Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.996 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Haha nee, dit was toch wel even 1,5 uur rijden voor mij ;) Woon bij de Duitse grens :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Mooie foto's ventieldop!
Heb ook je serie even bekeken. Vind ze tot je geposte foto erg goed.
De foto's die daarna komen doen me qua feel weer wat minder.

Goede belichting. Heerlijk sfeertje weer. En coole female rogue :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ventieldopje: Leuk picknicken! :D Praatte ze teveel? Mooi serie op je website. Mooi model en nabewerking. Haar outfit doet me een beetje aan de manga stijl denken, maar ook aan Mortal Kombat. Niet flauw bedoelt, maar ik zou het nog beter vinden zonder die grijze legging, in plaats daarvan van die witte kousen hoog opgetrokken tot net onder of over de knieen. Zoals je ook vaak bij die manga-tekeningen ziet. Ze heeft er mooie benen voor. En misschien wat meer verschillende poses proberen?
Muldert schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:31:
Woont iedereen hier op bij de Ginkelse heide? Ik dacht van Sargonaut soms al dingen te zien die er erg dichtbij huis uitzagen maar nu ventieldopje ook al, of vergis ik me?
Als ik over een paar weken verhuist ben, woon ik op loopafstand van de Ginkelse heide, minuut of 10 lopen schat ik. :D Op het moment moet ik eerst een half uur fietsen voordat ik er ben. :P

Nog een bokehpanoramacro van afgelopen zomer. Vond zelf eigenlijk het scherptegebied bij de waterjuffer net wat te klein, en de grasspriet recht door het midden is wat minder. Maar goed, het blijft leuk hoe de waterjuffer daar zit te kijken, met een pootje van een prooi in z'n klauwtjes:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8194/8434008066_50e357648f_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jammer van de "artifacts" in de bokeh links en rechts :-( Had misschien wel je mooiste foto tot nu toe kunnen zijn met deze techniek :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Sargonaut, hehe jaaaa jij hebt gelijk weer kinky ideeën. Nouja ik moet er bij zeggen dat ondanks dat wel leuk klinkt, dit maar een ongeplande preview shoot was. We gingen kijken op locatie en ik zei voor de grap van goh ach als je tijd en zin hebt, neem een outfit mee ofzo ;) Zo geschiede, nadat we de locatie bekeken hadden gingen we ff een rondje wandelen om dingen te bespreken en wat foto's maken en daar is dit dan toevallig uitgekomen, niks gepland dus!

De stijl van kleding en props die ze bij zich heeft is het inmiddels steeds populairder wordende Steampunk. Manga en dingen die je noemt zijn wat "liever" wat dat betreft, wat meer over de top qua lenzen en haarkleuren, dit is wat meer ouderwets ... denk aan stoom machines en leren dingen met radertjes en klokwerkjes :)

Wat poses betreft heb je gelijk denk ik, maargoed ik stuurde dan ook niet helemaal aan ... diep in gedachten ook nog bezig met de shoot die we aan het plannen waren, ondanks dat ben ik zeer tevreden met het resultaat. Trouwens haha, teveel praten deed ze niet ... erg gezellig gehad! Thanks voor het compliment iig!

@ Je foto, ben het een beetje eens met Nero, zitten wel een paar artefacts in en vind hem door die ronde aanwezige bokehs toch niet zo smooth ogen als de rest. Kleuren zijn wel lekker fris voor de tijd van het jaar en de aanwezigheid van een libelle maakt een hoop goed! ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Nice, prachtige kleuren! Vind het alleen linksboven een beetje leeg.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:05

mrc4nl

Procrastinatie expert

@kasuras ik ben het ook eens met de rest, die parkeerplaats draagt weinig bij. volgende de keer gewoon je toestel horizontaal houden. en de horizon hoeft niet per se in het midden, hij kan ook omlaag ;)
@bartspiral inderdaad mooie belichting, alleen zo jammer dat het meisje met de fotocamera er links opstaat.
@Sargonaut mooie foto, die artefacts vallen mij niet zo op, ik vind allen dat de scherptediepte wel errug klein is. had van mij iets meer naar achter gemogen zodat die watterjuffer meer scherpte had

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1080048.JPG
ik heb wat onderbelicht om clipping in de lucht te voorkomen, dit is de onbewerkte jpg file.ik kan met de .raw file met lightroom nog wat tweaken evt.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ben benieuwd naar de nabewerking dan. Want het is best een fraaie plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Mrc4, is dat een olifant daar op de horizon? :+ Verder mooie lucht en reflectie maar ik vind de grond wel veel te donker ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
@mrc4nl: Ik vind hem persoonlijk iets te donker, ik heb geen idee waar ik precies naar kijk.

Hier eentje van mij, iets heviger nabewerkt dan ik normaal doe, maar ik vind het zelf wel goed werken hier.
Ik had liever wat meer ruimte onder gehad, maar helaas, dat had ik ter plekke niet verzonnen ;).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8388/8457296118_7c1b72ec8c_z.jpg
Spaceship in the Dolomites by David Graus, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Mooie lucht dvd !
Had iets meer contrast bij de bergen gemogen van mij.

Vandaag even de Sint-Jan @ 's-Hertogenbosch binnengelopen om mijn 14mm lens uit te testen.
Even klikken voor groot.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8237/8459245754_5f41370e95_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Ik zou de CA bij de ramen wel wegwerken, want zelfs in het kleine voorbeeld is dat redelijk storend. Verder weinig op de foto aan te merken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Nog tips hoe je dat (in lightroom?) lekker voor elkaar kan krijgen ?
Ben redelijk nieuw met dat programma namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Bij Lens correctie kun je kiezen voor een lensprofiel. Kan zijn dat je lens daar bij staat, dan werkt ie zelf al van alles bij (vervorming, vignettering, CA) en anders kun je zelf nog wat aan die schuifjes trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisjam
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 20:42
Voila, één van de foto's van op een workshop afgelopen zondag, best wel tevreden voor de 1e keer:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8368/8443084908_70c37bcbfb_z.jpg

Meer foto's van dit model en de 3 anderen kan je terugvinden op :
http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157632683764462/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
chrisjam schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:44:
Voila, één van de foto's van op een workshop afgelopen zondag, best wel tevreden voor de 1e keer:

[afbeelding]

Meer foto's van dit model en de 3 anderen kan je terugvinden op :
http://www.flickr.com/pho...e/sets/72157632683764462/
Je bent alleen 1 ding vergeten, feedback op je voorgangers.
Maar inderdaad prima foto.

@Lasteraar, (jij durft je in een kerk te vertonen met zo'n nickname :P) ik vind het een mooie foto. Komt lekker scherp over.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:52
- Lasteraar: fijne foto! Het kan aan mij liggen, maar is ie niet helemaal symmetrisch? (Kan ook gezichtsbedrog zijn door de perspectiefvervorming.)

- Chrisjam: mooi portret (zeker voor 1e keer), fijne kleuren o.a. maar wel jammer dat je de voeten nog net eraf hebt gehakt. Zeker omdat aan de bovenkant vrij veel van het plafond erop staat (wat juist kon missen), bijvoorbeeld dat witte tot aan die zwarte streep op het plafond, dat stukje in de hoogte had je voor de voeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Klopt, hij is ook niet helemaal symmetrisch. Vraag me af of het origineel dat überhaupt is :-)

Driving to work:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8093/8461152382_3f76748dbb_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@Lasteraar: Fraaie foto, wat ik zelf jammer vind is dat net de onderkant van het orgel er niet op staat. Is het 14mm op crop of op ff?
@chrisjam: Net portret, ik vind hem gaaf zo, en in tegenstelling tot een van mijn voorgangers vraag ik me af of hij beter zou zijn als de voeten er ook op stonden.
@Lasteraar: Nog eentje. Deze doet mij niet zoveel omdat alles een beetje te gedesatureerd lijkt, maar de lucht dan juist weer heel extreem oranje is. Klopt niet echt lekker bij elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Bio op 11-02-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

14mm op m4/3 = 28mm equiv.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Meer orgel kon er niet op Johan :-)
Of ik moet de vloer erbij betrekken.

Fraaie paardenfoto overigens ! Pas met de sneeuw eropuit geweest maar dat gaf een veel minder elegant resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Lasteraar schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:24:
Ben benieuwd naar de nabewerking dan. Want het is best een fraaie plaat!
zie hier ;)

Ik ben nog nieuw met lightroom. ik heb met een graduated filter en sliders gespeeld.Dit is wat ik er van kon maken:
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/adsf.jpg
met F=10 S=1/1600 .Er is schepte verloren door het hoge diafragma ik heb geen ND filter
Ventieldopje schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 14:12:
@Mrc4, is dat een olifant daar op de horizon? :+ Verder mooie lucht en reflectie maar ik vind de grond wel veel te donker ;)
dankje, in drenthe lopen geen losse olifanten, dus nee :+
Hahn schreef op zondag 10 februari 2013 @ 19:52:
Scherpte verloren :? Diafragma van 10 is zo'n beetje optimaal voor heel veel lenzen, dus dat zal wel meevallen.
het ging op de 14mm f 2.5 van panasonic, daar stond oa in dat de randscherpte niet fantastisch was.
naar ik heb me net rotgezocht naar het revieuwtje waar dat instond.Maar ik het niet meer niet vinden, niet op dxomark niet op dpreview, of op slrgear. ik begin nou echt aan mijzelf te twijfelen of ik niet in de war was met iets anders... het zal wel mdevallen denk ik, overnieuw doen zal niet gaan :P

[ Voor 51% gewijzigd door mrc4nl op 10-02-2013 20:22 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Scherpte verloren :? Diafragma van 10 is zo'n beetje optimaal voor heel veel lenzen, dus dat zal wel meevallen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Lasteraar, Mooi maar een beetje krap rechts, ik wordt echt helemaal naar de rand getrokken ;) Wel leuk detail dat je nog net wat auto's ziet :)

@Johann3s, Mooie spontane foto, leuke uitstraling. Het paard lijkt alleen een beetje raar te staan waardoor je maar 3 poten ziet ipv. 4. Kleding wat ze aan heeft past er ook wel bij, mooi kleurrijk maar dan vraag ik mij af, waarom de laarzen? Dat doet weer compleet afbreuk aan wat ze aan heeft vind ik persoonlijk ;)

@mrc4nl, al iets beter, kijkt een stuk rustiger :) Alleen tja, paarse lucht? :+ Het kan zijn dat je bij f/10 al scherpte gaat verliezen, optimale van lenzen licht trouwens rond de f/5.6 (zie ook ander topic). Maar dan nog, mocht je dit merken zou je moeten gaan werken met de hyperfocale afstand :)

Nog een om het af te leren (van de zelfde shoot als de vorige), hopelijk dit keer wat meer commentaar :+

Constance Bashford
5D Mark II, Samyang 14mm f/2.8, 1/160s, f/2.8, ISO 100

Klik voor meer (en groot) ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Ventieldopje op 10-02-2013 20:43 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Groot valt ook wel mee, 900x600 :P Heb je een nog grotere versie? Want beide versies vind ik te klein om goed te beoordelen.

[ Voor 68% gewijzigd door Hahn op 10-02-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Al mijn foto's online zijn 900x600 hehe, dit onderandere vanwege de bandbreedte ... ik heb dan wel een Fair Use Policy qua bandbreedte maar dan tikt het wel héél hard aan, ik zat al aan het randje dus :+ Sorry! :'(

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:31
Universal Creations schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:03:
Ik zou de CA bij de ramen wel wegwerken, want zelfs in het kleine voorbeeld is dat redelijk storend. Verder weinig op de foto aan te merken.
Als ik de foto groter bekijk, zie ik vooral gekleurd glas in de ramen, en als ik mijn best doe een klein beetje CA. Als je daar wat aan gaat doen, wordt de foto er waarschijnlijk niet beter van.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@lasteraar (driving to work) mooie plaat, erg dramatische lucht.
@johann3s foto is goed gelukt, ik heb weinig opmerkingen.
@ventieldopje mooie combinatie met het grote perspectief

ik had mn foto aangepast minder paars nu, maar ik ga niet blijven editen ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
arnold_m schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:08:
[...]

Als ik de foto groter bekijk, zie ik vooral gekleurd glas in de ramen, en als ik mijn best doe een klein beetje CA. Als je daar wat aan gaat doen, wordt de foto er waarschijnlijk niet beter van.
Klopt, glas in lood.
Ik heb het hooglicht behoorlijk teruggedrongen in Lightroom om zoveel mogelijk detail te houden en storende belichting weg te halen.

Qua zuiverheid had ik graag die ramen nog beter op de foto gekregen. Maar denk dat het gewoon de grens van mijn apperatuur is en dat niet zomaar haalbaar zou zijn.

Overigens vind ik het zelf een erg geslaagde foto.
Genoeg mensen die een orgel niet boeiend vinden. Ik zelf ook niet in het bijzonder. Waar ik vooral tevreden over ben is het de mate van detail wat zichtbaar is, en blijft, met deze 14mm lens.
De hoek komt imposant over. Vind het wel vet.

Voor de rest, thnx voor commentaar en tips :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sargonaut: hij is erg mooi. Ik heb niet zo veel aan je eigen punten toe te voegen.
@mrc4nl: lijkt nog steeds paars :P
@dvdgrs: leuk! naar mijn smaak wel wat te veel boom in beeld.
@Lasteraar: lijkt inderdaad goed scherp. Ik had denk ik dan toch wat van de vloer meegenomen zodat het orgel er in zijn geheel op staat.
@chrisjam: netjes. :) Sluit me verder aan bij blacktarantulaX.
@Lateraar: De auto's hadden misschien iets meer naar links gekund.
@johann3s: Mooie foto, ik stoorde me niet aan de laarzen totdat ik Ventieldopje zijn reactie las :P
@Ventieldopje: Aparte kleding stijl :P Vind de nabewerking bij deze mooier dan bij de eerder geplaatste foto. Verder had denk ik de horizon nog wat meer uit het midden gehaald..

gisteren een beetje cliché plaatje van Leeuwarden geschoten :)
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/IMG_3570-640.jpg

scherpte in de hoeken van de tokina vallen me over het algemeen toch tegen.. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2013 12:47 . Reden: CA weggewerkt :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Ik vind gebrek aan scherpte in de hoeken hier niet opvallen. De CA valt me meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
@ ventieldopje, nice! ik vond vooral deze ook erg vet! Heb je me flits gewerkt? Of vignetting toegepast in je nabewerking? Ik vind het mooi hoe het meisje mooi belicht is en vanaf haar de heide naar de zon(sopkomst?) ook. Maar met een flits kom je niet zover en vignetting lijkt me eigenlijk ook niet aangezien ik het niet zie in de lucht, of kun je dat per hoek instellen? Maw, beetje uitleg zou ik zeer waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn eerst geposte foto: jochie dat ik op het strand van Tanjee, Gambia, zag staan.
Jammer dat ik de voet niet helemaal op de foto heb gekregen maar de situatie liet het helaas niet toe om uitgebreid te staan fotograferen,

Wat mij betreft een mooie foto maar ik vraag je af wat hier technisch nog aan zou mankeren.
Geschoten met Nikon D3200 met een eenvoudige 55-200VR lens. klein beetje nabewerking (kleur en contrast) in Lightroom.

Afbeeldingslocatie: http://www.weijma.net/got/kindklein.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Gumball op 11-02-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Uit de topicwaarschuwing:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's
;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
@Ventieldopje: Lekkere foto's. Mooie manier van portret, zo met een 14mm :)
@HMJ: Ik vind hem wel lekkere kleuren hebben :) Voor de rest wel ietwat saai imho.
@Gumball: Volgens mij toch net niet helemaal scherp. Dat mist er technisch gezien aan volgens mij...?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8230/8426908301_6e04c0cc40_z.jpg
Depression by Peter vd Ham, on Flickr

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
HMJ, vind je cliché-shot nog best leuk tonen. Wel behoorlijk onzuiver in de hoeken idd.

Zelf ook een z/w'tje gemaakt van mijn little one + snotneus

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8250/8464953044_8fd6252148_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Mooi scherp portret, jammer van de snotneus vind ik wel ;) , heeft die van mij ook last van momenteel op alle foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
@HMJ: Een plaatje met mooie lichtinval. Goede weerspiegeling. Wellicht iets meer ruimte aan de onderkant, juist voor de weerspiegeling. Krijg je wel weer het gevaar dat hij te symmetrisch wordt.
@Gumball: Een beetje een net niet afbeelding als ik eerlijk ben. Qua kadering is hij het net niet, de voet is vreemd afgebroken. Qua uitdrukking is hij net niet, en wat hij uit beeld is hij ook niet erg interessant. Ik heb geen flauw idee wat hij draagt en wat hij aan het doen is.
@Peter_Aragorn: Interessant. Op eerste gezicht niet gelijk duidelijk wat je ziet, na iets langer kijken zie je de situatie en een verhaal. Zwart wit omzetting vind ik hier erg goed bij passen. Vingers mogen misschien net iets minder wit.
@Lasteraar: Clean shot, beetje droevig en de snotneus niet erg charmant. Heldere scherpe ogen wat goed is.

Vanmiddag even gereden naar het IJsselmeer voor de zonsondergang, het ligt helemaal vol met kruiend ijs en in de luwte ligt nog wat vlakker ijs. Dit is vlakbij Lemmer.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8366/8466076982_00f2489b6f_z.jpg
ijs - ijsselmeer by walletje-w, on Flickr

[ Voor 22% gewijzigd door walletje-w op 11-02-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien niet bijster veel te zien, maar vind het toch een mooi rustige sfeerplaat. Zou zelf er 16:9 van maken en wat lucht weg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De horizon zit inderdaad wat te veel in het midden, daar wordt het een beetje saai van.

@hieronder: Wat mij betreft zeker een kwestie van smaak, alles wat ik hier verkondig is mijn mening. Verder vind ik het ook absoluut een mooie rustige plaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik vind het een mooie rustige plaat.

Ik heb er persoonlijk ook geen moeite mee als de horizon in het midden zit. Ik vind trouwens ook dat dat iets te snel geroepen wordt. Niet als persoonlijke kritiek bedoeld als mijn voorgangers hoor, maar wie heeft bepaald dat een horizon niet in het midden mag zitten? Dat is toch niet een kwestie van absoluut goed of fout, maar meer een kwestie van smaak? En af en toe lijkt het meer alsof het onze smaak is dankzij de regel, in plaats van dat de regel onze smaak representeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@johann3s: Mee eens. Belangrijkste is dat je de foto's maakt zoals je het zelf mooi vind.
@walletje-w: Mooie zonsondergang, alleen is het ijs niet echt herkenbaar. Het lijkt eerder gewoon op een uitgerolde golf met wat schuim.
@Lasteraar: Prachtige snotneus, goed gelekt. :9

Ik stond vanochtend weer met mijn nette schoenen in de modder van de uiterwaarden langs de Rijn. :) Misschien toch iets kleiner diafragma moeten gebruiken. Maar ik twijfel, want het scherpteverloop heeft ook wel iets. :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8089/8468183096_088f055b20_z.jpg
Ijs op de uiterwaarden by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
edit: niks bijzonders

[ Voor 95% gewijzigd door Lasteraar op 12-02-2013 20:29 . Reden: plaatje weggehaald ivm niet testcase waardig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Lasteraar, zou leuk zijn als je op wat meer mensen feedback geeft ;) Het is moeilijk, maar probeer het tenminste :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johann3s schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:09:
Ik vind het een mooie rustige plaat.

Ik heb er persoonlijk ook geen moeite mee als de horizon in het midden zit. Ik vind trouwens ook dat dat iets te snel geroepen wordt. Niet als persoonlijke kritiek bedoeld als mijn voorgangers hoor, maar wie heeft bepaald dat een horizon niet in het midden mag zitten? Dat is toch niet een kwestie van absoluut goed of fout, maar meer een kwestie van smaak? En af en toe lijkt het meer alsof het onze smaak is dankzij de regel, in plaats van dat de regel onze smaak representeert.
helemaal met je eens. De horizon heb ik zelf ook wel (bijna) in het midden als het mij zo uit komt ;) Ik had het alleen in dit geval denk ik niet gedaan.

@Sargonaut: Beetje drukke voorgrond. Misschien was met een wat lager standpunt het 'zwevende' ijs wat meer naar voren gekomen.
@Lasteraar: Leuke situatie, foto zelf vind ik niet heel boeiend. prima voor thuis in het fotoalbum zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ventieldopje schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:23:
@Lasteraar, zou leuk zijn als je op wat meer mensen feedback geeft ;) Het is moeilijk, maar probeer het tenminste :)
Ow, soz.
Ik had op deze pagina al op verschillende mensen feedback gegeven.
Maar zal erop letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Lasteraar, Je mag wel een foto plaatsen hoor! ^^ vaak prima te combineren, foto met feedback er boven op iets van 3 van de voorgaande foto's ofzo :)

@Sargonaut, hmm ... vind hem nou niet echt bijzonder ofzo, we kijken naar een meertje oid. en het is een leuk registratie moment maar verder. Er is niet iets dat mijn oog trekt ofzo ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Ventieldopje op 12-02-2013 20:45 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hij gaf feedback op één voorganger, misschien wat weinig, maar ik zie mensen (nog :+) minder moeite doen.

En de foto die er stond vond ik prima eigenlijk, zou niet misstaan in een folder van Dolfinarium of iets. Dus 'plaatje weggehaald ivm niet testcase waardig' vind ik wel een beetje overdreven, ook al doe je het zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was ook zeker niet mijn intentie mocht het door mijn opmerking komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
@ Peter:
Op klein vind ik 'em beter uitzien dan op groot. Op groot is het toch wat waziger en komen de handen minder goed/duidelijk vrij van het gezicht. Ook jammer dat die rechts iets te krap is.

@ Lasteraar z/w'tje:
De ogen maken de foto zeer mooi!

@ Walletje:
Ik zou iets meer met compositie/uitsnijden spelen. Je hebt nu zowat alles ongeveer in het midden staan. De evenaar, het riet ...

@ Sargonout:
Niet speciaal in mijn ogen. Of een lager standpunt, of alleen focussen op het ijs ervoor, of leuke macro van een ijsvorm/kristal.

En wat maakt een foto eigenlijk testcase-waardig? Lurk hier namelijk meer dan dat ik iets post.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-LazGqxEJCUc/URp7NjFATeI/AAAAAAAABCg/56xPZ5u1nHU/s640/IMG_7934.jpg%5D

Deze vandaag gemaakt. Duidelijk in de nabewerking gezeten, maar vond het wel passen bij deze plaat.
Als ik goed was met Photoshop had ik nog bepaalde palen en borden weggehaald, maar zover ben ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Wow, dat gebouw ziet er erg gefotosoept uit. Het is nl. heel clean. Owja, en de verhoudingen kloppen niet ;).

De foto doet me denken aan die ene persoon zijn hotshot foto van een auto. Vond die niet eens testcasewaardig. Deze vind ik eigenlijk wel best leuk, maar dan nog stel ik zo mijn vragen bij het fotografische aspect ;).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@ToyotaMR2: Ik kijjk er een beetje raar tegen aan, het gebouw lijkt wel heel erg clean inderdaad. Is het soms een miniatuur ofzo? Die straatnaambordjes op de achtergrond lijken heel groot vergeleken bij de kerk en de bomen ook trouwens.

Verder wat een foto testcase waardig maakt? Wat mij betreft elke foto waar je je best voor hebt gedaan om een mooie foto te maken, en hoe slecht of goed ook kun je hem als testcase plaatsen met het doel om je fotografie te verbeteren.

@witeken: Over die hotshot van die auto, is dan alle auto fotografie wat je ziet in folders en op billboards slecht? In het auto fotografie topic heeft hij weleens uitgelegd wat hij doet en wat zijn ambities zijn. Het is een hele hoop nabewerking / photoshop, maar het blijft toch echt een knap stukje werk en het is zeker fotografie. Vind je Dave Hill's foto's dan ook niet testcase waardig? ;)

Ieder zijn mening hoor maar ik vind het wel wat flauw klakkeloos te zeggen dat die foto van die auto niet eens testcase waardig zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door hypz op 13-02-2013 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Het is inderdaad een miniatuur (Madurodam). En deze heeft niet in Photoshop gezeten. Enige wat zo erg opvalt is "helderheid", verder nog wat zwart-tinten/vignettering (LR) voor het "duistere".
Hier wat meer, https://picasaweb.google.com/105909086107036623632/TheHague, vanaf de 10e foto.

Probeerde de foto's echt vanaf grondperspectief te maken zodat het echt lijkt alsof je er voor staat. En dat is vrij goed gelukt als ik dat zelf mag zeggen.

--
Woutoud:
Bij die andere in deze "serie" is dat meer aanwezig. Ik kon niet overal op de grond liggen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-02-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een foto waar je twee keer naar kijkt :) Huh.. Waarom zijn die borden zo groot? Ah, het gebouw is zo klein!
Grondperspectief vind ik niet aanwezig in deze foto. Je zit wel laag, maar omdat het gebouw klein is zie je dat niet. Om echt grondperspectief te krijgen zul je de camera op de grond moeten leggen vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Lang weekend weggeweest, dus even wat random comments:

@ventieldop, kickse foto. Doet me idd ook aan Mortal Kombat denken. Ik heb er niks op aan te merken behalve dat hij vetjes is :) Misschien wat donker, maar dat hoort bij de scene vind ik :)

@Sargo: mooie libelle, alleen vind ik het gebruik van die brenizer (ik ga er even vanuit dat je dit weer gebruikt hebt sinds de afgelopen posts ook zo zijn geweest :) ) ietsje minder. Ik zie bij dit soort dier-foto's toch graag het hele dier erop zeg maar. Toning+kleur is dan wel weer erg goed!

@lasteraar: vette kerkfoto! Dit vind ik nou een toepassing waar je NIET de distortion van groothoek moet corrigeren ;) Mooi belicht en scherp ;)

@Chrisjam: ik vind het eigenlijk best een nette foto. Geen enorme effecten, gewoon een goed ingeflitste foto met een goeie omgeving.

@Toyota MR2: de bewerking vind ik ook prima passen bij de foto. Wat ik echt ontzettend jammer vind, zijn de verkeersborden. Misschien wegshoppen met de spothealing tool in PS? Misschien nog wat extra vignetting ofzo voor een dramatischer effect....

Ik ben normaal niet zo van de vogel/dierenfotografie, maar hier toch maar ene:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/543512_2765164184108_2102064707_n.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Leuke foto O+

Tweakblog van de maand

Verwijderd

@ToyotaMR2: Net iets te weinig van de grond erbij op. Erg jammer dat de sneeuw al van de daken af was.
@Deathchant: Leuk moment, de gans staat echt te genieten van een slokje water.

Ik kreeg gister dit idee. Bakje met water in de vriezer gezet en vanochtend, met behulp van wat lauw water en m'n handen, van de klomp ijs een hart gemaakt. :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8088/8472516431_0b47ce44f5_z.jpg
Melting heart of ice by Tommy van der Velden, on Flickr

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 15:32 . Reden: nav de comments titel aangepast ]

• Hahn
  • Nu online
Ha, heel origineel en leuk uitgevoerd :) Zou denk zelf alleen ietsje meer van de voorkant pakken zodat het nog wat duidelijker is dat het om een hartje gaat (alhoewel dat zo ook al prima te zien is).

Een hart van ijs is meestal niet heel positief, dus eigenlijk is het een beetje een anti-Valentijnsdag-foto :+

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

[b][message=39759742,noline]
Een hart van ijs is meestal niet heel positief, dus eigenlijk is het een beetje een anti-Valentijnsdag-foto :+
Je kan het ook zien als een smeltend hart, of iets dat nu warmte opneemt ;)

Verwijderd

Hahn schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:20:
Ha, heel origineel en leuk uitgevoerd :) Zou denk zelf alleen ietsje meer van de voorkant pakken zodat het nog wat duidelijker is dat het om een hartje gaat (alhoewel dat zo ook al prima te zien is).
:D (edit :ik heb de titel even aangepast, om de bedoeling te verduidelijken.)
mickjuh schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:25:
Je kan het ook zien als een smeltend hart, of iets dat nu warmte opneemt ;)
Dat was inderdaad de bedoeling. Het 'smeltwater' heb ik er trouwens zelf omheen gedruppeld, en dan op zo'n manier dat het net lijkt alsof het smeltwater van het hart is. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 15:33 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja ik vind em ook goed uitgevoerd! :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Lasteraar
Mooie foto !
Zag alleen in eerste instantie niet dat het een hartje was.
Goed uitgevoerd idd.

• Universal Creations
Waarom geen rood ijs? Met siroop moet dit lukken.

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:26
Universal Creations schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:43:
Ik vind 'm zo denk ik mooier dan wanneer het "hart" gekleurd zou zijn.
Wel jammer dat het ijs niet helemaal doorzichtig is, dan had ik de foto waarschijnlijk mooier gevonden.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Verwijderd

Dank voor alle reacties en complimenten :)
Lasteraar schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:40:
Zag alleen in eerste instantie niet dat het een hartje was.
Zoals Hahn al zei, was van een iets andere hoek misschien net beter geweest. Zelf had ik de onderkant liever wat puntiger gezien. Uiteraard heb ik ook foto's vanuit een andere hoek, met een duidelijkere hartvorm, maar dan was de spiegeling, schaduw of het smeltwater weer anders. Tijdens het maken van de foto's wilde het hart niet stil blijven liggen, door het smelten verdraaide het steeds.
Universal Creations schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:43:
Ik had eigenlijk inderdaad rood ijs willen gebruiken, alleen had ik geen rode siroop in huis. Maar ik had wel rode wijn, ...daarvan een bakje in de vriezer gezet. Maar dat wilde niet mooi bevriezen, de wijn kristalliseerde en het ijs werd heel los. Wat begon als een klomp lekker ruikend wijnijs, werd na 1 keer knijpen een hoopje wijnsneeuw. :F
AdmiralSnipe schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:49:
Wel jammer dat het ijs niet helemaal doorzichtig is, dan had ik de foto waarschijnlijk mooier gevonden.
Dat vond ik zelf ook jammer. Heb nog gedacht even op internet te kijken, maar het was al laat. Alsnog even vlug gegoogeld en het schijnt dat wanneer je gedemineraliseerd water eerst kookt en dan gelijk in de vriezer doet, je dan helder ijs krijgt. Jammer dat ik niet eerder gekeken heb, want gedemineraliseerd water heb ik nog wel staan.

Nou vind ik het zelf een beetje raar om het nog eens over te doen, maar wie weet. Ben in ieder geval wel nieuwsgierig of die methode om helder ijs te krijgen klopt, denk dat ik het dus toch nog wel eens opnieuw ga proberen.

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:28

Milo.

klik

Mooi idee dat hart!
Leuk ook dat zacht roze, rood was misschien ook wel leuk maar ik weet niet of de ijsstructuur nog goed zichtbaar is.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• NeutraleTeun
Inderdaad heel leuk bedacht. Witte rand er omheen past er ook zeer goed bij.
Stuk beter (interessanter) dan die van de Uiterwaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Gewoon water (niet demi) zou ook helder ijs moeten vormen als je het eerst kookt en zonder eerst helemaal af te laten koelen in de vriezer doet. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Sargonaut: Je hebt wel al veel van die dingen gedaan (ik denk bv. aan dat gebakje of wat was het, kan niet meteen op de naam komen), en ook deze is weer heel netjes :).

Edit: Al ben ik wel akkoord met de mensen die vinden dat je niet meteen ziet dat het een hartje is.

[ Voor 23% gewijzigd door witeken op 15-02-2013 02:22 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0rghie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:32
@Lasteraar, mooie foto, als ik je foto zo bekijk is er overal wel iets leuk om naar te kijken!

@ToyotaMR2 : zoals je zelf al aanhaald was het misschien nog net iets beter geweest om de palen en borden weg te halen. Maar buiten dat is het je goed gelukt om een zeer duidelijk onderwerp te krijgen waarbij je niet meteen weet of het nu miniatuur is of dat het echt is.

@Deathchant : Ik vind het echt een prachtige foto! Mooi duidelijk onderwerp en de kleuren passen allemaal goed bij elkaar zonder je van het onderwerp te laten afdwalen

Dan maar eentje van mezelf van de afgelopen vakantie in Clervaux.
Zelf trek ik maar zelden foto's door dat ik te weinig tijd heb/ervoor maak. Dus ik ben echt een beginneling.

Zelf vind ik precies dat ik nog iets mis, ik weet niet wat jullie er van vinden..
Ik hoop dat iemand hem kan waarderen en de nodige tips kan geven om de volgende keer iets meer uit deze foto te halen.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8388/8476119828_eabe60f474_z.jpg
Canon 7D, 85mm f/6.3, 1/25,I SO 100
IMG_4278-2 by yborghmans, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Je mist inderdaad iets, een onderwerp :P Dit lijkt meer op een DoF-test ;) Laat iemand op het plekje staan waar het scherp is en je hebt een goede foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
DoF test dacht ik inderdaad ook direct aan. Verder is er gewoon echt helemaal niets interessants te zien op de foto. Dus dat mist er zeg maar.

Hahn's idee was wel goed om een persoon in het scherpe stukje te laten staan ;). Het is best een leuk muurtje om op deze manier een portret te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmm idd. Eens met hypz, daar hoef ik niks meer aan toe te voegen.
Ik wilde jullie deze niet onthouden:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/558131_2772379484486_2091177602_n.jpg

Ik vond em zo schattig :) Hij is net niet scherp in het gezicht, vandaar dat ik em niet op groot formaat kan laten zien. Erg jammer van de shot, maar goed, voor een 10x15 foto kan het nog net wel geloof ik ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 16-02-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het moment is in elk geval super natuurlijk :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Leuk :p.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@sargonout leuk bedacht met dat ijs. goed gelukt
@borgie, de kleine dof is niet mooi, ik dan als je het hele muurtje scherp zag dat het leuker eruit had gezien

@deatchchant, wees blij dat je het moment hebt kunnen vastleggen,want ik vind hem iig erg schattig,
verder geen opmerkingen de volgende keer zal betere scherpte hebben ;)

ik heb ook eens een fototje gemaakt van onze luie huiskat, hij bewoog amper en kon dus veel shots maken, deze vond ik het leukst omdat het onderwerp wat aan de linkerkant zit ipv het midden (wat ik meestal doe)
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1080208.jpg
edit: kleine foto is nu wel goed

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 17-02-2013 23:35 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
@deathchant: Hyde Park in Londen? Jammer van de scherpte, maar eigenlijk vooral dat de staart er niet op staat ;)

@mrc4nl: Jammer van het afgeknipte oor en de kleine versie is precies een onbewerkte terwijl de grote wel bewerkt is? Deze heeft namelijk veel meer contrast, voor zover ik kan zien op het laptopscherm waar ik nu op kijk.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@mrc4nl
Kat staat er scherp op. Echter het raamkozijn + vuil raam ook :-)
@Deatchant, leuke squirl !
@Borgie . erhhhh ? Bokeh !? :-)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8237/8483995624_67e140836a_z.jpg

Sneeuwklokjes in de tuin !

[ Voor 5% gewijzigd door Lasteraar op 17-02-2013 23:47 . Reden: foto aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoF mag toch wel een slagje groter de volgende keer, ik vind 'm heel onrustig nu.

Edit:
Mmm, nu ik deze foto op mijn monitor zie kijkt het toch een stuk prettiger.

/me vervloekt telefoon!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanochtend ook sneeuwklokjes gezien, alleen toen zat ik op de fiets. ;) Ik vind de zachte bokeh wel vet. Ik denk dat het met een grotere DOF juist onrustiger/drukker zal worden. Hoewel ik een beetje twijfelde, meende ik in een oogopslag te zien dat het een bokehpanorama is. Het stitch-foutje aan de rechterkant bevestigt dat vermoeden enigszins. :) Mooi gedaan, dat foutje is eventueel zo weggewerkt. Erg leuk om eens een bokehpanorama van iemand anders langs te zien komen. 8) Hoeveel foto's heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ja foutje zag ik pas terug toen ik de foto op m'n iphone terug keek :-)
Nog even aanpassen dus.

edit: * knip > naar dierentopic *

[ Voor 54% gewijzigd door Lasteraar op 18-02-2013 09:46 . Reden: foto opnieuw geplaatst met andere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Lasteraar, ik vind het wel een goeie foto. Ik vind het "onrustige" eigenlijk toch wel meevallen :) Ik vind de highlights wel wat overheersend waardoor ie misschien te rommelig oogt.

mrc4nl. leuk diertje, erg schattig :) Ik ben dan ook een groot kattenliefhebben en vind per default kattenfoto's altijd leuk :)

Standbeelden vlakbij de houses of parliament:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/539546_2781526553157_1324211220_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Mooi deathchant mooie balans door de positie van het beeld in de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@Deatchant: Gaaf! De kleuren van het beeld lijken erg mooi over te gaan in de omgeving.
@Lasteraar: Fijne bokeh, mooie kleuren :)
@mrc4nl: Ik zie erg vele kattenfoto's voorbij komen en het is erg lastig om een foto te maken die er tussen uit springt. Het doet mij niet heel veel, sorry.

Af en toe gaan m'n vingers weer kriebelen om foto's over the top na te bewerken, dus dat heb ik maar weer eens gedaan, door de erasmusbrug te laten weerspiegelen in het water:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8509/8478448863_6975ae1fb3_z.jpg
Erasmusbrug over smooth water by Tom Roeleveld, on Flickr

Zie dat er wat jpg artifacts in zitten, maar komt denk ik doordat ik een paar keer het kleurprofiel aangepast heb

[ Voor 25% gewijzigd door tommyz op 18-02-2013 21:51 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Aardige fotoshop, ziet er leuk uit!

Deathchant ook mooie foto. Passende kleuren ook. Jammer van dat ene blaadje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 21:56
tommyz schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:46:

Af en toe gaan m'n vingers weer kriebelen om foto's over the top na te bewerken, dus dat heb ik maar weer eens gedaan, door de erasmusbrug te laten weerspiegelen in het water:

[afbeelding]

Zie dat er wat jpg artifacts in zitten, maar komt denk ik doordat ik een paar keer het kleurprofiel aangepast heb
Mooi maar de weerspiegeling vind ik persoonlijk een beetje nep (lees kan nooit zo mooi spiegelen) Misschien een idee om de laatste paar minuten van deze workshop van Scott kelby even te bekijken. Hij haalt daar hetzelfde trucje uit maar haalt het water nog een beetje terug waardoor het er realistischer uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Rond 43:00 ;) anders is het even zoeken haha.

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En zo makkelijk !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:20

Wokker

De avond wokkel

@Mrc4nl Scherpe foto(Zeker de grote versie), maar verder niet zo spannend.
@Lasteraar er mag voor mijn gevoel wel iets meer scherp zijn in de foto zeker rechts kijkt het nu beetje onrustig.
@Deadchant Leuke compositie met die beelden jammer dat er nog een tak voor het achterste linker beeld hangt.
@tommyz Leuke bewerking. Jammer dat er een hoop jpeg compressie te zien is in de luchten.

Ik weet dat er aan mijn foto nog een aantal zaken schorten (volgende keer er echt recht voor gaan staan, enz). Maar waar ik me voornamelijk irriteer dat links en rechts van het hoofd veel chromatisch aboratie optreed. Heb geprobeerd dit weg te krijgen in aperture maar geen resultaat iemand tips om dit te fixen? Daarnaast vraag ik me af of dit normaal is met een Nikkor 35 mm lens of is er een defect aan de lens?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8523/8486799588_940c1dfe60_z.jpg
De weg naar de franse berg @ Kröller-Müller Museum by wokker24, on Flickr

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:26
Wokker schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:20:
Maar waar ik me voornamelijk irriteer dat links en rechts van het hoofd veel chromatisch aboratie optreed. Heb geprobeerd dit weg te krijgen in aperture maar geen resultaat iemand tips om dit te fixen? Daarnaast vraag ik me af of dit normaal is met een Nikkor 35 mm lens of is er een defect aan de lens?

[afbeelding]
De 35mm f1.8 heeft aardig snel last van chromatische aberratie.
Het viel me laatst zelf ook op bij een foto, zelf vanaf het schermpje op m'n D7000 kon ik een duidelijke paarse lijn zien lopen om de persoon waar ik een foto van gemaakt had.
Chromatische abberatie kan als het goed is in nabewerking goed weggewerkt worden.

Quote van de review op dpreview:

Conclusion - Cons

- Slightly soft and low in contrast wide open
- Lateral chromatic aberration somewhat higher than traditional 50mm 'standard' primes
- Prone to purple fringing and bokeh chromatic aberration, most visible at large apertures

~edit: Misschien dat B&W wel goed staat bij deze foto, ben je ook gelijk van die chromatische aberratie af.

[ Voor 20% gewijzigd door AdmiralSnipe op 19-02-2013 19:53 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De Canon 35L ook. Wat dat betreft ben ik eigenlijk best teleurgesteld in die lens, in hoog-contrast situaties is 'ie praktisch onbruikbaar door de enorme paarse randen rond eigenlijk elke scherpe lijn en veel groene lijnen in de bokeh.

[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 19-02-2013 19:56 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Deathchant, prachtige foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Deathchant, super gave foto ... mooi met die toning zo, versterkt mooi de sfeer!

@Tommyz, aparte foto maar vind de lucht een beetje te egaal en ik zie er denk ik door de compressie wat strepen / moire achtige dingen in de lucht voorkomen. Verder leuk gedaan met die weerspiegeling, gebouwen zijn fijn van kleur en mooi uitgelicht!

@Wokker, gebeurt vaak bij lenzen maar wordt minder als je het diafragma afstopt maar is ook makkelijk weg te werken vaak :) Minpuntje gaf je zelf ook al aan, je stond er net niet helemaal recht voor, je had hem echter wel even recht mogen zetten want ik heb het idee dat hij ook een beetje schuin staat, dit zou je ook zo aperture bij moeten kunnen werken :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sow, ik had niet verwacht dat hij zo in de smaak zou vallen :) Thanks!! Tja, het was aan het natte-sneeuwen en koud enzo. kep het blaadje weggehaald met de content aware spot healing brush maar dat wilt niet zo goed lukken......Om eerlijk te zijn is het me teveel werk om die tak netjes tot boven weg te krijgen :) Het blaadje kan ik wel weghalen.

@tommyz, ik zou dan de spiegeling iets doffer maken, nu lijkt het op een exacte 1 op 1 kopie van de brug. Perfecte gladde spiegeling kan, maar meestal wordt dat toch wat donkderder weergegeven. (waarschijnlijk had ik dit commentaar niet gegeven als je het er niet bij vermeld had hehe :) )
Wel een vette plaat verder moet ik wel zeggen!

@wokker: hij is idd scheef. Ik zou volgende keer meer in het midden staan. Hij is duidelijk niet helemaal vanuit het midden genomen. Tis toch wel een beetje een spooky onderwerp. Een iets dreigendere bewerking zou ook wel cool zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wokker schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:20:
Ik weet dat er aan mijn foto nog een aantal zaken schorten (volgende keer er echt recht voor gaan staan, enz). Maar waar ik me voornamelijk irriteer dat links en rechts van het hoofd veel chromatisch aboratie optreed. Heb geprobeerd dit weg te krijgen in aperture maar geen resultaat iemand tips om dit te fixen? Daarnaast vraag ik me af of dit normaal is met een Nikkor 35 mm lens of is er een defect aan de lens?

[afbeelding]
Adobe Camera RAW heeft hier profielen voor waarmee het met 1 click weg is. En als dat niet alles wegwerkt is er ook nog een action/script die je in Photoshop kan gebruiken : mjtdevries in "Het grote Canonmount-objectieven-topic v2010" :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Deatchant: Gaaf! De kleuren van het beeld lijken erg mooi over te gaan in de omgeving.
@mrc4nl: Ik zie erg vele kattenfoto's voorbij komen en het is erg lastig om een foto te maken die er tussen uit springt. Het doet mij niet heel veel, sorry.

[afbeelding]

Wauw, wat een keivette plaat, complimenten! _/-\o_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar

[afbeelding]

Ik hou van over de top :-)
Alleen is de spiegeling nog wel erg hard.
Heb zelf even zitten spelen, if u don't mind.
vond dit dan persoonlijk ook wel leuk:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KI6GBHQD.jpg

@Death, lekker sfeertje. Dat vooral. Voor de rest heb ik niet zoveel met stenen beelden.
@Wok, idemdito , heb niet zoveel met steen. Maar wel een pakkend plaatje. Echter had ik het liever iets meer symmetrisch willen zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Lasteraar op 20-02-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Je hebt ook gelijk maar even de kleuren vernaggeld? :P De reflectie is nu tegen het paars aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Wokker: Niet helemaal recht ervoor idd, is ook niet makkelijk om exact recht ervoor te staan, zie je meestla thuis dat het net niet recht was :p heb ik ook altijd iig, en het standpunt had iets hoger gemogen van mij dat de weg wat meer in beeld komt nog.

@Tommyz: Best gaaf, maar het weerspiegelde deel is mij wel net wat te clean.

Eens iets heel anders van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8099/8492000035_e97db696a0_z.jpg
IMG_9189-2 by Alex de Groot, on Flickr

Bij een motorcross training aan het kijken geweest. Was niet bepaald mooi weer, echt zo'n vol grijze grauwe lucht. Op 640px breed komt hij niet helemaal tot zijn recht vind ik zelf dus ik nodig uit om hem wat groter te zien http://www.flickr.com/pho...5/sizes/h/in/photostream/

[ Voor 18% gewijzigd door hypz op 20-02-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Hann, idd :-) Gewoon ff snel zitten prutsen. Maar de reflectie vind ik zo mooier dan wanneer ie zo clean is.

@Hypz, gave plaat !
Veel snelheid in de foto. Mooie vervaging rondom. Als ik er toch enige kritiek op zou moeten geven dan is het enkel de 2 toeschouwers. Die had ik weggepoetst. Verder prima !
Pagina: 1 ... 76 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)