Was ook meer bedoelt als verduidelijking voor de minder ver gevorderde fotografen hierToff schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 01:16:
[...]
Ja, dat lijkt me duidelijk, al staat het er niet letterlijk...
Dankje Toff, woutoud en Universal Creations.
Ik hoop dat er binnenkort nog zo'n soort moment is dat is deze plaat opnieuw kan schieten. Ik had het diafragma op 5.6, wat het minimale is van mijn kitlens. Maar ik had mijn lens perongeluk nog op 18 mm wat volgens mij voor landschappen is
.
Universal Creations:
Ik vind zelf dat het vliegtuigspoor en de ballon nogal minimalistisch over komen op jou plaat. Het geeft mij net een gevoel van, net wel of net niet. De lucht vind ik ook wel erg diepblauw, maarja dat is mijn mening natuurlijk.
Ik hoop dat er binnenkort nog zo'n soort moment is dat is deze plaat opnieuw kan schieten. Ik had het diafragma op 5.6, wat het minimale is van mijn kitlens. Maar ik had mijn lens perongeluk nog op 18 mm wat volgens mij voor landschappen is
Universal Creations:
Ik vind zelf dat het vliegtuigspoor en de ballon nogal minimalistisch over komen op jou plaat. Het geeft mij net een gevoel van, net wel of net niet. De lucht vind ik ook wel erg diepblauw, maarja dat is mijn mening natuurlijk.
Thanks UC. Heb hem ook vanuit een andere positie en op F2 genomen. Zal hem een van deze dagen uploaden!Universal Creations schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:05:
Hamed: wel een erg kleine thumbnail. Centrale plaatsing vind ik hier niet zo lekker, omdat je nu rechts wat teveel OOF voorgrond hebt. Kleurtjes zijn ook nog wat flets. Bokeh is ook wat onrustig. Best wat commentaar, maar ik heb gewoon mooiere foto's van je gezien.
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
@Frank: Volgens mij heb ik niets met het blauw gedaan, maar ik zal straks thuis eens kijken.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
@Aeon kleuren vind ik er prima uitzien,maar ik had zelf denk ik de voorgrond weggetaten. ik vind dat het niet veel toevoegd. het blauwe van de bergen kan je evt met een lokale brush en kleurtemperatuur wat warmer maken.
@woutoud, mooie compositie, maar toch iets te rood
@Roderiktweaker foto lijkt iets bewogen, maar wat ik vervelender vind is de kleine dof(idanks f6.7), ik denk dat als de achtergrond ook schep was het een leukere foto zou zijn vanwege de laagstande zon en de schaduwen die dat dan geeft.
@Gdzr bijzondere foto, maar t spreekt mij niet echt aan.
@Tosemime echt een mooie herfstfoto. misschien zou je nog een klein beetje kunnen croppen zodat lege ruimte links wat kleiner wordt.
een snapshot van mij. ik zat in de bus en probeerde de zonsondergang te fotograferen. camera weer uit gedaan. Toen ik de mast aan zag komen op een "point and shoot" manier 5 foto gemaakt (auto bracketing stond nog aan) kwam eigenlijk wel goed uit.Met onderbelichting heb je meer silhouetvorming en meer details in de wolken.nadeeltje was wel dat de foto ontzettend scheef stond,ik kan m nog verder rechttrekken maar dan gaat er een deel van de mast verloren.
@woutoud, mooie compositie, maar toch iets te rood
@Roderiktweaker foto lijkt iets bewogen, maar wat ik vervelender vind is de kleine dof(idanks f6.7), ik denk dat als de achtergrond ook schep was het een leukere foto zou zijn vanwege de laagstande zon en de schaduwen die dat dan geeft.
@Gdzr bijzondere foto, maar t spreekt mij niet echt aan.
@Tosemime echt een mooie herfstfoto. misschien zou je nog een klein beetje kunnen croppen zodat lege ruimte links wat kleiner wordt.
een snapshot van mij. ik zat in de bus en probeerde de zonsondergang te fotograferen. camera weer uit gedaan. Toen ik de mast aan zag komen op een "point and shoot" manier 5 foto gemaakt (auto bracketing stond nog aan) kwam eigenlijk wel goed uit.Met onderbelichting heb je meer silhouetvorming en meer details in de wolken.nadeeltje was wel dat de foto ontzettend scheef stond,ik kan m nog verder rechttrekken maar dan gaat er een deel van de mast verloren.
ora et labora
Lijn 300? 
Ik vind de lucht erg mooi, lekker dramatisch. Alleen had er van mij wel iets meer ruimte rechts van de mast mogen zijn. Dat hij scheef staat vind ik niet storend.
Wat misschien ook jammer is, is dat de zon zo laag staat, als dat niet het geval was had je de bomen aan de onderkant weg kunnen snijden waardoor de mast nog wat meer 'geïsoleerd' zou lijken.
Ik vind de lucht erg mooi, lekker dramatisch. Alleen had er van mij wel iets meer ruimte rechts van de mast mogen zijn. Dat hij scheef staat vind ik niet storend.
Wat misschien ook jammer is, is dat de zon zo laag staat, als dat niet het geval was had je de bomen aan de onderkant weg kunnen snijden waardoor de mast nog wat meer 'geïsoleerd' zou lijken.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Verwijderd
Of lijn 305? 
Maareh, waarom post je deze foto? Je geeft zelf al aan dat het een snapshot is.
Bedankt voor de reacties op mijn foto! Heb een andere uitsnede (kleinere) geprobeerd en dat staat inderdaad beter naar mijn mening 
De achtergrond blijft wel wat druk, maar daar kan ik niet veel aan veranderen helaas

16 by Nick Hidding, on Flickr
De achtergrond blijft wel wat druk, maar daar kan ik niet veel aan veranderen helaas

16 by Nick Hidding, on Flickr
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
lijn 300Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:11:
Of lijn 305?
dat het een snelle foto is betekend niet dat het een slechte foto is, ik vond m wel leuk, maar misschien denken jullie daar anders over. ik heb hele collecties met foto's waarvan ik twijfel of ik beter kan posten of niet. af en toe kies ik er gewoon èèntje uit
ora et labora
Verwijderd
Mja, persoonlijk vind ik deze foto het niveau van snapshot niet ontstijgen. Voor een zonsondergang zie ik graag een horizon en de ondergang zelf als duidelijk onderwerp, niet een plukje bomen en een krap gekaderde mast.
Ik heb niets met het blauw gedaan, sterker nog: het was oorspronkelijk dieper en donkerder. Ik heb de belichting wat opgetrokken en aan de clarity gesleuteld. Ook heb ik het groen wat opgetrokken, om het wat frisser te laten ogen:Frank Mintjes schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:15:
Universal Creations:
Lightroom screenshot
Bij deze ook nog even de wat meer uitvergroting, zodat de ballon iets meer opvalt:

_MG_59708-2 by Universal Creations, on Flickr
[ Voor 23% gewijzigd door Universal Creations op 24-10-2013 16:50 ]
Moment is grappig, maar je onderwerp is te klein om er chocola van je foto te maken.
Een hele verbetering als je het mij vraagt! Vind de achtergrond zo niet heel storend hoor.Tosemime schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:54:
Bedankt voor de reacties op mijn foto! Heb een andere uitsnede (kleinere) geprobeerd en dat staat inderdaad beter naar mijn mening
Het zijn ook eigenlijk 2 onderwerpen in 1 foto... wat eigenlijk minder goed is. Maar ach, daar is een topic als dit voor: leren en proberen.Barrycade schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:58:
Moment is grappig, maar je onderwerp is te klein om er chocola van je foto te maken.
@Frank Mintjes: Weet niet echt goed waar ik naar moet kijken. De scherptediepte is goed, maar het onderwerp is niet echt boeiend.
@Universal Creations: Nice! 2e versie is inderdaad beter. Alleen nog even de streep rechts van de ballon wegpoetsen, zodat het lijkt alsof het van de ballon komt
@MRC4NL: Eens met wat de anderen zeggen; komt bij mij ook over als een snapshot. Doet me niet heel veel, sorry
@Tosemine: Lekkere herfstplaat, heerlijke bokeh! Jammer dat het blaadje zo bruin is, een mooie rode herfstkleur had het ook wel goed gedaan denk ik.
Er werd een mooie dag voorspeld, dus vanmorgen was er ook een redelijk mooie zonsopgang. Even voor werk wat foto's gaan schieten, waar deze uitgekomen is:

Vlietlanden Sunrise by Tom Roeleveld, on Flickr
Hier en daar wel wat banding, maar dat heb ik vaker wanneer ik 't omzet naar sRGB.
@Universal Creations: Nice! 2e versie is inderdaad beter. Alleen nog even de streep rechts van de ballon wegpoetsen, zodat het lijkt alsof het van de ballon komt
@MRC4NL: Eens met wat de anderen zeggen; komt bij mij ook over als een snapshot. Doet me niet heel veel, sorry
@Tosemine: Lekkere herfstplaat, heerlijke bokeh! Jammer dat het blaadje zo bruin is, een mooie rode herfstkleur had het ook wel goed gedaan denk ik.
Er werd een mooie dag voorspeld, dus vanmorgen was er ook een redelijk mooie zonsopgang. Even voor werk wat foto's gaan schieten, waar deze uitgekomen is:

Vlietlanden Sunrise by Tom Roeleveld, on Flickr
Hier en daar wel wat banding, maar dat heb ik vaker wanneer ik 't omzet naar sRGB.
[ Voor 4% gewijzigd door tommyz op 24-10-2013 17:40 ]
Tommyz: Wauw! Erg mooie foto!
Universal Creations: Ik heb er niet echt veel meer op aan te merken. Ik vind het niet zo'n interessante foto, maar dat kan volledig aan mij liggen! Ik begin zelf pas net met fotografie dus mijn mening is niet heel boeiend
.
mrc4nl: Sorry maar ik vind het niet echt een boeiende foto. Teveel wolken, waar jij niks aan kan doen, en te weinig zonsondergang.
Hier nog mijn verbeterde foto. Misschien voor sommige niet een hele boeiende foto, maar ik vind hem mooi
.

Locked by Frank Mintjes, on Flickr
Universal Creations: Ik heb er niet echt veel meer op aan te merken. Ik vind het niet zo'n interessante foto, maar dat kan volledig aan mij liggen! Ik begin zelf pas net met fotografie dus mijn mening is niet heel boeiend
mrc4nl: Sorry maar ik vind het niet echt een boeiende foto. Teveel wolken, waar jij niks aan kan doen, en te weinig zonsondergang.
Hier nog mijn verbeterde foto. Misschien voor sommige niet een hele boeiende foto, maar ik vind hem mooi

Locked by Frank Mintjes, on Flickr
Ik dacht meer aan selectieve vergroting, zoals dit (foto UC bewerkt door Toff):Universal Creations schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:44:
Bij deze ook nog even de wat meer uitvergroting, zodat de ballon iets meer opvalt

Sommigen zullen dit een doodzonde vinden, maar als je er eerlijk voor uitkomt, moet het kunnen imo.
Tevens zo veel mogelijk geprobeerd om hem recht te zetten, zonder het chalet helemaal uit beeld te verliezen.
Ik vind de foto zo heel erg veel van de "ruimtelijkheid" is dit een woord ?! verliezen : Bij het origineel heb je een beter idee van hoe ver en hoog alles is wat er op de foto te zien is
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Komt waarschijnlijk eerder door het 100mm perspectief dan door de bewerking. Natuurlijk verlies je een stukje omgeving door het rechtzetten, maar ik denk niet dat het grotere vliegtuigspoor en de grotere ballon afbreuk doen aan de "ruimtelijkheid" (laten we dat woord maar blijven gebruiken). Ze lijken wel dichterbij natuurlijk, dat wel.
@ mrc4nl: Op zich wel leuke foto, de lucht heeft een mooie kleur.
@ Tosemime: Zo vind ik de foto ook wel beter, ik vind het jammer dat het gekreukte rode blad vooraan niet in focus is, verder een mooie foto!
@ UC: De bergen zijn mooi in focus, ik vind alleen de straaljagerstreep icm de ballon een mindere combi, waarom weet ik zelf ook niet zo goed
Ik vind het orgineel beter dan de ingezoomde versie.
@ Tommyz: Erg mooie foto!
En nu ik zelf! Ter info: Ik heb sinds de zomer een DSLR (1100D), dus ik ben nog een echte beginneling. Ik heb de volgende foto geschoten in de zomer bij een kasteel(tje) in Boedapest. Ik heb hier ook wat bewerkingen op gedaan. Eigen commentaar: De witte dingen in het water zijn storend (maar kon ik niet fatsoenlijk verwijderen) en wellicht is de hoek rechtsonder wat te donker.
Ik ben benieuwd naar jullie commentaar!

Castle Budapest by joris1989, on Flickr
@ Tosemime: Zo vind ik de foto ook wel beter, ik vind het jammer dat het gekreukte rode blad vooraan niet in focus is, verder een mooie foto!
@ UC: De bergen zijn mooi in focus, ik vind alleen de straaljagerstreep icm de ballon een mindere combi, waarom weet ik zelf ook niet zo goed
@ Tommyz: Erg mooie foto!
En nu ik zelf! Ter info: Ik heb sinds de zomer een DSLR (1100D), dus ik ben nog een echte beginneling. Ik heb de volgende foto geschoten in de zomer bij een kasteel(tje) in Boedapest. Ik heb hier ook wat bewerkingen op gedaan. Eigen commentaar: De witte dingen in het water zijn storend (maar kon ik niet fatsoenlijk verwijderen) en wellicht is de hoek rechtsonder wat te donker.
Ik ben benieuwd naar jullie commentaar!

Castle Budapest by joris1989, on Flickr
Contrast en de kadering aan de bovenkant (vooral links).
De kadering is inderdaad wat krap, maar met het contrast is weinig mis imho. Ik hou wel van die platen met hoog contrast.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Die witte dingen vind ik ook niet mooi en de ruimte bovenin is idd wel heel krap. Liever geen water-met-witte-dingen, dan wel, maar met, is mijn mening.
@Eypo
Mooi object om te fotograferen. De 'witte dingen' in het water vind ik als zodoende niet zo storend. Het water hoort bij het slot in mijn ogen en je hebt geen controle over wat er in dat water drijft. Zulke zaken op een foto 'in het wild' boeien mij vrij zelden.
De kadering is inderdaad wat krap iets meer lucht bovenaan zou een wat rustigere foto hebben gegeven. Als je met je lens nog wat kon uitzoomen voor meer lucht moet je dat doen, zelfs als je daarmee nog mer ongewilde objecten krijgt aan de rand van de foto; Die kun je later toch weg snijden mocht het nodig zijn.
Het 'hoge contrast' stoort mij niet op de plaat. Het is een erg gevarieerd kasteel en daarom moet detail ook redelijk naar voren komen. Normaliter vind ik foto's in de buitenlucht beter naar voren komen als er wat zon is maar ik denk dat het wel 'te veel' detail zou worden als het kasteel in vol zonlicht stond ipv de wolk welke nu voor de zon lijkt te hangen op de plaat dus dat is imo goed.
kutgw iig.
Mooi object om te fotograferen. De 'witte dingen' in het water vind ik als zodoende niet zo storend. Het water hoort bij het slot in mijn ogen en je hebt geen controle over wat er in dat water drijft. Zulke zaken op een foto 'in het wild' boeien mij vrij zelden.
De kadering is inderdaad wat krap iets meer lucht bovenaan zou een wat rustigere foto hebben gegeven. Als je met je lens nog wat kon uitzoomen voor meer lucht moet je dat doen, zelfs als je daarmee nog mer ongewilde objecten krijgt aan de rand van de foto; Die kun je later toch weg snijden mocht het nodig zijn.
Het 'hoge contrast' stoort mij niet op de plaat. Het is een erg gevarieerd kasteel en daarom moet detail ook redelijk naar voren komen. Normaliter vind ik foto's in de buitenlucht beter naar voren komen als er wat zon is maar ik denk dat het wel 'te veel' detail zou worden als het kasteel in vol zonlicht stond ipv de wolk welke nu voor de zon lijkt te hangen op de plaat dus dat is imo goed.
kutgw iig.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Volgens mij is het een ondergelopen skatepark, dus eigenlijk hoort het water niet bij het slot.Auredium schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:41:
@Eypo
Het voegt echter wel wat toe naar mijn smaak, alleen wel jammer van de krappe kadering aan de bovenkant, zoals mensen hierboven ook al aanstipten.
Het is gewoon een wakeboard park hoorFrunz schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:20:
[...]
Volgens mij is het een ondergelopen skatepark, dus eigenlijk hoort het water niet bij het slot.
Het voegt echter wel wat toe naar mijn smaak, alleen wel jammer van de krappe kadering aan de bovenkant, zoals mensen hierboven ook al aanstipten.
Mij leiden ze wel af, vind het afbreuk doen aan de kalmte en rust waarin een slot eigenlijk hoor te liggen.
Bedankt voor alle commentaren.
Ik ben het met Gdzr eens, met name omdat het wit is. Een slot zou een donkere uitstraling moeten hebben, dat effect wordt nu minder met die witte dingen in het water. Ik kan me niet voorstellen dat het een ondergelopen skatepark is, wakeboard klopt denk ik wel. Er stonden ook lichtmasten, waarvan ik er 1 ook weggehaald heb.
Volgende keer een meer totaal beeld schieten met wat meer lucht.
Ik ben het met Gdzr eens, met name omdat het wit is. Een slot zou een donkere uitstraling moeten hebben, dat effect wordt nu minder met die witte dingen in het water. Ik kan me niet voorstellen dat het een ondergelopen skatepark is, wakeboard klopt denk ik wel. Er stonden ook lichtmasten, waarvan ik er 1 ook weggehaald heb.
Het slot zelf heb je natuurlijk wel mooi vastgelegd! De kadering en het wakeboardspul is alleen net wat minder.Eypo schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:12:
Bedankt voor alle commentaren.
Foto vorig jaar gemaakt net op het moment dat ik met de camera aan het spelen was op mijn terras.
Canon EOS 500D
Aperture: 5.6
Exposure: 4 sec
ISO: 200
Zoom op 300
(heb helaas geen RAW, heb hem in JPG geschoten
)
Canon EOS 500D
Aperture: 5.6
Exposure: 4 sec
ISO: 200
Zoom op 300
(heb helaas geen RAW, heb hem in JPG geschoten

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Steevo, ik vind het geen bijzondere foto. De foto staat iets scheef, de voorgrond aan de linkerkant lijkt alleen maar in de weg te staan en de kleuren van het vuurwerk zijn ook niet echt bijzonder. Idd jammer dat het niet in RAW is, dan zou je het misschien nog wat kunnen bewerken om het nog ergens op te laten lijken. Kan alsnog met JPG, maar het resultaat zal anders zijn dan bij RAW (je gaat minder infomatie manipuleren met JPG).
Het komt op mij over als een willekeurige foto waar bij het maken niet echt is nagedacht over hoe het eindresultaat eruit moet zien.
Het komt op mij over als een willekeurige foto waar bij het maken niet echt is nagedacht over hoe het eindresultaat eruit moet zien.
Eens met Sakete. Foto doet me niet veel. Behalve dat, staat de foto scheef, onscherp en is de klok overbelicht
Overigens is 't ook wel zo leuk als je commentaar geeft op andere foto's. Het plaatsen van een foto en geen commentaar geven op de andere foto's lijkt steeds vaker te gebeuren de laatste tijd.
[ Voor 12% gewijzigd door tommyz op 29-10-2013 17:37 ]
Model: Canon EOS 600D
ISO 3200
Exposure 1/100 sec
Aperture 2.8
Lens: 50mm Sigma f/1.4
ISO 3200
Exposure 1/100 sec
Aperture 2.8

[ Voor 36% gewijzigd door danielmi op 29-10-2013 19:37 ]
Je kan nooit genoeg leren!
Je vergeet iets....danielmi schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:34:
Model: Canon EOS 600D
ISO 3200
Exposure 1/100 sec
Aperture 2.8
[afbeelding]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
@Toff (foto UC) - Ik vind de foto (zowel in crop als origineel) niet zo boeiend om naar te kijken. Waarschijnlijk heb je bij het zien van de streep-ballon combi het idee dat het een grappige situatie is, maar dat vertaalt niet zo goed naar de foto imo.
@Frank Mintjes - Boeiend of niet, ik vind het in ieder geval een sfeervolle foto. Vanwege de zon is hij natuurlijk rechts bovenin wel erg uitgebeten.
@Eypo - Zoals al gezegd is hij behoorlijk krap gekaderd. Daarom kijk je alleen naar het kasteel, zonder echt een indruk van de omgeving te krijgen. Ik zou iets meer lucht/omgeving meepakken zodat het kasteel ook niet pontificaal in het midden staat.
De pikzwarte vlek rechts onderin is jammer, maar waarschijnlijk moeilijk te voorkomen (stond zeker een fel zonnetje?)
@Steevo_s - Sorry Steevo, maar dit doet mij niet zo veel. De foto lijkt scheef, op de voorgrond een onboeiende schotel, alles is een beetje vaag en de toren is overbelicht.
Zelf afgelopen week naar New York geweest en deze plaat geschoten. Net voor zonsondergang.
@Frank Mintjes - Boeiend of niet, ik vind het in ieder geval een sfeervolle foto. Vanwege de zon is hij natuurlijk rechts bovenin wel erg uitgebeten.
@Eypo - Zoals al gezegd is hij behoorlijk krap gekaderd. Daarom kijk je alleen naar het kasteel, zonder echt een indruk van de omgeving te krijgen. Ik zou iets meer lucht/omgeving meepakken zodat het kasteel ook niet pontificaal in het midden staat.
De pikzwarte vlek rechts onderin is jammer, maar waarschijnlijk moeilijk te voorkomen (stond zeker een fel zonnetje?)
@Steevo_s - Sorry Steevo, maar dit doet mij niet zo veel. De foto lijkt scheef, op de voorgrond een onboeiende schotel, alles is een beetje vaag en de toren is overbelicht.
Zelf afgelopen week naar New York geweest en deze plaat geschoten. Net voor zonsondergang.

Flickr PSN ID= cheironnl
Wow Cheiron, wat een gave foto!
Kun je nog wat aan de vervorming van de horizon doen?
Heb je Lightroom?
Kun je nog wat aan de vervorming van de horizon doen?
Heb je Lightroom?
[ Voor 9% gewijzigd door leendertv op 29-10-2013 21:10 ]
Verwijderd
Die is gaaf! Nog mooier als de je horizon horizontaal zet en recht weet te trekken inderdaad.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 21:21 ]
Zou alleen wel het randje helemaal bovenaan eraf croppen/shoppen
The devil is in the details.
Haha, dat randje zie ik echt nu pas
Ik ga eens kijken wat ik met de horizon kan.
-edit-
Horizon rechtgezet + aan alle kanten wat vervorming verwijderd.
Die horizon wijdt ik overigens 100 procent aan het personeel van de Empire State van wie ik mijn Gorilla Pod niet mee mocht nemen
-edit-
Horizon rechtgezet + aan alle kanten wat vervorming verwijderd.
Die horizon wijdt ik overigens 100 procent aan het personeel van de Empire State van wie ik mijn Gorilla Pod niet mee mocht nemen
[ Voor 94% gewijzigd door cheiron op 29-10-2013 21:46 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
@ Steevo: ik vind het ook niet zo'n boeiende foto. De klok is bijv overbelicht.
@ Danielmi: De lichtinval op de persoon is wel interessant, verder vind ik de foto niet zo speciaal.
@ cheiron: Hij ziet er wel heel mooi uit, de lichte lucht met de donkere stad kleurt mooi op deze manier.
@ Danielmi: De lichtinval op de persoon is wel interessant, verder vind ik de foto niet zo speciaal.
@ cheiron: Hij ziet er wel heel mooi uit, de lichte lucht met de donkere stad kleurt mooi op deze manier.
@ Eypo: Iets te krap gekaderd zoals anderen al zeiden.
Een stukje water aan de onderkant kijkt wel fijn, alleen is het jammer dat die witte dingen in het water zo opvallen.
@ Cheiron, nu dat rare randje boven we is en de horizon recht(er) is ziet de foto er nog net wat beter uit.
Mooie lucht ook.
Een stukje water aan de onderkant kijkt wel fijn, alleen is het jammer dat die witte dingen in het water zo opvallen.
@ Cheiron, nu dat rare randje boven we is en de horizon recht(er) is ziet de foto er nog net wat beter uit.
Mooie lucht ook.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
@Steevo_S, ik vind het een leuk idee, maar inderdaad zit het zwarte blok een beetje in de weg, en hij staat inderdaad niet recht.
@danielmi, Goed schot, goeie comp, maar het lijkt voor mij alsof hij gewoon net niet scherp is, kan komen omdat de plaat niet groter weergegeven kan worden.
@Cheiron, prachtig, niks op aan te merken
Tripje naar Duitsland gemaakt:

IMG_9496 by Bram Stevens, on Flickr
@danielmi, Goed schot, goeie comp, maar het lijkt voor mij alsof hij gewoon net niet scherp is, kan komen omdat de plaat niet groter weergegeven kan worden.
@Cheiron, prachtig, niks op aan te merken

@Cheiron & @AoHxBram:
Beide ontzettend toffe platen waar ik echt langere tijd naar bleef kijken. Ik heb er zo niets op aan te merken
Beide ontzettend toffe platen waar ik echt langere tijd naar bleef kijken. Ik heb er zo niets op aan te merken
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
@Tosemime verticale crop is niet mijn favoriet, maar de foto is wel stukken beter nu.
@Universal Creations. ik vind het niet echt een mooie compositie. kale berg en heul ver weg een balon te zien. ik hou meer van prominent aanwezige onderwerpen. wat mij ook opviel is de rechterkant van je foto, vooral bovenin de lucht lijkt een "strook" te zitten die lichter is (van boven tot onder) mm bij nader inzien lijkt het zon uitgewaaide steep te zijn als bij een vliegtuig, maar misschien kun je m wegclonen
@tommyz misschien wat het wat leuker geweest als de zon wat hoger dan de horizon stond, maar wat ik mij meer aan stoor is die enorm blauwe bovenkant. bij de horizon in het light nog vrij fel. en opeens gaat het over in donkerblauw. dat komt voor mij een beetje vreemd over
@Eypo het komt mij een beetje over als een vakantiefoto, ik heb *klik* dit gezien.
wat jou foto misschien kan verbeteren is een zwart-wit conversie, maar vooral wees dramatish met het licht en contrast. dat maakt je foto spannender
@Steevo_S het moment is goed maar de uitvoering slecht, foto is niet scherp en er staat linksonder een groot voorwerp in de weg
@AoHxBram mooie foto niets meer aan doen
Deze foto is ergens afgelopen zomer gemaakt.Volgende keer een herfstfoto.
ik vind de compositie wel leuk omdat ie niet zo centraal is.wat vinden jullie ervan en natuurlijk: wat kan beter?
@Universal Creations. ik vind het niet echt een mooie compositie. kale berg en heul ver weg een balon te zien. ik hou meer van prominent aanwezige onderwerpen. wat mij ook opviel is de rechterkant van je foto, vooral bovenin de lucht lijkt een "strook" te zitten die lichter is (van boven tot onder) mm bij nader inzien lijkt het zon uitgewaaide steep te zijn als bij een vliegtuig, maar misschien kun je m wegclonen
@tommyz misschien wat het wat leuker geweest als de zon wat hoger dan de horizon stond, maar wat ik mij meer aan stoor is die enorm blauwe bovenkant. bij de horizon in het light nog vrij fel. en opeens gaat het over in donkerblauw. dat komt voor mij een beetje vreemd over
@Eypo het komt mij een beetje over als een vakantiefoto, ik heb *klik* dit gezien.
wat jou foto misschien kan verbeteren is een zwart-wit conversie, maar vooral wees dramatish met het licht en contrast. dat maakt je foto spannender
@Steevo_S het moment is goed maar de uitvoering slecht, foto is niet scherp en er staat linksonder een groot voorwerp in de weg
@AoHxBram mooie foto niets meer aan doen
Deze foto is ergens afgelopen zomer gemaakt.Volgende keer een herfstfoto.
ik vind de compositie wel leuk omdat ie niet zo centraal is.wat vinden jullie ervan en natuurlijk: wat kan beter?
ora et labora
Lekkere zomerse kleuren, maar ik vraag me af of ik wel echt zo diep in de florale geslachtsorganen wil kijken. Eigenlijk zou ik meer bloem willen zien, denk ik. Wat beter zou kunnen, volgens mij dan, is de scherpstelling. Ik zou liever de scherpte meer naar voren leggen, waar naar achter toe de scherpte "natuurlijk" minder wordt.
Mooie plaat zeg! Heerlijk gebruik gemaakt van aanwezig licht, super!AoHxBram schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:30:
[afbeelding]
@Cheiron; Ook een heerlijke foto, lijkt in het groot wel wat onscherpte te hebben maar in mijn ogen niet storend. Mooie combinatie van kleuren en schemerlicht..
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
@AoHxBram: Ontzettend mooie foto! Heel mooi hoe je dat zonlicht gefotografeerd hebt.
@ mrc4nl:
1. Bedankt voor je commentaar. Ga ik aan werken.
2. Lekker kleurige foto. Ik mis net zoals Toff een beetje de scherpte naar voren ofzo en zou iets meer bloem willen zien.
@ mrc4nl:
1. Bedankt voor je commentaar. Ga ik aan werken.
2. Lekker kleurige foto. Ik mis net zoals Toff een beetje de scherpte naar voren ofzo en zou iets meer bloem willen zien.
@AoHxBram: lijkt wel een scene uit Crysis 3
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Prachtige plaat, maar dan nu de verboden vraag: Waar is dit?
Of dit een bekende locatie weer ik niks vanaf weet
Dank jullie allemaal.
Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar het ligt net over de grens in duitslandKremx schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:17:
[...]
Prachtige plaat, maar dan nu de verboden vraag: Waar is dit?
Of dit een bekende locatie weer ik niks vanaf weet?
@Steevo_S: snap het effect wat je zoekt, maar deze plaat doet het niet..
@danielmi: je foto komt 'geposeerd" op me over, en verliest daardoor spanning.
@cheiron: precies wat er al gezegd is, prachtige plaat, alleen die horizon
@AoHxBram: mooie foto!
@mrc4nl : naar mijn smaak te veel opzoek naar een scherpte diepte effect.

Omega by Viktor Valenteijn, on Flickr
Exposure 0.167 sec (1/6)
Aperture f/5.6
Focal Length 55 mm
ISO Speed 800
@danielmi: je foto komt 'geposeerd" op me over, en verliest daardoor spanning.
@cheiron: precies wat er al gezegd is, prachtige plaat, alleen die horizon
@AoHxBram: mooie foto!
@mrc4nl : naar mijn smaak te veel opzoek naar een scherpte diepte effect.

Omega by Viktor Valenteijn, on Flickr
Exposure 0.167 sec (1/6)
Aperture f/5.6
Focal Length 55 mm
ISO Speed 800
Leuk horlogekiekje. Echter voor een niet liefhebber een behoorlijk nietszeggende foto denk ik.
Probeer de volgende keer ook het lichaamsvet van het horloge te halen. Oogt net ff wat frisser.
Probeer de volgende keer ook het lichaamsvet van het horloge te halen. Oogt net ff wat frisser.
En een wat neutralere achtergrond kan ook helpen om het wat professioneler te laten ogen
@Steevo_S: Sorry de foto doet mij niet zoveel. De kleuren springen er niet uit zoals men graag zou willen bij vuurwerk en ook het object op de voorgrond stoort mij enorm.
@Danielmi: Als je commentaar wilt op je werk dan graag ook zelf commentaar aanleveren.
@AoHxBram: Helemaal top met die lichtval, niks op aan te merken.
@mrc4nl: Kleuren springen er lekker uit maar de voorgrond had wat mij betreft ook scherp mogen zijn.
@Double_V: Technisch is er niet zo veel mis met de foto, behalve misschien de wat onrustige achtergrond. Maar als niet kenner doet het mij zoals eerder gezegd niet zo veel.
Dan nu weer eentje van mij zelf. Deze heb ik afgelopen zaterdag geschoten in Ouwehands Dierenpark.
Opzich ben ik best tevreden over de foto alleen het stronkje links wat net de leeuw bedekt stoort me een beetje.

IMG_1608 by Koenvt, on Flickr
@Danielmi: Als je commentaar wilt op je werk dan graag ook zelf commentaar aanleveren.
@AoHxBram: Helemaal top met die lichtval, niks op aan te merken.
@mrc4nl: Kleuren springen er lekker uit maar de voorgrond had wat mij betreft ook scherp mogen zijn.
@Double_V: Technisch is er niet zo veel mis met de foto, behalve misschien de wat onrustige achtergrond. Maar als niet kenner doet het mij zoals eerder gezegd niet zo veel.
Dan nu weer eentje van mij zelf. Deze heb ik afgelopen zaterdag geschoten in Ouwehands Dierenpark.
Opzich ben ik best tevreden over de foto alleen het stronkje links wat net de leeuw bedekt stoort me een beetje.

IMG_1608 by Koenvt, on Flickr
Verwijderd
@Kremx Mooie beest, stronkje is inderdaad minder maar waar ik me meer aan stoor is het hek op de achtergrond.
De stronk is idd een beetje jammer, om het hek zul je niet om heen kunnen, daar zitten de beesten gelukkig in
Ik zelf vind eerlijk gezegd de plantjes /onkruid vooraan niet bij de afbeelding passen.
Wat ik wel echt mooi vind is de scherpte van de vacht en de onscherpe achtergrond er achter. En natuurlijk zo'n machtig beest.
Wat ik wel echt mooi vind is de scherpte van de vacht en de onscherpe achtergrond er achter. En natuurlijk zo'n machtig beest.
@Kremx; Mooie foto van een goed onderwerp. De stronk leid iets af maar let's face it vaak kun je dat niet aanpassen. Dan wordt de compositie niet goed op andere punten (benadering van het object of andere storende voorwerpen komen in beeld) Je moet dan de afweging maken van geen foto (wat zonde is sinds de komst van digitale fotografie) of toch gewoon de plaat schieten. Dan kun je beter gaan voor het schieten van de plaat.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
@double_V Hier heb je helemaal gelijk in, ik ben/was nogal druk met een toetsweek (Studerend).
Moet zeggen dat de foto van jou me wel aan staat, stronkje zoals je zelf al aan geeft en zoals hierboven aangegeven de achtergrond (Gaas stoort heel erg).
Vraag me alleen af of de keuze voor een staande foto wel goed was in verband met de boomstronk.
Verder zal je het onkruid alleen weg kunnen halen met photoshop en dat is overbodig.
@AoHxBram Geweldige foto, trekt gelijk je aandacht, amper storende elementen
@mrc4nl Zoals eerder is het kader niet helemaal goed, verder stoor ik me een beetje aan het kleine DOF.
Midden van bloem is wel scherp dus als het idee was om een hogere f/waarde te gebruiken is dat wel goed uitgevoerd!
Moet zeggen dat de foto van jou me wel aan staat, stronkje zoals je zelf al aan geeft en zoals hierboven aangegeven de achtergrond (Gaas stoort heel erg).
Vraag me alleen af of de keuze voor een staande foto wel goed was in verband met de boomstronk.
Verder zal je het onkruid alleen weg kunnen halen met photoshop en dat is overbodig.
@AoHxBram Geweldige foto, trekt gelijk je aandacht, amper storende elementen
@mrc4nl Zoals eerder is het kader niet helemaal goed, verder stoor ik me een beetje aan het kleine DOF.
Midden van bloem is wel scherp dus als het idee was om een hogere f/waarde te gebruiken is dat wel goed uitgevoerd!
Verwijderd
@ mrc4nl: De kleuren van je foto zijn lekker, maar hij kijkt niet fijn. De dieptescherpte vind ik te klein en daar waar de foto scherp is vind ik 'm te hard.
@ double_V: Het is vast een mooi horloge, waarbij je het kenmerkende deel nu goed in focus hebt, maar de opzet en compositie zou ik voor zo'n foto toch wat 'cleaner' maken.
@ Kremx: Op zich een mooie foto. Waarschijnlijk ben je beperkt door je apparatuur, maar ik zou het hek in de achtergrond graag minder in focus zien. De boomstronk links vind ik niet eens echt storend.
Mijn foto is niet geheel onbewerkt...
Google heeft de Nik Collection uitgebreid met Analog Efex Pro, dus die wilde ik even testen:
//Edit: Commentaar verwerkt:

Restaurant Flinders Café (Wet Plate Edit 2) by Woutoud, on Flickr
Het origineel is trouwens ook in m'n Flickr feed te vinden.
@ double_V: Het is vast een mooi horloge, waarbij je het kenmerkende deel nu goed in focus hebt, maar de opzet en compositie zou ik voor zo'n foto toch wat 'cleaner' maken.
@ Kremx: Op zich een mooie foto. Waarschijnlijk ben je beperkt door je apparatuur, maar ik zou het hek in de achtergrond graag minder in focus zien. De boomstronk links vind ik niet eens echt storend.
Mijn foto is niet geheel onbewerkt...
Google heeft de Nik Collection uitgebreid met Analog Efex Pro, dus die wilde ik even testen:
//Edit: Commentaar verwerkt:

Restaurant Flinders Café (Wet Plate Edit 2) by Woutoud, on Flickr
Het origineel is trouwens ook in m'n Flickr feed te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 11:56 ]
Waarom? Niet mijn ding, maar is toch niet vals spelen?
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
@ double_V: de achtergrond is inderdaad wat afleidend. Het licht vind ik ook niet zo mooi, oogt wat teveel geel. Komt vast door de reflectie van het tafelblad, maar toch. Ik weet niet of ik me nu stoor aan het links afgesneden bandje, terwijl ik het gevoel het dat je rechts best krapper op het horloge kunt croppen. Dan ligt ie gelijk minder centraal gepositioneerd.
@ Kremx, zoals je zelf al aangeeft stoort de stronk idd, maar het hek ook. Hij oogt wat flets overigens? Uit de hand misschien moeilijk, maar een iets langere sluitertijd (1/500e nu zag ik) zodat je wat lager in je ISO kan, zou wat ruis schelen (met name in het hekwerk erg zichtbaar). Als je je statief niet bij je hebt, kun je natuurlijk iets van een paaltje/rots zoeken ter ondersteuning. De leeuw zelf staat er prima op.
@Woutoud, ik vind t wel wat hebben. Fijne kleuren. De wazigheid aan de linkerkant vind ik net ff te ver naar het midden. Ik zou zorgen dat de (stam van de) boom in de achtergrond vrij is van die wazigheid en dan hebben de zittende mensen ook iets meer 'ruimte'. Dat kijkt fijner denk ik. Rechts kan ik die wazigheid wel waarderen. Links is ie gewoon net ff teveel en te opvallend/te licht en daardoor word m'n blik er toch steeds heen getrokken.
@ Kremx, zoals je zelf al aangeeft stoort de stronk idd, maar het hek ook. Hij oogt wat flets overigens? Uit de hand misschien moeilijk, maar een iets langere sluitertijd (1/500e nu zag ik) zodat je wat lager in je ISO kan, zou wat ruis schelen (met name in het hekwerk erg zichtbaar). Als je je statief niet bij je hebt, kun je natuurlijk iets van een paaltje/rots zoeken ter ondersteuning. De leeuw zelf staat er prima op.
@Woutoud, ik vind t wel wat hebben. Fijne kleuren. De wazigheid aan de linkerkant vind ik net ff te ver naar het midden. Ik zou zorgen dat de (stam van de) boom in de achtergrond vrij is van die wazigheid en dan hebben de zittende mensen ook iets meer 'ruimte'. Dat kijkt fijner denk ik. Rechts kan ik die wazigheid wel waarderen. Links is ie gewoon net ff teveel en te opvallend/te licht en daardoor word m'n blik er toch steeds heen getrokken.
@Woutoud: Even puur over de bewerking, hoewel ik best een fan ben van film effecten vind ik het zo wel een beetje over the top, het ziet er een beetje té gemaakt uit het effect zo, vooral zo met de wazigheid zo aan de kanten. Ik ben wel benieuwd naar deze nieuwe plugin van NIK (of google), ga hem vanavond eens proberen.
Verwijderd
Ik vond 'm zelf ook te bewerkt uiteindelijk, heb ook nog een subtielere variant in elkaar gedraaid met hetzelfde filter -> http://www.flickr.com/photos/woutoud/10739985136/
Veeele malen beterVerwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:56:
Ik vond 'm zelf ook te bewerkt uiteindelijk, heb ook nog een subtielere variant in elkaar gedraaid met hetzelfde filter -> http://www.flickr.com/photos/woutoud/10738876275/
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Die 2e is idd veel beter ziet er goed uit. Het oud-maakeffect is goed gelukt, ik vind dan alleen jammer dat er auto's op de foto staan, maar dat zal wel heel lastig zijn om weg te werken.
Verder echt een mooie plaat.
Verder echt een mooie plaat.
@ Kremx, prima foto van die albino Leeuw, dat hek op de achtergrond stoort mij niet heel erg, maar misschien dat het met wat meer bokeh wat rustiger was geweest. Alleen zoals je al zei is die stronk die de leeuw lijkt te 'poken' een beetje afleidend. En toen ik de foto op origineel formaat even op Flickr bekeek was de ruis wel erg intens.
Maarja iso 3200 is ook best wel hoog of course.
@ Woutoud, de eerste poging heeft wel een goede vintage vibe, maar ik vind hem inderdaad ook een beetje over the top. die tweede bewerking is een stuk beter!
Deze foto heb ik een poosje geleden gemaakt toen ik samen met my old man onderstaande Austin Healey naar België heb gebracht voor een veiling. Was eigenlijk meer even een snapshot omdat we op een tight schedule zaten en nog van alles moesten doen. Overigens de eerste foto met mijn nieuwe circulair polariser van Hoya. Heb de foto in Lightroom een beetje geretoucheerd met VSCO Film.

Austin-Healey 100/4 BN1 Roadster by Jens van Bellen.
@ Woutoud, de eerste poging heeft wel een goede vintage vibe, maar ik vind hem inderdaad ook een beetje over the top. die tweede bewerking is een stuk beter!
Deze foto heb ik een poosje geleden gemaakt toen ik samen met my old man onderstaande Austin Healey naar België heb gebracht voor een veiling. Was eigenlijk meer even een snapshot omdat we op een tight schedule zaten en nog van alles moesten doen. Overigens de eerste foto met mijn nieuwe circulair polariser van Hoya. Heb de foto in Lightroom een beetje geretoucheerd met VSCO Film.

Austin-Healey 100/4 BN1 Roadster by Jens van Bellen.
Hij popt lekker! Daardoor ook niet het idee dat het een snapshot is, dus ik vind 'm geslaagd.
Dit was inderdaad heel jammer. het licht varieerde die dag nogal en ik kwam er na thuiskomst pas achter dat ik voor de set van de leeuw de ISO niet aangepast had terwijl hij op Aperature priority stondbello2185 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:32:
@ Kremx, prima foto van die albino Leeuw, dat hek op de achtergrond stoort mij niet heel erg, maar misschien dat het met wat meer bokeh wat rustiger was geweest. Alleen zoals je al zei is die stronk die de leeuw lijkt te 'poken' een beetje afleidend. En toen ik de foto op origineel formaat even op Flickr bekeek was de ruis wel erg intens.Maarja iso 3200 is ook best wel hoog of course.
@bello: De auto komt inderdaad lekker uit zoals hierboven ook al aangegeven. Het enige wat ik wel afbreuk vind doen aan het straatbeeld is de aanhanger waar de auto op moet komen te staan. Verder is het natuurlijk een mooie wagen.
[ Voor 10% gewijzigd door Frunz op 08-11-2013 11:56 ]
Goed, hierbij mijn allereerste post in dit topic.
Ben zelf nog niet erg lang bezig met fotografie, maar wou toch even een plaatje showen van de storm een paar week geleden.

Full-size
En nog wat meer plaatjes
Ben benieuwd naar jullie gedachten. (:
Ben zelf nog niet erg lang bezig met fotografie, maar wou toch even een plaatje showen van de storm een paar week geleden.

Full-size
En nog wat meer plaatjes
Ben benieuwd naar jullie gedachten. (:
Gestoord word je toch...
Een beetje te abstract naar mijn smaak. En het wordt gewaardeerd als je ook reacties geeft op je voorgangers, mocht dat niet duidelijk genoeg zijn geweest in het roze blok boven het reactie-invoerveld
Verwijderd
@cheiron: Vette plaat hoor, wat voor een lens heb je daar voor gebruikt? Torens daar zijn wel recht toch? Dan had horizon ook wel recht gemogen. 
@mrc4nl: Vind het wel heel erg „in your face”, als dit van iets verder was had ik het waarschijnlijk mooier gevonden. Daarnaast vind ik de DoF ook niet helemaal goed gelukt, met name de sprieten in voorgrond die er buiten vallen.
@double_V: Eerlijk gezegd niet heel veel over te zeggen. Lijkt een beetje een random shot van dingen die je zo bij de hand hebt. Volgens mij doet iedereen dat, maar zelden komt daar iets noemenswaardigs uit…
@Kremx: Vet beest. Zoals al eerder gezegd in reacties is die stronk een beetje jammer. Daarnaast is de bokeh bij het hek niet echt om over naar huis te schrijven. Verder leuke shot.
@Woutoud: Deze aanpassing is beter dan hoe hij was, hij was heel erg overdone imho. Dit geeft al een iets beter effect. Al is het niet geheel mijn smaak.
@bello2185: Springt er wel goed uit, maar voor de rest - naast dat het een toffe auto is - is het eeb weinig spannende shot.
@Trucker Her: Is wel heel krap gecropt. Daarnaast is het een niet al te interessant onderwerp, als er verder niks op de foto staat, dan blijft er een foto over die ook niet al te interessant is.
Van mij een foto van tijdens m'n zomervakantie. Op de scooter (50cc
) door de bergen rijden, kan vervelendere dingen bedenken om te doen… Uitzicht was genieten, op deze foto vind ik dit het best vastgelegd.

Full size
Canon EOS 450D
Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6
1/320 sec.
f/9
@mrc4nl: Vind het wel heel erg „in your face”, als dit van iets verder was had ik het waarschijnlijk mooier gevonden. Daarnaast vind ik de DoF ook niet helemaal goed gelukt, met name de sprieten in voorgrond die er buiten vallen.
@double_V: Eerlijk gezegd niet heel veel over te zeggen. Lijkt een beetje een random shot van dingen die je zo bij de hand hebt. Volgens mij doet iedereen dat, maar zelden komt daar iets noemenswaardigs uit…
@Kremx: Vet beest. Zoals al eerder gezegd in reacties is die stronk een beetje jammer. Daarnaast is de bokeh bij het hek niet echt om over naar huis te schrijven. Verder leuke shot.
@Woutoud: Deze aanpassing is beter dan hoe hij was, hij was heel erg overdone imho. Dit geeft al een iets beter effect. Al is het niet geheel mijn smaak.
@bello2185: Springt er wel goed uit, maar voor de rest - naast dat het een toffe auto is - is het eeb weinig spannende shot.
@Trucker Her: Is wel heel krap gecropt. Daarnaast is het een niet al te interessant onderwerp, als er verder niks op de foto staat, dan blijft er een foto over die ook niet al te interessant is.
Van mij een foto van tijdens m'n zomervakantie. Op de scooter (50cc

Full size
Canon EOS 450D
Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6
1/320 sec.
f/9
Mooie plaat hoor, enige wat mij een beetje stoort zijn de 'zwevende' takken links in beeld en ik vraag me af of de foto in landscape niet beter tot zijn recht komt.. Zit mooi detail in de wolken nog en foto is lekker contrastrijk.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Verwijderd
Goed punt inderdaad, die takken links. Landscape heb ik geprobeerd, maar kwam er niet goed uit. Dit omdat je aan de boven en onderkant er niet genoeg op kreeg. Volgende keren geen last meer van met m'n nieuwe 10-22mm.Pixeltje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:29:
Mooie plaat hoor, enige wat mij een beetje stoort zijn de 'zwevende' takken links in beeld en ik vraag me af of de foto in landscape niet beter tot zijn recht komt.. Zit mooi detail in de wolken nog en foto is lekker contrastrijk.

Origineel formaat
Foto van m'n vriendin, gewoon gemaakt in een slaapkamer bij gebrek aan goede ruimte.
Nikon D3000 - Nikon 18-55 AF-S VR - Nikon SB-600
f/4.0
1/60s
ISO 200
[ Voor 29% gewijzigd door Danny96 op 08-11-2013 21:31 ]
Alllereerst fijn om te zien dat er ook vrouwen met verstand van voetbal zijn...;)
De foto: Het vignet is wat te dominant aanwezig, vind ik. De benen zijn wat vreemd afgesneden waardoor het wat raar overkomt. Zelf zou ik ervoor kiezen om de bal met het Feyenoord logo neer te leggen zodat het logo niet op zijn kop staat.
Gr Chris
De foto: Het vignet is wat te dominant aanwezig, vind ik. De benen zijn wat vreemd afgesneden waardoor het wat raar overkomt. Zelf zou ik ervoor kiezen om de bal met het Feyenoord logo neer te leggen zodat het logo niet op zijn kop staat.
Gr Chris
Hahah verstand van voetbal heeft ze zeker, meer dan mij ook nog.ChrisLNFF schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 21:37:
Alllereerst fijn om te zien dat er ook vrouwen met verstand van voetbal zijn...;)
Gr Chris
Het vignet vondt ik zelf wel mooi, maar dit heb ik meer gedaan om de achtergrond donkerder te krijgen. De bal is me zelf nog niet eens opgevallen en wat de benen betreft, helaas is de foto zo genomen.. dus zou het niet meer netjes bij kunnen snijden.
Ik ga photoshop weer even aangooien
Verwijderd
Leuke meid, maar de foto vind ik mèh. Het is een snapshot dat je geprobeerd hebt te redden met een gigantische vignet. Neem haar lekker mee naar buiten voor een shoot, dan kun je vast veel mooiere platen schieten.
@GuidoH Mooie heldere foto. Ik ben zelf eigenlijk nooit bezig met landschap fotografie maar de foto spreekt me erg aan
Hier nog een van mij
Hier nog een van mij

@hierboven: Vind je hem zelf niet veel en veel te donker? Verder jammer dat de vingers net afgekapt worden onderaan, en wat is het dat je op de buik geshopped hebt?
Verwijderd
@Davy1982 - De foto is naar mijn mening iets te donker en had wel wat lichter gemogen. Voor mij is het wel vrij duidelijk dat er een baby is afgebeeld op haar buik. Wel vraag ik me af waarom ze dan zo bezorgd kijkt. Is het niet positief dat ze zwanger is? Mocht bezorgdheid wel de emotie zijn die over moet komen dan heb ik niks gezegd
Vanmiddag foto's gemaakt van auto's, dit op een afgelegen weg in het bos.
Een van de resultaten:

EXIF:
ISO 400
Exposure 1.6 sec
Aperture 16
Een van de resultaten:

EXIF:
ISO 400
Exposure 1.6 sec
Aperture 16
[ Voor 54% gewijzigd door danielmi op 10-11-2013 20:42 . Reden: Bronfoto 800px ]
Verwijderd
Let op:
Als je post, gelieve dan:
commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's
foto's resizen naar 800pixels breedte
Hoe heet dat ook alweer? Een hattrick?
Foto is 799 pixels breed, commentaar op andere foto's is er wel degelijk.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:07:
Let op:
Commentaar bij eigen foto toegevoegd.
ora et labora
Verwijderd
Aantal posts? Dat is bijna een week geleden, vergeef me dat niet mee te nemen.
Volgens mij is het de bedoeling dat iedere foto die hier gepost wordt van commentaar wordt voorzien, en de meest normale manier dat je dat voor elkaar krijgt is dat iedereen even het x-aantal foto's boven zijn eigen foto van commentaar voorziet. Als bijvoorbeeld eenmaal per maand een keertje wat commentaar neerzetten afdoende is om de rest van de maand zonder commentaar foto's neer te zetten dan verdwijnt het bestaansrecht van dit topic behoorlijk snel.
(Overigens als een bronbestand meer dan 800 pixels is dan krijg je nog steeds een vervelende rode stippellijn rond je foto, er is een verschil tussen resizen van de daadwerkelijke foto en resizen via UBB code.)
Volgens mij is het de bedoeling dat iedere foto die hier gepost wordt van commentaar wordt voorzien, en de meest normale manier dat je dat voor elkaar krijgt is dat iedereen even het x-aantal foto's boven zijn eigen foto van commentaar voorziet. Als bijvoorbeeld eenmaal per maand een keertje wat commentaar neerzetten afdoende is om de rest van de maand zonder commentaar foto's neer te zetten dan verdwijnt het bestaansrecht van dit topic behoorlijk snel.
(Overigens als een bronbestand meer dan 800 pixels is dan krijg je nog steeds een vervelende rode stippellijn rond je foto, er is een verschil tussen resizen van de daadwerkelijke foto en resizen via UBB code.)
Ik zal zorgen dat ik het even via een andere site upload, tevens is het prettiger voor iedereen hier dat commentaar buiten dit topic gebeurd. (Met betrekkingen tot de commentaar buiten de foto om)Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:34:
Aantal posts? Dat is bijna een week geleden, vergeef me dat niet mee te nemen.
Ik heb namelijk niet voor niets mijn dm functie aan staan.
Tevens zit ik niet elke dag op dit forum, dus zal ik ook niet elke dag reageren.
Het wordt inderdaad van je verwacht dat je hier bij het plaatsen van een foto wat commentaar op voorgangers levert. Dat hoeft geen hele lijst te zijn, maar een stuk of 3 moet toch wel lukken.
Het is toch veel handiger dat commentaar op foto's in dit topic zelf gebeurt.danielmi schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:39:
[...]
Ik zal zorgen dat ik het even via een andere site upload, tevens is het prettiger voor iedereen hier dat commentaar buiten dit topic gebeurd.
Ik heb namelijk niet voor niets mijn dm functie aan staan.
Tevens zit ik niet elke dag op dit forum, dus zal ik ook niet elke dag reageren.
Het heet niet voor niets Solo testcasefoto's - om van te leren.
Wanneer je verbeterpunten of ander commentaar bij iemand z'n foto levert kunnen mensen die de foto niet genomen hebben er ook wat aan hebben, of ze kunnen zelf nog commentaar toevoegen waardoor er een interessante discussie kan ontstaan.
Ik heb zelf nog nooit wat gepost in dit topic maar vind het toch interessant om te lezen wat voor commentaar er steeds gegeven wordt.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Verwijderd
Technisch een goede plaat. Denk ik in ieder geval, want ik dat lastig te beoordelen op dit formaat. Verder doet de foto me echter niet zo veel. We zien sporen van een auto in een bocht in een bos, maar geen idee van het type auto en hoe deze door de bocht is gegaan.danielmi schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:56:
Vanmiddag foto's gemaakt van auto's, dit op een afgelegen weg in het bos.
Een van de resultaten:
[afbeelding]
EXIF:
ISO 400
Exposure 1.6 sec
Aperture 16
@Davy1982
Mooie plaat vind ik! Echter vind ik wel dat de borst wat te fel belicht is waardoor mijn aandacht eerder daar naartoe gaat als naar de buik zelf.
@Danielmi
Leuk effect zo met het licht dat afkomstig is van een auto. Echter denk ik dat de foto mooier was geweest als deze gemaakt was tegen zonsondergang, maar dat is puur een gokje. Verder vind ik het asfalt wat blauw ogen, terwijl asfalt (zeker als het nat is) vaak meer naar zwart neigt. Ik weet niet of dit bewust is of iets dat bijvoorbeeld tijdens het nabewerken is gebeurt? (niet dat het voor de rest stoort)
Hierbij een foto die ik gemaakt heb tijdens de zomervakantie. Gemaakt bij het 9/11 memorial in New York City. Vond de roos persoonlijk erg mooi, zeker met de waterdruppels.
Eigen commentaar: Wellicht is de foto net wat te saai, aangezien de rest van de foto vrij saai is, wat vinden jullie hiervan?

9-11 Memorial by JT_Fotografie
-Tom
Mooie plaat vind ik! Echter vind ik wel dat de borst wat te fel belicht is waardoor mijn aandacht eerder daar naartoe gaat als naar de buik zelf.
@Danielmi
Leuk effect zo met het licht dat afkomstig is van een auto. Echter denk ik dat de foto mooier was geweest als deze gemaakt was tegen zonsondergang, maar dat is puur een gokje. Verder vind ik het asfalt wat blauw ogen, terwijl asfalt (zeker als het nat is) vaak meer naar zwart neigt. Ik weet niet of dit bewust is of iets dat bijvoorbeeld tijdens het nabewerken is gebeurt? (niet dat het voor de rest stoort)
Hierbij een foto die ik gemaakt heb tijdens de zomervakantie. Gemaakt bij het 9/11 memorial in New York City. Vond de roos persoonlijk erg mooi, zeker met de waterdruppels.
Eigen commentaar: Wellicht is de foto net wat te saai, aangezien de rest van de foto vrij saai is, wat vinden jullie hiervan?

9-11 Memorial by JT_Fotografie
-Tom
Van mij had de foto iets minder schuin gemogen, zodat je ook echt verschil zou zien tussen de regendruppels en de letters van de namen.
Nu lijkt het gewoon een roos op een platte plaat met waterdruppels. (vind ik dan)
Nu lijkt het gewoon een roos op een platte plaat met waterdruppels. (vind ik dan)
Maar ik moet hierbij wel zeggen dat het wel een goede foto is,loewie1984 schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:27:
Van mij had de foto iets minder schuin gemogen, zodat je ook echt verschil zou zien tussen de regendruppels en de letters van de namen.
het enige wat jammer is dat de tekst op de graven niet leesbaar is.
De roos krijgt veel sneller de aandacht dan de graven hierdoor.
@ Danielmi, Leuk idee snap alleen niet helemaal waarom je dit in vol daglicht doet? Enige puntje waar ik mij aan stoor is het 'knipper effect' nog net zichtbaar op het asfalt.
@JTfoto. Sfeervolle plaat, maar ben het wel eens met mijn voorganger dat de letters wel wat duidelijker hadden gemogen. Tevens is de linker onderhoek wel erg dichtgelopen. De foto roept wel vragen op nu doordat het niet meteen duidelijk is dat het een memorial is.
Van mij 1 van vannacht. Was dit niet van plan maar gezien de kou en het feit dat m'n camera niet luisterde is dit het resultaat geworden. Ik weet nu wel dat ik een betere UWA wil.
@JTfoto. Sfeervolle plaat, maar ben het wel eens met mijn voorganger dat de letters wel wat duidelijker hadden gemogen. Tevens is de linker onderhoek wel erg dichtgelopen. De foto roept wel vragen op nu doordat het niet meteen duidelijk is dat het een memorial is.
Van mij 1 van vannacht. Was dit niet van plan maar gezien de kou en het feit dat m'n camera niet luisterde is dit het resultaat geworden. Ik weet nu wel dat ik een betere UWA wil.

I can't wait to shoot!
Nice mod man! Heb je EXIF?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Dat zijn inderdaad erg ranzige hoeken qua scherpte. Verder een mooie plaat!
Dit topic is gesloten.
Let op:
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto
(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto
(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)