Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 102 Laatste
Acties:
  • 688.012 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx voor de complimenten allemaal. 8)
Elegy123 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:06:
@sargonaut, HEEL erg gaaf. Ik kan echt genieten van dit soort foto's. Ik wil erg graag weten hoe jij deze precies maakt, uit je beschrijving hierboven wordt ik niet veel wijzer :P
Bij het maken van de foto heb ik een combinatie gebruikt van 2 technieken/methodes. Voor info over bokehpanorama's is er een topic in workflow, informatie over focus stacking is op google te vinden. Foto's maken is maar een deel van het proces, er komt ook aardig wat nabewerking bij kijken. (Vooral als je dingen met de hand gaat doen 'uitlijnen,bijwerken van laagmaskers,etc')
Inrage schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:39:
Het zou wel leuk zijn als je eens eens statiefje achter je zet en jezelf filmt terwijl je bezig bent :)
Het zou misschien wel grappig zijn. Het wordt alleen pas echt nuttig als ik ook het hele proces van de nabewerking film, en dat is nog best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Op één of andere manier spreekt jouw stijl mij altijd aan. Ik ga mijn eigen weg met foto's en heb een leuke portfolio gemaakt :) Ik heb nu ook sommige werken in mijn webshop (in mijn sig ;) ) en ben bezig met een website waarop de niet-commerciële dingen komen die ik niet privé houd.

En als ik werk van jou zie dan krijg ik TOCH zin om foto's te maken die daardoor geïnspireerd zijn, en dan bedoel ik de showcase en ook de foto's met zoveel bokeh in de andere topics.
Raar, blijkbaar sluit dat aan op een creatieve kant van mij die ik nog moet ontdekken :P
In welk gedeelte van het land woon je ergens?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sibylle schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 00:17:
Op één of andere manier spreekt jouw stijl mij altijd aan. Ik ga mijn eigen weg met foto's en heb een leuke portfolio gemaakt :) Ik heb nu ook sommige werken in mijn webshop (in mijn sig ;) ) en ben bezig met een website waarop de niet-commerciële dingen komen die ik niet privé houd.

En als ik werk van jou zie dan krijg ik TOCH zin om foto's te maken die daardoor geïnspireerd zijn, en dan bedoel ik de showcase en ook de foto's met zoveel bokeh in de andere topics.
Raar, blijkbaar sluit dat aan op een creatieve kant van mij die ik nog moet ontdekken :P
Erg leuk te lezen dat mijn foto's je inspireren om eens wat anders te proberen. :) Om te beginnen zou je kunnen proberen een 'gewoon' bokehpanorama te schieten en stitchen. Het stitchen kan nog best tricky zijn, en soms is wat extra photoshop kennis onmisbaar. Maar als dat eenmaal lukt, is het eigenlijk gewoon een kwestie van op zoek gaan naar dauw, tegenlicht, en een onderwerp. :)
In welk gedeelte van het land woon je ergens?
Ik woon 'onder een steen' in de buurt van Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 19:42
@RBP, leuke foto, ik zou zelf een iets harder contrast in de foto maken. Daarnaast vind ik de beweging in de taxi wat afleiden.
@Sargonaut, weer een goede foto. Je kan zien dat je er werk van maakt en, zoals al eerder opgemerkt, je hebt een herkenbare eigen stijl (die ik kan waarderen).
@Elegy, sfeervolle herfstfoto, enkel het lichte grassprietje leid me wat af, en ik vind de paddestoel er wat te weinig uitspringen.
@Joenes, lekker licht in de foto, alleen zou ik hem iets anders croppen (stukje van de linkerkant eraf laten). Bokeh is wat onrustig, maar stoort me niet.

Hier een foto die ik onlangs op vakantie heb geschoten. Vind hem zelf nog wat 'punch' missen en het bovenste gedeelte van het wolkendek voegt wat weinig toe (croppen?), maar ben er toch niet heel ontevreden over. Is dus nog wel e.e.a. aan te verbeteren met goede nabewerking (ik ga niet meer terug voorlopig :P), maar daar ben ik nog mee aan het spelen/leren. Hoop op jullie (opbouwende) kritiek!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8201/8172781081_da95308bf1.jpg
Haleakala view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

@Sargonout: leuke foto, het fijne draadje spinrag geeft ook nog wat extra om naar te kijken :) Misschien kan je het kleine kleuren'vlekje' op de voorgrond een beetje meer wegwerken om het geheel nog een tikkeltje homogener te maken?

@GokuSFE434: je zegt het zelf, hij mist wat 'punch'. De kleuren mogen er iets meer uitspringen voor mij, en ik vind dat er ook wat weinig is om naar te kijken. Het uitgebeten stukje lucht voegt idd ook weinig toe m.i.

Hieronder eentje van mij. De kater van m'n vriendin, samen met z'n speeltje. Hij werd de fotograaf een beetje moe ;) Niet spectaculair, maar ik vond 'm wel leuk. Buiten de resize, komt ie recht uit de camera.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8208/8173780261_91de2ef666_z.jpg
Miauwkes! by Vincent Van Den Berghe, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:34
@Slonzo Leuke foto! Goed timing of geluk, maar eitherway geslaagd vind ik. De ogen van het koetje (?) leiden me wel een beetje af, en ligt de focus goed op de kat? Volgens mij op de ogen van de kat, en niet echt op de mond, maar dat kan aan Flickr liggen vermoed ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@Sargonaut: Mooi gedaan weer, je bent inmiddels meester in je techniek volgens mij. Het onderwerp / compositie vind ik verder niet zo heel boeiend.

@Goku: Ik vind het wel een mooie lanschap plaat. Mooi opgebouwd in lagen. Als ik zo van onder naar boven je plaat bekijk zie ik allerlei verschillende lagen in kleuren die goed bij elkaar passen, en een mooie verhouding tussen het land en de zee / lucht. Ik zou er zelf niet gaan afcroppen nog, ik vind de verhouding wel mooi zo.

@Slonzo: Leuk moment. Het koetje wel een behoorlijk storend element in de foto. De aandacht ligt daardoor niet hoofdzakelijk meer op je onderwerp. Het koetje haalt de foto best wel uit balans.

[ Voor 67% gewijzigd door hypz op 11-11-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
@ Elegy123: Ik vind de bokeh wat onrustig.

@sargonaut: Wederom een erg mooie plaat! Als ik dan echt iets moet zeggen vind ik de wazige voorgrond rechtsonder iets storen, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. Erg mooie plaat!

@GokuSFE434: Fijne dieptewerking in je foto. Maar in de nabewerking ben je in de lichten wel wat doorgeschoten want daar zijn wel wat uitgebeten plekken te vinden, jammer.

@Slonzo: Ook ik zou de koe er uit croppen. Leuk moment!

Een foto uit het archief van Zuid Afrika. Te krap gekaderd, daar baal ik een beetje van..

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8483/8172001109_42c6dffee1_z.jpg
Baobab, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
@Rob Zoals je zelf zegt, inderdaad te krap gekaderd. Verder stoort het me dat het gras voorin geen silhouet meer is, maar gewoon zichtbaar is, wellicht dat wat donkerder maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ff in PS alles zwart maken levert geen mooie resultaten op. Maar met wat burnen kan je nette resultaten bereiken :). En als je dan toch bezig bent, kan je die vreemde vlek op de stam zwart maken. Verder vind ik het wel een toffe foto. Die krappe kadrering stoort me niet echt.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@ Muldert: Ik heb al eens geprobeerd om het gras donkerder te maken, maar op groot formaat mis je dan toch wat dieptewerking. Zal er nog eens naar kijken

@ Witeken: Zal die vlek er uit poetsen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het dan teveel silhouet en te weinig foto is.. Vergelijk ze eens, post de geburnde versie eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Muldert schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:32:
@Slonzo Leuke foto! Goed timing of geluk, maar eitherway geslaagd vind ik. De ogen van het koetje (?) leiden me wel een beetje af, en ligt de focus goed op de kat? Volgens mij op de ogen van de kat, en niet echt op de mond, maar dat kan aan Flickr liggen vermoed ik..
De focus ligt (helaas) idd meer op de ogen. De DoF is iets te klein (50mm f/1.8), de bek is niet scherp genoeg. Ik was m'n nieuwe 50mm prime aan het testen en ik kreeg geen waarschuwing, dus het was een "nu afdrukken of geen foto"-momentje ;) Op klein formaat valt het niet zo op, op groter formaat is het overduidelijk. Jammer, maar helaas... Weer wat bijgeleerd voor volgende keer: dieren niet meer op f/1.8 schieten ;)
hypz schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:26:
@Slonzo: Leuk moment. Het koetje wel een behoorlijk storend element in de foto. De aandacht ligt daardoor niet hoofdzakelijk meer op je onderwerp. Het koetje haalt de foto best wel uit balans.
RobB_W schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:04:
@Slonzo: Ook ik zou de koe er uit croppen. Leuk moment!
Hebben jullie gelijk in. Ik vond het een twijfelgevalletje: het geeft de foto wat extra om naar te kijken, maar het mag de aandacht niet teveel van de kat afleiden. Als ik die koe er helemaal afcrop, wordt de foto echter veel te krap. Ik zou ze dus moeten wegclonen, denk ik. Of op een andere manier minder 'intrusief' maken, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar zou krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Kan je proberen om de ogen van de koe gewoon helemaal weg te werken naar iets wits? Dan ziet het er misschien niet meer uit als een koe, maar leidt het misschien ook minder de aandacht af.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Slonzo schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:30:
[...]

De focus ligt (helaas) idd meer op de ogen. De DoF is iets te klein (50mm f/1.8), de bek is niet scherp genoeg. Ik was m'n nieuwe 50mm prime aan het testen en ik kreeg geen waarschuwing, dus het was een "nu afdrukken of geen foto"-momentje ;) Op klein formaat valt het niet zo op, op groter formaat is het overduidelijk. Jammer, maar helaas... Weer wat bijgeleerd voor volgende keer: dieren niet meer op f/1.8 schieten ;)

[...]

[...]

Hebben jullie gelijk in. Ik vond het een twijfelgevalletje: het geeft de foto wat extra om naar te kijken, maar het mag de aandacht niet teveel van de kat afleiden. Als ik die koe er helemaal afcrop, wordt de foto echter veel te krap. Ik zou ze dus moeten wegclonen, denk ik. Of op een andere manier minder 'intrusief' maken, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar zou krijgen :/
Je kat gaapt vast wel vaker, dan heb je weer kans een betere te maken. Als je die koe helemaal weg moet clonen is weer niet echt de moeite waard, en of het mooi word is ook maar de vraag. Alleen de ogen van de koe weghalen lijkt mij niet te helpen. Het is gewoon een wit ding zowat zo groot als het hoofd van de kat en het ligt ook nog eens meer in de voorgrond dan het hoofd van de kat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
@GokuSFE434, mooie en technisch goede foto met genoeg kleur vin ik, jammer eigenlijk dat ie ophoudt. De foto maakt mijn interesse van het gebied waar je deze genomen hebt alleen maar groter.
@Slonzo, tis een scherpe foto maar ik weet niet goed waar het focus punt op ligt of had moeten liggen, het komt net niet over is mijn gevoel.
@RobB_W, idd een beetje krap maar verder wel een nette foto, het effect van de zon maakt het allemaal net wat bijzonder'der dan normaal.

Dan de mijne, genomen in Berlijn afgelopen week.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8201/8176284596_094b9b813d_z.jpg
Ignorance is bliss by loewie1984, on Flickr

Puntje van kritiek in mijn ogen is dat het meisje rechts haar hand niet stil heeft, van de andere kant is dit wel een foto waar beweging in zit dus ik vind het zelf ook wel weer wat hebben.

De titel van de foto vond ik wel treffend, de kinderen van nu zijn onwetend over wat zich heeft afgespeeld zoveel jaar geleden, ze zijn gelukkig met een zeepbel.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De beweging van de hand stoort me niet, hoort er juist bij. Wel zit de hand tégen de rand aan en had ik 'm beter gevonden als er onderin minder en bovenin meer ruimte had gezeten :) Maar verder wel leuk moment.

En als je toch zelf al over de titel begint: ik vind die titel een nogal negatieve toon hebben, terwijl het juist een vrolijke foto is. Het suggereert nu eigenlijk alsof er iets is (op de foto) wat ze niet zien*. Als je dan toch wilt uitstralen dat een kind al blij kan zijn met een zeepbel, dan zou ik niet zo'n zware uitspraak nemen, maar eerder iets als 'joy of a kid' oid.

Maar dat ter zijde, de foto hoort het verhaal te vertellen, niet de titel :+ (En dat doet deze foto ook wel overigens)

* Door de titel verwachtte ik eigenlijk dat er ergens iets ergs (bijvoorbeeld een zwerver die op de grond slaapt of een poster over ALS oid) te zien zou zijn, terwijl de kinderen op de voorgrond leuk aan het spelen zijn en een fijn leventje hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 12-11-2012 15:14 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
@elegy123 leuk herfst shot maar het is een erg druk beeld zo. Misschien kun je met vignetting de kijker nog wat meer naar het onderwerp leiden. Qua compositie en scherpte verder prima.

@sargonaut erg mooie plaat weer.. dat spinnerag links is echt enorm scherp. Ik zou ook erg geinteresseerd zijn in een workflow filmpje (tijdens shoot + post processing)

@gokuSFE434 mooi shot maar de kleuren komen niet erg natuurlijk op mij over, het blauw is mij bijvoorbeeld iets te aanwezig. Het lijkt ook alsof alleen het voorste stuk berg scherp is.. Ik vind het een goed shot, maar in de nabewerking kan er nog wat verbeterd worden denk ik.

@Slonzo goeie timing zeg! Ik heb zelf ook een kat en heb hem al een paar keer geprobeerd te fotograferen terwijl hij gaapte maar dat blijft erg lastig. Het speeltje kan er misschienaf gecropped (zoals de rest al zei)

@loewie leuk actie shot. Tof om het enthousiasme van de kinderen zo te zien. Ik vind de zwart wit toning ook wat somber, maar ik neem aan dat je dit hebt gedaan om de gekleurde achtergrond minder aanwezig te maken. Ik ben het met Hahn eens wat betreft de titel. Aan de andere kant.. als fotograaf heb je juist de creatieve vrijheid om een bepaalde sfeer te creeren in een foto. In dit geval roept het zelfs op tot dialoog ;).

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sargonaut: Mooi, alleen zou ik het sprietje wat de bloem kruist hebben weggeknipt.
@ GokuSFE434: Ik mis iets aan scherpte, zou dat kunnen komen door de dampen?
@RobB_W: Je zegt het zelf al inderdaad, wel een geslaagd silhouwet.
@Loewie1984: Ik denk dat je hier iets te veel teert op het feit dat het in Berlijn genomen is wat met de oorlog te maken heeft. Eigenlijk vind ik dat niet zo veel met het plaatje te maken hebben, omdat je dat niet uit de foto afleid. Als je dit bijvoorbeeld bij het Joods monument had gedaan zou ik het plaatje meer vinden kloppen.

Ik was vorige week in Lissabon en heb daar een mooi klooster bezocht. Er waren bijna geen andere mensen dus de sfeer was er geweldig (stil, spook en sprookjesachtig) en ik heb alle foto's van het gebouw zonder mensen kunnen maken inclusief het dakterras.

Ik heb deze overigens als wallpaper ingesteld aangezien ik hem daar wel geschikt voor vond.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8484/8179482458_8907e306a0_z.jpg
Dreamland by beyond architecture, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
Iedereen bedankt voor de reacties op mijn foto. Ik had wat betreft kleuren zelf wat moeite om er iets uit te halen, het was lastig licht (3,5km hoogte, tussen 2 wolkendekken in). Scherpte had inderdaad ook anders gekund, maar ervoor gekozen hier om slechts f9 te doen. De rode vlakte naar de kraterrand achteraan strekte zich ongeveer 20km uit, de twee bergtoppen die je in de verte ziet liggen resp. 120 en 160km ver weg. Dus helemaal scherp wilde ik niet juist vanwege de dieptewerking.
Ik ga in elk geval nog een keer het origineel van begin af aan nabewerken, kijken wat er nog meer uit te halen is (geen straf, mooie herinnering aan een fantastische plek :)

@loewie, toffe foto, zwart wit past goed, alleen ook ik zou liever meer ruimte boven en minder onder zien. En misschien een tikje rechtsom draaien.
@RobB_W, goed perspectief voor een dergelijke foto, alleen kadering had w.m.b. iets ruimer gemogen en inderdaad ook het gras als silhouet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:22:

Ik was vorige week in Lissabon en heb daar een mooi klooster bezocht. Er waren bijna geen andere mensen dus de sfeer was er geweldig (stil, spook en sprookjesachtig) en ik heb alle foto's van het gebouw zonder mensen kunnen maken inclusief het dakterras.

Ik heb deze overigens als wallpaper ingesteld aangezien ik hem daar wel geschikt voor vond.

[afbeelding]
Dreamland by beyond architecture, on Flickr
Beetje (te) veel met de kleuren gespeeld? Het blauw is, zeker in het midden, tegen het paarse aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:22:
@Loewie1984: Ik denk dat je hier iets te veel teert op het feit dat het in Berlijn genomen is wat met de oorlog te maken heeft. Eigenlijk vind ik dat niet zo veel met het plaatje te maken hebben, omdat je dat niet uit de foto afleid. Als je dit bijvoorbeeld bij het Joods monument had gedaan zou ik het plaatje meer vinden kloppen.
De Berlijnse muur is een gevolg van de periode na de 2de wereldoorlog, mijn intentie was dus het eenvoudige geluk van kinderen die 'niets' van dit alles weten en begrijpen vast te leggen. Had ik de foto in Vlissingen gemaakt had het absoluut een andere naam gehad.

Maar bedankt met de feedback, ook van de anderen :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:31:
[...]

Beetje (te) veel met de kleuren gespeeld? Het blauw is, zeker in het midden, tegen het paarse aan :P
Ik heb inderdaad de Hue subtiel iets verplaatst om het wat dromeriger te maken. Misschien een beetje te? Het was er op dat moment ook al aardig pastelkleurig in de lucht.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@ gadgetgek: mooie foto, maar gezien de cleane compositie toch een paar puntjes: de schaduw van de balustrade had er van mij in zijn geheel op mogen staan. Daarnaast zou ik in ieder geval het stukje baluster geheel recht weghalen, net 1 bolletje is een beetje jammer. En dat zou ik dan ook doen bij dat stukje tpv de derde baluster van rechts en tussen de tweede en derde van linksboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
@Gadgetgek Gave foto! Lijkt zoals gezegd wel erg bewerkt maar dat stoort me totaal niet. Inderdaad een niveautje Wallpaper. Compositie had van mij wel iets ruimer gemogen.

Naar aanleiding deze post van Sargonaut wilde ik het stiekem zelf ook eens proberen. Wat vinden jullie ervan?

Nogmaals dus: Alle credits aan Sargonaut, ik heb er weinig van zelf verzonnen ;-)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8202/8179641978_0b23130000_z.jpg
Verrassing! De foto is klikbaar.
ISO 3600
f/8
1/50

Mijn eigen commentaar is dat de rij bomen op de achtergrond nu écht heel erg grijs is, ik had het mooier gevonden als er een sprankeltje kleur in zat. Door een foutje van mij was dat helaas niet meer mogelijk, maar als de foto bevalt zal ik hem eens opnieuw bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Of 'ie bevalt? Dat moet je bij jezelf afvragen vind ik, als jij 'm geslaagd vindt, maar je wilt 'm beter, dan moet je dat doen. Niet af laten hangen van anderen ;)

Ik vind het wel een leuk effect, maar ik stoor me een beetje aan dat alles naar rechts overhelt. Dat zal komen doordat de bomen naar rechts leunen en niet zozeer omdat de foto scheef is, maar dat is wat mij stoort. En ISO3600? Dat zal wel 3200 zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Hahn schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:12:
Of 'ie bevalt? Dat moet je bij jezelf afvragen vind ik, als jij 'm geslaagd vindt, maar je wilt 'm beter, dan moet je dat doen. Niet af laten hangen van anderen ;)

Ik vind het wel een leuk effect, maar ik stoor me een beetje aan dat alles naar rechts overhelt. Dat zal komen doordat de bomen naar rechts leunen en niet zozeer omdat de foto scheef is, maar dat is wat mij stoort. En ISO3600? Dat zal wel 3200 zijn geweest?
Hmm nee Aperture zegt 3600. Maar mijn D5100 zegt dat het 3200 was... Bedankt voor je commentaar overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er ook nog eentje waar de schaduw wel op staat, maar hier komen de pilonen weer te veel naar het midden(vinden jullie niet?).
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8340/8179725464_3681f2227f_z.jpg
Dreamland v2 by beyond architecture, on Flickr

Het schaduwen verhaal is me eigenlijk door jullie pas opgevallen. Ik vraag me af hoe het geweest was als ik wat verder naar achteren had gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
De lucht is nu nog paarser geworden :X Is je monitor niet gekalibreerd of vind je het zelf wel mooi? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Ik vind deze prima in verhouding hoor! Mooie plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:28:
De lucht is nu nog paarser geworden :X Is je monitor niet gekalibreerd of vind je het zelf wel mooi? :P
Allebei denk ik. Ik heb geprobeerd de tweede iets minder te doen als de eerste, maar ik ben er onbewust overheen gegaan. Alleen ik zie nagenoeg geen verschil tussen de twee. Wel heb ik de pech om op een 15" laptopscherm te moeten werken bij gebrek aan een desktop-pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Muldert, het concept is goed, maar ik mis wat diepte. Misschien kun je het gekleurde iets dieper maken, door bijvoorbeeld het rood iets meer te verzadigen en wat shadows erin te knallen.

gadgetgek....leuke compositie, zeker, maar het is en blijft een veredelde balustrade wat ikzelf weinig spannend vind. Daarnaast vind ik het toch te paars, en ik zou ook iets meer shadows erin gooien ;)

Fairy Pools, Isle of Skye in Schotland:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/292891_2463003030268_1239400201_n.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Death
Lol, als ik op het plaatje klik sluit de pagina. Nu kan ik geen pixels peepen :(.
Ontopic: De kleuren vind ik wel mooi, misschien wel een kléin beetje te licht. Ik vind het alleen spijtig dat de boom niet uit het landschap komt. Voor derest mooie foto :).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deathchant: Kan het niet met zekerheid zeggen/zien, maar de foto lijkt qua dieptewerking best veel op een 'Brenizer panorama'. Ben wel nieuwsgierig naar wat voor lens of techniek je gebruikt hebt. Mooie foto in ieder geval, mooie scherptediepte en licht. In de rechterbovenhoek had ik de rots even weggekloond.

@gadgetgek: Ik vind de kleuren en compositie van de eerste beter. Wel had ik, om de foto wat cleaner te maken, het torentje tussen de balustrade en het kleine stukje pilaar langs de rand weggehaald.

@Muldert: Erg netjes gedaan. Ik voel me vereerd. 8) Leuk dat je dezelfde kleur gebruikt hebt. :)

En vanmiddag nog even een panorama gestitched. :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8070/8178702434_05f9c92b65_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:47:
[...]

Allebei denk ik. Ik heb geprobeerd de tweede iets minder te doen als de eerste, maar ik ben er onbewust overheen gegaan. Alleen ik zie nagenoeg geen verschil tussen de twee. Wel heb ik de pech om op een 15" laptopscherm te moeten werken bij gebrek aan een desktop-pc.
De vorige vond ik al veel te paars en deze is toch echt paarser :P

Links normale kleur (blauw) voor een lucht, rechts jouw lucht:

Afbeeldingslocatie: http://oaklandlocal.com/sites/default/files/i/img_8708_blue_sky2.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8340/8179725464_3681f2227f_z.jpg

Isch geen klein verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:43:
En vanmiddag nog even een panorama gestitched. :

[afbeelding]
Ik vind dat kader eerlijk gezegd iets dat mijn moeder wellicht mooi zou vinden en dat is niet als compliment bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@witeken, probeer eens met een ECHTE browser, niet IE :P Ik kan er gewoon op klikken :) kep em geupload op facebook en niet flickr. Dus het pixelpeepen zou gebaseerd zijn op een facebook-verkrachte scherpte. Maar voor jou: https://fbcdn-sphotos-e-a...03030268_1239400201_o.jpg

@sargo, shite idd, die rots hoort er niet te zijn. Ik had em wat lager gecropt. Ik zal het ff wegclonen. En nee hoor, geen speciale technieken. Gewoon een 200mm foto op f/4 :)

Edit: even over jouw foto....het paddelstoeltje is niet scherp. Deze foto is net wat te krap qua scherptediepte. Je andere in je case vond ik toch beter ;) Ik vind trouwens wel dat je hiermee op professioneel gebied mee moet verder gaan. Ik heb toch al wat macro/panorama foto's gezien, maar nog nooit echt op deze manier. Je foto's zijn sfeervol en brengen een gevoel goed over.

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 13-11-2012 19:00 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Sargonaut: Prachtig! Mooie schouwcase!
@Deathchant: In die post ging ik naar een afbeelding van de site tweakimg. En die site sluit blijkbaar automatisch de pagina als je erop klikt. Ligt denk ik niet aan IE? Nu ik 'm groter kan bekijken is het nog een mooiere foto :).

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:39

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Sargonaut: mooie sfeervolle plaat, al vind ik die brede rand iets teveel van het goede.

@Deathchant: Hele mooie kleuren, nice. Misschien iets meer naar rechts met die boom?

@gadgetgek: wel nette compo. Lucht is wel apart :D

@Muldert: Dat grijs is een beetje doods. verder wel nette compo :)

@loewie: leuke actieplaat. Ik vind je standpunt voor het mooie wel te hoog.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8487/8182978675_65e00056b6_z.jpg
The fisherman @ Nationaal park De Biesbosch by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@gadgetgek: door de kleur van de wolken heeft het wat weg van een 3d render vind ik. Verder mooie shot.
@Deathchant: mooie kleuren
@Sargonaut: ik vind hem spookjesachtig, maar ik zou het kader weglaten
@ marceltuit: de foto is op zich mooi, maar ik vind hem erg fel.

En dan hier mijn nieuwe foto, genomen op de Keizersgracht in Amsterdam:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8341/8182989380_5ff2b474b4_z.jpg

f8
iso 100
8 sec

Ik heb de foto iets gecropped en in Gimp het contrast minimaal opgekrikt (+2)

Ik vind zelf dat de kleuren mooi zijn geworden en dat het een goede sfeer neerzet. Jammer dat er rechts niet ook een auto reed :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
het is inderdaad erg sfeervol. Mooi gemikt met die lichtstralen. Enige puntje van kritiek zijn de hogere bosjes wat de diepte nu wat weghalen naar mijn gevoel. Terechte showpost !

En een eigen ontmaagdingspoging voor hier: gemaakt tijdens een voetbalwedstrijd waar de fans helemaal los gingen. Ik was er eerst nog niet helemaal tevreden over, maar met nog wat nabewerking en hem vaker zien ben ik er toch gelukkig mee en zelfs stiekem een beetje trots :)

Afbeeldingslocatie: http://static.nationalgeographic.nl/pictures/genjUserPhotoPicture/mediaBig/11/22/40/rellen-402211.jpg

(verplaatst uit showcase topic)

[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 14-11-2012 17:45 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 23:28

Milo.

klik

Polthemol,

Sorry maar ik vind hem niet showcase waardig, opzich een mooi moment maar het is dat je erbij zegt wat het is. Het fenomeel voetbal supporters en bengaanse fakkels enzo zie je niet echt, hiervoor is de rook te erg aanwezig. Erg jammer want ik denk dat de sfeer zeker aanwezig was op het moment, maar met name door de vele rook waardoor het totaalplaatje voor mij wat onduidelijk is en de persoon aan de onderkant wat te krap gekaderd is vind ik het persoonlijk geen showcase.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
@marceltuit, vind de foto een lekkere relaxte sfeer hebben, alleen de kleur is me persoonlijk iets te fel om dat gevoel ook echt te krijgen. Hij mag wmb best wat donkerder.
@Sj44k13, leuke lichtval op het water, maar had hem zelf meer in het midden van de brug genomen voor de symmetrie. Ook lijkt ie een tikje scheef.

Hier nog één van mij waar ik zelf nog mee aan het stoeien ben qua belichting/nabewerking.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8208/8185412913_44a2c77ce5.jpg
Lava on the Big Island

Zelf vind ik rechtsonderin veel te leeg, maar helaas kwam er geen lava tevoorschijn toen we daar stonden. Waar ik niet ontevreden over ben is toch de scherpte, alhoewel niet top toch redelijk. Had nogal last van de trillende lucht door de behoorlijke hitte die van de lava afkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Milo. schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:44:
Polthemol,

Sorry maar ik vind hem niet showcase waardig, opzich een mooi moment maar het is dat je erbij zegt wat het is. Het fenomeel voetbal supporters en bengaanse fakkels enzo zie je niet echt, hiervoor is de rook te erg aanwezig. Erg jammer want ik denk dat de sfeer zeker aanwezig was op het moment, maar met name door de vele rook waardoor het totaalplaatje voor mij wat onduidelijk is en de persoon aan de onderkant wat te krap gekaderd is vind ik het persoonlijk geen showcase.
Daarom is het ook een testcase, en geen showcase :) Ik vind zelf inderdaad dat de kadering wat ruimer had gemogen. Maar leuk gemikt wel! Rook kan de fotograaf uiteraard niets aan doen he?

@Goku wat mij betreft veel te donker. Vind het een mooie compositie maar had veel lichter gemogen. Ik snap je poging (het lava er meer uit laten spatten - pun intended) maar ik had liever ook de ondergrond gezien. Geen idee waar ik nu naar aan het kijken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Oops Muldert, had er even bij moeten vermelden dat de foto vanuit het showcase-topic is verplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GokuSFE434
Muldert schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:43:
[...]

@Goku wat mij betreft veel te donker. Vind het een mooie compositie maar had veel lichter gemogen. Ik snap je poging (het lava er meer uit laten spatten - pun intended) maar ik had liever ook de ondergrond gezien. Geen idee waar ik nu naar aan het kijken ben.
Ik ga kijken wat ik er nog aan kan doen, maar de ondergrond was ook daadwerkelijk echt zwart (gestolde oude lava) :) ik ga nog even stoeien met de foto in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Nordlys schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:45:
Oops Muldert, had er even bij moeten vermelden dat de foto vanuit het showcase-topic is verplaatst :)
Haha oh. Dan is de reactie van Milo. begrijpelijker. Sorry Milo. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milo. schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:44:
Ik zag toch gelijk waar het om ging, als iemand die niet van voetbal houdt :p Ik denk dat het plaatje toch wel wat contrast en vulling mist om interessant te zijn, er is gewoon niet zoveel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx voor alle reacties op mijn foto('s). :)

@Deathchant: Mogelijk dat de onscherpte bij mijn foto door het verkleinen komt, maar misschien dat het toch scherper had gekund. (Groot formaat op FotoThing) Het grote formaat is niet bijgewerkt wat stitchfoutjes betreft.
Deathchant schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:56:
Ik vind trouwens wel dat je hiermee op professioneel gebied mee moet verder gaan. Ik heb toch al wat macro/panorama foto's gezien, maar nog nooit echt op deze manier. Je foto's zijn sfeervol en brengen een gevoel goed over.
Erg mooi compliment op mijn werk! :) Het lijkt me wel erg leuk, maar ik vind het moeilijk om er serieus op professioneel gebied iets mee te gaan doen, zoals ik eerder al aan Hypz schreef doe ik het voorlopig als hobby en zie ik wel wat de toekomst brengt.

@marceltuit: Mooie kleur en compositie. De bovenste helft, dat je net door de mist de achtergrond ziet is ook mooi gedaan.
@sj44k13: De weerspiegeling op het water is wel cool. Met een kleiner diafragma (f/16) en een langere sluitertijd was het water nog strakker geweest.
@polthemol: Zonder dat hoofd op de voorgrond, was de foto naar mijn idee veel beter geweest.
@GokuSFE434: De lava staat er goed op, de rest is wat te donker. Je zou nog kunnen proberen van het donkere gedeelte plaatselijk de belichting aan te passen.

En nog een ijskoud plaatje. 8) :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8063/8182103350_9c698bf4f8_z.jpg

• RobB_W
Hmmm, de witte vignettering trekt meer mijn aandacht dan het onderwerp. Foto is mooi zoals altijd, maar de vignettering vind ik te heftig..

Verwijderd

Tnx. :) Hier nog een versie zonder de vignette. Vond zelf de achtergrond een beetje onrustig en rechtsonder te donker, vandaar... :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8064/8186775727_7e054591b4_z.jpg
Iced 2_1 by Tommy van der Velden, on Flickr

• Muldert
@Sargonaut Ik vind de tweede versie wel mooier, maar nog steeds so-so. Er is naast het onderwerp weinig om naar te kijken. Voor abstracte fotografie wel geslaagd dus, maar ik vind dat er te weinig is om naar te kijken.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

@polthemol: buiten de te krap gekaderde vleesklak en gsm valt er te weinig te zien op de foto, de rook is te dik. Je intentie is goed; je wil een bepaalde sfeer overbrengen. Maar ik moet er een beetje naar zoeken, en zelfs dan weet ik niet goed waar het over gaat... Jij zegt voetbal, voor mij kan het evengoed een lynchmob zijn :+

@goku: op zich wel een leuke foto. Zou nog beter kunnen moest de ondergrond iets lichter zijn, ik denk de lege hoek rechtsonder dan ook meteen veel minder stoort :) Lijkt me in ieder geval iets dat heel interessante platen kan opleveren, als je er op het goede moment staat. In je exif staan wel enkele rare dingen:
Exposure 0.02 sec (1/50)
Aperture f/3.5
Focal Length 1862 mm
ISO Speed 1600
Exposure Bias +62 EV
1862mm en +62EV :?

@sargonaut: alweer een heel geslaagde kerstkaart. Wanneer doe je eens wat met kerstballen? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Slonzo op 15-11-2012 11:16 ]

• hypz
Slonzo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:03:
@sargonaut: alweer een heel geslaagde kerstkaart. Wanneer doe je eens wat met kerstballen? ;)
Lijkt mij inderdaad mooi, zo'n sargonaut plaat met kerstballen en bokeh van de kerstlichtjes :)

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties. :)
hypz schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:55:
Lijkt mij inderdaad mooi, zo'n sargonaut plaat met kerstballen en bokeh van de kerstlichtjes :)
Ik had hetzelfde idee laatst ook, zou best een mooie plaat op kunnen leveren. Heb alleen geen kerstboom, en ik doe verder ook niet aan kerst. Eerlijk gezegd vind ik het vreselijke dagen, echt een kwestie van overleven, helemaal niet zo leuk als je alleen bent.

Foto van gister, vond het blaadje wel mooi oplichten in de zon.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8339/8188198206_ce54f96afc_z.jpg
Fallen leaves by Tommy van der Velden, on Flickr

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
@Sargonaut: ik vind de 2de kerst plaat een stuk mooier als achtergrond dan de eerste.
(Ja flickr houd dit tegen, maar je bent een tweaker of niet. ;) )

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@ Sargonaut: mijn Canon Powershot SX260 HS gaat helaas maar tot f8. Wel kan ik een langere sluitertijd proberen de volgende keer :). Die gaat tot 15 seconden en als mijn camera wordt gekraakt kan ik hoger (ben de naam van dat project even kwijt).

Verwijderd

Sargonaut: de laatste vind ik niet zo geslaagd, het zijn enkel blaadjes in nat gras en hoewel de kleuren wel mooi zijn vind ik de compositie niet zo boeiend. De vorige (iced) vind ik wel leuk, en de tweede versie lijkt me beter dan de vorige. Wel denk ik dat je met wat meer nabewerking de ijskristallen die in focus zijn er net iets meer af kunt laten spatten. Misschien iets meer met de curves spelen?

GokuSFE434: de onderkant is me iets te zwart. Ik ga er vanuit dat het licht van de lava ook het gestolde deel nog wel iets verlichtte, dus misschien dat je nog iets uit de schaduwen kan halen in de nabewerking?

polthemol: leuk moment vastgelegd, en ook goede kleuren. Ik denk dat ik alleen liever had willen zien waar die man een foto/filmpje van maakte; blijkbaar is er nogal wat gaande, waarom daar dan geen foto van? Als alternatief was het misschien beter geweest meer in focus te krijgen?

Van mezelf:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8342/8188677158_2840341042_z.jpg
Fog - Bicycle by npmeijer, on Flickr

Ik ben nog redelijk conservatief in de nabewerking geweest om het geheel realistisch te houden, al denk ik erover voor wat meer silhouettering te zorgen. Denk dat de compositie goed is; van laag naar hoog met de fietser, paal en boom op deze manier.

• hypz
@Kasuras: Mooi hoor, mooi die balans in de foto tussen de fietser en de boom.
@sargonaut: Kleuren zijn magnifiek, compositie niet heel sterk

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Sargonaut: Wij krijgen toch allemaal met kerst en nieuwjaar een kerstkaartje met 1 van jouw awesome kerstfoto's erop hèè :D? Hell, richt een (kerst)kaart bedrijf op en je wordt rijk :p.
Sj44k13 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:37:
(ben de naam van dat project even kwijt).
Canon Hack Development Kit
CHDK
;)

Tweakblog van de maand

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Sargonaut: Zou ik Iced 2_1 in 1920x1200 mogen hebben? O-)
Als foto is hij inderdaad wat kaal - alhoewel ik dat bij de meeste van jouw foto's ook juist een sterk punt vind - maar bijvoorbeeld als wallpaper is hij top. :)

'Fallen leaves' is qua compo en onderwerp wat minder, alhoewel de kleuren wel erg goed zijn.

Kasuras: De sfeer is, mede dankzij de mist, mooi vastgelegd. Wel mag hij denk ik wat meer contrast, ook al past het ietwat fletse ook wel bij de mist.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:29:
Tnx. :) Hier nog een versie zonder de vignette. Vond zelf de achtergrond een beetje onrustig en rechtsonder te donker, vandaar... :

[afbeelding]
Iced 2_1 by Tommy van der Velden, on Flickr
Mijn complimenten ;) Mooi hoe dat stukje uit de bokeh tevoorschijn lijkt te komen!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

Bedankt voor alle complimenten op mijn foto's! _/-\o_
Jewest schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:23:
@Sargonaut: ik vind de 2de kerst plaat een stuk mooier als achtergrond dan de eerste.
(Ja flickr houd dit tegen, maar je bent een tweaker of niet. ;) )
Toch wel een leuk compliment, dat je de lelijke naverscherping van Flickr voor lief neemt, om mijn foto alsnog als achtergrond te gebruiken.
witeken schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:30:
Hell, richt een (kerst)kaart bedrijf op en je wordt rijk :p.
Tja, daar zeg je me wat. Wie weet...
Ghost Dog schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:44:
Sargonaut: Zou ik Iced 2_1 in 1920x1200 mogen hebben? O-)
Als foto is hij inderdaad wat kaal - alhoewel ik dat bij de meeste van jouw foto's ook juist een sterk punt vind - maar bijvoorbeeld als wallpaper is hij top. :)
Omdat je het zo netjes vraagt. ;) :Iced (1920x1200)

@Kasuras: Leuke compositie, zwart/wit is ook wel goed bij deze foto. Op groot formaat heeft de fietser naar mijn idee misschien iets teveel beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:37
@Sargonaut
Kleuren zijn fijn, maar voor mij had het onderwerp wel iets groter gemogen (de blaadjes). Weet niet of dat überhaupt mogelijk was om dan dezelfde bokeh en lichtinval op de blaadjes te creëren, maar vind de verhouding van de grootte van het onderwerp vs rest van de plaat te groot.

@Kasuras: Compositie vind ik leuk, het zwart/witte vind ik ook goed passen bij de mistige omgeving. Qua silhouettering is dat misschien iets wat je kunt proberen, wellicht komt de fietser daardoor wat sterker uit de plaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8481/8198534309_0dd0424365_z.jpg
Glow 2012 by wazeggie, on Flickr

Gemaakt op Glow in Eindhoven. Punt van kritiek vind ik de wat krappe kadering aan bovenkant, en de onrustige achtergrond. Ben niet van het photoshoppen, dus dat laat ik zo (heb wel wat gespeeld met levels in LR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
De krappe kadering aan de bovenkant stoort mij persoonlijk niet zo, maar die aan de onderkant des te meer. Erg leuk kleurenspel, abstract ook, maar ik denk dat het leuker was geweest als er aan de onderkant nog wat meer zichtbaar was. Maar wellicht heb je dat geprobeerd en zag dat er niet uit, I don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:39

Polariteit

Fietsende fotografeur

@thumblex.: vette plaat, die kleuren vind ik super. Alleen de achtergrond links vind ik storend. Had van mij ook effen zwart mogen zijn. Kadering vind ik niet zo storend.

@Kasuras: niks op aan te merken, mooie sfeervolle foto. Netjes :)

@Sargonaut: Leuke foto, het rode blaadje had iets meer op de voorgrond mogen liggen.

@Goku: lava is wel nice, maar verder idd veels te donker.

@polthemol: leuk foto, al had die kale kop wel iets meer in beeld mogen staan ipv zo krap tegen de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@thumblex.: Hij is wel erg braafjes rechtop gemaakt. Ik zou eerder 45 graden zijn gegaan, denk ik. Verder inderdaad een beetje krap, maar die achtergrond is echt zonde. Je zou echt eens wat moeten gaan doen met nabewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

@Sargonaut: Er zitten af en toe juweeltjes tussen hoor! Vooral doorgaan met de bokeh panoramas.
@Kasuras: doet me een beetje denken aan 's ochtends naar het werk fietsen :P
@thumblex: zo te zien was dat gebouw op de achtergrond ook voorzien van verlichting. Wellicht had je er juist iets moois mee kunnen doen voor je foto?

Van mij een experimentje met toning:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8197/8191067413_1a7cd46b9e_z.jpg
Palendijk by DunkNL, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Kasuras, ziet er goed uit, mooi contrast had alleen persoonlijk voor mij véél wijder gemogen (boom er helemaal op en fietser kleiner) :)

@Thumblex, aparte foto maar de achtergrond stoort mij te erg ;)

@Goku33, toning vind ik goed bij de foto passen en het heeft ook wel sfeer, ik vind persoonlijk alleen het onderwerp niet boeiend genoeg om er naar te blijven kijken.

Hier een teaser foto van een komende urbex serie van mij genomen in het St. Anna klooster :)

St. Anna Preview
5D Mark II, Samyang 14mm f/2.8, 1/60s, ISO 400, f/2.8

[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 24-11-2012 17:09 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Laatst online: 20:41
@Kasuras,
Goeie keuze om B&W van te maken. Mooie foto!

@thumblex
Mooie plaat. De kleuren vallen meteen op en hij is goed scherp.

@Goku,
Excuses, maar niet echt een interessante foto na mijn mening.

@Ventieldopje,
Vette plaat net zoals de rest van je foto's. Weinig vervorming! Goed bewerkt.

Hier komt die van mij. De foto is best wel laat genomen. Gisteren om 17:29. Het was al bijna donker. Van 19 foto's heb ik voor deze gekozen. Mijn doel was om een Zeiss 3D foto te schieten. In mijn ogen is dat ook best wel goed gelukt, maar een kok is altijd tevreden over zijn eigengemaakte eten!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eq8KCnVnnUtsWkGBoTaaOIrR/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Hamed op 18-11-2012 10:39 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Sorry, maar wat mij betreft is het niet gelukt.

Ik zie gewoon een foto met beperkte DoF die je met een redelijk snelle lens van elk willekeurig merk kunt schieten.

De manier om een 3D look te krijgen is juist om niet zo'n kleine DoF te maken. Gebruik dus bv f/5.6 ipv 1/.8
Je krijgt dan het effect dat je foto op het eerste gezicht over een groot gebied scherp is. Maar je ogen merken onbewust toch de verschillen in scherpte als gevolg van de DoF waar. En dat is volgens mij wat het 3D effect veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hamed schreef op zondag 18 november 2012 @ 10:39:

Hier komt die van mij. De foto is best wel laat genomen. Gisteren om 17:29. Het was al bijna donker. Van 19 foto's heb ik voor deze gekozen. Mijn doel was om een Zeiss 3D foto te schieten. In mijn ogen is dat ook best wel goed gelukt,

[afbeelding]
Om 3D pop te krijgen moet je juist één onderwerp nemen en die heel erg laten isoleren, zo erg dat 'ie eruit lijkt te komen (waardoor het 3D lijkt). Hier heb je niks wat er echt uit springt, want je hebt op een groot stuk grond met bladeren gefocust en daarvan is dus ook een deel onscherp. Dus 3D-pop heeft het in ieder geval niet :P

Op groot formaat vind ik 'm best een aardig sfeertje hebben, ondanks het ontbreken van de 3D-pop though ;)
maar een kok is altijd tevreden over zijn eigengemaakte eten!
Da's een nieuwe uitspraak voor me. Sowieso is een (top)kok volgens mij juist nóóit tevreden over zijn eigen gemaakte eten... :+ Het kan namelijk altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

mjtdevries schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:03:
Sorry, maar wat mij betreft is het niet gelukt.

Ik zie gewoon een foto met beperkte DoF die je met een redelijk snelle lens van elk willekeurig merk kunt schieten.
Snelle Google:
It's to do with the way the image goes out of focus, both Leica and Zeiss seems to quickly go out of focus, quicker than some other lenses. So there is a greater contrast between in focus and out of focus areas. I remember seeing on some other site a comparison which showed that even at the same aperture the way these lenses render were visually different
Het is met andere merken ook mogelijk, maar minder "makkelijk". Het lijkt me dat een "3D" foto creeëren net het doel van zijn testcase is ;). Om in 1 korte zin te zeggen dat ie niet gelukt is lijkt me wat kort door de bocht. Maar dat is het sowieso op Tweakers.
De manier om een 3D look te krijgen is juist om niet zo'n kleine DoF te maken. Gebruik dus bv f/5.6 ipv 1/.8
Je krijgt dan het effect dat je foto op het eerste gezicht over een groot gebied scherp is. Maar je ogen merken onbewust toch de verschillen in scherpte als gevolg van de DoF waar. En dat is volgens mij wat het 3D effect veroorzaakt.
Zie hierboven, je hebt juist wel weinig DOF nodig.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Laatst online: 20:41
Bedankt iedereen. Ik ga zo nog eens proberen :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
@Goku33
Toning geeft sfeer en past imo goed bij jaargetijde, alleen mis ik ook een duidelijk onderwerp.

@Ventieldopje
Ziet er gaaf uit. Het zou zo uit een game kunnen komen. Is alleen niet mijn smaak, de heftige nabewerking, maar het is wel mooi gedaan.

@Hamed ben benieuwd wat je nieuwe resultaat wordt.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8210/8195428807_57977e72c6_z.jpg

Vanochtend voor het eerst ooit met photoshop aan de slag geweest, om de onrustige achtergrond weg te werken. Had het al flink verminderd dmv levels in Lightroom, maar de te belichte stukken moest ik handmatig wegpoetsen. Dit is dus het resultaat daarvan. Tevens iets andere crop (want een lantaarnpaal hoefde ik niet weg te croppen, maar kon gebrusht worden :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:28
thumblex. schreef op zondag 18 november 2012 @ 15:06:

Vanochtend voor het eerst ooit met photoshop aan de slag geweest, om de onrustige achtergrond weg te werken. Had het al flink verminderd dmv levels in Lightroom, maar de te belichte stukken moest ik handmatig wegpoetsen. Dit is dus het resultaat daarvan. Tevens iets andere crop (want een lantaarnpaal hoefde ik niet weg te croppen, maar kon gebrusht worden :+ )
Ik vind hem al een heel stuk beter zonder die afleiding in de achtergrond :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
@Goku33
Toning geeft sfeer en past imo goed bij jaargetijde, alleen mis ik ook een duidelijk onderwerp.

@Ventieldopje
Ziet er gaaf uit. Het zou zo uit een game kunnen komen. Is alleen niet mijn smaak, de heftige nabewerking, maar het is wel mooi gedaan.

[afbeelding]

Ah super! Stukken beter. Is er een mogelijkheid om de crop aan de onderkant wat te verminderen? Zou graag wat meer van de paal zien waar de lichten op staan, of is de foto gewoon zo gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
Muldert schreef op zondag 18 november 2012 @ 19:52:
[...]

Ah super! Stukken beter. Is er een mogelijkheid om de crop aan de onderkant wat te verminderen? Zou graag wat meer van de paal zien waar de lichten op staan, of is de foto gewoon zo gemaakt?
Helaas, in de hoogte is er niks meer gecropd, kon niet verder naar achter omdat er een muur in de weg stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
witeken schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:14:
Het is met andere merken ook mogelijk, maar minder "makkelijk". Het lijkt me dat een "3D" foto creeëren net het doel van zijn testcase is ;). Om in 1 korte zin te zeggen dat ie niet gelukt is lijkt me wat kort door de bocht. Maar dat is het sowieso op Tweakers.
Nee dat is niet kort door de bocht.
3D effect is een gevoel dat je bij een foto krijgt. Het gevoel dat je naar een echte 3D foto zit te kijken met een 3D brilletje op. Dat gevoel krijg je wel of krijg je niet bij een foto.

En ik constateer gewoon dat ik dat gevoel niet heb bij die foto.
Zie hierboven, je hebt juist wel weinig DOF nodig.
Die thread laat alleen maar zien dat heel veel mensen geen flauw idee hebben wat er met Zeiss 3D effect bedoeld word. In die hele thread zie ik ook geen enkele foto met een mooi 3D effect.

Maar in die thread van jou zeggen ook al een heel stel andere mensen dat het niks met kleine scherptediepte te maken heeft.

Ik vermoed dat jij zelf ook nog weinig fotos met mooi 3D effect hebt gezien. Dus ik zal een paar voorbeelden zoeken.
Om te beginnen een hele fraaie: driekwart doorscrollen in de thread zie je een foto van een leguaan.
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/822469/1
Met name het gedeelte van de kop onder het oog heeft een prachtig 3D effect. Je kunt de dikte en ruwheid van de schubben in de huid gewoon voelen. Alsof je 'm echt kunt aanraken.
Met DoF heeft het duidelijk geen zier te maken, want dat gedeelte van de kop is volledig scherp. En toch kan je van elke aparte schub vertellen hoe ver ie uitsteekt.

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/822469/0
De foto met de strobalen helemaal onder aan de pagina. Zeer grote scherptediepte, en toch een mooi 3D effect.

Een extreem voorbeeld waar een liefhebber van het Zeiss 3D effect laat zien dat het wat hem betreft absoluut niet met kleine DoF te maken heeft:
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/991641/3
De fotos van dat metalen trapje op f/1.4 en f/5.6

Twee aardige fotos met de veel verguisde Canon 50/1.8
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/530337/3
Kijk vooral bij die tweede foto eens naar die M16. Dat ding heeft echt een 3D effect.

Als je bovenstaande threads leest dan zie je dat veel mensen denken dat superieure resolutie erg belangrijk is. Maar in onderstaande thread staan ook een aantal mooie voorbeelden waarbij vooral de lichtval belangrijk is. Daar ook een aantal voorbeelden van Frank Doorhof die er van overtuigd is dat het voor 90% bepaald word door licht en brandpuntsafstand.
http://www.fredmiranda.com/forum/topic/530337/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Uit jouw eerste link vind ik dit één van de betere voorbeelden: http://cyberphotographer.com/5D/CZ351.4/0805lowrez.jpg, het is bijna alsof z'n gezicht echt naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Goku33

@Ventieldopje

[afbeelding]

Beter maar nu zie ik duidelijke clipping in de lampen alleen, toch nog even mee spelen dus :X

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
Ventieldopje schreef op zondag 18 november 2012 @ 23:52:
[...]

Beter maar nu zie ik duidelijke clipping in de lampen alleen, toch nog even mee spelen dus :X
Verandert van scherm? Clipping zat ook al in eerste versie. Heb nog iets in het histrogram lopen schuiven, maar dat maakt weinig uit. De bronnen van het licht zijn op sommige stukken volledig vol gelopen in opname, valt niks aan te recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thumblex, Mooie paarse kleur in de foto. Ik vind hem zeer geslaagd
@Hamed, Ik sluit me aan bij eerder genoemd commentaar van mjtdevries
@ Ventieldopje, Gaaf hoor. Lijkt idd net uit een game te komen.
@ Goku33, Toning lijkt aardig gelukt. Verder niet heel spannend

Vanochtend ook even een fototje in de mist geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8483/8199890552_524da2eea6_z.jpg
mist 2 by Mavi86, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:32:
@thumblex, Mooie paarse kleur in de foto. Ik vind hem zeer geslaagd
@Hamed, Ik sluit me aan bij eerder genoemd commentaar van mjtdevries
@ Ventieldopje, Gaaf hoor. Lijkt idd net uit een game te komen.
@ Goku33, Toning lijkt aardig gelukt. Verder niet heel spannend

Vanochtend ook even een fototje in de mist geschoten.

[afbeelding]
mist 2 by Mavi86, on Flickr
Mooi in balans! Het enige wat me een klein beetje stoort, is de vuilnisbak op de achtergrond. Vind de manier waarop je de vormen en de algehele sfeer hebt vastgelegd goed geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
mcdronkz schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:48:
[...]

Mooi in balans! Het enige wat me een klein beetje stoort, is de vuilnisbak op de achtergrond. Vind de manier waarop je de vormen en de algehele sfeer hebt vastgelegd goed geslaagd.
Volledig mee eens. Mijn enige verdere punt van kritiek is de bak met purple en green fringing die in je foto zit :X
Rechtsboven rondom de tak valt het mij enorm veel op. Zie in de exif dat je al gebruikt maakt van lightroom, dus dat zou ik nog even wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

thumblex. schreef op maandag 19 november 2012 @ 10:50:
[...]

Verandert van scherm? Clipping zat ook al in eerste versie. Heb nog iets in het histrogram lopen schuiven, maar dat maakt weinig uit. De bronnen van het licht zijn op sommige stukken volledig vol gelopen in opname, valt niks aan te recoveren.
Is me simpelweg niet opgevallen omdat de achtergrond me te veel opviel ;) Dat sommige stukken dicht lopen wil niet zeggen dat het niet te repareren is ;) Uit mijn hoofd zijn er zo twee manieren om dit makkelijk te doen:

1. In Lightroom met de hue/saturation sliders spelen in het Camera Calibration gedeelte, dit is niet het zelfde als alle andere hue/saturation sliders ;) Met een beetje priegelen kun je hier een veel rustigere overgang mee creëren en het probleem oplossen. Ik gebruik dit ook wel eens bij mijn band foto's als ik te maken heb met stukjes overbelichte stage lights want daarmee had ik exact het zelfde probleem ;)

2. Als het in Lightroom er niet beter op wordt kun je proberen in Photoshop de delen te clonen, het zijn vrij egale stukken. Je kunt ook het witte een lichte kleurtint geven van de kleur lamp waardoor het minder opvalt iets in die buurt ;)

@Mavi1986, Mooie mist opname alleen is zoals al eerder genoemd de CA zelfs op klein formaat al wel behoorlijk zichtbaar ;) Verder zou je als dat leuk vind hier nog prima heel veel extra sfeer aan toe kunnen voegen door aan de slag te gaan met photoshop ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 19-11-2012 15:23 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het commentaar

ik heb het groen in de foto wat omlaag gehaald en poging gedaan om de prullenbak weg te krijgen met PS. Ben nog niet zo'n held met PS maar zolang je niet in vol formaat kijkt zou je haast zeggen dat er geen prullenbak heeft gestaan :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8481/8199285215_32d8b06994_z.jpg
mist 2 remake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Mavi, al iets beter ja ... als je het niet zou weten zou je het niet zien als je niet gaat pixel-peepen al kan de tak van de boom het misschien verraden ;) Rechts bovenin zit nog steeds aardig wat purple-fringing helaas!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm idd nu je het zegt ( moest wel ff googlen wat je bedoelde ).. Wellicht ga ik nog een poging wagen om het weg te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Goku33: Ik vind de kleuren zoals bij deze, die je op Flickr hebt staan, mooier en beter bij de dijk passen, geeft het meer een antieke uitstraling.

@Ventieldopje: Mooie foto. Het raam is wat fel, maar het zachte licht binnen is erg mooi. De afwas staat er nog. :X Geeft gelijk zo'n idee dat het pand plotseling verlaten is, en waarom dan...

@hamed: Ik zie het effect wel, niet dat ik als 'lens-noob' het Zeiss 3D effect herken, maar ik zie wel enige diepte. Daarom best een leuke foto, hoewel niet echt een onderwerp.

@thumblex.: De clipping zou je kunnen verzachten door met de 'natte vinger' in photoshop het geclipte gebied wat te vervagen.

@mavi1986: Zonder prullenbak is het inderdaad beter, minder groen bij de 2de versie is mooier. Ik zou de tak nog wat natuurlijker 'afsnoeien'.

Ben bij deze foto in photoshop wat aan het spelen geweest met kleurvariaties en laageigenschappen. :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8059/8201279444_9a437aaa74_z.jpg
Blue dawn 2 by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

kleur is in ieder geval goed! Alleen die grote "flare" stoort omdat hij zo dicht op het onderwerp zit. Uitsnede is verder perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx. :) Ik vond zelf de grote flare wel cool, maar hij zit inderdaad erg dicht op het onderwerp. Bijna alsof 'ie er aan vastgeplakt zit. Klein beetje ruimte ertussen had wel mooier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mavi1986: Zal al aan mij liggen, maar ik vond het groen in het gras bij de eerste versie mooier :P
@Sargonaut: Net als de meesten die ik tot nu toe van je ben tegengekomen, een mooie foto. De rand om de foto is in dit geval niet echt mijn smaak.

Mijn eerste foto hier :*)
Wat ik zelf jammer vind is dat het misschien wat rommelig is aan de zijkanten van het gebouw.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/IMG_1439.jpg
groter

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Wat ik er tof aan vind is dat het gebouw in de verte lijkt te verdwijnen, mede door de weerspiegeling van dat gebouw aan het einde.

De rommeligheid rechts is inderdaad wat jammer. Ik had misschien mijn positie net even verschoven zodat die ene lamp rechts net buiten beeld zou vallen. Maar misschien had je dan juist meer rommel gecreëerd.

Is dat een ster boven het gebouw?

Ik vind de plaat mooie kleuren hebben :Y

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ik vind m ook wel gaaf. mooie kleuren. De rommel vind ik wel meevallen hoor. Hij lijkt overigens wel een tikkie naar rechts te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Cool, prettig om naar te kijken. Kleurenpalet en compositie zijn prima. De voorkant van het gebouw is misschien een beetje onderbelicht, maar dat valt wel te corrigeren. Als je je echt stoort aan de rommeligheid, kun je daar met een beetje moeite wel iets aan doen maar ik weet niet of je dat echt moet willen. De eerste indruk is echter goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. :)
douPel schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:13:
Ik vind m ook wel gaaf. mooie kleuren. De rommel vind ik wel meevallen hoor. Hij lijkt overigens wel een tikkie naar rechts te staan.
daar kon je wel eens gelijk in hebben. Zal er eens naar kijken.
mcdronkz schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:18:
Cool, prettig om naar te kijken. Kleurenpalet en compositie zijn prima. De voorkant van het gebouw is misschien een beetje onderbelicht, maar dat valt wel te corrigeren. Als je je echt stoort aan de rommeligheid, kun je daar met een beetje moeite wel iets aan doen maar ik weet niet of je dat echt moet willen. De eerste indruk is echter goed! :)
Ik ga me daar denk ik niet aan wagen. In lightroom aan de schuiven trekken lukt me wel maar echt bezig in photoshop gaat mij niet zo goed af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:25:
[...]

Ik ga me daar denk ik niet aan wagen. In lightroom aan de schuiven trekken lukt me wel maar echt bezig in photoshop gaat mij niet zo goed af. :P
Eitje man ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/5493141/wutwut.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha niks meer aan doen. :P
Ik vermoed dat jij er iets meer ervaring mee hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HMJ: Goede compositie. Ik zie de rommel niet zo. Wat me wel stoort zijn de pixelige flares van de 2 lampen rechtsonder, en de fiets die half verstopt achter de pilaar tegen het gebouw aanstaat.
Grappig, en erg netjes gedaan. :D _/-\o_

Ik heb er zo ook een gemaakt. Niet zo mooi als hierboven, maar kreeg na het zien van het aangepaste plaatje dit idee, vond het wel leuk even vlug te proberen hoe het eruit zou zien. :D :

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/2sby8zksopdemaan.jpg
Pagina: 1 ... 69 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)