Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 102 Laatste
Acties:
  • 688.015 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fronkel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-08 14:43
@ Martin.tuin: Mooie foto! Simpel, maar toch sterk door de goede compositie.

@ Treedo: Vooral de dramatische kleuren in de lucht zijn bijzonder mooi en trekken de aandacht. Voor mij persoonlijk zou ik dan ook iets van de onderkant afsnijden om zo de compositie wat aantrekkelijker te maken.

@ AntonV: Ik vind hem inderdaad mooier geworden nu hij in portrait staat. De onscherpte is niet iets waar ik mij aan stoor, het algehele gevoel bij de plaat wordt er niet door aangetast, ik vind het zelfs wel wat hebben!

Mijn eigen bijdrage, Katwijk aan Zee, afgelopen zondagavond:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8319/7975846861_a95fd032e2_z.jpg

Foto is genomen met een Pentax-M SMC 28mm f2.8 (f5.6) op een Canon 550D. Normaal gesproken bewerk ik mijn foto's nooit heel uitgebreid, maar dit is een eerste experiment. Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover. Is het too much of niet? Ter vergelijking: in de set 'Strand van Katwijk' zijn de foto's te vinden zoals ik ze normaal gesproken bewerk.

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
@Fronkel Ik krijg bij jouw foto echt een Topgear shot idee (positief bedoeld). Kijkt lekker weg, ik vind alleen de lucht iets te 'onrealistisch' blauw. Al is het wel dat het de foto wat kleurrijker maakt.. Goed gelukt experiment, vind ik :)

@AntonV De foto is onscherp heeft wat ruis maar ziet er verder prima uit in portrait. Wellicht had focussen op het eerste stuk meer gedaan met de foto. Of een kleiner diafragma...

Twitter Flickr

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Wat een fantastische foto's weer allemaal.

@martin.tuin Mag ik deze op canvas bedrukken? Wat een mooie plaat. Kwalitatief vind ik hem erg goed, en er zit duidelijk 'rust' in je foto. Mijn complimenten

@AntonV zo zijn de trams veel beter. Dat de focus 'verkeerd' ligt stoort mij niet in ieder geval. Je moet echt goed kijken wil je kunnen vinden waar de focus is gelegd.

@Fronkel Ook een mooie plaat, die vignetting vind ik opzich ook wel erbij passen, maakt voor mij de foto redelijk af.

Hier dan mijn plaat. Even geleden heb ik een HDR hier gepost waar ik zelf niet tevreden over was, waar andere mensen wel tevreden over waren met hier en daar een klein puntje. Ik zal alsnog eens kijken of ik die kan verbeteren.
Deze vind ik zelf dan wel weer erg goed gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8038/7981914193_d964b90537.jpg
Reeuwijkse Plassen HDR by Polichism, on Flickr

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Fronkel, mooie plaat ;) Wat meer zee er op had voor mij ook wel gemogen (de mensen op 1/3e), zou wat rustiger kijken denk ik maar ondanks dat, geweldig mooie lucht ;)

@Polichism, ziet er goed uit! :)

Hier eentje van mij van een tijdje terug :)

Freight Station
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 2 stops HDR (0, -2, +2), ISO 100, f/5.6

Klik om een BMW te winnen voor groot.

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 13-09-2012 18:17 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

@Polichism
Mooie foto, de kleuren bij elkaar maken het een bijzondere foto. PM even je mailadres, dan kan ik je het orgineel wel toesturen

@Ventieldopje
Niet helemaal mijn smaak, weet niet precies wat er in de nabewerking is gebeurd? Maar qua compositie is het zeker een erg leuke foto

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

een foto uit de westerschelde tunnel:
Afbeeldingslocatie: http://patrickbongers.nl/wp-content/uploads/2012/09/20120904-EVENEMENT-DSC_0635.jpg

Geschoten tijdens een tour door de tunnel terwijl de onderhoudsnacht bezig was. Best een creepy gevoel om daar in een lege tunnel te staan op zo'n 60 meter onder N.A.P.

• Polichism
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
@Pat-juh ook een gave foto, maar zou je volgende keer eerst kunnen reageren op andere fotos? ;-) Houd het topic interessant en leuk. :)

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Polichism schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:17:
@Pat-juh ook een gave foto, maar zou je volgende keer eerst kunnen reageren op andere fotos? ;-) Houd het topic interessant en leuk. :)
yeah sorry was ff bezig met twee dingen te gelijk en had me url over me reactie gepost :P.

Bij deze alsnog :

@Ventieldopje: helaas is de lucht niet echt meer realistisch te noemen, vind ik jammer.
@Poli: op het kleine formaat een mooi gladwatertje, wel iets drukke reflectie links en rechts onder.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pat-Juh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:56:
[...]

yeah sorry was ff bezig met twee dingen te gelijk en had me url over me reactie gepost :P.

Bij deze alsnog :

@Ventieldopje: helaas is de lucht niet echt meer realistisch te noemen, vind ik jammer.
@Poli: op het kleine formaat een mooi gladwatertje, wel iets drukke reflectie links en rechts onder.
Wat is in jouw ogen realistisch dan? Ik heb geen lucht "gemaakt" ofzo hoor :o

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Polichism
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Ventieldopje schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:04:
[...]

Wat is in jouw ogen realistisch dan? Ik heb geen lucht "gemaakt" ofzo hoor :o
De lucht lijkt mij ook niks mis mee, eerder de rand van het dak, die geeft een waas af. Heb ik ook vaak last van mij het bewerken van HDR foto's.

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
@polichism: Ziet er goed uit, lekker frisse kleuren en niet té HDR achtige uitstraling, precies goed.
@patjuh: goeie hoek gekozen wel. Wel veel ruis maar dat vind ik hier helemaal niet storend. Past er wel bij.
@ventieldopje: ziet er prima uit ik zie zelf ook niet echt wat bijzonders aan je lucht. Wel een lekkere plaat met goede beeldverhouding.

Laatste weken zelf een beetje een fotografie dipje, weet gewoon niet wat ik moet gaan fotograferen eventjes, ook weinig tijd om rustig op stap te gaan met de camera i.v.m. gezin enzo, maar heb deze vanmiddag op het werk gemaakt van een landrover:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8297/7983426568_1b87aefd5c_c.jpg
IMG_5728_2 by Alex de Groot, on Flickr

Ben geen automonteur ofzo hoor maar werk op een middelbare school en dit is in een autotechniek lokaal :), Had dit even snel om kwart voor 5 gedaan nog voor ik naar huis ging.

Edit: ff snel dingetje weggepoetst :)

[ Voor 3% gewijzigd door hypz op 13-09-2012 21:41 ]

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Polichism schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:20:
[...]

De lucht lijkt mij ook niks mis mee, eerder de rand van het dak, die geeft een waas af. Heb ik ook vaak last van mij het bewerken van HDR foto's.
Hmm je hebt gelijk, zo klein zie je het extra goed. Ik heb hem verder alleen nog goed bekeken op 30x40 print en op mijn beeldscherm en dan valt dat niet op. Nou zie ik dat in de JPG versie ook de schaduwen aardig dicht gelopen zijn, je zou hem echt op print moeten zien (maar dat gaat zo lastig via een forum haha).

www.maartendeboer.net

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Polichism schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:20:
[...]

idd de overgang van de lucht en het dak.
hypz schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:22:

@patjuh: goeie hoek gekozen wel. Wel veel ruis maar dat vind ik hier helemaal niet storend. Past er wel bij.
Wat wil je met ISO2000 f2.8 en 1/30ste op een D300s ;)! Is een donkere tunnel hé ;).

@Hypz: heb een zwak voor Defenders, zeker de Safari cabine (gehele lengte). is een Def.90 zeker :)? Had van mij iets krapper gemogen aan de bovenkant, de rode balk leidt mij een beetje af.

• hypz
Pat-Juh schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:03:
[...]

idd de overgang van de lucht en het dak.

[...]

Wat wil je met ISO2000 f2.8 en 1/30ste op een D300s ;)! Is een donkere tunnel hé ;).

@Hypz: heb een zwak voor Defenders, zeker de Safari cabine (gehele lengte). is een Def.90 zeker :)? Had van mij iets krapper gemogen aan de bovenkant, de rode balk leidt mij een beetje af.
Echt geen idee ik weet alleen dat het een landrover is maar ik zal eens kijken haha :) Bovenkant er wat af gekropt die rode balk ben ik wel met je eens idd; (http://www.flickr.com/photos/ajdegroot/7983501892/)

[ Voor 3% gewijzigd door hypz op 13-09-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pat-Juh
Leuke foto, wordt zeker een goede sfeer weergegeven. Ik geloof best dat het een creepy gevoel heeft gegeven

@hypz
Mooie kleuren combinatie in de foto, alleen zoals reeds gezegd jammer van de rode balk boven in de foto. Ik ben bang dat wanneer je die weg zou croppen de auto ook kleiner zal worden en de foto hierdoor zijn charme zal verliezen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8454/7976936427_71e493fc62_c.jpg

Genomen op de Zaanse Schans afgelopen zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

hypz, kleurtjes passen goed bij de scene. Ik vind de foto alleen wat krap, maar dan in de zin dat je iets te ver vanaf de achterkant van de jeep hebt gefotografeerd. Of te dicht erop ofzo. De jeep komt erg groot over en de kijkrichting zorgt er iig bij mij voor dat ik eerst effe up & down moet "scrollen" met mijn ogen om te zien wat het eigenlijk is. If that makes sense ;)

Veel molentjes van marceltuit gezien en nu eentje van martintuin (ligt het aan de nickname? :P)
Volgens mij helt de molen iets te ver naar rechts. Verder is het een beetje jammer van het weer. Overdag, bewolking, wat fletsblauwe lucht.....

Als we dan toch in de molensfeer zijn:
https://fbcdn-sphotos-g-a...67901967_1558143260_n.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Universal Creations op 15-09-2012 20:05 . Reden: Foto's maximaal 640pixels breed op GoT ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:28

Major_ton

Shoot!

@hypz: Ik vind het een leuke sfeershot van de Landrover. De kleuren en DoF doen hier goed hun werk. Verder croppen aan de bovenkant zal de plaat niet echt goed doen denk ik. Je kan de rode balk ook gewoon verkleuren zodat deze minder aandacht vraagt.

@martin.tuin: Het onderwerp is duidelijk ;) De kleuren knallen van de molen af. De lucht is wat saai en doet een beetje grauw aan wat de sfeer niet helemaal ten goede komt. Het meest jammer vind ik echter de half zichtbare boot links in de foto. Verder is de compositie dik in orde.

@Deathchant: Op jouw foto vind ik persoonlijk de lucht dan weer te veel aanwezig tov de molen (pola filter gebruikt?). De molen komt nu wat 'flauw' over van kleur en de kleuren in het geheel komen een beetje koel over. De scherpte van de foto vind ik trouwens erg mooi en ook het contrast mbt de bomen ziet er goed uit. Vaak wordt dit te donker gelaten, waardoor er teveel zwart tussen de bladeren blijft zitten.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Dit is een exposurefusion foto. Het was toch echt mooi zonnig weer daar in Melick :) Ik zal eens kijken wat de witbalans zegt (was 5700K).....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@deathchant
Zal vast aan de naam liggen ;-) Nu je het zegt lijkt het inderdaad dat hij wat naar rechts helt. Waar zou het doorkomen? Denk net op de verkeerde moment op deze plek gestaan. Heb nog een andere foto daar waar de lucht wel mooi tot zijn recht komt. Alleen mis ik dan een pola filter.

Nu jouw foto: ik vind de molen niet goed tot zijn recht komen in vergelijking met de lucht (dit is trouwens wel een hele mooie lucht). Verder perfect contrast. Dat is iets waar ik nog zelf mee aan de slag moet.

@Major_ton
Ja vind het ook jammer van die sloep daar, had geen andere mogelijkheid om hem er niet op te krijgen. Had het ook graag anders gewild.

Denk volgende week maar even die andere foto hier nog plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Deathchant schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 14:00:
..
Veel molentjes van marceltuit gezien en nu eentje van martintuin (ligt het aan de nickname? :P)
...
Tijd voor een verzameltopic molenfotografie? :p

@deathchant: Niet verkeer mooie lucht ook wel, de molen had er wel iets meer uit mogen springen.

@martintuin: Beetje saaie lucht inderdaad maar dat heb je niet in de hand :), verder wel prima het leek mij iets voorover te leunen de molen maar dat zal gezichtsbedrog zijn want de horizon loopt wel recht zo te zien.

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Fronkel
Ik vind de plaat weinig hebben, hij had mooier geweest als die mensen in het water wat meer detail zouden hebben.

@AntonV
Wow, jammer dat de belichting niet zo lekker (veel ruis) is, kwa compositie echt een hele vette plaat.
Misschien kun je nog wat verbeteren in lightroom?

@Hypz
De foto had ik mooier gevonden als ik wat meer van de rechter kant had gezien, met name de zon die de garage inschijnt.

@Martin.Tuin
Er is iets met de foto, het is niet de compositie die vind ik wel goed maar de kleuren lijken niet natuurlijk. Iets teveel levendigheid? Het heeft een bepaalde chemische look.

Mijn contributie

Boy meets world (edit0)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8304/7988998720_b51408e789_z.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-09-2012 12:53 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik vind het een coole foto, mooie lucht en er zit ook wel een beetje een verhaal achter, maar de kleurwaas verpest 'm wel een beetje voor mij :P

Met een beetje blauw en cyaan erbij en een beetje levels tweaken zou 'ie wat mij betreft al een stuk beter zijn:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HFtE0gjmYE1DyIMIhI7oxwKd/full.jpg

En wat een verschrikkelijke green & purple fringing rond z'n jas op de grote versie zeg :X

The devil is in the details.

• Zakkenwasser
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:09:
Ik vind het een coole foto, mooie lucht en er zit ook wel een beetje een verhaal achter, maar de kleurwaas verpest 'm wel een beetje voor mij :P

Met een beetje blauw en cyaan erbij en een beetje levels tweaken zou 'ie wat mij betreft al een stuk beter zijn:
Dat kan ik nog wel fixen :)
En wat een verschrikkelijke green & purple fringing rond z'n jas op de grote versie zeg :X
What the f, hoe krijg ik dat weg?

• Hahn
  • Nu online
In Lightroom heb je lenscorrectie die dat meestal best goed weg kan krijgen.

• Zakkenwasser
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:18:
In Lightroom heb je lenscorrectie die dat meestal best goed weg kan krijgen.
De verbeterde versie

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8177/7989446704_04a2772789_z.jpg

Edit 2
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8171/7989638530_e00a7563ef_z.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-09-2012 10:34 ]

• Hahn
  • Nu online
Vind 'm eerlijk gezegd er niet beter op geworden, hij is vooral fletser. En je hebt detail uit de lucht gehaald (die het juist interessant maakte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vind het best een mooie plaat zo, enige wat ik storend vind is de kleur van zijn handen, die hadden wel iets minder saturatie mogen hebben ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

De blauwe lucht (van de verbeterde versie )is nu eigenlijk niet meer zichtbaar (en minder mooi imho). Maar zeker lelijk. Verder lijkt het net alsof het in HD formaat is geschoten. Of kan aan mij liggen.

Maar zijn HDR foto's ook welkom hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Brazza schreef op zondag 16 september 2012 @ 03:42:
De blauwe lucht (van de verbeterde versie )is nu eigenlijk niet meer zichtbaar (en minder mooi imho). Maar zeker lelijk. Verder lijkt het net alsof het in HD formaat is geschoten. Of kan aan mij liggen.
Het is zeker geen HDR.

Boy meets world (edit3)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8437/7991056703_4a2e409891_z.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-09-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Dat was z'n vraag niet :P Het maakt niet uit wat voor soort foto je hier post Brazza ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Laatst online: 13-09 09:14
@AyeAyeCaptain
Vind het zeker een mooie foto, het kan aan mij liggen, maar het lijkt op mijn beeldscherm net alsof je iets te veel ruisreductie hebt gebruikt! Iets minder, of met iets meer details, vooral op de bomen maakt het al een stukke mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@Ayeaye: Ik vind het wel een mooie plaat qua compositie, beetje een kleurzweem zit er overheen alleen, maar best een leuke foto verder.

Beetje aan het klooien geweest met mijn flitser "off camera". Geen softbox ofzo dus wel wat harde schaduw maar vond deze best geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8036/7992333380_1c5621fcc9_z.jpg
IMG_5762_2 by Alex de Groot, on Flickr

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
@AyeAyeCaptain: Laatste versie. Lekker. Goede compositie en mooie kleuren. Zou er zelfs een verhaal in kunnen zien, alhoewel de titel daar ook wel bij helpt. Misschien had je de foto wat persoonlijker kunnen maken door de capuchon af te doen maar dat is een kwestie van smaak/fotograaf.

@hypz: Ik vind de foto wel erg hard. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar bij zo'n foto word het naar mijn mening bijna ongemakkelijk om hem te bekijken. Ook komt de huid niet heel mooi tot zijn recht op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8314/7992778026_cdc7eb1f31_z.jpg
lake view (1 van 1) by walletje-w, on Flickr

Vond het gewoon een lekkere foto. Heb hem nu als bureaublad achtergrond en bevalt me wel. Ik merk dat ik graag bureaublad achtergrond foto's maak :)

Kritiek puntje: Vignetting is misschien wat teveel, valt minder op als je hem groter bekijkt. Zou mensen kunnen storen, doet het bij mij persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik vind het een beetje vreemde foto :+ De vignettering vind ik niet overdreven, maar de bokeh misschien wel... Alleen in het midden is er een stukje scherp, maar dat is ook alleen maar een stukje hout, waardoor ik denk 'waarom moet ik daar naar kijken?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@walletje-w: Het is denk ik inderdaad een gimmick foto. Het effect is leuk, de sfeer ook, maar eigenlijk zit er geen duidelijk onderwerp in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:36:
@walletje-w: Het is denk ik inderdaad een gimmick foto. Het effect is leuk, de sfeer ook, maar eigenlijk zit er geen duidelijk onderwerp in de foto.
Hij zegt daarom ook dat het meer een wallpaper foto is, die hebben wel vaker geen onderwerp zodat deze niet afleid van je werkzaamheden ;) Een bloedmooie schaarsgeklede dame op je bureaublad bevordert nou niet echt de productiviteit natuurlijk ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ik ben de laatste tijd meer gaan kijken of een foto me aanspreekt dan dat hij voldoet aan allemaal standaard eisen. Qua algehele sfeer bevalt hij me en dan vind ik hem de moeite. Jullie hebben gelijk dat er niet echt een onderwerp is maar soms is dat juist wel lekker.
Zoals Ventieldopje zegt. Het is meer een wallpaper foto en daar vind ik het juist bij horen dat er niet een direct onderwerp te zien is. Ik zal ook weer eens een foto plaatsen met onderwerp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
walletje-w schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:05:
Ik ben de laatste tijd meer gaan kijken of een foto me aanspreekt dan dat hij voldoet aan allemaal standaard eisen.
Eens, moet je ook vooral doen :) .

Vind het wel een lekkere plaat ook, maar vooral als wallpaper idd wel erg geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je wel veel ziet, maar ook wel cliche is is een steiger in het midden van de foto die wegloopt naar richting de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:45:
@Martin.Tuin
Er is iets met de foto, het is niet de compositie die vind ik wel goed maar de kleuren lijken niet natuurlijk. Iets teveel levendigheid? Het heeft een bepaalde chemische look.
Ja achteraf gezien ben ik wel iets te veel doorgeschoten met de nabewerking in photoshop. Ik ben nog aan het uitvogelen wat nu het beste is. Op dat moment leek dat het beste, maar achteraf gezien niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
@martin.tuin: Het is voor mijn gevoel wat te druk op de foto, door het vlot, de vlaggen en de halve boot. Wellicht als je de hele boot er op had kunnen zetten was het beeld al beter geweest
@hypz: Auto: shot, alleen had ik de focus op de spiegel gelegd, wellicht had je dan nog wat leuks binnenin de auto mee kunnen nemen, nu kijk ik vooral naar de tankdop (?) en is voor mijn gevoel wat minder interessant. Sfeertje is wel lekker.
Door de zwarte achtergrond krijgt het iets engs, daarnaast is het net niet helemaal duidelijk dat de duim in de mond zit (al zal iedereen dat er wel bij denken)
@walletje-w: Is hierboven al gezegd dat het meer een wallpaper is, maar dan nog vind ik de focus erg vervelend en opvallend. Verder mooie kleuren, en een klein beetje cliché.

Ben benieuwd naar jullie mening over dit shot:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8034/7997367396_bca1a9c06a_z.jpg
untitled-4475 by lambertsj, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:31

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Lampie schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:53:
Ben benieuwd naar jullie mening over dit shot:
[afbeelding]
untitled-4475 by lambertsj, on Flickr
Wat vind je er zelf van?

Ik vind de kleurwaas storend, en het is me ook niet duidelijk of de foto de kerk of juist het beeld als onderwerp heeft. Als het beeld onderwerp is zou ik die net iets centraler willen zien, met waarschijnlijk het raam aan de linkerkant (in elk geval grotendeels) buiten beeld. Een ondiepere DoF had daarbij ook kunnen helpen. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@walletje-w: Lekkere kleuren, maar wel erg veel onscherpte
@Lampie: De foto is wel heel erg geel, verder is de compositie ook niet erg spannend mijns inziens.

Ik kom met een koe:

[ Voor 27% gewijzigd door Bio op 21-01-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@lampie: De foto heeft nogal een vreemde kleur, alsof je door een stuk geel folie kijkt ofzo, daarnaast is de lucht echt volledig overbelicht.

@Johannes: Niet heel spectaculair maar wel prima in orde verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Dat mag je voor jezelf houden van mij. Qua commentaar ga ik met m'n voorganger mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hypz
leuke compositie, alleen vind ik de foto wat aan de harde kant. Dit soort sfeer foto's vind ik juist persoonlijk leuker als het wat zachter zou zijn geweest.

@walletje-w
door de bokeh vind ik de foto niet mijn smaak hebben, het wordt er erg onrustig van. De vignettering vind juist helemaal niet storend

@lampie
erg leuke foto vind ikzelf, vind de kleur juist niet storend. Een klein minpuntje: de lucht vind ik erg uitgebeten, als daar wat blauws inzat was hij nog beter geslaagd

@johann3s
Niet echt iets op aan te merken, maar ook niet echt spannend

Toch weer een molen op de foto, na de opmerkingen van me vorige foto nu iets "voorzichtiger" geweest met de nabewerking.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8169/8000222910_40615c2f02_z.jpg
Zaanse Schans by martin.tuin, on Flickr

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 17:40 . Reden: URL aangepast ]

• douPel
@ Walletje W: Gaaf, lekker, uitnodigend. Roept vakantiegevoelens op, beetje dromerig door de kleine dof. Mooi gedaan!

@Lampie, ik vind de kleuren mooi. het beeld vind ik iets te hoog genomen en had je denk iets meer mogen laten zien.

@ Martin, ik weet neit zo goed wat ik ervan vind. Hij geeft een mooi beeld van het landschap en doet lekker nederlands aan ook met die wolken, maar vind hem niet heel spannend ofzo.

Hier een van mij die ik toevallig tegenkwam en vind hem wel wat hebben. Dat zijn dan vooral de kleuren, het onderwerp vind ik verder niet boeiend. Iets meer scherptediepte had ook beter geweest. Na positieve reacties elders, toch wel benieuwd naar jullie mening (welke hopelijk iets verder gaat dan: leuk! mooie kleuren! :p)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8041/8002536561_a4aee26976.jpg
Untitled by P Pepping, on Flickr

• hypz
Doupel: Ik vind hem wel goed qua compositie e.d., hij is alleen best wel onderbelicht / te donker. Kijk bijvoorbeeld eens je histogram van deze plaat. Ik zou dit nog even fixen dan lijkt hij een stuk beter nog vind ik :)

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

@ douPel / hypz: Ik vind de belichting juist perfect bij de foto passen! Het super-donker-blauw op de achtergrond en de blaadjes die uit het donker lijke te komen icm de mooie bokeh! Als je deze oplicht gaat naar mijn idee juist alle sfeer van de foto down the drain!

Verwijderd

douPel schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:02:
@ Martin, ik weet neit zo goed wat ik ervan vind. Hij geeft een mooi beeld van het landschap en doet lekker nederlands aan ook met die wolken, maar vind hem niet heel spannend ofzo.
Wat had er dan volgens jou moeten veranderen om hem spannender te maken?

Over jouw foto: erg leuke compositie, alleen vind ik hem te donker waardoor de foto juist zijn kracht mist. Is dit een bewuste keuze geweest?

• douPel
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:37:
[...]

Wat had er dan volgens jou moeten veranderen om hem spannender te maken?
Terechte vraag. Dat is een van de redenen dat ik niet goed weet wat ik ervan vind, omdat ik niet zie wat je eraan kan verbeteren. Ik vind het moeilijk om zulke foto's echt boeiend te maken, omdat er geen duidelijk/direct onderwerp is.
Over jouw foto: erg leuke compositie, alleen vind ik hem te donker waardoor de foto juist zijn kracht mist. Is dit een bewuste keuze geweest?
Nou, het is mij niet direct opgevallen dat ie onderbelicht is. Frontaal op mijn bureaublad is de gele bloem behoorlijk aanwezig. Ik zal hem eens iets oplichten, kijken wat er gebeurd. Denk wel dat Domino daarin gelijk heeft en het paars minder prominent wordt en de sfeer wat verliest.

[edit]
en hier de iets opgetrokken versie.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8439/8003483834_9636aeddab.jpg
Untitled by P Pepping, on Flickr

[ Voor 16% gewijzigd door douPel op 19-09-2012 18:29 ]

Verwijderd

[...]

Terechte vraag. Dat is een van de redenen dat ik niet goed weet wat ik ervan vind, omdat ik niet zie wat je eraan kan verbeteren. Ik vind het moeilijk om zulke foto's echt boeiend te maken, omdat er geen duidelijk/direct onderwerp is.
Volgens mij kan alleen een mooie ondergaande zon dit soort foto's boeier maken. Maar ja als je niet uit de buurt komt dan is het altijd lastig. Persoonlijk vond ik het juist wel een rustige foto, ook niet echt spannend hoor.
[...]

Nou, het is mij niet direct opgevallen dat ie onderbelicht is. Frontaal op mijn bureaublad is de gele bloem behoorlijk aanwezig. Ik zal hem eens iets oplichten, kijken wat er gebeurd. Denk wel dat Domino daarin gelijk heeft en het paars minder prominent wordt en de sfeer wat verliest.
Denk dat het een kwestie van smaak is hoor, persoonlijk vind ik deze variant juist leuker en komt het in mijn ogen veel beter tot zijn recht.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

@martin.tuin: Het onderwerp is duidelijk en toch is er veel om naar te kijken. Qua kleuren is het inderdaad minder extreem dan de vorige al heb ik wel het idee dat je nog voor een wat warmere kleurbalans kan kiezen. Ik krijg het bijna koud als ik naar je foto kijk ;)

@douPel: Hoewel niet echt spannend vind ik je foto (2de versie) toch erg geslaagd. Clean, rustig en mooie volle kleuren.

De volgende foto heb ik een soort haat/liefde verhouding mee. Daarom ben ik benieuwd wat jullie er van vinden. De zon en lichtval op het water en het strand vind ik mooi, maar de schaduwplekken maken het geheel wat somber. Aan de andere kant... Dat is nou eenmaal wat schaduw doet ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8439/8003973076_abfe7edf44_z.jpg
Sun over Étretat by Verbruci, on Flickr

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Zakkenwasser
  • Niet online
walletje-w schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:14:
@AyeAyeCaptain: Laatste versie. Lekker. Goede compositie en mooie kleuren. Zou er zelfs een verhaal in kunnen zien, alhoewel de titel daar ook wel bij helpt. Misschien had je de foto wat persoonlijker kunnen maken door de capuchon af te doen maar dat is een kwestie van smaak/fotograaf.
Spontane foto. We waren net het dak opgegaan en een maat van me ziet voor de eerste keer het uitzicht terwijl hij zijn capuchon op heeft. Had ik gevraagd of hij eerst zijn capuchon had afgedaan dat was zou de foto waarschijnlijk zijn kracht verloren. Hij was namelijk best wel onder de indruk van het uitzicht op het moment dat ik de foto nam.

Verwijderd

@douPel: Ik vind de achtergrond van de eerste mooier. Maar de bloem inderdaad wat donker. Misschien proberen om alleen van de gele tinten de belichting wat op te schroeven, zodat het blauw gespaard blijft? Verder vind ik de bloemknop op de achtergrond iets teveel afgesneden.

@Major_ton: Prachtige foto. Vet die zonnestralen tussen de wolken. Het contrast van de klif tegenover de achtergrond, erg mooi.

Paar dagen terug deze gemaakt, vanmiddag een beetje met de kleuren zitten spelen. 8)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8454/8004256035_2c92fcece8_z.jpg
Staring into the 2nd dimension by Tommy van der Velden, on Flickr

• hypz
Sargonaut:

Ik zag eerst de foto, en toen dacht ik al van die is van sargonaut :) Hij heeft zeker wel wat. Kleuren zijn zo apart dat het nog weinig met gras te maken maar als het de bedoeling is maakt het niet uit en ik vind het wel een gaaf kunstwerk zo :)

Major Ton: Dat haat / liefde gevoel kan ik me wel voorstellen bij deze plaat. Opzich een prachtig uitzicht en een mooi beeld zo, maar wel wat donker door de schaduwen op het land. Bij een zonsondergang oid was ie helemaal top geweest.

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:47
@Major_ton:
Erg mooie foto hoor! Zou hem zelf iets meer opentrekken, iets surrealistischer... Beetje zoals dit: (Als je wil dat ik hem weghaal, geen probleem)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0Jo5C.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ySTd7.jpg

(groot: http://i.imgur.com/HTalu.jpg)

Beginning to realize the power...

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Grappig, daar ben ik vorig jaar nog geweest. De foto vind ik door de bewerking niet zoveel verbeterd, eerlijk gezegd. Die warme tint doet de foto juist veel goed. Omdat de zon zo hoog staat, denk ik dat het beter werkt als je de foto in portrait had genomen. Qua resolutie houd je niet zoveel meer over, maar als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ilvo1.jpg

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Bedankt voor de reacties!

@NeOpHyTe-NL: Geen probleem dat je je eigen bewerking van de foto hier plaatst. Ik vind het leuk dat je het de moeite waard vindt om wat aan mijn foto te versleutelen. Je punt van kritiek begrijp ik alleen je bewerking op zichzelf ben ik dan weer wat minder over te spreken. Ik zal het vanavond op mijn eigen monitor nog eens bekijken voor de kleuren, maar bijvoorbeeld het lichter maken van de struiken op de voorgrond zorgen ervoor dat mijn ogen daar op blijven hangen. Erg bedankt in ieder geval voor het geven van je mening en het laten zien van je eigen idee!

@VantageR: Jij ook bedankt voor het geven van je mening en het laten zien van je eigen interpretatie. Dezelfde crop als die jij hebt gemaakt, heb ik zelf ook overwogen. Ik vond echter dat het 'waaier effect' van de zonnestralen zo verloren ging, alsmede de uitloop naar zee en het dorp.

Ik denk dat de ideale versie in dit geval gewoon niet bestaat en daarom laat ik hem toch maar zo zoals hij is.

@Sargonaut: Leuk om te lezen dat je mijn foto kan waarderen! Zoals hypz al aangaf over jouw foto is het onmiskenbaar een Sargonaut foto! En dat bedoel ik dan positief ;) Je hebt ondertussen (misschien wel onbewust) duidelijk een eigen stijl ontwikkeld die ik in dit geval zeer goed tot zijn recht vind komen!

• ThAZiP
  • Laatst online: 16-09 14:13
@ douPel: Mooi shot! Vind de tweede beter dan de eerste. Kleuren zitten er lekker in en hij heeft wat meer diepte door de lichtere achtergrond. Nice.

@ Major_ton: Ben het eens met het feit dat ik een goeie ondergaande of opkomende zon mis. Ook de wolken hadden wat mij betreft "dramatischer" gemogen. Persoonlijk had ik in deze situatie geëxperimenteerd met een HDR. Ik denk dat je daar meer mee bereikt had.

@ Sargonaut: Ik vind het idee super, de plaat trok meteen mijn aandacht. Wat ik echter wel afbreuk vind doen is dat hij op geen punt crispy sharp is. Dat mis ik persoonlijk in deze foto. Vind de bewerking met de flares erg cool.

@ VantageR: Ik dacht dat je een stuk wolk bij de versie van Major_ton geshopped had! Bij beter kijken zie ik inderdaad dat het een ander shot is. Eigenlijk sluit mijn kritiek op de foto van Major_ton hier bij aan. Meer wolken maken deze plaat voor mij nog niet specta.

Op vakantie naar het Gardameer, had ik voor het eerst de tijd om én met de D7000 te gaan spelen én met de B+W ND110. Conclusie: moeilijk! Mede door het feit dat ik mijn remote ben verloren kon ik niet veel meer dan de 30 seconden zelfontspanner gebruiken en dat gaf regelmatig te weinig licht als gevolg. Met onderstaande plaat ben ik na wat PS-en toch best blij. Er is absoluut ruimte voor (veel) verbetering maar de setting zoals ik die wilde vastleggen is aardig geslaagd. Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8313/8006408047_0b7e07f59c.jpg
Klik voor groot.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 08:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@ThAZiP: Ik had de compositie anders gedaan (geen idee wat je mogelijkheden waren op die plek). Dat driehoekje rechtsonder weghalen en wat meer ruimte boven de paal.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• ThAZiP
BlaTieBla schreef op donderdag 20 september 2012 @ 18:33:
@ThAZiP: Ik had de compositie anders gedaan (geen idee wat je mogelijkheden waren op die plek). Dat driehoekje rechtsonder weghalen en wat meer ruimte boven de paal.
In principe kon ik alle kanten op, dus dat was het punt niet. Ik wilde juist die reflectie van de zon erop hebben en als ik meer omhoog gegaan was, was ik dat kwijt geweest. Maar absoluut voor de volgende keer het proberen waard.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

@ThAZiP: De weerspiegeling van de zon op het water is goed gelukt (altijd fijn als je het ook zo bedoeld hebt ;) ). Verder vind ik de foto niet heel spannend. Dat hoeft ook niet, een saaie foto kan wel heel mooi zijn. Maar in dit geval is de compositie ietwat vreemd zoals al eerder werd aangegeven. Persoonlijk vind ik ook de foto wat krap boven in. Maar zoals je zelf al aangaf, was dit je eerste serieuze werk met je D7000 en een ND filter, dus komt het wel goed volgens mij. De foto is een mooi begin voor meer!

Ik hoop dat het ok is dat ik er nog een foto tegenaan gooi (houdt de levendigheid er een beetje in hier). Ik heb even getwijfeld of ik de onderstaande foto meteen in het showcase topic zou plaatsen, maar ik wil niet te hard van stapel lopen. Zelf vind ik de foto, hoewel misschien een beetje cliché, zeer geslaagd. Omdat de zon al een tijdje onder was, kwam het kleuren feest in de lucht tot haar eind. Daardoor is de foto heel rustig geworden qua sfeer en gaat de aandacht naar de gehele foto ipv alleen de gekleurde lucht. De rotswand werd kunstmatig verlicht, waardoor HDR'rererereren niet nodig was. Ook het strand met keien lichtte mooi op dankzij de lantarenpalen op de boulevard. Kortom, ik ben er blij mee :) (Nu jullie nog).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8307/8003968684_c76539f8b9_z.jpg
Normandië Étretat Cliff Sunset by Verbruci, on Flickr

De foto is trouwens genomen vanaf het strand welke je ziet op mijn hiervoor geplaatste foto.

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 21:11
Major_ton schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:27:
@ThAZiP: De weerspiegeling van de zon op het water is goed gelukt (altijd fijn als je het ook zo bedoeld hebt ;) ). Verder vind ik de foto niet heel spannend. Dat hoeft ook niet, een saaie foto kan wel heel mooi zijn. Maar in dit geval is de compositie ietwat vreemd zoals al eerder werd aangegeven. Persoonlijk vind ik ook de foto wat krap boven in. Maar zoals je zelf al aangaf, was dit je eerste serieuze werk met je D7000 en een ND filter, dus komt het wel goed volgens mij. De foto is een mooi begin voor meer!

Ik hoop dat het ok is dat ik er nog een foto tegenaan gooi (houdt de levendigheid er een beetje in hier). Ik heb even getwijfeld of ik de onderstaande foto meteen in het showcase topic zou plaatsen, maar ik wil niet te hard van stapel lopen. Zelf vind ik de foto, hoewel misschien een beetje cliché, zeer geslaagd. Omdat de zon al een tijdje onder was, kwam het kleuren feest in de lucht tot haar eind. Daardoor is de foto heel rustig geworden qua sfeer en gaat de aandacht naar de gehele foto ipv alleen de gekleurde lucht. De rotswand werd kunstmatig verlicht, waardoor HDR'rererereren niet nodig was. Ook het strand met keien lichtte mooi op dankzij de lantarenpalen op de boulevard. Kortom, ik ben er blij mee :) (Nu jullie nog).

[afbeelding]
Normandië Étretat Cliff Sunset by Verbruci, on Flickr

De foto is trouwens genomen vanaf het strand welke je ziet op mijn hiervoor geplaatste foto.
Bedankt voor de nieuwe desktop achtergrond :+
Het enige dat me de hele tijd opvalt is die halve schaduw onderaan het midden van de rotsen maar daar had je uiteraard geen invloed op dus een bijzonder geslaagde foto idd, ik zou zeggen showcase _/-\o_

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:50

bobcom

Dedicated dabbler

@Major_ton: mooie foto's gemaakt daar in Etretat- Ik vraag me alleen van de eerste af of er niet meer uit die lucht te halen is - ik zie daar van die zonstrepen in ("Jacobsladders") die misschien met wat extra werk aan de lucht wat extra kracht kunnen krijgen. Bij de tweede had de voorgrond misschien een tikje opgehelderd kunnen worden - maar het is hoe dan ook een prachtprent.

Ter illustratie van wat ik bedoel een prent die ik ruim een jaar terug heb genomen in de Marche en sindsdien telkens weer opnieuw heb bewerkt. Dit is de versie die het dichtst bij mijn herinnering komt..

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8450/8010055932_da5fc1a498_c.jpg

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• ThAZiP
@: Major_ton: Bedankt voor je kritiek! Wat jouw foto betreft; super. Erg fraai met de beweging in de lucht en in het water. Super plaat. Zo eentje moet ik ook nog schieten ;)

@ bobcom: De lichtval uit het wolkendek is mooi vast gelegd. Ik vind hem echter qua kleur wat grauw/ grijzig. De "Jacobsladders" staan er in ieder geval goed op!
Nu ik langzaam weer wat meer tijd begin te krijgen heb ik een ander shot eens uit de vakantiemap gevist. Deze heeft naar mijn idee een beter perspectief en kijkt naar mijn idee lekker dromerig weg...

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8447/8010334239_73eb0d73f6_z.jpg
Klik voor groot.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik zeg het niet snel, maar deze hoort hier niet...
(oftewel: geen commentaar > showcase)

@ThAZiP: Ja, ik bedoel inderdaad die van jou (leek me vanzelfsprekend, direct eronder).

[ Voor 68% gewijzigd door Toff op 22-09-2012 20:38 ]

Verwijderd

ThAZiP: goede compositie en fijne kleuren. Hoewel het me eerst niet opviel, is die steen linksonderin wel een beetje jammer.

Major_ton: goede zonsondergang! De onderste helft van de foto is wel wat grauw dus wat dat betreft wat iets meer van het water laten zien misschien een betere optie geweest. Bij je eerdere foto vind ik het gras onderin niet echt nodig, ik heb niet echt het gevoel dat het iets toevoegt aan de foto.

Sargonaut: funky! Goede balans tussen de 2 grootste bubbels (die rechts boven het midden, en de iets lichtere links onder het midden) al heb ik geen idee waar ik naar kijk en het is wel héél erg fel!

Vannacht genomen tijdens "Project-X" in Haren, Groningen.

Er waren nog een aantal anderen met DSLRs toen ik deze foto klikte (na de eerste charge), maar die waren volgens mij daarna allemaal weer gauw vertrokken toen de sfeer nogal wat grimmiger werd. Ik liep zelf rond met een x-pro1 en ik was wel blij met het feit dat het een nogal kleine camera is die wel serieuze resultaten levert, anderen met DSLRs werden nogal lastiggevallen. Het pro-corps stond allemaal aan de goede kant van de politielijn. Anyway, wat er allemaal gebeurd hebben jullie vast al op het nieuws gelezen - dit waren de winkelwagentjes van de AH die als blokkade waren opgeworpen.

Wat betreft de foto; ik zag dat stopbord en wist direct dat ik die in de compositie wilde verwerken. De politielijn op de andere helft van de foto zorgt denk ik voor een goede balans. Geschoten op ISO5000 wat zorgt voor wat korrelig resultaat, maar met 1/150 en f/1,4 is dat het beste wat ik kon. In zwart/wit is het denk ik nog steeds een goede foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8297/8010683913_3198669f31_z.jpg
Project-X Haren by npmeijer, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2012 03:14 ]

• ThAZiP
Toff schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 01:46:
Ik zeg het niet snel, maar deze hoort hier niet...
(oftewel: geen commentaar > showcase)
Bedoel je de mijne?

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

@Kasuras: Ik zou me niet druk maken om je ISO 5000. Dat geeft juist een passend 'gritty' effect aan het geheel. Je foto geeft mooi de grimmige situatie weer van gisteren. Het stopbord vind ik ook leuk, alleen wel jammer van dat andere bord voor de politie mensen.

@ThAZiP: Leuk te lezen dat je mijn foto mooi vindt! Ik snap niet dat je eerste foto van het Gardameer hebt gepost, terwijl je ook die tweede nog in je achterzak had zitten! Wow, wat een mooie plaat! Er zal vast wel wat op aan te merken en de één zou de foto 'zo' gemaakt en de ander weer een tikkeltje 'zus', maar niet doen. Gewoon genieten van het plaatje :) Mag van mij ook door naar Showcase.

@ed-oorklep: Bedankt voor het compliment en je mening! Doet me goed :)

@bobcom: Gave foto van de zon en het landschap zo! Ik deel wel de mening over het grauwe effect. Maar volgens mij was je foto ook als voorbeeld bedoeld voor mijn eerste foto. Ik snap wat je bedoeld met de zonnestralen. Ik heb ook nog ergens een foto waar de zon zo door de wolken schijnt (ga ik nog wel eens opzoeken), maar dat was ditmaal gewoon niet het geval. Vandaar dat ik de foto niet zodanig heb bewerkt alsof het wel zo was. Dat zou afbreuk doen aan de werkelijke situatie.

Bedankt nogmaals voor alle reacties, ook op de tweede foto. Wat die betreft zal ik nog eens gaan spelen met de voorgrond (meerdere geven hier kritiek op, dus het zal niet aan een donker ingestelde monitor liggen). Thuis ziet het er allemaal prima in balans uit en misschien is het nog de moeite waard om de benadrukken dat de zon al bijna 3 kwartier achter de horizon was verdwenen. Zo licht was het dus ook niet meer ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Major_ton op 22-09-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@thazip: Ten eerste toffe plaat ! Enige kritiek is misschien dat de steiger heel centraal staat in de foto, die had ik liever wat meer naar links onder gezien.

@kasuras: Die ruis / korrel maakt mij ook niet uit, de foto heeft wel een lekker grimmig sfeertje. Stopbord had een tikkeltje lichter gemogen.

Hier nog eentje van mij (ja weer van mijn dochter ;) ) maar wilde deze toch ook even hier plaatsen, ben benieuwd naar jullie mening, vond hem zelf wel leuk en die lens flare stoort me zelf niet eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8037/8015007558_043252f97a_z.jpg
IMG_59912 by Alex de Groot, on Flickr

Opstelling als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nbb2g4.jpg

Ik experimenteer er lekker op los met mijn nieuwe paraplu :)

[ Voor 3% gewijzigd door hypz op 23-09-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Mooie foto, de kleuren zijn erg sterk en de gezichtsuitdrukking doet het goed!
De flare is wel sterk aanwezig maar niet per se negatief, ik vind het wel iets toevoegen eigenlijk.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hypz, ik vind het echt een geweldige foto! Flare voegt idd wat toe! Je moet alleen effe kijken, de haren van het kindje achter zijn een beetje paars (CA?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Thanks,

Ik zie het zelf niet op mijn monitor, maar op 100% zie ik het wel wat inderdaad, zal wel een beetje CA zijn idd, nog ff wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Pak dan meteen het randje van de trui bij de nek mee ;) Daar valt de CA helemaal sterk op. En persoonlijk zou ik even een paar spot-removal-tjes doen op de stof-orbs (?) die bij de nek zweven.

Heb je de foto ook zo krap geschoten? (er kappen net wat haren rechts af en boven vind ik het net een paar pixels te krap)

Het is verder een hele leuke foto: erg "spannend" door de flare, kleuren en nabewerking :Y

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Hypz, mooie foto! Ik hou zelf niet echt van geflitste foto's maar deze kan ik zeker weten wel waarderen, vind dit wel een van de mooiste manieren om te flitsen zelf, die lensflare vind ik ook niet eens storend maar zonder zou nog wel iets mooier zijn geweest. De licht vlek/streep ding achtig iets vind ik wel juist wat toevoegen, érg gaaf ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Bedankt voor de positieve reacties :) _/-\o_

Hij is wel vrij krap geschoten, boven heb ik nog wel veel ruimte (origineel was in 3x2 natuurlijk), aan de rechterkant een heel klein beetje nog, ik zou dat plukje haar er nog net volledig op kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
hypz schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:02:
Hier nog eentje van mij (ja weer van mijn dochter ;) ) maar wilde deze toch ook even hier plaatsen, ben benieuwd naar jullie mening, vond hem zelf wel leuk en die lens flare stoort me zelf niet eigenlijk.

[afbeelding]
IMG_59912 by Alex de Groot, on Flickr

Opstelling als volgt:
[afbeelding]

Ik experimenteer er lekker op los met mijn nieuwe paraplu :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yR7EChnE0zTvkOOJ1ah1Mz9f/full.jpg
Als je het niet erg vind. Ik vond deze vergelijking wel leuk om te laten zien, ook voor jezelf. Zou je die andere foto nog steeds geplaatst hebben als je ze nu zo naast elkaar ziet? Die tweede foto is zoveel sfeervoller en doet zoveel meer recht aan je dochtertje. :)
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Haha,

Bijna eng, je zou haast zeggen dat het dezelfde foto was, die gelijkenis qua hoe ze zit lol :)
Verder helemaal met je eens ! En grappig dat het je opviel ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Haha, grappig inderdaad dat het zo op elkaar lijkt. Voordat ik de tekst las zat ik te bedenken hoe je dat in godsnaam zou hebben kunnen photoshoppen :P Maar je gaat met sprongen vooruit qua belichting in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@Major_ton
Mooie plaat, ik had alleen zelf wat meer detail op de steentjes gelegd. Maar zo is hij ook heerlijk om naar te kijken.

@Sargonaut
Heel mooi zo met die kleuren en bokeh gespeeld. Is dit iets wat je uit je camera hebt gehaald of flink hebt zitten fotosoepen?

@ThaZip
Mooie plaat kwam compositie, en tegenlicht. Jammer dat je alleen geen detail meer kunt terug zien in dat hout. Externe flitser had uitkomst kunnen zijn. Aan de andere kant had het weer die sfeer van dat tegenlicht kunnen belemmeren en had de foto zijn magie niet zoals nu kunnen hebben.

Bijdrage van mij:

Cityscape
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8445/8018841123_bcc54a426b_z.jpg

[ Voor 78% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-09-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Fijne foto, belichting is goed, de weg is mooi helder maar niet TE en de stad op de achtergrond is ook goed zichtbaar.
Mijn grootste commentaar is het grote zwarte vlak rechtsonder (en het gebouw daarboven). Die voegen eigenlijk niks toe aan het geheel en staan een beetje in de weg. Wellicht kun je nog wat spelen met compositie zodat de foto nog interessanter wordt.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik vind het vlak rechtsonder juist prima, omdat je daardoor het idee hebt dat je (zelf) op dat dak staat en over de stad uitkijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kats
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-04-2020
@ ThAZiP: Prachtige kleuren, heel mooi dat rustige water. Ook prachtig die schaduw van de zon die schijnt op de palen.
Wat me wel opvalt is de steen linksonder. Dat trekt de aandacht iets. Wellicht kun je dat weg "shoppen"?
@ hypz: Ten eerste, prachtige dochter heb je. ;) De kleuren zijn perfect. Haar ogen vallen mooi op!! Vind de flare niet storend, juist mooi. Echter het 'flare bolletje' boven haar oor trekt wel mn aandacht.

Mijn eigen foto.
Vorig jaar in juli gemaakt. Weet niet wat ik er nu van moet vinden. Wellicht is de compositie wat saai aangezien de molen in het midden staat en dat lelijke witte gebouw eraan vast staat. Ik vind in ieder geval de kleuren goed gelukt. Heb de foto van achter het gras van riet gemaakt zodat hij wat "spannender" werd.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8032/8020214126_14ebe40724.jpg
Windmill by Katin _, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ Kasuras: Ik vind het absoluut een goede impressie van hetgeen de media over de avond meldde. Beetje spooky. Enige wat mij opvalt is dat het lijkt alsof de foto recht gezet is op basis van de paal die in beeld staat. Als je echter naar het gebouw erachter kijkt zie je dat deze scheef staat. Ik ben daar een mierenneuker in hoor, maar verder absoluut geslaagde foto!

@ hypz: Hate it / love it. Dan heb ik niet over die kleine, fantastisch zo'n model!!! Ik ben het eens met een aantal mede tweakers dat de flare wat toevoegd, maar toch trekt mijn oog constant naar die hoek rechtsboven en de grote flare boven haar oortje. Ik vind de huidkleur, uitdrukking en scherpte wel erg goed gelukt. Maar, uiteindelijk maakt dit model je foto ;).

@ AyeAyeCaptain! Kicken plaat! Het stuk dak maakt voor mij de foto juist. Erg strak door de lekkere scherpte in de horizon en de lampen in de foto maken hem dynamisch. Erg mooi uitzicht over de stad, ja.. lekkere plaat!

@ kats: Lekker scherp, mooie kleuren en dito belichting. Toch vind ik de plaat wat te statisch. Het is jammer dat de molen niet draaide, dat was een absolute toevoeging op deze foto geweest. Hoewel ik het gras in perspectief ietsjes te hoog vindt. (Het lijkt zo bijna 4 meter hoog) en dat een beetje afleidend werkt vind ik het een aardige foto. Het witte gebouw noemde je zelf al ;)

Wederom een shot uit Italië. Beetje een experiment... Deze knul was druk bezig met avond vissen en hij liep me meermaals in de weg, totdat ie hier ging staan. Ik vind hem aardig gelukt, mede omdat je (beter op het grote formaat) zelfs zijn lijn nog ziet lopen... Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8042/8020893979_7019e57d57_z.jpgKlik voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Prachtig! Heel tof die beweging in de hengel, maar niet in de armen of lijn.

Fijne kleuren ook. Heb je daar nog iets aan gedaan of is het zo 'uit camera'?

Stikte het daar van de vliegjes trouwens? Of moet je je lenzen/sensor schoonmaken :D?

edit:
Enige puntje van kritiek (niet dat je er iets aan kan doen tijdens het foto nemen) is de "schoorsteen" op de rechter pilaar. Die verstoort de kadrering een beetje. Ik had die weggesoept, veel/moeilijk werk is dat niet bij deze foto.

[ Voor 33% gewijzigd door Twhomp op 24-09-2012 22:32 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Ik zie het nu ook inderdaad! Op de PC viel met me niet eens zo op. Vreemd met een Dell U2711... :) Ik zal er morgen naar kijken. Het zijn vliegjes en wat sprayrotzooimeuk op het UV filter denk ik. Hij komt voor 90% zo uit de camera. Beetje met de kleuren gespeeld en wat grotere plekjes weggehaald. Ik heb inderdaad naar dat ding op die pilaar gekeken, maar vond het niet heel storend eigenlijk. In ieder geval thanks voor je feedback!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hypz: goede belichting, emotie en ook de keuze voor een vierkant frame is een goede. Prima foto!

AyeAyeCaptain!: ik sluit me bij anderen aan dat ik het stuk van het dak rechtsonder wat vind afleiden. Daarnaast vind ik het eenvoudigweg niet zo'n interessante plaat - ik mis een primair onderwerp een beetje.

kats: goed dat je de foto nam terwijl het nog een beetje licht was en niet helemaal zwart; de blauwe lucht en het gele tungsten licht zorgt voor een aangenaam kleurenspel. Het gebouw rechts stoort me niet heel erg, de lijnen en de hoeveelheid licht zorgen er toch voor dat m'n ogen meer naar boven worden getrokken.

ThAZiP: mooie kleuren en een simpele compositie, dat waardeer ik altijd. Het is wat jammer dat de paal een deel van het silhouet van de visser blokkeert, deze had ik er liever los van gezien.

Nog eentje van mezelf van Project-X afgelopen vrijdag: vind de compositie zelf goed en de schaduwen zorgen voor onheilspellende sfeer, die er ook zeker hing. Ik twijfel er nog een beetje over of de politie-agenten verderop duidelijk genoeg te zien zijn.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8035/8011943460_966ff835b5_z.jpg
Project-X Haren B&W 4 by npmeijer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 01:11:

AyeAyeCaptain!: ik sluit me bij anderen aan dat ik het stuk van het dak rechtsonder wat vind afleiden. Daarnaast vind ik het eenvoudigweg niet zo'n interessante plaat - ik mis een primair onderwerp.
Welke anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Sibylle zei het ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
ooaoaoaaoh, ik ben meervoud :D O+ :>
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 01:11:
hypz: goede belichting, emotie en ook de keuze voor een vierkant frame is een goede. Prima foto!

AyeAyeCaptain!: ik sluit me bij anderen aan dat ik het stuk van het dak rechtsonder wat vind afleiden. Daarnaast vind ik het eenvoudigweg niet zo'n interessante plaat - ik mis een primair onderwerp een beetje.

kats: goed dat je de foto nam terwijl het nog een beetje licht was en niet helemaal zwart; de blauwe lucht en het gele tungsten licht zorgt voor een aangenaam kleurenspel. Het gebouw rechts stoort me niet heel erg, de lijnen en de hoeveelheid licht zorgen er toch voor dat m'n ogen meer naar boven worden getrokken.

ThAZiP: mooie kleuren en een simpele compositie, dat waardeer ik altijd. Het is wat jammer dat de paal een deel van het silhouet van de visser blokkeert, deze had ik er liever los van gezien.

Nog eentje van mezelf van Project-X afgelopen vrijdag: vind de compositie zelf goed en de schaduwen zorgen voor onheilspellende sfeer, die er ook zeker hing. Ik twijfel er nog een beetje over of de politie-agenten verderop duidelijk genoeg te zien zijn.

[afbeelding]
Project-X Haren B&W 4 by npmeijer, on Flickr
Dit vind ik een erg fijne foto, de sfeer is inderdaad onheilspellend en het zwart wit doet het goed! Eigenlijk maar één opmerking (en daar kun jij verder weinig mee). Achter de link man/jongen zit nog een andere verstopt, nog fijner geweest als hij ook in het rijtje had gestaan :)
d:)b

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hypz: Erg mooie foto, cute. Ik was benieuwd hoe de foto er uitzag zonder die streep van de lensflare over het voorhoofd, en heb gisteravond even zitten experimenteren met een kleine beetje extra blur, om de foto wat zachter te maken. Verder ook Z/W gemaakt en wat vignettering toegevoegd. Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i1044.photobucket.com/albums/b444/sargonaut/nig2bp9v.jpg

@AyeAyeCaptain!: Leuk die lichtstrepen over de weg vanuit die poortjes, een of meerdere vliegtuigstrepen erbij had wel cool geweest.
Had bij mijn vorige foto de toning aangepast, vignettering toegevoegd en het druppeltje plaatselijk verscherpt. Hier het onbewerkte origineel ter vergelijking:

@kats: Ik stoor me eerder aan dat rode bestelbusje, dan aan het witte gebouw. Omdat het gebouw aan de molen vast zit, had ik er eventueel wel meer van willen zien.

@ThAZiP: Vind net als Kasuras dat het zonde is dat het silhouet van de visser niet los staat. Mooi dat je de net uitgeworpen lijn erbij op hebt staan, vraag me af of dat onder andere lichtomstandigheden ook gelukt zou zijn.

@Kasuras: Vind de kleurenversie beter, omdat je dan de politie op de achtergrond duidelijker ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
@ThAZiP: (sunset) Fijne plaat, alleen bij de grote versie is er eigenlijk niets dat echt scherp is. En een hoop ruis.

@hypz, ik vind de flare iets toevoegen aan de plaat.

@Kasuras:(project x foto 1) zou je deze recht kunnen zetten? voor mijn gevoel staat rechts lager dan links.

Paar dagen getwijfeld of dit nu de beste foto is.
Op een of andere manier heb ik het gevoel dat er iets mist.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8297/7987865802_52994f312d_n_d.jpg

Eigen commentaar:
- balen van de onscherpte, maar het was kiezen voor ruis of onscherpte.
- deur lijkt iets te hellen.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ Kasuras: Bedankt voor je commentaar! Een los silhouet was inderdaad een beter geweest alleen lieten de omstandigheden (de positie waar hij stond) dat niet toe. Wat jouw plaat betreft, pakt de sfeer erg goed. Ik vind de ruis wat toevoegen, plaat lijkt alleen wat scheef te staan. Het schaduwspel van de vier personen vind ik erg gaaf vastgelegd.

@ Sargonaut: Bedankt voor je commentaar! Ik vind het origineel beter. Persoonlijk houd ik meer van een donkerdere z/w omzetting. Door de hoeveel vignet vind ik het gedeelte om scherp naar te kijken nu te klein.

@ Jewest: Bedankt voor je commentaar! De sunset heeft volgens mij de steiger aardig scherp en bij de visser is het silhouet scherp. Wat de ruis betreft, lijkt me redelijk logisch op 100% resolutie van 4928 x 3264. Wat jouw shot betreft... Mijn vraag is eigenlijk, waar kijk ik naar? Het licht valt mooi op het onderwerp en de textuur is goed te zien, echter vind ik de foto wat te donker en kan ik niet achterhalen waarnaar ik kijk. Klein ander puntje, ik vind de grootte van je sig en het contrast ermee in de foto wat te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThAZiP schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:24:
Ik vind het origineel beter. Persoonlijk houd ik meer van een donkerdere z/w omzetting. Door de hoeveel vignet vind ik het gedeelte om scherp naar te kijken nu te klein.
Ben ook wat voorzichtig geweest met het toevoegen van zwarte tinten, omdat de pupil anders te zwart werd voor m'n gevoel. Wat ik wel iets minder vind is dat het zwart/wit in photoshop mooier overkomt, dan wanneer ik het opsla als jpg. Alsof er dan iets van een groenige waas overheen komt.

@Jewest: Interessante foto, dacht eerst dat je die helm van thuis had meegenomen, maar las op flickr dat je de foto in een bunker in Italie hebt gemaakt. Vind de helm er wel een beetje 'voor de foto opgehangen' uit zien. Kan me niet voorstellen dat dat ding daar al vanaf de 1ste WO zo hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Sargonaut:

Ik vind het een mooie zwart wit bewerking wel, en een witte vignetting vind ik bijna nooit mooi, maar past hier wel goed. Had hem zelf ook al even in zwart wit geprobeert, maar dan een wat donkerdere setting en dat vond ik ik niet echt mooi bij deze foto, maar zoals jij hem nu gedaan hebt vind ik wel erg mooi. Ga vanavond eens kijken of ik er ook zoiets van kan maken nog qua ZW bewerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:57:
Kan me niet voorstellen dat dat ding daar al vanaf de 1ste WO zo hangt.
Lijkt me ook eerder een WO2 helm + bunker.

@Jewest: Op zich een mooie sfeervolle plaat die het goed doet om een bepaalde sfeer over te brengen, maar zelf een duidelijk onderwerp of lijnenspel mist om het oog de foto in te leiden/vast te houden. Zou het denk ik goed doen in een reeks over hetzelfde onderwerp (WO2), maar mist inderdaad iets om de aandacht vast te houden.

Persoonlijk vind ik het wel een fijne foto, trouwens. Hou zelf wel een beetje van dit soort sfeer dingen (en heb zelf ook vaak problemen met dit soort foto's met dat ze iets lijken te missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
@ThAZiP, het was in een bunker onder een "kasteel/landhuis" in de buurt van Triëst.
Ik heb met meer licht zitten spelen, maar dan valt gevoelsmatig het "drama" effect weg en wordt het een vakantie pic van een helm.(Wat het ook is bij de weg).

@Sargonaut: de opmaak met de deur was onderdeel van een tentoonstelling. Ik heb de foto genomen achter een groot metalen hek. Dus veel ruimte om de foto anders te nemen was er helaas niet.

@henkie196: Helaas was dit het enige "interessante" foto object. Toen ik het zag had ik deze sfeer al in mijn hoofd zitten. De rest van de tentoonstelling was meer vakantie foto waardig.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCeNaRy514
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
@ AyeAyeCaptain!: Leuk vastgelegd van het in- en uitrijden :)

@ThAZiP: Leuk moment vast gelegd. Ook (zoals al gezegd) de beweging in enkel de hengel en de lijn :)

@Kasuras: Vet! Enkel spijtig van de vele ruis :(

Eentje van mij :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8172/8023332670_b525618ae4_z.jpg
IMG_9169 by Robin Reekmans, on Flickr

Vind deze gewoon super leuk wegens de mengeling van symmetrie en asymmetrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ MeRCeNaRy514: Waarom in portrait en niet in landscape?
Pagina: 1 ... 64 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)