Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.942 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:50

CasGas

.

Afbeeldingslocatie: http://settler.sjeemz.nl/testcase/chris_klein.jpg

Gisteren met mijn neefjes op pad geweest in een speelbos/tuin achtig iets, deze sprong er wat mij betreft wel uit, misschien was het beter geweest als die in de camera keek?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
@JelmerHT: Bij je eerste foto is het jammer dat een deel van de groep mist, doordat alles eigenlijk scherp is is het niet duidelijk dat de voorste renner je onderwerp is.
Tweede foto: mooie compositie, alleen jammer dat de tweede renner er op staat.

En beide foto's zijn best scheef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:53
@Amstel76: Mooie foto. Fijn dat je ook de how to erbij hebt gedaan.

@Mon0lith: ik zou links iets lichter maken.

@MrJey: ik vind de bovenkant "leeg".

@CasGas: Leuke foto voor zijn ouders maar voor de rest doet het mij niets. Als hij in de camera kijkt dan zou dat wel helpen aan de kracht van de foto.

Gisteren een toeval moment in de tuin:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6049/5902482500_f3f5fbbe5e_d.jpg

Eigen commentaar:
* Misschien iets te veel post processing.
* Geen macro lens maar een 70-200 mm.
* misschien iets croppen zodat hij iets meer uit het midden komt.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 12:22
@JelmerHT: Zoals eerder gezegt staat hij wat scheef, en ik vindt de kleur van de lucht wat saai had wel wat feller gemogen.
@CasGas: Op zich een leuke foto en leuke kleuren. Ik had het misschien mooier gevonden als hij met z'n hoofd voor het touw had gestaan.
@Jewest: Mooie foto op zich en goed scherp. Ik had misschien wat meer contrast met de achtergrond wat mooier gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6042/5905367148_8bb7a3c149_z.jpg
Klikbaar voor groot.

[ Voor 11% gewijzigd door zxcvb op 23-07-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
LinkinTED schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:22:
@Amster76: Mooie scherpe foto, maar wat is het?
Erg leuk dat je de setup foto er meteen bij doet (Y)
Het zijn gelballetjes, uit zo'n zakje die bij je hardware zit om vocht op te nemen.
zxcvb schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:51:
@Amstel76: Ik vindt dit een zeer geslaagde foto! Mooie kleuren ,scherpe druppels heel mooi. Op die setup -foto kan ik het niet goed zien maar ligt er nou nog iets op die spiegel of staat er alleen een gele plaat achter?
De spiegel is een gewone glasplaat. Daarachter on onder liggen gekleurde a4tjes, waarbij ik in de geplaatste foto natuurlijk alleen de gele heb gebruikt. Op het glas ligt wat water en de gelballetjes.
Aight! schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:29:
@Amstel76, erg mooi gedaan, heb je de vloeistof nog gebonden zo te zien aan je opengesneden pakje op de andere foto. Heb je alleen maar je body flitser gebruikt?
Dat is het zakje van de balletjes, op het glas licht gewoon water. Popupflitser is niet gebruikt maar staat omhoog om de 430 EXII te triggeren welke je achterin ziet liggen.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

@Mon0lith: Ik denk dat als je op F8 had geschoten ook wat meer scherpte had gekregen in de foto, de palen zijn onscherp..

@MrJey: Die eerste foto van die buis is mooi, leuke kleuren combinatie..

@JelmerHT: De afkapping van de fietsers aan de rechterkant klopt niet helemaal, die hadden er mijn inziens helemaal op gemoeten..

@zxcvb: Komt mij iets te snapshotterig over, de ogen zijn niet helemaal aanwezig door het gaas en hij is ook niet helemaal scherp, die snorharen komen er een beetje raar uit..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartusKN.nl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-02 14:29
Amstel76 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:34:
[...]

Dat is het zakje van de balletjes, op het glas licht gewoon water. Popupflitser is niet gebruikt maar staat omhoog om de 430 EXII te triggeren welke je achterin ziet liggen.
Hoe kan je die 430 EXII triggeren met je pop-up flash? Heb je een slave unit hierop gemonteerd welke afgaat bij flits ?

Ben zelf geruime tijd bezig geweest om dit uit te zoeken, en ben toen maar gegaan voor de Cactus v2 setup, maar als ik hem op andere manier kan triggeren.... Hoor het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door BartusKN.nl op 08-07-2011 00:03 . Reden: groeten verwijderd :) moest PM zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
BartusKN.nl schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:02:
[...]

Hoe kan je die 430 EXII triggeren met je pop-up flash? Heb je een slave unit hierop gemonteerd welke afgaat bij flits ?

Ben zelf geruime tijd bezig geweest om dit uit te zoeken, en ben toen maar gegaan voor de Cactus v2 setup, maar als ik hem op andere manier kan triggeren.... Hoor het graag!
Ik gebruikte voorheen ook een cactus hoor. Mijn nieuwe 60D heeft deze optie wel maar daarvoor moet je dus wel onboard flitser openklappen.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Zxcvb
Mooi kleuren en compositie van de leeuw.

Mijn contributie van een long shutter exposure in de metro van Amsterdam
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6029/5912771839_90fcafa16c_z.jpg

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Waarom de foto nog eens posten? deze staat toch ook in je testcase topic dacht ik me te herinneren?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:49
Deathchant schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:10:
Waarom de foto nog eens posten? deze staat toch ook in je testcase topic dacht ik me te herinneren?
Haha.. mijn schuld.. Ik vond deze foto niet in de serie van zijn testcase passen en het leek mij beter hem uit de serie te halen en hier te posten omdat het best wel een mooie/goede foto is...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:10:
heb die eruit gehaald, omdat hij niet bij de serie paste en op aanraden hier gezet

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:20
Ik ben helemaal nieuw in de fotografie wereld! Wel maak ik met mijn telefoon regelmatig leuke kiekjes, maar dat stelt natuurlijk niets voor. Vandaar dat ik gisteren een Nikon D3100 + Nikon 18-55mm VR lens aangeschaft heb. Prachtig toestel dat hele mooie foto's schiet!

Onderstaand is onbewerkt. Tips en alles zijn zeer welkom! Alle foto's zijn geschoten met de automatische stand, moet me nog even helemaal inlezen met sluitertijden, diafragma's, ISO-tijden, etc. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/09/1310210061-370.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Beunhaas91 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:19:
Ik ben helemaal nieuw in de fotografie wereld! Wel maak ik met mijn telefoon regelmatig leuke kiekjes, maar dat stelt natuurlijk niets voor. Vandaar dat ik gisteren een Nikon D3100 + Nikon 18-55mm VR lens aangeschaft heb. Prachtig toestel dat hele mooie foto's schiet!

Onderstaand is onbewerkt. Tips en alles zijn zeer welkom! Alle foto's zijn geschoten met de automatische stand, moet me nog even helemaal inlezen met sluitertijden, diafragma's, ISO-tijden, etc. :)

[afbeelding]
Wat probeer je precies in beeld te brengen? Ik zie een achterlicht maar mis een boodschap of duidelijk onderwerp.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:20
Ik heb niet echt geen boodschap of reden voor deze foto, puur als test voor de macro functie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Dan wordt het erg lastig voor ons om er commentaar op te geven ;) Maar ik zal het proberen: De lijnen (of hoe zeg je dat?) zijn wat schots en scheef waardoor ik hem iets rommelig vind. De weg loopt schuin omhoog naar rechts, de lijnen van het achterlicht lopen schuin omhoog naar links.
Ik zou in iedergeval proberen om de lijnen van het achterlicht horizontaal op je foto te zetten, zoals ik hier even quick 'n dirty gedaan heb. Daarnaast vind ik de scherpte/diepte niet helemaal mijn smaak, ik vind de auto iets te snel te onscherp worden (zoals bijv. de spiegel). Ben echter zelf nog niet nieuw om je te kunnen vertellen hoe je dat anders moet doen :P

Ok, dan mijn eigen vuurdoop: Na een drukke dag eigenlijk te laat thuis gekomen om nog echt even met de camera te gaan spelen, maar er toch nog even gericht op uitgetrokken.

Mijn gedachten:
  • Reden: Erg vaak langs gefietst en altijd een erg origineel idee gevonden (Oorspronkelijk zat er nog een kleinere tractor boven)
  • Compositie: Moah, ik had wat verder weg kunnen staan, maar dan kreeg ik problemen met de belichting in de scherming én er staat een lelijk hek voor. Dus 1 stap naar achteren en ik had toch moeten gaan croppen.
  • HDR: Waarom? Zoals gezegd begon het al redelijk te schemeren, stond onder allerlei bomen, dus ik liep enorm te "kloten" met de belichting (donkere voorgrond, lichte lucht) en zijn de gewone foto's niet echt post-waardig geworden. Dus ik dacht 2 vliegen in één klap te vangen en voor het eerst eens met HDR te spelen en te kijken of ik daar iets beter of anders ik kan doen (ufcurs!). Sowieso had het leuk geweest als de lucht blauwer was, maar dan zou ik de foto een keer overdag opnieuw moeten maken vermoed ik.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6134/5921019947_97f1ab4a74_z.jpg
Barking up the tree by S913, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door S913 op 10-07-2011 11:29 . Reden: Pic updated naar betere variant en een 'lame' disclaimer verwijderd. ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ehmz heb je de lucht boven de bomen gezien? Bij een HDR foto is het toch belangrijk dat je dat soort dingen wegwerkt :) (Hoewel ik niet weet hoe je dit precies moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Oei, die lucht is echt heel erg slecht bewerkt op deze manier. Je moet voorkomen dat objecten (in dit geval bomen) die de lucht raken een andere kleur om zich heen hebben dan de lucht in zijn geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Jup, helemaal mee eens. Heb een hele tijd lopen experimenteren met nabewerken, maar het lukt me niet om de lucht minder donker/dreigend/lelijk te krijgen, zonder het contrast van de tractoren teniet te doen.
Persoonlijk vermoed ik dat de schemering aan de ene kant de oorzaak is en aan de andere kant heeft het zéker te maken met mijn onbekendheid met het (HDR) nabewerken. Maar je moet ergens beginnen O-) Alles behalve die lucht vind ik qua HDR wel redelijk gelukt.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De lucht verpest de hele foto, die verder (als je het mij vraagt) ook niet heel erg sterk is. Maar waarom post je 'm dan als je zelf ook vindt dat 'ie niet goed gelukt is? ;) Ja, het is een HDR en één van je eerste, maar zijn dat redenen om mislukte foto's te posten?

Als je merkt dat je jezelf al aan het indekken bent, door bijvoorbeeld disclaimers enzo, vraag jezelf dan af of je 'm überhaupt wel zou moeten posten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Touché @ disclaimer :) Maar dan ben ik toch benieuwd naar wat jij sowieso "niet sterk" vind aan deze foto (naast de mislukte lucht). Het onderwerp? Technisch? Artistiek? Hoe zou ik de foto (waarvan voor mij het onderwerp wel sterk is) kunnen verbeteren?

[ Voor 10% gewijzigd door S913 op 10-07-2011 00:44 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Foto is op zich wel leuk, onderwerp is grappig, alleen het HDR-effect is volledig mislukt. En dan bedoel ik niet alleen de lucht, ook de tractor(s) zijn onrealistische kleuren bijvoorbeeld. Sowieso zijn HDR's lastig, ik heb het meerdere keren geprobeerd (niet heel veel, maar toch :P) en ik heb welgeteld één foto die ik wel goed gelukt vind.

HDR moet je gebruiken als het iets toevoegt, om detail toe te voegen wat de foto beter maakt. Niet om een foto over the top te maken.

Het is vooral veel uitproberen. Ga een keer terug, neem een statief mee en probeer met allerlei verschillende settings een goede combinatie van (minimaal) 3 foto's te krijgen; onderbelicht, normaal belicht en overbelicht.

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 10-07-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Gister even een rondje in m'n nieuwe buurt gelopen :).

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6142/5917919809_701cfe5393_z.jpg
Perth CBD by berendsrob, on Flickr

Ben vooral benieuwd naar meningen over de kleuring e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@RobbieB, Kan aan mijn scherm liggen (mbp niet gekalibreerd) maar komt op mij over alsof het water zwaar vervuild is met olie of iets dergelijks.

@S913, misschien een idee om de lucht in photoshop gewoon wit te maken? Het onderwerp is goed maar ik zou het toch zonder HDR doen.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
@ RobbieB: Leuke 'buurt' ;). Mooie foto met die vogels op voorgrond, toning is niet helemaal mijn ding though.
@ S913: Kan me wel vinden in voorgaande commentaren, vreselijke lucht. Ik ben niet echt fan van dit soort extreme HDR foto's, ik heb liever dat je behalve het toegevoegde detail er niet veel van merkt. Objecten moeten iig niet uit zichzelf gaan gloeien ende zo ;). Onderwerp van de foto vind ik wél leuk :)
@ Beunhaas91: Tja, een foto van een autolamp. We hebben allemaal wel beetje de "fotografeer alles wat los en vast zit" fase gehad, na aanschaf van een (1e) DSLR, maar is het echt nodig dit soort foto's te plaatsen? het woord test in testcase niet té letterlijk nemen aub, we zien graag wel doordachte foto's terug hier :). Ik zou zeggen, sla aan het experimenteren, en we zien je hopelijk snel weer terug met wat andere kiekjes!

Deze is genomen tijdens afgelopen tripje naar Oslo. Beetje aparte bewerking voor mijn doen, maar vond het wel wat hebben:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6142/5920939603_8bfff82715_z.jpg
Cable way near Frognerseteren by Sjekster, on Flickr

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Thnx voor de opbouwende kritiek en stof tot nadenken ;) Ik wil het topic niet te vervuilen, dus heb de originele post even geupdate met een geshopte versie waar in ieder geval de lucht een stukje beter is. De originele staat nog wel gewoon op mijn Flickr account. (Overigens is de kleur van die tractor niet eens zo enorm gemanipuleerd, hij is gewoon die afzichtelijke kleur) :)

@Sjekster: Mooie foto, wat heb je voor jou doen in deze foto "wat apart afgewerkt"? (hopelijk is de lucht over 1,5 week net zo blauw in Oslo :P)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik heb aardig wat fill light gebruikt en dat weer beetje gecompenseerd met black levels etc. Geeft de bomen een beetje vreemde, doch leuke, look.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
@s913; De lucht in je foto is zo veel beter, alleen vind ik de tractors nu wat minder. Ze sprongen er eerst veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

En ik heb echt níks aan de tractoren veranderd :) Ik heb alleen de lucht eruit geknipt en separaat aangepast en weer terug geplakt, maar ben het met je eens dat doordat de lucht nu lichter is, de tractoren minder opvallen. Dus eigenlijk zou ik nu de tractoren weer apart moeten aanpassen ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:16
@BobbieB: ik vind de kleuren iets te groen/geel
@Sjekster Iets te veel contrast/kleur vindt ik, kan ook aan mijn scherm liggen natuurlijk. Wel een leuke foto.

Hier een foto van mij in de buurt van Culemborg. Gemaakt met een 550D + 50mm 1.4 @ f2.0 1/3200 ISO100

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6016/5923763121_6423118974_z.jpg
Graan. by kasperjongbloed, on Flickr

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

@ Sjekster;

Leuke plaat, vind zelf de bewerking niet storend oid, en zit een mooie kijklijn in :)

@Pausie;

Fijne rustige plaat, jammer van de flare (op 1/3e van links, ongeveer 2/3e van onder) en het lijkt wel alsof er rechtsonder een ronde wazige plek zit, vingerafdruk op je lens?
Foto zelf is prettig om naar te kijken, lekker rustig en leuk dat sommige van die halmen nog lekker scherp zijn wat dieper de foto in :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:16
Ha die flare heb ik zelf toegevoegd, wilde een beetje die oude look hebben. Ik heb de originele op Flickr staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianVL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 10:10
Pausie schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:05:
Ha die flare heb ik zelf toegevoegd, wilde een beetje die oude look hebben. Ik heb de originele op Flickr staan.
Ik denk dat het er daarom nogal artificieel uitziet. De wazige vlek rechts onderaan de foto is waarschijnlijk ook een onderdeel van deze lensflare die toegevoegd is? Het ziet er een ietswat vreemde vlek uit die je daar niet helemaal zou verwachten.

Voor de rest vind ik het een mooie foto met een mooi evenwicht aan kleuren. Het ziet er niet chaotisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nog eens naar de koers gegaan, wat meer gelet op de puntjes die werden gezegd, dit is eruit gekomen:

Nikon D7000 + 18-105mm f5.6 1/500 ISO100.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6137/5929338757_b0bb0819b4.jpg
1816_3 by jelmersnoeck, on Flickr

Link naar de originele foto.

Zelf vind ik de hoogspanning kabels op de achtergrond wat storend en is het jammer dat die persoon er nog bijstaat rechts.

Graag jullie mening!

Edit, heb de foto geupdate naar de bewerkte versie, de originele staat er in een linkje onder.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:06:
Vandaag nog eens naar de koers gegaan, wat meer gelet op de puntjes die werden gezegd, dit is eruit gekomen:

Nikon D7000 + 18-105mm f5.6 1/500 ISO100.

[afbeelding]
1816 by jelmersnoeck, on Flickr

Zelf vind ik de hoogspanning kabels op de achtergrond wat storend en is het jammer dat die persoon er nog bijstaat rechts.

Graag jullie mening!
Heb je PhotoShop CS5 toevallig? Dan zijn die kabels zo weggewerkt met content-aware-filling. 2 min. werk. Voor de rest wel een mooi actie shot, laat goed de inspanning en concentratie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieB schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 04:49:
[...]

Heb je PhotoShop CS5 toevallig? Dan zijn die kabels zo weggewerkt met content-aware-filling. 2 min. werk. Voor de rest wel een mooi actie shot, laat goed de inspanning en concentratie zien.
Ik zou de kabels er gewoon inlaten.. dan kun je de staande man rechts en het huis links ook wel wegshoppen. Ze horen gewoon bij de omgeving.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het even geprobeerd en de link bij de post gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Op een paar plekken zie je je brush precies ;) maar verder best netjes gedaan als je het nooit eerder gedaan hebt! Het maakt de foto zeker rustiger om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
@JelmerHT: Mooi actieshot. Misschien had je net iets langer kunnen wachten tot de voorste renner wat dichterbij was. De kabels zie je niets meer van als je niet weet waar je moet zoeken.
@Pausie: Naar mijn smaak is er te weinig scherp in de foto, slechts een paar aren. De kleuren had ik ook graag warmer gezien, graan moet rond deze tijd mooi goudgeel zijn :)
@Sjekster: Prettig landschap, de lift brengt een mooie lijn aan door het landschap heen. De kleurtjes zijn net iets té naar mijn smaak.
@RobbieB: De kleuren passen wel een beetje bij het idee van de vieze stad. Ook leuk dat er nog wat op de voorgrond te zien is. Rond de hoogste gebouwen lijkt wel een halo te zitten.

Een probeerseltje van mijn kant. Genomen op een pontje bij Beusichem, ik heb de nabewerking bewust wat extremer gemaakt. Wat vignettering toegevoegd en het rood sterker gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6010/5930441231_0050042ec3_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
@PowerUp, De extremere nabewerking vind ik wel gaaf, al is de vignetting misschien net iets te. Alleen had ik het standpunt iets meer naar rechts genomen en misschien ook wat hoger waardoor de pont helemaal te zien zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
LinkinTED schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:25:
@PowerUp, De extremere nabewerking vind ik wel gaaf, al is de vignetting misschien net iets te. Alleen had ik het standpunt iets meer naar rechts genomen en misschien ook wat hoger waardoor de pont helemaal te zien zou zijn.
Gezien de tekst "AFrijden", is de foto waarschijnlijk gemaakt vanaf de pont. Als dat ding op de achtergrond de aanlegplaats is, had ik die ook liever beter in beeld gezien. De foto heeft wel wat potentie, maar naar mijn smaak is het bordt te centraal en alles te vlak in beeld. Ik had graag wat meer diepte in de achtergrond gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Genious
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
@PowerUp, ik zat inderdaad te zoeken wat je bedoelt met de foto, wat er achter de slagbomen ligt. Het bord staat zo erg centraal. De kleuren zijn wel er mooi, rood groen contrast, heerlijk helder.

Hier een bloem in de regen en belicht door de ondergaande zon.

Afbeeldingslocatie: http://dailycloseup.com/bloem.jpg

Hoor graag jullie mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@Powerup: Opzich leuk, maar de achtergrond is een beetje storend
@New genious: Erg gave foto, de regen geeft het echt iets extra's.

Vandaag een dagje apenheul gehad. Hier ben ik het meest tevreden over:
Afbeeldingslocatie: http://johannesvg.nl/fotos/apenheul/110712-14600.jpg
Bekijk de volledige selectie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:08

Don Quijote

El Magnifico

@PowerUp
Zoals je zelf al aangeeft is de nabewerking vrij sterk. Iets te sterk naar mijn smaak :). Gek genoeg vind ik het wel een interessante foto, terwijl er eigenlijk niet echt een interessant onderwerp is, dus wat dat betreft goed gedaan.

@New Genious
Ik denk dat de foto wel wat lichter kan, vind hem nu iets te donker waardoor de bloem er niet echt vanaf spat. Erg leuk vind ik de druppel rechts onderin, mooi detail.

@Jo-Hannes
Prima foto al had ik liever gezien dat je oogcontact had gehad met de aap.

Zelf eens iets nieuws geprobeerd, een drieluik met een kadertje. Wat ik zelf jammer vind zijn de olifanten achter de twee die het onderwerp zijn, hierdoor wordt de foto overdreven druk.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6017/5931017041_87d7df8fd3_z.jpg
Elephant kiss by ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
@Powerup: Jammer dat het niet helemaal duidelijk is dat het vanaf het pontje, iets hoger standpunt had de grens met het water duidelijk gemaakt. Kleuren en contrast vind ik erg mooi in de foto, de vignetting misschien wat overdone..

@new genious: goeie compositie, de regen geeft hem wat extra drama, leuk effect en mooie druppels!

@jo-hannes; mooie foto, jammer inderdaad dat de aap wat vreemd wegkijkt van de camera, volgens mij heb je ook een stofje op je lens sensor zitten (helemaal rechts in de foto).

@Ravnoss: Mooi idee, ook met het zwart-wit. Ik denk dat ik foto twee en drie omgedraaid zou hebben. Dan geeft volgens mij net een iets betere beweging weer, ook al is het niet de werkelijke volgorde. Verder vind ik de olifanten op de achtergrond niet echt storend.

Zelf eindelijk weer wat tijd gehad om wat plaatjes te schieten. Vond deze best aardig gelukt, vooral de compositie vind ik goed. Ben er alleen niet echt over uit hoe ik de foto het meest kan laten spreken (nabewerking e.d.). Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6125/5933484324_6590e98a44_z.jpg
IJsselbrug by René van Ling, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Puur persoonlijk komt het geheel als een blok staal op mij over, leidt het gaashekwerk mij af en is de dubbele stroomkabel in het rechterdeel boven de brug ook afleidend. De kleurstellig is donker (foto is in het avondlicht genomen?). Andere witbalans / contrast e/o saturation verhogen?? In ieder geval meer kleurcontrast.

De compositie is altijd persoonlijk. Waarschijnlijk zou ik bijna 3/5 van de foto willen weggooien (van rechts). Hoewel ik zelden portrait shiet zou ik het waarschijnlijk hier wel doen. Ik zou de weg centraler zetten waardoor de lucht links boven ook meer ruimte creëert en vrijheid impliceert. Nu zit je een beetje gevangen in het staal. Een staalwerker zal waarschijnlijk een andere mening zijn toegedaan :+

Quick and dirty (de weg met strepen is nu te rood):
Afbeeldingslocatie: https://byfiles.storage.live.com/y1pUbvpqrDB9reTa3RUAR1zecsP3n1E-O0vNjrjitscwQo1R1qzbaDjR8kMpw17o7zZ4rrMbRUyKVgaWESjGX98DA/gathering-foto-001.jpg?psid=1

[ Voor 4% gewijzigd door hamsteg op 13-07-2011 15:52 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
Tanks! Dit kan ik waarderen! Heb der zelf nog even naar gekeken. Ben het met je eens dat een portait formaat hier beter past. (Van de andere kant heb ik hem wel zo genomen ;))

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6030/5933891654_a7bbf9ba58_z.jpg
IJsselbrug 3 by René van Ling, on Flickr

Heb er ook een gemaakt die wat extremer is qua bewerking, de brug knalt er hier wat meer uit maar is wat donkerder Klik!

Wanneer ik extra kleur/contrast toevoeg wordt de foto wel erg vol van ruis. Heb de foto al op hoge iso genomen om veel detail te krijgen. Had wel wat lager gekund met een groter diafragma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

@Rene: Dat is echt geen stofje hoor, de foto is op f2.8 genomen. En daarnaast staat het op geen enkele andere foto. Ik denk dat het een vliegje ofzo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

_Rene_ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:36:
Wanneer ik extra kleur/contrast toevoeg wordt de foto wel erg vol van ruis. Heb de foto al op hoge iso genomen om veel detail te krijgen. Had wel wat lager gekund met een groter diafragma.
Deze spreek mij veel meer aan! De zwaar bewerkte is mij inderdaad ook te donker. Terug naar de brug, vrijdag wordt het weer mooier weer ;) 8)

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
De "q&d" uitsnede van hamsteg vind ik beter dan de herkansing van _Rene_, omdat die laatste door het "doorkijkje" rechts de blik verlegt van het pad links, naar rechts. Juist het langs het linker pad weg kunnen kijken is volgens mij de kracht van de foto.
Jo-hannes schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:16:
@Rene: Dat is echt geen stofje hoor, de foto is op f2.8 genomen. En daarnaast staat het op geen enkele andere foto. Ik denk dat het een vliegje ofzo is.
Je hebt vast gelijk, maar het blijft staan data het vlekje stoort en dat het eenvoudig weg te halen is. Verder vind ik de compositie wel oké, net als de zachte achtergrond, maar ik twijfel wat over de scherpte van je onderwerp. Op dit postzegelformaat verwacht ik eigenlijk meer scherpte. Van je link word ik niet veel wijzer, door gebrek aan exif en mogelijkheid tot groter formaat. Sommige foto's daar lijken nog onscherper, dus misschien komt het door de bewerking-voor-internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05

iop

@renee
Ik vind de bovenkant van de brug erg mooi zp met die lichtval. het fietspad en die hoek is wat donker.

Mijn uitprobeersel, nieuwe camera en een boel settings om uit te proberen.
Ik vond deze wel leuk gelukt maar wil graag feedback.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6030/5936886306_af809fd2f6.jpg
Speldenknop by iop`, on Flickr

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Het onderwerp, de speldenknop is nogal centraal. Bovendien is de depth of field (DoF) heel smal, waardoor 99% van de foto onscherp is. Dit maakt hem onprettig kijken, zeker met de drukke bokeh.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
@_Rene_: De portret versie is echt top qua compositie, maar vind hem wel een beetje onder belicht.
@iop tha man: Het onderwerp is te klein om de aandacht te trekken. Het gene dat ik de eerste 10 sec. dacht is, whmm.. alles op deze foto is onscherp. De truc met Bokeh is om de aandacht naar het onderwerp te trekken, maar in dit geval is het onderwerp echt té klein.

Hier een van mij die me opviel toen ik vandaag m'n kamer binnen liep.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6128/5937327770_c89c981f30_z.jpg
Tree of Shadows by berendsrob, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

@New Genious
Vind dat de kleuren er erg mooi uitkomen. Wat ik vooral mooi aan deze foto vind is dat er een druppel onder aan de bloem hangt. Je ziet wel dat het regend, maar dit maakt het voor mij net even wat 'natter'. Echt het gevoel dat je in de regen staat.

@Jo-hannes
Volgens mij is dat een katta of niet. Hieronder heb ik een eigen foto van een katta geplaatst. Prachtige beesten om naar te kijken en om te ze fotograferen.

@Ravnoss
Titel vind ik erg leuk. Super leuk gedaan. Zeker door de foto's zwartwit te maken, spreken ze voor mij meer. Waar heb je deze foto's gemaakt?

@_Rene_
De tweede versie vind ik mooier. Nu kijk je wat meer met de weg mee. Geeft voor mijn gevoel wat meer diepte.

@iop tha man
Zoals al gezegt is, het onderwerp is erg klein. Moest ook eerst even kijken wat er nu precies als onderwerp op de foto stond.

@RobbieB
Vind het een grappige foto, maar niet echt bijzonder.

Hier weer een foto van mij. Deze katta zat heerlijk te zonnen. Het was een beetje een regenachtige dag, maar in de loop van de middag kwam de zon er beetje door en daar maakte deze Katta gebruik van. Hij ging er even goed voor zitten. Heb er nog meer gemaakt. Zal deze binnenkort op flickr zetten.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6008/5937406338_2dd0ab1d1a_z.jpg
Katta in de zon by JordyOnrust, on Flickr

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Rene, waarom schiet je op 17mm met een sluiter snelheid van 1/125 met ISO 800. Je kunt zowieso 1/30 gaan zitten met je sluitertijd, kan je ISO een stuk naar beneden! Als je hem op statief zet kun je nog wel lager gaan zitten!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

@ Ravnoss: Leuk drieluik zo, was misschien nog iets krachtiger geweest als de derde foto wat duidelijker het einde van de 'kus' was (als je begrijpt wat ik bedoel, moeilijk uit te leggen). Zeg maar het verhaal echt afmaken in 3 plaatjes.
@ _Rene_: Portrait staat inderdaad beter, en ik ben wel gecharmeerd van je extremere bewerking, hou ik wel van!
@ iop tha man: Doet mij niet veel, ziet er inderdaad gewoon uit als uitprobeersel, en als de hele smalle DoF het doel was dan is dat gelukt. Verder niet echt boeiend om naar te kijken.
@ RobbieB: Geeft wel een gaaf effect zo! Wat als je hem nog smaller kadert? Niet de donkere muur eromheen, kan ook leuk staan.

Dan mijn eigen foto:
Van mijn vakantie in Maleisië dit voorjaar: de Petronas Towers in Kuala Lumpur.
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/66285/YVoFi02jG.jpg
(click for full)

Dit is een HDR gemaakt uit 1 RAW bestand. Ik vind het strakke en de symmetrie in de architectuur met de rustige blauwe lucht echt goed combineren. Wat vinden jullie ervan? Alvast bedankt voor het commentaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
@Ravnoss: Prachtig in beeld gebracht

Van het weekend een stukje wezen rijden met vrouw en dochter. Dit bloemenveld kon ik niet voorbij rijden zonder wat foto's te schieten.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.124.10/1353300001-1353350000/1353318601-1353318700/1353318694_5_m7Z-.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Die strikjes in haar haar passen leuk bij de bloemen :). Of misschien is het wel andersom. Bij het zien van deze foto krijg ik weer zin in het mooie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

iop tha man schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:30:
Mijn uitprobeersel, nieuwe camera en een boel settings om uit te proberen.
Ik vond deze wel leuk gelukt maar wil graag feedback.
[afbeelding]
Speldenknop by iop`, on Flickr
Lager standpunt + egale achtergrond de volgende keer gebruiken en hij is super leuk :)
Goku33 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:46:
Dan mijn eigen foto:
Van mijn vakantie in Maleisië dit voorjaar: de Petronas Towers in Kuala Lumpur.
[afbeelding]
(click for full)

Dit is een HDR gemaakt uit 1 RAW bestand. Ik vind het strakke en de symmetrie in de architectuur met de rustige blauwe lucht echt goed combineren. Wat vinden jullie ervan? Alvast bedankt voor het commentaar!
CA is nog redelijk aanwezig. Zou ik effe fixen!

Voor de rest vraagt de foto eigenlijk om een of ander "Tesla Coil special effect" tussen de toppen van de torens >:) maar dan hoort je post in een ander gedeelte van GoT denk ik dus niet doen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blablable schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:49:
@Ravnoss: Prachtig in beeld gebracht

Van het weekend een stukje wezen rijden met vrouw en dochter. Dit bloemenveld kon ik niet voorbij rijden zonder wat foto's te schieten.
[afbeelding]
Mooıe kleuren en het standpunt ıs ook ok. De bloem ın dr haar gaat mooı over ın het veld. Enig kritısch puntje.. maar ik weet nıet of het krıtısch ıs. Het heeft wel een beetje een hoog persoonlıjk fotoboek gehalte vandaar dat ık me afvraag of dıe sıgnature met copyrıght wel nodıg ıs. Fotos met kınderen vınd ık altıjd wat mooıer als ze neutraal zıjn. Dat je ze ın een advertentıe kan zetten en t een verhaal verteld. Maar ık blıjf erbıj dat je goed werk hebt geleverd de vıerkante crop ıs ook een goede keus

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/264732_2152372124881_1113722266_32607909_46477_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Beathoven: zonder die oranje 'vlek' linksonder vind ik heb een stuk beter. Het leidt erg af van het onderwerp (de hand met roos mag ik aannemen).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

@Beathoven Wat een prachtige kleuren. Persoonlijk had ik denk ik het onderwerp misschien nog iets meer naar links geplaatst, en zoals al gezegt is het het oranje gedeelte wel een beetje een afleider.
Maar bovenal, de kleuren zijn fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
Heb je dat oranje gepushed? Want ik vind die arm ook aardig oranje.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik vind de kleuren wat te overgesatureerd, met name d'r arm inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 11:08

Don Quijote

El Magnifico

@JordyOnrus Bedankt voor je commentaar. De foto's heb ik genomen in Sri Lanka.

@Goku33 Ik snap wat je bedoelt, ik zal eens kijken of ik misschien een betere "afsluiter" heb geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 13:38

MazeWing

The plot thickens...

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/66423/medium/zoNheV3E.jpg
klik voor groter

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

oei, iets teveel contrast, waardoor ie donker lijkt...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik vind hem inderdaad te donker. Daarnaast staat de tijger er erg centraal op, je had een spannendere compositie kunnen kiezen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 13:38

MazeWing

The plot thickens...

breinonline schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:09:
Ik vind hem inderdaad te donker. Daarnaast staat de tijger er erg centraal op, je had een spannendere compositie kunnen kiezen.
Het glas in burgers zoo hield me tegen.... :(

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Het is ook niet alsof je rustig de tijd hebt om een compositie te kiezen.. Dan zou de tijger zn mond alweer dichthebben en zou de foto een stuk minder spannend zijn. Inderdaad iets lichter zou beter zijn, maar verder gave plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:55:
Heb je dat oranje gepushed? Want ik vind die arm ook aardig oranje.
De kleuren zijn eigenlijk zoals t eruit kwam rollen, al staan mn settings van de camera wel aardig op ultra-vivid (zelf wat gecustomized) Was in Izmir, rond de middag bij een blauwe zee. Zag net een oudere vrouw onderweg om wat rozen te verkopen aan voorbijgangers en ze was bruin van de zon. Dat object kan er makkelijk uit. Maar ff zelfkritisch.. ik vind dat deze foto beter was geweest als 't een slanke arm was geweest. De stevige arm trekt wat teveel de aandacht t.o.v. de roos en de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
@Mazewing. Goed getimede foto.. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om bij zulke foto's ook nog eens een goede compositie te krijgen, puur omdat je al geluk moet hebben dat het beest in je gezichtsveld komt. Echter kun je na het maken v/d foto natuurlijk behoorlijk wat bewerkingen doen en daarop wil ik zeggen dat de foto een beetje onderbelicht lijkt. Ook vind ik het gras te groen, als je dit wat minder groen maakt wordt je beeld nog meer naar de tijger getrokken denk ik.

@Beathoven: Mooie compositie, ik zou alleen proberen die paal links weg te halen met content-aware of iets dergelijks, dat zou redelijk goed moeten kunnen lukken. Verder sluit ik me bij de rest aan dat de foto een beetje te oranje is

@blablable: Niet zo m'n ding, mensenfoto's :P, maar qua afwerking vind ik hem top!

@goku33: Ik vind vooral het wolkenspel bij de torens mooi. Het is altijd moeilijk om een veel gefotografeerd onderwerp uniek in beeld te brengen en ik vind dat je dat aardig gelukt is.

Daarop aansluitend heb ik denk ik 1 v/d meest gefotografeerde gebouwen in Perth op de foto geknalt vandaag.. Ben er al tig keer voorbij gekomen, maar vandaag was én het weer lekker, én ik had tijd om een ommetje te maken. De foto is behoorlijk nabewerkt (psuedo-HDR en daarop verder bewerkt) puur omdat er al zoveel foto's van rondzwerven... (groot bekijken op Flickr geeft het beste beeld (klikbaar)):

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6123/5943045540_26fb37f84a_z.jpg
Crawley Boat Shed by berendsrob, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
@RobbieB
Mooie foto maar ik vind hem te donker. Het kijkt niet lekker weg (ik denk dat het contrast tussen donkere omgeving en licht huisje te groot is).
Waarschijnlijk is het al een stuk fijner kijken zonder of met minder vignetting. De lucht is prachtig blauw, laat die maar overal even blauw/licht zijn dan springt het huis er ook uit! Verder netjes en goede nabewerking vind ik :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
Zonder extreme vignetting was ie voor mij mooier geweest, verder vind ik hem wel mooi.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:27:
Zonder extreme vignetting was ie voor mij mooier geweest, verder vind ik hem wel mooi.
Ik vind m heel erg goed en ik sluit me hier bij aan.. de vignetting bestaat hier vooral uit wazige zwarte vlekken en dat geeft zelden een mooi effect bij wolken. Het "lijkt" erop dat het met de vignetting er al in nog een keer gecropped is. Ik ben erg benieuwd naar de frisse versie. En volgens mij leent t zich in die versie ook wel voor een mooie zwart / wit omzetting.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Genious
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Mooi symmetrisch. Zelf hou ik ervan als helderheid en vignet subtieler aanwezig is. Over het gebouw, is die zo krom aan de onderkant, of heb je geen lenscorrecties toegepast.. :P Ben wel een beetje jaloers hoor, lekker in 't buitenland. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Bedankt voor de reacties.
Ik heb even een nieuwe versie gemaakt. Dit keer v/h origineel (geen semi-HDR) omdat ik me plotseling stoorde aan de 'lijn' die door de lucht liep net boven het dak v/h huisje (duidelijk zichtbaar als je er op let :P).
Vignetting weggehaald en moet zeggen dat het er idd beter uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6134/5944971423_f4dba646aa_z.jpg
Boat Shed by berendsrob, on Flickr

Voor de liefhebbers ook een portretversie

@new genious: De onderkant is idd een beetje scheef. De planken staan allemaal wel goed recht, dus het is geen pin-cussion vervorming ofzo. Overigens heb ik idd niks te klagen hiero :). Zit hier 5 maanden voor stage (experimentele plant biologie) en ga dan naar de oostkust en nieuw-zeeland, dus hoop ergens volgend jaar een mooie showcase online te kunnen zetten :)

[ Voor 2% gewijzigd door RobbieB op 17-07-2011 10:26 . Reden: Foto aangepast naar aanleiding van comment hieronder. Deurtje staat nu exact in het midden. Steiger loopt niet helemaal recht, daardoor kan het lijken dat hij niet in het midden staat. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is hij idd veel beter imo. Misschien nog een kleine tip, nog een klein beetje croppen zodat de linker kant even groot is als de rechter. (Links is ie nu wat groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:10:
Nu is hij idd veel beter imo. Misschien nog een kleine tip, nog een klein beetje croppen zodat de linker kant even groot is als de rechter. (Links is ie nu wat groter)
sluit ik me helemaal bij aan. Erg goede foto verder :D

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@iop tha man: leuk idee. Misschien is het handiger om de speld niet met de lijn van de tafel te laten samenvallen. De drukke achtergrond is misschien niet je-van-het... Een witte ballon out-of-focus zou het doen (de ronde vorm van de theepot deed me daar een beetje aan denken). Kleuren in principe prima, misschien de voorgrond ietwat lichter maken?

@RobbieB: hele leuke foto!! Het geeft een heel grappig en speels effect. Je zou (afhankelijk van je smaak) of de lichtere stukken misschien nog lichter kunnen maken. Ik weet niet of het zou werken... Het natuurlijke, witte kader er omheen is ook erg leuk! Misschien de zwarte rand iets breder? Erg cool bedacht!

@JordyOnrust: ik kijk een beetje meer naar de achtergrond dan het beestje zelf. Misschien de achtergrond wat donkerder maken en in ieder geval (de omgeving van) het oog van het dier lichter maken?!? Jammer dat je de schaduwzijde hebt te pakken. Pose is wel leuk!

@Goku33: het "standaard" kiekje uit Kuala Lumpur ;). Desalniettemin, altijd leuk om er een eigen foto van te hebben! Ik zou zelf misschien de gebouwen lichter maken. En met een polarisatiefilter zou je de lucht wat donkerder kunnen krijgen (vind ik leuker, maar dat is smaak). Leuke wolkjes: weer eens wat anders dan een strak blauwe lucht.

@blablable: ontzettend leuk gebruik van alle kleuren! Je dochtertje contrasteert goed met haar blauwe jurkje ten opzichte van alle gelen/oranjes/roden in het grasveld. En een geweldige lach! Aan de ene kant vind ik de gele rand leuk, maar het leidt me ook voor een deel af. Misschien nog een klein beetje aan de onderkant kroppen?!? Nu zit haar hoofd op de helft.

@Beathoven: je hebt de kleuren wel heel erg aangezet naar mijn idee (de huid van de persoon is veel te rood/oranje). Iets zachter zou best mogen. En inderdaad toch even de aanmeerpaal wegsnijden. Het onderwerp (de roos) zit nu namelijk precies in het midden. Dat vind ik niet echt mooi in dit geval. Voor de rest is het wel een leuk onderwerp! Het kan of iets heel romantisch of iets heel dramatisch zijn...

@Mazewing: leuk moment. Misschien iets minder krap kroppen aan de onder- en bovenkant? Contrast zou idd zachter mogen, maar niet per se noodzakelijk. Wel misschien de tijger wat lichter maken tov de achtergrond?

@RobbieB: de vignetting weg is prima! Ik zou nog wel wat van de andere bewerking willen zien. Deels vind ik wel dat het huisje er zo ingeplakt (met Photoshop oid) in staat. Misschien door het hoge contrast/HDR-achtige bewerking? Jammer dat het zo waaide/veel golfjes waren... Een strakke zee lijkt me hier ook wel mooi onder met een goede reflectie. Nu nog een keertje terug, het blijft toch wel mooi weer in Perth :).

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@robbieB; ik vind het schaduweffect op die loopplank ook wat raar, hoe is dit zo gekomen? :)

Buiten dat: zou een pola filter hier niet heel mooi zijn om die reflecties uit de zee weg te halen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Boudewijn schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:21:
@robbieB; ik vind het schaduweffect op die loopplank ook wat raar, hoe is dit zo gekomen? :)

Buiten dat: zou een pola filter hier niet heel mooi zijn om die reflecties uit de zee weg te halen?
Haha.. Ik heb een pola gebruikt, juist om de reflectie te versterken.
Schaduw op de loopplank komt door het hoge appartementencomplex recht achter me. Zon stond echt exact achter me (dat zie je ook aan de schaduw van de vlag bv.)

Maar het is echt op een half uurtje lopen vanaf mijn kamer, dus ik denk dat ik nog een keer, óf heel vroeg in de ochtend, óf tegen schemering aan terug ga. Heb helaas geen statief meegenomen, maar ik kan m'n camera daar wel redelijk stabiel neerzetten, dus misschien dat ik dan een long-exposure shot kan doen... Je ziet hem hier wel voorbij komen :P

offtopic:
kan een v/d ops mssn naar m'n avatar kijken? ik heb hem laatst geupdate en bij m'n profiel zegt hij dat hij geupdate is, echter doet hij het niet op het forum

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieB op 17-07-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

@PrinsEdje80
Ik zel eens kijken wat ik kan doen. Misschien kan ik achtergrond nog wat bewerken. Helaas kan ik niet aan de andere zijde van het beestje zitten. Denk niet dat de verzorgers het leuk hadden gevonden als ik over het hek was geklommen. En het beestje zelf misschien ook wel niet:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
@iop tha man: Veel te drukke bokeh/achtergrond. Onderwerp is te klein.

@RobbieB: Het idee is erg cool. Jammer dat er geen interessanter silhouet achter zit.

@JordyOnrust: Tikkeltje aan de donkere kant. Blik is lekker nonchalant.

@Goku33: mooie symmetrie.

@Blablable: Kleuren springen er goed uit en de uitdrukking van het kind is super.

@Beathoven: Dat oranje ding leid inderdaad ontzettend af. Er lijken rond de rozen ook wat artefacts in te zitten. Misschien eens op flickr uploaden?

@Mazewing: Wat ik erg jammer vind is dat de tijger je niet aankijkt. (had je natuurlijk, behalve een kip in de lucht houden, vrij weinig aan kunnen doen). Verder is ie wat aan de donkere kant.

@RobbieB: Ik had een iets lager standpunt genomen waardoor het pad je echt naar het huisje leid. Geldt ook voor de portret versie.

En dan nog een van mij. Ik was mijn nieuwe DCR-250 aan het testen. Wat ik me afvraag is, of deze niet te "plat" is voor een goeie macro foto.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6129/5947309946_07c962f48f_z.jpg
Pink Flower Macro by Klitse, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ RobbieB: Ik vind de tweede ook een stuk beter. Lekkere zomerse foto.
@ Timeless: Tja wat je zelf ook al zegt hij is wat plat. Ik vind het geen spannende foto om naar te kijken en daarbij iets te veel ingeflitst.

Hierbij een foto om toch een beetje zomers gevoel te krijgen in deze regenachtige dagen.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6028/5949390387_848be45af0.jpg Zonnebloem by Arvilani, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
@Timeless. Het probleem van je foto is de compositie en DOF. Door de compositie recht van boven te doen wordt een foto al snel plat (kijk bv. naar foto's van koepels die recht van onder genomen zijn). Het geeft vaak een mooi symmetrisch beeld, maar wel plat.
Doordat hij recht van boven is genomen, krijg je ook niet echt een dieptegevoel. Eigenlijk staat het beste voorbeeld direct onder jouw foto. Ondanks het vrij kleine diafragma F/7.1, krijg je daar wel een echt diepte-effect in, maar las die foto recht van boven was genomen, zou je een soortgelijke foto krijgen als die van jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

@RobbieB geweldig object, daar moet je echt het maximale uithalen. de reflecties zoals je nu hebt zijn erg cool. als je er idd toch nog langer bent kan je ook experimenteren met zonsondergang en langere sluitertijden. ik vind je portretversie persoonlijk leuker, maar misschien ben ik daar wel de enige in ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:34:
Hierbij een foto om toch een beetje zomers gevoel te krijgen in deze regenachtige dagen.

[afbeelding] Zonnebloem by Arvilani, on Flickr
Mooie foto zeg, lekker felle kleuren, mooi scherp. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Laatst online: 15-09 20:05
@RobbieB: Ik zou toch een versie zitten die tussen de eerste en de tweede in zit. Wat bij de tweede versie vooral raar is, is dat het huis een schaduw lijkt te droppen op het water, waardoor het huis erop geplakt lijkt. Was dit je bedoeling?
@Timeless: beetje standaard bloemenfoto. Je kunt hem wat spannender maken door een andere compositie te kiezen, zoals bijvoorbeeld bij de foto van...
@Arlani: Mooie compositie, goed de bij erbij gepakt in de crop. Verder subtiele DoF op de stampers. Netjes.

Hierbij mijn allereerste bijdrage aan dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2614/5751474822_5fe1c2e649_z.jpg
Zonsondergang over IJzeren Man by Zartos, on Flickr

Het enige wat me echt stoort is de riethalm die zo dicht op de zon zit, en eventueel de hoeveelheid ruis, verder ben ik wel tevreden.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14
@Arlani niks anders dan lof, kan eigenlijk niets anders bedenken

@Zartos inderdaad jammer van de riethal, paar centimeter lager was denk ik perfect geweest. Zonlicht verlicht de halm toch nog perfect

Mijn eerste bijdrage Safaripark beekse bergen:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6028/5951556199_c946465c74_z.jpg
IMG_2773

Voor mij een sprekende foto, kringen van het drinken in het water en mooie reflectie
Wat is minder: ik kan niks bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

@Arlani: Mooie foto, goeie kleuren combinatie, straalt echt lekker
@Zartos: Ik zou die chemtrails eruit halen, dan kijkt die net wat lekkerder weg en iets lichter aan de rechter kant maken..

Ik vond dit moment echt wel wat hebben, dit spreekt boekdelen naar mijn inziens:

Afbeeldingslocatie: http://settler.sjeemz.nl/tmp/huilen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

@baasandre
Mooi onderwerp, jammer dat hij zo centraal in je foto staat.

@Casgas
Geweldige scherptediepte, maar stoor me er een klein beetje aan dat de bovenkant van het hoofdje mist.

Ben wezen Urbex'en:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6013/5952614124_c77147b47a_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
@baasandre: het hert lijkt wat overbelicht, evenals het gras. De boomrand is dan weer wat donker. Daarnaast zou een crop van de rechterhelft naar mijn idee mooier zijn. Deze foto schreeuwt om nabewerking, dan wordt het zeker een mooie plaat!
@CasGas: ik ben eigenlijk niet zo gecharmeerd van de scherpte-diepte, maar dat is een persoonlijke mening waarvan ik vaker merk dat die verschilt van de heersende opvatting. Op mij komt het altijd onnatuurlijk over. Verder een heel mooi geschoten moment, hoewel het nog iets mooier zou zijn als de baby in de lens zou kijken.
@Trigalti: Wat vind je er zelf van? Kun je aangeven wat het onderwerp van de foto is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Bedankt voor de tips, zal vandaag eens wat gaan proberen

Wat aangepast:
- rechterzijde gecropped
- invullicht/ belichting
-contrast/ lichtsterkte

Het is inderdaad een verbetering t.o.v het orgineel
trouwens bewerkt in lightroom

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6027/5953236315_d99737a053_z.jpg
IMG_2773A

orgineel hierboven te vinden

[ Voor 79% gewijzigd door baasandre op 19-07-2011 09:49 . Reden: foto aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti

Trigalti

Hmm

@Zartos

Het onderwerp van de foto is in principe de helm.
Details zitten hem in de tekst en footprints op de papieren.

Misschien had ik hem toch in kleur moeten laten.

[ Voor 17% gewijzigd door Trigalti op 19-07-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

Trigalti schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:35:
@Zartos

Het onderwerp van de foto is in principe de helm.
Details zitten hem in de tekst en footprints op de papieren.

Misschien had ik hem toch in kleur moeten laten.
Vind m juist wel wat hebben in zwart wit, maar, and no offense intended, het lijkt meer een foto die je in een brochure tegenkomt oid.. De setting spreekt me aan maar het is niet 'spannend', snap je wat ik bedoel?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti

Trigalti

Hmm

Pixeltje schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:40:
[...]

Vind m juist wel wat hebben in zwart wit, maar, and no offense intended, het lijkt meer een foto die je in een brochure tegenkomt oid.. De setting spreekt me aan maar het is niet 'spannend', snap je wat ik bedoel?
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt, je hoeft je weinig af te vragen bij het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
baasandre schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:27:
Bedankt voor de tips, zal vandaag eens wat gaan proberen

Wat aangepast:
- rechterzijde gecropped
- invullicht/ belichting
-contrast/ lichtsterkte

...
Crop is precies andersom dan ik bedoelde. Plaats het onderwerp liever links in het kader, zodat je het water voor het hert ziet. Hier kan immers ieder moment een alligator uit springen... ;)

Verder zie je na de correctie van de vacht van het hert duidelijk dat het origineel overbelicht was. Je bent hier detail verloren. Ik vrees dat je daar niet veel aan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Zartos schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:09:
[...]

Crop is precies andersom dan ik bedoelde. Plaats het onderwerp liever links in het kader, zodat je het water voor het hert ziet. Hier kan immers ieder moment een alligator uit springen... ;)

Verder zie je na de correctie van de vacht van het hert duidelijk dat het origineel overbelicht was. Je bent hier detail verloren. Ik vrees dat je daar niet veel aan kunt doen.
Bedankt voor de aanvulling. Foto was inderdaad overbelicht. Zonnekap zat er nog niet op dus eerst foto gemaakt en daarna zonnekap erop en uiteraard moment weg....
Iets om op te letten voor de volgende keer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Trigalti schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:58:
[...]

Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt, je hoeft je weinig af te vragen bij het beeld.
Mischien de footprint voor de helm volgende keer met iets van ketchup maken ? Maakt het meteen spannend..
De foto spreekt mij wel aan, maar het pakt mijn oog niet ( zeg maar het wow effect)
Pagina: 1 ... 32 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)