Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.957 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik stoor mij aan de overbelichte delen (hoewel dit ook door overmatig contrast kan komen). Zie bijvoorbeeld de stemknopjes, de vingers en een klein beetje het voorhoofd. Persoonlijk vind ik het een snapshot die je met photoshop wilde "redden" (nofi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
Aloys schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:04:
Ik stoor mij aan de overbelichte delen (hoewel dit ook door overmatig contrast kan komen). Zie bijvoorbeeld de stemknopjes, de vingers en een klein beetje het voorhoofd. Persoonlijk vind ik het een snapshot die je met photoshop wilde "redden" (nofi).
Ok bedankt, het overbelichte is inderdaad pas na nabewerking gekomen, was me zelf niet meer opgevallen eigenlijk tot je het zei, misschien iets te fanatiek geweest en de details uit het oog verloren denk ik.

Het is niet een foto die ik heb proberen te redden ofzo in photoshop, maar ik vond dit wel bij de foto passen eigenlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door hypz op 12-11-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
@Sargonaut
Onderwerp: leuk gekozen, huizen zien er interessant uit.
Compositie: prima, alleen loopt het dak links buiten beeld. Rechts zie je nog wel de rode dakpannen, als dat links ook zo zou zijn is er wellicht meer evenwicht in de foto.
Kleur: prima, zo'n foto is wellicht mooier in de ochtend / avond als de lucht wat dramatischere kleuren aanneemt.

@Encarta
Onderwerp: zonsondergang, natuurlijk altijd interessant.
Compositie: zoals je al aangeeft vind ik ook de donkere wolken links afleiden. Het komt zo wat rommelig over op mij.
Kleur: prima, maar heb je wat vignetting toegevoegd in de hoek rechtsboven?

@hypz
Onderwerp: prima!
Compositie: de foto is wat krap, de gitaar valt ook buiten beeld. Omdat de foto op dezelfde hoogte is gemaakt als onderwerp blijf je vrij neutraal. Ik zou het interessanter hebben gevonden om een lager of hoger standpunt te nemen. Omdat de gitaar van links naar rechts in beeld loopt wordt de foto bovendien erg 'plat'. Als je iets om het onderwerp heen draait steekt deze meer van achter naar voren en krijg je dus diepte in de foto. Tot slot vind ik het fijn als je contact kan maken met de persoon op de foto of dat ze zelf ergens contact mee maken. Dat mis ik hier, want ik zie geen ogen en uit zijn houding zie ik zelf ook weinig 'drama' komen. Wellicht zou een close - up van zijn gezicht hier beter zijn, maar de gitaarhals onscherp op de voorgrond oid.
Kleur: prima

Sinterklaas in Dedemsvaart:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14254278/2011-11-12_sinterklaas-dedemsvaart_0021_LQ.jpg
Groot!

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Maarten L: Bedankt. :) Maar helaas ben ik niet degene die deze foto heeft gemaakt. Die credits gaan naar Amras, een paar berichtjes naar boven. Ik heb de foto alleen maar bijgewerkt. ;)

@jouw foto: Leuk moment, mooie foto. Je zou de paars geklede zwarte pieten rechts er vanaf kunnen croppen, zodat de compositie van de sint met het kind wat centraler wordt.

@hypz: Vind de afgekapte gitaar en de bewogen vingers wat minder.

@Encarta: Mooie zonsondergang. Jammer dat die oplopende bomenrij aan de linkerkant zo dicht bij de zon zit, anders kon je die er nog vanaf croppen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
@Encarta

Nice capture! Wat je zelf misschien al voorstelt, een crop is geen slecht idee, persoonlijk zou ik eerder voor een crop gaan dan voor het geheel omdat er dan meer nadruk ligt op de zonsondergang. Het schaduw aan de onderzijde leidt mij nog teveel af. Voor de rest mooie kleuren!

@Hypz

Ok compositie, jammer van de photoshop effecten achteraf waardoor er wat details verloren zijn gegaan. De zwarttinten zijn net iets te zwart en de highlights zijn een beetje storen. Had liever een goed verlichte foto gezien die misschien wat 'normaler' en 'onorgineler' is.

@MaartenL

Perfect moment op de foto :) Technisch geen storende elementen? Misschien een crop zodat de rechterkant en onderzijde er vanaf vallen omdat de nadruk hier tussen 2 onderwerpen gaan die linksboven/centraal in de foto staan.

Hierbij mijn bijdrage aan het topic. Foto was iets onderbelicht, maar met wat kleine aanpassingen in Aperture vind ik het een redelijk geslaagde foto. Belichting omhoog gegooid, schaduwen iets lichter en verder zo gelaten. Wilde een schilderachtige foto benaderen met genoeg details om er in te staren na het bezoeken van een expositie in het Fotografie Museum in Copenhagen van Gregory Crewdson. Zie het als inspiratie voor deze foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6033/6340912277_9e7f19fed6_z.jpg
P1140812 by k5O52, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:21

Polariteit

Fietsende fotografeur

@k5052: Nette plaat. De lucht had denk ik wel wat dreigender gemogen, en de voorgrond wat lichter. verder erg leuke compo.

@MaartenL: Mooie kleuren. Ik vind de scherpte niet zo geweldig, de sinterklaas lijkt op zijn kop niet scherp; terwijl hij (bij mij iig) wel de meeste aandacht trekt.

@hypz: leuke foto idd, al oogt hij wel wat krap. Wellicht boven zijn hoofd en links wat extra ruimte 'kweken' met fotoshop. Ook zou ik dan gelijk dat tafeltje rechts even wegsoepen.

@encarta: De lucht is erg gaaf, voorgrond vind ik te veel zwart en niet al te spannend.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6056/6337924066_f9ec75c078_z.jpg
The dream... by Marcel Tuit, on Flickr

Kleuren zijn eigenlijk bijna zo uit de camera gekomen. Polafilter+mist+licht van voren geeft leuke effecten.
In nabewerking wel even wat 'rommeltjes' in het water weggesnoept.

Enige waar ik een beetje van baal is dat er recht achter de boom nog rietplukken staan, voor het mooie had de boom 'vrij' moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Polariteit op 14-11-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moustache
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-03 08:41
@Maarten L: mooi gekozen moment, goede sfeer, zeer dudielijk wat het onderwerp is. Technisch aan de mindere kant. oogt onscherp.

@k5052: ik hou van dit soort foto's. Het onderste deel vind ik prachtig, de lucht is erg saai.

@marceltuit: Mooi. Het voelt alsof ik er zelf loop. Een aantal seconde blijven kijken en je loopt in de foto. Goed gedaan.

Sinds een aantal weken ben ik weer aan het spelen met mijn analoge Minolta X-700 met een prime 50mm.Dit om mezelf meer te dwingen over composities, kleuren en licht na te denken voordat ik afdruk. Het helpt mij erg bij het "kijken naar het plaatje".

Hieronder één van de resultaten. In Lightroom alleen een beetje vignette toegevoegd. Persoonlijk ben ik erg tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6116/6334680544_5338874aa1_z.jpg
Boring books by Rick Meulendijks, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syith
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-09 07:41
Amras schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:57:
@Sargonaut: stuk beter qua compositie! Bokeh is nog iets onrustig, maar verder een leuke plaat.
@Jo-hannes: erg leuk met die schaduw zo, poging geslaagd wat mij betreft :)

Van mij nog een plaat die ik m'n vakantie geschoten heb: een plein in het stadje Stari Grad, wat op het Kroatische eiland Hvar ligt. Ik vond het een leuk plein met die gekleurde luikjes. Over de lucht twijfel ik nog wat, waar die bij de vorige foto misschien iets dreigender had gekund, ben ik hier misschien wat doorgeschoten.

[afbeelding]
Vind de compositie niet heel erg sterk, net als het kleurgebruik. De foto oogt heel rommelig, omdat er 3 soorten lijnen inzitten. Aan de onderkant is het sterk geometrisch, daarboven (de huizen) zijn al iets rommeliger (die het op een foto goed doen), en daarboven het sterk organische lijnenspel van de wolken. Persoonlijk had ik de plaat zwart-wit gemaakt, met een groot contrast voor een spannende wolkenlucht. Ik zal vanmiddag eens knutselen aan je plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syith
Sinds een aantal weken ben ik weer aan het spelen met mijn analoge Minolta X-700 met een prime 50mm.Dit om mezelf meer te dwingen over composities, kleuren en licht na te denken voordat ik afdruk. Het helpt mij erg bij het "kijken naar het plaatje".

Hieronder één van de resultaten. In Lightroom alleen een beetje vignette toegevoegd. Persoonlijk ben ik erg tevreden.

[afbeelding]
Boring books by Rick Meulendijks, on Flickr
[/quote]

Ik had de foto iets meer gecropt, zodat het kunstwerk op de achtergrond er niet opstaat, verder iets teveel vignette. Maar voor de rest een erg leuke foto! Het grote houtoppervlak achter het hoofd van de kat, maakt de foto alleen maar spannender, vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@k5052
Mooie foto, mooi moment maar een beetje weinig contrast en kleur waardoor het wat sfeerloos overkomt. Maar dat is mijn persoonlijke mening (as always).

@marceltuit
Mooi maar waarom zo gecropt? Ik had graag wat meer lucht er bij gezien ;)

@Moustache
Prachtig gespeeld met de scherpte diepte! Alleen de bokeh is wat onrustig en pixelig, komt dit door een hoge ISO of of door de jpeg compressie? Bovendien vind ik de vignettering wat te nadrukkelijk aanwezig bij deze foto en leid je naar het midden terwijl het onderwerp rechts bovenin zit!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 20:15
@marceltuit: Mooie kleuren! Misschien had ik de boom wat verder beneden in de foto gezet en wat meer lucht erboven. Wel een tegenvaller dat je niet even het water in bent gegaan om het riet direct achter de boom te verwijderen. ;) Serieus: het is inderdaad jammer, maar ik vind het slechts een klein minpuntje.

@Moustache: De kat staat er erg fraai op. De ruis vind ik ook wat minder en dat geldt eigenlijk ook voor de vignettering. Verder een geslaagde foto hoor.
syith schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:03:
[...]
Vind de compositie niet heel erg sterk, net als het kleurgebruik. De foto oogt heel rommelig, omdat er 3 soorten lijnen inzitten. Aan de onderkant is het sterk geometrisch, daarboven (de huizen) zijn al iets rommeliger (die het op een foto goed doen), en daarboven het sterk organische lijnenspel van de wolken. Persoonlijk had ik de plaat zwart-wit gemaakt, met een groot contrast voor een spannende wolkenlucht. Ik zal vanmiddag eens knutselen aan je plaat.
Het probleem is natuurlijk dat ik aan die lijnen natuurlijk weinig kan veranderen, het zag er nu eenmaal zou uit. Wat had je graag anders gezien aan de compositie? Een ruimere foto? Meer of minder lucht/plein? Ik waardeer uiteraard je kritiek, maar ik zou graag horen hoe ik het de volgende keer beter kan doen. :)

Een mooie foto uit de camera perfectioneren met Lightroom vind ik nog erg lastig. Ik doe de standaardbewerking om wat meer contrast te creëren en de kleuren wat levendiger te maken, maar de mate waarin ik dit doe is al een beetje gokken. Ik leer gelukkig van jullie commentaren hier en ook zeker van jullie pogingen om mijn foto te verbeteren. Ik ben daarom erg benieuwd naar je resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syith
Hier een foto van mijn kant, geschoten met m'n D7000 en sigma 8-16 bij Kinderdijk. Was niet tevreden over de foto in kleur, dus heb ik de foto z/w gemaakt. Vignette heb ik een klein beetje vergroot, dat is eigenlijk ook het enige wat ik heb aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6031/6296281060_fa882aae41_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Thanks heren voor de comments. Ik heb bewust voor de vierkante crop gekozen, vind ik wel mooi in deze compositie.

Meer lucht erbij gaat niet meer helaas, crop zit al tegen de bovenrand aan. Buiten dat, zo interressant is de lucht niet imo. of bedoelen jullie te zeggen dat er gewoon te weinig ruimte boven de boom zit?

Iets van de voorgrond af heb ik zitten overwegne, maar dan was de vierkante krop niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

marceltuit schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:07:
Thanks heren voor de comments. Ik heb bewust voor de vierkante crop gekozen, vind ik wel mooi in deze compositie.

Meer lucht erbij gaat niet meer helaas, crop zit al tegen de bovenrand aan. Buiten dat, zo interressant is de lucht niet imo. of bedoelen jullie te zeggen dat er gewoon te weinig ruimte boven de boom zit?

Iets van de voorgrond af heb ik zitten overwegne, maar dan was de vierkante krop niet meer mogelijk.
Dat bedoel ik inderdaad te zeggen, ook al is er in de lucht niet veel te zien het kan toch wat toevoegen aan de foto ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Marcel: Mooie plaat en ik vind de kadering ook wel ok. Mocht je toch meer lucht erbij willen, dan fake je toch wat achtergrond. Werkte bij mijn vogel ook prima :*)

@Moustache: Mooi alleen poster links er inderdaad liever afcroppen en de vignetering had wel wat minder gemogen.

@syith: fraai alleen ook hier iets te ver doorgeschoten met de vignetering. Less is more in dit geval. Ook staat de molen wel erg in het midden terwijl er links niks spannends gebeurt. Ik denk dat als je er links een flink stuk vanaf knipt, de compositie er stukken op vooruit gaat.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moustache
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-03 08:41
Bedankt voor de commentaren. Ik ga eens kijken wat er met de foto gebeurt als ik jullie aanwijzingen erin verwerk.

@sys64738: een poster??!! Daar hangt dus gewoon een Herman Brood aan de muur hoor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 21:46
@marceltuit: mooie plaat en mooie kleuren, meestal is de lucht snel grauw met een beetje mist.

@Syith: Ik zou hem ook wat anders hebben gecropt, de linkerkant is minder interessant. Verder misschien proberen om de witte stipjes in het water wat weg te werken, zodat hij helemaal egaal is.

Hierbij een foto van mij gemaakt bij kasteel Twickel:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6053/6343995515_8f8b8db094_z.jpg

ik heb zitten twijfelen over hoe deze foto te bewerken, bijv. zwart-wit maar ik denk dat hij zo toch het mooiste is. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door zxcvb op 16-11-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ten eerste bedankt voor jullie op en aanmerkingen op m'n vorige foto,

@zxcvb: Mooie plaat, en mooi perfect symmetrisch, ik zou hem zelf niet zwart wit doen, maar misschien is het wel leuk nog wat met de kleuren te spelen

@syith: Ook heel mooi, mooie reflectie. Ik zou zelf misschien alleen misschien een stuk van de linker kant afcroppen zodat de molen wat meer naar links komt ipv net iets van het midden.

@marceltuit: Geweldige foto, en prachtige kleuren. Verder valt er eigenlijk niet veel op aan te marken. Was nog iets mooier geweest inderdaad als dat riet niet achter die boom zat, maargoed je kan niet alles hebben :). Vooral mooi dat de mist mooi subtiel maar wel goed zichtbaar aanwezig is.

Hier nog een bijdrage van mij, nog een keer een portret, daar wil ik me namelijk wat meer op gaan richten, dus ik hoor graag jullie commentaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6056/6342007990_3d4f4718e0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@zxcvb, mooi maar niet bijzonder. Aardig wat CA in de boom en rond de randen van het dak bovendien zit er een behoorlijke magenta zweem overheen. Ik raad aan ook een lens correctie uit te voeren, er zit ook aardig wat vervorming in.

@hypz, prachtige foto, kleuren passen er uitstekent bij en geven er een mooie sfeer aan. Ook een prettige scherptediepte!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sys64738: ja dat is idd ook een optie :D

@zxcvb: klopt, alleen was de mist niet zo heel dicht dus de lucht was nog te zien.

Jou plaat is wel nice, alleen de lucht vind ik niet zo geslaagd qua kleur. gebouw is qua kleuren wel erg mooi.

@hypz: Mooi portret met mooi kleuren. Armpje van het kind vind ik te dicht tegen de onderkant zitten. Ook zou voor het mooie de hand van de vrouw iets onscherper moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

@ZXCVB: mooi symmetrisch, I like.

@hypz: lijkt op mijn scherm iets tegen het onderbelichte aan te zitten aan de rechterkant van het gezichtje, leuke foto, beetje angstig koppie trekt de kleine...

Ik schiet eigenlijk nooit iets vliegends maar vandaag een uitzondering. Een tweetal Chinooks kwam een Dropping oefenen vlak bij mijn huis... Had het net op tijd door om de telelens op me body te draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.patrickbongers.nl/wordpress/wp-content/uploads/2011/11/20111115-PERSOONLIJK-DSC_6357.jpg

Van uit mijn kant de kritiek:
Lelijke kabel die door de foto loopt (was niet zichtbaar in de viewfinder helaas :(!), Zelfde geldt voor het vliegtuig (die zag ik wel maar kon ik gezien de ruimte weinig aan veranderen). Als ik iets meer wide-open had geschoten (ipv f5.6) zou de kabel vrijwel onzichtbaar zijn denk ik...

Verder wel een leuke en andere shot dan je gebruikelijk ziet van een Chinook.

[ Voor 5% gewijzigd door Pat-Juh op 15-11-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Die kabel en vliegtuig zijn zo weggepoetst :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:53

Bonbridge

35-85

@zxcvb, Naar mijn gevoel hangt hij wat naar rechts toe. De paden die daar liggen zijn mooi, maar ik vind het gebouw van zichzelf niet zo mooi. De buitenste delen zijn forser als het middendeel dat komt wat raar over op deze foto. Ik vind het gebouw gewoon niet boeiend genoeg. Maar misschien zeur ik als toekomstig architect ;)

@hypz, Mooie foto, het zet een lekker ouderwets sfeertje neer met die kleuren. Ook mooi dat beide armen het einden van het beeld weergeeft! Nice!

Eentje van mij, die ik naast een beetje witte vignitting niet heb aangepast in lightroom

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6211/6309822110_4498260ed4.jpg
Tour by MerijnG, on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 00:55
Bonbridge: wel lekker, al mag hij misschien iets verzadigder voor wat meer punch.

Ikzelf ben vorige week met de mist de uiterwaarden ingegaan. Mist geeft altijd een fijne sfeer, je voelt je redelijk geisoleerd. Foto/toning is dan ook enigszins geinspireerd op een film waarin dat gevoel opgeroepen word in een scene:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6226/6348100194_3168e3c174_z.jpg
IMG_6972 by Wave / Particle / Pixel, on Flickr

[ Voor 2% gewijzigd door WhiskyPhreak op 15-11-2011 23:53 . Reden: dat gekloot met flickr en een foto replacen maar wel een andere URL aanmaken :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

"This photo is currently unavailable"... Ik vind hem iets te overbelicht :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Neej, high-key toch! :P

Als je erop klinkt kan je 'em wel zien, dus bij deze mijn commentaar: Ik vind de foto een prima uitstraling hebben, kleurtjes zijn fijn. Eerste wat mij stoort is de boomstronk(?) links naast de boom. Verder is 'ie misschien een beetje krap, maar als er meer boven/onder op stond, dan valt waarschijnlijk de doorkijk in het midden weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Met Aloys hier boven eens,

Ook vind ik hem voor zo'n lichte foto wel erg weinig kleur hebben, dan is hij met meer kleur of veel minder kleur wat mooier, ik weet niet wat het precies is maar het mist wat sfeer maar wel mooi geschoten verder ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ventieldopje op 15-11-2011 19:19 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zxcvb schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:39:
@marceltuit: mooie plaat en mooie kleuren, meestal is de lucht snel grauw met een beetje mist.

@Syith: Ik zou hem ook wat anders hebben gecropt, de linkerkant is minder interessant. Verder misschien proberen om de witte stipjes in het water wat weg te werken, zodat hij helemaal egaal is.

Hierbij een foto van mij gemaakt bij kasteel Twickel:
[afbeelding]

ik heb zitten twijfelen over hoe deze foto te bewerken, bijv. zwart-wit maar ik denk dat hij zo toch het mooiste is. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik weet het niet zo, hij staat er qua compositie wel ok op.. Als je in Nederland in herfst en winter schiet zijn de kleuren van de foto's vaak erg dof en saai doordat de zon nauwelijks doordringt. Ik fotografeer al een jaar in Turkije waar het altijd zonnig is met levendige kleuren en ben terug in Nederland voor anderhalve week en had gisteren een paar gemaakt en omdat het buiten zo grijs is. Ik dacht "wat is nu eigenlijk het nut van kleur hier?". Het is al bijna zwart / wit met een lelijke lucht, dan kunnen die laatste kleuren er ook wel uit.

maar ik denk wel meer...denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 21:46
@Beathoven: Daar heb je wel een beetje gelijk in. Ik moet ook eerlijk toegeven dat er behoorlijk aan de foto gesleuteld is voordat hij deze kleuren had. Het was die dag behoorlijk koud en grijs.

ik heb overigens nog een paar foto's gemaakt bij kasteel twickel:
http://www.flickr.com/pho...3/sets/72157628010389977/

[ Voor 27% gewijzigd door zxcvb op 15-11-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:21:
[...]

Ik weet het niet zo, hij staat er qua compositie wel ok op.. Als je in Nederland in herfst en winter schiet zijn de kleuren van de foto's vaak erg dof en saai doordat de zon nauwelijks doordringt. Ik fotografeer al een jaar in Turkije waar het altijd zonnig is met levendige kleuren en ben terug in Nederland voor anderhalve week en had gisteren een paar gemaakt en omdat het buiten zo grijs is. Ik dacht "wat is nu eigenlijk het nut van kleur hier?". Het is al bijna zwart / wit met een lelijke lucht, dan kunnen die laatste kleuren er ook wel uit.

maar ik denk wel meer...denk ik
Het saturation en vibrance slidertje kunnen allebij twee kanten op he ;) Je kunt er ook voor kiezen om met split-toning een mooie lichtinval te maken (zowel bij kleur als z/w mooi vaak).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@syith: Goeie compositie, foto is wel wat aan de donkere kant.
@zxcvb: Iets te verzadigd, en ik denk dat ik het bakstenen randje aan de onderkant er af zou croppen.
@hypz: Nette foto, iets te laaghoog/dichtbij ivm het armpje.
@Pat-Juh: Vet. :) De 'troep' eromheen heeft wel iets, alleen een blauwe lucht is ook maar saai.
@Bonbridge: Leuke foto, netjes gedaan. :)
@WhiskyPhreak: Mooi, vind het alleen wel zonde dat je het blauwe touw aan het hek links, en het blauwe 'zeil' naast het schuurtje op de achtergrond, niet even weggepoetst hebt.

Begin vorige maand, ochtendmist op de Ginkelse heide. Foto is niet gecropt. Beetje verzadiging toegevoegd, maar niet veel, het was in het echt ook zo 'candy' roze. :

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6231/6347848556_8435441567_z.jpg
Candyland by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyHend
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:31
@ WhiskyPhreak: Mooi bewerkt, geeft een leuke sfeer.
@ Sargonaut: Mooie kleuren, de mist geeft een mooi gevoel van diepte, heb je enig idee wat die horizontale streep voor de bomenrij is?

Afgelopen zondagochtend genomen in het Bieslandse bos (ten oosten van Delft). Het kostte wel veel moeite om geen oranje hardlopers op de foto's te krijgen. }:O

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6113/6350150406_a5ee3423d3_z.jpg
Winter fog by HyHend, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
HyHend schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:11:
@ Sargonaut: Mooie kleuren, de mist geeft een mooi gevoel van diepte, heb je enig idee wat die horizontale streep voor de bomenrij is?
Dat is ook mist, maar dan een dun laagje op een wat grotere hoogte.

@Sargonaut: Mooie zachte kleuren, het extra laagje mist is een grote plus voor deze plaat imo.
@HyHend: Ik zie niet veel van de mist eigenlijk. Ik weet niet of het mogelijk was om de bomenrij wat meer in de lengte te fotograferen zodat de bomen langzaam in de mist verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@HyHend: Idee is leuk, maar de uitvoering vind ik wat minder. De dieptewerking vind ik niet echt over komen.
Ook lijken de bomen achterover te kantelen. volgens mij heb je groothoek gebruikt en de foto schuin omhoog genomen?

@sargonaut: toffe plaat, mooi zeg! Superkleuren, en die miststreep is erg nice. Eigenlijk had er voor het mooie iets meer hoog/laag-verloop in de voorgrond moeten zitten.

@Whiskeyphreak: leuk idee, maar ik zie te weinig op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Sargonaut, mooi maar ik ben niet echt fan van roze :+
@HyHend, vind hem veel te krap genomen, het kleine stukje boom links boven en het hekje storen mij nogal. Bovendien vind ik de mist hier niet zo veel toevoegen en is het alleen zichtbaar op de achtergrond, het is mooier imo als het hoofd onderwerp ook wat verdwijnt is in de mist.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyHend
marceltuit schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:25:
@HyHend: Idee is leuk, maar de uitvoering vind ik wat minder. De dieptewerking vind ik niet echt over komen.
Ook lijken de bomen achterover te kantelen. volgens mij heb je groothoek gebruikt en de foto schuin omhoog genomen?
Klopt, ik stond inderdaad redelijk dichtbij de bomen, wel leuk dat je dat zo ziet.
Ventieldopje schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:37:
@HyHend, vind hem veel te krap genomen, het kleine stukje boom links boven en het hekje storen mij nogal. Bovendien vind ik de mist hier niet zo veel toevoegen en is het alleen zichtbaar op de achtergrond, het is mooier imo als het hoofd onderwerp ook wat verdwijnt is in de mist.
Klopt, als de boom zelf ook in de mist verdween was het zeker mooier geweest.

Verder ben ik nog een fotografienoob (net een paar maanden mijn eerste dslr in bezit), ik hoop nog beter te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. :)

@HyHend: Die streep was inderdaad mist. ;) Jammer dat je bij jouw foto niet wat meer bomen hebt meegepakt op de achtergrond. Dan had je waarschijnlijk het mist-effect wel wat duidelijker gezien. Vind de mist bij de andere foto op Flickr een stuk beter overkomen. :)

Nog een van diezelfde ochtend. De mist begon aan de onderkant van de foto voor een deel al te verdwijnen, waardoor er op de voorgrond een donkere plek zat. Die heb ik maar vanaf gecropt, dit is ongeveer 1/3 van het origineel. :

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6093/6350281688_9406bcf344_z.jpg
Candyland 2 by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Sargonaut, Vind deze 2e mooier. De boom staat wat geisoleerder en de mist vind ik ook mooier. Bij beide vind ik het mooi dat de onder- en bovenkant van de foto roze zijn en naar het midden geleidelijk blauwer wordt.

@ HyHend, Ik had hem ook dwars genomen. Jammer van het hek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Sargonaut, dit is een betere plaat je, zal ook niet misstaan in zwart-wit denk ik zo. Toch vind ik het een klein minpuntje dat deze in portret genomen is, in landschap zou hij mooier zijn denk ik mits de boom dan nog steeds geisoleerd staat.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@sargonaut: Wow mooie sfeer hoor in de plaat, de laatste die je plaatste vind ik het mooist. Landscape was denk ik ook nog mooier geweest, maar verder mooie kleuren, en mooi die mist op verschillende hoogtes.

@HyHend: Opzich heel mooi, had het alleen zoals al gezegd in landscape mooier gevonden en dan zonder hek, maargoed die staat daar nou eenmaal he ;-). Verder wel een mooie plaat.

@WhiskyPhreak: Ik denk dat een iets ander standpunt misschien mooier geweest was dat je beide bomen precies links en rechts gehad had en dan over het hekje heen het weiland in kijkt. Aan de andere kant was er misschien weer niet veel te zien in dat weiland, maar de symetrie van aan beide kanten een boom waar je tussendoor kijkt had mij wel mooi geleken.

Verder bedankt voor de positiefe reacties op mijn laatste foto, ik heb deze zelf in 20x30 besteld om op te hangen. (Het is mijn vrouw en dochter dus dat maakt het voor mij al extra mooi weer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

idd betere foto. Maar ik zou toch wat van de bovenkant wegcroppen. Je hebt nu wel veel lucht zeg maar....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Deathchant schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:28:
idd betere foto. Maar ik zou toch wat van de bovenkant wegcroppen. Je hebt nu wel veel lucht zeg maar....
MAAR niet teveel : Heeft wel wat dat 2x roze en paars in het midden :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Deathchant schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:28:
Ik zie wat je bedoelt maar de plaat is wel zeer gebalanceerd zo. Compositie ook toppie imo. als er gecropped wordt, dan van boven -en- onder.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ROFLASTC schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:26:
[...]

Ik zie wat je bedoelt maar de plaat is wel zeer gebalanceerd zo. Compositie ook toppie imo. als er gecropped wordt, dan van boven -en- onder.
... dan zie je dus bijna de boom niet meer? Nee ik denk dat hij landschap beter uit de verf was gekomen ;) Dit is veel te veel lucht imo ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 15:19

iew

What the...?!

Hallo beste mensen,

Ik ben sinds een half jaartje begonnen met fotograferen, tenminste dat is nu nog plaatjes schieten en ik heb nog heel veel te leren.
Daarom heb ik eigenlijk niet veel commentaar op andermans foto's (nog niet)

Ik fotografeer graag dieren en natuur.
Hier een foto van mij die ik zelf wel mooi vind maar nog niet mooi genoeg....

Graag zou ik wat verbeter tips krijgen, dus brand maar los en hou je aub niet in.

Uilskuiken.
Afbeeldingslocatie: http://bisweb.nl/iwan/uislkuikenb2.JPG

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Waar je ook veel van leert is andere foto's bestuderen en becommentariëren ;)
verder jouw foto: Staat een beetje scheef heb ik het idee. De achtergrond vind ik wat onrustig. Kleuren en licht is wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ventieldopje schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:29:
[...]

... dan zie je dus bijna de boom niet meer? Nee ik denk dat hij landschap beter uit de verf was gekomen ;) Dit is veel te veel lucht imo ;)
Ik zou er ook niet alles af halen. Gewoon een beetje van onder en boven zodat de foto in het geheel wat korter wordt en de balans/verhoudingen bewaard blijven. Het landschap blijft dan wel heel.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom bedankt voor alle reacties, erg leuk. :)

Het origineel heb ik als landscape geschoten. Maar daarop staat de boom precies in het midden. Kon er nog net een fatsoenlijke compositie op landscape formaat uit snijden. :

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6113/6350759389_40849098a6_z.jpg
Candyland 21 by T van der Velden, on Flickr

@iew: Het lijkt erop dat je dichtbij genoeg was om een close up van alleen de kop te kunnen maken, dat zou echt mooi geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:00:
Wederom bedankt voor alle reacties, erg leuk. :)

Het origineel heb ik als landscape geschoten. Maar daarop staat de boom precies in het midden. Kon er nog net een fatsoenlijke compositie op landscape formaat uit snijden. :

[afbeelding]
Candyland 21 by T van der Velden, on Flickr

@iew: Het lijkt erop dat je dichtbij genoeg was om een close up van alleen de kop te kunnen maken, dat zou echt mooi geweest zijn.
Gewallpaperd, erg fijn om naar te kijken :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:02:
Gewallpaperd, erg fijn om naar te kijken :)
Cool 8) Thanks :)

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Om de een of andere reden vind ik de portretstand toch prettiger kijken sargonaut!

weer eentje van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6052/6345269676_63e2877f56_z.jpg
Konik's horse in gold... by Marcel Tuit, on Flickr

Exposure 0.001 sec (1/800)
Aperture f/8.0
Focal Length 313 mm
ISO Speed 800
Exposure Bias +1/3 EV

Vond het licht wel mooi. Wel balen dat het paard er net niet wat mooier opstaat (iets meer mijn kant op met de kop)

@uilskuiken: jammer dat de foto scheef is, en het kuiken zo dicht bij de randen zit. verder wel nette foto.

[ Voor 29% gewijzigd door Polariteit op 17-11-2011 10:35 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

marceltuit schreef op donderdag 17 november 2011 @ 06:54:

[afbeelding]
Konik's horse in gold... by Marcel Tuit, on Flickr

Vond het licht wel mooi. Wel balen dat het paard er net niet wat mooier opstaat (iets meer mijn kant op met de kop)
Eigenlijk een hele toffe foto, ticks all the boxes over compositie en scherpte enzo, maar ik vindt de geelgroene waas (mist) te aanwezig. Voegt wat mysterie toe enzo, maar vind het nu bijna storend.. nofi!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• hypz
@marceltuit: Heel mooi, echt. Alleen is de gele waas inderdaad iets te aanwezig imo. Ik denk dat je met een klein beetje de curves aan te passen in photoshop er nog meer uit kan halen. Verder qua compositie etc echt weinig op aan te merken.

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Iew
Alhoewel ik het onderwerp lekker scherp op de foto vind staan, voelt de foto nog een beetje doffig aan. Wat meer licht erbij zou de foto mooier maken.

@Sargonaut.
Mooi die laagstaande mist en dat effect van zonsopgang, terwijl die boom er zo bovenuit knalt.
Idd wel wallpaper waardig.

@Marceltuit:
Boom:
Nice, eigenlijk geen woorden voor!
Paard:
Het onderwerp zou er eigenlijk wat meer uit de mist moeten staan zodat hij scherp in beeld staat. Nu lijkt de mist te overheersen in deze foto.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Sargonaut, top, zo is die helemaal gaaf!

@marceltuit, mooi maar de mist is te aanwezig en het paard staat met z'n achterwerk naar ons toe, was mooier geweest als hij je ook echt aan keek van opzij ;) Ook vind ik hem wat krap aanvoelen door dat die takken van de boom er niet helemaal op staan. Verder echt mooie foto!

* Maarten moet echt tijd vinden dit weekend om fotos te gaan maken in de mist

www.maartendeboer.net

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

thanks mensen.

Ik zal vanavond eens even wat met de curves gaan spelen, kijken of ik de gele waas wat minder overheersend kan krijgen. Had zelf niet het gevoel dat het zo storend was.

Wat betreft de takken: dit vind ik eigenlijk zelf minder van belang, aangezien de boom op de achtergrond staat en ik het dus geen onderwerp vind :P

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
@ Sargonaut: Mooie foto, maar komt op mij over als iets overbewerkt ivm de rode kleur? Of is het de echte kleur van de morgen/avond zon? Wel mooie compositie in ieder geval.

@Marceltuit: Ik mis een beetje de scherpte op het paard, waar ik het zou verwachten. Hij lijkt vooral scherp op het heuveltje gras in de voorgrond. Dat maakt het wat mij betreft niet helemaal af. De zon in de haren van het paard is leuk en mooi, maar maakt voor mij de foto niet bijzonder genoeg.

Tijdje geleden in Parijs geweest en uit de foto's daar, ook een bijdrage van mij:

Afbeeldingslocatie: http://88.159.168.244/photo/convert.php?dir=506172696a732032303131&name=494d47503032353462657765726b742e6a7067&type=5&v=0
F6.7, 1/45sec

flickr - WOT Profile - Game PC

• Blackvulcano
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
@Sagonaut
Toofe plaat hé! Vind dat je er goed aan het gedaan om m in landscape te croppen, Kijkt fijn voor een landscape. Je shot leent zich er ook goed voor met de boom rechts in halve diepte.

Candyland 2 ook tof. Als je dan toch aan het croppen bent had ik persoonlijk nog een stukje lucht eraf gehaald, 10-15% van deze hoogte oid, mits dat nog zou passen qua kleur verloop van de lucht.Nu domineert de lucht, en het roze wel veel.

@ieuw
Wat Rene ook post; Juist feedback gaan geven, daardoor kijk je beter naar foto's, leer je van andermans werk en dat betaalt zich uit in je eigen foto's. Als je een keer de plank mis slaat bij het commentaar dan zie je dat vanzelf terug in ander commentaar :) (plus als je commentaar geeft, krijg je het terug; dat is het idee van het topic)

Wat goed is, is het licht. Van de zijkant belicht is fijn en je kan er wat meer drama inleggen door het contrast te verhogen en wat minder uil te croppen zodat je meer aandacht krijgt naar de kop van het beest. Kan je meteen de horizon recht trekken. Je shot is leuk, door goed na te bewerken kan die leuker.

@marcel
Licht is idd erg mooi, met het contrast in de manen/haren op het hoofd van het paard tegen de donkere boom is fijn om naar te kijken. Zit wat diepte in, de verzadiging van je kleur door de mist vind ik juist wel lekker, als ik dan kritisch mag/moet zijn dan zou ik iets zeggen over de ruimte rechts. Van mij mag er wat meer ruimte liggen, ik denk dat dat wat meer rust brengt in je foto. En iets meer hoogte ook.

Van mij iets heel anders:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6019/6352278051_2b1db27ef5_z.jpg
Amsterdam by night november-7841 by Stan-ley, on Flickr

Dit is eigenlijk een toevallige shot voor de zomaar en bij het uitspitten vond ik m toch wel leuk. Foto is onbewerkt en ik wilde graag weten wat jullie hiervan vinden en wat ik er eventueel mee zou kunnen doen.

@gizzy
Onderwerp en standpunt; cliché
uitvoering; heel geslaagd ;)

Ok eerlijk; niet helemaal cliche omdat je een goed deel van de voet mee neemt. Je foto is goed scherp maar ik zie wat, of denk wat, vertekening te zien in je plaat. De top staat niet op dezelfde lijn als de lijn uit de voet van de compositie. Ik kan het mis hebben hoor maar het valt me gewoon op.
Voor de rest is het natuurlijk een mooie plaat, scherpte/diepte/contrast.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@marceltuit
Omdat alle onderwerpen en alles op de achtergrond zich links bevind op de plaat vind ik het dus storend dat links wordt afgekapt, links had ik dus graag wat meer gezien (foto wat meer van rechts genomen). Dan had het paard je dus bijna aangekeken. Wel had je dan een iets onrustigere achtergrond denk ik zo maar dat kan ik zo niet zien :) Wel vind ik de kleur van het gras érg mooi en goed bij de plaat passen! Prachtig licht ook, dat mag zeker gezegd worden!

@Gizzy
Cliché inderdaad, maar is dat zo erg? Ik vind hem erg goed gelukt, de achtergrond is ook mooi, onderaan wat donker met wolken lijkt het wel en bovenaan heel licht bijna wit. Minpuntje is dat rechts bovenin een grijze vlek zit, die had je imo beter weg kunnen poetsen. Compositie is redelijk, hij lijkt krom nu en van onder wel erg ver naar links genomen. Topje komt wel mooi in het midden uit!

@Blackvulcano
Grappig, jammer dat een bokeh rondje (middelpunt en dan iets naar onder) een andere kleur heeft dan de rest, verder grappig maar ik zou niet weten wat je er mee zou kunnen doen.

www.maartendeboer.net

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Blackvulcano schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:51:
@gizzy
Onderwerp en standpunt; cliché
uitvoering; heel geslaagd ;)

Ok eerlijk; niet helemaal cliche omdat je een goed deel van de voet mee neemt. Je foto is goed scherp maar ik zie wat, of denk wat, vertekening te zien in je plaat. De top staat niet op dezelfde lijn als de lijn uit de voet van de compositie. Ik kan het mis hebben hoor maar het valt me gewoon op.
Voor de rest is het natuurlijk een mooie plaat, scherpte/diepte/contrast.
Ventieldopje schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:23:
@Gizzy
Cliché inderdaad, maar is dat zo erg? Ik vind hem erg goed gelukt, de achtergrond is ook mooi, onderaan wat donker met wolken lijkt het wel en bovenaan heel licht bijna wit. Minpuntje is dat rechts bovenin een grijze vlek zit, die had je imo beter weg kunnen poetsen. Compositie is redelijk, hij lijkt krom nu en van onder wel erg ver naar links genomen. Topje komt wel mooi in het midden uit!
Ten eerste bedankt voor de feedback. Dat de toren wat krom lijkt, valt/viel mij inderdaad ook al op. Komt denk ik voor een gedeelte door mijn standpunt. Voor een gedeelte komt het door de manier waarop de toren is gebouwd. De toren is niet zoals een piramide 1 rechte lijn naar de punt. Hij bestaat eigenlijk uit die stukken die elk een een andere hellingshoek hebben.
Dan krijg je denk ik dit effect door de samenkomst van het standpunt, de bouw en misschien nog wat lensvervorming van de 18-55 pentax.

@BlackVulcano: Leuke foto. Maar net zoals die van mij al vaak gedaan O-) . Uhm misschien de volgende keer kijken of je lichtjes van andere kleuren kunt vinden of iets dergelijks, maakt de foto misschien wat spannender.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizzy op 17-11-2011 11:43 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Sargonaut: Ik vind de foto in portret-crop fijner, ook al is de landscape ook erg goed.
De portretversie heeft voor mijn gevoel meer rust: hij straalt een soort sereenheid uit door de lucht en de leegte.
Wel zou ik in portret een iets minder hoog stuk croppen omdat hij nu behoorlijk langwerpig is (maar ook niet teveel vanwege die rust).
In landscape zou ik juist een wat bredere crop maken met vooral rechts van de boom iets meer ruimte, voor een meer ruimtelijk (panoramisch) effect.

marceltuit: Het licht is mooi, maar het is inderdaad jammer dat het paard met zijn kont de kant van de kijker op staat. (Paarden hebben bij mij gewoon een kont, of alle dieren hebben billen. Ik doe niet aan 'edele dieren'. :>) Ook vind ik de takken linksboven wat afleiden.

Gizzy: De Eiffeltoren is zo ontzettend veel gefotografeerd (helemaal vanuit dit standpunt) dat het vaak makkelijk als cliché af te doen is. Ook al moge dat zo zijn, jouw uitvoering en bewerking is prima geslaagd. :)

Blackvulcano: Dit soort foto's zijn inderdaad ook snel cliché, en ik mis dan ook een beetje een onderwerp. Wat ik wel leuk vind is de convergentie van de rijen lichtpunten.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

@Iedereen: Bedankt voor de C&C op mijn Candyland foto's. :)

@marceltuit: Mooie sfeervolle foto, vind de kleuren erg mooi.

Toch heb uit nieuwsgierigheid even wat met de kleuren zitten spelen in photoshop. Kwam er per ongeluk achter dat de optie 'automatische tinten' ook best een mooi resultaat oplevert. Heb uiteindelijk een gedupliceerde laag met auto. tinten aangemaakt, de vuldekking op 60%, en wat contrast erbij, met dit als resultaat. ;)

@Gizzy: Heb de kleuren wel extra verzadigd, maar het scheelt niet veel van de werkelijkheid. Bij jouw foto zou ik misschien proberen om die lantaarnpaal weg te werken, en zoals Ventieldopje ook noemde, die grijze vlek rechts bovenin even weghalen, verder mooi contrast.

@Blackvulcano: Grappige bokeh, misschien leuk om als achtergrond te gebruiken. :)

Nog een van 2 weken geleden, druppels op gras. Was eigenlijk op zoek naar een bepaald bokeh effect, maar bij gebrek aan zon op die dag, lukte dat niet zo. Vond deze compositie en bokeh toch nog wel mooi geworden. :

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6218/6310650258_df7873b8b7_z.jpg
From chaos to light by T van der Velden, on Flickr

• hypz
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:07:

..........
Toch heb uit nieuwsgierigheid even wat met de kleuren zitten spelen in photoshop. Kwam er per ongeluk achter dat de optie 'automatische tinten' ook best een mooi resultaat oplevert. Heb uiteindelijk een gedupliceerde laag met auto. tinten aangemaakt, de vuldekking op 60%, en wat contrast erbij, met dit als resultaat. ;)
Grappig, ik had zelf ook stiekem even de foto in photoshop geladen, want ik vond het wel een erg mooie plaat die nog wat nabewerking kon gebruiken, ik kwam hier op uit :) http://img810.imageshack.us/img810/9687/naamloos1h.jpg (foto is van marceltuit)

• jaapb13
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 22:06
@hyps zo is die inderdaad erg mooi. Heb je er veel aan verandert? Of heb je het gelaten bij wat zwartwaardes en wat contrast?

• hypz
Alleen curves en levels ajustment layer. Met de levels idd wat meer contrast gecreëerd.

Verwijderd

hypz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:28:
Grappig, ik had zelf ook stiekem even de foto in photoshop geladen, want ik vond het wel een erg mooie plaat die nog wat nabewerking kon gebruiken, ik kwam hier op uit :) http://img810.imageshack.us/img810/9687/naamloos1h.jpg (foto is van marceltuit)
Inderdaad wel grappig, wat donkerder als ik 'm heb gemaakt, maar verder redelijk hetzelfde. :) Heb me alleen wel afgevraagd of hoe het er nou eigenlijk in het echt uit heeft gezien. Waarschijnlijk zal dat toch meer in de buurt zitten van hoe Marceltuit de nabewerking heeft gedaan, denk ik.

• Zakkenwasser
  • Niet online
Onderweg naar werk zag ik dat het mistig was en dat er over het water een gans aan het vliegen was. Ik ben mijn camera gaan halen en heb deze foto eruit kunnen pikken:

Beetje gecropped zodat je de vogel wat groter in beeld ziet.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6217/6354901369_eaa8b5af0e_z.jpg

Jammer dat ik er niet de hele ochtend voor kan uittrekken maar morgen weer nieuwe kansen :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Al had je gezegd dat je deze foto met een telefoon had gemaakt, dan had ik je ook geloofd. Mist kan heel leuk werken, maar dat doet het hier niet. Heel de plaat is (saai)grijs, op één klein plekje na, wat een stuk donkerder grijs is en dat is de vogel. Die verder niet helemaal scherp is.

Misschien dat je de contrast een flinke douw kan geven, waardoor het een highkey-achtig iets wordt, maar zelf zou ik 'm eigenlijk al gelijk verwijderd hebben.

Je geeft ook aan dat je gecropt hebt en nog is de vogel erg klein. Daaruit maak ik op dat je heel wat mm's te kort komt om een vogel op redelijke grootte in beeld te krijgen. Misschien een langere lens kopen als je vogels echt leuk vindt :)

The devil is in the details.

• HyHend
@MrJey: Toch vind ik de foto wel wat hebben. Het zou leuk geweest zijn als je een beetje detail had kunnen zien in het water, nu is het helemaal grijs.
@Sargonaut: Mooi scherp, leuk hoe de kleine scherptediepte toegepast is. Ik vind de bokeh wel net iets te druk eigenlijk, maar standaard effen bokeh was niet het resultaat waar je naar zocht natuurlijk!

• walletje-w
  • Laatst online: 11:39
@Gizzy: Het is een redelijk standaard shot van die grote toren. Het is een prima foto. Zwart wit omzetting maakt hem wat spannender maar het blijft iets wat iedereen gelijk zal herkennen.

@Blackvulcano: Abstract. De symmetrie is leuk en het is een prima achtergrond afbeelding. Verder valt er slecht iets te zeggen over scherpte, onderwerp en kadering. Dan blijft er gevoel echt over en ik ben het met je eens ik vind hem best leuk.

@Sargonaut: De scherpte is niet duidelijk aanwezig waardoor ik toch enigszins blijf zoeken naar een focus punt. Ik denk dat hier de meeste verandering in zit. Leid de kijker door het beeld. Door de toch wat centrale compositie is het een beetje saaie foto. Ik denk dat er meer in had gezeten.

@MrJey: Het onderwerp is redelijk saai er is niet echt iets wat een gevoel opwekt van 'dat is mooi' of iets dergelijks. De vogel is wel juist gekadert maar misschien nog steeds wat klein. De sfeer van de foto is grauw en donker, misschien kun je dit nog wat versterken om meer sfeer te krijgen. Maar over het algemeen zou ik niet zoveel met deze foto doen. leer ervan ;-)

Over mijn eigen foto.
Er is eigenlijk niet echt een duidelijk onderwerp. Maar om de één of andere reden spreekt het landschap me ontzettend aan. Het doet me een beetje denken aan de windows xp achtergrond maar dan toch net een beetje anders. De foto is genomen op ter schelling.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6223/6355294095_f3e68e60bb_z.jpg
flickr-5012 by walletje-w, on Flickr

• Hahn
  • Nu online
walletje-w: Ik vind 'm ook vet! Zou inderdaad zo een Windows-achtergrond kunnen zijn. Wel heb ik het idee dat de lucht rechtsonder niet helemaal past bij de donkergrijze wolken van de rest van de foto, lijkt net alsof het een beetje te plaatselijk bewerkt is (het grijze dan, rechtsonder doet voor mij natuurlijker aan).

De kaarsrechte grond vind ik erg goed werken though.

Vandaag naar het bos geweest en ook eens even een tijdje met m'n Sigma 50mm f/1.4 zitten spelen. Blijft een lastige lens... Focust toch een stuk moeilijker dan m'n Sigma 17-50 f/2.8 en volgens mij zit de focus er nog steeds een paar mm naast, maar dat moet ik nog maar eens goed testen.

Desalniettemin ben ik wel te spreken over de bokeh die de Sigma 50/1.4 produceert, want die is heerlijk zacht. We kwamen een aardige berg paddenstoelen tegen en dit vond ik één van de meer geslaagde foto's die ik met de 50mm heb weten te maken:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6114/6355431097_08bdb5370c_z.jpg
Stick Together by Marco Hordijk, on Flickr

• walletje-w
  • Laatst online: 11:39
@Hahn: Er is niets plaatselijk bewerkt. Ik was zelf redelijk verbaasd over de belichting aangezien het rechts net niet helemaal overbelicht is en er toch donkere plekken in de lucht links zitten.

Over jou foto. Inderdaad mooie dof. De paddenstoelen staan er scherp op. Waar ik op hoopte toen ik naar beneden scrolde was dat mijn ogen naar de paddenstoelen getrokken zouden worden door de ondergrond waar ze op staan. Dat gebeurd ook een beetje maar wellicht als je de blaadjes vooraan weggehaald zou hebben dan versterkt dat het des te meer net zoals die witte plek (een afstervende paddenstoel?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

thanks heren voor de opmerkingen op mijn foto.

@Sargonaut&hypz: De donkere bewerking van hypz vind ik persoonlijk niet zo geslaagd; zal ik zelf niet zo snel maken. Ik vind hem te donker. De versie van sargonaut ziet er wel goed uit, wellicht kom ik daar zelf ook ongeveer op uit als ik wat in fotoshop aan de slag ga. Moet wel zeggen dat in beide versies de sfeer wat minder overkomt zoals ik hem gezien heb; aangezien de mist minder goed zichtbaar is in jullie versies.

@sargonaut: mooie kleuren en bokeh, maar ik vind dat er net iets te weinig scherpe delen in de foto aanwezig zijn.

@mrJey: ik moet me aansluiten bij Hahn. ik vind het een leuk idee, maar de uitwerking is wat minder. Waar ik me trouwens het meest aan stoor is het bovenste deel van de foto. staan daar gebouwen ofzo? ik zie daar allemaal vlakken, die er uitzien alsof je hebt zitten wegwerken met een vierkante penseel :+

@walletje-w: kleuren van het gras zijn wel mooi, maar toch vind ik de foto verder niet echt interessant. er is niks te zien... Ook vind ik het rare kleurverloop in de lucht een beetje gek eruitzien.

@Hahn: mooie scherpe plaat, mooi kleuren. Enige opmerking die ik heb is dat die onscherpe bladeren op de voorgrond mijn blik naar de paddestoelen hinderen, en dus te veel afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ixus 220 HS

Heb hem net een dagje..
( al ben ik wellicht wat ongepast zonder spiegelreflex in dit topic? )

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/564ax.jpg

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

MrJey schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:43:
Onderweg naar werk zag ik dat het mistig was en dat er over het water een gans Aalscholver aan het vliegen was.
FTFY. ;)

Over je foto: Hij staat scheef, is erg donker, heeft veel ruis, en is vooral grijs.
Ik denk dat ik snap wat je bedoeling was, maar daarvoor is de ali niet duidelijk genoeg in beeld, en is de foto niet interessant genoeg.

walletje-w: Mooie plaat! Erg sterke dreigende wolkenlucht, en de lijnen in het zonverlichte weiland maken een mooi contrast. Wel zou ik de paal/mast helemaal rechts achter de dijk weghalen.
Als hij er in 1920x1200 zou staan zou ik hem wallpaperen. ;)

Hahn: Goed scherp, en lekker zachte DoF inderdaad. De bladeren op de voorgrond leiden wel een beetje af.

NLuna: Dat je geen dSLR hebt is helemaal niet erg, en zeker niet noodzakelijk. Om er maar twee clichés bij te halen: De beste camera is de camera die je bij je hebt, en het belangrijkste voor een goede foto is de fotograaf. ;)
Verder is het, zoals in de topicwaarschuwing te lezen valt, min of meer vereist om (ook als je net begint) commentaar te geven op foto's van anderen, en op die van jezelf.

Over jouw foto: Wat wilde je ermee bereiken?
Zo te zien heb je de foto op diorama-modus genomen, waardoor softwarematig bijna alles wazig wordt gemaakt, behalve een smalle strook.
De prullenbak links is scherp, maar ook de grond meters naar voren, en een stuk van de rails. Dat zijn echter geen boeiende onderwerpen en een boeiender onderwerp, de trein, staat er juist niet scherp op.
Verder is de foto voor een groot deel erg donker, zoals de metalen boog aan de linkerkant. Dit is ook wel logisch, omdat het contrast met het licht buiten erg groot is. Daar is de foto juist weer overbelicht.
De compositie kan ook een stuk beter. Zo draagt de prullenbak links niets bij, en had je beter een stap naar voren kunnen doen, en ook het hek rechts is beter weggelaten.
Een boel punten, maar ik zou zeggen: blijf proberen, en lees wat anderen te zeggen hebben over foto's (ook als ze niet van jou zijn).

[ Voor 63% gewijzigd door Ghost Dog op 18-11-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@walletje-w, prachtige, mooie drijgende lucht en volle kleuren!

@Hahn, mooi maar vind de voorgrond wat druk, ook vind ik het onderwerp iets te ver naar links en iets te hoog staan ;)

@NLuna, je zult een hoop leren als je op andere mensen commentaar gaat leveren. Ook al begin je nog maar net, iedereen zijn mening telt. Wat betreft je foto, de waas vind ik aardig storend aan de foto en komt photoshopperig over.
Een wazige achtergrond creëren is leuk maar het moet wel bij de foto passen en juist bij dit soort onderwerpen is een grote scherpte-diepte veel mooier. Ook denk ik dat hij niet zou misstaan als hij zwart-wit was geweest.

Verder denk ik dat je beter een paar stappen naar rechts had kunnen doen, waar je zo mooi weg kon kijken op het lange perron staat er nu een metalen pilaar en een lelijke prullenbak voor. Als je een paar stappen naar rechts had gedaan dan had je een mooie ruimtelijke foto kunnen maken waar je een heel eind weg kon kijken in de verte van het perron.

Een klein miereneukerige opmerking nog die je eigenlijk mag negeren voor nu, als je foto's tegen het licht in maakt en er zitten takjes of in jouw geval de spijlen in het raam voor (rechts bovenin dat grote raam) dan heb je grote kans dat je paarse randjes gaat zien, zo genaamde chromatische abberatie en dit is geheel afhankelijk de lens van je camera en kun je zelf ook niks aan doen. Wel is het mooier als je het weg werkt in photoshop / lightroom of elk ander pakket.

Na verloop van tijd zul je er zelf wel achter komen wanneer het gepast is om een mooie wazige achtergrond te hebben en wanneer niet, maar ik vind het zeker geen slecht resultaat als je hem net een dag hebt en hoop meer foto's van je te zien hier!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ventieldopje schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:19:

@Hahn, mooi maar vind de voorgrond wat druk, ook vind ik het onderwerp iets te ver naar links en iets te hoog staan ;)
De plaatsing is bewust zo gedaan, want dat is mooi op 1/3e van de foto (regel der derden) :P Als ze wat meer in het midden hadden gestaan dan was er bovenin te veel loze ruimte geweest denk ik.

De voorgrond is inderdaad een beetje te druk, ga ik een volgende keer wat meer op letten.

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 18-11-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hahn schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:22:
[...]
De plaatsing is bewust zo gedaan, want dat is mooi op 1/3e van de foto (regel der derden) :P Als ze wat meer in het midden hadden gestaan dan was er bovenin te veel loze ruimte geweest denk ik.

De voorgrond is inderdaad een beetje te druk, ga ik een volgende keer wat meer op letten.
De regel der derden moet je echt mee aan komen, je kunt waardeloze foto's schieten die perfect voldoen aan allerlei hulpmiddelen, want dat is wat het zijn. Bovendien zijn regels er om gebroken te worden, natuurlijk is het wel mijn persoonlijke mening ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@Hanh
Die paddestoelen komen echt lekker naar voren, heerlijk om die kleuren nuances te zien.

@Mezelf, foto had ook veel beter gekund.
Vandaag weer wat gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6054/6359926737_eb02225370_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ventieldopje schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:34:
[...]

De regel der derden moet je echt mee aan komen, je kunt waardeloze foto's schieten die perfect voldoen aan allerlei hulpmiddelen, want dat is wat het zijn. Bovendien zijn regels er om gebroken te worden, natuurlijk is het wel mijn persoonlijke mening ;)
Ik gaf alleen maar aan dat ik na had gedacht over de compositie (de foto is een crop overigens, maar dat ter zijde). En ik ben het verder dus ook niet met je eens, maar daarvoor is het jouw mening en niet die van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33
MrJey schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:58:
@Hanh
Die paddestoelen komen echt lekker naar voren, heerlijk om die kleuren nuances te zien.

@Mezelf, foto had ook veel beter gekund.
Vandaag weer wat gemaakt:

[afbeelding]
Het water lijkt wel 1 grote waas op de aanlegpaal en spiegeling na dan. Verder ja grijs..
Het is best lasting in deze tijd kleurijke foto's te maken. hoop mis en grouw weer.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

@Gizzy: Mooi scherp, inderdaad een cliché onderwerp, maar dat mag de pret niet drukken.

@Blackvulcano: Wat is je onderwerp?

@Sargonaut: Het lijkt wel een klein diamantje, jammer dat je onderwerp zo centraal staat.

@MrJey: Je foto is redelijk grauw, en de achtergrond stoort mij een beetje. Je onderwerp staat wel erg hoog in de plaat. Onderwerpkeuze is wel duidelijk.

Mijn bijdrage:
Foto is zwart-wit bewerkt en 180 graden omgedraaid, ik vind de lijnen die naar het onderwerp (de fietser) toe lopen erg geslaagd, minder vind ik het dat mijn horizon scheef loopt.
Afbeeldingslocatie: http://i129.photobucket.com/albums/p230/Trigalti/verkleind.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Trigalti op 19-11-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
NLuna: Was je lens beslagen aan de bovenkant? Want het wazige bovenin kan ik niet helemaal plaatsen :P

MrJey: Al een stukje beter, maar het blijft beetje grijs en grauw zonder dat het wat toevoegt ;) Pak gewoon eens Photoshop of Lightroom erbij en trek het eens in extremen, wie weet vind je dan iets wat werkt.

Nog eentje om het af te leren. Een highkey-foto, nog nooit eerder echt geprobeerd, maar het resultaat valt me nog mee :) Vind 'm zelf in ieder geval best lekker wegkijken (waarbij 640px in de breedte een beetje weinig is, dus 'm op groter formaat bekijken is aan te raden).

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6216/6360376833_06f5995ea8_z.jpg
Misty Bridge by Marco Hordijk, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Trigalti schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:46:
minder vind ik het dat mijn horizon scheef loopt.
Waarom heb je die dan niet even recht gezet als het je stoort? :) Viel mij namelijk ook al op.. De lantaarnpaal gaat dan echter ook (nog) schever staan. Misschien dat je dus ook nog wat lenscorrectie kan uitvoeren of komt dat door het water?

[ Voor 21% gewijzigd door ReneDD op 19-11-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

ReneDD schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:55:
[...]

Waarom heb je die dan niet even recht gezet als het je stoort? :) Viel mij namelijk ook al op.. De lantaarnpaal gaat dan echter ook (nog) schever staan. Misschien dat je dus ook nog wat lenscorrectie kan uitvoeren of komt dat door het water?
Dat komt inderdaad door het water, en als ik de horizon recht zet krijg ik inderdaad een hele scheve lantaarnpaal, weet niet precies hoe ik dit kan oplossen, wil namelijk niet teveel photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Trigalti, vind het een aparte plaat en ik ben er nog steeds niet achter waar we nou eigenlijk naar kijken, ik zie een water weerspiegeling maar ... waar sta jij dan op, mindfuck dus :')

Ik zou die horizon lekker zo laten staan, die scheve paal staat daar prima vind ik, niet alles hoeft recht te zijn en zeker niet in zo'n aparte plaat waar het me totaal niet stoort.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08
@hahn: hele fijne foto, zw art wit goed gekozen! Maakt de foto fijn om naar te kijken
@trigalty: no offense maar de plaat doet mij weinig, onderwerp is mij niet duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6093/6363726327_c975e85ba4_z.jpg
Luna by Killa_Z, on Flickr

onze poes luna, zat amper een moment stil...geen crop en het contrast iets omhoog gegooid. hele fijne foto vind ik

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:35
@Hahn, Fijne foto. Als dit je eerste high-key is vind ik hem erg goed gelukt!

@KillaZ, Ja, een foto van een kat. Scherpte lijkt goed op de ogen te liggen. Verder is het een foto van een kat. Denk vooral leuk voor jou als eigenaar.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
@Trigalti, ik vind het een vette foto. Wat abstracter:) Vind de rimpelingen wel een vet effect geven. Heb je hem via het water geschoten?

@ Hahn, ik vind t ergens wel grappig. Een bruggetje waar wat mensen over lopen, maar ik kan er toch niet zoveel mee. Het doet wel 'verhaal-vertellend' aan en dat vind ik wel leuk.

@Killaz, zoals magic tempest zegt. Vind het een leuke foto, maar er gebeurt verder niets. Er zijn leukere foto's van katten te maken;)

Zelf gister op de veluwe geweest, maar met de mist was het niet veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@trigalti: Leuk en abstract. Het is wel een foto waar ik even naar heb zitten te kijken van hoe is deze genomen. Is het nou een reflectie in het water, en dan de foto weer omgedraaid zodat het beeld in de reflectie wel weer rechtop staat?

@Hahn: Ik weet niet zo goed wat ik hier over moet zeggen, ik vind het wel een mooie foto, ik vind de compositie wel geslaagd in iedergeval. Leuk die kleine mensjes op de brug :)

@Killaz: Ja leuk portret van je kat. Ze hij staat er mooi scherp op, en je hebt hem / haar in iedergeval wel aardig goed gekaderd zonder te croppen.

Hier nog een bijdrage van mij
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6052/6362251933_d89c8cc6ff_z.jpg
IMG_0299 copy by Alex de Groot, on Flickr

Eigen commentaar: Misschien iets te veel vignetting, lijkt iets overbelicht op de bibs, maar is het niet in het origineel iig. Ik vind het zelf niet storend.

Foto is gemaakt bij daglicht vanuit het raam met Canon 550D + 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

MrJey: Deze foto is een stuk beter dan die van de Aalscholver, maar ik vind 'm iets krap. Verticaal zou ik hem wat meer ruimte geven. De kleuren zijn deze keer een stuk beter, maar hij mag van mij nog wel iets levendiger (maar niet te veel, want het blijft een herfstfoto ;) ).

Trigalti: Leuke abstracte foto, maar ik vind 'm wel voor een groot deel vrij donker, wat hem wat moeilijk maakt om naar te kijken.

Hahn: Goede foto. Lekker in balans, en verder niet zo veel op aan te merken. :)

Killaz: De kat staat er vrij krap op. Zo wordt het linkeroor (de kat zijn rechteroor ;) ) afgesneden, en de staart ook. Ook lijkt hij op groot formaat net niet helemaal scherp te zijn. De plant vind ik storen, met name de blaadjes onderin, en bovendien is het daar erg donker.
Voor jou als eigenaar is hij denk ik bijzonderder dan voor een andere kijker. Die ziet vooral een kat, en niet zoveel meer.

hypz: Hij is goed scherp, en qua belichting is hij wat mij betreft ook prima. Wel vind ik het jammer dat het voetje er net niet helemaal op staat. Vignetting vind ik heel vaak storend, en ook hier vind ik het niet prettig.

[ Voor 7% gewijzigd door Ghost Dog op 21-11-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@KillaZ, een poes, daar kunnen we kort over zijn.

@hypz, zoals GeestHond ook al zegt, storend vind ik ook dat het voetje er niet helemaal op staat, het gezichtje had gerust nog wat meer naar links van de foto gemogen, de hoek van de foto vind ik wel goed gedaan. Wat betreft de vignettering, die mag er zeker wel in zitten in zo'n foto maar aangezien er wat donkere plekken in je foto zaten vallen die nu extra op in de hoeken en dat is storend, je zou kunnen proberen op een andere manier de vignettering toe te voegen aan je foto maar het wordt er niet makkelijker op met zo'n beeldvullend onderwerp. Maar mooie foto!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@Hahn:
Nice, groter komt hij inderdaad veel beter tot zijn recht. Het is eigenlijk een foto die ik op canvas zou zetten als ik hem zelf had geschoten.

@Hypz:
De scherpte had wat beter geweest als deze verdeeld was over het hele kind dan alleen het hoofd. Het voetje staat er ook niet helemaal op.

Weer een bijdrage van mij:
Aalsgolvers+pier+mist
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6217/6378015237_08bd669848_z.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-11-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ha, stukken beter dan je vorige pogingen :) Aardig lijnenspel en grappig dat de vogels redelijk verdeeld op één lijn zitten. Ook mooi dat het voorste stukje helder is en dat iets verderop de mist erin komt. Misschien kan je 'm ook eens in zwart/wit proberen met een beetje sterk contrast, want er zit sowieso weinig kleur in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
@MrJey: weinig mis mee, meer contrast zou aan te raden zijn. Vanuit persoonsperspectief levert dit tamelijk voorspelbare plaatjes op, met minder perspectief. Schiet eens ook vanuit een lagere positie, meer perspectief.

@Hypz: kleur lijkt naar blauw/paars te neigen? Of het moet aan mijn scherm liggen. Pic mist ook net dat schwung, er gebeurt 'niks'. Liever dat hij in camera kijkt, of emotie toont.

Afbeeldingslocatie: http://www.ensifex.nl/test1.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Hatsieflatsie op 21-11-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik vind 'm erg druk en er is niet echt een onderwerp. En er is veel loze ruimte bovenin. Zou ook eens kijken hoe je je foto's opslaat, want het viel me bij je auto-foto's ook al op dat de kwaliteit niet bepaald denderend is (JPG-artifacts enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@MrJey, mooi en leuk dat hij net niet helemaal zwart-wit is maar dat de pootjes nog wel kleur hebben, verder weet ik alleen niet wat ik moet vinden van die palen links achterin de foto. Lijd een beetje af van de vogels op de voorgrond heb ik het idee.

@Hatsieflatsie, ik ben een mierenneuker misschien maar dat vlekje links bovenin gaat me mateloos irriteren :+ Verder vind ik hem iets te ver omhoog gedraait, hoe leg je dat uit :+, tja alsof je omhoog kijkt krijg er op een of andere manier pijn in m'n nek van. Verder erg mooie foto ;)

Wat betreft de foto van Hypz, die ziet er hier gewoon zwart-wit uit zonder kleurzweem oid, denk dat het dus aan je monitor ligt ;) Verder vind ik juist dat het wel wat heeft en het mooi is dat hij zo weg kijkt ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackvulcano
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
@Trigalti; doet nadenken deze foto :) Irriteert wel dat het ook na goed kijken ik niet goed het totaal plaatje zie over hoe de shot is gemaakt. Doet niks af aan de foto maar meer de gedachte erachter.

@Hahn; Heel tof! Ik houd wel van het strakke minimalistische. Compositie is interessant genoeg, simpel en effectief. Dit ligt goed in mijn smaak en ik gaat even googelen naar high key :)

@Killaz; Kan er ook niet meer van maken dan een kat/poes.

@Hypez; Hallmark stempel erop en je heeft een kaart ;) Goed gelukt!Mooi moment dat de baby ergens naar aan het kijken is, als ik echt moet zeuren dan zou ik zeggen dat het prettig zou zijn geweest als de dof iets verder op de baby had gelegden. DUs iets meer scherpte de diepte in, tot halverwege de rug ofzo.

Even een kort discussiepunt; Waarom al het commentaar over het voetje wat er niet helemaal op staat? Moet een onderwerp er dan helemaal op staan? Ik vind het soms toevoegen dat iets er niet helemaal opstaat en zeker in dit geval totaal niet storend eigenlijk.

@ mrJey; Idd beter dat de vorige foto's. Lijkt dat de meneingen wat verdeelt zijn, mij persoonlijk stoort het juist dat de vogels in kleur zijn en de rest in grijs tinten. Had m dan liever helemaal zwart/wit gezien. Ben het ook eens met harsieflatsie, meer perspectief zou prettig zijn geweest, iets strakker op de lijnen croppen kan ook nog.

@hatsieflatsie; Heb niet het gevoel dat ik ergens naar aan het kijken ben. Ik gok/denk een beetje de reflectie in het water van de gebouwen, als dat het geval is zou ik willen meegeven een kleinere portie van de reflectie te pakken. Bv die reflectie alleen pakken van die rode schuine balken en de schuinen balken zelf. Het is meer cliche maar wel duidelijker waar de foto over gaat. Nu is het even zoeken. Verder zit er wel erg veel contrast in je foto terwijl de lichtsterkte over de foto weinig speling heeft. maw; het is of hard en fel, of donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HatsieFlatsie: De jpg artifacts zijn niet mooi. En ik had de reflectie meer in beeld genomen, met de camera een stuk lager.
@Mr Jey: Vind het ook grappig dat die meeuwepootjes als enigste kleur hebben, en de rest bijna zwart/wit is.

Afgelopen zomer om 3 uur s'nachts deze foto gemaakt. ...Maneschijn door de bomen <+:) :

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6238/6378620653_87da5832fb_z.jpg
Crepuscular moon rays by T van der Velden, on Flickr : 50mm, 25s, f/5, ISO1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:43
@ Sargonaut

Mooie foto! Ik vind het wel iets mysterieus hebben :) Waar heb je deze foto gemaakt? (Ik kon het zo niet vinden op je Flickr-account).

Afgelopen Zaterdag in Blijdorp geweest met mijn nieuwe Canon 600D en 70-200 F/4.0 L. Ik ben nog een beginner maar ik wilde één foto met jullie delen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6091/6371204113_e282f7dd0d_m.jpg

Ik vind deze foto wel goed gelukt maar ik moet nog veel meer in de instellingen duiken. Omdat ik wat meer controle over het scherp stellen wilde hebben, heb ik een flinke tijd met MF foto's gemaakt maar helaas een paar keer verkeken qua scherpte van een foto. Naderhand ook maar overgeschakeld naar de AF. Ieder geval erg veel plezier gehad en veel geleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Sandman I op 21-11-2011 22:21 . Reden: @ Hahn, Excuses! Aangepast :) ]

Pagina: 1 ... 43 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)