Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.963 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:21
Mooi foto (weer) Deathchant! Zwart water gaat me echter wel wat ver :-) Vind ik zelf niet zo mooi. Verder ligt er links iets op het pad - dat leidt me een beetje af. Maar gave plaat verder!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Bedankt allen voor het commentaar en complimenten. Ik heb de foto een beetje aangepast (zie mijn geüpdate post) d:)b

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• rayparlour
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 13:30
Bedankt voor de opmerkingen allen. De lens die ik gebruikt (Nikon 70-300VR) gebruikte ik op 300mm, waardoor er toch wat minder bokeh mogelijk is (geschoten op f5.6).
Bart[Spiral] schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:45:
rayparlour: prachtige foto! Misschien zoals gezegd technisch niet perfect, maar dat doet er niet toe. Het valt trouwens bij de grotere versies wel op dat er een behoorlijke smak noise-reduction overheen is gegooid..
Waar kun je dit precies aan zien Bart[spiral]? wellicht kan ik hier de volgende keer dan opletten bij het bewerken van de foto :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Als je je foto groot bekijkt dan zie je dat er niet heel veel detail (scherpte) in zit, maar dat de kleuren een soort van 'uitgesmeerd' zijn. Het lijkt een beetje alsof het geschilderd is. Dat effect krijg je als je ruisreductie (te) hoog zet.

Altijd goed om er een beetje een afweging in te maken en er een balans in te vinden, wil je ruis met detail of geen ruis met geen detail of iets ertussen :P Ruisreductie in Lightroom zet ik eigenlijk altijd tussen de 15 en 30, tenzij de ruis heel erg is, dan wil ik nog wel tot 40 gaan, maar daarboven vind ik het niet waard.

Gewoon beetje spelen met de slider tot je op een punt komt waarop de ruis minder wordt en je toch nog genoeg detail over houdt. Een beetje ruis heeft een goede foto nog nooit verpest (vind ik tenminste) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 21-09-2013 19:24 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:06

SomerenV

It's something!

@Manmetplok: Het is wel een leuke foto maar niks dat echt spannend is ofzo. Neigt in mijn ogen dan ook meer naar een snapshot dan iets waar over nagedacht is.

@Deathchant: Het is jammer dat de achtergrond niet wat onscherper is. Nu maakt het de foto iets te rommelige vind ik. Wel erg lekkere kleuren!

Zelf ben ik dit weekend even kort aan de slag gegaan met het Brenizer Effect. Je maakt dan met een tele-lens meerdere foto's op een lagere f/waarde en voegt die dan samen in Photoshop (of andere software). Hierdoor krijg je een wideangle foto met erg mooie DoF, eigenlijk een 'onmogelijke' foto, omdat het met een normale wide-lens niet mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7425/9879954366_10419b548e_z.jpg
Panorama_06 by stefanvlemmix, on Flickr

Zelf vind ik hem wel geslaagd maar het is echt nog flink uitproberen om te kijken wat wel en wat niet werkt. De lens die ik heb gebruikt is overigens de 50mm @ f/2.2. Ik heb ook wat foto's gemaakt met een 135mm maar die ogen niet niet zoals ik het wil hebben :) Staan wel op m'n Flickr dus je kunt ze bekijken.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je kiest wel de saaiste van de 5 foto's waar je auto op staat om hier te laten zien :P Deze vind ik bijvoorbeeld een stuk cooler om te zien, ook omdat de omgeving wel wat heeft. Bij die jij zelf post vind ik het effect niet echt een meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Eens met Hahn, je keuze is juist de minste van de serie. Overigens vind ik het effect niet echt duidelijk te zien. Wat dichter op je onderwerp werkt het beter, omdat dat dan de DoF ook kleiner is.

[ Voor 26% gewijzigd door Universal Creations op 22-09-2013 21:59 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

De foto die ik geplaatst heb vind ik persoonlijk het leukste ogen, maar die foto die Hahn uitgekozen heeft is eigenlijk ook wel heel vet. De 107 lijkt zo klein vergeleken met de omgeving :P

Het effect bij de door mij gekozen foto is overigens wat minder aanwezig omdat ik daarvoor geen tele-lens heb gebruikt (50mm) en redelijk ver weg stond. Maar daar doelde ik ook op in mijn post met dat ik nog flink uit moet proberen om het effect te krijgen zoals het hoort. Eigenlijk moet ik een leuke f/1.8 tele-lens hebben om het maximale effect te behalen, maar ik doe eigenlijk niet veel met tele-lenzen dus zo'n lens is niet echt rendabel voor me (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je hebt een 135mm f/2.8? Daarmee kun je het effect juist veel beter mee produceren, omdat het diafragma daarvan groter is dan van bijvoorbeeld een 50/1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Universal Creations schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:09:
Je hebt een 135mm f/2.8? Daarmee kun je het effect juist veel beter mee produceren, omdat het diafragma daarvan groter is dan van bijvoorbeeld een 50/1.2.
Die foto die Hahn gaaf vond is met de 135mm geschoten, maar weet niet of het op f/2.8 was. Het is een M42-lens (vandaar dat ik hem heb, was niet duur). Vol open zijn die lenzen vaak wat soft, maar bij de 135 valt het enigszins mee. Ik zal komende week wel wat foto's maken met die lens @ f/2.8 :)

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Deathchant, vind het bosje erg lekker op de plaat staan. De linkerkant is net wat rustiger door de achtergrond dan rechts. Was imo net wat mooier geweest als het rechts net zo rustig op de achtergrond was als links. Maar komop. Een gek struikje zo lekker laten ogen is natuurlijk top :-)

@Freddy, leuk musje. Lekker scherp alleen teveel blauw in de foto. En het standpunt.. Zoveel mooier wanneer die vanuit een (veel) lager standpunt genomen wordt. Vind ik dan.

@Someren. Eens met Hahn.. Die foto die hij linkt vind ik ook veel leuker :-)

Hier nog een creatie van mij. Meisje op de foto had een leuke bodypaint.. Maar de achtergrond was knudde.. Deze heb ik voor haar gemaakt zodat het wat leuker oogt. ( originele foto was zij + een of ander rommelig magazijn achtergrond.. Gewoon een kiekje )

Ze was er erg blij mee. Wou hem toch ff showen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7442/9955703203_e0f0b3f49c_z.jpg
Voor groot:http://www.flickr.com/photos/lasteraar/9955703203/sizes/z/in/photostream/

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Lasteraar schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:59:
Hier nog een creatie van mij. Meisje op de foto had een leuke bodypaint.. Maar de achtergrond was knudde.. Deze heb ik voor haar gemaakt zodat het wat leuker oogt. ( originele foto was zij + een of ander rommelig magazijn achtergrond.. Gewoon een kiekje ) Ze was er erg blij mee. Wou hem toch ff showen.
[afbeelding]
Voor groot:http://www.flickr.com/photos/lasteraar/9955703203/sizes/z/in/photostream/
het is eeeuhmmmmm. uniek O-)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Lasteraar schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:59:
Deathchant, vind het bosje erg lekker op de plaat staan. De linkerkant is net wat rustiger door de achtergrond dan rechts. Was imo net wat mooier geweest als het rechts net zo rustig op de achtergrond was als links. Maar komop. Een gek struikje zo lekker laten ogen is natuurlijk top :-)
Thanks :) Ik zie wat je bedoelt inderdaad, ik zie het nu ook. Tis net alsof rechts nu het struikje is afgekapt.

Over jouw foto: ik vind em wel stoer. Ik ben zelf niet echt een photoshopper, maar ik vind em wel wat hebben. Zal ze wel blij mee zijn :)
SomerenV schreef op zondag 22 september 2013 @ 20:36:
@Deathchant: Het is jammer dat de achtergrond niet wat onscherper is. Nu maakt het de foto iets te rommelige vind ik. Wel erg lekkere kleuren!
Als ik de achtergrond onscherper had gemaakt, was het "3D-effect" weg en dat wilde ik juist hebben hier :) Een testje dat het met een 17-55 ook wel enigszins kan, en niet alleen maar met een Zeiss :)
Over jouw foto: er was hier iemand (Sargonaut) die veel experimenteerde met het brenizer effect...Bij jou is het ook wel gelukt, alleen misschien een wat "saaie" foto van een auto in een bos waarbij verder niks gebeurt. En de groene takjes rechtsonder verstoren de blik naar de auto toe toch wel een beetje.
Opzich zou ik zeggen: experimenteer lekker verder, want die brenizer foto's vind ik toch altijd wel gaaf om te zien :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3756/9979551265_85f94ffbc7_c.jpg

Eentje van deze week en ben er zelf erg tevreden over, maar toch benieuwd naar andere meningen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:21
afterburn schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:16:
[afbeelding]

Eentje van deze week en ben er zelf erg tevreden over, maar toch benieuwd naar andere meningen.
Geef ook even commentaar op anderen :-)

Erg mooie plaat! Maar man wat verkracht je watermerk de foto :+

Even serieus, kan dat niet 20 maten kleiner? of wat meer blenden met de plaat?

En de grote molen links rechts kan - imo - wel wat geburnd worden nog. Je ziet dat het nog net-niet een silhouet is.

Maar gave plaat dus:)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:03
Ik zie eigenlijk helemaal weinig hier; ja, dichtgelopen zwart en compressie, dat zie ik. En ja, let even op de regels van dit topic (commentaar op eigen én andermans foto's)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een goed silhouet moet juist het zwart dichtgelopen zijn toch? Anders is het geen silhouet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ja, maar de lucht en het water niet. De bovenste wiek van de rechtermolen is hier bijvoorbeeld nauwelijks waar te nemen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jongens vergeef me mijn chagrijnigheid, maar wat een commentaar zeg....dat eeuwige geklaag over dat watermerken te vervelend zijn....Je kunt me niet wijs maken dat je daar niet even doorheen kunt kijken om een foto te kunnen beoordelen. Laat mensen aub hun werk beschermen. Nustys zet zijn watermerk altijd compleet midden door de foto.
En ook dat zwart-dichtlopen.....Het lijkt soms al bijna standaard commentaar dat je moet geven terwijl er niet gekeken wordt of het uberhaupt geschikt is voor de foto.
Deze foto vind ik gewoon goed. Mooi warm silhouet, en je ziet genoeg in het water. De bovenste wiek is wat mij betreft waarneembaar genoeg. Ik vind de foto prima :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Dit is het testcase topic voor commentaar, meneer post zelf geen commentaar, dus dan reageer ik kortaf en hanteer ik geen fluwelen handschoen :) . Foto IMHO wat te donker, en Photoshop zegt hetzelfde, waardoor verder commentaar van mijn kant weinig nut heeft, want ik zie het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Watermerken in foto's zijn storend en voegen eigenlijk bijna geen "beveiliging" toe (zeker niet in dit geval).
Het zwart hoort zwart te zijn, maar de achtergrond is nu te donker. Qua sfeer vind ik de foto wel wat hebben.
inquestos schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:09:
Dit is het testcase topic voor commentaar, meneer post zelf geen commentaar, dus dan reageer ik kortaf en hanteer ik geen fluwelen handschoen :) .
Dat is niet de correcte gang van zaken. Geef dan gewoon geen commentaar net zoals de maker van de foto. Als je commentaar geeft, verwachten wij eerlijk en opbouwend commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
@deathchant lekker crispe foto inderdaad. Vind de toning ook erg fijn. Het contrast met de achtergrond is vooral bovenin goed te zien, onderin valt het een beetje weg.. misschien had je net een stapje naar rechts kunnen doen zodat de donkere achtergrond het hele boompje omvatte.

@SomerenV eens met de rest, er staan een stuk toffere foto's tussen in de serie. De lucht is ook wat uitgebeten in de achtergrond. Hij voelt ook wat kil aan, misschien wat warmte toevoegen in post?

@Lasteraar abstracte plaat, vind het wel wat hebben. Ik heb wel het gevoel dat de kleurstelling van het model niet helemaal matched. Of de achtergrond wat koeler maken, of de voorgrond wat warmer. Misschien voelt het dan wat minder geplakt aan.

@afterburn Hele mooi plaat!. Weinig op aan te merken, had alleen in post de rechter molen een wat beter contrast gegeven met de achtergrond. Topje valt nu wat weg (zoals al gemeld)

Foto van mij. Foto van m'n vriendin verdiept in een boek tijdens de koffie :-)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7297/10003402496_7c25e5f3cc_z.jpg
Anke by Joenes, on Flickr

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Leuk :) Toning vind ik ook wel fijn. Het enige wat ik kan zeuren is dat het ook zomaar zou kunnen zijn dat ze aan het slapen is (je ziet vanaf deze hoek niet of d'r ogen open of dicht zijn), dus als je wou overbrengen hoezeer ze in het boek zat, dan is dát niet helemaal bij mij overgekomen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 29-09-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat ik eerder storend vind Hahn is het wat aanwezige (na goed kijken) koffiekopje, als deze wat minder prominent aanwezig was en wellicht naast haar stond (meer in focus en kleiner) dan zou dat al een stuk beter zijn naar mijn idee. Verder ben ik het wel met Hahn eens over haar houding in relatie tot wat je over wil brengen, al vind ik deze pose ook prima alleen brengt het wat anders over dan wellicht de bedoeling was ;)

Verder kudo's voor de toning en bewerking, mooi sfeervol!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

@SomerenV; Ik vind het jammer dat de auto zo ver weg staat, waardoor ik geneigd ben er niet eens naar te kijken. Maar het idee zelf is wel leuk.

@Joenes; Ik vind de plaat geslaagd. Leuk, dat koffiekopje aan het begin van de foto, speels effect en erg mooie bewerking van de plaat zelf.

Foto van mijn dochter:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5337/10004220183_9e35d5f4bc_c.jpg
Luna by freddyonderstal, on Flickr

Ben wat aan spelen geweest met bewerken. Ik wilde de ogen eruit laten springen. Jammer vind ik, als je goed kijkt, dat het linkeroog wat scheel lijkt te kijken. (Links voor ons)
Maar verder vind ik persoonlijk deze bewerking wel geslaagd.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ventieldopje schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:44:
Wat ik eerder storend vind Hahn is het wat aanwezige (na goed kijken) koffiekopje, als deze wat minder prominent aanwezig was en wellicht naast haar stond (meer in focus en kleiner) dan zou dat al een stuk beter zijn naar mijn idee. Verder ben ik het wel met Hahn eens over haar houding in relatie tot wat je over wil brengen, al vind ik deze pose ook prima alleen brengt het wat anders over dan wellicht de bedoeling was ;)

Verder kudo's voor de toning en bewerking, mooi sfeervol!
Zie nu pas dat het een kopje is, ik zag niet echt wat het was en had er verder niet op gelet :P Maar nu je het zegt valt het me vooral op hoe groot 'ie is (op de foto) :+ Kan me er verder niet echt aan storen eigenlijk.
freddyathlon schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:22:
@SomerenV; Ik vind het jammer dat de auto zo ver weg staat, waardoor ik geneigd ben er niet eens naar te kijken. Maar het idee zelf is wel leuk.

@Joenes; Ik vind de plaat geslaagd. Leuk, dat koffiekopje aan het begin van de foto, speels effect en erg mooie bewerking van de plaat zelf.

Foto van mijn dochter:

[afbeelding]
Luna by freddyonderstal, on Flickr

Ben wat aan spelen geweest met bewerken. Ik wilde de ogen eruit laten springen. Jammer vind ik, als je goed kijkt, dat het linkeroog wat scheel lijkt te kijken. (Links voor ons)
Ik vind de foto een beetje te groen en d'r ogen geven bijna licht, dus wat mij betreft ben je iets teveel doorgeslagen met de nabewerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
@Joenes: Heel fraai, prachtig licht en toning. Alleen dat koffiekopje, hé, jammer. Ik herken dit direct als studeerpose.

@freddyathlon: Mooie opzet, maar heb wel wat verbeterpunten voor de volgende keer: mis het oogcontact, en verder vind ik het beeld nogal groen. Ook de kadering had iets netter gekund, nu worden haar handen, haar hoofd, en linkerarm afgesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
freddyathlon schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:22:
Foto van mijn dochter:
Leuk portret, maar het oogwit komt bij mij wel erg blauw over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
@freddyathlon: Mooi portret wel. Ik houd wel van een beetje toning maar denk dat het wel wat te verbeteren is nog :)

@Joenes: Echt top, toning werkt goed hier ! Kopje was er beter niet geweest, maar mooi plaatje :)

Eentje van mij, straight out of camera:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7335/10026664635_d59aa5e1fd_c.jpg
IMG_9864 by Alex de Groot, on Flickr

;)

Edit: was veel te paar idd, nog even verder mee gegaan vanavond, herziene versie:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5529/10043665516_cb86f337a3_c.jpg
IMG_9864 by Alex de Groot, on Flickr

[ Voor 25% gewijzigd door hypz op 01-10-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
@hypz leuke plaat! Heel tof al die bokeh puntjes in de lucht. Ik geloof wel dat je witbalans niet helemaal klopt, neigt te veel naar paars. Ik zou ook de highlights wat naar beneden halen zodat je de plant in haar hand beter ziet.

Enige wat ik fototechnisch kan opmerken is dat het misschien iets mooier was geweest als je een nog lager perspectief had gekozen, zodat je nog meer in de wereld van het kind zit.

Kortom: fototechnisch erg goed, maar ik zou toch wat tijd besteden aan de nabewerking (al is het alleen de witbalans even goed trekken).

@freddyathlon Zoals al eerder aangegeven, de toning kijkt toch niet helemaal lekker weg. Het oogt wat grauw en er zit te veel groen en blauw in de plaat. Heb je de ogen lokaal bewerkt, of de hele plaat bewerkt om te zorgen dat de ogen er uit springen? Ik kan me voorstellen dat je een beter resultaat krijgt door alleen de ogen lokaal wat te bewerken met clarity, iets meer exposure en eventueel wat sharpness.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Nou is is inderdaad paars en ik heb wat rook en stof deeltjes vanuit het plantje omhoog laten komen en er een beetje magisch tintje aan proberen te geven. Het is nu niet zo veel maar had wat meer gekund misschien :) (straight out of camera was een grapje ;) , is het totaal niet namelijk )

Paarsige tint was dus ook een bewuste keuze. Denk dat ik er nog eens mee aan de slag ga vanavond kijken of ik het nog wat beter kan maken.

Hoek rechts onderin is ook veel te licht besef ik mij nu.

[ Voor 15% gewijzigd door hypz op 01-10-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Joenes schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:58:

@freddyathlon Zoals al eerder aangegeven, de toning kijkt toch niet helemaal lekker weg. Het oogt wat grauw en er zit te veel groen en blauw in de plaat. Heb je de ogen lokaal bewerkt, of de hele plaat bewerkt om te zorgen dat de ogen er uit springen? Ik kan me voorstellen dat je een beter resultaat krijgt door alleen de ogen lokaal wat te bewerken met clarity, iets meer exposure en eventueel wat sharpness.
Ik heb inderdaad de hele plaat bewerkt om de ogen eruit te laten springen.
Nu ik er zelf meer naar kijk valt het blauwe me ook meer op.
Zal de volgende keer eens alleen de ogen bewerken. Thanks voor de tip.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:30
@Lasteraar: Erg mooie plaat, maar ik vind toch dat deze meer zegt over je Photoshop-skills dan je fotografie ;)

@Afterburn: Leuke silhouet, maar ik had toch graag de wieken van de voorste molen ook duidelijk af zien steken tegen de achtergrond.

@Joenes: Zeer herkenbare houding ;) . De foto's kijkt lekker weg en ook de toning is zeer geslaagd, alleen dat kopje hé ;)

@freddyathlon: Mooie foto! Het blauwe oogwit was me in eerste instantie niet zo opgevallen, maar na het lezen van de reacties wel. What has been seen can not be unseen, zullen we maar zeggen ;)

@Hypz: Leuk effect met het stof uit de bloem, alleen vind ik hem ook iets te paars.

Dan nu ook weer eentje van mijn kant. Vanmiddag een leuke foto proberen te maken van onze hond:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3692/10040139384_c00f867449_z.jpg
IMG_1257 by Koenvt, on Flickr

Denk wel dat de toning niet iedereen zal bevallen, maar ik vind hem toch wel geslaagd.

[ Voor 10% gewijzigd door Kremx op 01-10-2013 18:40 . Reden: Verkeerde code gekopieerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:52

bobcom

Dedicated dabbler

@freddyathlon Prachtige foto, (en dito dochter) mooie retro-bewerking maar ik vind dat je met de ogen te ver doorgeschoten bent. Ik moest onwillekeurig aan deze prent denken, en dat is volgens mij niet wat je wilt (of Luna verdient) ;)
@hypz Voor mij ook te veel paars en te veel highlights - kan absoluut eea aan pp gebruiken, wordt'ie zeker mooier van
@kremz toning vind ik wel prima, beter fan kleur of puur bw. Alleen de posiite - alsof er iets net niet helemaal rechtstaat (hoofd t.o.v fotorand in contrast met vage rechte lijnen in achtergrond. Daardoor wringt er iets. (en vuiltjes in ooghoeken even weghalen, irl of op de foto) Maar verder mooie foto en hond

[ Voor 39% gewijzigd door bobcom op 02-10-2013 18:48 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasKC
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Mij hier ook een geregistreerd om wat feedback te krijgen op enkele van mijn foto's. Ik ben alleszins benieuwd naar de reacties op opmerkingen!

Eerst de commentaar op anderen:
@Kremx: de toning bevalt me eigenlijk wel. De vuiltjes uit de ogen photoshoppen, zou ik eerlijk gezegd niet doen, die waren er op moment van de foto, en ik zou het ene beetje vals spelen vinden. Het is en blijft een hond, geen topmodel op de cover van Vogue. Dat de kop niet helemaal rechtstaat, die indruk heb ik ook. Maar ik neem aan dat dat gewoon de 'schuld' van de hond is, een typische vragende blik van zo'n beest. Misschien was de foto sterker geweest moest zijn(haar?) kop nog wat schever staan, om de blik wat te versterken?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7331/9742226228_808a83ac1d_c.jpg

Eentje uit 2010, mijn eerste maal dat ik in Lapland was. Ik wou het typische kenmerk van de vallei waarin ik me toen bevond wat weergeven: gletsjers tussen zowat elke bergtop, en bijhorende riviertjes die naar het dal stromen met de typische puinwaaiers. Een blik op hoe dergelijk landschap gevormd wordt.
De meeste van mijn foto's neem ik op meerdaagse wandeltochten. Als ik ergens passeer, blijf ik daar eigenlijk nooit wachten tot wanneer het licht perfect (of anders dan op het moment) is, er moeten immers de nodige kilometers gehaald worden per dag. Dat is altijd wel een beetje een belemmering waarmee ik te maken heb. 's Avonds, wanneer tent opgezet is, is er meestal wel wat meer tijd voor foto's en dergelijke meer. Deze foto is, zoals jullie waarschijnlijk wel zien, 's middags genomen. Gelukkig zaten er wat wolk waardoor hij toch niet te hard is, en de lucht wat extra heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gletsjer met daaronder de beekjes die samenkomen geeft een goede dieptewerking. De puinwaaiers trouwens ook, mede door de schaduw. De lucht vind ik niet onaardig.

Door het harde contrast van de sneeuw wordt het onderwerp echter minder sterk. Het donkere stuk links helpt het onderwerp ook niet en het kleine stroompje rechts voelt wat krap aan. Ik denk dat een verticale uitsnede de foto daarom zeker sterker zal maken. Trouwens ben ik wel benieuwd naar je andere foto's van Lapland wat dat is natuurlijk een schitterend gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:30
@ThomasKC Dit is inderdaad de typische vragende blik van onze hond ;). De schuine houding van zijn kop wordt denk ik ook wel wat versterkt door de horizontale lijnen van de schutting op de achtergrond. Volgende keer iets meer op letten ;).

Wat betreft je foto:
Prachtig landschap natuurlijk, alleen heb ik toch het gevoel dat ik iets mis aan je foto. Misschien iets meer lucht laten zien? Ik vraag me ook een beetje af of de foto niet wat beter uit het gepakt wanneer je je standpunt iets verder naar rechts had gekozen, zodat je het verloop van de gletsjer wat meer had kunnen zien? Verder mis ik toch wat kleur en lijkt het zwart van de berg links wat dichtgelopen.

De mist/wolken die net boven de bergen uitkomen en er als een soort sluier overheen hangen zijn wel een prachtig gezicht ;).
Ik ben het ook eens met mijn voorganger wat betreft de dieptewerking, die doet het goed :P

[ Voor 5% gewijzigd door Kremx op 04-10-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@ThomasKC: Ik vind de zwarte rand een beetje storend en heb het gevoel dat er iets meer lucht in de foto had gemogen. Verder goed plaat!
@Kremx: De toning is inderdaad een persoonlijke keuze, ben er zelf niet heel erg weg van.Wel een leuk portret van een leuke hond, heb alleen het gevoel dat de uitsnede wat smal is.
@Hypz: Ik vind 'm een beetje over the top. Teveel contrast en teveel nabewerkt.

Afgelopen zaterdag met Royz (ook wel bekend hier :) ) naar de Amsterdamse Waterleidingduinen geweest:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3763/10121240894_e6c9f244f6_c.jpg
Dutch Sunrise by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Fijne kleuren, en een mooi beeld - bijna exotisch - van het vaak zo saaie Nederland. ;)

Ik denk dat hij nog beter zou zijn als een stuk van de voorgrond en rechterzijkant weggecropt zouden zijn. Het bultje vooraan vind ik namelijk niet heel veel bijdragen, en links en rechts daarvan is het ook niet zo interessant.
Juist wat meer naar achteren wordt het beeld veel interessanter door de bosjes en de schaduwen die ze opwerpen; dat zorgt voor een goed reliëf.
Rechts zou ik vooral een stukje wegcroppen omdat de lens daar nogal lijkt te vervormen.

Edit:
Zo gecropt vind ik 'm bijvoorbeeld fijner kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ghost Dog op 07-10-2013 16:45 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Erg mooie plaat. Is dat een HDR? en een vrij lompe groothoeklens neem ik aan, met wat voor filters?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gebied die Amsterdamse Waterleidingduinen.
De toning vind ik mooi. Ik vind de horizon in het midden minder goed werken. Ook mis ik eigenlijk iets op de voorgrond. Ik vind de boompjes in de verte heel mooi en ik denk dat je met wat zoom een sterker onderwerp zou hebben. De horizon is trouwens ook ietsje scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
@Kremx:
leuke foto. Wekt bij mij een vrolijk gevoel op. Toning is me net iets te overdreven. Vuiltjes in de ooghoeken zaten er op het moment van de foto, maar ik had ze zelf weg proberen te poetsen.

@ThomasKC:
ik vind hem links iets te donker en het doet me verder niet heel veel. Meer lucht had mooier geweest denk ik.

@Tommyz:
Lekkere plaat! Je zou bijna zeggen dat je in het buitenland was :)
Het zandpad rechts vooraan stoort me een heel klein beetje, maar voor de rest vind ik hem top!
Het bultje vooraan voegt voor mij juist wel iets toe, want het geeft aan vanuit wat voor positie je de foto gemaakt heb. De crop van Ghost Dog vind ik daardoor juist weer wat minder.

Zou je eens willen proberen om dat zandpad rechts onderaan naar wat 'gras' te transformeren in photoshop? Dat maakt hem af denk ik!

Zelf afgelopen weekend foto's wezen maken bij de Rivierenland Rally 2013. Een evenement voor het goede doel (Stichting Heartbeat). Leuke dag, hoop mooie auto's. Voor het eerst sinds maanden dat ik weer eens met panning shots ben gaan oefenen. Dit was een van de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3819/10144742036_75c849eb81_n.jpg
RivierenlandRally-1313 by patrick de bie, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 11:54
@Hypz: jouw foto's doen het niet (meer)? De reacties maken me wel nieuwsgierig!

@Kremx mooie foto, ook ik vind de toning prima. Ik zou echter wel het vuilte bij het (voor ons) rechteroog hebben weg gehaald. Trekt erg mijn aandacht namelijk. Ik ben absoluut geen hondenman maar dit oogt op deze foto als een heerlijk sympathiek beestje :)

@ThomasKC Weinig op aan te merken, behalve dat ik wel iets meer detail zou willen zien van de zwarte rotsen links. Is wel erg donker hier op mijn laptop scherm.

@Tommyz: ik voel me niet echt in de positie commentaar te hebben op jouw foto; ik wou dat ik ze zo maakte. Heb naar aanleiding van het commentaar van anderen zitten kijken of ik hem anders uit zou snijden maar ik kon naar mijn smaak geen betere vinden dan deze. Wel lijkt ook voor mijn oog de horizon niet helemaal recht.

@pdebie: autootje staat er puik op! Ik had zelf een iets langere sluitertijd mooier gevonden zodat de achtergrond nog iets meer bewogen had. Ik denk dat er daardoor net wat meer actie in de foto was gekomen.

En dan de mijne. Ik heb 1 keer eerder een foto geplaatst en dat was niet echt een succes te noemen :F Daarom het nu nog maar eens proberen. Ik ben echt nog een beginnend fotograaf en leer graag. Alvast dank voor de tips!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5460/10141018663_5ceb0e4218_c.jpg
zomer2013-82.jpg by jelmerv, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

pdebie schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:36:
Zelf afgelopen weekend foto's wezen maken bij de Rivierenland Rally 2013. Een evenement voor het goede doel (Stichting Heartbeat). Leuke dag, hoop mooie auto's. Voor het eerst sinds maanden dat ik weer eens met panning shots ben gaan oefenen. Dit was een van de resultaten:

[afbeelding]
RivierenlandRally-1313 by patrick de bie, on Flickr
Dat was bij mij zo ongeveer voor de deur, jammer dat ik zelf 100 kilometer naar het noordwesten zat. Uit de foto zelf blijkt niet echt het rallyidee, maar dat is altijd lastig op een openbare weg natuurlijk. De oranje auto met de grijzige achtergrond zorgt er wel voor dat je aandacht direct naar de auto gaat. :)
jelveen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:11:
@pdebie: autootje staat er puik op! Ik had zelf een iets langere sluitertijd mooier gevonden zodat de achtergrond nog iets meer bewogen had. Ik denk dat er daardoor net wat meer actie in de foto was gekomen.
De foto heeft nu al 'last' van focal plane shift/paralax effect. Een nog langere sluitertijd had de foto onderuit gehaald denk ik. :) Pdebie stond er kort op, ik ken de locatie en een focal length van 32mm geeft het ook wel weg, en dan is lange sluitertijden voor panningshots niet altijd een goed plan.

Ook nog eentje van mij, eerste keer in dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7291/10142600973_926727b875_c.jpg
Toyota Starlet by Alex Kamsteeg, on Flickr

Ik wilde zowel de auto voor die borden op de foto hebben. Zowel State of (the) Art als Vrooooaw conflicteren lekker met het image van het kleine oude autootje. Sluitertijd dus wel lekker lang, maar niet zolang dat de borden totaal niet leesbaar meer zijn.

De auto was uiteindelijk erg snel, deze 30 jaar oude Starlet met 190 PK heeft een rondje CPZ in twee minuten gedaan. Dat is serieus rap, sneller dan Swift Cup auto's en slechts 14 seconden langzamer dan de winnaar van de European Time Attack Masters afgelopen weekend. Die deed met vier keer het vermogen, NOS, ALS, AWD en een enorme hoeveelheid actieve en passieve aerodynamische aanpassingen 1:44. :o

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

@jelveen: Goede foto hoor, hier kan je best tevreden over zijn. Mooie strakke compositie, lekker symmetrisch en veel diepte. Mooi de lijnen die je de foto intrekken en je oog leiden naar het altaar. Wel gaat daardoor je oog van de lichte voorgrond naar de donkere achtergrond. Misschien dat je het altaar wat lichter kan maken en de voorgrond donkerder. Het lichtste deel van de foto krijgt namelijk de meeste aandacht en dat moet denk ik in dit geval niet de voorste rij stoelen zijn.
@AtleX: Ik zou graag iets meer auto zien en minder lucht en gras. Het hoofdonderwerp van je foto staat er nu wel heel klein op.

Wat vinden jullie hier van?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2877/10136241046_aafc84ffc6_c.jpg
Berberaapje

[ Voor 8% gewijzigd door neevedr op 08-10-2013 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
jelveen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:11:
@Hypz: jouw foto's doen het niet (meer)? De reacties maken me wel nieuwsgierig!
Ja ff wat te enthousiast mijn flickr foto's opgeruimd ... missen wel meer nu op het forum had ik op dat moment even niet in gedachten dat het hier dan zou verdwijnen.

Over jou foto: Ik vind hem echt mooi, mooi strak. Is het HDR denk ik toch? Maar wel goed uitgevoerd iig. Die persoon had ik wel denk ik geprobeert weg te photoshoppen.

@Atlex: Goed gepanned dat zeker. Verder oogt hij wel wat grouw, of mag misschien wat lichter wel gemaakt worden van mij.

@Neevder: Echt prachtig zie zelden een dierentuin plaatje dat me boeit, maar deze is wel erg mooi :) Goed scherp en frame mooi gevuld :)

Van mij hier een portretje van een jongedame, geprobeert wat met reflectie te doen (weer :) ).

Combinatie van portret in "profile", en in de reflectie vooraanzicht vond hem zelf best goed gelukt, is wel zo geworden als ik in gedachten had. Dit was tevens het moment dat m'n tas gestolen werd trouwens zoals ik meldde in het community topic :), maar die is weer terecht gelukkig met inhoud.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7362/10145578225_69d2d4718b_c.jpg
IMG_0071 by Alex de Groot, on Flickr

[ Voor 10% gewijzigd door hypz op 08-10-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Laatst online: 17-09 11:54
@hypz (e.a.) dank voor de complimenten. Is gewoon een single exposure trouwens! Zelfs uit de hand genomen omdat een statief niet mee naar binnen mocht. Het weg shoppen van de bezoeker gaat hem helaas niet worden voor mij, ben nog aan het oefenen met lightroom en daar heb ik mijn handen aan vol!

Mooie reflectie in jouw foto trouwens. ik vind haar zelf misschien iets te licht voor mijn smaak maar in de reflectie helemaal puik!

@neevedr: helemaal mooi hoor. Scherp waar hij scherp moet wezen. Hij lijkt ons wel aan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 22:54
hypz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:36:
[...]

Van mij hier een portretje van een jongedame, geprobeert wat met reflectie te doen (weer :) ).

Combinatie van portret in "profile", en in de reflectie vooraanzicht vond hem zelf best goed gelukt, is wel zo geworden als ik in gedachten had. Dit was tevens het moment dat m'n tas gestolen werd trouwens zoals ik meldde in het community topic :), maar die is weer terecht gelukkig met inhoud.

[afbeelding]
IMG_0071 by Alex de Groot, on Flickr
Zit er een diepere betekenis achter dat je deze dame bij een breuk in het glas hebt gefotografeerd of is dit toeval?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@Ghost-dog: Thanks! Jouw uitsnede is ook interessant!
@Boudewijn: Dank je! Het is een soort van HDR: Enfuse (zeg maar HDR, zonder de nadelen ervan, zoals ghosting). Is geschoten met een Samyang 14mm.
@Nieuwe-Nick: Heb 'm intussen bijgewerkt, maar nog niet geupload. Thanks.
@pdebie: Dank je! Over jouw foto: lekker contrastrijk, zo'n oranje 2CV. De (toegevoegde?) vignetting ben ik niet zo'n fan van.
@Jelveen: Hoezo niet? Daar is dit toch het topic voor? :) Maar bedankt! Dan ik maar over de jouwe :) Goede foto! Je kan (als je Lightroom of iets anders hebt) misschien even met de sliders spelen, zoals clarity en wellicht de highlights naar beneden en de shadows iets omhoog. Dan komt 'ie wellicht beter in balans qua belichting.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
tommyz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 20:42:
@pdebie: Dank je! Over jouw foto: lekker contrastrijk, zo'n oranje 2CV. De (toegevoegde?) vignetting ben ik niet zo'n fan van.
Is inderdaad toegevoegd om er een soort van 'Top Gear' look aan te geven. Zonder de vignetting vond ik de foto een stuk saaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst maar eens beginnen met wat comments op eerdere foto's.

@Kremx : Mooie foto, geeft ook karakter van de hond weer. Mooi beest.
@ThomasKC: Wel mooie lijnen van de sneeuw van voren naar achter de bergen in, goed gezien. Ik mis wel wat drama in de foto. Ik weet niet of de dat linksboven donkere aarde is of schaduw van een wolk. De zwarte rand om de foto vind ik ook niet mooi. Maar dat is persoonlijk.
@tommyz: Mooie foto, alleen mist hij wel wat contrast. Ook heb ik het idee dat de horizon niet recht is.
@pdebie: Lekker bakkie, auto staat er goed op. Mooie pan shoot.
@jelveen: Mooie compo. Lijnen geven mooi diepte. Wel veel licht in de kerk? F4.5 zag ik. Je hebt natuurlijk maar beperkt licht in een kerk, maar een kleiner diagfragma had wat meer scherpte in de foto gegeven.
@AtleX: topfoto, alleen ben ik het met de eerdere reactie eens, auto zou wat meer naar het midden van de foto mogen.
@neevedr: Super. Scherp. Mooie plaat. Zag dat je hem op F5.6 hebt gemaakt, maar uitgaande van de scherpte-diepte in de foto (verschil tussen gezicht en achterkant van zijn kop)zou ik zeggen dat er een groter diafragma is gebruikt, heb je de background geblurred in post toevallig?
@hypz: De blik in haar ogen is mooi vastgelegd.

Dan hier mijn bijdrage aan de platen in dit topic:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/7165612/forums/20130811-IMG_8548.jpg

166 seconden
ISO100
f8
10mm

Alvast bedankt voor het viewen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:42
@Jodela: Erg mooie kleuren, maar het onderste deel had er wat mij betreft wel gecropt kunnen worden, voegt niet veel toe in mijn ogen. Een panaroma uitsnede zou hier goed passen denk ik.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oneens, geeft juist wat meer contrast met de wolken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

neevedr schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:05:
@AtleX: Ik zou graag iets meer auto zien en minder lucht en gras. Het hoofdonderwerp van je foto staat er nu wel heel klein op.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:30:
@AtleX: topfoto, alleen ben ik het met de eerdere reactie eens, auto zou wat meer naar het midden van de foto mogen.
Hoeveel krapper zouden jullie 'm dan croppen? Dit is qua formaat bijna SOOC en ik heb expres wat wijder geschoten om te benadrukken hoe klein het autootje is. Als ik ga croppen om zoveel mogelijk auto in beeld te krijgen verlies ik al gauw het beeld wat ik wilde creëren.
hypz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:36:
@Atlex: Goed gepanned dat zeker. Verder oogt hij wel wat grouw, of mag misschien wat lichter wel gemaakt worden van mij.
En hoeveel lichter had je 'm willen zien? Dit is gewoon zonder belichtingscompensatie in-camera of LR en het wit van de auto is gewoon wit. Als ik bijvoorbeeld 1/3e stop erbij doe worden de regenwolken al een stuk minder dramatisch en die dan weer terugschroeven geeft een nogal tegennatuurlijk beeld.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Atlex: je hebt gelijk, het kwam door beeldscherm waar ik achter zat gisteren, ik zit nu achter gewone computer ziet het er prima uit idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@AtleX: Mooie plaat, goed moment met nog net een beetje zonlicht op de auto zodat de kleuren er goed uitspringen en goede motion blur.

Qua crop zou ik denk ik iets van de lucht afhalen en mogelijk iets van de voorgrond voor de balans om zo een iets plattere foto te krijgen die wat meer in de richting is van de auto. Het liefst zou ik ook wat links er af te willen halen om zo de auto iets minder centraal in de foto te hebben, maar ik denk niet dat daar ruimte voor is (ben met je eens dat de borden er zo leuk opstaan).

Het kleine van de auto haal ik trouwens niet zozeer uit de omgeving van de auto (ik weet niet hoe groot en hoe ver weg die borden staan, dus geen gevoel van grootte in relatie tot andere dingen). Ik haal de grootte van de auto eigenlijk meer uit de coureur die een beetje half opgevouwen in de auto zit. Vanuit dat oogpunt zou een krappere crop m.i. dus niet veel uitmaken.

Ondanks de opmerkingen vind ik het evengoed een zeer goed geslaagde foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:37:
Hoeveel krapper zouden jullie 'm dan croppen? Dit is qua formaat bijna SOOC en ik heb expres wat wijder geschoten om te benadrukken hoe klein het autootje is. Als ik ga croppen om zoveel mogelijk auto in beeld te krijgen verlies ik al gauw het beeld wat ik wilde
Ik bedoel ook niet croppen, maar ik heb het over de compositie. De maat van de auto in de foto is wat mij betreft perfect, maar de camera had iets naar beneden gemogen zodat er meer gras op de foto zou staan. Maar nogmaals, das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

@kremx ik vind m wel geslaagd, leuke blik rustige achtergrond. en die toning heeft ook wel sfeer
@ThomasKC dat zwarte kander doet m voor mij niet. het kijkt niet lekkerm ook zou ik alleen de bovenste helft gebruiken, het onderste deel is erg saai.
@tommyz mooie plaat niets meer aan doen :)
@pdebie de achtergrond had beter gekund, of je cropt de paal weg

weer eens een foto van mijn kant, tijdens een tochtje dor de natuur kwam ik een grote stapel boomstammen tegen. ik heb een lange tijd staan kijken en verschillende standpunten geprobeerd.
Mijn bedoelin was om boomstammen geheel in beeld te brengen, dus zonder lucht etc.
bij een andere foto stond "12" centraal maar leidde de tak naar mijn mening iets teveel af.
nabewerking is gedaan met lightroom en voor het eerst ook met nik silver efex 2
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1190335.JPG

oja en een kleine reminder: je kan je nog aanmelden voor de meet in oktober ;)
Meeting " Groene Hart", wandelroute en fotograferen

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 11-10-2013 17:56 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 16:49
Sinds kort ben ik serieuzer aan het fotograferen en ben aan het uitvinden wat ik leuk en interessant vind om te schieten (mede door een beginnerscursus te volgen). Ik vind het sowieso mooi om steden en architectuur te schieten (dat doe ik al jaren met de compact camera en de iPhone), maar ook natuurfotografie spreekt me aan. Ik zie hier een verscheidenheid aan plaatjes zien langskomen met goeie feedback. Ik denk dat je het beste leert van goeie feedback dus schiet maar op mijn foto beneden.

Eerst wat feedback op een aantal van bovenstaande inzendingen:
@mrc4nl: Je foto doet me niet zo veel eerlijk gezegd. Er is niet één punt waar je aandacht naartoe gaat maar het plaatje is ook niet abstract genoeg om het als geheel interessant te maken.
@Jodela: Dit vind ik een mooie foto. Mooi contrast. Mooie wolken door lange sluitertijd. Landstrook staat mooi recht. Wat voor bewerkingen heb je gedaan?
@hypz: Aardig plaatje. Niet spectaculair wat mij betreft (maar ik ben ook niet zo'n fan van portretten).Compositie is goed. Mijn aandacht wordt wel een beetje naar de neus getrokken omdat die door de haren in de spiegeling gaat. De spiegeling is ook wat te vaag om de aandacht genoeg te trekken.

Beneden volgt mijn inzending. Het is een architectuur foto van een universiteitsgebouw in Aken. Ik vond de weerspiegeling van het blauwe licht wel aardig en heb de foto in Lightroom zo gecropt zodat de licht-lijn over de hele diagonaal gaat. Zo is de foto ook abstracter geworden dan het origineel. Verder best veel met de verschillende (licht- en kleur)instellingen in Lightroom getweakt (ik moet daar nog beter in worden, dus als je daar nog tips over hebt..). Dank voor jullie feedback!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7450/10175857484_ebbef935df_c.jpg
RWTH building in Aachen by Streup1, on Flickr

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@jelveen

Mooi dat lijn werk in je foto, de kleuren en de atmosfeer vind ik wel mooi. Ik krijg daarbij ook het gevoel alsof het een verticale panorama-agtige foto is wat mee ook meehelpt met de atmosfeer van deze grote kerk vol met detail.

Mijn bijdrage:

The Creepshow
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5521/10272075944_63e93cd1a2_z.jpg
Creepshow by JdeRuijterNL, on Flickr

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Prachtig licht! De heg rechts voegt weinig toe, aan gedacht om die (gedeeltelijk weg te croppen? Als er nog iemand z'n gezicht had omgedraaid was de plaat wel echt tof geweest.

@Streup: niet abstract genoeg voor een abstracte foto. De witte tegels zouden ook wat witter mogen zijn; dat de lucht dan overbelicht zou zijn maakt niet uit, die wil je hier eigenlijk geheel niet op. Dus ook hier mag er wat mij betreft wat gecropt worden. Je foto doet me trouwens denken aan [url= de lucht zou je hier geheel niet op willen.]Deze serie op DPZ[/url].

@mrc4nl: voor een achtergrond of gebruik in grafisch werk een perfecte plaat. Maar als foto alleen valt er wat weinig te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:55

JTfoto

Work hard

@AyeAyeCaptain! Ook ik vind de heg niet heel erg interessant, maar ik moet zeggen dat het mij verder niet stoort in de foto zelf. Erg mooi gebruik gemaakt van de laser (?).

-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

aye aye, wat een kleuren, mooi zeg!
streup: erg abstract. I like it. Enige commentaar zou zijn dat het wat "gewoontjes" uitziet. Beetje grijzig en hier en daar wat contrastloos.
m4rcnl: ik deel eigenlijk de mening van de rest. Beetje een saaie foto. Kon zo default sepia preset zijn in LR. Niet dat dat verkeerd is, maar de plaat is wat eentonig.
jodela: wat een prachtige kleuren zeg! Bomen in de horizon ook goed belicht. Deze plaat moet het wel hebben van de kleuren en spiegeling, want verder staat er niet veel op.

Grafje in een cathedral midden in de stad Edinburgh:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5549/10277213724_af788faee3_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:33:
Grafje in een cathedral midden in de stad Edinburgh
Grafje? Volgens mij ligt hier een volwassen vrouw, de moeder van de schrijver Sir Walter Scott. Zie hier (niet mijn foto). Het graf lijkt zich achter de steen te bevinden?
Jammer dat de tekst vrijwel onleesbaar is en dat de grafsteen het zicht op de stenen erachter belemmert. Zou je iets opzij gestaan hebben, dan had dit, mogelijk in combinatie met een lager standpunt, een interessantere foto kunnen opleveren, denk ik. Heb je echt nagedacht over deze foto, of is het meer een random toeristenplaatje? Kan altijd zijn dat ik iets mis, maar ik ben eigenlijk beter van je gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:35
/Edit Thx. plaatje werkt nu hopelijk.

@Deathchant
Mooi hoe die schaduw en zonlicht er zo overheen vallen. Jammer dat de tekst op het grafsteen slecht leesbaar is. Idd een stukje omhoog en/of stapje naar links/rechts had de compositie misschien verbeterd.

@AyeAyeCaptain!
idd erg mooi licht. Bijna een beetje "spooky" sfeer

@Jodela
Erg mooie foto. Mooi voorbeeld hoe een lange sluitertijd gebruikt kan worden. (Iets wat ik zelf helaas nog niet beheers)

Nu mijn bijdrage (Néouvielle, Haute Pyranees, Frankrijk)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5476/10296087925_dd65519328_z.jpg
_MG_2781 by mrkknnbrg, on Flickr
Ik ben op zich wel tevreden over de compositie, maar ik vind de foto toch niet zo interessant. Ik heb in Lightroom geprobeerd om de Raw image wat minder flets te maken, maar niet goed gelukt naar mijn mening. Ik post deze, omdat ik denk dat er meer uit te halen is.

Het blauwe in de bergen stoort me vooral. Als ik "levendigheid" en "verzadiging" verhoog, wordt het geel al snel veel te geel (bij het gras)

Tips welkom... :)

[ Voor 103% gewijzigd door Aeon op 16-10-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@Aeon: bb-code moet je kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Aeon: Ik denk dat de rechterboom (en de kale takken links) toch iets te prominent in het beeld komt waardoor de "skyline" van de bergen mist. Daardoor neem je heel wat dieptewerking uit de foto weg. Je had kunnen proberen iets naar voor te stappen waardoor er misschien minder storende elementen op de foto te zien waren.

Het blauwe van de bergen vind ik zelf niet eens zo storend.

Ben ook in die streek geweest en het is er prachtig, had toen echter geen camera bij, zat vooral op de fiets en dan is extra gewicht echt niet nodig daar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 16-10-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Toff schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 01:02:
[...]
Heb je echt nagedacht over deze foto, of is het meer een random toeristenplaatje? Kan altijd zijn dat ik iets mis, maar ik ben eigenlijk beter van je gewend.
Kort antwoord: nee. Ik schiet meestal gewoon wat ik leuk vind of mooi vind uitzien. Ik vond het zonlicht op de binnenplaats mooi uitzien. Dit met een f/3.5 op 10mm en een "gekantelde" stand van de lens vond ik het leuk uitzien; ik ga niet altijd helemaal diep nadenkend een foto schieten. Dan is het helaas maar een random toeristenplaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
@AyeAyeCaptain!
Een interessante foto, straalt sfeer uit. Rechtsonderin het heg een hekje(?) stoort me wel een beetje.

@Deathchant
Op de een of de andere manier creeer je een soort tunnel waardoor ik echt naar de steen gezogen wordt. Goed gedaan!

@Aeon
Wat op de achtergrond zichtbaar is ziet er erg mooi uit, echter stoort de voorgrond me dermate dat ik een benauwend gevoel krijg.

Ik vind mijn foto niet heel bijzonder maar moet zeggen dat ik het verloop van de bergen mooi vind kwa kleur. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3666/10333583355_64d4e72ce1_c.jpg
_DSC0702 by donkersloot.n, on Flickr

[ Voor 10% gewijzigd door ndonkersloot op 18-10-2013 23:51 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Deathchant schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:19:
[...]

Kort antwoord: nee. Ik schiet meestal gewoon wat ik leuk vind of mooi vind uitzien. Ik vond het zonlicht op de binnenplaats mooi uitzien. Dit met een f/3.5 op 10mm en een "gekantelde" stand van de lens vond ik het leuk uitzien; ik ga niet altijd helemaal diep nadenkend een foto schieten. Dan is het helaas maar een random toeristenplaatje ;)
In dat geval niet slecht gedaan, maar toch een beetje jammer omdat er meer in had gezeten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant: Mooi qua kleur en licht, maar de compositie doet me niet zo veel.
Aeon: Ik had heel graag deze foto zonder de voorgrond gezien. Het diepte effect met de voorgrond werkt wel leuk, maar deze neemt te veel van de foto in beslag.
Tiwazz: mooie zachte plaat, met nog voldoende detail in de bergen. Misschien niet bijzonder, maar zeker niet slecht.

Mijn foto was deels een bewerkingsoefening, maar ook deels qua compositie wel een gelukt probeersel. Ik vind 'm zelf in ieder geval wel aardig:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2824/10175713744_3f8b2440a9_z.jpg
Red Autumn (Edit) by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Deathchant schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:19:
[...]

10-22 neem ik aan? ik vind hem eerlijk gezegd wel tof en zit me af te vragen hoe een stap naar de zijkant eruit zou zien en of ik dat beter zou vinden.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

@Woutoud: waar is die genomen? Wat een mooie kleur zeg. Is de kleur aangedikt? Regen voegt zeker wat toe, leuk in combinatie met de schuilende fietser en de "paraplu"-blaadjes bovenin (alsof je onder een overkapping staat).
Het komt wel op me over dat de foto scheef is: helt over naar rechts. Maar als je dan weer naar de lantaarnpaal kijkt, klopt het weer wel. Komt vast door perspectiefwerking, maar het valt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genomen in het Noorderplantsoen in Groningen. Aangedikt? Valt een complete kleurconversie nog onder aangedikt? De foto is genomen genomen van onder een boom, omdat ik stond te schuilen voor de plotselinge regenbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:03:
Genomen in het Noorderplantsoen in Groningen. Aangedikt? Valt een complete kleurconversie nog onder aangedikt? De foto is genomen genomen van onder een boom, omdat ik stond te schuilen voor de plotselinge regenbui.
Het rode gras gaf op zich wel wat weg ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Boudewijn, idd 10-22 werk ;)
@woutoud, die kleurconversie...is zoiets mogelijk in LR? Ik vraag me altijd af hoe je bijvoorbeeld idd groene blaadjes rood kunt maken, zonder dat je blaadje voor blaadje moet gaan "inkleuren". Ik wil ook wel graag experimenteren daarmee.

En dan ook zoiets als dit ofzo:
http://www.utaot.com/wp-content/uploads/2012/10/A-Dreamy.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Deathchant op 19-10-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Deathchant schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:21:
@Boudewijn, idd 10-22 werk ;)
@woutoud, die kleurconversie...is zoiets mogelijk in LR? Ik vraag me altijd af hoe je bijvoorbeeld idd groene blaadjes rood kunt maken, zonder dat je blaadje voor blaadje moet gaan "inkleuren". Ik wil ook wel graag experimenteren daarmee.

Tuurlijk, dat bepaal je aan de hand van kleurverschuivingen (hue) ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Uiteraard wist ik dit al ;) Dan kun je oranje in rood veranderen, groen in geel, en paars in blauw.
Maar groen in rood niet, en paars in geel ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Deathchant schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:02:
Uiteraard wist ik dit al ;) Dan kun je oranje in rood veranderen, groen in geel, en paars in blauw.
Maar groen in rood niet, en paars in geel ook niet...
Je kunt een aardig eind komen in ieder geval, neem ook die hue sliders van de Camera Calibration eens mee bijv. ;)

Wil je het echt makkelijk doen zou je dat gewoon even in Photoshop moeten doen ben ik bang. Gelukkig is dat ook gewoon non-destructive net als Lightroom :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AFTgq2sSiCLgCnwH7C5Po3Tb/full.jpg
Close-up van een plantje in de Edinburgh botanical garden. Geen complexe foto, maar vond het er toch wel leuk uitspringen.

@Woutoud: vind de bewerking wel geslaagd.
@Tiwazz: Mooie plaat. Beetje jammer van dat vliegtuigspoor. Misschien wat meer contrast tussen de bergen en de bomen ervoor.
@mrc4nl: is me wat te rommelig. Er zit geen patroon of regelmaat in.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

Through the...

Hij is wel erg centraal, hoek en scherptediepte werken ook niet mee om de plaat spannend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:21:

Ik heb dit gedaan met Color Efex Pro 4 en Photoshop. Color Efex Pro heeft een filter die groen omzet naar oranje/rood/geel, daarna met Photoshop de boel hier en daar wat bijgewerkt. Het was voor mij een eerst probeersel, maar het is zeker leuk om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:11
Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/3336/0llr.jpg

Nikon D70s + 18mm-55mm Nikkor
f/6.7
1/125 sec
Herfstzon
Manual

Maak alleen op vakantie foto's maar ik vond het toch een mooie gelegenheid om te kijken of de tweedehands gekochte D70s (100euro) het goed doet. Als ik dit vergelijk met de foto's hierboven dan is deze allicht wat flets. Valt er wat te leren ?

[ Voor 3% gewijzigd door Roderiktweaker op 21-10-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Fletsheid kan je achteraf nog wel wat aan doen.
De foto is domweg nergens scherp. Ook bewegingsonscherpte.
En het onderwerp is wel erg centraal. Leuker was het om het beestje te volgen en kijken of ie bijvoorbeeld richting een blaadje kroop en dan een foto 'richting' het blaadje nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
@Roderik
Graag de topicregels lezen, ook onderaan te zien in het rode quickreply kopje.
quote: 'commentaar op andermans foto's'.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Laatst online: 11-08 19:34
@Woutoud Vet, ik kreeg gelijk het idee in japan te zijn op een of andere manier. Heb je bewust voor een sluitertijd gekozen waardoor de regen iets langere streepjes heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 22:15
@Atomsk Scherp, maar vrij saai en standaard. Zoals je zelf ook al aangeeft ;)
@Woutoud Nice! Geeft toch een andere kijk op de wereld dan wanneer je het gewoon met bruine kleuren ziet :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3719/10437115496_63b618d21b_z.jpg
shocktober-9623 by Bas Wouters, on Flickr

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:42
@Gdzr: Weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. De laser lijnen wel zijn leuk maar heb geen idee waar ik nu naar kijk

@Atomsk: Ondanks dat de foto niet erg spannend is, vind ik de kleuren wel mooi

Ik ben zelf ook maar een keer het bos in geweest voor de herfstkleuren :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2849/10441646476_61824d4614_z.jpg
7 by Nick Hidding, on Flickr

[ Voor 21% gewijzigd door Universal Creations op 23-10-2013 23:55 . Reden: "Solo" betekent 1 foto ;) ]

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:31
@Roderiktweaker,

Sorry, maar vind hem niks aan. Ik denk dat die ook bewogen is.

@Gdzr,

Mooi. Is dat niet beetje te lijp voor de camera? Heb slechte verhalen gelezen op internet. Ook een paar films te zien op Youtube. Slecht voor de sensor 8)7

@Tosemime,

Mooie herfstkleuren. Vooral de 2e foto :)

Ben ook gisteren gaan wandelen. Beste veel foto's geschoten, maar de onderstaande foto vind ik zelf wel mooi!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4mCwdTRcJcP4BM1sRf1Z296c/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hamed schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:58:
Mooi. Is dat niet beetje te lijp voor de camera? Heb slechte verhalen gelezen op internet. Ook een paar films te zien op Youtube. Slecht voor de sensor 8)7
Jip, dat kan zeer fout gaan. Mijn sensor is gebrandmerkt met een stuk of 20 paarse stipjes op een rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 22:15
Hamed schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:58:
@Roderiktweaker,

Sorry, maar vind hem niks aan. Ik denk dat die ook bewogen is.

@Gdzr,

@Tosemime,

Mooie herfstkleuren. Vooral de 2e foto :)

Ben ook gisteren gaan wandelen. Beste veel foto's geschoten, maar de onderstaande foto vind ik zelf wel mooi!

[afbeelding]
Bij mij is de laser geen 1 keer recht op de sensor gekomen. Anders krijg je zo'n mooie zwarte streep te zien op je foto's.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Mintjes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik ben nieuw op het forum dus mijn commentaar zal niet heel veel waard zijn, maar alsnog:

Woutoud: Mooie kleur gemaakt en mooi dat die vrouw onder de boom staat te schuilen voor de regen.
Atomsk: Mooie kleuren in de bloem. Verder vind ik hem niet echt interessant ofzo.
Gdzr: Ik vind je foto wel interessant, omdat ik toch niet echt weet waar ik nou naar zit te kijken.
Tosemime: Vind vooral de tweede foto mooi met de kleuren en de compositie.
Hamed: Mooie kleuren, vooral die boom op de achtergrond die toch wat oranje toevoegt.

Hier twee van mijn foto's die ik vanmiddag gemaakt heb.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5518/10442135246_731afbd522_c.jpg
Locked up by Frank Mintjes, on Flickr

[mod edit]

[ Voor 14% gewijzigd door Universal Creations op 24-10-2013 00:02 . Reden: Betere link neergezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Hmm, is dit het "Duo testcasefoto's"-topic geworden :p?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, dus alleen commentaar op de eerste :P
Wat is er met de horizon gebeurd? Of kijken we naar een heuvel toevallig?

Bedankt voor de leuke commentaren op mijn foto trouwens, houdt me gemotiveerd :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Mintjes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09-2022
witeken: Sorry ik had die regel niet gezien. Overheen gelezen denk ik. :P
Woutoud: Ja ik wist niet zo goed wat ik horizontaal moest maken, de horizon of het hekwerk. Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gdzr: ik zou uit het midden een horizontale foto knippen met het gezicht en de grootste dichtheid van laserstralen erin. Dat houdt je foto wat boeiender. Verder leuke plaat.

Tosemime: ik heb even je 2de foto laten staan, want die vond ik interessanter dan de andere. Kleine Dof komt hier redelijk goed tot uiting en je hebt je onderwerp ook prima op 1/3 van je frame gezet. Helaas is de achtergrond wat druk.

Hamed: wel een erg kleine thumbnail. Centrale plaatsing vind ik hier niet zo lekker, omdat je nu rechts wat teveel OOF voorgrond hebt. Kleurtjes zijn ook nog wat flets. Bokeh is ook wat onrustig. Best wat commentaar, maar ik heb gewoon mooiere foto's van je gezien.

Frank Mintjes: je commentaar wordt altijd gewaardeerd, of je nieuw of niet nieuw bent, je hebt altijd een mening. Over jouw foto: hij is scheef. Het zonnetje is prima zo. Diafragma had in dit geval best wel wat kleiner gemogen, of in ieder geval een kleiner scherptediepte (dit kan ook bereiken met meer telebereik instellen).

Dan nog een foto van mijzelf. Ik had in Appenzell nog een aardig shot geschoten (was eigenlijk een heel snel snapshot met 100mm op f/2 manueel focus...), maar paste niet zo goed in de totale set. Dus vandaar dat ik hem hier plaats:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3672/10429467565_4f227cfa78_c.jpg
_MG_59708 by Universal Creations, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Frank Mintjes schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:22:
Woutoud: Ja ik wist niet zo goed wat ik horizontaal moest maken, de horizon of het hekwerk. Wat denk jij?
Ik zou voor het hek gaan, aangezien dat je onderwerp lijkt te zijn. Dat de achtergrond dan nog een beetje scheef lijkt (een stuk minder dan nu) zou door "heuvelachtigheid" verklaard kunnen worden. Nu is er niets dat houvast geeft.
Verder lijkt de lucht nogal uitgebeten en ik denk dat een andere "ooghoogte" een betere verdeling had kunnen opleveren. Nu loopt een van de horizontale hekdraden nogal storend door de horizon, terwijl de onderste draad bij het eventuele rechtzetten erg tegen de onderrand zal komen te liggen.

@UC: Grappig, maar voor meer dramatiek zou ik vliegtuig(streep) en ballon 2x zo groot shoppen. ;)
Daarnaast lijkt het chalet van de berg te glijden. Probeer eens een horizon op de bovenkant van de onderste ramen?

[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 24-10-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 00:05:
[....]

Diafragma had in dit geval best wel wat kleiner gemogen, of in ieder geval een kleiner scherptediepte (dit kan ook bereiken met meer telebereik instellen).

[....]
Dus diafragma groter toch, als in lager f/-getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 01:02:
Dus diafragma groter toch, als in lager f/-getal?
Ja, dat lijkt me duidelijk, al staat het er niet letterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zei het zeer onhandig inderdaad. Groter diafragma bedoel ik dus.

Ik zal morgen nog eens kijken naar mijn foto wat betreft rechtzetten en eventuele vergroting van de ballon en vliegtuig, al zit dat al redelijk op pixelniveau nu.

Pagina: 1 ... 90 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)