Bosmonster schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:25:
[...]
Hier heb je het mis. De casing/design, chip, scherm, camera's zijn allemaal een enorme upgrade. Een stuk groter dan 2G -> 3G, waar eigenlijk niet zoveel veranderde.
En dan hebben we het nog niet over features als noise cancellation en gyro.
Ik vraag me bij dit soort opmerkingen serieus af wat jij dan wel een flinke upgrade had gevonden, want ik kan me eigenlijk geen features of betere hardware meer bedenken.
De A4 chip kenden we al van de iPad, plus er zijn geen (naar mijn weten) features die alleen op de iPhone 4 werken dus de processor is blijkbaar niet zo veel sneller.
Het scherm, hoewel erg netjes met betere kleuren en een hogere resolutie, is niet groter geworden (wat ik persoonlijk jammer vind als ik het vergelijk met de Evo 4g), en heeft nog steeds een rae, rare aspect ratio. De Desire vind ik persoonlijk en fijn scherm hebben. De camera's zijn leuk maar ik neem geen foto's, en als ik het zou doen zou ik het met een echte camera doen.
De 3G was speciaal omdat de App Store werd geintroduceerd. Dat is de grootste feature van de gehele telefoon naar mijn mening! Daarnaast is mobiel internetten hiermee mogelijk en op een snelheid waar mensen mee willen werken.
Ik denk dat een flinke upgrade, hoewel ik niet wil beweren dat dit een upgrade is die niet netjes genoemd mag worden, een upgrade in concept had kunnen zijn. iOS 4 ziet er nog bijna hetzelfde uit als iOS 1, er zijn geen nieuwe knoppen in het design bijgekomen (een 4-way-dpad was erg, erg leuk geweest, zelfs als het enkel en vier-delige home-knop of zo was geweest - neem dit niet te serieus), en buiten de Gyro (die ik wel leuk vind trouwens, daar worden vast weer leuke spellen mee gemaakt) val me vooral op dat er niets echt revolutionairs bij zit.
Natuurlijk kan je niet verwachten dat Apple elk jaar een revolutie start, en ze hebben een best leuke evolutie van hun telefoon weten te creeeren, maar een revolutie zoals de iPod Mini, de nano, of de eerste iPhone is het voor mij niet.
Desondanks petje af voor Apple om 1 reden: Ze weten je wel te trekken met hun producten!
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me