Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.914 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Harribo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:20:

[...]

Maar ja ik hou zelf niet zo van mensen die mij vertellen hoe ik mijn foto's moet maken :-)
:Y :+

@Inquestos: Atmosferische diepte? Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de kleurstelling (beetje paarsachtig vaag ipv hard bruin) wordt de afstand van de berg op de achtergrond verduidelijkt. De aantal kilometer lucht'vervuiling' (atmosfeer) tussen berg en lens zorgt daar voor.
Harribo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:59:
Ik vind die kleur echt veel te verzadigd, het lijkt wel alsof ze een hele zee met verf hebben gedumpt. Niet mijn smaak.
De zee is daar nu eenmaal turquoise. Ik heb niet aan kleurintensificatie (vibrance/saturation etc) gedaan, enkel het contrast omhoog geschroefd. Laatste edit dan maar ;) vanaf die kade is de foto genomen.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Met dat bootje ben ik het eens maar dat kan je knippen.
Ik vind die kleur echt veel te verzadigd, het lijkt wel alsof ze een hele zee met verf hebben gedumpt. Niet mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inquestos schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:45:
Het ontbreekt inderdaad aan een onderwerp op de voorgrond, waardoor de onderste helft van de zee geen functie heeft. Die had er dus ook niet op gehoeven. Wel goede kleuren/atmosferische diepte.
Ik vind de foto qua compositie wel lekker kijken. Ik vind dat er nu voldoende omgeving op de foto staat om een goede indruk te krijgen en ik vind het leuk dat het rechter bootje wijst naar het bootje aan de horizon.
Als de kleur van het water nu realistisch weergegeven wordt, dan vind ik dat ook prima. Al ziet het er wat chemisch uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:55:
Door de kleurstelling (beetje paarsachtig vaag ipv hard bruin) wordt de afstand van de berg op de achtergrond verduidelijkt. De aantal kilometer lucht'vervuiling' (atmosfeer) tussen berg en lens zorgt daar voor.

[...]
Weer wat geleerd, thanks! :)
Met name de juiste termen voor de juiste begrippen leren is echt handig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:32:
Het bootje had denk ik beter net wat meer deze kant op kunnen liggen.
Ik heb de vrijheid genomen om je foto een beetje te bewerken:
http://tweakers.net/ext/f/qMF1YSmPFPjbOcu2TgAmTAnr/full.jpg
Ik heb het volgende gedaan:
* Het formaat aangepast naar 16:9. (meer panorama en de boot iets meer naar het midden. Tussen de scherpe golven aan de onderkant en de boot heb ik wat minder interessante golven laten verdwijnen).
* De bergen en de lucht een beetje donkerder gemaakt.
* De kleur van "adobeRGB" naar de op internet meer gebruikelijke "sRGB" gebracht. (of de kleuren nu overeenkomen met de werkelijkheid kan ik niet beoordelen, daarom heb ik met de kleur niets gedaan).
Dit is mijn manier om te zeggen hoe ik denk dat je foto o.a. beter zou kunnen. Uiteraard heb ik niet het origineel, zodat er niet alles uit te halen is. Verder is het maar een suggestie; Ik heb geenszins de pretentie dat ik de enige waarheid zou verkondigen ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Toff op 17-04-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Het ziet eruit als een analoge foto.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:02
Ik zie eerlijk gezegd niet veel verschil...

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Ik keek vanmiddag blijkbaar op een slecht gecalibreerde monitor, waar de kleuren er wel goed uitzagen 8)7 . Nou ziet de zee er hier turqoise uit, niet natuurlijk. Weet niet of dat de bedoeling was?
Jolke schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:27:
[...]
:Y :+
@Inquestos: Atmosferische diepte? Wat bedoel je hiermee?
De dieptewerking die veroorzaakt wordt door de lucht. Bergen zijn hier wat minder contrastrijk en lichter.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik toch wel benieuwd, ziet het er op mijn foto heel anders uit dan hier (het plaatje dat ik eerder achter een link gezet heb)?

Afbeeldingslocatie: http://www.visitgreece.gr/deployedFiles/StaticFiles/Photos/site_Ecrete_510_2.jpg

Toff: de bergen hoeven m.i. juist niet meer op te vallen vanwege de door Inquestos genoemde atmosferische diepte. Het verschil tussen de grootte van de golven is bij jouw bewerking wel heel abrupt, maar wellicht komt dat omdat ik het origineel ken. Ga verder gerust je gang met bewerken, als daar iets mooiers uit zou kunnen komen juich ik dat enkel toe. Wel is het misschien handiger bewerkingen altijd achter een link te plaatsen, ik heb hier eens een motorfiets een redelijk aantal keer met net wat andere bewerking langs zien komen en dat gaat voor de neutrale kijker snel vervelen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
@tommyz: mooie locatie, en toffe plaat! Ik ga er ook zeker eens langs.
@refused: Zou je niet wat van het water weg kunnen snijden en er 16:9 van kunnen maken oid? En wat UC zegt, het lijkt een analoge foto geworden.

Ik heb gisteren een foto gemaakt van een boom hier op de hei met zonsondergang:
Afbeeldingslocatie: http://ppcdn.500px.org/67258503/2bbc984aabe56bc8c01e9880162a1c44c59e2d3b/4.jpg

Wat vinden jullie? De lucht is wel druk he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
@refused: Ik weet niet goed wat ik van deze foto moet vinden. Een aantal dingen die opvallen: erg veel scherpte, hij lijkt een beetje scheef, heel erg veel water

@zanniebal: mooie kleuren, alleen had ik graag wat meer voorgrond gezien, dat het onderwerp hier centraal staat vind ik niet storend

Van mij een foto van een shoot van deze week. In de bewerking ben ik voor een wat analoge (film) feel gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5293/13882312845_06733bc20a_z.jpgJust one bridge too far by robbertvw44, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een heerlijke warme plaat! :) Meestal scroll en kijk ik hier wat, maar deze trok echt mijn aandacht. Heerlijk zwoel zomers gevoel. Alleen het gezicht van die vrouw lijkt wat 'flets' te zijn?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Leuke en lekker zomerse plaat met zwoele blik, Robbertvw!

@Zanniebal, ik vind de kleuren wat scherp, verzadigd, maar verder in orde met een 'zwarte' boom op de voorgrond. Centraal in de foto vind ik de boom het beste passen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@robbertvw, mooie plaat en de sfeer komt goed over! Haar huidtonen vallen wel wat weg in de foto en lijken haar hoofd/hals wat flets zoals al eerder aangegeven werd.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertvw: na wat getest was het ideale plaatje idd een klein beetje afwijkend, het is geen oceaanlijn op de achtergrond waarbij je het even gemakkelijk rechttrekt maar een aflopende kustlijn. Ook even autotone in photoshop gedaan om het geheel even net wat minder blauwe gloed te geven en inmiddels popular op 500px, iedereen dank voor de aandrage van mogelijke verbeterpunten.

Je eigen foto: ik vind de toning goed passen, maar de foto is te 'perfect' om bij mij een analoog gevoel op te roepen. Flets gezicht haal ik er niet uit, belichting prima.

Zanniebal: de lucht is m.i. niet te druk, anders had je enkel wat geel in blauw overlopen en nu is er wat meer kleurspeling. Misschien is de boom wat krap gekaderd, ik heb echter geen idee of de foto van iets meer naar achteren daarmee zou verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertvw schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:53:
@refused: Ik weet niet goed wat ik van deze foto moet vinden. Een aantal dingen die opvallen: erg veel scherpte, hij lijkt een beetje scheef, heel erg veel water

@zanniebal: mooie kleuren, alleen had ik graag wat meer voorgrond gezien, dat het onderwerp hier centraal staat vind ik niet storend

Van mij een foto van een shoot van deze week. In de bewerking ben ik voor een wat analoge (film) feel gegaan.

[afbeelding]Just one bridge too far by robbertvw44, on Flickr
[muggenziftmodus]
BH-bandje en horloge gooien een beetje roet in het eten.
D800, maar max zichtbare resolutie is 1816x1145 :'(
[/muggenziftmodus]

Huidtinten zijn nu een beetje te warm voor mijn smaak, verder een goede foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
robbertvw schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:53:

[afbeelding]Just one bridge too far by robbertvw44, on Flickr
Mooie plaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:35
@Zanniebal
De condens strepen van het vliegverkeer stoort mij niet. Mooie grote boom waar je nog vaker mee kunt spelen qua compositie. Eens met wat er al eerder is gezegd betreft de voorgrond iets meer van laten zien. Als er keer volle maan is, ga weer naar de boom toe en kijk of je een mooie nacht foto van kunt maken! ben erg benieuwd.

@Robertvw
Kan je links in het beeld op de brug lopen? Als de vrouw daar zou staan en dat er dan ook nog een redelijk stevige wind staat waardoor het haar wat "zweeft" zou het nog mooier zijn. Voor de rest geen commentaar op de foto. Vind het leuk gedaan alleen jammer dat het spoor niet verder door loopt tot in de oneindigheid.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M6i5xc7l.jpg?1

Is de straatverlichting storend in deze foto? Ik heb meerdere composities gemaakt (zonder het gebouw links, dus alleen de brug en één waar je de kade ziet rechts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@refused: Op jouw verzoek linkje van gemaakt. Die bergen "moesten" iets donker omdat ik de lucht wat op wilde halen, die is echt te licht. Die voorgrondgolven wilde ik behouden, omdat die je foto levendig maken. Natuurlijk valt het niet mee om te werken met een jpegje van minder dan 200KB. Het gaat me om het idee, niet om zelf een mooiere foto te produceren. Als je dat wilt, kan je hier terecht: Bewerk hier elkaars foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Laatst online: 14-09 12:46
Thnx voor alle commentaren. Heb de bewerking iets aangepast (en volledige resolutie erop gegooid :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zit nog steeds met de huidtinten die ik wat warm vind, jammer dat hij op volle resolutie niet helemaal scherp is (lijkt wel iets bewogen). Maar ik hoor van mensen dat dit met de D800 sowieso snel gebeurt op 1:1 crop gezien de hoge resolutie. BH (bandje) is waarschijnlijk nog wel weg te werken, maar vind ik maar een klein puntje :)

Blijft wel een toffe foto verder ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
@peak: strakke plaat, de lampjes storen een klein beetje met de tuien als je er op gaat letten. Ben wel benieuwd naar de versie met de kade erop!

Ga het met de maan zeker eens proberen! Goeie tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even degene die ik nog niet heb gehad...

@Zanniebal: Ik vind de lucht niet de druk, wel te verzadigd. Verder wel een geslaagde silhouetfoto. :)

@peak: Op dit formaat kan ik niet goed zien hoe het met de scherpte zit. Ik vind het een mooie foto, maar misschien een tikje te donker.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3815/13925242136_12444c7bee_b.jpgItsy Bitsy Spider by Woutoud, on Flickr

Commentaar op mijn eigen foto: Eigenlijk had ik een kleiner diafragma moeten kiezen, maar ik wilde even de scherpte testen op f/1.4. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op zondag 20 april 2014 @ 14:53:
Commentaar op mijn eigen foto: Eigenlijk had ik een kleiner diafragma moeten kiezen, maar ik wilde even de scherpte testen op f/1.4. :P
En daar noem je het grootste punt, dit soort foto's zijn zoveel gemaakt en voornamelijk omdat het mooie test onderwerpen zijn.
Om van dit onderwerp een mooie, originele foto te maken zul je er iets meer mee moeten spelen. Nu bijvoorbeeld valt de spin weg in de achtergrond en is erg klein, het spinnenweb past bij het verhaal maar valt weg in de scherptediepte en leidt daar enkel af. De achtergrond is oké maar de centraal compositie is in dit geval niet heel spannend of aantrekkelijk, de spin zit namelijk in het midden en het tweede onderwerp de rietpluim is ook centraal geplaatst.
De kleuren zijn wel erg mooi en ook is hij scherp en goed belicht.

Een foto van mij, ik blijf toch iedere keer aangetrokken worden tot symmetrische composities.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7389/13925535412_2dac1697aa_z.jpgTjeukemeer sunset by walletje-w, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gave plaat, ik vind de vignetting alleen iets te.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Boudewijn schreef op zondag 20 april 2014 @ 15:23:
Gave plaat, ik vind de vignetting alleen iets te.
Vignetting? Volgens mij zit er juist bijna geen vignetting in. In de lucht is het de zon die het er volgens mij zo uit laat zien. Maar misschien zit ik fout. Zou zeker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je commentaar, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
En gave sunburst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Gave sunset, walletje-w! Zonnestralen er erg mooi opgekregen.

@Woutoud; kleine scherptediepte is technisch erg mooi, vind het hier net jammer dat je het spinneweb niet meer scherp (genoeg) ziet. Verder eigenlijk gewoon prima, kijkt lekker met goede kleurvulling in de achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ventieldopje schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:19:
Zit nog steeds met de huidtinten die ik wat warm vind, jammer dat hij op volle resolutie niet helemaal scherp is (lijkt wel iets bewogen). Maar ik hoor van mensen dat dit met de D800 sowieso snel gebeurt op 1:1 crop gezien de hoge resolutie.
IS gewoon bewogen bedoel je :P

Verder heeft het niks met de D800 te maken, maar gewoon de pixeldensity van tegenwoordig bij welk toestel dan ook : Dan moet je gewoon minimaal 1/160 schieten met een 85 mm. lens :)
Verder lijkt er aardig wat wind te zijn geweest dus als je alles helemaal stil wil zetten dan ga je al gauw richting 1/500 of 1/1000 en is 1/125 gewoon niet genoeg!

Maar de foto/idee erachter + de nabewerking is wel leuk ja d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
@Woutoud: Het duurde even voordat ik de spin zag. Moet ook zeggen dat ik dankzij de naam van de foto op zoek ging naar de spin.

@walletje-w: Mooie foto. Optisch lijkt het alsof er wat pincushion in zit, maar toen ik dat even controleerde leek de horizon gewoon recht, dus het zit in mijn hoofd :)

Zaterdag bij de paasraces op Zandvoort geweest. Daar stond dit ding. Was naar mijn mening wel de moeite om een foto van te maken.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2938/13968652023_4184952c86_z.jpgMcLaren P1 by MagicTempest, on Flickr

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoHxBram
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 00:08
@walletje-w
Ik vind het een prachtig shot ik heb er niks op aan te merken.

@MagicTempest
Vind het een intressant shot en leuk met scherptediepte gespeeld, maar ik weet persoonlijk niet zo goed waar ik moet kijken.

En deze creatie van mij dan maar eens laten bekritiseren :-p
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2900/13941498976_b2fefb8102.jpgIMG_1503 by Bram Stevens, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@AoHxBram: De auto is netjes symmetrisch gefotografeerd en is schoon (zo te zien). De auto is wel erg druk (stuur :? , stickers, Thule). Ook de omgeving helpt niet mee;
Links een stuk van een andere auto. Een schoorsteenpijp die uit het dak groeit en een lelijk scherm/hek aan de rechterkant.

There is room for improvement.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral de achtergrond is inderdaad nogal afleidend, een foto van de zijkant met alleen het hek als achtergrond (eventueel als leading line) was hier beter geweest denk ik.
De auto zelf staat er verder wel netjes op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnidata
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 18:32
@AoHxBram

Scherp, symmetrisch maar de achtergrond en de auto zelf zijn nogal druk op een behoorlijk afleidende manier.

Om dan maar ook iets in te brengen: Nikon F, 50mm f2, Delta 3200 @ 6400 en een iPhone lichtmeter app.

Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/f438d3bf70fcef778887d62b35903ad6/tumblr_n48f23BskQ1rjcbkjo1_1280.jpg

http://www.omnidata.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

@woutoud. Leuk, maar door de scheiding van het groen en blauw oogt hij toch minder rustig dan wanneer er 1 kleur in de bokeh is.
@walletje, mooie zonsondergang. Technisch niet zoveel mis mee, maar ik mis toch iets, alhoewel ik nu niet kan zeggen wat dat is. Ik denk een bepaald sfeergevoel ofzo. Misschien dat een 2/3e - 1/3e verhouding van het zon-water vlak daar wat meer aan verandert?
@AoHxBram: ik ben het wel met blatiebla eens. Hij springt er niet echt uit.
@magictempest: ik heb niet zoveel met autofotografie, maar ik vind het jammer dat er slechts een beperkte uitsnede zichtbaar is en niet 1 kant af zeg maar. De scherptediepte bij het wiel is gelukt, maar voor de rest....
@omnidata: ik vind het erg jammer dat er "even langs die linker persoon door" is gefotografeerd. De foto is erg ruizig, maar dat hoeft geen punt te zijn, maar ik vind er erg weinig detail in zitten. Het komt over (maar hoeft niet zo te zijn) alsof het eigenlijk een niet zo goed gelukte foto is, die met zwart-wit omzetting geprobeerd is om te redden.

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7215/13933224886_040d866367_c.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnidata
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 18:32
Deathchant schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:40:
@omnidata: De foto is erg ruizig, maar dat hoeft geen punt te zijn, maar ik vind er erg weinig detail in zitten. Het komt over (maar hoeft niet zo te zijn) alsof het eigenlijk een niet zo goed gelukte foto is, die met zwart-wit omzetting geprobeerd is om te redden.
Misschien omdat het geschoten is op een behoorlijk gepushde high-speed film door een redelijk zacht 60 jaar oud objectief. En ja die film is zwart wit.

http://www.omnidata.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-04-2023
omnidata schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:24:
[...]

Misschien omdat het geschoten is op een behoorlijk gepushde high-speed film door een redelijk zacht 60 jaar oud objectief. En ja die film is zwart wit.
Weet dan niemand meer wat gewoon film is? Tot 10 jaar geleden schoot iedereen eigenlijk ALLES nog op film en inmiddels wordt er niet eens meer rekening mee gehouden...
En het staat er nog zo nadrukkelijk bij. Waar gaat het heen met de werle.d

Mijn eigen bijdrage. Ook geschoten op film. Ja, op zwart-wit film. Zelf ontwikkeld, zelf gescanned.
En ja, dat zijn stofjes. Geen vuil op de sensor? Waarom niet? Omdat er geen sensor in een analoge camera zit.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5011/13986538283_8b59855075_c.jpgCurves. by TijmenDal, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tof! :D
Al had ik 'm liever iets verder naar links gekaderd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tijmendal schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:52:
[...]

Weet dan niemand meer wat gewoon film is? Tot 10 jaar geleden schoot iedereen eigenlijk ALLES nog op film en inmiddels wordt er niet eens meer rekening mee gehouden...
En het staat er nog zo nadrukkelijk bij. Waar gaat het heen met de werle.d

Mijn eigen bijdrage. Ook geschoten op film. Ja, op zwart-wit film. Zelf ontwikkeld, zelf gescanned.
En ja, dat zijn stofjes. Geen vuil op de sensor? Waarom niet? Omdat er geen sensor in een analoge camera zit.

[afbeelding]Curves. by TijmenDal, on Flickr
Jawel, hoor bij een analoge camera heb je ook sensors... wel 36 op een rolletje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:13
@Deathchant,

Het lijkt een soort tekening. Zeker vet :)

Hoe heb je hem bewerkt?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BlaTieBla schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:40:
@AoHxBram: De auto is netjes symmetrisch gefotografeerd
Zowel onderaan als rechts bij het hek is te zien dat hij niet 100% parallel voor de auto stond dus laten we zeggen "schuin symmetrisch" :+
Links een stuk van een andere auto. Een schoorsteenpijp die uit het dak groeit en een lelijk scherm/hek aan de rechterkant.
En dat is vaak de reden dat ik op dat soort evenementen liever geen foto's schiet van auto's die stil staan : Liever geen foto dan een foto met allerlei ongewilde objecten op de achtergrond :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hamed schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:15:
@Deathchant,

Het lijkt een soort tekening. Zeker vet :)

Hoe heb je hem bewerkt?
Dankje :) Eigenlijk bijna niet. Ik heb het blauwe kanaal luminance op -30 gezet, het rode kanaal +20 bij de verzadiging en clarity op +13 gezet en verder niks eigenlijk. Het goeie weer op de Elf Fantasy Fair maakte veel goed :)
De details/crispness komt natuurlijk door de 2/50MP, en de foto is op f/2 gemaakt ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

@Omnidata; Mooie plaat met uitstraling, maar naar mijn idee iets teveel 'ruis'. Maar geeft ook wel weer wat sfeer aan de andere kant...

@Tijmendal; een woord: GEWELDIG!
Strakke lijn en je blijft ernaar kijken.

Mijn bijdrage;
De waterval in park Sonsbeek te Arnhem.
Ik heb deze bewerkt om de waterval er meer uit te laten springen.'
Enig dilemma bij mezelf; de 'rand' van de waterval, bovenaan. Zal ik die er af croppen of zo laten?

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2932/14004519513_3571028a51.jpgWaterval by freddyonderstal, on Flickr

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het water is blauwpaars.... niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@ Freddyathlon: teveel saturatie. Ziet er wat nep uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
@walletje-w : heel mooie foto, ik wil zelf ook nog zo iets maken.Enige punt is misschien dat het geheel wat te ver weg is, van de andere kant is het wel weer mooi de zee te zien.

@tijmendal: simpel en doeltreffend. Daar zijn zwart wit foto's voor bedoeld, heel mooi gedaan.Ik had alleen nog de linkerkamerhoek eraf gecropt denk ik.

@freddyahtlon: mooie foto, scherp ook. persoonlijk vind ik hem 'overdone', te veel bewerkt. ik zie dat helaas meer, het wordt dan een fantasieplaat en geen echte foto meer, mijn mening hoor

@deathchant: mooie foto, de bewerking klopt hier net aan. pas op met teveel kleur. toch vind ik het mooier als zo'n boom wat meer alleen staat, de achtergrond leidt teveel de schoonheid van die boom af en veel kleurcontrast zie ik niet, daar zijn de bladeren mi te klein voor. smaken verschillen he.

Ik heb een foto gemaakt van een lieveheersbeestje. Ik keek vanaf mijn balkon over de stad en zag dat ik niet de enige was die genoot van het uitzicht. Helaas was ik wat te laat met écht een goede foto te maken. Toch vind ik het aardig gelukt, heb er nog net 2 van kunnen schieten voordat ie weg vloog. De foto had nog scherper gekund. Heb hem wat gecropt en bewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5546/14001078803_bf4fbd7cb2_z.jpg
Gazing at the city :)
Staat ook nog een bij waarop hij loopt, vond deze meer hebben

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 23-04-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Made me smile! :)
Maar als je 'm toch gecropped hebt, dan zou ik 'm iets minder centraal croppen. Het beestje iets naar links kaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ligt wellicht aan het feit dat ik wat naar long exposure fotograaf Kenna aan het kijken ben, maar deze plaat was wellicht stukken sterker mocht de achtergrond minder contrastrijk zijn. En dan een vierkante crop :^p :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@freddyathlon, eens met wat hierboven gezegd is... waterval is erg blauw. Dat ziet er niet (echt) uit.
Het vage verloop van de waterval vind ik mooi gelukt, zoöok de stenen op de voorgrond. Wat mij betreft kan je de bovenkant eraf croppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@freddy. Is dit nou gewoon luminance op het blauwe kanaal op -100 zetten en saturation op +100? Of bij splittoning de shadows blauw maken? Ik zou het niet doen, maar origineel laten. Het is op zich best een leuke foto, alleen jammer van het overbelichte. Dan zie ik toch liever een iets donkerdere foto die opgerekt is dan deze mate van overbelichting.

@Haribbo: over je opmerking op mijn foto: de zeiss legt behoorlijk wat detail vast en de foto is op f/2 geschoten. Dus echt isolatie zou je bij die foto niet krijgen. Ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt met dat je niet veel kleurcontrast ziet. Er zitten behoorlijk wat verschillende kleuren in en ook het contrast lijkt diep genoeg. Wat bedoel je precies? Hier een 1920-reso. De bladeren blijven klein, daar kan ik niets aan doen :) .

Dan over jouw foto. Ik zou em idd ook iets meer gecropt hebben. Het is nu een klein object in het midden dat nog geen 10% van je beeld inneemt. Als je de foto cropt, heb je mijns inziens niks aan context verloren, maar misschien wel aan resolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:40:
Made me smile! :)
Maar als je 'm toch gecropped hebt, dan zou ik 'm iets minder centraal croppen. Het beestje iets naar links kaderen.
Leuk! Tis ook het verhaaltje erbij he?
Jij zou hem links croppen, ik zal het eens proberen. Een ander zou hem meer croppen en vierkant, ook dat zal ik proberen.
De achtegrond wat ontdoen van contrast, zo handig ben ik nog niet. Zal vast simpel zijn.
Deathchant schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:27:

@Haribbo: over je opmerking op mijn foto: de zeiss legt behoorlijk wat detail vast en de foto is op f/2 geschoten. Dus echt isolatie zou je bij die foto niet krijgen. Ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt met dat je niet veel kleurcontrast ziet. Er zitten behoorlijk wat verschillende kleuren in en ook het contrast lijkt diep genoeg. Wat bedoel je precies? Hier een 1920-reso. De bladeren blijven klein, daar kan ik niets aan doen :) .
Nou ik bedoel dat het rode van de boom ( neem aan dat de schoonheid van de foto is), dat dat een beetje wegvalt. Dat komt ook mede door de kleine bladeren heb ik de indruk. De boom zou eruit moeten springen maar de rode kleur van de boom overheerst niet echt het groen erachter. Daarom zie ik zo'n boom ook liever zonder zo'n drukke of kleurige groenige achtergrond. Hoop dat ik een beetje duidelijk ben :)
Dat de foto scherp is, dat staat buiten kijf met zo'n mooi lensje.

[ Voor 52% gewijzigd door Harribo op 26-04-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
*sorry 2e posts achter elkaar

[ Voor 95% gewijzigd door Harribo op 26-04-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Deathchant, jij weet simpele omgevingfoto's toch altijd bijzonder mooi weer te geven. Al vind ik het qua compositie geen bijzondere foto, is het wel een fijne foto om naar te kijken.

@Tijmeldal. Erg artistieke foto. Geen idee waar ik naar kijk. Maar qua belichting en 'design' voelt het aan als een foto die je terug zou vinden in een architectenblad. Maar het doet me ook een beetje aan een wc-bril denken... Don't ask why.. O_o

@Haribo.. Beestje wat te klein weergegeven.. Maar bokehhh... +1

Vanavond het jaarlijkse zeepkistracen in Veen.. Vind het altijd schitterend om te zien hoe die kleintjes zonder vrees de dijk afstormen in hun zelfbouwcreaties.. Erg spectaculair soms..

Deze foto vond ik zelf schitterend. Het zou zomaar een flashback van een oude F1-race kunnen zijn.. Zij het niet dat het gewoon een jochie van 4 was die met z'n maat door een bak water dendert.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2904/14024345254_8f0865742f_c.jpg
Groot op: https://www.flickr.com/photos/lasteraar/14024345254/sizes/c/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Heerlijke actieplaat lasteraar! Jammer dat je de kop van het jochie niet ziet, maar de blikken van het publiek zijn echt geweldig. En dat opspattende water! Dat ie een tikkie scheef staat maakt me niet uit, maar de sepia-toning: alleen om een oude sfeer te creëren, of waren de kleuren niet fraai?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Dat z'n gezicht niet zichtbaar is is idd erg jammer.. Het was een burst-shot.. dus ik had meerdere foto's. Echter op geen enkele zijn gezicht herkenbaar :-) Ook jammer voor de ouders.. Maar vond hem zelf toch wel erg stoer.. Foto is wat schuin, klopt. Bewust ook niks aan gedaan. Haalde de snelheid er een beetje uit ofzo. Serpia/z/w is bewust gedaan voor de drama en de oldskool look waar ik persoonlijk gelijk een sterk gevoel bij krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind sepia vaak zum kotzen, maar in dit geval werkt het eigenlijk wel goed. :)
Leuke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Van mij hoeft het ook nooit zo, maar ik ken de originele foto natuurlijk niet.

Ik geef wel regelmatig een bepaalde toning (warmere kleuren oid) wanneer dat beter past bij de sfeer, of de kleuren totaal niet combineren. Maar echt sepia is toch wel een echte kunstgreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
De foto is natuurlijk erg druk met veel publiek in allerlei felle kleuren op de achtergrond. Veel kleuren rond de baan door hooibalken enzo. Ik vind de originele kleur-uitvoering erg rommelig daardoor.

De enige reden voor serpia-achtig is dat z/w net wat te 'blauw' en wat te kil was. Normaal ben ik er ook niet zo van.. En ik hou van kleur. Als het een goede kleurenfoto was geweest was het gewoon kleur geworden. Dit geval een voor mij overduidelijke keuze om het zo te doen.

Daarbij, lekker dramatisch zo !
Kan de kleuren uitvoering anders nog wel eens posten als jullie dat interessant vinden. Maar ga nu lamballen.. Dat word dan morgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik vind hem erg gaaf zo! Mooie actie, mooi contrast, mooie framing. Niets meer aan doen wat mij betreft. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:29

Msel

...

Schitterend! Die komt op de voorpagina van de lokale krant neem ik aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Msel op 27-04-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Lasteraar, super foto! Nu je er bij gezet hebt dat het een 4-jarige bestuurder is, maakt de foto nog beter 8)
Mooi actie foto. Z/w (sepia) voegt F1 nostalgie toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 08:07
Mag ik aub wat tips op deze foto :) geknipt met de Canon 700D 18-55mm f/3.5-5.6 IS , heb het toestel net een week maar vond het wel een geslaagde foto :

Afbeeldingslocatie: http://www.jenpet.nl/pictures/var/resizes/Canon/maddy.jpg?m=1398678611

STEAM : http://steamcommunity.com/profiles/76561197992252776/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's

foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
@Lasteraar: Gave plaat! De actie spat er vanaf. Ben nu ook wel benieuwd naar de kleurenversie.
@JenPet: Zoals eerder aangegeven; wel even commentaar op andere geven. Mijn commentaar; De passieve houding zorgt nou niet echt voor een charmante foto in dit geval. Tevens is de zwart wit omzetting niet echt speciaal. Wellicht moet je contrast toevoegen. Om extra drama aan de foto te geven, zou je er aan kunnen denken de volgende keer te flitsen, zodat de persoon extra uitgelicht wordt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
tommyz schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:15:
@JenPet: Zoals eerder aangegeven; wel even commentaar op andere geven. Mijn commentaar; De passieve houding zorgt nou niet echt voor een charmante foto in dit geval. Tevens is de zwart wit omzetting niet echt speciaal. Wellicht moet je contrast toevoegen. Om extra drama aan de foto te geven, zou je er aan kunnen denken de volgende keer te flitsen, zodat de persoon extra uitgelicht wordt.
Thanks , had niet gezien dat ik op iemand anders zijn of haar foto moest reageren , sowieso net begonnen met fotografie , ben ik dan wel in de positie om te oordelen over andere foto's ? .

Verder heb ik weinig bewerkt in de foto's maar het ging mij puur om de manier / richting van knippen. , zal dit topic nog even verder doorspitten . In ieder geval bedankt voor de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
jenpet schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:25:
[...]

Thanks , had niet gezien dat ik op iemand anders zijn of haar foto moest reageren , sowieso net begonnen met fotografie , ben ik dan wel in de positie om te oordelen over andere foto's ? .

Verder heb ik weinig bewerkt in de foto's maar het ging mij puur om de manier / richting van knippen. , zal dit topic nog even verder doorspitten . In ieder geval bedankt voor de feedback
Commentaar kan iedereen leveren, iedereen heeft een mening :)
Opbouwende kritiek is natuurlijk wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:35
@Lasteraar

Damn, ik keek eerst naar de foto en pas toen naar je tekst. Mijn eerste indruk was dus echt een oude F1 of andere autosport foto. Echt nice! In kleur was die te saai geweest en had je kunnen zien dat het van heden is.

@jenpet
Het glas onderin stoort mij... was dat de bedoeling, alleen de bovenkant van het glas erin laten?

Ja ja.. ik wilde de aspect ratio behouden, vandaar dat het niet exact aan beide kanten is gecropt
Maar toch graag jullie mening

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OtaBAgol.jpg?1

[ Voor 10% gewijzigd door peak op 28-04-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:13

bobcom

Dedicated dabbler

Je foto leunt nogal stevig op de symmetrie - wat ik leuk vind. Maar juist daardoor stoort het een tikje dat de blauwe vlakken L en R wat scheef lopen en het lammetjeskopje rechts wat erg krap tegen de spijl / plank staat. Stapje naar rechts had de symmetrie in het centrum versterkt en de foto net nog wat affer gemaakt - vind ik.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58
@Lasteraar: De actie erg goed vastgelegd, mooie expressie van het publiek erachter.
@jenpet: Contrast zou iets omhoog mogen wat mij betreft en de kadering bovenin een beetje krap. De houding van het onderwerp zou ook iets interessanter kunnen.
@peak: Ik mis een beetje de context, het lijkt net of de roestige voorgrond erin is geshopped. Dit komt waarschijnlijk door de effen grijze achtergrond.

Gemaakt op een regenachtige dag in Stanley Park, Vancouver.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7089/14029506616_f97c2e89b3_c.jpgIMG_2077 by roemer.linkers, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

punk schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:36:
@Lasteraar: De actie erg goed vastgelegd, mooie expressie van het publiek erachter.
@jenpet: Contrast zou iets omhoog mogen wat mij betreft en de kadering bovenin een beetje krap. De houding van het onderwerp zou ook iets interessanter kunnen.
@peak: Ik mis een beetje de context, het lijkt net of de roestige voorgrond erin is geshopped. Dit komt waarschijnlijk door de effen grijze achtergrond.

Gemaakt op een regenachtige dag in Stanley Park, Vancouver.

[afbeelding]IMG_2077 by roemer.linkers, on Flickr
Mooi beeld qua opbouw, maar hij is mij wel erg grijs/zwart/zwaar. Ik snap dat het een regenachtige dag was, maar ik vind hem wel erg zwaar zo. Mag van mij meer getrokken worden qua levels naar iets lichter.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Vind het donkere geen probleem. Wel mooi zelfs. Alleen vind ik het linkse stuk het meest interessant. De grote leegte rechts doet me minder.
Als ik mijn hand over de rechterhelft houd krijg ik opeens een veel interessantere foto :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Quick&Dirty hoe ik hem meer zou doen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qHIrTgGGFbyYzWTJlf87tQwU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisjam
  • Laatst online: 11-09 20:42
Onlangs eens naar de Japanse Tuin in Hasselt geweest, experimentje met lange sluitertijd.
Vind de foto's zelf redelijk geslaagd:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2921/14050103681_899fcac406_c.jpg

Meer foto's te vinden: HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

chrisjam schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:43:
Onlangs eens naar de Japanse Tuin in Hasselt geweest, experimentje met lange sluitertijd.
Vind de foto's zelf redelijk geslaagd:

[afbeelding]

Meer foto's te vinden: HIER
Ik vind hem ook geslaagd :). Wel wat zwaar aan de sharpening gehangen wat mij betreft. Vooral de blaadjes aan de bomen worden er onrustig van. Verder mooi gedaan, ND filtertje gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 14:48
Mooie foto chrisjam. Het is daar meestal wel druk, dus wees blij dat je deze op een lange sluitertijd hebt kunnen trekken zonder andere mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Bobcom: affer? :D ;)
@Punk, ik zou die steen rechtsonder weglaten. Ik vind em persoonlijk afleiden. Bewerking van Nomad stuk beter!
@Chrisjam; leuk een lange sluitertijd overdag (hoe lang?), en een mooi resultaat. Rotsen lijken wat overbelicht? Of het is mijn monitor hier op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
@Lasteraar hele gave actie foto! Het scheve vind ik ook toevoegen aan de actie.
@Punk mooie foto, ben het wel met nomad eens dat het iets lichter kan, er lijkt nu echt een donkere waas over te zitten. Toffe compositie :)
@chrisjam goed getimde waterval zo, niet overdreven uitgesmeerd zo. Ben het verder eens met Jolke dat het lijkt of de rotsen overbelicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisjam
  • Laatst online: 11-09 20:42
@Nomad: Thnx, Neen gewoon een polarisatiefilter eig.
@SgtSpeedy: Thnx, Bij de eerste zijn en meteen naar daar rushen.. ;) En af en toe wat geluk ook.. :D
@Jolke: 0,3s ; Zijn enkel wat kleine stukjes overbelicht in het water.. :)
@Zanniebal: Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:13

bobcom

Dedicated dabbler

Ja, affer - als in af, affer, afst ;)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Begrijp em, Skik had al het nummer Af & Toe (Nog Affer Dan Toe) gemaakt :)

[ Voor 21% gewijzigd door Jolke op 29-04-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:58
@Nomad Lichter trekt de foto inderdaad meer open, vind ik eigenlijk ook mooier!
@Lasteraar Heb de bewerking van Nomad even gecropped, trekt de aandacht een stuk meer naar het onderwerp.
@Jolke Steen staat inderdaad een beetje los in de compositie nu.
@Zanniebal Thanks!

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7460/14087469293_2c99d61885_m.jpg3397141 by roemer.linkers, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@punk: mooie plaat. Ik zag ook de originele uitsnede, maar ik had denk ik toch een nog wat cleanere uitsnede gemaakt zonder die boom en toch in de breedte:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hTBw5DMstC0CwrUVdL9rxkus/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@punk: Ik vind de landscape versie het mooiste uitkomen. En wat mij betreft de eerste kadering met boom en steen. Geeft een natuurlijk kader waar ik wel van houd.

@chrisjam: Mooie plaat maar komt bij mij erg licht over. Niet overbelicht maar wel te licht voor mijn smaak.

@peak: Leuke foto, ben het eens met de opmerkingen over symmetrie.

Ben benieuwd wat jullie van deze Low Key poging vinden.

foto verwijderd na aanpassingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Alsatian op 01-05-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:13
Wat mij betreft is hij nu wat te donker. Op mijn MBPr moet ik echt moeite doen om de lijnen in je plaat te herkennen. Persoonlijk zou ik hem iets lichter maken, in zijn geheel of alleen de highlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Alsatian schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:12:
[afbeelding]
Met Kremx: low key is mi een heel donkere plaat met enkele net-niet-overbelichte delen die de vormen schetsen. Ik vind dat de juiste delen belicht zijn, doch het licht zou beduidend sterker mogen zijn. Weet niet of dit in postprocessing nog rechtgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@punk, beter. Ik vind de portrait versie goed uitkomen, de landscape versie van Nomad Universal Creations vind ik dan weer net te weinig details hebben.

@Alsatian; ik vind em veel te donker. Het is nu een zoekplaatje geworden.

edit:
ahum :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jolke op 30-04-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jolke schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:26:
@punk, beter. Ik vind de portrait versie goed uitkomen, de landscape versie van Nomad vind ik dan weer net te weinig details hebben.
Bijna goed.... ik ben geen admin hier, slechts moderator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Oops, sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenpet
Alsatian schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:12:

[afbeelding]
Ik vind hem persoonlijk wat donker , mijn eerste indruk was dat het leek of er een halve borst op stond , waarschijnlijk komt dit doordat het niet echt zichtbaar is het zwarte topje waardoor je een misvormd beeld krijgt.

Wel vind ik het licht op de buik mooi gedaan maar in zijn geheel mag het wat lichter .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Foto verwijderd na aanpassingen.

Ik heb de highlights wat opgeschroefd. Wat mij betreft licht genoeg. Heb het idee dat de lichte delen iets vervagen. Iemand enig idee hoe dat kan en of ik daar iets aan kan doen?

[ Voor 30% gewijzigd door Alsatian op 01-05-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ peak: Leuk idee. Alleen het hek (?) loopt niet helemaal recht, dat doet wat af aan het effect. Ik vind 'm ook een tikje donker denk ik.

@ punk: Tof! Alleen qua uitsnede sluit ik me aan bij Universal Creations

@ chrisjam: Leuke plaat. Ik vind alleen de stenen wat aan de felle kant en misschien had de kadering wat strakker gemogen.

@ Alsation: De eerste is wel erg donker inderdaad, de tweede is al stukken beter. Persoonlijk zou ik je onderwerp graag wat verder naar links gekaderd zien, ik denk dat dat prettiger kijkt.

Dan de mijne. Een onderwerp dat ik normaal nooit fotografeer, maar hij stond zo alleen in een steegje dat ik het niet kon laten. Geen spannende foto op zich, maar ik ben vooral benieuwd wat jullie van de bewerking vinden.
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2917/14072093452_808b94839a_c.jpgK1200 S by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
@Woutoud ik vind het wel strakke kleuren en scherpte, lekker licht ook. Onderwerp zelf spreekt mij niet aan, de compositie ook niet zo, maar ik zou je ook geen betere kunnen aandragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:13
Alsatian schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:12:
[afbeelding]

Ik heb de highlights wat opgeschroefd. Wat mij betreft licht genoeg. Heb het idee dat de lichte delen iets vervagen. Iemand enig idee hoe dat kan en of ik daar iets aan kan doen?
Wat mij betreft is dit een stuk beter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!

@Woutoud ik heb hem naar links gekaderd en er een vierkante crop van gemaakt. Ben benieuwd wat je daar van vind.

Foto verwijderd na aanpassingen

[ Voor 30% gewijzigd door Alsatian op 01-05-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm... de vierkante crop gooit de balans weer precies de verkeerde kant op voor mij. :P
Ik bedoelde meer zo, insert l33t quick 'n dity paint skillz:
Afbeeldingslocatie: https://poposq.dm1.livefilestore.com/y2pQ5QYU-gDKVVexyN6bHpLALvSUx8JEN_OCI5cCzhof4rl0m4jNvntDW2oKW1iLiguYpE67b6mZxfUVMRM0r54vdNFciMG5LmILW5-kwGzjRk/Crop_voorbeeld.jpg?psid=1

Maar dat is hoe ik het zou doen hè, kijk vooral wat jij en je model mooi vinden!
Ik gooi m'n voorbeeld morgen weer weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
No problem. Bedankt voor je input. Eerste was de originele foto. En met zwart is het inderdaad simpel om de verhouding goed te houden. Had ik niet bij stil gestaan! 8)7

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7193/13889893300_10c869c45a_z.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Alsatian op 01-05-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Woutoud; gave motor :) Een rocket van een machine, apart om em stil te zien staan voor een simpel muurtje. Ik vind de compositie goed, kleuren (vooral het rood van de muur met het grijs van de motor) goed matchen. Enige puntje zou de ramen rechtboven zijn, linker kun je eraf croppen, de rechter zou je weg moeten poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:24

the mod man

iets van beeldmaker

@Alsatian, ten opzichte van de laatste van woutoud zou ik de huid helemaal onderin gladstrijken en de BH ribbeltjes wegwerken.

@Punk, ik ben het eens met universal creations over de uitsnede. Geeft een rustiger ogende plaat.

Deze vanavond gemaakt na het zien van een reclame van 1 of ander cosmetica merk. Voor commercieel doeleinde zou die nog geretouched moeten worden maar dat gaat mij nu te ver.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y8HaE1ldFZhJdrKuSofpBa7F/full.jpg
gemaakt met behulp van een pizzadoos, een oud zwart t-shirt en de verlichting is mijn beeldscherm

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

the mod man schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 03:56:
gemaakt met behulp van een pizzadoos, een oud zwart t-shirt en de verlichting is mijn beeldscherm
Geen foto van de setup? Je maakt mij nieuwsgierig met deze omschrijving ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)