Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.938 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

zonoskar schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:39:
Ik had gisteren nogal wat kritiek over iemand's foto's in een Show-je-fiets topic. Nou laat ik zelf ook net een nieuwe fiets hebben. Wat vinden jullie ervan (de foto dan).

[afbeelding]
Ventana El Rey 2009 by zonoskar, on Flickr
De grotere foto heb ik helaas (nog) nergens online staan.
Ik zou hm even recht zetten ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Wel een leuke foto moet ik zeggen ;) idd rechtzetten en de (opzettelijke?)vignettering vind ik hier wat irritant. Het isoleert de fiets nog beter ja, maar het gras rechts is echt donker....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vigetting krijg je gratis erbij als je een FF camera hebt en f3.2 gebruikt. Ik heb eigenlijk alleen de lucht wat blauwer gemaakt. Ik dacht dat de foto recht stond, maar volgens PS mag ie nog 0.8˚ gedraaid mag worden. Pietlutten :P

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gutteguttegut
Ik vind je foto wél wat hebben. Op zich qua compositie niet zo interessant, maar die blik van dat kind vind ik erg intrigerend. Een hele wijze blik voor zo'n jong kind, maar tegelijk ook onschuldig. In ieder geval erg relaxed. Vond het zelf vroeger redelijk spannend als er zo'n rare foto-meneer met een grote camera en grote flitser voor je hoofd kwam hangen. En dan ook nog met je rug tegen de muur staan... :)
Mooi vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 16:25
Deathchant schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:03:
[...]

Dat je wat experimenteert om te kijken wat HDR doet is natuurlijk goed, maar kijk uit dat je niet gewoon elke foto gaat HDR'en om em mooier te maken ;) Halo's (zoals ook te zien om je boom heen) zijn vaak niet uit te sluiten, wat dus afbreuk doet aan de foto.
Vaak is het juist wat experimenteren (en vooral wachten) met de juiste lichtinval. Ik ben alles behalve een goeie photoshopper. Sterker nog, ik ken het hele programma niet ;) Ik gebruik Lightroom 3 en kan daarmee eigenlijk alles.
Dus probeer met dit soort scenes de juiste lichtinval te zoeken en dan je compositie aan te passen. Vaker bereik je daar mooiere resultaten mee dan een HDR. Soms is het mooi om een foto tegen het licht in te maken, maar daar moeten de situatie en omstandigheden zich wel voor lenen. Bij deze kun je al op voorhand zeggen dat de foto wat grijzig wordt en niet echt goed kan uitdrukken wat je eigenlijk zou willen.
Je kunt natuurlijk toch de plaat schieten en dan zoveel mogelijk bewerken, maar wat hou je dan nog over? Meestal laat ik het voor wat het is.
Jewest schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:23:

@ Ed-oorklep: Ik zou gewoon gaan spelen met de sliders in Photoshop. De foto lijkt genoeg kleur/diepte te hebben om er meer uit te halen. misschien beginnen met Vibrance? gewoon slider naar max of min en kijken welk effect het heeft. Als je er niet mee speelt dan kom je ook niet verder, dat is iig mijn ervaring.
zonoskar schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:39:
@Ed-oorklep: Ik had in eerste instantie niet gezien dat het een HDR was, al leiden de halos rond de boom wel af. Deze foto zou toch ook wel zonder HDR te maken moeten zijn?
Bedankt voor de tips, ik zal als ik weer een keer tijd heb eens opnieuw ermee spelen ;) Dit keer zonder HDR en ik zal ook proberen af en toe wat meer tijd ervoor te nemen om de foto's met goede belichting ed te maken maar als je vriendin en kind op je staan te wachten om verder te fietsen lukt dat niet altijd even goed ;)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
@Gutteguttegut: Ik vind er niks aan, je ziet (voor mij) te goed dat er geflitst is, de compositie is heel standaard. Dan is er ook nog de slagschaduw op de muur. Het model is ook niet uiterst interessant.

@ed-oorklep: Wrm een hdr? Mijns inziens was het perfect mogelijk geweest om deze foto te nemen zonder hdr? Nu heb je die lelijke halo rond de boom :) Voor de rest wel mooie lucht :)

@jewest: Ik vind hem echt wel wat te donker, ik zou hem dus wat oplichten in de nabewerking, moet toch gaan? Daarnaast denk ik dat je iets te veel verzadiging hebt gedaan, want het haar wordt magenta aan de bovenkant :)

@zonoskar: Ik vind de foto ook wel wat hebben, maar de vignettering stoort mij wel, dat valt te veel op (ook al is het niet kunstmatig toegevoegd ;)).

Vanwege weinig reactie in het Nachtfotografie topic probeer ik hier het maar nog eens :) Sorry dus voor de crosspost :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5181/5630989668_2347775806_z.jpg
Groter

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

@ allen :)

Dank voor de input, grappig dat er zo veel uiteen lopende meningen zijn!.
Het model is mijn dochtertje ;) en het was een testshot voor een fotoshoot welke ik op 1 mei ga doen.
Daarvan zal ik ook de resultaten posten als het zover is.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
@freddyronny: voor mijn gevoel staat hij scheef. Ik zou hem iets naar rechts kantelen. Verder zijn het mooie kleuren en is hij mooi scherp. Kan zo in één of ander blad terecht of als kleine decoratie aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels: mooie foto, verbeterpunten zijn de dof.. mag wel wat minder. En de tweede knop stoort ook een beetje. Misschien had ie nog iets meer gezoomd kunnen worden waardoor je meteen zoiets hebt 'ah.. dat beestje is het onderwerp' nu is het 'even' zoeken bij de eerste oogopslag :)

wdveer: nice, zoiets bedoelde ik eigenlijk bij de foto van Niels. Misschien komt het ook wel door 't grotere contrast.

Guttegut: In tegenstelling tot wat hier gezegd wordt vind ik 'm wel ok. Niet voor een magazine of iets dergelijks maar wel een mooie foto voor 't album om later nog eens te zien. Misschien had 't voor de kleur intensiteit nog iets geholpen als de bal met de afbeelding naar voren was gedraaid.

ed-oorklep: Landschapsfotografie is niet mn specialiteit, maar ik denk dat het shot best ok is!

jewest: best aardig, het mag misschien wel iets minder donker idd. Al eens aan het afcroppen van dat stukje gele achtergrond erboven gedacht?

zonoskar: Ook een aardig shot, wat mogelijk nog wel de moeite waard is.. is om te kijken hoe het resultaat zou zijn als het contrast van de fiets wat hoger zou zijn en die van de achtergrond wat lager.

freddyronny: mooie foto, alleen de boom aan de rechterkant verbreekt de strakheid van de foto een beetje. Wat ik verder als verbeterpunt heb is dat de eifeltoren en alle andere landmarks al zovaak gefotografeert zijn... Dit shot lijkt ook op een vrij bekende poster (maar dan is ie zwart / wit) en gisteren nog zo'n foto van iemand gezien toen ik r portfolio in handen had. Het is natuurlijk jouw foto, alleen is het vaak een uitdaging om het net even anders te doen dan de rest het doet. Net even een ander perspectief te kiezen of er iets bij op te fotograferen (overvliegende meeuw.. ik noem maar wat) dat het anders maakt dan andere shots. Het is moeilijk maar het maakt het wat unieker :) Het commentaar over naar rechts kantelen.. (ik weet niet of dat al gebeurd is?).. dan is het net pisa.. volgens mij staat hij zo wel recht voor het gevoel.

mijn bijdrage..

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/227192_1974788925412_1113722266_32405102_3289666_n.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
@Beathoven ik vind dat de bovenkant weinig to niets toevoegt aan de foto en deze veel rustiger zou zijn als je alleen een crop van de ramen zou nemen. In dat geval is het helaas weer jammer dat het bord aan de rechterkant er net niet helemaal op staat.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
@beathoven: Mooie kleuren, ben het eens met farmertjes dat de crop niet optimaal is.
@freddyronny: Wellicht niet de meest originele, maar wel een prachtige foto. Zou zo een poster bij de expo kunnen zijn.
@zonoskar: Strakke en scherpe foto, fiets springt er qua kleur mooi uit.

Mijn tweede foto hier op het forum, heel iets anders deze keer. Experimentje met de 10 fr/s mode. Door het "stilstaande" water vind ik 'm zelf erg geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5267/5659128768_6a46e7c524_z.jpg

Grotere versie op Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Roodaap schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:08:
@beathoven: Mooie kleuren, ben het eens met farmertjes dat de crop niet optimaal is.
@freddyronny: Wellicht niet de meest originele, maar wel een prachtige foto. Zou zo een poster bij de expo kunnen zijn.
@zonoskar: Strakke en scherpe foto, fiets springt er qua kleur mooi uit.

Mijn tweede foto hier op het forum, heel iets anders deze keer. Experimentje met de 10 fr/s mode. Door het "stilstaande" water vind ik 'm zelf erg geslaagd.

[afbeelding]

Grotere versie op Flickr
This photo is private.

Oops! You don't have permission to view this photo.

Here's a link back to your home page.
:F

Ook heeft Flickr een makkelijker manier om je foto's te sharen, namelijk naast de Facebook- en Twitter-knoppen het dropdown-menu 'Grab the HTML/BBCode. :)

Je foto heeft inderdaad wel wat, het in de 'lucht hangende' water is een cool effect. Wel staan er op de achtergrond een paar objecten die niets bijdragen aan de foto.

@Beathoven: Mooie kleuren, maar ik ben het wel met farmertje eens.

@freddyronny: Goed uitgevoerde foto van de Eiffeltoren. :) Bij zo'n ontzettend vaak vastgelegd object is het natuurlijk lastig een originele foto te maken, maar hij is zeker mooi scherp en de kleuren zijn ook goed.

@zonoskar: Bij een foto met zo weinig objecten is het belangrijk dat alles klopt. Dat de foto scheef staat is daarom des te storender. Ook denk ik dat een iets kleinere DoF mooier zou staan. Verder vind ik 'm wel in orde.

Maar eens iets van mezelf:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5215/5471434643_6d520ac6a1_z.jpg
Drieteenstrandlopers (Calidris alba) / Sanderlings by Gho5tD0g, on Flickr

Ik ben er zelf redelijk tevreden over.
De Drieteentjes hadden misschien nog wat prominenter in beeld gemogen, maar de originele foto was vrij ruizig, en ik vind het hier ook wel mooi dat je ze tegen de setting van een woeste zee ziet en daarmee benadrukt wordt hoe klein ze eigenlijk zijn.
De foto komt een beetje donker over, maar de foto is midden in de winter gemaakt, en voor mijn gevoel klopt de belichting wel met hoe licht het daadwerkelijk was.

[ Voor 41% gewijzigd door Ghost Dog op 27-04-2011 13:40 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ondanks dat deze foto niet met een spiegelreflex is gemaakt (hoeft natuurlijk niet, is geen eis hier hoor), schrik ik me dood van de imagequality van max resolutieplaat. Iets zegt me dat deze camera beter kan.
Ik ben het eens me je eigen commentaar dat de vogels prominenter in beeld mogen. Soep het schip rechts even weg, die stoort het 'natuurlijke' beeld.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:59:
ondanks dat deze foto niet met een spiegelreflex is gemaakt (hoeft natuurlijk niet, is geen eis hier hoor), schrik ik me dood van de imagequality van max resolutieplaat. Iets zegt me dat deze camera beter kan.
Daar heb je inderdaad helaas gelijk in. :'(
Dat komt voor een groot deel doordat het met een superzoom is gemaakt en ik behoorlijk ver had ingezoomd (180mm-equivalent, en donker weer), waardoor de fotokwaliteit inderdaad een stuk minder wordt. Helaas kon ik niet dichterbij komen zonder dat de Drieteentjes er weer vandoor gingen. :(

Dit fletse ding is trouwens het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3MiwOl.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Ghost Dog op 27-04-2011 15:34 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
Ghost Dog schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:30:
[...]

[...]

:F

Ook heeft Flickr een makkelijker manier om je foto's te sharen, namelijk naast de Facebook- en Twitter-knoppen het dropdown-menu 'Grab the HTML/BBCode. :)

Je foto heeft inderdaad wel wat, het in de 'lucht hangende' water is een cool effect. Wel staan er op de achtergrond een paar objecten die niets bijdragen aan de foto.
Private gebeuren op Flickr gefixt, thx voor de tip over share methode zal ik volgende keer uitproberen.

Eens met de objecten op de achtergrond. De foto maken was zomaar een ingeving toen ik de kids bezig zag, dus geen tijd om de boel eerst voor te bereiden, dan wel op te ruimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
@ freddyronny Een erg geslaagd shot van de Eiffeltoren!

@ Ghost Dog Ik heb eigenlijk dezelfde kritiek als Sjaak_Afhaak heeft. :)

Hier een van mijzelf. Gisteravond geschoten en direct uit de camera. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5065/5658382905_146bf033df_z.jpg
Donja by MaartenE, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@mavaee:
Hahaha grappig. Ik verwacht dat de volgende foto het paard opstijgt en op een hoogte vliegt van 3 a 4 km. Mooi scherp verder en mooie kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
freddyronny: Ook ik heb het idee dat hij scheef staat. Andere mensen zeiden dat hij lekker scherp is, maar ik heb het idee dat hij net ff té scherp is (en dan heb ik nog niet eens mijn bril op). Of het komt omdat sommige stukken iets overbelicht zijn. Daarnaast zou ik even naar de achtergrond kijken. Het blauw vertoont vlekken. Ik denk dat het wolken zijn, maar ik denk ook dat het mooier is wanneer dat egaal is.

beathoven: Ik ben het eens met het commentaar dat je al gehad hebt, dat de bovenkant een beetje afbreuk doet aan je foto.

roodaap:Leuke foto met goede kleuren. Geeft het gevoel van het paasweekend erg goed weer.

Ghost Dog: Je titel doet vermoeden dat het om de vogels gaat, maar die vielen me eigenlijk pas als laatste op. De zee is een veel krachtiger element in je foto. Ik zou daarom eerder de titel van je foto aanpassen zodat de verwachting van het beeld verandert. Ik zou denk ik niet de vogels weg laten in een volgende foto omdat dat de foto wel een stuk saaier zou maken.

mavaee Leuke foto. Precies dat opstijgmoment zoals walletje ook al zegt. De scherptediepte is erg lekker en voor een foto die direct uit de camera komt zijn de kleuren ook behoorlijk goed. Het enige dat ik irritant vind is de reflectie links van het paard.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5261/5662190696_2e4fcfb4e5.jpg
DSC_9580 by MagicTempest, on Flickr

Wat vind ik van mijn eigen foto, goede vraag. Ik denk dat de bokeh wel mooi is geworden. Misschien dat de compositie een beetje standaard is.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:12

mvh

State Governor

mavaee schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:33:

[afbeelding]
Mooie foto, hoewel ik zelf niet zoveel met paarden heb :). Deed me meteen denken aan het vraagstuk of een paard ooit geheel los komt in galop: wiki

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
@Mavaee: leuke foto, jammer dat het linkerdeel kan de kop wat donker is. Leuk dat lage standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Laatst online: 15-09 13:49
@MagicTempest: Ik vind de dof niet echt super. klein ziet de foto er goed uit maar bij de grotere variant is de vrucht(?) niet echt scherp.

@mavaee: Mooie dof. paard scherp en de rest niet.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ghost Dog schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:30:
@zonoskar: Bij een foto met zo weinig objecten is het belangrijk dat alles klopt. Dat de foto scheef staat is daarom des te storender. Ook denk ik dat een iets kleinere DoF mooier zou staan. Verder vind ik 'm wel in orde.
Thanks voor je commentaar (anderen ook). Maar hoe moet ik minder DoF maken? Ik gebruikte een FF camera, 100mm macro lens en f3.2. Echt minder DoF kan ik er niet van maken hoor. In het vervolg zal ik al mijn foto's rechtzetten, ook al denk ik dat ie al recht staat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
@zonoskar Hoger F-getal = Minder DoF (indien overige omstandigheden gelijk gehouden worden), probeer de zelfde foto maar eens met F11

[ Voor 26% gewijzigd door farmertjes op 28-04-2011 13:28 ]

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 09:50
farmertjes schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:27:
@zonoskar Hoger F-getal = Minder DoF (indien overige omstandigheden gelijk gehouden worden), probeer de zelfde foto maar eens met F11
Hoger F getal = kleinere opening = meer scherp = grotere DoF.

Wat jij bedoelt: een lager F getal = grotere opening = minder scherp = kleinere DoF

Ik ben het wel met je eens, deze foto zou het beter doen met een kleinere DoF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

farmertjes schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:27:
Euh, nee. F11 geeft meer DoF, meer van de foto zal scherp zijn en dat is niet wat er gevraagd wordt. Met mijn spullen kan ik in deze foto niet minder DoF maken. Een 200mm f2.8 lens zou helpen, maar die heb ik niet.

Ik kan natuurlijk in PS wat prutsen, maar of dat mooi wordt. Misschien toch eens gaan sparen voor de 200mm f2.8 dan maar, die is nog redelijk betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
@MagicTempest: De compositie is indd niet heel erg spannend zoals je zelf ook al aangeeft. Verder lijkt de vrucht niet geheel scherp. Ik neem aan dat dat je onderwerp is.

Mijn foto: tevreden, lichtinval is op zich aardig goed, beetje schaduwen etc.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5027/5662403284_f6cc925487_z.jpg
Heineken at the Beach by Mr Blast-O-Matic, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@mavaee: Best een grappige foto, maar hij ziet er wel best raar uit. Het lijkt net of het paard uit een andere foto is geplukt en hierin geplakt is.

@magictempest: Ik vind de belichting een beetje suf... volgens mij was het bewolkt ofzo?

@Saturn: Leuk idee. Alleen vind ik het zand om de Heineken-schoenafduk nogal druk. ik denk dat de foto sterker was geweest als dat zand vlak was geweest.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5184/5664967436_effffc4ce8_z.jpg
Gold rush by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie rustige foto. Kijkt lekker weg en er hangt een mooie sfeer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 06:41

Wokker

De avond wokkel

@saturn. De flubbertjes op zand leiden me erg af , maar idee is leuk gevonden.

@marceltuit Mooie foto.

Hierbij mijn foto ik was zelf wel tevreden, maar twijfel nog ik niet te extreem de kleur heb aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5146/5664784651_22a65604de.jpg
Untitled by wokker2007, on Flickr

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Wokker schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:09:
@saturn. De flubbertjes op zand leiden me erg af , maar idee is leuk gevonden.

@marceltuit Mooie foto.

Hierbij mijn foto ik was zelf wel tevreden, maar twijfel nog ik niet te extreem de kleur heb aangepast.

[afbeelding]
Vind het een erg interessante foto! Wat ik persoonlijk zou doen is de white balance zo aanpassen dat de stenen ook echt wit zijn (want dit zijn ze toch?).

Denk dat je dan een hele mooie foto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 06:41

Wokker

De avond wokkel

Ik heb(/iPhoto) per ongeluk de orignele foto overschreven met de foto die iets meer wit heeft. Beter zo ?

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5146/5664784651_066914a364.jpg

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Zou het eigenlijk nog witter doen. Echt wit wit.

Heb het zelf even geprobeerd (geef een gil als ik het weg moet halen!):
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5268/5665102973_85d38a743a.jpg

Nu ik er zo naar kijk heeft dat van jou ook wel wat :9. Lekker warm licht vergeleken met het koude als het wit is.

[ Voor 32% gewijzigd door Nismod op 28-04-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik zou het er tussenin zoeken :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:42

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hahn schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:13:
Ik zou het er tussenin zoeken :P
Met hem ^^

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie plaat zeg, dat gelige bevalt mij wel, lekker warm. De witte versie komt mij iets te kil en nep over. Lijkt net een gebit waar iets te lang chloorspoeling overheen gegaan is :X

[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 28-04-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
marceltuit schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:34:
Mooie plaat zeg, dat gelige bevalt mij wel, lekker warm. De witte versie komt mij iets te kil en nep over. Lijkt net een gebit waar iets te lang chloorspoeling overheen gegaan is :X
Heb me ook teruggetrokken na het zien van de witte versie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0rghie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:37
@mavaee:
Een zéér mooie foto, de pony is mooi scherp en natuurlijk op het perfect moment getrokken!
Ik zou er niet te veel meer aan bewerken want hij is zo al goed qua licht vind ik persoonlijk.
@MagicTempest:
Ik vind de scherpte niet echt goed, de bladeren zijn scherper dan de appel zelf.
@marceltuit:
Op zich een mooie foto, maar ik mis een focus op een bepaald deeltje van je foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0rghie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:37
Hier dan maar zelf eens foto's van mij.
Ben nog maar net bezig dus graag veel commentaar zodat ik me kan verbeteren
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_Cu_SzYJivcI/TUGuQjC1x4I/AAAAAAAAAH4/Yyl2PcGZOKU/s512/IMG_6720.JPG
https://lh5.googleusercon...1RuhAxc/s800/IMG_4826.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door PowerUp op 29-04-2011 13:04 . Reden: solo-topic, dus een van de twee verwijderen aub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

mavaee schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:33:

[afbeelding]
Toffe foto! Mag ik vragen welke lens je hebt gebruikt, en wat brandpuntsafstand en diafragma zijn? De EXIF is stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
Heren, bedankt voor het commentaar. Ik zie inderdaad dat de vrucht niet helemaal scherp is ( maar ik moet eerlijk zeggen dat het me nog niet eens was opgevallen :$). Die dag was inderdaad bewolkt, dus dat zou de kleuren wel iets kunnen verklaren. Haalt niet weg dat ik ze bij de nabewerking wel nog heb opgetrokken, het was dus nog fletser.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Laatst online: 15-09 13:49
@ b0rghie: Wat moet ik bij deze foto zien? want ik pik het er 1,2,3 niet uit. of is het een abstracte foto?
Over je andere foto, het vliegenbeestje(geen idee wat het is) is niet scherp.
Tip: Neem een flickr of iets degelijks account, dan kunnen we de EXIF ook bekijken en daar commentaar opgeven indien noodzakelijk.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@b0rghie: het spijt me maar ik vind het niet echt wat. Ten eerste is de linkerkant overbelicht en ten tweede heb ik geen idee wat het het onderwerp is..

@wokker.. dat gele is prima ik zou hem enkel ietjes lichter doen.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
Jo-hannes schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:07:
[...]
Toffe foto! Mag ik vragen welke lens je hebt gebruikt, en wat brandpuntsafstand en diafragma zijn? De EXIF is stuk ;)
Uiteraard! ;)

Lens is de Canon 70-200L F4 IS
Exif = 187mm, F4, 1/400s, ISO 100

Deze lens icm EOS 7D is echt briljant om deze snelle acties vast te kunnen leggen. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door SkyThes op 29-04-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
@marceltuit,
Mooie foto ! Kwamen de kleuren rechtstreeks uit de camera? Neem aan dat je qua kleur net wat hebt nabewerkt?

@wokker
Interessante plaat, compositie nog gecropt? Ik mis eigenlijk wat speelruimte aan beide kanten. De tint wit zou ik inderdaad ook tussen de 2 platen in kiezen.

@borgie
De compositie spreekt niet. Technisch gezien is het wel ok, maar ik vind jammer dat het niet een 'abstractere' foto is. Nu is het niet duidelijk wat het voor moet stellen.

Mijn eigen bijdrage;

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5141/5676170580_d4ac688bdc_z.jpg
_1120698 by k5O52, on Flickr

Vandaag maar eens rondgelopen met mijn m43 camera (Panasonic GH1 icm Minolta AF 28mm f/2.8) Kleuren nabewerkt en ik zou bij god niet weten wat de instellingen zijn geweest van de foto. Manual focus/handmatig het diafragma instellen was toch nog best moeilijk. Ik had liever gehad dat de focus ook perfect lag de paardenbloem. Dus daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. De rest van de serie kun je op mijn flickr vinden. Ik heb de gehele set (Nature) qua toning gelijk proberen te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door k5052 op 01-05-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 12:37
@k5052: leuk vintage sfeertje, wel een beetje drukke bokeh linksboven. En natuurlijk jammer dat de focus net niet op de paardenbloem ligt.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

@mavaee: heel erg mooi, complimenten!

@marceltuit: ook mooi! Mooie kleuren met name. Ben benieuwd hoe deze zou zijn geweest met ofwel een grotere, ofwel juist een kleinere scherptediepte. De sprieten op de achtergrond zijn nu nét uit focus, misschien dat meer blurry of juist helemaal scherp wel mooier zou zijn geweest. Maar ik weet het niet, ik zou het moeten zien om er iets zinnigs over te zeggen eigenlijk.

@k5052: het idee is leuk, de negatieve ruimte van de weg zit redelijk goed in je frame. Zoals je zelf al zegt is het jammer dat de focus niet helemaal goed ligt. De toning vind ik eerlijk gezegd helemaal niks. Als je gaat voor een 'vintage' look zou ik dat proberen uit de kleuren te halen en niet uit het contrast; het lijkt nu net of er een witte waas over je foto heen zit. Hoger contrast zou de foto aantrekkelijker maken denk ik. Verder zou je kunnen proberen om de paardebloem wat te 'dodgen' (selectief lichter te maken); hij is nu wat aan de donkere kant in vergelijking met de lichte weg.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
@k5052: Ik vind het op zich wel een interessant plaatje vooral omdat er weinig kleur inzit vindt ik dit wel fijn om naar te kijken. verder ben ik het met Eelke wel eens qua verbeteringen.

Mijn eigen bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5067/5673091343_32a0bb7c9d.jpg
Voor het eerst met een ander objectief kunnen werken dan mijn instap zoom: een oude nikkor ai-s 50mm f/1.4.
Wat een verademing is dat zeg. Met alles op manual wordt je gewoon gedwongen alles op orde te krijgen, en is het niet meer klikken en doorlopen. Soms niet zo handig als het alleen ff snel kan/moet. Maar in een dagje heb ik een hoop geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik zie liever een vol glas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
true that.. tegen de tijd dat ik klaar was met instellen was hij half leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Vind hem zo ook wel wat hebben eigenlijk, al zou helemaal vol mischien inderdaad wat strakker/rustiger ogen. Ik had overigens de viltjes weggehaald.Heerlijke bokeh trouwens. *me gaat is marktplaats checken, kijken wat die lens zou moeten opleveren.
true that.. tegen de tijd dat ik klaar was met instellen was hij half leeg
Ha! goed punt :P

[ Voor 17% gewijzigd door Jay-P op 03-05-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@k5052
Mooie foto! Lekker sfeertje en mooie compositie, de kleuren vind ik een beetje te flets.

@jeltevm
Leuke compositie maar ik vind het onderwerp niet echt leuk voor op de foto (maar dat is mijn eigen mening :))

Mijn foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5227/5680314008_c17ea20a06_z.jpg
Water bokeh by jwdewit, on Flickr
Ik heb sinds kort de Nikon 35mm f/1.8, heel leuk lensje om mee te spelen. Natuurlijk ook geprobeerd een foto met een mooie bokeh te maken :P Bij deze vond ik dat het best gelukt, alleen vind ik zelf jammer dat de voorgrond zo saai is, dus daar moet ik de volgende keer nog iets anders voor verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@marceltuit:
Mooie kleuren maar vind het verder niet zo'n boeiende foto. Gewoon een rustig plaatje.
@Wokker:
Ik zou het nog wat witter doen maar niet zo wit als Nismod. Verder is het een goede foto, wel een redelijk standaard foto die vaak zo genomen word. Maar het gebrek aan totale symmetrie voegt hier misschien wel wat aan toe.
@b0rghie:
Artistiek. Geen duidelijk onderwerp, links is de foto uitgebeten. Wat vind je er zelf van?
@k5052:
Contrast mag inderdaad wel wat omhoog en ik mis een beetje de scherpte. Wel een leuk standpunt en de foto trekt me wel. Hij zit dicht tegen de juiste toning aan maar nog net niet helemaal.
@jeltevm:
Scherp, lekker. Hij heeft wel wat. Het is geen product foto maar als sfeer plaatje van een middag doet het zijn werk goed.
@jw321456:
Tja, mooie bokeh. Dat was het.

Eigen inbreng.
Heb de foto wat zachter gemaakt. Hij is absoluut niet zo uit de camera gekomen hoor. Maar deze bewerking vond ik erg lekker. Geen (witte) vignetting toegepast. Ook de centraal compositie heb ik expres voor gekozen. :)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5105/5683464025_7b31a572b4_z.jpg
paardenbloem by walletje-w, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04

Milo.

klik

Hmm interessante foto, lekker dromerig. Zelf vind ik de bokeh achterin nog wat te onrustig. Verder orginele en leuke plaat hoor!

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 02-07 13:06
Ik vind de bokeh juist bijna helemaal tot zijn recht komen. Dat maakt dit plaatje ook dromerig (vind ik). Voor mij een goede gelukte foto + bewerking! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

eens met Milo. Alleen wil ik er nog aan toevoegen dat hij voor mij wat te licht is.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
@jeltevm: Ik vind deze wel een lekker zonnige sfeertje uitstralen.
@jw321456: Leuke Bokeh maar die pijp rechtsonder doet me niet zoveel.
@walletje-w: De nabewerking is indd goed gelukt, lekker dromerig. Wel beetje veel wit onderin de foto.

Onderstaande eigen foto heb ik met Lightroom naar zwart-wit omgezet en wat meer dramatisch effect proberen te geven. Het was een donkere avond en de verlichting scheen heel vet op de laag hangende wolken.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5223/5676430864_883be9d35f_z.jpg
Dramatic Empire by Mr Blast-O-Matic, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
@SaturN Dat zwart/wit effect maakt hem helemaal. Alleen jammer dat je precies het hoogste punt net niet ziet. Maar voor de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huskij
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 10:59
@ b0rghie Mooi licht en goed scherp maar ik zie het onderwerp niet
@ k5052 Leuke scherptediepte-verdeling, lekker sfeertje, ik heb wel het idee dat er een soort "waas"over de foto zit
@ jeltevm Leuke foto, leuke scherptediepte, lekker scherp alleen de highlights in de bokeh vind ik een beetje afleiden
@ jw321456 Ik ben het eens met walletje-w, leuke bokeh maar verder is er niks.
@ walletje-w Leuke foto, ik vind hem alleen een beetje erg licht.
@ SaturN Door dat zwart-wit lekker dramatisch en dat het bovenste stukje mist door de bewolking geeft ook wel een mooi effect.

En nu mijn poging
Deze foto heb ik afgelopen zomer een keer in de tuin gemaakt. Wat ik zelf jammer vind is dat de bokeh een beetje onrustig oogt.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5287/5686825559_287de28ca6_z.jpg
Vlinder by huskij, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Walletje leuk maar niet echt waar ik zelf van hou, voorderest jammer dat ie onderin helemaal wit is.
@Saturn Langere sluitertijd, nog schever, minder centraal zo is ie een beetje net niet af.
@Huskj Mooi scherp misschien wat veel omgeving en het groen is wat vaag.

Mijntje:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5266/5687988082_3b008d659f.jpg
_DSC5423 by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:37:
@Saturn Langere sluitertijd, nog schever, minder centraal zo is ie een beetje net niet af.
Dat kon helaas niet, op de 18e verdieping van m'n hotel gaat het raam niet verder open dan een kiertje. Ik lag in een nogal vreemde houding om deze foto uberhaupt te kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
@walletje-w: mooie plaaat, inderdaad lekker dromerige sfeer en een goed voorbeeld om eens de 'foei niet in het midden' regel te breken.

@Saturn: Ik vind hem eerlijk gezegd juist wel af, dat de top niet te zien is icm met de laaghangende bewolking maakt hem juist origineel. Enige punt van kritiek is de ruis, in de overgang van licht naar donker vind ik hem iets te aanwezig.

@Huskij: Ik zou ook nog even iets met het groene kanaal pielen. Iets meer saturatie zou hem volgens mij wel goed doen. Tevens licht de scherpte iets te ver naar voren, ofwel is de scherptediepte iets te gering, vleugels zijn mooi scherp maar het vlindertje zelf lijkt een beetje soft.

@Freakout: Ik vind de compositie wel sterk, het lichte vlak op de voorgrond leid je lekker de plaat in. De toning/kleuren vind ik ook wel wat hebben. Ik mis alleen een onderwerp wat mijn aandacht vasthoudt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even een z/w testje, vandaag genomen op het strand van Scheveningen. Heb geprobeerd een beetje een 'oude' look mee te geven, leek mij een uitstekend onderwerp voor.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5303/5690448839_ce0420a213_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De look is zeker gelukt, hoewel het misschien iets te blauw is. Het is wel jammer dat de jeep net half achter de motorrijder zit ipv bij het konvooi. Als dat het geval was was het denk ik wel showcase waardig. Helaas heb je dat niet in de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
@saturN: Ik vind persoonlijk dat mijn aandacht wel heel erg naar het lichte deel wordt getrokken terwijl het een relatief klein deel van de foto is.
@Jay-P: Die oude look is zeker gelukt! Ik dacht dat je die foto ook ergens in Afrika of het Midden Oosten had gemaakt ofzo :).
Edit:
@Huskj: Je zegt heel terecht dat de foto wat onrustig oogt, en je wilt een rustig resultaat bereiken. Bedenk dan bij jezelf: waar draait de foto om? Om de vlinder of om de struik? Precies, de vlinder is het gene waar daar deze foto om draait. Maak een vierkante uitsnede met de vlinder, bewerk nog een beetje bij, en je zal een veel rustiger en mooier resultaat bereiken!

Een portret van mijn neefje:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5301/5690443035_6120f79533_z.jpg
DSC_0362.jpg by Erik Oegema, on Flickr

En een dramatische foto die ik gemaakt heb een jaar geleden, in een klein dierenparkje. Ze hadden het er prima hoor :)

DSC_0182.jpg by Erik Oegema, on Flickr

[ Voor 44% gewijzigd door Moby op 07-05-2011 06:50 . Reden: 1 foto verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 09:50
@jw321456, leuke test foto. Maar dat is dan ook alles.
@walletje-w, heerlijk, kan wel blijven staren!
@saturn, zwart wit is prima, alleen het onderste stukje valt weg in de achtergrond.
@huskij, er is iets met je groen gebeurt. Voor de rest een prima foto.
@freakout1, mooie lijnen! Toning is ook erg lekker! Voor mn gevoel staat de foto wel een beetje scheef.
@Jay-P, het effect komt goed over. Jammer dat die jeep erachter zit, maar daar kan jij niets aan doen.
@QErikNL, Voordat ik commentaar geef wil ik er even op wijzen dat dit het solotestcasetopic is :), haal dus even een van je foto's weg, voordat ze beide gemodereerd worden. Het jongetje mist een stukje van zijn haar, maar het moment is wel leuk! Het wasbeertje is een beetje donker geworden. Daardoor verdwijnt er wat detail uit zijn vacht.

Tja, nieuwe werkgever :+ Dan moet er natuurlijk even gefotografeerd worden!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3241/5694333859_7355c5d983_z.jpg
Doodshoofdaapje by Zandpad, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:49
  • Huskij: de bokeh mist wat contrast zou ik zeggen. Als dat wat tè wordt, kan je anders de verzadiging iets opkrikken.
  • Freakout1: lekkere rustige scène, me likes! Hij staat inderdaad iets scheef volgens mij en de flare onderaan is ook niet dermate mooi dat ik die zou laten staan: lijkt me eenvoudig te verwijderen.
  • Jay-P: fijne plaat wat mij betreft. De korrel vind ik echt wat toevoegen, geeft een beetje een zanderig/stoffig gevoel van de omgeving.
  • QErikNL: lekker spontaan, maar de kadering vind ik wat vreemd. Ik begrijp bijvoorbeeld niet echt waarom je dat hoofd zo heb afgekapt. Verder vind ik je signature te groot.
  • Zandpad: geweldig! Lekker contrastrijk; prachtige bokeh! De kleuren zijn wel behoorlijk verzadigd en ik meen een halo te zien om de touwen heen (vooral rechts bovenin), dat is wel jammer.
Deze foto heb ik 1 of 2 weken geleden gemaakt, toen veel bomen en planten in bloei stonden, ik werd meteen vrolijk van het lentegevoel.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5185/5639746671_99e24ba19b_z.jpg
Under the cherry tree by Evanoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
@Zandpad; erg leuke beestje! Mooie kleuren en goede compo.

@blacktarantulaX; leuk gedaan, vind de lensflare wel een beetje 'irritant', maar voor de rest een mooie foto!

Kiwi! hmmmm
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2451/5699234982_3f54f9f2ec_z.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Nismod op 08-05-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
@Nismod: Nice, altijd leuk zulke foto's. Heerlijke kleuren, goed belicht.
@blacktarantulaX: Bloesemfoto's doen 't bij mij altijd goed. Zie alleen wel wat flare en komt wel wat druk over.
@Zandpad: Mooie 'pose' heeft 't aapje, lekkere kleuren ook.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3598/5696187295_48a153fbbc_z.jpg
IMG_0424-Edit-4.jpg by tomroeleveld, on Flickr

[ Voor 11% gewijzigd door tommyz op 07-05-2011 19:48 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nismod schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:35:
@Zandpad; erg leuke beestje! Mooie kleuren en goede compo.

@blacktarantulaX; leuk gedaan, vind de lensflare wel een beetje 'irritant', maar voor de rest een mooie foto!

Kiwi! hmmmm
[afbeelding]
Hoe heb je die gemaakt? Leuk, maar ik vind de kiwis wel errrrg geel.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Boudewijn schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:25:
[...]

Hoe heb je die gemaakt? Leuk, maar ik vind de kiwis wel errrrg geel.
Het is inderdaad wel een beetje geel, maar dat komt door de soort kiwi, een beetje zoetig.

Heb een glasplaat gepakt welke steunt op 2 punten, zodat hij niet direct op de grond zit, vervolgens een grote plaat dik wit karton eronder geplaatst (de zon scheen hier vol op), kiwi's op de glasplaat plaatsen en vervolgens er recht boven hangen en flitsen, ik heb 4 stukjes papier voor de flitser gehouden als diffuser.

Genomen met een Nikon D90 en Nikkor 18-105 VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

@Blacktarantulax: Mooie plaat, en fijn lentesfeertje
@Nismod: Opzich leuke foto, maar aan de andere kant zijn het ook gewoon maar een paar kiwi's... ;)
@Tommyz: Mooie plaat, maar ik vind hem in zwart wit icm lange sluitertijd wel iets te glad/saai...

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5142/5700544078_f0696eb832_z.jpg
Sunny Sheep by Johannesvg, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@tommyz:
Ik vind hem prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indd walletje hij is echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

@tommyz: Ge-wel-dige foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
@tommyz; mooie foto, maar heeeeel erg veel stof op je lens! Even wegshoppen en het is wallpaper-materiaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Prachtige foto! Mooi scherp ook, als ik in het origineel naar de 54 kijk. Op het origineel vallen me alleen wat vlekjes op. Was de lens niet helemaal schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
@Nismod @KopjeThee: Ik moet mijn camera weer eens wegbrengen voor een wet-clean, zit het nodige aan stof op mijn sensor. Zal 'm vanavond nog eens even door Lightroom halen om de stofjes weg te werken.

@Walletje-w @Freakout1 @Excelb-boy: Thanx!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
tommyz schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:22:
@Nismod: Nice, altijd leuk zulke foto's. Heerlijke kleuren, goed belicht.
@blacktarantulaX: Bloesemfoto's doen 't bij mij altijd goed. Zie alleen wel wat flare en komt wel wat druk over.
@Zandpad: Mooie 'pose' heeft 't aapje, lekkere kleuren ook.

[afbeelding]
IMG_0424-Edit-4.jpg by tomroeleveld, on Flickr
Ik zeg showcase!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

eensch met Nedra: showcase!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Saturn: Geslaagde nabewerking! Erg vet dat de wolken worden opgelicht door het licht van de wolkenkrabber.
@Huskij: Mooi onderwerp, mooie kleuren. Jammer dat het onderwerp zo in het midden staat.
@Freakout1: Jammer de voorgrond niet spannend genoeg is. Wel heel leuk gespeeld met het licht.
@JayP: Hele geslaagde plaat! Jammer van de eerste jeep achter de motor.
@Nismod: Prachtige kleuren, mooie compo.
@blacktarantulaX: Ik vind die flare juist heel nice.
@Zandpad: Vette kleuren, mooi moment van het aapje
@Tommyz: Wow, wat een strakke compo! Heel vet gedaan met die ND filter.
@Jo-Hannes: Jammer dat het schaap niet deze kant op kijkt. Nu mist het een echt onderwerp.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3376/5703501840_b38e7bbdfe_z.jpg
IMG_2035 by BoonB, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

@DaBoonz: Sorry hoor, maar waarom is een schaap wat de andere kant opkijkt geen onderwerp? :p Dan heeft deze foto ook geen onderwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Leadpump
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 08:08
@Daboonz - Goed scherp over de hele foto. Goed dat je de boog van de brug hebt laten terugkomen in het water. Misschien is in deze foto een klein beetje vingetting een leuke toevoeging.
@jw321456 - Meer dan een erg mooi ronde bokeh. Leuk abstract, juist met die railing.
@walletje-w - zacht als slagroom! leuke stijl.
@Saturn Gave plaat, de wolken accentueren de hoogte van het Empire State. Leuk perspectief, veelal zie je de 'toren' als zijaanzicht.

Bij deze mijn bijdrage, een crop van een grotere foto. Ik probeer een dramatisch effect te creeren door de kat je diep in de ogen te laten aankijken.

Hij zat gewoon op straat, ik was eigenlijk bloemetjes aan het schieten. :z

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5104/5694154762_8e0e3e334d_z.jpg
Staring at Me by Michel van der Zijden, on Flickr

[ Voor 29% gewijzigd door Mr_Leadpump op 09-05-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
@tommyz: P r a c h t i g e foto! :) Ben er meteen verliefd op geworden! Zou zo in m'n woonkamer kunnen hangen.
@DaBOONz: ik mis de rand van de brug links en rechts. Of er is te veel rand boven aan de brug. Snap je wat ik wil zeggen? :) Op zich erg strakke foto!
@Jo-hannes: vind em wat gewoontjes... Ik mis iets. Misschien het schaap dat kijkt, of iets waar naar het kijkt?
@Mr_Leadpump: perfect gecropped, vind ik :) Echt dramatisch inderdaad. Leuk effect!

Mijn bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://www.philip-de-vos.be/philip-de-vos/fotoportfolio/fotos/Natuur/paardebloem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
Ik had de paardebloem toch liever helemaal in beeld gehad. Verder stoort de achtergrond mij een beetje, omdat het maar een klein deel van het geheel is en de kleuren aan de zijkanten van elkaar verschillen (bruin en groen) en de vignetting is ook best duidelijk zichtbaar.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
@DaBoonz: Prachtplaat, z/w doet het hier ook goed. Puntje van kritiek zou het boogje achter de eerste brug zijn. Ik weet niet precies wat het is (wiel van een fiets ??) maar het 'breekt' een beetje het ritme in de plaat.

@Mr_Leadpump: Netjes, ook al eentje waar de z/w omzetting origineel oogt. Ook netjes scherp op de ogen. Mooie crop.

@Skatefilp :Naast de opmerkingen van g0tank zou ik toch ook iets meer scherptediepte willen zien. De plaat is me nu iets teveel 'blurry'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tommyz: Schitterende foto. Ik heb vorig jaar ook een 10 stops filter gehaald, tot nu toe veel te weinig gebruik van gemaakt. Eén van de redenen om hem te kopen is dat ik hoop ooit nog eens zelf zo'n mooie foto als dit te maken.
@DaBOONz: prettige zwartwitomzetting, mooie dieptewerking, maar verder doet het me eigenlijk niet zo veel.
@Mr_Leadpump: Mooie plaat! Door zwart-wit denk ik ook wat spannender, in kleur zou het denk ik al meer richting een 'standaard' kattenfoto gaan.
@Skateflip: Zoals ook al hierboven gezegd, iets meer scherptediepte zou misschien fijn zijn. Verder vind ik deze bloem niet echt geschikt voor een macro-achtige foto.

Ik ben vorig jaar een beetje begonnen met fotograferen en richtte mij vooral op de functionaliteiten van de camera en de techniek er om heen. Nu wil ik mij ook wat meer op de bewerking focussen. Nu heb ik onderstaande plaat geschoten die denk ik wel wat potentie heeft. Maar zo uit de camera was de foto m.i. wat te flets, na bewerking heb ik er dit uit, maar ik twijgel of dit niet te donker/hard is. graag jullie mening.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3352/5704730548_053eb59c10_z.jpg
Eekhoorntje aan het eten by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:26
@DaBOONz, mooie doorkijk, Ik ben echter benieuwd naar de kleuren versie. Ik denk dat iets van kleur de foto goed zou doen.
@Mr_Leadpump, lekker centraal, mooie crop, en geweldige scherpte. Je hebt echt het gevoel dat je de kat aankijkt, wat je imo niet vaak ziet. Knap gedaan!
@skateflip, dit zijn lastige foto's te maken. Bij deze vind ik te weinig van de paardenbloem scherp. En ook vind ik de rode kleur aan de linkerkant afleiden. Die had ik liever ook groen gezien.
@wsrdam, De foto is erg centraal. Je ziet dat je op het hoofdje hebt gefocust en meteen hebt afgedrukt. Een aantal dingen die me verder opvallen: Je hebt naar onderen de foto gemaakt, het is mooier om op ooghoogte te komen van je onderwerp (Zie bv hier). Verder vind ik de kleuren erg koud, en zou ik de witbalans proberen aan te passen. Ik weet niet of je hier RAW hebt geschoten of JPG, maar met RAW is het heel makkelijk in bv photoshop of lightroom aan te passen.

Hier nog 1 van mij, gemaakt in Malta twee weken geleden. Ook al gepost in het zonsondergangen topic, maar die is niet erg actief. Ben benieuwd :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5143/5695102043_a6105e53fa_z.jpg
Gnejna Bay Sunset by Hans Woltering, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

showcase!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Leadpump
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 08:08
@TranceSetter: Gave plaat, hoe heb je die wolken zo gekregen? dmv statief, klein diafragma en langere sluitertijd? Ik heb er verder niets op aan te merken ;-)

Edit: Ik las jouw Flickr, je hebt een ND filter gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Mr_Leadpump op 10-05-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
@DaBOONz: Erg mooie foto alleen vind ik het jammer dat er geen detail zichtbaar is onder de eerste burg, erg zwart daar.
@tommyz: Mooie compo en mooi effect door de lange sluiter. Helemaal af zo.
@Mr_Leadpump: Heerlijk scherp, erg goede crop en zwart/wit is goed gekozen! Zo zie je foto's van katten niet vaak.
@skateflip: Zoals eerder gezegd hier, jammer dat er weinig scherp is van de bloem. Verder vind ik de kleuren niet zo heel spannend.
@wsrdam: Dit komt mij een beetje over als een snapshot. Er had meer uitgehaald kunnen worden denk ik als je met het standpunt had gespeeld. Maar het blijft lastig met dieren, ze gaan niet rustig voor je poseren ;)
@TranceSetter: Prachtige landschaps plaat!

Hieronder nog een foto van mij. Ik vind hem wel oke vanwege de kleuren en het contrast maar het onderwerp misschien wat minder.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2560/5704014393_92d883ce93_z.jpg
Sunrise at Mount Bromo by Mr Blast-O-Matic, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TranceSetter: dank voor je commentaar en tips. je hebt gelijk qua centraal. Een beetje verkeerde krop van mij, want juist bij het maken van de foto was dat niet zo... Nog even een keer naar kijken. Ik schiet wel in RAW, maar ik bewerk in GIMP. Ik ga even kijken of het daar ook zo makkelijk is om witbalans aan te passen. Hier overigens een plaatje met een misschien iets betere compositie, al zat ik hier ook een beetje te worstelen met de kleur.
Complimenten voor jouw foto, mooie lucht en mooi landschap. Misschien een tikje aan de donkere kant.

@ Saturn: Dank voor je commentaar. Jouw foto heeft inderdaad mooie kleuren, maar ik vind het door de schuine helling en het onderwerp wat minder kijken. Misschien zou zoiets met ochtendmist of in wat warmer licht beter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@wsrdam: vind die nieuw geposte foto mooier. Inderdaad betere compositie.
@Saturn: Vind hem wel wat hebben, doet me heel erg denken aan vakantie. Wellicht was het mooier geweest als je iets meer de omgeving links door de bomen kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 23:53
@TranceSetter: echt een hele mooie plaat, moet ook maar eens een ND filter aan gaan schaffen, als ik zo rondkijk kan je mooie plaatjes schieten met een ND filter (met name het contrast in de lucht)

@SaturN: Qua kleuren zeker mooi, had helemaal af geweest als er links wat meer open ruimte had geweest.

ben op zich blij met mijn eigen foto, maar baal een beetje van de blauwe prullenbak, voor mij wat rottig weg te shoppen. Is dus verder nog niet bewerkt, maar tips mbt bewerking hoor ik ook graag
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5269/5699994896_3b2b07202b_z.jpg
Bouvier Max jumping over a hedge by Gh0stw4lk3r, on Flickr

moet er wel even bij zeggen, dat ik pas 2 dagen een dSLR (D50) heb en nog erg aan het oefenen ben :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 10-05-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:26
Thanks, Ik sta open voor een move naar showcase ;-)

@SaturN, ik vind het een lekker zomerse foto. Ik zou echter 1 ding aanpassen en da is de bomen recht zetten. Het mag dan in het echt misschien niet zo geweest zijn, maar nu lijkt het alsof je de foto extra scheef hebt gezet, zodat de helling nog steiler lijkt.
@Ghostwalker, geen slecht probeersel. de kleuren zijn goed, goed met scherptediepte gespeeld (al zie ik hem zelf graag nog een stuk kleiner). Ik heb alleen het gevoel dat ik naar een opgezet beest aan het kijken ben. Misschien dat het komt doordat je zijn poten niet ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:24:
ben op zich blij met mijn eigen foto, maar baal een beetje van de blauwe prullenbak, voor mij wat rottig weg te shoppen. Is dus verder nog niet bewerkt, maar tips mbt bewerking hoor ik ook graag
[afbeelding]
Ik ben zo vrij geweest de prullenbak voor je weg te halen. Met Photoshop CS5 met content aware 1 minuut werk. :-)
Springende hond
Als ik hem moet verwijderen hoor ik dat wel. :+

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:24:
[afbeelding]
Ben ook even zo vrij geweest.
Foto van tweaker Gh0stw4lk3r
ongeveer 3 minuten werk, bij JamesB009 zie je nog net een randje van de bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 23:53
tnx allen! toch maar eens verdiepen in het nabwerken
@walletje-w, waar heb jij hem mee aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:48:
tnx allen! toch maar eens verdiepen in het nabwerken
@walletje-w, waar heb jij hem mee aangepast?
Gewoon photoshop cs5. Enkel iets meer tijd in de afwerking. Eerst ruwe selectie rondom de brievenbus dan doe ik rand verfijnen. selectie laat ik vullen met content aware en daar een beetje mee spelen, vervolgens randjes snel bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

@wsrdam: ik vind de plaat nog steeds wel wat flets. Verder mag je naar mijn idee wel iets meer wegkropen.
@SaturN: ben het eens met wat je zelf al aan geeft. Erg verwarrend onderwerp.
@Gh0stw4lk3r: met of zonder vuilnisbak, het is een leuke timing, maar verder heeft de foto wel een enorm snapshot gehalte.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0e3s0S45373O34083W33/IMG_0198.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Laatst online: 13-09 14:12
Trancesetter: Super, niets op aan te merken
Saturn: Op zich een prima plaat, maar hij weet toch niet te boeien
Ghostwalker: Ik vind hem vrij druk door de bosjes op de voorgrond. Wel een lekker getimede foto.
Muthas: Interessante foto. haar blik heeft wel wat. Ik vind de rechterkant wel iets te donker.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3450/5716753750_702f12531d_z.jpg
Tree in the water by RVeenvliet, on Flickr
Pagina: 1 ... 28 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)