Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste
Acties:
  • 687.919 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@ Joeltje: leuk gedaan idd bovenste gebouw had wel iets meer in beeld gemogen.

@ marceltuit: ik vind de kleuren wel erg mooi en leuk idee zo met laag staande zon neem ik aan?

Een foto van mij al weer tijdje terug..

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/5164138534_64d276ea2d_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
marceltuit schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:45:
[...]

Een ding leer ik van jou reactie, dat ik nog beter het onderwerp in beeld moet zetten/benadrukken. Blijkbaar lukt het niet om jou duidelijk te maken dat de schaduw een toch wel belangrijk onderdeel van de foto is. Wat jij nu vraagt is in mijn ogen hetzelfde als vragen om de auto weg te laten uit de foto van een auto 8)7 :P
Nee, het was me wel duidelijk dat je die schaduw er expres op had gezet, maar omdat het niks uitbeeldt (je ziet in de schaduw dat je een foto aan het maken bent, waardoor het lijkt alsof het niet je bedoeling was) vind ik het niks.

Zou het een foto zijn waarbij enkel jij (je schaduw dan, en dus niet je camera/statief) erop zou staan, in een normale houding, dan had ik 'm denk ik al een stuk beter gevonden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
@Joosthaarman Naar mijn idee teveel bewerkt, subtiele toning was hier beter geweest denk ik. Vindt 'm veel te geel. Lijkt verder ook wat scheef te staan.
@Joeltje: Mooie kleuren, maar ik denk dat je juist teveel hebt. Nu worden mijn ogen naar het midden getrokken, terwijl daar niets te zien is. Als je 1 gebouw zou hebben op de foto, zou dit de foto goed doen (denk ik).

Nog eentje van afgelopen mei, NYC:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4067/5163610039_82e11abae6_z.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat onderste uithangbord is wel érg fel/licht, trekt eigenlijk alle aandacht (van mij), terwijl de rest van de foto qua kleur heel lekker is imo :) Misschien dat bord proberen wat te bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
Mute schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:11:
Dat onderste uithangbord is wel érg fel/licht, trekt eigenlijk alle aandacht (van mij), terwijl de rest van de foto qua kleur heel lekker is imo :) Misschien dat bord proberen wat te bewerken?
Geprobeerd, maar die is zo uitgebeten, dat er niets meer aan te bewerken valt :(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

@Joeltje: Ik vind de kleuren goed, en vind het niet erg dat je blik uiteindelijk naar de lucht geleid wordt, omdat die ook mooi is. Wel vind ik het stukje gebouw rechts storen, en had ik daarom een iets andere (en minder langwerpige) crop gemaakt. (Als ik zo vrij mag zijn - anders haal ik 'm weer weg, gezien de 'All rights reserved' op Flickr -) Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/8PhEAl.jpg

@joosthaarman: Mijn ongezouten mening:
Het eerste dat me opvalt is dat de horizon scheef staat, en dit irritteert me behoorlijk. Verder vind ik het krappe crop, en vind ik de bewerking overdone. Ook apart is dat de lucht rechts veel geler is dan links, en lijkt de afbeelding wel een .gif als ik naar de wolken kijk (dithering).

@tommyz: Ook jouw foto staat volgens mij een klein beetje scheef. De kleuren zijn prima, alhoewel het uitgebeten bord inderdaad jammer is.

[ Voor 47% gewijzigd door Ghost Dog op 10-11-2010 15:30 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
thanks, inderdaad beter!
(All rights slaat bij mij meer op commercieel gebruik... mag altijd, maar even overleg ;) )

@Joost; gebouw staat scheef (of lijkt dat maar zo?). Kleuren zijn mooi, maar maken de plaat wat druk. Ik persoonlijk vind vignettering niet mooi...

@Tommy: net of alles een beetje scheef loopt, en inderdaad, een paar billboards wat overbelicht. Wel sprekende foto...

[ Voor 54% gewijzigd door joeltje op 10-11-2010 16:33 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: http://i262.photobucket.com/albums/ii106/GSX-MAN/Trap-1.jpg

Ik wil deze foto graag opnieuw maken, maar waar moet ik op letten?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Je licht, en ik zal niet de flitser van je camera zelf gebruiken. Probeer het licht ergens anders door te maken (spots of externe flitsers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb een externe flitser gebruikt. Wellicht heb ik de belichting iets te ver teruggeschroefd in Lightroom.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
GSX-MAN schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:37:
[afbeelding]

Ik wil deze foto graag opnieuw maken, maar waar moet ik op letten?
Ik vind deze zo wel vet :)

Een paar tips voor als je er niet over tevreden bent: neem een statief mee, en maak op een niet windachtige dag (kijkend naar de natuur wat je ziet), een HDR :), die zijn meestal wat leuker om na te bewerken.

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22
@marceltuit: Wel grappig scenario zo met die schaduw en zo, maar in mijn optiek is dat onderwerp niet boeiend genoeg om het hoofdonderwerp van je foto te zijn.
@joeltje: Leuk, zo met die lucht en de wolkenkrabbers en zo.
@joosthaarman: De heftige bewerking leent zich naar mijn mening niet goed voor deze foto. Verder mooi gebouw.
@tommyz: Dat Mama-Mia bord is erg wit. Verder heftige bewerking, maar je komt er mee weg bij deze foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/5147420238_3a923977f6.jpg
Keeping Guard by Met Bas, on Flickr

De restricties aan het formaat van foto's om hier te posten is nu echt even vervelend, want ik vind dat deze groter veel beter uitkomt. ;(

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Dan maak je er toch gewoon een link naar

code:
1
[url="<url groot plaatje>"][img]<url klein plaatje>[/img][/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@joosthaarman: Mooie foto misschien net iets te extreem met het geel, maar ik vind hem cool!
@tommys: Gave foto. geeft goed de sfeer weer!
@ghostdog: Ik vind het persoonlijk een beetje een saaie foto, de compositie is wel leuk, maar de lucht is wel heel eentonig met die schaapjeswolken.
@armada: Het stoort me in deze foto dat het allemaal een beetje scheef loopt, zou gaaf zijn als alles recht en strak van voren was bij deze foto. wel grappig met die blauwe deur ernaast.

Nu ben ik weer aan de beurt! Zo ziet bokeh eruit door een beregend raam. ;) Niets aan bewerkt, behalve rechtzetten. en belichting.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4033/5169601318_3d4b508763_z.jpg
You are my cup of tea by Johannesvg, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Jo-hannes schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:13:

Nu ben ik weer aan de beurt! Zo ziet bokeh eruit door een beregend raam. ;) Niets aan bewerkt, behalve rechtzetten. en belichting.

[afbeelding]
You are my cup of tea by Johannesvg, on Flickr
Prachtig! :D Heel creatief en leuk gevonden! I like it verry much!
Het spreekt me echt lekker aan.

Om dan toch een beetje kritiek te leveren.
Beetje veel ruis, de vingers worden erafgehakt en hij had net wat scherper gemogen. Maar het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik vind het een lekkere leuke foto om naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

walletje-w schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:35:
[...]

Prachtig! :D Heel creatief en leuk gevonden! I like it verry much!
Het spreekt me echt lekker aan.

Om dan toch een beetje kritiek te leveren.
Beetje veel ruis, de vingers worden erafgehakt en hij had net wat scherper gemogen. Maar het maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik vind het een lekkere leuke foto om naar te kijken!
Dankjewel! Het was inderdaad lastig om hem stil te krijgen, met de mok in een hand, en de camera portrait in de andere hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@walletje: tja "creatief en leuk gevonden"... op flickr wemelt het van dit soort beker-met-bokeh-damp-foto's :P
Maar los van dat vind ik het er altijd wel heel vet uit zien.
In dit geval zou ik wat meer tele gebruiken en liever geen bokeh van regendruppels :9 Wat kleinere bokeh 'bubbels' zou ik ook mooier vinden. ohja en ik zou het kopje gewoon ergens op tafel zetten, dus zonder hand of persoon erbij.
Het concept vind ik dus wel vet, maar ik zie ze wel eens beter. (nofi) Zie hier

hmm nu ik dit commentaar schrijf voel ik mezelf wel een soort van verplicht om het ook eens te proberen. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Scirocco op 12-11-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Ik vond juist dat door de grote bokehs en het regen effect, het meer op een damp begon te lijken. ;) Maar er staan inderdaad een paar juweeltjes tussen die link van jou! Waar die van mij iig niet tegenop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Scirocco schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:44:
@walletje: tja "creatief en leuk gevonden"... op flickr wemelt het van dit soort beker-met-bokeh-damp-foto's :P
Maar los van dat vind ik het er altijd wel heel vet uit zien.
In dit geval zou ik wat meer tele gebruiken en liever geen bokeh van regendruppels :9 Wat kleinere bokeh 'bubbels' zou ik ook mooier vinden. ohja en ik zou het kopje gewoon ergens op tafel zetten, dus zonder hand of persoon erbij.
Het concept vind ik dus wel vet, maar ik zie ze wel eens beter. (nofi) Zie hier

hmm nu ik dit commentaar schrijf voel ik mezelf wel een soort van verplicht om het ook eens te proberen. :X
Agh ja, er is zoveel op internet te vinden ;) Het kan nog steeds zo zijn dat jo-hannes het zelf bedacht heeft. Of inspiratie heeft opgedaan. Maar daarom vind ik de foto nog niet minder geworden.
Flickr is een hele leuke site maar als je alles daarmee gaat vergelijken vallen vaak je eigen foto's (zeker als beginner) vaak tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 13:00

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

OK, maar weer eens een post en plaat van mij hier.

Jo-hannes: gejat of niet, ik vind het een mooie en erg goed gelukte plaat. Beter goed gejat dan slecht verzonnen maar ik denk dat dit wel eigen idee is (je moet wel erg goed je best doen om nog iets 100% unieks te schieten).

Armada: Die deur maakt de plaat wel bijzonder. Alleen heb ik een allergie voor dingen die er net afvallen. Het puntje van het wachthuisje valt er net af. Of ruimer kaderen of stukje krapper zodat ie er gewoon duidelijk half af valt.

GSX-Man: Ik vind hem niet zo heel bijzonder en zie ook niet echt hoe je dit wel tot een mooie plaat zou moeten maken als je terug gaat.

Tommyz: Fijn. Goeie capture van een lekker druk straatbeeld... Uitgewassen reclamebord vind ik niet storend.

Ook nog ff plaatje van mij. Paar weken terug weer eens in Berlijn geweest en blijft leuk foto's schieten daar hoewel er niet zo heel veel tijd voor was. Dit vond ik wel een leuke. Kunstenaar had z'n tamelijk grauwe huis opgefleurd met kleurige slingers. Schiet maar raak....

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4149/5169397214_a3050e3f46.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door sys64738 op 13-11-2010 14:40 ]

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
walletje-w schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:51:
[...]

Agh ja, er is zoveel op internet te vinden ;) Het kan nog steeds zo zijn dat jo-hannes het zelf bedacht heeft. Of inspiratie heeft opgedaan. Maar daarom vind ik de foto nog niet minder geworden.
Flickr is een hele leuke site maar als je alles daarmee gaat vergelijken vallen vaak je eigen foto's (zeker als beginner) vaak tegen.
Ik zeg ook niet dat hij minder leuk is daardoor ;)
Ik zeg ook niet dat je je foto's moet vergelijken met foto's van flickr.

Ik zeg dat het geen nieuw concept is, maar al vaker gedaan is. Dus niet "leuk gevonden" omdat het al bestond. Dat is het enige wat ik zei :)

@sys12345678909876543258756: Leuke plaat, maar op de een of andere manier stoort het gebouw toch een beetje. (was ook weinig aan te doen denk ik) Maar het gekleurde lijnenspel vind ik wel nice.

[ Voor 11% gewijzigd door Scirocco op 12-11-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Laatst online: 09-09 14:45
@joosthaarman:
Mooi shot van het Kurhaus. Persoonlijk is de nabewerking niet echt mijn ding, buiten dat lijkt ie ook scheef te staan. Misschien rechtzetten en nogmaals de bewerking wat subtieler uitvoeren?

@tommyz:
Wat een vet shot! In één oogopslag weet je eigenlijk waar je bent. Er is veel te zien, foto is ragscherp, nice hoor! Klein puntje, hij lijkt een beetje naar rechts te staan, maar das maar een mierenneukpuntje.. ;)

@Ghost Dog:
Wel aardige foto. Ik vind de kleuren wat simpel, van zowel de gebouwen als de lucht. Ik denk als je een beetje met contrast en levendigheid in PS speelt, je er wat meer uit kunt halen.

@GSX-MAN:
Ik snap niet zo goed wat je wilt vastleggen op deze foto? De trap zelf, of eventueel waar deze heen leidt? Je zou kunnen proberen met een statief en langere sluitertijd iets van te maken, maar persoonlijk twijfel ik aan de uitkomst... Verras ons! :)

@Armada.:
Leuk shot! Kleuren vallen direct bij me op, kijken lekker weg. Vooral het contrast tussen de weglopende, groene grasbaan, de knalblauwe deur en de kleur steenkleur van het gebouw vind ik er tof. Persoonlijk vind ik wel dat als de "Guard" je onderwerp van de foto is, hij er naar mijn idee niet écht uitspringt. Foto zelf vind ik erg geslaagd.

@Jo-hannes:
Cool onderwerp, cool idee, cool uitgevoerd. Weer eens wat anders! Lekkere kleuren, alleen een beetje onrustige bokeh. Nice! Mijn aandacht wordt echt direct naar de opdruk op de mok getrokken!

@sys64738:
Op groot formaat komt ie absoluut beter uit. Leuk lijnenspel, lekker druk. Kleuren zijn ook goed. Vindt hem wel oké...

Gisterenavond in de regen toch maar even over Glow gelopen in Eindhoven. Mede door de regen heb ik eigenlijk nauwelijks (goede) foto's kunnen maken. Onderstaande was toch wel de betere van de avond. Persoonlijk vind ik het wel cool hoe de kleuren in een kerk, de gehele atmosfeer beinvloeden.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4129/5174727482_3b15a11682.jpg
Klik voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:21

Wish

ingwell

@tommyz: erg lekkere foto. Druk en iets doorgedrukt, maar past helemaal goed bij het straatbeeld. Top
@GSX-Man: te donker en daarmee voor mij ook te saai. Wat is nu het onderwerp en waarom is dat zo bijzonder voor mij als kijker?
@sys64738: leuke lijnen. Jammer dat het gebouw erachter gewoon zo... eh... saai is ;).
@ThAZip. Mooie foto, zeker met die kleuren erbij. Geeft inderdaad die bijzondere sfeer.

Hieronder wederom een proef met mijn camera in de Kargadoor in Utrecht. Ik kwam bij een bluesbandje tijdens de rehearsal binnenvallen en heb verschillende foto's van 3 van de 4 bandleden gemaakt. Onderstaande jongeman komt zo onbewerkt uit de camera. Dat hij zo gecropt is (ellebogen etc. er niet helemaal op), vind ik wel jammer, maar soit.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4147/5175670615_d8010e01f9.jpg

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Wish schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:16:
@tommyz: erg lekkere foto. Druk en iets doorgedrukt, maar past helemaal goed bij het straatbeeld. Top
@GSX-Man: te donker en daarmee voor mij ook te saai. Wat is nu het onderwerp en waarom is dat zo bijzonder voor mij als kijker?
@sys64738: leuke lijnen. Jammer dat het gebouw erachter gewoon zo... eh... saai is ;).
@ThAZip. Mooie foto, zeker met die kleuren erbij. Geeft inderdaad die bijzondere sfeer.

Hieronder wederom een proef met mijn camera in de Kargadoor in Utrecht. Ik kwam bij een bluesbandje tijdens de rehearsal binnenvallen en heb verschillende foto's van 3 van de 4 bandleden gemaakt. Onderstaande jongeman komt zo onbewerkt uit de camera. Dat hij zo gecropt is (ellebogen etc. er niet helemaal op), vind ik wel jammer, maar soit.

[afbeelding]
Coole foto. Misschien ook aan de bovenzijde nog wat croppen? Vindt het wel nice dat de schaduw rond zijn ogen valt, maakt de foto beetje mysterieus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 13:00

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@ThaZip: cool inderdaad zo met die kleuren. Heb je nog meer foto's in die kerk genomen?

@Wish: Prima plaat. En ik zou me geen zorgen maken over z'n ellebogen. Sterker nog: ik zou em nog iets krapper croppen zodat z'n hand eraf valt.... Die is nogal storend aanwezig vind ik. En over mijn foto... Dat het gebouw zo saai is, vind ik juist heel mooi. Daardoor komen de slingers er lekker uit en is ook duidelijk waarom die gast z'n huis op wilde vrolijken.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
sys64738 schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:09:
@ThaZip: cool inderdaad zo met die kleuren. Heb je nog meer foto's in die kerk genomen?

@Wish: Prima plaat. En ik zou me geen zorgen maken over z'n ellebogen. Sterker nog: ik zou em nog iets krapper croppen zodat z'n hand eraf valt.... Die is nogal storend aanwezig vind ik. En over mijn foto... Dat het gebouw zo saai is, vind ik juist heel mooi. Daardoor komen de slingers er lekker uit en is ook duidelijk waarom die gast z'n huis op wilde vrolijken.
Ik heb er nog wel een paar genomen, echter vond ik die niet zo lekker uitkomen als deze. Er staat er nog eentje op mijn flickr pagina...

Deze vond ik ook erg geslaagd trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4147/5176527920_4f345c2c48.jpg
Klik voor groot

Ik zal er van de week nog een paar neerzetten, effe uitzoeken en lichtjes bewerken natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriske18
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 11:20
Als beginnende fotograaf wil ik graag de meningen eens horen van andere. Ik heb hier al een paar pareltjes gezien en al wat inspiratie opgedaan voor volgende keren.

Dit was niet direct de beste mooiste plaat maar wel degene die volgens mij meer potentie had, ik vond het wel een leuk kleurrijk bootje maar het had beter gekunnen denk ik dan:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1354/5179206363_13c2f7cc96.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@joriske18: mijn eerste indruk: een te drukke foto. Er staan veels te veel onderwerpen op de foto en ze zijn allemaal scherp. Een paar kritiekpunten:
- De lucht is overbelicht, die had je beter niet kunnen meenemen.
- Sommige delen van het water lijken ook overbelicht. Probeer de mode "Highlights" standaard op je camera aan te zetten, dan kun je direct zien of er gedeeltjes op je foto helemaal wit zijn (en waar je later in de nabewerking dus vrijwel niks mee kunt).
- Zorg voor een duidelijk onderwerp en een rustige achtergrond (breng je aperture wat omlaag om niet de gehele plaat scherpte te krijgen).

Het bootje heeft hele mooie kleuren, als ik jou was zou ik dichterbij gaan staan en zoveel mogelijk deze boot in je compositie te krijgen. Of als je zelf de roestige tank (?) bijzonder vindt, neem deze dan als onderwerp. Nu is je foto gewoon veels te druk en weet je als kijker niet echt de bedoeling ervan.

[ Voor 8% gewijzigd door Nordlys op 15-11-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@joriske18:
Je foto doet het niet, pas als ik doorklik kan ik iets zien. Ben het grotendeels eens met JvdGeest. Daaraan wil ik nog toevoegen dat ik de kleuren niet erg vindt uitkomen, sorry, maar de foto vind ik net niet.

Detail; anderen willen ook graag commentaar op hun foto's... Geef ook commentaar hun voorgaande foto's... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 14-09 12:32

iMars

Full time prutser

@ThaZip: Mooie kleuren, maar... persoonlijk zou ik hem persoonlijk iets langer laten belichten, zodat hij iets lichter wordt. Ook vind ik de de foto te centraal. Ik had de compositie anders gedaan. Wellicht dat dat niet kon omdat er misschien storende factoren waren, maar zoals nu vind ik hem te standaard.

@joriske18: Te druk, geen centraal onderwerp/focus. Eerst zie ik de tank, vervolgens links het hekwerk, daarna het riet en de achterkant. Als je de boot als onderwerp hebt genomen, wat ik uit je verhaal kan opmaken, zou ik een andere plek genomen hebben. Nu zijn er te veel storende factoren aanwezig. De kleuren van de boot opzich vind ik wel mooi, maar in zijn geheel vind ik het niet mooi. Te lichte lucht, te veel licht op het water. Misschien iets meer HDR toevoegen?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
iMars schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:43:
@ThaZip: Mooie kleuren, maar... persoonlijk zou ik hem persoonlijk iets langer laten belichten, zodat hij iets lichter wordt. Ook vind ik de de foto te centraal. Ik had de compositie anders gedaan. Wellicht dat dat niet kon omdat er misschien storende factoren waren, maar zoals nu vind ik hem te standaard.

@joriske18: Te druk, geen centraal onderwerp/focus. Eerst zie ik de tank, vervolgens links het hekwerk, daarna het riet en de achterkant. Als je de boot als onderwerp hebt genomen, wat ik uit je verhaal kan opmaken, zou ik een andere plek genomen hebben. Nu zijn er te veel storende factoren aanwezig. De kleuren van de boot opzich vind ik wel mooi, maar in zijn geheel vind ik het niet mooi. Te lichte lucht, te veel licht op het water. Misschien iets meer HDR toevoegen?
Hmm, zit wat in. Ik kan hem in PS wel wat oplichten, alles in raw geschoten, echter vind ik hem zo beter uitkomen; het doet me meer aan de sfeer denken die ook echt in de kerk hing... Wat betreft het centrale punt, ja.... Klopt. Persoonlijk vind ik het lastig in te schatten hoe ik dat anders, of interessanter, kan schieten... Ik vond dit namelijk wel erg passend zo..

Zou het toepassen van de rule of thirds hier uitkomen?

[ Voor 2% gewijzigd door ThAZiP op 16-11-2010 10:03 . Reden: Toevoeging rule of thirds? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@ Sys64738
Leuk onderwerp, beetje surrealistisch. Wellicht had je het gebouw wat symmetrischer kunnen afbeelden verder niet zoveel over te zeggen.
@ThAZip
De regen waard! Mooie sfeer, genoeg licht en toch donker genoeg voor spanning. Ook mooi die kaarsjes links onderin die voor een mooie natuurlijke lichtinval zorgen op het beeld.
@Wish
Tja, niet echt mijn ding. De knie stoort mij een beetje, te prominent in beeld naar mijn gevoel. Maar om de één of andere reden blijf ik wel langer dan normaal naar je foto kijken, hij pakt me dus wel.
@ThAZip
Normalere voorstelling dan je 1e foto. Wel erg mooie kleuren en scherp. Maar al veel vaker voorbij zien komen zo'n beeldhouwwerk in een kerk in deze compositie.
@jorishe18
Leuk geprobeerd om de kleuren van de boten over te brengen maar niet helemaal gelukt.
Je hebt niet echt rust in je foto, dat bereik je door een duidelijk onderwerp in je foto te hebben, door gebruik te maken van perspectief of de focus op een bepaald onderwerp te leggen (groter diafragma, kleiner getal) en er zijn natuurlijk nog wel meer dingen maar deze kunnen je al prima verder helpen. ;)

Nu mijn eigen foto.
Zonet geschoten, mooie zonsondergang op het Tjeukemeer (alweer) en het was bijna windstil dus dan heb je een mooie weerspiegeling. Heb de kleuren wat extremer gemaakt. Werk op een niet gekalibreerd scherm dus misschien is het overdone, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Vind zelf het contrast tussen de warme kleuren links en de koele kleuren rechts erg mooi.

Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/tweakers/Zondsondergangtjeukemeermetbotenweerspiegeling-3814-1-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele mooie foto Walletje! supermooie kleuren en reflecties. Water lijkt wel een spiegel. Ik twijfel alleen een heel klein beetje over het blauw rechtsboven, ziet er iets onnatuurlijk uit; maar aan andere kant is het ook best gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wauw, geen andere woorden voor. Wat een prachtfoto, complimenten!

Als ik die in Full HD reso kan ontvangen zou ik dat heel fijn vinden. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Wow, prachtige reflectie. Goeie bewolking. Ik heb alleen het gevoel dat hij niet blijft hangen :o Ik denk dat ik hem helemaal geniaal had gevonden als er aan de linkerkant geen land was maar je gewoon de zon boven de horizon zag. De pier(?) is wel mooi!

edit:
De kleuren zijn niet overdreven :)

[ Voor 100% gewijzigd door Makkelijk op 16-11-2010 23:19 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Dank voor de reacties :)
Hier kun je de foto downloaden voor wie dat waardeert.
1920 x 1080
1280 x 1024
Heb ook nog een panorama gemaakt die vind "Makkelijk" misschien mooier. Panorama

Wel grappig, ik was even de pier opgelopen om een detail shot te maken. Draai ik me om ligt er ineens een boot voor m'n uitzicht. De beste man was klaar met werken en legde de boot bij de stijger.
Afbeeldingslocatie: http://i44.photobucket.com/albums/f21/walletje-w/tweakers/Zondsondergangtjeukemeermetbotenweerspiegeling-3872-1.jpg

Agh ja, zo heb je altijd wat te zeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@walletje: (die eerste) schitterende foto!
@joriske: het is dat ik uit je omschrijving op kan maken dat het je om die boot ging.. anders was me dat waarschijnlijk nooit opgevallen..

Eigen foto:
Foto is genomen op IJsland deze zomer, van het meer kwam echt stoom af.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4099/4864918793_6d24a22ee6_z.jpg
Meer IJsland by Martijn--g, on Flickr

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Walletje, ik vind die foto met die boot nog best leuk. was beter zonder het statief in beeld en het zou wel wat hebben als het donkere deel van de bood volledig de horizon volgde. (links zit ie er klop op, rechts net er onder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

walletje-w, mooie foto. lekker warme avondkleuren!!!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@walletje-w:
Eerste shot; super! Heerlijk scherp, mooie kleuren, vette reflectie... Nice! Tweede, mooi statief... ;) Foto zelf vind ik niet echt spannend, maar wel leuk om te zien waar de eerste foto genomen is. ;)

@martijn--g:
Mooie impressie, vind alleen hem alleen tegen het overbelichte aan.. De stoom die kenmerkt, komt daardoor niet zo lekker uit. Zou die wellicht in kleur beter zijn? Of wellicht een iets andere na bewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
hallo allemaal,

eerste post hier, deze foto is uit de hand geschoten met een canon g9 op het strand in denemarken.
Het moet een schelp voorstellen waar door de wind zand tegen opgehoopt is.
Wat denken jullie ervan? niet slecht voor een compactcamera dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4084/5184990502_fe07171484.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere dieptewerking; gaaf dat het helemaal doorloopt naar de horizon / er een oneindige leegte te zien is. Mooie foto hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:57
@ Walletje-w: Prachtige foto!
@ Martijg--g: Ook een hele mooie foto alleen denk ik niet dat het zwart-wit iets bijdraagt.
@Jeltevm: mooie scherptediepte! Het ziet er bijna uit alsof ie er aan komt rollen. leuke foto! En zo zie je maar dat het niet om de camera gaat, maar dat de compositie veel belangrijker is.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jeltevm schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:49:
deze foto is uit de hand geschoten met een canon g9 op het strand in denemarken.

niet slecht voor een compactcamera dacht ik.
Je onderschat je camera : Kan je echt hele mooie foto's mee maken die makkelijk in de buurt komen van laten we zeggen een 400D/450D ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Makkelijk
@walletje-w Prachtige panorama ook zeg :o
Je originele foto doet t ook veel beter als hij wat groter is :)

[ Voor 44% gewijzigd door Makkelijk op 18-11-2010 13:12 ]

• Sjef_Arie
Nog eentje van mij geschoten in het vaticaans museum:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1218/5167784938_9ed33574a5_z.jpg
IMG_0431 by BHendrikx, on Flickr

• Jewest
  • Laatst online: 11-09 16:30
Als ik de boom weg knip wordt de foto nog saaier, iemand een idee hoe ik de foto interessanter had kunnen maken?

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1327/5164793538_45fcc6f94d_m_d.jpg

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

• Sjef_Arie
Hmm, mooie foto, maar het mist gewoon een onderwerp. En dat kun je er moeilijk bijshoppen.

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
zou misschien leuker zijn als er iets van een kader te zien was (iets als een kozijn), nu is hij zoals gezegd nog een beetje saai.

• Jewest
@Sjef_arie: Ik wou de regendruppels het onderwerp maken maar het lukt op 1 of andere manier niet.
Mooie pic trouwens van het museum, heb je er ook 1 waarbij de focus op de 2de of 3de persoon staat?

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht

• jip_86
  • Laatst online: 09:21
Jewest schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:26:
Als ik de boom weg knip wordt de foto nog saaier, iemand een idee hoe ik de foto interessanter had kunnen maken?

[afbeelding]
Ik had toch die boom er af gehaald. Dan is het een mooi rustige plaat voor een bureaubladachtergrond. In iOS zit ook een achtergrond met druppels, daar werkt het prima.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:38
@walletje-w 16-11, Mooie zonsondergang! Leuk ook die overgang van geel naar blauw en de reflecties van de wolken. Ik zo misschien de linkerkant heel ietsje korter croppen zodat die boom niet zo heel irritant in beeld is. Kleuren zijn trouwens perfect hier!

@walletje-w 17-11, deze valt dan weer in het niet bij die andere foto. Het statief in de foto maakt het raar. Wel grappig dat de overgang zwart/groen precies op de horizon zit!

@martijn--g, veel te overbelichte foto, de mist en de lucht is uitgebeten en stoort daardoor. Locatie ziet er wel prachtig uit zo te zien!

@jeltevm, zo blijkt maar weer dat de fotograaf de foto maakt! Prachtig, leuk dat de schelp rechtovereind staat en dat het strand overgaat in de lucht. Wie weet dat je met nabewerking het effect nog sterker kan maken?

@Sjef-Arie, het idee staat me aan, maar ik zou het iets anders uitvoeren. Het eerste borstbeeld moet er eigenlijk helemaal opstaan en ik zou de scherpte diepte of groter, of kleiner maken. Zodat de andere beelden meer in het zicht zijn of niet zo sterk om aandacht vragen. Misschien ook iets meer naar links gaan staan zodat je de beelden in een rij voor je hebt, en dan langs de neuzen schieten zeg maar.

@Jewest, Ik sluit me aan bij jeltevm, een onderwerp of een kader moet wel in foto. Daarnaast heb je last van barrelvervorming (Linksboven). Volgende keer met het kozijn, en dan is het al een stuk beter!

Nieuwe opdracht voor school. Ik heb wat ledbalkjes gehaald bij de Ikea en mn vriendin op het bed gezet tegen een wit laken. Uiteindelijk wel enigzins tevreden met deze plaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4125/5187567543_d22d8ce0e7_z.jpg
Portret van Lianne by Zandpad, on Flickr

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
1 ding valt al gelijk op: Je watermerk, sorry maar die vind ik echt niet om aan te zien....

Verder zou ik je onderwerp niet zo in het midden zetten maar op 1/3e :) . Verder doet de plaat me niet zoveel...

[ Voor 38% gewijzigd door TheJVH op 18-11-2010 22:40 ]

• Hahn
Dat laken had je ook wel even mogen strijken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 18-11-2010 22:41 ]

• Zandpad
TheJVH schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:40:
1 ding valt al gelijk op: Je watermerk, sorry maar die vind ik echt niet om aan te zien....

Verder zou ik je onderwerp niet zo in het midden zetten maar op 1/3e :) . Verder doet de plaat me niet zoveel...
Watermerk klopt, ben al weken aan het sleutelen opzoek naar mooie/niet zo storende. 1/3de zou ik wel even kunnen proberen! Danku
Mute schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:40:
Dat laken had je ook wel even mogen strijken ;)
Student =! heeft geen strijkbout... Maar je hebt wel gelijk.

Moet er wel even bij zeggen dat het puur om de belichting ging, dat was de opdracht :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zandpad op 18-11-2010 22:45 ]

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

TheJVH schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:40:

Imo is die gulden-uitsnede-regel ding alleen maar op specifieke onderwerpen aan te merken.
Mits ie de achtergrond goed had gestreken, zodat het puur wit was. Had jij dan het meisje liever links zien staan met 2/3e gewoon wit met een leuk paars gloedje ?

Ik niet iniedergeval ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@martijn__g
opzich mooie foto maar ben er zelf nog niet helemaal over uit of ik die planten links zo mooi vindt. Het brengt wel diepte in de foto maar zo mooi vind ik ze ook weer niet. Wel mooie zwart wit omzetting die ik hier ook wel bij vind passen.

@jeltevm
Mooie kleuren, mooie situatie, mooie "glinstertjes".
Zou ietsiepietsie meer lucht willen zien en dan vooral dat ene wolkje er helemaal op willen hebben. ;)

@Sjef_Arie
Niet zo'n heel bijzondere foto, technisch goed maar niet zo heel boeiend om naar te kijken, vind ik dan.

@Jewest
Leuk die druppels, maar er moet meer mee te doen zijn. Ik zou dit leuke idee gewoon onthouden en zodra je een situatie ziet waarbij je denkt nu heb ik een onderwerp en zijn de druppels een leuk effect, maken die foto!
Boom zou ik erop laten staan brengt meer diepte in de foto, en een half onderwerp.

@Zandpad
Ik heb zelf niet zoveel verstand van portretfotografie ook al wil ik daar best wat meer mee gaan doen, maar het is zo lastig :$.
Over je foto, ik zou inderdaad een glad gestreken laken gebruiken of anders de persoon verder voor het laken laten staan en groter diafragma gebruiken.
Qua kleur vind ik het erg blauw, heb je dit met opzet gedaan? Weet niet of het het model goed doet.

Nog eventjes over mijn 2e foto over die boot met statief, die was enkel ter illustratie, misschien niet zo heel slim om dat hier te posten, mijn excuses.

Verder wil ik nog even vermelden dat ik sinds 3 uur een nieuwe computer heb en eindelijk met redelijke snelheid bewerkingen enzo uit kan voeren op mijn foto's. Nu kan ik eindelijk mijn achterstallige onderhoud aan mijn catalogus bijwerken. Wie weet komen er nog leuke foto's uit. :)

Edit:
Ik vind de gulden snede toch wel op heel veel dingen toepasbaar. Het is niet zozeer dat je er altijd rekening mee moet houden en soms zal het een soort gevoel zijn, maar vaak zit je dan toch weer automatisch rond de gulden snede.
Het is als het nog geen automatisme is zeer goed om te kijken hoe je je beeldvlak indeelt en daarmee kan de gulden snede helpen.
Ik ben wel met je eens dat de gulden snede niet altijd noodzakelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door walletje-w op 19-11-2010 09:38 . Reden: gulden snede ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@jeltevm,
Ik vind het ook een erg leuke foto. Leuk dat je die beweging erin hebt doot het opstuivend zand op de achtergrond en de korreltjes op de voorgrond.

@Jewest,
Ik denk dat de plaat vooral niet helemaal lekker overkomt omdat het net iets teveel druppeltjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jewest schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:26:

[afbeelding]
Deze foto lijkt eigenlijk gewoon op een focustest. Met of zonder boom, het is een foto van een raam met druppels erop, maar verder......
Wanneer je op de achtergrond buiten van die wazige waaiende bomen zag, dan was het wel interessanter geweest, dan heb je namelijk context erbij. Nu mist het gewoon teveel.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@Zandpad: Naast de al genoemde dingen heb ik zelf het idee dat de schaduw op de achtergrond wat hard over komt, of dit door de kleuren komt weet ik niet.

@Jewest: Probeer eens een groter diafragma, ik denk dat de druppels niet genoeg onderwerp zijn omdat er nog te veel afleiding is.

@Sjef_Arie: De foto ziet er netjes uit maar kan de aandacht niet echt vast houden, zoals boven genoemd had isolatie van je onderwerp misschien iets meer geholpen

Ben nu bezig met een basis cursus fotografie en voor deze keer moesten we gaan werken met kaders, in dit geval een vierkant. Ik ben zelf erg tevreden over de foto hoewel de schaduw om mijn hoofd iets zachter had mogen zijn, toch gooi ik hem in testcase omdat er vast dingen zijn die me niet opvallen en jullie wel. Ik hoop eigenlijk dat deze foto ook een bepaald gevoel oproept maar daar kom ik later nog wel op terug, een foto die uitleg nodig heeft is volgens mij de verkeerde foto :)

Bij deze een zelfportret:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/web-0122.jpg

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
@Zandpad Er is al het een ander over de foto gezegd en om heel eerlijk te zijn doet de foto mij ook niet veel.

@AcXeller
Foto heeft veel energie :) En het enige waar mijn oog op valt is is inderdaad de schaduw rondom je gezicht.

Hier ook een een poging van mij :) Een fotootje van mijn neefje die zich liet lenen voor een kiekje O+
Afbeeldingslocatie: http://foto.econline.nl/noah.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@AcXeller
Hij overlapt het vierkant kader. Als je de afbeelding 45° zou draaien, zou je hem wel in een vierkant kunnen "proppen". Ik denk dat je dan het opgesloten gevoel beter kunt laten uitschijnen.
Ik ben zo vrij geweest.
Afbeeldingslocatie: http://i225.photobucket.com/albums/dd113/simon_snowflake/kader.jpg

Als mensen het hier niet mee eens zijn hoor ik dat graag.

<hr>

Ben zelf wat met de herfstkleuren aan het spelen geweest en het kind dat. Tevens wilde ik de nieuwsgierigheid van een klein kind naar voor laten komen.
qua kleuren en compositie vind ik deze foto best goed, maar hoor graag jullie kritiek/advies.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1028/5190376268_b0da914611.jpg
30102010-IMG_0207.jpg by Stefan Groot, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
D-rez schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:41:
@AcXeller
Hij overlapt het vierkant kader. Als je de afbeelding 45° zou draaien, zou je hem wel in een vierkant kunnen "proppen". Ik denk dat je dan het opgesloten gevoel beter kunt laten uitschijnen.
Ik ben zo vrij geweest.
[afbeelding]

Als mensen het hier niet mee eens zijn hoor ik dat graag.

<hr>

Ben zelf wat met de herfstkleuren aan het spelen geweest en het kind dat. Tevens wilde ik de nieuwsgierigheid van een klein kind naar voor laten komen.
qua kleuren en compositie vind ik deze foto best goed, maar hoor graag jullie kritiek/advies.

[afbeelding]
30102010-IMG_0207.jpg by Stefan Groot, on Flickr
Ja je krijgt bij je eerste foto echt duidelijk een gesloten, claustrofobisch gevoel! Goed gedaan!
Bij de 2e foto: Nette foto, scherp mooie kleuren, van de juiste hoogte genomen. Maar ik zou wel graag het gezichtje willen zien. Dat brengt net wat meer gevoel in de foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

@AcXeller: best vet gedaan! Gewoon goed scherp. Denk dat hij prima past zo in het zwart-wit!
@D-rez: leuke foto! Mooie kleuren :)

Deze foto heb ik onlangs gemaakt met als doel een wat stille, creepy sfeer neer te zetten in de mist. Het was de hele dag mistig, maar op het moment van de "fotoshoot" ineens veel minder, dus dat effect is wat minder zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wPGSSDbbCQ0YcITahiTzUptm/full.jpg

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:36
@Zandpad: Het doek achteraan mag echt gestreken worden, verder wil het wel helpen als je het doek wat verder naar achter hangt, dan heb je minder last van de schaduwen en kan je het doek uit de dof halen, waardoor oneffenheden sowieso minder opvallen. Het watermerk vind ik verder ook niet echt goed en het kapsel van je model steekt echt alle kanten uit, dan mag best wat worden bijgeknipt voor een shoot, en wat bijgewerkt worden erna, hetzelfde geldt voor de kreuken in het t-shirt. Ik hoop dat je hier verder mee kan, ik heb al beter van je gezien hier.

@AcXeller, mooie foto, goede belichting, lekker symetrisch en vooral (en dat is nog het belangrijkste hier) zeer sprekend. Ik had hem nog een tikkeltje lichter gemaakt, maar dat is een kwestie van smaak.

@ErikCornelissen: lekker dromerig en schattig, alleen snap ik het z/w niet zo goed, volgens mij is die net heel mooi in (felle) kleur. Als je zwart/wit omzet wil wat meer contrast ook vaak erg goe uitpakken, dat idee heb ik hier toch ook.

@D-Rez: mooie kleuren, leuk licht en goed moment. Aleen een beethe jammer dat je het gezicht niet kan zien.

@Dennahz, de sfeer en setting zijn goed, alleen gebeurt er niets. Ik weet niet wat je nu eigenlijk wil fotograferen. Een onderwerp in de foto, ipv alleen maar achtergrond had de foto interessant gemaakt, nu is het imho slechts een (goed) decor.

Ik heb de commentaren op de foto's van anderen niet gelezen, dus hier zit ongetwijfeld heel wat dubbele commentaar in.

Afbeeldingslocatie: http://gewestlach.be/kazou/content/images/large/DSC_2266.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Teun_2 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:15:
@Zandpad: Het doek achteraan mag echt gestreken worden, verder wil het wel helpen als je het doek wat verder naar achter hangt, dan heb je minder last van de schaduwen en kan je het doek uit de dof halen, waardoor oneffenheden sowieso minder opvallen. Het watermerk vind ik verder ook niet echt goed en het kapsel van je model steekt echt alle kanten uit, dan mag best wat worden bijgeknipt voor een shoot, en wat bijgewerkt worden erna, hetzelfde geldt voor de kreuken in het t-shirt. Ik hoop dat je hier verder mee kan, ik heb al beter van je gezien hier.
Teun, dankjewel. Het was wel redelijk haast werk, daarnaast is het model mijn vriendin ;). Afstand van het doek en het model is wel goede tip, daar had ik wel aan moeten denk eigenlijk. Mboksem is zo lief geweest om voor mij aan het werk te gaan met een logo. Ik ga daar met haar nog even over verder stoeien denk ik. Nu nog een photoshop held worden :+.

Over jou plaat, heerlijk moment. Kun je misschien even verklappen waar ik naar zit te kijken. Hier lijkt het gezicht erg naar de gele kant te neigen. Daarnaast had ik denk ik leuker gevonden met de man op de achtergrond die er helemaal op staat.

Edit Deathchant: ging me niet om de scherpte maar om de halve schouder :).

[ Voor 12% gewijzigd door Zandpad op 20-11-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Teun, wel een goed moment natuurlijk, maar ik had liever gezien waar het water vandaan kwam. Die jongen erachter wordt ook nat, maar verder is er geen enkele context waarbij je zou kunnen afleiden wat er gebeurt. Overigens ben ik het niet met mijn bovenbuurman eens over de scherptediepte :) Die is wat mij betreft prima ;) Hier gaat het zich om de jongen met het blauwe shirt.

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 20-11-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik zal dan ook eens hier een foto plaatsen. Kijk vaak naar de foto's die voorbij komen maar zelf posten eigenlijk nog nooit gedaan.

Heb voor mijn nichtje die 12 werd als verjaardagscadeau een fotoshoot met haar gedaan. Ik had het nog nooit gedaan en zij was hartstikke verlegen. Gelukkig werd dat steeds beter en kon ik naar mijn eigen inzicht aardige foto's maken.

Hier 1 van de foto's Ben zeer benieuwt of jullie het wat vinden:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1103/5115246840_0f1ab39c2c_z_d.jpg

Fotostream door Hurr1c4n3 @ Flickr.

@]ErikCornelissen
Ik mis volgens mij wat scherpte in de foto en vind hem ook te krap gekaderd.

@D-rez
Had graag een klein stukje van het gezicht willen zien maar de uitstraling van de foto vind ik wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
D-Rez:
Dit had ik inderdaad ook al geprobeerd (maar dan met behoud van m'n haar ;)) zoals je hier kan zien. En hoewel het kader krapper word lijkt hij aan kracht af te nemen, ik denk dat dit aan de hoeveel zwarte omgeving te wijden is. Tevens vind ik de foto wat fijner (voor zover de bedoeling is) kijken met het gezicht in de normale stand.
Teun_2:
Ik had hem nog een tikkeltje lichter gemaakt, maar dat is een kwestie van smaak.
Ben inderdaad nog aan het twijfelen, in lightroom ziet ie er wat lichter uit. Misschien dat het formaat hier ook nog invloed uitmaakt. Volgende week laat ik hem afdrukken en dan zien we wel wat het word, misschien voor de zekerheid 2 versies...

@ErikCornelissen: leuke foto, het lijkt dat het linkeroog niet helemaal scherp is. Daarnaast heb ik de neiging om een lager standpunt te willen, puur gevoelsmatig.

@D-Rez: lekkere kleuren inderdaad, en het is al genoemd maar iets meer van het hoofd zou fijn zijn.

@Dennahz: Als je er invloed op had zou ik de auto achter op een van de lege vlakken hebben gezet (of je eigen auto op zo'n plek), het komt nu iets te leeg over om creepy te zijn. Een verdacht persoon/auto op een verlaten plein is enger dan een leeg plein ;)

@Teun_2: Ik ben nu naar een foto aan het kijken en zie dat beide heren al flink nat zijn, dus heel spontaan zal het niet gebeuren maar je hebt dus geen idee wat er dan is gebeurd. Of te wel: Er komen vragen die niet beantwoord worden in de foto :+ (Of je wil de kijker met een minimale vorm van frustratie laten zitten ;))

@Hurricane: Gezicht komt mooi naar voren in het licht echter is de linker bovenhoek mij iets te donker. Misschien had je iets van een reflectiescherm kunnen gebruiken voor een klein accent (zelf geen ervaring mee).

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
@Hurricane, wat onorthodox gekadreerd, maar dat stoort niet. De lichtinval vind ik erg leuk, alleen jammer dat de achtergrond plots zo donker is. Ik had denk ik ook graag wat meer van haar gezicht gezien, het is tenslotte toch een portretfoto.

Over mijn foto: Die is getrokken op een kazou vakantie, met een hoop 15-16 jarigen, die ik begeleidde. De foto is getrokken tegen de wand van een berg, waardoor de zon laag inviel (vandaar ook de kleur) en tijdens een spontaan ontstane watergevecht (blijkt dat een nikon d50 toch behoorlijk waterproof is 8) ), het water komt van iemand met een emmer wiens schaduw nog net zichtbaar is op het truitje. In de serie wordt de context duidelijk, op zichzelf staand gaat de kritiek uiteraard wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
@Hurricane:
Prachtig licht op haar gezicht en haren.
Dat de achtergrond donker is, stoort mij totaal niet. Sterker nog, het brengt de aandacht nog meer naar je nichtje toe. Ik denk dat het juist positief bijdraagt aan de foto.

Wat ik wel zou overwegen is om aan de bovenrand nog wat weg te snijden. Nu heb je daar een sterk contrast tussen de donkere muur en dat witte huis. En dat leidt wat af.
Als je het bovenaan wat krapper kadert en het huis (en dat oranje vlekje voor het huis) er af snijdt, dan krijg je een consistente donkere achtergrond waardoor de foto imo nog iets mooier word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

Hierbij mijn allereerste post in de fotografie-fora van GoT :)

Gisteren mijn eerste set foto's gemaakt met mijn nieuwe Canon EOS 450D + EF-S 17-85mm (wat mijn eerste dslr-set ooit is; wel compactervaring, maar nog geen dslr). Hieronder een fotootje dat ik zelf wel goed gelukt vond, ben benieuwd naar mogelijke feedback, want ik wil natuurlijk graag een betere fotograaf worden. De rest van de set die ik gisteren gemaakt heb zijn met name landschapsfoto's, daar wilde ik ook wat van posten (want zijn misschien wat saai vanwege de donkergrijze lucht), maar dat komt later wel, gezien de 1-foto-per-post-regel van dit topic.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4148/5191717109_291979d970_z.jpg

Enfin, wat vindt u ervan?

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:30
Eelke, ik heb het idee dat je deze hebt gemaakt om te leren spelen met scherptediepte? Voor wat je zelf aangeeft, een eerste ervaring, vind ik het dan best geslaagd Ik vind alleen de landschapsstand (horizontaal) niet erg mooi, het elfenbankje, toch het hoofdonderdeel, paste er nu niet helemaal op en dat geeft een beetje een krap gevoel. Het zou dus voor de hand liggender zijn als je deze foto verticaal had genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4104/5194605800_e3e829a62c_z_d.jpg

Fotostream door Hurr1c4n3 @ Flickr.

Na het commentaar hier een aangepaste versie. Ik vind zelf de donkere achtergrond juist ook wat toevoegen aan de foto. Het onderwerp krijgt op die manier meer aandacht. Het licht wat van rechts komt is de zon die via een vijver op het onderwerp viel. We stonden zelf onder de bomen. Zal later nog een andere posten.

Moet ook zeggen dat alle foto's in de stream op Flickr niet bewerkt zijn en zo uit de camera komen (Op verkleinen na door Flickr natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Eelke Spaak schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:04:
Hierbij mijn allereerste post in de fotografie-fora van GoT :)

Gisteren mijn eerste set foto's gemaakt met mijn nieuwe Canon EOS 450D + EF-S 17-85mm (wat mijn eerste dslr-set ooit is; wel compactervaring, maar nog geen dslr). Hieronder een fotootje dat ik zelf wel goed gelukt vond, ben benieuwd naar mogelijke feedback, want ik wil natuurlijk graag een betere fotograaf worden. De rest van de set die ik gisteren gemaakt heb zijn met name landschapsfoto's, daar wilde ik ook wat van posten (want zijn misschien wat saai vanwege de donkergrijze lucht), maar dat komt later wel, gezien de 1-foto-per-post-regel van dit topic.

[afbeelding]

Enfin, wat vindt u ervan?
Ik ga niet akkoord met mijn boven-bovenbuurman, landschap kan hier perfect, op voorwaarde dat het elfenbankje er idd helemaal had opgestaan. Dus wat ruimer gekadreerd en bankje miss nog iets meer naar rechts. Verder is het licht en de kleuren wel mooi. Ook is het wel zo netjes om wat commentaar op je voorgangers te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Laatst online: 11-09 14:44
@Teun_2
Mooi moment, kleuren komen er ook goed uit!

@Hurricane
Leuke foto, waar vooral je nichtje eruitspringt ook al kijkt ze weg. Ook mooi licht op het haar.
Ik zie zo snel niet het verschil tussen de 1e en 2e bewerking?

@eelke
Ik ben zelf ook niet echt ervaren fotograaf, maar het uitsnijden van foto's wil vaak wel helpen naar mijn idee.
Misschien zou je kunnen proberen om de rechterkant tot aan het bankje weg te snijden, en het groene deel links weghalen.

Hierbij dan de auto waarmee deze zomer een toertocht meegemaakt gaat worden ( als de pick-up niet op tijd afkomt )
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1366/5162182252_4cbdb47c7d_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@disinfector: Auto steekt goed af tegen de mooie kleur op de achtergrond. Wel jammer dat je er niet recht voor stond, stukje lucht is overbodig.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4148/5194655117_bb398a9ea4_z.jpg
Reflection by Ruud Hilgeman, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Laatst online: 12-09 13:21
@Rhi Wel geinig die reflecties, alleen jammer van de lucht. Die is nogal flets.
@disninfector Misschien was het beter om de auto zo dicht mogelijk bij de container te zetten of juist wat meer groothoek en meer omgeving pakken?

Vandaag weer rond Kralingse Plas gelopen, een locatie dat eigenlijk een beetje uitgemolken is. Toevallig zag ik wel een glijbaan in het water staan :)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4133/5196541158_ed3244bfa8_z.jpg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ sunny: Geweldig! Lijjkt in eerste instantie op een studioshot. Wat mij betreft showcase!
@ rhi: Mooie weerspiegeling en mooie kleuren. Compositie is echter niet geweldig. Waarom het je erop ingezoomd? Ik zou het uitgezoomd fotograferen, dus meer lucht in beeld en de horizon niet in het midden. En de lampen links kun je gebruiken om diepte weer te geven (perspectief dus)

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
@Sunny: weet niet waarom, maar het doet mij niet zo veel. Heb je de foto zo geschoten, of nabewerkt? Heb je dan ook het origineel nog?

@rhi: foto lijkt iets scheve horizon te hebben. Misschien was het mooier geweest als je door je knieën was gegaan waardoor je langere reflectie krijgt. Verder vind ik hem wel geslaagd, lichten staan mooi in contrast. Lucht vind ik niet storend, eerder rustgevend t.o.v. de voorgrond.

@disinfector: auto steekt mooi af ten op zichte van de achtergrond. Mooie plaat!

@Hurricane: tweede versie geeft inderdaad een rustiger beeld. Het licht geeft een mooi effect. Compositie vind ik ook mooi. En de focus mooi op het gezicht.

Hier een probeersel van mij. Heb ik op klaarlichte dag in het bos gemaakt. Eerste keer dat ik overdag de flits heb gebruikt om in te flitsen. Vond het wel geslaagd hoe de paal naar voren komt t.o.v. de achtergrond, en de hoeveelheid detail wat je ziet.
Verder met Lightroom de toning toegevoegd om wat meer drama te creëren. Origineel was wat saai, en zwart wit kwam niet tot zijn recht.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4032/5151093205_0d6f56c199_z.jpg
No clue by LinkinTED, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@disinfector:
Beetje standaard foto, een bijzondere auto ergens op een bouwterrein.
Wel erg leuk die Nederlandse motieven op de auto ;)

@rhi
Mooie weerspiegeling. Wel een beetje krap gekaderd vind ik. Zeker rechts had ik best wat meer ruimte willen hebben. Verder wel erg lekkere kleuren.

@Sunny
Lekker!
Speels ;) en lekker minimalistisch.

@LinkinTED
De toning maakt hem waarschijnlijk wel leuker. Dit soort plaatjes vind ik meer passen in een opbouwend verhaal, dus van een dagje foto's maken en dan is dit een inleidend plaatje. Het is nu een beetje nietszeggend.
Flits is hier goed en terecht toegepast, het paaltje komt mooi naar voren.

Na nog wat tweaking heb ik er uiteindelijk een goed in elkaar overlopende panorama van kunnen maken.
Wat vinden jullie ervan? Is het verschil te zien van foto's?
Kijk ook zeker even op volledige grote, komt hij toch nog wat beter uit.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5081/5199271585_372ce7b592_z.jpg
tjeukemeer panorama3.jpg by walletje-w, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door walletje-w op 23-11-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik denk dat ie op 3000 pixels breedte nog beter uitkomt O-)
Gave panorama zo, mooi kleurverloop en ik kan zo geen foto-overgangen meer zien. Superplaat! :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
@walletje: het is inderdaad geen bijzondere foto, kijkend naar het onderwerp. Het gaat me in dit geval meer om de toegepaste techniek (inflitsen). En zonder de toning is het gewoon een paal in een bos, en dus nog minder bijzonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@wouter
Heb je hem al weer verwijderd? :(

/edit
Als ik via je Flickr profiel kijk geraak ik wel bij de foto.... opnieuw ge-upload met een andere naam?

[ Voor 57% gewijzigd door D-rez op 23-11-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
@Eelke: als je het flickr adres van de serie er onderzet kunnen mensen ook de rest van de serie bekijken als ze geïnteresseerd zijn.

@Hurricane: Leuke serie, de ene foto beter dan de andere.
Die foto(serie) met de boom zou ik uitknippen zo als flickr de preview laat zien.
Foto(serie) met de muur is erg mooi.
Foto(serie) tegen het hekje aan, misschien de volgende keer andere kant van het hekje. nu heeft het meisje een dikke nek.
Zo iets maar dan van voren geschoten
Afbeeldingslocatie: http://www.vooruitgeschovenpost.nl/wp-content/staandpraten.jpg

@Zandpad: ik zou bij gebrek aan een strijkijzer mijn diafragma kleiner zetten. en mijn vriendin 0,5 meter naar voren. Tevens had ik haar of omhoog laten kijken, of een andere manier om haar nek langer te maken. misschien een zij aanzicht?

just my 2 cents

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Diafragma kleiner? Groter bedoel je, zodat je een kleinere scherptediepte krijgt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
universal creations schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:31:
Diafragma kleiner? Groter bedoel je, zodat je een kleinere scherptediepte krijgt.
Getal kleiner = diafragma groter
Jullie zeggen hetzelfde
[/slowchat]

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
@farmertjes: Thx, dat bedoelde ik.
@universal creations: Wat farmertjes bedoeld. ik had het beter moeten omschrijven.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
@walletje-w Prachtig, nog veel mooier dan de eerdere uploads :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@joriske18: Als ik een foto maak vraag ik me altijd af wat wil ik precies op de foto wil zetten en hoe dit zal overkomen op de kijker. Bij deze vraag ik mij ik exact dat af, waar ligt nu precies het onderwerp wat interessant is? Wat wil je ons precies vertellen met deze foto? Ik denk dat werken met scherpte diepte hier een toevoeging was geweest, dan had je een onderwerp uit de foto kunnen halen. Wellicht was de pier een beter onderwerp geweest, dan had je de persoon die de foto bekijkt kunnen inleiden met lijnen van de pier bijv. Nu komt het als een rommeltje over omdat de kijker niet goed weet waar hij naar moet kijken.

@Walletje-w: Erg fijne foto, mijn ogen gingen gelijk naar de zon. Om daarna pas de rest van de foto te bekijken. Toch nog enig puntjes van kritiek, ik had denk ik een stap naar rechts gezet zodat je dat kleine zonnetje achter de boom had gehad. Dan was de rechterkant van de foto wellicht wat lichter geweest. Daarbij lijken de bomen onscherp, ziet er een beetje raar uit aangezien de stenen op de voorgrond haarscherp zijn. Ook had ik denk ik het scherpstelpunt op de bomen gezet, lijkt nu op de stenen gedaan te zijn?

@martin--g: Ik zit gewoon te knijpen met mijn ogen, zo fel is het witte vlak. Ik had denk ik de foto zo gecropped dat het bovenste witte vlak weg zou vallen. Nu overheerst dit witte licht enorm. Daarbij vind ik de zwart/wit omzetting niet echt heel mooi, ik zie hem graag nog in kleur als dat kan? De foto opzich vind ik niet heel erg spreken, ik weet niet of dit komt door de overbelichte lucht of doordat ik niet goed een onderwerp kan ontdekken... De compositie vind ik ook niet echt geslaagd.

@jeltevm: Ik neem aan dat de foto niet is nabewerkt? Het zand heeft voor mijn gevoel een beetje rare kleur, meer grijs dan geel. Daarbij is de schelp ook een andere kleur dan ik verwacht. De compositie is wel erg prettig, door de foto in de leiden met een rollende schelp. Maar ik denk dat je qua kleur hier nog aardig wat kan verbeteren.

@Sjef_arie: Het eerste wat me opvalt bij deze beelden is dat ze erg blauw overkomen, terwijl het marmer waarvan ze gemaakt zijn witter zou moeten zijn. Ik had denk ik iets meer met scherpte diepte gewerkt of de nadruk op een ander borstbeeld gelegd tweede of derde zodat het lijkt of er een oneindige rij met borstbeelden staat. Compositie had misschien iets beter gekunt heb je nog uit meerdere hoeken geschoten? Heb je hier ook nog andere foto's van? Qua techniek misschien iets meer met scherpte diepte werken.

@jewest: Ik zou de boom weghalen... Die breekt het geheel juist, ik vind de foto niet saai. Het woord wat je zoekt is volgens mij abstract... Ik vind dit juist een prettige plaat, omdat hij rustig is qua kleuren, het onderwerp is zeer duidelijk de druppels! Alleen waar ik wel even naar zou kijken is de bolling die lijkt te lopen op de foto. Als ik midden in de foto begin met mijn ogen en ik ga naar links dan lijken de druppeltjes wat naar binnen te vallen (of komt dit door het schuine fotograferen?). Misschien kan je dit iets verbeteren met lens correction in photoshop. Qua compositie vind ik dit een leuke foto. Qua techniek misschien iets meer scherpte diepte want voornamelijk de onderste druppeltjes zijn goed scherp.

@Zandpad: De dame in kwestie heeft een hele rare huidskleur, meer diep roze dan ligt roze. Daarbij had ik misschien een andere pose geprobeerd in ieder geval niet zo van voren. Ik vind het blauwe licht daarbij ook niet een hele goede toevoeging. Het andere licht is dan wel prima, ik snap eigenlijk de blauwe kleur lamp niet echt. Het lijkt ook dat de scherpte diepte echt alleen maar gefocused is op haar gezicht en niet haar hoofd. De ogen springen er goed uit, maar dit is ook het enige wat echt goed scherp is. De rest lijkt een waas over
te zetten, dat het net iets valer maakt ofzo... :) Ik snap serieus niet waarom iedereen het over je watermerk heeft... Je kunt nog steeds de foto beoordelen mijn inziens.

@AcXeller: Orginele foto, maar wat me stoort zijn je handen. Ze hebben juist alle twee een andere pose, ik had denk ik de foto gemaakt met twee gebalde vuisten. Die linkerkant hakt de symmetrie ook een beetje weg. Want je zo bijna de foto door midden kunnen snijden ;). Daarbij vallen ook wat details weg bij je handen vooral bij linker. Qua compositie had misschien nog wat verbeterd kunnen worden. Qua techniek had ik denk ik iets grotere diafragma gebruikt zodat er meer scherpte is in je gezicht en bovenlichaam.

@ErikCornelissen: Op de foto lijkt je neefje een reus... of de foto lijkt te klein. Ik weet niet precies welke van de twee het is. Ik had de foto denk ik net iets lager genomen, zodat je meer de ogen kan zien. Misschien was de twinkeling dat je in zijn linkeroog te pakken hebt dan ook in zijn rechteroog te zien. Ik zie dat je het scherpstelpunt op zijn linkeroog hebt gezet, maar het rechteroog had van mij ook wat scherper mogen zijn. Die valt nu een beetje weg. De zwart/wit omzetting vind ik verder goed gelukt.

@D-rez: Voor de nieuwsgierigheid had ik denk ik ook het gezicht willen gezien het is nu een vrij gesloten foto geworden. Jammer dat de broek redelijk donker is uitgevallen hier zit volgens mij ook nog een andere kleur in (paars), die komt niet helemaal naar voren. Verder wel een goede setting, kindje staat ook in de goede hoek.

@Dennahz: Ziet er op zich een beetje creepy uit. Maar je ziet naar mijn inziens net teveel van de omgeving (jammer dat de mist net weg was). Ik had denk ik wat van de bovenkant gecropped daar gebeurd weinig. Daarbij vind ik de zwarte driehoek in de voorgrond ook niet echt heel goed geplaatst. Ik denk dat je wel een betere plek had kunnen kiezen.

@Teun_2: Ik ben benieuwd wat hier gebeurd, jammer dat de jongen achteraan net niet helemaal
erop hebt staan. Die heeft wel een grappige uitdrukking op zijn gezicht ten opzichte van de
persoon op de voorgrond. Mooie belichting, de druppeltjes komen goed naar voren. Ik vind de foto op zich wel erg krap gekaderd. Ik had denk ik meer van de persoon op de foto gezet of juist minder, ik weet niet of je hiervoor tijd had... :)

@Hurricane: Ze word wel heel ruw gecroppped. De arm valt weg en wat vingers zijn afgesneden, erg jammer. Achtergrond stoort mij niet, de foto is qua scherpte diepte goed. Ik was denk ik iets meer achter haar gaan staan zodat je misschien een idee kan krijgen waar ze naar aan het kijken is. Heb je deze ook in landscape? Is het de reden dat je links meer afgecropped hebt om dat het dan rechts te weinig ruimte overbleef? Wellicht was het dan beter geweest in landscape. Je hebt hier wel mooi licht te pakken.

@Eelke spaak: Ongeacht dat het niet de schoonste paddenstoelen zijn. Je deze foto ook kunnen maken door een kleintje beetje door je knieen te gaan, zodat je er misschien ook een stukje onderkant op de foto had kunnen zetten. Daarbij let goed op je highlights van je camera (waarschijnlijk bij de preview van de foto kan je dit goed zien). Dan had je gezien dat de witte randen overbelicht zijn. Dat betekent dat je of je diafragma moet aanpassen of je sluitertijd. Zelf heb ik ook geprobeerd om deze paddenstoelen op de foto te zetten en degene op de boom zijn het moeilijkst. Eigenlijk moet je een foto maken op basis van wat wil ik nu precies laten zien aan mijn publiek. En als je de foto hebt gemaakt slaag ik ook hierin? Maak voor de gein eens een paar foto's van hetzelfde object en probeer dezelfde instellingen te houden en kies dan hieruit de foto die je het best vindt passen. In het herfst topic heb ik wat paddenstoelen foto's gepost, dit zijn er een stuk of 5. Per paddenstoelen heb ik denk ik op 4/5 verschillende plekken op de grond gelegen. Om te kijken of het overkomt wat ik wil fotograferen. Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

@disinfector: Grappig eendje, maar meer lijkt het ook niet... Klinkt misschien hard, maar voor mijn gevoel zet je even een lelijke eend op de foto. Daarbij niet lettend op de lijnen van de container. Ik denk dat het beter was als je de foto recht op de zijkant had genomen. Daarbij lijkt het alsof je een distortion hebt de containers lopen van rechts naar links een beetje bol. Misschien ook eens kijken naar een polarisatie filter om die glitering uit de ramen weg te halen (ik weet niet of je vaker auto;s gaat fotograferen?). Misschien iets meer met scherpte diepte spelen zodat de auto meer het onderwerp is, nu is alles scherp...

@rhi: De lijn die je links hebt had je kunnen gebruiken om kijkers de foto in te leiden (ik weet niet hoelang deze is), dus ik neem aan dat dit kan. Ik had verder naar links gaan staan en de camera naar rechts gedraaid zodat je lijn met lampjes een leuke sfeer maken. Het gebouw valt een beetje weg achter de bomen, de details die je moet 'zoeken' in de foto. Wellicht had je het gebouw wat meer de foto kunnen laten vullen, ik neem in ieder geval dat dit je onderwerp is. De lucht heeft op mijn pc een beetje rare kleur grijs/wit.

@sunny: Ik mis de plankjes waarmee je naar boven kan lopen? Of waren er geen treden op deze glijbaan? :) Verder niks op aan te merken. Ziet er in ieder geval erg raar/grappig uit vooral doordat het geen studio opname is.

@linkinTED: Het inflitsen is goed gelukt, de paal komt in ieder geval naar voren (als dat je bedoeling is geweest). Maar komt hierdoor wel wat onnatuurlijk over voor mijn gevoel, alsof hij erop geplakt is. Verder doet de foto mij niet zo heel veel.

@walletje-w: Net na het eerste bootje is je horizon ineens lager... Die zwarte lijn verspringt een klein beetje naar onderen. Ik vind deze foto beter tot zijn recht komen dan de kleinere versie. Hij word wel erg donker naar de rechterkant toe. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Silvermoon op 24-11-2010 07:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@de mensen die commentaar gaven op mijn foto (die van dat kindje in de witte jas die een blaadje van de grond raapt)

tnx allemaal. Ik kan jullie vraag naar het kindje (ja het is m'n dochter) haar gezichtje goed begrijpen. De moeder is nogal op privacy gesteld, zodoende. Ik heb nog enkele foto's in deze serie waarbij haar gezicht wel duidelijk zichtbaar is, maar ze heeft voorlopig liever niet dat deze on-line gezet worden.
Oh en ja het is m'n dochter, maar behalve een leuke wandeling waren we vooral het park in getrokken omdat ik het gevoel had dat het licht die dag erg goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
@Sunny: Erg gaaf gedaan, ben dan ook heel benieuwd hoe je dit hebt bereikt. Nabewerken of zo uit je cam?

@LinkinTED: Mooie plaat, maar waarschijnlijk beter in een set. Vind inflitsen vaak een mooi effect geven, en je toning maakt hem spannend, maar ik wil nu meer weten... Tis immers "maar" een paal...

@Walletje: Erg mooi qua kleuren, mooie overgang van licht...

@Silvermoon: Je bent je foto vergeten :+

eentje van mij tijdens een pers-event voor de introductie van een nieuwe graaf machine:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5242/5191814484_f687392673_z.jpg
374DL by joeltje, on Flickr

het was al bijna donker, dus ik ben best tevree met de plaat, maar erg spannend vind ik hem nou ook weer niet... Hoe krijg je zo'n serie nou een beetje "aantrekkelijk" om naar te kijken?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Prachtfoto op deze manier Walletje! Fijne kleuren, lekker scherp en ontzettend rustig. Kudos!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
@joeltje: De serie is alleen maar "close ups", een optie is de foto groter te nemen. dus de machine nog wel onderwerp maar meer omgeving. Zeker met die grijze lucht zou dat moeten kunnen.
Probeer ook eens de 1/3 regel toe te passen, een hoop foto's zijn in het midden.
Terwijl ik naar de foto's zat te kijken moest ik denken aan mijn kleine neefje van 5, dat het op die hoogte heel indrukwekkend uitziet. Als je dat kunt laten zien op de foto dan wordt het wel "spannend".

@Silvermoon: abstract, zo had ik er nog niet naar gekeken. binnenkort eens spelen met de lens correctie in lightroom. bedankt voor het inzicht.

@D-rez: Mooie foto van je dochter, de "actie" komt er heel mooi uit en is denk ik voor iedereen herkenbaar. dit maakt een gezicht minder vereist vind ik, je kunt dan je eigen kind/neefje/nichtje/etc in de foto zien.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

@joeltje: de serie is inderdaad een beetje saai, maar inderdaad met wat Jewest zegt moet je wel verder komen. 4x dezelfde machine vanuit dezelfde hoek met dezelfde compositie schiet niet op. De foto zelf vind ik wel leuk, de kleuren komen lekker uit.
@walletje: ik moet het eens zijn met Silvermoon, de halve versie vind ik ook mooier. Alleen daarbij vind ik dan weer jammer dat zwarte vlek in het water, wat waarschijnlijk wat stenen zijn, een beetje raar oogt. Kleuren zijn uiteraard wel erg fijn.
@LinkinTED: ik vind het al met al een fijne beetje mysterieuze foto. Zou mij benieuwd maken naar de rest van je set, als die er is. Goede toning.
@rhl: doet mij niks. Misschien wanneer het water helemaal vlak was geweest je wel een mooie reflectie had gehad, maar nu stoort het. Indien er rechts van het gebouw geen bomen meer stonden had ik het gebouw meer naar links gekaderd (met de lantaarnpalen uit beeld).

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5247/5201269027_5527c6d79c_z.jpg
Forest by Marten!, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

joeltje schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:42:
@Sunny: Erg gaaf gedaan, ben dan ook heel benieuwd hoe je dit hebt bereikt. Nabewerken of zo uit je cam?

@LinkinTED: Mooie plaat, maar waarschijnlijk beter in een set. Vind inflitsen vaak een mooi effect geven, en je toning maakt hem spannend, maar ik wil nu meer weten... Tis immers "maar" een paal...

@Walletje: Erg mooi qua kleuren, mooie overgang van licht...

@Silvermoon: Je bent je foto vergeten :+

eentje van mij tijdens een pers-event voor de introductie van een nieuwe graaf machine:

[afbeelding]

het was al bijna donker, dus ik ben best tevree met de plaat, maar erg spannend vind ik hem nou ook weer niet... Hoe krijg je zo'n serie nou een beetje "aantrekkelijk" om naar te kijken?
Als ik de foto genomen zou hebben, zou ik hem denk ik uitgelicht hebben met wat flitsers. Hem laten afsteken tegen de achtergrond, laag perspectief om hem indrukwekkend te maken en het ruwe terrein benadrukken.
Daarna in photoshop dat ding nog wat stoerder maken.

Hier een voorbeeldje quick en dirty.
en hier de psd (die groot is).
Het is even snel bewerkt om er ok uit te zien op klein formaat. Geen idee of je er wat aan hebt. Mijn voornaamste verschil zou zijn dat ik deze machine zou uitlichten met flitsers in de namiddag, om hem echt uit het landschap te trekken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Flitsers zijn leuk en aardig natuurlijk, maar je kan niet overal en altijd flitsers gebruiken. Zeker als iemand in zo'n graafmachine gewoon aan het werk is, kan jij niet vrolijk aan komen lopen met wat flitsers en die lekker even neer gaan zetten en vragen of 'ie even z'n werk stillegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het was een pers-event. Dus aan het werk hoefde die niet. Ik zou even na het event vragen of je nog even wat gave fotoz mag maken. Willen ze zeker wel, het is immers reclame voor hen eigen graver.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
joeltje schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:42:

[afbeelding]

Op forumformaat valt het nog mee, maar full size valt je foto door de mand door onscherpte. Ik vermoed dat 1/80 sec niet snel genoeg is i.v.m. de trillingen van deze machine in actie. Je schrijft dat het bijna donker was, maar dat is niet te zien aan de foto. Ik zou kiezen voor iets donkerder, maar wel scherper. Of je foto er spannender van wordt, kan ik niet zeggen. Het is nogal een standaard plaatje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Nomad: Hele vette bewerking, lijkt net een tekening!
Pagina: 1 ... 17 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je post, gelieve dan:

commentaar op je eigen foto
commentaar op andermans foto's (ook als je nieuw bent)
foto's resizen naar 800pixels breedte
maximaal 1 foto
optioneel: plaats je Exif info bij je foto

(en plaats gewoon geen foto's als je geen kritiek er op wilt)