Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.999 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:08:
@Lasteraar: aardige beelden. Ik had denk ik bij die 2e het oranje draad geprobeerd weg te poetsen. Ik heb verder geen zin om me met die gezellige discussie te bemoeien, maar heb als vb (als ik zo vrij mag zijn) de 2e foto door PS gehaald en vind dit persoonlijk wel beter.
lol@linkadres :)

Oranje draad heb ik geprobeerd, maar werd iets teveel werk voor een foto die ik niet zo heel bijzonder vond.
Nu ben ik denk ik weer te eerlijk :------)

Nogmaals, ik zal voortaan niet zomaar wat plaatsen mits ik er echt van overtuigd ben.
Dat geld niet voor mijn schaapfoto, en ook niet voor de schoen ;)

Keyboard aan de andere kant bevalt me erg goed ! Heb hem zelfs als achtergrond 8)7

Anyway, leuke foto ! De grotere vogel is een leuke eyecatcher.
Wat ik ook mooi vind is ondanks dat het een vrij mono foto is, je toch een goede diepte ervaart !

[ Voor 0% gewijzigd door Lasteraar op 16-01-2013 23:41 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:31:
hahaha heb het als het goed is gefixed.. :P had de vogel behoorlijk slordig verplaatst 8)7
Als het aan mij ligt mag je die vogel er uit verplaatsen :P
Niet boeiend genoeg om naar te kijken, maar te aanwezig om niet naar te kijken.
Wat mij betreft hè ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ok vond het zelf wel wat toevoegen maar nu dus al 2× gehoord dat het eerder storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
Ik vind 'm wel leuk, ware het niet dat 'ie bij mij ook de aandacht opeist. Zonder die vogel zou ik naar het schip kijken, maar nu begin ik met naar het schip te kijken en vervolgens schieten m'n ogen toch naar die vogel :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Zelfs als die vogel origineel was, dan had ik hem nog verwijderd, omdat hij teveel aandacht vraagt en daarmee een niet onaardige foto in de weg staat, c.q. vliegt.

@lasteraar: zonde van de draden en jammer dat je tenen op de foto staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 23:13
Ik vind de vogel ook wel wat hebben, misschien een iets andere locatie voor een betere verdeling. (iets lager en meer naar rechts)

Maar hoe dan ook een mooie foto.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:48:
hmm ok vond het zelf wel wat toevoegen maar nu dus al 2× gehoord dat het eerder storend is.
Ik vind de vogel nu ook te hoog geplaatst. Heb even wat zitten proberen in photoshop. Wanneer je de vogel uitlijnt op de 'spiraal van fibonacci', is er meer balans en kijkt de compositie een stuk fijner naar mijn idee.(link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt wel beter ja. Ik snap die spiraal niet helemaal. Hoe heb je nou aan de hand daarvan de vogel geplaatst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Op het punt waar de spiraal eindigt zeg maar, dat is op één of andere manier een punt wat mensen fijn vinden :P Hoe dat psychologisch allemaal zit weet ik niet, maar het is net zoiets als de regel der derden.

Je kan de spiraal ook draaien, zodat de spiraal bijvoorbeeld rechtsboven of linksonder eindigt.

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 17-01-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah goed om te weten mocht ik ooit weer een vogel verplaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

@Rudedadude: Gave foto, alleen jammer dat de achtergrond zo saai is. Is het trouwens veel anders om te fotograferen onder water dan boven water?
De achtergrond vervaagt al snel onder water, dus het is lang niet altijd mogelijk om daarop wat spannends te krijgen :) Onderwaterfotograferen valt eigenlijk wel mee. Ik heb gesnorkeld en dicht aan het oppervlakte is er nog behoorlijk wat licht beschikbaar. Voor de betere composities moet je vaak wel een stukje onder water zwemmen (en dan je camera nog stil houden), anders krijg je allemaal foto's van schuin van boven. Verder zijn een hoop vissen natuurlijk ook schuw en dan is het de kunst ze mooi van opzij erop te krijgen :) En een stukje nabewerking is vaak ook nodig om de kleurbalans in de foto prettig te krijgen.

Ik maak misschien nog wel een testcase van wat foto's, ik heb er nog wel een heel aantal die goed gelukt zijn.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:26:
Lijkt wel beter ja. Ik snap die spiraal niet helemaal. Hoe heb je nou aan de hand daarvan de vogel geplaatst dan?
Hahn schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:29:
Op het punt waar de spiraal eindigt zeg maar, dat is op één of andere manier een punt wat mensen fijn vinden :P Hoe dat psychologisch allemaal zit weet ik niet, maar het is net zoiets als de regel der derden.

Je kan de spiraal ook draaien, zodat de spiraal bijvoorbeeld rechtsboven of linksonder eindigt.
Precies zoals Hahn zegt inderdaad. Het fijne weet ik er ook niet van, maar vaak werkt het wel goed. Met nadruk op vaak, want je kan het niet bij iedere foto of afbeelding toepassen. Soms is de compositie er gewoon niet naar.

Voorbeeldje met fibonaccispiraal, de rode lijnen heb ik er zelf bij getekend (slordig even een raster gemaakt). :

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/yh6cmvmu12_zpsdc585402.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super! bedankt voor de toelichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:42:
[...]

Voorbeeldje met fibonaccispiraal, de rode lijnen heb ik er zelf bij getekend (slordig even een raster gemaakt). :

[afbeelding]
De verdeling is wel naar die spiraal maar dat betekent niet dat je alles wat je langs die spiraal legt dan maar een goede plaat is. De meer succesvolle platen hebben iets dat langs die lange arm leidt naar het punt van de foto, ie: het onderwerp. Nu werkt het een beetje dubbel. Het is nml, of de boot, of de vogel.

wdb zou het beter werken als door de compositie (bijsnijden) alles naar de boot leidt, zonder een vogel in de lucht.

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 17-01-2013 13:09 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Is er trouwens een manier zodat je makkelijk zon fibonacispiraal in lightroom of PS kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
In Photoshop is het 3 seconden werk, plaatje van Google Images pakken, in je foto plakken (nieuwe laag) en laag op overlay ofzo zetten, als 'ie niet al transparante achtergrond heeft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Voor wie een schaalbare versie zoekt voor in Photoshop (kun je zelf draaien etc.)

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Fibonacci_spiral.svg

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 16:05
In lightroom zit dat standaard in de crop functie

eerst R (crop) drukken, dan kunnje door verschillende overlays met O bladeren.

en dan kun je met shift-O nog door de 8 verschillende beginpunten bladeren :)

[ Voor 23% gewijzigd door Bartske op 17-01-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice! leerzame dag vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bartske schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:08:
In lightroom zit dat standaard in de crop functie

eerst R (crop) drukken, dan kunnje door verschillende overlays met O bladeren.

en dan kun je met shift-O nog door de 8 verschillende beginpunten bladeren :)
Crop functie van Camera RAW en Photoshop hebben ook zoiets. Ik gebruik alleen het standaard raster, maar volgens mij zijn er nog andere opties.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

@manmetplok: mooie foto! Ziet er zelfs een beetje gerenderd uit (wat ik wel mooi vind). De straat rechtsonder is jammer. Ik denk dat schuurtje linksonder beter had gestaan, met meer hemel.

@HMJ: lekker plaatje! De vogel rechtsboven vind ik allesbehalve storend, al is de herplaatsing die anderen voorstellen wellicht iets mooier. Ik vind de vogels op het wad eerder wat afleidend dan de vogel in de lucht.

Mijn bijdrage: deze foto heb ik vorig jaar in Nepal geschoten. Het was een beetje een lucky shot, omdat ik de motor over m'n schouder aan zag komen, me snel omdraaide en schoot. Helaas had ik de camera in portretstand, waardoor de kadering nu vrij krap uitvalt. Ik vind zelf wel erg leuk dat het kereltje naar de camera kijkt, en zijn vader weer naar hem kijkt.

Afbeeldingslocatie: http://oudelohuis.nl/pics/nepal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Leuk moment, jammer dat hij krap aan de voorkant is idd :) maar dat gaf je zelf al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtSpeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 13:01
Netjes! De expressie van het kind (ook al wordt het half geblockt door het sjaaltje), is leuk om zien.
Hij straalt het echt uit dat hij blij is met de motor rit met z'n vader, wat voor een leuke foto zorgt.

Wat gecentered had beter gestaan inderdaad, maar het stoort me eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:39

SomerenV

It's something!

@Gertjan: Vette foto! Inderdaad zonde dat hij zo krap is, maar de rest is echt geweldig! De expressie van de vader, van het kindje en dan ook nog mooi scherp. Misschien dan wel een lucky shot, maar niet minder mooi!

Vandaag moest ik even naar m'n opa toe en dan kom ik altijd langs een wijkje waar een rivier doorheen loopt (in Weert, aan de rand van de weg richting Nederweert, mocht je willen weten waar het is). Anyways, vandaag m'n camera meegenomen om wat foto's te schieten. Ik heb een beetje zitten spelen met zwart-wit en tilt shift in Photoshop en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Het zijn twee effecten die ik doorgaans niet gebruik maar de foto ziet er wel best gaaf uit daardoor (vind ik althans).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Esagq.jpg?1
Groot

Foto gemaakt rond half 9 's avonds met een 50mm-lens. Benieuwd naar de meningen over mijn uitstapje naar zwart-wit en tilt shift!

@hieronder: is gefixed, even niet bij nagedacht :)

[ Voor 12% gewijzigd door SomerenV op 17-01-2013 23:20 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Leuk experiment, maar je bent je ervan bewust dat dit het het Solo testcase topic is? Graag de beste uitkiezen en die laten staan.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ik vind het behoorlijk moeilijk om te zien wat het is waar ik naar kijk en daardoor vind ik hem ook niet zo sterk. Vind je zw omzetting wel mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

^ Met hypz, mijn blik wordt wel naar de rechterkant getrokken, maar ik heb ook geen flauw idee waar ik naar aan het kijken ben... Misschien is dat bij de kleurversie anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gertjan: Leuke foto. Mooi scherp voor een gepande foto, of zat je zelf ook in een rijdend voertuig wat ongeveer even snel ging? Het kind staat met de schoenen op het motorblok, zal waarschijnlijk een kort ritje zijn geweest, ook vanwege het ontbreken van een helm.
SgtSpeedy schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:07:
...(ook al wordt het half geblockt door het sjaaltje)...
Dat is geen sjaaltje, maar een mondkapje. Waarschijnlijk tegen de luchtvervuiling, maar misschien ook om op school niet besmet te worden met griep ofzo.

@SomerenV: Grappig miniatuur effect. Ik moest ook even kijken wat het voorstelde. Een paar schaatsers erbij had het wel afgemaakt.

Gewoon als idee, weet even niet of het zinnig is, maar misschien is dat gephotoshopte tiltshift effect ook wel interessant om te gebruiken bij de stormtrooper-serie, waar je mee bezig bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SomerenV schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:11:
[afbeelding]
Groot

Foto gemaakt rond half 9 's avonds met een 50mm-lens. Benieuwd naar de meningen over mijn uitstapje naar zwart-wit en tilt shift!
Even goed kijken, maar we zien een achtertuin? Tilt-shift werkt wel leuk in deze foto :D

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:44
@ Gertjan: knap dat je hem zo scherp hebt gekregen. Echt een hele mooie foto.
@ SomerenV: Leuk met dat tilt-shift effect. Naar mijn gevoel wel iets te leeg links. Ik vraag me af of dit nu een besneeuwd grasveld is, een meertje, of iets anders..

Paar dagen geleden foto gemaakt;

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8085/8392212533_7acb21769c_z.jpg

Zelf vind ik het jammer dat er geen sneeuw op de bomen lag. Daarnaast ben ik er niet helemaal over uit of het balkon links er op had gemoeten. Daarnaast heb ik een foutje gemaakt, ISO perongeluk op 100 laten staan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind dat wazige stuk links wel een beetje jammer en afbreuk doen aan de foto. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou iso 100 fout zijn? :P Ik had idd het balkon uit beeld gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Balkon zou ik ook even wegcroppen. Verder is je plaat goed scherp. ISO maakt niet zo heel veel uit als je plaat gewoon goed is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Nog een foto van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8508/8394930776_efcb60f720.jpg
_MG_1240.jpg by Piwi91, on Flickr

Ik vind het persoonlijk jammer dat de molen er niet volledig opstaat. Ik had de camera wat hoger moeten laten 'kijken'. Verder is hij wel lekker scherp! Zit wel wat sneeuw op het glas, de storende dikkere vlekken heb ik weggepoetst, de kleinere doet meer fout dan goed in mijn ogen.
Benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Laatst online: 00:00
boe.i schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:48:
@ Gertjan: knap dat je hem zo scherp hebt gekregen. Echt een hele mooie foto.
@ SomerenV: Leuk met dat tilt-shift effect. Naar mijn gevoel wel iets te leeg links. Ik vraag me af of dit nu een besneeuwd grasveld is, een meertje, of iets anders..

Paar dagen geleden foto gemaakt;

[afbeelding]

Zelf vind ik het jammer dat er geen sneeuw op de bomen lag. Daarnaast ben ik er niet helemaal over uit of het balkon links er op had gemoeten. Daarnaast heb ik een foutje gemaakt, ISO perongeluk op 100 laten staan. 8)7
Waarom zou iso 100 verkeerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Inderdaad, zou blij zijn als al mijn foto's op ISO100 konden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boe.i - Zondag nog een keer deze plaat schieten, dan ligt er genoeg sneeuw op de bomen :+ Alleen het balkon stoort me een beetje, verder een leuke plaat!

@superbig91 - Met een lager perspectief denk ik dat je niet alleen de molen erop zou krijgen maar de hond ook een imposantere houding geeft. Van mij had de foto iets lichter en met iets meer kleur gemogen, dat maakt de foto denk ik net iets meer winter.

Laatst heb ik eens geprobeerd om architectuur vast te leggen. Nu ben ik benieuwd wat jullie van de volgende foto vinden!

Zelf vind ik het jammer dat ik de kaders niet helemaal mooi heb kunnen krijgen door gebrek aan ruimte. Daarnaast zit ik nog te twijfelen of de vertekening van het gebouw juist iets toevoegd of dat ik het eruit moet halen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8354/8393938581_4018e79d66_z.jpg
Flat_1 by O_Wouters, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt verstand van architectuur, maar vind in ieder geval de ZW omzetting fraai! wel vraag ik me af waarom het gebouw er op de kop op staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik twijfel of het gebouw wel op de kop staat, de lichtinval in de ramen werkt namelijk niet mee. Ik vermoed dat hier iets gephotoshopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk het vrij zeker te weten gezien een andere foto op z'n flickr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebouw staat inderaad op zijn kop :P Op een of ander manier vond ik dat wel grappig en werken bij deze foto haha

Anders is architectuur altijd maar zo straight forward toch. Vond het dus tijd om er een leuke twist aan te geven. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twijfel een beetje.. Ik moest wel ff moeite doen om te begrijpen hoe het zat (wat ik soms best wel kan waarderen), maar heb hem ook even gedraaid en normaal bekeken en vind het in dit geval niet zo veel toevoegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik stoor me alleen maar aan het feit dat 'ie op z'n kop staat, zonder goede reden. Waardoor ik weinig kan zeggen over de foto zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SplitSecond- : Sorry, rechtop is toch beter. Misschien als je een uitsnede met alleen raampjes had gemaakt en omgedraaid, dat het dan wel gewerkt had?

@superbig91: Lief koppie, grappige dopneus. Leuke foto, zoals genoemd zou nog lager standpunt wel mooier zijn, hoewel zijn achterkant dan wel achter die enorme flaporen verdwijnt. Zonde van de molenwiek.

Deze foto is in het donker gemaakt, resultaat van halfmislukt probeersel. Oorspronkelijk waren er alleen een paar highlights van de ijspegels te zien. Het ijs is door het gebrek aan kleur eigenlijk helemaal niet herkenbaar als ijspegels. (Het origineel heeft ook geen kleur) Ik heb daarom nog getwijfeld of ik deze in het abstract-topic zou plaatsen.

*cut*

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 22:55 . Reden: voorjaarsschoonmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtSpeedy
  • Laatst online: 17-09 13:01
@Sargonaut, ik heb gemengde gevoelens bij je plaat.
Het concept vind ik goed, uitwerking minder.

De voorste ijspegel is niet scherp, en blokkeert daarom de rest van het zicht wat. Stoort me wat.
Op kleine grootte valt de ruis niet zo hard op, maar op het groter formaat merk je enorm veel ruis... (wat ook normaal is als je in het donker schiet)

Een tip misschien (weet wel niet of hij gaat werken) : probeer een lichtbron in te stellen achter/onder de ijspegels die van onder naar boven schijnt. Als je het goed kan instellen, verlicht je de pegels, maar niet de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
@gertjan vette foto, je panning shot is goed gelukt. hij is inderdaad wel wat krap, maar op zich niet storend. Ik ben net terug uit vietnam waar je hele families op brommers ziet.. erg herkenbaar :) tof dat het jochie naar de camera lacht.

@somerenV ik vind het lastig om er uit te halen wat ik nu precies zie. Misschien gaat er door zwart/wit én nog eens tiltshift wat herkenbaarheid verloren. Het idee is wel tof

@boe.i aardig shot, ik moet zeggen dat ik de saturatie rechts wat hoog vindt.. iets te oranje. Misschien kun je dat stuk iets subtieler maken. Het blauwe kader in de verte is wel weer vet.

@superbig91 leuke foto, ik mis wat contrast en helderheid in je foto en idd jammer dat het stukje molen er net niet helemaal op staat, maar dat merk je zelf al op. wel een vette winter plaat. Ben het met splitsecond eens dat een lager perspectief spannender was geweest.

@sargonaut idd nogal een abstracte plaat. Ik mis een duidelijke focus zoals je juist vaak wel in je macro shots hebt. Niets mis mee om af en toe te experimenteren.

Ik ben zelf net terug van 2 maanden Azie.. Thailand, Laos en Vietnam. Echt een mooi avontuur en zo'n 6k foto's geschoten. Ben begonnen met het nabewerken van de foto's van Thailand, en vond dit shot wel aardig. Een conducteur in de sleeper-trein naar Vientiane.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8091/8407323143_261d9b6d99_z.jpg
vietnamese conductor by Joenes, on Flickr

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Veel verscherpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
@toyotaMR2 wel wat ja.. kitlensje op m'n alpha 200 is niet alles qua scherpte. Flickr doet er zelf ook nog een schepje bovenop

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Ik vind hem vet. Erg mooie sfeer neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joenes: Leuke plaat, kijkt erg fijn. Ik houd wel van dit soort niet geposeerde foto's.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8378/8407904107_70e4f0d440_z.jpg
Lonely Moon by Woutoud, on Flickr

Mijn poging om een maan aan knalheldere hemel op de gevoelige plaat te krijgen, ik heb een Vivitar Series 1 28-90mm gebruikt met f11 en sluitertijd 1/20 op ISO 100.
Dat gaf het beste resultaat voordat m'n handen bevroren :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En je had niet bedacht dat je ook kunt croppen? :P Want nu is 'ie wel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ssst, dan zie ju tog hoe zelcht die is!

Crop:
Afbeeldingslocatie: https://poposq.dm1.livefilestore.com/y1pcqiNV5OiN0IEgAAF-6fs0yQv0DMN5c3-nHTQ-4uJvDiTQWU5_kAuOwWAG_3JKOA0oCMO2NE1ypONWqx7o3nZRpdLKkeI1Dlv/Lonely%20Moon_Crop.jpg?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

90mm :O? Dit is hoe de maan er uit ziet @1200mm + 4x digitale zoom (:$).
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8517/8409064478_2946f674f2_z.jpg

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de veelzeggende smilies, maar voor een leek als ik is een beetje uitleg bij zo'n plaatje wel wenselijk ;)
90mm op een NEX-5N met goedkope verloopring Minolta => E-mount trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:34:
Bedankt voor de veelzeggende smilies, maar voor een leek als ik is een beetje uitleg bij zo'n plaatje wel wenselijk ;)
90mm op een NEX-5N met goedkope verloopring Minolta => E-mount trouwens.
Witeken zit een beetje te patsen met z'n millimeters. Maar ik vind wel dat hij een punt heeft, de foto die jij plaatst is niet bijster interessant vanwege het zeer kleine onderwerp. In de crop versie is de maan ook niet scherp.

Bij deze foto ligt dat voor een groot deel aan de apparatuur, met 90 mm kan je de maan op deze manier nooit interessant op de foto krijgen. Daarvoor heb je gewoon meer millimeters nodig. Net als een koolmeesje die boven in een boom zit, dan heb je ook weinig aan 90 millimeter.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@Joenes , mooie belichting !
@ Woutoud , Vind de niet-gecropte versie mooier. Echter een compleet volle maan zou het plaatje leuker maken imho.

Maar juist een duidelijke maan in het midden, met enkel zwart eromheen vind ik wel fraai !
Zo'n close-up is, buiten dat het wellicht technisch wat ingewikkelder is om op de foto te zetten, geen indrukwekkendere plaat.

Met andere woorden, zo vind ik hem leuk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Ik vind ook juist de kleine maan mooier. Leuke desktop achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achja, ik ben 4 weken bezig en ik werk met wat ik heb :P
Voor een eerste poging, met een objectief uit 1985 (met half-kapotte diafragma-ring), ben ik best tevreden. Maar ik snap heel goed dat het beter kan, daarom post ik hier ook.
Een advies dat het met een peperduur 1200mm objectief beter kan, is dan echter niet zo nuttig.

Voor ik het vergeet, bedankt voor de positieve reacties :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
@Woutoud
Het is een leuke foto van de maan, maar inderdaad wat klein om op zich spannend te zijn. Bewaar deze foto en gebruik hem bijvoorbeeld bij een andere foto om de lucht interessanter te maken. Of als achtergrond (mooi egaal zwart en dan een maan ergens). Je mag best tevreden zijn met het resultaat, zeker met die hardware! :)
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:20:
Achja, ik ben 4 weken bezig en ik werk met wat ik heb :P
Voor een eerste poging, met een objectief uit 1985 (met half-kapotte diafragma-ring), ben ik best tevreden. Maar ik snap heel goed dat het beter kan, daarom post ik hier ook.
Een advies dat het met een peperduur 1200mm objectief beter kan, is dan echter niet zo nuttig.

Voor ik het vergeet, bedankt voor de positieve reacties :)
De foto van Witeken is gemaakt met een Powershot sx50 hs, met standaard lens. Equivalent aan 1200mm op fullframe denk ik dat Witeken bedoelt. Je hebt geen dure 1200mm lens nodig dus.

@Witeken
Een mooie foto maar er vallen mij twee dingetjes op:
-Erg veel ruis, ook kleurruis. Van zowel jpeg compressie als ISO setting.
-Veel CA, de rand bovenaan is simpelweg blauw

Aangezien we het toch over maanfoto's hebben, hier een 100% crop eentje van mij.
Afbeeldingslocatie: http://www.ralphhuijgen.nl/sharing/maan_thumb.jpg

1/200s
f/6.3
ISO100
70-200mm f/2.8L IS II USM
Canon Extender EF 2x II
Handheld @ 200mm x 2.0 x crop sensor = 640mm equivalent met FF

De scherpte op 100% crop is wel ok, voor handheld 640mm en 2.0x extender niet slecht vind ik zelf, maar kan beter.
De witbalans is goed en ik vind dat de kraters en inslagen goed te zien zijn :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Paar pagina's geleden waren het schapen, en nu is het de maan :+.
Sibylle schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:03:
Aangezien we het toch over maanfoto's hebben, hier een 100% crop eentje van mij.
[afbeelding]
Mooi foto. Ik vind de krappe crop in het midden door de volle maan goed gelukt. De witbalans vind ik ook goed.

De kraters komen er wel wat minder uit itt mijn foto door de volle maan (geen schaduw).

[ Voor 9% gewijzigd door witeken op 23-01-2013 20:42 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ja inderdaad, ik had wat meer diepte en schaduw willen zien, wel beetje jammer. strakjes schapen op de maan :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Als we het over maantjes hebben....
check deze van mij even:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/319890_2665686537229_874931707_n.jpg
Hoe krijg ik in godsnaam die "blokjes" weg links?? De foto is met plaatselijke brush op -2,7eV gedaan. Verder niks. Ik kreeg al de tip om niet aan de luminance slider te komen.....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Schiet me net te binnen Deathchant ... denk dat je prima weg komt door de "blacks" slider naar beneden te schroeven ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Volgens mij heeft dat puur te maken met compressie van de jpeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:37:
[afbeelding]
Lonely Moon by Woutoud, on Flickr

Mijn poging om een maan aan knalheldere hemel op de gevoelige plaat te krijgen, ik heb een Vivitar Series 1 28-90mm gebruikt met f11 en sluitertijd 1/20 op ISO 100.
Dat gaf het beste resultaat voordat m'n handen bevroren :P
Titel van de foto + compositie vind ik wel geslaagd, maar volgens mij staat je maan niet in het midden en dat vind ik eigenlijk gelijk ook het enige minpunt :P

Mocht je hem ooit wat groter in beeld gaan brengen : 1/20 is niet snel genoeg voor een "bewegende maan" ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

the mod man schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:06:
[...]
Bij deze foto ligt dat voor een groot deel aan de apparatuur, met 90 mm kan je de maan op deze manier nooit interessant op de foto krijgen. Daarvoor heb je gewoon meer millimeters nodig. Net als een koolmeesje die boven in een boom zit, dan heb je ook weinig aan 90 millimeter.
Het is maar net wat je referentiekader is.
- 90mm i.c.m. een (hele) kleine sensor (2.7 crop factor van Nikon V/J-series levert al redelijk wat mm's)
- 'Koolmees' in een bonsaiboom

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Genoeg manen en mm-opscheppers weer :+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-QdbsZJ-kCH4/T_ihveyBxVI/AAAAAAAAAng/3EZixB8Q1yw/s640/IMG_5435.jpg

Vind 'em op zich wel aardig, weet alleen niet of de focus anders had moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik mis een onderwerp/verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@ToyotaMR2: Mijn ogen gaan nergens heen. Ik blijf zoeken naar houvast en een onderwerp. De vlakverdeling is ook erg 50-50. Misschien voor de pittigheid wat meer contrast er in hij is er van de grijstinten (mis echt zwart en wit in de foto).

Als de foto opnieuw zou kunnen; misschien de leuning(???) meer onder een hoek schieten zodat er meer een lijnenspel ontstaat (binnenkomend uit verdwijnend).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik dacht dat foto's zonder een direct onderwerp ook wel konden.
Beter op letten de volgende keer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ToyotaMR2: Mooi strak lijnenspel. Bijna alleen maar rechte lijnen. Kijkt lekker, ook zonder onderwerp.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het hoeft ook geen onderwerp te hebben maar dan moet het een interessant lijnenspel hebben net een punt waar je ogen op kunnen rusten en naar toe getrokken worden. Dat mist deze foto ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

@ToyotaMR2: Ik had er eventueel voor gekozen om de focus op het andere hekje te leggen, dan zou het uiterste puntje van de rechter railing ook scherp geweest zijn.

Ik wou graag het volgende met jullie delen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/48418943/Tweakers%20afbeeldingen/mandarijn%20klein.jpg

Zelf had ik het mooier gevonden, als de rand van het water erop gestaan had. Dat kan helaas niet door het ondiepe bakje. Wat vinden jullie?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik zou 'em iets strakker afmaken. Die kleine spikkels in het zwart ook gewoon zwart maken. En wellicht die druppel rechtsboven weghalen.
Vind vooral dat "blauwige" van/in het water wel mooi.

(en het is mss wel heel veel zwart eigenlijk, mss een lichtere kleur van maken, met een gradient erin ofzo?)

[ Voor 22% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-01-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik had het idee dat ik naar een soort blauwe draad of zo zat te kijken. Pas op de grote versie zie je echt goed dat het water is, maar nog steeds een beetje alien achtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik zou hem schuin maken, als een inkomende meteor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zou hem liever op een mat / glanzend witte achtergrond zien, het zwarte vind ik niet zo lekker afsteken tegen de kleuren, die spatten er nu niet echt van af ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@toyotaMR2, Ik mis ook iets dat de aandacht trekt in de foto
@Silasje: Een mooie inslag. Schuine inslag zou het wat interessanter maken denk ik. Dit soort foto's zijn het mooist als de kleuren er echt lekker vanaf spatten, en echt lekker fris overkomen. Dat doet het hier niet echt mede door de zwarte achtergrond.

Van mij een:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8335/8418670713_acfcd7ab2f_z.jpg
IMG_8537 by Alex de Groot, on Flickr

Vannacht op Schiphol gemaakt was lekker rustig bijna niemand te bekennen. Ik had graag nog een op dezelfde manier gemaakt met iemand die stilstond op de band, maar de paar mensen die voorbij kwamen die liepen allemaal in een flink tempo die band over i.p.v. dat ze stil bleven staan, en dat gaf niet het beoogde resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Met statief? Denk dat een nog langere sluitertijd ook wel leuk was geweest, maar wellicht ook te abstract. Ik mis door het gebrek aan scherpe mensen wel een onderwerp om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ja zeker met statief inderdaad. Dit was al 6 seconden trouwens :) die band gaat niet zo snel :p. Had ook niet super veel de tijd om van alles te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 18-09 20:57
@Sibylle: Goed ingezoomd, niet helemaal scherp. Waarschijnlijk door de beweging van de maan en je camera, scherpstellen lijkt me niet het punt. Verder is het een plaatje van een maan wat we vaker voorbij zien komen. Leuk om te maken, minder leuk om te bekijken. Wellicht kun je de volgende keer een creatief element erin verwerken.
@Deatchant: Het creatieve aspect vind ik hier beter als in de andere maanfoto. Verder niet zoveel commentaar op, die vlakjes zijn vervelend maar liggen niet aan je foto kunsten.
@ToyotaMR2: Het kader is niet nodig. Zeker met een foto die het moet hebben van de compositie wil je graag dat alle aandacht daar naar uitgaat. Dat het visuele beeld bepaald hoe de foto ontvangen word. Ik vind de foto zeker wat hebben, qua uitstraling. Qua verhaal is het niet bijzonder. Misschien een iets groter diafragma gebruiken zodat er meer aandacht komt op de compositie van de totaal afbeelding in plaats van dat je aandacht naar het scherpe punt op de brug getrokken wordt. Wat niet interessant is naar mijn mening, het gaat om de totale compositie.
@Silasje: Goed scherp, mooie kleuren. Ik vind het wel leuk juist als de rand er niet op staat. Dan krijg je mooie bureaublad achtergrond afbeeldingen. Qua rust vind ik het zo ook beter. De vorm kon mooier maar dat is gewoon veel oefenen en veel schieten.
@hypz: Leuk, creatief. Is dit echt 6 seconden? Er zit wel erg weinig beweging in de lampen. De band is ook nog mooi scherp. Het het zelf ook een keer geprobeerd maar dan heb ik het als omgeving gebruikt in plaats van onderwerp. http://www.flickr.com/pho...5574848554/in/photostream

Eigen foto.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8097/8419822358_01b019ab35_z.jpg
winter detail-5179.jpg by walletje-w, on Flickr
Eigen feedback. Ik probeerde hier het verhaal te laten zien van het jongetje dat achter de andere aan probeert te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:40
@Silasje; Heb je ook al eens geprobeerd er een recht-op staande foto uit te snijden, zodat je beeld grotendeels gevuld is met het water en je fruit? Dat en het strakker maken van de losse bubbels en dan doet het me heel erg denken aan een poster die een oom van mij vroeger aan de muur had hangen.
@Hypz; Een langere sluitertijd had misschien ook leuk geweest zoals al gezegd, om de lichtsporen wat meer uit te rekken. Maar ik snap dat je daar misschien geen tijd meer voor had.
@Walletje-w; Het idee vindt ik best leuk, alleen leidt de onscherpte van de personen mij af van het verhaal. Het spoor wat van onderuit naar de schaatsers toeloopt is ook mooi om zo te zien, misschien had een aparte foto daarvan ook niet misstaan.

Dit is mijn eerste poging tot fotografie:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8085/8419904276_e681aa4f5f_z.jpg
Just lying about by Joshyui, on Flickr.

Persoonlijk ben ik niet tevreden met de belichting van de foto, het licht van het raam buiten is te fel naar mijn mening maar ik had geen tijd om dit aan te passen. In deze foto is dus al vrij veel highlight correctie toegepast omdat het anders nog erger was. Misschien moet ik nog de tijd nemen om de stofdeeltjes onderaan de foto weg te werken, maar ik ben bang dat dit al snel te veel op gaat vallen als het niet perfect aansluit. Ook had achteraf de scherptediepte iets groter gemogen, de (onscherpe) haren boven op haar kop trekken nu te veel mijn aandacht weg als ik hem wat groter probeer te bekijken.
Ben benieuwd of jullie nog tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
@hypz Persoonlijk vind ik de foto erg goed gelukt. Mooi donker maar toch wat kleur erin. Vaag en scherp, gaaf!
@walletje-w Helaas zijn de schaatsers niet scherp en ik zie teveel lucht.
@Joshu, ik zou de achtergrond graag minder scherp zien en de poot voorin wat meer scherp. Ook lijk de poot mij links onderin wat af. Wel ontzettend mooi scherp op de kop!

Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l22/Spoorwegen/IMG_2358_zps48d1b42e.jpg
Misschien de man rechts onderin wat meer kroppen. Ik vind de foto vooral gaaf door de beweging en de kleuren! :) Het feit dat we hier met natuur te maken valt gehele weg. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Eerste keer concert gefotografeerd vrijdag in de Ziggo Dome. Hier een foto. Zelf erg tevreden met het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8071/8414504825_6011db6b88_z.jpg
Danny O'Donoghue by Peter vd Ham, on Flickr

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@hypes, nice ! lekker veel snelheid in de foto. Verder onbekend onderwerp
@Walletje, leuke foto ! Tikkie onscherp en grauw en iets te kort gesneden aan de rechterkant

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8471/8419937831_e72e494d7e_z.jpg
klikken voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Robberto: De eerste keer dat ik naar de foto keek, zag ik de vogel helemaal niet. De achtergrond is te druk, denk ik. Verder lijkt het mij ook knap lastig om zo'n foto te schieten, dus ik vind het verder knap dat je het voor elkaar hebt gekregen.
@ Peter_Aragorn: Ik had graag zijn benen en het publiek er bij gezien, dat geeft de foto wat meer verhaal. Verder nette plaat, vind ik.
@ Lasteraar: Mja, het is een foto van een muis... De muis staat er wel scherp en netjes op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Robberto: Al zaten al die mensen er niet achter, dan had ik het misschien wat gevonden, of als iedereen intensief naar die vogel zou kijken, maar niemand kijkt er naar :P Dus nu leidt het publiek alleen maar gigantisch af en valt de hele vogel weg in het publiek eigenlijk.

Peter_Aragorn: Cool shot, had je speciale plekken dat je zo'n goede hoek kon krijgen? Kleur is lekker, weinig ruis (ondanks redelijk hoge ISO) en hij heeft mooie pose. Zou ik ook zeker blij mee zijn.

Lasteraar: Ja, het is een foto van een muis, dat heeft Woutoud helemaal goed gezien! Maar ik vind 'm strak. Al had er een egale/nette ondergrond in gezeten, dan had ik het zelfs een prima productshot voor op de website van Logitech gevonden, maar nu is dat toch nog net wat te druk. Maar belichting vind ik top zo.

edit:
Woutoud, sorry hoor, maar wat hebben mensen aan dit soort commentaar :? Iemand post een foto van het bovenlichaam van een artiest en jij zegt "ik had liever z'n benen en het publiek er ook op gezien". Dat maakt het een totaal andere foto, die in de verste verte niet zou lijken op wat het nu is.

Als jij een foto van de koplamp van een auto post, dan heb jij er toch ook niks aan als ik zeg dat ik liever heel de auto, rijdend op de snelweg, had willen zien?

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 27-01-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een foto van mijn kant, ik ben pas begonnen met het maken van foto's met andere instellingen dan de standaard instellingen. Hierbij een foto van de (kleine) studio waar ik digitale muziek maak:
http://www.flickr.com/pho...421374938/in/photostream/
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8238/8421374938_a95fb7632f.jpg
P1010702 by -Tazer, on Flickr

[EDIT] Bedankt Witeken!

-Tom

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Tom: Op share klikken en de BB code copy-pasten. (met breedte = 640)

[ Voor 16% gewijzigd door witeken op 27-01-2013 20:55 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:37:
[....]
edit:
Woutoud, sorry hoor, maar wat hebben mensen aan dit soort commentaar :? Iemand post een foto van het bovenlichaam van een artiest en jij zegt "ik had liever z'n benen en het publiek er ook op gezien". Dat maakt het een totaal andere foto, die in de verste verte niet zou lijken op wat het nu is.
Geen sorry zeggen als je het niet meent :P
Misschien verwoorde ik het wat krom. Ik mis de connectie tussen artiest en publiek, dat maakt de foto (wat mij betreft) qua compositie minder pakkend.
Als iemand hier een foto post dan ben ik vrij om dat als commentaar te noemen, wat de poster van de foto daar vervolgens mee doet (of kan) is niet aan mij.
Ik vraag me daarbij af of jij degene bent die voor iemand anders kan bepalen of commentaar nuttig is of niet. Dat kan de poster het beste zelf bepalen, volgens mij. Zo heb ik jouw commentaar tot nu toe meegenomen bij het maken van nieuwe foto's.
Als jij een foto van de koplamp van een auto post, dan heb jij er toch ook niks aan als ik zeg dat ik liever heel de auto, rijdend op de snelweg, had willen zien?
Dat is een nogal scheve vergelijking. Er wordt geen foto van een oog gepost.
Ik heb trouwens nog een testcasefoto:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8227/8412438814_23eb588585_z.jpg
Schutting by Woutoud, on Flickr
Ik heb 'm, bij nader inzien, toch wat te krap gecropped, dat zal ik nog een keer aanpassen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:23
@Woutoud, idd zoals je zelf al zegt: te krap links en rechts. Verder vind ik het wel een leuk plaatje :)
@Tom: leuk! Misschien dat het z-w nog wat extremer mag. Vind dat zelf altijd wat mooier.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5466/8412302078_a7556c45c0_z.jpg
Black and White! by Bas Wouters, on Flickr

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:06:
[...]

Geen sorry zeggen als je het niet meent :P
Misschien verwoorde ik het wat krom. Ik mis de connectie tussen artiest en publiek, dat maakt de foto (wat mij betreft) qua compositie minder pakkend.
Als iemand hier een foto post dan ben ik vrij om dat als commentaar te noemen, wat de poster van de foto daar vervolgens mee doet (of kan) is niet aan mij.
Ik vraag me daarbij af of jij degene bent die voor iemand anders kan bepalen of commentaar nuttig is of niet. Dat kan de poster het beste zelf bepalen, volgens mij. Zo heb ik jouw commentaar tot nu toe meegenomen bij het maken van nieuwe foto's.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat commentaar nuttig is als je verbeterpunten noemt. Nu noem je weliswaar een verbeterpunt (namelijk z'n benen erop en publiek erbij, ergo een totaaloverzicht van het concert in plaats van een close-up van de artiest zelf), maar dat is zo drastisch dat het de complete foto totaal anders zou maken.

Je ziet toch zo vaak foto's van artiesten die bijvoorbeeld met hun ogen dicht aan het zingen zijn? Vind je dat dan ook slechte foto's omdat ze 'geen connectie hebben met het publiek' (omdat je het publiek niet ziet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@woutoud, leuke schutting :-)
Kleuren zijn erg prettig.

Kan niet goed bepalen of het de hoek van de foto is, of de schutting zelf. Maar iets is er scheef.
De afbeeldingen lijken was los van de schutting waardoor het geheel een cartoonlook krijgt.
( wat ik overigens niet negatief vind ;) )

Ook nog een zwart/witje van vanavond.
Was wat aan het spelen met de 'bulb' optie, wat niet goed lukt zonder statief overigens.
Vond deze foto wel geslaagd. Maar daar is weinig bulb aan.

Foto is in het donker genomen. De kleurenversie vond ik niet prettig, de zwart/wit daarintegen wel.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8044/8420168093_230a45f845_z.jpg
klikken voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Laatst online: 23:01
Peter_Aragorn schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:14:
Eerste keer concert gefotografeerd vrijdag in de Ziggo Dome. Hier een foto. Zelf erg tevreden met het resultaat.
[afbeelding]
Danny O'Donoghue by Peter vd Ham, on Flickr
Gaaf, maar ik had em op FOK al gezien ;) Jammer dat er daar maar 2 foto`s van je geplaatst zijn, of mis ik er een paar?

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lasteraar schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:20:
@hypes, nice ! lekker veel snelheid in de foto. Verder onbekend onderwerp
@Walletje, leuke foto ! Tikkie onscherp en grauw en iets te kort gesneden aan de rechterkant

[afbeelding]
klikken voor groot
Eek! = een kat dus ik moest gelijk lachen om de tekst bij je foto :D

Probeer de volgende keer de voorkant beter te belichten en een egale achtergrond te regelen voor het geheel zonder overbelichte stukken dan heb je een veel betere foto :)

Ga je nog veel van dit soort foto's maken ?? Dan zou ik een goedkoop setje studioflitsers regelen !!

@
hypz schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:00:
@toyotaMR2, Ik mis ook iets dat de aandacht trekt in de foto
@Silasje: Een mooie inslag. Schuine inslag zou het wat interessanter maken denk ik. Dit soort foto's zijn het mooist als de kleuren er echt lekker vanaf spatten, en echt lekker fris overkomen. Dat doet het hier niet echt mede door de zwarte achtergrond.

Van mij een:
[afbeelding]
IMG_8537 by Alex de Groot, on Flickr

Vannacht op Schiphol gemaakt was lekker rustig bijna niemand te bekennen. Ik had graag nog een op dezelfde manier gemaakt met iemand die stilstond op de band, maar de paar mensen die voorbij kwamen die liepen allemaal in een flink tempo die band over i.p.v. dat ze stil bleven staan, en dat gaf niet het beoogde resultaat helaas.
&
Gdzr schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:33:
@Woutoud, idd zoals je zelf al zegt: te krap links en rechts. Verder vind ik het wel een leuk plaatje :)
@Tom: leuk! Misschien dat het z-w nog wat extremer mag. Vind dat zelf altijd wat mooier.

[afbeelding]
Black and White! by Bas Wouters, on Flickr
Leuk bedacht en uitgevoerd _O_

[ Voor 51% gewijzigd door nero355 op 28-01-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hahn schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:37:

Peter_Aragorn: Cool shot, had je speciale plekken dat je zo'n goede hoek kon krijgen? Kleur is lekker, weinig ruis (ondanks redelijk hoge ISO) en hij heeft mooie pose. Zou ik ook zeker blij mee zijn.
Ja fotopers he. Ik stond tussen de voorste rij van het publiek en het podium in.
spreading schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:08:
[...]

Gaaf, maar ik had em op FOK al gezien ;) Jammer dat er daar maar 2 foto`s van je geplaatst zijn, of mis ik er een paar?
Hier staat de rest:

http://frontpage.fok.nl/s...script-in-ziggo-dome.html

[ Voor 36% gewijzigd door Peter_Aragorn op 28-01-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Laatst online: 23:01
Peter_Aragorn schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:22:
[...]

Ja fotopers he. Ik stond tussen de voorste rij van het publiek en het podium in.

[...]

Hier staat de rest:

http://frontpage.fok.nl/s...script-in-ziggo-dome.html
Kijk, die had ik in het topic niet gezien. Zitten mooie foto`s tussen!

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8086/8425555330_d6e7640a70_z.jpg
klikken voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Peter Aragorn: Gisteren was het nog een testcasefoto: Eerste keer concert gefotografeerd vrijdag in de Ziggo Dome. Hier een foto. Zelf erg tevreden met het resultaat. en de reacties geven geen indicatie om er opeens een showcase van te maken, IMHO. Mij lijkt de foto nogal over(?)belicht en daardoor nogal vlak. Minder licht zou de foto wat drama kunnen geven, denk ik. De gezichtuitdrukking -if any- komt absoluut niet uit de verf. Als ik zo dichtbij zou staan (hoe kom je daar, als "eerste keer fotograaf"?), zou ik voor een wijder objectief gaan, dan een 80-200mm. Je foto is echt niet onaardig, maar als je nu al "zelf erg tevreden" bent, dan leg je de lat lager dan dat ik interessant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Toff schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:41:
@Peter Aragorn: Gisteren was het nog een testcasefoto: Eerste keer concert gefotografeerd vrijdag in de Ziggo Dome. Hier een foto. Zelf erg tevreden met het resultaat. en de reacties geven geen indicatie om er opeens een showcase van te maken, IMHO. Mij lijkt de foto nogal over(?)belicht en daardoor nogal vlak. Minder licht zou de foto wat drama kunnen geven, denk ik. De gezichtuitdrukking -if any- komt absoluut niet uit de verf. Als ik zo dichtbij zou staan (hoe kom je daar, als "eerste keer fotograaf"?), zou ik voor een wijder objectief gaan, dan een 80-200mm. Je foto is echt niet onaardig, maar als je nu al "zelf erg tevreden" bent, dan leg je de lat lager dan dat ik interessant vind.
Ok, ik ga hier toch maar even op reageren. Al weet ik dat ik er spijt van ga krijgen.

Ten eerste: De foto is in mijn ogen, en in de ogen van veel collega fotografen, juist perfect belicht.
Ten tweede: Reden voor het gebruik van de 80-200 is simpel. Het lukte niet om met een 24-70 fatsoenlijk resultaat te krijgen. Hiervoor stonden we te laag ten opzichte van het podium.
Ten derde: Hoe ik daar kom?! Wat dacht je van het hebben van een fotopers-pas?!
Ten vierde: Ik ben er erg tevreden over ja. Het was voor mij de eerste keer dat ik een concert heb gefotografeerd.

Pagina: 1 ... 74 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)