Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.824 views

Onderwerpen

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ECiftci schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:59:
@CV_Smiley: Mooie foto. Ook weinig op aan te merken eigenlijk. Waar ik wel benieuwd naar ben: Hoe heb je de dame en het vuur zo goed kunnen isoleren. Je ziet helemaal niets van de achtergrond.
Ik gok korte sluitertijd, omdat het vuur nogal veel licht geeft is de rest gewoon niet afdoende belicht en dus mooi zwart.

Zit ik goed? :D.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
pdebie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:15:
Een iets kleiner diafragma had de lampen ook wat meer ster vorm gegeven. Nu is het 'net niet'.
Die stervorming is eigenlijk een fout, geen verplicht onderdeel van een avond/nachtfoto.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Toff schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:08:
[...]

Die stervorming is eigenlijk een fout, geen verplicht onderdeel van een avond/nachtfoto.
Het is een vorm van Fraunhofer diffractie, wat is daar fout aan? Ik vind het eigenlijk wel een mooie indruk geven aan avond/nachtfoto's - hoewel je het ook kan overdijven.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:27

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Boudewijn schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:54:
[...]

Ik gok korte sluitertijd, omdat het vuur nogal veel licht geeft is de rest gewoon niet afdoende belicht en dus mooi zwart.

Zit ik goed? :D.
Je zit inderdaad goed:
Settings: 1/2500 ƒ/2.8 ISO 400 200 mm

De ruimte/omgeving was gelukkig vrij donker, dus de achtergrond werd vrij snel volledig zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-07 14:41
@Kremx: Gaaf! Ik vind 't persoonlijk altijd erg lastig om deze foto's helemaal recht te krijgen, maar dat is je goed gelukt.
@Woutoud: Leuk, zwart wit omzetting doet 't wel goed hier. Wel een beetje onrustige bokeh. Die schoen op de voorgrond had er wel af gemogen.
@Lasteraar: Mooi! Was die weerspiegeling al zo?
@CV_SmileY: Gaaf, mooi dat inderdaad de achtergrond niet meer zichtbaar is.
@ECiftci: Zoals pdebie aangeeft: jammer dat de brug overbelicht is. De fiets vind ik juist wel een leuke toevoeging, maar stoor me meer aan 't feit dat de stoeprand niet recht erop staat.

Had gisteren even zin om met m'n nieuwe cam te spelen, dus onderstaande foto gemaakt. Gewoon als probeersel, maar was explored toen ik vanmorgen keek :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7375/11448757903_962ee198c4_c.jpg
I need coffee!! by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18

Grozno

acts without consequence!

Gefeliciteerd! Kerstboom op de achtergrond? Toch even kritisch hoor, is de DoF niet te klein? Volgens mij is het kopje niet volledig scherp, maar ik kan het niet heel goed zien. :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks! Is inderdaad kerstboomverlichting. Op F/1.8 geschoten, om de bolletjes zo groot mogelijk te krijgen, dus het kopje is niet overal even scherp.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Lekkere bokehfoto Tommy ;)

En ja, de weerspiegeling is (een keer) niet geshopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:36
Wow Tom, die is gaaf.
Toch wel een leuk cameratje dat kleine krengetje van ons >:)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483607

@CV_SmileY: Gaaf. Erg geslaagde foto wat mij betreft!
@ECiftci: Beetje rommelig beeld. Ik had in ieder geval niet de fiets mee in beeld genomen.
@tommyz: Mooi probeershot. Kan me voorstellen dat je blij bent met je nieuwe speeltje ;)

Gisteren een uur lang buiten in de kou gestaan te wachten tot de camera uit gerateld was, kom je er daarna achter dat de lens na 10 minuten al beslagen was.. 8)7 met 24 van de 100 foto's toch iets kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/test-800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07 19:40
Leuk!
Lage ISO/diafragma en sluitertijd van 30sec?

Wat waren ook alweer de handelingen voor dit soort foto's.
Iets met de spiegel uitzetten of in-camera ruisverwerking, zoiets?

Ben de komende week in het zuiden des lands (minder lichtvervuiling?) en wou het dan ook gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee hoe het 'officieel' zou moeten :P
Ben redelijk onvoorbereid op pad gegaan.

Ik heb het m.b.v. de triggertrap gedaan.

instellingen:
30 sec
f/10
ISO 2500
dit 50 minuten lang levert dan 100 foto's op die ik vervolgens heb verwerkt tot 1 foto. In dit geval dus maar 24 foto's daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 20:57
ISO2500? Is dat nodig? 'Vroeger' wilde je toch echt niet boven de iso400 komen bij dit soort lange opnames. Verder aardige foto; locatie niet super, en totaal aantal foto's te klein voor echt mooie strepen.

Ben wel benieuwd naar hoe je de foto's hebt samengevoegd.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Hoge ISO is nodig om überhaupt sterren te zien te krijgen, anders ben je nóg veel langer bezig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inquestos schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:01:
ISO2500? Is dat nodig? 'Vroeger' wilde je toch echt niet boven de iso400 komen bij dit soort lange opnames. Verder aardige foto; locatie niet super, en totaal aantal foto's te klein voor echt mooie strepen.

Ben wel benieuwd naar hoe je de foto's hebt samengevoegd.
een of ander simpel programmaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@HMJ: Thanks. Mooi shot! Deze is zeker niet in de randstad genomen? Ik wil hier ook wat mee gaan doen, maar de lichtvervuiling werkt een beetje tegen :(
@Lasteraar: Thanks!
@Soepie: Ja, echt een funcamera! Pak 'm veel makkelijker dan m'n DLSR! :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tommyz schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:36:
@HMJ: Thanks. Mooi shot! Deze is zeker niet in de randstad genomen? Ik wil hier ook wat mee gaan doen, maar de lichtvervuiling werkt een beetje tegen :(
@Lasteraar: Thanks!
@Soepie: Ja, echt een funcamera! Pak 'm veel makkelijker dan m'n DLSR! :)
Nee die lichtvlek links komt van Leeuwarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
HMJ

Idee is leuk alleen lijkt alles wel een beetje bewogen. Je ziet wel eens vaker van dit soort foto's op het net verschijnen maar daar lijkt de achtergrond, en de sterren toch wat strakker van ?

Maar idee is top. Zou alleen liever een iets strakkere/scherpere foto ervan zien :-)

Tijdens het kopje koffie gisteren deze 2 (snap)shots genomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3770/11470187813_742cc97d80_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2806/11470186833_f508c02076_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Solo... O-) Daarbij noem je het (snap)shots, maar ze zijn toch overduidelijk gecomposeerd. ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Grozno op 21-12-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
@tommyz op zich een mooie foto, maar ik vind het lastig door de onrustige bokeh rustig naar het onderwerp te kijken.

@Lasteraar mijn voorkeur gaat uit naar de z/w, de plant aan de zijkant is een beetje overbodig imo.

Hierbij de eerste foto (denk ik) van mijzelf die ik hier plaats :)
Afgelopen zondag in de kerk, gemaakt tijdens een volkskerstzang.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8633170/Volkskerstzang-2013-12.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door harmageddon op 21-12-2013 12:06 . Reden: Foto iets aangepast. ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:55
@Lasteraar: Jammer dat het oor van de mok afgesneden is.
Ik vind de B&W versie mooier, de onscherpte op de mok bij de kleurenversie maakt het patroon een beetje rommelig.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 13:25

Bio

@Tommyz: Leuke foto! Ik stoor me alleen een klein beetje aan het effect van de bokeh aan de onderkant.
@HMJ: Toffe foto, kijkt lekker weg. Er zit wel alleen een flinke halo om het landschap? Of is dat gewoon 'lichtvervuiling'?
@Lasteraar: Erg strak, waarbij ik de eerste zelf beter vind dan de tweede.
@Harmageddon: Erg gave foto ook. Het donkere past er wel bij, je hebt de sfeer goed gevangen.

Ik doe na lange tijd ook weer eens een duit in het zakje!

[ Voor 6% gewijzigd door Bio op 21-01-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
@HMJ: vet! Ik wil dat ook nog een keer gaan doen. Wil het combineren met een molen, in een mooie omgeving.
@johann3s: Mooie kleuren, maar ik vind de plaat verder wat saai. Alles klopt verder wel hoor, dat is het niet. Ik weet niet. Ben sowieso niet zo'n landschapsfanaat, daar kan het ook aan liggen ;)

Een fotootje uit India van mij. Meer is hier te vinden

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3671/11512005535_88f18681f0_c.jpg
DSCF2497 by Peter vd Ham, on Flickr

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:34

Woembah

YNWA

@Peter_Aragorn Echt een prachtige straatfoto! Natuurlijk is het wel jammer dat een redelijk deel van de gevels overbelicht is, maar er valt zo veel te zien dat ik letterlijk minuten naar deze foto heb zitten staren. :)

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Thanks! Overbelichte in de lucht is eerlijk gezegd ook wel bewust. Als ik dat goed zou uitlichten, daar midden op de dag in de zon van 40 graden, zou de rest veel te donker zijn geweest :)

Het moment een paar seconden later heb ik ook vastgelegd, maar ik vond de eerder geplaatste sterker... http://www.flickr.com/pho.../in/set-72157638940625546

[ Voor 33% gewijzigd door Peter_Aragorn op 23-12-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik de overbelichte lucht af vind leiden van de foto. Beetje halve gevels die één worden met de lucht omdat alle detail verloren is gegaan en het idee dat er in de verte iets niet klopt omdat mijn hersenen vermoeden dat daar nog gebouwen zouden moeten staan die niet zichtbaar zijn op de foto (of ook alleen het onderste gedeelte van zichtbaar zijn).

Tweede foto is qua belichting net iets fijner om naar te kijken omdat er geen mensen in de voorgrond staan (die op de eerste foto me net te donker lijken, die man links had bv. wel wat lichter gemogen van mij). Maar ik kan me voorstellen dat je de eerste foto beter vindt qua verdeling van mensen op de foto.

[ Voor 29% gewijzigd door henkie196 op 23-12-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind op allebei de foto's de mensen flink onderbelicht en de huizen bovenin overbelicht eigenlijk. Lijkt me een hele lastige locatie, maar ik zou er zelf voor hebben gekozen om nog wat meer te overbelichten, zodat in ieder geval de mensen goed belicht zijn (daar kijk je toch het eerst/meeste naar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hahn schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:41:
Ik vind op allebei de foto's de mensen flink onderbelicht en de huizen bovenin overbelicht eigenlijk. Lijkt me een hele lastige locatie, maar ik zou er zelf voor hebben gekozen om nog wat meer te overbelichten, zodat in ieder geval de mensen goed belicht zijn (daar kijk je toch het eerst/meeste naar).
Het is inderdaad niet een erg makkelijke locatie. De zon is zo ongelofelijk fel op sommige momenten daar. Helaas was dit er een van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Beetje met shadows & highlights spelen in Photoshop en een layer die de onderste helft van de foto een +1 exposure geeft doet al wonderen wat mij betreft, dan kan je de gezichten tenminste zien:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j50dtUPX17XFQHrAYgBGPOQJ/full.jpg

En met de raw moet er vast nog wel een stuk meer terug te halen zijn :) Door het verkleinen werd 'ie vrij ranzig verscherpt :+ Heb ik verder niks mee gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 24-12-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ja klopt! Ik zal eens naar de RAW kijken van de week. Ik vond het echter niet heel storend, dat het wat donkerder was vooraan. Juist omdat de man in het midden dan mooi uitkomt.

Maar thanks voor de opbouwende kritiek!

[ Voor 10% gewijzigd door Peter_Aragorn op 23-12-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:22

Barrycade

Through the...

@johann3s: ik mis wat contrast en het lijkt dat de brug onscherp is. Is dat door beweging van het statief?
@Peter_Aragorn: Onwerkelijk druk daar op straat. Het is een interessante foto, ook omdat alle mensen in het midden lijken te wijken. Overbelichte deel doet mij met mijn ogen knijpen. Maar geeft wellicht een goede indruk hoe het daar was.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7309/11502211514_249b7d688e_z.jpg
Portret by Barrycades, on Flickr

Portretje van mijn dochter van afgelopen zomer. Hier ook voor z/w gekozen omdat de omgeving anders te veel aandacht zou trekken. Vind het lijnen fijn, en de belichting, maar wellicht hebben jullie een andere mening. Mede omdat het jullie dochter niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Men wijkt het midden omdat er op 30 centimeter achter mij gewerkt werd aan de riolering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:13

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@HMJ, mooie plaat. Ik houd wel van landschap en stille plaatjes, ik vind hem wel gelukt.
@Lasteraar, je tweede (ZW) vind ik mooier, vind de achterkant van de horloge een beetje saai. En zoals voorgangers zeiden jammer van het afgesneden oor.
@harmageddon. Vind het een goede foto, niks op aan te merken eigenlijk en de sfeer heel goed vastgelegd, komt natuurlijk over.
johann3s: Mooie plaat, persoonlijk vind ik het wel iets vredigs uitdrukken. Prima plaat als je het mij vraagt.
@Peter_Aragorn: Iets te veel overbelicht naar mijn smaak, Hahn's bewerkte versie is stukken beter maar geeft wel mooi weer hoe het daar was.
@Barrycade: Vind het niet heel bijzonder(misschien omdat het niet mijn dochter is :P ), maar zeker geen slechte plaat. Of nou, eigenlijk vraag ik me wel af wat ze ziet... Dus het had toch mijn aandacht, kan verder ook geen aanmerkingen vinden, niks mis mee dus

Na een ochtendje spelen in de avelingen (gorinchem) kwam ik dit tegen in het riet. Ik zag het en schoot het. Ben zelf wel tevreden over deze plaat gezien de weinige ervaring die ik tot nu toe heb :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5548/11497752584_c4b669d955_c.jpg
Lost... by Mr Pingu, on Flickr

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Barrycade: De uitsnede vind ik wat ongelukkig. Ze mist stukken arm/vingers. Ook mis ik extra ruimte aan de linkerkant (waar ze heen kijkt).

@Mr Pingu: De verstoring in het zand vind ik heel jammer. Het komt op mij nu meer over dat het gemanipuleerd is (het doosje is er (fotogenieker) neergelegd). De onscherpte op de achtergrond is wel wat onrustig, maar het doosje trekt wel genoeg de aandacht waardoor het niet direct opvalt.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

BlaTieBla schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:37:

@Mr Pingu: De verstoring in het zand vind ik heel jammer. Het komt op mij nu meer over dat het gemanipuleerd is (het doosje is er (fotogenieker) neergelegd). De onscherpte op de achtergrond is wel wat onrustig, maar het doosje trekt wel genoeg de aandacht waardoor het niet direct opvalt.
Helaas, was dit al zo. Zelf vond ik het niet zo storend want ik weet dat ik het zo aantrof maar voor anderen kan dat inderdaad anders zijn...

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Peter_Aragorn schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:54:
@HMJ: vet! Ik wil dat ook nog een keer gaan doen. Wil het combineren met een molen, in een mooie omgeving.
@johann3s: Mooie kleuren, maar ik vind de plaat verder wat saai. Alles klopt verder wel hoor, dat is het niet. Ik weet niet. Ben sowieso niet zo'n landschapsfanaat, daar kan het ook aan liggen ;)

Een fotootje uit India van mij. Meer is hier te vinden

[afbeelding]
DSCF2497 by Peter vd Ham, on Flickr
Hoi Peter.
Ik zag dat Hahn wat probeerde. Dus probeer ik ook wat :-)
Leuke foto, alleen erg donker.. Zeker met het zwart wit vind ik hem veel te veel contrast hebben. Lichter maken kan. Maar er zit veel wit in de foto.

Ik vind hem zo een stuk prettiger kijken. Beetje afgemat om het felle ervanaf te halen.
Leuke foto's verder !

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2832/11521598736_267706a581_o.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Lasteraar op 23-12-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Cool! Thanks! Ik zal hem zelf een dezer dagen ook nog eens door PS halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het is allemaal kwestie van smaak natuurlijk, maar wat jij (Lasteraar) ervan gemaakt hebt vind ik echt ver-schrik-ke-lijk :X Je hebt gewoon een grijze waas over de bovenste helft heen gegooid... Ja, daardoor is het overbelichte wat minder prominent, maar wat mij betreft 10x liever overbelicht dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 17-07 20:57
Ik vind het ook wel een mooi straatbeeld Peter, er valt veel te zien. Ik denk dat er wat betreft bewerking nog wel wat uit te halen valt (maar daar is ook een topic voor).

Mr.Pingu: zou een mooi beeld in een serie kunnen zijn. Je gaat je afvragen wat dat doosje daar doet. Met wat meer foto's (een wide-angle van de duinen, een ander onderwerp, een strandbal, ik noem maar wat), zou je zo een mooi (bedacht) verhaal kunnen vertellen.

[ Voor 35% gewijzigd door inquestos op 24-12-2013 00:09 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Die grijze waas heb ik op het laatst pas toegevoegd. Deed gewoon pijn aan m'n ogen al dat wit :-)

Overigens heb ik wat meer gedaan dan alleen een waas. Zo heb ik de foto in 2 delen geknipt. Waarbij ik de gebouwen en mensen achterin wat meer contrast heb gegeven. De voorgrond juist contrastlozer en dit samen laten smelten tot een plaatje. Sommige delen zijn wat scherper gemaakt. Andere delen zijn wat donkerder en lichter gemaakt.

Daarna heb ik wat met de gammacorrectie en belichting zitten spelen. Het eindresultaat vond ik wel lekker smoelen, behalve die te lichte witte lucht. Heb nog even getwijfeld maar die waas maakt het wat mij betreft af. Gelijk een mooie link met de mondkapjes.. :+

Bij jou bewerking Hahn is de lucht overbelicht. en lijken de mensen wel op plastic popjes. En ook veel te hard zwart allemaal. Alle detail gaat erdoor verloren doordat het te donker is en boven doordat het te licht is.

Naar mijn mening oogt de plaat zo in ieder geval rustig en als een geheel.
Maar goed.. niet mijn foto.. Peter.. doe je best :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
In het origineel (vorige pagina) was het zwart nog veel meer dichtgelopen, dat heb ik iets opgehaald. Met de lucht kan je niks want JPG waar gewoon geen informatie in zit. Misschien dat Peter er nog iets mee kan met de raw.

In jouw versie kan ik alleen maar naar de grijze smog (want daar lijkt het op) kijken, omdat het totaal niet natuurlijk eruit ziet, ook omdat je duidelijk ziet dat het halverwege opeens ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik had in LR gister even snel naar de lucht gekeken. Zit vrij weinig informatie in. Ikzelf vind het overigens juist mooi, dat het fel is.

Maar ik ga er ook nog even mee spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

inquestos schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:07:

Mr.Pingu: zou een mooi beeld in een serie kunnen zijn. Je gaat je afvragen wat dat doosje daar doet. Met wat meer foto's (een wide-angle van de duinen, een ander onderwerp, een strandbal, ik noem maar wat), zou je zo een mooi (bedacht) verhaal kunnen vertellen.
Bedankt voor de tip, heb misschien nog wel een foto die er bij past. Eentje van waaiend riet en een ander klein strandje, zal eens kijken of ik die hier ook kan neerzetten.

Verder zijn er niet echt duinen omdat het een klein strandje van een rivier is. Bovendien is het niet echt de tijd van het jaar voor strandballen, eerder kerstballen :9 Just kidding, bedankt voor je feedback.

Zie hier mijn 2 andere shots die er misschien bijpassen: http://flic.kr/ps/JbUgN (beroerd dat die share knop per foto weg is in chrome, IE is ie wel merk ik nu op...)
Echter ben ik daar niet helemaal tevreden over, van die ene was de horizon echt scheef en moest best veel croppen :( Die van de rietpluimpjes.

Die andere oogt zo grauw, maar het was zaterdag ook best wel grauw weer. Verder vind ik hem eigenlijk wel oke ( niet bijzonder though)

[ Voor 22% gewijzigd door Mr Pingu op 24-12-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 14:55

mennovanw

Canon? You can!

Op eerste kerstdag tussen het ontbijt en het kerstdiner maar eens (op de fiets - al twee jaar niet gebruikt) mijn mooie Rotterdam gaan vastleggen.

Geschoten met de Sony A7 en de Canon FD 35 tilt-shift (goede lens btw).

Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/hefklein.jpg

Vond het beeld van de dame die e.e.a. aan het overdenken was i.c.m. de tilt-seperatie van de Hef op achtergrond wel aardig..

offtopic:
Excuus oh grote boze mod voor het plaatsen van 2 foto's. Zelfkasteiing is zeker op z'n plaats hier ;)

[ Voor 52% gewijzigd door mennovanw op 27-12-2013 15:22 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@mennovanw: Eerste indruk, de brug is niet scherp. Tweede indruk, oh wacht, er zit iemand op de voorgrond.
Ik snap het idee achter de foto (denk ik) wel; persoon zit ongefocust naar iets te kijken, toepasselijk dat dat ook onscherp op de foto is. Maar tegelijkertijd valt de persoon ook totaal niet op in de foto als onderwerp. Als de persoon op de voorgrond meer gescheiden was van de achtergrond was ze misschien ook eerder als onderwerp opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 15:26
Heeft er ook mee te maken dat de zon afleidt, ze valt gewoon weg door het contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Tilten en shiften is leuk, maar in deze foto vind ik het tilten eigenlijk vooral storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm ook niet fijn om naar te kijken eigenlijk. De focus ligt op de persoon rechtsonder, maar m'n ogen gaan toch constant naar de brug, maar die is niet in focus, wat irritant is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

@lasteraar die 2e foto vind ik leuker, de eerste is een beetje dof en ik vind horloges leuker van voren
@harmageddon, je foto is erg donker en een beetje bewogen (goed te zien aan het been/ handen rechtsonderin)
aan de exif te zien heb je een 5D II op 24mm f2.8 1/50 en iso 1000 geschoten
@johann3s leuke kleurtjes, maar het doet mij niet zoveel.
ik denk dat iso 3200 en met een beetje belichtingscompensatie (+2/3ev) wat leuker was geweest.
ik moest wel ff kijken naar de naam, ik vond het wel grappig zo'n naamgenoot :+

2e kerstdag heb ik met familie een boswandeling gemaakt, De wandeling zelf was niet zoveel aan. bruine bladeren groen gras en grauwe lucht.Maar dat veranderde bij zonsondergang. Ik had echt een Wauw momentje. ik heb heel veel verschillende foto's gemaakt, ik vind het moeilijk om een leuke compositie te creëren. ik heb dus lukraak wat dingetjes geprobeerd, ik kan evt een testcaseje maken.

Mn camera is de beste niet (in termen vas DR en ruis aps-c doet het stukken beter), heb geprobeerd de oranje lucht goed te belichten en in PP flink aan de schaduwen te trekken. samengevoegd tot pano, en dit is het resultaat.
Edit ik zie dat de autofocus steken heeft laten vallen :-(

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1220126_stitch.jpg
voor de liefhebber is er ook een 2e foto

[ Voor 65% gewijzigd door mrc4nl op 28-12-2013 01:59 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hierbij mijn eerste foto in dit topic. Ben echt een beginnend fotograaf met veel enthousiasme maar heb erg veel moeite om mooie composities te zien en daarom vind ik het lastig om te oefenen. Wat ik voornamelijk doe is door de zoeker kijken hoe het plaatje er op mijn camera uit komt te zien. Vanmiddag hiermee gespeeld en ineens viel het me op dat het nogal waaide en dat je daarvan gebruik kunt maken op foto's. Hierbij het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/47487061/duinsmall.jpg

Ik moet eerlijk zeggen dat de foto op 'Auto' is gemaakt maar ik wil eerst oefenen met mooie composities ontdekken en dan pas spelen met de instellingen. Wat ik zelf er mooi vind is het kleurverschil op de foto tussen de grond en de lucht, er zit contrast in. Daarnaast vind ik het windeffect op het 'riet' mooi. Er is echter niet 1 duidelijk punt op de foto wat de aandacht trekt, daardoor kijkt het wat onrustig vind ik. Eigenlijk wilde ik daar die schuine boom voor gebruiken, of eigenlijk dat houten paaltje zonder bladeren op 1/3e van links. De mensen op de foto moet ik nog editen.

Grote foto hier

Ben erg benieuwd, hopelijk hebben jullie tips voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:21
@hierboven: hoi, welkom. Ik zal de rest even voor zijn ;): net zoals jij om advies vraagt vinden anderen het ook fijn als je wat commentaar geeft op hun foto's, daar is dit topic immers voor. Jouw post gaat echter enkel over jezelf. Tip voor de volgende keer :).

Je bovenstaande foto vind ik niks bijzonders. De kleuren van het gras en groene bomen kijken wel lekker maar de compositie vind ik echter niet optimaal.
De horizon heb je (standaard) midden op de foto gezet. Ik had hem liever wat hoger gezien, op 2/3. De lucht boeit me namelijk niet heel veel en dan had ik wat meer voorgrond gehad.
Daarnaast had je de foto misschien kunnen maken als de mensen middenin liepen? Ik vind ze nu wat 'krap' aan de rechterkant (weinig ruimte tussen hen en de rand van de foto).
De schuine boom die je benadrukte in je toelichting is op de foto echter niet zo aanwezig. De takken van die boom vallen precies op de bomen in de achtergrond waardoor er weinig contrast is en hij slecht zichtbaar is.
ik wil eerst oefenen met mooie composities ontdekken en dan pas spelen met de instellingen
Ik zou juist eerst lekker oefenen met de instellingen en kijken wat je met belichtingen, sluitertijd en diaf. kunt bereiken en je niet meteen scheel kijken op de compositie. Zelfs al vind je nu een mooie compositie, dan kun je er misschien nog geen mooie foto uit krijgen omdat je de belichting helemaal fout hebt? Uiteraard persoonlijk, maar zo heb ik het geleerd :).

@marcnl: Lekkere kleuren in de lucht. Scherpte laat indd wat te wensen over.
@mennovanw: Bijzondere foto. Ben het met bovenstaande commentaren eens. De zon trekt toch wel erg veel de aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je leert bij autorijden ook niet eerst om goed te kijken, maar eerst om de auto te besturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Volgens mij zijn er twee soorten mensen die fotograferen: die van voor de camera, en die van achter de camera. De eerste let primair op techniek en de tweede op compositie. Echter beide factoren zijn belangrijk; alleen een scherpe foto is niet spannend en een mooie foto die niet scherp is jammer...

Zelf vind ik de foto van XeNeRgY wel in orde, vooral door het verhaal dat hij erbij vertelt. Dat de lucht niet belangrijk is, vind ik onzin, het schept juist het conrast met de (voor)grond. Als de lucht minder was, dan werd het - imho - een saaie foto.
Wel vind ik de boom op 1/3 van links in dit geval storend. Je kan deze gebruiken om diepte te creëren, maar doordat deze wegvalt in het bos, werkt dit hier niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 19:35
Jolke schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:26:
Volgens mij zijn er twee soorten mensen die fotograferen: die van voor de camera, en die van achter de camera. De eerste let primair op techniek en de tweede op compositie. Echter beide factoren zijn belangrijk; alleen een scherpe foto is niet spannend en een mooie foto die niet scherp is jammer...

Zelf vind ik de foto van XeNeRgY wel in orde, vooral door het verhaal dat hij erbij vertelt. Dat de lucht niet belangrijk is, vind ik onzin, het schept juist het conrast met de (voor)grond. Als de lucht minder was, dan werd het - imho - een saaie foto.
Wel vind ik de boom op 1/3 van links in dit geval storend. Je kan deze gebruiken om diepte te creëren, maar doordat deze wegvalt in het bos, werkt dit hier niet echt.
Qua lucht ben ik het met je eens, die kan juist ook ondersteunen. Verder vind ik het zelf wel fijn als ik het verhaal erbij begrijp zonder de ondersteunende post erbij, dus alleen vanuit het beeld. Daar mis ik hier iets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:44
@mennovanw: ik weet niet waar ik op de foto moet kijken. De brug trekt als eerste mijn aandacht, doordat hij zo immens is ten opzichte van de rest. Helaas ga ik alweer snel met mijn ogen de rest van de foto af, doordat hij niet scherp is.

@mrc4nl:
hij is inderdaad niet heel scherp, zoals je aangeeft (AF probleem). Maar de kleuren in de lucht vind ik wel lekker :)

@XeNeRgY:
De boom/paal net van het midden trekt ontzettend mijn aandacht, maar prettig is het niet. Dus dat is jammer. Qua kleuren vind ik hem erg grauw. De bomen zijn niet zo groen als ze horen te zijn en ze zijn niet scherp. Haal die camera dus maar snel van 'Auto' af en ga eens lezen over de instellingen van je camera ;)

-------------

Mijn bijdrage dan maar! En persoonlijk ben ik er best wel een beetje trots op :)
Ik ben namelijk samen met een vriend van mij aan het experimenteren gegaan met een aquarium, water en heel veel prullaria om er in te gooien :+
Toen we de smaak te pakken hadden en er steeds meer leuke foto's uit begonnen te krijgen, wilde ik wat meer uitdaging en besloten we een brandend waxine lichtje in het water te gooien. Jullie raden waarschijnlijk al wat de eerste resultaten waren.

Juist: kaarsjes die uit gingen door de 'wind' van het laten vallen, kaarsjes die uitgingen door het onderdompelen en zo nog vele pogingen :P
Uiteindelijk hebben we een aantal foto's goed weten te timen en hebben we daar deze van gemaakt. Deze bestaat uit een tweetal foto's welke we samengevoegd hebben. Ik ben zelf zeer tevreden met de foto! :)

Exif: 50mm, 1/160, f13, iso 200
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7384/11654803915_b173cecc8a_c.jpg
Candle Splash by Patrick de Bie

- fun fact -
Toen we in de supermarkt even wat lunch aan het halen waren, zagen we een zakje snoep kikkers liggen. Die groen witte snoepjes.
Dus ik besloot zo'n zakje te kopen om kikkers in het aquarium te mikken. Kikkers moeten zwemmen toch?
Dus ik zeg in de kassa rij tegen m'n maat: eens zien hoe diep die kikkers gaan.
De blik op het gezicht van de mevrouw achter ons in de rij.... _O-

[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 31-12-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

pdebie schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:19:
Mijn bijdrage dan maar! En persoonlijk ben ik er best wel een beetje trots op :)
Ik ben namelijk samen met een vriend van mij aan het experimenteren gegaan met een aquarium, water en heel veel prullaria om er in te gooien :+
Toen we de smaak te pakken hadden en er steeds meer leuke foto's uit begonnen te krijgen, wilde ik wat meer uitdaging en besloten we een brandend waxine lichtje in het water te gooien. Jullie raden waarschijnlijk al wat de eerste resultaten waren.

Juist: kaarsjes die uit gingen door de 'wind' van het laten vallen, kaarsjes die uitgingen door het onderdompelen en zo nog vele pogingen :P
Uiteindelijk hebben we een aantal foto's goed weten te timen en hebben we daar deze van gemaakt. Deze bestaat uit een tweetal foto's welke we samengevoegd hebben. Ik ben zelf zeer tevreden met de foto! :)

[afbeelding]
Ik vind het een erg goed gelukte foto.
Toch een puntje van kritiek, het aluminium bakje is niet echt mooi strak, dat is eigenlijk zonde van zo'n strakke foto.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 08:32

KabalA!

[ No-Life ]

[afbeelding]

- fun fact -
Toen we in de supermarkt even wat lunch aan het halen waren, zagen we een zakje snoep kikkers liggen. Die groen witte snoepjes.
Dus ik besloot zo'n zakje te kopen om kikkers in het aquarium te mikken. Kikkers moeten zwemmen toch?
Dus ik zeg in de kassa rij tegen m'n maat: eens zien hoe diep die kikkers gaan.
De blik op het gezicht van de mevrouw achter ons in de rij.... _O-
Ik vind het een vette foto :)
Heb zelf afgelopen weekend een flitser gekocht in de hoop ooit ook zulke 'probeersels' te maken ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Eentje waarbij het kaarsje brandt maar nog niet gevallen is, en een met een gevallen niet (meer) brandend kaarsje?
Erg cool imo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Een waar het kaarsje drijft en dus de vlam gewoon brand en een waar het kaarsje in het water valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:52
@Pdebie
Ik vind hem goed gelukt! Misschien dat het geheel wat hoog gekaderd is, zou voor mij wat lager mogen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7405/11710012326_a08fb5367f_z.jpg

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Leuke foto, Gdzr! Lekker losjes op straat, heel gewoon eigenlijk. Maar lekker verlicht, invulflits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Fill flash zou ik wel een bazenactie vinden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:52
Haha, all natural light en gewoon 1 exposure. Maar thanks :P

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Laatst online: 15-04 03:27
Zo! Dat is erg knap dan dat alles zo goed zichtbaar is. Betekend dit nou dat de dynamic range van de camera heel goed is? Ik vind hem zelf ook wel wat hebben. Je ziet alleen dat alles een beetje krom? is, heb je een lens gebruikt met een korte brandpuntsafstand? Stoor me verder niet eens zo heel erg.

@pdebie
Gave foto! Echt zo'n wallpaper foto. Ook mooi hoe alles zo zwart is. Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?

@mennovanw

Ik denk dat de foto mooier was geweest als je iets dichter bij je onderwerp zat. Verder lijkt zo'n lensje me leuk om mee te spelen alleen word alles om het midden wel erg snel wazig. Als de overgang scherp naar wazig minder snel was geweest en dus ook een deel van de brug scherper dan was de foto denk ik meer een succes. Zoals eerder gezegd gaat daardoor de aandacht meer naar de brug toe.

@mrc4nl
Hij is niet zo heel erg scherp heb ik het idee. En verder zit er ook echt enorm veel ruis bij de bomen. Al moet ik eerlijk toegeven dat de lucht er wel heel erg mooi is uitgekomen. Ik weet zelf nog niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Hier dan een fotootje van mijzelf. Deze foto had ik gelukkig in RAW geschoten, dit is de eerste keer dat ik echt met nabewerking aan de gang ga. Hiervoor heb ik de app Fhotoroom gebruikt op mijn Surface.
De foto hoe die was zonder nabewerking was bij lange na niet mooi. Het was die dag heel erg mistig wat bij deze foto geen succes was. Gelukkig heb ik dat eruit gekregen. Ook was de scherptediepte iets te klein en hier valt het wat minder op.

Ben benieuwd wat jullie vinden.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5505/11719500276_ce31dd2b08_c.jpg
druppel by Holy_Cheese, on Flickr

Edit: Hij is geschoten op f/2.4 dus de scherpte laat wat te wensen over. Verder lijkt hij ruizig en zijn de overgang van zwart naar grijs niet mooi maar dat komt denk ik door de kwaliteit waarmee de app hem heeft opgeslagen. Hij is van 10mb oid naar 600kb gegaan dusja. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Heilige Kaas op 03-01-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Heilige Kaas schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 00:45:
@pdebie
Gave foto! Echt zo'n wallpaper foto. Ook mooi hoe alles zo zwart is. Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Zwarte plaat als achtergrond en verder in Lightroom natuurlijk wat bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 14:55

mennovanw

Canon? You can!

Interessante foto's weer voorbij zien komen!

@Pdebie: toffe foto! Vind het idee ook cool. Ik had zelf een iets andere uitsnede genomen, nu wel erg veel zwart.

@Gdzr: prima streetfoto. Vind dat flare'tje bij de rugtas wel jammer. Is deze erin geshopt of kwam ie zo uit de lens rollen?

@Heilige Kaas: cool onderwerp maar ik vind de uitsnede wat doods / teveel gecentreerd. Volgens mij kan er zo minimaal een kwart van de foto af aan de rechter- en bovenkant.

Wat zijn de meningen over deze (gemaakt met de A7 en de Canon LTm 35 f2 uit begin jaren '60)

Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/vespaklein.jpg

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

@pdebie: leuk gedaan! Als het onderwerp lager in de foto zou zitten was het een prima plaat voor een schermachtergrond.

@Gzdr: Lekker scherp en goed belicht, kijkt fijn!

@Heilige Kaas: Ik vind de vingers afleiden en de compositie te ruim, verder leuk gedaan. :)

@mennovanw: Ik vind de plaat wat te donker, maar vooral het onderwerp niet zo boeiend.

Ik heb nog een straatplaat van een tijdje terug, ik wil de z/w omzetting nog een keer overdoen binnenkort.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2812/11089488474_3fcd0b3cea_c.jpg
Nieuwe Nozems by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

wat mij opvalt,veel zwart wit fotos de laatste tijd :+
@Woutoud die fietsen op de voorgrond doen het voor mij niet zo, ik denk dat het leuker is als je ze op het bankje ziet zitten
Edit, ow nevermind dan :+

@pdebie, goed gelukt!, misschien nog een beetje croppen want de rechterkant is erg leeg.
@holy-cheeze, Wow, ik zie geen minpuntjes. prima plaat!
@mennovanw, de lichtinval is wel interessant maar je onderwerp komt moeilijk los van de achtergrond, vooral omdat de scooter erg donker is.

Ik was van de week eens verveeld en probeerde wat macro foto's van huisvoorwerpen, hieronder een schoonmaakspons, is gestacked btw.De tegenvallende scherpte komt denk ik door diffractie, het is een beste vergroting namelijk. De fotos zijn misschien niet bijzonder , maar ik vond het wel leuk om ze te delen :)
ik had 2 fototjes gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1220443.JPG Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/soQz4I91epsj8mssGDx4e5tp/full.jpg

[ Voor 138% gewijzigd door mrc4nl op 08-01-2014 01:22 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Welk bankje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
@Heilige Kaas
Ik vind het idee leuk, maar de achtergrond leidt wat af. Zo te zien iets te ver doorbewerkt? En dan doel ik op de duidelijke gradaties van zwart naar wit. Ook is ie niet helemaal overal scherp.

@mennovanw
Typisch zo'n foto die je voor je ziet als je er bij staat, maar die er op het scherm niet zo uitkomt als je hem zag. Misschien was een andere compositie iets mooier geweest. De scooter is druk en de achtergrond ook, waardoor het allemaal een beetje too much wordt.

@woutoud
Leuke gezichtsuitdrukkingen. Ook de muur komt er mooi uit in zwart-wit! De zadels op de voorgrond voegen niet veel toe. Ik denk dat een ruimere crop (als dat kan) of een iets kleinere crop wat beter uitkomt.

@mrc4nl
Ik weet niet echt goed wat ik er van moet vinden. Maar zoals je zelf al zegt: niet echt bijzonder, maar leuk om even te delen.

Dan maar eens 1 van mezelf.
Afgelopen december naar de kerstmarkt in Düsseldorf geweest. Midden op straat stond ineens een straatartiest, een hele goede zelfs. Veel mensen gingen eromheen staan, maar deze foto is genomen toen het nog even rustig was. Toevallig stond er een stel dames op de achtergrond en gaven ze elkaar een kus toen ik de foto nam.

Omdat ik de zanger er echt uit wilde laten springen en de jongen op de achtergrond zich min of meer vermengde met zijn gezicht (zelfde huidskleur), heb ik ervoor gekozen de foto naar zwart wit te halen en alleen de zanger in kleur te laten. Zo heb ik een 'pop-out' effect proberen te creëren.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!
Afbeeldingslocatie: http://ppcdn.500px.org/57004392/0bf9e7c5775b19e7a381496b4b9cd5b3051324bc/4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door HwKok op 07-01-2014 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Wijder kan niet, dit is uncropped. Als ik de fietsen weg zou croppen, blijft er vervolgens niets van de compositie over. Bovendien horen de fietsen er een beetje bij, de foto heet niet zomaar 'nieuwe nozems'.

Over jouw foto. Op zich een leuke foto, maar ik vind het selectieve z/w lelijk en de crop niet zo boeiend.
Ik zou graag een volledige z/w- of volledige kleurenversie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:41
mrc4nl schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:40:
Ik was van de week eens verveeld en probeerde wat macro foto's van huisvoorwerpen, hieronder een schoonmaakspons, is gestacked btw.De tegenvallende scherpte komt denk ik door diffractie, het is een beste vergroting namelijk. De fotos zijn misschien niet bijzonder , maar ik vond het wel leuk om ze te delen
Diffractie is dit niet, tenzij je een heel klein diafragma hebt gebruikt. Hoe heb je de vergroting bereikt, want tussenringen veroorzaken ook de nodige onscherpte net zoals minder goede (lees: niet achromatische) close-up filters.

@woutoud: gezien je verhaaltje en de foto had ik ook liever meer van de fietsen gezien, dus is het beetje half onderwerp. Hoort het nu wel of niet in de foto, zeg maar. Verder wel een boeiende plaat met een aantrekkelijke z/w omzetting.

[ Voor 15% gewijzigd door Universal Creations op 06-01-2014 20:34 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Universal Creations schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:32:
[...]

Diffractie is dit niet, tenzij je een heel klein diafragma hebt gebruikt. Hoe heb je de vergroting bereikt, want tussenringen veroorzaken ook de nodige onscherpte net zoals minder goede (lees: niet achromatische) close-up filters.

@woutoud: gezien je verhaaltje en de foto had ik ook liever meer van de fietsen gezien, dus is het beetje half onderwerp. Hoort het nu wel of niet in de foto, zeg maar. Verder wel een boeiende plaat met een aantrekkelijke z/w omzetting.
inverse 45mm f2 (minolta :p) op een 80-200mm zoom gemonteerd k had de 45 een beetje geknepen (f5.6) en de 200mm op f11 voor de dof.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Diffractie wordt inderdaad erger met een grotere vergroting omdat het effectieve diafragma kleiner is dan de ingestelde waarde. Maar 2 lenzen op elkaar zorgt eigenlijk ervoor dat de lens op de body een soort veredelde tussenring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:55
@mennovanw: hele foto is onderbelicht dus dat is een beetje zonde. Daarnaast begrijp ik dat je hebt geprobeerd om het lijnenspel van het invallende licht te pakken maar dat is niet helemaal gelukt volgens mij...

@Woutoud: Overall mooie foto. Scherp en mooi in BW. Het zou wel leuk zijn als je of iets meer van de fietsen zag of juist helemaal niets. Maar wel een leuke foto :)

@HwKok: Ik ben sowieso niet zo van de selectieve BW maar als het gebeurd is het leuk om te doen met een kleur ipv een object, imo...

Dan eentje van mij: Mocht gister het World Port Center in (http://goo.gl/maps/6Ipzw) en op de 31ste verdieping hebben ze daar een groot balkon. Daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3772/11804429975_a3dc889da7_z.jpg
Mighty bridge by Eyup Ciftci

[ Voor 109% gewijzigd door Limbeckx op 07-01-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:05

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@ECiftci: Kijk, dat is nog eens leuk, ergens komen waar dat 'normaal' niet kan. Fijne plaat hoor, zet alleen je horizon even recht.

@HwKok: Tja, ik vind 'm niet zo geslaagd. Ik snap je verhaal, maar werk het vervolgens wel beter uit. Zo is de persoon achter de neus van de gekleurde persoon ook nog deels in kleur, zonde.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
HwKok schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:12:
@Heilige Kaas
Ik vind het idee leuk, maar de achtergrond leidt wat af. Zo te zien iets te ver doorbewerkt? En dan doel ik op de duidelijke gradaties van zwart naar wit. Ook is ie niet helemaal overal scherp.
Dat is helaas de eigenschap van de app die ik heb gebruikt. Helaas is die, ondanks dat hij super fijn werkt, niet geschikt voor serieus werk omdat de resulteren JPG in hele lage kwaliteit wordt opgeslagen. En die lage scherpte komt door het lage diafragma wat eigenlijk gewoon zonde is van de foto, een beetje een foutje die ik zelf al inzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003

Deathchant

Don't intend. Do!

@mr4cnl: sow dat is een CA'ige spons, die eerste. Beetje ruizig ook. Overigens, als je last denkt te hebben van diffractie, dan moet je toch ook al op de f/11+ gezeten hebben he? Waarom eigenlijk voor zoiets "plats" als een spons? Was je niet beter af geweest met ietsje minder dichtbij, dan f/8, en dan wat croppen?

@hwKok: hij is niet erg scherp en ook wat donker. De selectieve kleuren vind ik hier niet echt mooi; wilde je hiermee meer aandacht trekken naar de persoon?

@ECiftci: dat is wel een gave foto! Indd, van dat standpunt heb ik het nog niet gezien. Erg mooi. Aerial shots vind ik sowieso wel mooi en dan flink zoomen :) Ik zou deze foto wel eens willen zien wat meer ingezoomd maar toch zo dat de brug er helemaal op staat. Dus van nog verder weg en dan nog meer ingezoomd. Uiteraard is dat laatste niet als kritiek op jouw foto bedoeld ;)

Interieur van een rijke boer in Noorwegen, Hardangervidda om precies te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2836/11843942306_87c7d1ede7_c.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

Zo, alweer een hele tijd geleden dat ik hier iets gepost heb...
Maar ik heb sinds kort een nieuwe computer die wel weer de post processing aankan, dus ben weer wat actiever geworden met fotografie! :*)

Daar gaan we!

mennovanw (brug)
Mooie compositie, maar ik vind het effect van de onscherpte vreemd. Wel vet om met zo'n lens te kunnen spelen!! Zwart wit staat hier wel, maar ik ben ook benieuwd hoe hij in kleur overkomt.

mrc4nl
Wauw! Wat een vette lucht! Super kleuren. Maar er zijn ook delen van de plaat die minder interessant zijn. Mijn oog wordt getrokken door de oranje streep in de lucht, de bomen in het midden die boven de rest uitsteken, de reflecties in de plassen en de takken linksboven. De rest is een beetje leeg, en het zijn best gote vlakken waardoor mijn blik wat onrustig heen en weer springt tussen de interessante onderwerpen. Daarom vind ik de 2e foto beter. Dat is meer één geheel. Maar ik zou zou beide wel in het groot aan mijn muur willen hangen.... ik hou van die dramatische luchten!
Moet zelf ook maar eens een panoramaatje gaan proberen binnenkort... Welke software gebruik je daarvoor? Iemand anders nog tips?

XeNeRgY
Welkom! Leuk dat je net begint en enthousiast bent. Hou dat lekker vast! :)
Ik vind je foto chaotisch. Er zijn teveel dingen die de aandacht trekken terwijl er geen duidelijk onderwerp is. Goed... ik ben geconditioneerd als fotograaf om de verdorven boom als onderwerp te zien, omdat die op zo'n compositielijntje staat... Maar als dat echt je onderwerp is moet hij veel dramatischer in beeld. Check ook de takken die net aan de linker kant het frame in steken. De horizon in het midden vind ik ook niet echt werken. Ik vind die mensen met die hond trouwens niet zo'n probleem. Eigenlijk wel leuk. Het geeft wat dieptewerking en iets van een verhaal.
Misschien wel een leuke uitdaging voor je: ga terug naar dezelfde plek (of iets wat erop lijkt qua indeling) en kies een onderwerp, en probeer dat vervolgens zo duidelijk/dramatisch mogelijk in beeld te brengen (mag voor je gevoel totaal over the top zijn). Meerdere foto's van verschillende onderwerpen nog beter!

pdebie
Super vet idee en nice uitgevoerd! Erg vet zoals dat licht kaarsrecht ( :+ ) over het wateroppervlak strijkt. Ik vind het alleen jammer dat er aan de onderkant zoveel ruimte zit. Het zou voor mij meer balans geven als dit aan de bovenkant zou zitten (vraag me niet waarom... :9 ).
[b]pdebie schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:19... eens zien hoe diep die kikkers gaan...
BAHAHA!! _O-

Gdzr
Een leuk sfeerplaatje, maar verder qua compositie niet zo intrigerend. Echter, wat mij wel ontzettend intrigeert aan deze plaat is de belichting van die dude! Daardoor is deze foto voor mij toch wel gelukt. Stond er een groot spiegelend gebouw achter jullie ofzo?

Heilige Kaas
Leuk onderwerp, maar er valt denk ik wel meer uit te halen door meer de aandacht op het detail te leggen. De lichte hand leidt ontzettend af. Ik ben ook benieuwd hoe het eruit zou zien als de achtergrond helemaal zwart zou zijn.

mennovanw (scooter)
Ik vind hem wel leuk. Apart sfeertje met dat lichtspel en de 'onderbelichting'. De harde vormen van het raster en de ronde vormen van de scooter geven ook een interessant contrast. Alleen jammer dat de scooter niet wat meer naar rechts in het frame staat en ik mis wat ruimte aan de bovenkant.

Woutoud
Lache plaat. Leuke interactie. IMHO mag de muur wel wat minder contrast/scherpte en het gezicht van die gast wat lichter, zodat de aandacht nog meer op hun gezichten komt.

mrc4nl
Tegenvallende scherpte? Heb het nog nooit zo duidelijk gezien! Serieus, een spons? Zou ik nooit bedacht hebben...

HwKok
Ik vind het effect niet werken. Net of die muzikant erin is geplakt. Verder wel leuk wat er op de achtergrond gebeurd. Fijne sfeer en je hebt een leuk moment uitgekozen w.b.t. de personen rechts.

ECiftci
Netjes! Jammer dat hij net niet wat breder is. Ik zou zelf denk ik ook gekozen hebben voor: onderaan stukje eraf, bovenaan (eventueel) stukje erbij. Verder erg mooie plaat! (en inderdaad nog even rechtzetten)

Deathchant
Ik krijg meteen zin in koffie met koek! oOo
Je hebt wel voor een vreemde compositie gekozen (anders dan wat ik gewend ben van je landschapsfoto's). Rechts staat een tafeltje half in beeld, links ook wat spullen die zo niet tot hun recht komen. En erg veel open ruimte bij de vloer links. Verder erg fijn qua belichting, toning en kleuren.

Zo... en nu nog mij eigen plaatje... ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2852/11843959154_998e4e6e35_z.jpg
Bruggetje by Sytse Zijlstra, on Flickr

Ik weet zelf niet goed wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant trekt hij heel erg mijn aandacht, aan de andere kant vind ik hem maar wat rommelig... Het meest jammer vind ik dat het overhangende brugdeel niet wat meer afsteekt tegen de lucht.
Ben benieuwd wat jullie er van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
Heilige Kaas schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 01:08:
[...]
Dat is helaas de eigenschap van de app die ik heb gebruikt.
Ja, maar wat je hier post is je eigen beslissing, dus je hebt de keuze om te posten wat jouw applicatie ervan maakt of niet... Klinkt een beetje als "recht uit de camera". Wel waar, maar niet persé een excuus voor het plaatsen van foto's die het "niet zijn". Beetje kaasverhaal dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ik zie 'm dan ook nergens een excuus maken, hij geeft alleen aan het zelf ook jammer te vinden. Daarbij is dit topic volgens mij juist bedoeld voor foto's die het "(nog) niet zijn". ;)

@Deathchant: Op zich een mooie foto, goed belicht, maar ik heb het idee dat de vloer scheef loopt.

[ Voor 23% gewijzigd door Grozno op 09-01-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Grozno schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:59:
Ik zie 'm dan ook nergens een excuus maken, hij geeft alleen aan het zelf ook jammer te vinden. Daarbij is dit topic volgens mij juist bedoeld voor foto's die het "(nog) niet zijn". ;)
Iets wat je al weet dat het minder goed is en je kunt er iets aan doen, dan doe je dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Mensen over mijn foto: Ik zie dus echt niet waarom de foto niet recht zou zijn. Ik geloof jullie wel maar ik zie het niet. Wie kan me helpen?

Over het feit dat de foto iets te krap is: Ik vind hem zelf wel mooi zo. Ik heb de foto op 19mm mft (38mm op 35mm eq) geschoten op een prime. Ik had de kitlens met een groothoek van 14mm nog in mijn tas maar ik heb niet zulke goede resultaten met die lens. Ook daarom heb ik die er niet bij gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 14:09
@ECiftci
Even snel, maar de witte lijn loopt horizontaal. Je foto verloopt van rechts naar links iets naar beneden....
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-TwTt6oAwSAM/Us6UFxd579I/AAAAAAAAElc/q4Sx0nU5RUo/w768-h614-no/Naamloos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik zie eerlijk gezegd ook niet dat die scheef staat. Mooie foto verder, had misschien alleen ietsjes meer naar rechts gemogen, om ook die steunkabels aan de rechterkant er helemaal op te krijgen, geeft het net een wat minder krap gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Universal Creations schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:06:
[...]

Iets wat je al weet dat het minder goed is en je kunt er iets aan doen, dan doe je dat toch?
Als het binnen je mogelijkheden ligt om er iets aan te doen wel inderdaad.
Zoals ik het begrijp zat de beperking in de gebruikte software, als je dan geen andere software tot je beschikking hebt houdt het volgens mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen andere software tot je beschikking? Ik wil me verder niet mengen in jullie discussie, maar hier wat tips voor gratis oplossingen (misschien voor de volgende keer):

YouTube: Gimp tutorial-Selective Coloring

YouTube: Paint.Net - How to make one object in a picture color and the rest black and white?

Nu met extra irritante stemmetjes als bonus... Volgende keer zelf maar weer op zoek gaan? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Daag ben ik weer.

Ik heb een hoop geleerd van wat jullie hebben gezegd dus ik vindt mijn post wel geslaagd.
Ik weet ook dat er betere software is maar ik ben beperkt door de keuze uit de marketplace. Ik ben een beetje aan het proberen wat het beste is maar op windows RT kan je geen Gimp etc installeren, anders was ik allang met lightroom gaan kloten.

Ik heb ook wel een laptop maar dat scherm is zo enorm dramatisch dat als ik ze op mijn tablet ga bekijken het er alleen maar slechter uit komt.

Oh slimme oplossing: Wat ik wel kan doen is lightroom installeren op mijn laptop en dan gewoon remote desktop protocol gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Volgens mij is kleurweergave via RDP ook niet om naar huis over te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ECiftci schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:20:
Mensen over mijn foto: Ik zie dus echt niet waarom de foto niet recht zou zijn. Ik geloof jullie wel maar ik zie het niet. Wie kan me helpen?
Check de verticale lijnen van de gebouwen. Daar zag ik het het duidelijkst aan. Vooral die ene helemaal links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Deathchant schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:54:
@mr4cnl: sow dat is een CA'ige spons, die eerste. Beetje ruizig ook. Overigens, als je last denkt te hebben van diffractie, dan moet je toch ook al op de f/11+ gezeten hebben he? Waarom eigenlijk voor zoiets "plats" als een spons? Was je niet beter af geweest met ietsje minder dichtbij, dan f/8, en dan wat croppen?
op het lcd zag de scherpte er zeker niet beter uit wide open, afstoppen hielp een beetje.
een spons is plat maar heeft toch minstens een milimeter diepte de dof was uiterst dun, zo als in deze enkele foto is te zien (en dat is afgestopt)
vanwege de inverse lens ervoor krijg je ook eerder de zwarte rand te zien, uitzoomen is niet altijd de oplossing

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pMZe3PRRDfinueUzIILfYM8Q/medium.jpg

vanwege de inverse lens ervoor krijg je ook eerder de zwarte rand te zien, uitzoomen is niet altijd de oplossingik zal binnenkort maar eens kijken hoe ik betere scherpte krijg bij hoge vergrotingen (dit was rond 2.3:1)

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 09-01-2014 18:37 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:07

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

mrc4nl schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:35:
[...]

ik zal binnenkort maar eens kijken hoe ik betere scherpte krijg bij hoge vergrotingen (dit was rond 2.3:1)
Macro lens kopen of een MP-E, dan ga je fluitend tot 5:1 en als je wil tot 10:1 en als je niet bang bent te experimenteren gok ik dat je de 20:1 ook wel moet kunnen redden (2x2 extender en een bult licht).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ventieldopje schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:00:
[...]

Macro lens kopen of een MP-E, dan ga je fluitend tot 5:1 en als je wil tot 10:1 en als je niet bang bent te experimenteren gok ik dat je de 20:1 ook wel moet kunnen redden (2x2 extender en een bult licht).
met de middelen die ik had, bedoelde ik. ik zal binnenkort wat foto's posten in het macro topic ;)
ik ben wel aan het onderhandelen over een macro lens btw :+

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 10-01-2014 01:13 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:21
@HWKok: De zwart/wit/kleuren combi werkt voor mij niet helemaal. Onderwerp lijkt er nu opgeplakt en dat lijkt me niet wenselijk. Verder vind ik het 2D zijaanzicht van de zanger niet ideaal.

@Eciftci: Nice, mooie kleuren en vette plaat.

@Deatch: mooie foto en vind hem wel prettig kijken. Wil zelf binnenkort ook een tripje naar Scandinavie doen! Noorderlichtttt.

@Sytsuuh: ik vind de brug er goed op staan maar de weg niet helemaal lekker. Ik moet een beetje zoeken wat er rechtsonder allemaal gebeurd: kruispunt, paaltje, etc. Kan aan m'n donkere scherm liggen. Denk dat een iets hoger standpunt wat lekkerder had gekeken.

@eejee: mooie foto, jammer van die lijn in het midden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Naar aanleiding van meerdere comments dat de zwart/wit - kleurencombinatie niet zo lekker was, heb ik hem maar in volledig zwart-wit uitgewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3695/11824756494_5745722b9f_c.jpg

Eerlijk gezegd vind ik het resultaat nu zelf ook wel mooier zo, dus thnx voor de tips!

@Deatchant
Leuke foto waar veel op te zien is. Veel detail en tekening ook in het plafond! Toch wordt mijn oog een beetje naar het licht uit het linkerraam getrokken, dit is behoorlijk aanwezig.

@Sytsuuh
Ik snap het idee van je foto. Maar doordat de bomen in de lucht achter de brug zitten springt de brug er niet echt uit. Als dat nou helemaal blauwe lucht was bijv, had je dat effect wel meer denk ik. Ook het bruggetje aan de linkerkant leidt iets af. Misschien had je met een iets ander standpunt de brug meer uit kunnen laten springen, maar ik ken de locatie niet dus dat weet jij het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
HwKok. Het idee van je foto was wel leuk, denk dat deze meer geslaagd was geweets als de persoon er meer op stond. Dus dat jij verder weg stond. Maar dan nog zou de grijze variant beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@HwKok: het onderwerp (ik neem aan de gitarist) is wel erg donker. Die zou best wat meer aandacht mogen krijgen.
@Sytsuuh: Kwa hoek en perspectief niet verkeer, maar het gras/onkruid op de voorgrond krijgt wel erg veel aandacht. Het lijkt wel ingeflitst (of gewoon een foute reflectie).
@Deathchant: zo blijkt maar weer dat veel geld niet automagisch betekent dat je ook smaakt hebt :D
Wat al eerder was aangegeven; het is even wennen die binnen foto's van jouw hand.

[ Voor 24% gewijzigd door BlaTieBla op 10-01-2014 20:51 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe, nou ja het dak is ook behoorlijk bol en scheef. Ben het ermee eens dat ik misschien iets meer naar rechts kon fotograferen, maar ik stond al tegen een kast aangedrukt. Foto is ook uit 2010 en zou die nu ook anders doen ;) Maar ik vond het wel leuk, want ik hou wel van dit soort warmte en kleurtjes in een woonkamer ;) Maar voor mijn eigen woonkamer zou ik dit veel te druk vinden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

@Gdzr
Complimenten voor het mooi licht en de schaduwen. Ik zou het interessanter gevonden hebben, als het persoon van voren kwam.

@Heilige Kaas
Mooi semi-abstract foto. Zou mooier had gevonden als de vinger/nagel ook beter te zien was of anders helemaal er uit croppen.

@HwKok
Mijn eerste blik gaat naar de gitarist, maar dwaalt al snel af naar het zoenende stelletje (rechts).
Wellicht was het interessanter geweest, als de gitarist letterlijk het middelpunt was geweest van je foto, met daar omheen het publiek. Dat versterkt ook je onderwerp; straatmuziek

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5490/11768577695_b20f6f20e2_c.jpg

Good Morning Pigeons
Genomen tijdens een wandeling langs een havengebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01-2019
@Deathchant: Leuke plaat, de kleuren doen heel natuurlijk aan, en de doorkijk door de deur links geeft ook wat extra ruimtelijkheid. Voor mij persoonlijk mag hij een tikkeltje donkerder, omdat het dan misschien nog iets sfeervoller wordt.

@Sytsuuh: Ik snap het commentaar dat jezelf ook geeft. Het is een mooi onderwerp vooral tussen die bomen met daarachter die blauw-gele lucht, maar somehow is het wat rommelig. Misschien dat het door de trap in de voorgrond komt (vult 1/4 van het beeld) i.c.m. de manier waarop de brug bijna de rest van het shot vult. Zo zie ik dan al het details van die trap, plus de planten erom heen, het paaltje wat er ook nog staat en dan nog eens de hele brug. Mijn gevoel zegt dat het deze overdaad van details is.

@O.D.Smolik: Eigenlijk niets op aan te merken, heel mooi gedaan. Volgens staan heel mooi stil waardoor je de vleugels prachtig ziet. En het fijne vind ik dat ze meteen de aandacht trekken, maar dat je daarna nog allerlei andere elementen in de foto ziet die interessant zijn (de persoon in het midden bij de paal, het duo dat langs de kade loopt) maar niet direct afleiden van het hoofdonderwerp.

Nu nog een plaat van mezelf. Geschoten op een bewolkte dag. Geconverteerd naar BW met daarbij een tikkel geel om het iets warmer te krijgen. Zelf ben ik er nog niet helemaal tevreden over. Misschien teveel geel?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7327/11903751236_fecddfb0e7_z.jpg
IMG_3514.jpg by StrolieR, on Flickr
Pagina: 1 ... 94 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)