Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.934 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
@Zandpad:
Vind het donkere uit de foto leuk. Alleen de gezichtsuitdrukking had wat extremer of normaler gemogen het zit er nu zo tussen in. Wie weet was het mooi geweest als je een spotje van achteren erop had gezet.

@neevedr: Vind het nu lastig om te zien waar ik naar kijk. Het lijkt wel een in elkaar gephotoshopt plaatje.

@User88:
Spannede compositie. De zwart wit omzetting doet het goed. Vooral omdat de kamer zo goed als wit is en de personen zwart. Vind het een kuntzinnige leuke foto om naar te kijken. :)

@Muthas:
Een mooie foto van een druppel in een waterkom. Mooie vorm en kleur. Verder niet zoveel op aan te merken. Redelijk standaard.

@Bright010957392840699235 (waarom die getallen xD)
Lijkt scheef te staan maar komt waarschijnlijk door het spoor. Beetje krap aan de bovenkant. Vind het ook niet zo'n boeiende compositie. Er gebeurd gewoon niet zoveel.

@Danjel:
Beetje professioneel snapshot gehalte. Verder zijn er al genoeg goede tips gegeven en kan ik niets anders bedenken als, gewoon nog een keer doen.

@apojapo1:
Mooie compositie. Mooie dieptewerking. Beetje grof, lijkt een gecropte versie. Wellicht nog net wat aan de linkerkant eraf halen zodat die halve lantaarnpaal eraf is.

Ben de laatste tijd bezig geweest met timlapse projectjes en nu is het de afgelopen dagen mooi weer geweest en dan krijg je zulke mooie kleurgradaties in de lucht. Die heb ik nu geprobeerd vast te leggen in dit vierluik. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Vergeet niet om een grotere versie te bekijken.
Edit: Het filmpje is hier te bekijken. De foto's heb ik nog wat gecropt en bewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5215/5512872604_997e4a9e97_z.jpg
zonsondergang tjeukemeer vierluik-1 by walletje-w, on Flickr

Groot formaat

[ Voor 6% gewijzigd door walletje-w op 09-03-2011 20:23 . Reden: filmpje toegevoegd, grote foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

@apojapo1 Mooie plaat. Mooi formaat, ook de richting van pijler van de brug, geeft mooie hoogte aan de plaat.

@walletje-w Erg mooie kleuren. Vooral links onder. Heerlijke plaat om naar te kijken.

Heb gister nog even eindje gewandeld, en zag een voorzichtig begin van de lente.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5056/5512753677_f203682333_z.jpg
Begin van de lente by JordyOnrust, on Flickr

Na onderstaand advies nieuwe crop gemaakt. Oude plaat hieronder via de link.
Oude crop

[ Voor 13% gewijzigd door JordyOnrust op 10-03-2011 11:05 . Reden: Nieuwe crop ]

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Bright010957 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:55:
@apojapo1 Mooie plaat. Mooi formaat, ook de richting van pijler van de brug, geeft mooie hoogte aan de plaat.

@walletje-w Erg mooie kleuren. Vooral links onder. Heerlijke plaat om naar te kijken.

Heb gister nog even eindje gewandeld, en zag een voorzichtig begin van de lente.

[afbeelding]
Begin van de lente by JordyOnrust, on Flickr
Volgens mij zitten wij bij elkaar op school, is het niet?

Wat betreft je foto, een voorzichtig begin van de lente kun je op een manier uitbeelden die meer aanspreekt denk ik. Hier zit, wat mij betreft, niet voldoende creativiteit en prikkeling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 14:12
@muthas. Het is zoals je zelf zegt niet origineel, maar ik vind hem wel heel mooi gelukt.
@Bright010957: Mij doet het weinig. Scheef zoals al aangegeven. Verder kan ik er ook weinig van maken
@Danjel: Ik vind je portretten op flickr ook beter. Dit is wel erg frontaal en is in mijn ogen ook niet meer dan een probeersel.
@apojapo1: Tof, echt super gaaf. Mooie kleuren en de voorgrond maakt de foto zoveel krachtiger.
Walletje-w: ik weet niet of ik hier voor een vierluik gegaan was. De kleuren van de foto links onder zijn wel erg nice!
@Bright010957: ik had een iets kleiner diafragma genomen zodat de tak ook scherp was. Ook zou ik iets van de bovenkant afhalen waardoor je weer richting de 2:3 verhouding gaat.

Over mijn vorige foto: Ik heb jullie adviezen opgevolgd en de dingetjes aan de rechterkant weggepoetst: klik

Verder nog een nieuwe foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5293/5513154062_d79800a2c1_z.jpg
Movin' space by RVeenvliet, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:59
@ Walletje-w
Prachtig. Vooral al dat water. Prachtig.
@Bright010957
Mooie warme kleuren.
@User88
Leuke concept.

Hier komt die van mij. De laatste tijd geen tijd gehad om met de camera te spelen. Heb al een tijdje een mooie Sigma 50MM en net beetje mee gespeeld :*)

Ik krijg hem niet scherp geüpload hier op Tweakers maar als op de link klikt dan zie je hem beter.

http://www.plaatjesupload.../03/09/1299690746-610.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/03/09/1299690746-610.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Hamed op 09-03-2011 22:44 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyOnrust
  • Laatst online: 10-07 13:02

JordyOnrust

Leef om te leven.

@User88 Heb nieuwe crop geplaatst. Klik
Weet niet goed wat ik met jou foto moet :P. Vind de bewerkte versie van jou vorige foto mooier zo, maar deze nieuwe foto kan ik niet goed plaatsen. Ik blijf wel naar deze plaat kijken dus dat is wel positief, probeer steeds op nieuw te kijken wat er nou eigenlijk te zien is.

@Hamed Jammer dat ik extreem allergisch ben voor katten anders had ik hem vast kunnen waarderen. :P

[ Voor 0% gewijzigd door JordyOnrust op 10-03-2011 11:06 . Reden: Typo ]

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ walletje, heel mooi zeg! enige wat stoort is de schaduw van de 2de paal van rechts die bijna overloopt naar beneden toe. Hoeveel tijd zat daar nou tussen?
@ Bright, mooi dat die begonnen is, de zon is er al en nu de warmte nog :)
@ User, apart, eigenlijk zou je hem zo moeten maken dat het net lijkt alsof ze in de lucht zweven. Dus geen reflectes en kreukels. Aangepaste versie duidelijk beter.
@ Hamed, mooi, technisch heel goed.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Zelf weet ik het nog niet zo goed namelijk. Een paar storende bussen heb ik weggepoetst. Heb bewust de rechterkant wat krap afgesneden zodat de aandacht naar de mannetjes gaat.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5172/5514408703_3c5161ea42_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Het is dat je vertelt dat er mannetjes zijn waar de aandacht naar toe moet, maar anders had ik ze niet gezien.
Mijn aandacht word getrokken door die UFO.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:56:
@ Hamed, mooi, technisch heel goed.
Ben wel benieuwd waarom je een foto met het onderwerp in het midden en geen dieptewerking technisch heel goed noemt? :) Wil overigens niet impliceren dat dit noodzakelijk voor een technisch goede foto, maar in dit geval vind ik het niet bepaald 'technisch heel goed'.

Verder vind ik jouw vorige plaat supervet. Combinatie van techniek & natuur is gewoon heel goed. Je tweede foto is wat minder, het gat in de hemel stoort een beetje, en de mannetjes zijn te klein om de aandacht te pakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Muthas op 10-03-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
Hamed: Je bent een stukje vergeten om te zetten naar zwart/wit.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hamed; had zelf de kat niet in het midden gezet. Of hij had recht in de lens moeten kijken. Verder leuk scherpte verloop.

@ Apojapo1; Ik had zelf die rechterkant er misschien aan vast gelaten. Die mannetjes links vallen totaal niet op. Concentreer je wat meer op het grotere geheel, het lijnenspel, kleur, contrast, etc. Dat kan dan een stuk interesantere plaat opleveren.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5140/5505675672_f27033e9de_z.jpg

Zelf ben ik erg tevreden over. Is een HDR shot van een van de piramides van Teotihuacan. Had geluk dat het keihard had geplenst en dat er nog wat plassen over waren smorgens vroeg. Je moet hem eigenlijk in het heel groot zien, hier een iets grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@Bright01957:
Vind het een beetje saai. Er gebeurt gewoon te weinig om de blik vast te houden.
User88:
Grappig gedaan.
Vind de vorige foto nog steeds geniaal. Nu zonder die dingetjes nog beter! Showcase waardig.
@Hamed:
Het is een foto van een poes. Sorry dit kun je over heel veel dingen zeggen maar de compositie is niet spannend, het onderwerp daagt niet uit. Hij is wel mooi scherp en de kleuren passen in zijn geheel goed bij elkaar. Het is lastig uit te leggen wanneer een foto aantrekkelijk wordt om naar te kijken maar bij deze vind ik het een plaatje van een poes en blader ik weer verder door het forum. Stel dat de poes gefocust is op een balletje wat wegrolt dan zou je die kunnen combineren om zo tot een spannedere compositie/onderwerp te komen.
@apojapo1:
Er zat ongeveer 20 minuten tussen de eerste en laatste foto. Misschien nog wel minder.
Over jou foto: Bij mij vallen die personen wel gelijk op links onderin en ik vind het contrast prachtig. Die grote kerk met die kleine personen. Dan ook nog dat goddelijke licht boven die kerk, dit zou zo een ansichtkaart kunnen zijn om daar te verkopen. Wellicht had de kerk zelf dan nog wat scherper moeten zijn, dat kan ik nu slecht beoordelen. (ja ik zie dit als goddelijk licht, gewoon omdat het zo boven een kerk is, fantasie moet je ook gebruiken :9 )
@Mikazoid: Prachtig!. Alleen balen van die ballon zeg! Dat hij niet 2 keer weerspiegeld is! Anders zou je naar mijn mening een perfecte foto hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ohja, goed dat je het zegt. Nou zie ik eigenlijk wel een weerspiegeling van de ballon alleen het gras verdoezelt het een beetje. Eens kijken of ik daar nog wat aan kan shoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
walletje-w schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:29:
@Mikazoid: Prachtig!. Alleen balen van die ballon zeg! Dat hij niet 2 keer weerspiegeld is! Anders zou je naar mijn mening een perfecte foto hebben!
Volgens mij zie je die ballon wel in het water weerspiegeld, net boven/in de oeverbegroeiing.
Ik vind de balon een storend element, omdat hij te klein is. 5 of 10 maal groter, dan zou de ballon een rol spelen in de foto. Nu zou ik hem wegshoppen, als storend vlekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Toff schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:20:
[...]

Volgens mij zie je die ballon wel in het water weerspiegeld, net boven/in de oeverbegroeiing.
Ik vind de balon een storend element, omdat hij te klein is. 5 of 10 maal groter, dan zou de ballon een rol spelen in de foto. Nu zou ik hem wegshoppen, als storend vlekje.
Ben ik niet met je eens. Door die kleine ballon wordt de piramide vele malen groter. Ik denk dat het juist iets toevoegt waardoor de plaat leuker wordt om te bekijken.

Ik denk dat het misschien met photoshop nog wel te doen is ook, succes!
Edit: Mooie HDR trouwens! Dit is waar HDR in mijn ogen voor bedoeld is

[ Voor 5% gewijzigd door walletje-w op 10-03-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

@walletje, ben ik ook niet helemaal met je eens, want de ballon kan wel nog veel verder vliegen...

Ik ben het met Toff eens, past niet in de sfeer van de plaat.

Verder een hele mooi HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:56:
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Zelf weet ik het nog niet zo goed namelijk. Een paar storende bussen heb ik weggepoetst. Heb bewust de rechterkant wat krap afgesneden zodat de aandacht naar de mannetjes gaat.

[afbeelding]
Waar is dat?

Ik vind overigens die mannetjes wel mooi. Je ziet ze in eerste instantie niet, maar als je ze dan toch ziet geeft het nog net iets lekkerder de gigantische schaal van het geheel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

volgens mij typisch gevalletje van http://maps.google.be/map...e,+Frankrijk&z=13&iwloc=A

* D-rez vraagt zich af waarom link niet werkt als ie em tussen URL codes zet

[ Voor 67% gewijzigd door D-rez op 11-03-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
@apojapo erg mooie foto van die brug, ben ik van de zomer ook over heen gereden, leuk hoor.
@User888 Hoe heb je dat precies gedaan? Alleen jammer dat het gezicht van het rechtse dame door de achtergrond weg valt. Verder vind ik het een erg geslaagde foto.
@Hamed Mooi, maar als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven, jammer dat niet heel z'n kopje scherp is.
@Mikazoid Erg mooie foto, maar zoals anderen ook al zeiden, wegpoetsen die ballon.

Probeerseltje die ik gemaakt heb tijdens wandeling met m'n (toen) nieuwe camera.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4145/5434778788_3f57b5c8ff.jpg
IMG_0101 by Navlim, on Flickr

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:05
@Mikazoid:
Heel nette positionering van de reflectie tussen de graspollen. Dit geeft een mooi kader aan de weerspiegelde piramide. Ik vind persoonlijk de luchtballon ook afleiden van het eigenlijke onderwerp.
(Zo mooi was de piramide niet toen ik hem beklom :)
@navlim
De verschillende schakeringen bruin zijn erg goed. Maar verder vind ik de compositie niet zo uitdagend. Wellicht de grote rietpluim wat meer uit het midden plaatsen, en de lijnen die de wegwaaiende bladeren geven wat meer "ruimte" geven aan de rechterkant.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, das de kunst hé, het er mooier uit laten zien dan het werkelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:42:
volgens mij typisch gevalletje van http://maps.google.be/map...e,+Frankrijk&z=13&iwloc=A

* D-rez vraagt zich af waarom link niet werkt als ie em tussen URL codes zet
Ah, okay. Het leek even verdacht veel op een kloostereiland in Italië (Ischia), maar dat blijkt toch net anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de commentaren. Probleem is dat ik aan de verkeerde kant stond toen het licht beter werd. Een echt goede plaat heb ik dus helaas niet.

@ Navlim en Mikazoid, mooi hoor, bij die van Mikazoid had ik wel de piramide iets lichter willen hebben hoewel die in het groot daar minder last van heeft.

St Mont Michel dus: (de dijk wordt weer weggehaald ivm verzanding die het veroorzaakt)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5132/5519636882_ba51f4c8ab_z.jpg
En nog eentje van Point du Normandie, ISO stond op 250 maar nu veel te veel ruis. Ik ben er dus achter dat mijn camera de ene keer wel en de andere keer weer geen problemen heeft met wat hogere iso-waarden
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5256/5518984237_9405e33f07_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:14
@Bright010957:
Fijne achtergrond, maar jammer dat de tak bewogen is, daarnaast vind ik hem vrij saai.

@User88:
Aparte plaat, al is het me niet geheel duidelijk wat je er mee bedoelt, en is het lastig om hem voor mij te beoordelen!
Valt me wel op dat het hoofd van het bovenste meisje totaal niet scherp is

@Hamed:
Altijd leuk katten, mooie foto goed scherp, fijne achtergrond, echter vind ik hem kwa kleuren wel saai!
Rechts bij het oog lijk de kleur ook apart..

@apojapo1:
Mis teveel scherpte om de plaat boeiend te maken, daarnaast vind ik het licht ook storend
Links heb je ruimte over terwijl je rechts half hebt afgezaagd.

@Mikazoid: Netjes lekker plaat, enigste kleinigheidje was misschien die luchtballon rechts

@navlim: plaat doet me niks 1 uit 100, nergens een pluspunt..
Leuk probeersel, volgende keer wat boeiender onderwerp?

@apojapo1: Je mag maar 1 foto posten ;)
Bovenste plaat is leuk had van mij iets feller in kleuren mogen worden na bewerkt en bus er uit.

2de foto vind ik echt mooie plaat, wss moest je om de mist veel zwarting gebruiken om de brug duidelijker te krijgen..
Jammer want de boven einde van de stengels zijn nu compleet zwart, en dat stoort..
Voor de rest vind ik het echt een mooie foto!

Dan nu mijn eigen:
Vond het een leuke foto sprong er lekker uit, zeker het oogcontact vind ik bijzonder, aangezien het wel echte wilde kippen waren die ook nog redelijk konden vliegen!

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/7595/maarti.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

@practics: Opzich leuke plaat, echter lijkt het erop dat hij niet helemaal scherp of bewogen is en mijn ogen worden eigenlijk ook wel iets naar de achtergrond getrokken, naar de lichte plekken linksboven misschien dat die nog wat donkerder kan maken zodat ze minder opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Practics schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 00:45:
Vond het een leuke foto sprong er lekker uit, zeker het oogcontact vind ik bijzonder, aangezien het wel echte wilde kippen waren die ook nog redelijk konden vliegen!
Oogcontact met een kip? Ik zie het niet op je foto, maar ik verwacht het ook niet te zien, want een kip heeft daar de hersens niet voor, volgens mij. Verder mis ik ook een stukje "echte" scherpte en ik vind het jammer dat ik maar een halve kip zie. Een halve kip is nooit weg, maar dan wel op mijn bord graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 03:19:
en ik vind het jammer dat ik maar een halve kip zie. Een halve kip is nooit weg, maar dan wel op mijn bord graag. ;)
Ik vind het qua vlakverdeling wel goed werken eigenlijk, als je even iets verder kijkt dan het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 09:50
@User88, Jammer dat de gezichten zo wegvallen in het plastic! Standpunt is wel erg grappig!

@Hamed, De scherptediepte is zo klein dat haar linkeroog al weer buiten de dof valt. Had van mij wel iets groter gemogen.

@Apojapo1, bekend stadje! Helaas valt de torenspits in de overbelichting van de zon. Als je dan toch de aandacht naar de mannetjes wil, moet je hem wat verder croppen voor mijn gevoel. Nu stoort het heel erg dat er een klein stukje mist.

@Mikazoid, Goed uitgevoerde HDR, zie zo even snel geen foutjes. Leuk ook die luchtballon!

@Navlim, met Zartos, maar de kleur iets boosten mag wel.

@Practics, Bokeh is een beetje onrustig. Rood had iets feller gemogen van mij, de veren zijn prachtig!

Eindopdracht voor mijn module Digital Workflow:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5179/5533083384_61a40e992d_z.jpg
Door de bomen het bos niet meer zien! by Zandpad, on Flickr

(De extra ruimte is om het formaat goed te krijgen voor de afdruk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:07
@Zandpad: Cool, weer eens wat anders :-) Verder niet heel veel op aan te merken.
@Practics: Onderwerp niet te centraal, maakt de foto wel leuker. Wel mis ik wat scherpte en contrast.
@Apojapo: Nr 2 is heel gaaf, mooie compositie. Ben ook wel benieuwd hoe dit eruit zou hebben gezien met een strak blauwe lucht.

Vanmiddag naar Scheveningen geweest:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5139/5539509859_0362823d72_z.jpg
Reflection by tomroeleveld, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door tommyz op 19-03-2011 17:17 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kleuren, contrast en reflecties zijn mooi. Paar verbeterpunten:
- horizon is net niet helemaal recht
- het stukje "schuim" linksonder
- de ietwat loze ruimte links (aantal stappen naar links, camera iets gedraaid naar rechts had beter uitgepakt denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Mooie kleurtjes inderdaad. Naar mijn idee maakt een crop waarbij je links en onder er wat af haalt de plaat wat krachtiger. Nu oogt alles nogal in verte.

@Zandpad: ik vind het een leuk idee, maar het is een klein beetje slordig uitgevoerd en verder vind ik de combinatie van Nederlandse woordjes en de verschillende varianten op *ik hou van jou* wat verwarrend. Had het bij één van de twee gelaten.

[ Voor 44% gewijzigd door Muthas op 19-03-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@navlim, net iets te onscherp naar mijn mening..

@apajapo, prima compositie maar de foto's ogen wat flets...

@zandpad, totaal wat anders als je hier normaal voorbij ziet komen.. Beetje lastig om commentaar op te geven.

@tommyz, uitstekende kleuren.. zoals degene voor mij ook al zeiden misschien iets krapper croppen (misschien zelfs een andere verhouding??)

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:22
@ Practics: Het lijkt alsof de veren licht onscherp zijn (dit kan ook door detailverlies in de resize komen?). De bokeh vind ik juist prettig. Het geeft leven aan de omgeving ipv een dode studio-achtergrond na te streven.

@ Tommyz: Het schuim linksonder is inderdaad een beetje storend, maar qua compositie oogt hij heel lekker.

Een eerste inbreng van mijn kant. Ik ben me ervan bewust dat het oor aan de rechterkant overbelicht is (door direct invallend zonlicht).

Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/84x2Ili/_MG_2125.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Je hebt je diafragma iets te wijd open gezet vind ik. Ik mis scherpte in de linkeroog en rond z'n snuit.

Edit: in je EXIF zie ik dat je shutter priority gebruikt, terwijl je in deze situatie veel beter aperture priority kunt gebruiken. Dan had je een kleiner diafragma kunnen nemen (dan je huidige f/1.8). Er was nog makkelijk speling in je sluitertijd (1/400e seconde) en je ISO (200) om deze kleinere diafragma te compenseren.

[ Voor 67% gewijzigd door Nordlys op 20-03-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@Tommyz: Schitterende foto, de pier staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar deze is erg netjes uitgevoerd! Wat voor filters heb je hiervoor gebruikt?
@Mickyhendrix: Inderdaad een iets kleiner diafragma nemen volgende keer. Wel een leuke kat ;)

Deze heb ik net geschoten, ben er zelf wel tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5133/5543359790_65d930b1a8_z.jpg
Hello Spring! by Johannesvg, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanx voor de commentaren.
@Jo-hannes: deze is geschoten met een B+W ND110 filter en een sluitertijd van +/- 22 seconden. Verder niet veel aan nabewerkt.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

@tommyz: erg fraai.
@MickyHendrix: Kat heeft mooie pose, wel iets teveel omscherpte en uitgebeten wit, maar dat heb je snel.
@Jo-hannes: Fraaie kleuren, mooie compositie, lekkere bokeh.

Wandelen in bronbeek:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~speed32/fotos/arnhem2/photos/images/D7K_1091-s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

@tommyz: Mooie plaat. Ik ben het wel eens met het commentaar van jvdgeest.

@MickyHendrix: Te veel onscherpte, en ik vind het fel verlichte stuk erg storen.

@Jo-Hannes: Goede bokeh. Ik had net iets meer van de meeldraden wilen zien, dus misschien van een iets hoger standpunt.

@Sponz: Bij een vlakverdeling als dit is het erg belangrijk dat alles recht staat, en mooi in het midden ligt, tenzij je daar bewust niet voor kiest. De foto staat nu opvallend scheef, en je had net een stapje naar links moeten doen, zodat de deur precies in het midden valt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvdgeest schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:00:
Je hebt je diafragma iets te wijd open gezet vind ik. Ik mis scherpte in de linkeroog en rond z'n snuit.

Edit: in je EXIF zie ik dat je shutter priority gebruikt, terwijl je in deze situatie veel beter aperture priority kunt gebruiken. Dan had je een kleiner diafragma kunnen nemen (dan je huidige f/1.8). Er was nog makkelijk speling in je sluitertijd (1/400e seconde) en je ISO (200) om deze kleinere diafragma te compenseren.
Ik vind het een heel goed shot, mankeert niets aan. Ik denk dat het iets persoonlijks is maar ik vind het juist wel mooi dat er minder dof in zit en het rechter oog scherper is dan de linker. Dat overbelichte geeft hier wel wat extra's ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:41
@Jo-Hannes: Lekker voorjaarsgevoel in deze foto!
@Sponz: Net niet helemaal recht. De onderste lijn in het grind loopt netjes recht maar vanwege de hoek is de bovenkant nu scheef. Mocht je in de buurt wonen zou je later in het voorjaar nog een poging kunnen doen als de klimplanten weer groen/in bloei zijn. Volgens mij geeft dat een erg mooi sfeertje.

Ik heb van het weekend een poging gedaan om de 'ontdooiende' lente in beeld te krijgen. Helaas was de achtergrond nogal dor en kaal waardoor het bruin is geworden..

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5139/5539295059_b060805153_z.jpg
19032011-19032011-IMG_9242 by wilcovanderveer, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

@wvdveer: mooie foto! Achtergrond is inderdaad wat saai; ik denk dat het helpt als je een stuk cropt.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:12
Deze heb ik net geschoten, ben er zelf wel tevreden mee.

[afbeelding]
Hello Spring! by Johannesvg, on Flickr
[/quote]

Kun je deze misschien in high-res uploaden:$? Zou je me heel blij mee maken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Laatst online: 13:49
@Mickyhendrix: Persoonlijk zou ik voor een iets grotere dof gaan.
@Jo-hannes: Mooie lente foto.
@Sponz: De vlakken komen niet lekker overeen.
@wvdveer: mooie foto! jammer van de kleurloze achtergrond. de reflectie in de druppel is erg mooi.
Na een paar weken klussen toch de camera maar weer eens gepakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5053/5539796579_c0f2424624_d.jpg

Eigen commentaar:
1]. vlakken lopen niet lekker. had eigenlijk iets meer naar recht gemoeten maar dan stond de zon er recht in.
2]. niet slecht voor de eerste buiten hdr van het jaar. nog even oefenen en misschien wordt het dit jaar nog wat.
3]. misschien moet de zon er nog uitgesneden worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Jewest op 23-03-2011 10:21 . Reden: vergeten commentaar ]

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zandpad schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:59:

[afbeelding]

Ik vind dit geen foto eigenlijk, het had net zo goed een scan kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
@Jewest Leuke lente HDR, maar ik vind het pad iets te centraal. De zon zou ik zeker niet wegsnijden, want hij voegt veel toe (lijkt met een saaie plaat zonder), wel zou ik onderaan het randje van het pad wegsnijden zodat je foto geen scheef gevoel meer heeft (of misschien is de foto wel scheef .. kan ik zo snel niet zien).

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:41
@Jewest; de foto lijkt inderdaad iets scheef te staan, ook bij de huizen achter het slootje.

@Eelke; Ik heb nog een poging gedaan tot croppen maar dan wordt het een hele centrale compositie. Volgende keer maar proberen om een iets groenere achtergrond te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:01:
[...]
Er valt vaak te twisten over wat een goede foto is, maar van alle voorbeelden denk ik dat dit idd het minst met fotografie te maken heeft en het puur registreren is van geschreven tekst. Zoals ik dat weleens doe met een afbeelding uit een boek als ik zo snel geen scanner heb.. dus idd... scannen. Het zou een beetje misplaatst staan in een fotografie portfolio.

Ik hoop eigenlijk nog wel dat ie 't 'zelf' geschreven heeft...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 09:50
Hahn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:01:
[...]
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:03:
[...]

Er valt vaak te twisten over wat een goede foto is, maar van alle voorbeelden denk ik dat dit idd het minst met fotografie te maken heeft en het puur registreren is van geschreven tekst. Zoals ik dat weleens doe met een afbeelding uit een boek als ik zo snel geen scanner heb.. dus idd... scannen. Het zou een beetje misplaatst staan in een fotografie portfolio.

Ik hoop eigenlijk nog wel dat ie 't 'zelf' geschreven heeft...
Klopt, dat was ook de gok die ik nam voor de opdracht. Fototechnisch is het niet een hoogstandje. Maar het voldeed aan de opdracht. Uiteraard heb ik dit met potlood en viltstift zelf getekend op een A3 tekenvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:24
Zandpad schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:59:
@User88, Jammer dat de gezichten zo wegvallen in het plastic! Standpunt is wel erg grappig!

@Hamed, De scherptediepte is zo klein dat haar linkeroog al weer buiten de dof valt. Had van mij wel iets groter gemogen.

@Apojapo1, bekend stadje! Helaas valt de torenspits in de overbelichting van de zon. Als je dan toch de aandacht naar de mannetjes wil, moet je hem wat verder croppen voor mijn gevoel. Nu stoort het heel erg dat er een klein stukje mist.

@Mikazoid, Goed uitgevoerde HDR, zie zo even snel geen foutjes. Leuk ook die luchtballon!

@Navlim, met Zartos, maar de kleur iets boosten mag wel.

@Practics, Bokeh is een beetje onrustig. Rood had iets feller gemogen van mij, de veren zijn prachtig!

[afbeelding]

er was ook altijd een site waar je zoiets kon doen, denk daar nu opeens aan, maar kan de naam niet meer herinneren, iemand misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

GeertH schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:22:
Kun je deze misschien in high-res uploaden:$? Zou je me heel blij mee maken! _/-\o_
Natuurlijk! Bij deze!

Wat wil je ermee doen?

[ Voor 58% gewijzigd door Bio op 24-03-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jewest Dope, maar jammer van die flare in de middelste boom. Hij staat volgens mij ook net niet recht, maar dat kan ook door het perspectief komen. Dat stoort net.

Ik zie ook wat katten voorbij komen, dus ik denk ik gooi deze er maar eens door, ben benieuwd of men benieuwd is naar meer van dit modelletje ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5217/5523481579_8d22b54e05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:12
Jo-hannes schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:40:
[...]

Natuurlijk! Bij deze!

Wat wil je ermee doen?
Instellen als achtergrond, ga hem verder niet uploaden op internet.
doe ik dit wel doe ik dat altijd in overleg met jou!
Hartelijk bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Laatst online: 22:12

mvh

State Governor

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:49:
@jewest Dope, maar jammer van die flare in de middelste boom. Hij staat volgens mij ook net niet recht, maar dat kan ook door het perspectief komen. Dat stoort net.

Ik zie ook wat katten voorbij komen, dus ik denk ik gooi deze er maar eens door, ben benieuwd of men benieuwd is naar meer van dit modelletje ;)
[afbeelding]
Een bijzonder model in ieder geval. Op deze monitor kan ik niet heel veel van je kleuren zeggen, maar hij zit er heerlijk als een koning bij op die rode stoel. Je ziet zo wie de baas is in huis :). Wat ik storend vind is de achtergrond, en dan met name het fotolijstje. Verder zijn de schaduwen wat hard, ik neem aan dat hij ingeflitst is? Je zou een indirecte flits kunnen proberen.

offtopic:
Je weet dat Flickr BBcode beschikbaar heeft onder de knop Share This? Je krijgt dan meteen een link naar de pagina ;)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bouncing_tom Wat bij deze foto ook nog mooier had geweest is dat de kat richting de camera kijkt. In ieder geval ik vind de richting waar die nu heen kijkt wat raar. Maar ja dat is natuurlijk altijd moeilijk met huisdieren en andere dieren.

Zelf ben ik het weekend naar Burgers Zoo geweest en dit is er 1 van die ik gemaakt heb. Op mijn Flickr staan er nog wel wat meer. Zelf vond ik het jammer dat de scherpte van het Stokstaatje niet helemaal goed is als je de full size bekijkt. Maar overal ben ik er tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5133/5550723231_ed8cde4166.jpg
Meerkat on Watch, Burgers Zoo (NL) by Pasqual Demmenie, on Flickr

Dan nog een tweede deze vond ik gewoon meesterlijk hoe die beesten erbij zatten en van de zon aan het genieten waren. Helaas was ik niet de enige en was het behoorlijk druk. Dit heb ik er van kunnen maken. Helaas mist ie onderin wat en had ie iets ruimer mogen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5131/5551289328_bce38ae369.jpg
Sunbadding Ring-tailed Lemur, Burgers Zoo (NL) by Pasqual Demmenie, on Flickr

(Edit my bad niet goed gelezen dat er maar 1 gepost mocht worden. Volgende keer beter :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deblaauwn schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:07:
[...]

Een bijzonder model in ieder geval. Op deze monitor kan ik niet heel veel van je kleuren zeggen, maar hij zit er heerlijk als een koning bij op die rode stoel. Je ziet zo wie de baas is in huis :). Wat ik storend vind is de achtergrond, en dan met name het fotolijstje. Verder zijn de schaduwen wat hard, ik neem aan dat hij ingeflitst is? Je zou een indirecte flits kunnen proberen.

offtopic:
Je weet dat Flickr BBcode beschikbaar heeft onder de knop Share This? Je krijgt dan meteen een link naar de pagina ;)
Ik vind het idee heel tof en de kleurcontrasten mooi maarrr... Het contrast van zwart op rood.. Ik mis iets dat naar voren komt. Heb je toevallig ook een witte kat. :p

Of pasquat zn stokstaartje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Mikazoid
Prachtige plek en een geniale reflectie, een erg mooie foto! Ik had persoonlijk de ballon weg gehaald, deze is echt te klein in het geheel om iets toe te voegen.
@navlim
Helaas niet erg bijzonder door het onderwerp. Ik vind wel de kleuren erg fijn.
@apojapo1
Ik zal alleen op de eerste foto commentaar geven, aangezien dat de bedoeling is van dit topic. Ik mis echt scherpte en de bus rechts past natuurlijk niet binnen het plaatje. Wel een fantastische plek!
@Practics
Sorry maar deze mist echt scherpte, over je instellingen vallen geen opmerkingen te geven maar je had gewoon wat te weinig licht tot je beschikking.
@Zandpad
Tja wat moet je hier nu op zeggen. Fotografisch valt er geen commentaar op te geven, wel een leuk grafisch plaatje.
@tommyz
Net iets teveel loze ruimte links maar verder wel een prima foto. Wel is het het soort foto wat zo'n beetje iedereen heeft gemaakt, de plek is niet erg origineel natuurlijk.
@MickyHendrix
De meeste tips zijn al gegeven denk ik. Nouja de volgende keer dus je diafragma wat meer dicht draaien en gewoon de ISO wat omhoog gooien. Ook is het licht niet ideaal natuurlijk.
@Jo-hannes
Keurige plaat! Een mooie bokeh en fijne compositie. Als ik dan wat moet zeuren dan had ik het diafragma nog wat dicht gedraaid.
@Sponz
De kracht van zo'n soort foto ligt hem in de symmetrie. Die is niet volledig aanwezig en staat hier en daar wat scheef, zelf op zo'n manier dat ik het vind storen. Ik zou de foto nog eens opnieuw maken en echt recht ervoor gaan staan.
@wvdveer
Op zich een mooie foto maar wel erg veel saaie achtergrond. Ik zou nog een stukje croppen en de kleuren misschien nog iets aanzetten. Ook is het jammer dat het takje niet helemaal scherp is en buiten de dof valt. Zelf had ik waarschijnlijk zo'n onderwerp diagonaal door het beeld laten lopen.
@Jewest
Ik weet niet of HDR hier wel zo mooi vind. Natuurlijk heb je nu een prima belichte foto maar soms is het niet erg als er delen van de foto dichtlopen, detail verdwijnt en onderbelicht zijn. Het had in ieder geval veel meer sfeer gegeven. Ook mis ik een echt onderwerp, je moet het hebben van het licht want verder is er niet veel bijzonders te zien.
@bouncing_tom
Inderdaad wat harde schaduwen en het fotolijstje is storend. Maar toch vind ik het een fijne foto, vooral door de bewerking, het rood knalt lekker van het scherm af en door het selectieve kleurgebruik springen de stoel en de kat er lekker uit.
@Pasquald
Het is solo testcase dus de bedoeling dat je maar 1 foto post. Van de eerste vind ik het licht wat hard en de bokeh wat onrustig. Bij de tweede is de pose geniaal maar wel jammer dat hij er niet helemaal op staat, onderin is het wat te krap. Of wat meer close-up of hem er helemaal op zetten, het hangt er nu tussenin.

Zo na dit hele verhaal dan maar een foto van mezelf posten:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5212/5414875967_55224c8cf0_z.jpg
Walking the dog by Peter Gol, on Flickr

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Laatst online: 17-10-2023
@Mickyhendrix - mooi beestje, maar zoals eerder gezegd te weinig scherpte. Of hij had compleet scherp moeten zijn op z'n oog
@jo-hannes - fraai plaatje, weinig op aan te merken!
@Sponz - ik weet 't niet zo goed, het is het net niet. Hij zou compleet strak moeten zijn wil dit goed naar voren komen, maar volgensmij stond jij er schuin voor, te zien aan de bovenste lijn die schuin loopt tov andere lijnen.
@wvdveer - erg mooi! Minimalistisch maar dat past goed in dit shot, zo gaat alle aandacht naar de knop, de druppel en wat daar allemaal in te zien is.
@Jewest - ik weet 't niet zo goed bij deze. Ik ben sowieso geen fan van HDR foto's van groen landschap. Ook de dingen die je zelf al aangaf storen.
@bouncing-tom - Hah wat is die kat een baas! leuke foto, jammer dat we geen oogcontact met de kat hebben. Zou hier nog wel wat meer pogingen van willen zien.
@pasquald - leuke foto's, beiden netjes gekaderd en goed scherp.
@Amstel76 - Ook weer mooi, erg rustiek beeldje, ik krijg er zin van om naar buiten te gaan. zou ook op print niet misstaan denk ik! Tof trouwens dat je iedereen zo een uitgebreid commentaar geeft. Dat van mij voelt nu een beetje kort door de bocht ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5149/5564830823_d64351cde8_z.jpg
Untitled by ardenswayoflife, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
@Nedra, Leuke hondenfoto mete zonnig sfeertje.
@Amstel75, geweldig silhouette, misschien ietsje van boven en rechts af.
@Pasquald, misschien kwamen het stokstaartje en de Lemur beter tot hun recht in het dieren topic.

Zelf vind ik de flare in het midden iets te aanwezig, maar dit zie je niet echt goed in het veld.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5189/5564969047_047031cfde_z.jpg
Grazing at dusk by renbull, on Flickr

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Amstel76 Cool, met name omdat die eenden precies hetzelfde vliegen, krijgt bijna het idee dat ze gecloned zijn, maar door de nek zie je dat ze toch anders zijn. Complimenten.

@Nedra Toning is erg lekker, als de hond (Ik wou zeggen wolf) aan iets van een spijkerbroek zou snuffelen zou het zo een reclame voor Levis of zo kunnen zijn. Zit één klein bokeh plekje in het meer, links op een derde van de plaat die ik nou zou weg shoppen.

@renbull Je zegt het zelf al, de flare, ik kan er verder weinig over zeggen. Ik had zelf misschien iets meer fill light gegeven om ook de donkere schapen iets meer op te laten vallen. Zeker links vallen die nu weg.

Ik zal trouwens ook ff wat context achter mijn foto geven, de kat is van een maat van me, ik had toevallig mn gear bij me omdat ik op weg was naar een feestje, en hij wilde met z'n telefoon een foto van die kat maken. Hij zegt, het beest is verre van fotogeniek. Met een paar biertjes op wordt je enthousiast, dus ff snel 5 minuten met die kat lopen klieren, en daar kwam deze shoot als resultaat uit. Hier zitten dus ook wat goeie oogcontact platen bij.

Ik ben vorige week ook even de modder in gedoken, met o.a. dit als resultaat. Ik vind hem zelf erg sterk, misschien met name wel omdat ie wat te scheef staat. De hele shoot staat op Flickr.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5173/5529540545_1e30fa79e8_z.jpg
Spring Up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Fijne kleuren bouncing_tom en Nedra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Laatst online: 08-09 20:24
@renbull: ik vind het landschap te donker, mss wat meer HDR toepassen?
@bouncing_tom: De prent bevalt me! Lekker frisse kleuren! En goed scherp, misschien wat minder bij mijn eigen prent:
Ik heb ook nog eens rondgelummeld in de tuin.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5060/5571015736_0a71d47f7a_z.jpg
DSC_0318 by freelh, on Flickr
Een tweede is beschikbaar op mijn Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@freelh het is iig duidelijk dat je een hele kleine scherptediepte wilde, maar denk dat je iets te ver bent door geslagen. Want je hebt zeker een scherp punt op het blad, maar had het groene topje waar het blad aan zit ook scherp geweest had ie beter geweest. Iets groter (.5 is vaak al genoeg) diafragma had misschien al gescheeld. Op welk diafragma is dit gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Volgens de exif-data via Flickr op f/5.6.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

First Post hier, hoop dat het goed gaat mbv Photobucket.

Van m'n ouders het verschil tussen recht en krom prima meegekregen.
De Nikon D90 i.c.m 18-105 op 58mm denkt daar in onderstaand geval anders over:

Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb224/Hank45/th_DSC_0142.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

UncleSammy: het is de bedoeling dat je feedback geeft op eigen en andermans werk ;) verder is een wat grotere plaat wellicht handiger.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@unclesammy: Wat is zo interessant aan de foto? Het gevoel dat jij misschien had komt niet helemaal over. De eletriciteits(denk ik)lijnen zijn te prominent in beeld en het standpunt is ook niet ideaal. Nu heb je zo'n rare verschuiving omdat je van onder kijkt.
@freelh: Mooie foto, wel een beetje centraal :)
@Bouncing_tom: Naar mijn idee had de verzadiging iets lager gemogen. Nu is het net allemaal overdone.
@renbull: Jammer van die flare inderdaad;o
@nedra: Heerlijke kleurtjes. Veel nabewerking aan te pas gekomen of rolde het er allemaal zo uit?:P
Doet me heel erg denken aan het begin van de lente, prachtig licht.

Voor het eerst in weken weer eens wat gedaan, als probeersel:
Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/2663/dsc034092.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

First Post mislukt.
Dank voor de adviezen en opbouwende kritiek.

Ken wel wat kunstenaars in A'dam..
Daar ga ik meer van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:45:
First Post mislukt.
Dank voor de adviezen en opbouwende kritiek.

Ken wel wat kunstenaars in A'dam..
Daar ga ik meer van leren.
Het is belangrijk om dit niet te zien als mislukt. Eerder als: veel nieuwe informatie om het de volgende keer beter te doen. Zonder ergens te beginnen kun je ook nooit beter worden.
Om dit als mislukt te zien zou echt zonde zijn. Maar blijf wel kritisch.

Ik ben ook begonnen met een foto en daar was geen positief woord over te zeggen, als ik die terug kijk dan snap ik dat helemaal! Maar als mislukt zie ik hem niet, toendertijd kon ik gewoon nog niet beter met de kennis en ervaring die ik toen had. :)

@Nedra:
Ik vind de kleuren een beetje vreemd, of ik het mooi vind of niet weet ik niet zo goed. Verder een leuke foto van je hond. Goed de scherpte op de hond en de onscherpe bomen erachter.
@Renbull: Er zit een flare in het midden van je foto, dat is jammer. Verder vind ik de foto nog wat druk. Ik zou me meer geconcentreerd hebben op de schaapjes + weiland + boom + zon. De compositie vind ik dus wat minder. De kleuren zijn lekker en de foto heeft nog wel een lekkere sfeer.
@Bouncing_tom:
Kleuren zijn uitdagend, het bevalt me wel. Compositie bevalt me ook en dat hij scheef staat voegt daar zeker iets aan toe. Scherptediepte ligt lekker.
@freelh:
Heerlijk. Ik vind hem prachtig. De scherptediepte kan ik heel erg waarderen en vind ik helemaal niet te klein. Lekker hoe die puntjes uit de achtergrond naar voren komen. Misschien had de compositie iets minder centraal kunnen zijn.
@Murkl:
Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Het heeft wel iets aparts. Je ziet verbanden als je er langer naar kijkt. (vol, half vol, leeg; rond, driehoek, 'vierkant') Apart.
@Tommyz:
Lekker! Wellicht was het mooi geweest als het kinnetje er helemaal op stond. Maar het kind kijkt lekker speels/uitdagend en de scherptediepte is goed. Of ik ook de zwart wit omzetting zou doen weet ik niet. Hangt denk ik af van de kleur van de huid.

Zelfportret.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5144/5571712193_0aeb072847_z.jpg
flickr-6315 by walletje-w, on Flickr
(nee ik ben niet depressief ;))

[ Voor 53% gewijzigd door walletje-w op 29-03-2011 22:22 . Reden: plaatje toegevoegd + commentaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Nedra Mooi licht, mooie toning!
@Renbull; Mooi licht, maar mis een beetje een onderwerp in deze foto. Weet niet goed waar ik naar moet kijken. Flare is wel een beetje storend ja.
@BouncingTom: Beetje teveel kleur en teveel contrast naar mijn mening. Wel lekker met die bokeh.
@Freelh: Heerlijk met de bloemen die er uit springen qua kleur.
@UncleSammy: Doet me niet veel, lopen ook draden (?) door 't midden van de foto. Lucht lijkt uitgebeten.
@Murkl: Leuke vlakverdeling. Vignetting voegt naar mijn mening niets toe.

Portretje van afgelopen weekend:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5145/5572321346_994d4fee0b_z.jpg
Kaj by tomroeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaVsquared
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-05 23:42
Ik zal in mijn poging wat actiever te worden hier in FG ook maar eens wat laten zien, maar eerst even wat zeggen over de andere aanwezigen hier natuurlijk.

@ walletje-w: De houding van de persoon roept een vraag op van "wat zou er met 'm zijn?", en dat bevalt me wel. Beetje nadenken over wat je ziet! Toch krijg ik steeds het idee dat er ook iets met die deur is want daar worden m'n ogen steeds naar toe getrokken.
@ tommyz: Leuke foto, mooie scherptediepte. Allen jammer dat de kin er een beetje afgesneden is.

Eigen werk:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5029/5574131972_6671d23360_z.jpg

Eigen gezeur: Jammer van die bomen in de achtergrond (onder) en het stukje van de hand van de persoon die de bloemetjes even vasthield...

[ Voor 3% gewijzigd door deltaVsquared op 30-03-2011 14:37 ]

Gratis Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Laatst online: 24-07-2023
@dannydvries

Leuk opname, fijn kleuren en tonen om naar te kijken, niet te overdreven e.d!

@tommyz

Zeer fraai potret, vooral de bokeh vind ik erg fijn verlopen naar achter.

@walletje-w

Ja, ik weet niet helemaal wat ik er van moet zeggen, ik vind het geen fotografisch hoogstandje, misschien dat de gedachten de foto dan moet versterken. In dat geval zou ik die er wel nog bij zetten.

Ik gooi er ook nog maar eens een foto tegenaan:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5110/5570247331_3b0da2c08c_z.jpg

Haven van Monaco om 6:57 am, erg fijn licht om te fotograferen. Ik vind de dreigende lucht die over de haven valt een leuke toevoeging aangezien je voornamelijk foto's van Monaco ziet als het 30 graden is en de lucht strakblauw is.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5064/5573699789_a108a7819a_z.jpg
Wat hebben ze een mooie deuren in de kathedraal van Sevilla. Dichtbij de Giralda gemaakt geloof ik.

@Danny: Het idee vind ik leuk, Maar toch is de uitvoering wat minder geslaagd. Jammer van die hand joh!
@Richard: Ik heb idd ook alleen maar foto's met een blauw Monaco, deze foto zorgt voor een mooie afwisseling:D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@dannydevries:
Hier kun je natuurlijk perfect gebruik maken van een invulflits! Daardoor komen de kleuren beter uit van de bloem en hou je toch dit effect. Of je moet meer voor een silhouet gaan maar dan moet je de sluitertijd korter nemen. (minder licht op de sensor laten). Verder zou je die bomen nog wel weg kunnen photo shoppen als je dat zou willen.
@Richard!:
Mooi. Om het nog beter te maken moet je waarschijnlijk veel meer werk verzetten. Standpunt verder naar links. Het huis rechts er net niet op. Maar verder is het een prachtige foto.
@Encarta:
Het is een mooi detail maar ik zou niet kunnen zien dat dit een deur is. Het zou ook een muurdecoratie kunnen zijn, een kast of nog wat anders. Je weet niet echt waar je naar kijkt. De volgende keer zou ik dit proberen op te lossen door wellicht het mooie patroon niet als hoofdonderwerp te kiezen maar het als achtergrond van een andere foto te gebruiken.

Deze foto heb ik gemaakt voor een wedstrijd met als thema snelheid. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Zelfkritiek is dat ik nog steeds wat te onscherp ben. Maar dat is amper te voorkomen met een sluitertijd van 6 seconden.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5227/5574848554_cfc78ba05a.jpg
Back to the future. by walletje-w, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ook niet wanneer je een flitser gebruikt en je een zoom-lens gebruikt om in te zoomen tijdens je opname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
jvdgeest schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:25:
Ook niet wanneer je een flitser gebruikt en je een zoom-lens gebruikt om in te zoomen tijdens je opname?
Die flitser zat ik nog aan te denken maar dat liep niet echt lekker met de omgeving. Daar had ik dan nog meer mee moeten oefenen qua lichtinstellingen. Dat zou de oplossing wel geweest zijn maar helemaal scherp had niet gelukt of de omgeving was donker geworden of je blijft een waas zien om mij heen. Het inzoomen lukt niet want dan moet je met precies dezelfde snelheid als de roltrap uitzoomen en krijg je toch een ander effect.

Deze foto heb ik als volgt gemaakt: Eerst de camera op statief op de roltrap, ik ga vervolgens op de grond voor de roltrap zitten, na 6 treden hop ik op de roltrap en span m'n buikspieren aan voor 6 seconden. Zo stil mogelijk blijven zitten en de mensen om je heen negeren. Totdat je boven bent. Ik raad het iedereen aan om eens te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 13:16

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik wil de video van 'the making of' zien! Leuke foto, maar ik vraag me af of je niet richting het blenden van twee foto's moet...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Rudedadude schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:45:
Ik wil de video van 'the making of' zien! Leuke foto, maar ik vraag me af of je niet richting het blenden van twee foto's moet...
Dat blenden zou wellicht nog wel een goed idee zijn geweest! Omdat de situatie redelijk hetzelfde blijft de hele tijd. Nouja iets voor de volgende keer wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
@Tommyz Mooie foto. Ook de bewerking vind ik erg geslaagd!
@Dannydvries Ik denk dat je die onderstaande ''bomen'' wel kan wegshoppen met de Fill functie.
@Richard Prima shot lekker scherp!
@WalletjeW Wel grappig gedaan. Persoonlijk was ik hier nooit op gekomen haha

Mijn inbreng voor vandaag:

''Lente''
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5012/5567746711_1002bbfcf4.jpgIMG_0982 by ElroyTerpstra, on Flickr

[ Voor 9% gewijzigd door Possible op 30-03-2011 21:26 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 21:04

Milo.

klik

Walletje-W,
Leuke foto, een keertje niet in een auto maar een roltral, ook lekkere rustgevende kleuren in je achtergrond en t shirt.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

walletje-w schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:33:
[...]

Die flitser zat ik nog aan te denken maar dat liep niet echt lekker met de omgeving. Daar had ik dan nog meer mee moeten oefenen qua lichtinstellingen. Dat zou de oplossing wel geweest zijn maar helemaal scherp had niet gelukt of de omgeving was donker geworden of je blijft een waas zien om mij heen. Het inzoomen lukt niet want dan moet je met precies dezelfde snelheid als de roltrap uitzoomen en krijg je toch een ander effect.

Deze foto heb ik als volgt gemaakt: Eerst de camera op statief op de roltrap, ik ga vervolgens op de grond voor de roltrap zitten, na 6 treden hop ik op de roltrap en span m'n buikspieren aan voor 6 seconden. Zo stil mogelijk blijven zitten en de mensen om je heen negeren. Totdat je boven bent. Ik raad het iedereen aan om eens te proberen ;)
Je moet er maar op komen... En dan achter je statief aan om te voorkomen dat hij bovenaan de roltrap achterover valt? :+

Op klein formaat is hij prima, groter wordt hij inderdaad onscherp. Ik weet niet of een flitser zou helpen, omdat je ook veel omgevingslicht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
De flitser kun je wel een stuk krachtiger instellen dan het omgevingslicht zodat je daar geen last van hebt.
Maar je foto wordt dan wel heel erg anders, want de omgeving word donker.
En dat wil je juist niet hebben omdat die omgeving juist de beweging moet geven.

Op klein formaat vind ik de foto briljant. De beweging zit er mooi in, de kleuren passen goed, de uitdrukking past helemaal.

Maar hoe je 'm op groot formaat ook scherp krijgt kan ik niet zo snel bedenken...
Misschien een steuntje voor je rug zodat je niet van je buikspieren afhankelijk bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
mjtdevries schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:08:
De flitser kun je wel een stuk krachtiger instellen dan het omgevingslicht zodat je daar geen last van hebt.
Maar je foto wordt dan wel heel erg anders, want de omgeving word donker.
En dat wil je juist niet hebben omdat die omgeving juist de beweging moet geven.

Op klein formaat vind ik de foto briljant. De beweging zit er mooi in, de kleuren passen goed, de uitdrukking past helemaal.

Maar hoe je 'm op groot formaat ook scherp krijgt kan ik niet zo snel bedenken...
Misschien een steuntje voor je rug zodat je niet van je buikspieren afhankelijk bent?
Om het nog wat ingewikkelder te maken. De roltrap zelf beweegt ook niet gelijkmatig. Dus dan moet je de camera verzwaard vastmaken aan de roltrap om iedere beweging van de roltrap over te nemen en de persoon zelf dan ook of om bij de camera en mezelf een kleine speling erin houden wat dan synchroon moet lopen. Beide enorm ingewikkeld. Het beste is denk ik 2 foto's samenvoegen, één scherpe en ééntje met een lange sluitertijd. Maar ik vind het het leukst als het mogelijk is om alles in één foto te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 22:40

Polariteit

Fietsende fotografeur

Allereerst wat commentaartjes:

@Bouncing_tom: Normaalgesproken vind ik selectief kleurgebruik wel nice, maar in dit geval vind ik het niet zo mooi. Wellicht speelt het onderwerp (de kitscherige stoel) ook mee...

@Pasquald: Ik beoordeel de tweede even, want dat vind ik de minste van de twee. Mijn mening: de buik is te wit, en de achtergrond te donker. Ook jammer dat hij er niet helemaal opstaat.

@amstel76: Fijne foto. Mooie kleur en leuke silhoeutten. Enige minpuntje vind ik dat dat de kleur van de lucht wat neppig overkomt, maar dat is eigenlijk meer zeiken om wat te zeiken te hebben :P

@Nedra: Eigenlijk vind ik deze foto totaal niet interessant. Voor mij komt hij gewqoon over als een kiekje van je hond, die ook nog eens best flets oogt en een lelijke flare heeft... (verder no offense!)

@Renbull: Inderdaad, die flare is irritant. ook vidn ik het reuze jammer dat er niet wat meer water op staat...

@bouncing_tom: die kleuren zijn erg mooi! Dat schuine vind ik eigenlijk niet zo mooi uitpakken hier...

@freelh: Wat mij bij deze plaat vooral stoort, is het gehele onscherpe rechts van de bloemetjes. zonde!

@murkl: op zich een leuk idee, maar de uitwerking kan vele stukken beter. Zo vind ik de twee buitenste potten te dicht op de rand staan, en de zwart wit omzetting niet geslaagd. Ik denk dat zo'n soort gelijke foto met knallende kleuren en mooi licht veel beter uitvalt... (mijn smaak)

@walletje-W: Leuk idee, alleen het licht vind ik niet zo fijn. de schaduwen zijn iets te donker. Ook vind ik de hoek niet zo geslaagd. Ik heb het idee dat de camera iets schuin staatn, waardoor rechts verder weg is dan links en dat vind ik niet prettig kijken

@tommyz: De zwart wit omzetting vind ik hier niet echt mooi. Ook jammer van de afgeknipte kin.

@dannydvries: jammer van dat zwarte halve bolletje onderin! Verder wel leuke foto.

@Richard!: Erg gave plaat. Die dreigen lucht is erg gaaf, en het licht is mooi. Enige minpuntje vind ik dat je net niet wat meer groothoek hebt. Ik vind het namelijk best zonde dat mijn blik links precies geblokkeerd wordt door een halve boot.

@encarta: eigenlijk weet ik niet precies wat ik hiervan moet zeggen, het is een leuke registratie van de details. meer niet.

@walletje-w: erg tof idee, al is het jammer dat het ventje onscherp is.

@possible: Leuke macro, alleen erg zonde van de achtergrond. die vind ik voor het mooie iets te druk!

En nu nog een foto'tje.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5029/5577190291_8b4fb48e56_z.jpgThe trees by Marcel Tuit, on Flickr

@marceltuit: jammer van die afgeknipte bovenkant van de bomen :+

zo, die ben ik alvast voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
@Walletje-W: Heel vet gedaan. Moest even kijken om te zien wat het nu was, maar supergaaf bedacht! Fototechnisch ook prima!
@Possible: Leuke macro, maar de achtergrond is idd te druk. Focus ligt in ieder geval goed.
@Marceltuit: Mooi! alleen de voorgrond mag imo nog iets lichter en het is jammer dat de bomen er niet helemaal op staan.

Mijn foto: Foto van het holocaust monument in Berlijn. Weinig aan bewerkt, zon stond er recht op, vandaar dat de bovenkant zo uitgebeten is, maar voor het effect wel mooi. Alleen in het midden rondom de persoon wat lichter gemaakt voor het effect.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5307/5571049215_62ae07182c_z.jpg
Holocaust Memorial by berendsrob, on Flickr

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank je robbie. wat betreft de voorgrond: die heb ik eigenlijk bewust geprobeerd zo donker mogelijk te houden.

Jou plaat is best gaaf! Mooie dieptewerking, en zowaar eens een plaat in z/w die mij niet tegenvalt. Die hobbel in het pad halverwege is ook tof. En dat persoontje is een mooi eindpunt in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
marceltuit schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:39:
@marceltuit: jammer van die afgeknipte bovenkant van de bomen :+
lol, is inderdaad jammer. Ik denk dat een lager standpunt mooier was geweest, dan had het riet er meer op gestaan en zou de voorgrond nog wat interessanter zijn. Lucht is wel gaaf, lekkere zachte kleuren.

@RobbieB: het wit is erg uitgebeten, maar dat voegt hier echt iets toe. Lekkere mysterieuze foto.
Foto is strak en speels, vind 'm echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
@robbieb

Toevallig was ik dit weekend ook in Berlijn en heb bijna dezelfde foto gemaakt. Helaas is het mij niet gelukt om de belichting zo mooi te krijgen. Een foto is overbelicht boven- en een andere is onderbelicht aan de onderkant. Ik ben dan ook nog niet zo ervaren... Is die van jou een HDR? De persoon in de verte is erg goed geplaatst vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
Pierz schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:12:
@robbieb

Toevallig was ik dit weekend ook in Berlijn en heb bijna dezelfde foto gemaakt. Helaas is het mij niet gelukt om de belichting zo mooi te krijgen. Een foto is overbelicht boven- en een andere is onderbelicht aan de onderkant. Ik ben dan ook nog niet zo ervaren... Is die van jou een HDR? De persoon in de verte is erg goed geplaatst vind ik.
Nope geen HDR. Wel belicht op het onderste stuk, dus de bovenkant is wel bewust overbelicht. EXIF staat hier als je er iets aan hebt: http://www.flickr.com/photos/robberends/5571049215/meta/.
Persoon in de verte is ook puur geluk natuurlijk. Ik wou er eigenlijk een zonder iemand erop, maar achteraf was dit toch mooier.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRacer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-08 21:30
@possible: Ik sluit me bij de rest aan; prima foto, maar jammer van die achtergrond.

@marveltuit: Je zegt het zelf al, jammer van de afgeknipte bomen. Probeer de volgende keer daar bij het fotograferen beter rekening mee te houden, want voor de rest heb je er een goed oog voor.

@RobbieB: Super foto! Het is je goed gelukt om een monument dat al zo vaak is gefotografeerd er toch op een bijzondere en orginele manier vast te leggen.

Onderstaande foto heb ik 's ochtends vroeg geschoten vanaf het strand van Gili Air, Indonesië. Op de achtergrond is de Rinjani vulkaan te zien. Om eerlijk te zijn heb ik deze foto ook al gepost in het zonsopgangen topic. Na een week wachten heb ik daar nog geen commentaar gekregen, terwijl ik wel heel benieuwd ben wat de fotograferende tweakers ervan vinden! Ik hoop dus dat deze crosspost me wordt vergeven ;-).
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5027/5563425631_c2e01f68ce_z.jpgSunrise Gili Air by Richard van der Sluis, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@robbieB
Goeie plaat, past goed bij het ontwerp, ademt de sfeer van de omgeving. De persoon die je aan het einde van de loop ziet spreekt me daarin nog het meeste aan, de uitgebeten bovenkant is prima in deze plaat. Ik zeg titeltje erboven en als boekcover gebruiken.

@moonracer
Kleurgebruik is interessant, maar ik vind de voorgrond net iets te licht, het strand mag iets donkerder, en de uitsnede denk ik nog iets platter. Dan is het wel een panorama canvasje waard

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@MoonRacer. Ik had het waarschijnlijk een nog sterkere plaat gevonden als de boten aan de linkerkant van de foto lagen. Nu word mijn volledige aandacht naar rechts getrokken en links is er eigenlijk niets te zien. Dat is het enige puntje van kritiek dat ik heb verder is het een topfoto! Mag je trots op zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@moonracer: Normaalgesproken houd ik er ook wel rekening mee hoor, alleen deze is er wat dat betreft tussendoor geglipt.Denk dat ik teveel bezig ben geweest met het hek dat ervoor stond buiten beeld te houden.

Jou plaat is best fijn! Al heb ik wel het idee dat hij ietwat onscherp is (linker bootje vooral). Ook vind ik op een of andere manier het blauw in de lucht iets te onnatuurlijk eruit zien. Maar buiten dat: toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:01
@Moonracer mooie foto, ben er zelf ook geweest bij die eilanden, hele mooie omgeving.

Deze genomen op wintersport buiten de pistes, altijd het leukst :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5066/5588693888_91acb44690_z.jpgOffpiste in Austria by Wiebe Nieuwenhuis, on Flickr

[ Voor 15% gewijzigd door sweebee op 04-04-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemsiz
  • Laatst online: 15-08 23:12
@Richard!
Prachtige foto, mooie kleuren, mooi scherp, maar op een of andere manier oogt hij wat druk. Mijn aandacht wordt niet naar een specifiek punt geleidt.

@WalletjeW
Ogirinele foto! Een mooi voorbeeld van lol hebben met fotografie!

@RobbieB
Er mooie, artistiek ogende, foto! vooral de bobbel in de weg is een leuk detail. Mijn aandacht gaat direct naar de persoon op het eindpunt. Mooi lichtgebruik.

@moonracer
Prachtige foto, mooie sfeer, de kleuren ogen iets wat onnatuurlijk maar het stoort mij niet echt

Heb vorige maand mijn eerste camera gekocht (eos 7d).
Dus ook een foto van mij, ben benieuwd wat voor commentaar jullie hebben!
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2h5od38.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik krijg helemaal niet het idee dat ik naar een foto kijk. Het lijkt meer een vector art tekening, misschien moet je proberen om eerst een mooie foto te maken en daarna lichtjes bij te werken indien nodig. Dit is geen foto meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Laatst online: 12-09 13:21
@nemsiz, ene kant denk ik vette compo.. maar word er een beetje raar van met die rare onscherpte.
@MoonRacer hele mooie locatie, persoonlijk hou ik wel van dit soort foto's

ff aquarium gedoe wezen testen, maar had de batterijen van mn speedlite 430 niet opgeladen, na 10x kapte ze er mee.. |:( Beste van de 10 was dit. Beetje kaal boven en crap onder, maar beter iets dan niets :+

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5188/5586582918_8e4489f4d6.jpg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm best netjes :) Alleen is 'ie erg krap aan de onderkant, kan nog nét, maar iets meer ruimte eronder was toch wel beter geweest :P

nemsiz: Komt bij mij een beetje over als een snapshotje die heftig is bewerkt in de hoop er toch nog wat van te kunnen maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 03-04-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nemsiz schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:50:
Heb vorige maand mijn eerste camera gekocht (eos 7d).
Dus ook een foto van mij, ben benieuwd wat voor commentaar jullie hebben!
[afbeelding]
Ik vind 'm gaaf. Het is geen mooie plaat in de traditionele zin van het woord, maar juist omdat het zo bevreemdend is wordt 'ie weer leuk :Y

Je zou denken dat het een render is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 23:14
@Possible: Nette frisse plaat, je moet er wel van houden.

@Marceltuit: Je foto is erg donker van onderen, terwijl mijn beeldscherm al erg helder is.
Voor de rest top plaat.

@RobbieB: Leuke plaat, misschien was die in zwart wit nog beter uit gekomen!
En misschien was het mooier geweest, als je hem 1 rij meer naar voren had genomen
wegens de scheve palen die nu als eerst komen.

@MoonRacer: Ik vind hem kwa kleuren net iets overdone, voor de rest kijkt die lekker weg!

@sweebee: Kwa sneeuw is er wel actie maar snowboarder lijkt zelf compleet stil te staan
Misschien valt daar een tussen weg in te vinden, of net het verkeerde moment.

@nemsiz: Een golf altijd pluspunt :+
Het stoort mij persoonlijk die kleuren en scherpte bij het achterwiel!
Daarnaast is die van boven net paar MM tekort afgesneden.

@Sunny: Netjes, Verder weinig toe te voegen!

Mocht laatst dagje de 400MM van mijn pa lenen, was wel goed wennen..
Maar deze plaat vond ik er echt uitspringen!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5106/5587038752_9ca5cf0000_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@sweebee: Erg leuke actieplaat, al zou k de skieer iets minder centraal hebben gezet.

@nemsiz: leuke compo opzich, alleen de ebwerking vind ik neit geslaagd.

@sunny: Mooi scherp en helder, mooie verse kleuren ook. Alleen erg centraal en ook wat krap aan de onderkant.

@practics: I know, is ook bewust gedaan ;)

Jouw foto: Het verschil fel verlicht / superdonker vind ik hier wel erg groot. Het maakt de foto hierdoor niet echt prettig om te kijken. En dat is jammer want de compositie is prima.
Pagina: 1 ... 26 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)