Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.933 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 22:13
@Deathchant - is dit geen mooie situatie om een HDR te maken? Ramen zijn wel erg overbelicht, buiten dat erg lekkere kleur en mooie foto. Ikzelf vind het 'rommelige' tafeltje links/ rechts zoals eerder aangegeven wel fijn, trekt het beeld wat breder.

@Smolik - mooie actiefoto! Beetje storende lantaarnpalen op de achtergrond maar dat is natuurlijk wel erg lastig.

@AquilaDus - gave plaat! Maar hij oogt wel scheef (loopt af naar links?) plus wellicht kun je nog wat meer uit de lucht krijgen? Word dan ook een tikje dreigender, vind het 'gele'/ sepia-achtige effect wel sfeervol persoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
Beste Mede Tweakers,

Ik ben redelijk nieuw in de wereld van fotografie en heb sinds afgelopen week de beschikking over de Sony NEX-3N. Ik volg al een tijdje de tropic's op Tweakers, en zou gaag eens jullie mening willen horen over onderstaande foto. Deze heb ik na afloop licht bewerkt met Adobe Lightroom. ;)

Zelf vind ik de foto aardig gelukt, de bomen aan de linkerkant hadden misschien anders gemoeten :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2877/11935738754_7e89ee1fb2_c.jpg

Foto informatie:

Camara: Sony NEX-3N
ISO: 200
Belichtingstijd: 1/250
Fstop F/11
Brandpunt 16mm

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 13-01-2014 22:14 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
-knip-

[ Voor 96% gewijzigd door Universal Creations op 14-01-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
Dude, zoals ik aangeef ben ik redelijk nieuw in dit tropic, de reden dat ik nog geen comments heb gegeven op andere foto's is pakweg simpel. Wat moet ik zegen O moooi daar schiet toch niemand wat mee op. Als dit je allemaal zo hoog zit blijf dan weg. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Universal Creations op 14-01-2014 09:50 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

Downloader91 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 06:56:
[...]

Dude, zoals ik aangeef ben ik redelijk nieuw in dit tropic,
Dat is geen excuus. Als je een reactie schrijft staat er duidelijk boven (dat roze vlak) dat er van je verwacht wordt ook iets over andermans werk te zeggen;
de reden dat ik nog geen comments heb gegeven op andere foto's is pakweg simpel. Wat moet ik zegen O moooi daar schiet toch niemand wat mee op.
Dat weet je niet. Als je een foto mooi vindt kun je ook uitleggen waarom je die foto mooi vindt, spreekt de belichting je aan? De mensen in de foto, de kleuren of achtergrond, vraag je je af hoe iemand deze foto heeft kunnen maken? Of is het alleen het plaatje an sich wat je aanspreekt? Kan allemaal, laat het weten.

Zie je iets wat je niet mooi vindt? Of vraag je je af waarom een foto zo donker is terwijl je verwacht dat andere belichting een betere plaat had opgeleverd? Laat het weten.

Iedereen kan hier iets van een ander leren, geef de ander dan ook de kans om te leren.
Als dit je allemaal zo hoog zit blijf dan weg. :+
Dat is een beetje de omgekeerde wereld; jij wilt meedoen hier, en iedereen heet je van harte welkom, maar er wordt wel enige inzet verwacht. Als je écht geen flauw idee hebt wat je moet zeggen, blader dan eens terug in het topic en kijk waar anderen op letten, wellicht helpt dat je op weg.

Over je foto;
Het is een leuk landschap, en de diepte in de foto is leuk gedaan; de boom (ja die linker, je kunt eruit komen) op de voorgrond leid je blik mooi de foto in. Het dak van de boerderij verstoort voor mij de foto een beetje, maar je kunt niet alles hebben ;)
Van mij mag je het watermerk wat verkleinen oid, ook dat stoort de foto maar verder is het best en leuke plaat. Wellicht kun je de foto in je post aanpassen zodat er ook een link naar een grotere afbeelding is, kunnen wij ook meer detail zien.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, mensen... zullen we gewoon een beetje aardig tegen elkaar blijven doen? Dat lijkt me wel zo prettig.

Bedankt voor de feedback op mijn foto. Jullie bevestigen wat ik zelf al een beetje dacht. Hij is inderdaad een beetje ingeflitst (goed gezien Blatiebla!) omdat het anders wel erg donker zou worden op de voorgrond. Ik vind het zelf wel een apart sfeertje geven, maar misschien is het wat overdone. Ik heb ook nog geen losse flitser, maar ik ben op zoek naar wat leuks. Ik had achteraf ook dat overhangende brugdek wel in willen flitsen van onderen... Nou ja, je moet roeien met de riemen die je hebt... :)

O.D.Smolik
Je hebt een mooi moment vastgelegd! Het grote contrast van de duiven met de achtergrond geeft een soort 3D gevoel. Erg nice. :)

Aquiladus
Het huis staat scheef. Ook was het denk ik mooier geweest als de weg de rand links niet zou raken, dus jammer dat je daar een stukje mist. Daarnaast zou ik wat meer details in de schaduwen willen zien. Nu vind ik hem wat te donker / contrastrijk. Afgezien van die punten vind ik het wel een leuke plaat. Vet huis in mooie omgeving, en dat slingerweggetje is geweldig.

Downloader91
Mensen plaatsen hun foto's hier om er commentaar op te krijgen en daarvan te leren. Als je dus zelf commentaar verwacht is het wel zo netjes om anderen ook commentaar op hun foto te geven.
Ik vind je foto best mooi. Mooie plek, mooie kleuren, mooi contrast. Alleen inderdaad de bomen links zijn wat minder. Dat komt doordat het contrast met de lucht daar een stuk minder is. Het vignet effect is imho te sterk. En waarom maak je gebruik van een watermerk? Ik vind het zonde van je foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Modbreak:F&V heeft genoeg moderatoren om TR's te lezen en waar nodig actie te ondernemen, dus maak gewoon een TR aan, of spreek op z'n minst elkaar op een normale manier aan.
Zoals is aangegeven wordt er commentaar van je verwacht, ook al ben je nieuw in de wondere wereld van fotografie, een mening heb je wel.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat de laatste paar foto's bijna allemaal grijs of zwart/wit zijn, is dit de nieuwe mode of puur toeval.

De foto's waar ik op wil reageren zijn van;

@ Downloader91
Fijn plaatje , alleen ben benieuwd wat er rechts is te zien op de foto. De boom links trekt door de donkere omgeving ineens de aandacht na mijn mening. Zou het fijn gevonden hebben als de foto compleet wat lichter had geweest.

@Eyupciftci
Ik kan ook niet zien dat de foto scheef is, en zoals reeds gezegd; iets meer naar rechts zodat de brug er helemaal op stond. De kleuren etc komen overal wel mooi uit en niet overstuurt dus goed gelukt verder :-).

Hierbij een foto van mij, ik hoop dat jullie hem mooi vinden;
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2890/11954737286_43d8b3092c_c.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:11:
[...]

Hierbij een foto van mij, ik hoop dat jullie hem mooi vinden;
[afbeelding]
Ironisch? Of is de plaat niet goed gelinked? Ik zie hem hier namelijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Klopt, hij heeft gelinkt naar zijn photostream en niet naar de foto specifiek. In flikker zie je rechtsonder de foto zo'n tekentje en als je daar op klikt krijg je meerdere share mogelijkheden.

Ik vindt deze wel vet van jou!
http://www.flickr.com/photos/q_online/11149387665/

Vliegtuigen fotograferen moet ik ook maar eens proberen met mijn 500mm lens. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Heilige Kaas op 15-01-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ah, nu zie ik de foto wel... maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal niks :o
Geinig effect met een lange sluitertijd dat je de lichten door de foto ziet gaan, maar de achtergrond is te rommelig om dit mooi te laten zijn. Just my opninion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 10:21

Barrycade

Through the...

Het is denk ik een tram ofzo? Maar je achtergrond is niet interessant genoeg om de foto interessant te maken. Daarnaast staat je foto vol met van alles wat niet verticaal of horizontaal is (wat dat normaal gesproken wel moet zijn), wat mij ontzettend stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Aha, de bekende fruitwinkel te Amsterdam! Wat een geweldige foto, zeker met die dynamische lichtstrepen van het langsrazend verkeer en het creatieve schuine standpunt. Ook de natte straat is zeker een sfeerbepalend element hier. Enig puntje van kritiek zijn die fietsen. Voor een rustiger beeld, had je die beter even opzij kunnen zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Toff schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 02:37:
Aha, de bekende fruitwinkel te Amsterdam! Wat een geweldige foto, zeker met die dynamische lichtstrepen van het langsrazend verkeer en het creatieve schuine standpunt. Ook de natte straat is zeker een sfeerbepalend element hier. Enig puntje van kritiek zijn die fietsen. Voor een rustiger beeld, had je die beter even opzij kunnen zetten. ;)
Ik mis de [ironische]-modus, of toch serieus bedoeld? Ik haal het er niet uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Toff en deze tekst zijn als water en vuur: die passen niet goed bij elkaar.
Ik denk dat je sarcasme/ironie filter nogal ruim staat afgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Sorry, zie DM

[ Voor 106% gewijzigd door Toff op 17-01-2014 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Jongens... wat een niveau van reageren hier, ga lekker bij Zoom.nl lopen ouwehoeren. Kritiek is prima maar ga niet zo flauw lopen doen ;)

Het idee vind ik wel leuk, de strepen zouden het effect van snelheid moeten geven in combinatie met stilstaande mensen. Helaas vind ik de strepen te onduidelijk, ze hadden veel prominenter in beeld mogen staan. Ook zou ik inderdaad een andere plek hebben uitgezocht, de fietsen staan rommelig en er zijn wat weinig mensen te zien, een plein zou het beter gedaan hebben naar mijn idee ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 13:48
Sinds kort ben ik ook wat serieuzer bezig met fotografie, in het verleden lekker vakantiekiekjes gemaakt en dat was het wel.
Op diverse fora ben ik aan het inlezen over de technieken en ik wil binnenkort ook eens foto's gaan posten, ik wil graag feedback hebben waarop ik moet letten. Als ik mijn foto's plaats zal ik ook mijn eigen mening geven, tot op heden ben ik nog niet snel tevreden.
Als ik zo vrij mag zijn mijn mening/ bevindingen op de laatste 2 foto's

@downloader91
Het meer/ water lijkt links van de foto weg te lopen in een vaart (kan het niet anders omschrijven) als je de foto meer van de rechterzijde had genomen was dit effect beter zichtbaar geweest en was je wellicht ook van de bomen links voor af gekomen. Dan zou je nog een iets lager standpunt in kunnen nemen waardoor je wat meer lucht had (links boven mooie wolken) en je horizon zit dan niet helemaal in het midden dat is ook prettiger kijken.

@nlq Ik vind het mooi foto's met langere sluitertijden zover ben ik nog niet. Was het mogelijk om wat "meer" van het gebouw op de foto te zetten. Je krijgt dan wat meer overzicht.

Nogmaals ik ben echt beginner en zou het ook fijn vinden om reactie te krijgen op mijn commentaren.
Ook hier kan ik van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@nlqlimaxnl: belichtingstechnisch niets mis mee. Onderwerp, uitsnede e.d. vind ik niet echt spannend.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik ben gisteravond erop uitgetrokken opzoek naar mooie nacht foto's. Zelf vind ik onderstaande de mooiste. Het is alleen jammer van het vele omgevingslicht, maar de foto is van een brug over de A4 dus daar is flink wat licht.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3727/12027303865_d984a2e64e.jpg
Bridge under the stars by Sjoerd Blauw, on Flickr

@Downloader91, mooie plaat. ik vind alleen zelf de twee bomen in het middel wel erg in het midden staan.

@nlqlimaxnl, Een leuk effect met de tram (gok ik) en ik vind het mooi dat de mensen in de achtergrond wel weer scherp zijn. Het minpuntje vind ik de rommeligheid van de fietsen.

edit:
Naar aanleiding van onderstaande feedback de foto door lightroom gehaald om het oranje een beetje weg te poetsen

[ Voor 7% gewijzigd door x-force op 19-01-2014 13:29 ]

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@x-force: wat doet een andere witbalans met de foto? Ik vindt hem nu wel heel erg prototype avond/nacht foto (die oranje gloed waar we zoveel van hebben in NL). Qua verdeling vind ik hem wel lekker wegkijken (brug, nevel, sterren)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:19
@x-focre: Ik vind de compositie in ieder geval geslaagd! Ik zou inderdaadn ook nog even met de witbalans spelen om die oranje gloed iets minder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik niet zo. Hij is scheef en moet meer naar links getilt worden. Voor mij mocht het standpunt ook wat lager. Ik Ik ben dan zelf niet altijd zo van de "lege" ruimtes. Dus ik zou deze foto in landscape gemaakt hebben.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 08:29
@nlqlimaxnl: Ik mis eigenlijk een onderwerp, ik weet nou niet waar ik naar kijk en dat werkt verwarrend.
@x-force, Ik vind de oranje gloed juist wel lekker wegkijken, en de compositie is erg geslaagd imo.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AFpGjDOl.jpg

Nou had ik meer een vraag bij deze foto, ik vind het erg moeilijk om het zwarte haar goed in beeld te brengen maar juist het witte haar niet te overbelichten (wat bij deze foto dus het geval is). Ik heb nu met een soort flits gewerkt om het zwarte haar goed in beeld te brengen maar het levert ook niet echt een mooi resultaat op. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:50
Het zwart omhoog trekken in Lightroom?
En andere schuifjes en maskertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlqlimaxnl
Technisch gezien vind ik hem wel geslaag, maar verder doet hij me niet zoveel. Wat is het verhaal wat je wilde vertellen?

x-force
Een interessant idee. Hij zou beter zijn als hij 1. recht stond, 2. symmetrisch was 3. een neutralere witbalans had. Je zegt dat je de kleur al hebt aangepast, maar wat mij betreft is de brug nog veel te warm en zijn de sterren nog veel te blauw.

Bas_De_Beer
So cute!! :')
Deze plaat ontstijgt het niveau snapshot door de blik van de hond. Maar hij zou nog beter zijn als de achtergrond niet zoveel aandacht op zou eisen. Dus, stoelen weg, of donkerder (of juist een lichte neutrale achtergrond als contrast voor de donkere vacht!). Verder denk ik dat je een beter effect van de vacht zou krijgen met een rim light. Dat is een licht wat een beetje schuin van achteren je onderwerp belicht waardoor de randen oplichten en je onderwerp mooi loskomt van de achtergrond. Vooral met haar ziet dit er vaak mooi uit.

Zelf nog een foto. Niet echt een testcase, want ik ben er zelf tevreden mee, maar ik wist ook niet waar ik hem anders moest plaatsen (vind lanschappen en architectuur beide niet echt geschikt). Op en aanmerkingen zijn natuurlijk wel welkom.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3774/12055368616_90f726c6a4_c.jpg
The Old Pier by Sytse Zijlstra, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Dat zal binnenkort wel een urbex locatie worden :)
Ik vind het wel jammer dat er niet meer van de "gang" rechts erop staat en hij staat wat veel naar rechts. Ik vind em daardoor niet zo lekker kijken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riquiqui
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
@Bas_De_Beer
Mooie hond! :D Leuke pose ook, had 'm zelf denk ik liever wat meer van onderen genomen.

@Sytsuuh
Mooi, maar had ook graag iets meer van rechts willen zien denk ik. De reflectie van de zon in het raam stoort me wel een beetje.

Hierbij eentje van mij. :)

Afbeeldingslocatie: http://rick-vos.com/portfolio/storage/cache/images/000/028/IMG-6034,large.jpg?1388351426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ x-force: Gave plaat op zich, maar ik zou de kleurtemperatuur wel een beetje bijtrekken. Tevens vraag ik me af of de brug scheef loop, dit zo lijkt door het licht of dat de foto scheef is? :P

@ Bas_De_Beer: Wat een knuffel! De foto zelf had ik echter vanuit een lager standpunt genomen, en waarschijnlijk iets meer close-up op de kop. Wat betreft het ophalen van het zwart, schieten in RAW en in lightroom (of equivalent) aanpassen.

@ Sytsuuh: Technisch goed, maar qua compositie wat saai. Ik denk dat 16:9 of 21:9 wat prettiger zouden kijken.

@ Riquiqui: Scherp waar het moet, maar ik vind het standpunt niet zo mooi. Daarbij is haar hoofd deels afgesneden, maar ik weet nog niet of ik dat storend vind.

Ik heb nog een foto waar ik graag wat commentaar op zou krijgen. Persoonlijk vind ik 'm qua compositie en bewerking wel geslaagd:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2835/11336898073_cd3d19ac5d_b.jpg
Lars by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit topic nou echt dood aan het gaan??
Wat is er aan de hand?

Poging tot inblazen van nieuw leven...

Bedankt voor het commentaar op mijn foto. Ik snap jullie punt over de compositie. Als ik hem echter meer naar rechts had genomen zou er een ander stuk van de pier op staan. Ik wilde juist dit deel isoleren. Ik heb geprobeerd wat van de bovenkant en linkerkant af te snijden, maar dan miste ik weer de mooie wolken...
Riquiqui schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:11:
@Sytsuuh
Mooi, maar had ook graag iets meer van rechts willen zien denk ik. De reflectie van de zon in het raam stoort me wel een beetje.
Interessant. Wat stoort je aan de reflectie?
Deathchant schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:41:
Dat zal binnenkort wel een urbex locatie worden :)
Knappe jongen als je daar ongezien binnen kan komen en foto's kan nemen. Wel retespannend om te proberen natuurlijk! >:)

Riquiqui
Ik snap niet goed welk idee je wil overbrengen met deze foto. Daarnaast vind ik de helderblauwe nagels erg afleiden, vooral omdat ze niet zo mooi zijn. Het meisje heeft, voorzover ik het kan zien, hele mooie ogen. Dus jammer dat ze niet meer, zoniet recht naar de camera kijkt.

Woutoud
Lars' blik interesseert mij, dus je hebt een goed moment vastgelegd. Maar deze foto roept ook een heleboel vragen bij mij op waar geen antwoord op wordt gegeven: Waarom kijkt hij zo bedenkelijk? Is hij aan het oefenen of is het een optreden? Hij lijkt totaal niet met zijn gitaarspel bezig te zijn... wat is er aan de hand?

Hier is er nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7439/12393907393_894fd839f4_m.jpg

Deze foto ziet er beter uit op een zwarte achtergrond, dus graag even klikken op de thumbnail voor groter formaat op Flickr (geen idee waarom Yahoo! zo met de embed codes zit te klooien...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nlqlimaxnl, De belichting vind ik mooi net als de (tram?) strepen. Op het eerste oog een leuk shot!
@x-force, Vind het niet onaardig. De kleur van de brug lijkt niet helemaal te kloppen. Verder vind ik de lucht net niet spannend genoeg om er zoveel van in de foto te zetten. Compostie vind ik verder wel goed alleen had dan een net wat mooiere sterrenhemel gewenst :)
@Bas_De_Beer, leuke foto. Niet veel op aan te merken. Wellicht de achtergrond dat een beetje stoort.
@Riquiqui, mooie belichting en kleuren. Ik vind het blauw van de nagels juist wel mooi overkomen ;)
@Woutoud, Je hebt de blik in zijn ogen mooi vastgelegd. Vind het een prima foto
@Sytsuuh, met zwarte achtergrond doet hij het idd beter. Zwart/wit vind ik goed gekozen. Prima foto!

Wegen persoonlijke omstandigheden ben ik niet veel meer bezig geweest met fotografie maar ben het weer aan het oppakken. Heb mezelf dan ook getrakeert op een Nikkor 35mm 1.8 :)
Deze komt uit de eerste shoot met deze lens.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5488/12395227183_ed76ce71de_c.jpg
Doorwerth castle by Mavi86, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
@ruiqui, deze foto voelt een beetje rommelig aan. Er gebeurt vanalles en het is op een manier vastgelegd dat ik er niet lang naar kan kijken. Dat is jammer denk ik, want de dame die het onderwerp vormt is meer uit te halen volgens mij.

@Woutoud, interessante plaat. Deze kijkt lekker weg, fijne verhouding tussen scherpte en onscherpte. De zwartwit omzetting doet het hier ook erg lekker imho.

@Systuuh, apart plaatje. Eerste reactie was, die had in kleur gemoeten. Nu ik er langer naar kijk kom ik tot de conclusie dat zwart-wit goed werkt en dat een kleurenplaatje erg grauw en oninteressant geweest was. Klein puntje van commentaar, aan de onderkant had de plaat iets ruimer of juist krapper gemogen. Krijg sterk het gevoel dat een puntje van de brug eraf valt.

@mavi1986, mooie plaat die lekker weg kijkt. Enig puntje wat ik zie is dat de bomen links en het voorste torentje op de dakpartij rechts tegenaan het overbelichte zitten. Maar ik gok dat dit een keuze was tussen daar te licht en 3 kwart van het kasteel te donker...

Nu eentje van eigenhand, ergens het midden tussen een landschap en wat anders.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7443/12292505486_1f1e38b325.jpg
Ik zie dat ik niet de meest optimaal opgepoetste versie op flickr heb staan.
Commentaar @self Gezien de lens al vrij warm(geel) beeld levert wordt het hoog tijd dat Skylight filter overboord te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
y2kbug schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:19:

[...]

Nu eentje van eigenhand, ergens het midden tussen een landschap en wat anders.
[afbeelding]
Ik zie dat ik niet de meest optimaal opgepoetste versie op flickr heb staan.
Commentaar @self Gezien de lens al vrij warm(geel) beeld levert wordt het hoog tijd dat Skylight filter overboord te zetten.
Lijkt er op dat de foto bij zonsondergang is genomen? Dan is 'ie inderdaad een beetje aan de gele kant. Meer rood zou ook de horizon versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
Het was meer het "gouden" uurtje toen ik hiermee aan het knustelen was. Nou zal het effect versterkt worden door het feit dat ik vaak rond het gouden uurtje bezig ben met plaatjes maken(lees ik ga regelmatig op pad na m'n werk) maar de lens tekent vrij warm en dan helpt een skylight niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 22:13
@ Mavi - ik vind de foto erg fel, misshien hoog contrast? Iets in de felheid/ kleuren staat me tegen maar ik kan er nog niet helemaal de vinger op leggen. Verder wel een erg mooie setting.

@y2kbug - qua compositie stoor ik me aan de perfect rechte horizon, die door gezichtsbedrog (schuin aflopende railing met scheefstaande licht (?)) weer scheef lijkt. Maar of dat op te lossen was geweest door een ander standpunt vraag ik me af? Leuk onderwerp verder, vind de warme plaat fijn kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
Martijnvc schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:30:
@y2kbug - qua compositie stoor ik me aan de perfect rechte horizon, die door gezichtsbedrog (schuin aflopende railing met scheefstaande licht (?)) weer scheef lijkt. Maar of dat op te lossen was geweest door een ander standpunt vraag ik me af? Leuk onderwerp verder, vind de warme plaat fijn kijken
Het licht valt hier in vanaf camera rechts en om dat effect te krijgen is in combinatie met alles recht een interessante. Gezien het object op een plaats staat waar ik vaak kom zal ik er nog eens naar kijken.
Misschien doet een paar stappen naar links het al een heel eind.

[ Voor 8% gewijzigd door y2kbug op 10-02-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Of fotograferen vanaf een lager standpunt wellicht.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@y2kbug leuke plaat, jammer van de geelheid die me vooral in de voorgrond stoort.
@mavi1986 ik heb het idee dat de foto flink verscherpt is? Wel fijne compositie
@Sytsuuh fijn in zwartwit, mooie dieptewerking met de stammen die je de foto inleiden.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5516/12403129173_f50e1db336_n.jpg
Doel België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Aardige plaat, Alsatian, ik stoor me alleen heel erg aan de electriciteitsmasten. Niet iets waar je wat aan kunt doen, maar het neemt wel een groot gedeelte van de foto in beslag.

Overigens de tekst ziet er goed uit, het lijkt er zelfs op dat het erin gephotoshop'ed is.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
Die elektriciteitsmasten horen gewoon bij het beeld. Doel is juist de kerncentrale, de naburige haven, het verlaten dorp, die masten horen gewoon bij het verhaal. Ik stoor me er in ieder geval absoluut niet aan.

Wel wat te ver doorgeschoten in de bewerking (halo's om masten zie je duidelijk), verder mooi beeld, dat het vooral van de teksten moet hebben.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

EXX

EXtended eXchange

Je zou de masten kunnen wegpoetsen met de clone-tool, maar of het daar echt beter van wordt is maar zeer de vraag. Mij storen die masten eigenlijk helemaal niet zo.
Martijnvc schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:30:
LOL, dat herken ik wel. Bij het nabewerken zet je alles perfect recht, en op een of andere manier lijkt het dan toch scheef te staan. Gezichtsbedrog.

[ Voor 63% gewijzigd door EXX op 10-02-2014 16:03 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Grappig, toen we er waren vonden we die tekst ook al zo afsteken. Ik heb overwogen de foto een stuk te croppen maar uiteindelijk besloten hem gewoon zo te laten. Anders gaat er een stuk aan de bovenkant af en wordt het wel erg krap. En de masten passen ook erg goed in de setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Bas_De_Beer schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:48:
@nlqlimaxnl: Ik mis eigenlijk een onderwerp, ik weet nou niet waar ik naar kijk en dat werkt verwarrend.
@x-force, Ik vind de oranje gloed juist wel lekker wegkijken, en de compositie is erg geslaagd imo.

[afbeelding]

Nou had ik meer een vraag bij deze foto, ik vind het erg moeilijk om het zwarte haar goed in beeld te brengen maar juist het witte haar niet te overbelichten (wat bij deze foto dus het geval is). Ik heb nu met een soort flits gewerkt om het zwarte haar goed in beeld te brengen maar het levert ook niet echt een mooi resultaat op. Tips?
Volgende keer zou ik ook een iets rustigere achtergrond gebruiken. Deze stoelen geven een onrustig beeld namelijk. Wel een leuke hond trouwens.

[ Voor 71% gewijzigd door Moby op 10-02-2014 16:04 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:01
@Sytsuuh: ik stoor me aan die vogels. Het is net of de sensor vies is :+

@Riquiqui: een beetje een vreemde compositie. Ik denk dat landscape en iets meer van de zijkant mooier was geweest.

Woutoud: Doet me niet veel. Beetje krap gekaderd misschien. en ik krijg geen gevoel bij de foto.

@mavi1986: wel lekker scherp plaatje. Weinig op aan te merken. Had misschien iets naar links gemogen zodat het laatste stukje vd brug er nog op stond.

@Alsatian: Is die tekst erop gephotoshopt? lijkt namelijk wel erg zo :P Verder ben je iets te enthousiast geweest met bewerken vind ik. Had wel wat subtieler gemogen. Die masten stoor ik me niet aan. en verder ook niet echt wat op aan te merken. Alleen op de nabewerking na dan.

Ik wou mijn Canon Eos M met de 22mm is even uitproberen. En ik moet zeggen dat ik het geen slecht cameratje vind :) De lens is goed flare bestendig.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7298/12457621774_e3c3f1e331_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
De tekst is er niet op gefotoshopt.

Zomaar een plaatje op flickr waar de tekst ook op staat:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7029/6526131705_4621b78f98_t.jpg

De bewerking had denk ik inderdaad wel iets minder gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Alsatian schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:06:
De tekst is er niet op gefotoshopt.

Zomaar een plaatje op flickr waar de tekst ook op staat:
[afbeelding]

De bewerking had denk ik inderdaad wel iets minder gemogen.
Ik was dus niet de enige die het dacht :)
De tekst ziet er erg mooi uit, je verwacht het denk ik niet zo mooi op een muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

LOL, hier nog zo iemand. :)

@sweebee:
Ik had het diafragma waarschijnlijk nog iets verder open gezet, om de achtergrond nog wat vager/zachter/minder druk te krijgen.

[ Voor 72% gewijzigd door EXX op 11-02-2014 16:07 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ben ik met je eens, maar zoals je kunt zien zat ik al op 1/4000e en iso 100 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Hehe, oops. Dat had ik even niet opgemerkt. ND filtertje dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@ Mavi: op zich interessante compositie, al lijkt het erop alsof je veel clarity hebt toegepast

@ Alsatian: een foto met karakter. Ik vind het wel jammer dat je niet net iets meer van de elektriciteitsmasten ziet, aangezien ze er bijna helemaal op staan.

@ Sweebee: mooie licht inval en warme kleuren. Wel is de bokeh een klein beetje onrustig.

De onderstaande foto heb ik vanmiddag tijdens de wandeling na de lunch gemaakt. Ik vind hem zelf wel wat hebben. Ik ben een beetje in dubio of ik de vogels in de verte weg moet healen, aangezien ze bijna op vlekken lijken (je ziet ze alleen full-size).
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7311/12486944884_8d8de1befd_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vogels vielen mij eigenlijk niet op. Vind het vooral erg veel water, zeker op de voorgrond, niet echt iets wat mijn blik vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
@sj44k13, ik zou een stuk van de onderkant afcroppen, zo ongeveer vanaf iets onder de boot links. En verder mag de lucht wel een beetje meer contrast hebben denk ik. De vogels waren mij eigenlijk niet echt opgevallen.. :) Het is opzich best een mooie lucht, maar het maakt niet echt een heel bijzondere foto ben ik bang.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• inquestos
Ik mis simpelweg een onderwerp Sjaak. Wat wilde je in beeld brengen?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het was een snapshot die ik zelf wel wat vond hebben. Ik had niet echt tijd om er lang over na te denken :).

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:41

Mr Pingu

Professioneel Prutser

@systuuh: Goede foto, vind alleen het eerste watertje aan de donkere kant, mis wat detail daar...
@mavi1986, opzich qua compositie vind ik hem niet verkeerd maar vind het contrast van schaduw ligt een beetje hoog, misschien iets naar elkaar toe trekken?
@alsatian, ziet er opzich niet verkeerd uit, jammer dat de mast een stukje is afgesneden. De masten vind ik totaal niet storend vind ze juist wel in het plaatje passen ;)
@Sjaak, zag er opzich aardig uit, maar niets bijzonders. Zoals je zelf al aangaf, echt een snapshotje. ;)

Hier eentje van mij. Ben een dagje naar kinderdijk geweest, misschien wat donker??? want ik weet dat ik een vrij lichte monitor heb, maar heb er op proberen te letten. Is er btw een gratis foefje om je monitor enigzins te kalibreren?
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7303/12310073436_d6fe642180_c.jpg
(Staan nog meer foto's in mijn stream)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

• Jolke
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:27:

Vogels vielen mij eigenlijk niet op. Vind het vooral erg veel water, zeker op de voorgrond, niet echt iets wat mijn blik vasthoudt.
Welke vogels? Ik heb zeker een wazige monitor :)
Verder vind ik het niet nodig om de foto te croppen, het water leidt je verder de foto in. Als je het water cropt, dan moet de lucht ook, anders is dat weer te veel, en dan wordt het eerder een landscape foto. Dat - denk ik - zou de foto niet beter maken.
Het is wel een neutrale foto, waar niet echt een onderwerp in staat - maar dat spreek mij in dit geval ook wel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jolke schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:19:
[...]
Welke vogels? Ik heb zeker een wazige monitor :)
Je hebt de foto blijkbaar niet op originele grootte bekeken...
Zelf vind ik de vogels niet het grootste probleem van de foto. Dat is eerder het gebrek aan onderwerp. Hoe je de foto ook bekijkt, gecropt of niet, er lijkt niet echt een punt te zijn waar je blik naartoe wordt getrokken.

Jouw eigen foto lijkt mij dan weer niet "te donker", zoals je zelf suggereerde. Weinig mis mee eigenlijk (wat, als je mijn commentaar een beetje kent, een niet onaardig compliment is).

[ Voor 17% gewijzigd door Toff op 14-02-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het commentaar op mijn foto. Ik was achteraf ook niet helemaal blij met de compositie. Had hem iets meer naar beneden willen maken (horizon iets hoger) en een stapje naar links, zodat de brug wat schuiner zou lopen en wat meer naar de boom zou wijzen. Goed idee?
De helderheid is inderdaad nog niet overal even mooi. Ik ben toch best wel blij met deze foto, dus ik denk dat ik hem nog wel eens door photoshop ga halen (nu alleen gelightroomd) om lokaal te dodgen en burnen.
Een grote verbetering waar ik de laatste tijd mee aan het werk ben is meer dieptewerking in mijn foto's. Vroeger ging ik vaak snel door mijn knieën om zo laag mogelijk bij de grond te komen voor een origineel perspectief. Maar daarmee maak je het vlak van de grond wel erg plat. Ik let er nu heel bewust op en zie vaak dat het mooier is als je de camera wat hoger houdt en naar beneden richt. Zeker met wide angle lenzen.

mavi1986
Leuk optrekje! Je hebt een leuke dieptewerking te pakken van sprietjes riet in het water tot bomen in de achtergrond. Ik vindt hem eigenlijk net wat te krap. Uitzoomen met een prime gaat alleen zo lastig... :9
Grootste nadeel vind ik de lichtinval. Het was mooier geweest als het licht van links kwam denk ik.

y2kbug
Technisch niets op aan te merken. Ik mis alleen wat actie. Een bootje op de achtergrond was wel leuk geweest.

Alsatian
Lekker naargeestig sfeertje zeg... goed uitgebeeld. Ik zie wel een soort donkere halo's in de elektramasten.

sweebee
Ik vind de achtergrond afleiden, vooral de duidelijke vorm van het dak. Ik denk dat het erg interessant zou zijn als je achtergrond helemaal donker was. Dan krijg je een mooie isolatie van die... eh... hangdingen. :P

Sj44k13
Ik denk dat deze het beter zou doen in HDR. Hij is nu een beetje leeg.

Mr Pingu
Leuke foto, maar die buitenboordmotor trekt wel heel veel aandag. Hij is ook een tikkie donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Toff schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:14:
[...]

Je hebt de foto blijkbaar niet op originele grootte bekeken...

[...]
Klopt, nu zie ik ze ook... maar stoort me niet.

Wat betreft de buitenboordmotor in Mr Pingu's foto, die stoort me wel een beetje. Het leidt teveel af, m.i., en haalt de aandacht eerst weg van de molens - daar waar het eigenlijk om gaat. Een paar stappen naar links de volgende keer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Die boot geeft de foto juist diepte, naar mijn bescheiden mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat ben ik met je eens, Toff, maar ik vind de motor van de boot teveel afleiden. Ik moest er eerst ook goed naar kijken, om überhaupt te ontdekken wat het was. Ik denk dat de boot niet echt nodig is voor de diepte als er ook wat riet op de voorgrond blijft. Gedankenexperiment, maar denk dat het wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 15-09 12:01

KabalA!

[ No-Life ]

Jolke schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 09:05:
Dat ben ik met je eens, Toff, maar ik vind de motor van de boot teveel afleiden. Ik moest er eerst ook goed naar kijken, om überhaupt te ontdekken wat het was. Ik denk dat de boot niet echt nodig is voor de diepte als er ook wat riet op de voorgrond blijft. Gedankenexperiment, maar denk dat het wel lukt.
Denk dat de boot met name 'stoort' omdat hij tov de rest van de foto redelijk donker is. Als hij wat lichter was zou die meer in de omgeving opgaan. Nu heb je een 'gekke' donkere vlek op de foto. :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alsatian, fijne plaat. Zwart wit doet het goed en de tekst op de muren komt er goed uit.
@sweebee, mooie warme foto. Verder kwa onderwerp niet heel spannend maar ook niet veel op aan te merken.
@Sj44k13. Geen slechte foto maar spring er ook niet erg uit kwa compositie. De lucht staat er mooi op en ik denk dat er met wat nabewerking nog wel wat mooiers van te maken is.
@Mr Pingu, compostie vind ik aardig. De boot is wat te donker. Je zal kunnen proberen dit wat te verbeteren in lightroom of iets dergelijks.

Na de adviezen nog een keer aan de slag gegaan met mijn foto. Was inderdaad beetje doorgeschoten met clarity/helderheid.

remake:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7406/12538195305_e8a73fb45d_c.jpg
castle doorwerth-1 by Mavi86, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nu ben je (of Flickr) doorgeschoten in de verscherping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@Mr Pingu:

Ik vond de molens eigenlijk wat te donker. Ik besef dat je hier een probleem hebt met de belichting: je loopt het risico op uitgebeten luchten. HDR is 1 oplossing, maar gewoon wat met de curve werken op bepaalde delen van de foto (de molens bv.) kan veel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:41

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Bedankt voor al het commentaar. Ik denk dat Jolke inderdaad gelijk had qua compositie: dat paar stapjes naar links net iets beter was geweest want dan was de boot wat minder prominent in beeld. Al vind ik zelf de boot opzich niet storen maar inderdaad de buitenboordmotor staat nu wel écht voor je neus.
Vooral met de suggestie van EXX ben ik aan de slag gegaan, dat de molen te donker was. Deze wat opgetrokken met de brush van lightroom, verder ook de boot zoals een paar anderen aangaven wat opgetrokken en aan nog een paar schuifjes getrokken tot ik er weer een goed gevoel over had. Tevens even lenscorrecties er over heen gegooid en wat CA weggewerkt. Voor de eerdere foto had ik nog DPP gebruikt en dat is net even wat minder krachtig dan lightroom. Ik zie er naar uit wat jullie van deze vinden :+

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2882/12560508213_3e63c9a341_c.jpg
Iteratie 2 by Mr Pingu, on Flickr

edit: Was dus opnieuw begonnen, dit keer met lightroom ben alleen 1 dingetje vergeten zie ik: De horizon recht te trekken... Ik laat even deze foto gewoon staan maar voordat jullie mij daarop wijzen. Ik ben er van bewust, lokaal al gefixt.

@Mavi, stukken beter alleen de verscherping mag nu wel ietsje minder. Toch vind ik een veel mooiere foto dan je eerste. Ietsje minder verscherping en je hebt een mooie plaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Pingu op 16-02-2014 12:33 . Reden: Horizon... ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-07-2020
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met fotograferen hield me hiervoor altijd bezig met filmen.

Graag hoor ik wat jullie van mijn foto's vinden.

Afbeeldingslocatie: http://madskroes.nl/wp-content/uploads/2014/02/3-Batavus-Moto-mat.png

De hele serie is te zien op mijn site http://madskroes.nl/portfolio/fotos/batavus-moto-mat/

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Bovenstaande bericht is verplaatst naar hier, dus er is nog niet meteen commentaar op andere foto's.

Alvast commentaar van mijn kant: lekkere kleurtjes, wel beetje saaie compositie. De scherpte vind ik ook niet echt eruit knallen, wat best mag bij zo'n foto (maakt het wat "industriëler")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom Kroezy!
Als je een kleiner formaat post (max 800 px breed) krijg je niet van de lelijke rode stippellijntjes eromheen.
Ik vind het wel een gave foto. Mooi zacht licht, mooi onderwerp en bijpassende achtergrond. Alleen de stuurhendel zit wat dicht bij de rand. Dat maakt hem voor mij wat uit balans (beneden is er wel meer ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
@ Mr Pingu: Ik vind het contrast tussen de buitenboord motor en de molens juist wel wat hebben. Neemt niet weg dat deze nu wat te veel in het midden van het beeld staat. Verder vind ik de kijklijn door het water goed.

@kroezy: Leuke roestige foto. De lichtinval icm de witte vlekken links op de muur spreken mij erg aan, evenals het standpunt. De kadering had voor mij wel iets ruimer en minder centraal gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezy
@moderator sorry voor het verkeerd plaatsen. Ik zal er volgende keer beter op letten.

@sytsuuh Bedankt voor het welkom.

@thijsg. De kadering was voor mij lastig. Ik had een 14mm lens hiervoor gebruikt en kon niet verder naar achter. Maar ik vond de foto toch te mooi om hem te laten liggen.

Bedankt voor jullie feedback! TOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:16:
De scherpte vind ik ook niet echt eruit knallen, wat best mag bij zo'n foto (maakt het wat "industriëler")
Maakt meer contrast dat het niet i.p.v. meer scherpte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:51:
[...]

Maakt meer contrast dat het niet i.p.v. meer scherpte?
Ook, maar metaal en roest zijn het mooist als ze ergens knalscherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezy
Ik vind dat persoonlijk niet mooi. Ik wil het niet teveel bewerken altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ontkomt niet aan bewerking om het geheel bijvoorbeeld niet te flets te laten overkomen, of je moet zo op detail met je licht en onderwerp aan de slag dat het meer werk is dan een beetje basisbewerking achteraf.

Edit: het was mij dan ook om het idee te doen en niet om de perfect bewerkte foto neer te zetten, het meeste werk zit in het resizen van de 3.5mb grote png. Ik ben geen groot fan van bewerkingen niet in linkvorm neer te zetten zoals hieronder, soms heb je 5 van die dingen achter elkaar en dat begint mij dan echt te vervelen iedere keer dat ik er langs moet scrollen. /fwp

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Onderwerp is mooi gefotografeerd. Met een beetje Lightroom heb ik er dit van gemaakt (vind ik persoonlijk het beste bij het onderwerp passen).

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/05401x2e390L/3-Batavus-Moto-mat.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door sweebee op 16-02-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mijn eerste brommer!

Had hem zelf eerder op de standaard (als dat blijft staan, met die lege banden) iets verder van de muur gezet en ik ben in dit geval ook voor iets meer bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezy
[quote]sweebee schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:48:
Onderwerp is mooi gefotografeerd. Met een beetje Lightroom heb ik er dit van gemaakt (vind ik persoonlijk het beste bij het onderwerp passen).

wat heb je precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Persoonlijk vind ik het origineel mooier dan de twee bewerkte foto's. Misschien dat je hem alleen iets kan verscherpen zonder aan de rest te zitten. Die eerste bewerking vindt ik wat onrealistisch en die tweede is te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
kroezy schreef op maandag 17 februari 2014 @ 07:59:
[quote]sweebee schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:48:

wat heb je precies gedaan?
Als eerste heb ik de rechter bovenhoek wat opgelicht. Met gegradueerd filter.

En verder vooral de helderheid (clarity) en wat diverse dingen:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3S2d1s3G2413/Schermafbeelding%202014-02-17%20om%2010.08.23.png

@Heilige Kaas: Dat blijft natuurlijk altijd persoonlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Ik ben sinds de zomer een beetje aan het fotograferen zo nu en dan. Ik was vandaag in Leeuwarden waar een grote brand had gewoed. Ik heb de volgende foto geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/dysg1mi9t/DSC0334_2.jpg

Als eigen kritiek heb ik dat de compositie wellicht te veel vragen oproept, en niet heel interessant is. Ook is het puin mischien iets onderbelicht, maar ik heb met opzet geprobeerd om er een wat duistere foto van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
euh ? Serieus ?
Dus.. eigenlijk zeg je zelf al dat het geen goede foto is. Te rommelig. Geen leuke compositie, en toe donker.

Wat verwacht je van hier dan ? :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Lasteraar schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:19:
euh ? Serieus ?
Dus.. eigenlijk zeg je zelf al dat het geen goede foto is. Te rommelig. Geen leuke compositie, en toe donker.

Wat verwacht je van hier dan ? :-D
Discussie? Ik ben benieuwd of het bij iemand juist wél in de smaak valt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

En wat als je het rode hekje eraf cropt?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

en hij is niet eens scherp. :-(
i know a sharp picture when i see one

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Tip aan michiel: probeer je foto's niet interessanter te maken door bewerking. Dan krijg je Instagram achtigere taferelen, terwijl de foto ansich niets beter wordt, of in dit geval zelfs slechter. Focus eerst op gewoon goede foto's maken. Veel doen dus en hier posten, en commentaar geven op anderen.

Op zich is het beeld wel interessant, ik zou er alleen wat van de zijkanten afcroppen, zodat het wat abstracter wordt, en je alleen een vervallen gedeelte met op de achtergrond een nieuw huis overhoudt.

Onscherpte kan goed aan de imagehoster liggen. Ga gebruik maken van flickr michel1991, die hebben een wat betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Je zegt de plaat een wat duistere sfeer te willen geven, dit had denk ik beter gekunt als je de witte (overbelichte) achtergrond niet had gehad. Ik weet niet in hoeverre het mogelijk was maar als je dichterbij kon komen had je misschien alleen donkere delen erop gekregen. Dan kan je het puin wat lichter maken maar houd je toch een donkere plaat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
@Michel, ik denk dat de focus ongemerkd op het huis in de achtergrond komt; dit is scherp en goed belicht. Vraag is dan ook, of dit je bedoeling was? Zoniet, dan is de foto niet goed (gelukt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:56
@sweebe, het is een leuk onderwerp. Echter denk ik dat je iets meer moet spelen met de compositie en achtergrond. Een ruimere compositie is ook iets aangenamer.
@michiel, helaas spreekt mij de foto niet echt aan. Er staat inderdaad teveel op waardoor het rommelig uitziet.

Laatst had ik een photoshoot gehad van twee meiden. Ik vind de foto's voor mijn eerste keer goed gelukt en heb er zelf weinig opmerkingen over. Ik moet alleen mijn scherm kalibreren want op overige media zien de foto's er toch iets anders uit.

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/3rp5ap41p/1907888_546786452085402_2056194561_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een groter formaat beschikbaar? Dan krijgen we wat meer kans om scherpte e.d. te beoordelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:48:
Heb je ook een groter formaat beschikbaar? Dan krijgen we wat meer kans om scherpte e.d. te beoordelen. :)
Hah lol, jij wilt gewoon een nieuwe wallpaper van deze mooie dame :+
Maargoed, het is je goed recht haha

Leuke plaat, mooi licht, ik vraag me alleen af waar ze in vredesnaam naar kijkt en waarom haar hoofd zo schuin moet hangen :9

• Jolke
Erg mooi pvink... enne de foto is ook mooi :P
Wat is die zwarte vlek op de muur linksonder?

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:56
@woutoud,
Ja hoor ;)
https://scontent-b-ams.xx...52085402_2056194561_o.jpg

@scirocco,
Goede vraag, haha. Ze was bijna de gehele tijd zo raar aan het kijken met het hoofd. Deze foto valt nog wel mee. De volgende keer zal ik er op letten om toch een 'doel' in de foto te hebben.

@Jolke,
Die lichtere zwarte vlek? Ik heb geen idee. Dat zal vast de muur zijn waar het vochtig is of iemands schaduw zal dat zijn geweest.

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:14
pvink schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:16:

@scirocco,
Goede vraag, haha. Ze was bijna de gehele tijd zo raar aan het kijken met het hoofd. Deze foto valt nog wel mee. De volgende keer zal ik er op letten om toch een 'doel' in de foto te hebben.
Als fotograaf geef je toch aanwijzingen hoe iemand moet poseren en kijken?
Ik vind de belichting wel mooi maar de pose een beetje raar.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Jolke
pvink schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:16:

[...]

@Jolke,
Die lichtere zwarte vlek? Ik heb geen idee. Dat zal vast de muur zijn waar het vochtig is of iemands schaduw zal dat zijn geweest.
Dan hoop ik niet dat het je eigen schaduw is :)
Dat is eigenlijk het enige kritische puntje dat ik heb, blik van haar stoort me niet. Het laat redelijk open waar ze naar kijkt, en dat mag de kijker zelf invullen.

• Heilige Kaas
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar hebt gekregen om op grote resolutie een foto te uploaden op facebook? Het beste wat ik voor elkaar krijg is dit:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1527795_505070099608093_323129505_n.jpg
En hier is ook nog eens een hoop compressie bij gegooid of wat dan ook.

Edit: heb m ff embedded gemaakt, kan er meteen commentaar op. :)
Edit2: het valt me nu in een keer op dat een van die paddo's overbelicht is. Dit was bij het bewerken nog niet. (ligt zeker aan het scherm van mn laptop?)

[ Voor 18% gewijzigd door Heilige Kaas op 20-02-2014 12:59 ]

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
@heilige kaas: Beetje rommelige foto. De achtergrond is vrij onrustig, en de spinnendraad leidt een beetje af.
@pvink: Mooi.
@michel1991: Het onderwerp spreekt me aan maar ik vind de compositie niet heel spannend. Meer omgeving had de 'ramp' duidelijker gemaakt, denk ik.

Hier een oudje van mij, experimenterend met een zonsopkomst in de mist.
Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/resized/800/misc/zwaan.jpg
(klikbaar voor groot formaat)

Eigen commentaar hierop: Hij is flets, de kleuren zijn er wel maar knallen er niet uit. Nabewerken door de verzadiging omhoog te schroeven werkt echter niet; dan wordt e.e.a. erg onnatuurlijk. Vogels links zijn niet goed geframed.

[ Voor 5% gewijzigd door Emiel L op 20-02-2014 15:08 ]

http://emiellensink.nl

Verwijderd

Ik had het denk ik een sterkere plaat gevonden als al die vogels er überhaupt niet opgestaan hadden, ze doen een beetje afbreuk aan de sfeer.

Edit:
Barrycade schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:49:
De bomen rechts staan wat krap tegen de rand aan. En links wordt de foto vreemd donker.
De compositie en kleuren zoals ze zijn vind ik prima.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 16:18 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

De bomen rechts staan wat krap tegen de rand aan. En links wordt de foto vreemd donker.
Daarnaast hoort zo'n foto een beetje heiig / ongesatueerd te zijn dus dat vind ik bij deze plaat niet storen.
Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)