Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.931 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
deblaauwn schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:51:
mcdronkz: Dit zou wel in een showcase kunnen. De enige storende factor is dan de persoon aan het einde van de hal. Ik dacht al dat het met je TS-E zou zijn gemaakt (en EXIF zegt dat ook), heb je hier ook tilt/shift toegepast of alleen maar die lens gebruikt zonder verschuivingen?
@mcdronkz Waarom heb je die persoon eigenlijk niet weggeshopped? Je hebt al vaak laten zien hoe ontzettend goed je kunt photoshoppen :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
@sjekster _/-\o_ zo'n foto zou ik ook wel eens willen maken.
@Minneyar Het lijkt of hij echt alleen op de naald gefocused is, waardoor de rest onscherp is.
@mcdronkz Mooie foto, alleen vind ik de weerkaatsing van het licht in de vloer wat storend.

Ben wat aan het spelen gegaan met de 55-250 hier aan de oever van de maas.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4076/5434777356_a11d9bee7a.jpg
IMG_1 by Navlim, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door navlim op 25-02-2011 16:03 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
deblaauwn schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:51:
mcdronkz: Dit zou wel in een showcase kunnen. De enige storende factor is dan de persoon aan het einde van de hal. Ik dacht al dat het met je TS-E zou zijn gemaakt (en EXIF zegt dat ook), heb je hier ook tilt/shift toegepast of alleen maar die lens gebruikt zonder verschuivingen?
Misschien moet 'ie straks maar in het showcase topic dan. ;) De foto is een verticaal geshifte panorama uit 3 delen, het origineel is zelfs nog ietsje langer (meer vloer). Omdat ik de camera op beide assen waterpas heb gehouden, zijn de verticale lijnen dus min of meer perfect recht gebleven. :)
Makkelijk schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:55:
[...]

@mcdronkz Waarom heb je die persoon eigenlijk niet weggeshopped? Je hebt al vaak laten zien hoe ontzettend goed je kunt photoshoppen :)
Bedankt voor het compliment. :) Vond de persoon aanvankelijk niet storend, voegde misschien zelfs iets toe, maar nu 'ie weg is zie ik inderdaad dat het beter is. Zal ook komen doordat ik nu allerlei schaduwen en reflecties in diezelfde regio heb weggehaald, dat maakt het een stuk cleaner.

Aangepaste versie:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5300/5474873601_bf8dbc548c_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

mcdronkz, allereerst een prachtige foto, de foto alleen al is een reden om naar dat museum te willen gaan :P

Als je toch aan het bijsnijden bent, heb je al geprobeerd de zijkanten er wat meer vanaf te snijden, zodat de plaat relatief hoger wordt waardoor de hoogte meer benadrukt wordt? Lijkt me wel een mooi effect. Maar goed, je wilt natuurlijk ook nog wat ruimte overhouden voor die paarse auto (ziet er gaaf uit!).

(en ik maar zoeken naar die persoon in je eerste foto, ik kon hem maar niet vinden, is het dezelfde foto als je verbeterde versie...)

[ Voor 13% gewijzigd door bartvl op 25-02-2011 17:02 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
bartvl schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:59:
mcdronkz, allereerst een prachtige foto, de foto alleen al is een reden om naar dat museum te willen gaan :P

Als je toch aan het bijsnijden bent, heb je al geprobeerd de zijkanten er wat meer vanaf te snijden, zodat de plaat relatief hoger wordt waardoor de hoogte meer benadrukt wordt? Lijkt me wel een mooi effect. Maar goed, je wilt natuurlijk ook nog wat ruimte overhouden voor die paarse auto (ziet er gaaf uit!).

(en ik maar zoeken naar die persoon in je eerste foto, ik kon hem maar niet vinden, is het dezelfde foto als je verbeterde versie...)
Dankje! Heb inderdaad geprobeerd de foto wat hoger te maken, maar deze versie heeft in mijn ogen meer 'body' en voelt daarom beter aan. Heb de foto in de originele post inderdaad geupdate, anders staat er een lelijke 'this photo is not available'-melding van Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Mooie foto, maar ik zie een beetje tonvorming in de vloer. Misschien kun je dat nog corrigeren met lightroom.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Universal Creations schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:23:
Mooie foto, maar ik zie een beetje tonvorming in de vloer. Misschien kun je dat nog corrigeren met lightroom.
En ik maar denken dat ik een perfectionist was. ;) Foto is aangepast, is het zo beter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
mcdronkz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:42:
[...]

En ik maar denken dat ik een perfectionist was. ;) Foto is aangepast, is het zo beter? :)
Ach, het was maar een kleinigheidje op zo'n mooie foto. En ik ben een pixelpeeper/mierenneuker, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
@navlim, Mooi, helder, scherp en ik vind je compositie leuk :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

@Navlim: leuke compositie. Ik weet echter niet of ik dat water boven erop gehouden had. Misschien had ik dat eraf gecropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 22:40

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sjekster: Erg gave plaat, de bewerking vind ik qua kleuren iets beter uitkomen dan het origineel. Wel jammer van de ietwat scheve gebouwen, groothoek vervorming gok ik?

@minneyar: sorry, dit vind ik helemaal niks. ten eerste is het mij te onduidelijk wat het nu precies is, en ten tweede vind ik de belichting een beetje 'vies' ogen...

@mcdronkz: mooi lijnenspel, maar mijns inzien is vooral de vloer en de ruit aan het einde veels te licht.

@navlim: jammer van de onscherpe eend op de voorgrond, die trekt negatieve aandacht. Ook is de 'scherpe' eend niet goed belicht.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5134/5477126006_d020e891e9_z.jpg
Thunderstorm is coming... by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@marceltuit: wel mooie foto. Het bovenste gedeelte van de lucht vind ik iets minder bijzonder dan de mooie vormingen in het zand linksonder. Ik denk dat je de horizon iets hoger had kunnen plaatsen om wat meer van deze structuur in de zand te laten zien. Wellicht dat een vlakke horizon ook mooier was geweest (ik weet niet wat er rechts bevond, maar de heuvel links had je misschien weg kunnen laten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

dank voor je reactie jvdgeest. Wat betreft de bovenste kant van de lucht, hier zat ik zelf ook over te twijfelen. Toch op deze manier gedaan want ik vond de blauwe stukken in de lucht ook een mooie toevoeging.

Links zie je duinen, en rechts is de zee. Ik heb bewust deze positie ingenomen, om die curve er een beetje in te krijgen. Zou ik meer naar rechts draaien, dan zit die er niet meer in en mis je imo wat dieptewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik had net me NEX-3 binnen, meteen even mee gaan spelen in de achtertuin :p niet erg boeiend onderwerp zon kraan, maar ik vond dat druppeltje wel geinig :P en ffe gauw op photoshop wat met de kleuren gespeelt...

http://94.100.116.103/103...00/1033109769_6_Cd6-.jpeg

Dit is onze treurwilg :P van onderen genomen..

http://94.100.118.238/103...00/1033114249_6_xafn.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfjerolfje op 26-02-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:59
Die eerste foto is erg mooi Wolfjerolfje.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Graag 1 foto plaatsen en het is ook prettiger als je hem al meteen kunt zien, i.p.v. achter een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadetmahoney
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 21:34
Pasgeleden een Canon Eos 1000D aangeschaft en af en toe een beetje aan het vogelen. Toen kwam ik op het idee om mijn nieuwe trompet eens op de foto te zetten. Benieuwd of jullie het wat vinden.

Afbeeldingslocatie: http://bveneman.nl/foto/hvlb2/hvlb2_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Navlim: Leuke foto, leuke compositie alleen had ik de scherpte liever op de voorste gezien.
@Drocnkz: Jammer dat ie in het midden zo overbelicht is maar verder wel lekker strak.
@Marceltuit: Ik snap niet waarom je voor een staand beeld hebt gekozen want er lig niet iets op de voorgrond waar van ik zeg dat maakt de foto compleet. Ik persoonlijk had hem liggend genomen en dan 1/3de deel van de foto gevuld met landschap en de rest lucht.

Hier mijn bijdrage, ik loop voor school mee met fotograaf John Peters, die o.a. voor dagblad de limburger fotografeert, gisteren weer mee geweest en we moesten in Roermond een foto maken van de sloop van de eiermijn. Gelukkig had ik net mijn nieuwe sigma 10-20 en kon ik hem fijn testen, hier een van de betere:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5171/5479625236_7031cc9be2_z.jpg
Trash by TimYoung 28, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:11:
Hier mijn bijdrage, ik loop voor school mee met fotograaf John Peters, die o.a. voor dagblad de limburger fotografeert, gisteren weer mee geweest en we moesten in Roermond een foto maken van de sloop van de eiermijn. Gelukkig had ik net mijn nieuwe sigma 10-20 en kon ik hem fijn testen, hier een van de betere:
Voor het mooie staat je graafmachine IMHO wat teveel in het midden en voor een reportage, mis ik de "eiermijn" als onderwerp. Verder oogt e.e.a. nogal statisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF

ALF

@cadetmahony: De opzet is leuk, alleen moet je wel weten dat het om een trompet gaat, anders kun je dat niet direct eruit halen. Misschien ietsje meer laten zien van het geheel. Maar zoals ik al zei de opzet is goed.

@freakout1: Ik vind persoonlijk door dat de arm van de kraan wel iets naar rechts gaat en de bult links, niet zo centraal aanvoelen. Wel mis ik ook beeld dat je kan zien dat dit om de eiermijn gaat. Maar misschien is het overgrote deel al wel gesloopt?

Hier nog eentje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://petervanveen.com/images/testcase/testcase%20007%20klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

@ALF: Er ontbreekt wat op deze foto maar ik kan de vinger er niet opleggen wat ik mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@freakout: heel simpel, ikv vond de rimpels een dusdanig goede toevoeging aan de plaat dat ik hem wel op deze manier moest nemen.

Jammer dat de klep zo onscherp is, het ding is dusdanig prominent in beeld dat hij gelijk de aandacht naar zich toetrekt, maar aangezien hij onscherp is kijkt het niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
neevedr schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:59:
@ALF: Er ontbreekt wat op deze foto maar ik kan de vinger er niet opleggen wat ik mis.
Een onderwerp?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Een trein? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 27-02-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik dacht ik hou me in, want dat is wel een heel flauw grapje :o

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Sjekster schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:01:
[...]
Ik dacht ik hou me in, want dat is wel een heel flauw grapje :o
Ik dacht hetzelfde, maarja de moderators altijd weer....

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ok, laatste keer. Ik heb een tussenweg in witbalans gekozen, verzadiging geel / oranje ietsje opgekrikt en de verzadiging van groen wat teruggebracht. Dit is er uit gekomen:

Aanpassing 2:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5260/5481913677_1638b71b67_z.jpg

Aanpassing 1:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5255/5474831962_360b968594_z.jpg

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5299/5474408730_9eced205f2_z.jpg

@freakout1: Jammer van de (storende) onscherpte van de 'schep'. Kwam dit doordat de machine in beweging was? Vind zo'n standpunt wel leuk, trekt je naar zo'n uitvergroting toe, maar dan moet die wel goed scherp zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjekster op 27-02-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@Sjekster:

Perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die is idd echt perfect, complimenten! _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadetmahoney
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 21:34
Mooie plaat, strevenswaardig voor een beginner als ik (en velen met mij, denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Thx guys! Maarre, ik ben ook nog maar ene beginner hoor. Dat was een van de weinige echt mooie platen van die vakantie eigenlijk :X En aan het bronmateriaal kan het niet gelegen hebben :P.

Ik heb iig nog zat te leren!

Zit nu btw te kijken welke bijpassende plaat ik naast deze op ga hangen, dus wie weet plaats ik die ook nog es voor tips :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Prachtige plaat Sjekster, liever terugkomen met 1 of 2 hele mooie ipv een hele berg matige foto's :)
Als ik dan toch moest kiezen dan zou ik voor de neutrale uitvoering gaan (aanpassing 2), maar die rode vind ik ook erg mooi hoor.

Dan iets wat ik gewoonlijks nooit fotografeer: eten, voor het koken in dit geval :+

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5295/5426074343_3295c82dc9_z.jpg
wonton

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:16
Ik wilde deze foto gewoon even laten zien. Zelf vind ik hem enorm goed gelukt.
Nog niks mee gedaan maar misschien nog iets bijwerken, maar ik vind hem zo wel mooi.

550D + 50mm f/1.4

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5175/5483458623_3af1b39f37.jpg
Epic Shade by kasperjongbloed, on Flickr

[ Voor 43% gewijzigd door Pausie op 28-02-2011 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF

ALF

@Pausie: Mooie silhouet, alleen jammer dat de rechter persoon er net niet helemaal opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Laatst online: 14-09 15:16
Ja dat is zeker jammer. Links is precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
@Pausie: Leuke pica idd :). Die groene gloed past er ook goed bij, en zoals gezegd jammer van de afgesneden persoon rechts. Was mooi geweest als iig zijn hoofd er helemaal opstond.

@Terryb47: Wanneer mogen we komen eten? :P Krijg trek! Geinige foto iig, weer es wat anders dan de meeste foodpics. Alleen de schaduw op de wontons stoort me een beetje, alleen lijkt me die moeilijk weg te krijgen zonder de donkere achtergrond te behouden waarschijnlijk?

(Ik heb van de week trouwens voor het eerst poging gedaan om dumplings te maken. Toch wel heel gedoe hoor, was langer bezig dan ik had gedacht / gewild :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
@Sjekster Wat mij betreft is hij klaar voor de showcase. Prachtplaat!

@Terryb47 Paar opmerkingen over de wontons ... een zwarte achtergrond ziet er bij eten nooit erg smakelijk uit, probeer het eens met een iets frissere kleur. Daarnaast lijkt de voorste wonton net onscherp wat net jammer is gezien deze het meest prominent in beeld is.

@Pausie Jammer dat de persoon rechts weinig detail heeft en net afgesneden is. Misschien werkt een crop waarbij je de persoon rechts weglaat en de onderkant wat wegsnijdt?

Laatst een heldere middag waarbij de maan zich overdag nogal duidelijk liet zien. Wegens gebrek aan timing net niet de plaat die ik in gedachten had (zie het commentaar op flickr)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5093/5451446977_b5bf09e11c_z.jpg
DSC_5211 by michielboertjes, on Flickr

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:49
@Pausie: mooie shot. ik zou alleen de foto iets meer croppen. zodat de groene gloed rond de nek van de persoon rechts er niet meer is. het is ineens minder storend dat de persoon rechts er maar half opstaat, want dit valt dan minder op. (dat is iig mijn mening)

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
[b]Sjekster schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:47:

@Terryb47: Wanneer mogen we komen eten? :P Krijg trek! Geinige foto iig, weer es wat anders dan de meeste foodpics. Alleen de schaduw op de wontons stoort me een beetje, alleen lijkt me die moeilijk weg te krijgen zonder de donkere achtergrond te behouden waarschijnlijk?

(Ik heb van de week trouwens voor het eerst poging gedaan om dumplings te maken. Toch wel heel gedoe hoor, was langer bezig dan ik had gedacht / gewild :P).
Klopt dat ik inderdaad geen traditionele 'food photography' pic wilde maken, daarom ook bewust gekozen om de ondergrond donker te maken. Verder is dumplings maken niet zo moeilijk hoor, kwestie van een paar keer doen. alleen het voorbereidende werk neemt weer wat tijd in beslag, ik maak het ook maar 1 á 2 keer per jaar :+

@farmertjes: je hebt gelijk, focus had op de eerste wonton moeten vallen. (of een smaller aperture moeten kiezen, dit was geschoten met f/11) Hieruit blijkt dus dat ik geen ervaring heb met macrolenzen .Helaas heb ik ook geen liveview op m'n camera. Ja ja, allemaal smoesjes om m'n ouwe 5D te upgraden..

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Tot nog toe de beste macro die ik gemaakt heb ;
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2226/2053644948_c328c39912.jpg
Burning Sensation by tjeerdoo, on Flickr

@Sjekster geweldige plaat ! Lijnenspel is super, kijkt gewoon erg prettig weg...

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik zou de lucifer wat lager geplaatst hebben. De bovenkant van de frame wordt nu wel erg dicht geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
jvdgeest schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:51:
Ik zou de lucifer wat lager geplaatst hebben. De bovenkant van de frame wordt nu wel erg dicht geraakt.
Eens...het is echter de enige foto waarin de rest van de lucifer nog niet verkoold is :(
Deze is qua framing bijvoorbeeld beter, maar ik vind hem lang niet zo mooi voor de rest;
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2229/2130877927_d818e14aee_m.jpg
IMG_0075 by tjeerdoo, on Flickr

Een combinatie van de twee zou optimaal zijn geweest, maar goed...
is die bovenkant op één of andere manier nog op te vangen met fotoshop ? Heb al eens een poging gewaagd, maar kreeg het niet voor elkaar i.v. met kleine verschillen in de zwartheid.
@jvdgeest ; monitor kalibreren dus....mmmm dat kan ik nog wel eens proberen..thx !

[ Voor 13% gewijzigd door tjeerdoo op 02-03-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Je kunt je eerste foto in bijv. Photoshop makkelijk bewerken. Aan de bovenkant een stuk erbij en datzelfde stuk eronder afcroppen. De achtergrond is makkelijk te herhalen aan de bovenkant (wel goed opletten dat je monitor goed staat ingesteld zodat je de kleine verschillen tussen zwart kunt zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 21:04

Milo.

klik

tjeerdoo schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:00:
Eens...het is echter de enige foto waarin de rest van de lucifer nog niet verkoold is :(
Dat is het grappige aan lucifers, er zitten er een aantal in een doosje. In mijn ogen, met name bij zulke foto's, kan je eindeloos doorgaan tot je een goed resultaat hebt en dát resultaat posten in een showcase topic.
Dit vind ik namelijk meer een testcase, mijn menig dus.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
okay, duidelijk...
moet dus nog een beetje oefenen :D

[ Voor 3% gewijzigd door tjeerdoo op 02-03-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
tjeerdoo schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:48:
Tot nog toe de beste macro die ik gemaakt heb
Ik had (ook) liever meer ruimte bovenin gezien. "Bijplakken" van achtergrond levert vaak smerige resultaten. Dan lijkt het op jouw monitor perfect, maar een ander ziet een scherpe rand bijvoorbeeld, waar de vlam te abrupt wordt afgekapt.
Ik had liever een gave lucifer gezien, dan dit beschadigde exemplaar.
Een beetje hulplicht op het hout zou voorkomen hebben, dat het nu lijkt of het houtje rechts heel dun is.
Een "hele" lucifer lijkt me mooier dan een die uit de rand groeit (beetje photoshoppen).
Zelfs een (in mijn ogen) perfecte luciferfoto zou IMHO de creativiteit missen die ik verwacht in de showcase.

Hopelijk steek je hier iets van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
@tjeerdo: Het meeste is wel gezegd, de compositie van de tweede met de lucifer van de eerste had mij het beste geleken.
@farmertjes: Zoals je zelf al zegt jammer dat de vogel niet precies voor de maan vliegt. Er zit ook een donkere rand om de maan. Komt dat door nabewerking of was dat daarvoor al zo?
@Pausie: Jammer van de schaduw rechts, voor de rest vind ik hem wel een mooie sfeer uitstralen.
@Terryb47: Het ziet er erg smakelijk uit, ik vind het wel een geslaagde productfoto.

Met het mooie weer zijn de bijtjes weer druk in de weer. Ik heb verschillende crops geprobeerd, maar de 1:1 vond ik het beste uitkomen in dit geval. Alleen zwaar gecropt dus, verder niets aan bewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5016/5492383201_33b73a83c9_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tjeerdoo: 1e luciferfoto: mooie foto, maar inderdaad verkeerd geplaatst; 2e: luciferfoto: vind ik zelf spannender, ware het niet dat je mogelijk beter een langere lucifer moet gebruiken de volgende keer en de vlam minder mooi is (rode gloed op de kop vind ik wel wat meer hebben).
Toff schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:43:
Zelfs een (in mijn ogen) perfecte luciferfoto zou IMHO de creativiteit missen die ik verwacht in de showcase.
Dit is de testcase en niet de showcase.

@Powerup: mooie foto. Enige bewerking die ik zou doe is het stuifmeel weghalen op het onderste blad. Die 2-3 stipjes leiden mij iig af. Welke lens heb je gebruikt, handheld/statief/monopod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:04:
@ Tjeerdoo: 1e luciferfoto: mooie foto, maar inderdaad verkeerd geplaatst; 2e: luciferfoto: vind ik zelf spannender, ware het niet dat je mogelijk beter een langere lucifer moet gebruiken de volgende keer en de vlam minder mooi is (rode gloed op de kop vind ik wel wat meer hebben).

[...]

Dit is de testcase en niet de showcase.
Er is wat verplaatst van show- naar testcase, vandaar :)
@Powerup: mooie foto. Enige bewerking die ik zou doe is het stuifmeel weghalen op het onderste blad. Die 2-3 stipjes leiden mij iig af. Welke lens heb je gebruikt, handheld/statief/monopod?
Lens is de Sony 50 mm f/1.8. EXIF is te vinden op flickr als je door klikt. Met Live view handmatig gefocust, uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Laatst online: 13:49
@powerup: op 1 of anders manier gqaat mijn oog eerst naar de bloem ipv bij.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5139/5494540115_eb335e704c_d.jpg

Eigen commentaar:
vind de lijnen mooi lopen.
In het kleiner formaat zijn de lijnen scherper, terwijl je in de grote versie juist de hdr "zweverigheid"meer hebt.
Het had beter geweest als de grote versie ook iets harder was geweest.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF

ALF

@jewest de kleuren buiten vind ik te storend. Het groen en blauw leid veel te veel af. Kleuren binnen komen wel goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
@jewest: Waar is het onderwerp? :P Ik zit naar de foto te kijken en zit echt te zoeken waar het nou om gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasem
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:22
Na een hoop pagina's in deze testcase gezien te hebben durf ik het niet goed aan, maar hierbij toch een foto van mijn kant.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5298/5494961907_dd206086dc_z.jpg
FW_Veluwe_1 by Quasem350d, on Flickr
Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

[mbr]Gelieve 1 foto uitkiezen die je het mooiste vind, het is namelijk het "solo" testcase topic.[/mbr]

Edit: sorry mod, niet goed genoeg gelezen... Deze foto was in eerste instantie de tweede van vier.

[ Voor 83% gewijzigd door Quasem op 04-03-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:25
@Quasem Ik vind vooral de tweede erg mooi met het licht dat op die ene boom valt en de stralen die je ziet in het 'stof' , je ruikt t bos zeg maar. De eerste vind ik wat bleek, ik denk dat wat bewerking zodat het contrast hoger wordt, hier wel zou staan. Van de andere twee weet ik niet goed wat ik moet zeggen, vind ze niet zo heel bijzonder maar t is ook weer niet zo dat ik er de vinger op kan leggen waarom niet ;(

Ik vond deze nog in mijn vakantiefoto's, na wat crop werk bleef dit over:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5253/5495598230_f26a14db0a.jpg
DSC03037.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Misschien ben ik te optimistisch maar het enige wat me stoort is de trapleuning in het midden.
Wat ik er zelf goed aan vindt is dat je blik door het tunneltje geleidt wordt (de mijne in ieder geval). Ik denk dat ik nog eens wat meer door het archief ga struinen of er nog wat bij zit ;)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ ed-oorklep: trapleuning stoort mij niet echt. Lukt het je misschien om de distortion weg te werken? Dan zou de foto nog leuker worden!
@ Quasem: de eerste is erg gaaf!!
@ jewest: te extreme HDR naar mijn mening. En misschien een onderwerp toevoegen aan je foto : )

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5096/5495729870_4458aa0d7f_z.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
@Quasem
De eerste vind ik geweldig. Die zou ik lekker groot uitprinten en ophangen.

De tweede foto vind ik vooral geslaagd omdat ik weet dat het moeilijk is om dergelijke taferelen vast te leggen. Dan zie ik prachtige zonnestralen door het bos gaan, maar als ik er een foto van maak valt het altijd tegen.

De laatste twee vind ik niet zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

ed-oorklep schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:50:
@Quasem Ik vind vooral de tweede erg mooi met het licht dat op die ene boom valt en de stralen die je ziet in het 'stof' , je ruikt t bos zeg maar. De eerste vind ik wat bleek, ik denk dat wat bewerking zodat het contrast hoger wordt, hier wel zou staan. Van de andere twee weet ik niet goed wat ik moet zeggen, vind ze niet zo heel bijzonder maar t is ook weer niet zo dat ik er de vinger op kan leggen waarom niet ;(

Ik vond deze nog in mijn vakantiefoto's, na wat crop werk bleef dit over:

[afbeelding]
DSC03037.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Misschien ben ik te optimistisch maar het enige wat me stoort is de trapleuning in het midden.
Wat ik er zelf goed aan vindt is dat je blik door het tunneltje geleidt wordt (de mijne in ieder geval). Ik denk dat ik nog eens wat meer door het archief ga struinen of er nog wat bij zit ;)
O-)
http://i51.tinypic.com/f239kh.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat kan ik dus ook allemaal niet he... Hoelang ben je daar nou mee bezig? (ik denk nl niet zo lang als je even snel een foto van een ander gaat aanpassen in je vrije tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

readytoflow schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:48:
[...]
Dat kan ik dus ook allemaal niet he... Hoelang ben je daar nou mee bezig? (ik denk nl niet zo lang als je even snel een foto van een ander gaat aanpassen in je vrije tijd).
Met onderbrekingen ongeveer 10 minuten.
Maar het kan nog mooier als ik het origineel zou hebben (hi-res).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@M.E.Amrani: mooie foto met mooie toning, maar ik vind de positionering net té. Ik zou de foto meer naar links hebben genomen, want de boom staat nu wel heel aandachtig in het midden. Je oog blijft eerder op de boom terugvallen dan op de mensen links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-09 23:09

who

Mijn eerste post hier. Vaak aan het snuffelen voor ideeën. Zal eens kijken of ik ook eens wat ga posten.

@ed-oorklep: vind de foto op het eerste gezicht erg druk. Verder wel een mooi standpunt.

@Amrani: mooie foto. Persoonlijk vindt ik de tak storend die de foto in tweeën breekt. Het groen linksonder geeft een mooie effect aan de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:25
Sweet, ik geloof dat ik me daar maar eens wat in moet gaan oefenen ;-).

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:41

Wokker

De avond wokkel

Bij deze een foto gemaakt in Peru afgelopen vakantie. Ik ben zelf wel tevreden over de kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4077/4765049190_3d092ef604.jpg
P6180270

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Inderdaad hele mooie kleuren. Misschien trekt mijn oog iets te veel richten de "toren" op 2/3 van de foto en had ik daar wat meer van willen zien, maar dat is persoonlijk. Voor de rest zeker leuke setting met die stenen zo verspreid.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjeerdoo schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:48:
Tot nog toe de beste macro die ik gemaakt heb ;
[afbeelding]
Burning Sensation by tjeerdoo, on Flickr
Dit is een mooie hoor! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Niet helemaal zoals ik wou maar toch wel aardig,
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5014/5497420151_e73e07166c_z.jpg
Moonrise by renbull, on Flickr

Edit,gekropt naar ongeveer 1/3

[ Voor 14% gewijzigd door renbull op 04-03-2011 22:32 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:50
@Renbull Probeer de maan is op 1/3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik de camera van mijn broertje mogen gebruiken, nadat hij wat had uitgelegd over sluitertijden, diafragma etc. en wat het effect daarvan is heb ik een foto genomen van mijn brommer. In photoshop heb ik de achtergrond grijs gemaakt en wat stofjes weggewerkt :) Resultaat (opklikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/dacab93e45.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@renbull:
Best mooi. Iets anders croppen en dan is hij nog mooier.
@ibracadabra:
Ik zou de kleuren nog iets feller maken en dan heb je een mooie achtergrond afbeelding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart van Dieken
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-02 12:52
@Renbull , Ik zou zelf in Lightroom of Photoshop de luminosity van de kleur blauw omhoog gooien en het contrast iets omhoog gooien.

Dat zorgt ervoor dat het blauwe iets lichter wordt en het constrast met de zwarte vogels duidelijker wordt.
Wel een gave foto, je zal weinig licht gehad hebben en toch zijn de vogels zo goed als bevroren!

@Powerup, Ik vroeg me af waar je op gefocussed hebt... ik meen iets meer scherpte te zien op het blad rechts van de bij dan bijvoorbeeld in de ogen van de bij. Wel een gave foto waar ruim voldoende detail in zit. De mooie paarse kleuren van de corcussen en het aanwezige stuifmeel maken het tot een intersante foto.

Ik ben zelf fotograaf in Nijmegen en heb laatst fotos gemaakt van bomen...was op weg op de fiets om een pakketje op te halen en had toevallig mijn camera bij me. Het zijn leuke foto's geworden. Meer foto's kun je zien op www.bartvandieken.com, neem maar eens een kijkje!

De foto die ik voor dit topic heb uitgezocht is deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartvandieken.com/boom.jpg

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden...vind hem zelf een beetje druk, dat komt ook door alle takken, misschien was een opscherpte aan de randen mooi geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Hier nog een avond fotootje. Had niet heel veel tijd te besteden, omdat ik met anderen was die verder weinig met foto's maken hadden, dus dit is de enige van die plek die ik heb genomen. Kwam er pas later achter dat er een mooie wapperende grasspriet links op de plaat stond. Het stoort me echter niet, vind het wel wat hebben eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5179/5497530955_8379c7a562_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@Bart van Dieken:
Mooie foto! Vind de kleur in die dode boom en de grauwe kleuren in de andere bomen mooi. Wellicht iets teveel doorgeschoten in het geel maar het versterkt het contrast wel. Zonder kader word je foto waarschijnlijk ook al weer rustiger. Welkom op het forum ;) Ik ben benieuwd naar de volgende foto(s) :)

@Sjekster:
Mooi!. Inderdaad het enige wat ik als tip kan geven zijn die planten op de voorgrond. Wellicht in een langerekter formaat croppen 16:9 ofzo om die planten wat weg te halen en meer de nadruk te leggen op de zee met de weerspiegeling en de gebouwen. Nu ik er zo over nadenk. Ik denk echt dat je foto daar een stuk krachtiger van word! Probeer alsjeblieft even en plaats het resultaat dan ook hier O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF

ALF

@wokker: mooi kleurenspel in de lucht. Mooie foto.

@renbull: Opzich een mooie foto, echter vind ik hem niet direct heel spannend. Misschien anders croppen.

@ibracadabra: Mooi gedaan, echter 2 dingetjes. De kleuren mogen een tikkie feller en het donkere stuk in de achtergrond trekt ook een beetje aandacht, misschien dat je dat nog iets lichter kan maken.

@Bart van Dieken: Ik vind deze toch iets teveel overbelicht. Op je website linksonder van de vier bomen foto's vond ik mooier eerlijk gezegd.

@sjekster: Mooie foto, echter net zoals hierboven ben ik wel met walletje eens dat de (bewogen) planten niet echt in het plaatje passen.

Nu eentje van mezelf, gemaakt donderdag in Renswoude bij zonsondergang. Ik weet eigenlijk niet of ik deze hier moet plaatsen of bij Landschappen.

Afbeeldingslocatie: http://petervanveen.com/images/testcase/schalm_renswoude_tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@M.E. Arami: Mooi! Goede sfeer in de foto.
@Wokker: Wel mooi, maar de kleuren in de lucht lijken me toch wel iets te fel. Komt onnatuurlijk over.
@Renbul: Originele foto, en mooi vastgelegd!
@ibracadabra: Leuk, maar niet heel bijzonder.
@Bart van Dieken: Leuke plaat, wel wat hard licht.
@Sjekster: Mooi, ik houd wel van nachtfotografie. Alleen de kleuren op de voorgrond lijken wat te gelig..
@Alf: Mooi licht en kleuren, alleen de compositie is niet bijzonder/beetje rommelig. Maar wel fijn zo met het zonlicht erop.

Deze heb ik vanmorgen gemaakt rond 7:30. Ik heb net een statief, en vanmorgen was daarom het moment dat ik ontdekte dat je stof op de sensor wel ziet bij kleine diafragma-openingen ;) Een paar storende stofjes heb ik geretoucheerd, maar in de linkerbovenhoek is het nog goed te zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5291/5499483014_e93806d4aa_z.jpg
Morning Glory by Johannesvg, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Als je dat paaltje en lijn met boeien eruit shopt (wat prima te doen moet zijn) hou je een hele fijne rustige plaat over.
Het proberen zeker waard. Misschien ook een 16:9 crop proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Ja, dat kan ik eens proberen! Ik moet wel zeggen dat ik het zelf niet echt storend vind, en misschien zelfs juist wel een leuke toevoeging... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF

ALF

@jo-hannes: Mooie lucht en weerkaatsing in het water! Je geeft het zelf al aan, maar ik vind het aantal stofdeeltjes zodanig aanwezig en dan niet alleen linksbovenin, in de hele lucht, zo zonde van die lucht, maar ook onderin zie ik het terug komen.

Misschien verstandig om je sensor dan wel lens eerst een goed na te kijken en te reinigen. Echt zonde, anders was het een hele mooie plaat geweest. Maar ik stoor me er teveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

ALF schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:38:
@jo-hannes: Mooie lucht en weerkaatsing in het water! Je geeft het zelf al aan, maar ik vind het aantal stofdeeltjes zodanig aanwezig en dan niet alleen linksbovenin, in de hele lucht, zo zonde van die lucht, maar ook onderin zie ik het terug komen.

Misschien verstandig om je sensor dan wel lens eerst een goed na te kijken en te reinigen. Echt zonde, anders was het een hele mooie plaat geweest. Maar ik stoor me er teveel aan.
Ja, voordat ik een statief had had ik dus nog nooit met F32 of iets wat ook maar in de buurt kwam geschoten, dus ik kwam er vandaag pas achter dat mijn sensor zo vies was. Vanmiddag ben ik even losgegaan met een blaasbalgje, en het lijkt nu weer schoon te zijn :) Misschien ga ik nog een keer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Waarom zou je teruggaan? Met een half uurtje in Photoshop heb je 'm clean hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
@Ibracadabra, Laat het oranje er nog iets harder uitspringen! Het detail is prachtig!

@Bart van Dieken, het contrast is goed, maar hij neigt wel erg naar geel onderaan. Lekker grauwe plaat.

@Sjekster, walletje-w's aanwijzingen zijn een goed idee, Jammer dat er aan de linkerkant ook sprieten voor de flats zitten.

@ALF, het zonlicht is prachtig, maar de foto komt rommelig over. Mijn ogen worden nergens heen getrokken.

@Jo-hannes, ik stoor me niet aan dat paaltje. Ik vind het een toevoeging zelfs. Die vlekjes linksbovenin vind ik veel erger.

Experimentje met een vriendin van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5216/5502165572_f2e929c1e3_z.jpg
Ciska by Zandpad, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door Zandpad op 06-03-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

@Zandpad: Vanwaar de keuze om zoveel zwart achter en boven je vriendin te houden? Nu kijkt ze naar iets heel spannends namelijk de rand van de foto.

Ik heb vanavond eens gespeeld met bokeh en de kerstboomverlichting maar eens uit de kast gehaald om dit resultaat te krijgen. Door de kleine DOF te kiezen krijg ik zo grote mogelijke en rond mogelijke rondjes maar dit zorgt wel voor een onscherpe put of emmer. Hoe krijg ik dit wel helemaal scherp en mooie bokeh?

Canon 50D, 50mm f/1.8 1/10sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
@neevedr, de keuze was zo om haar naar boven te laten kijken, richting de hemel. Voor de duidelijkheid, een vriendin, is niet het vriendinnetje :)

Jou probleem, zoek focus stacking eens op google :).

[ Voor 11% gewijzigd door Zandpad op 05-03-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Laatst online: 13-09 14:12
Zandpad: buiten wat neevedr al zei, vind ik haar uitdrukking ook niet echt geweldig.
neevedr: aparte foto. ik vind de onscherpte van de put juist wel leuk zo..

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5135/5502161807_1d86992620_z.jpg
Klikbaar voor groter op flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

@Zandpad: ik vind haar gezichtsuitdrukking nou niet echt fijn. Verder vind ik hem niet helemaal fijn belicht, kan er niet helemaal mijn vinger opleggen maar heb het gevoel dat het gezicht te veel belicht is, en de rest van het ontwerp te weinig.

@neevedr: de bokeh is leuk maar de onscherpe put verpest het. En ik weet niet wat je met de randen hebt gedaan, maar het lijkt alsof er met de magic-wand in PS is langs gegaan.

@User88: cool! Zou wel kijken of je de schakelaar en deksel(?) kan laten verdwijnen. Maar verder echt een goede plaat. Ook leuk dat kader wat ontstaat uit de vloer, wand en plafond.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/0O1w0t25262q0O3k0Q3w/water.jpg

Ik heb zelf op een verveelde middag het heel originele foto's van water nemen geprobeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

@Wokker: Erg mooie kleuren inderdaad. De maat van de foto trekt mij nog niet zo. Omdat het zo'n mooi landschap is, had ik graag nog wat meer rechts en links op de foto gezien. Misschien was daar niet veel te zien, dat weet ik natuurlijk niet, maar maakt de foto in mijn ogen wat ruimtelijker.

@renbull: Leuk als bureaublad achtergrond.

@Bart van Dieken: Mooie crop. Misschien wel tikkeltje overbelicht.

@Sjekster: Misschien zal een iets minder hoge crop meer aandacht vestigen op de weerspiegeling op het water. Voorgrond leidt nu beetje af.

@ALF: Deze foto doet mij niet zoveel. Kan de vinger er niet echt achter krijgen wat het nu is, maar het blijft beetje het gevoel wat ik bij deze foto heb.

@Jo-hannes: Erg jammer van de stofdeeltjes, verder super mooie plaat.

@Zandpad: Vind hem niet echt heel erg geslaagd. Het idee is wel leuk.

@neevedr: Erg jammer dat de onderwerpen op de voorgrond niet scherp zijn. Achtergrond geeft zo wel heel veel sfeer. Misschien toch een kleinere diafragme?

@User88: Schakelaar rechts en put :? rechts vind ik beetje jammer. Verder wel spannende foto.

@Muthas: Inderdaad niet echt origineel, maar verder wel mooi gelukt. Kleuren bevallen me wel. Leuk als bureaublad achtergrond.

Nu nog fotootje van mij. Was laatst op train station in Meppel en zag deze machine staan. Na wat geknutsel in LightRoom is dit het resultaat ( voornamelijk kleur beetje opgekrikt, was beetje faal ). Heb het idee dat het onderwerp nog niet helemaal scherp is.

Afbeeldingslocatie: http://pics.jonrust.nl/photos/Canon/test/Rechtspoor%20machine_Tumb.jpg Foto is klikbaar.
Flickr.

[ Voor 1% gewijzigd door JordyOnrust op 09-03-2011 12:12 . Reden: Deadlink ]

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Je had hem ook wel even recht mogen zetten. ;) Ik vind 'm ook een beetje krap.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Aan de twee palen (links en rechts) te zien is hij recht, al oogt het erg scheef.
Zou hem iets verder croppen zodat je de verticale lijnen niet meer ziet en dan recht zetten.
Verder mag van mij het contrast wel wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

idd, ik zou em rechtzetten ja. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind deze foto een erg hoog snapshot gehalte hebben. niet dat dat niet goed is, maar het niveau kan hoger voor testcase vind ik.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 23:25
@User88: Leuke foto! Niet heel bijzonder of spraakmakend. Wel goed gezien en vastgelegd. Ik vraag me af wat daar binnen die cilinder te doen is... ;)
@Muthas: Een foto die heeeel veel gemaakt is. Hij is jou goed gelukt in ieder geval.
@Bright010957: Lastig, ik snap niet helemaal wat je hiermee wilt laten zien. Misschien voor een treinspotter is het een interessant model/type. Voor een gewone leek is er weinig bijzonders aan.

Vandaag eens een zelfportret geprobeerd. Mijn eerste echte serieuze actie na aanschaf van een SB-900.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5174/5506066205_b7858efe91_z.jpg
me by danjel.w, on Flickr

Opmerkingen? Misschien iets teveel aan vibrance en saturation slider zitten slepen? Ik heb ook de reflectie van de flitser uit de glazen gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Danjel op 07-03-2011 18:04 ]

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
wat een gadslelijke schaduwen; dat licht van je flitser is echt veel te hard en direct zo.. daarnaast is-i onderbelicht en voelt het een beetje als een facebook selfshot pica meets dure nikongear.. sorry, NOFI

beter zou zijn geweest als je:
  • niet dead-center in beeld zat; speel met de compositie
  • de flitser niet bovenop je camera zat en er het liefst een soft-box oid op zat
  • die rechter arm niet naar voren stak (self-shot pictures kan ik zelden serieus nemen)
  • een iets interessanter houding aan nam.
betreft het laatste punt: misschien komt het door de schaduw maar het lijkt alsof je je kin heel erg in trekt, waardoor je er niet bepaald relaxed uit ziet.

nog een ding: je zegt er allemaal dingen aan bewerkt te hebben. dat is prima, maar besef dat als je slechte fotos maakt je ze niet zomaal mooi kan shoopen. investeer dus in de eerste plaats in je fotografie-skillz en daarna evt in je fotobewerkingsvaardigheden :)
het zelfde geld ook voor gear; een sb900 is tof spul, maar als je niet kan flitsen had je net zo goed met een minder model toe gekunt. (nuja, ik houd mijn mond maar. ik heb hem zelf ook en leer elke keer dat ik hem gebruik nog.. :p)

hopelijk waag je nog een poging en kun je wat puntjes meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 23:25
Je opmerkingen over mijn pose is volledig terecht. Het is wat dat betreft te simpel en te goedkoop. Immers vele foto's op facebook zijn van deze pose.

Wat betreft je andere opmerkingen is dat natuurlijk smaak afhankelijk. Ik heb een paraplu erbij, maar die laat ik voorlopig nog wel even links liggen. Hard licht is wat gemakkelijker als het gaat om richting en intensiteit.

Bij deze foto is het ook niet mijn intentie geweest om zon flitslicht/schaduwen in zo'n balans te brengen waarbij al het licht natuurlijk zou lijken. Ik wilde juist een wat extremere foto, En of dat weer toepasselijk is? Bij het idee en beeld wat ik persoonlijk had wel, maar wat een toeschouwer weer als vreemd beschouwd wordt blijkbaar (achteraf nu ik er wat beter over nadenk en bekijk ook logisch, de situatie (en pose) vraagt totaal niet om zulke belichting).

Ik heb in mijn flickr stream een ander zelfportret. Ook van vandaag, maar met een andere insteek.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik vind het commentaar van kaesve een beetje dogmatisch.

Zachte schaduwen zijn niet de holy grail. Kijk bij fashion shots en je ziet heel vaak keiharde schaduwen. Is het dan is het ineens wel goed?

Tja, is het onderbelicht? een half stopje denk ik. Maar met die halve stop extra was de highlight van de flits op je voorhoofd waarschijnlijk wel lelijk geworden. Het is niet ideaal, maar in dit geval is achteraf wat corrigeren in photoshop wellicht wel betere.

Wat betreft de pose. Deze heb je zelf zo gewild. Het is een stijl die mij niet aanspreekt, maar anderen wel. Dat is iets dat gewoon jouw keuze is.
Wat dat betreft zou ik me weinig aantrekken van de meningen van anderen. Ik heb al heel vaak meegemaakt dat ik een foto afgrijselijk vond, en dat iemand anders 'm juist geweldig vond.
Als dit de foto en pose is zoals je 'm in gedachten had dan is dat toch prima? Het gaat er om dat degene van wie de foto gemaakt is, er blij mee is.

Wat me meteen opviel is het mooie "rim-light" om je hoofd en schouders. (hoe noem je dat in het nederlands?) Als je dat zo gepland had, dan is dat gedeelte wel geslaagd. Het zou denk ik nog wel wat sterker mogen. Dan zou ook op je linker schaduw wat meer licht gekregen hebben zodat dat los komt van de achtergrond.

Bij een wat extrermere foto is hard licht vaak prima geschikt. Maar als je de mogelijkheid hebt, zou ik dan proberen het licht niet precies van voren te laten komen. Op ebay kun je goedkope "triggers" kopen om je flits los van je camera te gebruiken. Dan zou je 'm bv nog hoger kunnen zetten of meer naar links of rechts. Dan heb je ook minder last van die highlights die iedereen meteen associeert met "amateur met goedkope compact camera" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
mja, misschien was ik wel erg kort door de bocht. de schaduwen die mij vooral stoorden waren die onder de bril en bij je shirt. beiden zouden ook een stuk minder storend zijn als de flitser niet direct van midden-voor kwam. overigens hoef je niet perse triggers te kopen. met nikons creative lightning technology kan dat prima zonder dat je nog iets extra voor hoeft aan te schaffen ;)

ik vind beide andere zelfportretjes op flickr eigenlijk leuker - maar ja, dat zal ik wel weer zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Redt dat Nikon systeem dat buiten zonder muren om tegen te reflecteren? Je hebt immers geen line-of-sight.

Binnen is het uiteraard wel een optie. Erg jammer dat het zo lang heeft geduurd voor Canon dat ook geimplementeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@Danjel: Ik zie dat je de foto hebt geexporteerd met LR 3.3. Google even op 'spot removal tool'. Dan snap je meteen wat ik zelf anders zou hebben gedaan, voordat ik de foto hier zou posten.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF

ALF

@ wilmundo : geniale opmerking. Ik zelf doe dit echter altijd in Photoshop, werkt net wat beter persoonlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

@Ghost Dog & @LinkinTED Het gevoel dat de foto scheef staat heb ik eigenlijk niet. Wel staat de machine inderdaad scheef, maar dat is zoals de werkelijkheid is. Zal er eens mee gaan spelen, door verder te croppen en dan nog beetje bij te draaien.

@Deathchant Eigenlijk is het ook een snapshot, maar vond hem zelf eigenlijk achteraf best goed gelukt. Ik had de dag voordat ik deze foto had genomen, net een nieuwe lens op gehaald. Deze had ik toevallig bij mij toen ik op het station in Meppel stond te wachten op de trein. Toen dit apparaat voorbij kwam en even verder op bleef stil staan en ik nog wel even tijd had voor dat mijn trein kwam ben ik beetje aan het experimenteren geslagen met mijn nieuwe lens. De reden dat ik hem hier post is gewoon wat ervaring op te doen, en met de feedback die ik hier krijg mijn lessen te leren.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@neevedr, deze is wel heel apart, de onscherpe put vind ik niets en die stang boven zou weg moeten, nu is die te onrustig. Wel orgineel bedacht met die lichtjes want die rondjs zien er niet slecht uit maar zou een andere/betere toepassing bedenken.
@ User88, interessante plaat met een goede compo. Misschien hoek van de muur weglaten zodat die nog wat rustiger wordt.
@ Muthas, ik had meer ingezoomed/gecropped op die waterplons want die is zeker aardig gelukt
@ Bright, hij is niet recht en vind er ook weinig aan. Misschien wel wat voor de treinliefhebbers

Point du Normandie:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5094/5511431063_5060355642_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

apojapo: Vette foto! Wel zie ik een heleboel ruis.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
Erg mooie plaat die laatste!
Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)