webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Grab shell dude!
In eerste instantie bij updaten via iTunes met behoud van alle gegevens ging het niet goed, symptomen:
settings general -> crash, settings email (betaand exchange account) crash!, contactpersonen no way!
Oplossing:
Upgrade en restore als een nieuwe iPhone (zo noemt iTunes dat). Je bent dus alle settings etc. kwijt, maar niet je programma's.
Wifi, pop3 (alleen password) en exchange account opnieuw instellen en voila zelfs tethering met vodafone werkt!
Wil je meer weten: let me know....
[ Voor 3% gewijzigd door enohpi op 22-06-2010 13:13 ]
roaming: zoals hierboven aangegeven: hij pakt een andere provider waar t-mobile een contract mee heeft. Praktisch alleen in het buitenland. Zodat je niet opeens hoge kosten heb.Anoniem: 345798 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:03:
wat is nou verschil tussen mobiele data en data roaming... btw welke moet ik nou aan laten? weet niet eens meer of dataroaming altijd uit stond maar staat nu wel uitheb wel gewoon 3g verbinding?
Mobiele data: data via mobiele netwerken zoals 3g en dergelijke. Dus via alle netwerken, en niet alle geroamde. Voor mensen die bijvoorbeeld een iphone zonder onbeperkt internet abbo hebben, of een prepaid simkaart (ja ze bestaan). Scheelt denk ook wel wat batterij als je bijvoorbeeld toch al op wifi zit.
Handige functie!
[ Voor 5% gewijzigd door KingKoning op 22-06-2010 13:14 ]
Hmmm even tussendoor. Maar ook al heb je roaming uitstaan dan pakt hij zoiezo wel een provider waar t-mobile een contract mee heeft. Als je roaming uit heb staan heb je geen data daar komt het eigenlijk wel op neer. Dus die mobiele data vind ik zelf ook een beetje vreemd.KingKoning schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:13:
[...]
roaming: zoals hierboven aangegeven: hij pakt een andere provider waar t-mobile een contract mee heeft. Praktisch alleen in het buitenland. Zodat je niet opeens hoge kosten heb.
Mobiele data: data via mobiele netwerken zoals 3g en dergelijke. Dus via alle netwerken, en niet alle geroamde. Voor mensen die bijvoorbeeld een iphone zonder onbeperkt internet abbo hebben, of een prepaid simkaart (ja ze bestaan). Scheelt denk ook wel wat batterij als je bijvoorbeeld toch al op wifi zit.
Handige functie!
Eh?WeAreLegion schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:57:
[...]
Hmmm even tussendoor. Maar ook al heb je roaming uitstaan dan pakt hij zoiezo wel een provider waar t-mobile een contract mee heeft. Als je roaming uit heb staan heb je geen data daar komt het eigenlijk wel op neer. Dus die mobiele data vind ik zelf ook een beetje vreemd.
Je zet DATA roaming uit, niet roaming in zn algemeenheid.
Mobiele data is gewoon ALLE data, ongeacht roaming.
Het zijn 2 hele verschillende dingen met 2 hele verschillende doelen dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 22-06-2010 13:59 ]
Nadat hij klaar is met updaten gewoon de restore knop in itunes aanklikkenVerwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:03:
[...]
Thnx Hoite ga ik proberen. Even voor de duidelijkheid; hoe heb jij die verse restore zonder backup precies uitgevoerd?
Dan vraagt hij of hij een backup wil maken, doe dit niet, want dan maakt hij een nieuwe reservekopie van een lege iPhone.
Lekker kort.
OK maar toen ik in griekenland was moest ik data roaming aanzetten om data te krijgen voor een programma. Bellen werkten natuurlijk verder wel. Dus mobiele data heeft dan toch alleen nut in nederland. In buitenland voldoet data roaming.
Mobiele data zet ALLE data-mogelijkheden uit.WeAreLegion schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:05:
Hmmm
OK maar toen ik in griekenland was moest ik data roaming aanzetten om data te krijgen voor een programma. Bellen werkten natuurlijk verder wel. Dus mobiele data heeft dan toch alleen nut in nederland. In buitenland voldoet data roaming.
Data roaming zet BUITENLANDSE data-mogelijkheden uit.
In het buitenland zul je ze dus idd beiden aan moeten hebben om data-mogelijkheden te hebben.
Mappen zijn wel een uitkomst maar wel ff wennen nu, ik heb nog maar 1 pagina en dat is overzichtelijk maar af en toe moet ik wel weer ff nadenken waar ik het nu ook alweer heb gezet, net zoals bij de AH als de zoveelmaandelijkse schapverbouwing plaatsgevonden heeft
Moet zeggen dat het erg lekker werkt!
I am the great Cornholio!
Wilf schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:13:
Mappen zijn wel een uitkomst maar wel ff wennen nu, ik heb nog maar 1 pagina en dat is overzichtelijk maar af en toe moet ik wel weer ff nadenken waar ik het nu ook alweer heb gezet, net zoals bij de AH als de zoveelmaandelijkse schapverbouwing plaatsgevonden heeft
Gelukkig hebben ze daar ook een app voor (voor de appie dan)
gewoon nee.
Op mijn 3g geen verbetering, maar ik vind het ook wel eens hoog tijd voor een upgrade van mijn telefoon. Laat die iPhone 4 maar komen.SanderPS3 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:31:
Wel een enorme verbetering iOS4, iemand al opgevallen hoe ziekelijk snel het 'diafragma" van de fotocamera dicht&open gaat
Lekker kort.
Alleen klopt de helft daarvan helaas nietBosmonster schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 14:14:
ik vond geo-tagging ook wel grappig in je foto album. Je kunt nu een kaartje opvragen ipv een album en krijg je alle locaties waar je foto's hebt genomen
Dat zijn albums. Als je je foto's via itunes synchroniseert dan kan je ook mapjes met foto's op de iphone zetten. Deze mapjes verschijnen als albums in de lijst.apNia schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:00:
Hoe krijg je trouwens bij je foto's (3GS) meerdere folders? Viel me op dat er een lijstje is, en ik heb alleen maar 'camera roll'.
Ik mis alleen nog maar mn agendasmeerbartje schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:16:
Kunnen jullie alweer synchroniseren (Exchange) met je Google Apps for Domain account?
ツ
Heb al gezocht naar oorzaken en al vanalles geprobeerd, Internet uitschakelen, Muziek verwijderd, enz... Maar niks helpt. De backupfolder op mijn pc groeit wel, dus hij is bezig, maar zooooooo langzaam...
bij mij synct google via exchange niks met mijn iphone. Geen mail, geen agenda en geen contacten terwijl ik nog 3.1.3 draai. Het vage is dat er onderin de mailmap wel staat "Bijgewerkt op 22 juni om 16:15" maar een blik op mijn pc vertelt hele andere e-mails bovenaansmeerbartje schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:16:
Kunnen jullie alweer synchroniseren (Exchange) met je Google Apps for Domain account?
edit: als ik een account instel op mijn iphone 3g, zonder exchange, zelfde gmail account dan haalt hij wel alles binnen. Toch maar afwachten tot google het probleem met exchange oplost dan. Maar dat zou toch alleen met OS4 moeten zijn...
Dit had iedereen voor het updaten volgens mij....johanvdv schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:34:
wat een kl*te update is dit zeg, Iphone 3G is al uuuuren aan het backupen, is echt niet meer normaal...
Heb al gezocht naar oorzaken en al vanalles geprobeerd, Internet uitschakelen, Muziek verwijderd, enz... Maar niks helpt. De backupfolder op mijn pc groeit wel, dus hij is bezig, maar zooooooo langzaam...
[ Voor 48% gewijzigd door KingKoning op 22-06-2010 16:21 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Cydia deed er alleen beetje lang over om up te daten.
Eerste dingen die opvallen.
Achtergrondje is erg mooi.
Groeperen van apps werkt perfect en is nu een stuk overzichtelijker.
Multitasken werkt lekker met de apps waarvoor het geschikt is.
Kan het iedereen aanraden !
Even een update: Sommige apps laten de iphone crashen, deze zijn waarschijnlijk nog niet ios4 compatible...
[ Voor 14% gewijzigd door Luxurydiver op 22-06-2010 17:59 ]
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Dus ik zet contacts aan bij mijn exchange account en kies ervoor dat ik mijn contacten wil bewaren op mn iPhone.
Maar hoe krijg ik het nou voor elkaar dat mijn contacten OOK op google staan, want ik zie geen optie om mijn contacten te kopieeren naar mn google account.
Iemand een idee?
Lekker kort.
Nee, de groep contacts onder mijn exchange account is leeg, net zoals in gmail.KL643 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:14:
Als het goed is staan ze nu in je Google account
wat ik wil is de contacten op mijn iPhone, die onder het kopje All on My iPhone staan gekopieerd naar mn exchange groep.
edit:
Hier een plaatje ter verduidelijking.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoite op 22-06-2010 18:22 ]
Lekker kort.
Geprobeerd om hem op te zetten als een nieuwe phone i.p.v een back-up terug te zetten?zAo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:40:
Ik heb zojuist 3.1.3 weer terug gezet. iOS4 was echt niet vooruit te branden op een 3G. Meer mensen dit? Bij het opnemen van bespreken hing hij soms zolang dat ik het gesprek miste...
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Hmmm,zAo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:40:
Ik heb zojuist 3.1.3 weer terug gezet. iOS4 was echt niet vooruit te branden op een 3G. Meer mensen dit? Bij het opnemen van bespreken hing hij soms zolang dat ik het gesprek miste...
Ik heb zelf ook een 3G maar heb daar echt totaal geen last van. Ik heb zelfs het gevoel dat hij wat sneller reageert dan dat hij met 3.1.3 deed maar dat kan natuurlijk ook mijn gevoel zijn. Ik ben verder wel tevreden er mee al was een update met Folders al wel genoeg geweest voor mij de rest zal allemaal wel. Ze hebben ook wat dingen gewijzigd aan de Ipod op de Iphone die ziet er wat anders uit. Ik hoop dat ze ooit nog last.fm ondersteuning er inbouwen want dat mis ik wel heel erg dat is eigenlijk de grootste reden waarom ik hem gejailbreaked had.
Je kan ze met de app Air Contacts er af halen en ze daarna in je google contacts zetten.Hoite schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:18
wat ik wil is de contacten op mijn iPhone, die onder het kopje All on My iPhone staan gekopieerd naar mn exchange groep.
edit:
Hier een plaatje ter verduidelijking.
[afbeelding]
Het is natuurlijk ook niet voor niets dat het officieel niet werktNeefdave schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:46:
Multitasking en 3G is voor mij echt een nogo. Muziek loopt te stotteren, programma's reageren traag en laden traag. Hatelijk, ik ga het weer uitzetten dat multitasking.
Lekker kort.
Ja 't staat niet voor jan lul standaard uitNeefdave schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:46:
Multitasking en 3G is voor mij echt een nogo. Muziek loopt te stotteren, programma's reageren traag en laden traag. Hatelijk, ik ga het weer uitzetten dat multitasking.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat niet, maar dan zou die backup op 3.1.3 toch ook vreemd moeten doen? De grap is dat vrijwel alles sneller was, maar de telefoon soms gewoon hing voor 5 seconden.batumulia schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:41:
[...]
Geprobeerd om hem op te zetten als een nieuwe phone i.p.v een back-up terug te zetten?
Iemand anders met dit probleem?
Vandaag heb ik een HTC Desire gekocht en zodoende is mijn iPhone 3g niet meer nodig, maar ik zou wel graag nog alle data er vanaf willen kunnen halen. Dus alle smsjes, foto's, etc.
Heeft iemand enig idee of en hoe dit kan?
edit: Zucht had beter nog een keertje wat langer kunnen googlen, geloof dat ik het gevonden heb > http://www.ecamm.com/mac/phoneview/
Iemand hier ervaringen mee?
[ Voor 25% gewijzigd door miekol op 22-06-2010 19:36 ]
Voor de mensen die gisteren m'n probleem hadden gemist: De settings applicatie crashte sinds m'n update naar iOS4. Deze app crashte zodra ik naar 'General' ging. Het resetten van de settings zou handig zijn geweest ware het niet dat alle Reset opties in het General settings menu zitten.
Restore leek mijn enigste optie maar dat wilde ik niet doen omdat ik het zonde vind om m'n hele SMS geschiedenis kwijt te raken (waar een mens toch waarde aan kan hechten
De fix:
- Backup van de iPhone maken.
- Backup directory (Library/Application Support/MobileSync/Backup) backuppen door copy paste naar een temp dir.
- Laatste backup (Map waar geen datum in de bestandsnaam staat) openen op originele locatie en daarin alles weggooien behalve de volgende bestanden:
1. 3d0d7e5fb2ce288813306e4d4636395e047a3d28 (Hierin staan je SMS messages)
2. Info.plist
3. Manifest.mbdb
4. Manifest.mbdx
5. Manifest.plist
6. Status.plist
- Full restore van de iPhone doen.
- Na re-install de nieuwste backup restoren. Na het restoren (duurt ongeveer een seconde of 10) kreeg ik een foutmelding dat de restore fout is gegaan omdat niet alle bestanden zijn gerestored.
Die foutmelding heb ik gewoon weggeklikt, en na een restart van m'n iPhone.... voila een compleet schone iOS4 installatie met al m'n SMS berichten er nog in
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Weet jij toevallig ook de bestandsnamen die je kan backuppen voor notities?XyritZz schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:46:
- Backup van de iPhone maken.
- Backup directory (Library/Application Support/MobileSync/Backup) backuppen door copy paste naar een temp dir.
- Laatste backup (Map waar geen datum in de bestandsnaam staat) openen op originele locatie en daarin alles weggooien behalve de volgende bestanden:
1. 3d0d7e5fb2ce288813306e4d4636395e047a3d28 (Hierin staan je SMS messages)
2. Info.plist
3. Manifest.mbdb
4. Manifest.mbdx
5. Manifest.plist
6. Status.plist
- Full restore van de iPhone doen.
- Na re-install de nieuwste backup restoren. Na het restoren (duurt ongeveer een seconde of 10) kreeg ik een foutmelding dat de restore fout is gegaan omdat niet alle bestanden zijn gerestored.
Die foutmelding heb ik gewoon weggeklikt, en na een restart van m'n iPhone.... voila een compleet schone iOS4 installatie met al m'n SMS berichten er nog in.
Normaal backup ik handmatig via ssh, dan pluk ik de sms.db eraf en ssh ik het er weer op na de jailbreak, maar jouw oplossing is wel beter, since ik nu niet meer van plan ben om te gaan jailbreaken.
Nee, dat weet ik niet uit m'n hoofd. Mijn iPhone sync ik namelijk op een Mac systeem, dus notes worden naar de desktop Mail.app gesynct en komen ook bij een schone installatie terug op de iPhone.fong06 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:51:
[...]
Weet jij toevallig ook de bestandsnamen die je kan backuppen voor notities?
Normaal backup ik handmatig via ssh, dan pluk ik de sms.db eraf en ssh ik het er weer op na de jailbreak, maar jouw oplossing is wel beter, since ik nu niet meer van plan ben om te gaan jailbreaken.
De makkelijkste manier om hier achter te komen is denk ik de volgende: Maak een notitie aan met een raar woord bijv. koortsmeetssyteemstrook. Maak daarna een backup van de iPhone en grep je backup directory op dat rare woord. Ik vermoed dat je dan maar 1 bestandsnaam terug zult krijgen welke je voor de restore kunt gebruiken
Succes in ieder geval!
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hier ook op OS 3.1.3. Dus ligt aan gmail, niet aan de iPhone of iets.kmf schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:00:
zucht... gmail sync werkt nog steeds niet goed. Vanochtend heb ik de mails binnen gekregen. Sinds 4 uur 's middags komt er geen mails binnen. Is wel te zien op gmail...
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ik merk het inderdaad ook op de iPad. Alleen is de algemen consensus dat het komt door de upgrade naar iOS4 waardoor de google servers overbelast zijn geraakt.Snippertje schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:03:
[...]
Hier ook op OS 3.1.3. Dus ligt aan gmail, niet aan de iPhone of iets.
De pushservice wordt toch door google beheerd en niet door apple?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Veel games hadden het.apNia schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 01:43:
Mag >> technisch gezien is het wel heel wat anders
Dat was iets wat volgens mij altijd al kon, alleen nauwelijks iemand inbouwde (sommige IM clients bijv wel).
Wat bedoel je?
Denk dat het gewoon ligt aan de miljoenen iPhone gebruikers die allemaal opeens hun email + bijlages, contactpersonen + foto's, etc, downloaden.Snippertje schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:03:
[...]
Hier ook op OS 3.1.3. Dus ligt aan gmail, niet aan de iPhone of iets.
"Thanks for all the reports. Unfortunately, Google Sync has been undergoing an unplanned maintenance this afternoon, and we have been working to fully restore the service. This has affected Gmail, Calendar, and contacts sync on all devices today since 10am, PST. Our primary focus is to get the service 100% stable again for all devices, and we're concurrently running tests on iOS4 specifically to troubleshoot any particular issues with the upgrade.
Again, we appreciate your patience as we work to improve Google Sync."
Bron: http://www.google.com/sup...id=2aba4d3a3908b354&hl=en
[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 22-06-2010 20:20 ]
Kanniet.Omniferious schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:07:
Ik dacht dat je met OS 4.0 kon tetheren met T-mobile, iemand enig idee hoe?
Op Macrumors heeft de eerste 'm al: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=945855
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 22-06-2010 20:29 ]
Anoniem: 272952
Yep, was dramatisch. Toen home-knop en knop aan de bovenkant lang ingedrukt, herstart en nu: works like a dream. Jij de oplossing gevonden?zAo schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:40:
Ik heb dit namelijk gisterenavond geprobeerd, en het werkte niet.
Dus iPhone 3G, Instellingen > Algemeen > Bluetooth > Zoeken...
En mijn keyboard zet ik gewoon op, dan krijg ik zo'n pulserend groen ledje te zien. Batterijniveau is 76%, dus daaraan ligt het ook al niet.
Weliswaar heb ik hem eerst van mijn pc geunpaired vooraleer te pairen met de 3G.
Of heb ik het mis? Moet je hier persee jailbreaken om dat te krijgen:?
Om mij nog onduidelijke redenen kan dat niet met de 3G.tato schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:44:
Je kon met iOS4 toch ook je Wireless Keyboard pairen met de iPhone (3G)?
Ik heb dit namelijk gisterenavond geprobeerd, en het werkte niet.
Dus iPhone 3G, Instellingen > Algemeen > Bluetooth > Zoeken...
En mijn keyboard zet ik gewoon op, dan krijg ik zo'n pulserend groen ledje te zien. Batterijniveau is 76%, dus daaraan ligt het ook al niet.
Weliswaar heb ik hem eerst van mijn pc geunpaired vooraleer te pairen met de 3G.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Zal wel marketing zijn, want technisch kan de telefoon het prima. Ik gebruik al maanden het programma BTStack Keyboard (jailbreak nodig!), en dat werkt zelfs op mijn 2G iPhone. Dat programma ondersteunt ook de 3G. Je kan zelfs een muis gebruiken als je dat wil.CyBeR schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:46:
[...]
Om mij nog onduidelijke redenen kan dat niet met de 3G.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 22-06-2010 21:29 ]
zover ik weet en schreef over bluetooth keyboards en de iphone alleen 3GS en hoger. En alternatief is inderdaad BTStack.tato schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 20:44:
Je kon met iOS4 toch ook je Wireless Keyboard pairen met de iPhone (3G)?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Kijk ook even naar de reviews. Van de honderden allemaal 4 of 5 sterren. Het typt dan ook als een laptop. Maar goed, wat moet je er mee? Nou ik type er met gemak mails, forumposts, documenten op. Flawless en met plezier!
Nu we het er toch over hebben en nu ik dan eindelijk los kan met het keyboard: iemand een tip voor een goede Word editor? Documents 2 Go lees ik aardige verhalen over.
Niets daarvan. Dat antwoord is binnen de wat nerdier community het meest gehoorde op de vraag 'waarom' iets doen.Twylight schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:53:
[...]
Wat is dat nou weer voor een belachelijk onintelligent antwoord?
Documents To Go heb ik zelf. Werkt erg fijn, maar het is natuurlijk wel allemaal basic wat je doet. Ik merk tegenwoordig dat ik voornamelijk gewoon in Notities type en het dan later op mijn desktop of laptop opmaak enzo.Jazzper schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:54:
ik zweer het je: doe het één keer en je vraagt je af waarom je dat niet wil. Nu moet ik zeggen dat dat wel valt of staat met hoe goed dat keyboardje is. Die van mij (die ik gekregen heb) is een van de meest verkochte (ook voor Palm en windows mobile users) ooit en nog steeds verkrijgbaar op veel plekken, bv Amazon a raison de 169 dollar.
Kijk ook even naar de reviews. Van de honderden allemaal 4 of 5 sterren. Het typt dan ook als een laptop. Maar goed, wat moet je er mee? Nou ik type er met gemak mails, forumposts, documenten op. Flawless en met plezier!
Nu we het er toch over hebben en nu ik dan eindelijk los kan met het keyboard: iemand een tip voor een goede Word editor? Documents 2 Go lees ik aardige verhalen over.
Anyways, ik zie ook wel iets in zo'n toetsenbordje hoor. Ik type inmiddels heel snel op mijn iPhone in landscape, maar het kan natuurlijk niet op tegen een fysiek toetsenbord. Eigenlijk zou zo'n toetsenbordje voor mij alweer 50% van de situaties waar ik mijn laptop nodig heb verwijderen.
Noem het wat je wil, dat is toch vaak de reden.Twylight schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:53:
[...]
Wat is dat nou weer voor een belachelijk onintelligent antwoord?
Zoals ik al zei, lekker onintelligent ja. Het is hier geen Geenstijl.nlCyBeR schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:55:
[...]
Niets daarvan. Dat antwoord is binnen de wat nerdier community het meest gehoorde op de vraag 'waarom' iets doen.
Zal dat Docs 2 go maar aanschaffen. Twijfel nog tussen basic en pro versie met Exchange ondersteuning (wat ik heb ivm werk)
edit: omdat het kan is een zeer plausibel antwoord hier zou ik denken op GoT!
[ Voor 11% gewijzigd door Jazzper op 22-06-2010 23:00 ]
Jij vindt 't 'onintelligent' dat mensen dingen doen gewoon omdat ze dat leuk vinden? Ene Tim Berners-Lee wel 's van gehoord? Die gewoon voor de lol Hypertext zat te bedenken?Twylight schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:59:
[...]
Zoals ik al zei, lekker onintelligent ja. Het is hier geen Geenstijl.nl
SMSjes typen als dat ding in de dock staat te slapen/syncenTwylight schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:43:
Waarom zou je in godsnaam een keyboard op je iPhone willen aansluiten? Op je iPad, oké dat snap ik. Maar iPhone?
gewoon nee.
Zonder iPad was de functionaliteit er waarschijnlijk niet.
Anoniem: 193286
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 193286 op 22-06-2010 23:10 ]
Dat jij een nieuwe functie niet handig vindt, wilt niet zeggen dat het meteen niet handig is.Twylight schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:03:
Maargoed, het is leuk dat het kan maar zie het nut er niet zo van in. Het zit er trouwens ook alleen maar in omdat de iPad het kan, en ze het voor de iPhone er ook maar bij gedaan hebben. De code was toch al geschreven.
Zonder iPad was de functionaliteit er waarschijnlijk niet.
Verder lijkt het syncen met Google hier goed te gaan (vanaf vanmiddag iig)?
Wel een handig tipje trouwens voor het geval je meerdere agenda's hebt die je wilt syncen (weet niet zeker of deze hier al ergens staat):
Ga op je iDevice naar http://m.google.com/sync en stel de taal in op US English, en tik vervolgens je device aan. Selecteer de kalenders die je op je iDevice wilt hebben en sla je instellingen op. Even wachten en klaar!
DFU mode, restore de 4.0 firmware (dus de standaard file van Apple zelf) en daarna setup as a new phone in iTunes! Geen restore dus! Alles pleite, dus wel ff opletten wat je doet, maar gegarandeerd veeeeul sneller. Scheelt echt een hoop. Altijd maar dat upgraden (of ouwe rotzooi restoren) kan ook niet altijd goed blijven gaan.FireFoz schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:06:
vandaag de halve dag bezig geweest met mijn 3G opnieuw installeren, maar hij blijft traag. naar SMS of camera duurt gewoon 5 seconden! lees op internet dat er veel mensen problemen mee hebben maar bij een vriend van me met een 3G is het dus wel allemaal snel...erg vaaghoop dat er snel een fix voor komt want dit is echt 10x niks
Je zegt nu "type je toch niet op de iPhone" omdat een iPhone geen fysiek toetsenbord heeft. Als je een laptop bij je had was het een ander verhaal geweest, net als wanneer je een toetsenbord bij je iPhone hebt.Twylight schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:01:
Maar noem eens één ding waar je het voor zou willen gebruiken, voor een smsje ga je niet een heel toetsenbord aansluiten, en notities van vijf pagina's typ je toch niet op je iPhone, en als je dan al een lang verhaal moet typen en je wil een toetsenbord aansluiten ben je waarschijnlijk toch thuis en kan je dat op de computer doen..
Nou bijvoorbeeld, je bent onderweg en je krijgt een mailtje waar je even wat uitgebreider in wil gaan (en dus niet op de Steve Jobs manier met 3 woorden). Dat je liever snel en 100% volledig beantwoordt omdat er anders een hele discussie losbarst van mensen (in de CC:) die er niets van snappen.Twylight schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:01:
Maar noem eens één ding waar je het voor zou willen gebruiken, voor een smsje ga je niet een heel toetsenbord aansluiten, en notities van vijf pagina's typ je toch niet op je iPhone, en als je dan al een lang verhaal moet typen en je wil een toetsenbord aansluiten ben je waarschijnlijk toch thuis en kan je dat op de computer doen..
Dat was voor mij in mijn vorige baan een wekelijks voorkomende situatie op het werk. En dan is het heel handig als je snel alles duidelijk uit kan leggen zodat er geen misverstanden over bestaan en er niet een hele zinloze discussie op gang komt. Dan is het heel erg handig om zo'n toetsenbordje in je tas te hebben. Veel lichter dan een netbook en toch kan je lang van stof zijn als dat nodig is.
ikw eet niet precies wat ik allemaal gedaan heb, alleen niet setup as new phone. maar was wel alles kwijt, inclusief contacten. alles default, helemaal leeg. dat is het zelfde lijkt met toch?UltraSub schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:29:
[...]
DFU mode, restore de 4.0 firmware (dus de standaard file van Apple zelf) en daarna setup as a new phone in iTunes! Geen restore dus! Alles pleite, dus wel ff opletten wat je doet, maar gegarandeerd veeeeul sneller. Scheelt echt een hoop. Altijd maar dat upgraden (of ouwe rotzooi restoren) kan ook niet altijd goed blijven gaan.
(en toen dus nog traag)
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Vooral de camera en de batterijduur spreken mij wel aan.

Als ik een boek download, dan blijft deze downloaden en verder gebeurd er niets. Ook kan ik geen boeken of pdf's synchroniseren via iTunes. Alles gaat goed, lijkt het, maar er verschijnt niets in iBooks.
Iemand een idee?
Hier komen overigens idd de push-mails via Gmail weer binnen sinds vannochtend (of vannacht).
http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Teardown/3130/1
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik heb sinds gister m'n iPhone geupdate naar iOS4 maar sinds deze update crasht mijn Tomtom ook bij het berekenen van een route. De voorgestelde oplossing werkt bij mij niet, iemand enig idee of hier een andere workaround voor is?THX schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:00:
[...]
Andere bijzonderheden waren:
Tomtom West Europa crashte bij het "berekenen" van een adres. Oplossing was om Tomtom geheel te sluiten van de taskbar.
--
Net nadat ik dit poste verscheen er een update in de appstore voor tomtom, neem aan dat de crash na de is verholpen.
[ Voor 11% gewijzigd door xerix op 23-06-2010 11:47 ]
vtec just kicked in yo!
Wat me dan opvalt is dat Apple de 16GB / 32GB aanduiding heeft weggelaten? Why?

EDIT: Had trouwens wel pimpin' geweest als het een enlightened Apple-logo was, net als in de MacBooks!
en Engadget zegt het zelfde:CLB schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:07:
Prachtige device die iPhone 4, van wat ik er tot nu toe van gezien heb, but my doubts / minpuntjes:
- 32GB is de grootste versie die beschikbaar komt, dat wordt met 'n display van 960x480 pixels krap..
Huidige iPhones / iPod Touches hebben een scherm van 480x320 pixels.. Een speelfilm geconverteerd naar .mp4 van zo'n anderhalf uur is hier zo'n 1GB... Simpel gezegd, 32GB : 1GB is 32 speelfilms.. Afgezien van het OS, muziek, applicaties, games enzovoort enzovoort.. Het huidige display heeft dus 4x zoveel pixels en als je daarvoor een film in native resolutie wilt gaan bekijken wordt die dus 4x zo groot, oftewel 4GB.. Simpel gezegd is dat dan 32GB : 4GB is 8 speelfilms, afgezien van OS, games, applicaties en al die zut... Waar is de 64GB?
Dit geld natuurlijk ook voor foto's / grotere games / apps, om aan die resolutie te kunnen voldoen...
Dit is wel mooi:As far as internal storage goes, you can buy the new iPhone in either 16GB ($199 on contract) or 32GB ($299 on contract) capacity -- fine for now, but since the company has just introduced 30FPS 720p video recording, you could find yourself outgrowing that number pretty quickly. It's a little odd, in fact, that the company didn't double down here and bump the capacity to 64GB, as it's recently done with the iPod touch.

[ Voor 75% gewijzigd door CLB op 23-06-2010 12:21 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik had dit gister ook. Na een uur of 5 waarvan de laatste 1,5 geen voortgang ben ik gestopt... Op het Apple support forum gaan users er ook over losjohanvdv schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:34:
wat een kl*te update is dit zeg, Iphone 3G is al uuuuren aan het backupen, is echt niet meer normaal...
Volgends deze site (iOS 4: Updating woes with iPhone 3G) is het te verhelpen door niet op de regulieren manier te updaten maar door een restore te doen. Restore en update…. In feite wordt je Iphone leeggehaald, geupdate en vervolgens al je muziek, programmas en settings er weer opgezet. Je moet dus wel een recente backup hebben!
de truc is dan:
Connect de Iphone.
(Back up) Dit duurt dus juist bij velen zo lang, dus gebruik bij voorkeur een recente backup.
Restore. (Hij vraagt of je wilt restoren met de update. Klik ja/yes)
Daarna restore je je backup.
Ik ben nu niet thuis, maar ga dit vanavond proberen, hebben anderen dit toevallig al gedaan?
mbt lange backups: Het schijnt te helpen zo min mogelijk content op je iphone te hebben. haal dus bij voorkeur je camera roll leeg en je mp3's eraf als je nog moet backuppen. Ook zegt iemand dat je een bepaalde instelling in windows (zijn geval vista) moet aanpassen. Dit is niet geverifieerd. Ikzelf had zowel bij 7 (laptop) als xp de lange backupproblemen.
Voor de duidelijkheid: Ik heb dit dus niet geprobeerd. Ik post alleen wat mijn internetspeurtocht heeft opgeleverdI have found that iTunes did something very snail-like slow to this (vista) folder:
C:\Users\*USERNAME*\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup
I did the following (I am very 'biting through' ):the folder above click right mousebutton
properties
uncheck 'read-only'
apply to all files
and suddenly my backup in iTunes began racing, DURING the application to all the files in the folder!!!
Ik merk als ik 's nachts vergeet me iphone op te laden dat ie leeg is 's ochtends. Terwijl ie toch wel ver vol zat.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
1) je krijgt geen wallpaper, ik bedoel wtf hoe moeilijk is dat voor een phone? (multitask boeit me echt helemaal niet, dus np)
2) je hele iPhone wordt met ALLES trager. mijn ervaring tot nu:
-- Safari
---- trager na tap op search balk
---- trager na tap op url balk
---- trager met eerste letters typen
---- surfen zelf duurt langer (gevoelsmatig dacht ik eerst, maar toen vond ik ook filmpjes online dat iedereen dat heeft).
-- Whatsapp duurt minimaal 8 seconden over opstarten, veel trager als before (ook na update)
-- App Store is ook gevoelsmatig trager (nog geen filmpjes van gevonden maar moet overal op wachten, lange grijze schermen voor de rendering van de paginas)
-- Camera is minder snappy
-- Angry Birds heeft hickups (tijdens spelen!)
-- Settings (ook al gebruik je niet vaak) laad trager
Kortom je hele phone wordt gewoon trager en je krijgt er maar weinig voor terug.
Positieve note: Ik moet zeggen dat de folders wel leuk zijn, leuke interface/ontwikkeling.
Snap niet zo goed waarom iets dat normaal een paar seconden duurt nu ineens bij sommige mensen een paar uur duurt. Dat heeft in dat stadium nog niks met iOS4 te maken.
[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 23-06-2010 12:01 ]
dat vind ik dus ook het vreemde. Dat zou dus aan Itunes moeten liggen, maar het schijnt alleen voor te komen bij 3G's. Ik heb er iig last van. Syncen gaat dan wel weer prima, hij had die programma's zo over gezet. Alleen die backup is zo traag....Bosmonster schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:00:
Snap niet zo goed waarom iets dat normaal een paar seconden duurt nu ineens bij sommige mensen een paar uur duurt. Dat heeft in dat stadium nog niks met iOS4 te maken.
Ik heb trouwens ook gerestored als nieuwe telefoon, misschien dat updaten gewoon niet vlekkeloos werkt?
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
3GS, ik heb geupgrade naar iSO4, en alle zaken lijken gewoon te werken, op een paar onhandigheidjes na:
1. De mooie mappen die iedereen aanmaakt, ik neem aan dat er een nieuw icoon voor had moeten komen, heb ik niet (kan misschien onwetendheid zijn
2. Hier kan ik minder aan doen: als ik mijn serie episode heb afgekeken, dan delete ik altijd de episode. Makkelijk zodat je niet misgrijpt. Echter, op het moment dat ik in "Ipod" "Videos" zit (gewoon op the phone zelf) en de van links naar rechts beweging maak, delete selecteer en confirm, dan gaat hij op eens terug naar de desktop van de phone, en delete hij niets.
Doe ik hier iets fout?
1 tel op je homescreen drukken totdat de icoontjes gaan bibberen...DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:50:
1. De mooie mappen die iedereen aanmaakt, ik neem aan dat er een
nieuw icoon voor had moeten komen, heb ik niet (kan misschien onwetendheid zijn)
Dan sleep je een icoon naar een ander icoon en voila je hebt een map gefixed
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
1. Een folder maak je door een icoon ingedrukt te houden tot ze gaan 'wiebelen' en dan sleep je het ene icoon over het andere heen en voila.DaRKaNGLe694 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:50:
Hmmm, even een vraagje, schiet me niet af als ie al gesteld is....
3GS, ik heb geupgrade naar iSO4, en alle zaken lijken gewoon te werken, op een paar onhandigheidjes na:
1. De mooie mappen die iedereen aanmaakt, ik neem aan dat er een nieuw icoon voor had moeten komen, heb ik niet (kan misschien onwetendheid zijn)
2. Hier kan ik minder aan doen: als ik mijn serie episode heb afgekeken, dan delete ik altijd de episode. Makkelijk zodat je niet misgrijpt. Echter, op het moment dat ik in "Ipod" "Videos" zit (gewoon op the phone zelf) en de van links naar rechts beweging maak, delete selecteer en confirm, dan gaat hij op eens terug naar de desktop van de phone, en delete hij niets.
Doe ik hier iets fout?
2. Geen idee, bij mij wordt het filmpje gewoon verwijderd.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
wat denk je zelf?xerix schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:44:
[...]
Ik heb sinds gister m'n iPhone geupdate naar iOS4 maar sinds deze update crasht mijn Tomtom ook bij het berekenen van een route. De voorgestelde oplossing werkt bij mij niet, iemand enig idee of hier een andere workaround voor is?
--
Net nadat ik dit poste verscheen er een update in de appstore voor tomtom, neem aan dat de crash na de is verholpen.
op Iphoneclub.nl staat volgens mij een artikel dat TT een update voor IOS4 heeft uitgebracht
http://www.iphoneclub.nl/...krijgt-update-voor-ios-4/
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ik ben benieuwd of er nog anderen zullen zijn of dat ik weer een uniek sneeuwvlokje zal zijn.
Bedankt in ieder geval met punt 1.
Dit topic is gesloten.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 3
[iPhone] Levertijden
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.