In tegenstelling tot wat velen blijkbaar denken is intel bij de leek ook helemaal niet zo gekend hoor.mad_max234 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:59:
[...]
Was dat maar waar voor amd.
Helaas toen AMD sneller was, koeler, en goedkoper, werden er nog steeds veel meer intel systemen gekocht, intel liep amper terug en amd liep amper op, naar 2 jaar voorop lopen had ze misschien net 5% meer markt aandeel vergaart, en dat was ze binnen elke maanden weer kwijt toen core2 uitkwam.
De echte reden waarom AMD niet meer verkocht ten tijde van hun voorsprong is heel simpel:
- te weinig productiecapaciteit
- oems zoals Dell die toen nog intel-only waren
- winkelketens die intel-only waren door niet echt kosjere contracten (waar intel voor veroordeeld is)
als mensen op zoek gaan naar bv een laptop ken ik zelf 2 types:
- zo goedkoop mogelijk (komen geregeld bij AMD uit, het intel aanbod is groter)
- willen iets specifiek (maar dikwijls gaat het dan niet over de cpu, eerder over het uitzicht, scherm, videokaart,...
grappig dat sommigen zou opgaan in marketing praat, anderen hebben misschien inside-info (onder NDA)
uiteraard gaat AMD nu niet zeggen dat Bulldozer trager is dan SB, maar uiteindelijk hoeven ze voor mij niet de prestatiekroon te hebben: een i7 980X koop ik toch niet
de snelste cpu in de mid-range markt wil ik
ik vind SB vrij goedkoop voor wat je krijgt, dus denk ik dat Bulldozer zeer goed moet zijn
[ Voor 15% gewijzigd door catfish op 15-03-2011 21:38 ]