WWDC 2010 - The centre of the app universe Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://kristianspek.nl/wp-content/uploads/2010/05/wwdc.jpg
WWDC
De Worldwide Developers Conference, afgekort WWDC, is de jaarlijkse Macintosh ontwikkelaars conferentie gehouden door Apple. Op de WWDC worden nieuwe producten en software voorgesteld, die ook kunnen worden uitgetest (de zogenaamde hands-on labs). Steve Jobs, CEO van Apple Inc., geeft elk jaar een presentatie, de keynote, van ongeveer anderhalf uur waarin hij de meest spectaculaire nieuwe ontwikkelingen tracht uit te leggen. Dit jaar wordt het WWDC gehouden van 7 tot 11 juni. bron.
WDCC2010 rumors
Hieronder staat een selectie, uiteraard is deze beperkt. Aanvullingen zijn welkom.

iPhone
Vrijwel zeker wordt -geheel volgens de trend- de nieuwe iPhone gepresenteerd. Veel genoemde namen zijn iPhone 4G en iPhone HD, naar het gelijknamige scherm met een hogere resolutie. Belangrijke rumors zijn:
• Front-face camera
• 5MP camera met flash en 720P opnamemogelijkheid
• Apple A4 processor
• Nieuw design
• iPhone OS 4.0 (beta en SDK zijn inmiddels uit)
Gizmodo heeft een prototype van de nieuwe iPhone al in handen gehad.

iTunes streaming music
Apple heeft vorig jaar de dienst lala.com overgenomen, een dienst waarmee er muziek gestreamd kon worden vanaf internet. Deze dienst lijkt veel op onder andere Spotify. Aangezien Lala heeft aangekondigd dat zij op 31 mei sluit, is de verwachting dat deze per 7 juni wordt opgenomen in iTunes alom aanwezig. bron

Macbook Air en Mac Pro updates
Beide systemen zijn al een jaar niet bijgewerkt, waardoor de Mac pro inmiddels langzamer is dan de snelste iMac. Ook de processor in de Macbook Air kent inmiddels een opvolger. bron

Cinema Display
Na de introductie van de 24-inch cinema display bleef het stil bij Apple. Naar verluid zou daar deze WWDC verandering in moeten komen, door de introductie van een 27-inch variant. bron
Live meeluisteren en kijken
Macrumors gaat zoals altijd weer live verslag geven van de keynote. Dit is te bekijken vanaf 10am PDT, oftewel 19 uur NL tijd op deze pagina en op Twitter.
Tot slot
• Speculeer er hier gerust op los... maar doe dit dan niet in de andere topics.

• Mochten er nieuwe producten worden geïntroduceerd, vraag dan voordat je een nieuwe topic opent, toestemming aan één van de moderators van Apple Talk (via DM, email etc). Dat voorkomt dat er meerdere topics over hetzelfde product worden geopend en we je noeste arbeid moeten voorzien van een slotje. Dat zou immers zonde zijn :)

• Tijdens het event kun je slowchatten in #apple op irc.tweakers.net (op http://irc.tweakers.net/apple kan dat zelfs vanuit je browser). In het topic wordt wel enige inhoud verwacht ;)

Veel geknipt uit voorgaande topics, om e.e.a. volledig te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Krisp op 30-05-2010 07:49 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:53
Ik hoop dat ze ook de 27" Cinema Display introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik hoop niet dat ze hem de iPhone HD gaan noemen, die term is echt overused tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Good Fella schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:43:
Ik hoop niet dat ze hem de iPhone HD gaan noemen, die term is echt overused tegenwoordig.
Ik vind het ook heel erg on-apple om hem zo te noemen.. maar aan de andere kant vond in de naam 3Gs ook niet geweldig.. Hoop eigenlijk dat ze hem gewoon iPhone noemen, net zoals ze doen met de iMac en iPod.. niks geen verdere informatie er achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe verwachten jullie dat het zal gaan met de verkrijgbaarheid van de nieuwe iPhone? Zou die weer lange tijd alleen met sim lock in de VS verkrijgbaar zijn?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Aike schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:49:
Hoe verwachten jullie dat het zal gaan met de verkrijgbaarheid van de nieuwe iPhone? Zou die weer lange tijd alleen met sim lock in de VS verkrijgbaar zijn?
Gezien de competitie en het voortijdig uitlekken van specificaties en afbeeldingen (waar door de concurrentie weer voordeel kan behalen) en het feit dat de vorige gewoon op 26 juni 2009 beschikbaar was lijkt het mij dat ze dit keer ook snel wereldwijd verkrijgbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:21
Even korte opmerkingen voor de openingspost : engadget heeft de iPhone 4/HD niet in handen gehad, maar dit was Gizmodo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
wat ik mij afvraag..
Als de nieuwe iPhone uitkomt met een micro-sim, of de telecomaanbieders dan ook micro sims beschikbaar stellen bij aankoop van de iPhone in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
keanu_ schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:03:
wat ik mij afvraag..
Als de nieuwe iPhone uitkomt met een micro-sim, of de telecomaanbieders dan ook micro sims beschikbaar stellen bij aankoop van de iPhone in het buitenland.
Alle NL telco's gaan de micro-sim id leveren binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:33
Kans bestaat dat die ook micro-sim gaat doen net als de iPad, alle Nederlandse providers hebben ook aangegeven dat ze micro-sim gaan leveren.

Volgens een 'gerucht' op engadget bestaat de kans dat er een 960*640 IPS display in komt, we zullen zien.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
ZpAz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:08:
Kans bestaat dat die ook micro-sim gaat doen net als de iPad, alle Nederlandse providers hebben ook aangegeven dat ze micro-sim gaan leveren.

Volgens een 'gerucht' op engadget bestaat de kans dat er een 960*640 IPS display in komt, we zullen zien.
Dat is zeker, mede doordat Gizmodo (dank voor de tip) de nieuwe iPhone al in handen heeft gehad.

Heb ondertussen de startpost wat bijgewerkt, dank voor alle aanvullingen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Kan bijna niet wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
What about Apple TV? nieuws: 'Nieuwe Apple TV krijgt A4-chip en kost 99 dollar'

Lijkt me aan de ene kant ook wel interessant, zeker als het zo goedkoop blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
BloodDragon schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:47:
What about Apple TV? nieuws: 'Nieuwe Apple TV krijgt A4-chip en kost 99 dollar'

Lijkt me aan de ene kant ook wel interessant, zeker als het zo goedkoop blijkt te zijn.
Die gaat niet aangekondigd worden op WWDC, die komt pas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of het wordt de "one more thing" aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
sypie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:58:
Of het wordt de "one more thing" aan het einde.
Lijkt me te vroeg, ook omdat het nog een bijzonder 'los' gerucht is. Vaak lekt er meer uit voordat Apple echt iets nieuws introduceert. Op zijn vroegst september denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 14:58
Hmm.. ik heb er een hard hoofd in, ik heb nu 2 jaar een iPhone 3G 16 Gb. op 11 Juli 2008 was ik 1 van de gelukkige (107e) in nederland :-)

Ik vraag me af Apple de iPhone direct verscheept of dat we nog maanden moeten wachten. omdat Apple graag kleine vooraden houdt..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Ik zeg dat die nieuwe IPhone snel beschikbaar zal komen voor de
internationele gebruikers anders voorzie ik weer een levendige handel
in KLM personeel of passagiers die vanuit Amerika een nieuwe koeriers
Dienst opzetten voor potentiële kopers.

Inzake Jobs denk ik dat die behoorlijk de pe erin heeft dat er zoveel
vroegtijdig is uitgelekt en ook nog een wereldwijde nasmaak heeft gekregen
en dan heb ik het over die politieinval bij de eigenaar van Gizmodo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50

rammes

koekebakker 1e klas

mogelijkheden voor de naam:

iphone pro
iphone 4g (vierde generatie of 4g netwerk?)
en dan volgend jaar weer iphone 4gs

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324429

Of gewoon iPhone natuurlijk.
Net als met de macbooks en imacs, dat lijkt me nog het meest waarschijnlijk.
de 3G is bij de iPhone en iPad een logische toevoeging omdat ze 3G ondersteunden maar de volgende iPhone zal waarschijnlijk nog geen 4G/LTE ondersteunen en HD zie ik Apple niet snel gebruiken (+ het is geen HD resolutie). Misschien dat iPhone Unibody nog een kans maakt maar dat is een vrij lange naam en dus ook wel onwaarschijnlijk en meer een soort subtitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Ik hoop er nog steeds stiekem op, maar dat is zeer onwaarschijnlijk, dat ze het scherm van de iPhone groter maken. De ruimte die de homebutton en het speaker (en sensoren) bovenin in beslag neemt vind ik enorm. Een hogere resolutie is leuk, maar zonder een groter scherm niet echt bijzonder vind ik.

Een preview van het volgende OS zou ook leuk zijn, en misschien zelfs noodzakelijk, omdat het nog altijd een developers conference is en het besturingssysteem voor de computers blijft belangrijk. Ik ben benieuwd wat voor een functies we er nu weer bij gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Anoniem: 324429 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:25:
Of gewoon iPhone natuurlijk.
Net als met de macbooks en imacs, dat lijkt me nog het meest waarschijnlijk.
de 3G is bij de iPhone en iPad een logische toevoeging omdat ze 3G ondersteunden maar de volgende iPhone zal waarschijnlijk nog geen 4G/LTE ondersteunen en HD zie ik Apple niet snel gebruiken (+ het is geen HD resolutie). Misschien dat iPhone Unibody nog een kans maakt maar dat is een vrij lange naam en dus ook wel onwaarschijnlijk en meer een soort subtitel.
De iPhone 4 krijgt waarschijnlijk de mogelijkheid to 720p video-opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik hoop dat ze een mooie ontwikkel-omgeving voor het web gaan tonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Moet zeggen dat ik het jammer vind dat er zo weinig geroddeld wordt :P
Aan de andere kant; Dan zijn de verwachtingen ook niet zo hoog en wie weet verassen ze ons nog wel eens goed. Het zal wel niet, maar ik hoop weer eens op een spectaculaire 'one more thing'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Het weinig geroddel kan te maken hebben met het lekken van het nieuw model paar maand geleden.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
Mac Generation reports that Safari 5 and Mac OS X 10.6.4 will be announced at WWDC. According to the published release notes for Safari 5, the update will include:

- Safari Reader: view articles on the web on a single, clutter-free page
- Improved performance. 25% faster Javascript, Better caching and DNS pre-fetching
- Bing Search Option
- Improved HTML 5 support
- Safari Developer Tools
- Smart Address field
- Tab settings
- Hardware acceleration for Windows

Meanwhile, MacRumors has heard that a major update to Xcode (version 4) is in the works and will also be demonstrated at WWDC.
http://www.macrumors.com/...d-xcode-4-coming-at-wwdc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nagasy schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:44:
Het weinig geroddel kan te maken hebben met het lekken van het nieuw model paar maand geleden.
Mja, we hebben 'm gezien maar we weten nog niet wat 'ie kan enzo :P

Anyway, ik ga voor iChat AV op de iPhone.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Nieuwe Safari icm nieuwe Xcode == Apple's eigen web-dev tools :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
wat ik me afvraag, alle telecom aanbieders gaan micro sims leveren.
Blijft de iphone dan niet een t-mobile exclusive? Of denken ze en dat zal wel gebeuren dat hun netwerk nóg meer overbelast zal raken met de uitkomst van de nieuwe iphone.
Het lijkt me ook beter voor apple als er meer providers hun telefoon aanbieden>meer omzet.
We zullen zien wat morgen ons brengt, ik kijk ernaar uit.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Daniel_Elessar schreef op zondag 06 juni 2010 @ 09:55:
wat ik me afvraag, alle telecom aanbieders gaan micro sims leveren.
Blijft de iphone dan niet een t-mobile exclusive? Of denken ze en dat zal wel gebeuren dat hun netwerk nóg meer overbelast zal raken met de uitkomst van de nieuwe iphone.
Het lijkt me ook beter voor apple als er meer providers hun telefoon aanbieden>meer omzet.
We zullen zien wat morgen ons brengt, ik kijk ernaar uit.
Inmiddels is bekend dat er (buiten de VS en een tweetal andere landen om) geen exclusieve contracten meer zijn voor de iPhone. Nederland hoort niet bij die andere landen, dus in feite kunnen KPN en Vodafone op elk moment de iPhone introduceren in hun assortiment. De verwachting is dat KPN en Vodafone dat in Q3 dat ook gaan doen. :) bron

[ Voor 7% gewijzigd door Krisp op 06-06-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik twijfel nog of ik daar wel of niet blij mee ben. Waarschijnlijk niet. Ik vind 't best fijn om geen officiele iPhone-carrier te hebben. Kan ik namelijk lekker wél tetheren enzo.

(Of dat hele gezeur met carriers die de dienst uitmaken moet ook meteen ophouden natuurlijk, dat lijkt me sowieso een goede zaak.)

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 06-06-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik vraag me ook af of visual voicemail ondersteund gaat worden door alle providers. Ik zou dat wel graag willen. Het is voor mij zelfs een verkoopargument, net zoals tethering dat is. Juist doordat er meerdere providers komen, wordt de concurrentie hierop (hopelijk) bevorderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Voicemail, al dan niet visual, kan me werkelijk geen donder schelen, maar ik wil niet dat mijn carrier uit gaat maken wat mijn telefoon allemaal wel en niet kan. En dat is tot zover wel wat gebeurt bij de officiele iPhone-carriers. (En bij andere makers van telefoons ook trouwens, maar die telefoons gebruik ik niet dus daar heb ik wat minder mee te maken :P)

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 06-06-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 15:38
Mmm, eerst eens op het forum kijken ipv een blog te maken....nuja mijn gedachten en voorspellingen kan je in ieder geval daar vinden :)

[ Voor 23% gewijzigd door filenox op 06-06-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
iPhone
De nieuwe iPhone ondersteund voor zover bekend geen 4G standaarden, dus ik denk niet datie 4G gaat heten. Of misschien wel, maar dan als 'fourth generation'.

MacBook Air
De nieuwe MBP's hebben de nieuwe batterij die echt veel langer meegaat en ik denk dat Apple deze batterij technologie ook in de MacBook Air wilt brengen. Omdat de batterij toch de grootste reden is waarom mensen geen MacBook Air kopen, of 'm daarna weer verkopen, denk ik dat deze wel binnenkort geupdate zal worden.. Maar dit kan net zo goed een stille update zijn die bij WWDC geen aandacht krijgt.

Lala
Apple koopt maar heel weinig bedrijven op, gemiddeld 1 per jaar.. (Google en Microsoft zaten beide in in de 30). Maar wanneer Apple een bedrijf koopt doen ze er ook wat mee. En gezien Spotify-achtige musicplayers natuurlijk de toekomst zijn denk ik dat Apple ook met music streaming zal komen. Dit is wel een big deal en ze zullen dit sowieso bij een WWDC doen. Alleen de vraag of dat maandag zal zijn :).

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Maandag is de enige openbare keynote, de rest van de WWDC zijn privé conferenties en workshops voor genodigden, dus als ze het doen dan zal dat morgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik denk niet dat hij een andere dag dan maandag bedoelde, maar een ander jaar.
Op de WWDC van volgend jaar bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ah op die manier, yeah maybe maar nog een heel jaar wachten is te lang denk ik. Ik verwacht het eerlijk gezegd morgen wel, denk dat zo'n service en een nieuwe iPhone de twee dingen zijn die het meest zeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:12
filenox schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:54:
Ik denk niet dat hij een andere dag dan maandag bedoelde, maar een ander jaar.
Op de WWDC van volgend jaar bijvoorbeeld.
of bijv het media event wat bijna standaard elk jaar begin september wordt gehouden. Zou ook nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
wss wordt een heel groot deel van de keynote ook besteed aan OS 4.0
veel herhaling van het event in april, en nog wat developers die het nodige aan apps laten zien (die van de nieuwe mogelijkheden gebruikmaken)

Denk persoonlijk ook dat het volgende nog wel eens kan kloppen:

die 10.6.4 update zal niet zo interessant zijn, maar de beschreven vernieuwingen in Safari 5 kun je niet zomaar uit je duim zuigen lijkt me.

[ Voor 41% gewijzigd door Igor4 op 06-06-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Waarschijnlijk gaat Safari ook plugins krijgen heb ik ergens gelezen, zou wel fijn zijn want dat is eigenlijk het enige wat ik mis aan Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Igor4 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:59:
[...]

of bijv het media event wat bijna standaard elk jaar begin september wordt gehouden. Zou ook nog kunnen.
Het media-event in september zou wel logischer zijn omdat ook dan altijd nieuwe iPods worden gereleased

[ Voor 51% gewijzigd door filenox op 06-06-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
Igor4 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:03:
wss wordt een heel groot deel van de keynote ook besteed aan OS 4.0
veel herhaling van het event in april, en nog wat developers die het nodige aan apps laten zien (die van de nieuwe mogelijkheden gebruikmaken)

Denk persoonlijk ook dat het volgende nog wel eens kan kloppen:

die 10.6.4 update zal niet zo interessant zijn, maar de beschreven vernieuwingen in Safari 5 kun je niet zomaar uit je duim zuigen lijkt me.
Included in this update

Resolves issues copying, renaming, or deleting files on an SMB mounted volume
Resolves pairing issues with Apple remotes
Resolves issues launching Adobe Photoshop and Illustrator CS3
Resolves issues playing in Good Quality mode of DVD Player
Addresses compatibility issues with OpenGL-based applications
Resolves 3D animation, drop frame, or frame lock issues
Addresses drawing issues when editing iPhoto in full screen mode
Resolves erratic trackpad or keyboard issues with USB
Resolves a Cisco VPN connection drop issue
Addressees a Parental Controls issue where users are locked out at designated times by the admin user
Improvements to the reliability of speech and braille in the VoiceOver Utility
Known Issues

You may get an incompatible software error message regarding the HelveticaNeue.dfont
Focus Areas

GraphicsDrivers
SMB
USB
VoiceOver
VPN

Denk dat GraphicsDrivers juist erg belangrijk is.
Zeker nu valve hun games op os x brengt is het voor de consument alleen maar belangrijk dat de ervaring zelfde is als op windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Twylight schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:12:
Waarschijnlijk gaat Safari ook plugins krijgen heb ik ergens gelezen, zou wel fijn zijn want dat is eigenlijk het enige wat ik mis aan Safari.
Maar zal dit net zo afgeschermd worden als de appstores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik wacht met spanning op de nieuwe Mac Pro. Ik denk dat vooral voor de hackintosh community ondersteuning voor nieuwe videokaarten een aanwinst zal zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
I-Heine-I schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:53:
Ik wacht met spanning op de nieuwe Mac Pro. Ik denk dat vooral voor de hackintosh community ondersteuning voor nieuwe videokaarten een aanwinst zal zijn :).
Me2. Wacht nu al een half jaar. De huidige MacPro's zijn gewoon echt veel te duur voor de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:06
Als een Mac Pro een 5xxx kaart zou krijgen, dat zou mooi wezen :). Inderdaad mooi voor de Hackintosh ;p. En dan ook nog USB3.0 + SATA3 support ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
andromedaan schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:29:
Lala
Apple koopt maar heel weinig bedrijven op, gemiddeld 1 per jaar.. (Google en Microsoft zaten beide in in de 30). Maar wanneer Apple een bedrijf koopt doen ze er ook wat mee. En gezien Spotify-achtige musicplayers natuurlijk de toekomst zijn denk ik dat Apple ook met music streaming zal komen. Dit is wel een big deal en ze zullen dit sowieso bij een WWDC doen. Alleen de vraag of dat maandag zal zijn :).
Ik denk persoonlijk dat het pas in september gaat komen, in een event rond iTunes en iPods. Ja, het is software. Maar het is ook veel rondom media, net zoals de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Roamor schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:52:
[...]

Maar zal dit net zo afgeschermd worden als de appstores?
Waarschijnlijk niet, voor browserplugins kan je geen (/niet zo makkelijk) geld vragen dus Apple kan er ook niets mee verdienen, en dat doen ze met de Appstore wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
vanavond zullen we het zien guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03
Gelukkig wel!! Excited!

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:09

bakvis

Tweakers.Nerd

Weet iemand of Apple ook een livestream uitzend of moeten we afgaan op de live blog van bijvoorbeeld engadget?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 20:41
Onemorething.nl zend een livestream uit vanaf 18.55 als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

mastadizzy schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:03:
Onemorething.nl zend een livestream uit vanaf 18.55 als ik mij niet vergis.
Dat is alleen van hun verslag, niet live vanuit de zaal.

Apple heeft ook geen livestream. Een paar uur later staat de hele keynote wel op de website als stream en nog iets later als download in iTunes.

Genoeg websites die wel in de zaal zitten en live-bloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
Zou vet zijn als Steve Ballmer ook komt.
Om aan te kondigen dat Bing nu in Safari de default search engine is geworden.
Dat leverd altijd leuke beelden op als hij lekker los mag gaan.

Net als windows 1.0 reclame filmje en van `developpers, developpers, developpers` die je op youtube kan vinden.
Zo zijn er nog wel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 15:28

Hokkie

Hello

MobileMe gratis?! Misschien een optie om extra schrijfruimte te kopen!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 03-08-2024
Erwinvz1 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:17:
Zou vet zijn als Steve Ballmer ook komt.
Om aan te kondigen dat Bing nu in Safari de default search engine is geworden.
Dat leverd altijd leuke beelden op als hij lekker los mag gaan.

Net als windows 1.0 reclame filmje en van `developpers, developpers, developpers` die je op youtube kan vinden.
Zo zijn er nog wel meer
Dat zou echt de verrassing van het decennium zijn geweest, maar het is reeds officieel ontkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Hokkie schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:21:
MobileMe gratis?! Misschien een optie om extra schrijfruimte te kopen!
Dat zou interessant zijn inderdaad. Ik heb nog MobileMe, maar verleng deze niet. Ik wilde een service waar ik ook backups mee kan maken van minimaal 50 GB en die optie is er niet, danwel veel te duur. Dropbox gebruik ik daar nu en voldoet prima. Als Mobileme verder gaat als gratis service, blijf ik wel interesse houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
vgroenewold schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:21:
[...]

Dat zou echt de verrassing van het decennium zijn geweest, maar het is reeds officieel ontkent.
Kan nog steeds mogelijk zijn, of een andere man van microsoft.
Microsoft is namelijk erg veel bezig met iphone laatste tijd. (als je alle geruchten op een rijtje zet)
Net als de office divisie nu een serieus alternatief neerzet om over te stappen op OS X met office van microsoft (erg snel tegenover de vorige versies, en outlook werkt geweldig!)

[ Voor 24% gewijzigd door Erwinvz1 op 07-06-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 12:10
Dienstmededeling: Move naar 4i en aliassen in ACS en ASD :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/06/500x_apple-touch.jpg

magic pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Vind het niet echt een 'mooie' mockup zo zeg maar. Gewoon een 'vierkant' doosje was mooier geweest, maar ja dan zit je weer met de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Denk niet dat het een mockup is:

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/06/500x_apple-touch2.jpg

zie ook gizmodo engadget etc

Apple heeft ook een patent hiervoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Komt weer in m'n collectie als dit waar is! 8)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
Lijkt me in eerste instantie nou niet zo praktisch, zo een trackpad bij je mac, maar aan de andere kant, op macbooks zit ie al, en daar werkt ie fantastisch! 8)

offtopic:
@GS2K1: Die video maakt het wel interessant

[ Voor 14% gewijzigd door Lawree op 07-06-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
vgroenewold schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:23:
[...]

Dat zou interessant zijn inderdaad. Ik heb nog MobileMe, maar verleng deze niet. Ik wilde een service waar ik ook backups mee kan maken van minimaal 50 GB en die optie is er niet, danwel veel te duur. Dropbox gebruik ik daar nu en voldoet prima. Als Mobileme verder gaat als gratis service, blijf ik wel interesse houden.
Volgens mij noemt apple dat een TimeCapsule :P

MM moet haast wel gratis worden. Google,MS,Yahoo etc bieden vergelijkbare diensten gratis aan. Tis dat ik gehecht ben aan het email adres....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 15:21
Xental schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:12:
Lijkt me in eerste instantie nou niet zo praktisch, zo een trackpad bij je mac, maar aan de andere kant, op macbooks zit ie al, en daar werkt ie fantastisch! 8)
Indien nog niet mee bekend is dit filmpje de moeite waard: http://10gui.com/video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17
Hoe denken jullie dat de iPhone geprijsd gaat worden?

Als ik een HTC Desire á 410 euro in mijn achterhoofd neem, dan is 700 euro voor het instapmodel niet realistisch meer (dat was de introprijs van de 3Gs 16Gb ongeveer toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
De Desire is +- een 3GS, als de 'nieuwe iPhone' zoveel beter gaat zijn, dan is een hoge prijs niet zo vreemd. Daarnaast, icm een abbo is hij helemaal niet duur, en is hij dat nooit geweest.

Wil je een toestel zonder abbo? Dan betaal je altijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mwoah, een 3Gs is niet zo snel hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
Laten we hopen op 575-600euro, anders zal de Desire een betere optie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoezo zou je ook willen verkopen dat een iPad 3G 16Gb 500 euro kost en dat een iPhone met een kleiner scherm veel duurder zou kunnen zijn? Ik bedoel; qua features zit er minder in en het scherm (en behuizing) is goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
Die magic pad lijkt me wel een raar product. op de huidige macbooks zit hij al en voor de desktops was daar juist de magic mouse voor als ik me niet vergis. Lijkt me meer waarschijnlijk dat ze met een software update daarop de extra (ontbrekende) gestures toevoegen dan dat ze proberen de desktop apple gebruikers een 3e input product te slijten. We zullen het zien. (denk zelf trouwens dat het heel goed een mockup kan zijn, men neme photoshop en een foto v/h alu bluetooth keyboard.. bovendien is de lijn tussen de 'pad' en het batterijgedeelte aan de zijkant te donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
lowfi schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:15:
[...]

Volgens mij noemt apple dat een TimeCapsule :P

MM moet haast wel gratis worden. Google,MS,Yahoo etc bieden vergelijkbare diensten gratis aan. Tis dat ik gehecht ben aan het email adres....
Gheghe, ja, maar da's lokaal he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:04:
Laten we hopen op 575-600euro, anders zal de Desire een betere optie blijven.
Als de prijs het enige is waar je naar kijkt wel, maar dan zou ik je adviuseren naar de Nokia 3310 te kijken, nog goedkoper. ;) Punt is natuurlijk dat beide toestellen totaal anders zijn qua OS, bediening, support, etc. Wat je kiest zou ik daar veel meer van laten afhangen. Ik heb vaker toestellen gekocht voor 200 Euro minder, maar met 200 kopzorgen meer. Die fout maak ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
418O2 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:13:
Hoezo zou je ook willen verkopen dat een iPad 3G 16Gb 500 euro kost en dat een iPhone met een kleiner scherm veel duurder zou kunnen zijn? Ik bedoel; qua features zit er minder in en het scherm (en behuizing) is goedkoper
Miniaturisatie is kostbaar. Een laptop is ook veel duurder vaak dan een desktop met vergelijkbare (vaak betere) componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
vgroenewold schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:25:
[...]

Miniaturisatie is kostbaar. Een laptop is ook veel duurder vaak dan een desktop met vergelijkbare (vaak betere) componenten.
Dat zou idd een reden kunnen zijn. Alhoewel een kleiner scherm goedkoper is en de hardware waarschijnlijk exact hetzelfde is.

Als je op deze foto kijkt past de logica gewoon in een telefoon
Afbeeldingslocatie: http://itgrunts.com/wp-content/uploads/2010/04/ipad_parts.jpg
vgroenewold schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:24:
[...]

Als de prijs het enige is waar je naar kijkt wel, maar dan zou ik je adviuseren naar de Nokia 3310 te kijken, nog goedkoper. ;) Punt is natuurlijk dat beide toestellen totaal anders zijn qua OS, bediening, support, etc. Wat je kiest zou ik daar veel meer van laten afhangen. Ik heb vaker toestellen gekocht voor 200 Euro minder, maar met 200 kopzorgen meer. Die fout maak ik niet meer.
De prijs is niet het belangrijkste, maar de Desire en andere Android toestellen zijn erg goed. Nu is mij een iPhone wel meer waard, maar niet bijna het dubbele. Zoveel beter zal de iPhone gewoon niet zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 07-06-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
418O2 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:33:
[...]

Dat zou idd een reden kunnen zijn. Alhoewel een kleiner scherm goedkoper is en de hardware waarschijnlijk exact hetzelfde is.

Als je op deze foto kijkt past de logica gewoon in een telefoon
[afbeelding]
Misschien pas het in een 5" Dell Streak, maar niet in de nieuwe iPhone:

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/04/500x_open19.jpg

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46
andromedaan schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:29:
iPhone
De nieuwe iPhone ondersteund voor zover bekend geen 4G standaarden, dus ik denk niet datie 4G gaat heten. Of misschien wel, maar dan als 'fourth generation'.
De naam iPhone HD was toch al gelekt ook?

Lijkt me iig ook de meest waarschijnlijke naam.
418O2 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:01:
mwoah, een 3Gs is niet zo snel hoor..
Nog steeds, ondanks dat ie al een jaar oud is, een van de snelste toestellen op de markt. De nieuwe iPhones zetten over het algemeen iedere keer een snelheidsrecord neer, dus verwacht dat dat deze keer niet anders is.

[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 07-06-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben in ieder geval erg benieuwd. Ben door mijn iPhone wel aardig gegrepen door het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Bosmonster schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:38:
[...]

De naam iPhone HD was toch al gelekt ook?

Lijkt me iig ook de meest waarschijnlijke naam.
Het is nog niet gelekt. Maar de lezers van Engadget zijn het met je eens met bijna 60% van de stemmen: http://www.engadget.com/2...phone-going-to-be-called/.
Nog steeds, ondanks dat ie al een jaar oud is, een van de snelste toestellen op de markt. De nieuwe iPhones zetten over het algemeen iedere keer een snelheidsrecord neer, dus verwacht dat dat deze keer niet anders is.
De Desire is sneller. Maar de iPad is weer sneller dan de Desire. Ik neem aan de nieuwe iPhone wel even snel zal zijn :)

Overigens ben ik wel benieuwd naar het scherm. Het IPS scherm van de iPad is erg goed. Volgens de geruchten zou de iPhone een resolutie krijgen van 960 x 640. Dat is een onwerkelijk hoge resolutie voor een 3,5" scherm.

[ Voor 41% gewijzigd door Hoedje op 07-06-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 17:41
Wij konden gratis naar het WWDC met school. Er waren 20 tickets beschikbaar. Alleen de vliegreis moesten we wel even zelf betalen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Serious? Dang, da's nice. Normaal is entree 1600$ (pp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
yeehaw schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:43:
Wij konden gratis naar het WWDC met school. Er waren 20 tickets beschikbaar. Alleen de vliegreis moesten we wel even zelf betalen :O
Dat is een schijntje in vergelijking met de entree. Ik zou het gedaan hebben hoor, lekker kleine vakantie aan vastplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Als student heb ik niet even 700 euro over voor een vlucht + 300 dollar voor een hotel. ;)

Ik zou ze wel willen verkopen, maar tickets waren op naam.

[ Voor 25% gewijzigd door yeehaw op 07-06-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dus jij laat zo'n ervaring lopen voor +-€803? Oké je moet wel wat met development voor de iPhone doen anders heb je er weinig aan, maar mij had dat heel erg leuk/leerzaam geleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Good Fella schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:54:
[...]

Dus jij laat zo'n ervaring lopen voor +-€803? Oké je moet wel wat met development voor de iPhone doen anders heb je er weinig aan, maar mij had dat heel erg leuk/leerzaam geleken.
Ik ben wel geïnteresseerd in iPhone development. Maar ik moet er nog aan beginnen. Dus misschien volgend jaar, of het jaar daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Good Fella schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:54:
[...]

Het is niet zo gek dat je geen 1000 euro hebt liggen voor een leukigheidje als leerling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hoedje schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:41:
[...]

De Desire is sneller. Maar de iPad is weer sneller dan de Desire. Ik neem aan de nieuwe iPhone wel even snel zal zijn :)
De desire is net uit en heeft een veel groter scherm/hogere resolutie. Dus dat is niet zo gek.

Puur op specs zou de nieuwe iPhone veel sneller dan de Desire moeten zijn. En dan nemen we iPhone OS nog even niet mee, dat over het algemeen beter presteert op dezelfde hardware.

Voor de duidelijkheid: Met "snelheid" bedoel ik meer dan processorsnelheid, want dat is redelijk relatief.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 07-06-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59363

Zou er ook een nieuwe Mac Mini komen? Deze site: http://www.iphoneclub.nl/...wat-kunnen-we-verwachten/ roept er iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Sowieso kom je er niet in als je geen apple developer bent, ook al heb je een kaartje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zou wel leuk zijn, aangezien er nu een gapend groot gat zit tussen Mac Mini/Mac Pro/iMac...

Ik wil wel een i5/i7 Mac Mini met 8GB bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 07-06-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Xental schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:12:

offtopic:
@GS2K1: Die video maakt het wel interessant
Als dat uitkomt koop ik 't onmiddelijk. Ik <3 apple trackpads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Twylight schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:02:
Sowieso kom je er niet in als je geen apple developer bent, ook al heb je een kaartje. :P
Er hoeft maar één persoon van de groep aangemeld te zijn als developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Welke school is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Mijn 2 jarig iPhone abonnement bij T-Mobile zit er volgende maand op dus laat die nieuwe iPhone maar komen. Kan ik mee gaan verlengen.

Hopelijk kan het nu ook met 1 jaar abonnementen, wil eigenlijk elk jaar de nieuwe iPhone. Nu vind ik het best jammer dat ik de 3GS heb gemist.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
3GS was nogeens geen volwaardige opvolger van de 3G. Kleine upgrade, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:35:
3GS was nogeens geen volwaardige opvolger van de 3G. Kleine upgrade, meer niet.
Dat leek mij (ook 3G-eigenaar) ook maar mensen die ze beide hebben gehad hebben daar toch een andere mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Ja ik heb ook gewerkt met een 3GS en die is toch echt wel fijner in gebruik door betere snelheid.

Hoe dan ook, eigenlijk moet T-Mobile een upgrade optie bieden indien ze opnieuw alleen met 2 jaar abonnementen komen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Eiríkr schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:39:
Ja ik heb ook gewerkt met een 3GS en die is toch echt wel fijner in gebruik door betere snelheid.

Hoe dan ook, eigenlijk moet T-Mobile een upgrade optie bieden indien ze opnieuw alleen met 2 jaar abonnementen komen.
De 3GS kun je ook mete een 1 jarig abonnement krijgen hoor. Je betaald dan alleen +- 180 euro meer bij de aankoop.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Mochten er nieuwe producten worden geïntroduceerd, vraag dan voordat je een nieuwe topic opent, toestemming aan één van de moderators van Apple Talk (via DM, email etc). Dat voorkomt dat er meerdere topics over hetzelfde product worden geopend en we je noeste arbeid moeten voorzien van een slotje. Dat zou immers zonde zijn!