Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.944 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zartos, leuke foto als header van een site ofzo met een titeltje ervoor niks mis mee. Maar vanwaar deze crop?

Baasaandre netjes dat je het overbelichte eruit hebt gehaald, maar het is nu heel erg goed zichtbaar dat je het heel erg terug hebt gehaald, als je begrijpt wat ik bedoel? Verder is de compositie goed en is het toch wel leuk om te kijken terwijl je niet eens zo gek veel ziet gebeuren.

casGas, hier was zwartwit heel mooi geweest denk ik, plus een extremere bewerking voor meer detail. En daarnaast mocht ie iets meer rechts neergezetworden of meer naar links, licht eraan welke kant ze opkijkt.

Trigalti, well done deze foto vertelt echt iets. Zwartwit is goed toegepast al had ie ook geweun in kleur gemogen vanwege de karakteristieke gele helm, als die geel was teninste?

Mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6026/5945969998_151201b151_z.jpg
Summer by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
Mooie plaat, maar je moet wel even die vlek linksboven die man weghalen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha die man, ik bent het zelf was een selftimer shot, was ik vergeten erbij te zetten. En die vlek hij was me indd ook wel opgevallen hoor, bij de afgedrukte versie is ie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
[b][message=36430631,noline]Baasaandre netjes dat je het overbelichte eruit hebt gehaald, maar het is nu heel erg goed zichtbaar dat je het heel erg terug hebt gehaald, als je begrijpt wat ik bedoel? Verder is de compositie goed en is het toch wel leuk om te kijken terwijl je niet eens zo gek veel ziet gebeuren.
[afbeelding]
Summer by TimYoung 28, on Flickr
Check iets voor de leer notitie...

@Freakout1
( wie ben ik om commentaar te leveren ?.. mijn gedachte)

Concept 100 %

Allen die zon in de hand mismaakt het voor mij, had het eronder gezeten was het beter geweest ( mijn smaak)
of precies in het midden van de handen.....
lol: 5 min zitten kijken ( werkelijk waar) maar dan lijkt het meer op een sketch te lijken dan op een foto, zie nu ook waarom--> de vlek...

Net of een black en white gedumpt wordt op een lege veld... sorry voor de vergelijking, begin steeds meer tegenwerpingen te zien
..terwij; het concept mooi is

[ Voor 4% gewijzigd door baasandre op 19-07-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben even aan het uitproberen geweest...

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6022/5946508218_59f6ac4faa_z.jpg

Ik weet niet zo goed wat ik ervan vindt.. maar ik hoop dat misschien iemand nog advies heeft.

De kleurstelling is vrij bewust zo gedaan, maar dat snapt men neem ik aan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:53
@Freakout1: mooie plaat.
@zlpro: Leuk en toch boeit het maar 5 sec. Wat is nu het onderwerp of de emotie die je wilt laten zien? lijkt op een produkt foto maar ben er nog niet uit of het voor de telefoon of de drumstokken is. verder zou ik hem iets lichter maken. maar dat is mijn idee.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
@Arlani: Iets meer scherptediepte had ik denk ik mooier gevonden. Wel een heel zomers plaatje zo!
@Freakout1: Heerlijke plaat, onderwerp wel erg centraal maar stoort me niet!
@zlpro: Gaaf, merkte dat ik er langer dan "normaal" naar keek, foto heeft iets mysterieus

Hier nog 1 uit de serie van mijn dochter

Afbeeldingslocatie: http://94.100.119.232/1356750001-1356800000/1356752201-1356752300/1356752264_5_vI0L.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door blablable op 20-07-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trigalti
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-02 07:18

Trigalti

Hmm

baasandre schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:45:
[...]

Mischien de footprint voor de helm volgende keer met iets van ketchup maken ? Maakt het meteen spannend..
De foto spreekt mij wel aan, maar het pakt mijn oog niet ( zeg maar het wow effect)
Ok, even voor de duidelijkheid:
Ik heb deze scène niet gemaakt. Ik kwam deze scène zo tegen in een verlaten fabriek.
Check voor meer: Flickr

Om ook nog een bijdrage te leveren aan dit topic:
@Freakout1
Ik had de zon graag op een ander punt achter het onderwerp gezien, misschien ook minder centraal.

@zlpro
Goede foto, maar misschien beter toe te passen op een écht interessant onderwerp.

@blablable Fijne scherptediepte en heerlijke zomerse kleuren, ik zeg inlijsten.

Zelf nog maar eentje dan:
Ik twijfel of de kleurstelling "overdone" is. Verder heb ik de foto al rechtgezet in Photoshop, maar lijkt hij nog steeds scheef te zijn (komt mede door scheve buizen).

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6014/5952599570_e0732d2544_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
  • Laatst online: 03-07 21:51
@Trigalti Vind het jammer dat die buizen niet in het midden van de foto staan, maar daar kun jij verder niets aan doen. Vind je bewerking een beetje denken aan een render.
@blablable Mooie foto! Lekker zomers inderdaad. :-)

Eerste poging tot HDR. Brug vanuit het hotel in Shanghai. Eerste foto die ik hier plaats ook!

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6030/5962477167_21e3435ab8_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
@zlpro Voor mijn gevoel mist er een duidelijk onderwerp en kan de foto iets meer licht/detail gebruiken (bijvoorbeeld om aan te geven wat het onderwerp is)

@blablable Schattige foto, mooie uitsnede/compositie, goed belicht ... ik ben alleen geen fan van dit soort randjes.

@Trigalti Heel leuk idee en goed uitgevoerd, maar voor een perfecte foto zouden de lijnen recht moeten zijn.

@verskure Ik denk dat je hier geen HDR nodig hebt maar gewoon een lange sluitertijd. De luchtziet er ook een beetje raar uit met vlekken en artefacten.

En omdat het toch vrijdag is ...

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6028/5961136573_f2f4a34ca8_z.jpg
This must be the road to friday by michielboertjes, on Flickr

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:53
@farmertjes: Leuk idee maar volgens mij staat het flesje bier net niet in het scherpte gedeelte.
Heb je toevallig net naast de fles gemikt?

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
Jewest schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:25:
@farmertjes: Leuk idee maar volgens mij staat het flesje bier net niet in het scherpte gedeelte.
Heb je toevallig net naast de fles gemikt?
Vol op de fles gemikt maar het lijkt alsof de focus net achter het flesje ligt. Zou kunnen komen dat het focus point groter is dan het flesje of omdat de focus nog op "continuous" stond en ik net iets te laat de focus heb gelockt. De foto is trouwens genomen op weg naar m'n werk om 8:30 en niet geënsceneerd, het idee was dus niet van mij maar van de wereld :).

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:48
@Freakout1, mooie plaat! En goede timing met de zon en de handen. Wel even dat vlekje weghalen...
@zlpro, tja, moeilijk. 10 seconde lang kijk je erna, en dan ben ik al weer weg. Niet mijn ding denk ik.
@blablable, DoF is perfect, moment ook leuk. Mooie kleuren, maar de passe-partout doet afbreuk vind ik.
@trigalti, in eerste instantie lijkt het symmetrisch, maar dat is hij net niet. Lijnenspel is mooi naar te kijken.
@verskure, ik ga met farmetjes, HDR effect staat een beetje raar hier. Daarna grijze waas erover? Het lijkt wel mist/regen.
@farmertjes, scherpte is niet helemaal top, maar het idee is leuk. Beetje drukke bokeh boven en onderin.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6138/5963432197_e22d7d7202_z.jpg
Uiltje by Zandpad, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nette foto, maar ik vind 'm alleen wat aan de donkere kant :) Maak 'm iets lichter en hij is prima denk ik, verder niet al te veel aan gaan kloten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
Thanks voor de replies! :-) Hier zonder HDR, wat vinden jullie er zo van? Heb alleen het contrast wat verhoogt (0,06) Trouwens gemaakt door het raam dus vandaar wat vlekjes. Ramen kunnen niet open, op de 40e willen ze blijkbaar niet dat we eruit gaan hangen ;-)

@Zandpad Mooie foto, lekker scherp!

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6026/5965951945_423d0d112a_z.jpg

Vanavond sta ik trouwens hier, iemand tips? :-) F10, sluitertijd 30"?

[ Voor 13% gewijzigd door verskure op 23-07-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
zonder "HDR" vind ik veel mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Laatst online: 24-07-2023
De laatste is inderdaad beter, in de HDR zijn de kleuren nogal raar..

Tijdje terug in Brussel geweest.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6028/5965993773_d85e90cc0d_z.jpg

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zlpro: Leuk voor zo maar zit verder niet echt een verhaal bij ofzo en er is geen echt onderwerp, leuk met de kleuren gespeeld hou ik zelf ook wel van.
Trigalti, zoiets kan heel goed lukken of juist niet, helaas bij jou net niet, omdat hij niet volledig symmetrisch is kijkt het gewoon niet fijn, kleuren zijn wel leuk vind ik.
Verskure: Beter had je gewoon een lange sluitertijd genomen denk ik.
Farmertjes, jammer dat het bierflesje net niet helemaal scherp is, ik hou wel van dit soort snapshots! `je had wel meer met kleuren mogen spelen beetje analoog maken ofzo.
Zandpad ver nice, iets lichter maken zou ik wel doen en dan nog eens oplichten en dan alles terugpoetsen behalve de ogen, en beetje blurren en dan de ogen teruggummen, lijkt me net iets sterker dan.
Verskure dat is al beter, maar vind het verder niks speciaals, je had camera sowieso meer omlaag mogen richten de lucht is gewoon een zwart vlak, niet echt een toevoeging. Niet stom bedoelt hoor, alleen maar verbeterpuntje.
Richard, zoals ik eigenlijk altijd wel gewend ben van je, een lekker scherpe foto die gewoon klopt en waar weinig op aan te merken is. Al lijkt me hier een beetje hdr'ish bewerken wel van toepassing ivm wolken en veel verdeelde zwarte dingetjes die net dichtlopen.

Bij deze een zelfportretje:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6145/5975271251_fd2f086496.jpg
Tim Young by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
@verskure zonder HDR een stuk beter

@Richard Mooie vlakverdeling, maar misschien een beetje te druk.

@Freakout Wel wat weinig contrast voor zo'n drukke achtergrond. Wel leuke kleurstelling

Ben zelf groot fan van druppeltjes en van deze "zomer":

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6127/5961136915_5e0d558d98_z.jpg
KASPLASSHHH! by michielboertjes, on Flickr

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

@ Trigalti: supertoffe foto. Ik hou wel van dit soort dingen. Dat niet alles even recht is/lijkt onderscheid de foto meteen van een render, en mij stoort het niet in ieder geval :)

@ Verskure: vind de niet-HDR versie toffer :) Ondanks de vrij lange sluitertijd toch alles netjes scherp op de foto.

@ Richard: Mooie foto en kan er weinig op aanmerken. Je zou hooguit kunnen kijken of je de lucht iets kan ophalen, wat lichter/blijer/vrolijker, dat past volgens mij ook meer bij de mooie kleuren in de rest van de foto.

@ Freakout: Kan er weinig over zeggen; ben niet zo'n fan van de bewerking maar wel een leuke pose ;) Vindt je eerdere foto wel echt heel gaaf :) Gewoon omdat het een mooi moment is maar ook de kleurstelling van de schemer en 't zonnetje bij jullie handen is mooi.

@ Farmertjes: Mooi shot en lekker getimed ook :) Is niet makkelijk om er eentje vast te leggen, en al helemaal niet om er maar eentje vast te leggen, als je begrijpt wat ik bedoel. Vindt het eerlijk gezegd niet zo'n hele boeiende foto, maar dof en bokeh zijn zeker mooi.

Hier eentje van mij, afgelopen euh, tja, tijd? in het park. Is een maandje terug geweest denk ik. Tegenwoordig doet het niet meer van dit weer in Utrecht. Wat vindt ik er zelf van; 'Tis een fijne wallpaper maar vindt het jammer dat die gebouwen er op staan. Daar valt niet aan te ontkomen hier, maar was misschien leuker geweest zonder. Wat betreft de kleuren; hij is wel door photoshop geweest, maar eigenlijk alleen om van de RAW een JPG te maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6133/5979004426_502a4fa4d2_z.jpg
Park III by Pixeltje, on Flickr

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 26-07-2011 21:27 . Reden: Typo's ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
@Pixeltje: Beetje veel groothoekvervorming en de boom staat er niet helemaal op, dat stoort me een beetje, samen met het flatgebouw.
@Farmertjes: Gaaf, goeie timing! Komt alleen iets flets over. Verder top!
@FreakOut 1: Beetje teveel nabewerkt, ben wel benieuwd naar de originele.
@Richard: Mooie kleuren, mooi contrast, mooi scherp. Heb alleen 't gevoel dat ik een beetje een onderwerp mis.

Net naar Scheveningen geweest, er kwam een mooie lucht aan:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6013/5978504769_99c337e19b_z.jpg
Scheveningen Harbour by tomroeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
@Pixeltje Leuke plaat met fijne sfeer, maar misschien zou de top van je onderwerp leuk zijn geweest en ik zou het flatgebouw wegsoepen

@tommyz Gewoon heerlijk. Prachtig detail in de stenen, heerlijke softe zee en lucht, mooi contrast en perfecte vlakverdeling. Meer veren heb ik niet :)

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

farmertjes schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:37:
@Pixeltje Leuke plaat met fijne sfeer, maar misschien zou de top van je onderwerp leuk zijn geweest en ik zou het flatgebouw wegsoepen
tommyz schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:49:
@Pixeltje: Beetje veel groothoekvervorming en de boom staat er niet helemaal op, dat stoort me een beetje, samen met het flatgebouw.
Je hebt het over groothoekvervorming, waar zie je dat in terug op deze foto? Ik zal eens kijken wat lightroom ervan zegt :) En proberen het flatgebouw weg te soepen, maar weet niet of dat netjes gaat lukken..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
@Freakout1: Tikkie donker rechts, vlekje stoort inderdaad. Verder erg nette plaat, lekker simpel. Normaal heb ik een enorme hekel aan die cliche shots zoals torens duwen maar hier werkt 't wel
@zipro: Dat ene kleur accent ligt op een wat vreemde plaats. Ik weet 't niet goed, qua compositie is het best aardig.
@Blablable: Voor in het album is het natuurlijk leuk. De kleurtjes werken. Ik heb 't idee dat ik wat groothoekvervorming op het gezicht zie. Verder vraag ik me af waar de scherpte ligt.
@trigalti: Nee, kleurstelling is zeker niet overdone. Ik zou er wel iets meer contrast in douwen maar da's smaak denk ik. Heeft wel wat zo'n bijna abstract. Vlakverdeling spreekt me ook wel aan.
@verskure: Voor een eerste HDR hoef je je niet te schamen. LAstige omgeving met alle licht en licht vervuiling. Ik mis wel iets in de lucht om balans te geven.
@farmertjes: Ik hou wel van simpel maar dit is wel heel erg simpel. Doet me niet zoveel zo.
@zandpad: Tikke donker, keurig portret verder.
@verskure: Poging 2 is een stuk beter, zit meer diepte in zo. Mis nog steeds iets in de lucht.
@richard!: Mooi kleuren, leuke compositie. Heerlijke dieptewerking alleen die afvalbak links ergert me mateloos.
@freakout1: Ehh, tja, hoe zeg ik dit netjes? Fake webcam portretten zijn mijn ding niet.
@farmertjes: Het gaat om de druppel en die moet je zoeken.
@Pixeltje: Hmm.. De compositie vind ik niet zo lekker, het zit allemaal opgepropt in het midden.
@Tommyz: Oei, da's een mooie! Hoe lang was dit? Moet toch echt 's een beter statief halen, m'n vingers jeuken om dit ook te doen.

Ik wilde de vliegtuigen waar ik dagelijks langs rij 's anders in beeld brengen. Ik ben er wel heel tevreden over, de compositie, de groothoek vervorming vind ik geslaagd maar ik ben benieuwd hoe dit op anderen overkomt.
Korreligheid komt door de hdr, ik vind het niet storend.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6121/5980577037_64c1bec035_z.jpg
Final Approach by j_wijnands, on Flickr

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

@wijnands; ik moet meteen denken aan The Langoliers hehe :) Je hebt er behoorlijk wat contrast in geknald, maar ondanks dat vind ik het op de een of andere manier wel goed werken hier. Jammer van de korreligheid...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wijnands. Gezien ik een fan ben van contrastrijke zwart-wit groothoek foto's; ik vind het een geweldige plaat. En hij had van mij nog wel korreliger gemogen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
@Tommyz: Prachtplaat! Niets op aan te merken, ik moet zeggen dat ik toch ook wel graag dit soort platen zou willen maken, toch is naar ND filters en een 'goed' statief kijken. Ik ben bang dat mijn 'low class' manfrotto dit niet zou trekken.

@Wijnands: Ook een topplaat, brengt inderdaad een beetje mystiek/horror -achtige feeling over. Al twijfel ik een beetje over het supergrote contrast in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Farmertjes: Dank je!

@Wijnands: Thanks. Sluitertijd van 130 seconden. De jouwe is ook erg mooi! Toevallig omgeztet met Silver Efex Pro?

@Jay-P en Wijnands:Met mijn goedkope Manfrotto die ik bij een jaar Zoom kreeg lukte 't ook nog wel, zelf bij windkracht 7 op Scheveningen, maar een goed statief met een goed balhoofd werkt zeker een stuk prettiger.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Tnx! Ja, dit was inderdaad silver efex. Vind ik de prettigste zwart/wit converter die ik ken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:26
Onlangs deze foto in onze achtertuin gemaakt, vond hem wel aardig gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6028/5957673368_69041316b6_z.jpg
IMG_2421-bewerkt.jpg by Wiebe Nieuwenhuis, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is idd een goeie foto, contrast met de bovenkant van de kop en de achtergrond zou ietsjes sterker mogen maar de kop zelf springt er mooi uit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Wat een leuke foto's zie ik hier! Zal binnenkort ook iets plaatsen, ben me de laatste tijd aan het verdiepen in het maken van goede foto's

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01-2021
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw in het spiegelreflex wereldje, enthousiast maar onervaren... Dit in tegenstelling tot de laatste paar posts die ik hier zie:

@tommyz: in eerste instantie: gave foto! Daarna raak ik wat verdwaald, mis ik een onderwerp?
@wijnand: mooie verdeling van vliegtuig en wolken, mooi dat de volle wolken naast het vliegtuig vallen
@sweebee: heerlijk rustige foto, achtergrond stoort niet, leidt niet af van de kop, die sterk staat.

Heb nog wat moeite met commentaar geven merk ik, maar hoor graag wat jullie van mijn eerste poging vinden. Ik vind hem nog wat "gewoontjes", er mist een sparkle ofzo. En misschien wat te donkere stukken op links.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6129/5985565268_5cc4d05c6b_z.jpg
DSC_0182 by J_Vos, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Sweebee: Mooi portret, mooie omzetting. Wel even commentaar geven op anderen, daar is dit topic voor :)
@Mr.Vozz: Jammer dat die bomen voor de toren staan, dan was 't helemaal gaaf geweest met die weerspiegeling. Overigens goede foto voor een eerste poging. Wat betreft mijn vorige: wellicht was de foto krachtiger geweest zonder de betonblokken ervoor.

Zojuist even naar de Haringvliet geweest:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6123/5985838688_8cbde503b4_z.jpg
Haringvliet Long Exposure - Editted by tomroeleveld, on Flickr

Overigens aardige los gegaan in LR met graduated filters :)

[ Voor 8% gewijzigd door tommyz op 28-07-2011 23:05 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@Mr.Vozz: het idee is leuk met de reflectie, maar je kunt dat beter in de avond of ochtend doen. De lucht is nu overbelicht. Wanneer je deze foto 's avonds of 's ochtends had genomen, was de lucht veel minder fel en had je die mee kunnen nemen. Of je moet HDR toepassen. Het is ook mooier als het water stil staat.

@tommyz: mooie kleuren! Ik denk dat de foto mooier was geweest als je hem meer naar beneden had genomen. Zo kreeg je wat meer mee van de stenen. De horizon staat nu een beetje saai rond het midden en de lucht is niet héél bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:08

Don Quijote

El Magnifico

@Tommyz Ik vind het een prachtige foto, enige opmerking van mij is dat het photoshoppen wel heel slordig is gedaan. Vooral bij die paal recht in het midden is het overduidelijk dat je wat storende elementen hebt weggehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:04

Milo.

klik

Wijnands,
Erg leuke foto, mooi contrast toegepast etc. Ja leuk om naar te kijken.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

@wijnands: Zeer contrastrijk met die lucht, goede foto!
@Sweebee: Mooie foto, niks op aan te merken
@Mr. Vozz: Je blijft er wel even naar kijken, ik vind de lucht alleen jammer. Je ziet in de reflectie van het water dat het half-bewolkt was, had leuk gestaan achter de toren... nu is het daar ietswat flets. Is deze genomen in natuurpark de veluwe?
@tommyz: Kleuren zijn cool, photoshop-bewerkingjes vallen wel wat op door duidelijk kleurverschil in het water. Het oogt wat 'fantasy / sprookjesachtig'. 'Far far away' /japans-style (geen idee dat laatste, maar vaak zie je ook dat soort kleuren)

[ Voor 9% gewijzigd door Paniohitus op 29-07-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
Lerend! Geweldig! Heb de foto 's avonds genomen, vond het dus ook jammer dat de lucht er niet zo mooi op staat. Ik heb het contrast wat opgevoerd, zie hieronder. Daardoor vind ik het weer wat te veel een schilderij (nep) worden.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6009/5986977792_dbd2281743_z.jpg
Watertoren by J_Vos, on Flickr

@tommyz: mooie foto, en ik vind de horizon door het midden wel mooi, benadrukt de scheiding tussen lucht en water.
@Preddie: de foto is gemaakt in Utrecht Overvecht (midden in een woonwijk dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ook zelf maar iets posten (alleen commentaar geven is makkelijk). Deze foto vorig jaar gemaakt met compact-camera rond 120 euro. Keur het vooral niet op kwaliteit...(zit vlekje op lens) Was toen al een beetje bezig met 'niet-standaard-foto's maken'

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-jeBCe3UrGxA/TjJOCjucRfI/AAAAAAAAAMg/YiCdundfvMo/s640/DSCN1960.JPG

@mr vozz: ben ook lerend

[ Voor 66% gewijzigd door Paniohitus op 29-07-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preddie schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:08:
Ook zelf maar iets posten (alleen commentaar geven is makkelijk). Deze foto vorig jaar gemaakt met compact-camera rond 120 euro. Keur het vooral niet op kwaliteit...(zit vlekje op lens) Was toen al een beetje bezig met 'niet-standaard-foto's maken'

[afbeelding]

@mr vozz: ben ook lerend
@Preddie. Mooie foto alleen zou ik zou die voorgrond eruit croppen om een rustigere foto te krijgen. De kustlijn is het onderwerp van je foto en dat paaltje vooraan leidt mijn aandacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:13

Polariteit

Fietsende fotografeur

@preddie: Nette plaat, alleen is het meest interessante (het stadje) voor mijn gevoel net iets te ver weg.

@mr.vozz: nette compo, alleen die lucht is redelijk mislukt. er zitten gekke vlekken in :P

@tommyz: geweldige plaat, supertoffe kleuren. Alleen jammer van die opvallende vlek rond de tweede paal. Ben trouwens wel benieuwd waar dit is bij het Haringvliet?

@sweebee: Ik vind die 'korrel' in de achtergrond niet zo fijn.

@wijnands: vette plaat. Denk dat ik alleen het vliegtuig uit een iets andere hoek had willen zien.

@tommyz: mooi lange sluitertijdeneffect. Wel zonde dat je maar zo weinig stenen op de voorgrond erop hebt staan.

@pixeltje: qua compositie vind ik dit helaas een niet al te boeiende plaat....

@farmertjes: helaas moest ik heel lang kijken voor ik doorhad wat het was, ik dacht eerst een vies aquarium met allemaal zweefvuil :o

@freakout: jammer van de brakke bewerking. Die paars/groene vlekken zijn nou niet echt gaaf om te zien (vind ik dan)

@Richard!: Op zich gaaf stadsuitzicht. Alleen die halfbakken trapleuningkjes links- en rechtsonderin vind ik wat jammer. Ik zou denken: zet ze of niet erop, of wat groter.

@cerskure: vette nachtplaat, al denk ik dat hij wel iets lichter had gekund.

@Zandpad: Gave uilenplaat. Sluit me aan bij de voorgangers dat de vogel iets lichter mag, maar dan ook iets. Donkere achtergrond is wel weer geslaagd.

En nu ook eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6135/5945698464_8012585900_z.jpg
Cima road - Mohave national preserve by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vozz
@marceltuit: lijkt het of de horizon scheef is? verder mooie kleuren, fijne kadering.

En heb de lucht nog wat meer geshopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Laatst online: 15-09 20:05
@marceltuit: Geweldige foto! Er is zoveel om naar te kijken, en ook vrijwel alles netjes in focus. Ik zou hem graag nog wat groter zien, want volgens mij zit er nog veel meer detail in dat in het huidige formaat niet opvalt, bijvoorbeeld in de bergen op het verdwijnpunt. Super.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zartos schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:41:
@marceltuit: Geweldige foto! Er is zoveel om naar te kijken, en ook vrijwel alles netjes in focus. Ik zou hem graag nog wat groter zien, want volgens mij zit er nog veel meer detail in dat in het huidige formaat niet opvalt, bijvoorbeeld in de bergen op het verdwijnpunt. Super.
Helemaal met je eens, groot formaat zie je inderdaad ook veel meer op. deze foto is op full-res hartstikke gaaf. Aangezien ik de foto's echter ook vaak op fora plaats, die helaas bijna allemaal een max hebben van 900 breed, plaats ik dat als hoogste resolutie. En meerdere versies heb ik geen zin in ;)

@mrvozz: hij is helemaal recht hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
marceltuit schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:37:
[...]

Helemaal met je eens, groot formaat zie je inderdaad ook veel meer op. deze foto is op full-res hartstikke gaaf. Aangezien ik de foto's echter ook vaak op fora plaats, die helaas bijna allemaal een max hebben van 900 breed, plaats ik dat als hoogste resolutie. En meerdere versies heb ik geen zin in ;)

@mrvozz: hij is helemaal recht hoor ;)
Jammer, dan moet ik de details er maar bij denken.
Overigens, als ik nog een puntje feedback mag geven: ik zou meer lucht en minder weg erop hebben gezet (2:1), aangezien de wolkenpartijen interessanter zijn dan de steentjes op de weg. Maar buiten dat ben ik heel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Heb ik ook aan zitten denken, om de crop te maken zoals jij voorstelt. Punt was een beetje dat ik het juist gaaf vind zoals die voorste streep het beeld in komt zeilen, en als je die een stuk korter maakt vond ik hem iig gelijk een stuk minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

@Marcelfluit: Ik vind de details (steentjes op de weg) wel weer erg gaaf eigenlijk. Mooie foto.

Ik zie sommige hun 'tag' in de foto zetten. Is dat aan te raden om te doen? Waarmee zetten jullie die tag in de foto?

[ Voor 38% gewijzigd door Paniohitus op 29-07-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
@marceltuit: ik mis iets, weet zo niet wat maar de foto heeft wel lekkere kleuren, kadering is ook precies goed.

@tommyz: heerlijke kleuren, lijkt een beetje hemel, lekker rustgevend.

@Wijnands: Mooie foto, het zwart wit komt hier zeker goed tot zijn recht.

[ Voor 15% gewijzigd door sweebee op 29-07-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
@ marceltuit: ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen en dat is Wow over die foto. En jammer dat die niet groot is want dat verdwijnpunt had ik graag beter gezien

Bij deze mijn eerste bijdrage aan dit topic:
Ik wil graag een Spiegel reflex gaan kopen maar weet niet of ik er genoeg mee ga doen.
De foto is gemaakt met een Fuijfilm finepix s1000(fd).

Onderwerp: Mister Jummy doet aan festivallen
Dingen die ik leuk vind aan de foto: Rechts boven in de lachende mensen op de achtergrond, dat is waar deze foto om gaat.
Dingen die ik niet leuk vind aan de foto: Links boven in de mensen staan "in de weg". Het logo van het festival is helaas niet helemaal te zien en het logo van het bier ook niet.

Mensen laat maar weten wat jullie ervan vinden

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6123/5987351269_cb5e34ed93_z.jpg

@ hieronder ben idd de link aan het fixen as we speak :)

[ Voor 22% gewijzigd door boombes op 29-07-2011 17:05 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je afbeelding doet het niet hier.. Als ik de link volg staat er dat ik geen toegang heb tot de foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
Nu zou die het wel moeten doen :)

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

@Boombes: ik denk dat de situatie op dat moment leuker is dan de foto toont. Sommige mensen lachen op de achtergrond en je zegt dat de foto daarover gaat, maar de pop staat duidelijk centraal op de foto. Hij is lastig te beoordelen, omdat het niet duidelijk is wat precies het onderwerp is (dat vind ik lastig, kan puur mijn ervaring zijn, geef ik eerlijk toe)

Heb net nog een foto gemaakt van het pronkstukje van ons huis dat in de eetkamer hangt

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ovLYP9I1Tpo/TjMJyeYQtMI/AAAAAAAAANE/Jj8nMkNFYCc/s720/DSC_0012_01.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
Preddie schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:32:
@Boombes: ik denk dat de situatie op dat moment leuker is dan de foto toont. Sommige mensen lachen op de achtergrond en je zegt dat de foto daarover gaat,
Het uiteindelijke punt van de foto is idd niet de mensen die lachen op de achtergrond maar de bierdrinkende pop. Die lachende mensen is een mooie bonus maar zou het fijn vinden om te weten wat ik er beter aan zou kunnen doen in het vervolg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:47

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

@Preddie1: De foto heeft mooie, heldere kleuren. Zoals hier ook al aangegeven zou ik de onderkant van de foto eraf snijden om meer focus te krijgen op je onderwerp.

@marceltuit: Hele lekkere foto. Ik heb er volgens mij wel een minuut naar gekeken en heb toen volgens mij nog niet alles gezien.

@boombes: De foto doet mij zelf niet zoveel, voornamelijk door de afleidende mensen op de achtergrond. Zoals Preddie ook zegt zal het waarschijnlijk op het moment zelf leuker zijn.

@Preddie2: Qua kleur is het een mooie foto, ik vind hem alleen wat krap gekaderd aan de onderkant. Enkele 'hangers' van de kroonluchter worden nu afgesneden.

Vandaag nog eens door mijn fotoalbums gebladerd en kwam wat foto's tegen die nog wel het bewerken waard waren. Geprobeerd om voor het eerst een foto te bewerken naar een mooie zwart/wit versie. Hier en daar ook wat elementen proberen te verwijderen (o.a. een bouwkraan). Na het uploaden op flickr lijkt hij helaas wat donkerder dan op mijn scherm. Alle commentaar is welkom!

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6126/5988135435_cd074ed09c_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Currahee. Waarom staat die molen zo ver naar rechts in je foto? Er gebeurt verder niet zoveel spannends in je foto. Het wordt zo snel een groot leeg vak met een molen aan de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verskure
@Currahee, wat William zegt, foto zegt me niet zoveel. Vind het jammer dat de kerken niet helemaal erop staan, de gebouwen onder de torens zeg maar.
@boombes, leuke foto! Verder niet zoveel op aan te merken :-)
@Mr.Voss, vind de reflectie in het water super, jammer inderdaad van de gele vlekken in de lucht maar vind het niet zo erg dat het een beetje een schilderij achtige indruk geeft nu. Geeft misschien wel iets extra's.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6131/5989390166_a10280fa7b_z.jpg

Ging naar buiten met het doel om zo'n zelfde (geniale) foto te maken als Sjekster vanaf de Oriental Pearl Tower, was het platform op 96m dicht.. Dus nu vanaf het platform van 300m oid. Mag maar 1 foto hier plaatsen maar op m'n Flickr staan er nog een paar :-) Kritiek welkom!

Zo, nu weer naar het zwembad, daarvoor ben ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@Boombes Ik dacht in eerste instantie dat de pop een ingepakte baby was :). Dus ik blijf best lang naar de foto kijken. Wat mij betreft een pluspunt
@Preddie Om eerlijk te zijn vind ik hem net te wijd voor een detail shot, en net te kort voor een goed overzicht. Verder is de scherpte niet daar waar mijn oog naartoe wordt getrokken.
@Currahee Ik denk dat ik de foto rustiger en beter had gevonden als je de meest rechtse kerk(?) weg had gephotoshopt. Nu duwt hij een beetje zenuwachtig tegen het kader. Verder een hele mooie opname

Een wilde Olifant in Sri Lanka, die niet echt onder de indruk was van onze auto.
Jammer vind ik dat sommige stukken zijn nu wel erg donker zijn (rechtsonder en links bij de struik), maar Exposure of Birghtness omhoog trekken resulteert weer in overbelichte delen.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6139/5990231004_22aaf76eeb_z.jpg
Running away by ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@Ravnoss: met fill light kun je die donkere gebieden lichter maken. Vergeet echter niet dat je donkere en lichte gebieden in je foto kunt gebruiken om de ogen van de kijker te leiden. Het onderwerp staat in een iets lichter gebied, dus zo erg is het niet. Wat ik wel jammer vind is dat de olifant naar rechts loopt én rechts geplaatst is. Je had hem beter links op de foto kunnen zetten. Het was nog mooier geweest als de olifant op die plek stond en naar je toe kwam lopen, maarja, de natuur kun je moeilijk instructies geven ;) De achterste laag van bergen is trouwens ook mooi. Goed voorbeeld van gebruik van tele in de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
jvdgeest schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:52:
@Ravnoss: met fill light kun je die donkere gebieden lichter maken. Vergeet echter niet dat je donkere en lichte gebieden in je foto kunt gebruiken om de ogen van de kijker te leiden. Het onderwerp staat in een iets lichter gebied, dus zo erg is het niet. Wat ik wel jammer vind is dat de olifant naar rechts loopt én rechts geplaatst is. Je had hem beter links op de foto kunnen zetten. Het was nog mooier geweest als de olifant op die plek stond en naar je toe kwam lopen, maarja, de natuur kun je moeilijk instructies geven ;) De achterste laag van bergen is trouwens ook mooi. Goed voorbeeld van gebruik van tele in de natuur.
Dat een weglopende olifant het beeld uit loopt vind ik heel normaal. Het "gebruik van tele in de natuur" is juist nauwelijks het geval. Met een 75-300mm objectief is de foto gemaakt op 100mm (effectief 165mm), hetgeen ik juist beschouw als een zeer beheerst NIET gebruik van tele. Zoom in tot 300mm en je mist de hele sfeer van de foto. Donkerder delen van de foto storen mij ook totaal niet. Prima plaat, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dat een weglopende olifant het beeld uit loopt vind ik heel normaal.
Mag je vinden. Enige dat ik aangeef is dat het in het algemeen mooier wordt gezien als je zo'n onderwerp dan verder weg van de frame plaatst. Als jij het wel normaal vindt, mag je dat vinden, je hoeft je natuurlijk niet altijd aan de regels te houden.
Het "gebruik van tele in de natuur" is juist nauwelijks het geval.
Hoe wil je het dan noemen, groothoek? ;) Als je 165mm geen tele vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Ravnoss schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:45:
@Boombes Ik dacht in eerste instantie dat de pop een ingepakte baby was :). Dus ik blijf best lang naar de foto kijken. Wat mij betreft een pluspunt
@Preddie Om eerlijk te zijn vind ik hem net te wijd voor een detail shot, en net te kort voor een goed overzicht. Verder is de scherpte niet daar waar mijn oog naartoe wordt getrokken.
@Currahee Ik denk dat ik de foto rustiger en beter had gevonden als je de meest rechtse kerk(?) weg had gephotoshopt. Nu duwt hij een beetje zenuwachtig tegen het kader. Verder een hele mooie opname

Een wilde Olifant in Sri Lanka, die niet echt onder de indruk was van onze auto.
Jammer vind ik dat sommige stukken zijn nu wel erg donker zijn (rechtsonder en links bij de struik), maar Exposure of Birghtness omhoog trekken resulteert weer in overbelichte delen.
[afbeelding]
Running away by ravnoss, on Flickr
Mooie foto Ravnoss. Persoonlijk zou ik een stukje van onderkant af halen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Laatst online: 02-04-2023
Mooie plaat ravnoss, maar toch ben ik wel erg benieuwd wat er rechts gebeurd en hoe het landschap er daar uit ziet. Juist omdat de olifant daarheen loopt.

In deze compositie heb je nog mooi het weglopende banden-pad meegenomen van de jeeps, maar die ' info' vind ik niet interessant bij deze foto. Daarnaast vind ik dat deze compo zich niet 100% focust op het gekozen onderwerp. Komt door de bandensporen, de hopen zand in het midden en dat de olifant uit je beeld loopt.
Misschien was het landschap rechts van de olifant wel heel lelijk, ik weet het niet, maar ik had de combo dus een stuk naar rechts geschoven zodat de olifant links ipv rechts staat.
De donkere plek links onder word dan ook meer iets dat de compo 'opvult' ipv dat het kan worden beschouwd als storende donkere hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

@Ravnoss: Ik vind de foto wel wat hebben, het drukt een soort eenmzaamheid uit, omdat de olifant het beeld uitloopt en je wilt eigenlijk wel weten waar hij heen loopt. Aan de ene kant dus jammer dat hetgeen waar hij heen loopt niet op beeld staat, maar aan de andere kant blijf je daardoor wel kijken naar deze plaat. Ik zoek de omgeving een beetje af naar de reden in eerste instantie waarom hij weg sjokt. Mooie foto.

@verskure: Het gebouw achterin (dat blauwe) staat er in zijn geheel op. Omdat het zo hoog is staat de horizon vrijwel in het midden, terwijl de lucht niet interessant is. Het is ook niet handig om dat achterste gebouw er voor de helft op te zetten, dus had ik een ander onderwerp gekozen denk ik...
Snel naar de foto kijken is het wel leuk, maar ik blijf er ook niet lang naar kijken.

@Boombes: Nogmaals een opmerking over jouw eerdere foto, hij blijft wel hangen. Ben al een paar keer een pagina terug gegaan om nog even te kijken. Komt voornamelijk door dat beestje... Het blijft in je geheugen zitten. Goed promotiemateriaal (denk ik?) :)

[ Voor 45% gewijzigd door Paniohitus op 31-07-2011 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Bedankt voor de kritieken!
De meeste kritieken gaan richting de plaatsing van de Olifant in het kader als ik het goed zie. Ik heb nog wel een foto waarin hij wat meer naar links is geplaatst en je dus ruimte hebt in de kijkrichting. Ik zal hem even toevoegen. Op de een of andere manier blijf ik zelf dan toch een voorkeur houden voor de eerste, misschien komt het omdat ik de dorre rechteronderkant vind storen? Of misschien wel omdat deze wat scherpte mist (ik en mijn vaste hand :) ).

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6125/5992810555_c6b7b03dc7_z.jpg
edit-2 by ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:07

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

@Ravnoss
Voordat ik de 2e foto zag, was ik het met de meningen eens over je eerste foto, wellicht interessanter als de olifant links in beeld staat i.p.v. rechts, alleen nu ik de 2e gezien heb, begin ik net als jij te twijfelen :?.

De compositie van de 1e afbeeldingen spreekt me hierbij toch meer aan, aangezien ik op de 1e foto direct de olifant zie, terwijl ik op de 2e eerder geneigd ben om naar de modder te kijken.

Ik heb voor het gemak op de thumb even de modder er af gecrop't en dan valt mijn oog wel weer direct op de olifant. Alleen heb ik dan weer het gevoel dat ik hoogte mis...

Ik, met mijn leek'en-oog (zal vast geen correct Nederlands zijn :p), durf in ieder geval niet te zeggen dat ik in deze setting de olifant links zou zetten. Wellicht als je voorbij de modder was gaan staan dat dit anders geweest was, ik ben echter, net als jij, inderdaad ook geneigd om toch de 1e foto aan te wijzen als "beter".

Vorige week mijn eerste spiegelreflex gekocht en dus ook maar eens een poging wagen:
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6137/5992880287_3ee76d93db_z.jpg
Details:
Camera: Nikon D5100
Lens: Standaard AF-S 18-55 VR
Mode: M
Focus: Handmatig

Exif:
Sluitertijd: 1/200
Diafragma: F/5.6
ISO: 100
Ik vind het an sich niet zo'n heel bijzondere foto, het is meer om wat met de instellingen te prutsen en om te kijken of ik resultaten die ik her en der tegen kom na zou kunnen bootsen.

Wat ik in ieder geval wel aardig vind aan deze foto is dat er best nog aardig wat druppels scherp en "stil" op staan, daarentegen staat dan wel weer dat ik graag de achtergrond misschien nog wat onscherper gehad had, en wellicht de focus wat meer op de druppels zelf had moeten leggen i.p.v. op de hals van de fles (Crop op Flickr maakt dit wellicht iets duidelijker).

Behalve het terugbrengen van de kleuren is er aan deze foto trouwens niets veranderd, en ja, ik was te lui om de spiegeling van de voeg/tegel er af te knippen. Maar zoals ik zei, puur wat om met de instellingen te spelen.

offtopic:
1e Post :)

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florholvoet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:15

florholvoet

aka F0x.be

Na lange tijd afwezig in dit topic post ik ook nog eens wat :)

@PsychoMantis_NL: leuk idee alleen snap ik niet waarom je de rubberen stop op de fles legt, naar mijn menig veel te druk en niet zo mooi, waarom ligt die zwarte stop er op? De achtergrond is ook net niet onscherp genoeg en werkt inderdaad storend als je het mij vraagt. Je bent er wel keurig in geslaagd de beweging te bevriezen, met welke belichting is dit?

@boombes: ik vind het niet zo'n speciale foto. De lachende mensen op de achtergrond zijn als je het mij vraagt storend en je onderwerp had de pop moeten zijn, en die had dus centraler moeten staan als je het mij vraagt. Wel een leuk idee verder :)

@marceltuit: knap! Hoe heb je heel de foto zo egaal kunnen belichten? De lucht komt er hier zeer strak uit!

En dan een fotootje van mij, een tijd geleden gemaakt in frankrijk. We waren met de trein op weg en de TGV stopte 2 minuten. Snel de tijd genomen om de graffiti te trekken op de stationsmuren.
Ondanks weinig tijd toch een geslaagde foto kunnen nemen. De felle middagzon zorgt hier wel voor de harde schaduw van die mast/paal, maar die past er nog wel goed in denk ik zo.

Gemaakt met mijn inmiddels vervangen Canon 1000D en kitlens.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6023/5993780212_90db0f6d5e_z.jpg
DRGS by f0xbe, on Flickr

Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@marceltuit: Leuke compositie, dat geel is echter wel heel fel, het springt van m'n beeldscherm :+ .

@boombes: Ik vind de foto's eigenlijk niets bijzonders hebben. Puntje van kritiek is nog dat je de focus beter op de ogen kan leggen.

@Preddie: Leuke lamp hoor, maar de foto is gewoon een snapshot, en de kleur te warm. Probeer eens een vreemde compositie of iets dergelijks :) .

@Currahee: Fijn foto, moest eerst even kijken wat daar nou aan de onderkant groeide omdat de kleur ontbrak. Hij is inderdaad wat donker.

@verskure: Altijd leuke zo'n hoog perspectief, iets meer groothoek zou misschien nog wel tof geweest zijn.

@Ravos: Leuke foto, vind 'em wel wat donker, maar hij heeft zo wel iets. (Heb het over de tweede versie, die is duidelijk beter).

@PsychoMantis_NL: Testshots doet iedereen, maar de meeste mensen uploaden ze hier niet. Een testcase foto moet toch wel iets moois hebben, want anders kunnen we alle foto's hier wel dumpen :+ .

-edit-
@florholvoet: Prima shot, ik twijfel nog of ik de schaduw wat vind toevoegen of juist niet. De foto lijkt ook een beetje scheef te staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Aloys op 31-07-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:07

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

florholvoet schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:14:
@PsychoMantis_NL: leuk idee alleen snap ik niet waarom je de rubberen stop op de fles legt, naar mijn menig veel te druk en niet zo mooi, waarom ligt die zwarte stop er op? De achtergrond is ook net niet onscherp genoeg en werkt inderdaad storend als je het mij vraagt. Je bent er wel keurig in geslaagd de beweging te bevriezen, met welke belichting is dit?
Ehhh die stop is puur om t water wat te laten springen, zonder stop liep het zo langs de fles af of ik moest de kraan zo hard aan zetten dat zelfs de vloer nat werd :p pure noodzaak dus. En over de belichting, is gewoon hier thuis in de keuken genomen bij daglicht en de ingebouwde flitser, verder geen hocus pocus. Dus wellicht dat de gedeeltelijke reflectie van de tegels voor een wat ander licht zorgt als je zou verwachten? (Achter de rechterkant van de kraan stond nog een snijplank te drogen :p)

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRacer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-08 21:30
@florholvoet: Ik mis een beetje een onderwerp, de foto doet me weinig...

@PsychoMantis_NL: Netjes de beweging vastgelegd, maar een boeiende foto is het helaas niet geworden. Probeer met wat je hier hebt geleerd opnieuw aan de slag te gaan ;-)

@Ravnoss: Ik heb de voorkeur voor de eerste foto, helemaal als je er een panorama van zou maken door een stuk van de onderkant af te knippen.

Mijn foto is een HDR van de Alphatoren in Enschede. Ik vond het wel een beetje passen bij het huidige weerbeeld...

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6128/5993425905_84fc619842_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:53
Mooie foto! jammer van die twee ramen die open staan.. Anders was ie perfect geweest!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Vanmiddag een aantal foto's gemaakt (vooral eens flink getest met de Diafragma). Deze foto heeft daar niet veel mee te maken, maar vond hem zelf wel gelukt (met wat ik zelf erop wilde zetten). Ben benieuwd hoe hij overkomt bij jullie.

Hier iets meer 'orginele' versie, had hem iets belicht omdat ik de deur te donker vond:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6133/5994428896_3c3ac68b12.jpg
DSC_0020_03 by meijer83, on Flickr

Na feedback van Pat-Juh:

(hier stond een andere zwart-wit variant), zie set

Foto wordt wel wat sterker idd, tnx

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6015/5996705467_a6773d0a7e.jpg
DSC_0020_044 by meijer83, on Flickr

(een laatste versie voor het expiriment)

[ Voor 84% gewijzigd door Paniohitus op 01-08-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Possible schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:16:
Mooie foto! jammer van die twee ramen die open staan.. Anders was ie perfect geweest!
Staan er volgens mij nog 3 open, die hinderen gelukkig niet zo :). Mooie shot alleen kan je een iets minder sterk bewerkte versie plaatsen? Ben benieuwd welke nou mooier is :).
Preddie schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:34:
Vanmiddag een aantal foto's gemaakt (vooral eens flink getest met de Diafragma). Deze foto heeft daar niet veel mee te maken, maar vond hem zelf wel spooky

[afbeelding]
Bunker Clingendael by meijer83, on Flickr
Spooky valt nu wel mee, eerder een beetje "flets" Probeer eens een grauwe zwart/wit versie te draaien ervan. zoiets als voorbeeld uit mijn eigen stal.

Ook één om te laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.patrickbongers.nl/wordpress/wp-content/gallery/2011-07-12-molyvos/20110706-persoonlijk-dsc_5425-2.jpg

Geschoten tijdens een "verdwaal" rondje lopen door het dorp. Geen toeristische straatjes opzoeken maar de echte straatjes waar de bevolking zelf woont...

Vanuit mijn kant vind ik het jammer dat de lucht uitgebeten is, echter zonder statief kreeg ik het niet voor elkaar zonder de schaduwen nog verder dicht te laten lopen. Ik vond het contrast tussen het oude klassieke met het moderne brommer/scootertje prachtig. Dat in combinatie met de overgroeiende bloemen is het een beeld wat ik gelijk mis als ik terug denk aan mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moonracer, strakke plaat! Jammer van die 2 ruiten idd, maar dat heb je zelf niet echt in de hand.

Pat juh, het heeft wel iets dat mij doet blijven kijken. wel vind ik het jammer dat het rechter bovengedeelte zo zwart is. Heb je deze trouwens in een wat groter formaat? Zou hem graag zo eens willen bekijken.

Vanmiddag naar A1 On tour geweest(beach volleyball). Dit kwam eruit:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6010/5994063471_21ed64bcd1.jpg
110631_005S by jelmersnoeck, on Flickr

Vind het zelf jammer dat het diepteverschil niet te zien is, maar ik moet nog wat sparen voor een betere lens ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

@florholvoet: Links en rechts een halve graffiti-tekening. Is dit bewust gedaan?

@moonracer: Die ramen die open staan doen het hem juist, mooie plaat!

@pat-juh: Herkenbaar beeld, ik krijg Griekse-stadjes gevoel hierbij (is maar net wel land je gewend bent volgens mij ) Mooi in beeld gebracht, details zijn leuk.

@Jelmer: Mooi moment gepakt, wilde je de achtergrond scherp hebben? Vraag me af hoe je dat met een andere lens had aangepakt om meer diepte te creeën. Behalve een kleiner diafragma zou ik het niet weten (of het net gebruiken voor de lijn oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:51:
Moonracer, strakke plaat! Jammer van die 2 ruiten idd, maar dat heb je zelf niet echt in de hand.

Pat juh, het heeft wel iets dat mij doet blijven kijken. wel vind ik het jammer dat het rechter bovengedeelte zo zwart is. Heb je deze trouwens in een wat groter formaat? Zou hem graag zo eens willen bekijken.
Heb hier een 1920x1080 crop/resize voor je gemaakt (Hoogte is nu iets bij gesneden, wat zowel positief als negatief is eigenlijk :P)

Enne een andere lens? Ik weet je instellingen/lengte niet maar als dit bv op 50mm f5 is kan je met een reguliere telelens en f4-5 op 200mm al een heel ander beeld hebben (qua diepte) wat niet super hoeft op te lopen in kosten, mits je de ruimte hebt om met 200mm te schieten natuurlijk.
Preddie schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:14:

@pat-juh: Herkenbaar beeld, ik krijg Griekse-stadjes gevoel hierbij (is maar net wel land je gewend bent volgens mij ) Mooi in beeld gebracht, details zijn leuk.
Idd in Griekenland, Molyvos op Lesbos om precies te zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:24
@Pat-Juh, groot komt de foto veel beter over. Nu kun je bijv. goed die scooter zien. Wel gaat inderdaad de overbelichte lucht beter opvallen (vooral de harde randen met de bladeren en bloemen). Toch vind ik de foto de sfeer goed weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx, zodra ik weer een groot scherm ter beschikking heb eens bekijken(nu op ipad).

Ik denk dat hij nu op 105 f5.4 geschoten is(kan het nu niet 100% zeker zeggen hoe ver ik heb moeten zoomen).. Ik zou dan liever direct een wat duurdere kopen die aan m'n eisen voldoet. Maar tnx voor de tip, zal eens kijken hoe m'n oude 55-200 nog presteert;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
@preddie: De bewerking is niet hard genoeg in mijn ogen. Hij is nu niet zwart/wit maar eerder grijs/wit. Het voorbeeld wat Pat-Juh geeft is een heel ander soort bewerking. Een stuk ruwer, ik denk dat dat inderdaad deze foto een stuk intressanter kan maken :) Pas wel op dat je geen details verliest door het vele zwart dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de leuke reacties op mijn foto. Blijkbaar valt hij beter in de smaak dan ik in eerste instantie had verwacht :+

@sweebee: als je iets mist dan zou je ook moeten weten wat, als je het niet weet dan kan je het ook niet missen :P
@florholvoet: ik moest 2/3 stop onderbelichten om de lucht niet uitgebeten te krijgen. Verder scheelde het dat de zon achter een wolk verdween ;)
@aloys: dat is ook de bedoeling :P

Nu nog ff wat reacties op andere plaatjes:

@boombes: op zich leuke plaat qua compo, maar ik vind de kleuren wat saai. Jammer ook van die zwarte mauw die je ziet.

@preddie: ik vind je plaat te gelig, en de uitsnede vind ik ook niet helemaal gelukkig overkomen. Ik had hem waarschijnlijk zelf iets ruimer gecropt.

@currahee: idd jammer dat de molen en kerk zo ver naar rechts staan. Ook jammer dat de lucht zo licht is.

@verskure: vette nachtplaat, verlichting komt goed uit. Uitsnede vind ik wat minder geslaagd, vooral aan de onderkant.

@ravnoss: de tweede versie met de olifant links is veel beter wat mij betreft.

@psychomantis_NL: gaaf die waterstroom, maar de belichting mag beter. beetje suf/donker

@florholvoet: Interessante plaat, enige waar ik me aan stoor is die schaduw(?)

@moonracer: Vette plaat. Mooie kleuren en lekker dreigende lucht. niks op aan te merken eigenlijk...

@jelmerht: mooie timing, de actie is goed te zien. De scherpe achtergrond is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

--Niels-- schreef op zondag 31 juli 2011 @ 22:01:
@Pat-Juh, groot komt de foto veel beter over. Nu kun je bijv. goed die scooter zien. Wel gaat inderdaad de overbelichte lucht beter opvallen (vooral de harde randen met de bladeren en bloemen). Toch vind ik de foto de sfeer goed weergeven.
Ja helaas kreeg ik die er niet helemaal uit, Dat is het probleem met tegen het zonnetje in fotograferen met de 30 1.4 ;). Voor de rest een heerlijk lensje :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:40:
Vanuit mijn kant vind ik het jammer dat de lucht uitgebeten is, echter zonder statief kreeg ik het niet voor elkaar zonder de schaduwen nog verder dicht te laten lopen. Ik vond het contrast tussen het oude klassieke met het moderne brommer/scootertje prachtig. Dat in combinatie met de overgroeiende bloemen is het een beeld wat ik gelijk mis als ik terug denk aan mijn vakantie.
Leuke foto! Ik vind dat scootertje ook iets leuks toevoegen. Maar wat bedoel je met het gebruik van een statief en dat je daarmee een betere belichting zou kunnen krijgen? Doel je soms op HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:25:
[...]

Leuke foto! Ik vind dat scootertje ook iets leuks toevoegen. Maar wat bedoel je met het gebruik van een statief en dat je daarmee een betere belichting zou kunnen krijgen? Doel je soms op HDR?
Dat Laatste ja, had ik een niet overdreven HDR kunnen maken waarbij de lucht ook mooi was geweest en de overhangende bloemen iets beter belicht (niet onder belicht zoals nu in het midden tot rechtsboven.

Afijn het is een mooie foto die me herinnerd aan iets moois en waar ik graag naar kijk en dat is belangrijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:36
Vandaag de tweede dag dat ik met mijn camera op stap was. Ben dus nog een beginner, maar vond deze toch wel aardig gelukt (de mooiste van de dag in mijn optiek).

Wat ik zelf minder vind is dat de rug van de rechterkoe wat overbelicht is, dit zie je erg duidelijk in het origineel. Ook had de compositie misschien wat beter gekund, maar er zat een hek tussen.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/8y71/640.jpg

edit: Foto een beetje gedraaid zodat hij recht is. Beter inderdaad, enkel jammer van de afgesneden pootjes.

[ Voor 17% gewijzigd door ZpAz op 02-08-2011 10:28 . Reden: Foto verbeterd. ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
MoonRacer schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:06:
@florholvoet: Ik mis een beetje een onderwerp, de foto doet me weinig...

@PsychoMantis_NL: Netjes de beweging vastgelegd, maar een boeiende foto is het helaas niet geworden. Probeer met wat je hier hebt geleerd opnieuw aan de slag te gaan ;-)

@Ravnoss: Ik heb de voorkeur voor de eerste foto, helemaal als je er een panorama van zou maken door een stuk van de onderkant af te knippen.

Mijn foto is een HDR van de Alphatoren in Enschede. Ik vond het wel een beetje passen bij het huidige weerbeeld...

[afbeelding]
Possible schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:16:
Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/5348/naamloos3l.jpg

Beetje photoshop... zo is die perfect :D mooie toren trouwens, kennis van mij woont daar ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@ZpAz
Gewoon het hek over en een betere compensitie maken ;) Ik vind de foto wel wat hebben, en ik denk dat als je em iets bijsnijdt en de overbelichting eruit haalt met wat lighroom dat hij perfect wordt

Mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6004/5999280432_33be90bd84_z.jpg

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Had er meer van deze molen gemaakt, deze kwam als beste uit de verf vond ik.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6122/5999493022_ff340dd5c9.jpg
DSC_0005_01 by meijer83, on Flickr

[ Voor 144% gewijzigd door Paniohitus op 01-08-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:55
@Zpaz; Poten zijn nogal krap aan de onderkant (rechter koe heeft geen hoef). De zwart/wit conversie heeft wel wat in dit geval, geeft een jaren 50 sfeertje met die kar op de achtergrond.
@sweebee; Er staan her en der nog wat ramen open. ;) Ik vind de kleurcombinatie van de toren en de wolken wel een beetje kunstmatig overkomen.
@MrJey; Het standpunt is niet echt ideaal, misschien had een lager standpunt de plaat wat spannender gemaakt?
@Preddie; Mooi licht en leuk gebruik van de kleurige voorgrond. Het is alleen jammer dat de onderste wiek zo kort afgesneden is.

Onderstaande kwam ik nog tegen in m'n fotoverzameling uit Marokko. Ik heb hem omgezet naar 8,5x11 omdat er een te groot zwart vlak bovenin zat.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6123/5998905763_4be4e1ccd7_z.jpg
05032011-IMG_8894 by wilcovanderveer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRacer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-08 21:30
@sweebee: nice, zal zelf eens aan de slag met photoshop en het orginele bestand ;-)

@Zpaz: mooie foto, wel jammer dat er aan de onderkant iets mist. Ook is de foto enigzins scheef genomen.

@MrJey: Ik ben het met wvdveer eens, het standpunt is niet ideaal. Kleuren vind ik wel fijn.

@Preddie: lekkere foto, al vind ik hem net iets te licht aan de linkeronderkant.

@wvdveer: De foto doet me eerlijk gezegd weinig, ik mis een beetje de sfeer. Het is ook jammer dat de foto middenboven zo licht is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
sweebee schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:16:
[...]
Beetje photoshop... zo is die perfect :D mooie toren trouwens, kennis van mij woont daar ook in.
Dan zou ik dat "Te koop"-bord ook nog even weghalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoonRacer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:55:
@sweebee: nice, zal zelf eens aan de slag met photoshop en het orginele bestand ;-)

@wvdveer: De foto doet me eerlijk gezegd weinig, ik mis een beetje de sfeer. Het is ook jammer dat de foto middenboven zo licht is..
het is wel een aardige foto, maar je ziet alleen decor... Soms is het interessant genoeg vanuit de juiste hoek maar hier ontbreekt wat. Als er nou iemand in een rode regejas had gestaan of iemand had gezeten dan was er een onderwerp wat de spanning verhoogt. Dat ontbreekt nu een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
wvdveer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:17:
Onderstaande kwam ik nog tegen in m'n fotoverzameling uit Marokko. Ik heb hem omgezet naar 8,5x11 omdat er een te groot zwart vlak bovenin zat.

[afbeelding]
05032011-IMG_8894 by wilcovanderveer, on Flickr
Op het eerste gezicht vond ik de foto wel wat hebben. Toen ik echter beter keek ging ik me storen aan het overbelichte vlak in het midden en dan zeker in contrast met de diepzwarte stukken. Misschien dat je hier met HDR had kunnen doen. In ieder geval het overbelichte stukje had je er dan wel uit kunnen krijgen. Het zwarte/donkere stuk geeft de foto echter wel een interessante sfeer. Daarnaast mist het wel iets (zoals mijn voorganger ook aangaf). Een echt onderwerp, zoals bijvoorbeeld die persoon in de rode regenjas ;p.

Hierbij zelf dan ook maar een foto. Is alweer ruim een jaar oud, maar heb pas recentelijk de moeite genomen om wat foto's van de NYC trip (opnieuw) te bewerken. Bleek toch nog meer tussen te zitten dan ik vorig jaar dacht ;p. Er was helaas niet genoeg licht om de taxi helemaal ''te bevriezen', maar eigenlijk vind ik zelf dat de beweging wel iets toevoegd. Ben benieuwd naar jullie mening(en).

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6148/5988298682_d0932f35a2.jpg
Leaving manhattan by ReneD7000, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
@renedd Ik denk dat er geen of meer beweging in de taxi moet zijn. Verder mooie compositie. Misschien de troep uit de rechter onderhoek wegshoppen.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
@MrJey: Niet echt een spannende plaat. Nogal hoog snapshot gehalte en het onderwerp kan niet echt mijn aandacht vasthouden. Ander standpunt zou inderdaad een hoop kunnen schelen.

@Preddie: Best aardige compositie, hij komt mij alleen een tikkie donker over. Ik denk dat ik voor iets meer molen en iets minder plantjes had gekozen.

@wvdveer: Ik kan me wel vinden in bovenstaande commentaren, het mist toch een onderwerp wat de kijker langer vasthoudt.

@ReneDD: Toffe plaat!, ik vind het isoleren van één kleur vaak een beetje als een trucje aandoen. Hier vind ik het wel werken, ondanks het feit dat dat toch wel vaak gedaan wordt met NY en taxi's. Compositie is ook mooi gekozen met de tuien die je naar het onderwerp leidden. Lantaarn rechts is een beetje jammer en idd wat farmertjes al zei, ik zou ook het hoekje rechtsonder opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

@ZpAZ: Oogt jaren 50, dat vind ik wel leuk aan deze foto. Leuk dat je de vliegjes op de linkerkoe zo goed ziet (je moet deze foto echt groter bekijken!) De hoeven zie je net niet van beide koeien, dat is jammer. Zelf had ik of 'close-up' geprobeerd op deze manier of iets meer afstand denk ik.

@MrJey: Het lijkt niet echt een geheel. De wasbak is kapot, overal troep, beetje dezelfde belichting. Onderwerp zoek ik, maar kan ik niet vinden (behalve dat het kapot is). Dat stukje hout onderin is storend (weet niet waarom)

@wdveer: Oogt beetje spannend. Het effect lijkt nu alsof je eindelijk uit het enge donkere tunneltje komt en je weer veilig in het licht kan lopen. Dit zou nog sterker overkomen als de linkermuur iets lichter is (nu blijft deze linkerkant ten opzichte van de rechterkant te donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@ReneDD Het lijn werk vind ik wel mooi, ook hoe de taxi het onderwerp van de foto is omdat die als enige kleur heeft en ondanks alles in motie is.

Nieuwe poging: Hamburgers met korting.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6011/6002638621_aec8e8b6d2_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ziet er goed uit! Zou de foto wel iets rechtrekken, dat ding aan de achterkant valt op doordat hij zo scheef is. Maar wel mooi een typische barbecue sfeer te pakken!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJey schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:27:
@ReneDD Het lijn werk vind ik wel mooi, ook hoe de taxi het onderwerp van de foto is omdat die als enige kleur heeft en ondanks alles in motie is.

Nieuwe poging: Hamburgers met korting.
[afbeelding]
prachtige kleuren van het vuur, en ook de spatel met hamburger springt er mooi uit.
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6150/6002693185_130e58f8dd.jpg

even een probeersel om waterdruppels te fotograferen, het eindresultaat was een beetje contrastloos en saai dus met hdr effect geprobeert er wat van te maken. zelf vind ik hem er mooi uitgekomen en heb hem al enige tijd als achtergrond
vind alleen de rand van de schaal een beetje storend (was een grote soepkom op een kartonnen doos in de wasbak, zakte na enige tijd dus ook in)
(canon d60 (nee geen 60d) met 28-105mm ultrasonic lens)
beetje oud maar was van mijn vader, heb geen budget om zelf iets te kopen helaas :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:46:
[...]

prachtige kleuren van het vuur, en ook de spatel met hamburger springt er mooi uit.
[afbeelding]

even een probeersel om waterdruppels te fotograferen, het eindresultaat was een beetje contrastloos en saai dus met hdr effect geprobeert er wat van te maken. zelf vind ik hem er mooi uitgekomen en heb hem al enige tijd als achtergrond
vind alleen de rand van de schaal een beetje storend (was een grote soepkom op een kartonnen doos in de wasbak, zakte na enige tijd dus ook in)
(canon d60 (nee geen 60d) met 28-105mm ultrasonic lens)
beetje oud maar was van mijn vader, heb geen budget om zelf iets te kopen helaas :(
Toch heb je een veel betere camera in handen dan een gemiddelde consumenten click and shoot camera.
Uiteindelijk gaat het toch om de manier van compensitie, belichting en onderwerp die je maakt met je camera. En dat kan met alle camera's.

Maar waarom HDR? deze foto zou je ook prima kunnen schieten zonder HDR. imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJey schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:32:
[...]

Toch heb je een veel betere camera in handen dan een gemiddelde consumenten click and shoot camera.
Uiteindelijk gaat het toch om de manier van compensitie, belichting en onderwerp die je maakt met je camera. En dat kan met alle camera's.

Maar waarom HDR? deze foto zou je ook prima kunnen schieten zonder HDR. imho
klopt, this wel een semi-pro camera, alleen hij heeft de enorm slechte autofocus die ook gebruikt werd voor de d30, als ik hem op een redelijk egaal oppervlakte richt kan hij niet autofoccusen, en als hij het eenmaal goed heeft besluit hij meestal een seconde later om toch weer verder te zoeken..
al lost een externe flitser dit probleem vaak redelijk goed op (het focuslicht hiervan werkt beter als wat standaart op de camera zit)

en hij is hdr omdat het orgineel te weinig contrast had, creme kleurig was en totaal niet intressant.
en in hdr vond ik hem toch wel redelijk mooi geworden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 23:46 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)