Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste
Acties:
  • 688.010 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:09:
@HMJ: Goede compositie. Ik zie de rommel niet zo. Wat me wel stoort zijn de pixelige flares van de 2 lampen rechtsonder, en de fiets die half verstopt achter de pilaar tegen het gebouw aanstaat.

[...]

Grappig, en erg netjes gedaan. :D _/-\o_

Ik heb er zo ook een gemaakt. Niet zo mooi als hierboven, maar kreeg na het zien van het aangepaste plaatje dit idee, vond het wel leuk even vlug te proberen hoe het eruit zou zien. :D :

[afbeelding]
Bijzonder plaatje zo :9

Die fiets en de flares zijn idd jammer. Die flares komen overigens ook al vrij beroerd uit de camera rollen. Had volgens mij destijds beter de canon 10-22 kunnen kopen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:03
Ik ben een enorme beginner dus vind het a: lastig om feedback te geven op mensen die duidelijk al veel deskundiger zijn dan ik en b: het spannend om iets van mij te posten hier. Maar goed: nu guts no glory :)

@sargonaut: waar kunststukje weer. Alhoewel het niet mijn smaak is vind ik het extreem knap hoe je de grens tussen iets vastleggen en een bijna abstract kunstwerk weet te bewandelen. Ben erg benieuwd waar dit je nog verder brengen gaat.

@HMJ Mooie plaat, vind het perspectief erg vet net als de kleuren. Afgezien van de inderdaad wat rommelige rechterkant is ook de lamp aan de linkerzijde iets te nadrukkelijk aanwezig naar mijn smaak. Trekt mijn aandacht in ieder geval waardoor het mijn blik weg trekt bij het fantastisch in beeld gebrachte gebouw.

Dan hierbij mijn eerste echte poging tot nachtfotografie. Ik heb er ook een gerichte vraag bij: hoe zouden jullie deze foto croppen? Er is wel erg veel lucht nu maar ik vind zelf dat "vegerige" ook wel mooi. Had ik de foto sowieso wat lager moeten maken zodat de reflecties meer in beeld waren? Kom maar op met de ongezouten meningen in ieder geval, leer ik van.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8487/8190202939_7be84ef9fd_c.jpg
2012nachtrotterdam-103 by jelmerv, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebouw lijkt vrij donker en vlak. Ik zou zelf de boel nog wat oplichten. De uitsnede lijkt niet heel verkeerd zo eventueel 4×3 van maken.
zoiets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Dank voor de feedback en de tijd en moeite die je hebt genomen om hem zelfs even door lightroom te halen. Ik ga het zelf ook eens proberen, ben benieuwd of dit allemaal redelijk ruisvrij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik zou ook een aantal andere uitsnedes proberen, waarbij het gebouw iets minder centraal staat.
Ook ben ik wel benieuwd hoe een landscape-crop eruit ziet, met het gebouw op ongeveer 1/3 van de linkerkant.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8345/8205162577_0eba96e4e9_c.jpg

Hierbij mijn foto van afgelopen zondag! :+
Ik vind het een geslaagde foto, maar eigenlijk mis ik een beetje een hoofdonderwerp. Ook vond ik het jammer dat ik de foto uit de hand moest schieten waardoor hij niet 100% scherp is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
Hij heeft wel een lekker warm, bijna nazomerig, sfeertje. Ikzelf zou graag of wat meer detail van de steiger zien (schaduwen iets oplichten?) of helemaal niets. Nu zie ik rechts alleen wat vage contouren. Ik vind de tekening van de kale takken tegen de wolken wel erg geslaagd trouwens.

@Ghost Dog: ik snap wat je bedoeld. Ook dat ga ik eens proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door jelveen op 21-11-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSteeman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:13
@HMJ: Zoals hiervoor ook al gemeld: Erg gaaf kleurenpalet! Best een mooi gebouw ook, doet mij een beetje denken aan het ING gebouw hier vlakbij in Amsterdam.

@jelveen: Ik denk dat het gebouw een beetje wegvalt in de achtergrond en zou dan ook net als HMJ als voorbeeld heeft gedaan de schaduwen/belichting iets omhoog gooien, dan is het een prima foto. Grappig ook die hijskranen die als een soort antennes uit het gebouw lijken te steken :)

@-Bas: Mooi met die reflecties van de palen in het water! Ik vind het alleen jammer dat het verschil in belichting zo klein is tussen de palen en de bomen erachter, nu zie ik wel dat er iets van een brug loopt, maar niet goed genoeg. Ik zou de brug dus óf iets donkerder maken zodat het echt een silhouet wordt óf de brug juist iets lichter maken zodat hij van de achtergrond te onderscheiden is.

Ook ik heb afgelopen zondag een HDR gemaakt van de zonsondergang. Het leek net of de zon onder ging achter de bergen :P

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8059/8205247973_c11b2a154a_z.jpg
flickr-1.jpg by Vincent Steeman, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
VSteeman schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:52:
Ook ik heb afgelopen zondag een HDR gemaakt van de zonsondergang. Het leek net of de zon onder ging achter de bergen :P
Ik denk dat ik een minder fletse versie, met dichtlopende schaduwpartijen op de koop toe, beter zou waarderen. Ook jammer dat de voorgrond zo onscherp is. Een samengestelde foto van een scherpe voorgrond met een scherpe achtergrond zou, wat mij betreft dan, een meerwaarde kunnen hebben.
De lucht is wel heel bijzonder en fijn van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Bedankt voor het commentaar, op mijn beeldscherm is de foto wat groter dan dat ik hem op flickr heb geupload. Hierdoor lijkt het hout vrij donker. Op groter formaat is het iets anders!

Wat jouw foto betreft Vsteeman; Ik vind het een geslaagde foto alleen vind de kleuren op de achtergrond (bomen vooral) wat grijs. Had dit graag iets donkerder gezien. Maar aangezien je een HDR hebt gemaakt, moet het geen probleem zijn om dit iets te corrigeren! :| :+

[ Voor 2% gewijzigd door -Bas op 21-11-2012 17:26 . Reden: Lekkere zinsopbouw Bas... ]

• VSteeman
Toff schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:03:
[...]

Ik denk dat ik een minder fletse versie, met dichtlopende schaduwpartijen op de koop toe, beter zou waarderen. Ook jammer dat de voorgrond zo onscherp is. Een samengestelde foto van een scherpe voorgrond met een scherpe achtergrond zou, wat mij betreft dan, een meerwaarde kunnen hebben.
De lucht is wel heel bijzonder en fijn van kleur.
Bedankt allebei voor het commentaar! Heb nu de schaduwen wat donkerder gemaakt, ziet er inderdaad iets beter uit. De voorgrond heb ik onscherp gehouden om te voorkomen dat deze teveel zou afleiden, maar misschien is dit een kwestie van smaak :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8485/8208362112_7b6bbbc42f_z.jpg
flickr-1.jpg by Vincent Steeman, on Flickr

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:37
Ik vind de onscherpe voorgrond juist ontzettend bijdragen aan de sfeer. Mooi gedaan :) Ik krijg door de bosjes rechts wel een beetje claustrofobische ideeën, omdat we echt door de bosjes heen naar je onderwerp, de zonsondergang, moeten kijken. Snap je een beetje wat ik bedoel?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

nee ik vind het juist niet bijdragen aan de sfeer. Ik vind het wat rommelig en te prominent aanwezig. De lucht is zondermeer mooi, maar de silhouetten vind ik verder ook niet echt interessant. Het grote struik- en boomgewas rechts vind ik ook wat te heftig aanwezig.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 22:28
@jelveen: lekker, fijne reflectie!
@Vsteeman: de bosjes rechts vallen wel mee, die nog meer op de voorgrond vind ik niet heel fijn. En ik gok dat je aardig aan de clarity hebt getrokken in de lucht?

Toen ik thuiskwam kon ik me niet meer herinneren (of voorstellen) dat ik zó een scheve plaat getrokken had. Maar eigenlijk kwam het best fijn uit:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8480/8203790366_556a942de2_z.jpg
Untitled by Wave / Particle / Pixel, on Flickr

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@Whiskeyphreak: Ik vind de kleuren heeel prettig, maar ik vind hem wel erg vreemd kijken zo scheef, je ogen hebben nergens houvast zeg maar.

@VSteeman: Wel mooi hoor, ook dat onscherpe in de voorgrond. Had het wel liever wat donkerder gezien dat bosje in de voorgrond.

Van mij vanmiddag op de terugweg van het werk naar huis:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8064/8208547347_c9df9d3cdb_c.jpg
IMG_7544 by Alex de Groot, on Flickr

Moest wel even een sloot over, over een schrikdraad heen, en daarna nog een eindje door een weiland ploeteren voor een wat beter standpunt van wat dichterbij, en om hem mooi symmetrisch te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door hypz op 23-11-2012 17:44 ]

• Muldert
Erg sterk lijnenspel! Hij lijkt wat naar rechts te hellen? Maar kan optisch bedrog zijn. En de sterren storen me een beetje..

• hypz
Muldert schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:08:
Erg sterk lijnenspel! Hij lijkt wat naar rechts te hellen? Maar kan optisch bedrog zijn. En de sterren storen me een beetje..
Ja lijkt een tikkeltje naar rechts te hellen inderdaad. De sterren vond ik wel een grappig detail eigenlijk. :) Waren anders wel makkelijk weg te werken natuurlijk.

• VSteeman
WhiskyPhreak schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:02:

@Vsteeman: de bosjes rechts vallen wel mee, die nog meer op de voorgrond vind ik niet heel fijn. En ik gok dat je aardig aan de clarity hebt getrokken in de lucht?
Heb ik niet aangezeten, kwam zo als HDR uit Nik HDR Efex rollen. Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat het de lucht boven Schiphol is en er dus veel lijnen in de lucht te zien waren, ze zijn namelijk ook goed zichtbaar op de foto's rechtstreeks uit de camera.

offtopic:
Heb wel zojuist een Tokina 11-16mm F2.8 opgehaald, hoef ik niet meer dit soort foto's te schieten met een 70-200 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

hypz schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:32:

Van mij vanmiddag op de weg terug naar het werk:

[afbeelding]
IMG_7544 by Alex de Groot, on Flickr

Moest wel even een sloot over, over een schrikdraad heen, en daarna nog een eindje door een weiland ploeteren voor een wat beter standpunt van wat dichterbij, en om hem mooi symmetrisch te krijgen.
Nice.. lekker lijnenspel! De kleuren van de ondergaande zon hadden van mij wat intenser gemogen maar dit is ook wel lekker rustig.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixeltje op 23-11-2012 07:32 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Slepen jullie je camera echt overal mee?
Hoe doen jullie dat dan, 2 rugzakken meenemen of gewoon de camera bij in je rugzak proppen?

Leuke foto trouwens, de sterretjes storen me persoonlijk niet :)

[ Voor 11% gewijzigd door Slonzo op 23-11-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Slonzo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:08:
[...]

Hoe doen jullie dat dan, 2 rugzakken meenemen of gewoon de camera bij in je rugzak proppen?

Als je geen Fiat panda hebt moet dat kunnen toch? :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Ik heb altijd de D5100 met 35mm 1.8 bij me. Het grote voordeel van een consumer dslr hebben :+ bij elkaar weegt het nog geen kilo. Daarbij altijd een ministatiefje en laptop bij me. Ik red me overal wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Slonzo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:08:
[...]

Ja ik heb hem wel vaak bij me. Anders heb je gewoon altijd momenten dat je denkt van "oh wat mooi jammer ik heb m'n camera niet bij me" ;) En zoals nu rij je precies naar huis terwijl de zon prachtig onder gaat. Daarom gisteravond even een klein stukje andere route gepakt i.p.v. de autoweg.

Ik stop m'n camera gewoon in m'n rugzak inderdaad. Verder hoeft er alleen wat brood bij in namelijk :) .

Verder heb ik een statief in de auto liggen. Die gebruik ik toch niet in huis.

[ Voor 21% gewijzigd door hypz op 23-11-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

hypz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 17:39:
Anders heb je gewoon altijd momenten dat je denkt van "oh wat mooi jammer ik heb m'n camera niet bij me"
:Y
Ik heb een simpel ILC-tje (later als ik groot ben, wil ik een nieuwere :)), heel erg draagbaar (zit standaard in de messenger bag).
Vaak een leuk fotootje of handig fotootje (contactgegevens winkel/restaurant) mee geschoten. Je kan dan kwalitatievere foto's nemen dan met je mobiel.

Maar soms neem ik mijn tas niet mee. En daar vaak nog van gebaald ook.

De 'grap' is nu vaak: "Neem je je camera mee?" "Nee, want dan komen we allemaal mooie dingen tegen!" :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

WhiskyPhreak schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:02:
Toen ik thuiskwam kon ik me niet meer herinneren (of voorstellen) dat ik zó een scheve plaat getrokken had. Maar eigenlijk kwam het best fijn uit:

[afbeelding]
De foto lijkt precies een visoog (komt door UWA + scheve foto?). Mooie foto, niks op aan te merken, buiten dat ik m'n hoofd wat moest draaien om goed te kunnen zien :+.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WhiskyPhreak: Gave foto, zou zo een screenshot uit een GTA-game kunnen zijn, perfect met die lensflares(zon). 8)

@hypz: Mooie strakke plaat. De kabels staan er goed scherp op, weinig/geen CA. Vind de sterren bovenaan, icm het kleurverloop van de ondergaande zon juist wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@jelveen
Ik zie teveel korrel in de foto, misschien komt het omdat je een lange sluitertijd hebt gehad bij weinig licht met een hoog diafragma (stervorming in de verlichting) De reflectie in het water spreekt mij meer aan dan het gebouw. Kan je niet voor het gebouw komen zodat je die alles van dit gebouw wat rechter erop hebt staan?

@-Bas.
De pier vind ik te donker en alleen nog zichtbaar bij dat gedeelte waar de zon bij staat.

@Vsteeman
WOW! Vet hoe je hebt gespeeld met diepte en die linkerbladeren gewoon out-of-focus zijn, zonsondergrond zie je nog het laatste detail van het diepte. Netjes!

Misty morning by JdeRuijter.nl, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8058/8214977740_76b3433403_z.jpg

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

@ AyAye: ik vind het kleurtintje een beetje "vies" kleurtje. Bewust zo'n tint gekozen of zo uit de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ AyAye: Love it! Jammer dat die palen zo scheef staan, maar daar kan jij niks aan doen :p
@ Sargonaut: Frame vind ik persoonlijk niet mooi, foto is wel gaaf!
@ Whiskeyphreak: Mooie kleuren en mooi zo met schaduwen door de gebouwen. Jammer dat het scheef is, maar desondanks wel leuk

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:57:
@WhiskyPhreak: Gave foto, zou zo een screenshot uit een GTA-game kunnen zijn, perfect met die lensflares(zon). 8)

@hypz: Mooie strakke plaat. De kabels staan er goed scherp op, weinig/geen CA. Vind de sterren bovenaan, icm het kleurverloop van de ondergaande zon juist wel mooi.

@Sargonaut Minnetje voor de kadering, dikke plus voor de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:04
@AyeAye mooie foto, alleen beetje jammer dat die lantaarnpalen achterover staan
@Sargonaut opzich wel een mooie foto, iets minder bokeh op de voorgrond had imo mooier geweest.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8343/8222149162_4bdef76344_z.jpg
Dessert met vuurwerk by Kobus Post, on Flickr

@mezelf Vindt de foto ietwat donker en aan de rechterkant ligt een tafelkleed en staat een mandje, voor het mooie hadden die weg gemoeten.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AyeAyeCaptain!: Mistig. Maar de kleur vind ik niet mooi. Misschien dat zwart/wit beter zou zijn.
@Kobus Post: Nette foto, inderdaad wat donker, maar als de foto als RAW geschoten is, is dat nog aardig recht te trekken. Tafelkleed en het mandje zijn makkelijk weg te poetsen. En de foto is aan de onderkant wel erg strak geschoten of afgesneden.

Bedankt voor alle complimenten. 8) Twijfelde zelf ook een beetje over het kader, maar dan vooral over de kleur. Een stuk lichter was toch beter geweest, denk ik. Kader wel of niet? Ik vind het op het moment gewoon leuk om een beetje te experimenteren met kaders. :)

Hier nog een met paddestoelen, maar nu eens zonder de gebruikelijke dauw-bokeh. :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 21:23
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:33:
@AyeAyeCaptain!: Mistig. Maar de kleur vind ik niet mooi. Misschien dat zwart/wit beter zou zijn.
@Kobus Post: Nette foto, inderdaad wat donker, maar als de foto als RAW geschoten is, is dat nog aardig recht te trekken. Tafelkleed en het mandje zijn makkelijk weg te poetsen. En de foto is aan de onderkant wel erg strak geschoten of afgesneden.

Bedankt voor alle complimenten. 8) Twijfelde zelf ook een beetje over het kader, maar dan vooral over de kleur. Een stuk lichter was toch beter geweest, denk ik. Kader wel of niet? Ik vind het op het moment gewoon leuk om een beetje te experimenteren met kaders. :)

Hier nog een met paddestoelen, maar nu eens zonder de gebruikelijke dauw-bokeh. :

Hoe gebruik jij die macrorail nu eigenlijk? Gebruik jij die om naar links en naar rechts te gaan bij je panorama?

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gdzr schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:59:
Hoe gebruik jij die macrorail nu eigenlijk? Gebruik jij die om naar links en naar rechts te gaan bij je panorama?
De macrorail gebruik ik om de lens op het 'no-parallax point' uit te lijnen met het balhoofd van het statief. Zo heb ik in ieder geval op de X-as weinig tot geen parallax. Op de Y-as is nog wel wat verloop vanwege de afstand van de lens tot aan het draaipunt van het balhoofd. Maar met genoeg overlap, is daar wel overheen te komen.

Om nog even antwoord op je laatste vraag te geven, nee dus. De macrorail staat vastgeschroefd, en heeft verder geen ander doel als het uitlijnen met het no-parallax point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@Kobus Post: Helemaal eens met je eigen kritiek. Mand en tafelkleed zijn storend, zonder zou denk ik een styuk mooier zijn. Voor de rest iets te donker, en het licht (kleurtemperatuur) zou ik persoonlijk wat warmer maken. Laatste 2 dingen gewoon simeplweg via LR te wijzigen. Ik zou bij het wel lichter maken wel de sterretjes excluderen (met behulp van graduated filter of brush)

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 21:23
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:49:
[...]

De macrorail gebruik ik om de lens op het 'no-parallax point' uit te lijnen met het balhoofd van het statief. Zo heb ik in ieder geval op de X-as weinig tot geen parallax. Op de Y-as is nog wel wat verloop vanwege de afstand van de lens tot aan het draaipunt van het balhoofd. Maar met genoeg overlap, is daar wel overheen te komen.

Om nog even antwoord op je laatste vraag te geven, nee dus. De macrorail staat vastgeschroefd, en heeft verder geen ander doel als het uitlijnen met het no-parallax point.
Thanks voor de uitleg! En leuk plaatje verder! Keer wat anders dan de bokehlicious foto's van je :P Enige wat me een beetje stoort is de wazige vlek onder het onderwerp.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Kobus Post, dit roept om een lichtere foto met ook wat mensen er bij, zoals hij nu is komt voor mij de sfeer niet helemaal over zoals hij denk ik bedoeld is ;)

@Sargonaut, stukken rustiger dan de bokeh panorama's maar vind die mét bokeh toch wel prettiger om naar te kijken, deze is in vergelijking met de foto's mét bokeh toch wat "gewoontjes". Verder wel knap gedaan natuurlijk ;)

Vanmiddag wezen urbexen en daar onder andere deze foto geschoten, de rest van de foto's komt later online :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8488/8223714115_4aa449d2ab_z.jpg
Toilet by Maarten de Boer, on Flickr

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadver! -O- Gelukkig hangt er in ieder geval toiletpapier. :P De groene kleur doet het goed bij deze foto. ;)

@Gdzr&Ventieldopje: Bedankt voor de complimenten allebei. :) Vind zelf ook veel mooier mèt dauw bokeh, alleen zijn de weersomstandigheden niet altijd even gunstig, zo ook bij de laatste foto. Verder vind ik dat het scherpteverloop wat te plotseling is. Zonder de bokehflares valt dat opeens veel meer op. Een volgende keer bij zo'n zelfde foto eens proberen om het scherptegebied net iets groter te maken(f/4 of f/5.6), kijken hoe dat wordt.

Deze stond al een tijdje op Flickr. :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Haha, het was ook echt groen die muur, daar heb ik niks aan gedaan haha ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Sargonaut: Deze is perfect ;). Geen vervelende bokeh voor het onderwerp, mooie kleuren, onderwerp is ook mooi en fijn met die druppeltjes, het gras is mooi onscherp, de ronde bokeh /achtergrond is mooi en niet teveel, en het geeft een mooie steef dat het achter het gras zit.

Het enige minpuntje is misschien de kader, die niet netjes even breed is aan elk kant. Maar dat heb ik vooral bij het kleine formaat. Zou het mooi zijn als je die verticale wegdoet?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Laatst online: 28-07 17:04
Ik ben beginnend met foto's aan het maken, maar aangezien ik de enige ben in mijn omgeving wil ik toch eens feedback krijgen :-) Dus een foto van mijn kant....

Afbeeldingslocatie: http://www.xppn-world.net/IMG_1616.jpg

Zondag was lekker stormachtig dus erg leuk om met de camera op stap te gaan.
Ik heb deze foto geschoten op de tweede maasvlakte.

Deze hond kwam net uit het water rennen toen hij een golfje had gepakt.
Mijn kritiek op de foto is dat de hond een klein beetje onscherp is door zijn beweging.
Het gave van de foto vind ik dat hij echt op mij af komt rennen met een soort van vreugde met heel veel kracht van achter (de golven)....(En dat was beetje de kritiek van mijn kant... Ben nog niet zo goed in het verwoorden van wat ik zie en voel bij een foto -O- ....)
Heb nog wel het idee dat ik wat mis... maar wat... geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:49

polthemol

Moderator General Chat
@ventieldopje: lekker die diepte erin. De groene kleur komt goor over, wat wel perfect past bij het onderwerp ;)

@sargonaut ik vind je bewerking nu iets te. De tweede paddestoel had ook scherp erop gemogen. Dat was de kritiek, ik vind het een mooie foto. Het heeft sfeer en is interessant om naar te kijken.

@xppn de hond doet inderdaad wat onscherp aan. Een iets hogere sluitertijd zou daaraan helpen. Dergelijke shots doen het meestal ook beter als het beest wat korterbij is en met een wat minder grotere DOF (maar dat krijg je vanzelf al als hij korterbij is). Hij is ook wat donker aan 1 kant van de hond. Maar je laat het enthousiasme van het beest wel zien hierin.

En een eigen werkje:

fans in de hekken
Afbeeldingslocatie: http://www.fortunahome.com/images/uploads/content/230317IMG_2227.jpg

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ventieldopje schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:28:
Haha, het was ook echt groen die muur, daar heb ik niks aan gedaan haha ;)
Het is dat je het zegt, maar in eerste instantie dacht ik dat het een van je bewerkingen was en toen ik de foto zag dacht ik ook gelijk, 'die is van Ventieldopje'. Blijkbaar heb je evengoed een consistentie in je foto's die niet alleen de nabewerking is :P

Overigens een gafe foto. Mooi dat de wc zo ver weg lijkt te staan. Flickr heeft de hik, dus kan het niet checken, maar heb je deze met je 14mm Samyang gemaakt? Ik zou dat effect iig wijten aan een groothoek?
Wat ik enigszins jammer vind, is dat je net niet recht voor de wc stond en die iets ofcenter is (naar links).

[ Voor 26% gewijzigd door douPel op 28-11-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
xppn schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:48:
Ik ben beginnend met foto's aan het maken, maar aangezien ik de enige ben in mijn omgeving wil ik toch eens feedback krijgen :-) Dus een foto van mijn kant....

[afbeelding]

Zondag was lekker stormachtig dus erg leuk om met de camera op stap te gaan.
Ik heb deze foto geschoten op de tweede maasvlakte.

Deze hond kwam net uit het water rennen toen hij een golfje had gepakt.
Mijn kritiek op de foto is dat de hond een klein beetje onscherp is door zijn beweging.
Het gave van de foto vind ik dat hij echt op mij af komt rennen met een soort van vreugde met heel veel kracht van achter (de golven)....(En dat was beetje de kritiek van mijn kant... Ben nog niet zo goed in het verwoorden van wat ik zie en voel bij een foto -O- ....)
Heb nog wel het idee dat ik wat mis... maar wat... geen idee...
Je zegt dat je beginnend bent, als je ook de exif geeft, kunnen wij zien of je misschien iets aan de instellingen had kunnen verbeteren zodat de hond wel scherp is.
Ik ben ook nog beginnend, maar waar ik zelf vooral op probeer te letten: ik ben zelden fan van een centrale positie van het onderwerp en probeer te kijken of ik iets in de omgeving kan vinden dat m'n onderwerp meer context bij brengt en sterker doet overkomen. Dit gaat bij stillevens een stuk gemakkelijker dan bewegende onderwerpen, maar toch. Tegelijkertijd probeer ik te bedenken of iets misschien juist wel met een centrale positie zou werken. Kortom, zelf ben ik heel erg bezig met kadering. Meerdere foto's vanuit andere posities kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
douPel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:04:
[...]

Je zegt dat je beginnend bent, als je ook de exif geeft, kunnen wij zien of je misschien iets aan de instellingen had kunnen verbeteren zodat de hond wel scherp is.
Ik ben ook nog beginnend, maar waar ik zelf vooral op probeer te letten: ik ben zelden fan van een centrale positie van het onderwerp en probeer te kijken of ik iets in de omgeving kan vinden dat m'n onderwerp meer context bij brengt en sterker doet overkomen. Dit gaat bij stillevens een stuk gemakkelijker dan bewegende onderwerpen, maar toch. Tegelijkertijd probeer ik te bedenken of iets misschien juist wel met een centrale positie zou werken. Kortom, zelf ben ik heel erg bezig met kadering. Meerdere foto's vanuit andere posities kan helpen.
Zelf probeer vaak wat meer uit het centrum te fotograferen... In dit geval had de hond meer naar links gemoeten dan.

Over de schaduw... Het was een erg zonnige op het strand :-(

Camera Maker: Canon
Camera Model: Canon EOS 450D
Original Time Taken: 2012:11:25 14:38:44
Shutter Speed: 1/400 sec
Aperture: f/9
ISO Sensitivity: 200
Exposure Compensation: 0 EV
Metering Mode: Patroon
Flash Fired: Geen flits
Focal Length: 116 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Welke focusmode gebruikte je? De afstand tot je onderwerp was volgens mij niet heel erg groot en dus was je DOF, ook met f/9, best krap. Als je dan gewoon One Shot gebruikt heb je kans dat de hond al uit het scherpe gebied is gerent. Met 1/400 zal het namelijk niet zomaar aan alleen de beweging van de hond liggen. Als voorbeeld, deze foto (heelergenormgroot voor de scherpte) is genomen op 1/250 en die auto kwam heel wat harder op me af dan die hond rennen kan. :) Diafragma wat verder open, focus op AI Servo en de sluitertijd wat korter en hij had waarschijnlijk net dat tikje scherper geweest dat je verwacht had. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
Bedankt voor de tip! Ik zal zeker vaker de Al-servo functie gaan gebruiken voor dit soort foto's, heb er eigenlijk nog nooit zo over na gedacht. Het is dat je het nu zegt :-) Liep vaker al tegen het probleem aan dat ik dan een super plaatje zag.... maar oeps out of focus.... En dan word je TE gehaast met foto's maken...
(ps. vind de reflectie van de verlichting op het wegdek het plaatje helemaal afmaken :-) gaaf! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

douPel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:54:
[...]

Het is dat je het zegt, maar in eerste instantie dacht ik dat het een van je bewerkingen was en toen ik de foto zag dacht ik ook gelijk, 'die is van Ventieldopje'. Blijkbaar heb je evengoed een consistentie in je foto's die niet alleen de nabewerking is :P

Overigens een gafe foto. Mooi dat de wc zo ver weg lijkt te staan. Flickr heeft de hik, dus kan het niet checken, maar heb je deze met je 14mm Samyang gemaakt? Ik zou dat effect iig wijten aan een groothoek?
Wat ik enigszins jammer vind, is dat je net niet recht voor de wc stond en die iets ofcenter is (naar links).
Hehe, deze heb ik alleen een HDR van gemaakt en verder niet zo héél erg veel, de muur was lekker die groene kleur dus dat beviel mij wel haha :Y)

Heb bij deze foto heel erg mijn best gedaan om hem recht van voren te krijgen maar met de Samyang 14mm op fullframe is dat toch écht niet makkelijk :'( Ik ga er helaas wel vaker de mist mee in ondanks dat ik de vele hulp lijnen in LiveView gebruik, heb je misschien nog tips er voor om dit echt goed voor elkaar te krijgen? :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Als je het echt heel erg precies wilt doen kun je natuurlijk een touwtje spannen, of een laserpointer gebruiken. Dan moet je je pointer wel uitlijnen met het midden van je lens.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

@ Ventieldopje: geniale foto hoor! Ziet er alleen uit of je een enorme groothoek hebt gebruikt, maar Flickr zegt 50mm? Liepen de muren dan zo krom?
@ Sargonaut: het positieve aan deze platen ken je nu wel (alhoewel de toning hier ook wel erg mooi is), ik zal me dus richten op verbetermogelijkheden :) ik vind het kader niet echt nodig en het is jammer de de 2e paddenstoel net uit het focusgebied ligt.
@xppn: eens met eerder commentaar, vooral iets meer close-up proberen te komen.
@polthemol: leuk actieshot, maar een beetje donker.

Een herfstplaatje waar de zon, in tegenstelling tot nu, wel scheen:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8068/8212716174_fa607142a4_z.jpg
Bladeren by DunkNL, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Spockz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:20:
Als je het echt heel erg precies wilt doen kun je natuurlijk een touwtje spannen, of een laserpointer gebruiken. Dan moet je je pointer wel uitlijnen met het midden van je lens.
Hmm, ja dan zou je inderdaad een touwtje moeten spannen of laserpointers gebruiken. Zoals in dit geval zou dat moeten lukken aangezien ik in een deur opening stond, maar wat als je bijvoorbeeld in een open ruimte staat? Laser pointers op statief, en hoe ga ik zoiets fixen?

Het is wel een idee in ieder geval, ga eens kijken of ik dat de volgende keer kan gebruiken, zal in ieder geval touw en een laserpointer mee nemen :)

@Sargonaut, prima foto weer alleen ik vind de selectieve kleuren hier minder goed uitpakken ;)

@xppn, prima actie foto! Ik zou ook niet weten wat je mist, tja je kunt er vanalles mee doen met photoshop en van maken wat je wil maar ik vind hem zo ook prima hoor ;) Leuk!

@Polthemol, fans in de hekken ja ... :9

@Goku33, Flickr liegt, mijn Samyang heeft geen electronische koppeling en ik was vergeten LensTagger te gebruiken om de juiste informatie in de exif te proppen, het is gemaakt met een Samyang 14mm en een 5D Mark II ... maar ook de muren liepen behoorlijk krom ja haha :9

Mooie herfstachtige foto met zelfs nog een beetje groen er in! Wel is hij een beetje onrustig in de zin van dat ik niet echt weet waar ik naar moet kijken, er gebeurt niet iets speciaals in de foto ;)

www.maartendeboer.net

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

@Goku, Mooie kleuren! Wel wat druk. De bokeh vlek linksonder stoort mij een beetje omdat die de contouren van de bladeren onderbreekt.

@sargonaut, ik zie de laatste tijd veel van dit soort foto's van jouw voorbij komen, deze steekt er positief boven uit! Zou graag weten waarom je voor deze specifieke kleurstelling hebt gekozen?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8064/8230127162_4f52efec12_z.jpg
groningen-5188-3

I can't wait to shoot!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 18:21
@Goku33, ik krijg er wel een herfstgevoel van, maar ik vind de foto nogal vol en druk.

@ the mod man, Erg mooie lucht en het perspectief is erg mooi, is dit in het begin van de avond ? geen slange sluitertijd gebruikt namelijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8203/8230744472_26af23159c.jpg
Zoetermeerse fietsbrug by DG & JB, on Flickr

Saus

• hypz
@themodman: De lucht is echt heel gaaf. De vervorming is wel wat te aanwezig vind ik (gebouwen hellen zo naar binnen zeg maar). Verder vind ik het wat te oranje allemaal door de straatverlichting. Ik heb zelf even wat een de schuifjes lopen trekken om te zien of dat wat anders kan en dit is het geworden: http://i49.tinypic.com/35aj3tg.jpg weet niet wat je er zelf van vind.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@The mod man
Wat mij stoort: De rijen huizen lijken niet echt symmetrisch/evenwijdig. Moeilijk uit te leggen...Ik bedoel: aan de rechterkant van de foto lijken de huizen meer plaats in te nemen, schuiner, ofzo. M'n vermoeden wordt denk ik bevestigd door die dingen in het midden van de weg: de lens lijkt naar de kerk gericht, en niet naar het midden van de weg (en je stond ook niet in het midden denk ik).

Tweakblog van de maand

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

hypz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:19:
@themodman: De lucht is echt heel gaaf. De vervorming is wel wat te aanwezig vind ik (gebouwen hellen zo naar binnen zeg maar). Verder vind ik het wat te oranje allemaal door de straatverlichting. Ik heb zelf even wat een de schuifjes lopen trekken om te zien of dat wat anders kan en dit is het geworden: http://i49.tinypic.com/35aj3tg.jpg weet niet wat je er zelf van vind.
De kleuren vind ik mooier bij die van jouw, echter zit er nu ene paarse gloed boven de gebouwen.
Regor schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:59:

@ the mod man, Erg mooie lucht en het perspectief is erg mooi, is dit in het begin van de avond ? geen slange sluitertijd gebruikt namelijk.
02:54 gemaakt, uit de losse hand nadat ik uit een discotheek kwam lopen (op weg naar de volgende discotheek) met een 12 mm op fullframe iso 3200.
witeken schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:41:
@The mod man
Wat mij stoort: De rijen huizen lijken niet echt symmetrisch/evenwijdig. Moeilijk uit te leggen...Ik bedoel: aan de rechterkant van de foto lijken de huizen meer plaats in te nemen, schuiner, ofzo. M'n vermoeden wordt denk ik bevestigd door die dingen in het midden van de weg: de lens lijkt naar de kerk gericht, en niet naar het midden van de weg (en je stond ook niet in het midden denk ik).
Hij is inderdaad niet symmetrisch, en ik stond niet geheel in het midden van het plein.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
the mod man schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:48:
[...]

De kleuren vind ik mooier bij die van jouw, echter zit er nu ene paarse gloed boven de gebouwen.

[...]
Ja klopt er zit wat paars daar boven de gebouwen in de lucht, maar komt omdat ik het even super snel gedaan had zonder een nette selectie te maken :P Wat ik had gedaan is een color balance layer met een gradient op het onderste stuk al layer mask, de lucht die meekwam had ik even heel simpel met een brush snel wat bijgewerkt, maar als je een nette selectie maakt dan zie je daar niets van.

[ Voor 17% gewijzigd door hypz op 30-11-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@ Goku, fijne herstachtige kleuren. Ik mis alleen toch een onderwerp. Misschien dat of dichterbij of iets ruimer de focus beter op de bladeren had weten te leggen. Nu komt het nogal over als gewoon een tak die mooi in het licht hing en dat kan je bedoeling niet geweest zijn.

@The Mod Man, gafe plaat, met name de lucht doet ook veel. De steep door en halo (?) rond de maan vind ik wat minder.

@Regor, Veel donker, had van minder lucht op gemogen. Verder kijkt ie wel lekker weg en vind ik de wazige wolken ook wel nice.

Een van mezelf. Las gister hier op het forum over Dave Hill met z'n adventure serie. Dat vond ik echt super vet en ben er zelf ook mee aan de gang gegaan. Zeker nog niet lang genoeg, want mijn resultaat lijkt er in de verste verte nog niet op, maar ik zie ff niet wat ik eraan moet veranderen om dat effect te krijgen, behalve met nog meer schuifjes spelen, maar welke :? Kom ik nog verder in Lightroom, of moet ik toch echt overstappen naar Photoshop?

Ideeen? Te ver doorgeslagen? Nog niet ver genoeg? Bagger? Potentie?
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8340/8231404483_aa920972e5.jpg
Untitled by P Pepping, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door douPel op 30-11-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

DouPel,

Bedankt voor je tips, we gaan er mee aan de slag!

Jouw foto heeft zeker potentie, gave stijl, compositie en belichting! Maar wel iets te ver doorgeslagen ja, er lijken veel artefacten in beeld te komen omdat je iets te veel aan bepaalde schuifjes hebt getrokken. Daardoor gaat veel detail verloren.
En wat is dat bij die hand? Die linker opgestoken vinger lijkt er wel bijgeplakt? En ik kan niet ontdekken wat dat gele object tussen de 2 vingers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

douPel schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:33:

Een van mezelf. Las gister hier op het forum over Dave Hill met z'n adventure serie. Dat vond ik echt super vet en ben er zelf ook mee aan de gang gegaan. Zeker nog niet lang genoeg, want mijn resultaat lijkt er in de verste verte nog niet op, maar ik zie ff niet wat ik eraan moet veranderen om dat effect te krijgen, behalve met nog meer schuifjes spelen, maar welke :? Kom ik nog verder in Lightroom, of moet ik toch echt overstappen naar Photoshop?
Photoshop en meerdere fotos tot 1 fabrieken. Dave hill is baas idd _/-\o_

Edit: vziw zijn de personages uit die serie allen geflitst tegen een groen scherm.

Op z'n site staat een "behind the scenes" legt niks technisch uit maar laat wel wat zien over de laagjes van de fotoos

Edit 2: wat jouw foto betreft zou ik wel een adventure serie willen zien met die instellingen. :Y

Edit 3: de lockpick unit in z'n hand mag wel wat duidelijker btw. Zilverkleurig uiteinde bv. Nu is het helemaal zwart.

[ Voor 23% gewijzigd door ROFLASTC op 30-11-2012 17:28 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 02:52
Goku33 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 15:48:
En wat is dat bij die hand? Die linker opgestoken vinger lijkt er wel bijgeplakt? En ik kan niet ontdekken wat dat gele object tussen de 2 vingers is.
Die linker 'bijgeplakte' vinger is zo te zien van zijn andere hand. Het lijkt wel alsof er tussen zijn vingers een banaan ofzo zit... :+

EDIT Op een andere foto op Flickr zit douPel heel sexy met een mes in zijn mond en dat lijkt sterk op die banaan uit de hier geposte afbeelding...

[ Voor 16% gewijzigd door Tweska op 30-11-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 21:11
Als ik dan ook eens mag raden: Volgens mij is het een ´inbreker´ die ´sssst´ zegt met zijn ene vinger en met een mes probeert een slot open te maken.
Maar omdat het mes zo wegvalt in het zwart en de vingers zo raar uit zien komt het in mijn ogen niet uit de verf.
@Doupel, Ik denk dat als je iets meer naar achter had gezeten zodat de twee handen niet samenvallen en het mes iets lichter was geweest dat het beter duidelijk was geworden wat het was.
De stijl en verdere compositie vind ik dan wel weer mooi, misschien wat erg hard en het gezicht wat 'ruizig' maar niet echt storend of zo.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Tnx voor de comments jongens. Laat ik beginnen dat ik het niet zelf ben, maar m'n broer(tje) :+ Ten tweede heb ik de foto niet met dit idee qua nabewerking gemaakt en de foto is zwaar gecropped, omdat ik in eerste instantie een veel te ruime foto heb genomen (hier het origineel). Ik had daarom ook niet in de gaten hoe z'n handen precies zaten. Maargoed, allemaal smoesjes O-) , nu weet ik het, en let ik er de volgende keer op, dus bedankt voor die opmerkingen ;)

@Ed-oorklep, je gaat door voor de magnetron!

Het is inderdaad een mes en omdat ik wist wat het was, heb ik er blijkbaar niet genoeg aandacht aan gegeven. Het is niet duidelijk te zien, daar hebben jullie gelijk in. Aan de andere kant, ik weet niet hoe ik dat in Lightroom zo strak en selectief kan verbeteren en of t kan.

@Rolflastic, die behind de scenes willen bij mij niet werken. Zag wel een youtube filmpje waarin ik zag wat jij beschrijft en vermoedde wel dat het meerdere lagen waren. Dat blijkt dus te kloppen. Dat alle personen ook daadwerkelijk afzonderlijk geschoten waren wist ik niet.
En tnx ;)
Dat er een serie gaat komen denk ik alleen niet :P

[edit] kan om een of andere reden ff niet op flickr uploaden, dus geen origineel
[edit2] origineel. Vind er bij de bewerking persoonlijk een stuk meer sfeer en spanning in zitten, maar tegelijkertijd vind ik m ook te ver gegaan. Nu even klooien met het mes :9

[ Voor 12% gewijzigd door douPel op 30-11-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ douPel: Wel leuk hoor, maar bewerking kan inderdaad ietsjes minder. En jammer van de handen die 1 lijken
@ Regor: Idee is leuk, maar compositie is hier ook heel belangrijk bij dit soort foto's. Ik vind dat minder gelukt, alle lijnen gaan naar reachtonder toe. Je zou moeten kijken naar een ander plek om deze shot te maken
@ the mod man: Mooie lucht zoals eerder gezegd. Misschien de hellende gebouwen (een beetje) kunnen corrigeren?

___
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8350/8233943534_f6777ba799_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:39

Polariteit

Fietsende fotografeur

@ME AMrani: mijn aandacht wordt gelijk naar de graffiti getrokken, maar die is amper te zien omdat hij zo klein in beeld is gebracht. Zonde.

@doupel: de ruis/artefacten whatever vind ik niks. Kleuren zijn echter wel tof.

@regor: Wat ik hier vooral mis is diepte. De lijn van de lichten is te horizontaal. Je foto oogt nu nogal plat.

@the mod man: vette plaat qua kleuren, belichting en compo. Alleen die achteroverhellende gebouwen vind ik zonde.

Ik heb afgelopen zondag eens een poging gewaagd met mijn auto...

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8207/8249641139_fc001c3a6b_z.jpg
Seat Leon @ Brouwersdam by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
marceltuit schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:50:
@ME AMrani: mijn aandacht wordt gelijk naar de graffiti getrokken, maar die is amper te zien omdat hij zo klein in beeld is gebracht. Zonde.

@doupel: de ruis/artefacten whatever vind ik niks. Kleuren zijn echter wel tof.

@regor: Wat ik hier vooral mis is diepte. De lijn van de lichten is te horizontaal. Je foto oogt nu nogal plat.

@the mod man: vette plaat qua kleuren, belichting en compo. Alleen die achteroverhellende gebouwen vind ik zonde.

Ik heb afgelopen zondag eens een poging gewaagd met mijn auto...

[afbeelding]
Seat Leon @ Brouwersdam by Marcel Tuit, on Flickr
Pssst, je wiel staat de verkeerde kant op ;) .
Mooi met die weerspiegeling in t water zo de lucht vind ik wat minder, beetje veel egaal grijs.

Over t wiel, ik vind altijd dat als je tegen de velg aankijkt mooier dan tegen de zwarte band. Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8345/8245355465_ea5213f70e_z.jpg
IMG_2416.jpg by ed-oorklep, on Flickr

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
Dat zijn altijd van die dingen die je de 1e keer fout doet en daarna nooit meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
NeutraleTeun schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:02:
Dat zijn altijd van die dingen die je de 1e keer fout doet en daarna nooit meer :D
Kunnen we Marcel daar ook eens op betrappen haha ;)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

NeutraleTeun schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:02:
hehehe inderdaad, ik heb ondertussen zoveel reacties over die band gehad (zelfs op mijn flickr) dat ik wel door heb dat het blijkbaar not done is om de banden zo te plaatsen bij autofoto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Dat zijn echt zo van die dogmas in autofotografie.
Maar is het niet belangrijker wat je zelf mooi vind?

Ik vind het persoonlijk in de meeste gevallen helemaal niet mooi dat het wiel zo is gedraaid dat je naar de velg kijkt.
Meestal is het dan namelijk alsof de auto van je af draait, en ik zie liever dat ze naar je toe draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
mjtdevries schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:19:
Dat zijn echt zo van die dogmas in autofotografie.
Maar is het niet belangrijker wat je zelf mooi vind?

Ik vind het persoonlijk in de meeste gevallen helemaal niet mooi dat het wiel zo is gedraaid dat je naar de velg kijkt.
Meestal is het dan namelijk alsof de auto van je af draait, en ik zie liever dat ze naar je toe draaien.
Ja maar als je nu eens reëel naar die foto kijkt, kijk je eigenlijk tegen een zwart gat in de wielkast aan, net alsof de auto geen voorwiel heeft. Zelfs op autotrader en al die verkoop sites zijn er info filmpjes over hoe je foto's moet maken van je auto waaronder dus uitgelegd wordt dat je niet als 'een sjonnie' die wielen schuin moet zetten. Marcel heeft het nu zelf ook ervaren, en niets ten nadele daarvan want de rest van de foto vind ik echt prachtig. Hij was alleen af geweest als de wielen recht vooruit stonden. Volgende keer beter :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Laatst online: 19-09 23:29

TMV

@ douPel: ik vind em wel mooi kwa kleurstelling en belichting, maar zoals hier al vaker wordt gezegd is het een beetje onduidelijk wat er nou precies gebeurd bij die hand..

@ marceltuit: mooie plaat met die reflectie :) het rood springt er mooi uit

Hier eentje geschoten in Havana (om maar ff in de autosfeer te blijven), ik vind em zelf wel mooi. Heb de kleur selectief gemaakt om het onderwerp wat meer aandacht te geven..

Afbeeldingslocatie: http://pcdn.500px.net/19758277/847c7c829215aeada8b5305e9a9f4a42f5d8efd5/4.jpg
(@ 500px)

[ Voor 3% gewijzigd door TMV op 07-12-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat ben ik wel eens met mjtdevries. Ik snap dat het tonen van de velg als mooier gezien wordt, maar vind het zelf er altijd wat vreemd uit zien als de wielen van je afgedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09
@TMV: Het is een leuke setting maar ik zou toch liever wat kleur in de omgeving terug willen zien. Kun je het niet deels toepassen het effect? Dat de auto er iets uitspringt maar dat niet alle kleur uit de omgeving weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

walletje-w schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:17:
@TMV: Het is een leuke setting maar ik zou toch liever wat kleur in de omgeving terug willen zien. Kun je het niet deels toepassen het effect? Dat de auto er iets uitspringt maar dat niet alle kleur uit de omgeving weg is.
Dat zou inderdaad kunnen, ipv complete de-saturatie deze gewoon wat naar beneden schroeven. Als ik tijd heb zal ik er eens mee spelen. Het dit principe wel bij andere foto's toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
plus die linker ruit is ook in kleur de andere niet, ziet er weird uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Snuurtje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:46:
plus die linker ruit is ook in kleur de andere niet, ziet er weird uit.
De beide ruiten zijn "in kleur", dwz, selectieve kleur. De rechter heeft alleen geen reflectie. Maar ik ben het met je eens dat het niet helemaal goed oogt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
Vind m verder wel wat hebben hoor, als je die ruiten ook B/W maakt ist een toffe foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
marceltuit schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:12:
[...]

hehehe inderdaad, ik heb ondertussen zoveel reacties over die band gehad (zelfs op mijn flickr) dat ik wel door heb dat het blijkbaar not done is om de banden zo te plaatsen bij autofoto's :D
En toch, ik vind het ook wel wat hebben als een auto op een foto op je af lijkt te komen. Nu is de band in dit geval net wat te frontaal in beeld genomen, maar had je hem de andere kant opgedraaid dan had je niet het "op je af" idee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb toch liever een auto die van me wegrijdt, dan op me afkomt, om maar even te reageren op 2 bovenstaande personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
NeutraleTeun schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:24:
Ik heb toch liever een auto die van me wegrijdt, dan op me afkomt, om maar even te reageren op 2 bovenstaande personen.
Doet me denken aan t verhaal van een fotograaf voor auto week. Had een prachtige foto gemaakt van een volvo xc90 of zo op t strand, kwam drifend op m af. Een aantal foto's geknipt en t volgende wat ie wist was dat ie wakker werd op zijn rug in t zand, had de auto m met de kont zeg maar geraakt gelukkig had ie er verder niks aan over gehouden.
Maar dit gaat wel ver off topic...
On topic dan, @TMV, gaaf dat je zo'n barrels gewoon langs de kant vind, ik denk dat ik het ook mooier had gevonden als er nog iets meer kleur in de achtergrond zat, en ik zou t ook mooier vinden als het blauw wat meer knalde. Want ik stel me voor dat dat zelfs bij zo'n oude auto's nog wel te zien is dat het vroeger echt zo'n knallende kleur was.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Het zal je nog verbazen hoeveel bandenprofiel er in de professionele autofotografie richting de camera wijst:

http://www.antonwatts.com...wres/yaZYUn3fiIVl6bQo.jpg

http://www.antonwatts.com...wres/ZkGhzLHiCIUsr0PK.jpg

http://www.antonwatts.com...wres/5wC0oeTzcOhUx7MF.jpg

Zomaar even drie voorbeelden van één specifieke fotograaf. Het hoeft geen probleem te zijn en in sommige gevallen misschien zelfs wenselijk, zolang er maar een goede reden voor is, en het in het totaalbeeld past. Niets is goed of fout, het gaat erom welke boodschap je op de kijker wilt overbrengen en hoe succesvol je daarin bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@TMV Ben zelf niet helemaal fan van selective color, maar dat is een kwestie van smaak. Wel had ik graag de auto meer in z'n omgeving gezien, dus niet zo centraal.
@MarcelTuit: Weerspiegeling doet 't goed en rood is wel lekker opvallende kleur. Zoals eerder aangegeven; het wiel had wel anders moeten staan :)
@M.E.Amrani: Had wel interessant kunnen zijn, echter vind ik dat er een beetje teveel van de grond op de foto staat.

Afgelopen weekend deze in Dusseldorf geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8480/8251057446_3ccfb7a382_z.jpg
Taking a break - Explore by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook maar eens mee gaan posten. Ik heb nu een 'high-end compact camera' (RX100) gekocht ter vervanging van mijn 'budget dslr' (350D) en ik heb mezelf beloofd dat ik wat kritischer ga zijn. Hoogstwaarschijnlijk kan ik nog genoeg van jullie kritiek leren en kan ik zelf ook wat dingetjes aandragen. :)

Ik twijfel over de mate van desaturatie. Het dak van de boot is geel, dat zie je (op m'n laptop) nauwelijks nog. Maar de rest van de kleuren vind ik wel mooi. :)

Afbeeldingslocatie: http://18a.nl/area51/Watertaxi_640x427.jpg

900px breed op m'n weblog.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuk om te zien hoe een enkel wiel in een simpele foto zoveel discussie los kan maken. Denk dat ik de volgende keer gewoon weer doe zoals ik het mooi vind :D

@TMV: op zich leuke plaat, alleen de kleuren van de auto vind ik te grauw.

@tommyz: TOffe plaat, heb er eigenlijk niks over op te merken. Behalve dan misschien dat hij zwart wit is :P

@erwin: ik zie zo weinig kleur in je foto dat je dit geen kleurenfoto kan noemen :P Waar ik mij het meest aan stoor is de felwitte lucht. Compo is wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@tommyz...erg lekkere plaat enne juist wel z/w ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:21
Gisteren even de grens overgereden en wat foto's geschoten met een geleende Canon 10-22 lens. Moet zeggen dat ik direct verliefd ben op deze lens O+

Afbeeldingslocatie: http://file.fiberhosted.nl/uploads/93807IMG_1030_thumb.jpg

Ben nog een ontzettende beginner, dus alle feedback is welkom :*)

[ Voor 10% gewijzigd door CrashOverDrive op 09-12-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17:04
Algemene feedback: geef feedback op anderen ;)

Inhoudelijke feedback: volgens mij staat 'ie aardig scheef. En met wide-angle is het vaak ook wel leuk om wat lager bij de grond te gaan (en meer grond in beeld te zetten), dan lijkt alles nog groter.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
@tommyz: prachtige plaat vooral de wolkenpartij vind ik erg mooi.
@Erwin: leuk effect hoe het water overvloeit in de lucht, maar ik vind hem wel wat saai door de grauwe kleuren.
@CrashOverdrive: ik krijg niet echt het mooie van het gebouw mee, vooral dat hekwerk vind ik niet erg mooi. Ik had voor een ander standpunt gekozen

Ik heb vrijdag wat foto's gemaakt van de vogeltjes bij ons vogelhuis (door het raam heen). Ben een totale fotografie noob dus feedback is welkom :). Ik heb gekozen om de achtergrond zwart/wit te maken om het onderwerp wat beter uit te laten komen en omdat de sneeuw al wit is.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8339/8256915161_b39cd2de0c.jpg
Snack time! by Bartkraam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tommyz: Mooie 'in de rug genomen' foto.(of ken je die persoon?) Ik stoor me aan het feit dat de railing me het zicht op de achtergrond ontneemt. De persoon lijkt van het uitzicht te genieten, maar door het net te lage standpunt is dat niet heel duidelijk
@E.r.w.i.n: Goede compositie. De overbelichting is wat minder.
@CrashOverDrive: Ik was nog even een stukje verder gereden. :+ (*cynisch grapje van iemand zonder auto...) De opzet is wel okee, maar de ramen doen wat afbreuk aan de uitstraling van het kasteel en de wolkenlucht is niet mooi.
@Bartske: Zonde van het uitgesmeerde musje, volgende keer een wat snellere sluitertijd nemen. Ik zou proberen te gaan voor een sluitertijd van 1/1600 of 1/2000, om de vogeltjes er in vlucht goed scherp op te krijgen. En je kunt eventueel ook nog burst-mode gebruiken.

...Vond deze wel aardig als kerstkaartje <+:) :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8348/8259048280_b2b54340a6_z.jpg
Sneeuw 2012 - Merry Christmas by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Tja als je iemand een depressieve kerst wil wensen zal dat prima lukken denk ik zo :?
Donker, veel highlights (op mijn monitor op het werk tenminste) slagschaduw van de flitser....

<insert random andere foto die je hier gepost hebt met sneeuw/ijs> en het zal een fijnere kerst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Nou nou, zo erg is die foto toch niet?

En als je bovenaan in witte letters Prettige Feestdagen zet, dan valt die donkere bovenste helft niet eens op. Sterker nog, die is dan handig omdat je anders de tekst bijna niet ziet.
Dan moet je weer gaan klooien met gekleurde letters etc.

Dat neemt niet weg dat ik ook eerder één van die bokeh fotos van Sargonaut zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:37:
Tja als je iemand een depressieve kerst wil wensen zal dat prima lukken denk ik zo :?
Donker, veel highlights (op mijn monitor op het werk tenminste) slagschaduw van de flitser....

<insert random andere foto die je hier gepost hebt met sneeuw/ijs> en het zal een fijnere kerst zijn.
:D Zo had ik er nog niet naar gekeken... In het dagelijkse leven ben ik dan ook zwaar depressief, misschien dat ik het daarom helemaal niet zag.

Had bij deze foto geen flitser gebruikt trouwens, alleen het licht van de straatverlichting. Het origineel is vreselijk donker, eerder zwart met wat gele sneeuw. Heb behoorlijk aan de kleuren moeten sleutelen om dit resultaat te krijgen, iets te enthousiast geweest geloof ik.
mjtdevries schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:35:
...
Dat neemt niet weg dat ik ook eerder één van die bokeh fotos van Sargonaut zou kiezen.
Thanks! :)

Nog een poging gedaan, nu met wat meer kleur en photoshop:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8076/8260226589_b8f411e54e_z.jpg
kerstkaart by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:09:
[...]

:D Zo had ik er nog niet naar gekeken... In het dagelijkse leven ben ik dan ook zwaar depressief, misschien dat ik het daarom helemaal niet zag.

Had bij deze foto geen flitser gebruikt trouwens, alleen het licht van de straatverlichting. Het origineel is vreselijk donker, eerder zwart met wat gele sneeuw. Heb behoorlijk aan de kleuren moeten sleutelen om dit resultaat te krijgen, iets te enthousiast geweest geloof ik.

[...]

Thanks! :)

Nog een poging gedaan, nu met wat meer kleur en photoshop:

[afbeelding]
kerstkaart by Tommy van der Velden, on Flickr
:D

En hop, er is altijd iets van te maken.
Ik zou hem versturen zo. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@tommyz, net wat te veel afstand tot de persoon vind ik, het is nu wel heel onpersoonlijk.
@Erwin, ik ben het met marcel eens, al vind ik de "kleuren" wel vet zo.
@ crashoverdrive, leuk dat boompje in de poort. Met nabewerking moet er wel meer uit de foto te halen zijn ;) recht zetten, contrast, etc
@Bart, hij /het vogelhuisje staat scheef. Vind de nabewerking wel wat hebben! afstand is wel net iets te groot om de vogeltjes als onderwerp te kunnen zien, ik kijk nu meer naar het huisje.

@sargonaut, ik vind het niet echt iets voor een kerstkaart meer iets voor een horror film :+

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8364/8261853324_b31b85e3ca_z.jpg
Eigen kritiek, linkeronder hoek is content aware ;(

[ Voor 9% gewijzigd door the mod man op 10-12-2012 22:34 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:30
(jarig!)
@the mod man: zeer mooi! Mooi contrast tussen de lucht en het gelige licht. Al hadden de lampen zelf misschien ietsje minder fel aanwezig kunnen zijn. De boot maakt de compositie af. Alleen wel jammer van dat hoekje linksonder idd. Misschien proberen het donkere van de boom helemaal naar onderen te trekken ipv zo'n witte waas.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Content aware?
Vind het ook wel een zeer leuke foto, wellicht dat flare-puntje nog even wegwerken.

Maar uh, Sargonaut, ik hoop dat die kaart een grapje is?
Je doet je hele eigen foto teniet, en had net zo goed een Google afbeelding kunnen gebruiken daarvoor.
Vind wel leuk hoe je die vallend vlokken gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Helemaal links onder is een er een deel van de boom weggeknipt door PS en vervangen door een deel extra voetpad. Een nieuwe feature van PS CS6 :+. (in CS5 kan je dat ook gewoon, maar daar moet je het wel manueel doen (denk ik, ik heb cs6 niet, dus weet niet hoe het precies werkt))

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:07
Afbeeldingslocatie: http://pcdn.500px.net/19316067/4b11e9cfbc2f686928543628a93a7986d1e9a64a/4.jpg
Bekijk de foto op: 500px / DeviantArt

Ik moest een herfst foto maken voor m'n fotografie keuzevak, ik weet naast de grauwe kleur niet echt wat het met herfst te maken heeft, maar de docent vond 'm mooi ;).
Geschoten met een Canon 1000D met de standaard 18-55mm kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sargonaut: Sorry, maar vind beide versies niets. Eerste erg donker, wat vreemde kleuren. Tweede, leuke poging, maar als je dan echt een kerstkaart wilt maken zou ik toch even zoeken in je eerder geplaatste foto's, lijken mij een stuk passender.

@the mod man: Mooie plaat, fijne kleuren! Misschien nog wel vervorming aan de zijkanten bijwerken? Al lijkt daar niet veel ruimte voor.

@Timons: Ik zie er niet echt iets herfstigs in. En behalve een leuke test voor dof/bokeh zie ik er eigenlijk ook niet meer in.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 21:22 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)