Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.958 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Als je reageert op de foto's voor je, dan is er misschien iemand ook bereid om op jouw foto te reageren ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Sargonaut, mooi maar als je het er niet bij had gezet zou ik denken dat je die overdag had gemaakt :9 Licht had wel een tintje kunnen gebruiken imo, beetje flets. Leuke foto!

@Sandman I, mooie foto, mooi licht er bij ook alleen oh zo jammer van de blaadjes rondom de foto, dit ga je ben ik bang ook niet oplossen met croppen omdat het juist zo mooi is dat z'n poten er ook bij op staan. Volgende keer dus meer rekening houden met de compositie dan met de instellingen, qua scherpte zit het wel goed dacht ik zo dus aan je instellingen lag het niet!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

MrJey schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:32:
Weer een bijdrage van mij:
Aalsgolvers+pier+mist
[afbeelding]
Ik zie weinig aalscholvers op je foto :P

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ventieldopje schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 00:46:
@Sargonaut, mooi maar als je het er niet bij had gezet zou ik denken dat je die overdag had gemaakt :9 Licht had wel een tintje kunnen gebruiken imo, beetje flets. Leuke foto!
Ik vind het maanlicht juist goed overkomen zo, hoezo zou je dat zonlichteriger (abn?) willen maken? Wat mij enigszins stoort is die blauwe flare middenonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:19
@MrJey: Leuke compositie, maar je foto lijkt niet helemaal recht te staan (een beetje naar links te leunen), daarnaast zijn het geen aalscholvers. Je hebt het 'effect' van de mist wel mooi vastgelegd in de foto.

@Hatsieflatsie: Een mooie plek voor een HDR-foto. Je schaduwen zijn net wat onderbelicht imo, maar de weerspiegeling in het water is dan wel weer vet. Echter wordt mijn oog getrokken naar het 'witte vlak' in het midden v/d foto en dat vind ik eigenlijk het minst interessante onderwerp v/d foto.

@Sargonaut: Mooi moment, mooi vastgelegd. Echter, als ik het vergelijk met vergelijkbare foto's (zonnestralen door bladerdekken etc.) mist er toch iets. Weet niet precies wat, maar de foto doet me niet zo heel veel.

@Sandman I: Mooi vastgelegd, alleen alleen zou ik de hond iets meer naar rechts plaatsen (dus minder centraal) en de foto kan ook wat meer contrast gebruiken. Verder zou wat sharpening ook niet misstaan denk ik. Foto heeft potentie, maar kan wel wat nabewerking gebruiken

Bij deze mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6059/6376956631_91c0111068_z.jpg
Hamelin Pool by berendsrob, on Flickr

Foto is aangepast, na Davidshadow13's opmerking over de grote hoeveelheid lucht, realiseerde ik dat ik de desktop-wallpaper versie had gepost. Deze pano-versie wordt op doek gedrukt :)

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 22-11-2011 18:52 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

MrJey, het zijn toch echt Kokmeeuwen. ;)
Hij lijkt inderdaad een klein beetje naar links te leunen.
Ik vind het juist leuk dat de meeuwen wel kleur hebben, en de rest van de foto een soort natuurlijke zwartwitfoto maakt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

Ik zal even uitsluitsel geven over het maken van mijn foto.
Ik heb de foto geschoten door het water te fotograferen, wat je aan de rechterzijde ziet is de rand welke ook weer weerspiegelt in het water.
De fotos is daarna 180 graden gespiegeld waardoor de reflectie weer rechtop staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
@Sargonaut
Ik vind het echt een super mooie foto, waarbij de nadruk goed ligt op het licht. Verder heb ik er technisch niet zoveel op aan te merken.

@RobbieB
De foto is mooi scherp, alleen vind ik dat de horizon iets te laag ligt waardoor er teveel blauw in beeld is naar mijn mening en dat leidt af. Verder bevat de foto wel een mooie beeldtaal door het contast van de groene kant van de boom en de verdorde kant van de boom.

Laatst nog met school naar Ieper geweest en zoals altijd maakte ik weer de foto's voor het verslag op de website. Dit vond ik toch wel de best gelukte foto.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6019/6306361744_700e94c984_z.jpg
Essex Farm Cemetery, Ieper

Het einige minpuntje vind ik eigenlijk de lens flair. Maar die moet er wel uit te halen zijn met photoshop denk ik, alleen heb ik daar geen geduld voor waarschijnlijk en zijn mijn photoshop skills niet zo goed. De foto is genomen met een Canon 1100D met een 18-55 III kitlens.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
@Davidshadow13

De lensflare vind ik zelf op zich nog niet zo'n probleem. Hoewel lens-flare soms irritant kan zijn, kan het (imo) ook karakter aan een foto geven, vooral bij foto's waar de zo'n een promintente rol speelt. Waar ik me echter meer aan erger is de uitgebeten lucht. Je foto is bovenin zwaar overbelicht, iets wat moeilijk te voorkomen is bij foto's direct tegen de zon in, maar flink onderbelichten (2 stops) helpt vaak wel. Het is vaak makkelijker om onderbelichtte delen wat lichter te maken, dan overbelichte delen donkerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:38
Eén van de lastigste foto's die ik ooit heb gemaakt (zittend op een zandheuvel en telkens wachten tot er even geen zand de kant op kwam gewaaid), maar ben er wel tevreden over. Scherpte had wel beter gemogen, maar ik ben benieuwd naar de kritische Tweakers :)

Afbeeldingslocatie: http://pushbox.murfo.com/woestijn1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BarôZZa: De compositie van de naar beneden lopende persoon, het kamp en de kamelen erachter, had wat mij betreft meer richting het midden gemoeten. Zoals de foto nu is, zou ik de rechterhelft eraf halen.

@Davidshadow13: Vind deze lensflare wel mooi, bijna zonde om weg te halen. Ook grappig dat hij lijkt te wijzen in de richting van die ene grafsteen waar iets bij staat. Jammer van de huizen op de achtergrond en de overbelichte lucht.

@RobbieB: Mooie kleuren, heb je daar een polarisatiefilter voor gebruikt? Verder is de compositie met de boom links wel goed, alleen zou ik de horizon in het midden doen.

@Sandman I: Nette foto. Was denk ik wel mooier geweest in portret stand, dan had je boven en onder wat meer ruimte gehad. Zonde dat net de nagels missen aan de onderkant. Mijn foto is trouwens gemaakt in het park achter mijn huis. ;) Op het licht van de maan na was het, zonder zaklamp, behoorlijk donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@BarôZZa: Ik stoor mij op een of andere manier best wel aan de struiken aan de linkerrand van de foto. Die worden afgesneden, misschien kan je met photoshop oid die struiken eens proberen weg te toveren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hahn: Zeer mooie foto van de paddestoelen, zowel kleuren, als contrast, als focus!

Ik heb mijn iPhone 4S zitten testen met deze foto tot gevolg. Ik vond het gehavende lieveheersbeestje wel mooi tegen de ruwe muur.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6052/6384363005_4a80a43027.jpg
Manbug by thomaspeeters, on Flickr

edit: andere foto die beter uitkomt op lagere resolutie

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
^ Ja zeg, ga de foto weghalen. :P

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@ tekenpotlood: Je saturatie zit erg hoog, iets te hoog naar mijn smaak. De kleur van de blaadjes op de linkerhelft van je foto komt dan weer wel mooi naar voren.
Verder vind ik je foto te druk, de combinatie van een gedetailleerde boomschors met een drukke achtergrond is iets too much in dit geval.

Edit: en nu is je foto opeens veranderd naar een lieveheersbeestje op een muur. Deze vind ik dan wel weer leuk :P De linkerkant van je foto had je misschien iets minder geel kunnen maken.

[ Voor 24% gewijzigd door tobiasvs op 23-11-2011 14:22 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23

Wish

ingwell

@RobbieB - mooie foto - mooi contrast, nergens overstuurd
@Davidshadow13 - Leuk perspectief, jammer van de flare en van mij had de achtergrond minder fel/uitgebeten mogen zijn. En waarschijnlijk nog mooier als dat huis rechts er niet had op gestaan. Maar ja, dat zie je meestal achteraf denk ik :)
@BarôZZa - de compositie is niet zo spannend, wat Sargonaut ook al zegt. Rechts heel veel ruimte, terwijl links dan ineens relatief veel drukte is. Verder vind ik de kleuren toch wat vlak.
@tekenpotlood - Leuk moment te pakken. In tegenstelling tot de foto voor je edit, mag hier het rood misschien wat meer omhoog, zodat de manbug nog wat meer de aandacht krijgt.

Dan nog wat van mijzelf: afgelopen vrijdag voor de laatste keer wezen dansen op het bordes van Soestdijk voor het evenement illuma . Daarbij zijn het paleis en de tuinen bijzonder uitgelicht. Heb daar al een paar keer foto's genomen, en deze hieronder is van mijn danspartner die tegen de kou voor een lamp is gaan zitten. Wat betreft de kleuren.... daar is eigenlijk niet zo heel veel aan veranderd, dat is echt de externe belichting :).
Eigen commentaar: volgende keer de muk op de achtergrond weghalen vóór ik de foto's maak!

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6235/6370227157_254a4c3eb5_z.jpg

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
@Wish
Ik vind het een leuke foto met mooie kleuren, ik zou alleen wel de vlek op haar voorhoofd wegpoetsen en volgende keer inderdaad de meuk uit beeld halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Beste fotoliefhebbers,
Ik ben net begonnen met (spiegelreflex) fotografie. Na het doorlezen van dit topic en veel foto's bewonderd te hebben, ben ik benieuwd naar wat jullie van mijn foto vinden. Ik wil graag meer leren! :)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6111/6389002567_0c1eef2f9b_z.jpg
IMG_0451 by lindaa600, on Flickr
Exif:
Camera: Canon EOS 1000D
Exposure:1/3200 sec
Aperture: f/4.0
Focal Length:27 mm
ISO Speed:200
Lens Type: Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23

Wish

ingwell

BlackLightning schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:32:
@Wish
Ik vind het een leuke foto met mooie kleuren, ik zou alleen wel de vlek op haar voorhoofd wegpoetsen en volgende keer inderdaad de meuk uit beeld halen.
Dank je. Vlek weghalen :( ? Ik ben echt nog te onhandig met Lightroom om dat te doen vrees ik. Iemand nog een suggestie voor een goede tutorial daarvoor?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joris1989 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:50:
Beste fotoliefhebbers,
Ik ben net begonnen met (spiegelreflex) fotografie. Na het doorlezen van dit topic en veel foto's bewonderd te hebben, ben ik benieuwd naar wat jullie van mijn foto vinden. Ik wil graag meer leren! :)

[afbeelding]
Ik zou iig de zwartwaarden omhoog gooien en de paal links wegcroppen, en pas op voor overbelichting bij de zon.

Gevalletje overbelichting van mijn kant door op f/0.95 rechtstreeks tegen licht in te schieten:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gHjUl.jpg
ISO 1250, 1/60s

Geprobeerd het enigszins op te lossen door het een iets beter verloop te geven met het omhoog gooien van de brightness, statief was geen optie.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:03

Ch3cker

Testlab Teamlead
@joris1989 Als je ook nog even commentaar geven op andere foto's, komt er misschien ook commentaar op die van jou. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ch3cker op 23-11-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

@Refused: Jammer van de overbelichting, misschien rechterkant wat croppen? In dat deel links zit wel sfeer namelijk, je krijgt echt zo'n achterstraatjes-gevoel bij.

@joris1989 Je foto komt vrij mat over. Misschien wat meer blacks erin gooien, strakker kaderen?

@Wish Mooie kleuren, lekkere plaat om naar te kijken. Ik volg alleen je verhaal niet helemaal. Daarnaast stoort het een beetje dat hij niet helemaal recht lijkt te staan.

@tekenpotloood Mooie plaat, lekkere textuur, ik had misschien alleen een minder centrale compositie genomen.

Vanmiddag zelf even aan de slag geweest bij het meertje voor ons huis. Ik zag deze verzameling van random waterkant-dingen en vond dit wel een aardig beeld, beetje surrealistisch, bijna abstract. De texturen bevallen me wel. Eerst had ik hem wat ruimer, maar daar had ik mijn eigen statiefpoten bij op staan... 8)7 Het is een HDR, maar ik vond hem niet HDR genoeg om hem in dat topic te gooien.

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbrester.com/meuk/grond_hdr_600.jpg
(clique voor huge :))

Canon 600d @ISO100
Tamron 17-50 2.8 @17mm f/10
Fotos @: 1/50, 1/25, 1/13, 1/6, 0,3"

Eigen commentaar: Ik had hem eerst ruimer, dat kwam in mijn ogen wat beter uit. Misschien wat meer saturatie toevoegen. Of juist zwart wit...

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
@refused: De foto intrigeert me, maar aan de andere kant is er niets echt scherp. Misschien de zwarte lijnen iets versterken? (ff de lightroom setting kwijt)

@Wish: mooie kleuren. (vlek op hoofd is al gemeld)

@joris1989: sluitertijd langer, diafragma kleiner.(F getal groter)

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ch3cker schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:25:
@joris1989 Als je ook nog even commentaar geven op andere foto's, komt er misschien ook commentaar op die van jou. :)
Ja je hebt helemaal gelijk: voor wat, hoort wat. Maar het is meer dat ik beginneling ben en ik graag commentaar wil op mijn eerste foto's, ik vind het zelf als leek een beetje raar om commentaar te geven op foto's van fotografen die professioneler zijn(diepzinniger commentaar dan: "mooi" oid). Ik ben echt nog in de probeerfase, vooral met de instellingen en kijk dan ook veelal naar de gebruikte EXIFs.

@commentaar van anderen: Bedankt!
De zwartwaarden zouden wel wat omhoog kunnen, dat zal de foto zeker ten goede komen.

Foto van Refused:
Ik mis ook iets van scherpte, maar dat zal wel komen door de nacht.

Ik zal proberen wat actiever in het topic te zijn O-) , daar zal ik zelf natuurlijk ook veel van leren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@RobbieB
Mooie scherpe foto, eenzame boom nabij de zee.

@Davidshow13
Ik vind het idee wel goed, alleen jammer dat er een deel erg overbelicht is door de directe zon.

@BarôZZa:
De linkerkant van het bosje staat er niet helemaal op en ook is de foto mooier met een lager standpunt (iets van horizon erin) Ook heb ik het gevoel alsof er wat licht mist. Tijdens golden hour had de licht mooier geweest op de persoon en tegen de linkerkant van de zandduinen aan.

@Tekenpotlood.
God voorbeeld waarom het eigenlijk niet uitmaakt wat voor camera je gebruikt.
Simpel en toch veelzeggend. Misschien ander compositie om er echt te doen uitspatten?

@DonMetal:
Ik zie een hoop zand en blaadjes/takken erin, en hoewel ik de kleuren wel mooi vind weet ik niet waar ik op deze foto nou naar moet kijken.

Vanochtend viel mijn oog op dit, ik twijfelde voor geen moment en haalde mijn camera uit mijn tas vandaan om dit moment vast te leggen:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6099/6390434453_c65baf94a1_z.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-11-2011 19:49 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jewest schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:25:
@refused: De foto intrigeert me, maar aan de andere kant is er niets echt scherp. Misschien de zwarte lijnen iets versterken? (ff de lightroom setting kwijt)
Je bedoelt 'clarity'? Daar wordt deze foto niet mooier van. Het gebrek aan scherpte is inherent aan f/0.95 en de mist die er die nacht hing. De lens wordt pas goed scherp bij f/2 maar mijn keuze was om dat niet te doen juist vanwege het gebrek aan scherpte achterin het midden (en een ISO hoger dan 1250 of een langere sluitertijd handheld is een nogo).

@DonMetal: dan doe je 'm toch ruimer? Kubrick boeide die schaduw van de heli ook niet. ;)

@MrJey: ik zou proberen de zonnestralen wat meer naar voren te laten komen en jammer van het gras op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:01:
[...]
@DonMetal: dan doe je 'm toch ruimer? Kubrick boeide die schaduw van de heli ook niet. ;)
Is dit niet te storend dan?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Wat vinden jullie van deze?
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6095/6354729185_313378d76a_z.jpg
IMG_0749.jpg by Alessandro Vermeulen, on Flickr

Had hem zelf lieveer nog ietsjes ruimer gehad aan de bovenkant, haar hoofd valt er nu bijna af. En de achtergrond had wel wat zachter gemogen, maar om dat in nabewerking te gaan blurren vind ik ook weer zo bah.

@refused, hoe zou je zonder dat gras de diepte willen terugzien in de foto?

[ Voor 10% gewijzigd door Spockz op 23-11-2011 20:34 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Spockz:

Het is niet echt een spannende foto; er gebeurd niks (zit ze gewoon, of wat doet ze daar?), vind de kleuren wel mooi gebalanceerd maar mis gewoon wat (hoenoemjedat) schwung (?) in de foto.. Komt denk ik ook omdat je achtergrond zo egaal is, weinig lol van je DoF, en dus een redelijk platte foto.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:07

florholvoet

aka F0x.be

Pixeltje schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:34:
Spockz:

Het is niet echt een spannende foto; er gebeurd niks (zit ze gewoon, of wat doet ze daar?), vind de kleuren wel mooi gebalanceerd maar mis gewoon wat (hoenoemjedat) schwung (?) in de foto.. Komt denk ik ook omdat je achtergrond zo egaal is, weinig lol van je DoF, en dus een redelijk platte foto.
Daar ga ik mee akkoord;
offtopic:
ik kan weinig Chakraa waarnemen in mijn spectrum

Bovendien lijkt de foto over het algemeen onderbelicht.

Wat ik wel eens doe bij een zwakke bokeh is onderbelichten (zoals nu) en dan het onderwerp met de Burn Tool wat opklaren om toch nog wat onderscheid te krijgen.

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJey schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:40:
@Tekenpotlood.
God voorbeeld waarom het eigenlijk niet uitmaakt wat voor camera je gebruikt.
Simpel en toch veelzeggend. Misschien ander compositie om er echt te doen uitspatten?
Hoe zou jij de compositie gedaan hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:56:
[...]

Hoe zou jij de compositie gedaan hebben? ;)
Ik zou hem in de 1/3 powerpoint zetten tegenovergestelde van zijn looprichting.
(rechtsonderin, met behoud van dat onderste/rechter stuk steen)

[ Voor 11% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-11-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

MrJey:
Leuke foto, lekker formaat ook zo ;) Netjes gedaan met de zon, die precies achter de boom valt zodat je wel effect van het licht hebt, maar er geen last van hebt :)

Donmetal:
Sluit me aan bij het commentaar van MrJey; weet niet zo goed waar ik naar moet kijken, idee is leuk en de plaat is goed scherp en kleuren zijn prima voor dit soort omgevingen.

Wish:
Leuk gedaan en moet zeggen dat de plaat me aanspreekt. Volgende keer even je tas uit beeld halen. Er zit iets van schaduw op haar voorhoofd, das jammer maar prima weg te poetsen denk ik. Als je net als McDronkz goed bent met nabewerken kun je zelfs die tas nog wegshoppen;)

Barozza: Gaaf. Vindt de compositie eigenlijk prima; is wat krap een de linkerkant misschien, maar vindt het wel leuk dat de persoon op de foto echt naar de rand van de foto loopt, zeg maar. Je kunt zien waar hij/zij naar onderweg is :)

Davidshadow13: Mooi bedacht en ook goed in beeld gebracht. De flare stoort mij wel, maar zoals je al gelezen hebt is dat persoonlijk ;)

Onlangs in Doel geweest, daar (onder andere) deze foto gemaakt, wat vinden jullie?
Van de rest maak ik deze week wel even een testcase, want het zijn er nogal wat ;) Heb nog maar een paar foto's bekeken maar vindt deze wel spreken voor het dorp..

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6052/6390876899_c55758c1aa_z.jpg
Alleen in de stad by Pixeltje, on Flickr

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:21

mvh

State Governor

@Pixeltje: Technisch gezien ben je/zijn jullie helemaal niet alleen, jij bent er plus een auto plus nog een voetganger ;). Ik vind hem wel wat hebben, maar ik word ook wat afgeleid door het gras op de voorgrond. Misschien wordt hij beter als je hem net daarboven/bij het putdeksel afsnijdt.

Ik zat verder te denken dat er aan elke lantaarnpaal een kabel hing naar de overkant van de weg, inclusief wat vuiltjes in de lucht. Bij nader inzien lijken het hoogspanningskabels met ballen eraan. Ik zou die weghalen. Als je toch bezig bent, kijk dan ook of er wat meer contrast in kan.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

@MrJey: knap shot, goede compositie. dat hij niet haarscherp is stoort me niet zo, past best bij de mistige zweem.

Hoor ik dat goed, f/0.95? Is dat zo'n lens van Leica?

@Pixeltje: leuk sfeerbeeld, die ene verdwaalde voetganger is natuurlijk veel krachtiger dan geheel niemand op de straten.
Uitsnijding is best ok, dat gras stoort mij alleszins niet. Maar misschien toch wat corrigeren zodat de horizon iets hoger of lager komt te liggen, nu staat ie pal in het midden.
Contrast wat opvoeren, ja, waarom niet. En misschien wat invullicht + herstel toepassen om wat meer detail in de lucht te krijgen?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Thanks! Zal er als ik thuis ben nog even naar kijken. Kan van de bovenkant nog wat afsnijden, maar niet te veel want dan komt 't een beetje benepen over ben ik bang :)

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Spockz schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:27:
Wat vinden jullie van deze?

Had hem zelf lieveer nog ietsjes ruimer gehad aan de bovenkant, haar hoofd valt er nu bijna af. En de achtergrond had wel wat zachter gemogen, maar om dat in nabewerking te gaan blurren vind ik ook weer zo bah.
Waarom heb je specifiek voor deze foto gekozen? Je hebt immers ook een variant waarbij er wel net dat beetje extra ruimte aan de bovenkant zit.

Verder vind ik die achtergrond wel prima. Je hoeft niet perse de achtergrond onherkenbaar te maken.
In deze situatie komt je onderwerp prima los van de achtergrond en er is niets in de achtergrond dat je aandacht afleid. Het is juist wel fijn als je achtergrond niet te erg geblurred is, zodat je goed kunt herkennen in wat voor omgeving de persoon zich bevind. En dat voegt dan juist wat toe aan de foto.

Als losse foto vind ik 'm verder echter niet zo bijzonder omdat je niet kunt zien waarom ze daar zit en wat voor sport het over gaat.
In de totale photostream op flickr past ie dan wel goed. Maar als ik één foto uit die stream kon kiezen dan zou het waarschijnlijk een andere foto zjin geweest.

Verwijderd

De vorige foto heb ik onder een andere naam gepost (joris1989).

@ Pixeltje. Ik vind de foto mooi, gras leidt inderdaad af. Ik had het ook interessanter gevonden als er alleen een voetganger op stond en dus de auto weg was.

@ Spockz. Deze foto vond ik niet zo boeiend. Er gebeurt niets. Deze (IMG_0700.jpg) vind ik wel wat hebben. Je ziet duidelijk beweging in de bal en het moment van fotograferen is erg goed. (Het been linksboven moet dan wel weggecropt worden)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Retry:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6226/6395908731_85d7840c47_z.jpg
Doel - alleen in de stad 2 by Pixeltje, on Flickr

Contrast wat verhoogt, iets bijgesneden om de horizon wat uit het midden te halen en een auto weggeshopped :P

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pixeltje schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:15:
Retry:

[afbeelding]
Doel - alleen in de stad 2 by Pixeltje, on Flickr

Contrast wat verhoogt, iets bijgesneden om de horizon wat uit het midden te halen en een auto weggeshopped :P
Jammer dat die eerste lantaarnpaal er niet helemaal op staat, zo doet hij wat krap aan, vond de eerste versie iets beter qua ruimtelijkheid.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ventieldopje schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:23:
[...]

Jammer dat die eerste lantaarnpaal er niet helemaal op staat, zo doet hij wat krap aan, vond de eerste versie iets beter qua ruimtelijkheid.
Eensch, maar die paal staat op de eerste versie ook niet helemaal op de foto :(

• Zakkenwasser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:01:
ik zou proberen de zonnestralen wat meer naar voren te laten komen en jammer van het gras op de voorgrond.
Spockz schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:27:
hoe zou je zonder dat gras de diepte willen terugzien in de foto?
Dat dus :)
Pixeltje schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:33:
Leuke foto, lekker formaat ook zo ;) Netjes gedaan met de zon, die precies achter de boom valt zodat je wel effect van het licht hebt, maar er geen last van hebt :)
florholvoet schreef op donderdag 24 november 2011 @ 00:00:
knap shot, goede compositie. dat hij niet haarscherp is stoort me niet zo, past best bij de mistige zweem.
Bedankt allen voor de positieve feedback, met de haast die ik had om naar mijn werk te gaan had ik niet verwacht dat ik zo een plaat had kunnen schieten. Als ik naar mijn foto kijk denk ik exact terug aan dat moment dat ik met haast met dit landschap werd geconfronteerd. Ben blij dat ik deze confrontatie met deze foto goed heb kunnen weergeven. :)

Heeft iemand dit boek eigenlijk al gelezen?
The Art Of Photography - An Approach To Personal Expression.
Zo inzichtvol!

[ Voor 5% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-11-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fronkel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-08 14:43
@ Pixeltje: De aanpassingen zijn mooi! Ik mis nu alleen nog de bovenkant van de voorste lantaarnpaal om eerlijk te zijn :)

@ Spockz: Ik sluit mij aan bij de eerdere reacties. Ik vind de lijnen van de foto wel mooi, maar ik mis een interessante achtergrond! Heel misschien is het leuk de foto wat uit te snijden, zodat de dame meer in de linker onderhoek terecht komt? Al ben ik er niet zeker van... De kleuren zijn inderdaad erg mooi, ze spatten van het scherm af! Dat maakt het toch een interessante foto!

@ MrJey: Mooie foto! Vooral het kleurverloop vind ik echt heel tof! Wellicht inderdaad iets meer de zonnestralen accentueren voor een nog meer betoverend effect :)

@ DonMetal: Zelfde als de voorgaande reacties: wat is je onderwerp? Ik mis het doel een beetje!

@ Refused: Mooie plaat! Kleuren zijn tof en de lijnen lopen prima, het is een erg intrigerende foto vind ik! Wellicht kun je de lijn van de bovenzijde van de muur aan de rechterkant van de plaat nog wat duidelijker maken. Zo komen de lijnen wat beter uit (jaja, ik ben van de lijntjes! ;) )

Bij dezen dan mijn eerste foto in dit topic:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7168/6396984319_a9763aebb8_z.jpg
Leiden in de mist 17 november 2011 - 2 by Frank van der Linden, on Flickr

Info:
- Olympus OM 28mm f/3.5 adapted op Canon 550D
- Diafragma: f/3.5
- Sluitertijd: 1/400
- ISO 200

Ik twijfel nog over de uitsnede van de foto. Het weghalen van de 'loze ruimte' bovenaan, tot aan de top van de mast, rekt de foto voor het gevoel wat uit en legt meer de nadruk op de lijnen van de huizen en de schepen denk ik. Verder heb ik de zwarting wat omhoog gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:14
@Fronkel,

Als je hem eens cropt. Tot aan de voorste boot, aan de rechterkant, alles aan de onderkant verwijderen.
Met die voorste boot bedoel ik die "neus/voorkant", die zichtbaar is.
Volgens mij krijg je dan een betere foto c.q. uitsnede.

[ Voor 17% gewijzigd door apollo13 op 25-11-2011 01:14 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@fronkel: thanks! Ik zou jouw foto mooier vinden als je de linkerkant en rechterkant van de foto wegcropt zodat je links de brug naar de echte boten ziet, terwijl de authentieke boten duidelijker onderwerp worden en een mooiere compositie krijgen met de brug in de mist als achtergrond.

[ Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 25-11-2011 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:01

backupdevice

Boeh!

Hallo,

Backupdevice hier. Sinds een kleine twee weken in het bezit van een Nikon D3100 met een 18-105 lens.Ik ben voorzichtige stapjes aan het zetten betreffende het maken van foto's. Ik vind het belangrijk dat ik ze mooi vind, maar zou graag tips willen hebben om de puntjes op de i te zetten.

Ik ben samen met vrouw naar Ameland geweest, en ik heb niks gezien :) Zicht was max 50 meter, en de enige kleurtoon die aanwezig was, was wit :)

Ik heb twee foto's uit de serie gekozen , omdat ik ze wel lekker vind wegkijken. Ik zou deze graag met jullie delen en jullie tips en meningen ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7156/6398951551_a666fb415a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7168/6398951257_d10b103e90_z.jpg

En nu het moeilijkste, een mening geven over jullie foto´s.

Robbie, prachtig landschap, vind wel dat het veel richting HDR gaat.

Refused, ik hou van dit soort foto´s. Zeer goede sfeer. Alleen de omgeving waar deze foto gemaakt is, vind ik iets minder.

Pixeltje, prachtige foto! Alleen jammer dat het verkeersbord er links opstaat.

[ Voor 119% gewijzigd door backupdevice op 25-11-2011 11:16 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
@backupdevice: Gefeli met je nieuwe camera. Gewoon flink foto's gaan maken :) . De foto komt wat saai over maar dat komt natuurlijk ook door de mist. Het is dan al snel erg grijs natuurlijk. De foto heeft wat weinig contrast.

@fronkel: De lucht lijkt wat te overbelicht bovenin, ik denk dat de hele foto beter wat minder belicht had kunnen worden, hij lijkt mij wat flets.

Nog een van mij

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7017/6396067337_543f199206_z.jpg
B_IMG_0457 by Alex de Groot, on Flickr
met Canon EOS 550D / EF-S 18-55 IS

[ Voor 5% gewijzigd door hypz op 25-11-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

@backupdevice. Sorry dat ik niet eerst commentaar op jouw foto geef, maar kun je eens uitleggen waarom je Robbie's plaat naar HDR vindt neigen? Ik vind het namelijk een strakke landschapsfoto moet ik eerlijk zeggen. Ziet er naar mijn idee weinig bewerkt uit. Ik zou dan eerder de foto van mijn bovenbuurman als een HDR aanzien, maar dit zal waarschijnlijk komen door een overdosis blacks + clarity ;) (vermoed ik).

Over jouw foto's.
De houten paaltjes in het water....ik vind em te krap gekaderd benedenaan. Daarnaast vind ik het jammer dat er geen duidelijke "scheidingslijn" zit tussen object en het water, waardoor het moeilijk wordt om het spiegelpunt te zien zeg maar. En daardoor vind ik het niet onderwerp er niet echt uitspringen. Plaatsing en sfeer e.d. vind ik wel ok.

De vuurtoren....ik heb niks tegen een niet-perfect spiegelend of synchroon plaatje, maar het stoort me bij deze foto wel dat links en rechts niet hetzelfde punt in het kader raken, waardoor ik het idee krijg dat de toren scheef staat of jij.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
@Backupdevice

#1 sfeervolle plaat alleen mijn oog valt niet op de paal maar op het wazige daarnaast?
#2 van mij mogen de kleuren er wat meer uitknallen!

@hypz

Mooie hdr alleen die lantaarn leid mij een beetje af

Nu een van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7012/6395661193_38617f760d_z.jpg
High speed highway by cvmeel, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

@backupdevice
Je tweede foto is een beetje off-center? Ik vind dat er wat meer kleuren ook in mogen, of was dit ook mistig?

@sario
Ik stoor me een klein beetje aan de strepen bovenaan in het grijs van je foto maar dat geeft het misschien ook weer wat meer dynamiek anders krijg je zo'n groot grijs vlak bovenin.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
sarlo schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:10:
...

@hypz

Mooie hdr alleen die lantaarn leid mij een beetje af.
...
Hey, het is geen hdr, wel een zwart wit met flink wat contrast ;)

De lantaarn vond ik zelf eigenlijk helemaal niet in de weg staan, had ook nog gedacht hem er af te shoppen want dat kan in dit geval wel erg makkelijk, maar heb hem toch laten staan daar.

[ Voor 27% gewijzigd door hypz op 25-11-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Iedereen bedankt voor de feedback. Alle foto's zijn in volle mist genomen. Ik zal vanavond een beetje spelen met contrast.Idd is foto 2 off center genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
backupdevice schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:57:
Robbie, prachtig landschap, vind wel dat het veel richting HDR gaat.
Deathchant schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:59:
@backupdevice. Sorry dat ik niet eerst commentaar op jouw foto geef, maar kun je eens uitleggen waarom je Robbie's plaat naar HDR vindt neigen? Ik vind het namelijk een strakke landschapsfoto moet ik eerlijk zeggen.
Er is inderdaad vrijwel niks aan bewerkt. Geen saturation, geen vibrancy, geen contrast, geen exposure, geen schaduwen opgetrokken of highlights naar beneden gehaald. Ik heb alleen wat clarity toegevoegd om het wat 'crispier' te maken.
Foto is gemaakt met een Polarizer op m'n lens (mijn beste aankoop ooit btw). Ik denk nml. dat het vooral het polarizer-effect is dat je die indruk geeft.

Hieronder bv. nog een foto waar helemaal niks aan bewerkt is op wat clarity na, waar bij de eerste foto de polarizer in z'n "max" positie staat en de tweede in de "min" positie.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6215/6376963299_4f799046a0_z.jpg
Hamelin Pool Stromatolites by berendsrob, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7001/6400278261_a133ec31d8_z.jpg
Hamelin Pool Stromatolites Pola-min by berendsrob, on Flickr

Nogmaals, enige bewerking is een klein beetje clarity.. ik denk dat het nu wel duidelijk is waarom ik zo blij ben met m'n polarizer :), want ik kan garanderen dat de 2e foto nooit te nimmer te bewerken is tot het resultaat v/d 1e.

[ Voor 54% gewijzigd door RobbieB op 25-11-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@Sarlo
Ik had de foto mooier gevonden zonder die lange exposure.
Mooi zo die silhouet tegen de nachthemel aan.

Bijdrage van vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6045/6400375157_12ea30f811_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

RobbieB schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:21:
[...]

[...]

Er is inderdaad vrijwel niks aan bewerkt. Geen saturation, geen vibrancy, geen contrast, geen exposure, geen schaduwen opgetrokken of highlights naar beneden gehaald. Ik heb alleen wat clarity toegevoegd om het wat 'crispier' te maken.
Foto is gemaakt met een Polarizer op m'n lens (mijn beste aankoop ooit btw). Ik denk nml. dat het vooral het polarizer-effect is dat je die indruk geeft.

Hieronder bv. nog een foto waar helemaal niks aan bewerkt is op wat clarity na, waar bij de eerste foto de polarizer in z'n "max" positie staat en de tweede in de "min" positie.

[afbeelding]
Hamelin Pool Stromatolites by berendsrob, on Flickr

[afbeelding]
Hamelin Pool Stromatolites Pola-min by berendsrob, on Flickr

Nogmaals, enige bewerking is een klein beetje clarity.. ik denk dat het nu wel duidelijk is waarom ik zo blij ben met m'n polarizer :), want ik kan garanderen dat de 2e foto nooit te nimmer te bewerken is tot het resultaat v/d 1e.
Misschien heb ik me een beetje vaag uitgedrukt. De kleuren zijn zo duidelijk aanwezig dat het bijna HDR is, imho. Ik vind het een prachtige foto

Ik heb mijn foto van de meerpaal aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7172/6400715469_358d0eabe6_z.jpg

Ik krijg de achtergrond, wat een wad is niet duidelijker op de foto

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7002/6400714795_0a5cd396fe_z.jpg

Het was die dag zo mistig , dat dit alle kleuren zijn die ik er met Lightroom uitkrijg.

[ Voor 10% gewijzigd door backupdevice op 25-11-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

MrJey. Het idee is goed, maar ik had dan ook gewacht totdat je een opel voor het stoplicht had staan en geen Ford Ka ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Deathchant schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:53:
MrJey. Het idee is goed, maar ik had dan ook gewacht totdat je een opel voor het stoplicht had staan en geen Ford Ka ;)
Ook mijn eerste reactie :)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

My first (successful) stitching. Gaarne commentaar en tips om dit nog intressanter te maken. Ik heb hiervoor mijn A55 met een Sigma 24mm prime f1.8 EX DG HSM Macro lens gebruikt. Duidelijk dat de randen van wat het ding schiet problemen geven want her en der zitten er nog wat fouten in de foto maar als geheel ben ik wel tevree. Deze foto was poging 2. De 1e was mislukt omdat ik te veel fotoos wilde gebruiken en de boel heel erg onscherp en donker werd daardoor. Ik hoop binnenkort nou eens een Sigma 17-50 F2.8-F2.8 te hebben.

Kan je dit soort fotos met verschillende F waardes maken of is het,het best als je telkens vanuit de zelfde MM en F stand allerlei fotos maakt en die tot 1 breidt??

Als ik hier wat beter in word dan is het een leuke uitdaging om 's nachts fotos te maken als het glazenhuis er eenmaal staat en het druk is met mensen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7175/6404748079_789eecef86_z.jpg

Linkje naar groter: http://www.flickr.com/pho...9/sizes/l/in/photostream/

Edit: ff commentaar op de anderen verzinnen.

@ BackupDevice: De vuurtoren is paars! Kan je niet middels layers masks niet de lucht en de toren apart bewerken zodat je uit het goed zichtbare deel meer rood en wit haalt terwijl je de mist wittig/gijs laat? als je beide delen van de foto in 1 keer doet dan blijf je houden dat het programma alles meeneemt in de bewerking.

@MRjey: Leuk! Ik had zelf niet bedacht dat er nog een Opel in beeld zou moeten staan maar nu de rest het zo zegt ben ik het er wel mee eens.

@RobbieB. Ik vind de Pola versie het leukst maar minder extreem had wel gekund? Ook ben ik benieuwd of je de foto qua compositie meer 1/3e 2/3e kan maken door -of- wat van de lucht af te halen -of- van de voorgrond. Nu is het imo 50/50 en weer ik eerlijk gezegd nou niet zo goed wat mijn aandacht moet pakken: De harde lucht of de harde voorgrond?

[ Voor 32% gewijzigd door ROFLASTC op 26-11-2011 13:21 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mooie foto's komen hier weer langs, @hypz en @sarlo jullie foto's spreken mij echt aan! Natuurlijk zijn er verder ook mooie foto's gepost maar deze twee zijn echt in de stijl die ik erg mooi vind!

Het is weer een tijdje geleden dus hierbij weer een foto van mij, ik zal mijn best doen om weer wat meer commentaar te geven, drukte laat dat niet altijd toe helaas :(

Leaf's tears (thumb)
5D Mark II - Canon MP-E 65mm f/2.8 @ 1:1 - 1/320s - f/3.2 - ISO 320 :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ventieldopje op 26-11-2011 16:33 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

@ROFLASTIC: ik vind pano's altijd wel leuk om te zien; maar niet als er verbogen lijnen in zitten....

Stitchen met verschillende F-waardes kan volgens mij wel; alleen als je foto1 met F2.8 maakt en een superonscherpte achtergrond; en foto2 met F15 en scherpe achtergrond dan kan ik me voorstellen dat de software het stitchen niet goed doet ;)

@mrjey: idd, eens met de opmerking wat betreft het automerk. Verder erg leuke foto!

@RobbieB: fijne compositie. Qua bewerkingen vind ik eigenlijk geen van beiden het beste. In de eerste vind ik de lucht hjet mooiste, en in de tweede de voorgrond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:33
Vorige week in New York behoorlijk wat foto's geschoten
EOS 450D met standaard lens.

Alleen de taxi's laten opkomen met photoshop ;). Tevens contrast iets omhoog.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/xdbj49.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door keanu_ op 26-11-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

Fijne compo- een heel groot probleem bij deze foto heb ik echter met de taxi"s. Doordat je ze geel hebt gemaakt trekkn ze de aandacht, maar ze zijn niet scherp. Persoonlijk vind ik dat wel een voorwarde voor dit soort bewerkingen: het gekleurde onderwerp dient scherp te zijn.

Idee is leuk, uitwerking vind ik dus wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@keanu_, Mee eens met marcel, een iets kleiner diafragma zou hier wonderne gedaan hebben denk ik maar leuke foto, ook wel iets ver weg van je onderwerp imo, zou mooier zijn als er een taxi wat dichterbij was te zien ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:33
Bedankt voor de reacties!
Ik begrijp dat het 'onderwerp' te ver staat. Heb het al wat meer gecropt.
Helaas doet het kleinmaken van de foto's wel onrecht aan de scherpte op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ROFLASTC: Kies een wat boeiendere locatie om te stitchen zou ik zeggen ;) De helft van je foto is water en voor de rest is er ook weinig te zien. En je logo doet nogal amateuristisch aan met dat wit, alsof je het in Paint erop hebt geplakt (of is dat ook zo?).

Maar het stitchen ziet er netjes uit! :P

Ventieldopje: Niet slecht :) Vind 'm wel enigszins aan de donkere kant, misschien ietsje de exposure omhoog. En om één of andere reden had ik een stuk meer water verwacht/willen zien, ook al heeft dit ook wel wat.

keanu_: Heb het idee dat de foto naar rechts overhelt en de onderwerpen (de taxi's) zijn een beetje te klein om echt een boeiend onderwerp te zijn. En het selectief kleurgebruik waarbij alleen de gele taxi's in kleur zijn is wel zo'n beetje het meest corny wat je kan doen, maar dat ter zijde :+ De zwart/wit-omzetting zelf vind ik wel goed werken voor deze foto.

Alwéér het bos in geweest gisteren, maar deze keer weinig tegengekomen eigenlijk. Sowieso begon het al vrij snel donker te worden en konden we weinig boeiends vinden. Maar dit vond ik wel cool om te zien, het is iets van een paddestoel ofzo (het is eigenlijk triest gesteld met mijn natuurkennis :X), die net door de schors van een omgevallen boom heen komt.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7013/6407670225_80e3dd5e46_z.jpg
One Got Out by Marco Hordijk, on Flickr

Ow, en zoals je ziet ook eens geëxperimenteerd met een 1x1-verhouding en dat vond ik wel wat hebben bij deze foto :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 26-11-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 23:47
@ Hahn Leuke plaat alleen, heb alleen t gevoel dat er iets mist, misschien iets met de achtergrond of kleur.
@ keanu_ Nom Nom Nom, hij is niet helemaal 100% gecentreerd

Vrienden van mij gingen voor het eerst optreden.
Ik mocht de foto's doen en het is voor het eerst dat ik dit type foto maak, tips zijn dus welkom!
't moment van de zanger is alleen niet helemaal top.
Gemaakt met een 550D +50mm 1.4.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7026/6410763375_6899031893_z.jpg
The Dirty Colors by kasperjongbloed, on Flickr

[ Voor 20% gewijzigd door Pausie op 27-11-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Vanwege alle positieve feedback hier heb ik de foto van met die boom en de mist op canvas laten drukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

@ Hahn Ligt dat nu aan mijn gebrek aan biologische kennis of is het onduidelijk wat het onderwerp juist is? :p

@ keanu_ Mij lijkt een gecentreerde compositie ook leuker in dit geval, dan is er wat meer symmetrie en dat past wel beter bij een stadsgezicht als dit. Ik vind trouwens het stukje straat dat je uitkoos niet zo fotogeniek met die rioolputten en verfvlekken.. Maar wellicht is dat overal zo daarginds..?
MrJey schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:03:
Vanwege alle positieve feedback hier heb ik de foto van met die boom en de mist op canvas laten drukken. :)
Mag ik vragen waar je dit gaat laten doen en hoeveel dit ongeveer kost? Ik was overlaatst ook aan het twijfelen maar stuitte toen op prijzen boven de €100..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Hahn, ik heb ook nog een foto met veel meer druppels in deze stijl maar ik mocht er hier maar één plaatsen en heb toch voor deze gekozen :) Mooie foto trouwens, met wat voor leuk speelgoed is deze nou gemaakt? Oh, zal zo ff die andere uploaden ;)

@Pausie, weinig emotie in de foto en ik weet niet of zwart-wit zo veel toevoegt aan deze foto. Rechts boven van het midden zit een klein vlekje dat je ook wel had weg mogen werken. Doet me niet erg veel sorry ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
florholvoet schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:22:
@ Hahn Ligt dat nu aan mijn gebrek aan biologische kennis of is het onduidelijk wat het onderwerp juist is? :p
Ik zei er al bij dat ik ook niet precies weet wat het is :+ Het is in ieder geval iets wat uit een (dode) boomstam komt groeien, een paddestoel of een zwam ofzo :P
Ventieldopje schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:25:
@Hahn, ik heb ook nog een foto met veel meer druppels in deze stijl maar ik mocht er hier maar één plaatsen en heb toch voor deze gekozen :)
Als je deze mooier vindt is daar niks mis mee :P En hij is zeker niet slecht, maar bij een water-op-blad foto verwacht ik eigenlijk een hele berg druppels. Ook al heeft dit ook wel wat.
Mooie foto trouwens, met wat voor leuk speelgoed is deze nou gemaakt? Oh, zal zo ff die andere uploaden ;)
Hmm weird, de EXIF is eruit :?* Maar foto is gemaakt met een Canon 7D en een Sigma 50mm f/1.4, geschoten op f/2.8.

* Ah, vergeten, ik heb 'm via een omweggetje opgeslagen waardoor de EXIF er niet meer in zit :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 27-11-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Bij deze dan de andere foto met meer druppels:

Leaf's tears II (thumb)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hahn schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:51:
ROFLASTC: Kies een wat boeiendere locatie om te stitchen zou ik zeggen ;) De helft van je foto is water en voor de rest is er ook weinig te zien. En je logo doet nogal amateuristisch aan met dat wit, alsof je het in Paint erop hebt geplakt (of is dat ook zo?).

Maar het stitchen ziet er netjes uit! :P
Het ging mij vooral ook om het stitchen en het behouden van licht. Ik ben erg blij dat de kleuren ed allemaal nog zo "echt" zijn. Qua locatie ga ik de volgende keer aan de andere kant staan zodat het hele ponton terrein voor het glazenhuis en 3fm serious request er veel prominenter op kom te staan. tevens ga ik meer letten op het houden van rechte lijnen. Tegelijkertijd vind ik de krommingen wel leuk wat er zit imo wel een soort van beweging in naar het, hoe zeg je dat, het eindpunt van het perspectief toe. Dat logo was een spontaan idee omdat ik te weinig lucht had om de foto helemaal af te maken. Er bleef zogezegd een gat over omdat ik geen fotos meer had. :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
ROFLASTC schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:33:
[...]

Het ging mij vooral ook om het stitchen en het behouden van licht. Ik ben erg blij dat de kleuren ed allemaal nog zo "echt" zijn. Qua locatie ga ik de volgende keer aan de andere kant staan zodat het hele ponton terrein voor het glazenhuis en 3fm serious request er veel prominenter op kom te staan. tevens ga ik meer letten op het houden van rechte lijnen. Tegelijkertijd vind ik de krommingen wel leuk wat er zit imo wel een soort van beweging in naar het, hoe zeg je dat, het eindpunt van het perspectief toe. Dat logo was een spontaan idee omdat ik te weinig lucht had om de foto helemaal af te maken. Er bleef zogezegd een gat over omdat ik geen fotos meer had. :)
Bij de eerste boom aan de rechterkant heb je een ontzettende blur, persoonlijk zou ik om die reden alleen al niks met deze foto willen doen. Waar had je de focus tijdens het schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er niet zoveel mee ventieldopje - de nieuwe en de oude versie niet. Tja, het druppeltje is leuk - maar het is niet echt een denderende foto toch?

Pausie: had hem persoonlijk liever zo gezien dat de zanger die nu centraal staat iets naar links was gepositioneerd terwijl je nog steeds de gitarist op de achtergrond erop houdt.

Hahn: goede compositie en leuke kleuren, alleen is het zo jammer dat we dus geen idee hebben wat het nu eigenlijk is..

Van mij; the London Eye. Al zoveel foto's van gemaakt door talloze toeristen, hoe krijg je dan een shot wat er nog een beetje tussenuit springt? Ik stond er onder en probeerde talloze shots zoals deze, toen zag ik opeens de rode coupé en was het verder afwachten totdat die in een goede positie was. Ben erg tevreden met dit shot.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7016/6413005211_cfca899113.jpg
London Eye by npmeijer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
florholvoet schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:22:

Mag ik vragen waar je dit gaat laten doen en hoeveel dit ongeveer kost? Ik was overlaatst ook aan het twijfelen maar stuitte toen op prijzen boven de €100..
Bij de expo met levenslange garantie op 50x30 doek, €45,70.- is het mij wel waard.

@Hanh
Mooie foto, ik krijg de indruk dat al die andere snedes in die boomstam op het punt staan om te basten.
Je ziet duidelijk op de foto 3 verschillende evoluties van die snedes en dat is wat ik zo gaaf vind aan deze foto :)

@Keanu_
Leuke foto kwa contrast en kleur alleen had ik het mooier gevonden als de taxi's wat meer ingezoomd op de foto hadden gestaan. Dat ze geel zijn is wel mooi om te zien, Voor de rest krijg ik er wel een New York gevoel bij.

@Pausie:
Mooi zo het onderwerp van de artiest en de belichting/ambiance die je duidelijk op de foto terug ziet.

@Ventieldopje
Veel beter dan de vorige foto van die druppel, veel detail en duidelijk te zien waar de druppel op ligt.

@Kasuras:
Ik zie weinig rood terug in de foto en ik mis perspectief.

Herfst
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7002/6413707537_6903c7d5b4_z.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Zakkenwasser op 28-11-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Keanu, leuke foto. Lijkt me heel leuk om te maken, maar het geeft me wel een hoog Ikea gevoel.

Ventieldopje, mooi man! echt mij smaak. Lekker scherp

MrJ. Tja ik vind het jammer dat die boot er half op staat. Ziet er uit als een gewoon kiekje....

Ik ben weer met mijn Ameland foto's bezig en heb deze die ik graag met jullie wil delen. Het was zeer mistig en de bedoeling was om het hek te laten verdwijnen in de mist.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6094/6419553555_e4f76f5ea5_z.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door backupdevice op 28-11-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

@Kasuras: Tof! Naar mijn idee erg goed gelukt!
backupdevice schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:30:

Ik ben weer met mijn Ameland foto's bezig en heb deze die ik graag met jullie wil delen. Het was zeer mistig en de bedoeling was om het hek te laten verdwijnen in de mist.

[afbeelding]
Ik denk dat het laten verdwijnen van het hek beter uit was gekomen als je de foto iets meer van links had genomen, dan had je ook daadwerkelijk wat hek op de foto gezet. Nu staat de paal centraal en trekt de aandacht, van het hek staat er naar mijn idee te weinig op om het als onderwerp te beschouwen.

De verdere kwaliteit van de foto lijkt me prima; hij is scherp (grootformaat misschien minder, maar lijkt prima zo) en het is mooi dat de mist zo "geleidelijk" dikker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
@backupdevice: ben het eens met Pixeltje; de foto is best aardig, maar was een stuk beter geweest als je meer van het hek zag. Nu heb ik het idee alsof het hek verstopt is achter de dikke paal. Wat verder naar links staan -en misschien van wat hoger genomen als dat mogelijk was- had de plaat goed gedaan denk ik.
Mist geeft vaak wel een erg mooi effect dat je hier goed gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet

florholvoet

aka F0x.be

@Kasuras: speciale keuze van witbalans. Ik vind dat de blauwe zijn de avondsfeer hier wel goed weergeeft en vind het shot dus zeker geslaagd! Maar misschien dat het rood wat meer tot zijn recht had gekomen als je hem iets warmer had gemaakt.

@MrJey: toffe foto. niet zo speciaal. Alhoewel hij fototechnisch wel tiptop in orde is. De lucht is niet overbelicht, er zit aardig wat detail in die wolken. Je zit hier ook met een grote kijkhoek en dan lijkt de voorgrond snel nogal saai maar dat heb je hier goed opgelost met die bladeren. Prima sfeerbeeld dus (alhoewel ik die "bewolkte herfstdagen-sfeer" persoonlijk nu niet zó leuk vind ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
florholvoet schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:40:
@MrJey: toffe foto. niet zo speciaal. Alhoewel hij fototechnisch wel tiptop in orde is. De lucht is niet overbelicht, er zit aardig wat detail in die wolken. Je zit hier ook met een grote kijkhoek en dan lijkt de voorgrond snel nogal saai maar dat heb je hier goed opgelost met die bladeren. Prima sfeerbeeld dus (alhoewel ik die "bewolkte herfstdagen-sfeer" persoonlijk nu niet zó leuk vind ;))
dankje, het was juist het idee om cause en effect in de foto te laten zien. Lege boom, bladeren op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nismod schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:47:
[...]

Bij de eerste boom aan de rechterkant heb je een ontzettende blur, persoonlijk zou ik om die reden alleen al niks met deze foto willen doen. Waar had je de focus tijdens het schieten?
Klopt dat zag ik ook al. Het rotte is dat op de afzonderlijke fotos dit niet te zien was en dit resultaat is nog, by far, het beste. Ik heb namelijk nog op verschillende manieren de boel aaneen willen plakken met als resultaat dat in die hoek stukken van de demi-telecom ontbraken. Door een beetje te mengen met een meer trapezium en ronde vorm van de foto kwam het nog zo goed uit als dat het nu is. Bij de pontons in diezelfdehoek ontbreekt ook een stuk. Ik denk dat ik de camera daar een wat te grote of te snelle beweging heb laten maken waardoor de foto toch iets mistte. De volgende keer dus ook wat kleinere bewegingen maken met de cam.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@backupdevice: Vind het idee wel leuk, alleen jammer dat van het verloop zelf niet veel te zien is.

@MrJey: Hoewel de foto gaat over de bladeren en die kale bomen, waarvan de compositie op zich goed is, vind ik het toch jammer dat die boot er niet helemaal op staat.

@Kasuras: Beetje donker, maar mooie kleuren.

@Ventieldopje: Vind de eerste foto mooier, waarbij de titel en de compositie verwijzen naar de paar druppeltjes. Bij de tweede komt het blaadje gelijk wel heel erg droevig over. ;)

/me Sargonaut zwaait voorzichtig met zijn eerste polarisatiefiltertje.* :w (Kenko Pro1D)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7147/6426946963_e7653a6b4c_z.jpg
Rusty birdwatchers house by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
* Aloys zwaait terug met [ me ] tag ;)

Ik vind je foto lekker kijken, maar voor mijn gevoel zou ie wat breder moeten. Croppen zou de foto te krap maken, dus dan moet je 'em met meer groothoek schieten en dan wat loze ruimte boven en onder weghalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sargonaut: Lekker contrast tussen de kleuren en mooie compositie. Ik zou wel aan de linkerkant net even de uitstekende takken van de boom(die niet op de foto staat) wegsnijden.

Pausie: lekkere sfeer door het zwart/witte en de rook etc, het is jammer dat de foto wat statisch aandoet.

Ventieldopje: Mooi, lekker scherp en het effect van die druppels spreekt me erg aan :) Je handtekening is wel beetje afleidende factor in deze foto vindt ik.

Kasuras: heb ik al gezegd; mooie foto en naar mijn idee zeker de moeite waard om eens lekker groot aan de muur te hangen :)

MrJey: heb ik ook al gezegd geloof ik, maar deze plaat doet me eigenlijk niets.. lijkt in eerste instantie op een snapshot, maar je hebt wel goed gelet op je belichting enzo (oa ivm de lucht die niet overbelicht is).

Backupdevice: Ook al gehad; ietsje meer van links en het hek komt wat beter uit, dat zou je effect versterkt hebben. Verder prima idee en ook deze foto is gewoon goed scherp en ziet er prima uit :)

Ben onlangs in Doel geweest en heb weer wat tijd gevonden om wat foto's te bekijken.. dit is er eentje:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7150/6426705113_0f9f981e91_z.jpg
Theater_kelder by Pixeltje, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
@pixeltje: Geweldig, mooi belicht. Enige puntje is dat de flesjes rechtsboven ietsje krap aan de rand zitten en ze net een mm worden afgesneden. Maar verder echt een mooie plaat. _/-\o_

@keanu: Aangezien de taxi's het onderwerp lijken te zijn, vind ik deze veel te ver weg in de foto.

@backupdevice: Standpunt vind ik niet zo geslaagd, je ziet te weinig van het hek terug.

@sargonaut: Leuk, ik zou hem zelf denk ik toch (in tegenstelling tot Aloys ;) ) gecropped hebben zodat je minder lucht en minder van de rechterkant hebt.

@kasuras: Ik vind hem mooi. Het standpunt is wel apart maar wel erg geslaagd imo.

Hier nog een van mij, een paar dagen terug binnenshuis even creatief bezig geweest met zwart papier en het bosje rozen die ik voor mijn vrouw had gekocht ;) .

Roos met de steel even ergens scheef ingestoken, zwart vel a3 papier als achtergrond, belicht vanaf schuin achter met een ikea bureaulampje.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7033/6429843689_158efb16b6_z.jpg
rose2 by Alex de Groot, on Flickr

:)

[ Voor 15% gewijzigd door hypz op 30-11-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hypz: Vind het idee van de belichting aan de achterkant wel goed. Maar ik zou het denk ik toch mooier vinden als de voorkant ook een klein beetje licht krijgt. Daarnaast neigt de roos bij mij erg richting oranje ipv rood.

@Pixeltje: Nette foto, beetje spookachtig. Jammer dit 'ie aan de bovenkant iets te krap is.

@Aloys: Bedankt voor de tip, heb het even aangepast. Ziet er wat minder ge-mod uit. ;)

Bedankt voor de reacties op mijn vorige foto. Had het origineel wat ruimer geschoten, maar er staan een paar gebouwen en een zendmast in de weg, teveel om weg te shoppen. Verder vond ik het belangrijk dat het eilandje er helemaal op stond, dus rechts kon er niet veel meer vanaf. De takken links waren me ook opgevallen, had ze inderdaad beter even weg kunnen poetsen. ;)

Nog een andere van gister:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7175/6426943993_d1c5e6a80a_z.jpg
Division by T van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:56:
@hypz: Vind het idee van de belichting aan de achterkant wel goed. Maar ik zou het denk ik toch mooier vinden als de voorkant ook een klein beetje licht krijgt. Daarnaast neigt de roos bij mij erg richting oranje ipv rood.
Ja dat bedacht ik me later ook, ik had ff een wit papiertje ofzo als reflector kunnen gebruiken om heel licht van voren te belichten. De volgende dag waren de rozen alleen al niet zo mooi meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 21:46
@hypz: Zeker een knappe foto. Misschien had ik nog wat minder zwart aan de rechterkant mooier gevonden.

@Sargonaut: Ik vindt hem niet zo interresant, op zich wel leuk die spiegeling in het water. Waarom heb je hier niet even je polarisatiefiltertje erop gezet, ik mis vooral wat meer kleur in de foto.

Eentje van mij van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7027/6431756893_e4be5a24d9_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14
@zxcvb: erg mooie foto. Kan niet precies zeggen waarom, maar de kleuren, de lijnen, de lichte reflectie en de eenvoud maken het voor mij een hele mooie foto. Beetje jammer van die blauwtinten die niet mooi vloeiend in elkaar overlopen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zxcvb schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:44:
@Sargonaut: Ik vindt hem niet zo interresant, op zich wel leuk die spiegeling in het water. Waarom heb je hier niet even je polarisatiefiltertje erop gezet, ik mis vooral wat meer kleur in de foto.
Tja, duidelijk een kwestie van smaak. Was zelf bij thuiskomst nogal verbaast over hoeveel kleur er toch nog in de foto zat, aangezien er ter plaatste niet heel veel kleur te bekennen viel. Denk dat zonder filter de foto nog kleurlozer geweest zou zijn. ;)

@jouw foto: Mooie kleuren, zonde van de jpg compressie. Vind trouwens de andere zonsondergang op Flickr mooier als deze.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
hypz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:16:
@pixeltje: Geweldig, mooi belicht. Enige puntje is dat de flesjes rechtsboven ietsje krap aan de rand zitten en ze net een mm worden afgesneden. Maar verder echt een mooie plaat. _/-\o_

@keanu: Aangezien de taxi's het onderwerp lijken te zijn, vind ik deze veel te ver weg in de foto.

@backupdevice: Standpunt vind ik niet zo geslaagd, je ziet te weinig van het hek terug.

@sargonaut: Leuk, ik zou hem zelf denk ik toch (in tegenstelling tot Aloys ;) ) gecropped hebben zodat je minder lucht en minder van de rechterkant hebt.

@kasuras: Ik vind hem mooi. Het standpunt is wel apart maar wel erg geslaagd imo.

Hier nog een van mij, een paar dagen terug binnenshuis even creatief bezig geweest met zwart papier en het bosje rozen die ik voor mijn vrouw had gekocht ;) .

Roos met de steel even ergens scheef ingestoken, zwart vel a3 papier als achtergrond, belicht vanaf schuin achter met een ikea bureaulampje.

[afbeelding]
rose2 by Alex de Groot, on Flickr

:)
Erg mooi, helemaal mijn ding om naar te kijken :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 21:46
Universal Creations schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:15:
@zxcvb: erg mooie foto. Kan niet precies zeggen waarom, maar de kleuren, de lijnen, de lichte reflectie en de eenvoud maken het voor mij een hele mooie foto. Beetje jammer van die blauwtinten die niet mooi vloeiend in elkaar overlopen.
Thnx, Ik vond die kleuroverloop in de lucht inderdaad ook jammer. Ik heb een poging gedaan om dit te verbeteren:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7149/6435805053_6fb1587af1_z.jpg

@sargonaut: Die zonsondergang wou ik nog voor iets later bewaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zxcvb schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:47:
@sargonaut: Die zonsondergang wou ik nog voor iets later bewaren ;)
Ow, sorry. :$ De lucht bij de nieuwe versie is een stuk beter. Heb zelf ook weleens moeite om bij dit soort foto's het kleurverloop goed te krijgen.

Op deze foto is de werking van m'n nieuwe polarisatiefilter wel weer duidelijk te zien. Gemaakt in de Meinerswijkse uiterwaarden bij Arnhem.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7164/6436359045_342eb67e9c_z.jpg
Erosion by T van der Velden, on Flickr

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 15:28 . Reden: crop aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt er net wat blauwer van :)

Persoonlijk vind ik landschappen eigenlijk alleen de moeite waard als ze erg groen of juist erg sober zijn. De uitersten van beide. Alles wat er tussenin hangt is het voor mij vaak net-niet, hier is het blauwe water en de kale omgeving een beetje een twijfel. Herfst vind ik vaak ook niet echt een mooi jaargetijde voor landschapsfoto's als deze. Zie alleen al de kale takken van de boom waardoor het een grote ruisvlek lijkt. Niet jouw fout, alleen zou ik m in de zomer nog eens maken dan haalt dat filter wellicht ook het groene wat meer naar voren en krijg je mooiere reflecties ook.

Als opzichzelfstaande foto vind ik deze niet bijzonder maar het doet het wellicht leuk in een jaargetijden serie.

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/380773_2629638536243_1113722266_33082930_1056745395_n.jpg

Deze heb ik tijdens mn verblijf van twee weken in Nederland gemaakt, ik vond het wel een typisch Nederlands tafereel met de gevallen bladeren, de boot, de mist en de twee fietsen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zxcvb: met deze verandering is de foto inderdaad veel beter. Misschien kun je nog overwegen het huis iets minder centraal te plaatsen, maar dat is persoonlijk. Absoluut een coole foto!

Sargonaut: heb er niet zo veel mee - technisch is hij verder wel in orde denk ik, maar ik voel er niks bij.

Beathoven: jammer van de takken daarboven! Nu is de lucht verder toch wit, dus je zou ze redelijk eenvoudig weg kunnen photoshoppen. Ik zie wat bruine bladeren daar links, omdat je zelf zegt dat je het een leuke foto voor een jaargetijdenserie vindt; waarom dan niet meer bruine bladeren?

Ben maar weer eens the British Museum ingegaan, was er vorige week ook al maar wilde er nu eens wat foto's maken. Had vantevoren wel ongeveer in m'n hoofd wat ik wilde gaan doen: sowieso 1 foto met Griekse/Romeinse beelden als onderwerp, en 1 foto met Oud Egypte als onderwerp - dat zijn toch de 2 onderwerpen die ik het meeste associeer met dit museum. Ook natuurlijk 1 foto met mensen erin om weer te geven hoe druk het is en om wat meer gevoel van grootte aan het geheel te geven. Ben thuisgekomen met deze twee die ik het beste vond:

1

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7160/6437398527_4595d1e77a.jpg
British Museum I - Aphrodite Crouching by npmeijer, on Flickr

2

http://farm8.staticflickr.com/7030/6437396087_7c911266a6.jpg

De eerste is nogal aangepast met contrast, vignet en een gradatiefilter - alles om het beeld maximaal uit te laten komen, wat natuurlijk prachtig belicht was. De tweede is eigenlijk nauwelijks aangepast; het contrast en de helderheid wat omhoog, en de levendigheid en verzadiging wat omlaag. Denk dat ze wel goed gelukt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door PowerUp op 05-12-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
Dit het solo testcasetopic, twee is er dus eentje te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Sargonaut, sorry doet me weinig :X

@Beathoven, leuk maar de kwaliteit valt me wat tegen ;)

@Kasuras, de 2e vind ik de mooiste, ik zou hem nog leuker vinden als je hem had genomen met lange sluitertijd zodat je zo'n waas ziet waar mensen gelopen hebben ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sargonaut: Doet me niet zo veel (is persoonlijk denk ik) maar is wel een prima foto wat betreft compositie, scherpte, kleuren en dieptewerking. Effect van dat filter is wel te zien maar niet overdreven, prima lijkt me!

Beathoven: Leuke compositie maar het lijkt alsof de foto nergens echt scherp is, kan ook aan de JPG compressie liggen. Die rode auto op de kade trekt wel een beetje de aandacht, dus die zou je eventueel met een masker wat donkerder kunnen maken?

Kasuras: Die eerste is goed gelukt vindt ik; beeld komt goed uit en contrast met de achtergrond is goed.Aan de bovenkant van het beeld (haar hoofd) lijkt het een tikkeltje overbelicht, dat zou je even kunnen controleren in PS ofzo, verder technisch ook prima zo te zien. Die tweede weet ik niet, doet me niet zoveel, ik denk dat het idee was om de diepte van de hal in beeld te brengen, iets wat voor mij een beetje teniet wordt gedaan door al het volk wat er heen en weer loopt. Overigens had je hier denk ik best een langere sluitertijd kunnen nemen (als je vanaf statief gewerkt hebt). Dan waren de mensen wat bewogen geweest en dat had de foto naar mijn idee meer karakter gegeven :) Dan komt ook het idee van de diepte beter uit (omdat dat het enige scherpe is samen met de beelden, de rest is dan lichtelijk bewogen). * Pixeltje moet leren sneller te zijn.. Ventieldopje oppert het ook al

Hier nog eentje uit Doel, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Had 'm eerst in zwart wit, ook te zien op Flickr, maar daar was ik eigenlijk erg ontevreden over. Even opnieuw over nagedacht en toch maar in kleur gehouden..

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7009/6437488475_7487cbf106_z.jpg
Doel_telefoonboek_kleur by Pixeltje, on Flickr

Eigen commentaar: De compositie is wat rommelig, maar dat vind ik wel bij de inhoud ervan passen. Heb 'm overigens flink rechtgetrokken in PS want het was daar op de grond zo'n troep (ingestorte schuur) dat ik mn statief niet lekker neer kon zetten. Door het rechttrekken is er wel een stuk foto afgevallen, das zonde..

[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 01-12-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm erg druk en (daardoor) onoverzichtelijk. Ik zie nu niet wat je onderwerp is. In zwart/wit zou 'ie beter kunnen werken misschien, maar de z/w-versie die je op Flickr hebt staan is nogal overdone, lijkt erop dat je daarmee hebt zitten tonemappen/HDR'en? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hahn schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:58:
In zwart/wit zou 'ie beter kunnen werken misschien, maar de z/w-versie die je op Flickr hebt staan is nogal overdone, lijkt erop dat je daarmee hebt zitten tonemappen/HDR'en? :P
O-)

Hmm, weet niet of ik deze echt beter vindt..

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7175/6437574689_23cf252878_z.jpg
Doel_telefoonboek3 by Pixeltje, on Flickr

[ Voor 37% gewijzigd door Pixeltje op 01-12-2011 20:05 ]

Pagina: 1 ... 44 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)