Ik begrijp dat het om een Techwood gaat (zelfde categorie als Multitech, MT-Logic, Audiosonic, diverse huismerken en helaas ook diverse merken die zelf niet of nauwelijks meer bestaan maar voorheen een goede naam hadden zoals Graetz, Finlux, Nordmende, Telefunken, Grundig enz). Deze toestellen worden doorgaans in een ramsjfabriek als Vestel gefabriceerd (Techwood in elk geval, het uiterlijk van de doos wijst ook duidelijk naar Vestel; de andere merken die ik noem kunnen uit andere vergelijkbare fabrieken komen), van ontwerpen waarop bezuinigd is en dan ook met de goedkoopste panelen die ze kunnen vinden. Twijfels aan de kwaliteit zijn dus terecht. Opzich een leuk toestel als je een grote TV zoekt waarbij je vantevoren incalculeert dat het beeld beter kan en hij snel uit de garantie stuk _kan_ zijn. Als je nu geen geld hebt voor wat beters en verwacht dat over 3 jaar wel te hebben, zeg maar.
BTW:
Het kan zeer wel een fout zijn, maar wat het ook is, het is geen ZETfout, dat kan alleen in drukwerk en zelfs daar zijn de fouten tegenwoordig meestal andere.
P.S. Ik had het topic nog niet helemaal doorgelezen, er is al gezocht zie ik:
Graetz kan kloppen, ik noemde het toevallig hierboven al. Het is een voormalig Duits merk waarvan de rechten nu in Turkije berusten bij de firma Vestel, waar Pechwood inderdaad ook gemaakt wordt. Ik heb zelf niet gezocht, maar het zou zomaar kunnen dat hetzelfde of een zeer gelijkend toestel te vinden is op
http://www.vestel.com.tr/global/index.htmlThomson was een Franse producent en ook eigenaar van een paar van de hierbovengenoemde "voorheen goede" merken, en is nu alweer een paar jaar failliet. Vandaar dat je merken als Nordmende en Telefunken nu weer hier en daar tegenkomt. De link met Vestel die je op dat forum tegenkwam, zal wel de beeldbuis zijn geweest. Thomson was een van de grote beeldbuisfabrikanten, die afdeling is naar India verkocht maar inmiddels ook grotendeels opgedoekt.
P.P.S. Ik zie nu vrij in het begin van het topic dat iemand hem daar al gevonden had... Ik had me door beter lezen dus werk kunnen besparen, net als pHan
[
Voor 56% gewijzigd door
mae-t.net op 01-06-2010 12:32
]