Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 102 Laatste
Acties:
  • 688.011 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
@avanrijn ik zie pas na goed kijken in de verte eigenlijk jou focus punt. Ik weet niet zo goed wat
ik kan maken van de foto. Ik denk wat lichter. Maar ik had meer ingezoomd (of) op de fietsen of op de personen.

@superbig91 Sfeervolle foto, ik had zelf wat meer links gestapt en de trap weggelaten van de foto. Of een lager standpunt geprobeerd.

@Ventieldopje machtig mooie constrast rijke foto. Leuke compositie en mooie DOF.

@marceltuit Super scherpe en heldere plaat. De crop is mooi, kun je eens een vierkant crop proberen met wat meer ruimte om het onderwerp heen?

@sargonaut mooie foto maar vind het onderwerp lastig. verder vind ik het persoonlijk wat donker aan de rechterkant.

Tijdens het werkweekend van de Jeugdband (muziek vereniging) waar ik coördinator van ben wat omgevingsshots gemaakt. Daar is onderstaande uit gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8298/7807138662_0eb507d017_z.jpg

Eigen commentaar;
Zelf ben ik heel blij met deze foto. Mooie sfeer en compositie. Zelf vind ik hem wel wat donker aan de rechteronderkant.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties! :)

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 22:06
@jefsnare
Heb je de foto bewerkt of heb je hem zo geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
jaapb13 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:12:
@jefsnare
Heb je de foto bewerkt of heb je hem zo geschoten?
Het enige wat ik heb gedaan is de foto direct geupload naar Flickr ;) . Voor mijn gevoel was het nabewerken niet echt nodig. Al denk ik er wel over om de exposure of curves iets aan te passen.

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapb13
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 22:06
Het effect wat je nu hebt kun je op meerdere bereiken. Je geeft zelf aan dat je de onderkant wat te donker vind. Maar als je de foto zo hebt geschoten is het na mijn idee altijd lastiger om het goed te krijgen dan van licht naar donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Vind zelf donker lichter maken echt beter te doen dan bijv een te lichte lucht terug te brengen. Deze foto kan zeker nog wat nabewerking gebruiken hij is echt veel te donker in de voorgrond.

Sargonaut hele sterke foto, spreekt me erg aan. Een echte halsband met riem was mooier geweest idd. Titel maf wel uit de foto vind ik dan kun je zelf bepalen wat je in de foto ziet

[ Voor 32% gewijzigd door hypz op 19-08-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:57
@Sargonaut Leuke foto! Mooi in Z/W gebracht. Maar ik ben ook geen fan van die riem ;)

@Marceltuit De eekhoorn staat er wel zeer relaxed bij. De DOF is wel wat nauw zoals je zelf zegt.

Ik heb recent een NEX-5N aangeschaft en deze uitgeprobeerd in Antwerpen. Ik heb het toestel enkel in Aperture priority mode gezet omdat het zeer zonnig was en de omstandigheden goed waren om foto's te nemen. In de meeste gevallen lijkt de NEX-5N de juiste instellingen te nemen dus hoef ik zelf niet in te grijpen.

Ik heb de foto een lichte HDR-look gegeven omdat de zon de shirt van de fietser toch net iets te veel liet reflecteren. Het was een mountainbike hindernissenparcours dus erg veel beweging is er van de fietsers niet te verwachten. Hoewel ik mijn best deed om te focussen op de fietser lijkt die toch net iets out of focus te zijn als je goed inzoomt. Maar ik neem aan dat het de meeste mensen niet echt zou opvallen. Maar mss moest ik de lens op 55 of 80mm zetten, de fiets staat er niet helemaal op, dat is wel jammer.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8304/7818518884_59b90a9c3e_z.jpg
Spanish biker by terralance, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

@marceltuit Schitterende foto! Mooie scherpte diepte maar inderdaad rechts wat krap ("bijclonen" ;) ).
@Sargonaut Leuk idee en netjes uitgevoerd, ik had hm zelf misschien nog ietsjes bij gercropt bovenaan zodat je ogen nog indringender zouden overkomen.
@JefSnare Deze foto doet mij niets, het onderwerp is vrij saai en de kleuren zijn flets. Deze zou bij mij als mislukt in de prullenbak verdwijnen (sorry als ik hard overkom maar zo zie ik deze foto).
@algalid Ik weet niet zo goed wat ik van deze foto moet vinden. De kleuren zijn mooi en hij is scherp genoeg. Maar ik denk dat de achtergrond wat afleid en het randje (een hek?) onderaan ook. Het zou, zoals je zelf al aangeeft mooier zijn geweest als de hele fiets er ook op stond maar dan krijg je een heel andere foto.

Er was weer kermis in Hoorn :*)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7246/7818914012_4e1346f781_z.jpg
Canon 40D met Samyang 8mm f/3.5 fisheye @ f/22 - iso100 - 56 sec. (na Photoshop)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
Gutteguttegut schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 01:22:

@JefSnare Deze foto doet mij niets, het onderwerp is vrij saai en de kleuren zijn flets. Deze zou bij mij als mislukt in de prullenbak verdwijnen (sorry als ik hard overkom maar zo zie ik deze foto).
Thnx voor je terugkoppeling. Wat zou ik aan zo'n foto kunnen verbeteren? Ik zag al voorbij komen dat het vooraan de foto vrij donker is. Maar is jou opmerking een white balance gerelateerde opmerking of echt een constrast iets?

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

JefSnare schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:38:
[...]

Thnx voor je terugkoppeling. Wat zou ik aan zo'n foto kunnen verbeteren? Ik zag al voorbij komen dat het vooraan de foto vrij donker is. Maar is jou opmerking een white balance gerelateerde opmerking of echt een constrast iets?
Primair vind ik je foto saai.
Als het bv een foto voor een bedrijf wat van die balen maakt is is het een ander verhaal maar dan komt het onderwerp niet goed uit op deze foto, te ver weg, te veel omgeving wat afleid.
Als het jou om de (kleurige) lucht gaat is het in mijn ogen mislukt omdat er geen kleur meer aanwezig is (overbelicht).

Als ik een mooie sfeer wil neer zetten zorg ik ervoor dat er geen storende elementen in beeld zijn (in dit geval die balen). Een industrie omgeving is voor mij geen associatie met een mooie sfeer op deze manier.
Als ik een mooie sfeervolle lucht wil fotograferen zorg ik voor een sfeervolle omgeving zoals bv een rustig boeren landschap (boompjes, boerderijtjes,etc.).
Vervolgens zou ik, als ik merk dat de lucht zo overbelicht is, iets met over en onder belicht doen (HDR). Je maakt dan 3 of meer foto's en combineer deze in een foto programma.

Ik zie dat je een Nikon D5100 gebruikt, deze heeft dit ingebouwd.

Bovenstaande is dus puur mijn mening, als iemand anders het er niet mee eens is...pech :P

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
Ik zou beginnen met een wat interessanter onderwerp. Die balen lijken nu het hoofdonderwerp, maar zijn (voor mij iig) niet bijster boeiend. En de lucht is wel redelijk interessant, maar ook niet bijzonder genoeg om echt de aandacht beet te houden. En volgens mij staat 'ie ook nog scheef :P

Maar ik zou aan deze foto niet al te veel tijd meer besteden, gewoon doorgaan met de volgende foto's ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Sargonaut: Intense blik! Ik vraag me af hoe de foto eruit zou zien met boven iets meer ruimte. Verder heb ik weinig aan te merken. :)

JefSnare: Buiten dat de voorgrond erg donker is, ik de balen ook niet zo'n boeiend onderwerp vind en de bomen aan weerszijden wat vind storen, lijkt de foto ook ietsjes scheef naar rechts te staan.

algalid: Ik ben het met Gutteguttegut eens. De achtergrond is vrij druk, wat afleidt, net als het hekje. De kleuren en scherpte zijn inderdaad prima. :)

Gutteguttegut: Toffe foto. De door technologie verlichte boom contrasteert mooi met de oude, nauwelijks verlichte toren.

Eigen bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8303/7823711232_c9793bd6c2_z.jpg
Benasque by Gho5tD0g, on Flickr

Zelf vind ik het een goed gelukte landschapsfoto. De foto wordt opgedeeld door de scheiding tussen berg en wolken, waardoor het zo bijna twee werelden lijkt. Ook vind ik de lijn van de meertjes en de paden goed je blik leiden.
Hij zou misschien iets scherper kunnen, eventueel met ietsjes meer contrast, alhoewel ik daar al een beetje aan getrokken heb.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Heel vet :) Je ziet wel vaker foto's waarbij het lijkt alsof het uit twee verschillende foto's bestaat, maar dan is het meestal een rechte scheiding, dit is weer eens wat anders met de schuine scheiding. Het lijkt net alsof het bovenste gedeelte uit een vliegtuig genomen is en het onderste vanaf een berg.

Vind 'm qua kleuren en scherpte prima overigens. Durf ik het te zeggen? Ja, ik durf het te zeggen, maar dan wel zachtjes: wat mij betreft is het zelfs een showcase-foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Ik vind 'm ook gaaf, maar de lucht zou van mij een tikje blauwer mogen dmv een zachte gradient. En de voorgrond zou wat mij betreft net wat lichter en sprankelender mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ghost Dog: Gaaf. Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen, mooie plaat met lekker contrast tussen berg en lucht, waterpartijen in de plaat vormen een mooi onderwerp en worden keurig 'omsloten' door de rand van de heuvel/berg. Wat mij betreft een showcase, hoewel je daar misschien te horen krijgt dat het contrast íets omhoog kan, maar dat is persoonlijk denk ik.

Gutteguttegut: Shiny! Ik vind zelf het effect van de fish-eye niet zo bij de foto passen, maar verder erg gaaf. De lichtsporen staan er goed op en het contrast met de oude toren is duidelijk :) Lekker diep zwart en felle lichten maar geen hinderlijke lichtsporen of diafragma aftekeningen.

algalid: De achtergrond leid me af, en ik denk dat de foto sterker zou zijn als de fiets ook te zien zou zijn. Schertpe lijkt me dan, ondanks jou gevoel van out-of-focus prima? De concentratie is ook goed af te lezen op zijn gezicht, dus timing is prima!

JefSnare: Je hebt al veel commentaar gekregen denk ik, maar laat je er niet door weerhouden om 't nog een keer te proberen :) foto wel even rechtzetten de volgende keer, en gewoon doorgaan.

Sargonaut Ik had een andere riem gekozen, maar ik vind het een dappere foto :) Daarbij vind ik je uitdrukking geweldig en de foto is technisch gewoon dik in orde!

Heb zelf even geen foto's bij de hand, maar vanavond beginnen met vakantiefoto's te sorteren, dan komt er wel eentje langs hier.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Eens met RobB_W: tis een goeie foto, maar voor showcase mist ie mooi licht, of wat voor licht dan ook om het net dat beetje meer sfeer te geven.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ghost Dog,
Ik vond een hele mooie sfeervolle foto. niks op aan te merken

@ Gutteguttegut,
De kleuren springen er mooi uit.

@algalid,
De kleuren van het t-shirt komen mooi over en ook de scherpte is goed. Persoonlijk zou ik ook iets meer van de fiets willen zien.

@jefSnare,
Ik vind de foto niet zo boeiend en ook erg donker.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8428/7700140764_4d8b706f2f_z.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 18:21
@mavi1986

lekker industrieel, zwart wit past hierbij. De foto lijkt een tikkeltje scheef. Rechts is het wel heel erg druk, ik weet eigenlijk niet waar ik naar moet kijken en dan verlies ik mijn aandacht. ik kan er zeg maar niet aandachtig naar blijven kijken.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8281/7833565058_12d4e70fd2.jpg
sillans la cascade by DG & JB, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door Regor op 22-08-2012 21:41 ]

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:37
Door het zwart witte wordt de reflectie op het water erg mooi. Echter geeft het een gigantische chaos voor de kijker omdat je ogen niet meer naar een bepaald punt getrokken worden door het gebrek aan kleurcontrast. Het is een brei van zwarte en witte lijnen geworden. Kunst? Zeker. Mooie foto om rustig naar te kijken? Voor mij niet.
Prachtige waterval! Maar de foto vind ik tegenvallen. Het komt heel erg over als een rommelig vakantiekiekje. Er is weinig overzicht (het meer is te weinig in beeld en het begin van de waterval zelfs helemaal niet) en ik stoor me erg aan de boom op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
Muldert schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:34:

[...]

Prachtige waterval! Maar de foto vind ik tegenvallen. Het komt heel erg over als een rommelig vakantiekiekje. Er is weinig overzicht (het meer is te weinig in beeld en het begin van de waterval zelfs helemaal niet) en ik stoor me erg aan de boom op de voorgrond.
Thanks, voor het commentaar. Het was inderdaad een haast klus omdat ik daar weg werd gestuurd door een paar parkwachters. Ik heb het veranderd naar een versie die volgens mij iets beter gelukt is. De boom aan de voorzijde kon ik helaas niet verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Regor op 22-08-2012 21:43 ]

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:56
@ Ghost Dog: echt super dat je zo ver kon kijken. Ik had tijdens mijn vakantie deze zomer niet zoveel geluk daarmee!

@ mavi1986: het meeste lijkt wel gezegd te zijn, ik vind het een gave foto. Het z/w werkt echt in het voordeel van de sfeer. Hij leek mij op het eerste gezicht ook een tikkeltje naar rechts te hellen.

@ Regor: komen de kleuren op jou echt over? Het is volgens mij iets te groen, maar dan kan ik mis hebben. Nice touch is de regenboog onderin!

Mijn bijdrage van mijn zomervakantie, onbewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7268/7840567894_a6019da24c_z.jpg
Sunset at Auto Camp Povile (Croatia) by Markicks, on Flickr

system setup

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
@Jefsnare: Leuk onderwerp, die zonsondergang boven die hooibalen. Zelf zou ik iets met de kleuren spelen, dat de zonsondergang iets beter naar buiten komt. Een HDR zou denk ik ook een heel vette uitkomst bieden! :)

@Algalid: Hele mooie kleuren/contrast in deze foto, jaloersmakend zelfs. Geeft me een beetje een Erwin Olaf idee met die contrast zo. Wat me alleen stoort is dat (volgens mij) de recovery een beetje te hoog staat. Als je kijkt naar de linker onderarm van de fietser, zie je een soort glow. Alsof de fietser erop geplakt is.

@Guttegut: Heerlijke kleuren in deze foto. Wel jammer van al die mensen die ervoor staan, maar dat krijg je volgens mij niet weg.

@Ghostdog: Prachtige foto, is weinig over te zeggen. Wat Hahn al zegt: het lijkt net uit 2 foto's te bestaan. Super!

@Marvi1986: Het hoge contrast en zwart/wit komt zeer goed over bij deze industrie! Het is wat druk, maar het stoort me niet echt.

@Regor: Mooie waterval, die regenboog maakt het wat af. Het water onderin komt echter wat nep over. De kleur lijkt niet echt te kloppen ofzo...

@Markicks: Mooie foto! Zo zie je maar dat je het niet altijd hoeft te bewerken voor een mooi totaalplaatje. Kijkt lekker weg.

Deze foto heb ik gemaakt op het Industriepark Duisburg. Omdat de zon die dag zeer fel was, lijkt het net zo'n gang naar het licht. Zelf ben ik wel tevreden erover, maar ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7115/7838727686_71ae756a94_z.jpg
Don't walk towards the light by brrrt1, on Flickr

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

brrrt: Toffe foto! Maar zulke foto's horen gewoon symmetrisch te zijn. Je ziet vooral vanboven in de 2 hoeken en vanvonder dat het niet zo symmetrisch is.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 19:42
Ben ik wel met Witteken eens. En volgens mij moet je dit in nabewerking nog kunnen oplossen.

• Regor
Markicks schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:57:

@ Regor: komen de kleuren op jou echt over? Het is volgens mij iets te groen, maar dan kan ik mis hebben. Nice touch is de regenboog onderin!
@Regor: Mooie waterval, die regenboog maakt het wat af. Het water onderin komt echter wat nep over. De kleur lijkt niet echt te kloppen ofzo...
Dacht ik ook toen ik daar was, maar de kleur van het water was precies zo. De kleur is ook niet bewerkt.

Saus

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 21:11
@Jefsnare, ik vind de foto niet zo interessant, maar als je er dan toch nog iets mee wil doen zou ik proberen de lucht donkerder/meer oranje te maken en de voorgrond lichter. Maar ik zelf zou er geen energie in steken.

@algalid, Leuk die uitdrukking van concentratie, het deel van de fietser dat erop staat staat er mooi op, jammer van die erg drukke achtergrond. Zoals je zelf al zegt zou de hele fiets waarschijnlijk leuker zijn maar dan zou ik wel proberen een zo laag mogelijk standpunt te nemen zodat je die drukke achtergrond elimineert.

@Gutteguttegut, tof dat groothoek effect met de twee torens, een lichtgevende en een donkere. Enige puntjes die ikzelf zou proberen weg te werken zijn de twee echt witte vlakken bij de basis van de torens, links in de hoek en recht onder de attractie (die eerste meer dan de tweede).

@Ghost Dog, De scheiding is erg gaaf, de meren voegen ook wat toe aan het geheel. Vind het wel jammer dat de 'blauwe' lucht overloopt in de wolken, had van mij iets meer blauw in het blauw mogen zitten zeg maar.

@mavi1986, zoals al eerder aangehaald, foto is mooi maar damn wat druk ;)

@Regor, heel veel mooier dan de eerste versie, hij lijkt wel ietsjes scheef te staan.

@Markicks, van de ene kant heb ik zoiets van wat mooi rustig, en van de andere kant vind ik m weer erg leeg... Ik denk dat een stukje strand/stenen vooraan me iets had gegeven waar mijn aandacht door getrokken wordt, maar van de andere kant wordt ie daar ook weer wat meer 'standaard' van.

@brrrt, interessante foto, wel jammer dat ie niet symmetrisch is zoals eerder al aangegeven, en hij lijkt ook ietsjes scheef te staan.

Een van mij, ben er zelf eigenlijk wel heel tevreden over:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8302/7840858366_41d06b6af5_z.jpg
Butterfly.jpg by ed-oorklep, on Flickr

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
ed-oorklep schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:09:
Een van mij, ben er zelf eigenlijk wel heel tevreden over:
Terecht, maar ik vraag me af of een "staande" crop niet een nog beter resultaat zou opleveren. De wiite bloem (?) rechts vraagt nu net teveel aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Toff schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 02:29:
[...]

Terecht, maar ik vraag me af of een "staande" crop niet een nog beter resultaat zou opleveren. De wiite bloem (?) rechts vraagt nu net teveel aandacht.
Ik zal van t weekend ns n 'staande' crop maken, Die witte bloem is een andere vlinder trouwens wat dan meteen de reden is dat ik m erin heb laten staan.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ed, ik vind je foto ook goed!! Ben het ook eens met het commentaar van Toff. Wat ik erg goed vind, zijn de complementaire kleuren (oranje-blauwig/paars met groen als hoofdkleur zeg maar), wat mij in ieder geval doet "vergeten" dat er net iets teveel aandacht naar de andere vlinder toegaat.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Eerste keer dat ik toch ook maar wat neer ga zetten, iets dat toch best lastig blijft als beginnende amateur fotograaf. Ik zal me best doen om eerst wat 'n00b-kritiek' te leveren op foto's van jullie.
Hopelijk kunnen jullie me ook wat kritiek geven op mijn foto (en misschien meer foto's in de toekomst).

@Ghost Dog
Mooie plaat op een erg mooie locatie. Persoonlijk zou ik dit soort foto's wel in het Showcase topic willen zien.
Enige (minuscuul) puntje van kritiek is misschien de kleur groen, op één of andere manier lijkt het wat donker. (Kan ook door mijn scherm komen overigens).

@mavi1986
Vind het een leuk onderwerp, maar wordt toch wel een beetje afgeleid door alle drukte, misschien dat dit komt omdat het een zwart/wit foto is. Heb je ook een kleuren versie? Of heb je er bewust voor gekozen om bijv. de uitgebeten lucht eruit te krijgen?

@Regor
Leuke foto, vooral de regenboog onderaan maakt het een leuk geheel. Het lijkt erop dat de foto op klaarlichte dag gemaakt is met een hoop licht, daardoor komt ie een beetje uitgebeten over. En zoals al gezegt is de boom onderaan een beetje rommelig.

@Markicks
Mooie foto, krijg er zelfs een beetje een warm gevoel van ;)
Verder niets op aan te merken.

@brrrt
Eigenlijk heeft iedereen het ondertussen al gezegd. Hij is niet helemaal symmetrisch. Voor de rest vind ik het wel een fijne foto om naar te kijken, hopelijk kan je de symmetrie nog een beetje oplossen in de nabewerking.

@ed-oorklep
Prachtige foto, met mooie kleuren. Ik heb er niets op aan te merken. Top!

Hierbij dan mijn foto.
Puntjes van eigen kritiek:
- de haan op de kerktop is overbelicht
- standaard 'vakantie' foto
- gemaakt op klaarlichte dag, waardoor de kleuren niet bijzonder zijn.
- boom links misschien niet mooi?
+ vind de lucht wel mooi eruit komen
+ heb totaal geen nabewerking nodig gehad

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8441/7826073644_821359c49c.jpg
Church At Züschen by Wegdekstreepje, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het licht is nogal hard ja, misschien eens vroeg op de dag (of juist laat) proberen? :) Lucht is wel mooi zo, dus daar moet je maar net geluk mee hebben. En je pluspunt over dat je geen nabewerking nodig hebt gehad zie ik niet helemaal, want met nabewerking kan 'ie best nog wat beter worden gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Bedankt voor het commentaar.
Dat is vaak wel het nadeel van dit soort vakantie-kiekjes, dan zeul ik meestal in de middag met de camera. Had nu helaas ook niet echt de mogelijkheid om er 's ochtends of 's avonds nog eens heen te gaan.
Was wel een beetje blij dat het er zo uit kwam rollen zonder te hoeven spelen met allerlei instellingen (heb wel polarisatie filter gebruikt bij het maken van de foto).

Heb je misschien nog tips m.b.t. nabewerking van dit soort 'hard-licht' foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je zou de donkere gebieden op kunnen halen, zodat de schaduwen wat minder zwart zijn en het licht dus ook minder hard lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

daarnaast kun je de kerk wat rechter zetten door bijv. in Lightroom de vertikale lenscorrectie toe te passen. Nu zie je dat het gebouw een beetje "omkiept" naar achteren.
Probeer de exposure eens +0.3eV, shadows op +15, blacks op -15 en de Luminance van blauw op -20 te zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wrack: geeft me een "hobbit" gevoel, vind het wel een leuke sfeer hebben. Voornaamste punt van kritiek is al gegeven: dat de kerk naar achter helt. Daarnaast vind ik de halve boom links een beetje afleiden.

ed-oorklep: ziet er goed uit, de vlinder en het bloemetje zijn beide scherp en de rest is goed onscherp. Ook leuk is de gele vlinder in de achtergrond - het is echter wel een cliché onderwerp; er komen zoveel vlinderfoto's voorbij en deze is niet ontzettend veel mooier.

brrrt: als abstract is hij goed gelukt, al is de achterkant wel heel erg uitgebeten terwijl de buizen aan het begin nog gewoon goed belicht zijn: ik zou liever de achterkant wat minder uitgebeten zien en de buizen in het begin zwarter; nu is de overgang wel heel plotseling.

Markicks: prima zonsondergang, maar ik mis een beetje een onderwerp.

Van mij, een zwart/wit die ik eerder in een ander topic in kleur had gepost. Vind hem in zwart/wit nog beter gelukt: showcase?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8432/7839153756_0b61ae8c94_z.jpg
Marrakech Woodworkers - B/W by npmeijer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:22

RBH

@Wrack: Mooie, fijne foto. :) Licht is wat hard, maar dat vind ik helemaal niet erg eigenlijk, draagt wel wat bij. :)

@Kasuras: Ik vind het witte beetje storend overbelicht, maar dat kan aan mij liggen. En hoewel hij volgens mij niet scheef staat, lijkt dat wel zo. Verder wel een mooie plaat :)

Vanmiddag deze tijdens DTM @ Zandvoort geschoten. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8427/7864720014_33818080c5_z.jpg

Eigen commentaar: De arm links leidt een beetje af. En eigenlijk mochten de mensen nog wel wat onscherper; maar dat was helaas niet te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door RBH op 26-08-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

RBH schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 17:36:
@Wrack: Mooie, fijne foto. :) Licht is wat hard, maar dat vind ik helemaal niet erg eigenlijk, draagt wel wat bij. :)

@Kasuras: Ik vind het witte beetje storend overbelicht, maar dat kan aan mij liggen. En hoewel hij volgens mij niet scheef staat, lijkt dat wel zo. Verder wel een mooie plaat :)

Vanmiddag deze tijdens DTM @ Zandvoort geschoten. :)

[afbeelding]

Eigen commentaar: De arm links leidt een beetje af. En eigenlijk mochten de mensen nog wel wat onscherper; maar dat was helaas niet te doen.
Wat is de bedoeling waar we naar moeten kijken? Naar de auto of naar de mensen? Ik zie het onderwerp in deze foto niet zo ... als het de auto is ... wat voegen die mensen dan toe?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@RBH: Ik snap het idee denk ik wel wel maar ik vind de mensen wel iets te veel in de weg staan op deze foto.

@Kasuras: Het is wel een leuk onderwerp maar ik vind het wel een beetje een drukke foto met al die mensen en dingen overal. Ook lijken de lichten wat hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
@kasuras: Ik vind de scene erg gaaf, naar mijn smaak wel wat overbelicht waardoor er details verloren gaan. Misschien had de compositie nog net iets naar rechts gekund: dan eindig je links met het doorkijkje van die poort en heeft de man helemaal rechts net wat meer ruimte.

@RBH (en ook ventieldopje): voor mij voegen de mensen wel wat toe. Wij krijgen de auto niet helemaal te zien terwijl deze dat blijkbaar wel waard is, er staan immers veel mensen naar te kijken. Dat wekt nieuwsgierigheid. Wel mag er dan eigenlijk een mooie serie achteraan waarvan we meer zien van deze specifieke auto tijdens de DTM, bevredig die nieuwsgierigheid, geef de auto een persoonlijkheid mee in het verhaal. Is erg lastig om te doen trouwens, ik zie dit soort dingen ook altijd voor me zonder dat de uitvoering wil slagen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:22

RBH

Thanks heren. :)

Dipsausje verwoord het zoals ik het bedoelde inderdaad; het was inderdaad mijn bedoeling om een stukje van de auto te laten zien waar zoveel mensen in geïnteresseerd waren. Om dat te illustreren de mensen op de voorgrond vaag en er tussendoor -wel scherp- de auto. Het zou wellicht wat beter uitkomen in een foto-verhaal idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@ed-oorklep: Mooie foto! Ben benieuwd naar je staande crop! Ben het met de andere tweakers eens dat de andere vlinder iets te veel aandacht vraagt
@wrack: Is het mogelijk om met behoud van de kerktoren de linkerboom weg te snijden? Zou volgens mij iets beter staan. Denk dat het je foto wel goed doet (de kerktoren komt dan in de "Fibonacci-spiraal" al is dat natuurlijk meer een hulpmiddel dan een vuistregel)
@Kasuras: Ik zou ook hier iets meer croppen, zodat het bord aan de linkerkant weg is. :)

Weer eens een kiekje van mij, laatste keer dat ik de Sigma 70-200 2.8 gebruikte in Artis, dag er na heb ik hem verkocht :)
Heb een aantal mooie foto's geschoten, waaronder deze.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8024/7658486560_6a4efc548f_z.jpg
_MG_0603 by Killa_Z, on Flickr

Minpuntjes: De aap is niet bijzonder o.i.d., iedereen heeft hem, daarnaast twijfel ik om het misschien nog iets meer te croppen, zodat je het lijf minder in beeld hebt.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

KillaZ schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:54:
Weer eens een kiekje van mij, laatste keer dat ik de Sigma 70-200 2.8 gebruikte in Artis, dag er na heb ik hem verkocht :)
Why? Beviel die niet? Heb je nu een canon 70-200 gekocht?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Bedankt voor alle tips! Commentaar waar je als beginner zeker wat mee kan.
Heb nog wat zitten spelen met de schaduw/belichting etc. met dank aan Hanh en Deathchant. De lenscorrectie zorgt er (wanneer ik de kerk volledig recht wil krijgen) dat het haantje eraf valt. Ook het wegsnijden van de boom geeft de foto al snel een vreemde verhouding (of ik moet er voor kiezen om aan de onderkant ook nog wat weg te croppen). Misschien dat ik het één en ander nog weg kan clonen o.i.d.

@Kasuras
Het lijkt er op dat de foto scheef is, dit zal waarschijnlijk komen omdat je niet recht voor je onderwerp stond. Dit vind ik zelf wel wat jammer. Ook het bord links vind ik wat afleidend. Voor de rest vind ik 'm zeker geslaagd,

@RBH
In eerste instantie dacht ik ook "ik wil meer van die auto zien", maar nadat je aangaf dat dat niet specifiek het doel van de foto was en na nog een aantal keer kijken, bevalt hij toch. Zoals je zelf al aangeeft is die arm een beetje jammer.

@KillaZ
Fijn plaatje van de aap. Zou hem niet verder croppen, want die verkleuring in zijn vacht (op het achterlijf) vind ik juist erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Royz schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:06:
[...]

Why? Beviel die niet? Heb je nu een canon 70-200 gekocht?
Nope, contrast was echt slecht i.m.o. en hij was loeizwaar. (1,2 kg)

2.8 gebruikte ik nagenoeg nooit, stopte hem altijd af tot 4 voor de mooiste plaatjes.
Bij een drift event merkte ik dat de Canon F4 non IS sneller focuste, lichter was en mooiere platen opleverde.
Dan is het rekensommetje snel gedaan ;)

@Wrack: Thx! :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kasuras: Goeie foto, mooie compositie. Valt een boel te zien. Best showcase-waardig, naar mijn idee.
@RBH: Denk dat de bedoeling beter over was gekomen met wat meer mensen op de foto. Misschien had je een paar stappen naar achter kunnen doen en dan over de hoofden van de mensen heen fotograferen, ipv er tussendoor.
@Killaz: De aap staat er mooi op, vind alleen de onrustige bokeh wat afleiden. Misschien dat ik dat zou wegwerken met een blur-filter.

Ik vond gisterenochtend dit half afgemaakte web. :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8433/7879556234_c72b0aace0_z.jpg
Unfinished business by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Gave foto zeg. Leuk dat je die spiraal zo goed kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
@Killaz
Die beesten hebben altijd wel een reflecterende neus he!
Rechter neusvleugel (nouja zijn linker) lijkt een beetje overbelicht, als het een RAW was kan je misschien het contrast daar lokaal verbeteren? Zodat die kleurrijke wangen meer indruk maken.

[ Voor 4% gewijzigd door jayvol09 op 28-08-2012 13:42 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
jayvol09 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:42:
@Killaz
Die beesten hebben altijd wel een reflecterende neus he!
Rechter neusvleugel (nouja zijn linker) lijkt een beetje overbelicht, als het een RAW was kan je misschien het contrast daar lokaal verbeteren? Zodat die kleurrijke wangen meer indruk maken.
Zal eens kijken of het met een Blur en een lokale aanpassing wat beter wordt :) Thx.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjtdevries schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:28:
Gave foto zeg. Leuk dat je die spiraal zo goed kan zien.
Dank u. _/-\o_ 8)

Gister weer wat bokehpanorama's gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8436/7882462710_14a697e2e5_z.jpg

Klik voor groot en meer op Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
@ Sargonaut, te tak springt er erg goed uit, dus wat dat betreft vind ik t een erg mooi resultaat. Alleen wordt ik gigantisch afgeleid door de grijze vlek rechts, en ik vind de bokeh vooraan te onrustig.

De beloofde staande crop van de vlinderfoto (beetje laat maar toch):

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7248/7882761962_464f407dcb_z.jpg
IMG_8949.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Zo wordt je inderdaad een stuk minder afgeleid door de andere vlinder, maar er is ook minder te zien.... En t blijft cliché natuurlijk :)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
spinnenweb is schitterend sargonaut!

[ Voor 24% gewijzigd door Snuurtje op 28-08-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
@Sargonaut: Spinnenweb is awesome inderdaad! Vind de Bokeh panorama niet zo, de vlek stoort wat inderdaad, ik vind de horizon iets te overbelicht en vind de foto over het algemeen wat "druk". Wel interessante techniek, dat bokeh panorama.

@ed: Beter zo :) geen afleiding en combinatie van de kleuren van de vlinder en de bloem vind ik zelf erg geslaagd :)

Helaas nog niet de tijd gehad om de Mandrill te bewerken. :)
Wel heb ik een ander familie lid in de aanbieding :+ Een zeeleeuw:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7118/7658491864_d721b82bf9_z.jpg
_MG_0647 by Killa_Z, on Flickr

Ik vind het zelf goed geslaagd: Focus ligt op de ogen, ruimte aan de linkerkant past bij de beweging :)

Misschien iets te donker, maar meer belichting vond ik zelf wat afbreuk doen aan het water, wat in het echt ook gewoon erg donker was.

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 29-08-2012 08:40 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
@KillaZ: wow veel ruis op de foto. Heb je hem lichter gemaakt? aangezien iso400 niet al te veel ruis moet geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Iets, maar niet veel. Zie het nu ook op mijn werk op de full size versie. Dat was gisteravond toch wel anders met het origineel thuis..... :/

Gaat mijn foto :P

[ Voor 20% gewijzigd door KillaZ op 29-08-2012 11:05 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Volgens mij komt dat door Flickr. Ik zie het in elk geval wel vaker, terwijl mensen dan zeggen dat het origineel niet zo ruizig was, en ik zie het bij mijn eigen foto's ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vreemd, het is niet eens zozeer ruis maar meer kleur vlakken, heel apart. Misschien gewoon de achtergrond zwart-wit maken?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor alle complimenten v/h spinnenweb en de fave op Flickr. :) _/-\o_

Zag vanochtend dat een aantal van de bokeh's die ik gister geupload had wat donker uitvielen, een deel ervan heb ik lichter gemaakt.

@KillaZ: Ik vind het een mooie foto, alleen het water oogt toch wat donker. Ik vind de ruis wel meevallen eigenlijk. Je zou het water eventueel kunnen ontruisen. Op de zeehond is de ruis minder opvallend, dus daar zou ik het gewoon laten.

@ed-oorklep: Compositie is beter zo. Hoewel ik de oorspronkelijke versie/compositie eigenlijk mooier vind, ware het niet dat de achterste vlinder net wat te onscherp is.

Gras en Struikheide bokeh:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8454/7886509352_8bf853b514_z.jpg

• BreadFan
  • Niet online
@ed-oorklep
Ik vind 'm mooi zo. Fijne kleuren, goed scherp, en wat ik persoonlijk leuk vind werken zijn de 2 evenwijdige diagonale takjes.

@KillaZ
Leuke kop, goed gekaderd zo. :) De beweging die je noemt zie ik er zelf niet zo in. Ik neem aan dat hij dan naar links zou moeten bewegen? Ik zie hem meer alsof hij aan het lachen is :) En inderdaad, in het water lijkt aardig wat ruis te zitten. Als dat door Flickr komt zou je eens kunnen kijken of je je origineel ergens anders kan hosten.

@Sargonaut
Het heeft wel iets, maar ik vind het moeilijk er wat van te zeggen. Die stippen oa. rechts, zijn dat flares? Of druppels die op het gras?

Na een tijdje hier lurken post ik zelf ook maar eens wat. :) Geschoten op vakantie in Zweden, Tomteland (het land van de kerstman).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mCEVa.jpg
(klik voor groot)

Geschoten met een 550D, iso 100, f7.1, 1/60. Puntje van zelfkritiek is dat ik het jammer vond dat er niet wat meer contrast in de lucht zat. Ben benieuwd naar jullie commentaren.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:47
BreadFan schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:16:

Na een tijdje hier lurken post ik zelf ook maar eens wat. :) Geschoten op vakantie in Zweden, Tomteland (het land van de kerstman).
Hmmm, dat is vreemd, want ik ben in Santa Claus town geweest, maar dat was in Finland, net boven Rovaniemi op de poolcirkel.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• BreadFan
  • Niet online
Universal Creations schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:47:
[...]

Hmmm, dat is vreemd, want ik ben in Santa Claus town geweest, maar dat was in Finland, net boven Rovaniemi op de poolcirkel.
Haha, ja dat claimen ze zo her en der kwam ik ook achter. :) Waar ik geweest ben is in http://www.tomteland.se/

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

idd, ook ik ben er geweest (Rovaniemi) en dat schijnt het huis van de kerstman te zijn (op de poolcirkel).
Anywayz over je foto...het huis lijkt wat distorted....maar volgens mij hoort het gewoon zo. Jammer dat de lucht uitgebeten is (niet mooi blauw), en niet zoals de weerspiegeling in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

@BreadFan
Mooie foto, alleen was de lucht zo wit, of komt dat door de lichtinval??

Hier een link naar de grote versie
Gemaakt met mijn nieuwe camera.
Dit is een Sony Alpha A37 met daarop een standaard lens van 18-55 SAM lens
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2q9fay9.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door J.S. Bach op 31-08-2012 13:41 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nivida_intel: Druppeltje is goed scherp. Maar erg centrale compositie, wellicht kan je daar nog wat mee spelen.

@BreadFan: Zonde van de overbelichte lucht, verder wel aardig vakantiekiekje. De foto staat scheef, wat te zien is aan het spiegelbeeld.

Die bokeh-rondjes op mijn foto zijn inderdaad een soort van flares. Wat veroorzaakt wordt door licht wat weerkaats wordt in de dauwdruppels. Ik vind het mooi, levert een net iets ander plaatje op als met een standaard, vloeiend wazige bokeh achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8294/7882460148_8f3717fafa_z.jpg
Heide 02 by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:42

SomerenV

It's something!

@ Sargonaut: Mooie foto met mooie zachte kleuren maar de bokeh is een beetje 'too much' naar mijn smaak en doordat het gedeelte wat scherp is net wat te klein is knalt het er niet helemaal lekker uit vind ik.

Dit weekend ben ik in plaats van cameraman eens fotograaf. Momenteel vindt namelijk de Grand Prix motorcross plaats in Lierop (Noord-Brabant) en aangezien rechten om te filmen nogal prijzig waren voor de lokale omroep ben ik voor de verandering eens op pad gegaan als fotograaf. Normaal is fotografie gewoon een leuke hobby voor erbij aangezien ik film met een 550D maar voor dit weekend dus puur foto's maken. Hier een voorbeeldje van m'n 'kwaliteiten'. Moet er nog iets beter of anders? Dan kan ik dat morgen tijdens de echte races toepassen :) En zijn er toevallig mensen van hier ook aanwezig bij de GP? :)

Info: F/5.6, ISO-100, 1/640 sec.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QqUQC.jpg?1
Grotere versie

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 01-09-2012 22:06 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je de foto toevallig in raw formaat geschoten? Hij is namelijk te licht en met een raw foto valt dat meestal behoorlijk te corrigeren :) . Qua compositie vind ik 'em best redelijk. Het onderwerp zit dan wel in het midden, maar rechts komt er er al een tweede crosser aan en de truss over de baan. Hij komt wel een beetje ongelukkig uit met het blik(je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:42

SomerenV

It's something!

Aloys schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:09:
Heb je de foto toevallig in raw formaat geschoten? Hij is namelijk te licht en met een raw foto valt dat meestal behoorlijk te corrigeren :) . Qua compositie vind ik 'em best redelijk. Het onderwerp zit dan wel in het midden, maar rechts komt er er al een tweede crosser aan en de truss over de baan. Hij komt wel een beetje ongelukkig uit met het blik(je).
Nee, is in JPEG geschoten. Qua nabewerking doe ik momenteel nog te weinig om RAW als optie te zien. Daarbij knalt m'n 550D in JPEG nogal wat meer foto's achter elkaar dan wanneer ik in RAW schiet en dat is met 250CC motoren wel zo fijn :+

Anyways, over de overbelichting: er was vandaag volop zon waardoor er enorm harde schaduwen waren en enorm veel contrast. Als ik de lucht goed belicht had waren de motorrijders véél te donker met veel te veel contrast en dat was ook niet bepaald mooi geweest. Is dus een bewuste keuze geweest om het zo te doen. Maar thanks voor de input. Zal morgen kijken of het iets anders kan maar gezien de weersvoorspelling ben ik bang dat het weer veel contrast en harde schaduwen wordt :X

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

SomerenV schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:28:
[...]

Nee, is in JPEG geschoten. Qua nabewerking doe ik momenteel nog te weinig om RAW als optie te zien. Daarbij knalt m'n 550D in JPEG nogal wat meer foto's achter elkaar dan wanneer ik in RAW schiet en dat is met 250CC motoren wel zo fijn :+

Anyways, over de overbelichting: er was vandaag volop zon waardoor er enorm harde schaduwen waren en enorm veel contrast. Als ik de lucht goed belicht had waren de motorrijders véél te donker met veel te veel contrast en dat was ook niet bepaald mooi geweest. Is dus een bewuste keuze geweest om het zo te doen. Maar thanks voor de input. Zal morgen kijken of het iets anders kan maar gezien de weersvoorspelling ben ik bang dat het weer veel contrast en harde schaduwen wordt :X
RAW schieten dus ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@somerenv: Inderdaad is de foto te licht vind ik ook, maar ondanks dat dit een jpg is kun je het hier nog wel prima goed krijgen volgens mij. Ik had hem wel graag uit het midden gezien, bijvoorbeeld gewoon die motorcrosser er achter er af croppen. Verder prima in orde, ja jammer dat blikje precies erachter. Met wat betere post processing kun je hem echt nog een stuk opknappen.

@sargonaut: Ik vind hier een beetje te weinig van het onderwerp scherp, had dat bloemetje dat uitsteekt wel iets scherper willen zien eigenlijk.

Zal straks als ik achter mijn pc zit zelf eens kijken of ik nog een plaat heb om te posten :)

Edit: Bij deze dan:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8029/7912441784_4c9fd181e4_z.jpg
IMG_5253 by Alex de Groot, on Flickr

Ben zelf best tevreden, wel wat hard licht zo midden op de dag. Beetje standaard dierentuin foto zo'n olifant, maar vond deze wel leuk om het moment met dat zand wat hij niet over zijn rug gooit.

[ Voor 29% gewijzigd door hypz op 02-09-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
@hypz Wat een toffe actie foto. Zo vaak kom je dat ook niet tegen in de dierentuin.

Vanmiddag ben ik met mn vrouw naar de utrechtse heuvelrug geweest en eens wat met HDR aan het spelen geweest...
Ik weet het niet, zelf vind het HDR niet zo mooi in het bos. Kleuren komen naar mijn mening niet lekker uit.

Zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8304/7914605848_730f49c64b.jpg
UtrechtseHeuvelrug_with_fen by Polichism, on Flickr

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
Hmm,

het hele idee van HDR (High Dynamic Range) is dat er geen over- en onderbelichting op je foto is, maar deze foto is zwaar onderbelicht, vooral de voorgrond. De enige plek waar (een beetje) HDR zichtbaar is, is aan de linkerkant bij de jonge boompjes.

Wat voor programma heb je gebruikt om de HDR te maken?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BreadFan, Hij is erg druk. Linksboven een afgesneden boom en rechtsonder voorgrond die weinig toevoegt maar enkel afleidt en waarbij het boompje overloopt in de reflectie. De lucht is wat overbelicht en hij staat niet recht.
@Polichism, lekkere plaat zeg. Vooral het lichte stuk links en de lichtval op de bomen vind ik erg ook mooi. Het water/reflectie is dan misschien wat donker maar dat stoort mij zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

RobbieB schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:56:
Hmm,

het hele idee van HDR (High Dynamic Range) is dat er geen over- en onderbelichting op je foto is, maar deze foto is zwaar onderbelicht, vooral de voorgrond. De enige plek waar (een beetje) HDR zichtbaar is, is aan de linkerkant bij de jonge boompjes.

Wat voor programma heb je gebruikt om de HDR te maken?
Dan weet ik niet op wat voor monitor je zit te kijken maar hij is hier gewoon (lijkt mij expres) wat donker belicht maar zeker niet "zwaar" onderbelicht hoor ;) De kunst van HDR (in tegenstelling tot tonemapping) is dat het juist niet opvalt dat het een HDR plaat is, vind deze foto juist mooi subtiel gedaan!

Prima plaat dus ;)

@Hypz, ook weer leuke foto van toch een redelijk "standaard' onderwerp. Zo zie je maar dat timing heel belangrijk is!

[ Voor 7% gewijzigd door Ventieldopje op 03-09-2012 01:15 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

SomerenV:
Actiefotos lijken me lastig om goed te krijgen. denk dat dit een goede poging is maar vind zelf de foto overbelicht. Daarbij lijkt het "monster" bord er bijna ingeplakt. Dieptewerking is prima, de tweede rijder zorgt voor een kijklijn en brengt diepte in de foto.

Sargonaut:
Shiny; mooie bokeh en ook een fijne plaat om naar te kijken; lekker rustig en kleuren zijn mooi.

Hypz:
Mooi moment vastgelegd, er zit beweging in de foto :) Lichtinval, schaduw en dieptewerking ook prima, hooguit dat de liggende olifant je compositie een beetje verstoort.

Polichism:
Wat al gezegd wordt; foto is onderbelicht, als je daar iets aan kunt doen (ophalen door je overbelichte foto te gebruiken?) kun je hier een prima HDR van maken. De compositie is prima; diepte en lijnen in het beeld maken de compo goed in mijn ogen.

Hier een van mij, het is alweer even geleden maar toen ik in Berlijn was geprobeerd om de Joodse gedenkplaats aldaar vast te leggen. Ik had alleen de 17-85 bij me dus moest een beetje improviseren maar met wat gecrop ben ik wel tot een redelijk resultaat gekomen denk ik. Ik had zelf graag gezien dat de foto wat meer symmetrisch was, maar kon het monument niet aanpassen ;) Graag jullie mening:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8438/7923878106_dbdb9a81a3_z.jpg
Joods museum by Pixeltje, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 03-09-2012 21:50 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Heb je een gradueel filter in post toegevoegd o.i.d.? De lucht i.c.m. de lichtere zone in het midden van de foto zien er in mijn ogen ietwat vreemd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nee dat is puur nabewerking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Pixeltje, jammer van dat stuk links bovenin, een paar stappen naar voren had dit verholpen. Ook zou ik het gebouw(?) in de achtergrond weg geshopt hebben, dan krijg je een lekker strakke plaat ;)

Wat betreft dat gradient in de lucht ben ik het met Ghost Dog eens, dat had je beter alleen op de lucht toe kunnen passen en niet op de pilaren(?) ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Point taken, ik zal nog eens kijken wat ik eruit kan halen. Was ter plekke al blij dat ik een foto kon maken zonder schreeuwende kinderen die verstoppertje spelen met papa en mama. Echt ongelooflijk wat mensen durven te doen op een gedenkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ben bang dat mijn foto niet helemaal kan opmeten met jullie foto's maar ik had in de zonsondergang forum de melding gekregen dat het niet helemaal scherp was. Dus ik ben van F11 naar F8 gegaan en heb mijn focustechniek verbeterd. Dit is het resultaat:

Another CIty 2
http://blade20.deviantart.com/#/d5dkgnd

Ik heb er ook nog eentje zonder die storende kaderand maar toen was het een stuk donkerder en de positie gaf minder reflectie van het water.

[ Voor 3% gewijzigd door Auredium op 04-09-2012 11:27 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Auredium, wel een leuke plaat maar ik vind hem niet heel bijzonder ofzo, de lucht is wat egaal en er gebeurt weinig. Of hij scherp is kan ik niet beoordelen van zo'n kleine afbeelding maar dat zal toch haast wel moeten op f/8 ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ventieldopje schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:18:
@Auredium, wel een leuke plaat maar ik vind hem niet heel bijzonder ofzo, de lucht is wat egaal en er gebeurt weinig. Of hij scherp is kan ik niet beoordelen van zo'n kleine afbeelding maar dat zal toch haast wel moeten op f/8 ;)
De plaat is idd minder speciaal. Was ook vooral om mijzelf te verbeteren in techniek. Voor een grote afbeelding verwijs ik naar:

http://blade20.deviantart.com/#/d5dkgnd

:)

Edit; ik heb nog een andere foto van deze reeks die wat meer gefocused is op 1 gebouw en daardoor wat sprekender is dan 'gewoon een rij kroegjes' overigens. Maar er mag maar 1 foto hier worden geplaatst. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Auredium op 04-09-2012 11:51 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

In post(-processing) dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

8)7 je hebt gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Breadfan: Mooie compositie en kleuren, alleen jammer dat de lucht zo wit is. In het water leek het me een prachtige blauwe lucht.

@Nivida_Intel: Mooi scherp detail. Maar ik zou nog wat spelen met de compositie. Ook mooie depth of field.

@Sargonaut: Mooie kleuren, maar ik wordt nog iets te veel afgeleid door de drukke foto naar mijn zin. Ik zou indien het mogelijk was uit een andere hoek de foto gemaakt hebben zodat de aandacht nog meer naar het onderwerp getrokken zou worden.

@Hypz: Toffe actiefoto.

@Polichism: De foto lijkt me redelijk onderbelicht, wel mooie compositie.

@Pixeltje: Ik hou van het perspectief waaruit de foto genomen is. Door de foto in zwart-wit te zetten heb je naar mijn gevoel stukken meer drama gecreëerd.

Hierbij mijn inzending die ik dit weekend genomen heb in disneyland. Mad hatter en Alice waren heel Fantasyland aan het rondlopen met gigantisch veel volk achter hen aan. Ik ben dus blij dat ik een mooie foto heb kunnen nemen met enkel deze twee figuren in de voorgrond.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8175/7936806814_ceef971ccb_z.jpg
That's my property by peetersthomas, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

@tekenpotloood
Lekker kleurrijke foto leuk sfeertje met Alice en de Mad hatter.
@Auredium
Foto is goed gelukt helaas niet zo bijzonder. Reflectie in het water is wel weer leuk
@Pixeltje
Weet niet zo zeer wat ik van je foto moet denken. Heb niet zo zeer een idee van de grote van het monument de impact wat je wel hebt als je daar bent. Foto technisch wel goed gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8460/7924552328_20fb4cb31e_z.jpg
Budapest - Városligeti Műjégpálya by roy.piepers, on Flickr

Heb deze dit panorama in Budapest geschoten rond nieuwjaar nu pas kunnen afmaken. Zelf vind ik het wel goed gelukt, mooi symmetrisch alleen jammer van de lensflare en de wazige schaatsers.

High Powered Madness

• AntonV
  • Niet online
@dalus: Mooi contrast tussen de lichte voorgrond en de fraaie lucht, de felle lampen maken dit compleet. Enige minpuntje vind ik het station, dit is door alle zwarte ramen wat donker (al kun jij daar natuurlijk niets aan doen).

Deze zomer ben ik op vakantie geweest in Praag, daar heb ik ook een beetje geëxperimenteerd met fotograferen in het donker. Onderstaande foto vind ik zelf wel geslaagd door o.a. het moment en de belichting, hij is wel iets aan de donkere kant en ruis is helaas duidelijk aanwezig.

De foto is misschien niet zo goed als andere foto's hier, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/325682/DSC_4394-small.jpg

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ik vind het een mooi plaatje Anton, alleen de lantaarn rechtsonder vind ik wat storend. Als je die wat zou "dimmen" is het wat mij betreft een zeer karakteristieke foto! =)

• BreadFan
  • Niet online
dalus schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:29:
@tekenpotloood
Lekker kleurrijke foto leuk sfeertje met Alice en de Mad hatter.
@Auredium
Foto is goed gelukt helaas niet zo bijzonder. Reflectie in het water is wel weer leuk
@Pixeltje
Weet niet zo zeer wat ik van je foto moet denken. Heb niet zo zeer een idee van de grote van het monument de impact wat je wel hebt als je daar bent. Foto technisch wel goed gelukt.

[afbeelding]

Heb deze dit panorama in Budapest geschoten rond nieuwjaar nu pas kunnen afmaken. Zelf vind ik het wel goed gelukt, mooi symmetrisch alleen jammer van de lensflare en de wazige schaatsers.
Wauw, gaaf. Maar inderdaad jammer van de flares en met name ook die veeg bij de linker lamp. Is dat geen viezigheid op je lens?

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
DominoNL schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:33:
Ik vind het een mooi plaatje Anton, alleen de lantaarn rechtsonder vind ik wat storend. Als je die wat zou "dimmen" is het wat mij betreft een zeer karakteristieke foto! =)
kan aan mij liggen maar volgens mij is de foto niet scherp

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• AntonV
  • Niet online
De onscherpte komt volgens mij (ik kan het fout hebben) voor een groot deel ook door de aanwezige ruis, hierdoor lijkt alles wat wazig. Voor mij zijn deze omstandigheden nog redelijk nieuw, dan is het op dat moment toch zoeken naar een goede mix van diafragma, sluitertijd en ISO waarde.

Het is in ieder geval iets om de volgende keer rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

AntonV schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:15:
De onscherpte komt volgens mij (ik kan het fout hebben) voor een groot deel ook door de aanwezige ruis, hierdoor lijkt alles wat wazig. Voor mij zijn deze omstandigheden nog redelijk nieuw, dan is het op dat moment toch zoeken naar een goede mix van diafragma, sluitertijd en ISO waarde.

Het is in ieder geval iets om de volgende keer rekening mee te houden.
Dat ook maar ik denk niet dat deze foto daarom zo onscherp is, ik heb hem eens goed bekeken en ik heb het vermoeden dat er scherpgesteld is tussen de twee wagonnetjes in (aan het begin van de splitsing dus net na het perron).

Bewegingsonscherpte lijkt het mij ook niet te zien aan het gaas in het hek te zien, het zou te maken kunnen hebben met de ISO die wat aan de hoge kant is maar ik schiet ook regelmatig op hoge ISO's en behoud wel scherpe foto's alleen met meer ruis ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
foto is scherp genoeg om lekker af te drukken op canvas 45x30. die voorste lantaarn kun je weghalen, maar ik vind hem niet storend. Wellicht wat minder fel maken :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
@AntonV, probeer hem eens in portrait te croppen. Ik denk dat hij dan een stuk beter uitkomt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

BreadFan schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:43:
[...]

Wauw, gaaf. Maar inderdaad jammer van de flares en met name ook die veeg bij de linker lamp. Is dat geen viezigheid op je lens?
Lens had ik net schoongemaakt voor ik de foto's ging maken. Lampen zijn enorm fel en maakte de belichting dan ook erg lastig. Denk dat het gewoon de schuine hoek is geweest die voor de veeg zorgde. Als ik eens tijd heb ga ik nog proberen wat weg te poetsen met nabewerking en wat schaatsers terug te plaatsen. Dan misschien afdrukken op doek.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

RobbieB schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 01:50:
@AntonV, probeer hem eens in portrait te croppen. Ik denk dat hij dan een stuk beter uitkomt.
Blijkbaar was ik niet de enige die dat dacht. :P
Mischien valt dan zelfs de voorste lantaarn wel weg te croppen, alhoewel de foto dan wel wat smal zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

dalus schreef op woensdag 05 september 2012 @ 23:29:
[afbeelding]

Als ik de EXIF bekijk :
code:
1
2
3
4
5
Exposure    0.2 sec (1/5)
Aperture    f/14.0
Focal Length    16 mm
ISO Speed   100
Lens    EF-S15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Dan zou ik een paar dingen anders doen :
- f/5.6 voor optimale scherpte en voor wat meer DoF f/8 maximaal.
- Op 30 mm. zoomen vanwege vervorming en CA van de lens.

En dan nog eventueel hier en daar de laatste dingetjes bijwerken zoals rechtzetten en dergelijke :)

Voor de rest vind ik het een leuke foto !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Thanks voor het advies. Het is een crop uit een nog veel groter panorama, had voor f/14 gekozen om toch nog afdoende DoF te hebben. 15mm geeft inderdaad wel wat CA maar ben altijd bang dat mijn zoom ring verdraait terwijl ik bezig ben en het kost me nog meer foto's.

Dingen bijwerken en rechtzetten ben ik mee bezig, ben nog niet zo thuis in photoshop dus dat is een redelijk steile leercurve.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treedo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:32
@Roy/dalus: Vet dat je die panorama nog in elkaar gezet hebt. Ik denk alleen dat je er veel meer uit had kunnen halen. Zoals je weet heb ik die avond dezelfde foto gemaakt, dit is mijn resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7147/6623116967_3852ea4fa5_z.jpg
Városligeti Műjégpálya by Treedo, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Klopt, jij was ook wat eerder met meer licht. Ik zal er nog eens mee spelen kijken wat nog beter kan.

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Treedo
Erg leuke foto, de lucht doet het hem. Alleen vind ik persoonlijk de flares van de lampen hinderlijk, die leiden mij juist af van de rest van de foto (neem aan dat het juist om de lucht gaat?)

@AntonV
Niet helemaal mijn ding, zoals al eerder gezegd lijkt de eerste wagon onscherp en stoort de lamp rechtsvoor.

@dalus
De lucht is minder mooi dan die van Treedo en ook hier vind ik persoon de flares hinderlijk

@tekenpotloot
Zeer geslaagde foto, de kleuren in de foto komen helemaal tot zijn recht. Kan er eigenlijk niet veel meer over zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8178/7949612060_b741eb0557_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 09:59
Gefeliciteerd met je verjaardag treedo, allebei leuke foto's grappig om te zien hoe ze verschillen. Kan niet duidelijk 1 betere aanwijzen vind ze allebei wel wat hebben! Mooie locatie sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Niet online
Ghost Dog schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 14:07:
[...]

Blijkbaar was ik niet de enige die dat dacht. :P
Mischien valt dan zelfs de voorste lantaarn wel weg te croppen, alhoewel de foto dan wel wat smal zou kunnen worden.
Iedereen bedankt voor het commentaar, hier leer ik weer van. Ik heb de foto nu als portrait gecropt en hij komt zo inderdaad beter uit, met bijkomend voordeel dat de lantaarn niet langer zichtbaar is.

Blijft alleen de onscherpte (en ruis) nog over, nu ik nog eens goed naar de foto heb gekeken lijkt de focus inderdaad net boven de eerste wagen te zitten. Aandachtspunt voor de volgende keer.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/325682/DSC_4394-5.jpg

Mag ik de foto hier wel opnieuw plaatsen, of kan ik beter mijn eerste post aanpassen?
Pagina: 1 ... 63 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)