Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 102 Laatste
Acties:
  • 688.016 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gdzr schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:35:
[...]

Die eerste foto is niet van mij. Die was als reactie op de foto van sandman :p

Toch bedankt voor de tips. Zal eens kijken hoe ik dit soort foto's interessanter kan maken.
Oeps sorry, verkeerd gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
@Deatchchant: Vette foto. Daar kun je heel vet mee photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

bedankt voor het positieve commentaar op mijn foto's :)
@marcel&joener, de foto van Eilean Donan is idd een HDR foto, en mij stoort het lage contrast (waardoor het kasteel er een beetje "plat" uitziet) ook enorm.
Ik schiet meestal -2, 0, +2, waarbij ik eerst natuurlijk kijk hoe de 0 eruit ziet. Met dit ochtendlicht moest ik +2/3 aanhouden als 0 zeg maar, dus ik kreeg -1 1/3, 2/3, +2 2/3.
Maar ik heb nog geen ander goed programma naast Photomatix gevonden die het beter doet.

@marcel..tja over die rook....wat ik al tegen Nordlys eerder zei: ik vind het altijd lastig met rook hoever je dat in de highlights moet beperken zonder dat het neppig uitziet. Nog donkerder maken vond ik te nep, alhoewel je dan wel meer detail erin ziet, maar hij is niet overbelicht gelukkig en in real life zag het er net zo uit, dus vandaar dat ik het niet verder wilde bewerken.

@walletje: dankje, alleen ken ik geen ruk van photoshop :'(

@gdzr: thanks :) wat betreft jouw foto....hmmm scherpte vind ik best ok eigenlijk en ondanks het zwart witte wel goed staat (het gaat zich om het gesteente) ben ik toch nieuwsgierig naar de kleurversie :)

Ik wilde em in het showcase topic dumpen, maar ik dacht misschien beter eerst even hier...

Neist Point, Isle of Skye
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/17013_2438220290715_1884004213_n.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 26-10-2012 21:48 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

Karel V

Een simpele ziel

@Andy Bartholomé: de compositie in de foto doet me denken aan de spiraal. Bewust met die reden de compositie van deze foto gekozen?
Ennehm, waar blijven je showcases van de verschillende gebieden in Schotland? Het mag gezegd worden dat je foto's van Schotland ieder jaar weer beter worden.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Deathchant schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:53:

Ik wilde em in het showcase topic dumpen, maar ik dacht misschien beter eerst even hier...

[afbeelding]
Dan mag je 'm bij deze in het showcasetopic posten :+ Fucking nice. Het enige wat ik ietsje minder vind is de lichte/witte lucht bovenin, verder zie ik 'm al helemaal als grote poster aan de muur.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Deathchant: ik kan me voorstellen dat je de rook inderdaad niet te donker maakt om te voorkomen dat het ongeloofwaardig wordt, heb je een punt.

Je nieuwe plaat is qua compo best nice. Alleen heb ik het idee dat er een groenige waas overheen zit, die lijk je vooral te zijn op het punt waar de zee/lucht zit. Of ligt dit aan mijn scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 21:23
bedankt voor het positieve commentaar op mijn foto's :)
@marcel&joener, de foto van Eilean Donan is idd een HDR foto, en mij stoort het lage contrast (waardoor het kasteel er een beetje "plat" uitziet) ook enorm.
Ik schiet meestal -2, 0, +2, waarbij ik eerst natuurlijk kijk hoe de 0 eruit ziet. Met dit ochtendlicht moest ik +2/3 aanhouden als 0 zeg maar, dus ik kreeg -1 1/3, 2/3, +2 2/3.
Maar ik heb nog geen ander goed programma naast Photomatix gevonden die het beter doet.

@marcel..tja over die rook....wat ik al tegen Nordlys eerder zei: ik vind het altijd lastig met rook hoever je dat in de highlights moet beperken zonder dat het neppig uitziet. Nog donkerder maken vond ik te nep, alhoewel je dan wel meer detail erin ziet, maar hij is niet overbelicht gelukkig en in real life zag het er net zo uit, dus vandaar dat ik het niet verder wilde bewerken.

@walletje: dankje, alleen ken ik geen ruk van photoshop :'(

@gdzr: thanks :) wat betreft jouw foto....hmmm scherpte vind ik best ok eigenlijk en ondanks het zwart witte wel goed staat (het gaat zich om het gesteente) ben ik toch nieuwsgierig naar de kleurversie :)

[afbeelding]
Hier is de kleuren versie!
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8336/8127214437_c95aa639b5_z.jpg
Rocks at Chrissi Island #2 by Bas Wouters, on Flickr

Eigenlijk niks te zeggen over jouw foto! Behalve Showcase! Misschien zoals hieronder gezegd de lucht, en de toren is een klein beetje flets.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:30:
@Wavemaster100: Op zich een nette foto. Alleen vind ik zwart/wit bij een kermisfoto nooit echt mooi.
[/url]
Ik snap wat je bedoeld. Ik heb ook al eerder een andere "kermispic" geplaatst. Kreeg toen ook vragen naar de kleurenversie.

Ik vind echter dat digitale camera's de overdaad aan verschillende kleuren (in)direct licht op een kermis bijna nooit goed weergeven. In ieder geval niet mijn X100 die ik op die momenten bij me heb. Een van de redenen waarom ik voor B/W ga. Verder is B/W gewoon mijn favoriet. Vind het leuk dat je in je onderbewustzijn een zwartwit foto toch wilt gaan "inkleuren".

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

[afbeelding]
Mooie compositie, en ook de sfeer is mooi. Maar hoort die groen-gele zweem over de foto? Of is mijn kleurprofiel nu helemaal gek?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Ik zie ook een groen-gele zweem. En met name de onderkant van de rotswand is nogal heftig groen.
Verder wel een erg mooie foto.

@Gdzr
Hoe ben je ooit op het idee gekomen om een zwart/wit versie te maken? De kleurenversie is echt véééél mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 21:23
mjtdevries schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:40:
Ik zie ook een groen-gele zweem. En met name de onderkant van de rotswand is nogal heftig groen.
Verder wel een erg mooie foto.

@Gdzr
Hoe ben je ooit op het idee gekomen om een zwart/wit versie te maken? De kleurenversie is echt véééél mooier!
Ik wilde experimenteren met een ZW conversie! Natuurlijk past het niet bij alle foto's, maar vond het zelf wel iets hebben bij deze foto. Thanks iig!

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@iedereen. Bedankt voor het commentaar :) Het was slecht weer. De lucht was idd "vies". Ik heb echter de highlights eruit gehaald. Ik heb geprobeerd om de lucht donkerder te maken met een graduated filter achteraf, of selectieve underexposure en verdere highlights reduceren, maar wederom vond ik dit afbraak doen aan de sfeer en vond ik het neppig uitzien. Buiten HDR-foto's om, probeer ik altijd zo natuurlijk mogelijk te bewerken. Dus het moet geen foto worden die ver weg van de realiteit staat. Ik heb idd de shadows een lichtgroene zweem gegeven en de blacks omlaag gegooid. Ik vond deze bewerking het slechte weer wat extra sfeer geven. Het was echt enorm winderig (60mp/h rukwinden), en de zee was wat ruwer. Ik wilde de "deadliest-catch-achtige storm/zeesfeer" wat versterken in mijn foto :)

De rotsen waren by the way wel ook echt nog groen :) Maar ik heb nog andere van Neist Point (met mooi weer) die ik graag voor mijn testcases wil bewaren :)

@Karel V: die komen er nog aan. Ik ben nog maar amper klaar met de foto's. Nu moet ik nog een selectie maken, want ik heb er 260 in totaal :) De eerste schotlandvakantie had ik nog 500+ foto's. Maar ik word selectiever ;) Maar wees niet bang, het komt eraan. Ik doe ook productfotografie voor de winkel van mijn vriendin (www.deidredreams.etsy.com) waar veel tijd in gaat zitten.
Wat betreft je commentaar over die spiraal......mijn god ik was me niet eens bewust dat er een spiraal-indeling bestond ;) Maar om een direct antwoord te geven op je vraag: nee ;) Ik denk niet bewust na bij compositioneren. Ik kijk door de viewfinder wat ik mooi vind uitzien en dan druk door.

@gdzr: ik vind de kleuren versie beter! d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 27-10-2012 21:21 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant: super foto, zou niet weten hoe je 'm zou kunnen verbeteren.

Gdzr: compositie lijkt me goed maar ik vind de kleuren niet zo heel erg bijzonder, terwijl die er bij een plaat als deze eigenlijk uit horen te springen. Ook kan ik me niet aan het idee onttrekken dat hij scheef staat?

Van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8470/8130377978_cbaa567f94_z.jpg
Samhain - SPiCE 1 by npmeijer, on Flickr

Denk dat de kleuren goed zijn en als er met vuur gespeeld wordt is het licht natuurlijk altijd wel bijzonder. De man links leidt misschien een beetje af, maar ik twijfel meer over de focus; ligt die goed op het gezicht van de voorste vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
ik heb het gevoel dat de focus ligt op de broekspijp van die man links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Als je die foto op 3000x2000 bekijkt op Flickr, dan is de foto helaas nergens scherp. Verder lijkt inderdaad zoals mjtdevries ook zegt het focuspunt op de man links te liggen, gezien de bril en broekspijp.

Met zulk licht is het heel lastig een scherpe foto te maken: elke eigen beweging is meteen funest en de performers stonden natuurlijk ook niet stil. Ondanks de snelle sluitertijd, te zien aan de weinige beweging in de vonken te zien. Ik ben bang dat vooral de ruis de meeste onscherpheid veroorzaakt. Voortaan toch maar ISO 100 :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:31
Eerst en vooral: bedankt voor de vorige comments op mijn foto's :) Ik leer er heel wat over bij.

@Gzdr De kleurenfoto oogt voor mij ook nog onrustig. De bokeh op de achtergrond is nogal overheersend en leidt af door de vele details.

@Deathchant Zowel je laatste foto als Eilean Donan zijn zeer mooie foto's. Het groene mos van Neist Point is wel redelijk "fluorescent". Mss kunnen daar de kleurtonen wat afgemat worden. Daarentegen is het wel een beetje jammer dat de vuurtoren wat wazig is door het lak aan contrast op dat beeldvlak.

@manmetplok Niet echt een speciale foto, wat extra nabewerking zou helpen. Met het koudere weer is het mss een idee om 's morgens te schieten als de mist opsteekt? Dat zou pas een zeer sfeervolle foto opleveren.

Natuurfotografie is niet bepaald mijn specialiteit maar ik zag een aantal zeemeeuwen en fotografeerde ze. De veren van de vogels staan er wel redelijk scherp op. Misschien is de achtergrond wel wat flets om er een echt spannende foto van te maken. Ik was daarom aan het twijfelen om gewoon een crop te maken rond de vogels zelf. Zwart-wit of niet, het blijft ook een moeilijke keuze, de rotsmuur onderaan oogt wat donker...

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8049/8131893937_41be2db7f3_z.jpg
Seagulls in Matsushima by terralance, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Het is dat je vertelde dat er meeuwen op staan, maar die waren me in eerste instantie niet opgevallen. Er is daar zo'n drukke achtergrond met dezelfde grijstonen dat de meeuwen in de achtergrond verdwijnen.

In kleur had de achtergrond waarschijnlijk een andere tint gehad en had je ze duidelijker gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:19
@Deathchant
Ik vind jou foto echt prachtig, weinig commentaar alleen lijkt er een waas over te zitten, maar niet echt storen. Top!

@Gdzr
De kleuren versie is een stuk beter dan de zwart-wit. Zwart-wit kan mooi zijn maar niet in een foto die wat "drukker" is. Verder vind ik de bokeh wat onrustig.

@Kasuras
Ik vind de foto in het klein erg mooi maar in het groot is hij niet echt scherp en komt hij een stuk minder over.

@Algalid
Kan er weinig over zeggen, mooi foto goed scherp alleen de vignette had een tikkeltje minder gemogen van mij.

Na heel lang dit topic gevolgd te hebben zonder een dSLR te hebben heb recent een dSLR gekocht en ga hier ook wat plaatjes plaatsen in loop der tijd :). Heb vandaag met wat water gespeeld en wilde deze delen. Dit is de 5de dag van gebruik met een dSLR en heb er hiervoor nooit een gebruikt.

Commetaar op mijn eigen foto is dat ik de ondergrond/achtergrond niet echt mooi vind had dit liever egaal zwart/wit gehad en vind de splash zelf wat onscherp. Aangezien er een bloem als ondergrond/achtergrond is heb ik getracht om de splash in het hart te krijgen zeg maar.

Op flickr heb ik er nog een aantal ge-upload en zou het bijzonder prettig vinden om commentaar te krijgen zodat ik er beter van kan worden. Ik weet ook niet zeker of dit de "beste" uit de reeks is. Dus brand maar los want ik heb nog een hoop te leren :).

Edit:

Foto's zijn genomen zonder enkele bewerking, alleen RAW > JPEG.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8054/8136327417_15371deca2_z.jpg
_DSC0372 by donkersloot.n, on Flickr

Exif:
Nikon D5100
105mm, 1/200s, f5.6, ISO250

[ Voor 13% gewijzigd door ndonkersloot op 29-10-2012 23:05 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bij Flickr gewoon op Share klikken en dan 'Grab the HTML/BBCode' gebruiken (kan je ook kiezen welk formaat er gebruikt wordt, ik zou voor 640px in de breedte kiezen).

En wat betreft de foto: ik zou volgende keer een ander (neutraal) bord kiezen, die bloem leidt gigantisch af van de druppel/plons :P En misschien iets meer van onderen proberen, zodat de druppel echt omhoog komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 29-10-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hahn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:38:
Bij Flickr gewoon op Share klikken en dan 'Grab the HTML/BBCode' gebruiken (kan je ook kiezen welk formaat er gebruikt wordt, ik zou voor 640px in de breedte kiezen).

En wat betreft de foto: ik zou volgende keer een ander (neutraal) bord kiezen, die bloem leidt gigantisch af van de druppel/plons :P En misschien iets meer van onderen proberen, zodat de druppel echt omhoog komt.
Bedankt :). Foto is nu klikbaar.

Bedankt voor je commentaar ben het er zeker mee eens, had alleen op dat moment geen andere bord/bak (heb de foto een uurtje geleden geschoten en kon niks vinden :P). Ik ga nog een keer een soortgelijke foto maken en dan wellicht ook met wat kleurstoffen en beter voorbereid. Ik vind zelf het licht ook erg gelig (bureaulamp).

Goed allemaal om te leren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik vind juist de druppel en bloem mooi bij elkaar passen zo in het midden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik vind de ondergrond juist erg verfrissend, maar de druppel kan een stukje scherper, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Bedankt :). Hoe had ik de foto scherper kunnen krijgen in dit geval? Kortere sluitertijd, flits of simpelweg vooraf beter focussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tiwazz: Leuke foto. 1/200 is nog vrij lang om een snel bewegend iets als water er goed bevroren op te krijgen, probeer eens 1/500 of zelfs 1/1000.

@algalid: Ik zou van de hele foto een 16:9 uitsnede maken, met de meeuwen wat meer onderin het beeld. Dan ben je gelijk ook die donkere rand van dat muurtje kwijt.

@Kasuras: De focus ligt naar mijn idee op het achterste gezicht. Volgens mij kon je dat zelf ook wel zien, maar hoopte je gewoon dat het niet al teveel op zou vallen. :+

@Gdzr: Vind de kleurenversie veel mooier. Op de z/w versie vallen die plasjes water weg, maar natuurlijk ook die mooie kleur van de zee op de achtergrond.

@Deathchant: Mooie foto, zoals eerder genoemd overheerst het groen nogal. Als ik in photoshop de blauwtinten wat extra geef, kleurt het een stuk natuurlijker.

Deze een paar dagen terug gemaakt. :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8185/8137938219_17d98397ee_z.jpg
Frosted dawn by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:41:
@Tiwazz: Leuke foto. 1/200 is nog vrij lang om een snel bewegend iets als water er goed bevroren op te krijgen, probeer eens 1/500 of zelfs 1/1000.
Als je flitst maakt het niet uit ;) Moet je er allee voor zorgen dat al het licht van je flitser komt, dus donkere ruimte en klein diafragma (heb je sowieso ivm dof lijkt me).

@Sargonaut
Mooie foto, het doet me gelijk aan kerst/december denken door het gebruik van de bokeh en het kleurenschema en het onderwerp. Netjes gedaan! De bokeh is wat druk hier en daar maar dat vind ik niet erg, voegt wel wat spanning toe. Wat ik wel zou wegwerken is de gekleurde flare bovenin.
De rand is leuk gedaan en geeft de foto een zachtere uitstraling ":) d:)b

Ow enne, mooie lens he!? Iets aan de foto zei me dat je de 100mm f/2.8 USM gebruikt had, en Flickr bevestigd het :D Hij gaat er straks ook op bij mij, als k tijd heb ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sibylle op 30-10-2012 11:53 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:31
@Sargonaut Mooie foto, zeer sfeervol. De bokeh op de voorgrond leidt mss wel een beetje af, maar ik vind een "surrounding bokeh" ook wel iets hebben. Vooral dat de bokeh zo mooi rond is vind ik een pluspunt. De gerijpte bladeren zijn ook scherp in beeld gebracht :)

@Tiwazz De foto is op het juiste moment genomen en de druppel is inderdaad goed gevallen. Toch mis ik wat scherpte op de druppel zelf als ik de uitvergrote versie zie. Voor mij hoefde die heldere bloem niet, maar dat is persoonlijke smaak.

Bedankt voor alle opmerkingen. Ik heb dan maar een crop in kleur uitgebracht. Ik vind het best wel mooi, hoewel de boot op de achtergrond mss net iets te dominant is, zo juist achter de vogels.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8328/8138159593_1658704009_z.jpg
Seagulls cropped by terralance, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@Deathchant: Wow _/-\o_ , een beetje een kleurzweem maar vind ik zeker niet lelijk
@Gdzr: Zwart wit vond ik het niet echt wat, in kleur werkt hij veel beter ! Lekker scherp en dat water op de voorgrond komt mooi over.
@Kasuras: Enige wat ik jammer vind is dat het vuur net buiten het frame komt, had naar mijn mening mooier iets ruimer / wijder genomen kunnen worden. Scherpte is niet super maar stoort me niet eigenlijk als ik het zo op dit formaat zie.
@Algalid: Kleur vind ik beter, dan komt je onderwerp er veel beter uit. Die boot is zonde zoals je zelf al aan gaf, dat maakt het net wat druk op de achtergrond.

@Tiwazz, die bloem vind ik opzich best grappig op het bord op de ondergrond. Vooral omdat die druppen weer mooi in het midden van die bloem komt. Verder niet heel spannend ofzo, maar die bloem vind ik wel leuk ☺

@Sargonaut: Ik zat er al op te wachten zoiets met een beetje ijs, en hier is hij. Ik vind hem wel leuk, en inderdaad een beetje feestdagen achtige kleuren. Van mij had dat dingetje met die 3 blaadjes er wel nog wat groter op gemogen.

En weer een creatie van mij

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8474/8138502770_d4c86fc6ca_z.jpg
Naamloos-1 by Alex de Groot, on Flickr

Ik ben nogal into portretten de laatste tijd… ;) Vond deze wel gaaf zelf. Dit keer wel een goed "profile" portret, laatste keer had ik nog het oog en wenkbrauw er bij op van de andere zijde van het gezicht (van dat portret in zwart wit een poosje terug)

Hij is niet groter klikbaar omdat ik hem even van m'n website heb gehaald waar die in 800px breed stond. ff geresized naar 640 en op flickr gezet. ( ben op m'n werk nu )

[ Voor 9% gewijzigd door hypz op 30-10-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

[afbeelding]
Prachtige plaat! Zou zeker in showcase kunnen als je 't mij vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hypz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:44:
@Sargonaut: Ik zat er al op te wachten zoiets met een beetje ijs, en hier is hij.
:D _/-\o_

@algalid: De meeuwen staan er zo een stuk prominenter op. Maar had het mooier gevonden als je de hele breedte van de originele foto had gebruikt met aan de onderkant een klein randje van de muur, en bovenaan nog een stuk lucht boven de boot.

@hypz: Goed gelukte scherptediepte, voor zover te zien op zo'n klein formaat. Die starende blik schuin omhoog ziet er weer uit alsof ze televisie zit te kijken. ;) De stof in de lucht vind ik minder. Lijkt ook een beetje alsof ze net heel hard heeft geniest ofzo.

Hier nog een van dezelfde ochtend als bovenstaande foto, maar dan wat minder ijzig. 8) Ben nog wat met de kleuren aan het spelen geweest. :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8466/8139608987_a60500823d_z.jpg
Frosted dawn 2 by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Mooi foto. De blauwe bokeh vind ik beter als de de bruine van de vorige.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik mis een onderwerp. Bij de vorige had je nog dat blaadje om naar te kijken, nu alleen wat grassprietjes en die vind ik nou niet bepaald boeiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Als je in het klein kijkt (plaatje dat je hierboven ziet), maakt het niet uit, vind ik. Voor op een Kerstkaartje ofzo zou toch netjes zijn :+?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als achtergrond zou het prima werken ja, maar dan zouden er wel iets van letters op moeten staan (en dat zou dan het onderwerp zijn :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witeken schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:25:
Mooi foto. De blauwe bokeh vind ik beter als de de bruine van de vorige.
Tnx :)
Hahn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:27:
Ik mis een onderwerp. Bij de vorige had je nog dat blaadje om naar te kijken, nu alleen wat grassprietjes en die vind ik nou niet bepaald boeiend :P
Het gaat bij dit soort foto's ook voornamelijk over de bokeh. De abstracte vormen die je erdoor krijgt, de flares, etc. Een echt onderwerp erbij is natuurlijk leuker, maar als dat er even niet is, ...dan maar zonder. Het ijs is zo weg als de zon eroverheen gaat.
witeken schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:41:
Als je in het klein kijkt (plaatje dat je hierboven ziet), maakt het niet uit, vind ik. Voor op een Kerstkaartje ofzo zou toch netjes zijn :+?
Ik had er voor de grap eerst ook een kerstkaartje van gemaakt, maar ik heb de tekst toch maar weggelaten.
Die was niet zo netjes voor op Tweakers. Er stond zoiets als : A merry f.....g christmas!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, ik weet dat jij van de bokeh bent en ik snap ook wel dat je de foto daarom wel geslaagd vond (of iig geslaagd genoeg om te laten zien). Maar voor mij is bokeh alleen, zonder een echt onderwerp, niet genoeg om een foto interessant te maken, vandaar mijn opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Sargonaut: op zich leuke plaat, lekker dromerig. Alleen vind ik het scherptegebied iets te klein.

@algalid: leuke plaat van die meeuwen. De boot op de achtergrond vind ik niet zo storend. Wel die meeuw die met zijn rug naar je toezit ;)

@sargonaut: deze vind ik wat minder door de gelige waas.

@Tiwazz: ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken: de bloem of de druppel. Ook het standpunt zou ik iets lager gekozen hebben. Gevaar is wel dat als je de bloem zou weglaten en de druppel vanuit een lager standpunt zou fotograferen, dat je dan eigenlijk een cliche druppelfoto hebt gemaakt...

@algalid: sorry, geef mij de kleurenversie maar. de z/w versie is niet mijn ding.

@kasuras: zeker een leuke actiefoto. Scherpte moet wel beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8329/8132130490_e65cb65c56_z.jpg
Untitled by EtienneTSS, on Flickr

@eigen foto: Titel: studerende dochter met mobiel.
exif: ISO=200; 20mm; -1.3EV; f/1,7; 1/25
Vraag moet je deze foto niet croppen?
Lamp boven is beetje storend.

@hypz: Supergave foto.Wat zijn die witte puntjes op de foto?
Ik vind jouw foto ook zo leuk omdat het een bijna gele kleur uitstraalt waardoor het op een foto van vroeger lijkt. Hoe heb je dat gedaan?

@Sargonaut: het onderwerp ontgaat me. Mooie kleuren dat wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@etiennetss: Zoals de foto nu is zou ik 'm inderdaad croppen. Nu staat aan de linkerkant haar voet er net niet op en rechts de stoel ook net niet helemaal. Maar als de foto van net iets verderaf was gemaakt, zou het goed zijn geweest.

Bedankt voor de reacties op mijn vorige foto's. :) Hier nog eentje mèt een onderwerp. Dit keer weer met de kleuren gespeeld, en ook de kadering eens anders gedaan. :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
[b]etiennetss schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 06:55:
@hypz: Supergave foto.Wat zijn die witte puntjes op de foto?
Ik vind jouw foto ook zo leuk omdat het een bijna gele kleur uitstraalt waardoor het op een foto van vroeger lijkt. Hoe heb je dat gedaan?
Thanks, die witte vliegende dingetjes is gewoon stof dat opgelicht is door de flitser. Ik vind het wel wat hebben zelf :)

Verder die kleur is heel simpel eigenlijk, ik heb de foto in adobe camera raw op zwart wit gezet, en dan bij split toning kun je een beetje kleur toning naar keuze toevoegen :)

Over jou foto: Best een hele gave foto, ik vind de belichting is mooi, had alleen van mij wat meer naar rechts gemogen zodat de voet er ook bij op staat :)

@sargonaut: Neem eens contact op met hallmark ofzo ik denk serieus dat je een goede kans zal maken, het zou echt een fantastische kerstkaart zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:31:
@etiennetss: Zoals de foto nu is zou ik 'm inderdaad croppen. Nu staat aan de linkerkant haar voet er net niet op en rechts de stoel ook net niet helemaal. Maar als de foto van net iets verderaf was gemaakt, zou het goed zijn geweest.

Bedankt voor de reacties op mijn vorige foto's. :) Hier nog eentje mèt een onderwerp. Dit keer weer met de kleuren gespeeld, en ook de kadering eens anders gedaan. :

De kadering is iets TE krap, vooral aan de onderkant. Verder weer prima foto in dezelfde serie/lijn als eerdere :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Nu heb je ook een portrait kerstkaartje :D. Heel netjes! Maar waarom 3 kaders (vanboven zie je 3 horizontale evenwijdige lijntjes, de middelste, die kader snap ik niet waarom ie er is)?
Voor derest een heel goede foto, ik zie er geen slechte dingen aan.

[ Voor 28% gewijzigd door witeken op 31-10-2012 14:42 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Kerstkaart was ook het eerste dat bij mij opkwam, en dat is echt niet so suf als het misschien klinkt. Die middelste kadering zou ik er ook uithalen, voegt niet veel toe in mijn ogen en is vooral in de bovenste helft van de foto te zien.

Ik vind 'm mooi. Door het wit is het ook net of het sneeuw is, ondanks de groene sprietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx iedereen :)

Ik ontdekte achteraf dat ik nog een stitchfoutje over het hoofd had gezien, maar dat is uiteindelijk slechts een kleinigheid, en zo gerepareerd als nodig. ;)
hypz schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 13:55:
@sargonaut: Neem eens contact op met hallmark ofzo ik denk serieus dat je een goede kans zal maken, het zou echt een fantastische kerstkaart zijn. _/-\o_
Bedankt voor het compliment. :) Ik hoor de laatste tijd van meer mensen die serieus vinden dat ik iets met mijn foto's of fotografie moet gaan doen. Wie weet wat de toekomst brengt, voorlopig is het nog gewoon een hobby.
witeken schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:40:
Nu heb je ook een portrait kerstkaartje :D. Heel netjes! Maar waarom 3 kaders (vanboven zie je 3 horizontale evenwijdige lijntjes, de middelste, die kader snap ik niet waarom ie er is)?
Voor derest een heel goede foto, ik zie er geen slechte dingen aan.
Vond een ander formaat weleens leuk. Tnx :) Het kader bestaat rondom uit twee delen. Denk dat je met de derde bovenaan de foto, het verloop naar de witte vignetting bedoeld?
douPel schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:10:
Kerstkaart was ook het eerste dat bij mij opkwam, en dat is echt niet so suf als het misschien klinkt. Die middelste kadering zou ik er ook uithalen, voegt niet veel toe in mijn ogen en is vooral in de bovenste helft van de foto te zien.

Ik vind 'm mooi. Door het wit is het ook net of het sneeuw is, ondanks de groene sprietjes.
Misschien dat ik het binnenste kader iets lichter had moeten maken, is nu inderdaad voornamelijk bovenaan goed te zien. Op groot formaat is verschil tussen de kaders rondom wel redelijk goed te zien trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Sargonaut: Jij ook een fijne Kerst, maar ik zou een van de drie kaders weglaten. Nu maken ze een rustige foto onnodig druk, is mijn gevoel erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
@hypz mooi shot, mooie toning. Die stofdeeltjes maken het ook wat levendiger
@etiennetss Prima foto vind ik :). De lamp vind ik eigenlijk helemaal niet storend. Mooi dat het contrast van de foto de kijker naar het gezicht leidt van je/de dochter
@sargonaut jij blijft maar pareltjes plaatsen :P. Ik vind de kadering eigenlijk wel tof van de dennenappel. Bokeh is erg mooi ook.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8469/8147308416_24b458da35_z.jpg
Chicago Blues by Joenes, on Flickr

Geschoten in Chicago...met m'n iPhone 4. wel wat post processing in Photoshop.
De vraag is of de toeriste (mijn vriendin) in het shot moet.. het geeft op zich wel wat balans in de plaat.. en het is natuurlijk m'n vriendin ;)

edit:
foto iets recht getrokken

[ Voor 5% gewijzigd door Joenes op 02-11-2012 11:19 ]

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

zeker een pluspunt dat ze erin staat. Alleen ik vind dat ze te dicht bij de randen staat. Verder erg leuke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind 't niet erg :) ik vind het zelfs een erg goeie foto. De sfeer is geweldig. ook het afstandje tussen kijker en muzikant vind ik toevoegen aan de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Je vriendin voegt absoluut wat aan de sfeer toe in de foto. Ontzettend goede plaat, complimenten voor de nabewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@joenes: Echt super gafe plaat. Je vriendin staat prima daar en voegt ook toe aan de foto. Hij voelt voor mij wel wat scheef aan omdat de muur zo naar achteren helt waar die man zit. Denk niet dat je ruimte hebt om dat recht te croppen want dan valt je vriendin weer buiten beeld waarschijnlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door hypz op 02-11-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
thanks voor de positieve reacties, ik heb de foto nog iets rechtgetrokken, volgens mij loopt de horizon nu recht.. de muur is idd nog scheef :)

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Laatst online: 11-02-2024
@etiennetss Ik vind hem nogal donker onderin, ook de reflectie in het raam stoort me op de een of andere manier.
@sargonaut Ik ben niet gecharmeerd van de kaders, maar dat is persoonlijke smaak.
@Joenes Gave foto, relatief weinig te zien en toch een hoop tegelijk.

Deze heb ik vorige week genomen, ik heb in LR het contrast en verzadiging wat versterkt, tevens de levendigheid iets verhoogd en vignetting toegepast.

Over dit laatste heb ik echter mijn twijfels of het wat toegvoegd aan de foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8049/8143157885_0fb56084a3_z.jpg
IMG_4679 by Navlim, on Flickr

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joenes: Mooie plaat, stijlvol. Vriendin is zéker een toevoeging.
@navlim: Paddenstoel staat er mooi scherp op, vignette is bij deze foto ook wel goed denk ik.

Laatst stond er een vrij heldere 'ster' redelijk dicht in de buurt van de maan. Dacht zelf eerst dat het misschien Venus was, maar na het opgezocht te hebben bleek het Jupiter te zijn.(Sterrenwacht-mercurius/dagkalender) Geen hele bijzondere gebeurtenis, maar vond het wel leuk er een foto van te maken. :) Was nog vrij lastig om de maan goed scherp te krijgen, atmosferische storing oid, zorgde ervoor dat de beeldscherpte constant fluctueerde. Toch wel redelijk gelukt uiteindelijk. De foto is gemaakt met een EFS 55-250mm Canon zoomlens.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8057/8153427277_82531e292f_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
Waarom 1/1000?
Op ISO100 moet je zo'n shot ook gewoon kunnen redden, en dan heb je een iets strakkere foto.
Denk ik zo.

[ Voor 79% gewijzigd door NeutraleTeun op 04-11-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30
Wat een mooie foto's in dit topic!

Heb zelf sinds kort mijn eerste eigen serieuze foto camera gekocht (Sony NEX-6 i.c.m. 16-50 kit lens) dus wees lief voor mij. ;)

Gisteren de Rotterdamse haven in geweest om een paar foto's te maken. Dit vond ik zelf een aardige:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.salters.eu/DSC00094_klein.jpg

Twijfel alleen wat over de compositie (de boot op de voorgrond). Heb het werkeiland(?) ook op de foto vanaf een andere hoek, zonder de boot. Maar vind bij deze foto leuk dat het kleine bootje er op staat, wat mooi laat zien hoe groot dat werkeiland is.

Ben zelf dus geen ervaren fotograaf maar kan in iedergeval proberen te zeggen wat ik van de voorgaande foto's vind.

@Sargonaut: Leuk gedaan! Kader vind ik ook leuk. Alleen er is wat teveel ruis vind ik. Nu weet ik niet in hoevere je dat voorkomen had kunnen worden.....

@navlim: Mooie foto! Goede scherptediepte ook. Vignet effect had wat mij betreft niet gehoeven :)

@Joenes: Mooie foto ook! Vind je vriendin net zoals de voorgaande post zeker iets toevoegen :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GoTman: Mooi het licht van de zon op de hijskranen met de donkere wolken op de achtergrond. Het kleine bootje is inderdaad wel 'belangrijk' om een idee van schaal te krijgen, jammer van de grote boot helemaal vooraan. Vind de hijskranen wat hoog in de compositie en te strak langs de bovenkant, nog een stuk lucht erboven zou misschien beter ogen.
NeutraleTeun schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:59:
Waarom 1/1000?
Op ISO100 moet je zo'n shot ook gewoon kunnen redden, en dan heb je een iets strakkere foto.
Denk ik zo.
Ik begon met een instelling van 1/250 met de ISO op 400. Dan was de maan goed belicht, maar Jupiter bleef wat onduidelijk. Daarom de ISO op 800 gezet, zodat de camerasensor wat lichtgevoeliger werd. Vandaar dat ik uitkwam op een sluitertijd van 1/1000. Daarnaast moest ik vanwege de atmosferische storing de sluiterknop met de hand bedienen. (afstandbedieningkje is al een tijdje stuk. :-( ) Dus vond ik de hoge sluitertijd wel prettig/nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
1/250 op ISO400 is 1 stop lichter dan 1/1000 op ISO800, knap dat Jupiter beter te zien was op de laatste instelling dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik liep gewoon weer eens uit m'n nek te lullen. :( Nog even de foto's vergeleken en de eerste instellingen zijn inderdaad iets helderder. Maar dan is Jupiter wat onscherper, dus lijkt het donkerder.

Algemeen: Het gaat met mij persoonlijk wat minder de laatste tijd, vooral op mentaal gebied. Dus mogelijk dat ik, hoewel ik het hier op het forum best naar m'n zin heb, komende tijd minder foto's ga plaatsen en reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
Voor het eerst sinds lange tijd weer eens wat foto's gemaakt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8064/8154246318_0a82d7be05_z.jpg
alkmaar-1989 by MagicTempest, on Flickr

@GoTman: Leuke kleuren. Qua compositie is hij wel wat rommelig. Ik weet niet of je de mogelijkheid had, maar ik zou voor een volgende keer eens kijken of je hem symmetrisch kan maken.

@Sargonaut: Zoals iedereen al zegt, veel 'ruis'. Je hebt daarnaast ook last van atmosferische verstoring, maar het is natuurlijk wel een mooi beeld, Jupiter zo dicht bij de maan.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
@navlim leuke paddenstoel ;) Vignetting is prima hier, onderwerp staat mooi centraal zo. Ik zou de plaat zelf wel wat lichter maken, naar mijn smaak is hij wat donker nu, volgens mij heb je daar nog wel wat ruimte voor voordat er clipping optreedt.

@sargonaut qua compositie prima plaatje. Ik denk dat de opmerkingen verder genoeg tips geven om de volgende keer een nog betere plaat te schieten (ik weet alleen niet wanneer jupiter en de maan voor ons weer dicht bij elkaar staan). Ik zag ook nog de persoonlijke noot onder je berichtje.. sterkte man! mocht je behoefte hebben een keer een biertje te doen ofzo dan kun je me een berichtje sturen..

@magictempest scherpe foto zeg! Ik heb weinig kaas gegeten van portret fotografie dus ik kan je weinig tips geven. Misschien kun je de achtergrond iets egaler maken (links naast de knot van het model zit een kleine witte en grotere zwarte spot)

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:09:
Daarnaast moest ik vanwege de atmosferische storing de sluiterknop met de hand bedienen. (afstandbedieningkje is al een tijdje stuk. :-( ) Dus vond ik de hoge sluitertijd wel prettig/nodig.
Je hebt toch een zelftimer van 2 sec op je camera zitten 8)7 . Niet onderschatten, die is reuze handig soms hoor!!! ;)

@ Magictempest, ik heb weinig verstand van portretfotografie, maar het eerste woord dat in me opkwam was: "Hard!" En dan denk ik dat ik daarmee het licht bedoel :9 Vind de huid erg licht, al is het net niet overbelicht denk ik. De contouren van schouder/sleutelbeen/hals mogen wel duidelijker. Gezicht vind ik ook erg licht.

[ Voor 27% gewijzigd door douPel op 04-11-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@magictempest: Ik vind hem een beetje te hard belicht vanaf de achterkant, misschien moet je die lichtbron een beetje verminderen. Nu accentueer je ook de haartjes op haar rug en bovenarm, en het licht in haar gezicht is wat hard vind ik op haar wang. En het roze kleding stuk vind ik wat te aanwezig hier, kan beter iets pakken dat wat beter bij de andere kleur tonen past in de foto, dit vloekt een beetje bij het rode haar vind ik.

Verder netjes hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8053/8150618268_c617e9cb0b.jpg
Paris 2012 by Encarta2, on

Het louvre in Parijs van een iets andere hoek, exuseer voor het logo, ik besloot pas na lightroom om hem in flickr om te draaien.
@joenes Zo blijkt maar weer dat je geen dure camera moet hebben om foto's te maken.
@navlim Vignet had niet gehoeven, maar voor de rest intressante bos foto.
@sargonaut Foto's van de maan doen mij nooit zoveel, maar met jupiter erbij kan het er mee door.
@gotMan Het mist wat intressantheid voor mij, misschien zijn er veel liefhebbers van hijskranen op GoT maar ik vind het zo nogal snapshoterig lijken.
@magictempest Technisch goede foto, verder weinig op aan te vullen maar ik vind wel dat haar kleding zo wel heel erg miniem op de foto is gezet, je ziet er niks van alleen een stuk leeg schouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joenes: Tnx, erg aardig. Ben alleen bang dat het een probleem is waar ik er zelf uit zal moeten komen.

@douPel: De atmosferische storing was te afwisselend voor de zelftimer. Ik had per 20-30 seconden, steeds 1 of 2 seconden scherp beeld. Het effect was vergelijkbaar met het verstoorde beeld wat je krijgt door de opstijgende warmte van een heet wegdek. Mogelijk dat de warmte vanuit m'n huis, wat in contact kwam met de koude buitenlucht, de oorzaak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Encarta: Mooie kleuren en leuk dat lijnenspel van het dak. Ik weet alleen niet wat ik van dat ding onderin moet vinden. Vind het maar een beetje een rommelig ding.

@MagicTempest: De belichting vind ik wat hard, en ze mag wel wat vrolijker kijken :)

@GoTman: Mooie kleuren en licht, op die kranen. Alleen jammer van die boot op de voorgrond. Die zou ik buiten beeld hebben gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Bedankt allemaal voor het commentaar. Ik zie meerdere mensen zeggen dat het licht vrij hard is. Dat klopt ook wel, mijn bewerkingen zijn vaak zo (hoewel dit wel een compleet andere bewerking is dan ik normaal doe, maar het harde zit er wel nog in). Hij is aan de achterkant wel net even iets te licht. De lamp aan de achterkant was een constante lamp, dus die zal ik de volgende keer wat verder weg zetten.

@Encarta: Ik moest eerst even kijken wat het was hoor :). Ik heb de neiging om dat ding aan de onderkant als onderwerp te zien. Die is alleen niet scherp, dus dat doet een beetje afbreuk aan de foto. Zoals Marcel zegt het lijnenspel is leuk, misschien kun je daar meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
@magictempest: Misschien dat de foto wat meer kracht zou hebben als ze in de camera had gekeken, of is dit bewust niet gedaan?

@Encarta: De lijnen van het dak zijn mooi en strak, die 'toren' breek het strakke en cleane een beetje af.

Na de opbouwende comments heb ik mijn foto wat aangepast, vignetting verwijderd en de belichting wat omhoog gegooid.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7259/8157943099_752193d485_z.jpg
IMG_4679-1 by Navlim, on Flickr

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Navlim, kijkt een stuk prettiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 06:58
@MagicTempest: Zoals eerder ook al genoemd, lijkt het licht vanaf de linkerkant een tikkeltje te hard. Mooi portret verder! (Psst, je sensor is vies)
@Encarta: Waar zit ik nu naar te kijken?
@navlim: Deze bewerking is beter, al heb je er nu ruizige achtergrond voor teruggekregen... Waarom heb je iso3200 en 1/1250e gekozen? Iso400 en 1/100e (2/3 stop lichter dan origineel) kun je toch ook wel stilhouden met een 17-85IS lens?

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/wp-content/gallery/20121102-bruiloft-erik-en-corina/thumbs/thumbs_img_4515-b4.jpg
klikbaar

Tijdens een bruiloft afgelopen vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Op groot formaat lijkt de vervorming minder extreem, maar vind het toch wat raar kijken. Meisje onderin vind ik leuk. Wat ik jammer vind is dat er rechts niet nog iemand staat en dat de foto scheef is (was t eerste dat me opviel) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30
Iedereen bedankt voor de commentaren!

@navlim: vind hem zo een stuk beter :)

@ThomasW: voor mij wat teveel vervorming ook vind ik hem te "nabewerkt". Compositie en moment vind ik wel leuk gekozen :)

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
ThomasW schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:42:

@navlim: Deze bewerking is beter, al heb je er nu ruizige achtergrond voor teruggekregen... Waarom heb je iso3200 en 1/1250e gekozen? Iso400 en 1/100e (2/3 stop lichter dan origineel) kun je toch ook wel stilhouden met een 17-85IS lens?
Omdat ik net ervoor binnen in een wat donkere ruimte gefotografeerd had en vergeten was mijn iso terug te zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

navlim schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:12:
Omdat ik net ervoor binnen in een wat donkere ruimte gefotografeerd had en vergeten was mijn iso terug te zetten. 8)7
Spijtig. Zou je het nog opnieuw kunnen doen? Misschien heb je dan ook geen last meer van die blue fringing...

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
@ThomasW: Het was mij inderdaad ook opgevallen dat er een vlekje zat. Deze heb ik in een latere bewerking er dan ook uitgehaald. Die heb ik alleen niet geüpload. Wel bedankt voor het commentaar :-)
Over jouw foto kan ik dan ook wel wat zeggen. Ik denk dat die bewerking heel persoonlijk is. Wat ik daarmee bedoel is dat niet iedereen het mooi zal vinden. Ik vind het wel wat, maar ik vraag me af of elke bruid blij zou zijn met een dergelijke bewerking. Daarnaast vind ik het jammer dat de agenten niet allemaal dezelfde kant op kijken (Misschien had je ze kunnen vragen om allemaal naar de bruid te kijken, of juist strak vooruit). Als laatste vind ik die man aan de rechterkant een beetje jammer. Hij verstoort het beeld. Het meisje in het midden maakt de foto in dit geval (naar mijn mening). Al met al goede plaat, maar wel ruimte voor verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
De extreme vervorming is een lens eigenschap en mijn persoonlijke keuze. Ik vind (en het bruidspaar gelukkig ook) dat de foto zich uitstekend leent voor deze bewerking, waarbij ik alleen in lightroom de highlights heb teruggehaald en de schaduwen iets opgelicht.

Het scheve stoort mij ook, dat moet echt nog even weggewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:45
@ThomasW Het lijkt voor mij vooral dat het meisje met haar haren voor haar gezicht (?) het onderwerp is, terwijl dat uiteraard het bruidspaar zou moeten zijn.

En hoe ziet de foto eruit als je de agent links er af snijdt en de foto evenveel rechts afsnijd? Nu lijkt hij zo uit balans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Het meisje is de dochter en ze kijkt omhoog naar het bruidspaar. Als ik de foto krapper maak is het niet mooi en het idee van de groothoek weg. De werkelijkheid is ook dat er 7 agenten stonden, ik had ook liever gehad dat het er 6 of 8 waren, maar dat is nu eenmaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
@ThomasW ik vind je foto erg tof en heb (als testje voor mezelf) de distortion eruitgehaald met de skew tool. Probleem is wel dat je detail en een hoop omgeving van de foto verliest.. Verder vind ik dat de foto een goede sfeer impressie geeft. Hij mag van mij wel iets warmer, maar dat is puur subjectief..
link

[ Voor 1% gewijzigd door Joenes op 06-11-2012 13:01 . Reden: link ]

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@navlim mooie depth of field!

@ThomasW
Ik vind het jammer dat de agenten er niet volledig opstaan, maar het gebouw weer wel. Het lijkt nu net alsof het gebouw interessanter is dan de agenten. Ook zie ik een soort van vervorming terug in de foto.

Bijdrage van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8342/8163733506_0a3caeb202_z.jpg
The wall painter by JdeRuijter.nl, on Flickr

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Als dat is wat ik denk wat het is, vind ik het maar een vieze foto :+

Laag standpunt, niet snel een liefhebber van, maar hier vind ik het wel tof, juist omdat de vloer ontzettend veel details heeft. Waar koop je zo'n vloer :D Als dat een bewuste keuze was: good choice d:)b

Verder vind ik het dynamische bereik net jammer: persoon is net te donker (hoofd gaat over in plafond) en de ramen blazen net uit. Was een goede kandidaat geweest voor een subtiele HDR.

En zelf had ik een beetje naar links gegaan, zodat ik lege ramen had: het gebouw aan de overkant maakt het 'urbexerige' meteen minder speciaal.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik vind hem iets te donker. (Maar dat zou ook aan mijn scherm hier op werk kunnen liggen). Misschien zou je eens kunnen proberen om hem lichter te maken (zonder dat de ramen nog lichter worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Laatst online: 16-09 19:59
@AyeAyeCaptain! :

Zoals hierboven al werdt aangegeven vind ik hem iets te donker en ook iets te flets.

@ThomasW :hij lijkt ook we iets overbelicht in de witte stukken, dat is jammer, en de nabewerking heeft daar denk ik ook wel invloed op, dat het nog extremer uitkomt

En van mij een Dame op de bar in het café waar ik werk
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/30556658/fig-racso-uv-1.jpgISO 2000 1/100 2.8
Ik heb er nog meer in deze serie maar deze vond ik er wel erg uitspringen gezien haar gezichtsuitdrukking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Welk café werk jij ? ;)

Ik vind het een mooie, of vooral gave foto. Ik kan er dan ook weinig commentaar op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ayaye:
- probeer eens een hoger standpunt, nu lijk je wat laag bij de grond te zitten
- wacht totdat alle storende elementen uit beeld zijn (persoon op achtergrond_
- probeer de foto wat rechter te zetten. hij oogt wat scheef

Probeer deze foto eens te maken met 3 exposures en dan te blenden met Photomatix ofzo. Dan haal je meer detail uit alles en verklein je het verschil tussen heel licht (buiten) en donkerder (binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Laatst online: 16-09 19:59
Het was een 'mannenavond' met de kermis hier, ik was zelf ook ge-body-paint. die foto's zijn nog veel meer nsfw maar zij was dys ook gebodypaint maar dan met UV verf, daarop een Blacklight/UV TL balkje op, en je krijgt erg mooie beelden van, en helemaal als je ze op deze manier kan vast leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Encarta:, mooie kleuren en de lijnen komen mooi uit.
@Navlim, mooi foto hoor. Goed gebruik gemaakt van de scherpte.
@ThomasW: Ik sluit me bij een eerder genoemd commentaar aan. Leuke compostie maar iets teveel vervorming naar mijn smaak.
@AyeAyeCaptain! : Ik vind je andere foto;s waar je zo mooi gebruik hebt gemaakt van dat lightpainting echt super!! deze doet me echter niet zoveel.
@_trickster_: Mooie foto.. mooi hoe de kleuren eruit komen.

Fototje van mij dan maar weer..Was in het bos met mijn vriendin en ze kwam even haar vondst showen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7275/8167356316_9ed0859fc5_z.jpg
Fall 2012 by Mavi86, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
@trickster mooie kleuren zo zeg. Ook mooi dat de achtergrond zo zwart is.. puur focus op het onderwerp.
@mavi1986 Ik vind de foto niet heel spannend eerlijk gezegd. De foto voelt wat grauw aan en kan wel wat warmte gebruiken denk ik. Misschien zou ik hem wat tighter framen zodat je alleen de palmen en de kastanjes hebt... Misschien de kastanje meer in de natuurlijke habitat fotograferen? :P

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7124/8165038300_35a3af616f_z.jpg
Autumn - Leijpark Tilburg by Joenes, on Flickr

geschoten in het park op 300 mm, kwam wel wat nabewerking bij kijken.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:15

RBP

@AyeAyeCaptain!: Beetje fletse foto, het onderwerp spreek mij ook niet echt aan.

@Trickster: Kleuren mooi vastgelegd. Alleen de schaduwlijn over haar zij valt me wel op.

@Mavi1986: Zoals hierboven ook al aangegeven niet zo heel spannend. De reflectie in de kastanjes vind ik ook wat onnatuurlijk overkomen.

@Joenes: Mooie compositie, mooie kleuren. Vind alleen de bokeh ten aanzien van de achterliggende takken wat onrustig overkomen.

Zelf ben ik niet zo van de nabewerking van foto's. Toch ben ik met onderstaande foto aan de slag geweest. Commentaar dat ik er zelf op heb is dat links de vrachtwagen op de foto staat.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8177/8044639680_bd817fd1f7_c.jpg
Yellow NY city cab by RB-P, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat links is een vrachtwagen ja :+ Kan me er niet echt aan storen, op straat staan nou eenmaal wel eens vrachtwagens :P Ik vind de selectieve kleuren hier niet echt wat toevoegen, vind het eigenlijk gewoon corny. De zwart/wit-omzetting vind ik wel prima, dus ik zou 'm liever gewoon helemaal in zwart/wit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Ben het wel met Hahn eens. kan je de volledige z/w eventueel laten zien? Door al die reclamesborden boeit het beeld nml best voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:15

RBP

Zoals verzocht de foto geheel in ZW omgezet in Lightroom. Vind zelf de voorgrond wat flets overkomen. De reclameborden komen hierdoor wel beter naar voren.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8201/8167911497_925b7489b8_c.jpg
BW NY city cab by RB-P, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

De beweging van de taxi oogt anders maar niet storend. Vind hem in heel z/w beter. Dank voor tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
@RBP je hebt inderdaad gelijk, mijn plaat was rustiger geweest als er minder achtergrond bokeh was. Zal er in het vervolg meer op letten (toch handig als iemand naar je plaat kijkt :))

Wat betreft jouw foto: colour isolation op yellow cabs is natuurlijk al vaak gedaan. Ik ben het dan ook met Hahn dat de b/w variant beter is. De vrachtwagen stoort me niet, draagt bij aan het straat beeld. in puur zwart wit heb je natuurlijk minder focus op de gele taxi.. Mocht je dit wel meer willen dan kun je misschien proberen de taxi wat lichter te maken in nabewerking (luminance van geel wat omhoog gooien) en de andere kleuren qua luminance wat omlaag.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-08 10:52
@mavi1986: mooie foto alleen hadden de handen er misschien iets zachter uit mogen zien. ik vind ze iets te veel detail hebben (rode vlekjes). de kastanjes zijn het onderwerp en hadden wat mij betreft iets mooier gepositioneerd kunnen worden omdat het lijkt alsof de voorste nu net buiten de focus valt. de achterste is wel echt scherp.

@Joenes: mooie fotos die de herfstkleuren echt toont. het gele blad in het midden pakt de aandacht en de achtergrond is niet TE afleidend; de takken beginnen links eenvoudig en eindigen rechts complex, het kijkt wel lekker

@RBP: ik vind de z/w versie mooier. in de eerste versie springt de taxi er wel uit maar niet op een overtuigende manier. misschien komt het omdat ie TE geel is. wellicht was een kleur die net op het randje ligt tussen grijs en geel mooier.

Hierbij een foto die ik onlangs heb geschoten op de Posbank. het is mijn eerste keer sinds lange afwezigheid in Nederland en moest even wennen aan de herfstkleuren. ik heb de foto gecropped en wat gespeeld met de sliders in Lightroom. Ik vind de positionering van het onderwerp oke, alleen stoor ik me aan de wazige graspol/bladeren rechtsonderin. wellicht is de bokeh wat te onrustig; de dunne sprietjes en takjes maken het een beetje druk.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8197/8169140500_f6a7ba4f56_z.jpg
IMG_1414 by Robbert Gijsberts, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Elegy123: Compositie is wel goed, alleen jammer van die oplichtende grasspriet die de aandacht trekt.
@RBP: Ik had de reclameborden gekleurd gelaten, en de rest van de foto Z/W! Misschien dat daarbij een iets langere sluitertijd wel mooi zou zijn geweest.
@Joenes: Mooi licht op de takken en het blaadje.
@mavi1986: Volgens mij staat de witbalans wat te koud. De nagels en het armbandje hebben nu een groen/blauwe tint.
@_trickster_: Mooi effect, bodypaint met blacklight.
@AyeAyeCaptain!: Grappige foto, deed me denken aan een oude aflevering van Van Kooten en de Bie over kunstpoepen.
@ThomasW: Een uitsnede in portretstand kijkt prettiger, naar mijn mening. Zonder verdere lenscorrectie, heb je dan precies het interessante gedeelte van de foto, en de scheefgetrokken zijkanten vallen mooi weg. link

Met alleen een tshirt en een trui, schoenen die niet waterdicht zijn en zonder handschoenen is het behoorlijk koud wanneer ik dit soort foto's loop te maken. Mijn broek wordt ook nog eens nat van het op m'n knieen zitten, en de ochtendmist heeft altijd de neiging m'n kleren een beetje vochtig te maken waardoor het extra koud wordt. Bij deze foto heb ik eerst een stack van het blaadje gemaakt van 9 foto's en vanaf de laatste foto een panorama van 39 foto's. Foto's zijn gemaakt met een 100mm/f2.8 lens op f/2.8, na het stitchen en bijsnijden van het panorama, effectief een 31mm/f0.87 lens. (Maar dat geldt natuurlijk niet voor het gestackte blaadje.)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7278/8163911320_e91648f263_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-08 10:52
@sargonaut, HEEL erg gaaf. Ik kan echt genieten van dit soort foto's. Ik wil erg graag weten hoe jij deze precies maakt, uit je beschrijving hierboven wordt ik niet veel wijzer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Gaaf hoor sargonaut. Vooral de kleuren en de scherpte zijn echt perfect voor het dromerige effect van deze stijl. De bevroren dauw is prachtig.
Verbeterpuntje: Het takje zelf met drie blaadjes eraan lijkt een beetje dor, volgens mij is het nog mooier als het plantje eruit ziet alsof het nog 'vers' en toen plotseling is ingevroren. Nog iets te zoeken voor de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:59:
Met alleen een tshirt en een trui, schoenen die niet waterdicht zijn en zonder handschoenen is het behoorlijk koud wanneer ik dit soort foto's loop te maken. Mijn broek wordt ook nog eens nat van het op m'n knieen zitten, en de ochtendmist heeft altijd de neiging m'n kleren een beetje vochtig te maken waardoor het extra koud wordt. Bij deze foto heb ik eerst een stack van het blaadje gemaakt van 9 foto's en vanaf de laatste foto een panorama van 39 foto's. Foto's zijn gemaakt met een 100mm/f2.8 lens op f/2.8, na het stitchen en bijsnijden van het panorama, effectief een 31mm/f0.87 lens. (Maar dat geldt natuurlijk niet voor het gestackte blaadje.)

[afbeelding]
In tegenstelling tot die test case van laatst vind ik deze foto echt heel mooi !! Lekker rustig d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
Elegy123 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:06:
@sargonaut, HEEL erg gaaf. Ik kan echt genieten van dit soort foto's. Ik wil erg graag weten hoe jij deze precies maakt, uit je beschrijving hierboven wordt ik niet veel wijzer :P
Het zou wel leuk zijn als je eens eens statiefje achter je zet en jezelf filmt terwijl je bezig bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Inrage schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:39:
Het zou wel leuk zijn als je eens eens statiefje achter je zet en jezelf filmt terwijl je bezig bent :)
Hoe moet hij zijn foto's dan maken ;)?

Ontopic: Heel mooie foto ;). Zou ook weer heel netjes zijn als kerstkaartje :p

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Sargo, ik zou rechts iets meer ruimte verwachten, maar ook deze plaat is weer top. Showcase als je het mij vraagt :)

@joenes, ik vind de bokeh dus helemaal niet storend, ik vind em wel lekker kijken :)
@RBP, mij stoort de bewegende taxi dus wel helaas. Voor de rest prima foto, maar ben het ermee eens dat de selectieve kleur niet echt toevoegt.

Pagina: 1 ... 68 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)