Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
freekweb schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:58:
[...]

sure, what ya wanna know?
Ik heb je mijn msnadres gePM'd..

Ik krijg Task29 niet aan de praat.. Het blijft hangen op 0%.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Hulp is gewenst.. Lijkt alsof ik mn telefoon heb gesloopt..

Draait niet echt soepeltjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
CRXed schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:03:
[...]

het is een .lnk (link/snelkoppeling) file.

Ga naar Programmabestanden en zoek de exe file op, druk daar lang op en kies "kopieer".
Ga naar je Startmenu en kies daar Menu - Bewerken - Snelkoppeling plakken.
Dat is nu je .lnk file.
Thanks, maar zover was ik al. Met deze actie krijg ik echter geen .ink file in het genoemde register pad. Dus kan ik nog steeds mijn icoontje niet veranderen. (JWDM Icon changer herkent hem ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47
BootVluchteling schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:29:

Task 29 is in principe niet nodig. Soms heb je een enkele bug nadat je hebt geflashed, dan doe je ff een hard reset, helpt het dan nog niet kan je eventueel task29 uitvoeren. Maar in mijn opinie is het overrated :)

edit: ik flash overigens altijd via SD card.

[ Voor 5% gewijzigd door harmageddon op 21-07-2010 22:07 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:29:

je moet task29 als adminstrator uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Ik heb altijd de rom's van Dutty gebruikt en wilde weer eens een nieuwe proberen, omdat ik met smsjes typen vaak tegen vertraging aanloop (niet meer dan 300 smsjes).

Ik gebruik nu Duttys_Leo_Sense_2.5_5.2.21903.5.0.92_1.78_ML_V3.2_Final_NL.

Maar zie nu dat er alweer andere versies online staan: Duttys Leo Multi-Lang V4 Ship en Duttys Leo Nu Era V3 (Redemption) 5.2.23569

Weet iemand de verschillen tussen deze 2?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:35
Sinds vanmorgen maakt de trilstand van mijn HD2 een vreemd geluid.
Lijkt wel of het trilmotortje los zit of zo, maakt behoorlijk wat herrie.

Ik heb de helpdesk van HTC gebeld en die zeggen dat ik eerst een hardreset moet doen. Lijkt me dat dit nergens op slaat, want het klinkt als een hardwareprobleem.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 10:22
Wow... Ik ben vandaag even begonnen te spelen met Android op de HD2 en ik moet zeggen dat dat wel goed werkt hoor!

Het is nog niet echt stabiel (af en toe vastlopers), maar ik heb goede hoop dat Android goed gaat draaien op de HD2.

Draai nu trouwens desirebuild_v5 :)

Opdatum: Ik heb de laatste keer gestart met CLRCAD.exe al eerste en nu gaat de klok echt super snel vooruit! Ik denk zo'n 10 minuten in 60 seconden :D

[ Voor 22% gewijzigd door EBOOZ op 22-07-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkeman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 22:54
EbOoZ schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:57:
Wow... Ik ben vandaag even begonnen te spelen met Android op de HD2 en ik moet zeggen dat dat wel goed werkt hoor!

Het is nog niet echt stabiel (af en toe vastlopers), maar ik heb goede hoop dat Android goed gaat draaien op de HD2.

Opdatum: Ik heb de laatste keer gestart met CLRCAD.exe al eerste en nu gaat de klok echt super snel vooruit! Ik denk zo'n 10 minuten in 60 seconden :D
Niet alleen de klok gaat sneller vooruit, heb je ook dat koetje zien springen in Abduction met versnelling? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Laatst online: 06-01 12:46
EbOoZ schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:57:

Ik heb nog geen vastlopers gehad met versie 5.7 :D
Echt een hele goede versie is dit.

Start Android gelijk op nadat windows is opgestart. Zo snel mogelijk. Dit verhelpt het probleem dat android op supersnelheid gaat draaien :P

Als je namelijk een tijdje windows aan hebt en daarna android opstart dan hebben Windows instellingen grote invloed op Android :P

Ik zit nu gewoon op het gemakkie te sms-en en spelletjes te spelen op android ^^ Mail doet het ook prima. Bellen heb ik alleen niet geprobeerd nog. En de Sleep of Death heb ik ook nog niet gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik ga zo Jmz Android Dual-Boot for HD2 v4 installeren, zodat Android op z'n vroegst geboot kan worden :)

Kan het trouwens zijn dat m'n batterij wel echt als een dolle leeg raakt? Ook in WM lijkt de drain erger te zijn...

[ Voor 36% gewijzigd door EBOOZ op 22-07-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Goed om te lezen dat android op de HD2 de goede kant opgaat.

Komt er ook een volledige android ROM, zodat windhoos all together eraf geknikkerd kan worden?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
Hellstorm, bedankt voor de nederlandse Swype files! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 07:12:
[...]

je moet task29 als adminstrator uitvoeren.
Ik run het als Administrator, maar hij blijft gewoon op 0% staan..

Degene die mij kan helpen, voeg me aub toe op msn.. tomvanderburg AT hotmail PUNT com.

Mijn dank is HEEL groot voor degene die mij kan helpen.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
mariconjo schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:20:
Hellstorm, bedankt voor de nederlandse Swype files! _/-\o_
Graag gedaan ;)
Wel netjes kudo's achter gelaten? :P

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Kan een verkeerde (h ) SPL roet in het eten gooien bij een task29?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
HellStorm666 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:11:
[...]

Graag gedaan ;)
Jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeeJee78 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:22:
Sinds vanmorgen maakt de trilstand van mijn HD2 een vreemd geluid.
Lijkt wel of het trilmotortje los zit of zo, maakt behoorlijk wat herrie.

Ik heb de helpdesk van HTC gebeld en die zeggen dat ik eerst een hardreset moet doen. Lijkt me dat dit nergens op slaat, want het klinkt als een hardwareprobleem.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Ha BeeJee78,

Heb dit ook bij mijn P3700 (Diamond) gehad, dit was ook het trilmotortje. kan dus idd zijn dat het bij jouw ook is. Het lijkt me iig geen softwareprobleem.

Nadeel was dat de trilfunctie minder sterk was, zodat ik soms oproepen niet opmerkte. Ik heb hier verder niets mee gedaan omdat ik mijn telefoon had laten stuiteren (een van de beroemde bordtzak-incidenten), op een tegelvloer. Ik was blij dat dit alles was.

Wat je kunt doen is je telefoon even uitkleden (zover mogelijk is en weer in elkaar te zetten is ;o) ), kijken waar het trilmotortje zit en ff checken of er wat mee resoneert. Misschien is een los verbindinkje tussen het motortje en de body de oorzaak en even opnieuw verbinden al de oplossing van het probleem. Verder geen ervaringen mbt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Ik draai op dit moment ook desirebuild_v5. Gaat allemaal meer dan prima, snel en simpel. Weet alleen niet helemaal zeker of de 3G/HSDPA werkt (out-of-the-box). Kan zijn dat je die apart moet instellen per provider.

Battery-drain valt mij alleszins nog wel mee. Na een uur klungelen + WiFi zit ik nog rond de 88% battery-life, wel redelijk wat Win-mob ook zou doen :)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

nederlandse swype ? waar dat dan :D wanna have :D

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Even mijn ervaringen na een middagje Android:

Nadat ik desirebuild_v5 had gedownload en wat had gespeeld was ik niet zo heel tevreden; vastlopers, e.d. Toen heb ik de laatste update zImage van Cotula gedownload (Cotulla_zImage_VSC_ACCHG) en daarna Jmz Android Dual-Boot for HD2 v4 geïnstalleerd in WM, zodat je bij het booten kan kiezen voor Android of WM.

+ Integratie met sociale mediums is echt een stuk beter dan op WM (foursquare, Twitter, Facebook)
+ Android Market heeft écht heel veel te bieden (zoals bijvoorbeeld Appie)
+ Look and feel is meer van deze tijd t.o.v. WM
= Over het algemeen draait alles snel, soepel en stabiel

- Opladen van je HD2 gaat extreem langzaam via USB
- Opladen met een 12 volt stekker in de auto werkt niet
- Bij het afspelen van een MP4 gemaakt in WM had ik last van groene strepen
- Ik kreeg geen GPS fix in Google Maps Navigatie
- Live Mail kan alleen via POP3. Mijn voorkeur gaat uit naar Push, maar dat is niet te krijgen voor Android

Over het algemeen ben ik wel tevreden met Android. Je kan ook niet verwachten dat alles perfect werkt, aangezien het nog een béta is. Het is wel echt hele leuke spielerij :) Vanavond ga ik nog even kijken hoe HTC Sync werkt in combinatie met Android.

WM blijft voorlopig nog wel mijn voorkeur. Vooral om pushmail en omdat WM eigenlijk ook doet wat ik van een toestel verwacht (soms in iets minder uitgebreide mate). Daarnaast gaat scrollen, e.d. bij mij soepeler in Artemis V23 dan in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Batterij gaat inderdaad snel leeg. Logisch ook. Want als je Android in sleep mode zet dan gaat alleen het scherm uit en de rest blijft gewoon doorlopen. Hier word natuurlijk aan gewerkt dus dat komt wel goed.

En het zit tussen je oren dat de accu duur in WM dan ook ineens zo snel gaat. Dat is niet zo. Daar had ik ook last van ;) . Mocht je echt denken dat het zo is, laat je accu helemaal leeg lopen en dan weer helemaal volladen zodat WM precies weet waar hij aan toe is ;)

Ik heb nu bijna 6 uur gedaan met android. Toen was de accu nog voor een kwart vol. Vind ik toch heel netjes aangezien ik er veel op heb zitten spelen en surfen ^^

Edit: Owjah, en bellen ging goed bij mij :) heb 1 belletje gepleegd zonder problemen :D

[ Voor 6% gewijzigd door maximus1 op 22-07-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt allemaal positief met Android erop. Nog ff wachten en dan kan je het volledig gebruiken. Wat ook mooi zou zijn is dat je zonder reset terug kan gaan naar WM. Nu moet je elke keer de batterij eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Nee hoor, je kan ook de telefoon uitzetten door de ophang-toets ingedrukt te houden en vervolgens weer aan te zetten.

HTC Sync werd niets. Maar dat schijnt ook een bekend probleem te zijn. M'n laptop ziet helemaal niets nieuws als ik Android aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:16
BootVluchteling schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:16:
Als je geen HSPL erop hebt werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
desire v5 build gaat als een malle, weer een hele verbetering op de vorige versies! speel er heel veel mee!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
David Regeling schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 18:39:
nederlandse swype ? waar dat dan :D wanna have :D
FTD, of probeer Hellstorm.

[ Voor 6% gewijzigd door mariconjo op 22-07-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
OkeOkeOke schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:42:
[...]

Als je geen HSPL erop hebt werkt het niet.
Inmiddels Core 2.0 op de tel staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
BootVluchteling schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:47:
[...]

Doe je de task 29 met of zonder MTTY? Zonder dus... Ik gebruik altijd MTTY zonder problemen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=623356

[ Voor 22% gewijzigd door OkeOkeOke op 22-07-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:16:
Lijkt me sterk.
Ik had er eerst ook wat problemen mee maar nadat ik de shadrac versie had gedownload, ging het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Monda schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:08:
Ik heb altijd de rom's van Dutty gebruikt en wilde weer eens een nieuwe proberen, omdat ik met smsjes typen vaak tegen vertraging aanloop (niet meer dan 300 smsjes).

Ik gebruik nu Duttys_Leo_Sense_2.5_5.2.21903.5.0.92_1.78_ML_V3.2_Final_NL.

Maar zie nu dat er alweer andere versies online staan: Duttys Leo Multi-Lang V4 Ship en Duttys Leo Nu Era V3 (Redemption) 5.2.23569

Weet iemand de verschillen tussen deze 2?
Ik heb hier dus ook geen enkel idee van.. Enorm vervelend dat dutty het nodig vindt om om de vijf voet met een nieuwe ROM reeks af te komen. Heb je Miri zijn roms al geprobeerd? Persoonlijk heb'k er goede ervaringen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
laurentis roms zijn ook heel goed én nederlands. draai ze al sinds V5.0 en geen problemen mee!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Hmmm, een tweet van Energy van XDA die eigenlijk op twee manieren kan worden opgevat:
@Eruzemberg Yes I plan to release V5... it IS much better...working w Darkstone to incorporate changes in flash rather than SD card.. :)
1- Dit kan dus inhouden dat ze meer delen naar het ROM geheugen van de telefoon willen laden, om Android zo snel mogelijk te maken.

2- Dit zou kunnen betekenen dat het over niet al te lange tijd via de bekende bootloader (al dan niet aangepast) op je telefoon kan worden gezet, zoals je nu ook flasht.

Het zal duidelijk zijn dat het nu wel heel snel gaat met Android op de HD2. Voor een maand terug was nog niet eens zeker of de HD2 er wel mee ging draaien. Ben echt heel erg benieuwd waar dit gaat stoppen.

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
mariconjo schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 21:01:
[...]

Thanks, maar zover was ik al. Met deze actie krijg ik echter geen .ink file in het genoemde register pad. Dus kan ik nog steeds mijn icoontje niet veranderen. (JWDM Icon changer herkent hem ook niet)
Zie je wel in het register een andere vermelding naar bijv Power SMS? Dan kan je mss daar zelf een .lnk waarde in het register bij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
bestaat er een programma voor windows mobile6.5 wat de gesprekskosten bij kan houden? (maw dat je ziet hoever je over de bundel gaat)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Nu online
marcellux schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:30:
bestaat er een programma voor windows mobile6.5 wat de gesprekskosten bij kan houden? (maw dat je ziet hoever je over de bundel gaat)
Voor Vodafone kan je gewoon inloggen op "Mijn Vodafone" daar kan je het zo zien.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Alle linkjes naar Swype icm bijbehorende discussie zijn verwijderd. Swype is betaalde software, waar dus niet naar gelinkt mag worden. Daarnaast is dit *geen* software-testtopic, maar een topic over de HD2. Hou het ontopic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Nu online
:/ Sorry O-)

[ Voor 36% gewijzigd door HellStorm666 op 22-07-2010 23:27 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
ik zoek dus iets waar ik het actueel op mijn telefoon kan zien. Waar ik mijn bundel kan opgeven en gelijk kan zien voor hoeveel ik buiten de bundel bel

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
allstarted1 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:29:
Hmmm, een tweet van Energy van XDA die eigenlijk op twee manieren kan worden opgevat:

1- Dit kan dus inhouden dat ze meer delen naar het ROM geheugen van de telefoon willen laden, om Android zo snel mogelijk te maken.

2- Dit zou kunnen betekenen dat het over niet al te lange tijd via de bekende bootloader (al dan niet aangepast) op je telefoon kan worden gezet, zoals je nu ook flasht.

Het zal duidelijk zijn dat het nu wel heel snel gaat met Android op de HD2. Voor een maand terug was nog niet eens zeker of de HD2 er wel mee ging draaien. Ben echt heel erg benieuwd waar dit gaat stoppen.
Het is 2.
Ik heb gelezen van darkstone zelf dat het binnen niet al te lange tijd mogelijk moet zijn om via het wel bekende RUU Roms geflashed kunnen worden.

Dit houd dus is dat WM er helemaal af gaat en Android er helemaal op geplaatst word.

Dat is idd top als het kan maar ik zou je aanraden om even af te wachten als dit ook echt mogelijk is. Je zit denk ik niet graag met een Android vol met bugs :P

Maar het gaat dus mogelijk worden en dat is altijd fijn om te weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
Nu dus de Cotulla_zImage_CABDET_NOSPEEDDY uit! (23/7)

Iemand die al getest!? lees veel positiefs, bv het opladen gaat snel en hoeft niet meer in de lader te hangen bij het booten...bovendien kan je deze starten vanaf WM wanneer je wilt!

kga es testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:35
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:29:
[...]

Ha BeeJee78,

Heb dit ook bij mijn P3700 (Diamond) gehad, dit was ook het trilmotortje. kan dus idd zijn dat het bij jouw ook is. Het lijkt me iig geen softwareprobleem.

Nadeel was dat de trilfunctie minder sterk was, zodat ik soms oproepen niet opmerkte. Ik heb hier verder niets mee gedaan omdat ik mijn telefoon had laten stuiteren (een van de beroemde bordtzak-incidenten), op een tegelvloer. Ik was blij dat dit alles was.

Wat je kunt doen is je telefoon even uitkleden (zover mogelijk is en weer in elkaar te zetten is ;o) ), kijken waar het trilmotortje zit en ff checken of er wat mee resoneert. Misschien is een los verbindinkje tussen het motortje en de body de oorzaak en even opnieuw verbinden al de oplossing van het probleem. Verder geen ervaringen mbt een oplossing.
Thx! Ik heb 'm niet laten stuiteren, dus het ligt gelukkig niet aan mij :-)
Ik denk dat ik 'm maar even laat repareren (als dat niet te omslachtig is). Ik heb 'm via Vodafone, iemand ervaring met reparatie via Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Nu online
Ben nu in het beheer van een volledige WinCE Cab Manager.
Hiermee kan ik redelijk gemakkelijk .cab bestanden maken en/of aanpassen.
Jullie zullen dus veel vaker .cab bestanden van mij gaan zien ;)

Als je behoefte heb aan een .cab bestand welke een aantal registry dingen toevoegt, laat t ff weten.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
BootVluchteling schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:47:
[...]

Btw, je hebt je telefoon toch wel in bootloader modus staat als je die exe runt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Randeazy schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:58:
Nu dus de Cotulla_zImage_CABDET_NOSPEEDDY uit! (23/7)

Iemand die al getest!? lees veel positiefs, bv het opladen gaat snel en hoeft niet meer in de lader te hangen bij het booten...bovendien kan je deze starten vanaf WM wanneer je wilt!

kga es testen...
Ik heb 'em nu draaien en wow... Alles loopt veel soepeler! Daarnaast gaat het laden nu ook "gewoon" snel. Hopelijk is het niet fake en is de accu ook daadwerkelijk opgeladen straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26

Dav0s

Hr?

Ferdyvw schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:40:
Ik heb een probleem!

Wanneer ik hem op toetsblok zet, gaat het scherm uit. Echter na 2 seconden gaat de schermverlichting vanzelf weer aan.....dan na een paar seconden dimt het licht...en dan gaat het weer fel branden, etc etc. De vergrendeling blijft wel. Het is net of je op een knopje drukt waardoor hij weer oplicht.

Daarnaast wordt de mobiel erg warm hierbij, en loopt de batterij hierbij in 1,5 uur helemaal leeg.

Verdere problemen zijn er niet tijdens gebruik doet alles het gewoon zoals het hoort.

Hebben jullie suggesties?

Overigens zowel op standaard ROM als met Custom Roms.
Ik heb dit zelfde probleem al geruime tijd (1-2 maanden). Heb nog geen tijd gehad om te flashen naar een Custom Rom, maar hoopte al die tijd stiekem dat het mijn probleem zou oplossen. Maar als ik het goed begrijp heb jij het met een custom rom ook? Want dan wordt het opsturen ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
HellStorm666 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:11:
[...]

Graag gedaan ;)
Kan aan mij liggen maar ik krijg swype niet aan de praat.. Hij gaat dat terug naar de stock toetsenbord. Ik gebruik nu resco pro keyboard. (heb deze er ook al verwijderd maar ondanks dat werkt swype nog niet..

[ Voor 49% gewijzigd door sk0o op 24-07-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
sk0o schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:58:
[...]

Kan aan mij liggen maar ik krijg swype niet aan de praat.. Hij gaat dat terug naar de stock toetsenbord. Ik gebruik nu resco pro keyboard. (heb deze er ook al verwijderd maar ondanks dat werkt swype nog niet..

\[1324959 is toch het swype progje zelf?? en 1325494 de taal pack]??
Klopt, maar mag hier niet over gepraat worden dus ga ff naar FTD O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heel deel 12 doorgelezen.
Is het de moeite om ook door delen 1 t/m 11 heen te worstelen, of staat daar vooral oud nieuws?

Ik heb mijn HD2 nu bijna een week, als opvolger van mijn HTC TP (nou ja, die van t-mob dan, de Vario IV dus). Daarvoor had ik de Hermes (ook die van t-mob). Dat was ook een fijn tweak toetstel, net als de HD2. Maar nu heb ik eindelijk voor een unbranded toestel gekozen.
Vorige week ook nog even een Android geprobeerd, de Samsung Galaxy S. Wat een tegenvaller was dat, zeg. De accu ging nog geen 10 uur mee, ik heb geen enkele dag gehad waarbij ik niet al tijdens het avondeten moest herladen. :-( Met de HD2 heb ik daar geen last van, hoewel hij het bij flink gebruik ook niet uithoudt tot het bedtijd is. Maar misschien wordt dat beter als ik de stock ROM ga vervangen.

Ik ben erg benieuwd naar Android. Het is best een leuk OS, hoewel integratie met Exchange niet 100% is. Hoe is dat bij de huidige android versie voor de HD2? En dan bedoel ik niet alleen mail en agenda maar bv. ook de taskslist.

Verder nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben mijn HD2 nu al meer dan twee weken kwijt ivm defect proximity sensor.

Iemand ervaring mee hoelang het duurt voordat je het toestel terug hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:40
Bij mij duurde het een weekje voor het vervangen van het mobo van de HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenman schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 02:26:
Bij mij duurde het een weekje voor het vervangen van het mobo van de HD2.
Volgende week maar eens bellen. Begin m'n oude vervangende Nokia zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 19:00:
Zo, heel deel 12 doorgelezen.
Is het de moeite om ook door delen 1 t/m 11 heen te worstelen, of staat daar vooral oud nieuws?

Ik heb mijn HD2 nu bijna een week, als opvolger van mijn HTC TP (nou ja, die van t-mob dan, de Vario IV dus). Daarvoor had ik de Hermes (ook die van t-mob). Dat was ook een fijn tweak toetstel, net als de HD2. Maar nu heb ik eindelijk voor een unbranded toestel gekozen.
Vorige week ook nog even een Android geprobeerd, de Samsung Galaxy S. Wat een tegenvaller was dat, zeg. De accu ging nog geen 10 uur mee, ik heb geen enkele dag gehad waarbij ik niet al tijdens het avondeten moest herladen. :-( Met de HD2 heb ik daar geen last van, hoewel hij het bij flink gebruik ook niet uithoudt tot het bedtijd is. Maar misschien wordt dat beter als ik de stock ROM ga vervangen.

Ik ben erg benieuwd naar Android. Het is best een leuk OS, hoewel integratie met Exchange niet 100% is. Hoe is dat bij de huidige android versie voor de HD2? En dan bedoel ik niet alleen mail en agenda maar bv. ook de taskslist.

Verder nog tips?
Andriod is net een week of 3 geport naar HD2.. en is verre van af!
Er komen nu een paar builds uit die redelijk stabiel zijn, alleen de powermanagement is lang nog niet af.
Ik denk dat je minstens tot september moet wachten voor een goede build. (Eclair of Froyo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
eddeBu: de eerste 5 - 10 cycles moet je accu nog even op krachten komen, het klopt dat de accu gedurende de de eerste paar weken op krachten is. Uiteindelijk kan een galaxy s rond de 8 uur video afspelen, en is dan de accu pas leeg, dus ik denk dat je je mening wat dat betreft toch even moet herzien :)

Wat betreft android en exchange: vanaf 2.2 is de support dik in orde, onder 2.1 heeft mijn desire sowieso support, alleen de taken gaan nog niet mee. Ja, dat is lastig voor me, maar in dit geval vond ik het niet onoverkomelijk. Windows mobile was ik echt zo klaar mee dat ik dat er wel voor inleverde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 06:44:
[...]

Ik denk dat je minstens tot september moet wachten voor een goede build. (Eclair of Froyo)
Dan heb ik alvast iets om naar uit te zien voor na de vakantie ;)
Henk schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:30:
eddeBu: de eerste 5 - 10 cycles moet je accu nog even op krachten komen, het klopt dat de accu gedurende de de eerste paar weken op krachten is. Uiteindelijk kan een galaxy s rond de 8 uur video afspelen, en is dan de accu pas leeg, dus ik denk dat je je mening wat dat betreft toch even moet herzien :)
De accu van mijn HD2 gaat dus vanaf het begin al langer mee dan die van de SGS, kan alleen nog maar beter worden, toch?
Wat betreft android en exchange: vanaf 2.2 is de support dik in orde, onder 2.1 heeft mijn desire sowieso support, alleen de taken gaan nog niet mee. Ja, dat is lastig voor me, maar in dit geval vond ik het niet onoverkomelijk. Windows mobile was ik echt zo klaar mee dat ik dat er wel voor inleverde :)
Dan hoop ik dat het Froyo wordt voor de HD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:47:
[...]

Dan heb ik alvast iets om naar uit te zien voor na de vakantie ;)

[...]

De accu van mijn HD2 gaat dus vanaf het begin al langer mee dan die van de SGS, kan alleen nog maar beter worden, toch?
Dat hoeft dus niet, het verschilt echt per type accu, heb ik wel in digitale camera's gemerkt. Het ene type accu gaat procentueel veel sterker omhoog in capaciteit dan de andere...

Mijn desire was de eerste paar dagen ook een ramp, nu doe ik er sowieso een dag mee (wakker worden, telefoon intensief gebruiken, en bij het slapengaan weer aan de lader). Soms kan ik zelfs die nacht overslaan.

Intensief gebruik betekent btw wisselend bluetooth, wifi, een aantal telefoongesprekken, veel sms'en, google talk en internet plus hyves en facebook :P
Dan hoop ik dat het Froyo wordt voor de HD2
Allstarted1 heeft zitten klieren met de eclair rom van de desire, en op de battery drain na liep dat opzich dik ok. Alleen dat is dus wel 2.1... Natuurlijk hoop je op froyo, er zijn meer redenen om dat te willen dan alleen de exchange support. De JIT compiler (wat het verder ook moge zijn :P ) zorgt ervoor dat apps tot 450% sneller gaan lopen, je hebt wireless tethering, en nog een aantal geintjes...

Maar hou het er maar op dat als je 2.1 kunt draaien, je inweze al erg goed zit.

Edit: ow, en dit is waar je uiteindelijk met de HD2 ook op hoopt: http://www.xda-developers...gues-guide-to-everything/

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 24-07-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
eindelijk een android rom development sectie, was het helemaal zat.
btw. heb vandaag gedaan met alleen android en t'was niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomblack
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-07 00:53
Vandaag mijn HD2 weer terug gekregen van de HI na reparatie(3 weken moeten wachten), ik blij! thuis weer mijn sim er in en aangezet. na de config gelijk beetje zitten internetten en hij word weer warm valt weer uit... gewoon het oude probleem weer terug! en nu blijft hij maar in de reboot en gaat niet meer aan. de telefoon heeft het helemaal al snel dit probleem als ik youtube aanzet. staat er ook nog op een briefje van htc dat ze de telefoon goed hebben getest.. juist..

nu maar weer terug naar de Hi winkel.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
erik23 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:08:
eindelijk een android rom development sectie, was het helemaal zat.
btw. heb vandaag gedaan met alleen android en t'was niet slecht
Ik ben vandaag voor het eerst ook met Android bezig geweest, dat werkt lekker, enige vervelende probleem is dat ie niet mijn gmail account kan registreren waardoor ik een hoop leuke apps mis loopt. Iemand nog meer dit probleem?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
EbOoZ schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:25:
[...]

Ik heb 'em nu draaien en wow... Alles loopt veel soepeler! Daarnaast gaat het laden nu ook "gewoon" snel. Hopelijk is het niet fake en is de accu ook daadwerkelijk opgeladen straks ;)
Hebben jullie ook het probleem dat je gmailgegevens niet kunt aanmelden met deze versie op de HD2?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik moest een nieuw Gmail account aanmaken en dat ging prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
nou,
ik denk ,ik koop een screen protector blijft m'n scherm mooi.
tegenvaller 1 mijn broer komt vandaag aan dat al 1 dag een paketje in de brievenbus ligt, terwijl ik vandaag 2 krasjes ontdekt heb.
nu heb ik er 3 van ebay dus 1 geprobeerd vool vlekken die kan ik nie meer gebruiken.
2e door mijn vader die heel de dag al zon 20 jaar met folie werkt.
het is echt slecht.
je ziet heel duidelijk een streep tussen de protector en waar hij ophoud.
dan zit da ding nog vol met vet krasjes en een bobbel.
echt shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:11:
[...]

Edit: ow, en dit is waar je uiteindelijk met de HD2 ook op hoopt: http://www.xda-developers...gues-guide-to-everything/
Waar ik vooral op hoop is een versie die ik vanaf SD kan draaien, zodat ik makkelijk kan switchen van WM naar Android zonder te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:42:
Waar ik vooral op hoop is een versie die ik vanaf SD kan draaien, zodat ik makkelijk kan switchen van WM naar Android zonder te flashen.
Die bestaat toch al een lange tijd?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
EbOoZ schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:38:
Ik moest een nieuw Gmail account aanmaken en dat ging prima...
bij mij is het nu ook gelukt maar dit komt omdat ik met Wifi was verbonden, over 3G kon ie geen verbinding maken.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de filmfanatici onder ons. Er is een nieuwe versie van IMDB mobile op xda verschenen. Het werkt stukken beter dan de oude versie.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=619359

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SinergyX, voor zover ik hierboven heb gelezen is die Android versie nog niet helemaal stabiel en is vooral de batt. drain nog heel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:49:
@SinergyX, voor zover ik hierboven heb gelezen is die Android versie nog niet helemaal stabiel en is vooral de batt. drain nog heel erg hoog.
Jij hoopte op een versie die vanaf de SD is te starten en die is er al (ook al is die nog lang niet af), er is nog niet een android die op het NAND gezet kan worden (met name omdat het nog niet allemaal goed werkt). De developers zullen altijd de optie open houden om hem vanaf de SD te starten.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

BootVluchteling schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:00:
[...]

Ik run het als Administrator, maar hij blijft gewoon op 0% staan..

Degene die mij kan helpen, voeg me aub toe op msn.. tomvanderburg AT hotmail PUNT com.

Mijn dank is HEEL groot voor degene die mij kan helpen.....!
Task29 blijft bij mij ook op 0% hangen. Ook die ShaDrac versie..

EDIT: nvm, had SPL 2.08 geflashed ipv HSPL 2.08...

[ Voor 6% gewijzigd door Dav0s op 25-07-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ik draai nu al 2 dagen op Android, behalve dat GPS niet werkt en dat de batterij in een halve dag leeg is, kan ik er alles mee!

SMSen, Mailen (ook Gmail), Internetten, Bellen, Apps installeren, Spelletjes spelen, Google maps enz enz.

Love it! :o

Ik ga nu de nieuwe zImage proberen, waarbij het scherm wel echt uit gaat in standby, zou de batterijduur weer moeten verbeteren!
En ik heb een class 8 microSD kaartje in bestelling, schijnt ook uit te maken qua snelheid t.o.v. de standaard class 2, omdat Android nu van de SD kaart draait. Want ik heb gisteren een HTC Legend in mijn handen gehad en dat draait toch wel een stuk soepeler hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Godverdomme.. Vandaag Artemis V26.1 op mijn telefoon gezet. Nu is echt mijn telefoon naar de klote. Hij wil niet eens meer booten. Ook niet met een hard reset..

Wat nu??? :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
BootVluchteling schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:11:
Godverdomme.. Vandaag Artemis V26.1 op mijn telefoon gezet. Nu is echt mijn telefoon naar de klote. Hij wil niet eens meer booten. Ook niet met een hard reset..

Wat nu??? :( :(
Lijkt me sterk,ik heb zelfs tijdens flashen keer per ongeluk usb losgetrokken....
Gewoon hopla bootloader in (toestel uit,aan knop inhouden en volume omlaag inhouden) en dan even opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
fragcompany schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:15:
[...]

Lijkt me sterk,ik heb zelfs tijdens flashen keer per ongeluk usb losgetrokken....
Gewoon hopla bootloader in (toestel uit,aan knop inhouden en volume omlaag inhouden) en dan even opnieuw flashen.
Thanks. Dat van vol. Down wist ik nog niet. Nu gelijk kijken of ik een task29 kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Moet niet gekker worden. Task29 werkt ook ineens. Kijken of Artemis V26.1 nu wel fatsoenlijk werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
BootVluchteling schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:34:
Moet niet gekker worden. Task29 werkt ook ineens. Kijken of Artemis V26.1 nu wel fatsoenlijk werkt...
Had al geschreven dat je telefoon in bootloader modus moet staan om die task 29 uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn HD2 sinds vrijdag, werkte prima tot gisteren. Heb CoPilot geinstalleerd en nu ziet mijn HD2 het (standaard) 8GB SD-kaartje niet meer, de twee dagen ervoor zag hij dit wel. Heb al eens gerestart zonder en met het kaartje, zonder het gewenste resultaat.

Hij blijkt nu wel steeds vragen of ik het kaartje wil formatteren, maar dan gooit 'ie natuurlijk CoPilot en de rest wat ik op het kaartje had gezet, vandaar dat ik dat (nog) niet heb gedaan.

Iemand ook dit een idee hoe dit kan en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:57:
Heb mijn HD2 sinds vrijdag, werkte prima tot gisteren. Heb CoPilot geinstalleerd en nu ziet mijn HD2 het (standaard) 8GB SD-kaartje niet meer, de twee dagen ervoor zag hij dit wel. Heb al eens gerestart zonder en met het kaartje, zonder het gewenste resultaat.

Hij blijkt nu wel steeds vragen of ik het kaartje wil formatteren, maar dan gooit 'ie natuurlijk CoPilot en de rest wat ik op het kaartje had gezet, vandaar dat ik dat (nog) niet heb gedaan.

Van het kaartje een back-up maken op je computer en dan door de hd2 laten formateren en dan alles er weer opzetten, misschien dat dat werkt.

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2019
Ik heb wat hulp nodig met het synchroniseren van HTC HD2 met outlook 2003 onder vista. Ik had een probleem met Outlook en heb dit geheel hersteld door het aanmaken van een nieuw profiel voor Outlook. Alleen lukt nu de synchronisatie tussen HD2 en Outlook niet meer. Ik heb al gezocht maar kom er niet uit om de synchronisatie met het nieuwe profiel te bewerkstelligen. Wie weet de oplossing.

TP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 23:45
Pyr0wl schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:55:
[...]

Ik heb hier dus ook geen enkel idee van.. Enorm vervelend dat dutty het nodig vindt om om de vijf voet met een nieuwe ROM reeks af te komen. Heb je Miri zijn roms al geprobeerd? Persoonlijk heb'k er goede ervaringen mee :)
Mja jmmr is dat. Nee Miri nog niet getest. Alleen Artemis 1 van de 1e. Maar die taakbeheerapp die daar bij ingebakken zit beviel me (toen) niet.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Nu online
Zo, na 3 weken is mijn telefoon eindelijk terug.
Wat hebben ze gedaan:
Softwareupdate :(

Ik had nog zo gemeld dat ik dat al gedaan had, en dat dit geen effect had.
Ik hoop maar dat ze toch wel wat gedaan hebben en dat het nu opgelost is, anders is het tijd om eens heel boos met HTC te bellen en te eisen dat ik voor vrijdag een nieuwe tel. binnen heb.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

BootVluchteling schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:08:
[...]

Ik heb je mijn msnadres gePM'd..

Ik krijg Task29 niet aan de praat.. Het blijft hangen op 0%.....
Terugschakelen naar (h)spl 1.66 en dan doet 'ie het weer...

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Wellicht interessant om te melden (ik ben android fanaat, geen HD2 gebruiker, maar kom dus nogal eens wat tegen op XDA). Op XDA hebben ze inmiddels een dedicated Android-op-je-HD2-Forum.

Met daarin weer, deze rom, met volledig functionerende android, op de volgende puntjes na:
Nearly everything works, it's much easier to list what ISN'T working:
-----------------------------------------

Camcorder (unless if you use a 3rd party app)

GPS (its not even in the kernel, don't get mixed up with triangulation!)

Ringtones (unless if you download http://gamesquare.co.uk/media.zip (copy and paste the link) and copy the media folder to the root of your sd card)

SIM contacts need fixing, none show at the moment
Veelbelovend spul, want een andere rom uit dat forum met dezelfde kernel doet datzelfde al met sense :) :
Basic info:
- Base ROM = HTC Desire Android FroYo 2.2 FR9
- Kernel = Cotlla 2.6.32.9 #71 (build from his tree)
[...]

Known problems with this version
- video recording is not working with official HTC Camcorder due to lack of optical trackball (but u can try with free apps from market)
- 3G Data connection MAY BE slow or not working properly due to incomplete data driver in kernel
- GPS
- problems with using HTC as USB drive in android (disabled for security reasons)
- all other things should work ok
Ow, en nog iets tegen de battery drain

En een disclaimer: heb dit topic doorzocht, zag meerdere (directe) links naar XDA, dus nam aan dat het geen verboden onderwerp was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:57:

Ik heb precies hetzeflde probleem :(. Het 8gb kaartje heeft het altijd gedaan en nu opeens vraagt ie of ik hem wil formatteren. Heb al eens ja gedaan,. maar dan ziet hij het kaartje nog niet. Iemand bekend met dit probleem?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Hmm, heb nu Artemis geïnstalleerd (v. 23A met de handleiding van HellStorm). Probleem met de proximity sensor is opgelost! Als ik het scherm uit zet, blijft het ook echt uit.

Wel twee nieuwe problemen voor in de plaats:
* Geregeld na hem te unlocken om uit de slaapstand te halen loopt direct de hele software vast, batterij eruit en erin is het enige wat helpt.
* Vaak bij het opnieuw opstarten vraagt hij vervolgens niet om mijn SIM-wachtwoord waardoor hij geen verbinding maakt met het netwerk.

Zijn dit bekende problemen voor Artemis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Henk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:54:
Wellicht interessant om te melden (ik ben android fanaat, geen HD2 gebruiker, maar kom dus nogal eens wat tegen op XDA). Op XDA hebben ze inmiddels een dedicated Android-op-je-HD2-Forum.

Met daarin weer, deze rom, met volledig functionerende android, op de volgende puntjes na:

[...]

Veelbelovend spul, want een andere rom uit dat forum met dezelfde kernel doet datzelfde al met sense :) :

[...]

Ow, en nog iets tegen de battery drain

En een disclaimer: heb dit topic doorzocht, zag meerdere (directe) links naar XDA, dus nam aan dat het geen verboden onderwerp was.
Is wel bekend en het gaat hard met de vorderingen, want ik lees dit net op Twitter!
Breaking news! GPS works now, again, great job Cotulla - expect a release soon.
http://twitter.com/hd2_android

Zelf draai ik al een week op Android, als je je USB kabeltje maar bij je hebt om te laden :P dan werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
@CRXed:

En hoe draait Android momenteel bij jou? Op dit moment bezit ik een Motorola Milestone maar overweeg deze te ruilen voor een HD2. Het grote scherm spreekt me natuurlijk aan (en het 'tweakgehalte' ;) ) maar in de nabije toekomst ga ik wel graag terug naar Android. Hoewel ik al een tijd XDA nauwlettend in de gaten houd zou ik toch graag van je horen hoe het allemaal draait ed :)

Als dit echt goed gaat draaien en de ontwikkelingen blijven zo snel gaan als ze nu gaan met de HD2@XDA dan krijgt dat ding echt een 2e leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Silvin schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:42:
@CRXed:

En hoe draait Android momenteel bij jou? Op dit moment bezit ik een Motorola Milestone maar overweeg deze te ruilen voor een HD2. Het grote scherm spreekt me natuurlijk aan (en het 'tweakgehalte' ;) ) maar in de nabije toekomst ga ik wel graag terug naar Android. Hoewel ik al een tijd XDA nauwlettend in de gaten houd zou ik toch graag van je horen hoe het allemaal draait ed :)
TBH, het is 90%, maar het blijft niet-stock. Android zoals ik het ervaar op de desire is gewoon glitch-vrij, het werkt echt geniaal goed. Geen gemieter, gps-fix in nog geen 10 seconden, als er iets vastloopt, is het die gare app van hyves, maar verder eigenlijk 0,0 problemen. Om díe reden heb ik ook geen taskkiller. Niet fucken met dit systeem, het draait, je doet makkelijk een dag met een accu, zélfs met mijn gebruik (en ik ben echt een actief gebruiker :P )

Ergo; een prachtige oplossing voor een HTC HD2 gebruiker, 20x beter dan windows mobile, maar tot nog toe net-niet bij een echt android device. Net zoals dat ik dat van een custom rom op de desire btw vind, maar dat zegt alles over, en is echt een compliment voor de functie van een stock-desire.
Als dit echt goed gaat draaien en de ontwikkelingen blijven zo snel gaan als ze nu gaan met de HD2@XDA dan krijgt dat ding echt een 2e leven.
Sure thing... En dit duurt echt geen weken meer :) Imho echt heel goed nieuws voor HD2 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ben het helemaal met Henk eens!
Heb afgelopen weekend ook mogen spelen met een Legend en een Desire en daar "vliegt" Android letterlijk op!
Gaat echt als de brandweer.

Daarbij vergeleken is Android op de HD2 nog wat sloompjes, maar dit zal ook te maken hebben met het feit dat het van de SD kaart runt. (Bij mij vanaf het bijgeleverde class 2 kaartje btw)

Maar net zoals Henk zegt: je hebt geen taskkiller nodig, alles draait soepel en blijft werken.
Ik draai de DesireV5 met Sense en deze draait nu al 19 uur zonder vastlopers. En daarbij kan je (bijna) alles gewoon gebruiken, apps installeren, internetten met HSDPA (Vodafone) en Wifi, bellen (soms nog met echo), spelletjes, mail ophalen, noem het maar op.

Nadeel is dus nog dat GPS niet werkt (Google maps kan wel dmv triangulatie) en dat de batterij na ongeveer 6 uur leeg is, waarbij de achterkant best warm wordt.

Als je wilt, kan ik wel een filmpje maken, wil je nog iets specifieks zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Kijk, dat zijn nog eens reacties! Als je een filmpje wil maken zou dat wel tof zijn. Niet alleen voor mij, maar ook voor de andere HD2 bezitters die eens wat willen zien. Op youtube zijn wel een aantal filmpjes te vinden maar de meesten vermelden de rom er niet bij. Als je er 1 gaat maken zou ik graag zien dat je t.net en technobuffalo.com laad met de stockbrowser en daar wat inzoomt/scrollt. Zijn 2 mooie sites om te testen vind ik zelf.

GPS is niet zo'n probleem, ik las trouwens dat de fix daarvoor al gevonden is en er binnenkort een build komt met de fix ingebakken. De korte accuduur zorgt er natuurlijk wel voor dat het als dagelijkse rom nog redelijk onbruikbaar is.

Het moeilijke is de vergelijking. Wat tweaken en een bug hier en daar vind ik geen probleem, maar de realistische werkbaarheid is wel belangrijk. Zoals gezegd heb ik op dit moment een Milestone welke een OMAP 3430 heeft welke bij mij op 900MHz loopt. Dit is goed te vergelijken met de Snapdragon in de N1/Desire. Ik ben dus erg benieuwd hoe de HD2 build zich daarmee verhoud (in gedachten houdend dat het niet stock is en van een SD kaart draait.).

Is het trouwens ook mogelijk van het interne geheugen te draaien?

@Henk: Taskkillers zijn imo het ergste wat je Android aan kan doen. Als Android iets goed kan is het zelf het werkgeheugen managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Silvin schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:43:
Nog niet in deze testfase, maar dat zal uiteindelijk wel de bedoeling zijn.

Ik zal eens een filmpje gaan schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Silvin schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:43:
Kijk, dat zijn nog eens reacties! Als je een filmpje wil maken zou dat wel tof zijn. Niet alleen voor mij, maar ook voor de andere HD2 bezitters die eens wat willen zien. Op youtube zijn wel een aantal filmpjes te vinden maar de meesten vermelden de rom er niet bij. Als je er 1 gaat maken zou ik graag zien dat je t.net en technobuffalo.com laad met de stockbrowser en daar wat inzoomt/scrollt. Zijn 2 mooie sites om te testen vind ik zelf.
Aanvullend: op zowel Wifi als 3G, en je provider even melden. Als je net zoals ik getergd wordt door datalimieten, is het namelijk een beetje flauw laden :P

Verder is het starten van de fotocamera wel aardig :)
GPS is niet zo'n probleem, ik las trouwens dat de fix daarvoor al gevonden is en er binnenkort een build komt met de fix ingebakken. De korte accuduur zorgt er natuurlijk wel voor dat het als dagelijkse rom nog redelijk onbruikbaar is.
Kort is relatief, 5 uur is kennelijk al haalbaar, en er zijn, zoals ik hierboven ook al noem, wat fixes voor :)
Het moeilijke is de vergelijking. Wat tweaken en een bug hier en daar vind ik geen probleem, maar de realistische werkbaarheid is wel belangrijk. Zoals gezegd heb ik op dit moment een Milestone welke een OMAP 3430 heeft welke bij mij op 900MHz loopt. Dit is goed te vergelijken met de Snapdragon in de N1/Desire. Ik ben dus erg benieuwd hoe de HD2 build zich daarmee verhoud (in gedachten houdend dat het niet stock is en van een SD kaart draait.).
Verwacht, zeker als je de post van CRXed gelooft, relatieve traagheid :) SDHC class 2 is gewoon niet zo snel, en als ook de legend veel sneller is, zijn er echt nog wel wat bugs. Maar aan de andere kant denk ik neit dat die onoverkomelijk zijn tov windows mobile ;)
Not yet, maar ook daar zijn ze aan aan het werken.
@Henk: Taskkillers zijn imo het ergste wat je Android aan kan doen. Als Android iets goed kan is het zelf het werkgeheugen managen.
Klopt, en los van wat gaar geprogrammeerde apps zul je het ook nooit nodig hebben. Een prachtige analogie, én de hele reden waarom taskkilers harige kamelenballen zuigen, vind je onder deze link: http://geekfor.me/faq/you...task-killer-with-android/
“Buffers and cache in RAM being cleared is silly. Imagine a professor, who rather than writing all the way across the chalkboard, finishes a sentence and immediately erases and starts writing in the upper left corner AGAIN and AGAIN and AGAIN OR imagine you like a song. You record it to the beginning of a cassette tape. When you want a new song, do you re-record over the first song or record after it?”
Maar de taskkillers dwalen een beetje ver af van het Android op de HD2 denk ik, dus daarvoor verwijs ik verder even naar Android Software & Discussie - Deel 7 omdat daar de discussie ook al gevoerd is/wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
CRXed schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:22:
Ben het helemaal met Henk eens!
Heb afgelopen weekend ook mogen spelen met een Legend en een Desire en daar "vliegt" Android letterlijk op!
Gaat echt als de brandweer.

Daarbij vergeleken is Android op de HD2 nog wat sloompjes, maar dit zal ook te maken hebben met het feit dat het van de SD kaart runt. (Bij mij vanaf het bijgeleverde class 2 kaartje btw)

Maar net zoals Henk zegt: je hebt geen taskkiller nodig, alles draait soepel en blijft werken.
Ik draai de DesireV5 met Sense en deze draait nu al 19 uur zonder vastlopers. En daarbij kan je (bijna) alles gewoon gebruiken, apps installeren, internetten met HSDPA (Vodafone) en Wifi, bellen (soms nog met echo), spelletjes, mail ophalen, noem het maar op.

Nadeel is dus nog dat GPS niet werkt (Google maps kan wel dmv triangulatie) en dat de batterij na ongeveer 6 uur leeg is, waarbij de achterkant best warm wordt.

Als je wilt, kan ik wel een filmpje maken, wil je nog iets specifieks zien?
Welke versie gebruik je?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Android vanaf de HD2 geheugen runt, betekent dit dat WM6.5 verwijderd wordt? of is een dual boot nog steeds mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

Sherlock

No Shit

Waar kan/moet ik nu eigenlijk instellen dat de netwerkprovider automatisch geselecteerd wordt? Ik heb hem ooit eens op handmatig gezet, maar met de vakantie in het vooruitzicht wil ik hem toch graag op automatisch hebben.

dit moet wel een van de domste vragen ooit zijn, zeker omdat ik via de help, de handleiding en google het antwoord nog niet kan vinden…

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilmen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05
Sherlock schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 08:53:
Waar kan/moet ik nu eigenlijk instellen dat de netwerkprovider automatisch geselecteerd wordt? Ik heb hem ooit eens op handmatig gezet, maar met de vakantie in het vooruitzicht wil ik hem toch graag op automatisch hebben.

dit moet wel een van de domste vragen ooit zijn, zeker omdat ik via de help, de handleiding en google het antwoord nog niet kan vinden…
Telefoon - Menu - Opties - Menu -Netwerkslectie

Linkerkant van scherm is pull-down menu met handmatig/Automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 01:49:
Als Android vanaf de HD2 geheugen runt, betekent dit dat WM6.5 verwijderd wordt? of is een dual boot nog steeds mogelijk?
Nu draait het vanaf het SD-geheugen, en is het dualboot, maar het hele idee achter het draaien vanaf het flash-geheugen is dat je WM kunt wipen, en android als enige OS over hebt. Niet eens omdat je dan WM eraf kunt mieteren, maar meer omdat het gewoon nodig is om genoeg geheugen vrij te maken, er is simpelweg niet ruimte genoeg op het snelle interne ROM voor the both of them ;)

Plus dat als android goed draait, je toch geen WM meer wilt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 27-07-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

Sherlock

No Shit

Devilmen schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:18:
[...]
Telefoon - Menu - Opties - Menu -Netwerkslectie

Linkerkant van scherm is pull-down menu met handmatig/Automatisch
_/-\o_ Thanks!!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:50:
[...]
Ik heb precies hetzeflde probleem :(. Het 8gb kaartje heeft het altijd gedaan en nu opeens vraagt ie of ik hem wil formatteren. Heb al eens ja gedaan,. maar dan ziet hij het kaartje nog niet. Iemand bekend met dit probleem?
Alien B.O.B. schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:29:
[...]
Van het kaartje een back-up maken op je computer en dan door de hd2 laten formateren en dan alles er weer opzetten, misschien dat dat werkt.
Heb het probleem pas nadat ik dit had gedaan en bestanden van mijn vorige HTC (P3700) op het nieuwe geheugenkaartje heb overgezet via mijn (thuis-) laptop.
Heb um op het werk in de kaartlezer geduwd, maar deze ziet de pc niet als removable disk in de kaartlezer. Vanavond thuis maar eens in diezelfde laptop duwen, hier deed 'ie het zondag wel nog op. Ik verwacht dat het back-up'en dan wel lukt. Ik laat jullie vanavond meer weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewe25
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 08:49
GoT is geen helpdesk, en dit is geen softwaretopic.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 27-07-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Jewe25 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:35:
hallo,

wie kan mij vertellen waar ik Copilot voor wm 6.5 kan vinden
heb net de proefperiode gehad en werkt wel lekker.

Gr. Jan
een beetje zoekwerk had dit ook wel getoond, maar vooruit :) Je kan het gewoon aanschaffen bij de fabrikant: http://www.alk.eu.com/buynow/copilot/
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.