Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.906 views

Onderwerpen

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:32

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Dieter: Aan de ene kant vind ik je plaat een fijne compo hebben door het lijnenspel, maar aan de andere kant vind ik het niet zo geslaagd dat de trap naar beneden niet scherp is terwijl hij wel vol in mijn beeld zit.

@apojapo1: toffe nieuwsfoto, alleen technisch vind ik hem niet fijn kijken door de korrels enzo.

@rhi: lekkere diepte en sfeer. alleen heel erg zonde dat het een zwart wit foto is :P

@dieter: jammer dat de kleuren een beetje flets overkomen, vooral die van het kleedje.

@freakout: nice! Alleen jammer van het zwarte gat bij zijn benen.

@noelite: mooie lijnen, kijkt lekker weg.

@thegoff: mooie foto met mooie kleuren en mooie auto. Alleen zou ik de volgende keer wat meer ruimte overlaten aan de kant van de foto waar de auto heenrijdt.

@apojapo: op zich leuk idee , maar heb het idee dat de plaat niet scherp is, vooral in het gras.

@dieter: mooi kleurentegenstellingen. alleen vind ik de persoon een beetje ongelukkig afgesneden, zowel rechts als bovenin. jammer!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4108/4975128456_04bdce08e8_z.jpg
Zilvermeeuw / Herring Gull / Larus argentatus by Marcel Tuit, on Flickr

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ theHoff: Ik vraag me af of ik de enige ben die de kleur van de auto wat vreemd vindt. Bij mij lijkt het iig niet op "ferrari rood". Het neigt eerder naar paars?

@ marceltuit: Heel jammer van de afgehakte pootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
@marcel mooi zijn koppie vastgelegd maar inderdaad jammer van de pootjes. was een andere crop dann iet beter geweest?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4147/4974898461_6bf6f3ee84_z.jpg
Tunnel in Londen. flickr

[ Voor 24% gewijzigd door n0elite op 10-09-2010 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:13
@rhi: Mooie dramatische doorkijk, titel inderdaad alleen wat cliché.
@Dieter1: Tja, het is is niet zo veel he. :P Ik vind de kleuren wel mooi, kun je misschien toelichten hoe je dat hebt bewerkstelligt? Ik zou namelijk niet weten hoe ik zoiets moet nabootsen in Lightroom.
@Freakout: Hmm, nee, weet niet. Vind het licht niet zo.
@noelite: Waar deze foto kon blinken door perfecte symmetrie, doet hij dat niet. Jammer!
@Dieter2: Niet zo boeiend.
@Marcel: Erg jammer van de pootjes inderdaad!
@noelite: Mooie sfeer in je foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/4976183314_2e9f5b0614.jpg
Like A Stranger In Moscow by Met Bas, on Flickr

En nu niet zeggen 'goh, wel wat donker'. :+ Dat was een bewuste keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door Armada. op 10-09-2010 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

inderdaad, de pootjes staan er niet helemaal op. maar ik vond het mooie licht en de rest vna de vogel zwaarder wegen dan de afgehakte pootjes. deze stonden trouwens ook niet op het origineel, dus andere crop gaat niks uitmaken. Ik had wel een foto van de vogel met pootjes er helemaal op maar die was niet sc herp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46

iMars

Full time prutser

n0elite schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:50:
@marcel mooi zijn koppie vastgelegd maar inderdaad jammer van de pootjes. was een andere crop dann iet beter geweest?

[afbeelding]
Tunnel in Londen. flickr
Het idee is goed, maar ik vind het jammer dat de lampen niet symmetrisch zijn.

Edit:
Ik zit nog eens naar je foto te kijken, het zou natuurlijk heel goed kunnen zijn dat de lampen daar niet symmetrisch hangen... toch jammer, had op de foto mooier geweest imho.

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 10-09-2010 09:14 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 20:18
Wow echt mooie foto,s staan hier.
Is echt een genot om ze te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

n0elite, mooie sfeer idd, maar volgens mij kun je je witbalans nog IETSJE aanpassen, persoonlijk vind ik het er ietsje te groen uitzien.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:50

The Executer

Lekker belangrijk!

@ Marceltuit: Qua scherpte etc zit het wel goed, wel vind ik die snavel afleiden. Aan de andere kant, het maakt het beestje wel uniek natuurlijk.

@ nOelite: Net wat Deathchant zegt, misschien een licht tikje tegen het witbalans-schuifje. Het groene is net iets té vind ik. Is dit een bewuste keuze geweest, om een bepaalde sfeer neer te zetten?

@ Armada.: Ik mis een beetje spanning in je foto. Je laat het beeld wel zien, maar wat wil je hiermee bereiken?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

The Executer schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:21:
@ Marceltuit: Qua scherpte etc zit het wel goed, wel vind ik die snavel afleiden. Aan de andere kant, het maakt het beestje wel uniek natuurlijk.

@ nOelite: Net wat Deathchant zegt, misschien een licht tikje tegen het witbalans-schuifje. Het groene is net iets té vind ik. Is dit een bewuste keuze geweest, om een bepaalde sfeer neer te zetten?

@ Armada.: Ik mis een beetje spanning in je foto. Je laat het beeld wel zien, maar wat wil je hiermee bereiken?
misschien stomme vraag, maar wat vind je afleiden aan de snavel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

marceltuit schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:43:
[...]
misschien stomme vraag, maar wat vind je afleiden aan de snavel :?
De rommel die erop zit, of de vel die eraan hangt. Valt echter niet goed te beoordelen op dit kleine (max 900px) formaat.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ajhaverkamp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:46:
[...]

De rommel die erop zit, of de vel die eraan hangt. Valt echter niet goed te beoordelen op dit kleine (max 900px) formaat.
tsja ik had nog gevraagd of hij zijn tanden wilde poetsen, maar daar had hij geen zin in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@apojapo1: Thanks, horizon vond ik zelf wel apart in dit geval, maar aan de andere kan ook een beetje storend. Auto is niet van mij (helaas). Jouw foto vind ik lekker helder terwijl er toch een bui op staat, lijkt nu bijna op mist die uit de wolken valt (of het is mist die op een bui lijkt, haha)
@Dieter, thanks
@Toff, heeft meer met de zon te maken, die zorgt wat voor de verkleuring van de auto. Vind dit rood mooier/beter vast te leggen zonder zon.
@n0elite ik vind 't jammer dat de horizon niet helemaal gelijk is. had het qua effect mooier gevonden als de lijnen links en rechts precies overeen kwamen. sfeer vind ik wel fijn en ik vraag me af waar de tunnel heen gaat.
ajhaverkamp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:46:
[...]

Dat had ik ook bij die foto. Vind wel dat het beestje me uitdaagt. Zie geen angst, alleen nieuwsgierigheid. mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

marceltuit schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:56:
[...]
tsja ik had nog gevraagd of hij zijn tanden wilde poetsen, maar daar had hij geen zin in 8)7
Dat ligt dan toch echt aan jou. Bij mij doen ze dat wel en daarna laten ze netjes zien wat het resultaat is! O-)

[ Voor 3% gewijzigd door ajhaverkamp op 10-09-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Armada: die zag ik op flickr langskomen. Mooie plaat! Vooral de lichtval maakt het spannend
@ noelite: Erg mooi! Leuke toning ook
@ marceltuit: Afgehakte pootjes vind ik niet storend. Leuke plaat!
@ Dieter: Je bent goed bezig de laatste tijd. Je laatste foto vind ik minder. Met hoofd zou het (naar mijn idee) beter zijn
@ apojapo1: Is de foto scheef, of lijkt het alleen zo? Afgezien daarvan erg mooi!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4132/4976055559_1e720ede4b_z.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door M.E.Amrani op 10-09-2010 15:22 . Reden: foto veranderd : D ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ajhaverkamp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:00:
Dat ligt dan toch echt aan jou. Bij mij doen ze dat wel en daarna laten ze netjes zien wat het resultaat is! O-)
Ziet er meer uit als "Geeuw, daar is die fotograaf weer". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
@tuit, hele mooie kleuren en lekker scherp, idd jammer van de pootjes
@n0elite, lekkere abstracte diepte, toning past er ook goed bij, had misschien iets scherper gemogen.
@armada, de lichtval is wel mooi, op mijn scherm neigt ie wat blauwig, maar ik zit nu achter een gare dell laptop, dus dat wil niet zoveel zeggen, verder is ie een beetje saai imo
@MEAmrani, ben benieuwd hoe deze zou zijn met de focus op het water, heb nu het idee dat er iets niet klopt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ajhaverkamp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:00:
[...]

:
LOL ze kijken een beetje slaperig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
@M.E.Amrani : Knappe serie!!!
@Armada : vind het leuke kleurtonen, compo weet ik zo niet
@Neolite : vreselijk mooi. En ik ben daar ook geweest, maar dit beeld niet gezien.
@Marceltuit : grappig kereltje :-). Mooi vastgelegd hoor.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4111/4976713917_b6a0e2ced6.jpg
Day 22/365 - Bokeh Tree by <Dieter>, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@M.E. Amrani: Hij komt op mij een beetje onrustig over door de scherptediepte
@Dieter: Mooie rustige plaat, de zwart wit doet hem goed denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.johannesvg.nl/scooter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
@Jo-Hannes : thanks en mooi dat rood tegenover die muur! Had hem eigenlijk wel in het breed willen zien... staat ie er nog die vespa ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:14
@MEAmrani: Interessant! Goed moment.

@Dieter: Nette foto. Mooi contrast tussen het scherpe van het prikkeldraad en ze zachte bokeh.

@Jo-hannes: Vind hem iets te donker en iets wat krap, zeker aan de voorkant van de scooter.

Mijn foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.bramderoos.nl/fotos/IMG_6708.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

microscoopfotografie ?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ziet er naar uit, ja. Wat is het eigenlijk? Ik vind hem wel goed gelukt btw, mooi contrast met die stengel en die haren die daaruit steken!

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:14
Nee hoor, wel macro natuurlijk. Het is het steeltje van een lampionnetje (plant). Gemaakt met m'n 60mm macro lens en een 430ex die er vanaf de achterkant tegen aan flitst. Weinig post processing trouwens, de kleuren kwamen er bijna zo uit.

• Razor90
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nikon D60 + Nikon 50 mm F1.4 + even met Lightroom gespeelt :9

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4148/4978847243_0ae945d966_z.jpg

Linkje naar flickr: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/4978847243/

[ Voor 4% gewijzigd door Razor90 op 11-09-2010 14:52 ]

• Dieter
@Brammel : die's echt gaaf, nu wil ik ook een macro
@Razor90 : AARGH nog macro!! Mooi beeld :-)

Deze kwam ik vandaag tegen :

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4092/4979838506_26753b3546_z.jpg
Day 23/365 - Old skool by <Dieter>, on Flickr

Lekker Old skool nee ? :)

Verwijderd

die is echt super Dieter, hele toffe sfeer! Welke lens gebruik je met die mooie dof de laatste tijd, 30mm 1.4?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 18:10 ]

• Dieter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:09:
die is echt super Dieter, hele toffe sfeer! Welke lens gebruik je met die mooie dof de laatste tijd, 30mm 1.4?
Bedankt ...

Ja dit is de 35L 1.4 op een 5D mark 1 ... moet zeggen dat ik er wel wild van ben. Bokehaddict!

• iMars

iMars

Full time prutser

@M.E.Amrani: Mooie foto, goed met de DoF 'gespeeld'. Ik denk dat als ik hem had geschoten dat ik iets meer op het water had gefocust.
@Dieter: Mooie foto om naar te kijken! Het lijkt op een standaard foto, maar toch met een eigen karakter, dus het is toch weer niet een standaard foto!
@Jo-hannes: Deze foto doet me eigenlijk helemaal niks. Het komt bij mij over alsof het een foto is waarop een scooter te koop staat. Ik had deze foto meer ruimte aan de zijkant gegeven, en wellicht wel de rule of thirds toegepast.
@Brammel: Hoewel ik macro fotografie erg mooi vind, doet deze plaat mij niet veel. Wel mooi gelukt met het belichten enzo, de kleuren zijn ook mooi, maar de compositie doet mij niet veel.
@Razor90: Mooie plaat om naar te kijken (en mij aanzette om mijn foto ook te plaatsen). Het enige wat ik 'storend' vind, zijn de grassprietjes voor de paddestoelen.
@Dieter: Geweldige foto om naar te kijken. Misschien net iets té overbelicht, maar aan de andere kant toch ook niet storend omdat de auto en de straat als eerste mijn aandacht trok.

Zelf vandaag wat foto's gemaakt van locaties in Rotterdam om in de toekomst wat strobistshoots te kunnen doen. Ben nu mijn foto's aan het bekijken en zie ik daar een toch wel geslaagde plaatje terug. Alle foto's zijn geschoten zonder er bij nagedacht te hebben, puur alleen om terug te kunnen kijken wat er is. Dus de volgende plaat is ook zo gemaakt, het enige waar ik op lette was de bokeh, en heb deze foto met f/2.8 geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D0GfZRDfcRrMUMpDYq3CTGVa/full.jpg
Helaas niet op RAW geschoten, maar op de laagste stand op mijn 7D. Heb met Lightroom een filter er op los gelaten en vind het zelf wel een mooi resultaat geworden.

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Vandaag in Amersfoort geweest, de 3e foto gewoon omdat ik hem leuk vindt, op juiste moment afgedrukt
Foto toestel is de canon 450 D, uv lens, tamron 55-200mm lens gebruikt

koppie van de struisvogel meteen gepromoveerd naar mijn bureaublad achtergrond, vindt hem super. koste wel wat moeite, oftewel tijd, volgende keer toch een statief mee, alle foto uit de hand

4)lekker eigenwijs koppie
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/11/1284227177-713.jpg

so shoot

[ Voor 68% gewijzigd door baasandre op 12-09-2010 11:53 . Reden: toevoeging foto en tekst... shoot !!! ]

• iMars

iMars

Full time prutser

baasandre schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:32:
Vandaag in Amersfoort geweest, de 3e foto gewoon omdat ik hem leuk vindt, op juiste moment afgedrukt
Foto toestel is de canon 450 D, uv lens, tamron 55-200mm lens gebruikt

koppie van de struisvogel meteen gepromoveerd naar mijn bureaublad achtergrond, vindt hem super. koste wel wat moeite, oftewel tijd, volgende keer toch een statief mee, alle foto uit de hand geschoten
1)lol... kijk goed voor het oog ipv oor
[afbeelding]

2)lollige olifant, de compo bevalt mij wel
[afbeelding]

3)Yes no picture please......
[afbeelding]

4)lekker eigenwijs koppie
[afbeelding]

so shoot
Waarschuwing
Geef commentaar op je eigen foto!

Geef commentaar op andermans foto's!

Plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.
Het is wel de bedoeling dat je ook commentaar geeft op anderemans foto's hé....
#1 Niet goed gelukt, de foto oogt hier heel wazig/onscherp
#2 Is meer een vakantie kiekje, ipv een showcase waardig foto
#3 Geen mooie compositie, de struiken links trekt eerder mijn aandacht dan de olifant
#4 Is wel een aardige foto met een redelijke bokeh, probeer deze foto eens te croppen zodat de struisvogel op ca 1/3 van links zit. Het zwarte hoekje links onder stoort mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ baasandre: Misschien is het handiger als je een testcase-topic opent. Hier mag je namelijk maar 1 foto per keer posten
@ iMars: Het onderwerp vind ik (persoonlijk) niet heel speciaal, maar zoals je zei ding het je meer om de bokeh. Kleurbewerking vind ik mooi gedaan!
@ Dieter day23: Fijne plaat! Kun je misschien iets kwijt over de bewerking?
@ Dieter day22: Erg leuk gezien! Zwart wit omzetting ook goed gelukt
@ Razor90: Mooi!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/4980891520_06d388edba_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14
@t:

M.E.Amrani

Mooie lucht, super lucht eigenlijk, bord wandelaars klopt niet meer
Voor mij verkeerde kleur, zonder dat bord een mooie foto voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Baasandre, wil je je post terug brengen tot 1 foto? En alle andere mensen behalve 1 persoon die wel het TR knopje wist te vinden: gebruik de TR knop en dan wordt het geregeld voor jullie.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

@M.E.Amrani: Mooie foto weer! Lekker om naar te kijken en mooi bewerkt qua kleuren. Persoonlijk vind ik de voetgangersbord niet zo storend. Heb alleen mijn twijfels over de boom links. Het had mooier geweest als deze net even meer in beeld had geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het bord doet vermoeden dat er iemand heel aso in een voetgangersgebied aan het fietsen is. Misschien is dat het idee achter de foto? De kleuren vind ik helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
@iMars : mooie, maar ik kan niet echt om met de tonen. das echt persoonlijk hoor.
@baasandre : LOL, beetje simpele foto, maar leuke snapshot
@M.E.AMRAMI : Mooie compo, maar de kleuren, daar is iets mee. De lucht vind ik prachtig, maar de fietser net ietsje te warm. Wellicht ook een persoonlijke voorkeur.

Vandaag was het openmonumentendag @ Belgie. Vliegveld van Goetsenhoven verdwijnt binnekort, dus daar maakte ik vandaag dan nog een paar beelden, oa deze. Vond het mooie tonen (door ruit gefotografeerd) en de waterdruppels maken het voor mij persoonlijk dan, af.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4150/4982501169_78f274aff4_z.jpg
Day 24/365 - Old Airfield by <Dieter>, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor90
  • Niet online
@ Dieter: Mooie foto!! ;) Met welke lens heb je die gemaakt?

Genomen tijdens een oldtimer show bij Moerdijk. De auto is een Chevrolet Impala.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4112/4982697301_739f9f3dcf.jpg

Flickr linkje: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/4982697301/

[ Voor 28% gewijzigd door Razor90 op 12-09-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
@Razor : best lekkere plaat. Wil wel wat meer zien van die wagen!

Exif info van mijn foto :
Camera Canon EOS 5D
Exposure 1/2500 sec
Aperture f/2.2
Focal Length 85 mm
ISO Speed 200

Objectief : Canon 85mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

@Dieter: Ziet er goed uit, maar alleen jammer van dat vlekje onderin. Dat is zeker de deurvergrendelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
@Razor90: Geen verkeerde plaat, maar persoonlijk vind ik de grassprieten op de voorgrond iets overheersend.
@Dieter: Fijne plaat waar ik gelijk een vintage gevoel bij krijg.
@iMars: Opzich geen verkeerde foto, maar de kleur door de toegepast filter is het niet voor mij. Ik had de foto in haar natuurlijke kleuren naar alle waarschijnlijkheid mooier gevonden.
@baasandre: De struisvogel staat er mooi op. Enige minpunt voor mij is de achtergrond. Ik had de struisvogel meer in een natuurlijke omgeving gezien. Dus meer groen en geen huisje.
@M.E.Amrani: Heerlijke plaat. De bewerking heeft de plaat goed recht aan gedaan. De kleur van het verkeersbord stoort mij ook niet. Wanneer je een vintage-achtige bewerking als deze doet weet je dat die kleur ook veranderd. De kleur van het verkeersbord past dus goed bij de rest van de plaat.
@Dieter: Weer zo'n fijne plaat! Ik ben het wel met hyptonize eens dat het knopje onderin wat storend is.
@Razor90: De auto staat er leuk op. Ik had zelf bij het bewerken het stukje straat wel weg gecropped.

Hieronder weer eens een plaat van mijn kant.Dit maal geschoten tijdens Rupspop hier in Emmen enkele weken geleden. Op aanraden van een mede-Tweaker ben ik eens gaan schieten met wat hogere ISO-waarden. In dit geval ben ik naar de 1600 gegaan. De ruis in deze plaat vind ik persoonlijk een goede toevoeging. Vooral aan de kant van de versterker. Alleen op zijn arm rechts heeft het wat raar uitgepakt.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4074/4937292065_eb1a21ca53_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Laatst online: 16-04 12:44
@Dieter: Mooi vintage effect. Het enige wat me echt stoort is dat object onderin beeld, links van het midden.

@Razor90: Het is geen alledaagse foto, maar de kleur spreekt me toch niet echt aan op deze manier. Ook jammer dat de chroomring van het achterlicht hebt afgesneden.

@CrazyRooster: Veel te rood, en het licht is echt heel hard. Heb je rechtstreeks geflitst?

Ik heb ook een poging gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4126/4983770414_52803d57ee_z.jpg

Het is zo ongeveer de eerste keer dat ik een dier op de foto zet, ik zal dus de nodige steekjes hebben laten vallen. Ben erg benieuwd naar jullie opbouwende kritieken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Laatst online: 04-07-2023
mcdronkz schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:11:
@CrazyRooster: Veel te rood, en het licht is echt heel hard. Heb je rechtstreeks geflitst?
Ik heb inderdaad rechtstreeks gelits Wel met de interne flitser overigens. Weet niet in hoeverre dit effect heeft op de foto zelf. Vraag me namelijk af of het bereik van de flitsers wel voldoende is in een dergelijk geval. Ik stond er namelijk zo'n 17 meter vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@dieter: eigenlijk geen testcase foto! vind hem een toppertje , had hem op flickr ook al gefaved :)

@razor90: mooie toning , past goed bij de auto

@crazyrooster: ik vind helaas de ruis niet helemaal een toevoeging , daarvoor is de foto te licht nog.
Extra ruis vind ik mooier in z/w foto's

@mcdrokz: iets te overbelicht denk ik

Wilde ook even met vintage effect spelen

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/4981805205_df4132ffff_z.jpg
Marken by digital_slice, on Flickr

[ Voor 32% gewijzigd door degroot op 12-09-2010 21:44 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Dit is wel het vintage gedeelte van het topic zeg, wat een machtige foto's allemaal

@Dieter, vintage koning punt.uit
@iMars, aparte foto heeft wel wat paddestoeltje en zijn kroost :)
@baasandre, toevallig niet in gaiapark gemaakt? Vind de foto niet helemaal scherp maar kan me vergissen zit al wat uurtjes achter m'n pc vandaag
@amrani, kleuren zijn ietwat te geforceerd naar mijn idee maar de plaat is leuk
@Razor90, zowel de foto van je paddenstoelen kolonie als die impale zijn beiden erg goed gelukt. Vind de kleuren van de paddestoelen foto goed overkomen, geeft me een instant herfstgevoel!
@gekkehaan :p, veel ruis, ik zie wat je probeerd te doen maar het komt bij lange na niet in de buurt van de foto's zoals we ze kennen uit het artiesten/optreden topic.
@mcdronkz, ik had voor een traditionele campina koe gekozen, wit met zwart, maar wellicht dat de bruine koe beter past bij deze kleursetting.
@degroot, vintage dus, geeft de sfeer van jaren 30/40 weer maar toch kun je eraan afzien dat de foto uit het heden komt.

Bewerkte crosspost, origineel vind je in het autofotografie topic. Zondagmiddagje rijdend naar een oldtimer treffen, relaxed genieten van het zonnetje kon me niets beters wensen die dag!
Vintage

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Wat heeft iedereen opeens met vintage effect? Een of andere filter in de aanbieding ergens die ik gemist heb ofzo ?

IMO ( een hele grote imo ) is dat vintage effects voornamelijk alleen werken met foto's met auto's als onderwerp, en héél soms in een stad. Maar op de laatste pagina vind ik alleen dat dieter vintage eer aan doet :)

Mijn onbeschonken mening..

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:58
Die van Dieter is idd erg mooi, vooral de DOF. Die van Loewie heeft ook wat, vooral door de achterbank? waar je overheen kijkt. Vind de vintage sfeer wel erg mooi bij deze platen passen.
@Razor90: een lekker herfst plaat, met ook weer een mooie DOF.
@Degroot: vind hm toch ook wel wat hebben..maar wellicht door de groothoekvervorming valt het 'echte' vintage gevoel wat weg.
@MCdronkz: De plaat doet het niet voor mij..ik vind de bewerking hier wat afbreuk doen.

Van mij ook weer een plaat. Achteraf denk ik dat het meisje net iets verder op de foto had gemoeten. De foto is overigens gemaakt in het Spoorwegmuseum te Utrecht.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4110/4963255690_782bb0b0c2.jpg
Klikbaar als link naar Flickr waar de foto groter te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Leuk "The Shining" effect/sfeertje ;)

Vond dit trouwens wel een grappige reply :
Ik heb namelijk sinds kort eindelijk de EF 100 mm. f/2.8 L IS USM Macro lens van Canon en af en toe heb ik wel een beetje het gevoel dat ik met een microscoop bezig ben :D Genieten !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

hahah.

Ik weet alleen de juiste benaming er niet voor, dat is wel vervelend, microscoop fotografie klinkt imo zo stom.

Maar ik bedoelde echt zover als foto's maken van bacteriën etc, had een beetje het gevoel alsof de foto iets uit een lichaam was alá een stukje dna ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dronkz: Je beatles doen het vele malen beter, wat weinig contrast en kleuren kloppen niet helemaal.
@degroot: Niet echt gelukt, of de plaat moet uit de winter komen, hij ziet er veels te kil uit voor de tijd van het jaar.
Loewie: Niet echt een leuke foto geen echt onderwerp en kijkt ook niet fijn ofzo, wat cindt je er zelf leuk aan?
Gelukkie: Echt tof die licht inval maar jammer van het meisje voorin nog een keer maken zonder haar en je hebt een hele ruige plaat, lijkt me ook tof in hdr.

Mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4102/4736003546_786155aaec_z.jpg
Flower by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Foto lijkt redelijk gelukt maar ik vind hem behoorlijk overbelicht. Te. Ondanks dat gelukkig mijn ogen eerst naar de auto gaan, is daarna de foto niet prettig om naar te kijken, De sfeer en setting zijn top! Maak dezelfde foto nog eens een uurtje voor zonsondergang?
Een goede oefening voor DoF, goed gelukt. Toch is het een saaie foto, wat is de compositie? Een paddenstoel recht van opzij gemaakt ... er mist een setting een element waardoor je blijft kijken.
Sorry maar ik vind het helemaal niets. Je hebt het koppie er scherp op gekregen maar voor de rest is er geen verhaal in de foto. Technisch is er niet zo veel op de foto aan te merken maar als compositie vind ik dat de schuur op de achtergrond leidt behoorlijk af omdat het onderwerp zo ielig in de foto staat.
Tja, kleurstelling valt zeker over te twisten maar als ik naar de foto kijk dan kan de compositie ook nog wel wat scherper. De lucht heb je mooi in beeld en voor meer als de helft onderdeel laten zijn van de foto, goede keuze. De boom links, vind ik minder storend als de boom rechts. Van de linker boom kun je nog stellen dat deze minimaal aanwezig is en daardoor diepte genereert; de boom rechts is een donker vlak dat mij afleid om prettig naar de fietser te kijken. Ikzelf denk dat ik de fietser ook een aantal meters eerder had geprobeerd te vangen. Ik hou niet van de vintage filters, voegt hier niets toe.
Nette foto! Mooi gepakt en onder moeilijke omstandigheden! De interne flitser is op een afstand van 4-6 meter effectief, 6-8 meter zichtbaar maar verder zeker niet. Goede plaat.
Tja, het zijn twee koeien ... ik vind de foto niet mooi gelukt omdat je de schaduwkant hebt gepakt (en daardoor de foto rechts behoorlijk overbelicht is. Hoewel de foto scherp is, zijn de ogen van de koe moeilijk te zien. Bij het maken van foto's gaat het erom dat je deze interessant maakt. Compositie. Op je buik in het gras of als rodeo ster er bovenop ... er zijn duizenden opties. Echter een foto vanuit de heup nemen dat doet iedere vakantie fotograaf. Elke regel heeft zijn uitzonderingen maar deze foto is zeer gewoontjes ... Wat wil je laten zien? Die vraag is de eerste vraag die je moet stellen. Dan bijna 360 om je onderwerp heen lopen en je afvragen wat een goede lichthoek is en wat je compositie moet zijn ...
gelukkie schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:57:
Van mij ook weer een plaat. Achteraf denk ik dat het meisje net iets verder op de foto had gemoeten. De foto is overigens gemaakt in het Spoorwegmuseum te Utrecht.

[afbeelding]
Klikbaar als link naar Flickr waar de foto groter te zien is
De foto ziet er inderdaad goed uit en wat jij als opmerking er bij zet dacht ik onmiddellijk bij het zien van de foto. Kleurstelling en alle andere dingen vind ik er goed uitzien.
Zie zelfde commentaar bij iMars. Goed gelukt, goede technische oefening maar ...

Mijn bijdrage. Een dik halfuur op een stijger gelegen en de meest idiote foto's gemaakt met zere elebogen van het liggen maar goed. De volgende vind ik goed gelukt het enige waar ik van baal is dat de zon toch nog te scherp is. Het maakt de foto in zijn geheel nog net iets te flets. De eerste krop was smaller, de stijger in de achtergrond en het riet aan de rechterkant had ik eerst maar een halve centimeter (meer croppen ging niet). Uiteindelijk toch gekozen voor iet meer laten zien omdat het anders zo kippig (of eendig) overkwam.

Afbeeldingslocatie: http://e9ntsq.bay.livefilestore.com/y1pVoX6kHZD0pQxBjk_8K7OXYr_bvnAAYi5FbA2z4ItDnCleenSvIt4t7LkXISgO8nTALXDamOIDL-KKQB9C81PPcyayKeuO5dV/IMG_4466bk.JPG?psid=1

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

De laatste paar dagen staan er weer geweldige foto's tussen.

Razor90: ik vind de foto een beetje te vol, en ook het gras voor de paddestoelen zit me een beetje in de weg. Tijdens de vakantie bij een groepsfoto had ik ook zoiets, ik dacht het gras wel weg te werken, maar niet dus...
Dieter: Toen ik 'm het eerst zag dacht ik even dat hij wat overdreven bewerkt was, maar als je er even naar kijkt past dat heel mooi bij de Trabant, die gelukkig niet in nieuwstaat is :). Ik vind hem wel een beeeeetje krap aan de rechterkant.
iMars: ik kan niet echt wat van die paddestoel zeggen, vind de foto niet zo geslaagd (maar dat komt misschien ook omdat hij 'random' is gemaakt). De achtergrond valt wel mooi in het niet.
M.E.Amrani: het lijkt of er niets recht staat op je foto. De kleuren zou ik niet zo bewerkt hebben, maar het heeft wel iets schilderachtigs.
Dieter: ik vind dat er te veel stoort in de voorgrond (iets onscherps dat het halve beeld overneemt)
Razor90: Amerikanen uit de jaren '60, dat is altijd mooi. Misschien zou een tikje naar links mooier zijn geweest, je knipt nu een achterlicht, maar dan kom je weer slecht uit met de lijn van de kofferklep. De druppels dragen goed bij aan de sfeer.
mcdronkz: Ik vind het wel een mooie plaat. Het gras is wel giftig, zo te zien ;)

Ergens dit voorjaar/begin zomer kwam ik tijdens mijn werk in mijn ooghoeken een boom tegen die er gewoon om vroeg gefotografeerd te worden. 's Middags er langs gegaan met de 24-105 en de 50 mm. Vanaf de weg bleef er niet veel van de boom over op 50 mm, dus hij is toch maar op 105 mm geschoten. Ik kwam hem afgelopen vrijdag tegen bij het sorteren van 'oude' foto's en heb toen besloten hem toch maar te plaatsen. Wat ik een beetje jammer vind is dat het die dag zo grijs was, maar aan de andere kant zorgt dat wel weer voor een egale belichting.

Als ik er nu naar kijk denk ik dat hij misschien iets beter was geworden met een graadje naar links, om de heuvel links op de achtergrond af te maken. Misschien is dit ook iets om met long exposure te doen vanwege de auto's op de snelwegoprit?
Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4150/4987445684_8466e3b052_z.jpg
Lonely Tree by Maarten van Heek, on Flickr

Wat goed! Flickr doet (weer) met BBcode!

[ Voor 2% gewijzigd door mvh op 25-02-2012 21:35 . Reden: Link gefixt ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 12:07
@Freakout1:
Heel vet. Vignetting goed toegepast. Vind zelf alleen de weerspiegeling (water??, of gewoon een tweede bloem?) van het madeliefje niet zo mooi.. beetje onrustig..

@hamsteg:
Showcase waardig! De highlights mogen inderdaad wat donkerder, maar zeker niet storend. De steiger en het riet ook niet. Mocht je die overigens weg willen werken.. Content Aware in CS5 doet wonderen!

@deblaauwn:
De boom is goed belicht, maar de rest is een beetje flets.. Ook de lucht is behoorlijk uitgebeten. Volgens mij niet overbelicht (zo geen histogram bij de hand), maar wel iets te wit naar mijn idee. Dat zorgt ook voor wat CA bij de randen v/d boom heb ik het idee.

Mijn bijdrage.
De spoorbrug/snelbinder over de Waal in Nijmegen:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4105/4968130991_b65b1ca882_z.jpg
Spoorbrug Nijmegen by berendsrob, on Flickr

Leve de nieuwe flickr 'Share this' button

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
@Freakout1 : jaaa! Mooie foto. Iets meer licht (exp +0.5 ?) en ik denk dat het een knaller is. Simpel, doch doeltreffend.

@Hamsteg : de beweging is mooi :). Centreer hem misschien eens ? Dan is't volgens mij een topper :)

@deblaauwn : Kijk qua compo vind ik dit dus een zeer mooie. Jammer dat de contrasten in de lucht en de weg verdwenen is. Ik denk dat je maar 1 ding kan doen hier : wachten op avondlicht of ochtendlicht. Landschappen fotograferen op de middag/volle zon, ook al in bewolking, zorgt vaak voor vlakke foto's. Dan moet je of wat creatief zijn, of wachten op beter licht.

@RobbieB : Lekkere B&W conversion! Het detail in het water en de lucht zorgt voor een interessant beeld. Zo'n foto's maak ik bijna nooit, omdat ik het gewoon niet goed kan :).

Nog ééntje uit mijn 365days. Ik weet niet wat ik er van moet denken. Het is wel OK, maar misschien een beetje te gewoon. Dat krijg je natuurlijk wel in een 365days. Niet altijd gemakkelijk om een goed onderwerp te vinden! De motor van een collega deed hier dienst.

Over het hele 'vintage' effect ding, is niet echt mijn 'doel'. Probeer gewoon een stijl te vinden voor mijn nabewerkingen. En de laatste tijd resulteert dit in onderstaande. Vaak werkt het beter met bepaalde onderwerpen. Over onderstaande weet ik het dus niet, maar heb vanalles geprobeerd en deze was voor mij de meest 'cleane' plaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/4986687639_00c52ac46a_z.jpg
Day 24/365 - The Monster by <Dieter>, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

@degroot: Ik vind hem qua nabewerking mooi gelukt. Persoonlijk zou ik iets meer op de foto gezet hebben, dus iets meer uitgezoomd. Dan had het net een antieke kaart van 100jr geleden kunnen zijn.
@loewie: Mooie foto!
@gelukkie: Mooie foto, en leuk hoe het meisje erop staat, beetje mysterieus effect. Het had denk inderdaad mooier geweest als het meisje wat meer naar de deur stond.
@Freakout1: Heerlijk plaat om naar te kijken. Persoonlijk zou ik zo'n plaat meer lichtere kleuren geven. Vind hem aan de donkere kant.
@hamsteg: Mooie plaat, alleen de steiger trekt mijn aandacht nadat ik 1 seconde naar de eend kijk.
@deblauwn: Met wat RobbieB zegt, de foto komt mij inderdaad flets en te licht over. De boom is weer super, mooie contrast en kleur.
@RobbieB: Persoonlijk vind ik de foto te donker. Wel een mooie compositie!
@Dieter: Mooie foto, goed nabewerkt. Alleen vind ik de achtergrond weer een beetje 'te normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Bedankt voor de kritiek! De CA komt denk ik niet zozeer door de bewerking, maar is eerder inherent aan de 24-105. CA is niet zijn sterkste punt.

Wat betreft de fletsheid: dat zegt het histogram ook. De automatische belichting had hem 'gemiddeld grijs' gemaakt, en Photoshop deed er niets anders mee. Na zelf wat schuiven met de belichting is de boom wel goed, maar het geeft wel een grote, brede piek helemaal rechts in het histogram.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 12:07
deblaauwn schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:22:
Bedankt voor de kritiek! De CA komt denk ik niet zozeer door de bewerking, maar is eerder inherent aan de 24-105. CA is niet zijn sterkste punt.

Wat betreft de fletsheid: dat zegt het histogram ook. De automatische belichting had hem 'gemiddeld grijs' gemaakt, en Photoshop deed er niets anders mee. Na zelf wat schuiven met de belichting is de boom wel goed, maar het geeft wel een grote, brede piek helemaal rechts in het histogram.
En daarom kun je dus een mask aanbrengen waardoor je de belichting v/d boom en rest v/d plaat kunt splitsen...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Verwijderd

Test met vallende tomaat...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4104/4992386453_89aee94990.jpg

• the mod man
  • Laatst online: 16:51

the mod man

iets van beeldmaker

Volgende keer eerst de rommel van de vorige tomaat even wegwerken, verder zou ik van nog iets lager genomen hebben (lens op de rand van de tafel?) Timing is wel erg goed en ook de spetters zijn nog aardig scherp.

I can't wait to shoot!

• Dieter
@Pieterjanvd : je hebt me geinspireerd!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4103/4993088593_0536f20c6b_z.jpg
Day 27/365 - Splash! by <Dieter>, on Flickr

Disclaimer : sorry voor het spammen van het topic, maar deze kon ik jullie echt niet onthouden vond ik :)

Verwijderd

@Dieter

Mooi gelukt! Er is wat meer te zien als op die van mij denk ik...

• M a r c o
  • Niet online
@Dieter,

het valt me wel op dat je foto's wat "flets" zijn. is dat een bewuste keuze?
Ik dacht dat het bij die auto kwam door het raam ertussen, maar de 2 andere zijn ook vrij flets in mijn ogen.

ik vind zelf een beetje contrast vaak wel prettig.

• Dieter
Hey Marco, jep das eigenlijk een bewuste keuze in nabewerking.
Snap wel dat contrast vaak 'mooier' is. Maar .... ja maar wat... ik vind dit gewoon mooie toning. Kan er niets aan doen :). Bovendien zit er wel contrast in hoor, het is enkel anders 'getoned'

[ Voor 15% gewijzigd door Dieter op 15-09-2010 22:06 ]

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Dieter: Mooi gedaan. Standpunt goed, mooie toning en kleine DOF goed gekozen. Alleen jammer dat de splash je mok een beetje overlapt. Zou mooier zijn als je mok helemaal zichtbaar was
@ Pieter: Mee eens dat een lager standpunt beter was geweest.
@ Robbie: Daar was ik ook geweest vorig jaar :D. Mooie stad! Je foto vind ik iets te donker. Misschien wat fill light?
@ deblaauwn: Ben benieuwd hoe je foto er in BW uitziet
@ Hamsteg: Erg geinig :D

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Gemaakt met een stuk lasglas, dus de kleuren wijken teveel af. Was moeilijk recht te trekken. Toch was ik blij met het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4130/4994479732_2cee923c3f_z.jpg

instagram - linkedin

• iMars

iMars

Full time prutser

@pieterjanvd: Het idee is leuk, maar vind de foto niet zo goed gelukt. Komt over als een 'lucky shot'
@Dieter: mooie plaat! Maar ben er nog niet over uit of ik hem mooier vind als de foto iets meer was uitgezoomd.
@M.E.Amrani: Mooie foto, en mooi nabewerkt. Is deze van de westerkade of veerkade genomen?

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
M.E.Amrani schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:47:

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Gemaakt met een stuk lasglas, dus de kleuren wijken teveel af. Was moeilijk recht te trekken. Toch was ik blij met het resultaat

[afbeelding]
Heeft sfeer!
Waarom zou je door een stuk lasglas fotograferen?

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Minder licht -> langere sluitertijd -> tof effect van bewogen wolken en dat water.

El-cheapo ND filter dus :P

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

@RobbieB: erg mooie foto mooie overgangen licht donker en spannend
@M.E.Amrani creatief effect, waarom niet landscape geschoten dus meer stad en minder lucht en water?

mijn 1e bijdrage na mijn vakantie geschoten bij callantsoog en beetje lightroom eroverheenAfbeeldingslocatie: http://fotowilco.smugmug.com/Portfolio/showcase/IMG3200/1009082362_UaCdT-M.jpg

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

• Dieter
@M.E.Amrani : wow, das knap werk! Lekkere kleuren ook.
@fotowilco : weet het zo niet. Ben niet echt 100% mee naar wat ik aan het kijken be. Ok, een vogel, maar wat is er met die vleugel aan de hand ? We kijken ook recht op zijn kont zo :). Vertel er eens iets meer over.

Vanavond deze geschoten, was niet echt geinspireerd voor mijn 365, en deed nog een rondje met de fiets. Gelukkig heb ik dat gedaan!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4124/4995955287_2cb46c2948_z.jpg
Day 28/365 - Divine Intervention by <Dieter>, on Flickr

• M a r c o
  • Niet online
@fotowilco, inderdaad maar een vreemde houding die vleugel, daarnaast rechtsboven een storende witte vlek. en als laatste in mijn ogen veeel te donker.

@Dieter, mooie plaat,
maar ik had zelf liever meer wat van die horizon gezien. Ik vind dat gedeelte met die doorbrekende lichtstralen en die bomen erg mooi, maar dat valt nu nogal weg in de foto.
Ik zou hem zelf na deze foto ook nog eens een stuk ingezoomed op die bomen genomen hebben

• Dieter
M a r c o schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:00:
@Dieter, mooie plaat,
maar ik had zelf liever meer wat van die horizon gezien. Ik vind dat gedeelte met die doorbrekende lichtstralen en die bomen erg mooi, maar dat valt nu nogal weg in de foto.
Ik zou hem zelf na deze foto ook nog eens een stuk ingezoomed op die bomen genomen hebben
Mja, dat komt er van als je met primes werkt ... ik stond al bijna kniediep in de modder en kon niet meer dichterbij ;)

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Dat is een donkere fotowilco. De witte blob op de achtergrond en de houding van de vogel maken het geen topfoto vind ik

Dieter, is het geen idee om een eigen topic te openen met een verzameling van je 365 project? De helft van de foto's op de laatste pagina is van jou :o Ze zijn wel mooi hoor maar een eigen topic zorgt voor meer cohesie tussen de foto's denk ik en doet meer recht aan een 365 dagen project.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• M a r c o
  • Niet online
ik heb er ook nog wel 1 om te showen.

Rode Panda (small)
klik de foto voor groter

Ik vond hem zelf erg geslaagd, en was benieuwd of anderen daar ook zo over denken.

[ Voor 6% gewijzigd door M a r c o op 16-09-2010 23:23 ]

• loewie1984
  • Laatst online: 11-09 22:50
M a r c o schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:14:
ik heb er ook nog wel 1 om te showen.

[afbeelding]
klik de foto voor groter

Ik vond hem zelf erg geslaagd, en was benieuwd of anderen daar ook zo over denken.
Vind de foto op het onderwerp niet scherp genoeg en het beestje valt met zijn staart buiten beeld. das jammer voor de rest leuke foto om te zien.

Nou misschien is ie bij nader inzien wel scherp genoeg, maar als ik de foto aanklik dan wil ik hem kunnen vergroten, misschien dat ik mis persoonlijk

[ Voor 13% gewijzigd door loewie1984 op 17-09-2010 00:06 ]

discogs

• M a r c o
  • Niet online
als het goed is lag de focus toch precies op de kop. Ik heb hem net nog wel even aangepast met een heel klein beetje USM erover. staart had ik er helaas niet op inderdaad.
Hij is genomen met de canon 70-200 F4 L.

Hij kroop door een boom, en ik was hem aan het volgen, en dit was echt het enige moment waarop hij zich zo mooi in mijn richting draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

@ Marco: Op zich een aardige foto, maar ik vind de foto toch niet zo boeiend. Het onderwerp is wel interessant, maar verder is de compositie niet zo speciaal.
Ik denk dat ik de foto staand, met de staart er nog op, beter had gevonden. Dan zou ook beter de lijn van de beweging van de panda in de foto zitten.
Ook vind ik de kleinere tak aan de rechterkant afleiden.

@ Dieter: Ik vind de foto mooi, maar ik denk dat hij, zoals Marco ook al zegt, meer ingezoomd op de horizon, of kleiner gecropt, mooier was gewest qua compositie. Je brengt de bomen - wat mij betreft de focus van de foto - dan beter in beeld.

@ fotowilco: Ik mis ook een beetje het 'idee' achter de foto. Ook vind ik hem erg donker.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@deblaauwn: Wat vond je zo opvallend aan deze boom vraag ik me af (citeer je even "oghoeken een boom tegen die er gewoon om vroeg gefotografeerd te worden")? Ergens heb je een idee gehad of iets gezien in deze boom, ben ik erg benieuwd naar. Want ik als ik de foto zo bekijk het eerst wat ik doe is knijpen met mijn ogen, door inderdaad de 'egale' belichting. Door die egale belichting krijg je ook een soort halo om je boom heen, als je goed kijkt verlies je daar ook detail. Verder valt die heuvel in de achtergrond samen met de autootjes op de snelweg helemaal niet op pas toen je het zelf zei ging ik zoeken... Ze zijn zo klein in de foto en bijna niet aanwezig dat ze mij niet opvallen. Ik had denk ik meer gebruik gemaakt van de lijnen in de akker waar de boom instaat. Misschien iets doen met portretstand? Dat je meer lijnen van de akker erop zet die leiden naar een boom? Verder vind ik de compositie zo goed hij had voor niet verder naar links gehoeven. Met long exposure zou ik doen als de wolken hard voorbij komen maar dat het beneden niet waait (dus de boom mag niet bewegen).

@RobbieB: Ah een thuisfront foto, had er afgelopen woensdag nog over hard gelopen :). Wat was precies het idee met deze mensen voorop de foto? Was dat het doel? Want mijn ogen gaan eerst naar de brug en later zie ik nog van 'he, mensen!'. Die erg in het donker wegvallen. Heb je ook iets van vignetting aanstaan? Want rechtsboven en -onder zie ik het terugkomen maar linksboven helemaal niet. Ziet er een beetje raar uit. Het lijkt alsof de lucht met een lange sluitertijd is genomen terwijl het water 'stilstaat' in de foto. Het blijft jammer dat aan de overkant die electriciteitsmasten staan (kan jij verder niks aan doen). Maar ze verstoren wel het beeld voor mij. Qua techniek niks op aan te merken, compositie zou ik zonder mensen doen of ze meer laten terugkomen in de foto.

@Dieter: Een motor mag van mijn uit de foto spatten, aangezien het vaak ook snelle voorwerpen zijn. Met deze bewerking bereik je het tegenovergestelde, mijn ogen blijven heel even hangen op de motor. En gaan daarna snel opzoek naar een ander onderwerp, door die vaalheid krijg ik het idee dat er ergens nog meer is maar ik vind niks. Daarbij het is een monster, waarom mag die niet bruut uit de foto komen? Alsof ik door een plexiglazenraam zit te kijken die al 2 jaar niet gepoetst is. Sorry voor de harde kritiek, niet persoonlijk bedoelt. Je bent naar een stijl opzoek in de bewerking, waar ga je niet opzoek naar een stijl van fotograferen? Lijkt mij unieker dan elke keer hetzelfde kunstje in de photoshop. Want als ik hier de bewerking weghaal is het gewoon een klik, klak foto... Niets bijzonders vind ik zelf, ik had denk ik een foto van deze monsters geprobeerd te maken met meer oog voor detail, namelijk de zijkant heeft erg leuke lijnen erin zitten. Maar goed, succes met de overige 341 dagen! :)

@pieterjvanvd: Geen commentaar, lees even als je post :).

@Dieter: Hierbij springt de koffie/cola in het oog dat boven het kopje uitkomt. Maar ook hier vooral bij de kleuren die in deze foto zitten, springt het onderwerp er niet bepaald uit. Want voor mij is het onderwerp het kopje met daar de koffie/cola uitkomt. Qua techniek niet veel op te merken, behalve het scherpstelpunt (ligt nu op de cola?). Voor mij gevoel tegenstrijdig aangezien ik het kopje scherper verwacht.

@Eetje/M.E.Amrani: Wat volgens mij al gezegd is, landscape of kroppen van deze foto zodat er minder water op komt te staan (onderin gebeurd niks bijzonders). Verder lijkt het alsof je ook wat detail verliest in de gebouwen, als je de gebouwen links met het witte gebouw rechts vergelijkt lijkt het een egaal vlak te zijn. Qua techniek geen opmerkingen.

@fotowilco: Volgens mij is deze foto gemaakt omdat die vleugel zo raar zit, klopt dit? Een puntje wat ik wil meegeven is dat de foto blauw overkomt? Wat heb je in lightroom gedaan? Volgens mij kan je meer uit deze foto halen, door de exposure wat omhoog te doen aangezien hij erg donker is. Daarbij zou ik het bovenste stuk even kroppen, zodat die witte vlek weg valt. Je kunt denk ik meer uit deze foto halen dan wat je nu laat zien. Probeer eens met de instellingen te spelen in lightroom.

@Dieter: Gaat hard met de dagen zo... Rare boompjes in het midden... Lijkt hopjes die op een groot zwart vlak neergelegd zijn. Over anders gezegd, ik kan niet goed opmaken dat het echt bomen zijn. Ten opzichte van de bomen die rechts staan. Ik vind de sfeer erg goed in deze foto door de combinatie van donker en lichte stukken in de foto. Ik denk dat je wel wat detail bent verloren in het lichte gedeelte. Ik zat zelf nog wat zwart eraf gehaald aande onderkant... P.s. ben benieuwd hoeveel baby foto's gaan volgen hier... :)

@Marco: Waarom vond je hem erg geslaagd? Of wat vond je er goed aan? Aangezien je dit nadrukkelijk zegt :). Voor mijn gevoel is de compositie precies aan de verkeerde kant. Het beestje kijkt een beetje naar links en daardoor lijkt de linkerkant een beetje te krap. Misschien dat je wat lokaal contrast kan toevoegen zodat de haren wat meer naar voren komen, of anders gezegd dat er meer detail in de foto terugkomt. Ik denk ook dat de belichting hier niet helemaal goed is doordat de achtergrond beetje overbelicht is, met camera raw in photoshop moet je het pipetje gebruiken en dan op plek klikken wat wit moet zijn, dan stelt camera raw automatisch de juiste witbalans etc in. Er lijkt ook een soort van blauwe waas te zitten over de zwarte vacht.

Ik ben niet helemaal tevreden over het linker gedeelte van de foto in het blauw gebied. Ik ben wel benieuwd hoe erg dit opvalt bij jullie. Dit is een plafond van een kerk in turijn (chiesa - San Lorenzo). Erg zaten erg leuke lijnen in deze foto, ik hoop dat ik dat een beetje heb kunnen overbrengen.

Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs70/i/2010/259/e/a/chiesa_san_lorenzo___torino_by_tenbult-d2yuoz8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@Silvermoon, netjes vastgelegd ik heb alleen het gevoel dat hij niet helemaal recht staat..
@fotowilco, donker (kan aan mijn monitor liggen) en de achterkant van een vogel is naar mijn mening toch altijd wat minder interessant...

Mijn eigen foto: een bekende moest voor een fotocursus een emotionele vork fotograferen.. ben zelf ook maar even gaan proberen of ik er wat van kom maken.. hier het resultaat:

Geschoten met een 50mm f1.8 op f1.8 en met een flits gebounched tegen het plafond. Het was donker verder. Het licht op de achtergrond waren twee knipperende led lampjes. Zelf ben ik wat minder tevreden over de kale achtergrond..

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4124/4996427483_b76eeab088_z.jpg
Vork by Martijn--g, on Flickr

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik mis de tanden van de vork, hetgeen nu juist laat zien dat het een vork is. Op eerste oogopslag is het lastig te zien dat het een vork is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Toff

Toff

FP ProMod
martijn--g schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:11:
Mijn eigen foto: een bekende moest voor een fotocursus een emotionele vork fotograferen.. ben zelf ook maar even gaan proberen of ik er wat van kom maken..
één vork, emotioneel of niet, is iets anders als twéé vorken. Een enkele vork had ik hier sterker gevonden.
Naast eetvorken bestaan er ook nog fietsvorken, hooivorken, vorken in wegen en boomtakken, vorken in het schaakspel en onmogelijke vorken, om er maar wat te noemen. Een eetvork hoeft ook niet persé een eetvork te blijven, bijvoorbeeld: http://www.slavenbanden.nl/van%20vork%20tot%20slavenband.jpg
Kortom, ik vind jouw uitwerking, los van de fotografische kanten, nogal recht-toe-recht-aan. De LED's voegen voor mij niets toe. Sterker nog, het licht verstoort de vorm. Je foto is, ondanks dat er weinig op te zien is, te druk. Een enkele vork, waarbij gerust wat van de tanden zichtbaar mag zijn, zonder storende extra lichtpuntjes, zou een sterker beeld op kunnen leveren. De achtergrond mag van mij best wat egaler zwart.
Alles hierboven geheel IMHO en uiterst subjectief.

• Practics
  • Laatst online: 07-08 07:30
@degroot: Vintage is links meer dan rechts? idd oude sfeer komt niet goed over! ligt aan het objecht dat is niet echt geschikt voor.

@loewie1984: Wat wil je met je plaat igg, komt er niks op mij over! De foto boeid dan ook totaal niet, nabewerking klopt niks van.
Vintage teveel, Kleuren komen niet uit (lijkt half oud) Kies 1 style voor 1 foto. En die lucht kan echt niet! Dat zou deze plaat
echt kunnen maken! Als die lucht er uit knalde.

@gelukkie: Master foto. Echter zou ik graag versie zien zonder het meisje. Leuk probeersel maar doet het niet voor mij.
Voor de rest echt een heerlijke plaat.

@Freakout1: Ziet er leuk uit alleen waarom zit er schaduw onder de bloem ? dacht eerst in geflitst maar naar schaduw van 1 blaatje
tekijken ook weer niet! vintage not done. Technies tjah denk dat iedereen dit neer kan zetten.

@hamsteg: Ziet er leuk uit echt wel snapshot gehalte, had de vleugels stil gezet en het was een top plaat geweest!

@deblaauwn: Misschien heel gemeen maar had hem op een andere dag gemaakt met iets boeiender de lucht. En hij was echt 1 van top
formaat geweest zeker een schot richting showcase!!

@RobbieB: Door voor zwart wit tekiezen komt de brug niet echt lekker uit zeker de onderkant niet!
Vreemd aan de lucht is, dat precies tussen spijlen van de brug de lucht witter is ?

@pieterjanvd: Je zegt het zelf een test.

@Dieter: Lijkt door een raam genomen igg zo komt het over. Dat jij het mooi vind geloof ik vast! Maar daar door zet je hier geen
top plaat neer! Wat er in mijn ogen redelijk in had kunnen zitten. Ook jammer dat de vliegende cola niet scherp is!

@M.E.Amrani: I got no words You did it good !

@fotowilco: Tja weet niet wat ik hier op moet zeggen ziet er allemaal redelijk goed uit. Maar foto knalt gewoon niet van me scherm
En boeid mij eerlijk gezegt ook niet. Tip om dit te verbeteren geen idee!

@Dieter: Heerlijke plaat zeker die achterste wolken! jammer van de voorgrond en ruis!

@M a r c o: Puur snapshot. beestje staat er niet echt helemaal op. Ruis, en wat aan de fletse kant. En toch niet helemaal lekker
100% scherp.

@Silvermoon: Dat blauwe valt mij niet echt op. Wel dat de cirkel niet helemaal recht staat lijkt wel 10% gedraait!
Voor de rest wel heerlijke plaat!

@martijn--g: Netjes dat je hem helemaal van boven tot onder scherp hebt! Voor de rest doet de foto mij niet zoveel!

Dan even heerlijk comentaar op mijn eigen foto:
Had graag een bosrijke achter grond gezien!
Kwa bewerking is er niet veel aan gedaan! Duif kwam plots aan vliegen.
Snel 3 fotos kunnen schieten like 5 sec en gone duif.

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/229/verkleint.jpg

klik voor groot formaat

[ Voor 2% gewijzigd door Practics op 18-09-2010 00:46 . Reden: link naar full size ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
@silvermoon, mooi symmetrisch, misschien dat de schaduw delen iets opgelicht zouden kunnen worden.
@martijn--g, de zwarte achtergrond is juist erg mooi, zeker met het perfect belichte touw, zoals eerder gezegd zou ik ook de vorken draaien, of iig 1 van de 2.
@practics, technisch goed (mooie DoF gekozen, lekker scherp beestje, goed belicht) maar ik vind het geen interessante foto

Strava

• n0elite
  • Laatst online: 14-08 21:46
Practics schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:40:

Dan even heerlijk comentaar op mijn eigen foto:

[afbeelding]

klik voor groot formaat
cropppppppppppppppppp

• Practics
wat moet ik croppen dan ? denk dat je al snel de compo nog slechter maakt.
Dus gaarne daar een goede tip over! (of voorbeeld)

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hierbij eentje van mijn kant. Vond aan deze plaat het perspectief wel wat hebben. Minpuntje vind ik de zandverstuiving linksbovenin, dat komt een beetje flets over en past niet bij de rest van de plaat. Echt goed wegkroppen lukte niet omdat de centrale positie van het groepje bomen in het midden wegvalt.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/5000737356_00e62a7753_z.jpg
Birds perspective by Marcel Tuit, on Flickr

En nog wat commentaren op de laatste 5 foto's:

@Dieter: Mooie plaat, de lichtstralen vallen mooi recht op de bomen zodat ze netjes in de spotlights staan. Lucht is ook dreigend. Ik heb verder eigenlijk niks te mekkeren over je foto, hij kijkt gewoon lekker weg. Misschien het zwarte silhoeut van de voorgrond wat inkorten, maar zou ik ook weer niet te veel doen.

@Marco: Op zich leuk idee, om hjet beestje zo tussen de takken op de foto te zetten. alleen vind ik hem iets aan de donkere kant (het beest en de bomen) en ook vind ik het er een beetje gek uitzien dat er rechts meer ruimte is dan links, terwijl het beestje meer naar links is gericht.

@SIlvermoon: op zich mooie simmetrische foto. Alleen vind ik A - de kleuren te grauw, en B - de plaat aan de donkere kant. Als je hier nog iets mee kan doen, heb je naar mijn idee een veel betere foto.

@MartijnG: Op zich leuk idee, alleen vind ik hem te krap aan de rechter en onder kant.

@Practics: jammer van die voorgrond (Stenen/dakpannen?) die het zicht op de duif belemmeren. Wellicht dat je die eraf kan croppen? (houd je minder duif over, maar je plaat wordt wel aangenamer om te bekijken denk ik)

• M a r c o
  • Niet online
poging 2 dan maar.
Ik was even vergeten dat ik hem gecropped had voor iets waar het onderwerp links moest staan. Ik had aan de andere kant ook nog ruimte (niet naar onder helaas, dus geen staart).
Bij deze een nieuwe crop die naar mijn mening wel wat beter is.
Ik heb hem ook wat lichter gemaakt.

Rode Panda v2
* klikbaar

is dit een verbetering?

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:32
@M a r c o: Crop is zeker beter (al blijft het jammer van die staart.). Misschien zou je rechts er nog wat af moeten croppen zodat zijn hoofdje wat meer op 1/3 van de foto komt. Of een staande crop, zodat je niet afgeleid wordt door de omgeving, maar echt getrokken wordt door het beestje. Het lichter maken heeft voor de donkere delen zoals zijn buik goed gewerkt. Alleen vind ik zijn kop en vooral zijn oren in de donkere versie mooier. Ook de bomen en bladeren zijn donkerder mooier. Misschien kun je in Lightroom of Photoshop met een curve alleen de donkere delen wat oplichten.
Waarom heb je trouwens de foto op ISO 800 genomen met een sluitertijd van 1/1600?

• M a r c o
  • Niet online
--Niels-- schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:52:
Waarom heb je trouwens de foto op ISO 800 genomen met een sluitertijd van 1/1600?
Dat is een kwestie van net uit een binnenlocatie komen, boven je kijken, opeens dat beest zien lopen door de boom, en snel de camera pakken en klikken zonder eerst mijn ISO terug omlaag te zetten. :$
Stomme fout dus gewoon. 8)7
Hierdoor is er wel ruis in de foto gekomen, waardoor het bewerken een stuk moeilijker werd. Een gedeelte ruisreductie was noodzakelijk waardoor de foto ook gelijk softer werd.

• mvh

mvh

State Governor

M.E.Amrani schreef op donderdag 16 september 2010 @ 00:47:
...
@ deblaauwn: Ben benieuwd hoe je foto er in BW uitziet
...
Niet zo geweldig, ook vanwege die witte achtergrond (je mag het wel eens proberen). Als ik eraan ga trekken, bijvoorbeeld de lucht donkerder maak, gaat het bouwland mee.
Silvermoon schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:40:
@deblaauwn: Wat vond je zo opvallend aan deze boom vraag ik me af (citeer je even "oghoeken een boom tegen die er gewoon om vroeg gefotografeerd te worden")? Ergens heb je een idee gehad of iets gezien in deze boom, ben ik erg benieuwd naar. Want ik als ik de foto zo bekijk het eerst wat ik doe is knijpen met mijn ogen, door inderdaad de 'egale' belichting. Door die egale belichting krijg je ook een soort halo om je boom heen, als je goed kijkt verlies je daar ook detail. Verder valt die heuvel in de achtergrond samen met de autootjes op de snelweg helemaal niet op pas toen je het zelf zei ging ik zoeken... Ze zijn zo klein in de foto en bijna niet aanwezig dat ze mij niet opvallen. Ik had denk ik meer gebruik gemaakt van de lijnen in de akker waar de boom instaat. Misschien iets doen met portretstand? Dat je meer lijnen van de akker erop zet die leiden naar een boom? Verder vind ik de compositie zo goed hij had voor niet verder naar links gehoeven. Met long exposure zou ik doen als de wolken hard voorbij komen maar dat het beneden niet waait (dus de boom mag niet bewegen).
Wat ik ermee had? Soms heb je zo'n moment dat je denkt 'van dit object moet wel een plaatje te schieten zijn'. Dat was dus hier ook het geval - ik heb het bij de foto al even proberen uit te leggen. Ik moet nog een keer een opleiding gaan volgen om dat goed te kunnen ;).
Dat detailverlies zie ik nu ook als ik hem bekijk zoals hij is, en vervolgens donkerder maak. In portret heb ik er ook nog een staan, of een crop vanaf 24 mm, maar die worden niet mooier geloof ik.
Long exposure had hier trouwens niet uitgemaakt, want ook in het origineel zit totaal geen detail in de lucht (mensen die zeggen dat je moet wachten op beter licht hebben helemaal gelijk, maar meestal denk ik daar niet over na).

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:52
@marceltuit; mooie plaat, ben het met je eens over de hoek linksboven
@marting--g; leuk idee, moet alleen even goed kijken wat er nu in die touwen hing.

eentje van mijn kant: Auditorio de Tenerife

Afbeeldingslocatie: http://www.studiowij.eu/v4/portfolio/foto/archi-3.jpg

• Razor90
  • Niet online
@bennyd: Mooie foto!!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4146/5001758686_f0216ba5aa_z.jpg

Flickr: http://www.flickr.com/photos/rvdpas/5001758686/

[ Voor 6% gewijzigd door Razor90 op 19-09-2010 10:39 ]

• Practics
@bennyd
Mooie plaat kijkt echt super fijn weg!

Vandaag in het bos net over de grens bij Enschede. De herfst is echt weer begonnen en vond deze plaat
Er echt uitspringen, Na mijn mening super plaat zou ook geen minpuntes kunnen bedenken. Echter na-bewerking is wel wat persoondelijk heb ook nog wat minder zie link..

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_soXqQlsGZ2Y/TJUOlHubOiI/AAAAAAAAAHI/tBfbkH9yz4Y/s512/Verrotte%20boomstam%201.jpg
Klikerde klik

Andere foto andere neutralere bewerking

[ Voor 8% gewijzigd door Practics op 18-09-2010 21:20 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
Practics schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:40:Dan even heerlijk comentaar op mijn eigen foto:

[afbeelding]

klik voor groot formaat
Deze duif past niet in een bosrijke omgeving. Het is een "Turkse Tortel", een nazaat van ontsnapte goochelduiven. Luchtratten van het ergste soort. Echte stadsdieren en zo brutaal als de beul. Maak je geen zorgen, die ga je vaker zien, of je er blij mee bent of niet.
bennyd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:37:
@marceltuit; mooie plaat, ben het met je eens over de hoek linksboven
@marting--g; leuk idee, moet alleen even goed kijken wat er nu in die touwen hing.

eentje van mijn kant: Auditorio de Tenerife

[afbeelding]
Beetje vreemd afgesneden imo. Zie http://www.google.co.uk/i...&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

[ Voor 26% gewijzigd door Toff op 18-09-2010 22:21 ]

• Practics
Toff schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:16:
[...]

Deze duif past niet in een bosrijke omgeving. Het is een "Turkse Tortel", een nazaat van ontsnapte goochelduiven. Luchtratten van het ergste soort. Echte stadsdieren en zo brutaal als de beul. Maak je geen zorgen, die ga je vaker zien, of je er blij mee bent of niet.
Ik weet het maar 4.4M afstand is wel weinig en het beestje vond het ook niet echt heel fijn..
(Woon in het oosten ze zijn niet zo tam als in A'dam bijvoorbeeld)
Maar met een bosrijke achtergrond was mooier geweest voor de foto :D Zo bedoelde ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Gisteren toen ik in het bos liep heb ik 2 uur bij gestaan door deze hond, van wie die was geen idee.
Kwartier voor het einde verdween de hond weer plots zoals die ook aankwam. Naam van de hond Jessie, de duitse jack russel.
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_soXqQlsGZ2Y/TJXuGHNfiyI/AAAAAAAAAIY/eDLLztprerw/s720/Hund.jpg

Gaarne commends :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:52
Wat bedoel je precies met vreemd afgesneden? De hoek waaruit de foto genomen is? Er is verder niet gecropped aan de foto, afgezien van dat beetje noodzakelijk door het rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@Practics naar mijn idee jammer dat de voorkant onscherp is..
@razor misschien de bovenkant ietjes donkerder maken? Is nu wel heel vel. Dat blauw doet de foto wel goed trouwens.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@practics (hond): Je foto is een beetje onderbelicht. Verder vind ik het ook niet spannend, het is meer een kiekje naar mijn mening. Zou misschien leuker zijn als je op ooghoogte van de hond fotografeert
@practics (bos): Qua compositie is 1 leuker. Met nabewerking zou ik er tussenin zitten
@Razor90: Erg mooi!!
@bennyd: Leuk gezien! Wel zou ik de helderheid wat hoger zetten, het is namelijk onderbelicht
@Marco: Heb je bewust op ISO 800 gefotografeerd? Ik zie namelijk wat ruis en oneffenheden in donkere gedeeltes. Op zich een leuke foto : )
@marceltuit: Erg leuk! Mij stoort dat boven linkerhoek niet

Ff een test (productfotografie). Compositie en uitsnede goed?
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4092/5005005073_b5835e8b9d_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
toning is weer fijn, maar de uitsnede kan iets beter. de veter ligt wel érg strak tegen de onderkant, dat creeert spanning. ook de bovenkant van de voorste schoen valt er nu nét af, terwijl dat deel wel nog scherp is.
Pagina: 1 ... 11 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)