Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 102 Laatste
Acties:
  • 688.018 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
De foto staat volgens mij recht. De reden dat je denkt dat ie scheef staat is omdat je tegen de zijkant van het weiland aankijkt, welke in een subtiele hoek tov de achterzijde staat (die wel recht is).

Ik vind m wel gaaf. Hij is wel wat gelig. Jammer dat de bewolking zo gelijkmatig is, dat is nu vooral een waas. Bij heldere lucht en een paar goeie wolken, krijg je een mooier effect. Het contrast wolken en heldere nacht/sterren is dan groter. Misschien had een kortere sluitertijd daarvoor gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
Het enigste geshopte zijn de vogels. Rare linkse bosjes waren of al zo, of kwam door de wind.

@Ventiel:
vind de compositie mooi, hoe die bomen links en rechts naar het midden toe lopen. Alleen weet ik nog niet of ik star trails mooi vind ik een hele oranje kleur.

Over horizon gesproken. Hoe krijgen jullie dat recht?
Zelf doe ik het met LR, maar merk dat ik er wel af en toe een graadje naast zit (zo ook bij mijn foto hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
@Ventieldopje: Hele mooie foto hoor! Wilde zelf ook binnenkort zoiets maken, maar het weer zit niet echt mee. Wat wel nog een beetje mist is scherpte van de sterren. Misschien dat je de sterren individueel wat aan kunt scherpen met de brush in Photoshop. :) Nu ik verder kijk zou het veld op de voorgrond ook wel wat extra scherpte kunnen gebruiken. Verder denk ik dat de sfeer van de foto iets beter tot z'n recht komt als de kleuren wat minder rood en wat meer blauw zijn, al is dit ook wel een beetje persoonlijke smaak. Maar verder zeker een goed gelukte foto!

[ Voor 37% gewijzigd door NickvdB op 16-10-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:05:

Over horizon gesproken. Hoe krijgen jullie dat recht?
Zelf doe ik het met LR, maar merk dat ik er wel af en toe een graadje naast zit (zo ook bij mijn foto hierboven)
LR idd. Je hebt gewoon die grid, dus horizon gewoon evenwijdig daaraan. Als je ziet dat je tussen 2 waarden in moet zitten en dat met de muis neit lukt, kun je het altijd intikken. Heb dat zelf nooit nodig gehad/nodig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

NickvdB schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:21:
@Ventieldopje: Hele mooie foto hoor! Wilde zelf ook binnenkort zoiets maken, maar het weer zit niet echt mee. Wat wel nog een beetje mist is scherpte van de sterren. Misschien dat je de sterren individueel wat aan kunt scherpen met de brush in Photoshop. :) Nu ik verder kijk zou het veld op de voorgrond ook wel wat extra scherpte kunnen gebruiken. Verder denk ik dat de sfeer van de foto iets beter tot z'n recht komt als de kleuren wat minder rood en wat meer blauw zijn, al is dit ook wel een beetje persoonlijke smaak. Maar verder zeker een goed gelukte foto!
Het was eigenlijk de bedoeling om naar huis te gaan maar ik wou deze nog snel even schieten. Dat oranje heb ik bewust gekozen omdat ik het persoonlijk wel wat vind hebben, eens wat anders. Bovendien scheen er al een mooi oranje licht van achteren op het weiland.

Ik heb de zelfde ook met een kortere sluitertijd en dan zie je wel de wolken gewoon maar dat vind ik zo gewoontjes, die mooie uitgewaaierde lucht vind ik wel vet alleen moet ik de volgende keer nog een veel langere sluitertijd gebruiken om echte mooie star trails te krijgen, dit was net te kort.

Vanavond weer op pad, grote kans dat er dit keer een normaal gekleurde / blauwe plaat komt :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ventieldopje schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:35:
Vanavond weer op pad, grote kans dat er dit keer een normaal gekleurde / blauwe plaat komt :)
dan is het weerbericht op jouw nieuws beter dan op het mijne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

douPel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:15:
[...]

dan is het weerbericht op jouw nieuws beter dan op het mijne :P
Weerbericht is voor mietjes of voor mensen zonder paraplu :Y)
douPel schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

LR idd. Je hebt gewoon die grid, dus horizon gewoon evenwijdig daaraan. Als je ziet dat je tussen 2 waarden in moet zitten en dat met de muis neit lukt, kun je het altijd intikken. Heb dat zelf nooit nodig gehad/nodig gevonden.
Je kunt ook gewoon CTRL ingedrukt houden en een lijn over de horizon tekenen en dan zet LR hem recht voor je :)

[ Voor 48% gewijzigd door Ventieldopje op 16-10-2012 14:20 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
@ Ventieldopje: Mooi, maar de onscherpte op de voorgrond vind ik wat minder. Daarnaast zou ik de boerderij zwart maken, zodat ie opgaat in het silhout van de bomen, daar wordt het geheel wat rustiger van denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ventieldopje: aparte foto, maar omdat er eigenlijk geen enkel deel scherp is door de inherente bewegingen (bomen door de wind, sterren door draaien van de aarde, gras door te ver van focus punt) vind ik het moeilijk er te lang naar te kijken.

wavemaster100: een leuk beeld van de kermis, goed scherp en mooi contrast. De mensen in de achtergrond leiden een beetje af maar dat heb je eenmaal met straatfotografie.

hypz: lijkt me een prima portret met goede belichting wat voor het model (zelfportret?) waarschijnlijk een goede foto is - maar voor ons is het een "standaard" portret van een persoon die wij niet kennen, dus voor mij is het lastig verder kritiek te geven.

ToyotaMR2: leuk idee met de extra foto's maar voor mij voegt het niets toe. Ik zou graag alleen de laatste van de burst willen zien, want volgens mij is dat qua compositie en kleuren een prima foto!

Van vandaag; de veemarkt in Zuidlaren.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8196/8093307411_9a51f556b0_z.jpg
Zuidlaardermarkt 2 by npmeijer, on Flickr

Volgens mij een leuk moment wat "typisch" is voor een dergelijke markt. Qua compositie lijkt de foto me goed, al twijfel ik wel een beetje over die paardenkop rechts. Ik vind het persoonlijk niet echt afleiden van het onderwerp van de foto, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Kasuras, dan zou ik aanraden de grote versie eens te bekijken, genoeg elementen te vinden die wél scherp zijn. Het voorste gedeelte is niet scherp vanwege de lage hoek en beperkte DoF en de boomtoppen door de wind. De rest van de bomen en de boerderij bijvoorbeeld zijn allemaal prima scherp ;)

Over je foto, het is echt een registratie foto, niet iets dat ik aan mn muur zou willen hebben hangen maar eerder iets wat leuk is om aan je kleinkinderen te laten zien van "vroegâh". Om eerlijk te zijn vond ik deze foto meer sfeer hebben: http://www.flickr.com/pho...8093307329/in/photostream. Veel leuker om naar te kijken!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kasuras : Leuke foto. Ik vind de paardenkop rechts eerder een toevoeging dan dat 'ie in de weg zit.
@Ventieldopje: Gave plaat. Net een miniatuurboerderijtje en in de lucht allemaal meteorieten.
@Wavemaster100: Op zich een nette foto. Alleen vind ik zwart/wit bij een kermisfoto nooit echt mooi.
@hypz: Onderaan zit een wat rommelig randje wat ik er nog af zou snijden, verder wel een goede foto.

Opgevroren ochtenddauw(ijskristallen) met tegenlicht bokeh :
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8034/8066315384_5202f13c7d_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Awesome! Kwam dat echt zo uit de camera?

Ik vind dat er te weinig echt scherp is. Die oranje streep links stoort me ook. Het is denk ik gewoon een beetje teveel van het goede (bokeh) ;). Fullscreen alleszins, op 640px is het best mooi en uniek.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx. :) Komt inderdaad zo uit de camera.

Heb naderhand het cameraprofiel aangepast naar landscape, maximaal ontruist en verscherpt met CameraRaw. Verder niks aan de kleuren gedaan. Ik vermoed dat het overdadige regenboog effect veroorzaakt wordt door zonlicht wat weerkaatst/gebroken wordt in de ijskristallen, niet alleen door de lens. De foto is gemaakt met een Canon 100mm macro USM, zonder filter.

Hier nog een van dezelfde ochtend. De druppel is al deels ontdooit, maar er drijven nog wat stukjes ijs in rond.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8312/8066313467_fd7e2d8bd5_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Sargonaut, deze (2e) kijkt al een stuk rustiger. Leuk ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank :)

(Zag dat ik in mijn persoongegevens, m'n verjaardagstaart uit had gezet. :S )

*deelt taart uit* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:30:

@hypz: Onderaan zit een wat rommelig randje wat ik er nog af zou snijden, verder wel een goede foto.

Opgevroren ochtenddauw(ijskristallen) met tegenlicht bokeh :
[afbeelding]
Ik zag het later pas ook dat onderaan een randje zit. Is de plint in de woonkamer. Had het gewoon bij een witte muur gedaan.

Ik vind beide erg mooi van jou, zijn deze in 1 opname of gestitched?

En gefeliciteerd

[ Voor 88% gewijzigd door hypz op 17-10-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:39:

Nomnomnom, gefeliciteerd!!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D Bedankt allebei :)F

De foto's zijn gewoon 1 enkele foto. Heb wel gedacht om panorama's te schieten, maar door problemen met de pc had ik op dat moment geen photoshop tot mijn beschikking, dus maar gewoon gelaten. (Later die dag toch even PS opnieuw geinstalleerd, wat ik eigenlijk niet van plan was, maar goed...) Eenmaal thuis baalde ik wel een beetje dat ik niet meerdere foto's heb gemaakt. Hopelijk zijn de weersomstandigheden binnenkort net zoals toen, opgevroren ochtendauw, beetje mist, weinig wind en heldere lucht voor tegenlicht, dan ga ik zeker wel een aantal panorama's maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:39:

@Sargonaut. De eerste is wat druk, de tweede vind ik goed gelukt.

Grappig om een mede jarige te zien trouwens. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad wel grappig, zelfde dag jarig. 8) Was mij ook opgevallen. Gefeliciteerd! :)

Er zijn nog veel meer Tweakers op de 17e jarig, alleen ik sta er niet tussen omdat ik de persoonlijke gegevens in mijn profiel te laat heb bijwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Sjonge, maar 2 foto's op de hele pagina verder alleen gepraat :P

@hypz: ik ben niet zo van de portretten, maar voor zover ik kan zien is de belichting ok toch? je model ziet er ook ontspannen uit zo.

@wavemaster100: op zich een mooie moment. Misschien kan je in PS6 de blur - focus tool gebruiken om hem minder druk te maken?

@Ventieldopje: ik heb nog steeds geen ervaring met Magic Lantern. Loont het een beetje? Het effect wat jij hebt bereikt heb ik ook nog nooit gekregen. Wil het zelf ook een keer proberen, mooi!

@Kasuras: Leuke actie foto, misschien zou je met vignettering oid nog meer de aandacht naar het midden kunnen verleggen. Ik vind de paardenkop rechts wel wat afleiden :)

@Sargonaut: geweldige foto's. Vooral de 2e met is erg mooi qua scherpte diepte. Zo zie je maar weer hoe het loont om de ochtend te doen!

Ik was ook vroeg opgestaan om een rustig plein met mooie wolken te krijgen ;). Geschoten met mijn samyang 14mm trouwens :)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8466/8091469204_f4685f8765.jpg
Sunrise at Köln by RoyzNL, on Flickr

[ Voor 13% gewijzigd door Royz op 17-10-2012 21:14 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
@Royz, mooie foto! Kleuren zijn gewoon goed. Heel herkenbaar ook. Wat ik trouwens leuk vind en wat bij jouw foto echt opvalt is dat het station redelijk klein lijkt. Echter als je daar naar binnen loopt is het een heel groot station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Royz: Echt mooi hoor, lijnen lopen echt heerlijk in de foto, zit een lekker gevoel van diepte in vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Royz schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:35:
@hypz: ik ben niet zo van de portretten, maar voor zover ik kan zien is de belichting ok toch? je model ziet er ook ontspannen uit zo.
Lol, ik dacht dat het een zelfportret was.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
witeken schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:36:
[...]

Lol, ik dacht dat het een zelfportret was.
Oja, dat was het niet deze hoor ;) poosje terug had ik wel een zelfportret inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

@Trancesetter; eerlijk gezegd ben ik neit naar binnen gegaan. Had ik misschien wel moeten doen maar wilde de marathon van Keulen meenemen en die begon om 8 uur :p

@witeken; daar kom ik goed weg ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
Niet kunnen slapen resulteert in rare dingen, vannacht kreeg ik een ideetje en ben het maar gelijk gaan uitvoeren... Met flits in een maisveld rondlopen... oh well 8) vond deze wel tof geworden.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8464/8099863684_3c29268539_c.jpg
Something is in the cornfield by Martijnvdueren, on Flickr

Hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik even geen commentaar op mn voorgangers geef, doe ik wellicht morgen wel, heb overigens al vaak genoeg commentaar gegeven terwijl ik niets zelf plaatste dus dit compenseert weer ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Snuurtje op 18-10-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
@sargonaut: Erg mooie foto, vind hem persoonlijk wel een beetje druk. Maar de kleuren door de dauw maakt veel goed :).

@Snuurtje: Apart maar leuk idee, ik vind het een geslaagde foto!

Dan nu eentje die ik heb geschoten tijdens mijn vakantie in Tsjechië:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33er79y.png

Zelf vind ik het een beetje jammer dat het linksboven zo donker is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
@Snuurtje:leuk idee, maar voor mijn gevoel loopt de foto scheef. komt denk ik door de grond die oploopt.
@Royz, mooie foto! De wolken partij incombinatie met de strakke lijnen van de gebouwen.
@sargonaut: Erg mooie foto, maar wel een beetje druk. zou denk ik niet misstaan om 3 bij 3(of zo) op een muur te zetten.
@rubjo99, mooie licht inval, voor de rest kan het plaatje mij niet echt boeien. maar dat is persoonlijk.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Vind die foto's van sargonaut ook best lekker om naar te kijken, maar iets meer in focus had ik idd niet erg gevonden.

Bedankt jewest en rubjo99, de grond loopt idd iets op maar heb hem net ff "recht" getrokken in LR en zo ziet het er wel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Snuurtje schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:42:
Bedankt jewest en rubjo99, de grond loopt idd iets op maar heb hem net ff "recht" getrokken in LR en zo ziet het er wel beter uit.
Hij staat nog een tikje schuin echt 1 a 2 graden of zo en ik zou het zwart onderaan halveren dan is die helemaal top :)

Mocht het een crop zijn dan zou je nog een stukje boom bovenaan terug kunnen halen.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Snuurtje, altijd leuk om te experimenteren maar toch is jou foto niet helemaal mijn ding ;)

@Rubjo99, die 'god rays' zijn prachtig ja. De foto is wel wat krap gekaderd waardoor hij wat context mis, iets wijder zou veel beter zijn naar mijn idee. Ook is hij een tikkeltje aan de zachte kant.

Gisteren avond/nacht met een groep bij Radio Kootwijk geweest, erg gezellige avond gehad en nu net de eerste foto klaar. HDR panorama van 3x9 shots (-4 EV ... 0 EV ... +4 EV).

Radio Kootwijk5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, HDR panorama 3x9*, f/2, ISO 100
* 3 panorama shots in HDR formaat van elk 9 exposures (-4, -3, -2, -1, 0, +1, +2, +3, +4)

Doet U gaarne klikken voor een oogstrelende massage }:O

[ Voor 7% gewijzigd door Ventieldopje op 23-10-2012 00:22 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Royz: Nette foto. mooi lijnenspel. Vind de lucht iets te donker, beetje HDR-achtig. Verder is de belichting van de straat- en reclameverlichting wel goed gedaan.

@Snuurtje: Grappig gedaan, heeft een beetje een area51 sfeertje. Had je niet nog een beetje kunnen bijflitsen met de flitser van de camera zelf? Vind het mais op de voorgrond nu net te donker, iets lichter kan best zonder het nachtelijke weg te nemen.

@rubjo99: Mooi al die stralen. Alleen de waslijn hangt in de weg, maar is nog best makkelijk weg te poetsen.

@Ventieldopje: Hele mooie foto, mooie kleuren. Het licht van de twee lantaarns is vet. Er lijkt een gloed rondom het gebouw te zien, of is dat schaduw in de lucht/mist? De lijn door het water oogt wat vreemd, iets wat net onder de waterspiegel loopt?

Ijskoude paddenstoelen:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8169/8066313173_8a294b2db1.jpg
Mushrooms by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Ventieldopje: Weer een mooie showcase! Prachtig!

@Sargonaut: Goed gelukt! Eindelijk eens niet teveel dingen op 1 foto. De bokeh is mooi en het onderwerp is helemaal scherp. Enige minpunt is dat het onderwerp een beetje achter de voorste bokeh zit.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ventieldopje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:18:

Gisteren avond/nacht met een groep bij Radio Kootwijk geweest, erg gezellige avond gehad en nu net de eerste foto klaar. HDR panorama van 3x9 shots (-4 EV ... 0 EV ... +4 EV).
Haha, daar was ik gister ook! Kwam vanaf de andere kant over de heide en vanaf de verte grapte m'n broer en ik met met elkaar dat het zo een kerk/kasteel/gebouw uit oblivion had kunnen zijn :9 Die trap doet trouwens uitstekend dienst als lunchuitzichtpost, maar waar ie echt voor is?... :)

Maargoed, je foto is mooi. De overgang van paars naar donker in de lucht maakt het geheel behoorlijk sfeervol(ler). Het beton heeft wel een wat onwerkelijke structuur/gloed. Nou moet ik gelijk zeggen dat het niet bepaald het mooiste gebouw is, dus 'onrecht' ofzo doet dit het niet aan, vind het opzich wel gaaf. Hij had zo uit een game kunnen komen ;)

@ Sargonaut, Stond deze ook in je showcase? Ik vind hem ook gaaf, mooie zachte kleuren die een zonnige ochtend na koude nacht goed weergeven. Ben het wel met Witeken eens dat de paddestoel deels achter de eerste bokeh verdwijnt en dat wat mij betreft de eerste boke nét ff teveel is in verhouding met de rest van de plaat (in feite zijn het net die 3 grassprietjes die voor de paddo staan die teveel zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

douPel schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:34:
[...]
Stond deze ook in je showcase?
Nee, maar ik heb wel getwijfeld om 'm erbij te zetten, alleen deze had ik een paar dagen eerder gemaakt. Foto's uit de showcase zijn allemaal van dezelfde ochtend. ;)
witeken schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:17:
...

Enige minpunt is dat het onderwerp een beetje achter de voorste bokeh zit.
Ja en nee, weet niet of het echt een minpunt is. Heb eerder het idee dat het een beetje balans brengt. Als die bokeh er niet zou zitten, valt het enkele grassprietje ernaast heel erg op. Maar zonder dat ijzige grassprietje ziet het er weer te gewoon uit.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8471/8108167281_e30374689c.jpg
Fallen leaf by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:51:
valt het enkele grassprietje ernaast heel erg op. Maar zonder dat ijzige grassprietje ziet het er weer te gewoon uit.
Die zou ik zelf ook zowieso professioneel verwijderd hebben (lees: opdonderen, je staat in de weg) :P De reden dat ik hem af zou knippen/uittrekken is omdat ik 'm teveel in het beeld vind staan en hij daar geen toegevoegde waarde heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door douPel op 21-10-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ventieldopje schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:18:

9 sets van 3 verschillende EV's tot 1 foto? dus -9, 0,+9 enzovoorts tot 0,0,0?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
ROFLASTC schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:33:
[...]

9 sets van 3 verschillende EV's tot 1 foto? dus -9, 0,+9 enzovoorts tot 0,0,0?
Hij zegt -4, 0, +4, dus sowieso geen -9 of +9 :P

9 verschillende EV's: -4, -3, -2, -1, 0, +1, +2, +3, +4

En dus een panorama van 3 foto's.

(Of andersom, panorama van 9 foto's met 3EV's (-4, 0, +4), dat is me niet geheel duidelijk :+)

[ Voor 71% gewijzigd door Hahn op 21-10-2012 13:40 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hahn schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:35:
[...]

Hij zegt -4, 0, +4, dus sowieso geen -9 of +9 :P

9 verschillende EV's: -4, -3, -2, -1, 0, +1, +2, +3, +4

En dus een panorama van 3 foto's.

(Of andersom, panorama van 9 foto's met 3EV's (-4, 0, +4), dat is me niet geheel duidelijk :+)
Dat volg ik niet helemaal zo op de vroege zondagochtend :Z :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De foto bestaat sowieso uit meerdere foto's, je weet wat panorama is? :P Meerdere foto's aan elkaar geplakt om één grotere foto te maken. Dat heeft Ventieldopje sowies ook gedaan.

En dan heeft 'ie de panorama dus ook nog in verschillende belichtingen genomen, alleen heb ik niet helemaal door of 'ie nou 3 verschillende belichtingen (alleen -4, 0 en +4) heeft gebruikt of 9 verschillende (-4, -3, -2, -1, 0, +1, +2, +3, +4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

@Sargonaut: Ik heb het idee dat het stuk gebouw aan je rechterhand iets naar voren staat. Kan dat kloppen?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb Sargonaut de laatste pagina's geen gebouw zien posten, bedoel je Ventieldopje soms? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

@Sargonaut: You like bokeh :+? Je fallen leaf foto is weer heel bijzonder, maar wel niet echt mijn smaak. Bij deze zou ik dat wit vanboven meer bijsnijden.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
@Sargonout: Dit zijn wel mijn type foto's. Ik hou hier wel van. Die laatste van dat blad is trouwens bijna aan abstracte foto. Hierdoor vind ik hem nog mooier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 22:39
Snuurtje schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 03:45:
Niet kunnen slapen resulteert in rare dingen, vannacht kreeg ik een ideetje en ben het maar gelijk gaan uitvoeren... Met flits in een maisveld rondlopen... oh well 8) vond deze wel tof geworden.
Ik vind hem ook tof! Ik vind alleen die oranje lucht altijd zo lelijk. Daar kun je niets aan doen maar dat vind ik het meest storende. Verder heel tof gedaan!

Dit had ik natuurlijk prima in één bericht kunnen doen |:(

[ Voor 7% gewijzigd door walletje-w op 21-10-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Laatst online: 16-09 14:13
@ Snuurtje: Ik vind het wel een interessante foto. Kijkt goed weg, vindt hem alleen ietsjes te donker. Wat meer van dit soort experimenten kan ik wel waarderen! Volgende keer misschien iets meer lucht? Of wellicht een HDR experiment?

@ Ventieldopje: Zeer fraaie plaat. Prachtig belicht en absoluut geslaagd in HDR. Naar mijn idee, showcase waardig, mits je hem nog even rechttrekt want hij staat naar rechts (heb ik het idee).

@ Sargonaut: De eerste heeft erg fijne kleurtjes, lekker zacht en smooth, en een leuke compositie. Past perfect bij het huidige jaargetijde. Op groot formaat mis ik alleen wat échte crispy scherpte. Hetzelfde bij je tweede foto. Om een fraaie bokeh te houden kun je ook op f4 schieten en dan heb je die karteltjes e.d. wél crispy sharp. Bij de tweede vind ik ook de bokeh wat te onrustig.
Eigenlijk voor het eerst met een ander uitgangspunt dan hobby en fun, foto's gemaakt. Ik werd gevraagd om een drietal foto's te maken met daarin een bepaald woord als onderwerp. Een beetje zoals wij ook de foto opdracht topics hier hebben. Ik heb nog niet eerder echt mensen op de plaat gezet of portretten geschoten, echter bij de onderwerpen die ik als "opdracht" had meegekregen leek mij dat wel beste passen. Hieronder één van het drieluik wat ik geschoten heb. Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8048/8108843843_e23182dc5d_z.jpg
Klik voor groot en hier voor de hele set van drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
@Ventieldopje: Mooie toning, alleen valt mij de horizontale streep in het water erg op.
@Sargonaut (Mushrooms): Frisse foto en het onderwerp staat er goed op.
@Sargonaut (Fallen leaf): Goed contrast, alleen vind ik de witruimte bovenin iets te groot.
@ThAZiP: De foto bevat goede diagonale lijnen die je door de foto leiden. Door de zwarte achtergrond komt de foto op mij een beetje droevig over, was dit de bedoeling?

De onderstaande foto heb ik vandaag geschoten en helaas was er geen mooie lucht te zien. Brengt deze foto een beetje het herfstgevoel over?
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8048/8109347559_3b84a3405a_z.jpg
Autumn by RAJH, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bij mij niet echt, door de volledig witte lucht is het een beetje te steriel. Ik mis een blauwe lucht en eigenlijk ook wel beetje een onderwerp :P Dit lijkt net een decor waar nog iets op/in moet gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8196/8109820905_2873e2f1f8_z.jpg

Geschoten met een Tokina 11-16 @11mm, F5.6, 1/60sec, ISO400, externe flits via plafond.

link naar groot :

http://farm9.staticflickr...09820905_c805259441_k.jpg

@RAJH, mis toch beetje herstkleuren, blaadjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

We kijken hier naar een soort van bloemstukje op een houten tafel met een enorm slechte witbalans....
Ja hij is scherp.....maar om eerlijk te zijn is daar dan ook echt alles mee gezegd.....

Onderwerp saai, compositie saai, kleuren niet mooi.....Sorry voor de harde woorden maar dit vind ik niet testcase waardig...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@ Hyperthropfy, Afgezien van dat het onderwerp inderdaad niet het meest boeiende is...En het zowaar ook nog een weinig indrukwekkende krans is, probeer ik dan maar (al is het maar voor mezelf) te bedenken hoe je het dan iig zo boeiend mogelijk zou kúnnen maken... Een minder recht-toe-recht-aan standpunt zou al een hele verbetering zijn (een stuk lager, bijv. schuin van voren/boven). Dan misschien wat spelen met scherptediepte (is het nodig dat alles scherp is? Voegt het sfeer/spanning toe als bijvoorbeeld maar een deel scherp is?). De schaduw vind ik ook wat hard en daardoor afleidend. De kleuren lijken om een of andere reden ook raar, Deathchant zal ongetwijfeld gelijk hebben dat dat de witbalans is.

Je zou zelfs nog een stap verder kunnen gaan. Mocht je iets van kerstsfeer neer willen zetten (neem de volgende keer dan wel een fatsoenlijk kerststuk), zou je kunnen denken aan kaarslicht en/of kaarslichtbokeh.

Verder... Je reactie op je voorganger zou, zeker als je besluit maar 1 voorganger onder de loep te nemen, heus wel wat uitgebreider mogen...

[ Voor 24% gewijzigd door douPel op 21-10-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Snuurtje, ik vind het maisplanten te donker op de foto, denk dat de foto prettiger met flits had geweest.

@Sargonaut Mooie foto's, heerlijke dromerige foto's van de natuur!

@hyper Een boeket, voor de rest niet echt een heel boeiende foto. Ik mis een verhaal, waarom is dat boeket daar op de foto? Productfotografie?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8335/8110253785_f95015b196_z.jpg
Witchcraft by JdeRuijter.nl, on Flickr

[ Voor 18% gewijzigd door Zakkenwasser op 22-10-2012 00:44 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Lol, prettiger met flits. Grappig. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ RAJH: De foto is onderdeel van een drieluik, mijn doel was niet op er per definitie een verdrietige indruk achter te laten. Wat jouw foto betreft is het detail uit de lucht inderdaad niet aanwezig en ik vind dat er te weinig contrast inzit.

@ HyperTrophy: Tsja.... Ik kan hier heel moeilijk iets positiefs op zeggen. Dit lijkt me een foto die je maakt als je net je camera binnen hebt en je op de bank met de handleiding op schoot zit te proberen wat ie kan. Ik vind dit ook echt geen testcase foto maar een snapshot, toevallig gemaakt met een DSLR en een flitser. Wat meer commentaar op je voorgangers is ook wel gewenst denk ik.

@ AyeAyeCaptain: Cool gedaan, heb het al een aantal keer hier voorbij zien komen maar blijft interessant. Ik vind de toning lekker en hij is goed scherp. Persoonlijk had ik het mooier gevonden als de persoon die rechts in de foto staat, wat ik wel iets aan de foto vind toevoegen, alleen een zwart silhouet geweest was. Shop ook het rooie lampje van de remote (?) even weg. Daarnaast stoort mij dat "ding" wat links in de foto op de grond ligt. Valt ook wel weg te clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt, AyeAyeCaptain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik gok dat de foto met 2 personen gemaakt is, waarbij de een op de foto te zien is en de andere zwaaiend met een lamp door de ruimte is gelopen.
@ThAZiP: Over dat silhouet ben ik het met je eens, maar dat rode lampje vind ik toch wel wat toevoegen. Het maakt de foto nog net wat mysterieuzer. Mijn complimenten aan AyeAyeCaptain!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Mss ben ik in de war met topic, amyway sta ik wel open voor c&c mbt kleur e.d.

Wat ik zelf mooi vond waren de kleuren, en de scherpte.
Compositie en onderwerp zijn inderdaad niet spannend te noemen.

Daarnaast was ik zelf qua c&c lui, aangezien ik dit wederom typ met iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 18:37
@ayeayecaptain wow gaaf effect! Ik vind persoonlijk ook dat het rode lampje een beetje stoort. Voorderest is hij naar mijn mening goed gelukt!

Hieronder een foto van mij, ben nog een beginnend fotograaf en zou graag wat kritiek willen horen dus kom maar op 8)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2q80q3l.jpg

Ik ben nog niet zo bekend met het uploaden van foto's hier dus mijn excuses voor als ik iets fout heb gedaan :?
Gefixt! Klik voor groter Flickr formaat!

[ Voor 11% gewijzigd door Spoek op 22-10-2012 15:11 ]

Sony A7III - PSN: Ruimtestofzuiger - Clash of Clans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ Spoek: Allereerst; er zijn wel wat meer foto's waarop je wellicht wat commentaar kunt geven? :) Wat jouw foto betreft; Leuke locatie met een mooi uitzicht! Ik zou even naar het histogram kijken. Ik vind de zon te overbelicht en de rest wat aan de donkere kant. Daarna even met de contrast en verzadigings- schuifjes aan de gang en je hebt een betere plaat naar mijn smaak.

[ Voor 15% gewijzigd door ThAZiP op 22-10-2012 15:50 . Reden: leek wat scheef te staan, maar dat valt reuze mee. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@spoek: Mooi landschap! Vind wel dat het geheel iets aan de donkere kant is, misschien kun je dat wat ophalen in de nabewerking, zonder de zon te veel lichter te laten worden.

Verder zonde van die naam zo groot onderin ;-) Vind het zelf vaak zonder van de foto en zie het nut er niet zo van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Spoek, probeer in Lightroom met de lokale brush de highlights op -100 te zetten en dan over de zon heen gaan, dan ziet het er al minder overbelicht uit. Zoals ThaZip al zei: in het histogram kun je toch al veel zien. Uiteraard afhankelijk van de situatie. Soms wil je donkerdere sfeerfoto en moet je natuurlijk van de exposure/whites afblijven. Met een zonsondergang krijg je een mooie, diepe verhouding tussen de blacks en de whites als je iets meer whites en iets meer shadows in de curves gooit.

@HyperTrophy: als je zelf zegt "te lui" te zijn, moet je je afvragen of je niet beter wat meer energie kunt steken in een echt goeie foto en die dan hier laten zien. Dan krijg je ook gerichtere kritieken en zullen de commentaren zeker beter zijn ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ Deathchant, Hahn & hypz: Doe eens kritiek geven op mijn post! Van de mensen zoals jullie moet ik het hebben!
;) _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door ThAZiP op 22-10-2012 18:36 . Reden: Hahn toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Nice, hoe heb je die lijnen gedaan (buiten lange sluitertijd..)? Verder is de sfeer goed. Misschien wel een beetje te blauw.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat heet light painting, dan moet je vast wel kunnen bedenken hoe 'ie die lijnen voor elkaar heeft gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
ThAZiP schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:23:

@ AyeAyeCaptain: Cool gedaan, heb het al een aantal keer hier voorbij zien komen maar blijft interessant. Ik vind de toning lekker en hij is goed scherp. Persoonlijk had ik het mooier gevonden als de persoon die rechts in de foto staat, wat ik wel iets aan de foto vind toevoegen, alleen een zwart silhouet geweest was. Shop ook het rooie lampje van de remote (?) even weg. Daarnaast stoort mij dat "ding" wat links in de foto op de grond ligt. Valt ook wel weg te clonen.
Ik heb hem wel als een zwarte silhouet, kan het zijn dat je beeldscherm te licht staat? (of die van mij te donker?)
douPel schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:35:
Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt, AyeAyeCaptain?
Ik ben met een zaklamp door de ruimte gaan zwaaien :)
VantageR schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:27:
Ik gok dat de foto met 2 personen gemaakt is, waarbij de een op de foto te zien is en de andere zwaaiend met een lamp door de ruimte is gelopen.
@ThAZiP: Over dat silhouet ben ik het met je eens, maar dat rode lampje vind ik toch wel wat toevoegen. Het maakt de foto nog net wat mysterieuzer. Mijn complimenten aan AyeAyeCaptain!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:36:
Spoek, probeer in Lightroom met de lokale brush de highlights op -100 te zetten en dan over de zon heen gaan, dan ziet het er al minder overbelicht uit. Zoals ThaZip al zei: in het histogram kun je toch al veel zien. Uiteraard afhankelijk van de situatie. Soms wil je donkerdere sfeerfoto en moet je natuurlijk van de exposure/whites afblijven. Met een zonsondergang krijg je een mooie, diepe verhouding tussen de blacks en de whites als je iets meer whites en iets meer shadows in de curves gooit.

@HyperTrophy: als je zelf zegt "te lui" te zijn, moet je je afvragen of je niet beter wat meer energie kunt steken in een echt goeie foto en die dan hier laten zien. Dan krijg je ook gerichtere kritieken en zullen de commentaren zeker beter zijn ;)
Ik bedoelde lui in de zin van, lange teksten typen met telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:40:
[...]

Ik heb hem wel als een zwarte silhouet, kan het zijn dat je beeldscherm te licht staat? (of die van mij te donker?)
Bij mij is ie ook vrij licht hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:40:
[...]

Eerder dat laatste, want de persoon is wel vrij donker, maar er zijn duidelijk details te zien (blauwe spijkerbroek, zwart vest met witte touwtjes en grijze capuchon, gezicht is ook wel enigszins te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:59:
[...]
Eerder dat laatste, want de persoon is wel vrij donker, maar er zijn duidelijk details te zien (blauwe spijkerbroek, zwart vest met witte touwtjes en grijze capuchon, gezicht is ook wel enigszins te zien).
Hmm, heb mijn monitor maar even wat lichter gemaakt.
Hierbij hoop ik dat hij wat meer is zoals ik eigenlijk had bedoeld.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8043/8113507622_bc3480c8e4_z.jpg
Witchcraft by JdeRuijter.nl, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 22-10-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hij is wel donkerder, maar het is nog steeds geen silhouet :P En dat rode stipje doet ook wel beetje afbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Donkerder vind ik wel mooier ja. Ietsjes blauwer. Iets minder zweem. Alleen verlies je net even teveel detail imho bij de linkerpilaar bovenin.

Het 'rode stipje' vind ik wel iets toevoegen, alleen is het te rood: ik neem aan dat het een sigaret is? Je houdt het wel zo in de hand / tussen de vingers.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah, is het een sigaret ja? :+ Dacht dat het de remote van de camera was, maar als het een sigaret is dan zou ik het eerder proberen wat duidelijker te maken dat het een sigaret is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:35:
Ah, is het een sigaret ja? :+ Dacht dat het de remote van de camera was, maar als het een sigaret is dan zou ik het eerder proberen wat duidelijker te maken dat het een sigaret is.
het was een sigaret, yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

En nou is de sigaret "opeens" weg :P

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ThAZiP schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:40:
@ Deathchant, Hahn & hypz: Doe eens kritiek geven op mijn post! Van de mensen zoals jullie moet ik het hebben!
;) _/-\o_
Ik vind het concept erg goed met die handen. Alleen vind ik de zwarte achtergrond niet echt passen bij de sfeer die de ineengeslagen handen moeten uitdragen. Het moet liefde, veiligheid en zorgzaamheid uitstralen. Daar hoort wat mij betreft een zachtere en lichtere achtergrond bij.
Persoonlijk vind ik het idee van deze: https://farm9.staticflick...08851464_b14c6a4d60_z.jpg
ook veel beter. Alleen heb je hierbij de "buitenkant" van de handen/vuistjes gefotografeerd, terwijl ikzelf gekozen zou hebben om de binnenkant ervan te fotograferen zodat je ook echt nog beter kunt zien dat het kinderhandje de hand van de volwassenen vastpakt.
Zoals bijvoorbeeld hier en hier.
Misschien niet de beste voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Deathchant schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:02:
[...]

Ik vind het concept erg goed met die handen. Alleen vind ik de zwarte achtergrond niet echt passen bij de sfeer die de ineengeslagen handen moeten uitdragen. Het moet liefde, veiligheid en zorgzaamheid uitstralen. Daar hoort wat mij betreft een zachtere en lichtere achtergrond bij.
Persoonlijk vind ik het idee van deze: https://farm9.staticflick...08851464_b14c6a4d60_z.jpg
ook veel beter. Alleen heb je hierbij de "buitenkant" van de handen/vuistjes gefotografeerd, terwijl ikzelf gekozen zou hebben om de binnenkant ervan te fotograferen zodat je ook echt nog beter kunt zien dat het kinderhandje de hand van de volwassenen vastpakt.
Zoals bijvoorbeeld hier en hier.
Misschien niet de beste voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel :)
Thanks! Ik wilde juist experimenteren met een zwarte achtergrond in combinatie met z/w. Het was ook wel mijn bedoeling om de foto's wat "drama" mee te geven. Een optie zou (geweest) zijn om het met een witte of lichtere achtergrond te doen. Daar heb ik eigenlijk niet over nagedacht.. Goeie tip!

Het kind (meisje) in de foto's is drie jaar en heeft niet meer van die kleine handjes als een babietje van <1 jaar. Het lastige hier was dat je zo'n kleintje moet "helpen" om gemotiveerd te blijven terwijl je foto's maakt en das echt een rotklus. Ze heeft het perfect gedaan en dit is een mooie lering voor mij geweest. Ik kan absoluut wat met je tips, waarvoor dank!!

Enige puntje is wel dat de foto's die jij aangeeft naar mijn smaak wat "cliché" zijn. Die zie je namelijk altijd in deze context. Snap je wat ik bedoel? Mijn foto's vind ik -in het genoemde drieluik- geslaagd. Ze zijn wat minder "conventioneel". Het drieluik moest de woorden; Dankbaar(heid), loslaten / vertragen en vertrouwen hebben. Zodoende mijn idee omdat met de mamma en dochterhandjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@AyeAyeCaptain! Mooie locatie voor zo'n foto! Was misschien leuk geweest als je jou zelf op het laatste moment had geflitst ofzo zodat je gewoon goed in beeld bent, vond wat dat betreft de eerste versie al wat beter. Mooie locatie om zoiets uit te werken trouwens!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ventieldopje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:10:
@AyeAyeCaptain! Mooie locatie voor zo'n foto! Was misschien leuk geweest als je jou zelf op het laatste moment had geflitst ofzo zodat je gewoon goed in beeld bent, vond wat dat betreft de eerste versie al wat beter. Mooie locatie om zoiets uit te werken trouwens!
Thanks!
Ik ben inderdaad ook meer te spreken over de eerste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetplok
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-08-2023
@AyeAyeCaptain: Ik vind het een erg gave plaat, het heeft wel wat science fiction achtigs.
@Spoek: Ik vind de kleuren erg mooi, maar ik heb het idee dat hij ook iets scheef staat, of is dat slechts gezichtsbedrog? Verder vind ik een watermark dat zo aanwezig is vrij storend :)

Een herfstfoto van mij, ik heb voor het eerste de mirrorlockup functie gebruikt van mijn camera, ik vind het resultaat gelijk wel een stuk scherper, maar dat kan ook toeval zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8464/8109788860_620ef65c64_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@ThaZip, het is idd een rotklus ja. Iets waar je veel tijd mee kwijt bent voor uberhaupt 1 goeie foto eruit te krijgen I know :) En idd het kan cliché overkomen. Maar ik moet wel zeggen dat het soms cliché wordt genoemd om een reden. Cliché of niet, het werkt wel en dat vind ik bij de hand-scene ook zo. Kwestie van smaak dan he ;)

@manmetplok: scherp ok, maar ik had ietsje meer kleur verwacht. Er gebeurt verder wat weinig op de foto en het licht is niet zo heel erg mooi waardoor de kleuren minder naar voren komen.

Ik ben zelf alweer naar Schotland op vakantie geweest en heb zoveel mooie gebieden gezien...ik denk dat ik verschillende testcases ga maken van verschillende gebieden en niet meer een testcase van de hele vakantie zoals ik dat normaal deed.
Alvast een voorproefje:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/598808_2429591795008_903554516_n.jpg

Ik zal de testcases op flickr zetten in plaats van facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ manmetplok: Ik vind de kleuren inderdaadl wat flets, de grijze lucht is jammer. Ik mis eigenlijk een écht onderwerp. Hij is wel scherp.

@ Deathchant: Wederom bedankt voor je feedback! Ik kan daar wel wat mee voor de toekomst! Bij jouw foto viel het me meteen op dat de loc niet scherp was. Totdat ik op de plaat klikte, dan is ie wél haarscherp... Dat is dus een must! (Iets in het nieuwe forum wat voor die verslechtering in de foto zorgt?) Persoonlijk had ik deze foto meer "uitgezoomd" willen zien. Volgens mij rijd ie over een hoge brug en die hoogte komt nu niet echt uit. De lijn in de foto, de kleuren en de scherpte zijn spot on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja facebook vernaggelt de scherpte/resolutie een beetje. hij is 1280x833 ofzoiets. Dus tweakers zet er zo'n rood randje omheen.
Ik heb de foto zelfs bewust ingezoomd om dit shot van voren te hebben in de curve van de brug. Ik ben al vaker op deze plek geweest en ik had altijd "dezelfde" wide shots en wilde nu wat anders. Als ik meer uit zou zoomen, zou ik wel meer van de brug hebben, maar zou de locomotief wat minder zijn. Maar ik heb ook genoeg foto's waarbij ik wat verder uitgezoomed heb. Ik zal er wel een als link hier neerzetten :)

[ Voor 25% gewijzigd door Deathchant op 23-10-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Deathchant schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:17:
Ik ben zelf alweer naar Schotland op vakantie geweest en heb zoveel mooie gebieden gezien...ik denk dat ik verschillende testcases ga maken van verschillende gebieden en niet meer een testcase van de hele vakantie zoals ik dat normaal deed.
Alvast een voorproefje:
[afbeelding]

Ik zal de testcases op flickr zetten in plaats van facebook.
Ja doe dat! Ik ga zelf begin volgend jaar, ben erg benieuwd wat je in welk gebied hebt gezien! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

offtopic:
@Royz, vooral Isle of Skye: Cuilin mountains, Fairy Pools, Fairy Glens, Neist Point, Quiraing....
als je tips/adviezen nodig hebt, dm me maar. Ik kan veel vertellen over skye en ook het gebied rond Glen Coe/Fort William :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@Deatchant: mooie foto, goed gebruik gemaakt van ronde lijnen die vanuit de hoek binnenkomen. Ik vind de meneer die je nog net uit z'n raampje ziet kijken een goede toevoeging aan de foto. Je zou kunnen proberen wat meer detail terug te krijgen in de stoom / rook. De foto resizen naar 640 pixels voor GoT is ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Bedankt voor je postieve comment! Je hebt gelijk; dit is een foto van mijn facebook. Helaas verknalt ie de resolutie, en ik moet dringend upgraden naar een flickr PRO account :)
Ik zal proberen alles op flickr te dumpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Laatst online: 04-01-2024
@Deathchant mooie plaat. Hij is misschien wat tight gekaderd, want hetgeen wat ik kan zien van de omgeving ziet er wel interessant uit. Als het je ding is zou je er voor de grap nog een tiltshift filter overheen kunnen gooien, aangezien je de foto van een hoger punt hebt geschoten.. Heb je een speelgoedtrein ;)

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:22
@manmetplok: Ik denk dat de locatie erg geschikt is om in dit geval een herft-gevoel over te brengen echter mis ik dit wel in je foto. Als je de volgende keer de kleuren er meer kan laten uitspringen, zal dit beter uitpakken. :)

@Deathchant: Erg mooie foto! Ik weet niet of de foto interessanter wordt als er wat meer van de omgeving te zien is? Zoals Joenes al zei, is deze nu wat krap gekaderd.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/10869707/IMG_2448.jpg

Foto is gemaakt vanaf de Arc de Triomphe uitkijkend op de Champs-Élysées. Ik twijfel of de compositie van de foto goed is. Ik vind echter dat blauwe lucht de foto wat levendiger maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25
Is die foto nu zo onscherp, of lijkt dat alleen maar door de slechte jpg-compressie? Daarnaast vind ik het blauw niet meer natuurlijk. Het is te licht blauw.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Nordlys...over die detail in de rook....ik wist dat daar commentaar op kwam....Ik heb met de lokale highlightbrush gespeeld totdat ik vond dat het niet te neppig uitzag. Ik bedoel, in het echt was het ook een grote wit-gele vlek. Ik kan zeker nog meer detail eruithalen, maar ik vind het dan echt nep uitzien, vandaar dat ik dat zo gedaan heb zoals nu.
Maar ik heb goed het histogram in de gaten gehouden en heb nergens overbelichting :)

(beetje hetzelfde als wanneer je grijze wolken krijgt ipv witte wolken in de lucht)

Ik zou nog een linkje plaatsen van een foto waarbij meer van de omgeving en de trein zichtbaarder is.
https://fbcdn-sphotos-b-a...07117887_1688096306_n.jpg

Helaas was het licht niet zo erg mooi en ik heb tig van deze foto's en vond em niet bijzonder genoeg om hier bij testcase te dumpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 25-10-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Gaaf die laatste met meer omgeving deatchchant ! Lekker die lijn die door de foto loopt van de rails :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
Universal Creations schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:35:
Is die foto nu zo onscherp, of lijkt dat alleen maar door de slechte jpg-compressie? Daarnaast vind ik het blauw niet meer natuurlijk. Het is te licht blauw.
Ik denk dat het door de jpg-compressie komt. Via deze URL is het origineel te zien:

https://dl.dropbox.com/u/10869707/IMG_2448%202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Merci :)
@Sandman I, ik ga toch ook mee met het commentaar van Universal. Het blauw ziet er nep uit, de horizon staat een beetje scheef (of het is optisch bedrog) en ik vind het jammer van het hoge standpunt.

Daarnaast verwachtte ik meer symmetrie in de plaat. De hoofdweg loopt nu niet in het midden en door het hoge standpunt kijkt die weg niet lekker richting de horizon. De 2 zijstraatjes zijn daardoor niet symmetrisch en ook te donker. Vignetting toevoegen om je blik naar het onderwerp toe te leiden is prima, maar hier vind ik het minder. De hoofdweg zelf zou sowieso al de blikvanger zijn, dus ik zou de vignetting weggelaten hebben....
Ook het orgineel lijkt niet echt ergens scherp te zijn.....
Jammer!
Probeer eens te croppen, iets meer van die lucht weghalen, dan heb je al een heel ander plaatje volgens mij.

Eilean Donan:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/559637_2436093077536_1547592776_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
Bedankt voor je tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25
Sandman I schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

Ik denk dat het door de jpg-compressie komt. Via deze URL is het origineel te zien:

https://dl.dropbox.com/u/10869707/IMG_2448%202.jpg
Waarom f/3.5? Want de scherpte is zeer zwak te noemen en over de randen zullen we het maar niet hebben. Bij zo'n foto wil je juist ultiem detail, omdat er juist ook veel detail te vinden is. Dus lekker afstoppen naar f/8.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 21:23
@sandman, om even een foto te gebruiken van iemand uit een FB groep:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/620907_10151487492669546_440794220_o.jpg

Zo'n plaat heeft dus heel veel potentieel.

@Death
Hij is weer lekker!

Mijne had misschien net wat meer scherpte mogen hebben..
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8476/8122982806_7fb769074e_z.jpg
Rocks at Chrissi Island by Bas Wouters, on Flickr

[ Voor 43% gewijzigd door Gdzr op 25-10-2012 22:07 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Laatst online: 04-01-2024
@Deathchant die plaat met de omgeving er op is echt super! Het contrast van de rode trein met de oranje-bruine omgeving is erg mooi. Snap wel dat als je er 100 van hebt geschoten hij voor jezelf niet echt bijzonder meer is en de close up des te meer.. maar voor "ons" is dat anders natuurlijk. mooie plaatjes

De foto van Eilean Donan is ook bijzonder. heb je het kasteel wat lichter gemaakt in post? Ik heb het idee dat ik daar wat contrast mis vergeleken met de rest van de plaat. Wederom een mooie plaat :)

@Sandman daar had inderdaad meer in gezeten denk ik. De tips hierboven zijn erg bruikbaar denk ik.

@Gdzr ik vind het een erg onrustige foto eerlijk gezegd.. zwart wit helpt daar ook niet bij. De ogen van de kijker worden nergens naar toe geleid.. moeilijk om te zeggen wat de foto beter zou kunnen maken, misschien nog een stuk lucht erboven weergeven voor wat meer balans in de plaat. Op je flickr staan naar mijn mening een hoop interessantere platen dan deze.

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

@gdzr: je eerste plaat is wel nice. Alleen jammer van die overbelichtte lucht. TOch tijd voor een ND filtertje :)

Je tweede vind ik wat minder. Het geheel is gewoon niet zo heel erg interessant om naar te kijken.

@Deathchant: Schitterende foto, erg mooi. Vooral de lichtstralen en berglagen in de achtergrond. Heb je fors lopen bewerken/HDR-en?

@Sandman: jammer van de centrale horizon en de donkere linker- en rechterkant. Verder wel een nette plaat!

@DeathChant: Gave foto. Die curve is goed gezien, en die persoon uit de trein maakt het net nog iets leuker. Enige minpuntje is de lichte rook. Die kijkt niet helemaal lekker. Tijd voor een testcase! Is IJsland overigens niks voor jou?

@manmetplok: leuke kleurtjes, alleen daar blijft het verder bij. Er is geen aandachtstrekker, en de lucht is ook een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 21:23
marceltuit schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:54:
@gdzr: je eerste plaat is wel nice. Alleen jammer van die overbelichtte lucht. TOch tijd voor een ND filtertje :)

Je tweede vind ik wat minder. Het geheel is gewoon niet zo heel erg interessant om naar te kijken.

@Deathchant: Schitterende foto, erg mooi. Vooral de lichtstralen en berglagen in de achtergrond. Heb je fors lopen bewerken/HDR-en?

@Sandman: jammer van de centrale horizon en de donkere linker- en rechterkant. Verder wel een nette plaat!

@DeathChant: Gave foto. Die curve is goed gezien, en die persoon uit de trein maakt het net nog iets leuker. Enige minpuntje is de lichte rook. Die kijkt niet helemaal lekker. Tijd voor een testcase! Is IJsland overigens niks voor jou?

@manmetplok: leuke kleurtjes, alleen daar blijft het verder bij. Er is geen aandachtstrekker, en de lucht is ook een beetje saai.
Die eerste foto is niet van mij. Die was als reactie op de foto van sandman :p

Toch bedankt voor de tips. Zal eens kijken hoe ik dit soort foto's interessanter kan maken.

6.8 kWp op zuid en west

Pagina: 1 ... 67 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)