Ik had er zelf ook veel last van met Vodafone. Ben toen naar de site gegaan en even de specifieke instellingen voor de HD2 bekeken. Deze zowel voor de proxy als WAP ingesteld en ik heb nergens last meer van. Het lijkt allemaal een stuk meer responsive en ook heb ik geen last meer gehad van wegvallende verbindingen (week geleden ingesteld).Bananeman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:26:
Ik heb, een half jaar nadat ik m'n HD2 heb gekocht, nog altijd problemen met mijn internetverbinding. Heb Vodafone als provider, en het probleem is dat mijn verbinding zeer regelmatig wegvalt. Ik moet de data connectie dan uitzetten en weer aanzetten, waarna het allemaal meteen weer werkt. Op onvoorspelbare moment (soms al na een paar minuten) houdt de verbinding er weer mee op.
Ook als ik mijn toestel niet actief gebruik heb ik dit; ik heb wel altijd mail draaien en heb de polling interval al teruggeschroeft, wat niet hielp.
Ik heb de Vodafone proxy uitstaan. Als ik deze aanzet lijkt dit niet te helpen. Sowieso is dit geen optie omdat ik IMAP gebruik voor één van mijn mail accounts en die poort wordt blijkbaar geblokkeerd door de proxy.
Ik heb verschillende oudere topics gelezen en weet dat anderen er ook last van hebben. Is er intussen een fatsoenlijke oplossing? Ligt dit aan de HD2, aan Vodafone of aan de combinatie HD2+Vodafone?
De automatische instellingen werken gewoon niet 100% volgens mijHandmatig instellen
Dit toestel kun je alleen handmatig instellen. Zie de instructie hieronder.
Handmatig instellen
Voer de instellingen stap voor stap in.
Om gebruik te kunnen maken van de Vodafone live! sites, mobiel internet, e-mail en MMS is het van belang de juiste APN in te stellen als toegangspunt tot het Vodafone data netwerk. Alle particuliere en prepaid klanten gebruiken de APN live.vodafone.com, bij zakelijke aansluitingen wordt de APN office.vodafone.nl gebruikt. Weet u niet zeker welke APN bij uw aansluiting hoort? Vraag het dan aan onze klantenservice.
De verbindingsinstellingen
* Klik op 'Start' en kies 'Instellingen'
* Kies rechtsonderaan 'Menu' en dan 'Meer'
* Verbindingen -> nogmaals Verbindingen
* Controleer het profiel bij 'Bestaande verbindingen beheren' of maak het aan via 'Een nieuwe modemverbinding toevoegen'
o Naam voor de verbinding: Vodafone live!
o Kies een modem: Mobiele verbinding (GPRS, 3G)
* Kies telkens 'Volgende' om verder te gaan
o Naam toegangspunt: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
o Gebruikersnaam: vodafone
o Wachtwoord: vodafone
o Domein: leeg laten
* De optie 'Geavanceerd' kan worden overgeslagen
* Kies 'Voltooien' om de verbinding aan te maken
* Kies het tabblad 'Proxyinstellingen'
o Dit netwerk heeft verbinding met internet: Aanvinken
o Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet: Aanvinken
* Kies de optie 'Geavanceerd'
* Kies 'HTTP'
o Server: 192.168.251.150
o Poort: 8799
* Kies 'OK' om op te slaan
* Kies 'WAP
o Server: 192.168.251.150
o Poort: 9201
* Kies 'OK' om op te slaan
* Keer via 'OK' terug naar het beginscherm
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |