dat weet ik, daarom staan er dus twee punten achter mijn zin
Ik ga waarschijnlijk binnenkort een dell studio 15 kopen en overweeg zoals elders in het forum er een topic over is een cashback voor windows te vragen. Dit omdat ik via ma3d op een gratis manier aan windows 7 kan geraken. Nu vroeg ik me af (voor als de geïnstaleerde versie van dell de sleutel niet aanneemt), in hoeverre een studio 15 gemakkelijk laat formatteren om windows er opnieuw op te zetten. Dit omdat m'n huidige laptop (fujitsu) na een herinstalatie nooit meer dezelfde geworden is (webcam werkt bv niet meer) hoewel wel alle drivers deftig geinstalleerd zijn. Kwestie van een nieuwe laptop niet direct om zeep te helpen om wat geld terug te krijgen. (of dit iemand hier toevallig ervaring met heeft?)
[ Voor 3% gewijzigd door jerrevds op 15-06-2010 17:08 ]
sing once again our strange duet
kewstie van de setup uitvoeren en, dell quickset en de SDkaartlezer installeren
dat is het zo'n beetje
dat is het zo'n beetje
Mijn Dell Studio 1558 met i7-720QM is vandaag binnen gekomen. Keurig op tijd!
nieuws: Apple introduceert plattere Mac mini
stelletje achterbase mac fanboys die beweren dat er geen vergelijkbaar apparaat te krijgen is voor deze prijs, we nemen de voordelen van beide modellen door:
mac mini:
+compact
+wit
+apple logo
+€8 goedkoper
mijn dell:
+4 jaar NBD support
+blu ray
+4GB ddr2
+heeft een scherm
+dunner
+heeft een accu
+zuiniger als je het scherm eraf sloopt (zie 10 posts omhoog)
+VGA
+waarschijnlijk lichter
myth busted
[/offtopic]
stelletje achterbase mac fanboys die beweren dat er geen vergelijkbaar apparaat te krijgen is voor deze prijs, we nemen de voordelen van beide modellen door:
mac mini:
+compact
+wit
+apple logo
+€8 goedkoper
mijn dell:
+4 jaar NBD support
+blu ray
+4GB ddr2
+heeft een scherm
+dunner
+heeft een accu
+zuiniger als je het scherm eraf sloopt (zie 10 posts omhoog)
+VGA
+waarschijnlijk lichter
myth busted

[/offtopic]
Wat een lolbroeken toch altijdAnoniem: 303530 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:37:
nieuws: Apple introduceert plattere Mac mini
*knip*
Design vind ik erg mooi maar de rest mogen ze houden als ze van zon macbook pro 40% van de prijs afhalen dan zou ik er over nadenken maar nu echt niet zo veel geld voor zon "antiek" c2d geval, al komt er wel een i5 en/of i7 mac laptop.
Unix+Core-i
Dat is een 1557l0wland schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:47:
Mijn Dell Studio 1558 met i7-720QM is vandaag binnen gekomen. Keurig op tijd!
Veel plezier ermee verder zal zeker lukken.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ik heb mijn Studio nu bijna 2 jaar dus lijkt me wel handig voor mensen als ik mijn ervaringen plaats. Ik gebruik hem eigenlijk elke dag en om alvast een korte samenvatting: ik ben behoorlijk tevreden (
.
Ik heb een studio 1535 uit augustus 2008. 1280 * 800 scherm met traditionele backlight (geen led). Links heb ik een expressport en cardreader. Rechts 2 usb poorten. Omdat toendertijd de 6-cell batterijen op waren, had ik gratis upgrade naar de 9-cell. Ik heb een T5750 (C2D 2.0 GHz), ATi 4750 256mb, 4 GB RAM (had ik niet zoveel aan want ik kreeg vista 32bit).
Hier is een lijstje van alles wat me is opgevallen vanaf het begin:
Ben trouwens wel benieuwd naar zo'n backlit keyboard. Kan ik tijdens het installeren daarvan meteen mijn speakerkabeltjes nakijken.
Ik heb een studio 1535 uit augustus 2008. 1280 * 800 scherm met traditionele backlight (geen led). Links heb ik een expressport en cardreader. Rechts 2 usb poorten. Omdat toendertijd de 6-cell batterijen op waren, had ik gratis upgrade naar de 9-cell. Ik heb een T5750 (C2D 2.0 GHz), ATi 4750 256mb, 4 GB RAM (had ik niet zoveel aan want ik kreeg vista 32bit).
Hier is een lijstje van alles wat me is opgevallen vanaf het begin:
- Batterijduur is goed! ook nu na 2 jaar gaat hij 4,5 uur mee met wifi aan. 3 uur lang film kijken geen probleem!
- Computer kan best wel een beetje warm worden, zoals hier vaker gezegd is, ook het touchpad wordt best wel warm en lijdt daaronder. Ook worden de toetsen en het polsruststukje aan de linkerkant best wel warm als je een spelletje doet, ik weet niet hoe warm andere laptops worden maar dit zit wel op het randje van vervelend.
- Touchpad doet soms moeilijk, meestal als deze warm is. Het pad wordt ongevoelig en de muis verspringt. Bovendien was het ooit zo erg dat het ook uit zichzelf klikte. Dit kon ik voorkomen door het 'tap to click' uit te zetten. Dit was denk ik het grootste minpunt van de laptop.
- In tegenstelling tot wat ik op internet vond vind ik de ingebouwde speakers en microfoon erg goed! het geluid is helder en niet vervormd, maar mist natuurlijk wel bass. Misschien is dit een kwestie van gevoel of smaak.
- Laatste tijd doen de speakers het soms niet, ik vermoed een los draadje. Wel jammer.
- De 'connectivity' knop (of hoe ze dat ding ook noemen) is het meest nutteloze ding ooit, nog nooit gebruikt, ik heb werkelijk geen idee wat het ding doet.
- Constructief vind ik het een goed ding, 2 jaar lang op de fiets naar de universiteit en fysiek (behalve misschien de speakers) is er niets mee aan de hand.
- Windows Vista vind ik trouwens prima, heb er nooit problemen mee gehad. Computer start snel op, is responsief en gewoon goed.
- Last but not least: mijn huid-vet-zuur-whatever tast het plastic aan, het ziet er bij de touchpad een beetje 'bekrast' uit. Op zich geen probleem.
Ben trouwens wel benieuwd naar zo'n backlit keyboard. Kan ik tijdens het installeren daarvan meteen mijn speakerkabeltjes nakijken.
ter info, de 1535 gebruikt een andere body dan de 155x
http://www.synaptics.com/support/drivers
kan je allerlei dingen instellen als palm check, gevoeligheid, en nog wat. misschien lost dat het probleem op

het is best wel nutteloos, maar het ziet er wel cool uit
installeer de nieuwe touchpad drivers.FTMarcella schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:58:
• Touchpad doet soms moeilijk, meestal als deze warm is. Het pad wordt ongevoelig en de muis verspringt. Bovendien was het ooit zo erg dat het ook uit zichzelf klikte. Dit kon ik voorkomen door het 'tap to click' uit te zetten. Dit was denk ik het grootste minpunt van de laptop.
kan je allerlei dingen instellen als palm check, gevoeligheid, en nog wat. misschien lost dat het probleem op
die van mij doet het na 9 maanden nog prima• Last but not least: mijn huid-vet-zuur-whatever tast het plastic aan, het ziet er bij de touchpad een beetje 'bekrast' uit. Op zich geen probleem.
doenBen trouwens wel benieuwd naar zo'n backlit keyboard. Kan ik tijdens het installeren daarvan meteen mijn speakerkabeltjes nakijken.
Nieuwe drivers had ik geprobeerd, werkte niet goed, volgens mij is het echt een hardware-probleem.Anoniem: 303530 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:14:
ter info, de 1535 gebruikt een andere body dan de 155x
[...]
installeer de nieuwe touchpad drivers.
[...]
die van mij doet het na 9 maanden nog prima![]()
[...]
doen
Of je huid het plastic aantast kan erg per persoon verschillen.
Ik had laatst nog een presentatie waarbij ik wel wat backlight kon gebruiken
wat je ook kan doen is je eventuele torrents uitzetten, zoals je 1 posts terug kan zien scheelt dat 2w warmte die het touchpad moet afvoeren...
dan nog een suggestie: na 2 jaar is het altijd wel verstandig om je hdd en/of RAM te upgraden.
kost niet zoveel, maar maakt wel veel verschil in prestaties. vooral als ze er 2 jaar geleden een budgetschijfje in hebben gezet
dan nog een suggestie: na 2 jaar is het altijd wel verstandig om je hdd en/of RAM te upgraden.
kost niet zoveel, maar maakt wel veel verschil in prestaties. vooral als ze er 2 jaar geleden een budgetschijfje in hebben gezet
Weet iemand toevallig wat Dell Extended Battery Life precies doet? Bij "Instellingen" staan een aantal opties, maar dat is dus blijkbaar niet alles wat het doet.
Het zit zo dat als ik die mode aanzet en ook op energiebesparing zit (profiel), 1080p (en in beperkte mate 720p) filmpjes op Youtube in fullscreen blijven hangen. De oplossing is blijkbaar die Extended Battery Life uitschakelen OF die optie in dat energiebeheer van Windows van de grafische kaart (iets met stroomversnelling) op maximale prestaties te zetten.
Ook had ik vanmiddag voor dat op energiebesparing (maar ditmaal zonder die Extended Battery Life) mijn laptop 2x een seconde op 15 gewoon volledig bleef hangen (muis kon niet meer bewegen enzo). Dit heb ik nog niet voorgehad op netstroom, dus ik denk dat ook dit veroorzaakt wordt door zo'n energiebesparend gedoe.
Het zit zo dat als ik die mode aanzet en ook op energiebesparing zit (profiel), 1080p (en in beperkte mate 720p) filmpjes op Youtube in fullscreen blijven hangen. De oplossing is blijkbaar die Extended Battery Life uitschakelen OF die optie in dat energiebeheer van Windows van de grafische kaart (iets met stroomversnelling) op maximale prestaties te zetten.
Ook had ik vanmiddag voor dat op energiebesparing (maar ditmaal zonder die Extended Battery Life) mijn laptop 2x een seconde op 15 gewoon volledig bleef hangen (muis kon niet meer bewegen enzo). Dit heb ik nog niet voorgehad op netstroom, dus ik denk dat ook dit veroorzaakt wordt door zo'n energiebesparend gedoe.
daar is nogal over te discuseren.
stel, ik zet mijn CPU vast op 800 mhz, leuk zou je denken, maar als ik dan een scene ga renderen ben ik 4x zo lang bezig
omdat ik langer bezig ben verbruik is nog meer stroom, we pakken onze onpartijdige waarnemer er weer bij:
2.4GHZ @ 100% load: 26.5w
0.8 GHZ @ 100% load: 17w
idle: 12w
kijk eens goed, als ik de processor op 2.4GHZ laat draaien ben ik 4x zo snel, sterker nog: als ik 1 seconde @ 2.4GHZ draai en 3 seconden idle verbruik ik minder stroom van 4 seconden @ 0.8GHZ (62.5w t.o.v. 68)
je leest het goed: als ik de processor om hoog klok, en ik kan die extra snelheid ook gebruiken, dan ben ik zuiniger bezig.
bottomline: dell extended battery life zuigt
edit: overigens, voor diegenen die voltage controll op hun core-i willen: slecht nieuws
intel heeft de core-i lijn zo gemaakt dat het niet meer mogelijk is softwarematig te undervolten, de enige optie die dan overblijft is pinmodden
stel, ik zet mijn CPU vast op 800 mhz, leuk zou je denken, maar als ik dan een scene ga renderen ben ik 4x zo lang bezig

omdat ik langer bezig ben verbruik is nog meer stroom, we pakken onze onpartijdige waarnemer er weer bij:
2.4GHZ @ 100% load: 26.5w
0.8 GHZ @ 100% load: 17w
idle: 12w
kijk eens goed, als ik de processor op 2.4GHZ laat draaien ben ik 4x zo snel, sterker nog: als ik 1 seconde @ 2.4GHZ draai en 3 seconden idle verbruik ik minder stroom van 4 seconden @ 0.8GHZ (62.5w t.o.v. 68)
je leest het goed: als ik de processor om hoog klok, en ik kan die extra snelheid ook gebruiken, dan ben ik zuiniger bezig.
bottomline: dell extended battery life zuigt
edit: overigens, voor diegenen die voltage controll op hun core-i willen: slecht nieuws
intel heeft de core-i lijn zo gemaakt dat het niet meer mogelijk is softwarematig te undervolten, de enige optie die dan overblijft is pinmodden
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 16-06-2010 17:49 ]
Bedankt voor de uitleg 
Is de energiebesparingsmode van Windows dan ook nutteloos, of kan je die beter wel gebruiken?
Is de energiebesparingsmode van Windows dan ook nutteloos, of kan je die beter wel gebruiken?
op "maximale prestaties" klokt hij de processor minder snel terug als je iets aan het doen bent, en op "energiebesparing" zet-ie aero uit.
en nog iets, als ik op "gebalanceerd" zit haal ik lage FPS in games. blijkbaar heeft het dus wel significante invloed op de grafische kaart (maar die gebruik je dan ook niet op de accu)
ik gebruik overigens "performance on demand" van rmclock, volgens mij is dat hetzelfde als gebalanceerd behalve dat je de CPU eigenschappen zelf kan instellen
en nog iets, als ik op "gebalanceerd" zit haal ik lage FPS in games. blijkbaar heeft het dus wel significante invloed op de grafische kaart (maar die gebruik je dan ook niet op de accu)
ik gebruik overigens "performance on demand" van rmclock, volgens mij is dat hetzelfde als gebalanceerd behalve dat je de CPU eigenschappen zelf kan instellen
Dat van die lage FPS heb ik ook... dan moet je die optie "ATI Graphics Stroominstelling" wijzigen 
Ik denk dat ik hem gewoon op Dell laat staan en de instellingen voor de accu gelijk stel aan die van netstroom
Ik denk dat ik hem gewoon op Dell laat staan en de instellingen voor de accu gelijk stel aan die van netstroom
Nouja, zou een zoutkorreltje hierbij niet gewenst zijn? Ik ken je bron niet, maar het zou best wel eens kunnen dat Intel beweerd of denkt dat, terwijl er later wel degelijk mogelijkheden blijken te zijn toch? Zeker als je bedenkt hoeveel transistors er in een Core i geweid zijn aan energiebeheer...Anoniem: 303530 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:47:
Mja, zal wel wishful thinking van mijn kant zijn
dit word beweerd door de makers van CPUgenie, die hebben er zeker belang bij als het wel kan...
vind ik overigens jammer aangezien er nu veel minder getweakt kan worden
edit: heren, ik zou ATI CCC 10.6 even links laten liggen...
vind ik overigens jammer aangezien er nu veel minder getweakt kan worden
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 16-06-2010 22:57 ]
Kan je de ATI CCC Suite gewoon installeren, en werkt deze dan? Of moet je echt de drivers van de Dell site hebben? En waarom zou je deze links laten liggen?Anoniem: 303530 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:45:
[ Decisions made in real time are never perfect. ]
nadat ik 10.6 had geinstallerd werd ik verwelkomt met een foutmelding, bovendien bleef de beeldverhouding steken op 4:3
(max. 1680*1050)
na een reboot zat ik opeens weer op 10.5
en ja, sinds 10.3 kan je gewoon de desktop drivers installeren, of je moet toevallig in het bezit zijn van een sony, toshiba, of parasonic

na een reboot zat ik opeens weer op 10.5
en ja, sinds 10.3 kan je gewoon de desktop drivers installeren, of je moet toevallig in het bezit zijn van een sony, toshiba, of parasonic

Ik heb een paar dagen geleden CCC geupdate omdat de versie die er opstond het niet deed (het startte gewoon niet), dus ik veronderstel dat ik 10.6 heb. Alles werkt gewoon hier
dan zal het wel aan mij liggen, raar: ik had m 2x geprobeerd 
nog maar een keer geprobeerd, hij lijkt het nu te doen...
ik vraag me alleen af waarom er bij "version" 2010.0527 staat, ofwel de release date van 10.5...
nog maar een keer geprobeerd, hij lijkt het nu te doen...
ik vraag me alleen af waarom er bij "version" 2010.0527 staat, ofwel de release date van 10.5...
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-06-2010 19:45 ]
Inmiddels mijn studio 1558 ontvangen. Prima notebook, het typen is even wennen vergeleken met een 14'', maar typt lekker. Backlit toetsenbord is inmiddels ook besteld (op ebay).
Zit er veel snelheidsverschil in de standaard dell install vs een schone? Eerste boots gingen vrij traag, maar lijkt nu bij te trekken. En als ik een schone install ga doen, hoe zit het met de mcafee/computrace licentie? Er zat een briefje bij waar je online software kon downloaden, alleen de link doet het niet
Heb alleen een probleem met mijn WiFi adapter. Het bereik hiervan is redelijk bagger (kan het niet beter beschrijven). Het gaat om een DW1520. Meer mensen die hier last van hebben en zoja een cure voor hebben?
Zit er veel snelheidsverschil in de standaard dell install vs een schone? Eerste boots gingen vrij traag, maar lijkt nu bij te trekken. En als ik een schone install ga doen, hoe zit het met de mcafee/computrace licentie? Er zat een briefje bij waar je online software kon downloaden, alleen de link doet het niet
Heb alleen een probleem met mijn WiFi adapter. Het bereik hiervan is redelijk bagger (kan het niet beter beschrijven). Het gaat om een DW1520. Meer mensen die hier last van hebben en zoja een cure voor hebben?
[quote]MountMan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:31:
Backlit toetsenbord is inmiddels ook besteld (op ebay).
Care to tell voor hoeveel en eventueel een linkje?
Backlit toetsenbord is inmiddels ook besteld (op ebay).
Ja ik vind van wel, met een clean install is de boot in iedergeval stukken sneller.. over de software kan ik weinig zeggen...MountMan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:31:
?
Ik had vooraf al gelezen dat die WiFi adapter een van de mindere was.. ben daarom ook voor de iets duurdere gegaan..MountMan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:31:
HOI.
mcafee ben je kwijt bij een re-install, maar eerlijk gezegd vind ik mcafee toch troep.MountMan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:31:
waag eens een zoekopdracht in [Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1, met een bepaalde wifi adapter waren er veel problemen.Heb alleen een probleem met mijn WiFi adapter. Het bereik hiervan is redelijk bagger (kan het niet beter beschrijven). Het gaat om een DW1520. Meer mensen die hier last van hebben en zoja een cure voor hebben?
http://cgi.ebay.com/Brand...egoryZ33963QQcmdZViewItem[b]Bananenspin schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:38
Kudo's aan darkstone, is zijn linkje een paar pagina's terug.
Is er nog een manier om de WiFi adapter te fixen of te swappen voor een andere. Het hele apparaat terugsturen is geen optie, aangezien ik hem nodig heb. Of slikt de dell gewoon elk mini pci-e kaartje? Dan bestel ik wel een bij *vul random webshop in*.
waag de zoekopdracht, een aantal mensen in het studio 17 topic hebben een refund gekregen vanwege de slechte prestaties van een bepaalde wifi kaart (weet niet meer welke).
bij dell kan je die dingen ook bestellen, prijs is zo rond de hoogte van de refund.
bij dell kan je die dingen ook bestellen, prijs is zo rond de hoogte van de refund.
Heb het inderdaad al gevonden, gaat inderdaad om deze kaart... We gaan maar eens met de Indiërs mailen.. of kan je hiervoor gewoon bellen naar je accountmiep?
kan allebei, als je belt, doe dan wel voor 5 uur.
anders krijg je een indiër aan de telefoon
zo en nu ga ik naar bed
anders krijg je een indiër aan de telefoon

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-06-2010 23:55 ]
waar heb je gevonden? mijn wifi kaart werkt ook niet naar behoren;(MountMan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:50:
Heb het inderdaad al gevonden, gaat inderdaad om deze kaart... We gaan maar eens met de Indiërs mailen.. of kan je hiervoor gewoon bellen naar je accountmiep?
L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD
Die van mij was woensdag binnen gekomen. Tot nu toe erg tevreden.
Ook op ebay een verlicht tobo besteld.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170425430323
Het enige nadeel is toch wel de fan die steeds aanspringt. Het is dan wel een i7, maar de temp blijft bij surfen gewoon rond de 50C. Dan hoeft die fan toch niet steeds aan...
Verder is het HD scherm echt een aanrader! Even wennen, maar wat scherp!
Ook op ebay een verlicht tobo besteld.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170425430323
Het enige nadeel is toch wel de fan die steeds aanspringt. Het is dan wel een i7, maar de temp blijft bij surfen gewoon rond de 50C. Dan hoeft die fan toch niet steeds aan...
Verder is het HD scherm echt een aanrader! Even wennen, maar wat scherp!
[ Voor 0% gewijzigd door tandarts op 19-06-2010 09:47 . Reden: typo ]
@mountman en @tandarts
Vinden jullie het een minder toetsenbord dan de normale? ga der ook maar een bestellen.. de hoop bij gemwon heb ik opgegeven haha.
@darkstone jij had het ergens over het iets buigen om hem mee te laten veren... toch? wat moet je precies buigen?
Vinden jullie het een minder toetsenbord dan de normale? ga der ook maar een bestellen.. de hoop bij gemwon heb ik opgegeven haha.
@darkstone jij had het ergens over het iets buigen om hem mee te laten veren... toch? wat moet je precies buigen?
HOI.
het toetsenbord, als je een plat toetsenbord erin stopt dan buigt hij omhoog, als je een hol toetsenbord erin stopt dan veert hij veel minder.
Anoniem: 363414
Zelf ben ik al een tijdje aan het rond kijken voor een nieuwe Studio 15 en heb allerlei configuraties gemaakt maar de N0055806 gaat hem toch wel worden. Misschien met nog een 9cell en een ander kleurtje.
Nu heb ik een vraag over die 50% korting op de design kleuren: In de Dell advertentie die laatst in de krant stond werd aangegeven dat die geldig is op alle Studio modellen maar als ik de N0055806 kies krijg ik die korting niet.
Nog een vraag: Is het ook mogelijk om die i7-720qm van de N0055806 te downgraden naar een i5-540 ?
Nu heb ik een vraag over die 50% korting op de design kleuren: In de Dell advertentie die laatst in de krant stond werd aangegeven dat die geldig is op alle Studio modellen maar als ik de N0055806 kies krijg ik die korting niet.
Nog een vraag: Is het ook mogelijk om die i7-720qm van de N0055806 te downgraden naar een i5-540 ?
Net het keyboard binnengekregen, deze vervangen.. Moest er zelf ook aan buigen, maar het orginele toetsenbord loopt standaard ook al ietwat bol. Na wat gepriegel zit hij weer inelkaar. Tevens ook een herinstallatie gedaan, daarvan wordt de machine al een stuk sneller... Toetsenbord lijkt een genuine dell toetsenbord, typt hetzelfde namelijk.
Downgraden is vaak geen optie. Je kan het beste de configuratie pakken die er het best op lijkt, en daar de upgrades in verwerken. Of natuurlijk de i7 nemenAnoniem: 363414 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:38:
Anoniem: 361665
Mijn Studio 1558 is ook binnen van gisteren, maar nu kan ik hem (eindelijk) eens testen. Ben er voorlopig al zeer tevreden mee, maar ik zit toch met een kleine 'issue': de tekst op browser (Google Chrome) van de Full HD is soms echt klein voor mij
Ik heb dan ook geen zo'n super ogen meer
Alles is eigenlijk perfect op te lossen door de bekende "ctrl +", maar ik vind nergens waar ik dit permanent kan op lossen... Weet iemand waar het verstopt is, of lukt dit gewoon niet in Chrome?
Is dat de goede? ik heb een 1558 )met HD scherm) en heb er een op eBay besteld waar de F toetsen en de oranje multimedia keys niet opstaan, die kan dus meteen weer de verkoop inMountMan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:44:
[...]
http://cgi.ebay.com/Brand...egoryZ33963QQcmdZViewItem
Kudo's aan darkstone, is zijn linkje een paar pagina's terug.
Is er nog een manier om de WiFi adapter te fixen of te swappen voor een andere. Het hele apparaat terugsturen is geen optie, aangezien ik hem nodig heb. Of slikt de dell gewoon elk mini pci-e kaartje? Dan bestel ik wel een bij *vul random webshop in*.
koop een bril
voor zover ik weet niet, voor firefox zijn er wel add ons om de defaut zoom in te stellen, en bij IE word het wel onthouden.
misschien is er een config filetje wat je kan veranderen? dien anders een feature requist in
daar ie het een open-source browser voor.
raar dat het eigelijk niet kan, vrijwel iedereen van boven de 50 gebruikt regelmatig browser zoom, mijn ouders vinden 900p @ 17" al te klein...
het tobo wat je moet hebben in een "US international" layout compatiabel met 1555/1557/1558
ik zou even wachten met bestellen, op de 3 plaatjes staat 1x de verkeerde layout met \ toets links van de Z, maar waarschijnlijk is het wel de goede
voor zover ik weet niet, voor firefox zijn er wel add ons om de defaut zoom in te stellen, en bij IE word het wel onthouden.
misschien is er een config filetje wat je kan veranderen? dien anders een feature requist in
raar dat het eigelijk niet kan, vrijwel iedereen van boven de 50 gebruikt regelmatig browser zoom, mijn ouders vinden 900p @ 17" al te klein...
ik zei het tochnwolsink schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 20:49:
Is dat de goede? ik heb een 1558 )met HD scherm) en heb er een op eBay besteld waar de F toetsen en de oranje multimedia keys niet opstaan, die kan dus meteen weer de verkoop in

het tobo wat je moet hebben in een "US international" layout compatiabel met 1555/1557/1558
ik zou even wachten met bestellen, op de 3 plaatjes staat 1x de verkeerde layout met \ toets links van de Z, maar waarschijnlijk is het wel de goede
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-06-2010 20:59 ]
Ik heb mijn laptop ook binnen. EULA niet geaccepteerd en dus maar meteen Windows 7 enterprise geïnstalleerd in plaats van de standaard home versie.
Pluspunten:
+ Goed helder scherm,
+ 1080p is geweldig,
+ Vrij snel
+ Batterijduur viel me reuze mee.
+ Prijs/kwailteitsverhouding is best goed (zeker als je Windows terugbrengt)
Minpunten:
- Behuizing is niet enorm stevig.
- F-toetsen moet je gebruiken door de Fn-toets in te drukken.
Pluspunten:
+ Goed helder scherm,
+ 1080p is geweldig,
+ Vrij snel
+ Batterijduur viel me reuze mee.
+ Prijs/kwailteitsverhouding is best goed (zeker als je Windows terugbrengt)
Minpunten:
- Behuizing is niet enorm stevig.
dat kan je veranderen als je op windows + X druktBoschjesman schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:40:
Of in je biosAnoniem: 303530 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:51:
[...]
dat kan je veranderen als je op windows + X drukt
if (!coffee) {
Work = false; }
Iemand al voordelen opgemerkt van de nieuwe(re) A06 bios tov A05?
Mm.. Hoe dan?Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:51:
[...]
dat kan je veranderen als je op windows + X drukt
Soms springt deze optie automatisch om dus zou makkelijk zijn wanneer ik het in Windows zelf kan veranderen.
Anoniem: 361665
Misschien kun je voor de clean install je licentie activeren bij McAfee, en dan de "McAfee Internet Security 1 - User" downloaden via http://home.mcafee.com/Store/Downloads.aspx. In het programma kun je je dan waarschijnlijk terug aanmelden op je account. De resterende dagen blijven toch gewoon verder lopen.MountMan schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:31:
Don't shoot me if I'm wrong

j/k
mits dell quicket is geinstalleerd zou je een dropdown menu moeten zien met "function key behavor" of iets dergelijkshhoekstra schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:05:
[...]Soms springt deze optie automatisch om dus zou makkelijk zijn wanneer ik het in Windows zelf kan veranderen.
Verander gewoon in je bios, dat werkt buiten windows om en werkt altijd zonder gelazer.hhoekstra schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:05:
[...]
Mm.. Hoe dan?
Soms springt deze optie automatisch om dus zou makkelijk zijn wanneer ik het in Windows zelf kan veranderen.
if (!coffee) {
Work = false; }
Wat voor russische bios heb jij die zichzelf reset?
if (!coffee) {
Work = false; }
om de zoveel maanden reset de instellen, en dan loop je te schelden tegen dat ding omdat de brightness op een of andere manier niet omhoog wil, en om dat te veranderen kan je weer in het bios duiken..
lag leve hibernate
Hij reset zich als je een update van je bios doet, heb ik gemerkt, maar voor de rest nooit last van gehad.
Meer mensen problemen met windows live messenger?
Kan alleen maar een videogesprek starten met andere mensen met webcam, maar dan loopt heel de laptop vast, zowel bij mij als de andere..... iemand een oplossing? (studio 1555)
Kan alleen maar een videogesprek starten met andere mensen met webcam, maar dan loopt heel de laptop vast, zowel bij mij als de andere..... iemand een oplossing? (studio 1555)
Bij mijn 1555 kan ik de FN toetsen niet instellen via win+X, kan alleen als de helderheid van het toetsenbord en de opties voor het radiobeheer instellen(naast de standaard windows meuk natuurlijk). Ach, af en toe een keer de laptop opnieuw opstarten om dit in de bios te veranderen is ook weer niet zo erg
Dag mensen,
Mijn pa is op zoek naar een laptop nieuw rond de 1000 euro, maar doet hier videobewerking mee, dus ik zoek voor hem een laptop met een (zeer) krachtige CPU, een 7200RPM harddisk en als het even kan 6GB memory. Nu kwam ik uit op de Dell Studio 15. Kunnen jullie mij zeggen of dit hiervoor een geschikte laptop is?
Ik zie wel dat hij alweer 2 jaar oud is, dus er zullen ongetwijfeld alweer krachtigere laptops op de markt zijn? Hij wilt rond de 1000 euro uitgeven ervoor
Enne, is er geen 17 inch variant van de Dell Studio 15? Want zag dat de Dell Studio 17 weer minder geheugen etc heeft.
Thanks!
Mijn pa is op zoek naar een laptop nieuw rond de 1000 euro, maar doet hier videobewerking mee, dus ik zoek voor hem een laptop met een (zeer) krachtige CPU, een 7200RPM harddisk en als het even kan 6GB memory. Nu kwam ik uit op de Dell Studio 15. Kunnen jullie mij zeggen of dit hiervoor een geschikte laptop is?
Ik zie wel dat hij alweer 2 jaar oud is, dus er zullen ongetwijfeld alweer krachtigere laptops op de markt zijn? Hij wilt rond de 1000 euro uitgeven ervoor
Thanks!
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
dat klopt, de 1555 kent die opties niethellboy123 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:50:
Bij mijn 1555 kan ik de FN toetsen niet instellen via win+X, kan alleen als de helderheid van het toetsenbord en de opties voor het radiobeheer instellen(naast de standaard windows meuk natuurlijk). Ach, af en toe een keer de laptop opnieuw opstarten om dit in de bios te veranderen is ook weer niet zo erg
jazekerEl_Bandito schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:40:
laptops zijn leuk, maar een desktop bied toch meer waar voor je geld.
nadeel van de studio 15 is toch wel de grafische kaart.
bij dell is alles te configueren, dus ook het geheugenIk zie wel dat hij alweer 2 jaar oud is, dus er zullen ongetwijfeld alweer krachtigere laptops op de markt zijn? Hij wilt rond de 1000 euro uitgeven ervoorEnne, is er geen 17 inch variant van de Dell Studio 15? Want zag dat de Dell Studio 17 weer minder geheugen etc heeft.
Jup, ben zelf ook absoluut van de desktops, maar hij reist veel met z'n laptop dus vandaar.
Ik zit nu naar deze te kijken: reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: juni 2010
Denk je dat die beter is in dit geval met mijn eisen?
Ik zit nu naar deze te kijken: reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: juni 2010
Denk je dat die beter is in dit geval met mijn eisen?
[ Voor 3% gewijzigd door El_Bandito op 20-06-2010 17:47 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
de asus is leuk, maar geen full-HD scherm...Conclusie
De Asus is een prima notebook binnen het bestaande aanbod van multimediamodellen. De processor en videokaart zijn vlot. Daarnaast bevat de notebook genoeg opslagruimte, aansluitingen en features. In het aanbod konden we op dit moment echter geen multimedianotebook vinden waar we werkelijk warm voor liepen. De snellere componenten zijn altijd welkom, maar zijn ze de meerprijs van zo'n 400 euro ten opzichte van de mainstreamnotebooks ook waard? Wij misten voornamelijk de extra's die een multimedianotebook zijn meerprijs daadwerkelijk rechtvaardigen zoals een subliem scherm, blu-ray speler of unieke features zoals een touchscreen. De Asus is daarmee geen slechte notebook als desktopvervanger, zelfs beter dan de concurrentie momenteel, en zal zeker naar behoren presteren, maar we hadden meer voor het geld verwacht.
de acer is leuk, maar... het is een acer, en wederom een flutscherm
de msi is een gamer model, daar zie ik jouw vader niet mee lopen...
de sony, de enige goede kandidaat, is EOL

de studio valt eigelijk alleen af vanwege de slechte grafische kaart, is dat geen probleem? dan is de studio 15 een uitstekende keuze (met full-HD scherm, toch wel een must vind ik).
http://www1.euro.dell.com...55&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
het meest rechter model, 6GB, i7, 1080p, 500GB 7200rpm, het enige nadeel is de grafische kaart, ook is de accuduur ivm. de i7 wat minder (2 uur?)
overigens raad ik wel een scherm aan met minimaal 900p, werken op een scherm met 786 pixels verticaal is echt

En eens ff kijken bij de studio 17 kan ook echt geen kwaad, als hij liever een 17" wil... Ook die kan je customizen, al is 6 GB wel prijzig...:S
Ik volg dit topic ook al een tijdje en heb ook een studio 1558 besteld en al ontvangen!
Woensdag 9 juni besteld en betaald, 18 juni ontvangen. Zeer snel dus!
Standaard configuratie met daarbij i5 530m, 500gb 5400rpm, intel 6200 wifi kaartje.
Harde schijf al vervangen door 7200rpm model, en standaard disk in externe behuizing via esata gestopt.
Best rap ding, mooi geluid voor een laptop en accu duur valt me reuze mee. Ik haal ongeveer 3,5 uur met beetje muziek luisteren en internetten met maximale energie besparing. En de accu is nog maar 1x helemaal op en ontladen, kan dus iets beter worden.
9 cell namaak chinese accu al besteld via ebay, en misschien binnenkort ook nog verlicht toetsenbord.
Ik ben er bij mee!
Woensdag 9 juni besteld en betaald, 18 juni ontvangen. Zeer snel dus!
Standaard configuratie met daarbij i5 530m, 500gb 5400rpm, intel 6200 wifi kaartje.
Harde schijf al vervangen door 7200rpm model, en standaard disk in externe behuizing via esata gestopt.
Best rap ding, mooi geluid voor een laptop en accu duur valt me reuze mee. Ik haal ongeveer 3,5 uur met beetje muziek luisteren en internetten met maximale energie besparing. En de accu is nog maar 1x helemaal op en ontladen, kan dus iets beter worden.
9 cell namaak chinese accu al besteld via ebay, en misschien binnenkort ook nog verlicht toetsenbord.
Ik ben er bij mee!
Zo, dit zijn mijn eerste woorden die ik typ op mijn nieuwe verlicht toetsenbord.
Het ziet er zo goed uit (zou best wel eens een origineel dell kunnen zijn).
kostte iets meer (€32,-) maar zeer snelle service!
Het ziet er zo goed uit (zou best wel eens een origineel dell kunnen zijn).
kostte iets meer (€32,-) maar zeer snelle service!
Ik wou geen nieuwe thread starten dus post het hier maar even.
Ik ben aan het rond kijken voor een nieuwe laptop en stootte op deze: http://www1.euro.dell.com...c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs
Het gaat alleen maar gebruikt worden voor internet/office.
Is deze laptop goed voor zijn prijs en is de laptop zelf behoorlijk ?
alvast bedankt
Ik ben aan het rond kijken voor een nieuwe laptop en stootte op deze: http://www1.euro.dell.com...c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs
alvast bedankt
[ Voor 13% gewijzigd door Li1quid op 21-06-2010 20:07 ]
internet en office alleen?
Neem een i3. En de Graka is ook overkill.
Neem een i3. En de Graka is ook overkill.
Anoniem: 350392
Je had het hier kunnen posten:Li1quid schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:06:
Ik wou geen nieuwe thread starten dus post het hier maar even.
alvast bedankt
[NBBG Aanschaf] Basisnotebook april 2010
Van Dell zal je zeker geen klagen hebben. Zeker met een basissysteem niet. Voor gewoon huis tuin en keukengebruik zal het zeker niet slecht zijn denk ik. Hangt er vanaf wat je wilt en wat je budget is natuurlijk
Heb het daar even gepostAnoniem: 350392 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:10:
[...]
Je had het hier kunnen posten:
[NBBG Aanschaf] Basisnotebook april 2010
Van Dell zal je zeker geen klagen hebben. Zeker met een basissysteem niet. Voor gewoon huis tuin en keukengebruik zal het zeker niet slecht zijn denk ik. Hangt er vanaf wat je wilt en wat je budget is natuurlijk
Anoniem: 289641
Vandaag even bij dynabyte wezen kijken, zag er allemaal goed uit. Ga denk ik snel bestellen Alleen ben ik er nog niet helemaal uit of ik die van 800 of die van 680 euro neem. Al heb ik het geld voor die van 800 wel, en ik denk dat ik als ik die nu koop hoef ik later minder snel een nieuwe te kopen. Ik vind het wel leuk om met effecten te spelen wat betreft filmpjes, maar niet dat ik filmpjes van 60 minuten bewerk met extreme dingen. Daarnaast wat gamen(niet extreem mooi hoeft nodig te zijn), office, internet en msn. Lijkt me die van 800 het beste toch? Moet ik er nou een beter wifi kaartje inzetten? Want ik las over het probleem van dat ruk bereik?
neem die van 680 en upgrade de CPU naar de i5 520, dan doet hij niet zoveel onder voor de i7.
een beter WIFI kaartje is idd wel aan te raden, ook omdat je dan meteen N hebt
erg handig om 50/50mbps te halen op school
een beter WIFI kaartje is idd wel aan te raden, ook omdat je dan meteen N hebt

welke is eigenlijk beter, de dell of intel N kaartje?
ik heb nu een laptop waarvan de wifi op accu om de 15 min wegvalt.
ik heb nu een laptop waarvan de wifi op accu om de 15 min wegvalt.
de intel denk ik, die is nog goedkoper ook.
met de intel kan je verbinding maken met 2 netwerken tegelijk, dat is ook wel eens handig
met de intel kan je verbinding maken met 2 netwerken tegelijk, dat is ook wel eens handig
Ja, en dat wil zeggen dat ook programma's als connectify werken: Je kan je eigen hotspot zijn.Anoniem: 303530 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:07:
de intel denk ik, die is nog goedkoper ook.
Onderaan de laptop, die grote plaat, is die bij jullie ook een beetje "losjes"?
Aan de ene kant is hij dus vastgemaakt met 3 vijzen (schroeven voor NLers
), aan de andere kant geen enkele. Daardoor zit 't wel goed vast, maar zit 't aan de andere kant een beetje los, wat soms wel irritant is
Aan de ene kant is hij dus vastgemaakt met 3 vijzen (schroeven voor NLers
Anoniem: 289641
Thx, vind het allemaal maar raar die verschillende CPU's, ben opzich niet slecht met de OS maar met de hardware snap ik nog geen flikker van computersAnoniem: 303530 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:31:
neem die van 680 en upgrade de CPU naar de i5 520, dan doet hij niet zoveel onder voor de i7.
een beter WIFI kaartje is idd wel aan te raden, ook omdat je dan meteen N hebt![]()

En is er nog een coupon voor bijv gratis versturen?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 289641 op 22-06-2010 18:52 ]
ehh, volgrns mij heb ik een typo gemaakt...Anoniem: 289641 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:42:
[...]
Thx, vind het allemaal maar raar die verschillende CPU's, ben opzich niet slecht met de OS maar met de hardware snap ik nog geen flikker van computers.
ter info:
i3>i5>i7, hoger nummer = beter
maar de i7 kan je, als het even kan, beter niet nemen: deze zuipt namelijk stroom als de beste, het stroomverbruik van de i3 en i5 is gelijk.
klopt, de verste hoek wiebelt een beetje, op te lossen met een stukje papier/tape/rubberBv202 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:25:
Onderaan de laptop, die grote plaat, is die bij jullie ook een beetje "losjes"?
Ik denk dat je i3<i5<i7 bedoeltAnoniem: 303530 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:48:
[...]
ter info:
i3>i5>i7, hoger nummer = beter
maar de i7 kan je, als het even kan, beter niet nemen: deze zuipt namelijk stroom als de beste, het stroomverbruik van de i3 en i5 is gelijk.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Bij mijn inspiron 6400 kon ik instellen dat het beeldscherm op de accu naar de minst felle stand ging. Kan dit met de 1558 en Win 7 ook?
Jep. Is volgens mij sowieso bij elke laptop met Windows 7 mogelijk (als je tenminste de helderheid softwarematig kan aanpassentandarts schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:55:
Bij mijn inspiron 6400 kon ik instellen dat het beeldscherm op de accu naar de minst felle stand ging. Kan dit met de 1558 en Win 7 ook?
Heb nu al ruim een half jaar mijn Studio 1557 (i7 720QM, ATI 4570), en de laatste tijd merk ik dat de laptop steeds uitvalt bij (3d) applicaties waarbij de grafische kaart belast wordt; 3d games, maar (soms) ook 2d games en hd video. Bij 3d games die het eerst prima deden valt ie nu steeds al na een paar minuten uit. Als ik de laptop dan meteen daarna aan wil zetten krijg ik in mn BIOS 1 lange piep, gevolgd door 2 korte, verder blijft het zwart. Dit lijkt er op te wijzen dat de graka steeds oververhit raakt. Er lijkt geen stof oid in de ventilator of roosters te zitten, en ik heb de 9 cell accu, dus er is ook wat ruimte onder de laptop waar de lucht zou moeten kunnen circuleren. Ik heb geprobeerd de temperatuur te loggen tijdens gamen etc. met CPUID Hardware Monitor, maar als mijn laptop crasht wordt het log-bestand niet opgeslagen...
Binnenkort maar een backup maken en Dell bellen/mailen, maar ik vroeg me af of er hier mensen waren die hetzelfde hebben ervaren?
Binnenkort maar een backup maken en Dell bellen/mailen, maar ik vroeg me af of er hier mensen waren die hetzelfde hebben ervaren?
Hoe en waar kan je die instellingen wijzigen dan?jacobras schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:57:
[...]
Jep. Is volgens mij sowieso bij elke laptop met Windows 7 mogelijk (als je tenminste de helderheid softwarematig kan aanpassen).
Klinkt inderdaad als een oververhitte grafische kaart. Al een bios update gedaan en de laatste drivers van ATI gedownload? En anders dell bellen en het probleem voorleggen. Tis namelijk wel een bekend probleem. Je bent zeker niet de enige!
[ Voor 37% gewijzigd door tandarts op 23-06-2010 07:54 ]
Is het de moeite om 3 jaar garantie te nemen ? Ben aan het twijfelen
Heeft iemand ervaring met muisaanwijzers die opeens enorm worden?
Op internet vond ik enkel workarounds die het probleem niet echt oplossen.
In Windows 7: één keer klikken op het accu icoontje in de taakbalk, en dan klikken op de "Meer opties" link. Nu zie je de verschillende schema's, en als je klikt op "De schema instellingen wijzigen" kun je voor dat schema de instellingen voor gebruik op accu en netstroom aanpassen (ook de helderheid van het scherm)tandarts schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 07:52:
[...]
Hoe en waar kan je die instellingen wijzigen dan?
Dat probleem schijnt al een tijdje te bestaan, volgens mij helaas nog geen oplossing voor (heb er zelf gelukkig geen last van).Boschjesman schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:16:
Ja dat is aan jezelf heLi1quid schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:03:
Is het de moeite om 3 jaar garantie te nemen ? Ben aan het twijfelen
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Tis echt een moeilijke keuze, ben nog maar 17 dus heb geen geld op overschotKnuckless schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:40:
[...]
Ja dat is aan jezelf heik zelf heb het wel genomen! wou zelf ongeveer naar 3 jaar weer een nieuwe maar ik wil dan niet na 2 jaar door een kapot onderdeel daar weer veel geld aan uit te geven
en dan kun je wel zeggen verwacht van een laptop van een goed merk dat die minstens 3 jaar meegaat maar er kan altijd wel wat kapot gaan dus
Ik heb geen garantie genomen. Hier thuis staan nog twee oude Dell Inspiron's van 10 jaar oud die beide nog goed werken, dus ik heb er wel vertrouwen in
.
[ Voor 7% gewijzigd door jacobras op 23-06-2010 13:09 ]
Anoniem: 350392
Ik heb op mijn m15x 3 jaar en accidental damage genomen. Het kost je wat geld, maar je systeem kost ook, en het is toch een goed gevoel een goede service achter de hand te hebben. Maar dit is volledig een persoonlijke keuze en hangt af van wat je wil en je budgetLi1quid schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:48:
[...]
Tis echt een moeilijke keuze, ben nog maar 17 dus heb geen geld op overschot
[quote]jacobras schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:34:
[...]
In Windows 7: één keer klikken op het accu icoontje in de taakbalk, en dan klikken op de "Meer opties" link. Nu zie je de verschillende schema's, en als je klikt op "De schema instellingen wijzigen" kun je voor dat schema de instellingen voor gebruik op accu en netstroom aanpassen (ook de helderheid van het scherm)
.
Hmm staat bij mij alleen de instelling om beeldscherm uit te schakelen, niet de helderheid
[...]
In Windows 7: één keer klikken op het accu icoontje in de taakbalk, en dan klikken op de "Meer opties" link. Nu zie je de verschillende schema's, en als je klikt op "De schema instellingen wijzigen" kun je voor dat schema de instellingen voor gebruik op accu en netstroom aanpassen (ook de helderheid van het scherm)
Hmm staat bij mij alleen de instelling om beeldscherm uit te schakelen, niet de helderheid
dell quickset ge-installeerd?
staat er wel een optie als je windows+X drukt?
met een 1555 (core2duo) werkt het sowieso niet
Na een schone installatie wel ja. Maar ik kan het verder niet instellen? quickset geeft geen helderheid aan verder...Anoniem: 303530 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 18:05:
dell quickset ge-installeerd?
Mijn beeldscherm staat op plug-n play.. of moet hier het dell scherm staan?
[ Voor 6% gewijzigd door tandarts op 24-06-2010 01:03 ]
De inspiron R spreekt mij heel erg aan.
Het is een Studio, alleen ziet hij er beter uit (imo) en gaat de processor "maar" tot en met i5 430m.
hmmmm
Het is een Studio, alleen ziet hij er beter uit (imo) en gaat de processor "maar" tot en met i5 430m.
hmmmm
De nieuwste video drivers moeten dit probleem verhelpenBoschjesman schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:16:
dat zeiden ze de vorige 5 releases ook 
ik vind hem overigens erg veel op de budgetlijn van msi lijken, zelfde dunne rand om het scherm, zelfde brede toetsenbord, zelfde positie touchpad.
enkel de powerknop zit aan de andere kant
kan je die al kopen danSAWYER schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:18:
De inspiron R spreekt mij heel erg aan.
hmmmm
ik vind hem overigens erg veel op de budgetlijn van msi lijken, zelfde dunne rand om het scherm, zelfde brede toetsenbord, zelfde positie touchpad.
enkel de powerknop zit aan de andere kant
[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-06-2010 13:04 ]
@Darkstone: jep: advertentie op voorpagina van dell.nl verwijst naar: http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspiron-15r?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs&ref=hbn waar ie idd staat.
Overigens, voor mensen die er eventueel in geinteresseerd zijn, de FastAccess facial recognition applicatie, die Dell soms voor 10 euri meerprijs wil leveren, is ook gewoon als download beschikbaar in de monitoren sectie van het dell support centre.
Hij moet nog inwerken, maar mits ik bij het opstarten 1 keer met pass inlog, logt ie zonder moeite in na een standby. Well lekker gadgettery8)
Overigens, voor mensen die er eventueel in geinteresseerd zijn, de FastAccess facial recognition applicatie, die Dell soms voor 10 euri meerprijs wil leveren, is ook gewoon als download beschikbaar in de monitoren sectie van het dell support centre.
Hij moet nog inwerken, maar mits ik bij het opstarten 1 keer met pass inlog, logt ie zonder moeite in na een standby. Well lekker gadgettery8)
[ Voor 38% gewijzigd door ovigo op 24-06-2010 20:04 ]
een goedkopere studio dus...
de bouwkwaliteit zal wel niet zo schokkend zijn, als iemand al reviews heeft gezien?
ik ga ook even de webcamzooi downloaden
http://support.euro.dell....t=1&libid=0&fileid=331198 dus
de bouwkwaliteit zal wel niet zo schokkend zijn, als iemand al reviews heeft gezien?
ik ga ook even de webcamzooi downloaden
http://support.euro.dell....t=1&libid=0&fileid=331198 dus
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-06-2010 20:28 ]
133 mhz erbij, niet echt schokkendi
ik ontvang morgen mijn notebookstand, ik zal dan meteen even van pics posten van de studio 15+17, zodat je kan zien wat die 2 inch betekent
ik ontvang morgen mijn notebookstand, ik zal dan meteen even van pics posten van de studio 15+17, zodat je kan zien wat die 2 inch betekent
hoe is het geluid van deze laptop?
zag ik nou dat er een subwoofer inzit?
Ik verwacht er niet veel van maar is het bovengemiddeld?
En weet iemand of de USB controller van de Intel® PM55 een beetje aankan?
ik moet hier een geluidskaart en hdd aanhangen.
Hij kan snoeihard vergeleken bij de gemiddelde laptop maar kwaliteit is zoals bij elke laptop waardeloos als je het vergelijk met een audio-set thuis of en nette koptelefoon, als je niks anders gewend bent dan is het redelijk geluid wat eruit komt en ja er zit een "subwoofer" in.drdrips schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:57:
hoe is het geluid van deze laptop?
Geluidskaart kan ie makkelijk hebben dat is een lachertje, voor de hdd is het beter als je de e-sata poort neemt dat werkt beter dan usb en ook daar kan elke laptop goed mee overweg of ik moet eigenlijk zeggen niet slechter dan bij een desktop.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ehm dat is juist het punt, mijn geluidskaart is geen lachtertje, dit is een Edirol UA 101 96khz 24 bit 10 in 10 uit usb 2.0 bakje die behoorlijk wat bandwith opslokt. ik las dat de PM55 2 controllers voor USB had, maar via de DELL chat gevraagd en hier zeiden ze dat de poorten de snelheid verdelen.
een subwoofer van 7w moet je je ook niet teveel bij voorstellen: het blijft een ding met een kleine form-factor.
het heeft een reden dat die dingen doorgaans niet te tillen zijn
sound-over-hdmi geen idee?
het heeft een reden dat die dingen doorgaans niet te tillen zijn
sound-over-hdmi geen idee?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-06-2010 20:11 ]