Rejected kan prima. Gewoon filter in gridview aanzetten en dan heb je 3 keuzes.
Verder is het inderdaad jammer dat de pick/rejected niet in xmp komt. Zelf gebruik ik vaak kleuren hiervoor.
Mijn workflow:
Ga eerst door de collectie heen om alle rejected aan te wijzen (onscherp, over/onderbelicht etc).
Ga dan door de collectie om picks aan te wijzen (hier gebruik ik dan een kleur voor). Zodoende kan ik voor verschillende type collecties een andere kleur voor Pick aanwijzen. Tussen de picks ga ik ook de rejected nog aanvullen indien ik die tegenkom.
Direct na dit sorteren verwijder ik alle rejected foto's via de functie Delete Rejected Photo's en dan gelijk From Disk. Dan ben ik ze gelijk helemaal kwijt en scheelt het weer ruimte
Nog een tip voor mensen die met timelapse of gewoon opeenvolgende series werken:
http://lrtimelapse.com/
Lees even de instructies + filmpje.
Het leest buiten lightroom om je XMP bestanden in van een fotoserie, en kan dan vervolgens een gehele fotoserie gelijkmatig afstemmen qua belichting.
Maak je een serie zonsondergang, dan kan dit programma er voor zorgen dat elke foto steeds meer onderbelicht moet worden (zodat het donkerder wordt) en dat gelijkmatig tussen de eerste en de laatste met een bepaalde curve.
Handig voor timelapse, maar mogelijk ook voor andere doeleinden.
Tevens een heel aantal presets en video output settings te downloaden daar.
[
Voor 23% gewijzigd door
Get!em op 08-08-2011 12:44
]