Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Hoe kan ik het interne geheugen opschonen? Programma's verwijderen levert niet bepaald veel ruimte op. Er is nu het volgende beschikbaar:
Opslag: Totaal 195.17MB, in gebruik 190.03MB, vrij 5.15MB
Programma: Totaal 336.93MB, in gebruik 150.79MB, vrij 186.04MB

Programma's verwijderen helpt dus niet, er is ruimte zat vrij daar. Het gaat om de opslag, waar die 5 MB nog maar vrij is. Wat houdt die opslag gevuld? En hoe kan ik dat opschonen?
ps: ik herstart dagelijks, want 's nachts staat de telefoon uit.
Stock ROM 1.66.
Outlook synchronisatie met exchange. (Is dat het probleem misschien? Opslag van mail?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
Ik heb de energy rom geinstalleerd op men hd2 maar nu kan ik wel bellen maar niet praten of horen weet iemand zo 123 waar dit aan ligt?
Ik heb de aanbevolen radio etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:19:
[...]

zoek bij ebay.com eens op GLASS HTC HD2

kom je nog rond de $70,- uit en moet je hem zelf vervangen
Thanks, maar ik heb overal gelezen dat het glas met een soort van lijm op je LCD scherm zit. Schijnt er moeilijk te zijn om het eraf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Wat betreft de muziekspeler: ik baal ervan dat alle mp3 bestanden worden opgenomen in de speler en dus afgespeeld. Nu heb ik via Google vernomen dat je via Total Commander bestanden en ook mappen op 'hidden' kunt zetten via 'eigenschappen. Is er iemand die precies weet hoe dit moet en of het werkt?
Het werkt!! Wat simpel.

[ Voor 5% gewijzigd door mariconjo op 15-07-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Vandaag had ik mijn TomTom aan, en ineens kreeg de stem vertraging tussen de woorden: "Na...(PAUZE van 1 sec)... x meter, sla..."
Soft reset hielp niet. Iemand een idee?
Artemis v24
radio 2.10

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

sl1200 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:40:
Vandaag had ik mijn TomTom aan, en ineens kreeg de stem vertraging tussen de woorden: "Na...(PAUZE van 1 sec)... x meter, sla..."
Reed je weer in zo'n 45 km/u karretje op de snelweg? :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 10:24
teake schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:49:
Hoe kan ik het interne geheugen opschonen? Programma's verwijderen levert niet bepaald veel ruimte op. Er is nu het volgende beschikbaar:

Programma's verwijderen helpt dus niet, er is ruimte zat vrij daar. Het gaat om de opslag, waar die 5 MB nog maar vrij is. Wat houdt die opslag gevuld? En hoe kan ik dat opschonen?
Stock ROM 1.66.
Outlook synchronisatie met exchange. (Is dat het probleem misschien? Opslag van mail?)
Je kan via de verkenner kijken of er bestanden staan in de mappen die binne de map /My Documents staan. Deze dan kopieeren naar je geheugenkaart. Je kan ook kijken of je je mail op je geheugenkaart opslaat of dat deze op je intern geheugen wordt opgeslagen.
Open je mailbox en druk op menu en kies daar voor "extra en opties". Onderin zie je tabbladen en daar staat de tabblad "Opslag" Daar kan je zien hoe groot de totale omvang van al je bijlages zijn en zien of deze intern of op je geheugenkaart opgeslagen wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:47

Stock ROM 1.66.
Copilot verwijderen, dat neemt veel ruimte in beslag en is toch een nutteloos programma :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik ga een radio flashen voor android 1 laatste vraag. Ik zag op Internet iemand die heel veel problemen had nadat hij een bepaalde radio had geflashd (welke weet ik niet meer) in een bepaald thread werd toen gezegd dat het ook dom was dat hij die radio had geïnstalleerd. Ik ben van plan radio 2.09 te installeren nu is mijn vraag of er iemand is die me dit afraad?
Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56
nou ik kom maar niet (stabiel) in android. blijft elke keer hangen @ startup scherm met android logo.

radio 2.12
en android versie:
dan1j3l-LeoFroyo-1.0

daarna krijg ik een groen scherm en doet ie nix meer.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mag ik vragen waarom jullie android er zo graag op willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
@joene

probeer eens de android versie opnieuw te downloaden en erop te zetten.
anders een backup maken van je sd en opnieuw formatteren OF een ander geheugenkaartje pakken.

@ hierboven.
het heeft meer apps is meer fingerfriendley MAAR TOCH OPEN SOURCE in tegenstelling tot apple os.
verder download een build.

btw er is een zimage met werkende camera (alleen bij mij crasht hij na de 2e boot)

[ Voor 41% gewijzigd door erik23 op 15-07-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Stock ROM 1.66.
Wat hier mis gaat, is dat je denkt dat het programmageheugen de plek is waar de applicaties worden geinstalleerd. Dat is niet het geval:
- Opslag is hier het internet flash gebeugen (de 'harde schijf')
- Programma is hier het werkgeheugen (het 'RAM')

Programma's eraf gooien heeft bij jou (waarschijnlijk) dus zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
erik23 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:27:
@joene

probeer eens de android versie opnieuw te downloaden en erop te zetten.
anders een backup maken van je sd en opnieuw formatteren OF een ander geheugenkaartje pakken.
flash even radio 2.10 erop, lees in het topic dat die vaak wat beter werkt!

SD kaart net geformatteerd zet zo android er weer op dan gaan we nog een keer proberen!

keep you posted.

edit:

android (nexus one versie) gaat lekker! beter dan de eerste poging met Sense aan!

[ Voor 8% gewijzigd door Henkie op 15-07-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
Zo even een post vanaf mijn hd2 draaiend op android! Draait lekker snel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Laatst online: 06-01 12:46
Ik draai af en toe nu ook android, alleen maar om even wat spelletjes te spelen ^^
Wat is die market van een android toch een verschil met die van Windows haha.

Pokeren online met een game werkte perfect en geen vastloper niks.

Ze zijn goed bezig. ik heb radio 2.08.5***** zoiets. En heb mijn kaartje niet geformateerd of wat. alles werkt zoals het hoort :)

Als je begint met android nu zou ik je aanraden 1 of 2 dagen te wachten. Ze zijn nu bezig om al hun processen/voortgangen in 1 android build te zetten. Alle rommel qua codes eruit enz. Wacht daar dan even mee want dan heb je een schone android zonder testcodes enz. erin. Maar als je niet kunt wachten... :P dan begrijp ik dat best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
wil je mij dan een PMmetje sturen als het zover is? die XDA-fora zijn zo ongelooflijk on overzichtelijk niet te filmen!

hebben jullie trouwens ook dat als je in android zit en je hem op standby zet hij niet meer aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
dat heeft iedereen maar heel onregelmatig, daar werken ze nu aan.
maar als je dit in de gaten houd kom je er wel achter geloof ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J3roen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:40:
[...]

Thanks, maar ik heb overal gelezen dat het glas met een soort van lijm op je LCD scherm zit. Schijnt er moeilijk te zijn om het eraf te krijgen.
voor degene die het zelf willen proberen

http://wemobilephone.com/...h-screen-for-htc-hd2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:19:
[...]

zoek bij ebay.com eens op GLASS HTC HD2

kom je nog rond de $70,- uit en moet je hem zelf vervangen
Er kunnen meer dingen beschadigd zijn wat je niet zo 1,2,3 kan zien, telefoon wordt nu getest en gemaakt wat nodig is. In mijn geval ziet het er naar uit dat het speakertje ook beschadigd is. Bovendien heb je garantie op de reparatie indien er stof onder het glas komt, of dat de boel scheef (ongelijk) gemonteerd is. Vooral dat stof onder het glas is erg vervelend.

[ Voor 17% gewijzigd door Barfman op 15-07-2010 19:33 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Henkie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:07:
wil je mij dan een PMmetje sturen als het zover is? die XDA-fora zijn zo ongelooflijk on overzichtelijk niet te filmen!

hebben jullie trouwens ook dat als je in android zit en je hem op standby zet hij niet meer aan gaat?
PM hoeft zo nodig denk ik niet want als erg echt een versie is die stabiel werkt dan zal dat ook wel in het nieuws op tweakers en andere sites komen ;) maar ik zal het melden.

En ja, dat gebeurt heel onregelmatig zoals erik23 al zei. Hij wil ook wel eens op de gekste momenten vastlopen. Soms heb je dat je er gewoon uren mee kan spelen en soms loopt hij direct vast :P
Aan dit alles word gewerkt.

Maar ze willen eerst alles werkend hebben voordat ze echt alle details gaan fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 10:22
Toch super dat er gasten zijn die dit mogelijk kunnen maken :) Vrijheid qua OS. Kan ik er trouwens simpel van uit gaan dat Android soepeler gaat draaien dan builds om oudere telefoons, omdat de specs van de HD2 veel beter zijn?

Nog even wat anders trouwens: Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik nieuwe contacten standaard met Voornaam Achternaam kan opslaan, ipv Achternaam, Voornaam? Irritant vind ik dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
jkoorevaar schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:38:
Ik zit zelf op v22 en dollarkoers werkt prima...
Zoek op FXE en voila (zoals ik vorige week al schreef).

[...]
FXE ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Henkie schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:15:
nou ik kom maar niet (stabiel) in android. blijft elke keer hangen @ startup scherm met android logo.

radio 2.12
en android versie:
dan1j3l-LeoFroyo-1.0

daarna krijg ik een groen scherm en doet ie nix meer.
Heb ik ook bij de tweede boot, een groen scherm met radio 2.12.
Probeer radio 2.10 eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
EbOoZ schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:20:
Nog even wat anders trouwens: Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik nieuwe contacten standaard met Voornaam Achternaam kan opslaan, ipv Achternaam, Voornaam? Irritant vind ik dat ;)
Door je contacten in Windows op te slaan en niet in Sense.....In Windows kan je aangeven dat je eerst Voornaam wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Mr_Big schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:27:
[...]

Wat hier mis gaat, is dat je denkt dat het programmageheugen de plek is waar de applicaties worden geinstalleerd. Dat is niet het geval:

Plus alles wat een Cache folder gebruikt, bijv Opera of Nu.nl, zorgt voor data die ruimte inneemt. Dus cache legen wil ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoorevaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-06-2024
Ja, de dollarkoers dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Magicjjk schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:50:
[...]

Je kan via de verkenner kijken of er bestanden staan in de mappen die binne de map /My Documents staan. Deze dan kopieeren naar je geheugenkaart. Je kan ook kijken of je je mail op je geheugenkaart opslaat of dat deze op je intern geheugen wordt opgeslagen.
Open je mailbox en druk op menu en kies daar voor "extra en opties". Onderin zie je tabbladen en daar staat de tabblad "Opslag" Daar kan je zien hoe groot de totale omvang van al je bijlages zijn en zien of deze intern of op je geheugenkaart opgeslagen wordt..
Thanks, even gekeken naar die dingen:
My Documents: valt mee, geen gekke grote dingen.
Mailbox opslag: wel intern, maar slechts 1,79MB, dus valt ook mee
Temp-map leeg gemaakt, scheelde ook wat.

Bij elkaar van 5MB beschikbaar naar 20MB beschikbaar. Mooi!
Daarna SMS hotfix van HTC gedraaid, duurt lang, maar nu inderdaad een handiger werkende SMS functie.
Al met al nu op 10MB beschikbaar.
harmageddon schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:37:
[...]

Copilot verwijderen, dat neemt veel ruimte in beslag en is toch een nutteloos programma :)
Via programma's verwijderen wou het niet, maar in de program files map heb ik de copilot map verwijderd, en dat scheelde inderdaad wat.
Mr_Big schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:27:
[...]

Hmm, ik heb eigenlijk geen programma's die ik wil missen.
Maar je hebt gelijk; bij "programma's verwijderen" staat onderin nu wel "totaal beschikbaar opslaggeheugen 10714K. En dat is wat ik inmiddels beschikbaar had, na de vorige opschoon acties en het draaien van de sms-hotfix die hiervoor ergens vermeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
EbOoZ schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:20:
Toch super dat er gasten zijn die dit mogelijk kunnen maken :) Vrijheid qua OS. Kan ik er trouwens simpel van uit gaan dat Android soepeler gaat draaien dan builds om oudere telefoons, omdat de specs van de HD2 veel beter zijn?

Misschien dat contact changer uitkomst biedt? http://blog.stephansen.org/windows-phone/contact-changer/
Dit blijkt wel een betalende app te zijn...

Verder, zoals eerder aangegeven kan je contacten toevoegen via de standaard winmo app, en niet via sense. Persoonlijk vind ik dit een beetje omslachtig.. En zonde! Sense zit zo leuk in elkaar (meestal toch xD).

Misschien kan je ergens een reg tweak of cab vinden op xda die dit voor je fixed in sense? (moest contact changer niet helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Pyr0wl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:15:
[...]
Een betalende app, dat moet ik hebben! Hoef ik het zelf niet meer te doen!

* SnoeiKoei heeft een deel van zijn contacts bewust verkeerd om ingevoerd om op voornaam te kunnen sorteren... Dus achternaam in het voornaamveld ingevuld en andersom. Lelijke manier, ik weet het, maar het werkt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
maximus1 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:33:
Ik draai af en toe nu ook android, alleen maar om even wat spelletjes te spelen ^^
Wat is die market van een android toch een verschil met die van Windows haha.

Pokeren online met een game werkte perfect en geen vastloper niks.

Ze zijn goed bezig. ik heb radio 2.08.5***** zoiets. En heb mijn kaartje niet geformateerd of wat. alles werkt zoals het hoort :)

Als je begint met android nu zou ik je aanraden 1 of 2 dagen te wachten. Ze zijn nu bezig om al hun processen/voortgangen in 1 android build te zetten. Alle rommel qua codes eruit enz. Wacht daar dan even mee want dan heb je een schone android zonder testcodes enz. erin. Maar als je niet kunt wachten... :P dan begrijp ik dat best ;)
Weet je ook of je Android naast Windows Mobile kan blijven draaien op de HD2? Zo is dat nu wel toch?
Dat zou mooi zijn als backup natuurlijk. Is er ergens een centrale site of zo waar je alle Android info kunt volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
Gewoon synchroniseren met outlook op je pc is dat geen optie daar kun je gewoon alles in veranderen.
Dit hoeft niet met een sync server te zijn kan ook gewoon via je usb kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dgibbons
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-01-2024
Mijn htc hd2 kan geen mms ontvangen of sturen, geen mails ontvangen of sturen (alleen via active sync angesloten dan wel) maar bij alles geeft hij een probleem in verbinding. Mijn internet en tomtom doen het daarentegen wel. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EURUSD=X toevoegen, dan zie je de dollarkoers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 10:22
Pyr0wl schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:15:
[...]

Misschien dat contact changer uitkomst biedt? http://blog.stephansen.org/windows-phone/contact-changer/

Verder, zoals eerder aangegeven kan je contacten toevoegen via de standaard winmo app, en niet via sense. Persoonlijk vind ik dit een beetje omslachtig.. En zonde! Sense zit zo leuk in elkaar (meestal toch xD).

Misschien kan je ergens een reg tweak of cab vinden op xda die dit voor je fixed in sense? (moest contact changer niet helpen)
Lijkt mij toch ook een register instelling... Ik vind het wel gaar dat je daar niet een default voor kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoorevaar
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:32:
[...]

Ja, of FXE dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:32:
[...]

En die werkt met Artemis V23.0 dus niet helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dgibbons schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:10:
Mijn htc hd2 kan geen mms ontvangen of sturen, geen mails ontvangen of sturen (alleen via active sync angesloten dan wel) maar bij alles geeft hij een probleem in verbinding. Mijn internet en tomtom doen het daarentegen wel. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Je kan dacht ik per 'applicatie' aangeven welke verbinding ze moeten gebruiken, heb je die wel goed ingesteld?

Voor MMS heb je aparte instellingen nodig, bij vodafone kan je de instellingen online vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
lithje schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:36:
[...]

Weet je ook of je Android naast Windows Mobile kan blijven draaien op de HD2? Zo is dat nu wel toch?
Dat zou mooi zijn als backup natuurlijk. Is er ergens een centrale site of zo waar je alle Android info kunt volgen?
Ja dat kan op dit moment. Android staat namelijk op je MicroSD kaart. Ze hebben het nog niet werkend gekregen via NAND (opslag op je telefoon)
Als dat lukt zul je waarschijnlijk 2 keuzes krijgen, of via NAND en dan heb je geen WM meer of via MicroSD kaart en dan heb je beide OS-en.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=719646

Hier kun je al het officiele nieuws volgen. Er zijn nog wel een aantal andere manieren om het te volgen maar dan zit je in de Dev Chat enz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Tnx man.. ga er gewoon vanuit dat jij ons hier een beetje op de hoogte houdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
teake schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 09:00:
[...]

Thanks, even gekeken naar die dingen:
My Documents: valt mee, geen gekke grote dingen.
Mailbox opslag: wel intern, maar slechts 1,79MB, dus valt ook mee
Temp-map leeg gemaakt, scheelde ook wat.

Bij elkaar van 5MB beschikbaar naar 20MB beschikbaar. Mooi!
Daarna SMS hotfix van HTC gedraaid, duurt lang, maar nu inderdaad een handiger werkende SMS functie.
Al met al nu op 10MB beschikbaar.

[...]

Via programma's verwijderen wou het niet, maar in de program files map heb ik de copilot map verwijderd, en dat scheelde inderdaad wat.

[...]

Hmm, ik heb eigenlijk geen programma's die ik wil missen.
Maar je hebt gelijk; bij "programma's verwijderen" staat onderin nu wel "totaal beschikbaar opslaggeheugen 10714K. En dat is wat ik inmiddels beschikbaar had, na de vorige opschoon acties en het draaien van de sms-hotfix die hiervoor ergens vermeld werd.
NOG een extra ruimte winner: ik heb net de inhoud van de map "mijn achtergronden" verwijderd. Daar stonden alleen maar de standaard achtergronden in, verder niets. Maar ook die gebruik ik niet. Scheelt 10 MB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
gewoon meer applicaties op je SD installeren ipv op je telefoon zelf. probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:33
CRXed schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:45:
[...]

Releasedatum is nu veranderd op de site naar 5 juli.
Net geinstalleerd op 1.66 ROM, en update gewoon.
Als een fix niet hoeft op een ROM, dan wordt dat aangegeven bij de installatie toch?

Nu maar even kijken wat er veranderd is....
Ik ben benieuwd wat die fix doet :)
ben je al iets tegengekomen?

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 16-07-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Die SMS fix geeft als voornaamste effect dat je door kunt blijven typen. Hij springt tijdens het typen niet meer weg naar het daarvóór geselecteerde bericht. Geen groot effect dus, maar wel handiger!
Ik weet niet of het ook effect heeft op de vertraging bij 1000+ berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Dgibbons schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:10:
Bij welke provider zit je? Bij Vodafone moet je bijvoorbeeld de Proxy server uitzetten, om dataconnecties anders dan internet werkend te krijgen.

Bij MMS staan de standaard instellingen verkeerd, deze moet je aanpassen, via
Start - Berichten - Menu - Instellingen - Opties - Menu - MMS-server - (Vodafone) MMS - en dan bij Verbinden via...de goede instelling kiezen. (In mijn geval Vodafone Live, staat standaard op Vodafone MMS en die werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Dennis-L schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:11:
[...]

Ik ben benieuwd wat die fix doet :)
ben je al iets tegengekomen?
Wat teake hierboven zegt, de meest vervelende bug is eruit, verder merk ik geen verschil, maar ik heb nog geen 100 smsjes erin staan op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
teake schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:24:
[...]

NOG een extra ruimte winner: ik heb net de inhoud van de map "mijn achtergronden" verwijderd. Daar stonden alleen maar de standaard achtergronden in, verder niets. Maar ook die gebruik ik niet. Scheelt 10 MB!
Wat joene hierboven zegt: Jij hebt al je apps op je interne geheugen geinstalleerd??
Ik heb ook een aantal apps er op staan, maar heb nog 72 MB vrij, omdat ik ze op de SD kaart installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoorevaar
DaFreakR schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:54:
[...]

En die werkt met Artemis V23.0 dus niet helaas..
Werkt er helemaal geen koersinformatie op v23/24 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Heb hier V24 draaien en geen problemen met koersen. (Net snel ff aangezet omdat ik het normaal niet gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Mijn Modem is stuk en ik moet wachten op een modem van het bedrijf tot dinsdag/maandag :(

Maar gelukkig werkt de router functie van de HD2 prima waardoor ik altijd nog een beetje kan surfen via mijn hd2 op mijn computer :D Zoals nu .. haha lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

maximus1 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:09:
Mijn Modem is stuk en ik moet wachten op een modem van het bedrijf tot dinsdag/maandag :(

Maar gelukkig werkt de router functie van de HD2 prima waardoor ik altijd nog een beetje kan surfen via mijn hd2 op mijn computer :D Zoals nu .. haha lol
hey grappig dat doe ik dus op dit moment ook omdat mijn modem stuk is (er was hier een storing met ziggo in de gemeente maar nadat het verholpen was deed het internet/telefonie het nog niet.)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Ik ben pas verhuisd en moet nog even wachten op een breedband aansluiting, dus dit gaat ook allemaal via wifi over mn HD2 :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met de HD2 ook de death grip kunnen reproduceren? volgens apple komt het vaker voor bij telefoons maar het lukt mij iig niet. Ook al heb ik alle vier de kanten met mijn handen bedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:17:
Heeft iemand met de HD2 ook de death grip kunnen reproduceren? volgens apple komt het vaker voor bij telefoons maar het lukt mij iig niet. Ook al heb ik alle vier de kanten met mijn handen bedekt.
Lijkt me nagenoeg onmogelijk, omdat de antenne(s) worden afgeschermt door de buitenkant. Bij Apple was de antenne dus 'bloot' in de rand weggewerkt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou bij mij lukt het wel hoor, ik heb thuis op de benedenste verdieping 2 streepjes 3G als mn HD2 stil ergens ligt, en zodra ik hem in mn handen pak, dan krijgt ie het nogal moeilijk, en valt ie terug op G. Zodra ik de zijkanten tussen mn wijsvinger en duim klem, zodat de achterkant vrij blijft, krijg ik weer een streepje 3G.
Dit heb ik meerdere malen geprobeerd (als ik op de wc niks te doen heb), en er is zeker wel een afname van signaalsterkte waarneembaar. Gelukkig niet zoveel als de iPhone 4. :P
Ook in mn kamer nu heb ik volle 3G verbinding, maar zodra ik hem in mn handen neem blijven er maar 2/3 streepjes over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:43:
[...]

Nou bij mij lukt het wel hoor, ik heb thuis op de benedenste verdieping 2 streepjes 3G als mn HD2 stil ergens ligt, en zodra ik hem in mn handen pak, dan krijgt ie het nogal moeilijk, en valt ie terug op G. Zodra ik de zijkanten tussen mn wijsvinger en duim klem, zodat de achterkant vrij blijft, krijg ik weer een streepje 3G.
Dit heb ik meerdere malen geprobeerd (als ik op de wc niks te doen heb), en er is zeker wel een afname van signaalsterkte waarneembaar. Gelukkig niet zoveel als de iPhone 4. :P
Ook in mn kamer nu heb ik volle 3G verbinding, maar zodra ik hem in mn handen neem blijven er maar 2/3 streepjes over.
Inderdaad, heb hier ongeveer hetzelfde resultaat.
Vooral als ik hem stevig vastklem met m'n linker hand, dan ga ik van 3 streepjes 3G naar GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
CRXed schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:10:
[...]

Wat joene hierboven zegt: Jij hebt al je apps op je interne geheugen geinstalleerd??
Ik heb ook een aantal apps er op staan, maar heb nog 72 MB vrij, omdat ik ze op de SD kaart installeer.
klopt, alles in interne geheugen geinstalleerd, omdat dat sneller werkt als het goed is. Maar kennelijk toch wat té enthousiast geweest. Ik zal es kijken of dé-installeren, en dan her-installeren op de SDkaart werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:59

vr6-only

Blub Blub

Ik heb hier 2 streepjes 3G en als ik het vast pak word het 1. Maar als ik buiten sta is het 5 strepen en blijft het ook zo, ongeacht wat ik doe. Tevens vallen gesprekken nooit uit, iets wat bij de iPhone 4 wel van toepassing is.

Ik denk persoonlijk dat de schade bij de iPhone wel meevalt, mits het bereik goed is.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Artemis V25.0 is ook net uitgekomen. Direct maar ff flashen en zien hoe deze bevalt samen mer radio 2.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 10:28
Ik gebruik op dit moment mijn HD2 ook tijdelijk als wifi-modem via de draadloos modem-optie. Werkt perfect.
Maar heeft iemand ervaring met hoeveel dataverkeer er mag plaatsvinden per maand (Vodafone)?

Ik lees vaak over een ''fair-use-policy'', maar hoeveel GB geldt hier dan ongeveer als limiet in de praktijk?

Niet dat ik torrents ga downloaden nu, maar toch..

Better, Best, Bendtner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teake schreef op zondag 18 juli 2010 @ 09:41:
[...]

klopt, alles in interne geheugen geinstalleerd, omdat dat sneller werkt als het goed is. Maar kennelijk toch wat té enthousiast geweest. Ik zal es kijken of dé-installeren, en dan her-installeren op de SDkaart werkt.
Had ik eerst ook, vrijwel alles in interne geheugen... Nu vrijwel alles op de SD-kaart, toestel werkt nu veel sneller :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:22
Alien B.O.B. schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:36:
[...]

hey grappig dat doe ik dus op dit moment ook omdat mijn modem stuk is (er was hier een storing met ziggo in de gemeente maar nadat het verholpen was deed het internet/telefonie het nog niet.)
Nog grappiger, ook ik doe dat op het moment, en krijg tevens maandag/dinsdag een nieuw modem binnen. Damn you KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Jantje88 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:59:
[...]

Ik gebruik op dit moment mijn HD2 ook tijdelijk als wifi-modem via de draadloos modem-optie. Werkt perfect.
Maar heeft iemand ervaring met hoeveel dataverkeer er mag plaatsvinden per maand (Vodafone)?

Ik lees vaak over een ''fair-use-policy'', maar hoeveel GB geldt hier dan ongeveer als limiet in de praktijk?

http://www.bellen.com/con...ternet-op-GSM-of-PDA.aspx

http://www.mobilyz.com/fo...on-vaste-data-limiet.html

let wel op dat er ook providers zijn die thetering niet toestaan.
maar ik las er niks over op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Ik denk, waarom ook niet...

Dus ik start COD MW2 op en probeer online te spelen :P
Werkte prima, paar potjes gespeeld met af en toe een beetje lag :D

Toch gek dat je gewoon via de HD2 een stabiele verbinding krijgt en dan het nog snel genoeg is ook ^^

Heerlijk....

Edit: ff speedtest gedaan. Dat is toch geen normale snelheid meer... voor t-mobile...

20338.7 KByte/sec dit was de laagste, daarna nog 36 een aantal keer (gemiddeld) en dan 1 keer 46224.3 KByte/sec

Best snel lol

[ Voor 28% gewijzigd door maximus1 op 18-07-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
maximus1 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:11:
Ik denk, waarom ook niet...

Dus ik start COD MW2 op en probeer online te spelen :P
Werkte prima, paar potjes gespeeld met af en toe een beetje lag :D

Toch gek dat je gewoon via de HD2 een stabiele verbinding krijgt en dan het nog snel genoeg is ook ^^

Heerlijk....

Edit: ff speedtest gedaan. Dat is toch geen normale snelheid meer... voor t-mobile...

20338.7 KByte/sec dit was de laagste, daarna nog 36 een aantal keer (gemiddeld) en dan 1 keer 46224.3 KByte/sec

Best snel lol
Pak een andere speedtest, dit gaat via de proxyserver van tmobile vandaar de hoge snelheden.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmageddon schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:21:
[...]

Pak een andere speedtest, dit gaat via de proxyserver van tmobile vandaar de hoge snelheden.
Nee doe maar niet, dan ga je huilen als je de echte resultaten ziet :p

Maar ff serieus nu, ik haal wel gewoon de 1Mb/s via speedtest.net met T-Mobile webnwalk plus. Hoe zit het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Laatst online: 01-03-2024
Laatst zat ik ook ergens in de boes boes, ik kon niet op hun draadloos komen (stomme kpn experiabox).
Het was wel niet vooruit te branden (G) maar toch iets van 50MB (up/down totaal) verstook.

Het bleek achteraf dat je hem niet via de usb-kabel als modem moet gebruiken want dat zet hij hem fictief op G, via de wifi functie gebruikt hij gewoon 3G/H.

---

Nu nog even iets anders, sinds 3 dagen restart mijn HD2 spontaan, hij trilt net als hij een SMS krijgt maar als ik vervolgens kijk staat hij op het scherm om de PIN in te vullen, ook word het opstart geluidje afgespeeld.

Helaas heb ik het nog niet direct zien gebeuren.

Hebben meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:41

Sherlock

No Shit

Ik werk dichtbij de grens en heb daarom ooit mijn provider handmatig ingesteld, nu kan ik niet meer vinden waar ik dat nu op automatisch kan zetten. Dus dat als je België inrijdt dat hij dan ook daadwerkelijk een Belgische provider pakt en dan daarna in Frankrijk een Franse provider. Ik heb net nog de handleiding doorgenomen, maar ook daar kan ik het niet in vinden. Kan iemand me een duw (in de juiste richting graag ;)) geven?

Daarnaast vroeg ik me af waar ik in kan stellen of de interne gps ‘assisted’ moet zijn of niet. Ook dit heb ik ooit eens in kunnen stellen, maar ik kan het gewoon niet vinden. Ik heb het idee dat Sense de ‘geavanceerde’ opties verbergt.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
@Sherlock

Ik ga er vanuit dat je de QuickGPS bedoeld. Deze kun je vinden via start -> extra

[ Voor 73% gewijzigd door Turbo_boy op 19-07-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Turbo_boy schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:27:
[...]
Ik ga er vanuit dat je de QuickGPS bedoeld. Deze kun je vinden via start -> extra
Nee, ik bedoel of hij gebruik moet/mag maken van internet voor een betere positiebepaling. Dit om te kijken of ik de HD2 ook in het buitenland als navigatie-apparaat kan gebruiken.
(Ik heb een franse auto met warmtewerende voorruit en die laat neit zo heel veel GPS signaal door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
@Sherlock

Deze optie ken ik dan helaas niet. QuickGPS is enige wat ik ken wat een dataverbinding gebruikt om beter/sneller GPS fix te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
Ik heb iets geks met "wifi router" Ik heb deze ooit een keer ingesteld en gebruikt, werkt prima, maar nu vind maakt mijn laptop nog steeds verbinding met mijn wifi punt "HD2", Ook als deze in de telefoon uitstaat, wifi uit niks in het scherm te vinden van wifi of wifi router.
Het is ook niet een caching probleem van de laptop, want het ssid wordt gewoon uitgezonden, andere laptops zien de wifi router ook....

Weet iemand hoe dit uit te krijgen is (reboot helpt niet)? Broadcasten van SSID moet stroom kosten lijkt mij...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Sherlock schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:20:
Ik werk dichtbij de grens en heb daarom ooit mijn provider handmatig ingesteld, nu kan ik niet meer vinden waar ik dat nu op automatisch kan zetten. Dus dat als je België inrijdt dat hij dan ook daadwerkelijk een Belgische provider pakt en dan daarna in Frankrijk een Franse provider. Ik heb net nog de handleiding doorgenomen, maar ook daar kan ik het niet in vinden. Kan iemand me een duw (in de juiste richting graag ;)) geven?

Daarnaast vroeg ik me af waar ik in kan stellen of de interne gps ‘assisted’ moet zijn of niet. Ook dit heb ik ooit eens in kunnen stellen, maar ik kan het gewoon niet vinden. Ik heb het idee dat Sense de ‘geavanceerde’ opties verbergt.
http://www.freewarepocket...load-virtualgps-lite.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 16:27
Jantje88 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:59:
[...]

bij HI zit de fair use best laag volgens mij. heb al meerdere malen een smsje gehad dat ik er over heen zit.
schat zo'n 1/1,5 gb (als het niet minder is)

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Thanks, maar dit doet precies het tegenovergestelde van wat ik wil, namelijk via een internetverbinding (= hoge kosten in het buitenland) je locatie bepalen. Voor zover ik weet doet de 'A' in AGPS dat ook. Die wil ik dus uitschakelen, dus alleen GPS gebruiken en geen extra dataverbinding. Volgens mij heeft Windows Mobile daar ook gewoon een vinkje voor, maar ik kan het niet (meer) vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:50

The Executer

Lekker belangrijk!

Prulleman schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:48:
Ik heb iets geks met "wifi router" Ik heb deze ooit een keer ingesteld en gebruikt, werkt prima, maar nu vind maakt mijn laptop nog steeds verbinding met mijn wifi punt "HD2", Ook als deze in de telefoon uitstaat, wifi uit niks in het scherm te vinden van wifi of wifi router.
Het is ook niet een caching probleem van de laptop, want het ssid wordt gewoon uitgezonden, andere laptops zien de wifi router ook....

Weet iemand hoe dit uit te krijgen is (reboot helpt niet)? Broadcasten van SSID moet stroom kosten lijkt mij...
Ik vermoedt dat het netwerk van het type ad-hoc was (of hoe windows het ook noemt). Wanneer je dan verbinding maakt met zo'n netwerk ga je zelf ook zo'n SSID uitzenden. Dit zal je dus op je laptop moeten aanpassen bij de draadloze netwerken. Hier het netwerk met de bewuste naam uitgooien zou je probleem op moeten lossen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Sherlock schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:44:
[...]

Thanks, maar dit doet precies het tegenovergestelde van wat ik wil, namelijk via een internetverbinding (= hoge kosten in het buitenland) je locatie bepalen. Voor zover ik weet doet de 'A' in AGPS dat ook. Die wil ik dus uitschakelen, dus alleen GPS gebruiken en geen extra dataverbinding. Volgens mij heeft Windows Mobile daar ook gewoon een vinkje voor, maar ik kan het niet (meer) vinden.
Tabblad Settings --> knop 'menu' --> 'All Settings' --> 'System' --> 'Location settings'

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
The Executer schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:48:
[...]

Ik vermoedt dat het netwerk van het type ad-hoc was (of hoe windows het ook noemt). Wanneer je dan verbinding maakt met zo'n netwerk ga je zelf ook zo'n SSID uitzenden. Dit zal je dus op je laptop moeten aanpassen bij de draadloze netwerken. Hier het netwerk met de bewuste naam uitgooien zou je probleem op moeten lossen.
Maar het niet om de laptop, maar om de HD2, deze blijft zijn ssid broadcasten terwijl alles wat met wifi of wifirouters uit staat.
Je hebt wel gelijk dat het om een adhoc netwerktype gaat, het icoontje wat je in windows ziet is ook een pc<>pc connectie en niet een AP<>PC connectie.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
Prulleman schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:48:
Het is ook niet een caching probleem van de laptop, want het ssid wordt gewoon uitgezonden, andere laptops zien de wifi router ook...
Dit probleem heb ik ook regelmatig gehad. Als je via de comm-manager de wifi-router aan zet en weer uit zou het op moeten lossen (tenminste bij mij) (dus niet via wifi-router app zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Turbo_boy schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:16:
Laatst zat ik ook ergens in de boes boes, ik kon niet op hun draadloos komen (stomme kpn experiabox).
Het was wel niet vooruit te branden (G) maar toch iets van 50MB (up/down totaal) verstook.

Het bleek achteraf dat je hem niet via de usb-kabel als modem moet gebruiken want dat zet hij hem fictief op G, via de wifi functie gebruikt hij gewoon 3G/H.

---

Nu nog even iets anders, sinds 3 dagen restart mijn HD2 spontaan, hij trilt net als hij een SMS krijgt maar als ik vervolgens kijk staat hij op het scherm om de PIN in te vullen, ook word het opstart geluidje afgespeeld.

Helaas heb ik het nog niet direct zien gebeuren.

Hebben meer mensen dit gehad?
Dat herstarten heb ik dus ook gehad, had alles geprobeerd (hard resets, custom roms, stock roms verschillende radios.) en uiteindelijk bleek dat mijn mainboard gaar was. Het werd iig erger met de dag zo erg dat als ik een custom rom had geinstalleerd dat hij al 3 x herstartte in de setup wizard. Dus als ik jou was zou ik even alle software zaken na lopen, mocht hij dan nog steeds blijven herstarten zou ik hem toch eens gaan opsturen voor reparatie.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Heb zelf al een tijdje de HD2, bevalt erg goed maar het bijgeleverde hoesje vind ik niet handig bij het dagelijkse gebruik. Omdat ik niet zit te wachten op krassen op het display heb ik na een artikel op XDA developers gelezen te hebben onderstaande screenprotector besteld:

http://www.protectionfilm...tector-htc-hd2-28087.html

Na 5 werkdagen is deze vandaag geleverd. "Montage" is erg makkelijk en geheel zonder lucht onder de protector. De eerste indruk is erg goed, het touch gedeelde werkt nog altijd net zo prettig als zonder. Ook blijft het scherm vele malen schoner dan zonder de protector. Kan deze iedereen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Ik heb natuurlijk al even gesearched, en ik vond ook mijn probleem in draadje 10 van dit topic

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33709245 }:O

Maar ik heb ook het zelfde prolbeem.

Dat als ik dan een sms ontvangen, dat het geluid zich 1 keer afspeeld, maar dat daarna de telefoon NIET meer ophoudt met trillen. Dit is best een storend ding. :'( Heeft iemand hier een echte oplossing voor gevonden, of zal dit niet beter worden dan:

** jah...so once in a while. Ik los dat sporadisch optredend op door de 'ophangknop'ingedrukt te houden en te kiezen voor 'trilstand' en dat opnieuw en dan weer voor 'normaal'. Dat scheelt een soft-resetje.** |:(

Extra info:
rom: Artemis V24 NLD (maar dit had de telefoon ook wel eens met de originele rom)
hspl: 1.66
radio: 2.09.51.03_2
prot: 15.36.50.07U_2.09.5

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
Sherlock schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:44:
[...]

misschien in instellingen gps zoeken.
en anders modaco nodata
zie q &a ts
Q: Is er een programma om de dataverbinding uit te zetten (voor gebruik in buitenland)?
A: Ja, NoData en Data Controllerzijn oa programma's hier voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HTC HD2 met T-Mobile Web-n-Walk Plus.
Ondanks allerlei support en controle van T-Mobile is de internetverbinding bijzonder traag.

Ik draai momenteel een Artemis 9.0 NLD ROM van 10/04/2010
Als ik een bestand van 1Mb donwload duurt dat doorgaans een paar minuten terwijl dit via WiFi een kwestie is van seconden. Omgerekend haal ik via WnW+ tijdens de laatste metingen maximaal 40kbps (is ook wel eens 16kbps geweest) Ik heb al wel compensatie gehad van T-Mobile maar ik wil gewoon een snelle verbinding...

Deze ROM heeft nog een instelling "3G Schakelen naar autmatische modus"
Ik heb geen verbetering/verslechtering kunnen waarnemen als ik dit aan/uit zet.

Ik zie ten alle tijde alleen een G symbooltje met een dekkingsgraad (4 strepen op dit moment).
Ook op andere locaties heb ik nooit een snelle verbinding gehad.

Ik lees dat sommige een 3G of G3 pictogram zien en dat het hard gaat, ook met t-mobile.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik wil juist graag wat meer met videostreaming doen als ik onderweg ben (tv, youtube, e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:26:
Ik heb een HTC HD2 met T-Mobile Web-n-Walk Plus.
Ondanks allerlei support en controle van T-Mobile is de internetverbinding bijzonder traag.

Ik draai momenteel een Artemis 9.0 NLD ROM van 10/04/2010
Als ik een bestand van 1Mb donwload duurt dat doorgaans een paar minuten terwijl dit via WiFi een kwestie is van seconden. Omgerekend haal ik via WnW+ tijdens de laatste metingen maximaal 40kbps (is ook wel eens 16kbps geweest) Ik heb al wel compensatie gehad van T-Mobile maar ik wil gewoon een snelle verbinding...

Deze ROM heeft nog een instelling "3G Schakelen naar autmatische modus"
Ik heb geen verbetering/verslechtering kunnen waarnemen als ik dit aan/uit zet.

Ik zie ten alle tijde alleen een G symbooltje met een dekkingsgraad (4 strepen op dit moment).
Ook op andere locaties heb ik nooit een snelle verbinding gehad.

Ik lees dat sommige een 3G of G3 pictogram zien en dat het hard gaat, ook met t-mobile.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Ik wil juist graag wat meer met videostreaming doen als ik onderweg ben (tv, youtube, e.d.).
G is GPRS en dus langzaam (als ik het goed heb max 60 kbit per seconde dus 60/8 = 7.5 kbyte/s ).
3G of H in je scherm is veel sneller, (H(SDPA) komt volgens mij alleen maar bij een actieve verbinding, ook als deze optie aanstaat. inactief schakeld deze terug naar 3G)

Het kan zijn dat je geen 3G/HSDPA netwerk bereik hebt op jou locatie, of je toestel staat op GSM ipv Auto of WCDMA (zie in de telefoon app, menu , opties, band (basisband wijzigen))
Hier kan je het beste netwerktype op auto zetten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

erik23 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:18:
[...]
misschien in instellingen gps zoeken.
en anders modaco nodata
zie q &a ts
Q: Is er een programma om de dataverbinding uit te zetten (voor gebruik in buitenland)?
A: Ja, NoData en Data Controllerzijn oa programma's hier voor.
NoData gebruik ik al, maar ik zoek (ook) nog de locatie van de betreffende instellingen van de GPS. Deze instellingen heb ik bekeken, maar daar staat het niet bij:
Paling1 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:57:
[...]
Tabblad Settings --> knop 'menu' --> 'All Settings' --> 'System' --> 'Location settings'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Hmm, vaag...

Ik gebruik een L26 ROM met windows 6.5.5, dus misschien ligt het daaraan...(en ook nog de engelse versie...)

edit:

Nog even gekeken:
Ik zei eerder dat ie instelling hier te vinden was:

Maar het kan korter:
Tabblad Settings --> 'Location'
8)7
Misschien dat je hem hier kan vinden?

[ Voor 65% gewijzigd door Paling1 op 20-07-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Sherlock schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:45:
[...]

NoData gebruik ik al, maar ik zoek (ook) nog de locatie van de betreffende instellingen van de GPS. Deze instellingen heb ik bekeken, maar daar staat het niet bij:
[...]
A_GPS gaat alleen op internet als dit mogelijk is, als je internet via no data of wat dan ook hebt disabled kan je _geen_ internet kosten hebben. Geen enkele app of dienst kan dan namelijk verbinding maken.

Wat agps verder doet is aan de hand van de gsm mast locatie, via internet de posities van de satelieten ophalen zodat deze sneller een fix kunnen vinden. Voor een hele ruime locatie wordt dan voor een week data opgehaald zodat je bv in je stad of provincie (of misschien zelfs in heel nederland) een week lang binnen 10 seconden een fix hebt omdat je GPS ontvanger weet waar hij moet zoeken.

maw als je nodata hebt ben je klaar voor het buitenland

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:38:
[...]
Het kan zijn dat je geen 3G/HSDPA netwerk bereik hebt op jou locatie, of je toestel staat op GSM ipv Auto of WCDMA (zie in de telefoon app, menu , opties, band (basisband wijzigen))
Hier kan je het beste netwerktype op auto zetten.
Bij het openen van dat optiescherm was geen van de band opties voorzien van een bolletje.
Ik heb zowel AUTO als WCDMA geprobeerd maar qua snelheid geen vorderingen.
Wel zag ik dat mijn emailprofielen nu niet meer bestaan, die moet ik even herstellen.

Nu staat er bij AUTO inmiddels wel een bolletje maar helaas nog steeds een G voor de verbinding.

Is er een actuele (en betrouwbare) dekkingskaart van 3G beschikbaar (of een plaats/postcode van iemand waar het wel snel is) ik zit zelf in 3452 (vleuten) maar heb in 5657 (eindhoven) ook geen snelheid ?

volgens deze kaart heb ik dekking
http://www.t-mobile.nl/za...rmatie/dekkingskaart.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:52:
[...]

Bij het openen van dat optiescherm was geen van de band opties voorzien van een bolletje.
Ik heb zowel AUTO als WCDMA geprobeerd maar qua snelheid geen vorderingen.
Wel zag ik dat mijn emailprofielen nu niet meer bestaan, die moet ik even herstellen.

Nu staat er bij AUTO inmiddels wel een bolletje maar helaas nog steeds een G voor de verbinding.

Is er een actuele (en betrouwbare) dekkingskaart van 3G beschikbaar (of een plaats/postcode van iemand waar het wel snel is) ik zit zelf in 3452 (vleuten) maar heb in 5657 (eindhoven) ook geen snelheid ?

volgens deze kaart heb ik dekking
http://www.t-mobile.nl/za...rmatie/dekkingskaart.aspx
Probleem aankaarten bij T-mob op 1200 en een nieuwe simkaart op laten sturen. Typisch geval van simdood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micheldenhaag schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:41:
[...]
Probleem aankaarten bij T-mob op 1200 en een nieuwe simkaart op laten sturen. Typisch geval van simdood.
Dit klinkt aannemelijk....ik heb nog een simkaart uit het oude "Ben vaak" tijdperk, ofwel februari 2000.
Ik ga morgen gelijk bellen :)
Als dat de oorzaak is is het aardig dat ze dat even vragen/melden toen ik overstapte van WnW naar WnW+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik ben bij mijn eerste 3g toestel ook overgestapt van ben sim uit 2000 naar een t-mobile sim, schijnt inderdaad een oorzaak te kunnen zijn :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Iemand anders problemen met Vodafone om email te versturen? Hele dag al niet gelukt!
(UPC mail via POP3)

edit: krijg nu mail binnen als ik een mail verstuur van Systeembeherder, dat mijn IP (of is het IP van de mailserver van Vodafone?) op een blocklist staat - RBL

wtf :?

[ Voor 45% gewijzigd door CRXed op 21-07-2010 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braamm
  • Laatst online: 11-09 16:38
CRXed schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 02:07:
Iemand anders problemen met Vodafone om email te versturen? Hele dag al niet gelukt!
(UPC mail via POP3)

edit: krijg nu mail binnen als ik een mail verstuur van Systeembeherder, dat mijn IP (of is het IP van de mailserver van Vodafone?) op een blocklist staat - RBL

wtf :?
Moet je even met de VF helpdesk bellen... Volgens mij kunnen ze dit vrij makkelijk oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Gisteravond even mijn HD2 geflashed met Energyrom. Er stond nog stockrom op.
Heb geen task29 gebruikt, was op mijn touch HD ook nooit nodig, dus nu ook niet vind ik ;)
Overigens ook geen hardreset gedaan na de install ;)
Draait lekker snel!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micheldenhaag schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:41:
[...]
Ik heb T-Mobile zojuist gebeld en een nieuwe SIM kaart is onderweg (2-3 dagen)
Volgens de klantenservice kan het inderdaad zijn dat mijn oude SIM gewoon niet met 3G kan werken.
Volgende week een update maar ik heb weer wat vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariconjo
  • Laatst online: 16-10-2024
Wanneer ik een nieuw programma installeer zie ik het bijbehorende icoontje terug onder de 'windows' knop en wordt er een .ink file gemaakt in Registery/HKLM/Security/Shell/Startinfo/Start. Daar kan ik handmatig het icoontje veranderen.
Maar bij sommige programma's (bv Power SMS) wordt er geen .ink file aangemaakt, en kan ik dus het icoontje niet veranderen Weet iemand hoe dat moet? (XDA meldt dat je de exe moet kopieren naar Windows/Startmenu/Programma's maar dat werkt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Iemand beschikbaar op dit moment, om mij even te supporten op msn voor de zekerheid? Wil een Task 29 format doen om Artemis V25 erop te flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

BootVluchteling schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:21:
Iemand beschikbaar op dit moment, om mij even te supporten op msn voor de zekerheid? Wil een Task 29 format doen om Artemis V25 erop te flashen...
sure, what ya wanna know?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
mariconjo schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:01:
Wanneer ik een nieuw programma installeer zie ik het bijbehorende icoontje terug onder de 'windows' knop en wordt er een .ink file gemaakt in Registery/HKLM/Security/Shell/Startinfo/Start. Daar kan ik handmatig het icoontje veranderen.
Maar bij sommige programma's (bv Power SMS) wordt er geen .ink file aangemaakt, en kan ik dus het icoontje niet veranderen Weet iemand hoe dat moet? (XDA meldt dat je de exe moet kopieren naar Windows/Startmenu/Programma's maar dat werkt niet)
het is een .lnk (link/snelkoppeling) file.

Ga naar Programmabestanden en zoek de exe file op, druk daar lang op en kies "kopieer".
Ga naar je Startmenu en kies daar Menu - Bewerken - Snelkoppeling plakken.
Dat is nu je .lnk file.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.