Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.929 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04

Milo.

klik

Misschien was het leuker geweest als je de rand van het glas er niet op had.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Zo mijn eerste post met een foto ;) ik durf het aan omdat ik een vraag heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.swanfield.nl/schiedamklein.jpg

Nu is er in deze foto dus schaduw en zon op dit moment vind ik dat wel erg lastig in te stellen en ik weet dan ook niet of deze foto nu optimaal is. Hebben jullie misschien tips? Of zeggen jullie van nou zo is hij toch ook goed :)

Anyho tips e.d. zeer welkom!

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Wat is je vraag nu? :P Schaduw en zon is ook hoe het in het echt is, dus lijkt me weinig mis met de foto. Als je de schaduw ook lichter wilt (zonder de rest over te belichten), dan kan je naar HDR kijken.

Maar ook al heb je een vraag, je had ook wel even je voorgangers kunnen voorzien van jouw commentaar ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zo'n foto is nou eenmaal lastig. Als je een meting van de lucht neemt en je sluitertijd daarop aanpast, dan zullen de huizen links donkerder worden. Wanneer je een meting van de schaduwen links neemt, dan zal de lucht overbelicht raken. Digitale camera's hebben een aardige dynamic range, je kunt dus altijd in post-processing de schaduwen wat bijstellen. Ik denk dat je het op deze manier goed hebt opgelost, het was nou eenmaal de realiteit dat de huizen links in een schaduw lagen en je hebt geen storende elementen zoals overbelichte luchten of bakken ruis in de schaduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
[b][message=35546707,noline]
Maar ook al heb je een vraag, je had ook wel even je voorgangers kunnen voorzien van jouw commentaar ;)
Mijn excuses dat heb ik over het hoofd gezien :)

@armada: Ik hou echt een architectuur fan! Waar is dit? en heb je een grotere foto?
@walletje-w: Ik vind hem wel mooi, alleen zou een andere achtergrond misschien het effect nog leuker maken? Hij oogt nu een beetje grauwig en misschien geeft het ook wel een leuk effect aan het sop :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Damien2004: als je in RAW hebt geschoten zou je exposure voor het schaduw deel kunnen verhogen. Maar je krijgt nooit een mooie overgang. Wellicht wil "fill light" nog iets doen. HDR is waarschijnlijk de enige uitkomst en ook dan verwacht ik niet veel goeds. Het is zoals het is. Volgende keer foto maken in de zomer (staat de zon hoger) en/of wat meer richting het middaguur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
jvdgeest schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:37:
Zo'n foto is nou eenmaal lastig. Als je een meting van de lucht neemt en je sluitertijd daarop aanpast, dan zullen de huizen links donkerder worden. Wanneer je een meting van de schaduwen links neemt, dan zal de lucht overbelicht raken. Digitale camera's hebben een aardige dynamic range, je kunt dus altijd in post-processing de schaduwen wat bijstellen. Ik denk dat je het op deze manier goed hebt opgelost, het was nou eenmaal de realiteit dat de huizen links in een schaduw lagen en je hebt geen storende elementen zoals overbelichte luchten of bakken ruis in de schaduwen.
Dan heb je het over het technische aspect. Hier had je misschien met de compositie ook wel het eea op kunnen lossen (dan had je die vervelende grijze auto aan de rechter kant er ook niet op gehad).

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Ok bedankt voor de input ik kan daar wel wat mee. Wat betreft compositie daar moet ik nog veel in leren/oefenen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22
Damien2004 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:43:
@armada: Ik hou echt een architectuur fan! Waar is dit? en heb je een grotere foto?
Is bij het UMCG, te Groningen. Voor een grotere versie moet je even op mijn Flickr zijn, link staat in mijn signature.

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
@Damien2004: Takken in de linkerbovenhoek vind ik storen.
@walletje-w: Naar de rand van het glas toe lijkt het wat onscherp te worden. Verder
@Armada: Leuk Kleurenspel!
@Hahn: Foto roept vraag in me op: 'Wat zit er in het donker linksonder?' Niet de bedoeling lijkt me.
@Lockedfor: Weinig woorden: Nice
@Razor90: HDR??? Ik zie het niet.

Nu graag jullie commentaar:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5051/5452139062_71482dffe3_z.jpg
No ending by renbull, on Flickr

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Aan de ene kant wil je heel veel diepte creëren, aan de andere kant vind ik hem heel plat door de tele. Het wel is een zeer subtiele foto en ik vind dat je de DOF heel krachtig hebt toegepast. Maar de staat van het struikgewas is niet zeer boeiend. Het is flets en maakt je foto nog platter. Misschien moet je hier eens terugkomen in de zomer!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

@Renbull: het heeft zeker wel wat, alleen zijn de kleuren idd wat flets. Ik deel de mening van m'n voorganger dat je beter eens in de lente/zomer/herfst terug kunt komen. Als er wat bladeren hangen, liggen en vallen :)

Eigenlijk is het ook wel wat jammer dat die 'struiken' ook voor het pad staan, zodat je zicht eigenlijk onderbroken wordt.

Twitter

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
@Damien2004:
Hij lijkt in mijn ogen niet helemaal scherp. Kan ook komen doordat hij verkleint is. Over de schaduw zou ik niet zo erg inzitten. Dit is hoe het er zo uitzag (bijna dan, het onderscheidend vermogen van onze ogen is veel groter dan van de camera) Over de compositie: Ik zou die takken er links boven niet op willen hebben. Het is wel een sfeer plaatje en iedereen is ooit begonnen met zomaar een foto posten ;) doe het gerust nog een keer.
@Renbull:
Beetje grauwe foto. Er zit wel een mooie lijn in. Ook al is het een redelijk centrale compositie het past hier wel mooi bij. De tip van andere mensen om terug te komen op een ander moment is natuurlijk een hele goede tip. (vergeet dan niet de heggeschaar om even wat van dat struikje af te knippen om zo het hele paadje zichtbaar te hebben). Vind de foto trouwens ook wel wat sprookjesachtig hebben. "Het paadje naar de gemene heks" }) .

Geschoten bij het Tjeukemeer. Normaal laat ik de kleuren redelijk hetzelfde in vergelijking met de werkelijkheid maar bij deze foto vind ik dit erg mooi.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5015/5450845033_a9a256a372_z.jpg
flickr-5073 by walletje-w, on Flickr. Large

• Treedo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
@Lockedfor: Erg mooie foto
@Hanh: Foto doet me niet zoeveel, ik mis vooral een onderwerp.
@Armada: Mooie foto, vooral vanwege het lijnenspel.
@Walletje-W: 1: Leuk idee maar de de rand van het glas leidt wel af.
2: Mooie foto en toning, hij is alleen iets te donker naar mijn smaak.
@Renbull: Leuk idee, alleen zijn de kleuren wat minder en leidt de voorgrond nogal af.

En een foto van mij deze is een tijdje geleden gemaakt op het strand bij Vlissingen.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5042/5263980997_d047ce3c71_z.jpg
Paalhoofden by Treedo, on Flickr

Verwijderd

@ renbull: de voorgrond aan de zijden lijdt te veel af. De foto zoals hij nu is, daarvan zou ik de levels even beter zetten in PS (histogram), contrast omhoog en hem zwart/wit maken (bv. red filter of maximum black). Kleur in de foto zoals hij nu is draagt weinig bij aan het te tonen onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

@Walletje-w: de foto is zeker geslaagd! Heb er niet direct commentaar op. Misschien dat ik de kleuren nog wat sterker uit zou laten komen, maar dat is puur smaak.

@Treedo:Mooi! De zon is wel wat overbelicht. Ik zou nog eens wat spelen met helderheid en contrast. Misschien de kleuren wat 'dieper' laten overkomen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Eyz42SBywZh75cDeMF2TOlQx/full.jpg

Deze foto heb ik vorig jaar al getrokken, maar gisteren opnieuw bewerkt. Misschien is het voor sommigen wat "te", maar ik vond hem wel geslaagd! Ik heb alweer zin in de lente/zomer door zulke beelden :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Op zich niet te, de kleuren zijn prima. Je compositie is ook geslaagd.

Ik vind alleen het gebrek aan scherptediepte een beetje beperkend hier. Het scherpe is de steiger (is het een steiger?) maar je gezicht wordt naar de achtergrond en de hond getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Heb sinds een paar dagen een canon 70-300 IS USM in mijn bezit en ben daarmee een rondje door Amersfoort gegaan. Het is wel even wennen aangezien ik tot voor kort alleen met een groothoek of met m'n sigma 30mm fotografeerde, een zoom lens is toch heel anders. Ik vond deze wel aardig ;
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5175/5456170421_165a8e5e0b.jpg
Medieval by tjeerdoo, on Flickr

Aperture f/5.6
Focal Length 90 mm
ISO Speed 200
Heb er met lightroom een 'oude' look aan gegeven, ben benieuwd wat de experts hier ervan vinden.

b.t.w.
Dit is/was het origineel;
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5016/5453719864_b4a46c0682.jpg
Medieval (original) by tjeerdoo, on Flickr

[ Voor 27% gewijzigd door tjeerdoo op 18-02-2011 20:19 ]

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walletje, goede diepte, mooie reflectie en toning alleen wat te donker, vooral het bovenste stuk.
Treedo, mooi. Lijkt wel regen op de achtergrond. Vind hem geslaagd, goede rustige compo en goed belicht.
Dennahz, op deze monitor is die te donker. De compo met de hond vind ik goed, de stijger leidt onnodig af en de pilaren lopen over in het bos. Kleur vind ik erg mooi.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5171/5455868117_34cbf51e7e_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:12:
Treedo, mooi. Lijkt wel regen op de achtergrond. Vind hem geslaagd, goede rustige compo en goed belicht.
[afbeelding]
Het is Tjeerdoo hé :D (no hard feelings)
Bedankt voor je commentaar !
Vind die foto van jou ook wel wat hebben, maar een beetje post processing kan geen kwaad volgens mij,
heb je foto even door lightroom gehaald met dit als resultaat ;
Afbeeldingslocatie: http://www.tjeerdoo.com/wp-content/uploads/2011/5455868117_34cbf51e7e_b.jpg
Volgens mij doet oogt het zo net iets aantrekkelijker :*)

Als je problemen hebt met het feit dat ik een werk van jou op mijn servertje heb staan, doe dan ff een PM dan mail ik die bewerkte naar je en verwijder hem van mijn server ;)

edit:
Wat ik nog wilde vragen... Het ziet er wel spectaculair uit, mag ik vragen waar je die foto genomen hebt ?

[ Voor 6% gewijzigd door tjeerdoo op 18-02-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Veel te veel contrast, maar inderdaad een béétje post-processing kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Makkelijk schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:50:
Veel te veel contrast, maar inderdaad een béétje post-processing kan geen kwaad.
Je hebt gelijk, beetje té enthousiast :)
Misschien moet ik ook mijn monitor eens kalibreren ....

[ Voor 10% gewijzigd door tjeerdoo op 18-02-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:12:
Walletje, goede diepte, mooie reflectie en toning alleen wat te donker, vooral het bovenste stuk.
Dennahz, op deze monitor is die te donker. De compo met de hond vind ik goed, de stijger leidt onnodig af en de pilaren lopen over in het bos. Kleur vind ik erg mooi.

[afbeelding]
Ik heb ook even Lightroom aangeslingerd en met de volgende hele simpele bewerkingen ziet ie er al een heel stuk beter uit:
- Rechts en boven croppen zodat de bovenkant van de rotsen er niet meer op staat en de boom rechtsboven er ook niet meer opstaan. Vervolgens linksonder nog wat gecropped zodat de persoon in het midden staat.
- Witbalans omhoog zodat de foto veel minder blauw is.

Door het wegcroppen van de bovenkant krijg je volgens mij een nog veel betere diepte werking

@Tjeerdoo: Ziet er uit als Luxemburg.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Luxemburg, bij het Mullerthal. Vind de aanpassing van Tjeerdo te extreem.
Hier nog 1
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5255/5456852336_b2d6842787_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treedo
tjeerdoo schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:48:
[...]

Het is Tjeerdoo hé :D (no hard feelings)
Bedankt voor je commentaar !
Ehhh.... Ik ben Treedo dus ik denk het over mijn foto ging...
Maar apajapo1 bedankt voor het commentaar. En het is idd regen op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Treedo schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:50:
[...]

Ehhh.... Ik ben Treedo dus ik denk het over mijn foto ging...
Maar apajapo1 bedankt voor het commentaar. En het is idd regen op de achtergrond.
LOL ... oeps dat kan dus ook nog... -O-
Ik dacht al, regen op de achtergrond...waar heeft ie het over.. :D

Maar had al een beetje het idee dat mij lightroom edit(s) iets te veel van het goed was/waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:47:
Inderdaad Luxemburg, bij het Mullerthal. Vind de aanpassing van Tjeerdo te extreem.
Hier nog 1
[afbeelding]
WOW ! dit is super !! moet ik ook eens een tripje naartoe maken...

Ik heb trouwens ook het origineel van mijn foto toegevoegd, als mensen tips hebben over hoe ik de post processing beter kan aanpakken, graaag..
Ben nog een beetje een Noob op lightroom gebied, gebruik voornamelijk presets die door anderen gemaakt zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door tjeerdoo op 18-02-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Haha lekker extreme bewerkingen :)

@Tjeerdo, ik vind de bewerking wel leuk maar dat verhult niet helemaal dat 't best een saaie foto is. Ik neem aan dat je op een brug stond en het standpunt niet lager kon, maar dat had de foto al wel veel goeds gedaan. Compositie is in principe wel netjes gekozen.

@ Apojapo: Mooie omgveging, maar nogal een saaie foto (de 1e). Die tweede vind ik al wat meer hebben, en die zou ik ook zonder twijfel in z/w omzetten, met een beetje hoog contrast.

Hier nog een aparte bewerking. Er scheen een fel oranje licht op de fiets. Toen ik dat corrigeerde met de witbalans werd de achtergrond geheel blauw. Vervolgens heb ik 't blauw eruit gehaald en voila.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5213/5450256963_8e33c64f0e_z.jpg
koga-miyata by ardenswayoflife, on Flickr

Voor de rest had ik wel een stukje beter op het standpunt kunnen letten, en op m'n diafragma. Maar goed, next time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

@apojapo1 Mooie locatie (ik ga eens kijken of ik daar ook kan komen) maar de foto's zelf kunnen wel iets werk gebruiken, ik vind het nu iets teveel op snapshots lijken.

@Nedra Ik heb moeite met jou foto/bewerking, In eerste instantie oogt het als overbelichting maar als je dan wat beter kijkt ook weer niet. (ben eigenlijk wel benieuwd naar het origineel).

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5297/5458915202_6d13a36cfc_z.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Vet shot, goed belicht ook :) Alleen wel veel leegte (lege stoelen :P) er omheen, waardoor het beetje kaal aanvoelt. En hij is wel erg centraal. Maar desalniettemin, cool shot.

Nedra: Super; coole kleurtoning, goed belicht, goede compositie.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 20-02-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Treedo schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:12:
@Lockedfor: Erg mooie foto
@Hanh: Foto doet me niet zoeveel, ik mis vooral een onderwerp.
@Armada: Mooie foto, vooral vanwege het lijnenspel.
@Walletje-W: 1: Leuk idee maar de de rand van het glas leidt wel af.
2: Mooie foto en toning, hij is alleen iets te donker naar mijn smaak.
@Renbull: Leuk idee, alleen zijn de kleuren wat minder en leidt de voorgrond nogal af.

En een foto van mij deze is een tijdje geleden gemaakt op het strand bij Vlissingen.

[afbeelding]
Paalhoofden by Treedo, on Flickr
Nieuwe gedeelte tussen Nollestrand en Dishoek am I right? Ik had de zon iets proberen te "recoveren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@Nedra, nette toning! Meestal zie je dat het, het net niet of te veel is, dit is goed - hulde.
@gutteguttegut, Mooi shot, misschien dat dat ding rechtsboven in wat te veel aanwezig maar oké

Eigen foto:
Tijd voor lente..
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5136/5462422268_ab28ba2cf3_z.jpg
Lente by Martijn--g, on Flickr

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
@Tjeerdoo : Tja.. je moet er maar net van houden.. Persoonlijk vind ik je bewerkte foto wel erg mooi met het hoge contrast.. Ieder zijn eigen smaak natuurijk!
@Nedra: Prima shot! Het ''felle'' van de banden maakt de foto erg geslaagd.
@Gutteguttegut Ook een mooie foto. Perfecte timing :)
@Martijn--g: Vind hem een beetje onscherp. Wel mooie compositie!

Hier nog maar 1tje van mij:

Tulpen:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5176/5461315208_513b5d8fef_z.jpg
IMG_0672 by ElroyTerpstra, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door Possible op 20-02-2011 23:11 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treedo
@Gutteguttegut: Mooi moment, alleen had ik hem zelf nog wat bij gecropt denk ik.
@martijn--g: Leuke foto, alleen leidt de onscherpe narcis wat af.
@Possible: Doet me niet zoveel. Ik denk dat wat meer omgeving goed zou zijn voor de foto.

@Pat-Juh: Ja het moet daar ergens zijn geweest.

Na het commentaar wat ik heb gehad op m'n foto een paar kleine aanpassingen gedaan.
Ik hoop dat jullie deze versie beter vinden.

Origineel:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5042/5263980997_d047ce3c71_z.jpg

Aangepast:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5014/5463262646_f5c4e775f6_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik denk dat je iets meer aan de foto moet durven trekken. Hij heeft op zich wel potentie namelijk ;)

Ik heb hem als ik zo vrij mag zijn ook even quick 'n dirty bewerkt:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1t3f2E1C19411u0C3t45/5263980997_d047ce3c71_b.jpg

Wellicht iets over de top (ook smaakafhankelijk), maar vooral even om duidelijk te maken dat er wel iets meer met de foto te doen is dan alleen de wolkjes wat donkerder maken ;) Naar mijn mening waren jouw varianten wat saai, en is het zo al een stuk spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@Treedo: je origineel is misschien inderdaad een klein beetje "vlak". Je aangepaste versie spat al een heel stuk meer (misschien iets te "groen" en/of te koud van kleur). De bewerking van Muthas vind ik gewoon veel, veel te extreem. Daar zie je meteen aan dat er mee gesjoemeld is. Een klein beetje meer de zwart-niveaus omhoog zetten en het contrast een klein beetje erbij mag, maar niet te veel... (IMHO).

@Possible: mooi gedaan. Strak gekaderd. Redelijk zwaar contrast, maar niet erg storend hier. Focus ligt mooi op de bloemen en de steeltjes in een lekkere onscherpte. Knalt lekker. Misschien de achtergrond wat witter maken ipv grijs.

@martijn--g: De onscherpe narcis op de achtergrond vind ik erg druk/storend. Jammer dat je geen egaal blauwe lucht hebt.

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@Treedo: het blijft zonde dat in je origineel een deel van de lucht overbelicht is. Je wilt eigenlijk dat je oog geleid wordt door de diagonale lijnen naar het midden toe, maar je wordt als kijker afgeleid door het grote witte vlak linksboven in de foto. Ik vind Muthas' nabewerking wel beter, maar het is puur een kwestie van smaak van wat je mooier vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@Dennahz:
Vind het jammer dat de hond iet scherp genoeg is. Verder vind ik de 2 hoofdonderwerpen wat dicht bij elkaar liggen. De zon en hond zouden beter wat verder uit elkaar kunnen liggen voor een evenwichtigere compositie.
@tjeerdoo:
Ik vind de bewerking een beetje teveel. Ik ben van mening dat je best lekker met de kleuren mag spelen en effecten eroverheen moet gooien maar dan moet het nog wel de werkelijkheid kunnen benaderen. Maar dit is mijn mening. Qua compositie is het leuk gedaan, staat voor mijn gevoel wel een beetje scheef en ik weet niet of de takken links zo goed zijn voor het algemene beeld. De kleur van het water is wel veel mooier dan in het origineel. In je bewerkte versie zou ik iets van groen en geel eruit halen.
@apojapo1:
Ik zal eens kijken wat het oplevert als ik hem wat lichter maak, bedankt.
Over jou foto. Zoals al eerder gezegd er is meer uit te halen dan wat je nu hebt laten zien. Compositie is top! Mooie diepte, mooie omgeving! Bovenaan de afbeelding is er een paarse kleurzweem te zien, ik zou iets meer contrast toevoegen en de kleuren er wat meer uit laten springen. Ik heb zelf ook nog wat zitten spelen, mijn excuses als u dat niets vind.
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Photos/tweakers/apojapo1%20bewerkte%20gecropte%20versie-1.jpg?w=56d12af3
Misschien is dit weer te donker. Maar wat ik wou uitstralen is dat er een doorgang is met licht in die donkere grot. Een soort spanning.
Vind je 2e foto minder. Mooie rotsen maar minder dieptewerking, minder extreem. Ook heb ik nu niet echt een beeld hoe groot het is. Als er een persoon bij had gestaan zou het wellicht beter zijn.
@Nedra:
Leuk effect. Hele aparte bewerking. Maar dat maakt het nog niet echt meer als een gewone foto van een mooie fiets.
@Gutteguttegut: (leuke naam)
Mooi. Goed moment, scherp. Wel erg centraal, wellicht voor de volgende keer om op te letten.
@Martijn--g:
Leuke compositie zo met die 2e bloem bijna hetzelfde. Verder is het wel een redelijk standaard shot wat erg veel mensen maken (inclusief mezelf.....)
@Possible:
Ik zou die witte stukjes op de bloem wegclonen. Dat maakt het net wat meer een foto die 'af' is. Verder is het namelijk een mooie rustige, scherpe, kleurrijke foto.
@Treedo:
Het is een mooie foto. Maar de bewerkingen (ook van Muthas) doen het nog niet voor mij. Ik zou persoonlijk denk ik kiezen voor zwart wit. Vooral omdat je die mooie regenbuien in de verte ziet. Er zitten mooie zwart/wit contrasten in je foto. Het geel van Muthas in de foto komt een beetje onnatuurlijk over.

Ik reed afgelopen donderdag naar huis om een uur of half 1 en toen was het een prachtige volle maan. Ik reed langs dit weggetje en dat zag er zo spookachtig uit dat ik er maar even een foto van ging maken.
Terwijl ik de foto maakte op statief en moest wachten had ik toch iedere keer de neiging om even achterom te kijken of er niets stond. Het was stiekem wel een beetje griezelig daar helemaal in je eentje :$
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5219/5468792090_3dd2b9a7aa_z.jpg
flickr- by walletje-w, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
@Gutteguttegut

Gave foto! Goed het moment vast gezet!
Dit is toch bij Sterren Dansen op het Ijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

@Nedra: Nette toning, weinig op aan te merken.

@Gutteguttegut: Mooi actie foto, goed belicht. Alleen ik zou hem iets croppen tot je rechtsboven die ronding niet meer ziet, die leid nogal af.

@martijn--g: Als de achterse narcis meer "in lijn" had gezet, had deze vermoedelijk minder afgeleid. Toch vind ik het een nette plaat.

@Possible: Focus ligt mooi op de bloemen en de steeltjes in een lekkere onscherpte. Die zwarte rand had niet perse gehoeven denk ik.

@Treedo: 2e bewerking vind ik beter, al ben ik ook niet vies van de bewerking van Muthas ;)

Hier een plaat van mijzelf. Ik had eigenlijk wel een wat hogere sluitertijd mogen gebruiken, die krengen gaan nog hard!

Afbeeldingslocatie: http://www.petervanveen.com/images/testcase/20110220-intercity-tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
De trein staat rechtsonder de foto, maar er is enorm weinig linksboven te beleven. Als je een object zo in de hoek plaatst, is het wel mooi als je op het andere vlak iets hebt dat ervoor zorgt voor balans in de foto, dat zie ik nu niet echt terug. Je had daarom beter ruimte rechts kunnen laten i.p.v. links (en de foto iets meer naar beneden, de lucht is niet echt spannend). De manier van scherpte vind ik wel mooi in deze foto.

[ Voor 8% gewijzigd door Nordlys op 21-02-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF

ALF

Ik ben meteen weer even aan de slag gegaan.

Ik had hem al flink gecropped, omdat rechtsonder ook nog flink wat zat zonder dat bij droeg aan de plaat, vooral die paal zat in de weg.

Misschien is de variant beter

Afbeeldingslocatie: http://www.petervanveen.com/images/testcase/20110220-intercity-tn2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind heel de foto niet scherp. Of de omgeving had scherp moeten zijn, maar dat is het niet door beweging van jou, of de trein had scherp moeten zijn, maar dat is het niet door beweging van jou én beweging van de trein :P

Lijkt me typisch gevalletje van volgende keer beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
jvdgeest schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:14:
@Treedo: het blijft zonde dat in je origineel een deel van de lucht overbelicht is. Je wilt eigenlijk dat je oog geleid wordt door de diagonale lijnen naar het midden toe, maar je wordt als kijker afgeleid door het grote witte vlak linksboven in de foto. Ik vind Muthas' nabewerking wel beter, maar het is puur een kwestie van smaak van wat je mooier vindt.
Gewoon de bovenkant er af croppen zodat je ook het overbelichte deel kwijt bent, een beetje overbelichte wolken rondom de zon is naar mijn mening niet zo erg maar in deze foto is het gewoon te veel.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kBqTyb6JeUu438qfmHQXMRHo/full.jpg
Verder vindt ik het vrij storend dat de symetrie net niet helemaal goed is.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
MewBie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:50:
[...]

Gewoon de bovenkant er af croppen zodat je ook het overbelichte deel kwijt bent, een beetje overbelichte wolken rondom de zon is naar mijn mening niet zo erg maar in deze foto is het gewoon te veel.
[afbeelding]
Verder vindt ik het vrij storend dat de symetrie net niet helemaal goed is.
Oeh, dit vind ik de meest geslaagde versie tot nu toe. Haha, iedereen kijkt even hoe hij/zij tot het mooiste resultaat komt. Leuk. Symmetrie stoor ik me niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de aangepaste versie van Treedo het beste. De versie van Mewbie vind ik niks, veel te krap aan de bovenkant. Een zon mag van mij wat overbelicht zijn, stoort mij totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Alf: Jammer dat je foto bewogen is. Verder zou je foto indrukwekkender zijn als je nog dichterbij de trein stond (als dat mogelijk was tenminste)
@ walletje-w: Om eerlijk te zijn geen spannende foto. Komt bij mij in ieder geval niet over als griezelig. Wel leuk de strakke lijnen die naar het midden lopen
@ Treedo: Geen slechte foto! Lekker subtiel bewerkt
@ Martijn--g: Leuke foto, niks op aan te merken
@ gutteguttegut: Showcase vind ik!
@ tjeerdoo: Vind je extreme bewerking wel fijn. Past er wel bij en maakt de foto wat sfeervoller

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
M.E.Amrani schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:26:
@ walletje-w: Om eerlijk te zijn geen spannende foto. Komt bij mij in ieder geval niet over als griezelig. Wel leuk de strakke lijnen die naar het midden lopen
Jammer, misschien als je hem in de lightbox ziet? lightbox. Het is namelijk wel de bedoeling dat je iets van een spannende scene zou moeten zien. Het kan natuurlijk omdat ik daar was het een ander gevoel brengt maar toch wil ik je vragen er nog eens naar kijken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Spannende scène? Ik zie alleen maar een onderbelichte weg :P Kan er verder weinig van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Hahn schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:03:
Spannende scène? Ik zie alleen maar een onderbelichte weg :P Kan er verder weinig van maken.
Dammm... mislukt. :|
De foto is met nacht genomen, dus de bedoeling is dat hij onderbelicht is. ;)
Maar jammer, als er zoveel mensen zijn die het gewoon een onderbelichte weg vinden dan moet ik het nog wat aanpassen. Hoe weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik zie er ook niet echt een spannende scene in. Niet zo'n bijzondere foto imo, met name door de belichting. De weg die naar de horizon gaat is verder wel leuk.

[ Voor 34% gewijzigd door Nordlys op 21-02-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:52

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

@Possible: Ik vind de kleuren iets te overdreven. Misschien dat het komt door de witte achtergrond.

@Treedo: Zeker de aangepaste versie vind ik erg mooi; lekkere kleuren! Misschien de volgende keer een iets lager standpunt nemen zodat je tussen de palen door kijkt?

@ALF: De crop is beter. Het lijkt alsof er gefocused is op de deuren in plaatsvan de
voorkant, waardoor de hele foto onscherp lijkt.

@Walletje-W:Het spookachtige effect vind ik goed gelukt, het zo zou een stil uit een oude horrorfilm kunnen zijn. Als foto is 'ie denk ik te donker en heeft 'ie te weinig contrast.

Eentje van mij:
Afgelopen zondag ben ik naar HH3 geweest. Deze foto vond ik zelf goed gelukt. Wat vinden jullie?

Say "AAH!"
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5213/5466322428_282e814f15_z.jpg
Say "AAH!" by jorritvdven, on Flickr

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF

ALF

M.E.Amrani schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:26:
@ Alf: Jammer dat je foto bewogen is. Verder zou je foto indrukwekkender zijn als je nog dichterbij de trein stond (als dat mogelijk was tenminste)
Dat de foto grotendeels bewogen is was ook de bedoeling, echter had deze op de gehele voorkant scherp moeten zijn, echter is dit enkel in de lijn bij de deur en wielen. Echter vond ik dit wel een weer een apart effect.

Ik had nog wel wat dichter op kunnen staan echter weet ik niet of dit direct mooier is ivm objecten zoals palen dergelijken. Ook beschik ik momenteel niet over een groothoek lens, dan krijg ik denk ik niet genoeg trein erop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Servertje schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:36:
@Gutteguttegut

Gave foto! Goed het moment vast gezet!
Dit is toch bij Sterren Dansen op het Ijs?
Klopt :)
Heb daar drie dagen in de studio rondgehangen ivm een optreden.
Deze foto is gemaakt tijdens de generale repetitie op de dag van de uitzending.
Tijdens de uitzending heb ik ook nog foto's gemaakt maar uit een minder interressante hoek helaas.
Ik zal later eens kijken of daar iets moois bij zit.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

walletje-w schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:07:
[...]

Dammm... mislukt. :|
De foto is met nacht genomen, dus de bedoeling is dat hij onderbelicht is. ;)
Maar jammer, als er zoveel mensen zijn die het gewoon een onderbelichte weg vinden dan moet ik het nog wat aanpassen. Hoe weet ik nog niet.
Ik denk inderdaad dat jij er een andere gevoel bij hebt omdat jij daar was. Ook ik dacht dat het een onderbelichte weg was, voordat ik je tekst had gelezen. Next time better ;)

feedback op mezelf: jammer van de afgesneden voeten |:(

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5299/5466884828_8d77510a6d_z.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door M.E.Amrani op 22-02-2011 01:54 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
walletje-w schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:11:
Ik reed afgelopen donderdag naar huis om een uur of half 1 en toen was het een prachtige volle maan. Ik reed langs dit weggetje en dat zag er zo spookachtig uit dat ik er maar even een foto van ging maken.
Terwijl ik de foto maakte op statief en moest wachten had ik toch iedere keer de neiging om even achterom te kijken of er niets stond. Het was stiekem wel een beetje griezelig daar helemaal in je eentje :$
Ik denk dat je je moet gaan afvragen welk aspect het spookachtig maakte.

Je noemt de volle maan. Wellicht had je moeten proberen om dan ook die volle maan er in te krijgen, of het maanlicht.

Nu trekt de weg de meeste aandacht en zie je een silhouet van bomen. Maar dat zie je zo vaak in fotos dat het niet spannend of spookachtig is. Misschien had je de weg niet zo prominent in beeld moeten brengen en de aandacht juist het de spookachtige bos moeten richten?

Een spookachtig gevoel is heel moeilijk in een foto te verwerken.
Als ik op google zoek naar spookachtige fotos, dan lijken de meeste fotos ook alleen spookachtig voor de persoon die 'm gemaakt heeft.
Je kan eens kijken welke technieken tekenaars gebruiken om een scene spookachtig te maken. (ik denk dan aan maanlicht en kronkelige takken voor een dreigende lucht etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
mjtdevries schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:32:
[...]

Ik denk dat je je moet gaan afvragen welk aspect het spookachtig maakte.

Je noemt de volle maan. Wellicht had je moeten proberen om dan ook die volle maan er in te krijgen, of het maanlicht.

Nu trekt de weg de meeste aandacht en zie je een silhouet van bomen. Maar dat zie je zo vaak in fotos dat het niet spannend of spookachtig is. Misschien had je de weg niet zo prominent in beeld moeten brengen en de aandacht juist het de spookachtige bos moeten richten?

Een spookachtig gevoel is heel moeilijk in een foto te verwerken.
Als ik op google zoek naar spookachtige fotos, dan lijken de meeste fotos ook alleen spookachtig voor de persoon die 'm gemaakt heeft.
Je kan eens kijken welke technieken tekenaars gebruiken om een scene spookachtig te maken. (ik denk dan aan maanlicht en kronkelige takken voor een dreigende lucht etc)
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben ook eens gaan zoeken en analyseren wat een foto nou angstaanjagend maakt. (of gewoon spannend).
Meestal zijn er dan de volgende aspecten aanwezig:
- Iets onnatuurlijks
- Mensfiguur
- Donkere omgeving
- Een soort vaagheid v/h onderwerp
- Herkenbaarheid
- Harde vormen/contrasten

Nu zat ik te bedenken hoe ik dat toe kan passen op de foto die ik gemaakt heb, en kwam tot de conclusie dat als ik één of 2 personen toevoeg aan de compositie het veel spannender kan worden. Dat moet ik dan dus maar eens proberen. In de foto die ik nu gemaakt heb wou ik het spannend laten lijken door het perspectief en de weg die verdwijnt in de mist verderop. Maar dat lukte dus niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Was er mist dan? Dat was me helemaal niet opgevallen :)

(Heb je de foto verwijderd? de link werkt op het moment niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
mjtdevries schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:55:
Was er mist dan? Dat was me helemaal niet opgevallen :)

(Heb je de foto verwijderd? de link werkt op het moment niet...)
Ja een klein beetje helemaal in de verte. Op het origineel zie je dat beter. Goh ik loop wel weer lekker te prutsen met die links. Is zo weer te zien. unomomento. Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Laatst online: 14-09 22:00
Lees al lang genoeg mee, dus het is tijd om zelf ook eens wat te posten hier. :)

@Ethnocentrix

Leuke setting.
Hij had van mij misschien nog wat donkerder gemogen voor een echte "tandarts sfeer".

@M.E.Amrani
Inderdaad zonde van de voet. Ik had hem wat meer naar rechts gezet.
Links heb je nu namelijk lege ruimte. Qua belichting had ik graag nog wat meer been gezien.
Bovenbeen valt nu weg in het "niks".

Altijd makkelijk om commentaar op een ander te geven.
Sinds december zelf in het bezit van een 500D.
Al het een en ander wezen proberen en oefenen (voornamelijk aviation) en ik denk dat ik het diafragma etc. nu redelijk onder de knie begin te krijgen. Dus ben benieuwd naar de reacties! :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5219/5468440081_d65f500de6_z.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Ibin op 22-02-2011 20:05 . Reden: gramm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
@Ibin: mooie compositie, ook leuke woning. Vind de rook uit de schoorsteen ook een leuke toevoeging.
Foto is alleen wat flets. Met Lightroom kun je de verzadiging wat hoger zetten waardoor de kleuren wat meer naar voren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@Ibin: ik vind het echt een hele mooie foto. Ik zou alleen net iets (maar dan ook niet heel veel) meer van de omgeving willen zien. De bomen achter en rechtsvoor worden net iets te veel afgekapt naar mijn mening. (Ik denk dat je kleuren prima zijn, hoor. Geen verzadiging aan toevoegen!)

@M.E.Amrani: prachtige foto! Goed vastgelegd! Misschien iets minder donker?!? Maar niet extreem belangrijk. Zoals je zelf al aangeeft: jammer van de voet. Anders IMHO showcase...

@Ethnocentrix: ik heb meer een gevoel dat het hele tandartsenapparaat tot level kan komen als transformer dan dat ik bang zou zijn voor de tandarts :P. Als je het hebt over een "spannende" foto, dan is dit het zeker wel! Misschien ook een klein beetje lichter maken?!?

[ Voor 5% gewijzigd door PrinsEdje80 op 23-02-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ibin: Mooie foto. De kleuren vind ik prima. Ze zijn niet heel verzadigd, maar dat vind ik rust uitstralen, wat ik vind passen bij de foto. Wel zou ik een net iets ruimere crop hebben gemaakt.

M.E.Amrani: Goed vastgelegd moment. Wel vind ik de linkerkant te donker (volledig zwart), en is het inderdaad jammer dat de voeten er niet helemaal op staan.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF

ALF

@M.E. armani: goede foto, beetje hetzelfde als mijn voorgangers, had misschien iets minder donker mogen wezen, maar niet teveel. Verder diet voet, maar daar hebben we het niet meer over. Want verder een top plaat.

@ibin: persoonlijk vind ik hem iets flets ogen dus iets meer contrast of verzadiging had van mij gemogen. Maar niet te overdreven. Verder vind ik het een aardige plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt allemaal : )
@Ibin: Erg mooie compositie! Erg lastig om zulke foto's te maken vind ik zelf

Hier een snapshotje:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5217/5471654381_d64001cec7_z.jpg

instagram - linkedin

• mjtdevries
LinkinTED schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:18:
@Ibin: mooie compositie, ook leuke woning. Vind de rook uit de schoorsteen ook een leuke toevoeging.
Foto is alleen wat flets. Met Lightroom kun je de verzadiging wat hoger zetten waardoor de kleuren wat meer naar voren komen.
Ik ben het helemaal met je opmerkingen eens. Maar ik zou niet met verzadiging spelen. Een mooiere methode om de kleuren meer naar voren te laten komen is "local contrast enhancement"
Goede uitleg en voorbeeld kun je hier vinden:
http://www.luminous-lands...ontrast-enhancement.shtml

@Amrani
Ik weet niet wat ik met je snapshotje aan moet. Ik zie niets interessants wat mijn blik vangt...

[ Voor 7% gewijzigd door mjtdevries op 24-02-2011 09:17 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
@Amrani, ik heb het idee dat het paaltje achter de auto het onderwerp van de auto is, maar ga er van uit dat dat niet de bedoeling was. Voor de rest een grauwe foto, maar niet echt een rauwe foto, denk dat rauw beter bij de kleurstelling had gepast, dus meer grafiti, schade aan de auto, etc etc.

@mezelf. Zat de foto's van vakantie nog eens door te nemen en kwam deze tegen, onbewerkt. Lekker helder en fris, zit er over te denken om 'm op canvas te gooien en in de studeerkamer te hangen, maar zal dan de kleuren nog wel wat sprankelender maken, nu is tie wat flets. Ik word er wel vrolijk van en vind vooral het bier in het flesje grappig. Ik weet dat hij wel erg naar het overbelichtte neigt, maar dat vind ik juist wel mooi in dit geval.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/345okl4.jpg

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

theHoff: De witte tafel doet bijna pijn aan mijn ogen, echt te wit. De rest van de foto is wel grappig, maar de compositie kan beter. Het 'stokje' onderin hoort bijvoorbeeld niet in de foto thuis, en de andere fles staat er maar half op.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@Ibin: Ik vind de foto erg mooi, maar bovenin toch echt te krap. Als het een toevallig een crop is kan je proberen om tenminste de boom die voor het huis staat er volledig op te krijgen. :)

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:13
@Ibin, is het mogelijk een paar stappen naar links te zetten? Ik vind de boom aan de rechterzijde te storend voor een belangrijk kenmerk van het huis, de punt van het dak. Verder ik ook wat meer hoogte zien, en de kleuren wat meer 'oemph' geven, het oogt wat flets.

Ik neem aan dat het weghalen van het prikkeldraad voor het huis wat teveel gevraagd is? :)

• Ibin
  • Laatst online: 14-09 22:00
Allereerst bedankt iedereen voor de input. Met de meeste feedback kom ik een heel eind! :)

@ LinkinTED
Bedankt! :)
Met de verzadiging zou ik inderdaad nog een klein beetje wat kunnen toevoegen maar wil ik zo min mogelijk doen.
Lightroom is nog redelijk nieuw voor mij dus de juiste instellingen juist meer of minder toevoegen is af en toe nog even "proberen".

@PrinsEdje80
Wat mij betreft betreft had de ruimte om de boom rechtsvoor ruimer gemogen alhoewel ik hem links niet storend vind omdat deze als het ware wordt opgenomen door de omgeving.

@Ghost Dog
De kleuren waren op de bewuste dag ook redelijk grauw. Ik heb hem licht bewerkt door iets met de verzadiging en contrast te spelen maar wil hiervan ook niet teveel gebruiken.

@ALF
Bedankt.

@M.E.Amrani
Nogmaals bedankt. Bij jouw snapshot is het voor mij niet duidelijk wat je onderwerp is.
De toning spreekt mij iig wel aan.

@mjtdevries
Kijk eens aan. Super tip, hier ga ik zometeen even mee aan de slag.

@Aloys
Voor mij komt het zoals het nu is over als een huis dat verstopt ligt tussen de bomen
maar ben het met je eens dat de 3 bomen achter het huis wat meer erop hadden mogen staan.
Neem ik even mee met de rest van de feedback!

@MRammeloo
In principe waren er weinig mogelijkheden tot verplaatsen. Anders hadden er oude struiken op gestaan die het zicht hoe dan ook zouden belemmeren. Daarnaast was het mijn bedoeling om deze boom bewust een stukje ervoor te houden. Als alle bomen op de voorgrond er niet zouden staan, zou de foto voor mij een stuk minder interessant zijn om naar te kijken.

Het is toch leuk om te zien met elke volgende plaat die je maakt, dat je bewust maar ook onbewust rekening houdt met deze feedback.
Terwijl ik dit persoonlijk hiervoor bijna nooit deed met m'n compact camera. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ibin op 24-02-2011 17:23 ]

• Hahn
theHoff schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:53:
@Amrani, ik heb het idee dat het paaltje achter de auto het onderwerp van de auto is, maar ga er van uit dat dat niet de bedoeling was. Voor de rest een grauwe foto, maar niet echt een rauwe foto, denk dat rauw beter bij de kleurstelling had gepast, dus meer grafiti, schade aan de auto, etc etc.

@mezelf. Zat de foto's van vakantie nog eens door te nemen en kwam deze tegen, onbewerkt. Lekker helder en fris, zit er over te denken om 'm op canvas te gooien en in de studeerkamer te hangen, maar zal dan de kleuren nog wel wat sprankelender maken, nu is tie wat flets. Ik word er wel vrolijk van en vind vooral het bier in het flesje grappig. Ik weet dat hij wel erg naar het overbelichtte neigt, maar dat vind ik juist wel mooi in dit geval.
[afbeelding]
Helder en fris? Ik vind de kleuren niet bepaald geweldig en hij's veel te licht. En ik dacht dat het soep in een flesje was ofzo, totdat ik las dat je zei dat het bier was, dus eigenlijk vind ik het maar een beetje onsmakelijk :P

• ALF

ALF

@M.E. amrani: buiten het feit dat ik niet echt weet waar ik moet kijken. toch een opmerking, ik had dat stukje velg weg gecropped.

@thehoff: teveel snapshot gehalte, ik zou niet weten wat ik ermee aan moest en zou bij mij verwijderd zijn.

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5299/5474408730_9eced205f2_z.jpg

Deze foto heb ik genomen toen ik vorig jaar in Shanghai was, vanaf de Oriental Pearl Tower. Ben er zelf wel tevreden mee, en zou de foto graag hier aan de muur hangen. Weet alleen niet zo goed hoe ik deze foto goed kan bewerken. Ik heb het gevoel dat ik het beetje overdreven heb met de kleuren e.d.? Als iemand me hier een paar tips in kan geven, graag! :)

Van onder naar boven:

@TheHoff: Wel redelijk overbelicht, en naar mijn gevoel ook niet echt op een goed punt gefocused? Komt vooral onscherp op me over. Vind het ook niet echt een boeiend onderwerp eerlijk gezegd.

@M.E.Amrani: Technisch erg mooi, en heeft een heerlijke toning. Alleen het onderwerp doet me weinig, wat wil je met de foto laten zien? (door de vignetting lijkt het trouwens net of er een grote deuk in de autodeur zit?)

@Ibin: Leuke foto :). Misschien iets te krap gekaderd, ik weet niet of je de foto gecropped hebt?

@andere foto van M.E.Amrani: toffe plaat! Lekkere deadpan blik ook. Komt hier wel wat donker over, maar dat kan ook aan mijn crappy laptopschermpje liggen. Zoals gezegd: jammer van de voet.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wauw zeg, wat een ultra gave foto zeg! _O_ Heeft u die ook in 1920x1080? :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Sjekster, ik vind de foto erg gaaf!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04

Milo.

klik

Sjekster, ik snap wat je bedoelt qua kleuren maar bij deze foto zou ik het juist zo laten, zo komt de stad lekker tot leven. Verder erg stoere foto.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Sjekster
Thx guys :). Dit is de enige foto die ik hier heb durven posten, ooit :P. Ik heb deze wel in 1920x1200 liggen, moet alleen ff kijken waar ik die kan uploaden, Flickr maakte hem automatisch kleiner :(. Kan hem anders ook wel mailen, moet je maar ff een DM sturen met je mail adres.

Maarre, zo laten dus? Veel beter krijg ik er zelf niet uit, maar misschien dat iemand anders dat wel kan.

• Rudedadude
  • Laatst online: 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Sjekster schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:26:
Thx guys :). Dit is de enige foto die ik hier heb durven posten, ooit :P. Ik heb deze wel in 1920x1200 liggen, moet alleen ff kijken waar ik die kan uploaden, Flickr maakte hem automatisch kleiner :(. Kan hem anders ook wel mailen, moet je maar ff een DM sturen met je mail adres.

Maarre, zo laten dus? Veel beter krijg ik er zelf niet uit, maar misschien dat iemand anders dat wel kan.
De foto heefft misschien nu wat teveel een roze-paarse gloed, dus je zou kunnen kijken of je de witbalans iets kan bijstellen zodat wit ook nog wat meer wit wordt ipv rozen en het asfalt meer grijs. Maar ik heb even niet de middelen bij de hand en kan dus ook niet kijken of ik er iets beters van kan maken...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
ALF schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:04:
@M.E. amrani: buiten het feit dat ik niet echt weet waar ik moet kijken. toch een opmerking, ik had dat stukje velg weg gecropped.
Barbaar! Die velg is een z.g. "kroonkurk" en is typisch voor dit model BMW E30.
Sjekster schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:30:
(door de vignetting lijkt het trouwens net of er een grote deuk in de autodeur zit?)
Dat lijkt niet alleen, dat is zo.

Ik weet ook niet goed waar ik naar moet kijken op deze foto overigens.

• Sjekster
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5255/5474831962_360b968594_z.jpg

Zo beter? Ik heb de strepen op de weg rechtsonderin gebruikt om de witbalans mee te bepalen.

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5299/5474408730_9eced205f2_z.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Sjekster op 24-02-2011 22:17 ]

• MewBie
De eerste lijkt mij te blauw/groen en de 2de te paars.

*beeeeep*

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:15
Ik zou hem als het origineel laten. De warme tint in het origineel geeft een prettigere sfeer weer. Ook vind ik de paarse gloed in de achtergrond juist een kleur die mooie bij de rest van de foto past. Als je voor natuurgetrouw wilt gaan, zul je waarschijnlijk inderdaad tussen deze versies in moeten gaan zitten. Maar ik zou hem gewoon zo laten.
Met wat voor instellingen heb je deze foto genomen (of linkje naar exif data op Flickr is ook goed)?

• Sjekster
Camera Canon EOS 450D
Exposure 60
Aperture f/22.0
Focal Length 10 mm
ISO Speed 100
Exposure Bias 0 EV

http://www.flickr.com/photos/sjekster/5474408730/meta/

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@Sjekster: fantastisch mooie foto! Weinig aan veranderen. Misschien dat als je de waardes voor de temperatuur en tint noteert, je misschien in het midden van de twee extremen zou kunnen gaan zitten? Ik vind idd ook het origineel het mooiste, maar misschien een klein beetje minder rood/paars zou mogen. Inderdaad, lekker aan de muur hangen!!

• ALF

ALF

Toff schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:08:
[...]

Barbaar! Die velg is een z.g. "kroonkurk" en is typisch voor dit model BMW E30.

[...]

Dat lijkt niet alleen, dat is zo.

Ik weet ook niet goed waar ik naar moet kijken op deze foto overigens.
Tja.. dan mag je mij een barbaar noemen, maar echt veel van die kroonkurk is er niet te zien. Dan had deze er volledig op moeten staan. Ik zie nu alleen de velgrand.

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46
Sjekster, erg mooie foto, ik ben er alleen nog niet uit of ik de update beter vind of niet. Hij komt natuurgetrouwer over, maar de paarse gloed van van het origineel spreekt mij wel erg aan.
Ik ben even aan het spelen geweest met een Deal extreme marco schroeflens. Had wel wat na verscherping nodig in PS. Zelf ben ik er nog niet over uit of de DOF niet te klein (?) is.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/__YI8yllv2Hg/TWbT-kyzKjI/AAAAAAAAM98/P86A6yb6gpA/s720/IMGP1940.JPG
Voor de duidelijkheid, het is de naald van mijn platenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Sjekster schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:16:
[afbeelding]

Zo beter? Ik heb de strepen op de weg rechtsonderin gebruikt om de witbalans mee te bepalen.

Origineel:
[afbeelding]
Ik vind de aangepaste versie mooier, volgens mij is die niet te blauw/groen. Als je eerst de aangepaste en daarna de orginele had geplaatst had iedereen dat een kauwgomballenplaat gevonden ;) Laatste puntje: ik heb het idee dat plaat net een beetje naar rechts helt, of vergis ik me daar nu in...

[ Voor 8% gewijzigd door Rudedadude op 25-02-2011 08:23 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
@Minneyar Dit is ook echt een 'even spelen' foto, niet mooi. Het is een paar pagina's terug al aan bod gekomen, wat willen mensen bereiken met 'even spelen' foto's? Als iemand zegt dat hij 'even ging spelen' met een 'nieuw speeltje' dan heb je met die opmerking de foto per definitie al verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Makkelijk schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:38:
@Minneyar Dit is ook echt een 'even spelen' foto, niet mooi. Het is een paar pagina's terug al aan bod gekomen, wat willen mensen bereiken met 'even spelen' foto's? Als iemand zegt dat hij 'even ging spelen' met een 'nieuw speeltje' dan heb je met die opmerking de foto per definitie al verpest.
Ok, misschien heb ik de verkeerde bewoording gebruikt, met even spelen bedoelde ik dat ik een idee kreeg, vervolgens ben ik een uur aan het prutsen geweest. Die macro schroeflens heb ik al tijden, dus die is niet nieuw.
Ik had het idee dus om de naald close up te krijgen. Met de lenzen die ik op het moment heb wil dat niet, vandaar de keuze om die schroeflens erbij te pakken. Dit bleek rampzalig te zijn omdat zo'n beetje alle foto's onscherp zijn geworden. Alleen deze kwam er scherp genoeg uit.
Zelf vond ik de foto goed genoeg om om een test case te zijn. Maar blijkbaar ben jij het daar niet mee eens, dat mag :P.
Zou je mij ook kunnen vertellen waarom je hem niet mooi vind? Onderwerp, compositie, scherpte, dof of alleen omdat ik het woord spelen gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sjekster schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:16:
[afbeelding]

Origineel:
[afbeelding]
Ik denk dat je nu 2 foto's moet laten afdrukken : Is een typisch gevalletje "Leuk in meerdere versies" :D
Origineel was al leuk genoeg _O_ Gewoon doen wat je zelf het leukst vindt !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Mooie foto Sjekster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:49
@Minneyar: Heb je ook verschillende posities genomen?
Ik kan mij voorstellen als je de foto meer van de voorkant(niet de stang kant) er een mooiere foto uitkomt.
Het zou denk ik heel "mooi" kunnen zijn met een kleine dof.
Op dit moment is het stuk voor de scherpe punt niet zichtbaar.
(Het loopt niet van onscherp naar scherp naar onscherp)

@Sjekster: Origineel vind ik net iets mooier, maar dat is gewoon persoonlijke smaak.

[ Voor 11% gewijzigd door Jewest op 25-02-2011 12:07 . Reden: added Sjekster ]

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Jewest schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:56:
@Minneyar: Heb je ook verschillende posities genomen?
Ik kan mij voorstellen als je de foto meer van de voorkant(niet de stang kant) er een mooiere foto uitkomt.
Het zou denk ik heel "mooi" kunnen zijn met een kleine dof.
Op dit moment is het stuk voor de scherpe punt niet zichtbaar.
(Het loopt niet van onscherp naar scherp naar onscherp)
Ik snap wat je bedoelt, ik denk alleen dat dat met mijn platenspeler niet kan, de kop staat in een hoek op de arm, en is behoorlijk lomp. Maar ik zal binnenkort eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Rudedadude schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:22:
[...]

Ik vind de aangepaste versie mooier, volgens mij is die niet te blauw/groen.
Mee eens. Doe de aangepaste versie iets meer verzadiging van geen en oranje en je hebt een warme, aangepaste plaat.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Rudedadude schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:22:
[...]
Ik vind de aangepaste versie mooier, volgens mij is die niet te blauw/groen.
Om maar even aan te geven dat smaak verschilt. Ik ben het ook met bovenstaande eens.
De aangepaste vind ik veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
@Sjekster: Heel cool, vind alle kleurvarianten wel mooi eigenlijk, het is in de basis gewoon een hele aansprekende foto.

@Minneyar: Het is een leuk experiment, maar als foto om naar te kijken komt 'ie IMHO niet echt uit de verf. Het onderwerp spreekt niet aan, de kwaliteit (scherpte, artifacts) is niet om over naar huis te schrijven, enzovoorts.

Deze foto is in het Louwman Automobiel Museum in Den Haag gemaakt. Deze ruimte is echt waanzinnig, niet alleen door de auto's (o.a. een Tatra T87!) die er staan, maar ook door het plafond dat bijna een kerkelijke indruk geeft.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5300/5474873601_bf8dbc548c_z.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door mcdronkz op 25-02-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sjekster: ik vind de originele mooier, de tweede is meer oranje (zie verschil tussen kleuren en contrast in bv. de rotonde, als dat een rotonde is). Mooie kleuren en veel te zien.
@ mcdronkz: mooie foto! net niet helemaal symetrisch, zie kleine afwijking in plek van de lichtbakken aan de bovenkant (hoeken). Ook vindt ik het midden toch iets te overbelicht, maar moeilijk anders te doen met behoudt van de rest van de prachtige foto. Vind de verhouding z/w grond en kleur van het hout prachtig.
@ Minneyar: dof is veel te kort en vind het verder niet zo'n spannende foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:14

mvh

State Governor

Sjekster: zoals je kunt lezen zijn we allemaal erg tevreden met je foto :). Of je de witbalans aanpast is dan een eigen keuze, zelf vind ik de paarse versie mooier (heb wel een slecht scherm hier). Met een pro-account laat hij de originelen ook staan

Minneyar: ik zie niet echt waar de naald op rust? Het lijkt erop dat er een balk net je beeld is binnengeschoven. Verder is de kop niet scherp, en ziet er vreemd vervormd uit. Verder is de achtergrondonscherpte niet erg prettig - er zit een verticale lijn bijna precies waar je kop ophoudt.
Misschien zou je ook de stippen op het zwarte gedeelte van de kop weg kunnen poetsen. Heeft de gebruikte lens toevallig weinig diafragmabladen (5)?
Als er niet genoeg scherp is, is de DOF inderdaad te klein ;)

mcdronkz: Dit zou wel in een showcase kunnen. De enige storende factor is dan de persoon aan het einde van de hal. Ik dacht al dat het met je TS-E zou zijn gemaakt (en EXIF zegt dat ook), heb je hier ook tilt/shift toegepast of alleen maar die lens gebruikt zonder verschuivingen?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:56

sapphire

Die-hard pruts0r

Sjekster: Normaal ben ik niet zo'n show-test case rondhanger maar ik vind je plaat echt erg gaaf !
Lekker laten knallen hoor die kleuren, vind ik hierbij juist horen :)

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)