Een grafische kaart hoeft niet 100% belast te worden, dat red je alleen in Furmark. Met andere woorden: je mag blij zijn met de 80 a 90% waar je videokaart nu op draait, dat laat gewoon zien dat de processor niet de bottleneck is, anders had de videokaart veel lager gedraait.
Een betrouwbare manier om te zien of je cpu inderdaad een bottleneck vormt is door eens 3Dmark06 te draaien. Eerst met alles op stock en daarna bijvoorbeeld met je processor op 3.2 of 3.4Ghz. Als de score voor de videokaart omhoog gaat bij de benchmarks met de overclock op de processor, kun je redelijk zeker stellen dat de processor de bottleneck is.
Ander onderwerp: Ik heb gisteren de L-188 Lockheed Electra gedownload, super toffe kist om mee te vliegen, helaas is wel te zien dat het freeware is. De Virtual Cockpit ziet er prima uit, maar de 2D cockpit is in extreem lage textures en erg veel knopjes en schakelaars werken niet (zowel 2D als VC). Zo kun je niet handmatig (dmv knopjes) alle 4 de motoren starten, enkel de 1e. Wil je ze alle 4 gestart hebben moet dat via de autostart sequence (Ctrl+E).
Maar wat een kist, en een bereik van iets meer dan 2000nm, dus geschikt voor de grote reis. Hij kan alleen niet IFR vliegen, of in ieder geval, ik heb nog geen Heading Hold Switch gevonden. De hoogte kan ie wel zelf houden door een erg beperkte autopilot.
Even een kort test vluchtje gedaan van Schiphol naar Rotterdam, ging prima. Zeer zachte landing, ik was onderweg wat aan het prutsen met schakelaars en hendels en had ineens de nood-stop voor motor 2 en 3 ingeschakeld. Met als gevolg dat na een herstart van motor 2 en 3 er door 2 en 3 niet meer gereageerd werd op het gas. Dus die moest ik met de muis slepen, dus heb de approach, landing en taxieen gedaan op enkel motor 1 en 4