptop is te krap + te weinig multimedia functies zonder gegochel met FN en een touchpad is ook niks voor normaal gebruik dus gebruik ik een logitech mx5500 en g500 ivm instelbare gevoeligheid tijdens gamen en photoshop.
3. Programeren(software en sites) en tekst typen zie punt 2.
4. En voor de prijs van een capabele laptop heb je een flinke pc met een bloedsnelle i7 erin.
5. Zoals je zegt de grafische performance is naadje(ook weer te maken met punt 1 ivm gpu acceleratie in cs4-5 en uiteraard gaming)
Heb een laptop omdat het moet ivm de *** pc's op school en ik geen zin heb om steeds alles te syncen met usb/mail/ftp op school.
Nee ik heb niks met laptops vin ze veels te duur in verhouding met een desktop en voor een dingetje onderweg pak ik mn smartphone er wel bij ;)

SSD kan ik je echt aanraden, neem dan deze pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB enige betaalbare met een echt goeie controller erin, de rest komt rond de 250-300 pas met goeie controllers.

40 gig heb ik ook naar gekeken maar vond ik net ff te krap het zou net passen met windows 7 en wat software, en bij 40 zijn ook niet echt een goeie ssd's verkrijgbaar met een goeie controller.
Een slechte controller is niet alleen langzaam maar f*cked ook je data op en dus grotere kans op een "crash" van je ssd

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:20:
naaitsab schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:11:
[...]

No way ssd blijft mooi in mn laptop
ben ik nu blind of :?

en dan de rest van je "argumenten" :+
1. Photoshop op 24"+20"monitoren of een 768p of 1080p 15,6" monitor.
dan koppel je je monitoren aan
2. Toetsenbord van een laptop is te krap + te weinig multimedia functies zonder gegochel met FN en een touchpad is ook niks voor normaal gebruik dus gebruik ik een logitech mx5500 en g500 ivm instelbare gevoeligheid tijdens gamen en photoshop.
idem
3. Programeren(software en sites) en tekst typen zie punt 2.
4. En voor de prijs van een capabele laptop heb je een flinke pc met een bloedsnelle i7 erin.
goed punt, maar een laptop kost je niets: die heb je namelijk al ;)
5. Zoals je zegt de grafische performance is naadje(ook weer te maken met punt 1 ivm gpu acceleratie in cs4-5 en uiteraard gaming)
en dat is dan het enige, imo
dat ze goedkoper zijn is leuk, maar als je dus al een notebook hebt...
SSD kan ik je echt aanraden, neem dan deze pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB enige betaalbare met een echt goeie controller erin, de rest komt rond de 250-300 pas met goeie controllers.

40 gig heb ik ook naar gekeken maar vond ik net ff te krap het zou net passen met windows 7 en wat software, en bij 40 zijn ook niet echt een goeie ssd's verkrijgbaar met een goeie controller.
Een slechte controller is niet alleen langzaam maar f*cked ook je data op en dus grotere kans op een "crash" van je ssd
zo crap is pricewatch: Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2C1 40GB toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:58
Aangezien het leverings topic niet actief is post ik het even hier.
Gisteren zou normaal mijn studio 15 geleverd worden maar heb heel de dag niets gezien. Savonds kwam dit op de site:

BRUSSELS, BE 02/07/2010 23:22
DE ONTVANGER VROEG VASTHOUDING AAN VOOR EEN TOEKOMSTIGE AFLEVERDATUM. UPS POOGT AF TE LEVEREN OP GEVRAAGDE DATUM / AFLEVERING GEWIJZIGD

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Bij leverdatum staat er nu 'uitzondering'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet actief? er is vanmiddag nog in gepost :/
Dell levertijden topic

echter, volgens mij betekent dit dat hij na het weekend komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:40:
niet actief? er is vanmiddag nog in gepost :/
Dell levertijden topic

echter, volgens mij betekent dit dat hij na het weekend komt.
Ja is wel actief maar zit met dit voorval redelijk verveeld :p Ik hoop nu op maandag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 12:45
(bij gebrek aan een inspiron topic?)

Gister voor een vriend van me een Dell Inspiron 15i besteld:
i3-350M
4gb ram (ddr3, 1067 mhz)
500gb schijf
1gb ati HD5450

voor 599,-
Leek mij wel mooie deal toch.
Iemand ervaringen? (met deze nieuwe Inspiron, config etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 19:21:
[...]

[...]
ben ik nu blind of :?

en dan de rest van je "argumenten" :+

[...]
dan koppel je je monitoren aan

[...]
idem

[...]
goed punt, maar een laptop kost je niets: die heb je namelijk al ;)

[...]
en dat is dan het enige, imo
dat ze goedkoper zijn is leuk, maar als je dus al een notebook hebt...

[...]

zo crap is pricewatch: Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2C1 40GB toch niet?
Mijn postvile a 200 euro blijft in mn desktop en niet in de laptop, zo goed dan :+

Maar waarom in godsnaam een laptop naast je zetten en dan 2 monitoren+tb+muis+audio aansluiten?
2 monitoren vind de gpu echt niet leuk kom ik nu achter(ja oke het is best warm maar nu slaat de cpu en gpu fan ook aan met 23.8 graden in mn kamer en ik zit alleen op deze site verder draait er niks, als ik de monitor afkoppel is ie gelijk een stuk stiller.

Maar de pc die ik heb staan(voeding is weggestuurd voor rma was defect) kost een stuk minder en is aan alle kanten sneller, dus ja een laptop blijft voor mij een must ivm school maar thuis blijft ie op de kast staan.
Maarja genoeg hierover mijn punt is duidelijk en jouwe punt ook, ieder zn ding/smaak.

Die 40 gig postville is zeker niet slecht maar de 80 presteerd beter, en 40 gig vind ik te krap.
Je moet ook onderpartieoneren(ofzo) zodat 10% niet gepartioneerd word dit komt je snelheid ten goede en verkleint de kans op een vastloper van je data.
Om het te krap uit te leggen, windows is nu redelijk vers alleen itunes en cs5 erop dat is iets wat er altijd op komt, office en visual studio moet er nog op, nu zit ik al op 17 gig met windows/prog files/prog files(x86) dan vind ik 35 gb beetje krap.

Over het fabeltje dat het bij gamen niet uitmaakt, daarop kan ik uit eigen ervaring zeggen.
Loadtime is een stuk korter YouTube: Intel® SSD Gaming Demo Fps blijft hetzelfde/ietjes sneller
Maar in windows is het echt een feest damn dat spul is een stuk sneller :*)

Zit de dvd drive met sata vast? Dan zou je m evt via de e-sata poort nog kunnen gebruiken als het moet }:O

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Heb onlangs de Dell Studio 1558 besteld, echter zou ik hier een Backlit toetsenbord in willen. Heeft iemand een adresje waar ik deze kan bestellen ( liefst niet al te duur )?

Ook had ik nog een vraagje over mijn CPU, de i3 350M beschikt ook over een een Intel HD graphics videokaart, kan ik schakelen tussen de 5470 en de Intel HD om zo stroom te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:01:
[...]
Zit de dvd drive met sata vast? Dan zou je m evt via de e-sata poort nog kunnen gebruiken als het moet }:O
klopt, ik heb ook zo'n usb adaptertje

heb eigenlijk nog een sata -> esata kabeltje nodig, jammer dan dealextreme die dingen niet heeft :/
souljah1h schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:47:
Heb onlangs de Dell Studio 1558 besteld, echter zou ik hier een Backlit toetsenbord in willen. Heeft iemand een adresje waar ik deze kan bestellen ( liefst niet al te duur )?
ebay
Ook had ik nog een vraagje over mijn CPU, de i3 350M beschikt ook over een een Intel HD graphics videokaart, kan ik schakelen tussen de 5470 en de Intel HD om zo stroom te besparen?
dat kan helaas niet, het gekke is dat ie wel 256MB aan ram opvreet :?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:50:
[...]

heb eigenlijk nog een sata -> esata kabeltje nodig, jammer dan dealextreme die dingen niet heeft :/
Ik kreeg bij mn mobo zon sata<->e-sata kabel dus ik zou zeggen duik even op ebay en je hebt t zo.
bijv deze http://cgi.ebay.nl/0-5M-e...rs_RL&hash=item414a43dd4b

Zit je alleen met de stroom ik wil eigenlijk ook wat hdd's aansluiten via de e-sata maar heb geen
230v -> molex/sata-power adapter en ik dacht dat usb(5volt 500mAh) ->molex te weinig Ah gaf voor hdd's van minimaal 500 gig.
En om nou zon 230 ->5-6-8-10-12 volt adaptor te halen bij de bouwmarkt en die plus en min draad aan een molex aan te maken vind ik een beetje tricky.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:28:
Zit je alleen met de stroom ik wil eigenlijk ook wat hdd's aansluiten via de e-sata maar heb geen
230v -> molex/sata-power adapter en ik dacht dat usb(5volt 500mAh) ->molex te weinig Ah gaf voor hdd's van minimaal 500 gig.
En om nou zon 230 ->5-6-8-10-12 volt adaptor te halen bij de bouwmarkt en die plus en min draad aan een molex aan te maken vind ik een beetje tricky.
laat ik nu net zo'n adapter hebben ;)

edit, heb mn pc nog even opengeschroefd om te kijken waar die hitte onder het touchpad nu vandaan komt.
wat blijft? al na 5 minuten word de wifi kaart zo heet dat je je vinger er niet langer dan 2 seconden op kan houden :/ en dat met een energieverbruik van 1.5w.

en wat nog het gekste is: ook de BT kaart word lichtelijk warm, terwijl ik deze toch echt uit heb staan.

en nog iets: bij het verwijderen van de accu worden de bios-instellingen gereset, en dat terwijl ik toch echt een bios batterijtje zie zitten

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Heeft iemand toevallig meer informatie over hoe je het toetsenbord moet verwijderen (en vervangen)
Ik krijg het "Center control cover" niet eraf, en de dell documentatie is niet zo geheel duidelijk.
http://support.euro.dell....SM/cntrcont.htm#wp1185318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:50:
[...]

[...]
ebay

[...]

dat kan helaas niet, het gekke is dat ie wel 256MB aan ram opvreet :?
Heb even op Ebay gekeken maar staan alleen maar Studio 1535 / 1536 / 1537 toetsenborden op, passen deze ook op mijn 1558? Of heb je een linkje naar de juiste..

Dat is inderdaad vreemd, je kan hem ook niet uitschakelen in de bios? Of iets minder RAM toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
1530 toetsenborden schijnen de eject-toets te missen, en hebben geen bedrukking op de functietoetsen, tenminste, dat heb ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
souljah1h schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:11:
[...]
Dat is inderdaad vreemd, je kan hem ook niet uitschakelen in de bios? Of iets minder RAM toewijzen?
nee, helaas
Boschjesman schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:12:
1530 toetsenborden schijnen de eject-toets te missen, en hebben geen bedrukking op de functietoetsen, tenminste, dat heb ik ergens gelezen.
correct, je hebt een 1555/1557/1558 keyboard nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hmm, hier weer pech met de studio 15...
Pakte net de open laptop met 1 hand op. Met mijn duim drukte ik dus op het zwarte gedeelte naast de Pg Up en Pg Dn toets. Kenbaar is de laptop daar niet op berekend, want nu zit er een barst in het zwarte gedeelte. Net niet helemaal in de breedte doorgescheurd... Grrrr...

Zou het garantie kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik pak hem altijd iets hoger beet, naast de delete toets.

sowieso is dat een zwakke plek aangezien de DVD drive veert, daar had bij nader inzien wel een versteviging ingekund... weer een reden om dvd drives te verbannen.

garantie, en anders maak je het beste van de situatie en bestel je meteen een blacklit tobo + zwarte rand op ebay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Verlicht tobo heb ik al...
Hoop dat morgen mijn nieuwe adapter komt, kan ik gelijk weer bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik een stuck fan, mijn CPU is 33° en GPU 50° en de fan draait nog steeds @ max...

edit: het zal wel verbeelding zijn, zet ik de PC uit, hoor ik nog steeds een suizend geluid :F

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Dank jullie wel voor de TF2 screens, maakt het voor mij een stuk duidelijker ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:28:
volgens mij heb ik een stuck fan, mijn CPU is 33° en GPU 50° en de fan draait nog steeds @ max...

edit: het zal wel verbeelding zijn, zet ik de PC uit, hoor ik nog steeds een suizend geluid :F
Pilletje genomen? :+
Fan slaat nu helemaal snel aan met dit weer als ik een filmpje ga kijken of een spelletje opstart gaan cpu+gpu fan gelijk flink blazen, en de gpu schiet binnen een paar minutjes gelijk naar 70-75 :-(
Zal de laptop eens wat hoger zetten zodat er wat meer lucht onderdoor kan kijken of dat helpt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ach, met een p8600 valt het erg mee met de fan, zie de temps in jouw quote O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Hier maar even mijn temps dan, zit op desktop met muziek verder niks en het is 25 graden in mn kamer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Sensoreigenschappen:  
   Sensortype   Dell SMI (ISA B2h)  
   GPU sensortype   Diode (ATI-Diode)  

Temperaturen:  
   CPU   53 °C (127 °F)  
   CPU #1 / Kern #1   57 °C (135 °F)  
   CPU #1 / Kern #2   55 °C (131 °F)  
   CPU #1 / Kern #3   58 °C (136 °F)  
   CPU #1 / Kern #4   55 °C (131 °F)  
   Aux   55 °C (131 °F)  
   DIMM   53 °C (127 °F)  
   GPU diode (DispIO)   60 °C (140 °F)  
   GPU diode (MemIO)   64 °C (147 °F)  
   Seagate ST9500420AS   45 °C (113 °F)  

Koelingsventilatoren:  
   CPU   2775 RPM  
   GPU   76 RPM (30%)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tsja, dat heb je met een i7...

mijn temps zijn overigens 43/55 op dit moment, de cpu temp schommelt vrij veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Ehhm, ik dacht dat de studio 15 maar 1 fan had... Of heb ik het nou helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt, de fanuitlezing klopt overigens voor geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
visie schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:50:
Ehhm, ik dacht dat de studio 15 maar 1 fan had... Of heb ik het nou helemaal mis?
Ja dat weet ik niet de cpu zeker maar gpu zou ook vast wel een fannetje hebben ding word erg warm.

[ Voor 18% gewijzigd door naaitsab op 05-07-2010 13:17 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Heb zonet mijn studio 15 gekregen. Ziet er leuk uit :)

Alleen staan sommige toetsjes wat scheef, geen probleem natuurlijk.
Een leuke verassing was dat er een motiefje op de laptop staat. Heb dit namelijk nergens op afbeeldingen gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 21:29
@ Naaitsab: nee, maar 1 fan voorzover ik weet: Heatsink zal wel over allebei gaan. Jullie hebben het allemaal leuk over een SSD op de plaats van de DVD zetten, maar de fysieke dimensies van dat ding zijn toch heel anders? Weet iemand een adres voor Caddies oid? Zit er zelf nl. ook mee dat ik de capaciteit van mn HDD niet wil verliezen. Aan de andere kant kijk ik de laatste tijd ookg raag af en toe een dvd'tje op dit ding (geen dvd-speler in dit huis te vinden 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de dimensies zijn iderdaad anders: de SSD/hdd is namelijk in elke as kleiner.

ik had even gezocht maar kon er geeneen vinden: weet iemand een verkoopadres voor zo'n hdd caddy?
According to google, Dell Studio 1555 comes with a 12.7mm slot-loaded sata optical drive, so try a ebay or newmodeus 12.7mm sata optical bay caddy as shown in the first post.
12.7 mm dus

en een paar mooie pics
en caddys

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindelange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2023
Hoop heen en weer gebel gehad met Dell, aangezien m'n studentencreditcard een limiet heeft van 1000 euro en de bestelling daarom was geweigerd... hopelijk werd de cashback nog, nu ik met een andere kaart heb besteld.

Maar goed, dit wordt binnenkort bezorgd:
Dell Studio 15
i7 740QM
8 GB geheugen
500GB 7200RPM harddisk
1GB ATi Radeon 5470
Full HD 1080p beeldscherm
Intel wireless N
Grow-up 2 design

Incl. verzendkosten net iets boven de 1100. Hopelijk nog 3% cashback en 90e windows refund. Geschatte leverdatum 27 juli... dat gaat hopelijk nog naar beneden.
Ben erg benieuwd hoe Adobe CS5 hierop draait, nu bijna alles 64 bit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
robindelange schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 12:26:
Hoop heen en weer gebel gehad met Dell, aangezien m'n studentencreditcard een limiet heeft van 1000 euro en de bestelling daarom was geweigerd... hopelijk werd de cashback nog, nu ik met een andere kaart heb besteld.

Maar goed, dit wordt binnenkort bezorgd:
Dell Studio 15
i7 740QM
8 GB geheugen
500GB 7200RPM harddisk
1GB ATi Radeon 5470
Full HD 1080p beeldscherm
Intel wireless N
Grow-up 2 design

Incl. verzendkosten net iets boven de 1100. Hopelijk nog 3% cashback en 90e windows refund. Geschatte leverdatum 27 juli... dat gaat hopelijk nog naar beneden.
Ben erg benieuwd hoe Adobe CS5 hierop draait, nu bijna alles 64 bit ondersteunt.
Windows refund is voor jouw rond de 150 euro. afaik.
En je hebt 150 euro meer betaald voor de 740qm, terwijl hij niet veel beter is dan de 720qm.

[ Voor 5% gewijzigd door SAWYER op 06-07-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
12 tot 15% van het aankoopbedrag, gemiddeld

ik kreeg €120 terug op €900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Ik heb zonet age of mythology geïnstalleerd op de studio 15 maar ik krijg het spel niet in widescreen (normaal gaat dit op andere pc vanzelf). Zou iemand even kunnen helpen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:59:
de dimensies zijn iderdaad anders: de SSD/hdd is namelijk in elke as kleiner.

ik had even gezocht maar kon er geeneen vinden: weet iemand een verkoopadres voor zo'n hdd caddy?

[...]

12.7 mm dus

en een paar mooie pics
en caddys
Aardig gedoe om alles los te halen :/ nog eventjes wachten tot de prijs van een 80 gig intel ssd zakt.
En dark als je geld hebt dan zou ik echt eentje inbouwen zijn top dinge 8)
Als je budget het toelaat neem de 80 gig, 40 gig vind ik toch te krap uit eigen ervaring.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt, service manual hier: http://support.euro.dell..../SM/optical.htm#wp1179928

ik koop denk ik een 80GB postvile een deze maanden, ik ben toch jarig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Vandaag de nieuwe adapter binnengekregen. Heb een slimline 130W gekregen, zoals gevraagd.
Wat me al opvalt is dat ie wel warm wordt, maar niet zo warm als een 90W versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:27:
ja dat klopt, service manual hier: http://support.euro.dell..../SM/optical.htm#wp1179928

ik koop denk ik een 80GB postvile een deze maanden, ik ben toch jarig :)
En dan doe je em toch inplaats van je blu-ray lezer? Stuur em mij maar op, ik gebruik em graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:57:
[...]

En dan doe je em toch inplaats van je blu-ray lezer? Stuur em mij maar op, ik gebruik em graag _/-\o_
Die zit volgensmij aangesloten op de e-sata poort van zn studio ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb een interne blu-ray lezer, die ik nooit gebruik: de aanschaf was goedkoper dan een versie met DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ruileh voor mn dvd speler :+
Even serieus, was ie echt goedkoper ? zeker geen dvd brander dan ofzoiets?
Dinge koste los iets van 80 euro en 160 voor een brander en dan heb je 5,25" slimline is nog duurder 8)7

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alleen met een bluray lezer kon je 4 jaar garantie strikken voor €20 :+

p8600/4gb/500gb = €870
p8600/4gb/500gb/blu-ray = €900, maar, bij deze config kon er voor €20 worden ge-upgrade naar 4 jaar garantie :? :D :*)

zonde van zo'n duur onderdeel, misschien wil iemand hem hebben voor zijn mac?

edit: saillant detail: rond dezelfde tijd was iemand erin geslaagd om met zijn accountmanager de blu-ray drive uit dat systeem te slopen, de korting? €150
helaas lief de destbetreffende accuntmanager toen tegen een error in het systeem aan ;(
al die kortingen, hoe lang nog voordat we systemen met negatieve prijzen kunnen bestellen? :+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindelange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2023
SAWYER schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:33:
[...]

Windows refund is voor jouw rond de 150 euro. afaik.
En je hebt 150 euro meer betaald voor de 740qm, terwijl hij niet veel beter is dan de 720qm.
150 euro terug voor windows, nog beter dan!

Toen ik de bestelling plaatste was de 740QM standaard.. zat inbegrepen in de prijs. Nu moet je inderdaad 150 euro bijbetalen. Vreemd dat het zo vaak verandert.
Wel 150 euro voor 2GB extra geheugen neergelegd.. maar had geen zin om het zelf goedkoper te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Ik wil na de vakantie zo'n config:

15inch
i5 520m
4GB RAM
500GB HDD
BT
Wifi-n

Tijdje terug maakte ik deze config op dell.nl voor iets van 650 euro?
Nu kom ik op 800 :s
Ook de coupon werkt niet meer..

Als het zo blijft neem ik een vaio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij bedoel je €750
€650 kan nooit: een i3+3GB kost al €630, al maanden

ik kom overigens op 788+verzendkosten
http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055803
de bon kan je via de telefoon er wel bijlullen, zelfs bij het duurste systeem doet hij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:47:
volgens mij bedoel je €750
€650 kan nooit: een i3+3GB kost al €630, al maanden

ik kom overigens op 788+verzendkosten
http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055803
de bon kan je via de telefoon er wel bijlullen, zelfs bij het duurste systeem doet hij het niet.
klopt idd, 750 heb de windows refund erbij gerekend.
750-110 = 640

Kun je telefonisch extra korting krijgen? en kun je telefonisch een design studio bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, en ja.

je moet alleen de juiste verkoper treffen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2010 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
hoe gaat dat dan :P moet ik gewoon vragen of ik extra korting kan krijgen?
Of moet ik zeggen dat ik een 10% kortings bon heb :shifty:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de 5% bon doet het niet vanwege een bug in het systeem (gok ik...)
die korting zou je igg moeten krijgen
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste