Ik had deze feature als Android-nieuwkomer eigenlijk wel verwacht in eerdere versies van Android. Een klein beetje rondzoeken bracht mij echter bij LinkPush.
Je download de Chrome extensie via de Chrome-extense "market", of van
http://linkpush.appspot.com/
Hetzelfde doe je met LinkPush voor android.
Nu vind je naast je adresbalk een Android-icoontje. Wanneer je daarop klikt wordt je huidige tab gesynced met linkpush. Als je dan op je linkpush icoontje in Android drukt, brengt hij je direct naar je standaard Internet-browser en laadt de gepushde pagina! Dus, 1 keer klikken op je pc, 1 keer klikken op je telefoon.
Als je dat nog te veel is, kun je LinkPush als Gtalk-contact toevoegen. Zodra je vanaf Chrome een url pushed, krijg je meestal binnen 1 seconde al op je telefoon een Gtalk-notificatie.
Ik heb nu pas het filmpje helemaal bekeken. In principe werkt het exáct hetzelfde als LinkPush, maar moet je bij LinkPush 1 keer meer klikken (omdat je na de klik in de notificatie tray nog naar je Gtalk-conversatie wordt gebracht, waar je dán op de directe browserlink kan klikken). Veel scheelt het echter niet (omdat Gtalk normaal instant laadt).