Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 102 Laatste
Acties:
  • 688.019 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vind het persoonlijk onrealistisch overkomen. Ik denk echter dat het licht daar ook een grote rol bij speelt, die zorgt voor harde schaduwen in die mini kuiltjes. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

Is dat verkeerd? Ik vind het wel mooi om iets in zijn niet perfecte hoedanigheid te tonen. Beetje in de trant van foto's van oude mannen met rimpels e.d.
Verkeerd is een smaak-ding, dus dat hoor je mij niet zeggen. Maar ik vind het niet mooi, want z'n linkerwang vind ik nu bijna gatenkaas. En rimpels zijn wat mij betreft heel wat anders dan poriën. Rimpels associeer je (ik) met oudheid, bij poriën denk ik eerder aan een onverzorgde/slechte huid.

En het was maar een tip, doe er mee wat je wilt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:23:
Ik vind het persoonlijk onrealistisch overkomen. Ik denk echter dat het licht daar ook een grote rol bij speelt, die zorgt voor harde schaduwen in die mini kuiltjes. Of zie ik dat verkeerd?
Hyperrealisme :)

@ boven: Onverzorgd zou ik het niet noemen, iedereen ziet er zo uit van dichtbij genoeg, Tenzij je alles dicht smeert, maar dat is eigenlijk veel onverzorgder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

Hyperrealisme :)

Onverzorgd zou ik het niet noemen, iedereen ziet er zo uit van dichtbij genoeg, Tenzij je alles dicht smeert, maar dat is eigenlijk veel onverzorgder.
Niemand heeft van dichtbij zo'n scherpe huid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:26:
Niemand heeft van dichtbij zo'n scherpe huid ;)
Daarom hyper, al denk ik wel dat je je erop verkijkt. Iedereen heeft van dichtbij flinke poriën. Ik denk wel dat deze jongen het misschien nog iets meer heeft dan normaal, maar het is niet alsof je dergelijke foto's van anderen niet kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Klopt, huidskleur zie ik zelf niet zo oranje, maar dat zal ongetwijfeld aan het scherm van m'n laptop liggen waar ik hem zojuist op bewerkt heb. Het is vooral nogal hard geworden in de nabewerking, daardoor is alles heel goed te zien. Ook doordat het licht er net van de zijkant over strijkt zie je bij elk kuiltje / hobbeltje een schaduw.

Normaal zie je dat niet klopt, op het origineel overigens ook niet hoor. Was wel de bedoeling de texturen veel harder te maken :) , misschien een beetje te nu bij nader inzien.

[ Voor 17% gewijzigd door hypz op 06-10-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:28:
[...]

Daarom hyper, al denk ik wel dat je je erop verkijkt. Iedereen heeft van dichtbij flinke poriën. Ik denk wel dat deze jongen het misschien nog iets meer heeft dan normaal, maar het is niet alsof je dergelijke foto's van anderen niet kunt nemen.
Ik heb niet zoveel met termen om dingen te benoemen/goed te praten :+ Hyperrealisme, het zal wel :P

Hij lijkt nu op een sinaasappel, want daarbij zie je ook zo goed de 'poriën' (en die zijn ook oranje). Jij noemt het blijkbaar hyperrealisme, ik noem het niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
* TranceSetter denkt dat hij de foto niet tegelijk met Hypz had moeten plaatsen... :F

Hypz, ik zou echt je huidskleur gelijktrekken met de vorige foto, nu is het inderdaad erg oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ja de witbalans is helemaal off vergeleken met de vorige foto. Hier even aangepast, huid ook niet zo hard gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8176/8059151834_cfb5f88bee_c.jpg
edit by Alex de Groot, on Flickr
Beter zo denk ik?

TranceSetter schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 13:43:

* hypz denkt dat hij de foto niet tegelijk met Hypz had moeten plaatsen... :F
Dan zet je hem toch nog een keer even, hij is nu direct een pagina terug gekomen ineens lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Voor mijn reacties op de vorige foto's zie hier.

Hier nog een foto van mijn kant, afgelopen week geschoten tijdens een zonsondergang:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8322/8059085351_a1387921ae_z.jpg
On a lovely evening by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:25
Echt mooi Hans! Is dat Belfeld?

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:08
Universal Creations schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:49:
Je zou verwachten dat een insect juist direct voor zich scherp ziet en de rest wat blurry is.
Zoals al door ed-oorklep benoemd was het inderdaad de bedoeling om het als perspectief van een insect voor te laten komen. Ik heb me niet meteen gerealiseerd dat de focus dan beter iets naar voren had kunnen liggen. Goed om volgende keer aan te denken :)

@hypz Heel mooi scherp, maar persoonlijk sprak de vorige me beter aan. De kleur van de huid is nu erg oranje, net alsof er een rode lamp oid op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:20

Major_ton

Shoot!

@TranceSetter: Mooie, sfeervolle plaat! Ik zie alleen erg veel kleurruis in het water, vooral links onderin. Komt dit door Flickr of heeft je orgineel er ook last van?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter: prachtige lucht maar ik mis het onderwerp een beetje. Zeker met de horizon in het midden en geen voorwerpen in de voorgrond wordt het een beetje een vlakke plaat.

Hypz: naast het andere commentaar wat al gegeven was op de 1e (oranje) plaat, vind ik de 2e versie ook beter omdat het kleurcontrast (blauw / oranje) nu veel beter uit komt. Daarom vind ik de allereerste versie op de vorige pagina qua kleuren ook het beste geslaagd (de expressie niet zo, wat al in bod is geweest).

Jelveen: ik vind het altijd wat lastig om kritiek te leveren op kinderfoto's omdat het beeld voor de ouders waarschijnlijk wel veel betekent, maar fototechnisch vind ik het niet zo'n geslaagde foto; blijkbaar is er iets waardoor het kind geschrokken is oid, maar er is geen context waardoor het voor ons enkel een foto is van een meisje met de mond open.

Van mij; ik ben weer eens het stadspark van Groningen in geweest, dit keer met wat beter licht. Het rode shirt van de hardloper zorgt ervoor dat hij als onderwerp beter uitkomt, daar komt nog bij dat hij precies in het stukje licht tussen de 2 schaduwen in loopt.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8180/8059940258_2eaf266369_z.jpg
Groningen City Park - Autumn 1 v2 by npmeijer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 13:03
Dank voor het ongezouten commentaar allen, wijze les voor mij: een door context interessante foto is wat anders dan een fototechnisch goede foto. Ik leer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hypz: Vond de eerste foto mooier vanwege de huidskleur

@Tracesetter: Mooie foto. Lijkt zo onwerkelijk mooi. Het blauw vind ik een beetje overheersend.

@Mezelf:
Wat ik goed vind is de compositie: je kan de concentratie voelen.
Minder goed vind ik : dat de achtergrond te wazig is. Deze foto zou bij wijze van spreken evengoed in het Vondelpark kunnen zijn gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8037/8060560194_ccfa35451e_z.jpg
Bodypainting - 1 by EtienneTSS, on Flickr

Exif info: sluitertijd=1/1000; f=1.8; ISO=200; lens=45 mm olympus; camera=olympus OM-D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
@Hypz

De witbalans is nu "technisch correct"...
... maar daardoor is de foto wat mij betreft nu minder interessant geworden.

Bij een dergelijke kleding en belichting ga je al snel een verhaal bedenken. Wat is dat voor iemand, waarom zit ie daar zo? Is het een monnik, of een dark jedi?
En daar past een afwijkende witbalans juist goed bij, om de suggestie te geven dat ie aan het mediteren is bij kaarslicht of zo.

Met zo'n witbalans word het een "foto van een jongen met een capuchon". En dat is toch een stuk minder interessant...

@Kasuras
Dat rode shirt valt inderdaad goed op, en hij loopt leuk in die lichtval.
Maar toch kan de foto mij op de een of andere manier niet boeien. Maar waar dat aan ligt kan ik niet ontdekken, Ik heb wat andere crops geprobeerd maar dat helpt ook niet.
Wellicht is het omdat het onderwerp niet duidelijk is. De hardloper is te klein als onderwerp, en de bomen zijn op deze manier niet interessant genoeg als onderwerp.

@Etiennetss
Mijn stelregel is altijd dat een foto geslaagd is als je er langer dan gemiddeld naar kijkt.
En dat is hier het geval.
Niet omdat de foto technisch bijzonder is, maar ik denk dat het komt door de vragen die ie oproept.
Waarom zijn ze op die plek in de natuur met bodypainting bezig? Waarom zijn haar kleren zo nat? etc...

Ik vind de vervaging van de achtergrond precies goed zo. Ze leidt niet af van de voorgrond, terwijl je er genoeg van ziet om de setting waarin het plaats vond de bepalen. In de bedding van een rivier met veel bos er omheen. Bepaald geen plek die je snel in Nederland zal vinden. (onze rivieren zien er anders uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jelveen, Ik denk dat de foto wat beter was geweest als je meer van het gezicht zou zien.
@hypz, Erg mooie foto. Lekker duister. Ben het wel met je eigen opmerking eens dat de huid wat te hard is imo
@TranceSetter, Mooie sfeervolle plaat. Vooral het water vind ik erg mooi.. super!
@Kasuras, hmm lastig.. niet slecht, maar ook niet heel boeiend. Weet even niet hoe je deze precies zou kunnen verbeteren.. Ik denk of meer focus op de harloper of een spannendere achtergrond zoeken :)
@etiennets, Ik vind hem heel mooi. De dame is mooi scherp en de wazige achtergrond vind ik totaal niet storen.

Een foto van mezelf tijdens een weekendje zeeland, Ik vind het wel een mooie eenzame sfeer hebben. Echter valt het me wel op de het niveau hier in de testcase toch ook wel vrij hoog komt te liggen waardoor ik mijn foto toch net niet spannend genoeg vind. Jammer dat een grouwe grijze dag was. Een spannede lucht of mooie lichtval had de foto afgemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8313/8060786377_ca34c73dcb_z.jpg
zeeland_-7 by Mavi86, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

mavi1986: Ik zie wel potentie. Er zijn dus echter wel wat verbeteringen mogelijk. Er is bijvoorbeeld erg veel strand te zien op de voorgrond, terwijl dat niet het boeiendste deel van de foto is. Hier zou ik een deel van wegcroppen.
Ook vind ik de balans van de foto wat te veel naar rechts zitten. Dit komt doordat het meisje te paard daar te zien is, maar ook doordat een ander opvallend stukje, de palen in het water, daar ook zichtbaar zijn. Misschien was het mooier geweest de foto te nemen met het meisje meer links, en de palen rechts.
Daarnaast vind ik de vignettering storen. Dat vind ik bij heel veel foto's, en hier helaas niet anders.

Misschien een overbodige tip, maar ik zie dat je foto op Flickr staat, terwijl je geen link daarnaar geeft. Op Flickr zijn foto's makkelijk te delen door op de pagina van de foto op 'Share' en dan 'Grab the HTML/BBCode' te klikken. Je krijgt dan kant en klare - en gelinkte - code naar de pagina, zodat wij hem ook in je stream kunnen zien, en op andere formaten. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost Dog, thnx voor de tips.
Ik ben het idd met je eens dat de balans teveel naar rechts zit. Daar moet ik in het vervolg wat beter op letten.
De vignettering vind ik zelf wel wat toevoegen aan de sfeer. Wellicht is het een kwestie van smaak, wellicht zit ik er gewoon helemaal naast :)

Bedankt voor de Flickr tip. Heb het aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-08 10:52
@mav1986: Ik vind de compositie aardig, het open stuk waar de rijdster naartoe loopt is fijn. Ik denk dat je de vignetting achterwege had kunnen laten en eventueel met de contrast dat dramatische effect had kunnen creeeren. Ik weet niet of dat in deze foto zou werken, maar ik vind dat het in de hoeken het water en strand een mooi effect geeft.

En ik ben het met Mav1986 eens; het niveau is hoog hier maar ik kan er wel van genieten.
Hierbij gooi ik mijzelf, of eerder een van mijn fotos, voor de leeuwen:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8310/7994604271_4268798a71_z.jpg
star at night by Robbert Gijsberts, on Flickr

54mm f/8 1sec.

Ik heb op f/8 geschoten om het licht van de lamp een "ster" te laten worden.
Ik vind het wel een aardige foto; de man staat precies onder de spotlight en kijkt al dromend voor zich uit. Ik had misschien iets achter hem kunnen staan om de foto te maken, om het gezichtsveld van hem de laten zien (de rivier), maar dan zou ik een deel van het licht van de spotlight missen

[ Voor 7% gewijzigd door Elegy123 op 08-10-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@mavi: als je er een flink stuk afcropt is het een hele mooie plaat. Nu is de rijder wat te ver weg op de foto, en vooraan is vooral heel veel strand waar niet veel te zien is. Verder zou ik de vignette zo doen dat je het verloop niet zo duidelijk ziet.

@Elegy: Ik vind het best een mooie foto maar ik zou die lamp zelf liever niet zien, denk dat je foto dan sterker is. Hij voegt niet zoveel toe aan de sfeer en lijd vooral af vind ik.

[ Voor 41% gewijzigd door hypz op 08-10-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:43
Na het zien van erg mooie foto's en na het spelen met mn nieuwe camera wilde ik toch eens een foto plaatsen.
Omdat ik weinig ervaring heb ben ik niet al te scheutig met commentaar, maar bij deze:

@Elegy: Erg mooie foto, alleen lijkt de ster in de lamp behoorlijk heftig, en trekt het de aandacht weg van de rest van je plaat.

@mavi1986: Absoluut een mooie foto, misschien nog mooier geweest als je de foto iets dichter bij had genomen waardoor de weerspiegeling van het paard in het zand beter te zien zou kunnen zijn geweest.

F/11 1/800 sec - gemaakt van een (flink) bewegende zeilboot, foto is nog 100% onbewerkt - omdat ik het al een redelijke foto vind weet ik niet wat hier aan bewerking zou kunnen worden gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://i519.photobucket.com/albums/u360/wyger/IMG_0576-640.jpg

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Lobby, technisch en belichtingwise goed gelukt, maar vind het een beetje een saaie foto om naar te kijken. Net alsof dit soort foto's al tig keer langs zijn gekomen.

Elegy, ik zou op zijn minst die boomblaadjes rechts wegcroppen. De dromerigheid kan ik niet echt voelen, misschien door de lamp of misschien wel door het plafond. Pose, compositie en het gebruik van b/w vind ik wel oke :)

Kasuras, ik zou het onderste gedeelte wat plaatselijk de witbalans iets geler doen, omdat het nu lijkt alsof de weg waar de hardloper op loopt een beetje blauw is. Probeer eens de oranje HUE slider in lightroom iets meer naar het rood te schuiven, dan krijg je wat meer kleurvariatie in de bomen.

Een portret van mij.
Model, kleding, makeup e.d. : Linda Friesen
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/387552_2366562819323_574233585_n.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Deathchant, ahhh daar issie dan ^^ Mooie foto, prachtige ogen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 12:38
@Deathchant, Mooi portret, focus is precies goed!

@Elegy123, Foto mag wel wat gecropt worden denk ik ook, maar hoe de man in de spotlight staat is top.

Hier nog een van mij van afgelopen zaterdag. De laagstaande zon gaf een mooi licht op het strand bij Zeewolde

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8036/8067992226_8a641d2c79_z.jpg
Zeewolde Beach by Nick Hidding, on Flickr

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
@Elegy: Als ik mijn hand de lamp hou(of te wel het boven stuk eraf knip), dan vind ik het een mooiere foto dan met lamp. De lamp lijd mij te veel af.

@Tosemime: De verhouding tussen zand / bomen en lucht is een beetje weg. Persoonlijk vind ik het zand te overheersend. Er is niets wat het zand, in mijn opinie, toevoegt.
Terwijl bij bijvoorbeeld Lake Wakatipu op je flickr pagina, de lucht wel iets extra's bied.

@Deathchant: mooi portret.

@Lobby, Iets te saai naar mijn smaak. Zit er niet meer detail in de wolken?
(na 5 min spelen met gimp), Als ik in gimp het contrast op schroef komt er een hele ander beeld van het water naar voren. Er zit ook een vlekje rechts boven de boot, in de eerste wolken.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
@ Lobby, Ik vind het schip net iets te centraal en te ver weg. Het deel water is vrij groot. Misschien dat een wat krappere crop van rechts en onder de focus wat meer op de boot legt.

@ Elegy, lijkt het zo, of zie ik reflecties in de foto? Het is net of je door het raam hebt geschoten, terwijl het me toch een buiten foto lijkt? Die (ver)lichte verticale lijnen en driehoeken storen me wat, ze leiden behoorlijk af. Zelf had ik de lamp er niet op gezet en iets meer ruimte onder gegeven. De persoon staat dan nog steeds in het licht, maar die lamp trekt geen ongewenste aandacht van de persoon af.

@Deathchant, mooi portret hoor! 'Gebalanceerd' komt bij me op. Scherpte kijkt fijn, licht kijkt fijn. Kadering is ook prima, missschien had ik links een fractie meer ruimte prettig gevonden.

@ Tosemime, Mooie waterlijn. Je blik wordt mooi door de foto geleid. De scheiding water/zand vind ik ook leuk.

Hier nog een foto van mij van gisterochtend. Liever toch de graspol iets kleiner in beeld gehad, vind m toch wel veel ruimte innemen. Ben wel tevreden met het licht.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8178/8070358645_d8dfaabf4d.jpg
Untitled by P Pepping, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elegy123
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-08 10:52
Dank jullie wel voor de feedback! Ik heb de foto gecropt en hij lijkt inderdaad een stuk rustiger zonder de brug en zijn lijnen, zonder de lamp en zonder de blaadjes rechts.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8310/8072491707_2bd35217e5_z.jpg
IMG_9940.jpg by Robbert Gijsberts, on Flickr

@douPel, mooie foto. de struik in de voorgrond en de zon die de mist verlicht on de achtergrond vullen elkaar mooi aan. de kleuren zijn erg mooi

@Tosemime, aparte landscape foto zo in portret mode. maar hij werkt wel. de lijnen die de scheiding tussen het water en het zand creeren en de voetstappen daarnaast leiden naar de bomen in de achtergrond. het kijkt prettig

@deathchant, prachtige foto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Beter zo inderdaad ! Kijkt een stuk rustiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
ja, helemaal me eens! Vind hem zo ook beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Originele onbewerkte Iphone4 foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EKNIRVRE.jpg
grote uitvoering:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UH6YA7PR.jpg

Na bewerking:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img407/4197/got2d.jpg
grote uitvoering:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7GHZFAAM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik zou de druppels rechts nog wat wegpoetsen, verder een mooie plaat voor een phone pic vanuit de auto :)

Wees blij dat je geen iPhone 5 hebt, anders had het er zo uitgezien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Thnx !

Maar Iphone5 foto's worden roze ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
sopsop schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:44:
Wees blij dat je geen iPhone 5 hebt, anders had het er zo uitgezien... :)
Flauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@sopsop: lol :)
@lasteraar: De bewerkte foto is natuurlijk beter, alhoewel links wel een groot donker stuk is in die boom....die boom neemt sowieso prominent veel plaats in beslag....Je hebt de boom, de lucht, de dieren in het weiland en de bomen aan de horizon als onderwerpen, maar door die behoorlijk aanwezige boom links kijkt het niet helemaal lekker naar mijn idee.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Elegy123: zonder die lamp boven het hoofd is de foto beter. Vind het een mooie plaat.
@ LoBbY_1: Iets wat water wegcroppen zal wat verbetereb. Jammer dat er geen mooie lucht te zien is.
@Deathchant: hele mooie blik van het model. hele mooie foto
@Tosemime: Ik vind hem mooi. Leuk om een keer een landschapfoto in portretformaat voorbij te zien komen.
@douPel: Erg mooi licht. De graspol stoort mij niet hoor.
@Lasteraar: De boom neemt wel erg veel ruimte in, dat is jammer. Wel mooi licht wat op het weiland schijnt.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8307/8074494075_f63442c47a_z.jpg
Evening reflection 7-10 by Mavi86, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamarrr
  • Laatst online: 20-09 06:51
@Mavi1986: door dat kleine stukje bos aan de linkerkant wordt je oog echt de diepte ingetrokken. Mooie plaat
@Lasteraar: ik vind de zon een beetje too much. Die flare voegt er dan wel weer wat aan toe. Mooie foto voor een telefoon :-)
@Elegy123: Je tweede versie is inderdaad een heel stuk beter zo!
@douPel: Prachtig. Kan er niks anders van maken :-)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7135/8074861400_9a01374ab1.jpg
Good morning Rotterdam! by Noodll, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Kasuras, Ik denk dat de persoon in de foto té klein is omecht de aandacht te trekken. Idee is zeker wel goed. Ik vraag me alleen af wat er onder die muur te zien is. Ik mis daar een stukje foto.
@etiennetss, De personen zijn mooi geisoleerd. Ik zou alleen kijken of de kleuren nog wat meer op te halen zijn. Nu is het allemaal een beetje flets.
@mavi1986, Zoals al door anderen gezegd is er wel erg veel voorgrond. Daar zou ik een stuk vanaf croppen. Verder zeker een mooie foto met potentie mocht je hem nog wat meer ophalen.
@Elegy123, Leuk gezien zo. Wel jammer van die brug (of wat het ook mag zijn) bovenin. Dat geeft mij toch een beetje een beklemmend gevoel, terwijl dit juist een foto is waar je een gigantisch uitzicht verwacht. Je bewerking (crop) is al een stuk beter.
@LoBby_1, De horizon precies in het midden zou ik veranderen. Je onderwerp is nu heel centraal. Ik zou rechts en onderin een stuk eraf halen, zodat de boot wat meer in de hoek komt te liggen.
@DeathChant. Mooi. Goed geisoleerd onderwerp, met goede focus.
@Tosemine, Mooie foto. De diepte is erg goed gedaan hier, en de wolken vind ik ook mooi. De foto lijkt wel naar rechts te hellen, dus die zou ik nog even rechtzetten.
@douPel, Dit lijkt op een te ver doorgeschoten HDR. In ieder geval naar mijn smaak. Als voorbeeld de donkere vlek rondom de zon. Je zou toch verwachten dat de lucht daar juist lichter is dan de rest.
@mavi1986, Mooie dieptewerking, al is de foto links redelijk krap. Ik zou daar net wat meer willen zien.
@Lamarrr, Mooie foto. De lucht is prachtig, en er is nog genoeg op de voorgrond te zien om het interessant te maken. Zeer geslaagd.

Nog een foto van mij. Gemaakt bij de stuw in Belfeld, Limburg. Het wordt toch echt een keer tijd dat er eens fatsoenlijke zonsondergang komt met echte wolken:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7138/8075024297_2686c67683_z.jpg
The Dam by Hans Woltering, on Flickr

Exif voor de liefhebbers:
Exposure: 479 sec
Aperture: f/4
ISO: 100
Apparatuur: Canon 5DII, TS-E 17mm f/4 en een Lee Big Stopper (10-stops ND filter)

[ Voor 3% gewijzigd door TranceSetter op 13-10-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
TranceSetter schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:21:
@douPel, Dit lijkt op een te ver doorgeschoten HDR. In ieder geval naar mijn smaak. Als voorbeeld de donkere vlek rondom de zon. Je zou toch verwachten dat de lucht daar juist lichter is dan de rest.
Goed punt. Het is een samenvoeging van een onderbelichte en normale foto, die ik heb samengevoegd met photomatix, daar zal het door komen. Heb er verder niet aan gesleuteld in phototmatix. Ik vind het zelf niet storend, maar ben het met je eens dat het niet 'klopt'. Mijn beperkte kennis in lightroom staat me alleen niet toe dit te veranderen en het rondom de zon lichter te maken.

Wat betreft jouw foto: erg mooi. Typische zachte, uitgeveegde kleuren die zorgen voor een rustig en sfeervol beeld. De long exposure van het water vind ik ook erg geslaagd. Helaas heb ik weer eens ruzie met flickr ( :( k*tsite), en kan ik je exif niet bekijken. Hoelang heb je belicht en heb je ook meteen ND filter gewerkt?

[ Voor 18% gewijzigd door douPel op 11-10-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:09
@Mavi Erg mooie reflecties! Misschien had je daar nog wel wat meer focus op kunnen leggen.
@trancesetter Gewoon een dijk van een plaat. Heel erg mooi.

Hier dan mijn eerste toevoeging aan dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/rhclu7cmf/meesresized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
douPel schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:10:
[...]

Goed punt. Het is een samenvoeging van een onderbelichte en normale foto, die ik heb samengevoegd met photomatix, daar zal het door komen. Heb er verder niet aan gesleuteld in phototmatix. Ik vind het zelf niet storend, maar ben het met je eens dat het niet 'klopt'. Mijn beperkte kennis in lightroom staat me alleen niet toe dit te veranderen en het rondom de zon lichter te maken.
Het heeft inderdaad te maken met het samenvoegen van 2 of meer exposures met bv. Photomatix. In Photomatix kun je met de sliders dit aanpassen, zodat het effect sterker of minder sterk wordt. Het is echter een heel 'gespeel' om het goed te krijgen. En als ik al HDR gebruik dan werk ik het daarna nog bij in Lightroom of Photoshop. Simpelweg omdat het lastig is het direct goed uit Photomatix te krijgen.
Helaas heb ik weer eens ruzie met flickr ( :( k*tsite), en kan ik je exif niet bekijken. Hoelang heb je belicht en heb je ook meteen ND filter gewerkt?
Bedankt. Ik heb zelf ook wel eens ruzie met Flickr, maargoed. De Exif zal ik wel bij de foto zetten.
Ik heb hier inderdaad een ND-filter gebruikt. 10-stops. Voor hier is dat prima. Ik zou echter graag nog wat donkerders hebben voor gedurende de dag. In fel zonlicht krijg je dan nog maar max 1 seconde, en dat is toch echt te weinig :)

@Terrz, je foto doet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Terrz schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:26:
@Mavi Erg mooie reflecties! Misschien had je daar nog wel wat meer focus op kunnen leggen.
@trancesetter Gewoon een dijk van een plaat. Heel erg mooi.

Hier dan mijn eerste toevoeging aan dit topic:

[afbeelding]
Is het een flinke crop uit een foto?

• Indien crop: staartje zit me té dicht bij de rand, te krap afgesneden.
• De bijzondere ruis in de achtergrond valt helaas negatief op, het lijkt wel een soort funky colornoise.
• Belichting is aardig. Zeker met zo'n scherpe zon :)
• Compositie is saai en erg centraal: vogel midden op de foto 'zonder reden'.
• Verder vind ik het jammer dat zijn pootjes niet duidelijker te zien zijn. Niet dat een vogel altijd compleet op de foto hoeft, maar ik zie nu net een paar teentjes en daar had ik iets meer van willen zien.
• Vind het ook geen scherpe foto. Als het een crop is, dan is dat de reden daarvoor.
• En is zit flink wat rode CA bij het blad+steel met de witte achtergrond. Dat kan makkelijk weggehaald worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Twhomp op 11-10-2012 12:04 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Dat is een steenworp verder op voor mij. Mooie plaat. Dacht zelf direct aan de dam toen ik hem zag. :D

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:36

Patrick89

PSN : Gamesource

@TranceSetter, gave plaat !! Mooi van kleur ook..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TranceSetter: wolken of niet, dit is gewoon een gave foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 19:20

Wokker

De avond wokkel

@Lamarr Mooie lucht, vind persoonlijk de voorgrond iets te grijs/grouw
@TranceSetter Mooie plaat.
@Terrz kan je plaatje niet zien :(

Mijn bijdrage van mijn afgelopen vakantie in Namibie. Waarvan 1 nacht op bezoek bij de Himba's (bekend van oa Groeten uit de Rimboe ;)). Erg toffe ervaring. De kinderen vonden het erg leuk om op te foto te gaan en vervolgens het resultaat te bekijken.

Ik twijfel of de foto nog iets meer contrast nodig heeft.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8321/8067914740_8766fea003_z.jpg
P9255317 by wokker24, on Flickr

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hij is ietsje aan de fletse kant, maar dat heeft ook wel weer wat vind ik. Vind wel dat ze alledrie een beetje te veel schaduw hebben, wat meer fill light zou denk ik geen kwaad kunnen. Verder wel een coole foto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokker: ik ga mee met Hahn wat betreft de kritiek; prima compositie (ook leuk dat zittende kind links), jammer van de schaduwen.

Terrz en Trancesetter: ik zie de foto's niet (meer?).

Lamarr: mooie lucht, maar de stad is een beetje flets. Ik denk dat de foto beter was geweest als je even had gewacht tot er een lichtstraal op de stad valt. Ook vind ik hem iets te donker en zou ik 'm wat lichter maken; dit zou ervoor zorgen dat je waarschijnlijk wat meer delen van de foto overbelicht krijgt, maar dat is denk ik niet zo erg.

mavi1986: mooie kleuren, ik denk dat het vluchtpunt iets te veel naar links is - door het meer naar rechts te plaatsen zou je waarschijnlijk ook meer blauw van de lucht in de foto krijgen want het is nu net iets te groen.

Van mezelf;

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8044/8080890621_7afe706703_z.jpg
Flairtending 5 by npmeijer, on Flickr

Denk dat ik een goed actie-moment heb vastgelegd, focus en scherpte lijken me goed. Belichting lijkt me ook in orde; hoewel het een nogal kleurrijk geheel is, zorgen het contrast en scherptediepte er voor dat je ogen op de persoon blijven. Ik twijfel wat over de scheve lijnen (vooral die witte verderop), aan de ene kant geeft het de foto wat meer dynamiek, aan de andere kant blijft het een scheve lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:15:

Van mezelf;

[afbeelding]

Denk dat ik een goed actie-moment heb vastgelegd, focus en scherpte lijken me goed. Belichting lijkt me ook in orde; hoewel het een nogal kleurrijk geheel is, zorgen het contrast en scherptediepte er voor dat je ogen op de persoon blijven. Ik twijfel wat over de scheve lijnen (vooral die witte verderop), aan de ene kant geeft het de foto wat meer dynamiek, aan de andere kant blijft het een scheve lijn.
Ik zou hem toch recht zetten. Is dit btw voor de leukste bartender wedstrijd? Deelnemer uit kokomo :+
flickr bevestigd het

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
@kasuras: Heel de foto staat scheef, daar zou ik al iets aan doen, en ik vind het een beetje een rare compositie, bvb met de tapkranen er maar half op etc. Ik zou hem rechtzetten en de wat bijcroppen om de compositie wat te verbeteren. Voor de rest idd mooi actiemoment vastgelegd en scherp.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Wokker, iets meer zwarting mag wel ja vind ik persoonlijk, ook wat meer detail in de schaduwen zou ook niet verkeerd staan denk ik. Mooie foto :)

@Kasuras, leuke actie foto alleen zou ik het moment waar hij inscherkt met die flessen denk ik een leuker actie moment vinden. Wel nog even recht zetten ja ;)

Hier eentje van mij die ik afgelopen avond/nacht heb gemaakt om mijn nieuwe statief uit te proberen :) Samen met mijn buurjongen op pad geweest om eens te experimenteren met long-exposure shots en light painting, dat soort ongein haha.

Magic lantern is voor dit soort dingen echt ideaal mits je genoeg geduld hebt aangezien hij gerust shots van 8u kan maken al denk ik dat mijn accu's dan wel leeg zouden zijn :')

Anyway, leuke avond gehad! Heb nog meer foto's maar die komen binnenkort wel op mijn website te staan :)

Time Travel
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 30 sec, f/1.4, ISO 100

Click for self destruction big.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:03
Wat een coole foto.
Enkel met de onderstaande gegevens, of heeft die meer nodig gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

NeutraleTeun schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:22:
Wat een coole foto.
Enkel met de onderstaande gegevens, of heeft die meer nodig gehad?
Heeft alleen wat lichte aanpassingen ondergaan :) Het orginele resultaat was al WAUW vind ik persoonlijk, zelf erg tevreden mee :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel auto's waren dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:35:
Treinen ;)

Over de foto. Prachtig! Leuke compositie, mooi licht en genoeg te zien. Heb je hem ook ter grootte van 1080x1200? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, je hebt gelijk ja! :p Vandaar ook dat die lijnen zo strak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:35:
Héél wat auto's die aan elkaar zaten met ook schrikbarend veel stoelen enzo ... een trein _/-\o_
walletje-w schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:36:
[...]

Over de foto. Prachtig! Leuke compositie, mooi licht en genoeg te zien. Heb je hem ook ter grootte van 1080x1200? O-)
Stiekem heb ik dat ja, 1080 breed en 1200 hoog of hoe moet ik dat zien, vreemde resolutie nogal :P Doe me anders ff een PM ;)

Voor iedereen die hem als wallpaper wil ... doe ff een pm :)

Trouwens ... een volgend shot komt er ook aan binnenkort :) Bij nader inzien tegen die tijd ook maar hier posten dan hehe :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ventieldopje op 13-10-2012 18:12 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
oops

[ Voor 97% gewijzigd door engelbertus op 13-10-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:15:
Wokker: ik ga mee met Hahn wat betreft de kritiek; prima compositie (ook leuk dat zittende kind links), jammer van de schaduwen.

Terrz en Trancesetter: ik zie de foto's niet (meer?).

Lamarr: mooie lucht, maar de stad is een beetje flets. Ik denk dat de foto beter was geweest als je even had gewacht tot er een lichtstraal op de stad valt. Ook vind ik hem iets te donker en zou ik 'm wat lichter maken; dit zou ervoor zorgen dat je waarschijnlijk wat meer delen van de foto overbelicht krijgt, maar dat is denk ik niet zo erg.

mavi1986: mooie kleuren, ik denk dat het vluchtpunt iets te veel naar links is - door het meer naar rechts te plaatsen zou je waarschijnlijk ook meer blauw van de lucht in de foto krijgen want het is nu net iets te groen.

Van mezelf;

[afbeelding]

de scheve lijn die je bedoelt, is ook op een rechte foto nog scheef. te zien aan de flessen en glazen i de foto niet zo heel erg schef als de lijn, die naar rechtachter in de ruimte weg loopt. die is dus ook in een recht perspectief nog steeds schuin in beeld. ik moest eerst zelfs goed kijken voor ik door had welke lijn je bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@Ventieldopje: Mooi gebruik van je nieuwe statief! Goede plaat, kijkt lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ventieldopje: leuke abstracte foto en mooie kleuren, maar op de een of andere manier mist er toch nog iets, al kan ik niet helemaal plaatsen wat het is. Ik denk dat ik graag wat meer context zou willen zien; de rails duidelijker (hoger perspectief) of misschien delen van een station.

Heb m'n eigen foto maar even recht gezet;

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8044/8082974792_7161b63639_z.jpg
Flairtending 5 v2 by npmeijer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat kijkt een heel stuk beter, mooie scherpe foto! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Ventieldopje schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:50:
[afbeelding]
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 30 sec, f/1.4, ISO 100
Super mooie foto, maar is de foto echt gemaakt met F/1.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@trancesetter: Hele lekkere plaat, ik mis het niet dat hier geen wolken zijn, vind het juist mooi zo'n cleane lucht.
@terz: Je plaatje doet het niet ;)
@wokker: Misschien vooral bijzonder omdat het een omgeving is die interresant is. De mensen zijn een beetje teveel in de schaduw, misschien kun je plaatselijk de belichting wat opschroeven zonder de omgeving te beinvloeden.
@kasuras: Heel mooi actiemoment inderdaad, goede belichting en dat kleurrijke vind ik echt mooi in deze foto.
@ventieldopje: Zeer geslaagd! De lijnen van het licht lopen mooi door het frame nu zo vanaf linksboven in de hoek.

Van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8333/8086063240_196450c7e9_c.jpg
IMG_6563_1 by Alex de Groot, on Flickr
Aan het oefenen portretten te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gisteren op creativeLIVE een workshop van Doug Gordon gevolgd en die schiet veel portretten. In die workshop gaf 'ie een tip, en die vind ik hier wel goed van pas komen: probeer ervoor te zorgen dat de neus niet voorbij de wang uitsteekt. Dus eigenlijk moet je voorbij het puntje van de neus nog een stukje wang zien, zodat de neus zeg maar 'op' het gezicht blijft.

Nu steekt de neus uit en dan valt het gelijk op dat 'ie zo groot is (ook al valt dat best mee, maar doordat het uitsteekt lijkt het erger).

En het voordeel van die tip is ook dat je het andere oog ook nog een beetje ziet, nu is dat ook niet het geval.

Is natuurlijk maar een tip en als je iemand en profile van de zijkant wilt fotograferen, dan gaat 'ie ook niet op, maar ik denk dat deze tip wel goed zou werken hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Bedankt voor de tip :) zal hem in mijn achterhoofd houden is wel een goed punt om aan te denken. In dit geval was het wel precies de bedoeling inderdaad van de zijkant te schieten. Gisteren een hoop dingen geprobeerd, vanuit allerlei standpunten geschoten zowel headshots als 3/4 body e.d.

Wat ik vooral lastig vind is om het model (in dit geval mijn broertje), aanwijzingen te geven hoe hij moet poseren. Vrouwen zijn daar wat makkelijker in vind ik die hebben zelf wat meer idee over hoe ze leuk kijken en staan op de foto :)

[ Voor 8% gewijzigd door hypz op 14-10-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Daar had Doug Gordon ook genoeg tips over :+ Hij was heel erg van het aanraken van modellen en dat leek wel goed te werken, want hij had binnen een paar seconden mensen geposeerd zoals hij wou, terwijl je met aanwijzingen een stuk langer aan het kloten bent.

Veel fotografen zeggen dat ze modellen nooit aanraken, maar als je toestemming hebt (en dan niet op het moment zelf terwijl je hand al voor iemand z'n hoofd hangt vragen "mag ik je aanraken?"), dan kan het best goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ik zie dat Doug Gordon ook een youtube kanaal heeft met aardig wat nuttige video's, ga ik eens naar kijken. :) Fantastisch om te zien hoe hij de modellen zo snel in een pose lijkt te kneden :p

[ Voor 27% gewijzigd door hypz op 14-10-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ReneDD schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 15:16:
[...]

Super mooie foto, maar is de foto echt gemaakt met F/1.4?
Jep, met die Samyang 35mm f/1.4 ben ik totaal niet bang om wide-open te schieten ;)

@Kasuras, beter zo nu die recht is ja ;)

@Hypz, dankje :) Mooie foto heb je daar, zwart-wit omzetting is goed gelukt! Hij heeft alleen wel zijn handen achter zijn rug volgensmij, aangezien je nog net eenstuk schouder ziet lijkt het net of hij een arm mist maar dat kan aan mij liggen. Erg knap gedaan iig :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ga ook maar eens een plaatje plaatsen hier.
Commentaar is welkom (niet te veel graag).
Afbeeldingslocatie: http://i1323.photobucket.com/albums/u583/rmeter/Dagje%20Hoornsemeer/1350238547NDSC04823_zps4e3d7cae.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 20:19 . Reden: Foto formaat aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 19:37:
Hallo,
Ik ga ook maar eens een plaatje plaatsen hier.
Commentaar is welkom (niet te veel graag).
http://i1323.photobucket..../DSC04823_zps6a00a3c7.jpg
Afgezien van de te grote breedte van je foto, is het hier ook gewenst dat je commentaar geeft op andere foto's. Want anderen vinden het net als jij ook leuk om feedback te krijgen.

Omdat ik niet de beroerdste ben: je foto is erg flets en de bovenkant van de kroon is afgesneden. Verder vind de kadering ook niet echt geweldig. De achtergrond vind ik wel prima.

[ Voor 15% gewijzigd door Universal Creations op 14-10-2012 19:52 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Hellraiser74, We proberen hier altijd opbouwende kritiek te krijgen zodat je er wat van kan leren (hence the topic name). Vrolijke foto zo met die verschillende bloemen nog op de achtergrond, zonnebloem is wel wat toegetakelt door de wind zo te zien. Hij is wat krap gekaderd vind ik, boven vallen er nu net wat stukjes af, jammer. Iets meer ruimte boven had dus best gemogen :)

Hier de tweede long-exposure van mij, van wat verder af genomen wat een wat rustiger beeld geeft naar mijn idee. Voor ieder wat wils dus, mocht deze ook wallpaper materiaal zijn stuur me dan ff een PM met je resolutie ;)

Time Travel II
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 59 sec, f/1.4, ISO 100

Klik voor naakte bos pigmeeën groot.

[ Voor 40% gewijzigd door Ventieldopje op 14-10-2012 21:24 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Showcase! Heel nice dat je itt (in tegenstelling tot) de vorige de spoorweg niet ziet. Ik dacht eerst dat ie boven het gras voor de struiken liep en je hard gephotoshopped had :p. Het blauw van de trein, de achtergrond, voorgrond en compositie (beter overzicht door verder van spoorweg) zijn ook beter en mooier ;).

Ceck je DM :)

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@ventieldopje: Ook mooi! , erg goede vlakverdeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ventieldopje: Mooi, maar ik vind de vorige aanmerkelijk mooier. De titel komt bij de vorige ook beter tot z'n recht. De sterren vullen het anders lege stuk lucht mooi op, en geven een beetje een scifi achtige uitstraling aan de plaat. En het spoor laat direct zien dat het een langsrazende trein is, wat bij de 2e foto niet gelijk zichtbaar is. De laatste heeft inderdaad wel een mooie vlakverdeling, maar qua licht en sfeer gaat mijn voorkeur uit naar de eerste foto.

@hypz: Mooie foto, goed scherp. Eigenlijk niks mis mee, maar ik vraag me af hoe het eruit zou zien met iets meer ruimte rondom(1-2cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:37
@Hellraiser 74
Foto komt wat flets over, daarnaast boven te krap gekaderd. Optie had ook geweest om een lager standpunt uit te proberen, nu kijk je meer van schuin bovenaf op de bloem.

@Ventieldopje Zoals ook mijn voorgangers vind ik de vorige mooier. Vooral doordat je dichter op de trein/het lichtspoor zit, en ik de paaltjes met begroeiing interessanter vind dan het groene gras. Alsnog een heel erg mooie foto!

Mijn foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8331/8090291495_49fc6119f3_z.jpg
P6121016-bewerkt2 by wazeggie, on Flickr

Is in een verlaten attractiepark in Berlijn. Foto is helaas niet scherp, hoewel dit op klein formaat meevalt.

[ Voor 14% gewijzigd door thumblex. op 15-10-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
De kleuren zijn een beetje too much vind ik. Vooral aangezien het om een verlaten attractiepark gaat zou ik dat anders willen uitbeelden. Daarnaast zou ik een iets ander standpunt nemen zodat het wat meer uit het midden komt allemaal, die auto wat meer naar rechtsonder in het frame zeg maar. Het bosje rechtsonder in de hoek voegt nu niet zo veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
hypz schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:58:
De kleuren zijn een beetje too much vind ik. Vooral aangezien het om een verlaten attractiepark gaat zou ik dat anders willen uitbeelden. Daarnaast zou ik een iets ander standpunt nemen zodat het wat meer uit het midden komt allemaal, die auto wat meer naar rechtsonder in het frame zeg maar. Het bosje rechtsonder in de hoek voegt nu niet zo veel toe.
Had idd een stap naar links kunnen nemen, nu nog croppen lijkt me niet meer echt haalbaar aangezien er dan onverklaarbare stukken struik voor het wagentje zitten, goed punt!

Wat vind je too much aan de kleuren, wat zou volgens jou beter passen? Valt de toning niet in de smaak, of vind je de kleuren teveel verzadigd (candy colors)? Helaas moet ik alle nabewerkingen op een simpel laptop scherm doen, dus dat is gokken hoe het er op een goed afgesteld IPS paneel uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Het is niet zo zeer dat de kleuren zo fel/verkeerd zijn (al zijn die bosjes aan de voorkant wel heel groen) , maar het had wat fletser mogen zijn.
Wellicht wat zwart en grijstinten. Beetje "horror/luguber"-achtig.

Of, heel cliché, er maar 1 kleur uit laten komen en de rest grijzig.

@ Ventieldopje.
Geeft die trein nu echt zoveel licht dat die strook gras ervoor zo belicht wordt?
Blijf het mooi vinden.
Maak je de foto al voordat de trein komt, of laat je hem langer doorlopen?

[ Voor 26% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-10-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ik zou zelf de saturatie gewoon een stuk omlaag draaien. Al moet ik zeggen dat ik nu weer op een andere monitor zit op het werk waar het wat minder gerestaureerd lijkt als waar ik net keek. Maar ik denk wel dat je de sfeer wat spannender kan maken door wat kleur eruit te halen om het wat grimmiger te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Thumblex, het zijn niet zo zeer de kleuren die het doen denk ik aangezien alle verf daar al zo'n beetje alle kleur verloren heeft maar daardoor springen de bosjes er wel heel erg uit, misschien het groen kanaal wat verder dicht schroeven ;) Wat het hem eigenlijk doet dat hij onrustig kijkt is het hoge contrast / clarity. Een beetje het effect wat je vaak krijgt als je in JPG schiet in een contrastrijke omgeving als dit. Zou de schaduwen lichter maken en de highlights wat terug dringen, contrast ook een tikkie terug en het groen kanaal omlaag.

Vind de bosjes rond om wel spannend zo, een soort natuurlijk vignet ;) Natuurlijk ook een hele gave locatie, wel jammer dat het zo ver weg is, niet een locatie om "een dagje" eventjes heen te gaan ;)

@Toyota, het gras werd inderdaad al zo belicht door de trein. Vaak is het een beetje gokken wanneer je de sluiter in drukt, in het geval van de tweede foto liet ik hem van te voren en er na nog een poosje door lopen :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
Foto is gewoon in RAW geschoten, maar was dan idd wat te ver met de clarity slider doorgegleden.
Laptop net aangesloten op een oud Acer TN scherm, wat een enorm verschil zeg. Op het losse scherm was het groen idd véél te groen, nu weet ik alsnog niet of dit een juiste weergave is, maar ik heb wat aanpassingen gedaan waardoor de foto nu wat meer lijkt op het beoogde resultaat (althans, op dit scherm dan....)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8183/8090728399_735b966593_z.jpg
Spreepark by wazeggie, on Flickr

Zou hem niet boven de 800x600 bekijken, want dan is de onscherpte erg storend.
Locatie is erg leuk ja, maar helaas niet om de hoek, en helaas ook niet heel toegankelijk.... Rijdt/loopt bewaking rond, zodra ze je pakken is het of een boete, of foto's wissen.

[ Voor 12% gewijzigd door thumblex. op 15-10-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als 'ie boven de 800x600 al te onscherp is, vraag ik me eigenlijk een beetje af waarom je er zoveel moeite in stopt? Het had een leuke foto kunnen zijn, maar als 'ie zo onscherp is, dan zou ik 'm mislukt noemen. Volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zo klein valt het nog wel mee ja maar iets groter dan zie je toch duidelijk bewegings onscherpte :( Jammer, nouja mocht je deze foto echt willen gebruiken ergens voor dan zou ik alsnog even de highlights wat verminderen en de schaduwen wat lichter maken, veel te groot contrast nog ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
Hahn schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:14:
Als 'ie boven de 800x600 al te onscherp is, vraag ik me eigenlijk een beetje af waarom je er zoveel moeite in stopt? Het had een leuke foto kunnen zijn, maar als 'ie zo onscherp is, dan zou ik 'm mislukt noemen. Volgende keer beter.
Kun je vinden, maar mijn doel was om constructieve kritiek te ontvangen over mijn foto. Ik vind niet dat deze vorm van onscherpte het onmogelijk maakt om goede tips en meningen over de foto te ontvangen, zoals over de compositie, kleuren, toning en andere eigenschappen.
Buitenom de scherpte vond ik het een aardige plaat, maar ik wilde wel graag weten hoe ik hem zou kunnen verbeteren.
Vergis je niet dat dit een testcase topic is he, hier kun je leren van (mis)lukte foto's, en deze mate van onscherpte staat imo het leer- en kritiek proces niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

thumblex. schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:30:
[...]

Kun je vinden, maar mijn doel was om constructieve kritiek te ontvangen over mijn foto. Ik vind niet dat deze vorm van onscherpte het onmogelijk maakt om goede tips en meningen over de foto te ontvangen, zoals over de compositie, kleuren, toning en andere eigenschappen.
Buitenom de scherpte vond ik het een aardige plaat, maar ik wilde wel graag weten hoe ik hem zou kunnen verbeteren.
Vergis je niet dat dit een testcase topic is he, hier kun je leren van (mis)lukte foto's, en deze mate van onscherpte staat imo het leer- en kritiek proces niet in de weg.
Het maakt het niet onmogelijk maar vind je het gek dat je kritiek krijgt als je een onscherpe foto krijgt? Ik neem aan dat je ook wil leren hoe je de volgende keer wel een scherpe foto kan schieten daar of heb ik dat mis?

En bovendien ... we geven je toch ook gewoon tips?

Je exif:

Exposure: 0.067 sec (1/15)
Aperture: f/6.3
Focal Length: 20 mm
Focal Length (35mm format): 40 mm
ISO Speed: 200

1/15e seconde is gewoon véél te langzaam als je niet met statief werkt. Een groter diafragma of een hogere ISO snelheid zou voor de volgende keer een betere oplossing zijn. Een statief mee nemen zou natuurlijk ook kunnen ;)

Ik zie net ook in de exif staan -O- :
Exposure Mode: Auto

Een goed begin is natuurlijk om AV (diafragma prioriteit) / TV (sluiter prioriteit) of de M (manual) mode te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 15-10-2012 19:23 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
Ventieldopje schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:20:
[...]

Het maakt het niet onmogelijk maar vind je het gek dat je kritiek krijgt als je een onscherpe foto krijgt? Ik neem aan dat je ook wil leren hoe je de volgende keer wel een scherpe foto kan schieten daar of heb ik dat mis?

En bovendien ... we geven je toch ook gewoon tips?

Je exif:

Exposure: 0.067 sec (1/15)
Aperture: f/6.3
Focal Length: 20 mm
Focal Length (35mm format): 40 mm
ISO Speed: 200

1/15e seconde is gewoon véél te langzaam als je niet met statief werkt. Een groter diafragma of een hogere ISO snelheid zou voor de volgende keer een betere oplossing zijn. Een statief mee nemen zou natuurlijk ook kunnen ;)

Ik zie net ook in de exif staan -O- :
Exposure Mode: Auto

Een goed begin is natuurlijk om AV (diafragma prioriteit) / TV (sluiter prioriteit) of de M (manual) mode te gebruiken.
Dat was ook juist mijn punt! Dat ik wél kritiek krijg waar ik wat mee kan, vooral jouw opmerkingen over het groen, contrast etc. Ik postte om opmerkingen te krijgen, die krijg ik en daar ben ik dankbaar voor. Hahn zei dat ik de foto beter niet had kunnen posten, daar was ik het niet mee eens, want dan had ik al die andere punten van kritiek niet gehad. :)
Camera stond in A-programma, in exif staat:
Exposure Program: Aperture-priority AE

En het is mij wel bekend dat 1/15s vaak te langzaam is voor handheld shots, maar met rondlopende security inclusief honden in de buurt kunnen zulke soort stomme fouten voorkomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Je laatste versie kijkt een stuk lekkerder vind ik. best een leuke plaat geworden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
@ hypz
Lekker met licht spelen! Niks over te zeggen. Mooie foto.

@ Hellraiser74,
Weinig kleuren. vooral op de achtergrond beetje bewerken nodig.

@Ventieldopje,
Zeer vet. 35mm op een FF is gewoon lekker. Leuke idee!

@thumblex,
Neem dan een monipod mee. Goedkoop en je hebt meer vrijheid. Ik ga nooit zonder een foto's schieten.

Mijn foto is wel misschien overbelicht. Ik had hem ook kunnen bewerken, maar vind hem zo wel wat hebben :)

Ik ben al wat gewend hier en zal niet boos worden :)

135mm
F/2
1/800 Sec
ISO 100

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cnOteAZXBuKLUbQMTuXXtpDM/medium.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben nog een fotografie noob, maar zal proberen om wat commentaar te geven op de andere foto's.

@ Kasuras
Mooie kleuren in deze foto en een mooi actiemoment gecaptured.
@Ventieldopje
Flitsende foto, maar je ziet eigenlijk niet meer dat het een trein is.
@ Thumblex
Ik vind je laatste foto iets klassieks hebben door de kleurkeuze. Ik vind hem mooi.
@ Hamed
Mooie foto en mooie DOF .

Dan zal ik ook maar eens een foto van mij plaatsen. Het betreft een koperen soldaatje dat ik volgens mij ooit van mijn oma heb gekregen. Ik heb de foto belicht met een felle kamerlamp en met een klein batterijlampje dat een blauwachtige gloed heeft. Ik vind de achtergrond niet zo mooi zo, want de foto is gewoon op mijn bureau in mijn kamer genomen. Misschien volgende keer een foto van een landschap erachter zetten of zo of iets zwarts.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8466/8091341236_bb8af5cd4b_z.jpg

Genomen met mijn splinternieuwe Canon Powershot SX260:
f/3.5
1/5 sec.
ISO-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
thumblex. schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:30:
[...]

Ik denk dat ik prima weet dat dit een testcasetopic is, maar testcasetopic betekent nog niet dumptopic voor elke foto, ongeacht of 'ie gelukt is of niet.

In mijn ogen moet je dit topic gebruiken wanneer je een foto hebt waar je zelf tevreden mee bent, maar benieuwd bent of het nog beter kan. Of als je er net niet helemaal tevreden over bent, maar niet weet wat er aan ontbreekt of wat er mis mee is.

Bij jouw foto is het vrij duidelijk: begin eerst eens met een scherpe foto en ga dan pas verder met bewerken. Want wat mij het meeste stoort is het onrustige beeld en dat is grotendeels te wijten aan de onscherpte.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 15-10-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thumblex. schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:06:
Zou hem niet boven de 800x600 bekijken, want dan is de onscherpte erg storend.
Locatie is erg leuk ja, maar helaas niet om de hoek, en helaas ook niet heel toegankelijk.... Rijdt/loopt bewaking rond, zodra ze je pakken is het of een boete, of foto's wissen.
Ik vind de compositie en kadering wel erg geslaagd, met die struiken er zo omheen :Y Het is jammer dat de foto zoals zo vaak gezegd onscherp is, maar met dit als uitgangspunt zie ik volgende foto's graag tegemoet :Y
Hamed schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:23:
Mijn foto is wel misschien overbelicht. Ik had hem ook kunnen bewerken, maar vind hem zo wel wat hebben :)

Ik ben al wat gewend hier en zal niet boos worden :)

135mm
F/2
1/800 Sec
ISO 100

[afbeelding]
Het had een ontzettend mooie foto kunnen zijn, maar de waas die er overheen ligt zorgt er toch voor dat het 'm net niet is. Jammer, want ik zie de potentie van een sprookjesachtige foto wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Mijn 1e "testcase".
Kijken of ik wel in de juiste criteria val :+

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Wr8qLeY-7nA/UHxvdcIVwUI/AAAAAAAAA7I/ZWyR5G23_xE/s640/IMG_6979.jpg%5D

Totaal niet zo gepland.
Kwam er bij het sorteren achter dat ik een vrij aardige burst-shoot had, en dacht toen "hey misschien is het wel leuk als ik dit ging doen".
En dit had ik ook nog nooit eerder gedaan, maar met een beetje kloten klooien kwam ik er wel.
Dus voor een 1e keer ben ik er vrij blij mee.

Waar ik niet zo tevreden mee ben is eigenlijk het PS-gedeelte... maar dan zit ik hier fout? Of is dat ook hier toegestaan?
In ieder geval de outline van de geplakte vogels. Vooral zichtbaar bij de 2e.
Weet eigenlijk totaal niks van PS, en dus ook niet hoe ik die rand beter kan wegwerken met layers/filters/edges blabla.

En jammer dat hij net zijn hand voor zijn gezicht heeft.
Alleen dat was de moeilijkste vogel om eruit te snijden ivm die handschoen.

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-10-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
@Hamed: Het is een leuke foto, zelfs een leuke bloemetjes foto die origineel oogt! Dat is knap. Hij heeft dus een redelijk hoog niveau en daarbij irriteert het me des te meer dat de balans niet goed is. De bloem in focus is centraal geplaatst dat hoeft niet altijd een probleem te zijn maar nu is er een grote rode vlek links van hem die zorgt dat het allemaal uit balans raakt. Ook is het contrast bovenin de foto voldoende maar onder vind ik het toch wel jammer. Een klein beetje meer contrast staat beter denk ik. Dit commentaar kan ik alleen maar geven zo omdat het wel een mooie foto is maar omdat ik hem dus van goede kwaliteit vind gaan dit soort dingen meer opvallen.

@sj44k13: Dit is lastig om zo te fotograferen dat het interessant is voor andere mensen om naar te kijken. Qua licht en dergelijke heb ik er niet zoveel verstand van. Je zou kunnen kijken of je zelf de instellingen van de camera aan kan passen. Dan zou je hem in deze situatie op een statief (paar boeken) kunnen zetten. ISO op 100 laten en de sluitertijd te verlengen dit maakt het mogelijk het diafragma (wat nu f3.5 is) te verhogen waardoor het beeldje van top tot teen scherp is. Ook eventjes stof en dergelijke weghalen.

@ToyotaMR2: Hij heeft wel wat doordat hij gephotoshoped is. Als er geen photoshop aan te pas zou zijn geweest dan weet ik niet of ik het een boeiende foto had gevonden. Ik denk dat daar ook verbetering ligt voor de volgende keer. Kijk hoe je een op zichzelf staande foto interessant kan maken en dan dit truukje toepassen kan er voor zorgen dat je een top foto krijgt. Dat is namelijk origineel en kwalitatief goed.
(het word ook gewaardeerd als je commentaar geeft op bovenstaande personen ;) )

[ Voor 2% gewijzigd door walletje-w op 15-10-2012 22:49 . Reden: Laatste reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
ToyotaMR2: Ik zie net niet de voeten van de man! Dan kun je beter of minder van hem laten zien, of de voeten er wel bij op maar nu vallen ze er net af. Verder zoals je zei jammer dat het gezicht niet zichbaar is van de man en ik hou zelf niet zo van extra dingen erbij te plakken in photoshop al moet ik zeggen dat het me niet direct opviel dus wat dat betreft goed geplakt. Moet wel zeggen dat het bij nader inzien wel wat onrealistisch lijkt dat er net 4 vogels aan komen vliegen.

Sj44k: Inderdaad zoals walletje zei, het is een onderwerp dat al snel on interresant is om zo te fotograferen. Ik vind wel dat je hem te krap in het frame hebt staan nu aan de bovenkant, en zoek een interresantere achtergrond. De achtergrond is nu ook wel erg donker terwijl het onderwerp ook al vrij donker bruin is.

Hamed: Wat je zegt, hij heeft zo ook wel wat, net wat anders dan dat je hem wel verder bewerkt had maar ik vind het wel wat hebben zo net een tikkie flets.

Nog 1 van mij, komt uit dezelfde serie als mijn vorige plaat maar wilde deze hier ook nog even laten zien en commentaar op ontvangen:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8464/8091633869_6fa7b78da0_c.jpg
IMG_6573 by Alex de Groot, on Flickr

T-shirt is gekreukelt is jammer natuurlijk maar verder ben ik zelf best tevreden over deze plaat.

[ Voor 7% gewijzigd door hypz op 15-10-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Foto was meer onder het mom van "ik had al reacties gegeven, maar nog geen eigen foto".
Maar ok:

Hamed:
inderdaad aparte waas. En zelf zou ik dat linkerboven stuk wegsnijden, maar aangezien jij voor het centrale ging? zou je rechts ook moeten snijden en mis je daar weer een stukje van die bloem.

Sjaakie:
onderwerp trekt ook mij niet. Ook iets te blauw belicht, onderkant is niet scherp... en tip: maak je spullen eerst schoon ;) Liggen nu haren.

En hypz, bij jou heb ik geen commentaar.
Het zwart/wit is wel mooi gelukt, maar op mannelijke modellen heb ik niet echt een kijk zoals op andere onderwerpen. Kan onprofessioneel zijn, maar het trekt mij niet, behalve als het een soort van actie-foto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

@toyotaMR2: Leuk idee, heb het ook eens gedaan toen ik nog een 7D had ( iemand in het zwembad laten springen). Echter vind ik de kleur van de foto een beetje "vies".

@Hypz: vind die kreukels juist wat textuur toevoegen. Technisch denk ik een goede plaat, verder doet het me niet enorm veel omdat ik het onderwerp niet "karakteristiek" genoeg vind.

"Straat"fotografie:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8053/8091002872_61fb748508_z.jpg

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Hamed, hij mist een beetje een sfeertje. De achtergrond kleur maakt de foto een beetje flets waardoor de mooie kleur van de bloem niet echt tot zijn recht komt.

@Sj44k13 ... tja, niet echt een bijzondere foto, hooguit leuk voor je geweest om te leren belichten al zou ik die blauwe gloed dan weg gelaten hebben en een andere achtergrond gekozen hebben inderdaad.

@ToyotaMR2 ... grappig effect al lijkt het door de bosjes op de achtergrond net of er wel het een en ander aan geshopt is, zo lopen de bosjes links wat raar af. Nou is het alleen lastig om een rust punt te vinden, misschien zou het effect duidelijker zijn als je de vogels doorzichtiger had gemaakt en naar zijn arm toe steeds minder doorzichtig, is maar een idee ;) Knap dat je het voor elkaar gekregen hebt though, doe het je niet na :)

@Hypz, rechts (bij zijn elleboog) en rechts onder zit nog een vlekje en zit er links onderin (tot aan zijn been) een rare donkere rand. Verder een leuke foto!

@Wavemaster100, grappig :) Wel erg druk mede door de reflecties. Grappig om juist ouderen daar te zien waar je jongeren zou verwachten ;)

Hier nog eentje die ik vannacht heb geschoten met behulp van de bulb timer in Magic Lantern. Beter vinden jullie hem mooi, anders ga ik huilen -O- . Ben namelijk helemaal met al mn meuk over een prikkeldraad gestapt - wat overigens bijna mn broek kostte - om vervolgens tussen alle koeienvlatsen mijn statief neer te poten. :Y)

Verlichting op de grond komt van de oranje lantarenpalen bij de spoorweg overgang die door de bomen schenen.

Staring At The Sky
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 180 sec, f/2.8, ISO 100

Klik om cadeautjes van de kerstman te krijgen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen lelijke foto, maar de scheve horizon irriteert me. Ook weet ik niet of deze beter werkt in zwart-wit of juist in kleur. De compositie vind ik wel prettig en hoewel ik denk dat de mensen in de achtergrond interessanter bezig hadden kunnen zijn werken die ook wel op deze manier.
Pagina: 1 ... 66 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)