Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.905 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:54

Polariteit

Fietsende fotografeur

Helaas heb ik geen photoshop meer, dus ben even kwijt wat je met levels bedoelt. ik ga er maar even vanuit dat je de bleichting bedoelt. of bedoel je meer de saturation en hue enzo?

iig bedankt voor de comments, ik ga nog even met LR stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
In het lichte gedeelte van het levels grafiekje (200 tot 255) zie je dat er geen informatie is, dat betekent dus dat de foto onderbelicht is. Het liefste wil je dat de grafiek eindigt vlakbij het (255, 0) punt. (dat wil dus zeggen dat de grafiek ongeveer ophoudt aan de rechterkant, bij 255)

[ Voor 16% gewijzigd door SgtCaffran op 29-08-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
M'n eerste reactie in deze topic. Ik plaats regelmatig foto's op m'n Flickr stream. Het is jammer dat ik nauwelijks feedback krijg op m'n foto's. Vandaar dat ik benieuwd ben naar de feedback de ik krijg in deze topic. Allereerst zal ik reageren op andermans foto's, beginnend met de foto die als laatst is geplaatst.

@Marceltuit: Jammer dat je net niet de volledige reflectie van de molen in het water ziet. Ik zou verder net iets meer kleurverzadiging in je foto zien. Vind em nu net iets te flets. Wellicht kan je er een mooie b/w conversie van maken? Verder vind ik je watermerk storend.

@ThomasW: De boot steekt mooi af tegen de hemel. Het lijkt alsof er '2 soorten wolken' voorkomen in je foto. De wolkenpartij vlak boven het schip (op de foto dan) en de partij tegen de bovenkant van je foto. Ik vind de bovenste partij net te donker. Door je bewerking lijkt het alsof er enerzijds een enorm donker wolkendek hing boven de foto en anderzijds een hele mooie straalblauwe lucht met een mooie wolkenpartij. M.a.w: ik vind een deel van de wolken te donker. Het leidt af van het schip die er overigens fraai op staat.

@Zandpad: Leuke pose van de uil. Ik heb de grote versie van de foto bekeken en volgens mij zijn de ogen net niet helemaal scherp. Dat maakt verder niet veel uit, want de foto is verder interessant genoeg om naar te kijken. Je watermerk doet afbreuk aan de foto. Las hier ergens dat je moeite had met je watermerk icm Lightroom? Hoe dan ook, als je er niet achter staat, zou ik het weglaten. Zelf voeg ik nog geen watermerken toe, omdat ik tot nu toe niet iets heb waar ik achter sta.

@Wijnands: Ik heb je foto van de ree o.a. bekeken in het originele formaat. Volgens mij is het gezicht/ogen van de ree niet helemaal scherp. Dat doet in mijn ogen geen afbreuk aan de plaat. Histogrammen zullen waarschijnlijk uitwijzen dat het gras overbelicht is. Puur kijkend naar de plaat, zonder te denken aan overbelichting e.d. kom ik tot de conclusie dat het gras juist beter oogt rondom de ree. Het lijkt alsof er een schijnwerper gericht is op de ree ('t is natuurlijk de zon), en dat jij er net op dat moment bij was om dat vast te leggen. Anders gezegd, hierdoor is je onderwerp nog beter geisoleerd van de achtergrond en het draagt bij aan de algehele sfeer van de plaat.

@Erikie: Zachte kleuren, zou ervoor kiezen om de stenen weg te kroppen rechtsonderin. Het gevolg is dat je dan ook minder van je horizon te zien krijgt. Dat is in mijn ogen geen ramp, want de linkerbovenhoek voegt niet iets extra toe aan de plaat. Het gevolg van de crop is dat je dan meer van de steiger ziet en je nog meer getrokken wordt naar het onderwerp van je foto. Of is je onderwerp de eend die daar zwemt? In dat geval had de eend beter zichtbaar moeten zijn.

@Loewie1984: Ik zie dat je je best hebt gedaan om het gebouw er zo symmetrisch mogelijk op te zetten. Het is een apart gebouw qua vorm. In dit geval vind ik dat de voorgrond niet zo veel toevoegt, maar het staat erop omdat je anders het gebouw er niet op had gekregen. Misschien dat je met een b/w conversie of wat meer extremere kleuren de foto iets interessanter kan maken. Nu doet de plaat mij niet zo veel to be honest.

@Amstel76: Inderdaad, ik vind je foto minder sterk door je bewerking. De plaat heeft desondanks potentie. Door het lage contrast ben ik benieuwd hoe de foto eruit zou zien als een b/w bewerking. Prettig is dat je langs de saxofoon naar de mond van de bespeler gaat. Of juist andersom, maar dat komt dus door de manier waarop de foto is gecropt/genomen.

Dan nu een foto van mijn kant. Don't be gentle. Het is volgens de statistieken van flickr m'n 'beste foto'. Grotere versie op Flickr. Aangezien ik wil groeien als fotograaf, verklaar ik mij voor alle feedback bereid. Positieve als negatieve. Zelf denk ik dat de vignettering in de rechterbovenhoek iets minder kan. Ik kan er ook voor kiezen om de lucht en het gebouw veel meer contrast te geven, maar dan oogt het ook minder realistisch. Daar heb ik bewust niet voor gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4123/4850678780_c5281e641b.jpg
Cathedral of Christ the Saviour by Anwar W, on Flickr

Mijn b/w werking, vind je hier

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:08
@wilmundo: Ehm, ja, ik heb er niet zoveel op aan te merken eigenlijk :P. Wat mij betreft een goede compositie, fijne kleuren. Alleen die vignettering misschien ja, hoewel ik dat niet meteen zag.
@marceltuit: De afgebroken reflectie geef je zelf al aan. De rimpels vind ik niet zo erg eigenlijk. Mijn blik gaat elke keer naar de linkerkant van de foto, misschien omdat het zonlicht van links komt. Misschien dat de molen aan de rechterkant van de foto had gekund, het halve steigertje(?) en de masten hadden er dan niet opgestaan. Wel een mooie rustige foto :)
@ThomasW: Mooie plaat, alleen kijken de wolken een beetje lastig in zwart-wit.
@Zandpad: Mooi portret van de uil, fijne achtergrond.
@Wijnands: De onscherpte zie ik alleen in de grote versie, tot 1024px heb ik er geen last van. De ree staat mooi in een 'natuurlijk spotlight' :)

Met al dit slechte weer de laatste tijd heb ik geprobeerd om een foto zo deprimerend mogelijk te maken :P
Dit heb ik geprobeerd te doen door een (in mijn ogen) kille locatie te nemen (bouwterrein) en een grijze wolkenlucht. Vervolgens heb ik met wat geklungel in Lightroom geprobeerd om het wat extremer te maken. Onbewerkte versie staat hier.
Kritiek op mezelf: misschien is het wat te donker geworden. Verder twijfel ik een beetje over de weg links. Die had er misschien helemaal op moeten staan.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4097/4938057323_a55b720610_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Powerup: Erg mooi! Inderdaad te donker, dus misschien de onderkant wat verlichten.
@ wilmundo: Belichting en kleuren zijn prima! Wel oogt het wat scheef (aan de vertikale lijnen linkerkant gebouw is dat te zien)
@ marceltuit: kwa compositie hb ik veel beter van jou gezien. Ook de kleuren kunnen iets worden versterkt.
@ThomasW: heb je de wolken afzonderlijk bewerkt? Ziet er namelijk apart uit. Wel mooie foto : )

Op de Uitmarkt, Amsterdam
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4140/4943218622_9f0a59347d_z.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door M.E.Amrani op 30-08-2010 23:57 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Wat betreft een deprimerend gevoel, heb ik dat meer bij de foto van de uitmarkt dan bij de foto van dat bouwterrein.

Bij die laatste heb ik eerder een "stormchasers" gevoel. Maar dat is eerder een spannend/dreigend gevoel dan deprimerend. Maar dat zal wel persoonlijk zijn. (en afhankelijk of je discovery channel kijkt? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Nog eentje van de uitmartk

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4116/4943218006_c053e0eefb_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wilmundo: Mooi alleen stoort het grijze saaie beton mij onderin. Alleen het gebouw met de mooie lucht was mooier geweest denk ik.
@Powerup: Ik vindt hem heel geslaagd, ik hou op de een of andere manier van dit soort foto's, zelf had ik wel nog iets anders gedaan met de kleuren. Het groen, groener gemaakt of juist minder groen. iig geslaagde foto.
@ME Armani: Bij beide foto's hangt er een mooie gloed over de foto, die spreekt mij erg aan, alleen is er bij de tweede te veel, saaie, lucht aanwezig maar zo kun je wel de regenboog zien. Bij de 1e storen de te donkere mensen mij, icm het rode in je linker ooghoek kijkt dat niet fijn.

Eentje van gisteren, ik ben deze hele week in opdracht voor de voetbalschool aanwezig op een voetbalkamp in Roermond, vond dit wel een geslaagde foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4146/4945039573_d3c59ca2bc.jpg
VVV voetbalweek by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Seriously, waarom heb je in godsnaam vignetting gebruikt?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat ik persoonlijk vindt dat de spelers zo beter uitkomen, Seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:21:
omdat ik persoonlijk vindt dat de spelers zo beter uitkomen, Seriously.
Ik denk dat de spelers beter uit zouden komen als je wat meer zou croppen (vind vignettering helemaal niks, maar dat is slechts mijn mening). Verder zou de scherpte beter op de speler met de bal kunnen liggen, ipv op het meisje op de achtergrond. De pilon staat niet fijn, zo net achter de hoofdrolspeler en dat witte ding rechts op de rand voegt niks toe. Hopelijk heb je betere foto's gemaakt die week (ik zie er maar 2 op flickr), want hier word ik niet blij van. Lage standpunt is wel goed, om toch iets positiefs te melden. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 01-09-2010 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@wilmundo: tnx voor je comment. bw ga ik om eerlijk te zijn niet aan beginnen, is totaal niet mijn smaak ;) wat betreft het watermerk: in welk opzicht is hij storend? te wit, te groot, verkeerde plek?

Over jou foto: Mooie kleuren. Het goud steekt mooi af tegen de blauwe lucht. Ook het wit van het gebouw is mooi op de plaat gezet. Wat ik echter jammer vind: de foto lijkt niet geheel scherp (vooral op het gebouw is dit storend, daar wordt mijn blik immers naar getrokken). Ook lijkt het of je foto iets scheef is.

@Powerup: bedoelt dus dat je de molen de verkeerde kant op vindt staan. punt is iig duidelijk ;) Over jou foto: drama in de lucht ga je de goede kant op, al ben je helemaal bovenin iets te ver doorgeschoten naar mijn smaak. daar is het helemaal zwart en dat is zonde. Ook de donkere voorgrond vind ik wat minder, waardoor ik de foto als geheel dus eigenlijk niet zo geslaagd vind. Wat betreft de compo: jammer inderdaad dat de weg er niet helemaal opstaat, maar de meeste aandacht gaat bij mij toch uit naar de lucht.

@ME Amrani: die rode lichtreflectie is op zich mooi vastgelegd, maar de rest van de foto vind ik vooral erg donker. jammer! Over je tweede foto: Deze vind ik vooral erg druk en chaotisch. TE druk en chaotisch naar mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook geen wedstrijd he toff, het is een trainings kamp, waar bij elke oefening wel een paar pillonnen in de weg staan. Dit is al mijn derde jaar dat ik deze week fotografeer, maar ben nu wat serieuzer dan voorgaande, en vraag mij dan ook echt af wat je als echte sportfotograaf met de opdracht die ik heb gekregen beter zou kunnen doen. Ik moet elk kind 3x per dag er op zitten, en het zijn ruim 120 kinderen dus ik ga liever voor zekerheid dan voor 1000 super foto's.

Heb je nu begrip toff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
@Powerup, Dank voor je feedback. Ik vind dat er inderdaad zo'n dreigende sfeer in zit. Wat dat betreft is je compositie (hemel/grondverhouding) prima. De weg links: wellicht kan je die er gewoon afcroppen? Je houdt toch genoeg sfeer over, doordat je genoeg overhoudt van de hemel. Wat je plaat ook kan helpen, is het zandweggetje iets lichter maken in je nabewerking. Dat gaat een heel fraai contrast geven met de hemel op je plaat. Denk dat de sfeer dan nog intenser wordt.

@M.E. Amrani: Duly noted! Het geheel was inderdaad iets naar achteren gekanteld. Dat heb ik gecorrigeerd in onderstaande plaat. Mbt jouw eerste foto: Ik vind het mooi hoe het licht verstrooid over de stenen. Verder zie ik dat je gelet hebt op je compositie, alleen denk ik dat je een beetje twijfelde: die streep in de stenen begeleid je blik mooi naar het geheel in de achtergrond, alleen deze streep is niet precies in het midden (lijkt het). Waarschijnlijk omdat die persoon die uiterst rechts op je foto dan zou wegvallen? De foto is iets te donker naar mijn smaak. 2e foto: die man die wegloopt van het geheel is best een storend element. Anders zou je een plaat overhouden waar de meeste mensen de regenboog gade slaan.

@Freakout1: Thanks, ik heb je feedback meegenomen en dat heeft geresulteerd in onderstaande plaat. Afgezien van het scheve, vind ik het origineel iets mooier. Mbt jouw foto: Bij zulke foto's vind ik dat emotie een stuk belangrijker is dan een technisch perfecte plaat, waar geen storende elementen e.d. aanwezig zijn. Je bent er zelf al achter dat het technisch geen perfecte plaat is. Helaas schiet het ook iets te kort voor wat betreft het emotionele aspect. Maar dat is alleen op deze foto. Je hebt vast wel meerdere foto's waarop strijdlust, vermoeidheid, afgunst, boosheid etc. te zien is van andere kinderen, of vergis ik mij?

@Marceltuit: Ook jij bedankt voor je feedback. Gek genoeg is scherpte eigenlijk niet het probleem. Ik heb hieronder ook een andere uitsnede gemaakt, waarop ik de scherpte best oke vind voor een crop. In ieder geval heb ik het scheve aspect ook proberen aan te pakken. Wat betreft jouw watermerk: ik ben sowieso geen fan van watermerken. Ze doen eerder afbreuk aan een plaat. Ik vind dat een watermerk moet opgaan in het geheel. Stel dat jij je watermerk helemaal niet aanpast, dan zou ik em alsnog rechtsonder plaatsen, want nu staat het in de reflectie van je hoofdonderwerp. Ik heb hieronder ook een voorbeeld genomen van iemand waarbij ik vind dat EN het kader EN het watermerk icm de foto een onafscheidelijk geheel vormen. Erg in de 'less is more' stijl.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/4947968602_957a50b479.jpg
Test by Anwar W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4127/4947968790_5468966bc0.jpg
Test by Anwar W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4108/4946025757_034333c1da.jpg
Tibetan #253 by Markus Schwarze, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Afgelopen maand ben ik op vakantie geweest in Frankrijk, en daar stikt het van de leuke fotogenieke plekjes. Een van die plekjes was een oud kerkje, volgens mij middeleeuws.

Heb de foto in zwart/wit omgezet, en wat ruis toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/IMG_0772.JPG

Het enige wat ik zelf wat minder vind is dat het altaar wat meer contrast kan gebruiken. Ik moet me Photoshop nog even een beetje eigen maken, zodat ik dat misschien wat kan bijwerken.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

er kon wat meer detail naar voren komen vind ik. Deze scene leent zich wel om een hele subtiele HDR bewerking te doen. Ik zou wel proberen om de lensdistortion te corrigeren. je ziet nu dat de pilaren naar het midden toe lopen. Dit komt door het hellen van je camera. Lightroom3 kan dit goed rechttrekken zonder veel detailverlies

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Heb nog geen lightroom 3 helaas :) Geld groeit me niet op de rug ... *en via de andere kanalen heb ik nog geen fatsoenlijke versie weten te bemachtigen* :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Afbeeldingslocatie: http://www.f-i-g.nl/got_fotos/IMG_1772-Edit.jpg
Een foto uit de oude doos, maar toch nog nooit gepost, en laatst weer tegengekomen & bewerkt.

@De_Bastaard. de zwart/wit omzetting is naar mijn mening er wel redelijk eentonig (goh) uitgekomen.
mischien iets meer curve erin. zoals je zelf al deels aangaf.

[ Voor 34% gewijzigd door _trickster_ op 02-09-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe trent om geen comments te geven cool ik doe mee :D

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4113/4945788398_8cd11eaffe_z.jpg

Grapje:

@wilmundo, van de twee nieuwe zegmaar vindt ik de 1e veel beter dan het origineel. Goed dus! En je nieuwe foto mag er ook zeker zijn, maar is die van jou, want is een ander flickr account.

• De_Bastaard
_trickster_ schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:54:
[afbeelding]
Een foto uit de oude doos, maar toch nog nooit gepost, en laatst weer tegengekomen & bewerkt.

@De_Bastaard. de zwart/wit omzetting is naar mijn mening er wel redelijk eentonig (goh) uitgekomen.
mischien iets meer curve erin. zoals je zelf al deels aangaf.
Heb het geprobeerd, maar dan werd het wel érg donker op sommige plekken. Ik zal er dit weekend nog eens naar kijken, misschien dat ik 't persoonlijk dan minder mooi vindt :p

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Heb je ook al met kleurfilters op je zwartwit omzetting geprutst? Kan vaak het verschil maken, in mijn beperkte ervaring

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

@ Freakout1: In deze foto zie ik meer potentie dan in de eerder geposte foto. De donkere voorgrond + achtergrond vind ik wel mooi. Zou alleen voor een crop gaan naar portrait (Zet je handen maar eens naast het spelertje op het scherm), waarbij de omgeving weg wordt geknipt. Dit leid af.

@_Trickster_: Mooie foto. De emotie van de zanger komt goed bij me aan.

@De Bastaard: Ik word wel echt omhoog getrokken naar de plafondschildering. Is toch een beetje het kerk gevoel naar boven getrokken worden. ;)

• mjtdevries
De_Bastaard schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:22:
Afgelopen maand ben ik op vakantie geweest in Frankrijk, en daar stikt het van de leuke fotogenieke plekjes. Een van die plekjes was een oud kerkje, volgens mij middeleeuws.

Heb de foto in zwart/wit omgezet, en wat ruis toegevoegd.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleuren versie...
Waarom heb je voor zwart/wit gekozen?

Komen de schilderingen niet veel mooier uit in kleur?

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:50
@Powerup, grauwe plaat, naar mijn idee is je opzet geslaagd. Ik zou die weg laten liggen, dat voegt hier iets toe aan de "wildernis".

@M.E.Amrani, het rode licht stoort heel erg, daarnaast staat er iemand maar half op aan de rechterkant.

@M.E.Amrani, hier hangt een blauwe waas over de foto, is dat je bewerking? Daarnaast, ook hier staat er iemand half op maar.

@Freakout1, sluit me aan bij Toff, scherpte op de speler met de bal. Jammer van het pionnetje.

@De_Bastaard, hier zou ik juist een kleurenfoto nemen vanwege de schildering. Je verliest details door zwart/wit hier.

@_Trickster_, Lekkere plaat. Jammer van zijn linkeroog, dat valt nu weg in de schaduw.

@Freakout1, Deze plaat is beter, ik had hem zelf net iets later gemaakt op het moment dat hij de bal raakt.

Hier eentje van mij van de vakantie nog. Midden in de Dollard vlakbij Delfzijl. Na al het rumoer over mij logo ben ik toch maar iets gaan maken in PS, zie net de O niet helemaal op zn plek zit.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/4951014016_07cc0fa18b_z.jpg
Klikbaar uiteraard

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:14
@_trickster_: Heerlijke foto, de uitdrukking is schitterend.

@Freakout1: Zeker beter dan de vorige. Genoeg actie in de foto en een aardige belichting.

@Zandpad: Interessant standpunt / compositie, maar qua kleur een beetje saai als je het mij vraagt.

Terug van m'n vakantie uit Cuba. Vond deze wel geslaagd:

Afbeeldingslocatie: http://www.bramderoos.nl/bramderoos/fotos/cuba/IMG_6017.jpg

Commentaar: Had misschien de hele trompet er op willen hebben, was helaas niet mogelijk op dat moment. O ja, en twijfel of ik de vignetering weg moet halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Brammel op 02-09-2010 12:33 ]

Verwijderd

Geloof me je zou die foto niet gemaakt hebben op het moment dat hij de bal raakte, dan heb je twee benen naast elkaar en dat is een misvormd en saai beeld.

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
@Brammel: vrolijk! leent zich enorm voor een poster, alleen de kleuren zijn mij niet helder genoeg!
@zandpad: leuke foto voor het jaarlijkse voeljefitboekje van de lokale vereniging, vrij saai dus :P De foto had leuker geweest met heldere lucht en een lekker model, maar dat terzijde :+
@fraekout: leuke foto! spontaan ook!
@trickster: gaaf, het ziet er uit als een portretfoto die in scene is gezet, ik heb er geen 'live' gevoel bij, klopt dat ook? als het een live foto was, had je misschien wat met de achtergrond kunnen doen? voor de rest, gave foto!
@debastaard: ik vind em ietsjes te vlak, misschien wat contrast ed erbij?

ik heb vanmiddag ook nog een foto geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2ahgx1l.jpg

hoe kan ik deze verbeteren?

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
Ik zou 'm wat lichter maken en een stukje van de rechterzijde er af croppen. En ik weet niet, alle kleuren doen wat raar aan. Is 'ie soms HDR of zo?

• _trickster_
@ natasdiamon het lijkt op een hdr foto wie net ietsje verschild van elkaar, op de foto lijkt wat bewegingsonscherpte te zien / ghosting

@natasdiamon/reactie het is wel een live omgeving op een heel klein podiumpje, maar door de bewerking viel de achtergrond wat vaag wel ( 2 halve bandleden ) daarom weggeshopt.

@brammel Heerlijke plaat, super achtergrond lekker rustig, mischien iets van de bovenkant wegcroppen zodat je een panorama idee krijgt, dan valt mischien het wegvallen van de rest van het instrument/persoon niet zo op.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:37:
Het is ook geen wedstrijd he toff, het is een trainings kamp, waar bij elke oefening wel een paar pillonnen in de weg staan. Dit is al mijn derde jaar dat ik deze week fotografeer, maar ben nu wat serieuzer dan voorgaande, en vraag mij dan ook echt af wat je als echte sportfotograaf met de opdracht die ik heb gekregen beter zou kunnen doen. Ik moet elk kind 3x per dag er op zitten, en het zijn ruim 120 kinderen dus ik ga liever voor zekerheid dan voor 1000 super foto's.

Heb je nu begrip toff?
Nee, ik begrijp je nog steeds niet. Je plaatst HIER een foto en je wilt / krijgt commentaar. De omstandigheden waaronder je de foto hebt "moeten" maken zijn voor mijn beoordeling hier niet van belang.

Overigens heb ik tot voor kort zelf jarenlang (jeugd)voetbalfoto's gemaakt. Per wedstrijd schoot ik zo'n 500 foto's, waarvan er ongeveer 100 wekelijks online kwamen (en dan vaak nog meerdere wedstrijden). Ook daarbij probeerde ik uiteraard om "iedereen", incl. tegenstanders, scheids en leiders, een paar keer in beeld te brengen. Ik weet aardig waar je mee bezig bent iig. Valt niet altijd mee, maar jouw foto zou bij mij de prullenbak alleen ontlopen zijn, indien er een direct doelpunt uit ontstaan zou zijn.

Je tweede foto is kwa moment best wel oké imo, maar ik denk dat het afsnijden van de donkere voorgrond de foto ten goede zou komen. Zelf zou ik de "horizon" wat rechter zetten, al staat hij nu eigenlijk min of meer recht. het gaat om de beleving en nu lijkt je foto scheef. Waar ik me over verbaas is de schaduw van de speler. Waarom "groeit" die niet op het gras vanuit z'n voet? Net of je daar iets hebt weggepoetst?

Als je voor "zekerheid" gaat, zou ik beginnen met een groepsfoto, liefst van bovenaf (dak van de kantine is mijn favo plek daarvoor). Dan heb je iedereen vast één keer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hier dan een snelle kleurenversie van die kerk. Ik heb ook even PTLens gebruikt om de vervorming eruit te halen. Hierdoor is een aardig stuk van de breedte van de foto helaas komen te vervallen...

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/IMG_0772_4_pt2.jpg

Ik dacht er haast even aan om hem gewoon net onder die ramen te croppen en het altaar dus gewoon weg te laten. Jullie gedachten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@De_Bastaard: Op zich toffe foto, kleuren zijn wel fijn, alleen het onderste gedeelt vind ik niet zo fijn kijken. kleuren zijn daar nogal groezelig. Ook heel erg jammer dat de ramen nogal overbelicht zijn, maar ja daar ontkom je volgens mij niet aan zonder naar hdr te grijpen ;)

Ik zou overigens wel wat proberen te doen aan de linker en rechterbovenhoek, die witgrijze puntjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
Geef anders eens wat commentaar op anderen, de bastaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
@De Bastaard: z/w foto: Je hebt heel veel op de plaat gekregen. Nadeel is dat het voor mij niet duidelijk is wat je als onderwerp bedoelde. Door middel van selectief croppen, kan je ervoor kiezen elk van de verschillende onderwerpen er afzonderlijk op te zetten. Die overbelichte ramen zal je altijd houden, doordat het dynamisch bereik van je camera te beperkt is, om de 'scene' te zien zoals jij het zag. Een hdr had dat kunnen verhelpen, het nadeel is dat het door nabewerking er 9 van de 10 keer erg kunstmatig kan uitzien. Ik vind je z/w foto beter dan je kleuren foto. Bij je lenscorrectie ben je iets te ver doorgeschoten. De zuilen aan de uiterste hoeken van de foto die buigen van linksonder af naar het midden en dan weer naar linksboven (als je even de linkerzuil bekijkt). Verder zie je dat de engelen veel dichter op elkaar zijn gaan staan. Op z'n manier dat het niet meer natuurlijk oogt.

@_trickster_: Ik vind de achtergrond te donker en te overheersend. Het lijkt bijna alsof hij een keppeltje heeft en z'n linkeroogkas is wel erg donker. De pose is vrij aardig. Ik ben wel benieuwd wat de originele foto was eigenlijk.

@Freakout1: mbt jouw 2e foto, vind ik dat dit een fijnere foto is om naar te kijken. Leuk om te zien hoe hij aanlegt voor het schot. Wel vind ik de achtergrond iets te donker. Fijn dat je opnieuw reageert nav m'n foto, dat waardeer ik. Om misverstanden uit de weg te ruimen: de laatste foto is zeker niet van mijn hand. Ik bewonder de straatfotografie kunsten van de fotograaf en ik vind dat zijn 'huisstijl' een voorbeeld is in mijn ogen van een foto waarbij een watermerk is verwerkt op zo'n manier dat het opgaat in het geheel. Dus ook door het toevoegen van het kader.

@Zandpad: jouw foto doet mij niet zo veel. Ik zie dat je je best hebt gedaan met het croppen en the rule of thirds. Je onderwerp is niet scherp waar zij scherp zou moeten zijn, haar gezicht en het lijkt alsof de focus op het water ligt. Dit had je kunnen voorkomen door niet op f4.5 te schieten, maar een hoger f getal. Gezien je sluitertijd was en de aanwezige belichting had f8 of f11 makkelijk gekund.

@Brammel: jammer dat de trompet er niet op staat inderdaad. Vignettering zou ik weghalen, want de trompet wordt daardoor ook donkerder en dat is toch iets wat je graag goed belicht ziet.

@Natasdiamon: Ik vind je foto er erg kunstmatig uitzien. Volgens mij zie ik daar ergens een Hyundai. Volgens mij is die in alle zuurstokkleuren verkocht en staat er zo'n zuurstok variant daar geparkeerd. Alleen hij ziet er wat verlept uit... Graag zag ik wat meer kleurverzadiging in je foto.

Een foto mijnerzijds. Geschoten met de Hermitage in m'n rug. Op dit formaat is de vignettering te nadrukkelijk aanwezig. Op het formaat 'large' is dat al een stuk minder. Op welke wijze kan ik deze foto verbeteren?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4116/4850797232_daf8ba296f.jpg
What is this girl thinking about? by Anwar W, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Klopt inderdaad, het lijkt nu alsof er een rare knik in die pilaar zit. Zal er straks thuis eens nakijken :-) HDR had ik op dat moment niet zo'n zin in (tbh ben ik totaal niet van het HDR, omdat het 9/10 keer behoorlijk nep uit ziet. Zal die foto binnenkort ook eens even posten.

@ wilmundo, strakke foto, zwart/wit ziet er ook goed uit. Het onderwerp zag ik pas nadat ik de tekst 'what is this girl thinking about?' eronder las. Nu lijkt ze een beetje weg te vallen tegen de andere mensen. Misschien een stuk van de voor grond afkroppen zodat zij wat meer in beeld komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
@natasdiamon, Ik vind het zicht wat je hier hebt erg mooi, maar de bewerking niet. Het lijkt op groot formaat zelfs wat wazig te zijn. Iets wat heel snel gebeurd bij HDR + water. Verder zijn de wolken ook niet echt mooi meer. Ik denk dat ik een niet-hdr versie veeeel mooier zou vinden.
@De_Bastaard, de ZW vind ik mooier, al is hier het blauwe plafond wel erg mooi. De kleuren onderin zijn inderdaad wat groezelig als je het zo kan noemen. Verder denk ik dat ik de foto net iets links zou croppen zodat hij echt symmetrisch lijkt/wordt.
@wilmundo, Ik vind de ZW wel mooi, maar de vignetting absoluut niet. Ook is het jammer dat je niet precies midden op de verticale lijn in de foto staat. Dat had hem net wat strakker gemaakt. Ook mij valt het meisje niet op. Of iets met scherptediepte (wat bijna niet mogelijk is bij groothoek), of inderdaad wat prominenter in beeld was beter geweest voor het onderwerp denk ik.

Nog 1 van mij. Eens totaal wat anders. In augustus reden alle treinen die via Arnhem naar Duitsland reden over Venlo wegens bouwwerkzaamheden in Arnhem. Dus ook de hogesnelheidstreinen. *O*
Het is nog lastig om zo'n lange trein een beetje fatsoenlijk op de foto te krijgen, maar ik denk dat het hier redelijk gelukt is. Jammer wel van het electriciteitskastje, maar helaas niets aan te doen verder.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4135/4929699309_7618caa9a3_z.jpg
ICE-3 in Venlo by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
grappig dat meningen altijd zo ver uiteen lopen.
Bij het kerkje vind ik de kleuren versie juist véél beter.

Interessante elementen van het kerkje die ik in de kleuren versie wel zie, vallen in de z/w versie allemaal een beetje weg. Persoonlijk vind ik de z/w bewerking daardoor een beetje een donkere en saaie foto van een kerkje wat er niet bijzonder uit ziet. Terwijl de kleuren foto me juist wel een bijzonder kerkje laat zien. En tot mijn verrassing lijkt op het plafond de franse lelie te staan. Dat had ik echt nooit in de z/w bewerking gezien.

Ik vraag me echt af waarom je de z/w bewerking gekozen hebt. Wat vond je daarin beter tot zijn recht komen?

Overigens zou ik persoonlijk proberen er met nabewerking nog wat meer uit te halen. Als ik die ramen zo zie, kun je daar best nog wat detail uit terug halen. (maskertje en de belichting 2 stops lager maken of zo). Dan zal de overbelichting ook wat minder storen. Dat zal het geheel een wat rustieker karakter geven.

Als je dan toch met een belichting maskertje bezig bent kun je wellicht meteen proberen of het helpt als je de onderkant op lichter maakt. 1/3 stop of zo... niet teveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik wilde in eerste instantie voor een wat harde bewerking gaan in zwart/wit, waarom ... tja het zag er apart uit en ik dacht dat het zo een beetje een apart sfeertje zou creeren :p

@TranceSetter, technisch gezien aardige foto, al zitten er wel wat storende dingen in beeld zoals bijvoorbeeld de verkeerslichten en inderdaad het stroomhuisje. Je zou kunnen proberen om de foto anders te maken zodat je die niet op beeld hebt? (Of een andere lokatie nemen ... waarschijnlijk niet helemaal legaal maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:32
@Brammel: Mooie kleuren, achtergrondkleur past erg goed bij de rest. Foto zou denk ik nog beter uitkomen als hij in een serie met andere foto's van je vakantie zou staan. Een fotootje ervoor van de sfeer om deze man heen en dan deze mooie detailopname, dan kun je je nog beter in de situatie verplaatsen. Maar ja, dat kan niet in een solo testcase topic.
@natasdiamon: Kleuren zitten tussen normaal en een hdr bewerking in, komen daardoor vreemd over. Je zou kunnen proberen om er een grauwere look aan te geven om het idee van een verlaten fabrieksterrein te accentueren (als je dat zou willen uitstralen).
@De_Bastaard: Als ik de onderkant verberg merk ik dat mijn ogen veel meer naar het plafon trekken. Ook mis ik de onderkant totaal niet. Dus ik zou hem croppen, geef een rustiger beeld en je oog trekt naar de interessante details.
@wilmundo: Door de lijnen heb je een mooie diepte gecreëerd. Het meisje viel mij pas op toen ik de titel zag. En dan nog staat zij er te klein op om dat een interessante vraag voor mij te laten zijn. Alleen de vignettering rechtsboven zou van mij wat minder mogen. Onderaan vind ik het niet storend, denk zelfs dat het diepteeffect er iets door wordt versterkt (wat positief is).
@TranceSetter: Ik heb niet zo heel veel met treinen, dus doet deze foto mij ook niet zoveel. Maar als het een hogesnelheidstrein is, was het denk ik leuker geweest om snelheid in je foto te laten zien door mee te pannen met een kortere sluitertijd. Al had je dan waarschijnlijk ook een andere locatie uit moeten zoeken want met een trein zo recht van voren zal dat lastig gaan. Ik vind het elektriciteitskastje met graffiti trouwens niet storend, dit hoort (helaas?) bij het spoor. De verkeerslichten zijn veel groter in beeld en trekken daardoor veel meer mijn aandacht. Dat vind ik storender dan het 'kleine' elektriciteitskastje.

Hierbij mijn eerste probeersel om een foto een niet natuurlijke maar wel interessante look te geven. Het was die dag een beetje regenachtige dag, mijn bedoeling is om een wat dramatische/druiligere dag uit te drukken.
DSC_3941
Klik voor groter.

Als je hem te donker vind, is dit dan alleen op klein formaat, of ook op groot formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natasdiamon: Vindt de bewerking niet echt geslaagd. Of helemaal on realistisch of gewoon normaal. Maar dit is net niet naar mij idee.
Wilmundo: Hele leuke straatfoto! De zwart wit omzetting doet het ook goed.
Trancesetter: Ik had hem veel meer snelheid meegegeven. Het is net alsof de trein nu stilstaat, of ik had meegetrokken of ik had scherp gesteld op het spoor en dan een sluitertijd van 1/30.
Niels: De foto ziet er heel warm maar ook grauw uit. Weet niet zo of ik het wel of niet mooi vindt, de kleuren dan. De compositie is wel fijn om naar te kijken, al had de lucht wat overheersender mogen zijn.

Nog een voetbal foto, dan hou ik op:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4149/4954063946_8a86d3d823_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ _Trickster_: Leuke foto, mis een klein beetje actie, foto komt erg geposeerd over.
@ Zandpad: Mwah erg bruinig, vind hem niet echt interessant.
@ Brammel: Zo laten, erg leuke foto! Jammer dat de rest er niet op staat maar zoals je al zei, daar kon je op dat moment niks aan doen. Ik vind hem zo ook prima werken!
@ Natasdiamon: Leuke foto, qua bewerking misschien iets doorgeslagen maar ik vind t wel kunnen, ziet er leuk uit!
@ De_Bastaard: Ik denk dat zwart-wit echt je foto moet redden want in kleur vind ik hem niet zo bijzonder en zijn die ramen zwaar overbelicht.
@ Wilmundo: Ik vind het een mooie foto maar de titel past er niet bij, die vrouw is in dit geval naar mijn idee namelijk niet het onderwerp van de foto en je moet haast zoeken om haar te vinden.
@ TranceSetter: Opzich niks mis mee, maar vind hem niet echt interessant om naar te kijken.
@ --Niels--: Sorry ik vind het helemaal niks, kleuren kloppen totaal niet meer en de kleuren die je op een regenachtige dag ziet zijn toch wel aardig anders.
@ Freakout1: Hier is echt niks aan, gewoon standaard foto zonder dat er ook maar iets interessants ziet. Zulke foto's zijn leuk voor de vereniging, maar hier zie ik het nut er niet van in. Zelfde eigenlijk met de andere twee, hoewel de tweede nog wel kan maar de rest zijn als vereniging kiekjes prima, boven gemiddeld gok ik, maar hier vind ik ze niet bijster interessant.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7O453AIJCqWnexBLRbVdbcNd/full.jpg
Hier eentje van mij, twijfel erg of de kleuren niet te sterk en te fel zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Bedoelen jullie nou de onderkant met of zonder ramen? :)

@ Niels, opzich een mooie foto denk ik, maar door het donkere lijk ik de diepte wat te missen van de foto. Verder is het een erg mooi landschap natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tsunari, ik kan je commentaar begrijpen, ik heb mijn opdracht ook uitgelegd. Maar dat jij daarna zo een foto post, ik zie rots rots rots, helemaal geen duidelijk onderwerp, rechts onderin een hele saaie leegte en een blauwe lucht, wat was je bedoeling hiervan?

Het bordje wat je absoluut niet kan lezen had misschien interessant in beeld gebracht kunnen worden maar dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
@Trancesetter: De trein heb je mi goed in beeld gebracht. Graag had ik meer dynamiek/snelheid in de foto gezien. De verkeerslichten en de graffiti e.d. storen mij niet. Al deze zaken 'horen' naast 't spoor. Misschien had ik de hemel iets blauwer gezien, soort van tegengewicht tegen het vele groen dat aanwezig is.

@--Niels--: Ik had het geheel inderdaad lichter gezien, ongeveer een halve stop. Verder vind ik dat er weinig contrast zit tussen het bosgedeelte van je foto. Uiteraard is het contrast tussen de hemel van andere orde. Als de foto lichter is, zie je wellicht het contrast tussen de bomen en struiken wat beter.

@Freakout1: Thanks. Het is een schot voor open doel met jouw foto, die paal... Maar ja, dat zie je zelf ook neem ik. Sowieso staat de prof in spe er erg scherp op. Bij deze foto zelf, kan je weinig verbeteren. Als je in het vervolg probeert de storende elementen te elimineren, dan ben je zelf denk ik ook meer tevreden. Sowieso vind ik deze foto prettiger, doordat de foto minder donker is als de vorige.

@Tsurany: In de stenenpartij vind ik je foto zeker niet te fel. Contrast en verzadiging is prima in mijn ogen. Daar zou ik niets aan veranderen. Wel zou ik de hemel minder donker maken. Linksboven is ie te donker naar mijn smaak. Het geheel komt dan meer in evenwicht. En als je dan toch bezig bent, kan je het gras rechtsonderin iets meer verzadiging geven. Wederom voor 't evenwicht.

@Allen: Ik ben het met jullie eens dat het geen zoekplaatje moet worden en de vignettering vond ik ook te veel. Vandaar dat ik het eea heb aangepast en hieronder twee foto's heb opgenomen van dezelfde setting. Welke geniet jullie voorkeur? Op Flickr heb ik in totaal 4 toegevoegd, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik ze alle 4 plaats...

2 Verbeterfoto's:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4110/4954476934_73c131780f.jpg
Girl in her own world-3 by Anwar W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4112/4953886305_0d0b71eb2e.jpg
Girl in her own world by Anwar W, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:12:
@tsunari, ik kan je commentaar begrijpen, ik heb mijn opdracht ook uitgelegd. Maar dat jij daarna zo een foto post, ik zie rots rots rots, helemaal geen duidelijk onderwerp, rechts onderin een hele saaie leegte en een blauwe lucht, wat was je bedoeling hiervan?
Kijk dat ik commentaar kan geven betekent niet dat ik zelf weet hoe het wel moet he ;) Commentaar en kritiek is makkelijk, het toepassen is heel wat anders. Ik heb inderdaad gelezen wat jou opdracht was en ik vind dat dat prima gelukt is, voor een vereniging heb je zeker werk geleverd dat boven de norm ligt.
Het bordje wat je absoluut niet kan lezen had misschien interessant in beeld gebracht kunnen worden maar dit?
Het ging mij vooral om de kleuren, ik twijfelde erg of ze niet overdone waren. Qua onderwerp is het inderdaad niet de meest interessante foto of misschien uberhaupt een interessante foto. Had er even bij moeten zetten dat het voornamelijk om de bewerking gaat. Ik zal ook eens een foto posten waar wat meer onderwerp in zit, heb er aardig wat gemaakt op vakantie.
wilmundo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:16:
@Tsurany: In de stenenpartij vind ik je foto zeker niet te fel. Contrast en verzadiging is prima in mijn ogen. Daar zou ik niets aan veranderen. Wel zou ik de hemel minder donker maken. Linksboven is ie te donker naar mijn smaak. Het geheel komt dan meer in evenwicht. En als je dan toch bezig bent, kan je het gras rechtsonderin iets meer verzadiging geven. Wederom voor 't evenwicht.
Ik zal er na t weekend eens mee aan de slag gaan, je hebt gelijk van de donkere hemel ja, eens kijken wat ik daar aan kan doen. Eens kijken of dat met Lightroom kan, anders Photoshop eens inschakelen.
@Allen: Ik ben het met jullie eens dat het geen zoekplaatje moet worden en de vignettering vond ik ook te veel. Vandaar dat ik het eea heb aangepast en hieronder twee foto's heb opgenomen van dezelfde setting. Welke geniet jullie voorkeur? Op Flickr heb ik in totaal 4 toegevoegd, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik ze alle 4 plaats...
Ik denk dat het gezien het leeraspect wat aan dit topic gekoppeld zit toch wel moet kunnen?
2 Verbeterfoto's:

[afbeelding]
Girl in her own world-3 by Anwar W, on Flickr
Zo snap je de titel inderdaad een stuk beter, ze is veel meer het onderwerp geworden en je kan de foto beter vanuit haar standpunt bekijken.
Geen verbetering, althans niet als je die titel er aan wilt hangen. Girl in her own world, dan moet er wel een groot contrast tussen het meisje en de buitenwereld zijn, dat komt op de foto hierboven veel beter naar voren naar mijn idee.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 03-09-2010 17:56 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
hier nog even het orgineel dan.

Afbeeldingslocatie: http://www.f-i-g.nl/got_fotos/IMG_1772.jpg
Link naar edited versie

@de_bastaard ik vind de kleuren versie er mooier uitzien dan de zwart-wit versie,

[ Voor 24% gewijzigd door _trickster_ op 03-09-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De edited versie is inderdaad een stuk beter, denk dat het grootste probleem is dat de performer zelf niet veel actie toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Laatst online: 03-09 19:58
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:12:

Ik vind je reactie dan wel weer lichtelijk overdreven richting Tsunary. Tsunary geeft kritiek op je foto waar je het mee eens of eens kan zijn. Ik vind zelf je foto prima voor de vereniging maar ik geloof dat de kwaliteitsgrens bij Tweakers iets hoger ligt dan bij de vereniging, hetgeen Tsunary dan ook aangeeft. Ik kan me vergissen maar ik geloof dat je vaker hebt laten zien slecht tegen kritiek te kunnen. Misschien dat je de waarschuwing iets beter moet lezen -> Plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.

Eigenlijk meer een post voor in het Feedback topic maar ik denk dat de kans groter is dat je het hier leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
@Brammel: Ik vind 'm ook wel goed gelukt! De trompet er helemaal op had misschien wel mooier geweest ja. De vignetering vind ik in dit geval niet storend, omdat het de achtergrond wat minder effen maakt en daardoor ook de man wat accentueerd.

@trickster: Ik vind de bewerking wel goed, geeft wel een meerwaarde tov het origineel voor mij.

@wilmundo: Tibetan vind ik zeer goed gelukt! De bewerking, kleuren, scherpte, zelfs de letters dragen bij aan een heel filmische stijl.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Laatst online: 20-07-2021
Trickster : niet slecht! Enkel de belichting vind ik wat saai ... maar das persoonlijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4099/4954465577_d734ea68b5.jpg
Day 15/365 - Ikea Ghost by dietercox.be, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
@Freakout1, Tsurany, De_Bastaard, wilmundo, over mijn foto. Point taken, ik hou het wel weer bij realistische foto's. Op het moment dat ik van de normale kleuren versie naar deze versie ging vond ik het wel vat aparts hebben. Maar nu ik hem ook met jullie feedback weer bekijk ziet hij er toch wel een beetje te grauw en donker uit.

@Freakout1: Als het van een voetbalweek is, verwacht ik meerdere voetballers te zien of vaag op de achtergrond wat toeschouwers. Nu kan het ook een jongetje zijn die op een veldje aan het oefenen is. Verder is het ook jammer dat die lantarenpaal vrij prominent op de foto staat. Dus ik denk dat je (zonder de situatie te kennen) op de verkeerde plek stond. De achtergrond zegt vaak evenveel over de foto als het onderwerp. Verder de positie van de speler is aardig, maar niet uitmuntend. Het was mooier geweest als hij een houding met een 'doel' had gehad. Dat het zeg maar duidelijk was wat er ging gebeuren. Bijv. een echte trap of deze houding, maar dan kijkend naar voren. Nu neemt hij met zijn ene foto de bal mee terwijl het andere been er raar achter hangt (ik ben geen voetbal kenner, maar het lijkt mij niet een standaard houding). Verder is het wel een leuke foto voor de jonge zelf en de ouders, maar technisch zijn er nog wat verbeterpuntjes.

@Tsurany: Over de kleuren, alleen de lucht vind ik te donkerblauw. Dit vind ik niet bij de rest van de foto passen. Verder kan ik niet uit de foto opmaken wat het precies is waar ik naar kijk. Ik zie wat muren en een bord met tekst die ik niet kan lezen. Ik mis een beetje wat je met de foto wilt laten zien. Het lijnenwerk in je foto is wel goed. De lijn van de horizon schuin omhoog naar de rechterbovenhoek en de lijn over de voorste rotsen ook naar rechtsboven, kijken lekker weg.

@wilmundo: de uitsnede van je vorige foto vind ik beter dan "Girl in her own world-3". In die foto zit veel meer diepte. Nu is het meisje wel beter in beeld, maar je oog wordt getrokken naar de grote pilaar in het midden. Het meisje vast nog steeds niet op. Dan had ze echt veel groter in beeld moeten zijn met de achtergrond misschien zelfs wel een beetje wazig. Dit geldt ook voor "Girl in her own world". De gebouwen in de achtergrond en de groep mensen zijn veel groter dan het meisje en ook scherp. Hierdoor heb je niet het gevoel dat de foto over haar gaat. Daarnaast vind ik de achtergrond van deze foto minder interessant. Vooral de hijskranen storen een beetje.

@_trickster_: Dat je in de bewerkte versie de storende elementen uit de achtergrond hebt weggewerkt maakt de foto een stuk rustiger. De huid van de bewerkte versie is wellicht iets te licht geworden waardoor het te veel richting de kleuren van een lijk gaat, maar een bewerking die iets minder hard is zou niet misstaan bij deze foto.

@Dieter: Niet mijn type fotografie. Kleuren zijn mooi, maar verder kan ik er niet uithalen wat ik moet zien op de foto (maar misschien is dat wel de bedoeling).

Dan nog een van mij. De zon die door de wolken schijnt.

DSC_4241
Klik voor groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
@ Niels

Het eerste wat me opvalt is dat ik het wat saai vind om naar te kijken, zulke momenten zijn altijd wel mooi maar je hebt het niet goed of spannend genoeg vastgelegd imo, het perspectief heeft daar wel wat mee re maken, ik zou toch voor iets meer groothoek hebben gekozen.

@ Dieter

Leuke creatieve foto, eigenlijk niks om aan te merken.

@ Trickster

De foto oogt nogal wat saai, wat levels rechttrekken zou hem goed doen.

@ wilmundo

De foto's missen beiden nogal contrast, ik vind dit ook niet niet echt een nietszeggende foto terwijl dat volgens mij wel jou insteek was? Ik vind het meer snapshots omgezet naar z/w.

Plaatje van mij.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4111/4954878815_05841b854c_z.jpg

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Misschien wat rechter zetten? Het zal in het echt waarschijnlijk ook wel zo scheef staan, maar vind het een beetje storend :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ja het is een beetje lastig om je de juiste balans daar voor te vinden omdat je eerst dat heuveltje nog hebt, heb hem overigens met opzet niet 100% recht gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Niels, jij zegt zelf misschien een leuke foto voor de jonge en zijn ouders, dat heb ik dus ook uitgelegd na mijn eerste post. Meer dan dit hoeft de foto niet. Dus je andere 7 regels met regeltjes enzo zijn totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:21:
@Niels, jij zegt zelf misschien een leuke foto voor de jonge en zijn ouders, dat heb ik dus ook uitgelegd na mijn eerste post. Meer dan dit hoeft de foto niet. Dus je andere 7 regels met regeltjes enzo zijn totaal overbodig.
Ik denk dat je het idee van feedback verkeerd begrijpt. Wat ik zeg is mijn menig over jouw foto met daarbij mijn interpretatie hoe het beter zou kunnen. Persoonlijk zou ik erg blij zijn als iemand aangeeft hoe ik mijn foto's zou kunnen verbeteren. Ik neem toch aan dat jij je foto hier laat zien om te horen of mensen hem mooi vinden en hoe hij verbeterd kan worden? Dus als jij tevreden bent met de foto en geen behoefte hebt om aan de hand van de feedback op jouw foto in te toekomst in staat te zijn wellicht betere foto's te maken, dan heeft het ook weinig zin om de foto te plaatsen. (Of vanuit mijn perspectief, het is dan zonde van mijn tijd om jouw foto te beoordelen).

@Richard!. Jouw foto doet het niet. Over mijn foto. Bij meer groothoek vind ik de zonnestralen nog minder opvallen. Zie bijv. deze foto. Ook heb ik het idee dat daar de lijnen in de foto niet helemaal lekker kijken. Tips hoe je dit beter op de foto zou kunnen zetten zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ow, nou hij staat er weer bij, mijn foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
@Brammel, leuke plaat, finishing touch was toch wel de hele trompet. Vignettering laten staan vind ik.

@Natasdiamon, Lekker, grauwe foto. Ietsje korter knippen aan de rechterkant?

@De_Bastaard, stukken beter. Ik zou hem aan de linkerkant croppen zodat het de rechterkant matched . Dus de pilaar een stukje croppen.

@Wilmundo, klopt, hogere F getal had gekund. Niet aan gedacht helaas. Jou foto mis ik het onderwerp, namelijk het denkende meisje. Ze valt een beetje weg met die hele groep aan de rechterkant. Vignettering mag een stuk minder hier.

@TranceSetter, iets korter croppen nog, scheelt al een hoop. Lekkere plaat voor de rest. Waarom ben je in een bocht gaan staan?

@--Niels--, Opzet gelukt, lekker grauw.

@Freakout1, het ziet er net uit als dat kindje valt. Beetje onrustige bokeh, maar wel lekker scherp. Kleuren zijn ook goed.

@Tsurany, het detail uit het derde muurtje van boven is een beetje verdwenen hier. Mooie donker blauwe lucht! :)

@Dieter, de rode is zijn detail verloren, ik herken het niet meer. De blauwe daar in tegen vind ik heel sterk.

@--Niels--, de rechterberg stoort mij heel erg.

@Richard!, vignettering vind ik hier niet zo mooi. De lucht is mooi blauw, de rest van de kleuren zijn helder en mooi. Ben benieuwd wat het is!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4125/4957697628_8aa6a1a9ac_z.jpg
Hoe krijg ik die flits vlek eruit aan de onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Wat het is :) ? Het onderwerp, of hoe die vignettering is ontstaan>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Richard! schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:28:
Wat het is :) ? Het onderwerp, of hoe die vignettering is ontstaan>
Het onderwerp :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Dat is het Casino plein in Monaco, met het Monte Carlo Casino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 08:24

Rudedadude

Maybe we were born to run

In het kader van de wereldhavendagen bij de ECT terminal op de maasvlakte geweest:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1SrPUQ9hQV2hyL5gI3cO1BxV/full.jpg

@Niels: Ik vind met name de foto te vlak, er mist contrast zo. De foto zelf mist ook een helder onderwerp
@Freakout1: ik vind het een aardige foto met een goed moment, maar ik vind de huidskleur erg bleek en het gezicht had wel wat opgelicht mogen worden voor een sterker effect van de concentratie van de jongen
@Tsurany: de foto mist perspectief/diepte om nou goed te zien waar het om gaat
@Wilmundo: ik had beide foto's van een lager gezichtspunt willen zien
@trickster: wel het goede moment, maar imho te scheef en teveel ingezoomd
@Dieter: een leuk experiment
@Niels: De zon schijnt dan wel door de wolken, maar het effect is onvoldoende om de foto te maken
@Richard: verticale lijn in het midden van de foto staat scheef en dus i de foto net scheef, voor de rest een degelijke plaat
@Zandpad: gewoon, de color control points gebruiken in Capture nx :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
@rudedadude : knap hoor! Het goede moment ook.
@zandpad : klassiekertje, maar ziet er leuk uit. Mis misschien wel wat interactie met de man.
@Richard! : WOW :)

Vandaag naar de vlindermarkt geweest ... deze vond ik wel typerend ;)
Maar voor de rest hoog snapshotgehalte hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4074/4959815673_9f76c79dfe.jpg
Day 17/365 - Art! by dietercox.be, on Flickr

[ Voor 10% gewijzigd door Dieter op 05-09-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 18:33
@richard!: Als ik de foto zie probeer ik automatisch te corrigeren voor de scheefheid van de foto. En dat lukt niet. Ik denk dat er perspectieftechnisch twee zaken verschillend scheef staan. En ik heb zelf de foto's van het hetzelfde gebouw terwijl het recht staat (alleen op cameramobielformaat/kwaliteit), dus ik weet dat het kan.
@rudedadude: Het lijkt of je foto iets bol staat. Ook vind ik zelf de voorgrond iets te licht. Wel een erg mooie foto.
@Dieter: Prachtig scherp en prachtige scherptediepte. Leuk!

[ Voor 48% gewijzigd door wheez50 op 05-09-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
@Rudedadude mooie kleuren en niets mis mee alleen had links wel wat van de foto af gemogen?
@dieter mooie bokeh niet veel op aan te merken

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4092/4962229587_be05fb7948_z.jpg
Stansted airport. flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Richard: op zich lekkere plaat qua compositie en kleur, maar ik zou hem wel even rechtzetten. hij is dusdanig scheef dat het gewoon irritant is ;)

@Zandpad: Fijne foto, alleen zou ik hem dusdanig croppen dat de lucht er niet meer opstaat. Ook zou ik hem persoonlijk denk ik meer bewerken zodat het zwart wat meer echt zwart is, zodat de machinist (?) er echt tegen afsteekt.

@RUdedadude: toffe plaat! Heerlijke lucht + kleuren. Enige zeikpuntje: die witte vlek boven de gele kranen :o

@Dieter: Ik vind deze niet zo fijn kijken, enerzijds omdat het onderwerp mij totaal niet aanspreekt, en anderzijds omdat de achtergrond niet fijn is om te zien (druk & kleuren)

@noelite: Tof lijnenspel heb je hier vastgelegd. Voor het mooie wel iets aan de donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 15:30

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

@Rudedadude, mooie foto, mooie kleuren! Jammer dat de rechter kraan er niet helemaal op staat.

@Dieter, Ook ik vind de achtergrond niet mooi. Hij is inderdaad erg druk. De voorgrond is wel goed scherp, echter wordt ik afgeleid door de rest.

@n0elite. Heel erg mooi, ik vind hem juist niet te donker maar goed in balans. Super!

Ik heb er ook weer eens één, eindelijk één waar het meebewegen goed is gelukt volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4153/4959068317_b2bdfac4fb.jpg

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Zandpad schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:07:
@TranceSetter, iets korter croppen nog, scheelt al een hoop. Lekkere plaat voor de rest. Waarom ben je in een bocht gaan staan?
Ik ben in een bocht gaan staan omdat anders de lengte van de trein niet echt zichtbaar is. Door dat electriciteitskastje nu ook niet, maargoed 8)7
Jouw foto mag er zeker zijn. Ik zou hem waarschijnlijk iets ander gecropt hebben, maar erg netjes.
@Richard!, hij lijkt wel erg scheef te staan. Komt waarschijnlijk door groothoek gebruik, maar ik zou proberen hem wat rechter te krijgen.
@Rudedadude, Hij lijkt scheef te staan, maar als je goed kijkt issie dat niet. Raar. Wel mooi moment en erg goed vastgelegd met al die lampjes enzo.
@Dieter, Grappig inderdaad, maar hij kan helaas niet mijn aandacht vasthouden.
@n0elite, leuk, wel donker, maar ook nét niet symmetrisch. Had hem nog strakker gemaakt.
@RobinBJ, op zich goed gedaan, maar je kijkt de fietser op de rug, wat ik jammer vind. Ook zou ik de fietser wat minder centraal willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Rudedadude: Mooie foto, de verlichting van de schepen komt mooi uit en de lucht ziet er ook interessant uit.
@n0elite: Goed perspectief, verder mooie cleane foto.
@RobinJB: Meebewegen is inderdaad goed gelukt, maar persoonlijk vind ik de achtergrond een beetje te druk/te weinig geblurred.

Een foto van mij dan nog:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TIPw0XvzKxI/AAAAAAAABEc/gGzLSWgVBmo/s800/IMG_7110_edit.jpg

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Ik probeer te veel uit in LR en PS ... ik wil 1 vaste stijl gaan gebruiken ... die van Siebe (devetpan) spreekt me enorm aan!

Een poging om er iets van te maken :

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4146/4964398644_75eabdc19e.jpg
Day 18/365 - Sunrise by dietercox.be, on Flickr

@compizfox : what happend to the sky ? Wel mooi maar het stoort nogal.
@ : knap die beweging van die wielrenner.

[ Voor 10% gewijzigd door Dieter op 06-09-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom 1 vaste stijl gebruiken? Lang niet elk onderwerp leent zich voor dezelfde stijl. Bovendien hangt het ook enorm af van het resultaat dat je wilt bereiken met de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

RobinJB schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:07:

Ik heb er ook weer eens één, eindelijk één waar het meebewegen goed is gelukt volgens mij.

[afbeelding]
Mooi scherp en goede beweging in de foto (wielen, achtergrond) waardoor de snelheid er vanaf straalt. Alleen wat TranceSetter al zegt, je kijkt de wielrenner in de rug dus volgende keer foto wat eerder nemen zodat je ook het gezicht in beeld hebt. Ook zou ik het achterwiel van z'n voorganger eraf croppen.

Je zegt, "eindelijk één waarbij meebewegen (= pannen) goed gelukt is". Blijkbaar vind je dat nog moeilijk, ik zou dan eens beginnen met een een wat kortere sluitertijd, b.v. 1/200e of 1/160e en als je het pannen dan goed onder de knie hebt, verder gaan met verlengen van de sluitertijd. Persoonlijk vind ik 1/160e lang genoeg voor een geblurde maar nog wel herkenbare achtergrond. B.v. dit voorbeeldje van mezelf op 1/160e let niet op het opzichtige logo, als de renners zonder willen, kunnen ze bestellen ;) )

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dieter schreef op maandag 06 september 2010 @ 18:38:
@compizfox : what happend to the sky ? Wel mooi maar het stoort nogal.
Niets bijzonders, dat was gewoon de zon die door de wolken heen schijnt :P Doordat ik wat moest overbelichten om het vliegtuig er dan goed op te krijgen kreeg ik dit effect. Ik vind het wel mooi eigenlijk.

Of heb je het over de wat onnatuurlijke donkerblauwe kleur van de lucht? Eigenlijk valt dat me nu pas op. Even kijken of ik er iets aan kan doen.

EDIT:
Vinden jullie deze beter? Ik zelf wel ;)

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TIUzGllL4qI/AAAAAAAABFE/F6CDPbrWEkE/s800/IMG_7110_edit-3.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 06-09-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Compizfox schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:17:
[...]

Niets bijzonders, dat was gewoon de zon die door de wolken heen schijnt :P Doordat ik wat moest overbelichten om het vliegtuig er dan goed op te krijgen kreeg ik dit effect. Ik vind het wel mooi eigenlijk.

Of heb je het over de wat onnatuurlijke donkerblauwe kleur van de lucht? Eigenlijk valt dat me nu pas op. Even kijken of ik er iets aan kan doen.

EDIT:
Vinden jullie deze beter? Ik zelf wel ;)

[afbeelding]
BOEM! :) jep das beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dank je :)
Ik was eigenlijk bij de eerste foto zo geconcentreerd op het vliegtuig en de wolken dat me de onrealistische lucht niet eens opviel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
@compizfox beetje donker imo, wel vet dat de wolken gaan vlammen :P
@Dieter als je een stijl voor alle foto's gaan gebruiken dan loop je kans dat de foto's allemaal dezelfde sfeer uitstralen.
@RobinJB mooie foto, goed het moment vastgelegd.
marceltuit schreef op maandag 06 september 2010 @ 07:18:
@noelite: Tof lijnenspel heb je hier vastgelegd. Voor het mooie wel iets aan de donkere kant.
TranceSetter schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:34:
@n0elite, leuk, wel donker, maar ook nét niet symmetrisch. Had hem nog strakker gemaakt.
Kritiek ter harte genomen. Beetje gespeeld in lightroom dus hoop dat 't nu beter is. Ik heb zo lang naar die foto gekeken dat ik nu niet eens meer kan zien of tie recht is :X
Nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/4965753665_00174a76ae_z.jpg
flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
@neolite : hij's recht hoor, en kontschoppend ook ;). Die reflecties zijn echt mooi.

Deze kwam ik onderweg tegen. Vond het wel 8)7

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4104/4967764877_b39b647b3b.jpg
Day 19/365 - Stating the obvious by dietercox.be, on Flickr

[ Voor 40% gewijzigd door Dieter op 07-09-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noelite, vind hem prachtig, showcase waardig.
RobinJB, meebewegen is inderdaad goed gelukt maar bij een sporter moet je natuurlijk zijn gezicht zien. De houding/het moment kan ook beter. Als 1 been boven is lijkt die veel krachtiger.
Compizfox, vind hem niet geslaagd. Het overbelichte stuk leidt te veel af.
Dieter, mooie rustige plaat met mooi licht. Wel had je volgens mij een wat interessanter perspectief kunnen kiezen vwb het bankje links die nu amper zichtbaar is (door bijv. wat meer naar links te gaan. Ook is het wat rommelig rond de boom met de prullenbak, tractor, bankje, brievenbus, mariabeeld en bordje.
Dieter, hehe, zeker in Belgie? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/40449885.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
@apojapo1 : lekker dynamisch deze plaat! Ze blussen net GOT zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:18:
Compizfox, vind hem niet geslaagd. Het overbelichte stuk leidt te veel af.
Tja, het is wel de zon en de zon is nou eenmaal fel ;)

Vind je dit bijvoorbeeld beter dan?
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_tHONMDOV7S8/TIaVwwsPhGI/AAAAAAAABFc/G9SOpB6SgLE/s800/IMG_7110_edit-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n0elite schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 04:12:
@compizfox beetje donker imo, wel vet dat de wolken gaan vlammen :P
@Dieter als je een stijl voor alle foto's gaan gebruiken dan loop je kans dat de foto's allemaal dezelfde sfeer uitstralen.
@RobinJB mooie foto, goed het moment vastgelegd.

[...]

[...]

[...]

Kritiek ter harte genomen. Beetje gespeeld in lightroom dus hoop dat 't nu beter is. Ik heb zo lang naar die foto gekeken dat ik nu niet eens meer kan zien of tie recht is :X
Nieuw:

[afbeelding]
flickr
Fraai hoor, lekker rustig ook! Alleen de lucht had wel wat meer richting wit gemogen van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dieter schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:52:
@neolite : hij's recht hoor, en kontschoppend ook ;). Die reflecties zijn echt mooi.

Deze kwam ik onderweg tegen. Vond het wel 8)7

[afbeelding]
Day 19/365 - Stating the obvious by dietercox.be, on Flickr
"U kunt hier 10 meter naar beneden donderen" :P

Mooie DoF en lekker veel diepte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@rhi, die vind ik echt prachtig! Lekkere details in de bladeren nog, en de mist geeft een mooi sfeertje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
@rhi, hele mooi b/w omzetting, contrast in het wegdek en met de mis is erg mooi, alleen bijna alle bomen hellen naar rechts... waarschijnlijk was dit gewoon zo, maar voor de foto is het net jammer vind ik, geen idee of het met wat PS werk beter wordt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rhi: Prachtige z/w omzetting met inderdaad nog veel detail in het bladerdek

@Prulleman: leer de natuur waarderen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Sow rhi, die kijkt lekker!! wat mij betreft kan deze moven naar showcase :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 16:18

Sharky

Skamn Dippy!

Mooie plaat van rhi inderdaad, mag imo ook wel naar showcase.

Alleen de titel van je foto, beetje afgezaagd. Maar dat heeft verder niets met de kwaliteit van de foto te maken

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
@RHI : das echt een knap staaltje B&W. Showcase idd!

Nog één van mij (ben aan een 365 projectje bezig, vandaar de vele posts)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4145/4970200645_3733c1c6ac.jpg
Day 20/365 - Want sugar ? by <Dieter>, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dieter: fijne wegkijkplaat, hele mooie dof en fijne kleuren. Meer is het ook niet, maar dat weet je zelf ook wel denk ik.
Apojapo: Hij is een beetje scheef en dat stoort mij nog al, verder had ik liever een close up van de brandweermannen, hun vermoeidheid o.i.d. gezien.
rhi: Niet speciaal wel goed uitgewerkt, maar hoezo zwartwit lijkt mij juist mooie kleuren, in de ochtend.
Dieter: Deze vind ik minder. Je bent wel flink met dof aan het spelen. Om hem nog meer diepte te geven had ik een lager standpunt ingenomen.

Eentje van gisteren, was een beetje uitproberen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/4969776853_45267d679d_z.jpg
Skating by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Dieter: fijne wegkijkplaat, hele mooie dof en fijne kleuren. Meer is het ook niet, maar dat weet je zelf ook wel denk ik.
----

Jep besef ik. Niet altijd gemakkelijk in een 365days. Vond het gewoon een "mooi zacht beeld".

@Jouw foto : mooie strobist skills! Pose is goed. Ben geen super goede strobistman, maar zou geprobeerd hebben om de omgeving wat te laten doorkomen, en niet zo'n duidelijk geflitste plaat te maken. Maar het zag er al laat uit, dus wellicht niet zo eenvoudig. (en nu ga ik je flickr stream eens bekijken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was al wat donkerder ja en ik wou juist zelf dat de rest wegvalt. Dat net niet perfecte effect van analoge camera's vind ik zo tof. Veel plezier @ mn flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de reacties :7

@Prulleman: die bomen staan nu eenmaal zo. Ik zou het ook mooier vinden als ze 'naar binnen' zouden staan :)

@Sharky: ja, die heb ik vrij snel gekozen. Zou ook niet weten wat ik anders voor titel moest kiezen :P

@Dieter: mooie DoF, lekkere kleuren. Maar compositie had wat spannender gemogen.

@Freakout1: fietspaden en gras vond ik teveel afleiden, daarbij vind ik dit soort foto's heerlijk in z/w. Jouw foto vind ik aardig (al is het niet mijn ding), alleen teveel licht onder (vooral links). Jammer ook van de schaduw op z'n linkerbeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

@Compizfox: Mij inziens zijn de kleuren te onrealistisch, gewoon net te..
@rhi: kijkt lekker weg hoor, het is net alsof die scheef staat als je naar de bomen kijkt, maar toch weer niet.. erg mooi :)
@Freakout: De belichting van onder is het niet, de bovenkant van de box valt helemaal weg waardoor je ook weer een rare schaduw krijgt rechts van de skater, ook weer een rare schaduw op zijn broek. Misschien zou het al helpen als je wat minder hard inflitst, is dat direct met de fliters of nog een softbox/paraplu?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• n0elite
@rhi mooie 'natuur'foto, wel jammer van de weg maargoed waar vind je zulke rijen rechte bomen zonder asfalt :P
@freakout goede actiefoto beweging goed vastgelegd en goed gebruikt gemaakt van het 'licht'.
@apojapo hetgeen wat je probeerde vast te leggen is leuk alleen de foto is onscherp en teveel gecropped.

Deze keer een wat abstracte foto van mij.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/4972176609_9027397357_z.jpg
flickr

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@apojopo1 ik vraag me wel af wat ze nu aan het blussen zijn, geeft de foto nog wat meer sfeer. like it
@Compizfox: Ik vind 'm een hoog 1e wereldoorloggehalte hebben, cool
@freakout1 Ik zou het onderwerp een trui aandoen met meer kleur er in. ik vind het nu allemaal wel erg veel zwart met belichting.

Ook maar weer eens wat foto's geschoten van 't weekend en met lightroom lopen stoeien. Had de auto denk ik beter van de andere kant kunnen fotograferen wat betreft de stand van de zon, maar helaas niet alle tijd van de wereld dus moest het hier even mee doen. Ikzelf zou de lucht er nog wat meer uit willen laten komen, meer contrast tussen wit en blauw, want het waren mooie luchten :)
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/20gzn89.jpg

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lucht ziet er prachtig uit hoor :) Net als de auto overigens :9~

Moet ik nog steeds een keer kopen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Dieter, voor een dagelijks kiekje leuk gedaan, Dof, zelf geen ervaring mee met mijn compact maar wel erg erxtreem.
Freakout1, hij lijkt idd scheef maar dat is hij niet. Over jouw foto, goed moment, juiste kleuren kleding en goed sfeertje. Wel had ik liever het skateboard volledig belicht gezien en zie ik links op de achtergrond een witte vlek/t-shirt die wat stoort. Misschien een idee om wat toeschouwers erop te zetten op de achtergrond zonder dat die teveel aandacht trekken (voor een volgende keer uiteraard).
Noelite, leuk symmetrisch. Ookal is het abstract ik zou wat meer diepte en contrast willen zien. Hij blijft mij niet lang geboeid.
theHoff, mooie plaat met mooie kleuren, prachtige lucht. De boerderij had ik er liever niet op gehad en ietsje meer ruimte bij de voorkant zodat de aandacht meer op de auto komt te liggen. Ook valt te horizon niet helemaal lekker met de auto. Is die trouwens van jou?

Afbeeldingslocatie: http://www.panoramio.com/photos/medium/40521722.jpg

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CasGas schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:35:
@Compizfox: Mij inziens zijn de kleuren te onrealistisch, gewoon net te..
Ik heb het inderdaad in de bewerking iets geaccentueerd, maar in het origineel was het ook al erg zo ;)
theHoff schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:52:
@Compizfox: Ik vind 'm een hoog 1e wereldoorloggehalte hebben, cool
Dankje :)

• Dieter
Heerlijk die mist! Love it!!

@thehoff : mooie wagen, goed belicht en veel geluk met de lucht zeg!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4154/4973681785_dd1ed6fa28.jpg
Day 21/365 - Unicorn? by <Dieter>, on Flickr
Pagina: 1 ... 10 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)