Nou weer een bijzonder weekend gehad...
Weekly was razorscale opzich geen lastige boss dus maar een poging gewaagd toen ik in trade de 'LFM 5kGS!!' spam voorbij zag komen, FL gedaan en we komen bij RS aan iemand wordt op harpoons gezet en daar ging het al fout.. grotere fout was dat er maar 1 tank was druid in kitty spec dacht wel ff te kunnen tanken de 'tank' heeft het zeker 10 seconden overleefd en helft van raid was al dood toen omdat een moonkin in de 1ste seconde al z'n starfail moest gebruiken, 2de poging is er niet gekomen want iedereen moest ff z'n nerdrage kwijt..
Toen 8 random hc's gedaan waarvan er 3 probleemloos waren, tanks die leaven, triggerhappy dps die in DTK naarbinnen rent starfail gebruikt en wel ff verwacht dat tank alles oppikt (die niet in frost pres was) wel gehaald maar ideaal was anders.
Nog een icc10 pug gedaan.. waar het al begon met een wipe op marrowgar.. de dps was om te janken hoogste was 5.5k 2de nog geen 3k laagste was 1.6k en nee dat was niet de tank. Na 4 dps gekicked te hebben en nieuwe gehaald te hebben marrowgar wel neer en door naar deathwhisper. Hier 1 groot drama kennelijk wisten 5 man de tactics en dat waren de 2 tanks de healers en 1 dps... dus een wipe, ik en de andere healer zaten samen op ~12k hps.. in een 10man..
Later nog een semi pug/guild icc25 run gedaan die t/m saurfang soepel verliep, toen we bij festergut waren liep het helemaal de soep in na een duidelijke uitleg (ik zat bejeweled te spelen in 1 raid van 0 naar 380 skill gegaan

)bleven de healers gewoon staan op hun plek toen de spores kwamen dus wipe.. na een 'uitbarsting' van de RL was het kennelijk nodig om 10minuten te wachten doet een hunter een ninja pull met z'n pet en valt de raid uitelkaar.
Ook nog een paar randoms gedaan op mijn lvl72 warlock, de eerste was heerlijk geen gezeur geen gezeik lekker smooth kreeg het voorelkaar om 1600dps te doen (43% dmg done) dus ik dacht komop doe er nog 1..
Krijg ik AN eindelijk is wat anders dan nexus/uk, op het eerste gezicht leek er niets mis totdat we bij de eerst boss kwamen, de tank pulled de rechtse groep en een warrior vondt het nodig om de middelste groep te chargen, hele bende valt aan (ik vlucht:P) en zegt de warrior 'NOOB!!!!! #$%#$%#$^&@' en verlaat de groep..
2de poging ging wel goed, en toen kwamen we bij hadronox, de tank was hier nog nooit geweest en blijft gewoon op z'n plek staan en pulled de andere 2 'torren' ook tank dood, de druid ging in bearform en de healer had aggro. Druid was binnen 2 seconden dood en begint ineens op de priest te schelden niet normaal.
Kennelijk was het de bedoeling dat de healer de druid ging healen toen er 3 torren en nog het een en ander op hem aant meppen waren. Dus ik vraag vriendelijk of hij 'irl' ook zo doet.. na een hele discussie (healer had groep al verlaten) zou de druid wel ff gaan healen. wel gehaald maar sjonge..
Ik weet niet of ik de enige ben die het merkt maar het gemiddelde beleeftheids niveau is echt slecht, misschien wordt ik oud (hoop het wel

) maar sinds dat crossrealm gedoe is het echt slecht.
'Vroeger' was je beleefd in pugs, omdat er gewoon meer sociale controle was ninja looters waren er vergeleken met nu practisch niet. Ook als er wat mis ging, ging je gewoon door zonder gezeik, gescheld noem maar op. Misschien was dit omdat je meestal met mensen speelde die je kende of guild members, het maken van een groep duurde ook langer dan nu.
Nu beginnen 'mensen' als complete idioten te schelden, verlaten de groep etc, ik speel toch al een hele tijd maar dit kan ik me niet herinneren in classic of tbc. Als je iemand een tip gaf dan namen mensen je dat in dank af, nu voelen ze zich gelijk beledigd/aangevallen.
En nog een voorbeeldje over de gemiddelde intelligentie op BDF:
In het trade channel, waarom weet ik niet zag ik ineens '6-6x6=0' (30) staan, (nee niet ( (6-6)x6=0 ) deze discusie heeft 2 misschien 3 uur geduurd... Voorzover ik weet zijn er zelfs mensen gebanned omdat ze zaten te schelden... te triest voor woorden.
Kortom was weer bijzonder, het lijkt elke week erger te worden.
(Damn wall of text crits for 200000, iets meer dan ik had verwacht

)
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"