Zo, alweer een hele tijd geleden dat ik hier iets gepost heb...
Maar ik heb sinds kort een nieuwe computer die wel weer de post processing aankan, dus ben weer wat actiever geworden met fotografie!
Daar gaan we!
mennovanw (brug)
Mooie compositie, maar ik vind het effect van de onscherpte vreemd. Wel vet om met zo'n lens te kunnen spelen!! Zwart wit staat hier wel, maar ik ben ook benieuwd hoe hij in kleur overkomt.
mrc4nl
Wauw! Wat een vette lucht! Super kleuren. Maar er zijn ook delen van de plaat die minder interessant zijn. Mijn oog wordt getrokken door de oranje streep in de lucht, de bomen in het midden die boven de rest uitsteken, de reflecties in de plassen en de takken linksboven. De rest is een beetje leeg, en het zijn best gote vlakken waardoor mijn blik wat onrustig heen en weer springt tussen de interessante onderwerpen. Daarom vind ik de 2e foto beter. Dat is meer één geheel. Maar ik zou zou beide wel in het groot aan mijn muur willen hangen.... ik hou van die dramatische luchten!
Moet zelf ook maar eens een panoramaatje gaan proberen binnenkort... Welke software gebruik je daarvoor? Iemand anders nog tips?
XeNeRgY
Welkom! Leuk dat je net begint en enthousiast bent. Hou dat lekker vast!

Ik vind je foto chaotisch. Er zijn teveel dingen die de aandacht trekken terwijl er geen duidelijk onderwerp is. Goed... ik ben geconditioneerd als fotograaf om de verdorven boom als onderwerp te zien, omdat die op zo'n compositielijntje staat... Maar als dat echt je onderwerp is moet hij veel dramatischer in beeld. Check ook de takken die net aan de linker kant het frame in steken. De horizon in het midden vind ik ook niet echt werken. Ik vind die mensen met die hond trouwens niet zo'n probleem. Eigenlijk wel leuk. Het geeft wat dieptewerking en iets van een verhaal.
Misschien wel een leuke uitdaging voor je: ga terug naar dezelfde plek (of iets wat erop lijkt qua indeling) en kies een onderwerp, en probeer dat vervolgens zo duidelijk/dramatisch mogelijk in beeld te brengen (mag voor je gevoel totaal over the top zijn). Meerdere foto's van verschillende onderwerpen nog beter!
pdebie
Super vet idee en nice uitgevoerd! Erg vet zoals dat licht kaarsrecht (

) over het wateroppervlak strijkt. Ik vind het alleen jammer dat er aan de onderkant zoveel ruimte zit. Het zou voor mij meer balans geven als dit aan de bovenkant zou zitten (vraag me niet waarom...

).
BAHAHA!!
Gdzr
Een leuk sfeerplaatje, maar verder qua compositie niet zo intrigerend. Echter, wat mij wel ontzettend intrigeert aan deze plaat is de belichting van die dude! Daardoor is deze foto voor mij toch wel gelukt. Stond er een groot spiegelend gebouw achter jullie ofzo?
Heilige Kaas
Leuk onderwerp, maar er valt denk ik wel meer uit te halen door meer de aandacht op het detail te leggen. De lichte hand leidt ontzettend af. Ik ben ook benieuwd hoe het eruit zou zien als de achtergrond helemaal zwart zou zijn.
mennovanw (scooter)
Ik vind hem wel leuk. Apart sfeertje met dat lichtspel en de 'onderbelichting'. De harde vormen van het raster en de ronde vormen van de scooter geven ook een interessant contrast. Alleen jammer dat de scooter niet wat meer naar rechts in het frame staat en ik mis wat ruimte aan de bovenkant.
Woutoud
Lache plaat. Leuke interactie. IMHO mag de muur wel wat minder contrast/scherpte en het gezicht van die gast wat lichter, zodat de aandacht nog meer op hun gezichten komt.
mrc4nl
Tegenvallende scherpte? Heb het nog nooit zo duidelijk gezien! Serieus, een spons? Zou ik nooit bedacht hebben...
HwKok
Ik vind het effect niet werken. Net of die muzikant erin is geplakt. Verder wel leuk wat er op de achtergrond gebeurd. Fijne sfeer en je hebt een leuk moment uitgekozen w.b.t. de personen rechts.
ECiftci
Netjes! Jammer dat hij net niet wat breder is. Ik zou zelf denk ik ook gekozen hebben voor: onderaan stukje eraf, bovenaan (eventueel) stukje erbij. Verder erg mooie plaat! (en inderdaad nog even rechtzetten)
Deathchant
Ik krijg meteen zin in koffie met koek!
Je hebt wel voor een vreemde compositie gekozen (anders dan wat ik gewend ben van je landschapsfoto's). Rechts staat een tafeltje half in beeld, links ook wat spullen die zo niet tot hun recht komen. En erg veel open ruimte bij de vloer links. Verder erg fijn qua belichting, toning en kleuren.
Zo... en nu nog mij eigen plaatje...
Bruggetje by
Sytse Zijlstra, on Flickr
Ik weet zelf niet goed wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant trekt hij heel erg mijn aandacht, aan de andere kant vind ik hem maar wat rommelig... Het meest jammer vind ik dat het overhangende brugdeel niet wat meer afsteekt tegen de lucht.
Ben benieuwd wat jullie er van denken.