Misschien wat n00b
, maar die Rom-upgrade voor HTC HD2(Vodafone) van de HTC site, is die idd alleen voor Vodafone of is 'ie algemeen bruikbaar?
De Vodafone rom heeft een vloot aan vodafone features bij de hand, opstart scherm, programma's en kleuren zijn allemaal in Vodafone jasje. Zou best wel kunnen werken op een niet-vodafone toestel, maar waarom zou je dat doen als je toch er weinig van kan gebruiken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Er wordt overal verteld dat het met radio's vanaf 2.08 pas werkt... Met lagere radio's loopt het vast of boot het niet eens...Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:11:
Is het mogelijk android te booten met radio 2.06, durf namelijk geen nieuwe te flashen
Ik heb overigens zojuist ook maar eens Android uitgeprobeerd op mijn HD2 met radio 2.10.nogwat...
Eerst Jmz Android Dual-Boot geinstalleerd en daarna vanaf een vers geformatteerd SD kaartje Android geboot.
Het werkt. Het is effe wennen maar in ieder geval leuk om eens te proberen.
Ik heb nu een Froyo build zonder Sense draaien, en ga zo eens even een build met Sense proberen...
Mijn normale windows ROM is trouwens een Laurentius ROM. Het schijnt namelijk zo te zijn dat je windows ROM ook nog invloed heeft op de werking van Android.
Met mijn ROM lijkt het in ieder geval te werken...
Je moet inderdaad een hogere Radio versie hebben anders boot hij niet eens.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:11:
Is het mogelijk android te booten met radio 2.06, durf namelijk geen nieuwe te flashen
(vanaf 2.08)
Ik draai een default HTC ROM 1.43 met Radio 2.10 en draai al een 2tal weken de verschillende Android Versies die uitkomen met veel plezier. De cotulla images werken als een speer met Sense en van wat hangende schermen afgezien loopt alles goed.
hopen dat ze snel een stabiele versie hebben die minder batterij usage heeft dan ben ik een gelukkig man.
Gewoon proberen! HSPL installeren is een eitje en Radio flashen ook, en je behoudt gewoon al je data die je nu op je telefoon hebt staan. Voor Android is minimaal 2.08 nodig, ik gebruik zelf 2.10Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:11:
Formatteer je kaartje in een digitaal fototoestel, meestal herkend windoos hem dan dan weer (zelfs je HD2)Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:50:
[...]
Ik heb precies hetzeflde probleem. Het 8gb kaartje heeft het altijd gedaan en nu opeens vraagt ie of ik hem wil formatteren. Heb al eens ja gedaan,. maar dan ziet hij het kaartje nog niet. Iemand bekend met dit probleem?
Via een digitaal fototoestel kun je ook meestal bestanden redden die normaliter in windows niet meer zichtbaar zijn omdat je kaartje 'niet wordt herkend'.
Valt reuze mee hoor, meer dan een bootlogo, bookmarks en aangepaste default internet instellingen komen ze niet.SinergyX schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:26:
De Vodafone rom heeft een vloot aan vodafone features bij de hand, opstart scherm, programma's en kleuren zijn allemaal in Vodafone jasje. Zou best wel kunnen werken op een niet-vodafone toestel, maar waarom zou je dat doen als je toch er weinig van kan gebruiken.
Maar volgens mij kan deze niet op een stock HD2 zetten (andersom ook niet), tenzij je met spl aan de slag gaat
Zoals beloofd, hierbij deel 1 van mijn HD2 Android filmpje
YouTube: HTC HD2 running Android 2.1 (DesireV5) with Sense - Part 1
en gelijk maar deel 2
YouTube: HTC HD2 running Android 2.1 (DesireV5) with Sense - Part 2
en deel 3!
YouTube: HTC HD2 running Android 2.1 (DesireV5) with Sense - Part 3
Zijn er nog mensen die meer willen zien?
Ik heb net mijn class 6 kaartje binnen, dus ga nu daar mee testen! Hoop dat het snelheidsverschil merkbaar is.
en gelijk maar deel 2
en deel 3!
Ik heb net mijn class 6 kaartje binnen, dus ga nu daar mee testen! Hoop dat het snelheidsverschil merkbaar is.
[ Voor 74% gewijzigd door CRXed op 27-07-2010 22:10 ]
Hoi mede HD2 bezitters.
Zaterdag mijn eerste flash uitgevoerd, van origineel naar Artimes v26.0, zaten wat bugs in ben terug gegaan naar v25.0. Moet heel eerlijk zeggen heb er absoluut geen spijt van, dit draait als een klokje, soepel en snel.
Wou vandaag de v26.1 erop zetten maar kwam net in het topic tegen dat die met v27.0 bezig is, dus ik wacht nog maar ff.
Heb 2 vraagjes.
1- Ik heb HSPL3 2.08 geïnstalleerd, maar heb begrepen dat HSPL 2 1.66 beter is. Kan ik de 1.66 gewoon over de 2.08 installeren of moet ik alles (Rom enz ) dan ook weer opnieuw doen?
2- Mijn radio versie is nog het origineel, nu wil ik de 2.09.51.03 of 2.12.50.02 erop hebben.
Kan ik dit installeren of moet ik alles (Rom enz ) dan ook weer opnieuw doen?
Zou fijn zijn als iemand me hier een antwoord op kan geven.
Zaterdag mijn eerste flash uitgevoerd, van origineel naar Artimes v26.0, zaten wat bugs in ben terug gegaan naar v25.0. Moet heel eerlijk zeggen heb er absoluut geen spijt van, dit draait als een klokje, soepel en snel.
Wou vandaag de v26.1 erop zetten maar kwam net in het topic tegen dat die met v27.0 bezig is, dus ik wacht nog maar ff.
Heb 2 vraagjes.
1- Ik heb HSPL3 2.08 geïnstalleerd, maar heb begrepen dat HSPL 2 1.66 beter is. Kan ik de 1.66 gewoon over de 2.08 installeren of moet ik alles (Rom enz ) dan ook weer opnieuw doen?
2- Mijn radio versie is nog het origineel, nu wil ik de 2.09.51.03 of 2.12.50.02 erop hebben.
Zou fijn zijn als iemand me hier een antwoord op kan geven.
Zoals ik 3 posts hierboven al zei: Radio flashen doet niks met je bestaande data, dus je behoudt al je programma's en instellingen enz.bandietjeoo7 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:14:
@CRXed. Bedankt voor de filmpjes. De eerste heb ik gekeken terwijl ik onderweg was naar iemand die zijn HD2 wilde ruilen voor mijn Milestone. Je kan raden wat het geworden is
Ben nu dus een HD2 bezitter.
Inmiddels ook gelijk Android er op gezet (Stock HTC Vodafone rom, Radio 2.10). Heb zelf de Darkstone HDFroyo v1 er op gezet (Sense hoef ik niet). Dat loopt soepel! Een stuk soepeler dan in jouw filmpje nog. Absoluut een aanrader!
Inmiddels ook gelijk Android er op gezet (Stock HTC Vodafone rom, Radio 2.10). Heb zelf de Darkstone HDFroyo v1 er op gezet (Sense hoef ik niet). Dat loopt soepel! Een stuk soepeler dan in jouw filmpje nog. Absoluut een aanrader!
Dat komt omdat de sense interface toch nog een stuk zwaarder is. Je moet gewoon maar eens een live wallpaper instellen en door je screens scrollen en dan een static wallpaper gebruiken. Met een static werkt het echt nog wel wat vlotter.Silvin schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:29:
@CRXed. Bedankt voor de filmpjes. De eerste heb ik gekeken terwijl ik onderweg was naar iemand die zijn HD2 wilde ruilen voor mijn Milestone. Je kan raden wat het geworden isBen nu dus een HD2 bezitter.
Ik ga nog even wachten tot de gps in orde is voordat ik fulltime overschakel. Ook de snelheid is het nog net niet. Toch eindeloos respect voor de developpers! Ik gebruik nu een energyrom en die is echt supersnel...
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
True, live wallpapers zijn leuk. Je laat ze een keer aan je vrienden zien en vervolgens zet je een normale terug 
Nu nog hopen op de GPS (fix was al gevonden begrijp ik) en een acceptabele batterijduur. Ik ben in ieder geval zeer onder de indruk van de devs en hun resultaten.
Nu nog hopen op de GPS (fix was al gevonden begrijp ik) en een acceptabele batterijduur. Ik ben in ieder geval zeer onder de indruk van de devs en hun resultaten.
Verwijderd
Er staat een nieuwe update op de htc site. Als je dan een verjaardag op herhaling ieder jaar zet dat die het ook daadwerkelijk doet.
http://www.htc.com/nl/Sup...px?dl_id=1016&news_id=731
Beetje sip dat dit niet out of the box werkt.. Hopelijk komt er snel een ROM update! En hopelijk heeft deze WM 6.5.xVerwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:48:
Er staat een nieuwe update op de htc site. Als je dan een verjaardag op herhaling ieder jaar zet dat die het ook daadwerkelijk doet.
Want de huidige custom roms met die betreffende WM slagen beetje tegen imho
Gisteren dus ook effe zitten klooien met Android.
Ik heb 2 versies geprobeerd, 1 met en 1 zonder sense...
Ze werken in ieder geval allebei, maar die met sense is wel vrij traag... Zonder sense werkt het best OK, maar ik had het allemaal wel wat sneller verwacht.
Bij de versie met sense werd mijn telefoon behoorlijk warm aan de onderkant, en werkte het touchscreen aan de onderkant ook minder goed.
Het was nog effe klooien om deze versie aan het werk te krijgen, omdat bij deze build de files in de root van je SD-kaart moeten staan. Bij de build zonder sense kunnen de files in een map staan.
Ik was het in ieder geval vergeten goed te zetten, dus ik kreeg eerst allemaal GSOD's (groene schermen).
Maar uiteindelijk heb ik het toch aan het werk gekregen.
Waar ik heel erg aan moet wennen, is dat je in Android heel veel van de hardware knoppen gebruik maakt. Die gebruik ik in Windows bijna niet... Alleen de ophangknop om het scherm te locken.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het in windows toch handiger met software knoppen etc...
Ik heb 2 versies geprobeerd, 1 met en 1 zonder sense...
Ze werken in ieder geval allebei, maar die met sense is wel vrij traag... Zonder sense werkt het best OK, maar ik had het allemaal wel wat sneller verwacht.
Bij de versie met sense werd mijn telefoon behoorlijk warm aan de onderkant, en werkte het touchscreen aan de onderkant ook minder goed.
Het was nog effe klooien om deze versie aan het werk te krijgen, omdat bij deze build de files in de root van je SD-kaart moeten staan. Bij de build zonder sense kunnen de files in een map staan.
Ik was het in ieder geval vergeten goed te zetten, dus ik kreeg eerst allemaal GSOD's (groene schermen).
Maar uiteindelijk heb ik het toch aan het werk gekregen.
Waar ik heel erg aan moet wennen, is dat je in Android heel veel van de hardware knoppen gebruik maakt. Die gebruik ik in Windows bijna niet... Alleen de ophangknop om het scherm te locken.
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het in windows toch handiger met software knoppen etc...
Verwijderd
Ja inderdaad beetje jammer, toch wel standaard functionaliteit die vanaf scratch zou moeten werken. Een ROM update mag inderdaad wel ja, dan zou de WM 6.5.x heel mooi zijn. Maar we zullen het afwachten.Pyr0wl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:09:
[...]
Beetje sip dat dit niet out of the box werkt.. Hopelijk komt er snel een ROM update! En hopelijk heeft deze WM 6.5.x![]()
Verwijderd
Gisteravond thuis geprobeert oppe laptop, maar zonder het gewenste resultaat. Het kaartje wordt nergens meer herkend! Toen teruggeduwd in mijn hd2, maar weer de vraag of ik het kaartje wil formatteren met de HD2.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:21:
[...]
[...]
Heb het probleem pas nadat ik dit had gedaan en bestanden van mijn vorige HTC (P3700) op het nieuwe geheugenkaartje heb overgezet via mijn (thuis-) laptop.
Heb um op het werk in de kaartlezer geduwd, maar deze ziet de pc niet als removable disk in de kaartlezer. Vanavond thuis maar eens in diezelfde laptop duwen, hier deed 'ie het zondag wel nog op. Ik verwacht dat het back-up'en dan wel lukt. Ik laat jullie vanavond meer weten..
Dit toch maar eens gedaan, waarna ik de melding krijg: "de SD-kaart is met succes geformatteerd", toch wordt de kaart no steeds niet herkend. Nogmaals geprobeert en dan een softreset erachteraan, geeft nog steeds niet het gewenste resultaat.
Ik kan zoals enkele anderen nog steeds geen gebruik maken van mijn SD kaart. Wie kan helpen?
formatteer in een digitale fotocameraVerwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:26:
[...]
Gisteravond thuis geprobeert oppe laptop, maar zonder het gewenste resultaat. Het kaartje wordt nergens meer herkend! Toen teruggeduwd in mijn hd2, maar weer de vraag of ik het kaartje wil formatteren met de HD2.
Dit toch maar eens gedaan, waarna ik de melding krijg: "de SD-kaart is met succes geformatteerd", toch wordt de kaart no steeds niet herkend. Nogmaals geprobeert en dan een softreset erachteraan, geeft nog steeds niet het gewenste resultaat.
Ik kan zoals enkele anderen nog steeds geen gebruik maken van mijn SD kaart. Wie kan helpen?
Verwijderd
En, is er een merkbaar(!) verschil tussen je oude mircoSD class 2 en class 6 kaartje? Zijn er evt. anderen die ook verschillende microSD classes hebben geprobeerd en verschil hebben gemerkt?CRXed schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:45:
UPDATE: Wellicht interessant: Hier (http://forum.xda-develope...hp?p=5542063&postcount=39) heeft een gast de classes 4 en 6 getest.
"tested both a class 4 and class 6 card (8gig) and both read/write at the same speed in my HD2 so i presume i have hit the bottleneck of the card reader inside the phone.
Following this logic a cheaper slower card is just as fast as a more expensive card when used inside the phone, so unless you like to remove the card and use it in a different reader to fill it then maybe its better to save some money (or use the money for more capacity instead of speed)"
Hij stelt dus dat het verschil tussen class 4 en 6 voor hem geen verschil maakte vanwege de max. lees en schrijfcapaciteit van de HTC HD2.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 13:03 ]
in de artemis rom's kan je via het artemis center de Disk Cache instellen. Wat doet dit?
Mijn telefoon wordt nl. weer heet.
Met de stock rom er op is er niets aan de hand.
Nu artemis 26.1 NLD er op met hspl 1.66 en radio 2.07.51.22_2 wordt ie weer heet.
Stock = ruim 24h batt
Artemis = 9 uur batt
Alles verder ann mail ed exact het zelfde.
Zodra ik in Disk Cache het vinkje van enable uit zet, wordt ie een stuk minder warm...
Mijn telefoon wordt nl. weer heet.
Met de stock rom er op is er niets aan de hand.
Nu artemis 26.1 NLD er op met hspl 1.66 en radio 2.07.51.22_2 wordt ie weer heet.
Stock = ruim 24h batt
Artemis = 9 uur batt
Alles verder ann mail ed exact het zelfde.
Zodra ik in Disk Cache het vinkje van enable uit zet, wordt ie een stuk minder warm...
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Verwijderd
als ze met kleine fixjes komen zal een rom update de komende tijd of wellicht helemaal niet meer komen.Pyr0wl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:09:
[...]
Beetje sip dat dit niet out of the box werkt.. Hopelijk komt er snel een ROM update! En hopelijk heeft deze WM 6.5.x![]()
Ook jij heb dus de lichte vlek op je scherm zitten.CRXed schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:45:
Zoals beloofd, hierbij deel 1 van mijn HD2 Android filmpje
en gelijk maar deel 2
en deel 3!
Precies de zelfde locatie als ik heb. Scherm is bij mij al een x vervangen daarvoor, maar binnen 1mnd is ie weer terug..
Scientia Potentia Est
Verwijderd
Ik heb die vlek ook, precies op die plek! Viel het scherm vervangen onder de garantie?HellStorm666 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:36:
[...]
Ook jij heb dus de lichte vlek op je scherm zitten.
Precies de zelfde locatie als ik heb. Scherm is bij mij al een x vervangen daarvoor, maar binnen 1mnd is ie weer terug..
Het is niet echt heel irritant, je ziet het namelijk alleen goed met een lichte achtergrond.
Viel onder de garantie... maar het heeft geen nut... 1 mnd later zit ie er weer...Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:58:
[...]
Ik heb die vlek ook, precies op die plek! Viel het scherm vervangen onder de garantie?
Het is niet echt heel irritant, je ziet het namelijk alleen goed met een lichte achtergrond.
Scientia Potentia Est
Maar even geïnstalleerd. Hopelijk mis ik geen verjaardagenVerwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:48:
Meteen ook maar de "update voor nieuwe sms-functie" erop gezet: http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=297&cat=0&dl_id=812
Ik heb af en toe gehad dat na het verzenden van een sms de sms-functie vast liep. Ook schijn ik weleens smsjes niet te ontvangen (HD2 i.c.m. Vodafone). Hopelijk is dit na deze update verleden tijd!
Net system.ext2 bijgewerkt op darkstone's Froyo v1 build en GPS werkt echt super! Heel even zitten spelen (zit op m'n werk) met Google Navigatie en zelfs een paar meter vanaf het raam heb ik een fix 
Daarnaast lijkt Google Navigatie echt geniaal, met views vanuit Streetview, actuele verkeersinformatie, etc. Vanmiddag even testen als ik met de auto weer naar huis ga. Nu al zin in... 'K wordt helemaal enthousiast van dit soort ontwikkelingen
Daarnaast lijkt Google Navigatie echt geniaal, met views vanuit Streetview, actuele verkeersinformatie, etc. Vanmiddag even testen als ik met de auto weer naar huis ga. Nu al zin in... 'K wordt helemaal enthousiast van dit soort ontwikkelingen
Verwijderd
het belangrijkste verschil wat ik met die update voor sms functie heb gezien is dat als je aan het typen bent hij niet meer naar die laatst ontvangen sms springt. die wordt wel highlighted, maar verspringt niet meer.Holgersson schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:22:
[...]
Maar even geïnstalleerd. Hopelijk mis ik geen verjaardagen
Meteen ook maar de "update voor nieuwe sms-functie" erop gezet: http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=297&cat=0&dl_id=812
Ik heb af en toe gehad dat na het verzenden van een sms de sms-functie vast liep. Ook schijn ik weleens smsjes niet te ontvangen (HD2 i.c.m. Vodafone). Hopelijk is dit na deze update verleden tijd!
ik heb zelf idd ook vodafone en heb soms ook het vermoeden niet helemaal goed gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 13:00 . Reden: nog toevoeging gedaan. ]
Ik heb originele ROM van Vodafone (1.72), kan ik dan ook de radio versie updaten?
Verwijderd
Geprobeerd in een Panasonic (model DMC-TZ2) Lumix cameraatje. Na het aanzetten geeft hij direct de melding storing geheugenkaart, kaart formatteren? Als ik JA heb gedrukt, herhaalt de melding zich.
Is verder niemand bekend met het probleem? Ik sta open voor alle oplossingen!
Opsturen naar de leverancier met aankoopbonnie, dan krijg je een nieuwe want er zit meestal lifetime garantie op die dingen.Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:53:
[...]
Geprobeerd in een Panasonic (model DMC-TZ2) Lumix cameraatje. Na het aanzetten geeft hij direct de melding storing geheugenkaart, kaart formatteren? Als ik JA heb gedrukt, herhaalt de melding zich.
Al in een PC of Laptop proberen te formatteren?Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:53:
[...]
Verwijderd
Het gaat om het kaartje wat bij de HD2 standaard zit bijgeleverd, dus het SD-kaartje waarop CoPilot is voorgeinstalleerd.micheldenhaag schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:00:
[...]
Opsturen naar de leverancier met aankoopbonnie, dan krijg je een nieuwe want er zit meestal lifetime garantie op die dingen.
Yep, zie eerdere posts.BeeJee78 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:02:
[...]
Al in een PC of Laptop proberen te formatteren?
In deze link op XDA wordt nog een optie genoemd voor een ander format proggie... Misschien dat dit wel werkt?Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:02:
[...]
Het gaat om het kaartje wat bij de HD2 standaard zit bijgeleverd, dus het SD-kaartje waarop CoPilot is voorgeinstalleerd.
[...]
Yep, zie eerdere posts.
Grote kan dat ie gewoon kapot is lijkt me...
[ Voor 31% gewijzigd door BeeJee78 op 28-07-2010 15:32 ]
Vind het erg jammer dat op XDA de laatste tijd niet echt mooie ROM's meer te vinden zijn. Allemaal hebben ze van die lelijke knoppen onder de sense schuifbalk. Met menu, etc.. iemand nog ROM's die dit niet hebben? 
Zijn er nog tips welke ROM's goed zijn?
Live by the drop
Mijn HD2 is eindelijk binnen ! Ik dus lekker m`n contacten updaten enzo, mail adressen toevoegen..
Nou wil hij alleen niet een tweede mail-adress toevoegen en ik heb het al 100x geprobeerd. Hij gaat door naar
"Er zijn instellingen gevonden voor: hotmail.com" "klik op volgende om de installatie te voltooien en e-mail te downloaden" en dan gaat hij door naar de browser en gebeurt er niets. Anyone`s got a clue ?
Nou wil hij alleen niet een tweede mail-adress toevoegen en ik heb het al 100x geprobeerd. Hij gaat door naar
"Er zijn instellingen gevonden voor: hotmail.com" "klik op volgende om de installatie te voltooien en e-mail te downloaden" en dan gaat hij door naar de browser en gebeurt er niets. Anyone`s got a clue ?
Hmm ik dacht dat het kwam doordat ik misschien eens druk op het scherm heb gehad in mn broekzak, maar het is dus standaard?HellStorm666 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:36:
[...]
Ook jij heb dus de lichte vlek op je scherm zitten.

Als je "recht" ook mooier vindt, zoals ik... Artemis heeft een Green-Black theme meegeleverd die strakke knoppen heeft onder de Sense interface.Kebabkever schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:46:
Vind het erg jammer dat op XDA de laatste tijd niet echt mooie ROM's meer te vinden zijn. Allemaal hebben ze van die lelijke knoppen onder de sense schuifbalk. Met menu, etc.. iemand nog ROM's die dit niet hebben?
Probeer is de clean ex core roms van g.lewarne. Deze zijn bloed snel en behalve op de 655 build zijn deze roms zonder grotre knoppen. Zelf vind ik clean ex core ultra het fijnst die is het snelste wat er is.
Kijk eens naar de energyrom? Die is wel Engelstalig maar draait lekker en heeft vierkante knoppen of geen knoppen afhankelijk van de versie...Kebabkever schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:46:
Verwijderd
welke provider heb je? mocht dit vodafone zijn, misschien kan het dan helpen om je proxy uit te zetten.BastiaanCM schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:34:
Mijn HD2 is eindelijk binnen ! Ik dus lekker m`n contacten updaten enzo, mail adressen toevoegen..
Dat is natuurlijk wel erg persoonlijk en niet te beantwoorden. Maar lees eens wat door hier, dan vind je een paar aanbevelingen.Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:54:
Hey gasten,
Welke custom rom is volgens jullie beste voor mij hd2
Tnx
Hotmail moet je doen via Windows Live en dat vind je in het Start menu.BastiaanCM schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:34:
Eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht!Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:21:
[...]
En, is er een merkbaar(!) verschil tussen je oude mircoSD class 2 en class 6 kaartje? Zijn er evt. anderen die ook verschillende microSD classes hebben geprobeerd en verschil hebben gemerkt?
Je merkt wel verschil bij het laden van je muziek, heb er nu meer opgezet en het blijft snel.
Maar het opstarten / gebruiken van Android met Sense gaat niet sneller.
edit: Wat me trouwens opvalt is dat de kwaliteit van de speaker echt zoooooooooooveel beter is als met WM!
Wat dus het vermoeden bevestigd dat het een software probleem is, en geen hardware probleem.
[ Voor 16% gewijzigd door CRXed op 29-07-2010 00:15 ]
Verwijderd
nah ja 1ntje die snel genoeg is en mooi thema heeftCRXed schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:42:
[...]
Dat is natuurlijk wel erg persoonlijk en niet te beantwoorden. Maar lees eens wat door hier, dan vind je een paar aanbevelingen.
Mooi thema is natuurlijk ook afhankelijk van smaakVerwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:46:
[...]
nah ja 1ntje die snel genoeg is en mooi thema heeft?? xD
Live by the drop
Ga naar XDA, bekijk daar de screenshots, en als je een mooie hebt gevonden, installeer je die, dan kan je de snelheid ook voor jezelf beoordelen.Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:46:
[...]
nah ja 1ntje die snel genoeg is en mooi thema heeft?? xD
Don't dream your life, live your dreams!
Ik zit hier nu ook te zoeken naar een mogelijkheid om de libgsp.so in de .ext2 aan te passen in Windows 7, maar het wil me nog niet lukken.EbOoZ schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:31:
Net system.ext2 bijgewerkt op darkstone's Froyo v1 build en GPS werkt echt super! Heel even zitten spelen (zit op m'n werk) met Google Navigatie en zelfs een paar meter vanaf het raam heb ik een fix
Welke tool gebruik jij? Ik ben geen Linux expert en probeer het nu met Ext2IFS en Ext2Fsd, maar met beide tools kom ik niet tot een drive.
Als dit wel de oplossing is.
Kun jij misschien omschrijven hoe je dit gefixed/gewijzigd hebt?
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Dan vervangt hij gewoon mijn oude adres, en moet ik mijn oude weer opnieuw laten instellen en synchroniseren. Ik dacht dat je wel gewoon makkelijk kon schakelen tussen emails, blijkbaar niet:PCRXed schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:43:
[...]
Hotmail moet je doen via Windows Live en dat vind je in het Start menu.
*Provider is t-mobile trouwens.
Ik heb gisteren de offerte binnengekregen van dynafix voor het repareren van mijn scherm. Het betreft dus enkel en alleen het vervangen van het scherm, er is niet nog iets anders defect.
Kosten: 262 euro.
Ik ben vast niet de enige die dit een belachelijk hoog bedrag vindt?
Kan je de radio alleen updaten als je een custom rom hebt? Of kan het ook met mijn Vodafone rom (1.72)?
Je kan idd alleen je radio rom van je vodafone rom updaten. Hiervoor moet je wel HSPL gebruiken.BeeJee78 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:03:
Kan je de radio alleen updaten als je een custom rom hebt? Of kan het ook met mijn Vodafone rom (1.72)?
hier staat uitgelegd van HSPL
hier staan de radio's
En als je dan toch bezig bent kan je meteen een leuke andere rom er op zetten natuurlijk.
Lekker snel, dacht et wel
Verwijderd
hmmm k maar mag ik wel vragen welke roms en radio version jullie gebruikenSilencerNL schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:20:
[...]
Ga naar XDA, bekijk daar de screenshots, en als je een mooie hebt gevonden, installeer je die, dan kan je de snelheid ook voor jezelf beoordelen.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 11:41 ]
Wow! En dat konden ze niet van te voren opgeven?J3roen schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:46:
Ik heb gisteren de offerte binnengekregen van dynafix voor het repareren van mijn scherm. Het betreft dus enkel en alleen het vervangen van het scherm, er is niet nog iets anders defect.
Ik heb zo'n zelfde probleem

Die gekke dude met ring en sik ben ik niet btw.. Is zo'n lijpe collega. Je kent ze wel..
Heb het even opgevraagd bij HTC, maar daar ben ik hem zeker een maand kwijt en kunnen ze me geen prijsopgaaf geven.
Dus gezocht via Google, kwam ik op: http://www.mobiletechcenter.nl/htc.html. Deze gaf € 189,- aan.
Vind het ook te duur. Als ik al zie dat mensen op Tweakers hem 2e hands verkopen voor € 275,-
Én mijn abonnement loopt af... MOEILIJK!
[ Voor 5% gewijzigd door RoelZ op 29-07-2010 11:58 . Reden: Extra note toevoegd over foto ]
Thx, ik moet toch ook maar eens gaan kijken naar een andere ROM inderdaad..hugoxboss69 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:19:
[...]
Je kan idd alleen je radio rom van je vodafone rom updaten. Hiervoor moet je wel HSPL gebruiken.
hier staat uitgelegd van HSPL
hier staan de radio's
En als je dan toch bezig bent kan je meteen een leuke andere rom er op zetten natuurlijk.Maar vergeet dan je task 29 niet
Misschien Carglass even proberen...Feutis991 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:44:
[...]
Wow! En dat konden ze niet van te voren opgeven?
[afbeelding]
Die gekke dude met ring en sik ben ik niet btw.. Is zo'n lijpe collega. Je kent ze wel..![]()
Heb het even opgevraagd bij HTC, maar daar ben ik hem zeker een maand kwijt en kunnen ze me geen prijsopgaaf geven.
Dus gezocht via Google, kwam ik op: http://www.mobiletechcenter.nl/htc.html. Deze gaf € 189,- aan.
Vind het ook te duur. Als ik al zie dat mensen op Tweakers hem 2e hands verkopen voor € 275,-
Maar dat zou ik ook VEEL te duur vinden..
Verwijderd
Mijn telefoon is tijdje geleden ook gevallen, flinke barst in scherm, kon hem nog wel gebruiken. Ik had een tip gekregen van een collega voor reparatie.Feutis991 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:44:
[...]
[afbeelding]
Die gekke dude met ring en sik ben ik niet btw.. Is zo'n lijpe collega. Je kent ze wel..![]()
Op marktplaats even zoeken op ReparatieGSM (aan elkaar). Is een kerel uit Rijssen. Ik heb er 130 € voor betaald.
Goeie tip!!Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:04:
[...]
Mijn telefoon is tijdje geleden ook gevallen, flinke barst in scherm, kon hem nog wel gebruiken. Ik had een tip gekregen van een collega voor reparatie.
Op marktplaats even zoeken op ReparatieGSM (aan elkaar). Is een kerel uit Rijssen. Ik heb er 130 € voor betaald.
Helaas moet ik wel wachten tot na 25 augustus. Wellicht dat het dan ook meteen storm loopt bij deze kerel.
Ik heb, een half jaar nadat ik m'n HD2 heb gekocht, nog altijd problemen met mijn internetverbinding. Heb Vodafone als provider, en het probleem is dat mijn verbinding zeer regelmatig wegvalt. Ik moet de data connectie dan uitzetten en weer aanzetten, waarna het allemaal meteen weer werkt. Op onvoorspelbare moment (soms al na een paar minuten) houdt de verbinding er weer mee op.
Ook als ik mijn toestel niet actief gebruik heb ik dit; ik heb wel altijd mail draaien en heb de polling interval al teruggeschroeft, wat niet hielp.
Ik heb de Vodafone proxy uitstaan. Als ik deze aanzet lijkt dit niet te helpen. Sowieso is dit geen optie omdat ik IMAP gebruik voor één van mijn mail accounts en die poort wordt blijkbaar geblokkeerd door de proxy.
Ik heb verschillende oudere topics gelezen en weet dat anderen er ook last van hebben. Is er intussen een fatsoenlijke oplossing? Ligt dit aan de HD2, aan Vodafone of aan de combinatie HD2+Vodafone?
Ook als ik mijn toestel niet actief gebruik heb ik dit; ik heb wel altijd mail draaien en heb de polling interval al teruggeschroeft, wat niet hielp.
Ik heb de Vodafone proxy uitstaan. Als ik deze aanzet lijkt dit niet te helpen. Sowieso is dit geen optie omdat ik IMAP gebruik voor één van mijn mail accounts en die poort wordt blijkbaar geblokkeerd door de proxy.
Ik heb verschillende oudere topics gelezen en weet dat anderen er ook last van hebben. Is er intussen een fatsoenlijke oplossing? Ligt dit aan de HD2, aan Vodafone of aan de combinatie HD2+Vodafone?
Welke ROM heb je erop staan?Bananeman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:26:
Ik heb, een half jaar nadat ik m'n HD2 heb gekocht, nog altijd problemen met mijn internetverbinding. Heb Vodafone als provider, en het probleem is dat mijn verbinding zeer regelmatig wegvalt. Ik moet de data connectie dan uitzetten en weer aanzetten, waarna het allemaal meteen weer werkt. Op onvoorspelbare moment (soms al na een paar minuten) houdt de verbinding er weer mee op.
Na Duttys Leo Multi-Lang V4 Ship en Duttys Leo Nu Era V3 (Redemption) 5.2.23569, heeft Dutty nu ook nog eens Duttys creme de la creme (V1) 5.2.24623 gemaakt.
Drie vage versies waarbij ik het overzicht totaal kwijt ben. Heeft er iemand het inzicht of de ervaring om hier wat duidelijkheid in te creeeren?
Drie vage versies waarbij ik het overzicht totaal kwijt ben. Heeft er iemand het inzicht of de ervaring om hier wat duidelijkheid in te creeeren?
PSN: Mondaatje
Heb dit in het begin ook gehad. Die NL rom is gewoon brak. Heb je al is een custom rom of desnoods een uk rom geprobeerd? Moet je wel even voor HSPLén.Bananeman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:26:
Waarom proberen jullie de: darkstone HD2Froyo v1 (26-July-2010) niet? Of willen jullie dat liever nog niet?Monda schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:41:
Na Duttys Leo Multi-Lang V4 Ship en Duttys Leo Nu Era V3 (Redemption) 5.2.23569, heeft Dutty nu ook nog eens Duttys creme de la creme (V1) 5.2.24623 gemaakt.
Werkt hier echt super netjes! Als je bij HTC Sense wil blijven kan dat ook (wel met andere Android ROM)
Zelf lijkt het me verstandig om nog een week of 3/4 met android te wachten. Ik gok dat het dan wel mogelijk is om dual boot (eerste versie is hier al van uit) te kunnen kiezen of zelfs puur een andriod rom te draaien. Andriod is nu nog volop in ontwikkeling. Dagelijks zijn er meerdere updates en om er nu dagelijks een nieuwe rom op te gooien is ook wat veel van het goeie!Feutis991 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:00:
[...]
Waarom proberen jullie de: darkstone HD2Froyo v1 (26-July-2010) niet? Of willen jullie dat liever nog niet?
Werkt hier echt super netjes! Als je bij HTC Sense wil blijven kan dat ook (wel met andere Android ROM)
Het jammere is bij de Froyo darkstone dat er geen sense bij zit. Jammer! Ook geen GPS en bluetooth. Nog even wachten dus
Edit2:
Als kanttekening staat er geplaatst dat het niet met elke android rom werkt!basst85 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:37:
[...]
GPS kun je makkelijk laten werken.
Ik heb een stap-voor-stap handleiding gemaakt hoe je dit kan "installeren" in Android op je HD2:
http://www.basst.nl/wp-co...ibgps_installatie_hd2.pdf
[ Voor 57% gewijzigd door turbojonny op 29-07-2010 13:42 ]
GPS kun je makkelijk laten werken.turbojonny schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:08:
[...]
...
Ook geen GPS en bluetooth. Nog even wachten dus
Ik heb een stap-voor-stap handleiding gemaakt hoe je dit kan "installeren" in Android op je HD2:
Verwijderd
Geen probleem. Ik durf zo niet te zeggen hoe erg het storm loopt bij hem. Succes in ieder geval.Feutis991 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:19:
[...]
Goeie tip!!
Helaas moet ik wel wachten tot na 25 augustus. Wellicht dat het dan ook meteen storm loopt bij deze kerel.
Basst85, dit zijn de dingen die ik graag zie! En om eerlijk te zijn zat ik hier tot een uurtje geleden met smacht op te wachten. Maar inmiddels heb ik een linkje gekregen van eBoOz voor het bestand: system.ext2 waar de gpslib.os geüpdate is met het bestand in jou PDF.basst85 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:37:
[...]
GPS kun je makkelijk laten werken.
Deze hoef je alleen maar te overschrijven in WinMo en daarna gewoon lekker je Android te draaien MET GPS!
Dit geldt echter wel alleen voor de ROM: darkstone HD2Froyo v1 (26-July-2010) zover ik weet.
Ik moet ook zeggen. Ik mis tot op heden niets in Android. Alles werkt gewoon meteen en snel!! Echt GEEN problemen met traag reageren.
Multitouch, 3G, HDSPA, Mail, Browser, GPS, Camera, Market, OpenGL. Gewoon alle apps en tools die er zijn werken gewoon zoals ik het ook op echte Android foons zie.
Als antwoord op Turbojonny, Android is nu als Multiboot te draaien inderdaad. Gewoon keuze menu wanneer je je telefoon opstart.
[ Voor 5% gewijzigd door RoelZ op 29-07-2010 13:59 ]
Ze konden dat net als bij jou niet van te voren opgeven. #$%#$%. Ik kan nu kiezen. a. Repareren. B. Toestel retour met ± 40 euro kosten. C. Toestel kostenloos daarlaten (nevernooitnietdus).Feutis991 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:44:
[...]
[afbeelding]
Ik ga eens contact opnemen met mobiletechcenter.
Ik weet niet meer welke versie van de ROM erop stond toen ik hem kocht. Heb hem iig snel ge-upgrade naar de officiële versie van HTC die in januari/februari dit jaar is uitgekomen. (UK)
Nu gebruik ik sinds een maand of twee de EnergyROM.
Version info uit het Software Information scherm:
- OS version: 5.2.21903 (21903.5.0.92)
- Manila version: 2.5.20121225.0.CFC
- ROM version: 17.May.2010 WWE
- ROM date: 04/28/10
- Radio version: 2.08.50.08_2
- Protocol version: 15.34.50.07W
Verwijderd
mbt het SD-kaartprobleem:BeeJee78 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:31:
[...]
Grote kan dat ie gewoon kapot is lijkt me...
Vanmorgen een harde reset uitgevoerd, kaartje nog steeds niet te openen.
Vanmiddag Vodafone maar eens gebeld. Hier vertelden ze me dat ze me een nieuw kaartje gaan opsturen. Waarschijnlijk zal ik de oude moeten terugsturen maar in dat geval zullen ze me hiervoor eerst opbellen.
Tot zover de info, als ik meer weet laat ik het direct weten!
Verwijderd
kan iemand vertellen waar ik een logboek kan bekijken op de HD2 (waaruit ik kan zien hoeveel data ik heb verbruikt, hoe lang mijn laatste telefoontje duurde, wat de totale tijd van al mijn inkomende gesprekken zijn, wat de totale tijd van mijn uitgaande gesprekken zijn, etc.)
Ik kan dit dus nergens vinden (en ook niet zo snel hier op het forum)...
Zoals jullie begrijpen ben ik een nieuwe HTC HD2 gebruiker! :-)
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval...
Geen idee of het aan deze ROM kan liggen. In ieder geval draai je niet op een brakke VodaFone ROM...Bananeman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:20:
[...]
Ik weet niet meer welke versie van de ROM erop stond toen ik hem kocht. Heb hem iig snel ge-upgrade naar de officiële versie van HTC die in januari/februari dit jaar is uitgekomen. (UK)
Nu gebruik ik sinds een maand of twee de EnergyROM.
Version info uit het Software Information scherm:Ik heb overigens geen branded telefoon, ik heb hem los, sim-lock vrij gekocht.
- OS version: 5.2.21903 (21903.5.0.92)
- Manila version: 2.5.20121225.0.CFC
- ROM version: 17.May.2010 WWE
- ROM date: 04/28/10
- Radio version: 2.08.50.08_2
- Protocol version: 15.34.50.07W
Misschien kan je eens een andere radio uitproberen?
Ik draai zelf een Laurentius ROM (L26LEOV2.0_GoldEdition) met radio 2.10.50.26.
Ik heb daarmee geen problemen met wegvallende internetverbindingen...
Wat een klote positie man...J3roen schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:58:
[...]
Ze konden dat net als bij jou niet van te voren opgeven. #$%#$%. Ik kan nu kiezen. a. Repareren. B. Toestel retour met ± 40 euro kosten. C. Toestel kostenloos daarlaten (nevernooitnietdus).
Ik ga eens contact opnemen met mobiletechcenter.
Ik kwam er na mijn bericht trouwens achter dat Mobiletechcenter in de vakantie gesloten is. Maar volgens mij nog maar max een weekje wachten.
Ik denk wel dat ik hem daar naar toe breng. Of misschien nog langer wachten en die frits van ReparatieGSM laten fixen (werd hierboven door Knexx aangehaald). Maar dat is nog meer dan een maand wachten.
Mijn toestel werkt iig nog wel gewoon goed. Echt werkelijk alles. Touchscreen, Internet, GSM en GPS (tot nu toe getest).
Dan gaat dit je eerste punt worden waar je van denkt: "Jammer..".Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:36:
kan iemand vertellen waar ik een logboek kan bekijken op de HD2 (waaruit ik kan zien hoeveel data ik heb verbruikt, hoe lang mijn laatste telefoontje duurde, wat de totale tijd van al mijn inkomende gesprekken zijn, wat de totale tijd van mijn uitgaande gesprekken zijn, etc.)
Ik was hier in-den-beginne ook naar opzoek en kon alleen de optie onder Instellingen vinden. En dan bij software geloof ik. (zit nu in Android dus kan het niet nakijken voor je).
Het enigste wat je daar tegen komt is hoeveel je totale tijd is van bellen sinds je hem hebt (of hebt geflasht).
Dit is ook behandeld ergens in een van de delen.
[ Voor 2% gewijzigd door RoelZ op 29-07-2010 15:37 . Reden: extra note ]
Verwijderd
Dit meen je niet...!?!?!? Een telefoon van 400 euro kan mij niet eens informeren over het feit wat 'ie moet doen (en dat is telefoneren en mij informeren, met wie en hoe lang ik dat doe!)Feutis991 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:36:
[...]
Dan gaat dit je eerste punt worden waar je van denkt: "Jammer..".
Ik was hier in-den-beginne ook naar opzoek en kon alleen de optie onder Instellingen vinden. En dan bij software geloof ik. (zit nu in Android dus kan het niet nakijken voor je).
Het enigste wat je daar tegen komt is hoeveel je totale tijd is van bellen sinds je hem hebt (of hebt geflasht).
Dit is ook behandeld ergens in een van de delen.
Begint inderdaad lekker zo...!
Hoe kan ik dan bekijken of ik een beetje binnen mijn belbundel blijf of binnen mijn data limiet. Zou het straks toch handig vinden als ik in het buitenland zit, dat ik deze informatie ergens kan bekijken...
voor reparatie van scherm kan je ook hier terecht pdarepair in breda kosten 169 euro
heb zelf goede ervaring met dit bedrijf
heb zelf goede ervaring met dit bedrijf
Verwijderd
Nieuw beeldscherm/display kopen bij mobielbereikbaar.nlFeutis991 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:44:
[...]
[afbeelding]
http://www.mobielbereikba...isplay/htc/hd2/onderdelen
Kosten EUR 79,-
Half uurtje freubelen en je hebt weer een nieuw schermpje... :-)
Veel plezier ermee...!
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 16:22 ]
Verwijderd
Kun je misschien mij dit linkje doorsturen?Feutis991 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:57:
[...]
Basst85, dit zijn de dingen die ik graag zie! En om eerlijk te zijn zat ik hier tot een uurtje geleden met smacht op te wachten. Maar inmiddels heb ik een linkje gekregen van eBoOz voor het bestand: system.ext2 waar de gpslib.os geüpdate is met het bestand in jou PDF.
Deze hoef je alleen maar te overschrijven in WinMo en daarna gewoon lekker je Android te draaien MET GPS!
DramaqueenVerwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:44:
[...]
Dit meen je niet...!?!?!? Een telefoon van 400 euro kan mij niet eens informeren over het feit wat 'ie moet doen (en dat is telefoneren en mij informeren, met wie en hoe lang ik dat doe!)
Begint inderdaad lekker zo...!
Hoe kan ik dan bekijken of ik een beetje binnen mijn belbundel blijf of binnen mijn data limiet. Zou het straks toch handig vinden als ik in het buitenland zit, dat ik deze informatie ergens kan bekijken...
In de HD2 kan je alleen je totale gesprekstijd (in/uit) zien: Instellingen -> Info over de telefoon -> Software-informatie.
Er zal vast wel een app bestaan die wel doet wat jij wilt...
Phone Dashboard gebruikte ik op mijn hele oude Qtek, mogelijk dat het ook nog werkt op de HD2?
(dat is inclusief data en sms zover ik weet). review van tijd geleden.
Al kan je per contact gewoon in het contact-scherm kijken bij call-history en daar staat de tijd al aangegeven.
(dat is inclusief data en sms zover ik weet). review van tijd geleden.
Al kan je per contact gewoon in het contact-scherm kijken bij call-history en daar staat de tijd al aangegeven.
[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 29-07-2010 16:56 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit is idd een beste oplossing.Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:54:
[...]
Nieuw beeldscherm/display kopen bij mobielbereikbaar.nl
Kosten EUR 79,-
Veel plezier ermee...!
Ik heb destijds gedaan bij een Nokia N79 en dit koste me maar 45,- en 30 min werk.
Er is een complete uitelkaarhaal video op youtube, dus i.c.m. dat moet het toch lukken
Als je dicht bij woon (of de afstand wil reizen) wil ik het heus wel voor je proberen als je zelf niet handig genoeg ben er voor. (geen garantie als ie nog verder kapot gaat, al is de kans klein)
Wie heeft de beste radio gevonden voor de hd2 hier in NL?
Heb nu 2.07.51.22_2, maar wil eigenlijk nog beter batt.
Gaat nu van 05:00 tot 20:00 leeg, met wat internet, wat bellen, 2 mailtjes en 2 mailaccounts @15min en 1 activesync op Push, weer en twitter op 30 min.
[ Voor 14% gewijzigd door HellStorm666 op 29-07-2010 20:27 ]
Scientia Potentia Est
@ Allen die om aanspraak te maken op garantie hun telefoon verstuurd hebben naar HTC.
Wordt er gevraagd naar de aankoopbon, of wordt het HT....onder de batterij gecontroleerd?
Bvd
Wordt er gevraagd naar de aankoopbon, of wordt het HT....onder de batterij gecontroleerd?
Bvd
http://rs117.rapidshare.com/files/409499714/system.ext2Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:59:
[...]
Kun je misschien mij dit linkje doorsturen?
Je kan idd een losse Radio proberen te flashen, 2.10 werkt voor mij ook goed met Vodafone!Paling1 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:28:
[...]
Geen idee of het aan deze ROM kan liggen. In ieder geval draai je niet op een brakke VodaFone ROM...![]()
Wordt nergens om gevraagd.OkeOkeOke schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:50:
@ Allen die om aanspraak te maken op garantie hun telefoon verstuurd hebben naar HTC.
Bvd
Er zit 2 jaar garantie op onze toestellen. Omdat de toestellen nog geen 2 jaar bestaan wordt alles geaccepteerd.
Scientia Potentia Est
Nog steeds geen rom update voorhanden?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Zat..maar wat bedoel je precies?Dani86 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:58:
Nog steeds geen rom update voorhanden?
Iemand die Android voor HD2 verkoopt op Ebay!
http://cgi.ebay.com/HTC-H...em3caf4d42c1#ht_913wt_958
Bekend op XDA
http://forum.xda-develope...ead.php?t=719646&page=761
Wat een #^%$%@#
Bekend op XDA
Wat een #^%$%@#

Ik heb hem al gereport, op xda zijn er ook al wat mensen die dat gedaan hebben...CRXed schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 01:31:
Iemand die Android voor HD2 verkoopt op Ebay!
Bekend op XDA
Wat een #^%$%@#
Verwijderd
Ik gebruik Radio 2.08..., omdat die bij mij de beste 3G verbinding heeft en snel terugschakelt naar G als 3G wegvalt (T-Mobile). De verschillen tussen de radio's vind ik maar minimaal, wil je echt een langere batterijduur, dan moet je 3G uitschakelen. Dan haal je makkelijk 2 dagen, met minder gebruik 3 dagen zelfs. Er is een cabje ergens om een 3G-switch bij Draadloze Bediening (Comm Manager) toe te voegen.HellStorm666 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:24:
[...]
Wie heeft de beste radio gevonden voor de hd2 hier in NL?
Heb nu 2.07.51.22_2, maar wil eigenlijk nog beter batt.
Gaat nu van 05:00 tot 20:00 leeg, met wat internet, wat bellen, 2 mailtjes en 2 mailaccounts @15min en 1 activesync op Push, weer en twitter op 30 min.
Dank voor je hulp. Ik heb nu via Settings > Connections > Advanced Network "Enable HSDPA only" aangezet. Dit stond op "Enable HSDPA/HSUPA". Het lijkt vooralsnog nu beter te werken. HSUPA was mij tot dusver onbekend, wat is het nadeel van de nieuwe setting? Verlies ik (veel) snelheid?Paling1 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:28:
[...]
Geen idee of het aan deze ROM kan liggen. In ieder geval draai je niet op een brakke VodaFone ROM...![]()
edit: helaas, zelfde probleem. Het heeft dus niet geholpen.
Iemand met Vodafone die dezelfde ellende heeft? Heb er nu al een half jaar last van en het hangt me intussen gruwelijk de keel uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Bananeman op 30-07-2010 10:07 ]
Ik heb 'm op xda nog niet voorbij zien komen, maar op de IRC devchat heeft ene Zego een nieuwe HD2 android build gepost gebaseerd op de Cyanogenmod (linkje).
Deze build heeft onder meer een nieuwe camera-applicatie waardoor het nu mogelijk is om 5 mp foto's te maken, in andere builds was dit nog beperkt tot 3 mp. Nog opmerkelijker is dat de camcorder-functie werkt (geen extra app uit de market nodig) en dat je filmpjes op 800 x 480 kan opnemen. Dit kan onder WM 6.5 niet eens! In de toekomst misschien 720p?
Ik heb overigens ook gisteren Google navigation met de darkstone froyo build uitgeprobeerd, werkt echt geweldig! Preciezere positionering dan Igo onder WM en hilarische resultaten met text to speech omdat ik de taal op Engels had staan.
Deze build heeft onder meer een nieuwe camera-applicatie waardoor het nu mogelijk is om 5 mp foto's te maken, in andere builds was dit nog beperkt tot 3 mp. Nog opmerkelijker is dat de camcorder-functie werkt (geen extra app uit de market nodig) en dat je filmpjes op 800 x 480 kan opnemen. Dit kan onder WM 6.5 niet eens! In de toekomst misschien 720p?
Ik heb overigens ook gisteren Google navigation met de darkstone froyo build uitgeprobeerd, werkt echt geweldig! Preciezere positionering dan Igo onder WM en hilarische resultaten met text to speech omdat ik de taal op Engels had staan.

Met die Cyanogenmod zie ik eigenlijk geen verschil met de Froyo build van Darkstone.Mikey5times schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:31:
Ik heb 'm op xda nog niet voorbij zien komen, maar op de IRC devchat heeft ene Zego een nieuwe HD2 android build gepost gebaseerd op de Cyanogenmod (linkje).
Deze build heeft onder meer een nieuwe camera-applicatie waardoor het nu mogelijk is om 5 mp foto's te maken, in andere builds was dit nog beperkt tot 3 mp. Nog opmerkelijker is dat de camcorder-functie werkt (geen extra app uit de market nodig) en dat je filmpjes op 800 x 480 kan opnemen. Dit kan onder WM 6.5 niet eens! In de toekomst misschien 720p?![]()
Draai deze en inderdaad nu met GPS en Google Nav. Super relaxt!
Ontwikkeling gaat snel nu met Android en zodra we native kunnen draaien op Android denk ik dat die 720p wel mogelijk moet zijn toch? Of zou de MP van de camera dan hoger dan 5 moeten zijn? Om die resolutie te behalen?
Thanks voor de tip, maar hier ga ik echt niet aan beginnen. Niet dat dat zelf doen zo spannend is, maar meer omdat het geen officieel scherm is. Dat geeft mij geen garantie dat mijn touchscreen dan ook zo spoel en goed reageert als degene die er origineel op zit.Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:54:
[...]
Nieuw beeldscherm/display kopen bij mobielbereikbaar.nl
Kosten EUR 79,-
Veel plezier ermee...!
Of heb jij hier nog een tegen argument voor?
Ik heb me er ook niet in verdiept wat voor optimalisaties Cyanogen allemaal toevoegt aan Froyo, veel android gebruikers zweren erbij, maar die verbeterde camera lijkt me toch wel een significant verschil?Feutis991 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:25:
[...]
Met die Cyanogenmod zie ik eigenlijk geen verschil met de Froyo build van Darkstone.
Draai deze en inderdaad nu met GPS en Google Nav. Super relaxt!
Ontwikkeling gaat snel nu met Android en zodra we native kunnen draaien op Android denk ik dat die 720p wel mogelijk moet zijn toch? Of zou de MP van de camera dan hoger dan 5 moeten zijn? Om die resolutie te behalen?

Er staan in ieder geval wat voorgeinstalleerde apps op, en onder settings staan wat extra cyanogen opties, en hij heeft standaard al root acces.
En nee, hoger dan 5 mp is niet nodig, 720p is nog niet eens 1 megapixel. En op de desire en nexus one schijnt het ook te kunnen, en die hebben dezelfde camera dus...
Vraagje mijn oplader is kapot dat kastje bedoel ik dan. Kan ik daar dan garantie voor claimen of is dat niet mogelijk
Verwijderd
Vind je het argument EUR 79,- vs. EUR 200,- niet goed genoeg....?Feutis991 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:28:
[...]
Thanks voor de tip, maar hier ga ik echt niet aan beginnen. Niet dat dat zelf doen zo spannend is, maar meer omdat het geen officieel scherm is. Dat geeft mij geen garantie dat mijn touchscreen dan ook zo spoel en goed reageert als degene die er origineel op zit.
Of heb jij hier nog een tegen argument voor?
Voor die 8 tientjes zou ik het gewoon proberen..., het scherm is dan wel niet origineel maar ik betwijvel ten zeerste of de functionaliteit ervan stukken minder is!
Daarbij denk ik dat, als je mobielbereikbaar.nl even een e-mailtje stuurt en vraagt of zij ook het originele scherm kunnen leveren, zij dat vast wel voor je zouden kunnen regelen (zij het dat het originele scherm waarschijnlijk een paar tientjes duurder zal zijn).
Verder moet iemand de eerste zijn die een niet-origineel scherm probeert en daarvan zijn of haar bevindingen geeft. Jij zou dus hier (denk ik) de eerste kunnen zijn die andere mensen een positief (of negatief) advies kan geven die hetzelfde probleem hebben als dat jij nu hebt...
Dit topic is gesloten.